(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6  آبان 1389- شماره 19775

به بهانه اكران عمومي يك فيلم از سينماي كودك و نوجوان فيلم هايي براي ديده نشدن!
گروه نمايش حوزه هنري زنجان عنوان اول جشنواره تئاتر بسيج را كسب كرد
 آيين رونمايي از وبلاگ اولين مسابقه بين المللي نقاشي و حوادث و بلاياي طبيعي
پژواك
نقش جشنواره جوانان مساجد كشور در پرورش هنرمندان
صدور پروانه نمايش يك دختر يك سرباز در نيشابور
آخرين بازمانده رشته قلم كار نقاشي اصفهان درگذشت
ثبت نام 600 هنرمند خوزستاني در بانك اطلاعات هنرمندان
برگزاري جشنواره نمايشنامه نويسي در بندرعباس
هنرمندان اليگودرز در جشنواره «تئاتر بسيج لرستان» خوش درخشيدند
اظهارات استاندار خوزستان درباره مسئله حجاب و عفاف
استاندار: كار مرمت 3 اثر تاريخي استان مركزي آغاز شد
رئيس شوراي شهر: سهم بابل در صادرات جهاني گل ناچيز است
پرورش كودكان بر مبناي ارزش هاي ديني ماموريت اصلي آموزش و پرورش است



به بهانه اكران عمومي يك فيلم از سينماي كودك و نوجوان فيلم هايي براي ديده نشدن!

-با وجود گذشت حدود يك ماه از برگزاري بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان در همدان، پخش تيزر اكران فيلم «نخودي» از تلويزيون، سبب شد تا با يادآوري يكي از مهمترين مشكلات سينماي كودك و نوجوان - بحران اكران - به ذكر نكاتي در اين نوشتار بپردازيم.
بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان امسال هم در همدان و در روز 6 مهرماه، كليد خورد و با حضور گسترده اهالي سينما به مدت پنج روز ادامه يافت و در 20 مهرماه باز هم با تكرار مكررات درخصوص مشكلات اين نوع سينما همچون دوره هاي گذشته، به كار خود پايان داد.
به هر حال جشنواره فيلم كودك و نوجوان ايران كه چهار دوره اخير آن در همدان برگزار شده، از معدود جشنواره هاي مخصوص اين گروه سني در جهان به شمار مي رود كه برگزاري آن در دنيا تثبيت شده و جايگاه خود را تا حدود زيادي يافته است.
اما در ايران سينماي كودك و نوجوان علاوه بر ابتلا به مشكلات جاري و عمومي سينماي كشور، از جمله مباحث مالي و بحران تماشاگر و مشكلاتي خاص خود را نيز دارد.
گذشته از مسايلي مانند مجهز نبودن سينماي كودك و نوجوان ما به امكاناتي نظير روايت هاي نو و به روز در فيلمنامه نويسي و نيز دور بودن از جديدترين متدهاي تكنولوژي به ويژه در زمينه انيميشن و دنياي كارتون، آنچه بيش از همه، همين تتمه سينماي كودك كشور را آزار مي دهد، مشكل بزرگي به نام «عدم اكران» است.
شكي نيست كه هنر و فن سينما از طريق ارتباط با عموم مردم پويايي مي يابد و اصولا فلسفه فيلم ساختن، چيزي جز انتقال يك پيام به مخاطب نيست و به عبارت ديگر، عنصر تماشاگر، روح سينما را تشكيل مي دهد.
از آنجا كه فيلم هاي سينماي كودك و نوجوان ما مجالي براي اكران عمومي نمي يابند، لذا «فيلم هايي براي ديده نشدن» به شمار مي روند و اگر آن را «سينماي بي روح» نيز بناميم سخن به گزاف نگفته ايم.
عدم اكران و يا محدوديت در آن، علاوه بر آنكه ضربه هاي هنگفت مالي به دست اندركاران ساخت يك فيلم مي زند و انگيزه را از فيلمسازان مي گيرد، اساسا برپايي جشنواره اي به نام فيلم كودك و نوجوان را نيز بي معنا مي سازد.
البته اين تنها سخن نگارنده نيست، پوران درخشنده كارگردان نامي كشورمان كه خود از چهره هاي شاخص سينماي كودك و نوجوان است، در گفت وگويي با يكي از خبرگزاريها بر اين نكته تاكيد كرده كه اگر فيلمي به دليل عدم اكران مناسب از سوي مخاطب ديده نشود، تاثيرگذار نبوده و اين امر سبب ضرر و زيان تهيه كنندگان سينماي كودك و نوجوان مي شود.
و اما شخصيت ديگري كه به مشكل اكران فيلم هاي كودك و نوجوان اشاره كرد، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي است. دكتر حسيني در مراسم افتتاحيه جشنواره 24 فيلم هاي كودك و نوجوان در همدان از ديگران خواست تا در اكران اين فيلم ها كمك كنند و به ويژه وزارت آموزش و پرورش را در اين زمينه داراي امكانات بيشتري دانست.
نكته قابل تأمل در سخنان آقاي وزير اين است كه دكتر حسيني با وجود سينماي نيمه دولتي ايران، چشم ياري خود را به دستگاههاي ديگر دوخته است! و اين جاي تعجب دارد.
بي ترديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان بالاترين مركز تصميم گيري امور هنري و فرهنگي در كشور، بيشترين مسئوليت را در سر و سامان بخشيدن به وضعيت نامساعد اكران فيلم هاي سينماي كودك و نوجوان دارد و ناگفته پيداست كه تا متولي خود در اين زمينه پيشقدم نشود و سينماهاي درجه يك و بزرگ را وارد اين عرصه نسازد، از دست ساير مسئولان و از جمله وزارت آموزش و پرورش نيز كاري برنمي آيد و اقدامات آنها سود چنداني براي فعالان سينماي مذكور نخواهد داشت.
در پايان تاكيد بر اين نكته ضروري است كه سر و سامان دادن به وضعيت اكران، خود باعث دلگرمي و انگيزه بيشتر تهيه كنندگان و فيلمسازان براي ساخت فيلم در بخش سينماي كودك و نوجوان شده و افزايش توليدات خوب و مناسب، بي شك رونق و شكوفايي اين نوع سينما را فراهم خواهد كرد. والسلام.

خبرنگار كيهان در همدان

 



گروه نمايش حوزه هنري زنجان عنوان اول جشنواره تئاتر بسيج را كسب كرد

زنجان - خبرنگاركيهان:
نمايش «گرآرش نباشد كمانش بجاست» كاري از واحد هنرهاي نمايشي حوزه هنري زنجان مقام برتر ششمين جشنواره تئاتر بسيج استان را كسب كرد.
نمايش «گر آرش نباشد كمانش بجاست» نوشته عليرضا فريدراد و به كارگرداني حميدرضا قزلباش درموضوع جنگ و دفاع مقدس مي باشد كه درآن محمد ولي فروتن، عليرضا فريدراد و حسين اسماعيلي به ايفاي نقش مي پردازند.
اين نمايش در ششمين جشنواره تئاتر بسيج كه از نوزدهم لغايت بيست و دوم مهر ماه سال جاري درمحل تالار هنر فرهنگسراي امام خميني اجرا شد.
همچنين علاوه بر كسب عنوان بهترين نمايش جشنواره و نمايش منتخب جهت شركت در جشنواره تئاتر منطقه اي بسيج عناوين كارگرداني اول جشنواره به حميدرضا قزلباش، نويسندگي اول به عليرضا فريدراد، طراحي صحنه اول به مريم آقاجاني وحميدرضا قزلباش و بازيگري اول و عنوان دومي جشنواره به ترتيب به عليرضا فريدراد و محمد ولي فروتن تعلق گرفت.
گفتني است ساير عوامل و همكاران اين نمايش نيز عبارت بودند از جلال نوري، حسين اسماعيلي، رضا جنتي فر، ميثم قره بلاغي، فرزاد ولي مقدم، مريم آقاجاني و عليرضا عربخاني.

 



در گرگان صورت گرفت
 آيين رونمايي از وبلاگ اولين مسابقه بين المللي نقاشي و حوادث و بلاياي طبيعي

گرگان- خبرنگار كيهان:
آئين رونمايي از وبلاگ اولين مسابقه بين المللي نقاشي حوادث و بلاياي طبيعي با حضور جمعي از مسئولان استاني، دانش آموزان و مربيان كانون در مركز فرهنگي هنري شماره يك گرگان برگزار شد.
معاون سياسي و امنيتي استاندار گلستان دراين مراسم گفت: توانمندسازي جامعه يكي از اركان پيشرفت و رشد درهرجامعه است.
فتح الله نوري با تاكيد بر جايگاه زيربنايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مراكز فرهنگي هنري را يكي از اساسي ترين محل آموزش غيرمستقيم و نهادينه سازي فرهنگ توانمندسازي، اتحاد و انسجام در كشور ذكر كرد.
در ادامه مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان اجراي اولين مسابقه بين المللي نقاشي حوادث و بلاياي طبيعي با مشاركت كانون و شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان را نشانه وجود قابليت هاي فراوان آموزشي، تربيتي و فرهنگ سازي در كانون دانست.
حسين سميعي راهكارهاي مقابله و بازسازي در حواث و بلاياي طبيعي، راههاي پيشگيري و آمادگي در برابر حوادث و بلاياي طبيعي، انسان دوستي، تسكين آلام بشري و كمك به نجات انسانها در حوادث و بلاياي طبيعي، حوادث و بلاياي طبيعي از نظر اديان الهي، كودك و نوجوان و حوادث و بلاياي طبيعي از موضوعات اين مسابقه بين المللي نقاشي است.
گفتني است كه پايگاه اطلاع رساني مسابقه به آدرس http://imenyBlogfa.com نيز توسط معاون سياسي و امنيتي استاندار گلستان رونمايي و آغاز بكار كرد.

 



پژواك

زنگ تئاتر كشور در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان:زنگ آغاز ششمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان 22 مهرماه در فرهنگسراي مهر سازمان رفاهي تفريحي كاشان به صدا درآمد.
اين جشنواره از 5شنبه 22 مهر كار خود را همزمان با يادواره شهداي هنرمند و اجراي نمايش نسيم گره گشا آغاز كرد و اختتاميه جشنواره نيز 5شنبه 29 مهرماه با اجراي نمايش «رستم آكتور تئاتر» برگزار شد و برترين هاي هر بخش در اين مراسم معرفي شدند.
جشنواره فرهنگي هنري نگاه در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان:نخستين جشنواره سراسري فرهنگي هنري نگاه، با حضورنابينايان كشور در مجموعه طلائيه كاشان برگزار شد.
دبير جشنواره سراسري فرهنگي هنري نگاه در مراسم افتتاحيه اين جشنواره گفت: اين برنامه با هدف وسعت بخشيدن به افق نگاهي است كه نابينا را ناتوان نمي پندارد.
نرگس نيكخواه، با گراميداشت روز جهاني عصاي سفيد افزود: اين جشنواره براي نخستين بار در كشور به ميزباني اين شهرستان در رشته هاي قرآن (حفظ كل، قرائت)، تواشيح، ادبي (شعر، داستان كوتاه، مقاله)، موسيقي (تك نوازي، هم نوازي، سرود) تئاتر و هنرهاي دستي برگزار مي شود.
ديپلم افتخار «يار دوازدهم»
شهركرد- خبرنگار كيهان: حبيب الله توفيقي معاون فرهنگي هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري در مراسم اختتاميه بيست و چهارمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان كه در تالار ابن سيناي شهر همدان برگزار شد گفت: در بخش فيلم هاي نيمه بلند ويدئويي، فريدون نجفي كارگردان برجسته استان و كشور موفق به كسب ديپلم افتخار و پروانه زرين بهترين كارگرداني براي فيلم نيمه بلند ويدئويي «يار دوازدهم» شد.
نمايشگاه عكس «تجلي نور و رأفت» در نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان نمايشگاه عكس «تجلي نور و رأفت» همزمان با دهه كرامت و ميلاد مسعود امام رضا(ع) از 24 لغايت 29 مهر در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار شد.
مسعود سليماني سپهر دبير بخش عكس و مسئول نمايشگاه گفت: هدف از برپايي اين نمايشگاه در معرض ديد گذاشتن توانمندي ها و هنر جوانان اين ديار است، تا هم كار اين هنرمندان دربوته نقد و بررسي قرار گيرد و هم ديگر جوانان به اين هنر علاقمند شده و به آن روي آورند.
نمايشگاه پوستر دفاع مقدس در مازندران
ساري- خبرنگار كيهان: نمايشگاه پوستر دفاع مقدس در حوزه هنري استان مازندران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان مازندران در اين نمايشگاه 60 پوستر از هنرمندان برتر كشور با موضوعات جنگ و دفاع مقدس به نمايش گذاشته شد. نمايشگاه پوستر دفاع مقدس از 24 مهرماه به مدت يك هفته در گالري خانه سوره حوزه هنري مازندران برپا شده بود.
نمايشگاه خوشنويسي در دامغان
دامغان- خبرنگار كيهان: به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) و گرامي داشت هفته خوشنويسي از 24 تا 30 مهرماه نمايشگاهي با آثار خوشنويسي هنرمندان و هنرجويان خوشنويس دامغاني در محل نگارخانه فرهنگ شهيد شاهچراغي برگزار شد.
نشست اعضاي انجمن نمايش خور و بيابانك
خوروبيابانك- خبرنگاركيهان: بمنظور نقد و بررسي برنامه هاي نمايشي سال هاي گذشته و ارائه راهكار جهت كيفيت بخشي كارهاي هنري در شهرستان، نشستي با حضور اعضاي انجمن نمايش خور و بيابانك در محل كانون فرهنگ تربيتي معلم شهيد عليرضا خسروي برگزار شد.
درخشش «ضامن آهو» در جشنواره پويانمايي رضوي
گرگان- خبرنگاركيهان: معاون فرهنگي، هنري حوزه هنري استان گلستان گفت: از بين 100 اثر انيميشن از هنرمندان سراسر كشور، اثر حامد شريفي با نام «ضامن آهو» مقام دوم را از آن خود كرد.
حسين عبدي افزود: اين اثر به شيوه «كات اوت» و با تأكيد بر سادگي در گرافيك و همچنين بهره گيري از هنر خوشنويسي توليد شده است.
نشست صميمي هنرمندان بابل
بابل- خبرنگاركيهان: نشست صميمي هنرمندان عرصه نمايش با رئيس ارشاد اسلامي بابل در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگي و سينمائي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بابل با حضور نمايندگان، هنرمندان عرصه نمايشي كارشناسان هنري و رئيس اداره ارشاد اسلامي برگزار شد.
همايش دوبيتي هاي غدير در تبريز
تبريز- خبرنگاركيهان: نخستين همايش «دوبيتي هاي غدير»، با هدف انتقال فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) و دفاع از حريم ولايت، برگزار مي شود.
«هادي- يوسف پور آذري»، مدير منطقه شمال غرب «مؤسسه فرهنگ نواي ني» گفت: اجراي آرمان هاي امام راحل و اجرايي كردن فرامين مقام معظم رهبري در خلوص «جايگاه ويژه ولايت در حكومت اسلامي»، از ديگر اهداف برپايي اين كنگره است و نفرات برگزيده كشوري در اول آذرماه، در تهران معرفي خواهند شد و به 110 اثر برتر و منتخب اين همايش، جوايزي مانند خودرو، سكه بهار آزادي و سفر زيارتي، اهدا خواهد شد.
تله فيلم قبر 1313 در زرين شهر
زرين شهر- خبرنگار كيهان:
تله فيلم سينمايي طنز قبر 1313 در زرين شهر كليد خورد. اين تله فيلم به نويسندگي مجيد قاسمي و كارگرداني مهدي شهسواري به سفارش صدا و سيما مركز اصفهان در زرين شهر در حال توليد مي باشد.
تله فيلم قبر 1313 در لوكيشن هاي مختلف در شهرهاي زرين شهر و اصفهان تصويربرداري خواهد شد و قرار است در شبكه استاني سيما به نمايش درآيد.
برگزاري شب شعر در خرم دره
خرم دره- خبرنگاركيهان: آقاجاني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خرم دره به مناسبت روز ملي بزرگداشت حافظ شاعر بزرگ ادبيات مراسم شب شعري را در مجتمع فرهنگي و هنري امام خميني(ره) برگزار نمود. در اين مراسم 20نفر از شاعران در خصوص بزرگداشت حافظ به قرائت شعر پرداختند و داستانهاي كوتاهي نيز توسط هنرمندان قرائت گرديد.

 



نقش جشنواره جوانان مساجد كشور در پرورش هنرمندان

ساري- خبرنگار كيهان:
مسئول دبيرخانه كانون هاي مساجد مازندران گفت: برگزاري جشنواره جوانان مساجد كشور در پرورش هنرمندان ديني و متعهد در كانون ها موثر است.
محمد فوقي به خبرنگار ما گفت: برگزاري جشنواره آواها و نغمه هاي آسماني و حضور نيروهاي مسجدي در مازندران، نماد بارزي از شعار همت مضاعف و كار مضاعف در حوزه دين و مسجد است.
وي افزود: كساني كه مسجد را پايگاه فعاليت هاي اجتماعي خود قرار مي دهند، درواقع، مركز دايره ارادت را بر نقطه اي مي گذارند كه محبوب ترين مكان ها در نزد خداوند است.
گفتني است: ششمين جشنواره جوانان مساجد كشور در تاريخ 27 و 28 آبان ماه سال جاري به ميزباني استان مازندران برگزار مي شود.

 



صدور پروانه نمايش يك دختر يك سرباز در نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
براي نخستين بار در شهرستان نيشابور براي نمايش «يك دختر، يك سرباز» با موضوع دفاع مقدس پروانه اكران نمايش صادر شد.
مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: در راستاي اجراي قانون شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر صدور پروانه نمايش براي تئاترهايي كه در شهرستانها توسط هيئت نظارت بر نمايش مورد تاييد قرار مي گيرد در شهرستان نيشابور نيز براي نخستين بار پروانه اكران نمايش براي تئاتر (يك دختر، يك سرباز) با موضوع دفاع مقدس توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از بررسي متن و بازديد نمايش و تاييد نهايي آن توسط هيئت نظارت بر نمايش شهرستان صادر شد.
غلامرضا سلامتي گفت: نمايش طنز (يك دختر، يك سرباز) توسط محمدرضا كوهستاني به رشته تحريردرآمده و محمدرضايي، كارگردان جوان نيشابوري آن را كارگرداني نموده است كه موضوع آن درخصوص دختري است كه مخالف رفتن پدر خود به جبهه است و سعي مي كند مانع او شود ولي در حين بازي با عروسك هايش پي مي برد كه پدر او بايد به جبهه برود و داستان ادامه مي يابد.

 



آخرين بازمانده رشته قلم كار نقاشي اصفهان درگذشت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شاعر و استاد برجسته صنايع دستي و آخرين بازمانده رشته «قلم كار نقاشي» در اصفهان درگذشت.
استاد «عباس گياهي» در سن 91 سالگي و بر اثر كهولت سن دار فاني وداع گفت و پس از تشييع در قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان به خاك سپرده شد.
اين استاد گرانقدر هنر قلم كاري نقاشي را از سن 16 سالگي آغاز كرده بود و 75 سال در اين رشته فعاليت داشت.
استاد عباس گياهي در زمان حيات خويش لوح تقديرهاي فراواني از دست رئيس جمهور، استاندار، وزير كار و معاونت صنايع دستي اصفهان دريافت كرده است.
اين استاد برجسته همچنين شاعر بود و دو جلد كتاب شعر با عنوان «ديوان گياهي» به چاپ رساند.

 



ثبت نام 600 هنرمند خوزستاني در بانك اطلاعات هنرمندان

اهواز- خبرنگار كيهان
بانك جامع اطلاعاتي هنرمندان شهر اهواز از هنرمندان در رشته ها و گرايش هاي مختلف ثبت نام مي كند.
مدير فرهنگي و هنري شهرداري اهواز با بيان اينكه بانك جامع اطلاعاتي هنرمندان اهواز به منظور شناخت هرچه بيشتر و بهتر هنرمندان اين شهر راه اندازي شده است افزود: اين بانك اطلاعاتي از بخش هاي مختلفي شامل اطلاعات هنرمندان، بازارچه مجاني، تالارهاي گفت وگو جهت برگزاري هم انديشي مجازي، گالري آثار، اطلاعات و آمار مربوط به آموزشگاه هاي هنري شهر اهواز به دو زبان فارسي و انگليسي راه اندازي شده است.
امير آهن جان گفت: اين بانك اواسط تيرماه امسال راه اندازي شده و تاكنون بيش از 600 نفر از هنرمندان اهواز در بخش هاي گوناگون شامل هنرهاي تجسمي، نمايشي، موسيقي، ادبي و... در آن ثبت نام كرده اند.
وي شناسايي و كشف استعدادهاي هنرمندان، برنامه ريزي جهت حمايت از هنرمندان، بسط زمينه هاي مختلف هنري از طريق شناسايي اساتيد هنري، ساماندهي آموزشگاه هاي هنري شهر ايجاد محيطي براي كسب درآمد هنرمندان، برپايي نمايشگاه و هم انديشي مجازي، اطلاع رساني وقايع فرهنگي هنري اهواز، ايجاد تعامل هرچه بيشتر ميان هنرمندان و شهرداري و بهره گيري از ظرفيت هاي هنري موجود در شهر اهواز به منظور ارتقاء سطح فرهنگي شهرنشيني از جمله اهداف تأسيس اين بانك است.
آهن جان در پايان از كليه هنرمندان در تمام سطوح و رشته و گرايش هاي مختلف جهت ثبت نام در اين بانك اطلاعاتي دعوت كرد.

 



از سال آينده در كنار تئاتر كودك رضوي محقق مي شود
برگزاري جشنواره نمايشنامه نويسي در بندرعباس

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان از اضافه شدن بخش نمايشنامه نويسي به جشنواره تئاتر كودك رضوي درسال آينده به ميزباني اين استان خبر داد.
همايون اميرزاده دربخش اعطاي جوائز برترين هاي جشنواره هاي تئاتر كودك رضوي با بيان اينكه استان هرمزگان توانسته است جايگاه خود را در فرهنگ و هنر كشور تثبيت كند، اظهارداشت: ميزباني مناسب از جشنواره هاي فرهنگي هنري در هرمزگان، وزارتخانه را نيز علاقمند به ارائه سفارشات به هنرمندان اين استان كرده است.
وي با بيان اينكه موفقيت هاي حاصله در هرمزگان نتيجه تلاش هنرمندان و نهادينه شدن تفكر برنامه ريزي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، افزود: تدوين نخستين سند توسعه فرهنگي كشور در هرمزگان، اداره مربوطه را به عنوان الگويي در چنين اموري براي ساير ادارات فرهنگ و ارشاد كشور تبديل كرده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري چهارمين دوره جشنواره تئاتر كودك و نوجوان رضوي در استان هرمزگان اظهارداشت: از سال آينده نمايشنامه نويسي نيز به اين جشنواره افزوده مي شود.

 



هنرمندان اليگودرز در جشنواره «تئاتر بسيج لرستان» خوش درخشيدند

اليگودرز- خبرنگار كيهان
جشنواره «تئاتر بسيج لرستان» با اجراي 5 نمايش به كار خود پايان داد.
در اين جشنواره دو نمايش نخل و كوسه و شب هاي باراني به كارگرداني مهرداد توكلي و روح الله اسماعيلي از كانون بسيج هنرمندان اليگودرز حضور داشتند كه در پايان جشنواره موفق به كسب 8 رتبه در زمينه هاي بازيگري مرد (مهرداد توكلي، روح الله اسماعيلي و محمد توكلي) بازيگري زن (ناهيد گودرزي) كارگرداني (مهرداد توكلي)، طراحي صحنه (مرتضي آذرفر)، طراحي بروشور (افسانه گودرزي)، موسيقي (جهانگير لطفي) شدند و نمايش نخل و كوسه به جشنواره سراسري بسيج كه آذرماه در تبريز برگزار مي شود راه يافت.

 



اظهارات استاندار خوزستان درباره مسئله حجاب و عفاف

اهواز- خبرنگار كيهان:
استاندار خوزستان خواستار عزم جدي دستگاه هاي مختلف اجرايي استان در زمينه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شد.
سيدجعفر حجازي در جلسه ستاد صيانت از حقوق شهروندي با بيان اينكه امروز دشمن تبليغات و هجمه گسترده اي را در جهت تضعيف باورهاي جوانان آغاز كرده و دستگاه هاي اجرايي بايد برنامه هاي خود را براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب عملياتي كنند گفت: ستاد صيانت از حقوق شهروندي هنوز در برخي دستگاه ها و ادارات خوزستان راه اندازي نشده كه لازم است اين ستاد هر چه زودتر فعال شود.
وي افزود: شناسايي روش هاي موفقي كه در گذشته براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده بايد در دستور كار دستگاه هاي اجرايي قرار گيرد.
استاندار خوزستان، خاطر نشان كرد: دستگاه هاي اجرايي و دانشگاه ها برنامه هاي خود را در زمينه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت مكتوب به دبيرخانه ستاد ارايه دهند و تا با تلفيق برنامه هاي مشابه در جهت افزايش بازده و كاهش هزينه ها اقدام شود.
حجازي گفت: مسئولان آموزش و پرورش خوزستان لازم است مدارس آسيب پذير در زمينه عفاف و حجاب را شناسايي و برنامه هاي خود در زمينه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را از اين مدارس آغاز كنند.
وي افزود: فضاي كار در ادارات بايد براي كار كردن خانم ها سالم باشد و در اين زمينه بايد هوشمندانه، عالمانه و مدبرانه عمل شود.
استاندار خوزستان ضمن اشاره به ظرفيت شهروندان در اجراي برنامه ها گفت: بايد با اجراي برنامه هاي فرهنگي و ورزشي در پارك ها و فضاهاي باز، جوانان را از پاي ماهواره ها بلند كرد و از خانه بيرون كشيد. ماندن در خانه موجب بروز مشكلات براي جوانان مي شود و بايد طوري عمل شود كه مسايل عفاف و حجاب در فضايي با نشاط به جامعه ارايه شود.
وي تجليل از كاركنان محجبه در ادارات را در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب موثر دانست.

 



استاندار: كار مرمت 3 اثر تاريخي استان مركزي آغاز شد

اراك- خبرنگاركيهان:
كار مرمت سه اثر تاريخي بازار، محوطه تاريخي خورهه، محلات و مسجد جامع ساوه آغاز شده است.
استاندار مركزي، دراين باره گفت: در دو سفر هيئت دولت به استان مركزي در مجموع تخصيص يك ميليارد و 500 ميليون تومان از محل بودجه استاني براي بازسازي و مرمت آثار تاريخي مذكور مصوب شده بود كه از اين رقم تاكنون يك ميليارد و 80 ميليون ريال تخصيص داده شده است.
علي اكبر شعباني فرد افزود: با تخصيص مازاد درآمد استان مركزي به اين سه طرح اميد است تا پايان امسال عمليات آن انجام شود.

 



رئيس شوراي شهر: سهم بابل در صادرات جهاني گل ناچيز است

بابل- خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي شهر بابل گفت: با وجود ظرفيت هاي موجود سهم ناچيزي در صدور گل به خارج از كشور داريم.
دكتر حسن فلاح در مراسم اختتاميه اولين جشنواره گل و گياه بابل با اشاره به نقش گل و فضاي سبز در زندگي انسانها و تاكيدات بزرگان دين و روانشناسان در اين حوزه افزود: گرايش انسان به زيبايي هاي طبيعت يك گرايش فطري است و تمايل انسان به گرايش هاي طبيعي نشان از تمايل و گرايش آدمي به زيباي مطلق يعني خداوند است.
وي در ادامه افزود: متاسفانه علي رغم وجود ظرفيت هاي بسيار بالا در زمينه توليد گل و گياه سهم بابل در اين حوزه ناچيز است.
فلاح با بيان اينكه صادرات گل و گياه به خارج از كشور مي تواند در زمينه اشتغالزايي و افزايش درآمد ملي بسيار موثر باشد، اظهار داشت: ورود سرمايه گذاران در حوزه گل و گياه استان مازندران مي تواند در افزايش درآمد در سطح كشور نيز بسيار نقش آفرين باشد.

 



پرورش كودكان بر مبناي ارزش هاي ديني ماموريت اصلي آموزش و پرورش است

ساري- خبرنگار كيهان:
ماموريت اصلي آموزش و پرورش، پرورش كودكان بر مبناي آموزه ها و ارزش هاي ديني است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش مازندران معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش مازندران با بيان اين مطلب افزود: امروز بايد بيش از پيش به مسئله آموزش كودكان توجه شود. منيره موحدي در ارتباط با نقش والدين در تربيت كودكان افزود: آرامش و امنيت خاطر كودكان در منزل بايد از سوي والدين مورد توجه ويژه اي قرار گيرد.
موحدي افزود: معاونت آموزش ابتدايي جهت فراهم سازي توسعه كشور بر مبناي اصول ديني براي پرورش دانش آموزان دوره ابتدايي به عنوان سرمايه هاي اجتماعي اهميت خاصي قائل است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14