(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8  آبان 1389- شماره 19776

حديث دشت عشق
پيروزي سپاهان در اصفهان، ديدار پرحاشيه در كرمان استقلال به صدر جدول رده بندي رسيد
نكته ورزشي
حضور 4 تيم ايراني در تورهاي بين المللي دوچرخه سواري
قهرمان دوره گذشته مقابل سوريه متوقف شد
حذف تيم فوتبال نوجوانان از رقابت هاي قهرماني آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي استقلال در تهران به ميدان مي رود، پيروزي در رشت
پيروزي يزداني و ميرزايي در مسابقات انتخابي محمدي: شايد اسامي تيم ملي را اعلام نكنيم



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «ابراهيم حشمتي»
با لب خندان دل خونين بياور همچو شمع

شهيد «ابراهيم حشمتي»، سال 1342 در روستاي برنج آباد چشم به جهان گشود. از همان كودكي اخلاقش نمونه بود و زبانزد همگان در نماز اول وقت مصر بود و هنگام رفتن به جبهه هميشه لبي خندان و چهره اي بشاش داشت. او در سال 65 در اثر اصابت گلوله از ناحيه سينه به ديدار حق شتافت.
در بخشي از وصيت نامه اش آمده است:
«... پدر ومادر عزيزم در راهي كه قدم گذاشته ام اميدوارم بتوانم با پيروزي كامل براي خدا و اسلام و قرآن جان بي ارزشم را تقديم نمايم.
مادرم هرگاه خواستي گريه كني بياد امام حسين(ع) گريه كن.»

 



پيروزي سپاهان در اصفهان، ديدار پرحاشيه در كرمان استقلال به صدر جدول رده بندي رسيد

سرويس ورزشي -
هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر با صدرنشيني استقلال ، پيروزي سپاهان و ثبت نخستين برد پيكان در ليگ دهم آغاز شد.
در چارچوب رقابت هاي هفته سيزدهم روز گذشته هفت ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه با ثبت نتايج جالب توجه اي همراه بود. دراصفهان تيم سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر تراكتورسازي به پيروزي يك بر صفر رسيد تا جمع امتيازات شاگردان قلعه نويي به 23امتياز برسد.حسن كامراني فر، كمك داور اين ديدار در دقيقه 45 يكي از گل هاي سپاهان را آفسايد اعلام كرد.
در همدان تيم پاس كه 3 هفته پياپي بازي هايش را مقابل تيم هاي راه آهن، شاهين بوشهر و نفت آبادان واگذار كرده بودو براي رسيدن به پله هاي بالاتر جدول چشم به 3 امتياز ديدار با ملوان داشت در نهايت به نتيجه اي بهتراز تساوي يك - يك نرسيد. هواداران پاس همدان پس از كسب نتايج ضعيف اين تيم خواهان بركناري مديرروستا سرمربي وملاحي مديرعامل تيمشان شدند.
در قزوين تيم پيكان برابر صنعت نفت آبادان با يك گل به پيروزي دست يافت. اين نخستين پيروزي حميد عليدوستي سرمربي جديد پيكان با اين تيم بود.
ديدارجنجالي تيم هاي فوتبال مس كرمان و صباي قم با پيروزي دوبريك شاگردان صمد مرفاوي به پايان رسيد. در لحظات آخر اين بازي حميد فرزانه مدافع تيم صبا با ادينهو جر و بحث كرد و مهرداد پولادي هم وارد ماجرا شد كه پولادي در دقيقه 90 از سوي داور اخراج شد و مس ده نفره شد.پس از اين اتفاق فرزاد حاتمي از صبا اخراج شد كه پس از خروج از زمين با مامور انتظامي درگيري فيزيكي پيدا كرد و نيمكت نشينان صبا نيز در اين مسئله دخالت كردند.درپي اين اتفاق بازيكنان دو تيم نيز در داخل زمين با يكديگر درگيري فيزيكي پيدا كردند و داود حقي از صبا پس از پايان مسابقه از ميدان اخراج شد. صبا پس از بركناري محمود ياوري، بدون سرمربي وبا هدايت آذرنيا به مصاف مس كرمان رفت.
در ورزشگاه اكباتان تهران نيز بازي دو تيم نفت تهران و سايپا بدون گل به پايان رسيد تا امتيازها ميان دو تيم تقسيم شود. اين هشتمين تساوي نفت در اين فصل است كه تا اينجاي مسابقات يك ركورد حساب مي شود.
در اهواز فولاد فاتح دربي جنوبي ها شد تا زمزمه هاي بركناري استيلي از شاهين نيز شنيده شود.
اما درتهران تيم استقلال در ادامه روند رو به رشد خود موفق شد راه آهن را شكست دهد تا به صدر جدول رده بندي ليگ برتر صعود كند.در نيمه نخست دوتيم فوتبال برابري را ارايه دادند اما بازهم اين استقلال بود كه مي توانست به گل برسد كه ضربه ميداودي به ديرك برخورد كرد. در مقابل راه آهن نيز يك موقعيت تك به تك بدست آورد كه مهاجم عراقي تارتار توپ را به دستان طالب لو كوبيد. در نيمه دوم با تغيير تاكتيك مظلومي ، استقلال سه فوروارده شد و به گل هم رسيد. پس از گل، مظلومي مبعلي را بيرون كشيد و دسوزا را به ميدان فرستاد تا با اداره بازي تك گل ميداودي را حفظ كند.با اين برد استقلال با 24 امتياز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن صدرنشين شد.
نتايج هفت ديدار روز نخست هفته سيزدهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر به اين شرح است:
¤ سپاهان اصفهان 1 - تراكتورسازي تبريز صفر
گل: ابراهيم توره(85 )
¤نفت تهران صفر - سايپا البرز صفر
¤ پيكان قزوين 1 - صنعت نفت آبادان صفر
گل: جهانگير عسگري (57)
¤ پاس همدان يك - ملوان بندرانزلي يك
گل: فرهاد خيرخواه( 57 پنالتي) براي پاس - محمد همرنگ(83) براي ملوان
¤ مس كرمان2- صباي قم1
گل:ادينهو ( 34 و 45 )براي مس كرمان - عليرضا نيكبخت واحدي
( 2+45)براي صبا
¤ استقلال 1 - راه آهن شهرري صفر
گل: ميلاد ميداودي ( 57)
¤ فولاد 1 - شاهين بوشهر صفر
گل: بختيار رحماني ( 43)
در ادامه مسابقات اين هفته، امروز نيز دو بازي برگزار مي شود كه برنامه آن به اين شرح است:
شنبه - 8/8/1389
¤ شهرداري تبريز - ذوب آهن اصفهان(ساعت 45:15)
¤استيل آذين - پيروزي (ساعت 45:17)

 



نكته ورزشي

چرا تيم فوتبال نوجوانان حذف شد؟!
كميته جوانان پاسخگو باشد
سرويس ورزشي-
حذف قهرمان دوره گذشته مسابقات فوتبال نوجوانان آسيا، تلنگري براي فدراسيون فوتبال بود تا از اين پس دقت عمل بيشتري در انتخاب كادر فني تيم هاي پايه داشته باشد. تيم فوتبال نوجوانان ايران در چهاردهمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا با كسب چهار امتياز در رده سوم گروه خود ايستاد و از صعود به مرحله بعدي مسابقات بازماند.
حذف تيم نوجوانان در مرحله نخست رقابت ها در شرايطي بود كه اين تيم عنوان قهرماني دوره قبل مسابقات را يدك مي كشيد و با توجه به حمايت هاي فدراسيون فوتبال اميد بسياري به موفقيت اين تيم مي رفت.
بدون شك برخي عوامل دست به دست هم داد تا تيم نوجوانان ناكام بزرگ مسابقات لقب گيرد كه البته در اين ميان نقش كادر فني و كميته جوانان پررنگ تر از عوامل ديگر بود. از همان ابتدا، انتخاب اكبر محمدي به عنوان سرمربي تيم نوجوانان از ديدگاه كارشناسان اهل فن با علامت سؤال هاي بيشماري همراه بود كه متأسفانه هيچ زماني پاسخ داده نشد. وي مربي شناخته شده اي نبود اما چند ماه پس از برقراري ارتباط با فريدون معيني از طريق يكي از برنامه هاي تلويزيوني به نيمكت تيم قهرمان رسيد. او در طول دوران مربيگري خود نه تنها حمايت رئيس كميته جوانان، بلكه حمايت بسياري از رسانه ها را هم به دنبال داشت، تا جايي كه در رسانه هاي ديداري و نوشتاري از تيم فوتبال نوجوانان به عنوان تيم «اكبر محمدي» ياد مي شد. متأسفانه تمام اين حمايت ها و ساپورت هاي رسانه اي ره به جايي نبرد تا تيم فوتبال نوجوانان با چندين و چند بازيكن خوب و مستعد در دوره نخست رقابت هاي قهرماني آسيا حذف شود. اما در اين شكست نقش كميته جوانان فدراسيون فوتبال برجسته است؛ كميته اي كه بايد اتاق فكر فوتبال پايه مي بود، اما در عمل اين گونه نبود و بسياري از انتخاب هايش بيشتر از آنكه از روي عقل و منطق باشد، براساس ارتباط و احساس بود. حال بايد معيني و همكارانش پاسخگو باشند كه با تيم قهرمان چه كردند كه در دوره بعدي مسابقات حتي نتوانستند از گروه خود صعود كنند.

 



حضور 4 تيم ايراني در تورهاي بين المللي دوچرخه سواري

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از ارسال نام چهار تيم به فدراسيون جهاني خبر داد.
علي زنگي آبادي اظهار كرد: ماندن امتياز تيم پتروشيمي تبريز در ايران قطعي است. اين تيم فصل بعد هم با نام ايران در ميادين بين المللي شركت مي كند. كارهاي لازم براي حضور اين تيم در ايران و انتخاب حامي مالي جديد بين سازمان تربيت بدني و وزارت نفت انجام شده و به زودي حامي مالي اين تيم مشخص خواهد شد.
وي افزود: پس از آن كه مطمئن شديم امتياز پتروشيمي تبريز در ايران ماندني است، نام اين تيم را به عنوان يكي از تيم هاي بين قاره اي كه صدرنشين سال گذشته آسيا است، به فدراسيون جهاني ارسال كرديم.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري با اشاره به اين كه نام چهار تيم براي شركت در تورهاي بين المللي به فدراسيون جهاني ارسال شده است، گفت: پتروشيمي تبريز، دانشگاه آزاد، ولي عصر و آساك دوچرخ، تيم هايي هستند كه نام آنها از سوي ايران براي شركت در تورهاي بين المللي تاييد شده است. بدين ترتيب تنها همين تيم ها مي توانند در فصل بعد نمايندگان ايران باشند.

 



قهرمان دوره گذشته مقابل سوريه متوقف شد
حذف تيم فوتبال نوجوانان از رقابت هاي قهرماني آسيا

ديدارهاي روز پنجم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا با حذف تيم كشورمان و صعود تيم هاي سوريه و كره شمالي به پايان رسيد.
روز پنجم از مرحله گروهي چهاردهمين دوره رقابتهاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا عصر پنجشنبه با توقف تيم نوجوانان ايران برابر سوريه، برتري كره شمالي مقابل عمان و صعود تيم هاي سوريه و كره شمالي از گروه B به مرحله حذفي مسابقات به پايان رسيد.
در يكي از ديدارهاي گروه B اين مسابقات، تيم هاي فوتبال نوجوانان ايران و سوريه در ورزشگاه پاختاكور تاشكند برابر هم صف آرايي كردند كه در پايان اين ديدار تيم كشورمان با نتيجه تساوي يك بر يك سوريه متوقف شد.
در اين بازي كه قضاوت آن برعهده «نواف عبدالله شكرالله» از بحرين بود، سياوش حق نظري(5) براي ايران و عدنان التاكي(78) براي سوريه گل زدند.
با توجه به اين نتايج تيم كره شمالي با هفت امتياز صدرنشين گروه B شد و به همراه تيم سوريه كه با پنج امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت به مرحله حذفي مسابقات صعود كرد. تيم هاي ايران با چهار امتياز و عمان بدون امتياز هم از راهيابي به مرحله حذفي مسابقات بازماندند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تاييد حضور استقلال در ليگ قهرمانان آسيا
با ارسال دعوت نامه كنفدراسيون فوتبال آسيا به دفتر استقلال حضور اين تيم در دوره جديد ليگ قهرمانان آسيا تاييد شد. علي نظري جويباري، قائم مقام مديرعامل باشگاه استقلال گفت: روز گذشته دعوت نامه اي از سوي كنفدراسيون آسيا براي حضور 4 نماينده ايران به دفتر اين باشگاه رسيد، اما 26 آبان تصميم نهايي اعلام خواهد شد.
زيدان، دستيار مورينيو در رئال مادريد
زين الدين زيدان بازيكن سالهاي نه چندان دور تيم فوتبال رئال مادريد قرار است به عنوان دستيار اول خوزه مورينيو آغاز به كار كند.
اولين حضور رسمي زيدان در اين سمت بازي برگشت رئال مادريد و ميلان در سن سيرو و 12 آبانماه است. زيدان در ازاي اين همكاري هيچ پولي از رئال مادريد نمي گيرد بلكه سهام 18درصدي وي در برنابئو تا مرز 36درصد افزايش پيدا مي كند كه سود ساليانه اي معادل 10 ميليون يورو خواهد داشت.
احتمال رويارويي ذوب آهن و اينترميلان
با قرعه كشي رقابت هاي جام باشگاههاي جهان احتمال ديدار تيم فوتبال ذوب آهن با اينترميلان افزايش پيدا كرد. طبق تصميم هاي اتخاذ شده، اينترميلان قهرمان فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا در مرحله نيمه نهايي، مقابل برنده ديدار مرحله يك چهارم پاياني رقابت هاي جام باشگاههاي جهان كه يك طرف آن قهرمان ليگ قهرمانان آسيا در سال 2010 (برنده دو تيم سئونگنام- ذوب آهن) و طرف ديگر آن برنده بازي الوحده- هكاري يونايتد است قرار خواهد گرفت. ذوب آهن در صورت قهرماني در آسيا به مرحله يك چهارم نهايي جام باشگاههاي جهان مي رود كه در اين مرحله مقابل برنده بازي الوحده- هكاري يونايتد قرار مي گيرد و در صورت كسب پيروزي در آن ديدار به مصاف اينتر مي رود.
جريمه 45 ميليون توماني براي شاپورزاده
در پي اعتراض امير شاپورزاده به تعويضش از سوي كادر فني در بازي مقابل شاهين بوشهر و گزارش سرپرست تيم به امير مهريزي، سرپرست باشگاه پرونده اين تخلف را در اختيار كميته انضباطي باشگاه قرار داد كه پس از بررسي هاي لازم كميته انضباطي باشگاه با توجه به وجود سابقه تمرد و رفتار غيرحرفه اي از سوي اين بازيكن، شاپورزاده را مبلغ چهل و پنج ميليون تومان جريمه كرد.
اعضاي محكمه حكميت فدراسيون فوتبال مشخص شدند
طي احكام جداگانه اي از سوي رئيس فدراسيون فوتبال، اعضاي هيات داوري (محكمه حكميت) فدراسيون منصوب شدند. طي احكام جداگانه اي از سوي علي كفاشيان، علي اكبر حيدري فر به عنوان عضو و رئيس هيات داوري (محكمه حكميت)، حسين محمد نبي، يوسف جمالي، كريم اماره، مهدي اميني، ميرهادي رومياني و محمدرضا محمدي كشكولي به عنوان اعضاي هيات داوري (محكمه حكميت) منصوب شدند.
غيبت 4 بازيكن استيل آذين مقابل پيروزي
رضا شاهرودي مربي تيم فوتبال استيل آذين در رابطه با وضعيت مصدوميت علي كريمي و احتمال بازي كردن او در بازي امروز مقابل پيروزي اظهار كرد: مصدوميت كريمي رو به بهبود است و او در ليست 18 نفره استيل آذين براي بازي با پيروزي قرار دارد. وي در مورد ديگر محرومان و مصدومان استيل آذين براي اين بازي گفت: سوشا مكاني و مهرزاد معدنچي همچنان از مصدوميت رنج مي برند، ضمن اينكه حسين كعبي به دليل سه اخطاره بودن و حسن اشجاري هم به دليل محروميت نمي توانند در اين بازي ما را همراهي كنند.
دعوت از رونالدينيو به تيم ملي برزيل
مانو منزس سرمربي پرافتخارترين تيم جهان 23 بازيكن را براي اين بازي به اردو فراخواند كه نام رونالدينيو نيز ديده مي شود. تيم هاي فوتبال برزيل و آرژانتين ماه آينده در يك ديدار دوستانه به مصاف هم مي روند.
علت كناره گيري قطبي از تيم ملي
افشين قطبي علت اصلي كناره گيري اش از سرمربي گري تيم ملي پس از جام ملت هاي آسيا را ايجاد فضاي آرام و دوري حاشيه ها از تيم ملي عنوان كرد.قطبي رسما اعلام كرده كه پس از جام ملت هاي آسيا ديگر در تيم ملي ايران مربيگري نمي كند.
تور سوراخ در كرمان
صمد مرفاوي در پايان ديدار تيم هاي مس و صبا مدعي شد كه گل مهرداد پولادي صحيح بود و از آنجايي كه تور دروازه صبا سوراخ بود داور گل سالم را اعلام نكرد .

 



در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي استقلال در تهران به ميدان مي رود، پيروزي در رشت

سازمان ليگ فدراسيون فوتبال برنامه ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور را اعلام كرد كه بر اين اساس استقلال در ورزشگاه آزادي به مصاف شاهين بوشهر مي رود و پيروزي در رشت مقابل داماش گيلان صف آرايي خواهد كرد.
برنامه ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي و يك ديدار از مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
سه شنبه: 18/8/89
¤ فولاد خوزستان - شهرداري بندرعباس (ساعت 30:14 - ورزشگاه تختي اهواز)
جمعه: 28/8/89
¤ ملوان بندرانزلي - فولاد نطنز (ساعت 30:14 - ورزشگاه تختي بندرانزلي)
شنبه: 29/8/89
¤ استيل آذين تهران - نفت مسجد سليمان (ساعت 30/14 - ورزشگاه دستگردي تهران)
¤ شهرداري تبريز - تراكتورسازي تبريز (ساعت 30/14 - ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ استقلال تهران - شاهين بوشهر (ساعت 15/16 - ورزشگاه آزادي تهران)
¤ يكشنبه: 30/8/89
¤ داماش گيلان - پيروزي تهران (ساعت 30:14 - ورزشگاه سردار جنگل رشت)
پنجشنبه: 4/9/89
¤ ذوب آهن اصفهان - شهرداري ياسوج (ساعت 30/14 - ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر ، مرحله يك شانزدهم نهايي)

 



پيروزي يزداني و ميرزايي در مسابقات انتخابي محمدي: شايد اسامي تيم ملي را اعلام نكنيم

مسابقه هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در بازي هاي آسيايي با قهرماني جمال ميرزايي در وزن 84 كيلوگرم و رضا يزداني در وزن 96 كيلو به پايان رسيد.
در اين رقابت ها كه در سالن هفتم تير تهران و در دو وزن 84 و 96 كيلوگرم برگزار شد، در وزن 84 كيلوگرم جمال ميرزايي با سه پيروزي مقابل احسان لشگري، اصغر بذري و حسن رحيمي، به مقام قهرماني رسيد. البته پيروزي ميرزايي بر لشگري در حالي رقم خورد كه هر دو تيم مسابقه شان به كيلينچ كشيد و هر دو بار هم كيلينچ به سود ميرزايي آمد تا برنده مسابقه شود. اين مساله كار كادر فني را براي انتخاب ملي پوش 84 كيلو، دچار مشكل كرد.
اما در وزن 96 كيلوگرم رضا يزداني جاي هيچ حرف و حديثي براي ملي پوش شدن باقي نگذاشت و با سه پيروزي مقتدرانه سعيد ابراهيمي، عباس طحان و سينا غني زاده، به مقام قهرماني رسيد.
اما در پايان رقابت هاي انتخابي غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: بعد از برگزاري مسابقه انتخابي دو وزن در روز جمعه شايد برخي اوزان ما نياز به بررسي بيشتر داشته باشد و به همين دليل امكان دارد شنبه نام مسافران قطعي اعزامي به گوانگجو باز هم در برخي اوزان اعلام نشود تا در اين زمينه تامل بيشتري داشته باشيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14