(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8  آبان 1389- شماره 19776

شرايط جديد معافيت خدمت سربازي
ديدار سرزده رئيس جمهور از متروي تهران
توسط فردي ناشناس شهردار زير آب مورد اصابت 3 گلوله قرار گرفت
حبس 7 ساعته مسافران قطار تهران-خرمشهر
زلزله نورآباد و طبس را لرزاند
معاون غذا و دارو وزارت بهداشت: مردم فقط از داروخانه ها لوازم بهداشتي و آرايشي بخرند
اجراي طرح امنيت محله محور در 2 هزار نقطه تهران
به دليل بروز مشكلات در فرودگاه هاي سعودي پروازهاي هما به مدينه كاهش يافت
رئيس پليس اماكن: برخورد با مانكن هاي نامتعارف ادامه دارد
رئيس پليس راهور تهران بزرگ: ارائه آدرس غلط به پليس راهور 15 هزار تومان جريمه دارد
هفته گذشته در معدن فلورين طبس روي داد دو كشته و زخمي در اثر ريزش معدن
از اسفندماه زباله هاي تهران پردازش مي شود
بزرگترين كارخانه توليد كارتن بناب طعمه حريق شد
مقني جوان زير خروارها خاك مدفون شد
انبار فرش بازار تهران آتش گرفت
كشف 385 ميليون ريال كالاي احتكار شده در مشهد



شرايط جديد معافيت خدمت سربازي

خانواده هايي كه پدر و مادر معلولند و يا 2 فرزند معلول دارند در صورتي كه فرزندان متأهل نباشند يك فرزند از خدمت سربازي معاف مي شود.
معاون معافيت ها و امور مشمولين سازمان وظيفه عمومي ناجا با اعلام خبر فوق افزود: در معافيت هاي خاص و عنايات رهبر معظم انقلاب افرادي كه پدر يا مادرشان تا 30 ماه در جبهه حضور داشته اند يك فرزند آنها و تا 60 ماه 2 فرزند آنها معاف مي شود.
سرهنگ حلوايي افزود: به ازاي 25 درصد جانبازي يك فرزند و تا 50 درصد جانبازي 2 فرزند و به ازاي 36 ماه آزادگي يك فرزند معاف خواهد شد.
وي گفت: به ازاي هر ماه حضور در جبهه 18 روز كسر خدمت براي فرزند آنها محاسبه خواهد شد.
به گزارش واحد مركزي خبر معاون معافيت ها و امور مشمولين سازمان وظيفه عمومي ناجا همچنين از بخشودگي مشموليني كه مدرك تحصيلي ليسانس و متولد 54 و فوق ليسانس دارند و متولد 52 هستند؛ خبر داد و افزود: مشمولين دكتراي تخصصي غيرپزشكي متولد 50 و دكتراي تخصصي پزشكي متولد 44 نيز از خدمت سربازي معاف خواهند شد.

 



ديدار سرزده رئيس جمهور از متروي تهران

رئيس جمهور عصر جمعه از مراحل ساخت خط 7 متروي تهران بازديد كرد.
در اين بازديد كه بدون اطلاع مسئولان مترو صورت گرفت رئيس جمهور ضمن قرار گرفتن در جريان روند امور، دستورات لازم براي رفع مشكلات و سرعت بخشيدن به روند احداث اين خط را صادر كرد.
محل بازديد خط 7 متروي تهران در منطقه بريانك حوالي بزرگراه نواب صفوي بود كه مراحل ساخت اين خط به كلي در اختيار شركت مهندسي سپاسد از شركتهاي زيرمجموعه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياي سپاه است.
اين خط به طول 27 كيلومتر، شامل 28 ايستگاه است كه از منطقه سعادت آباد و ميدان سرو در شمالغرب تهران آغاز مي شود و با عبور از بلوار پاك نژاد بزرگراه هاي چمران و نواب، خيابان مولوي، بزرگراه آيت ا... محلاتي و ميدان محمديه به سمت جنوب شرق تهران واقع در شهرك اميرالمومنين در منطقه افسريه امتداد مي يابد.
گفتني است اين ديدار به پيشنهاد سردار قاسمي رئيس قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء انجام شد.

 



توسط فردي ناشناس شهردار زير آب مورد اصابت 3 گلوله قرار گرفت

سوادكوه - خبرنگار كيهان:
شليك سه گلوله توسط فردي ناشناس، شهردار زيرآب را روانه بيمارستان كرد.
شهردار زيرآب كه با خودرو شخصي خود عازم تهران بود در نزديكي تهران در درگيري با فردي مسلح از ناحيه شكم و كتف مورد اصابت گلوله قرار مي گيرد. متهم كه از معركه گريخته است در اثر مقاومت سيدمحمد صادقيان در اين درگيري دو گلوله به شكم و يك گلوله به كتف وي شليك مي كند.
به گزارش خبرنگار ما شهردار زير آب پس از رساندن خود به نقطه اي در ابتداي پايتخت از حال رفت كه مردم وي را به بيمارستان خاتم الانبياء(ص) تهران انتقال دادند.
رئيس شوراي اسلامي شهر زيرآب در تماس تلفني با خبرنگار كيهان اظهار داشت: شهردار را به بيمارستان خاتم الانبياء«ص» منتقل كرديم كه پس از عمل جراحي وضعيت عمومي وي رو به بهبود است محمود اميرپور افزود: دو گلوله از بدن وي توسط پزشكان خارج شده و گلوله اي ديگر در نزديكي نخاع است كه پزشكان در تلاشند تا بدون آسيب رساندن به نخاع وي گلوله را خارج كنند.

 



حبس 7 ساعته مسافران قطار تهران-خرمشهر

مسافران قطار شماره 134 مسير تهران-خرمشهر بيش از 7 ساعت در اين قطار محبوس شدند.
به گزارش فارس از شمال خوزستان، مسافران قطار 134 تهران-خرمشهر كه از ساعت 12 روز چهارشنبه پايتخت را به مقصد خوزستان ترك كرده بود به دليل نوسازي بخشي از خطوط ريلي بيش از هفت ساعت در اين قطار محبوس شدند.
برخي از مسافران اين قطار اظهار مي دارند كه توقف هفت ساعته اين قطار در نزديكي شهر اراك از ساعت 05:20 روز چهارشنبه آغاز شد و تا ساعت 10:2 دقيقه بامداد روز پنج شنبه ادامه داشته است.
براساس اظهارات مسافران اين قطار درهاي خروج قطار در اين مدت مسدود بوده است و به دليل كمبود آب شرب و شست وشو در اين قطار براي مسافران مشكلات زيادي به وجود آمده است.
بسياري از مسافراني كه براي بازگشت خود از خوزستان برنامه ريزي كرده بودند و براي اين امر از هواپيما و قطار استفاده كرده بودند برنامه هاي خود را برهم زده يافتند و اين امر سبب شد تا آنها در خوزستان سرگردان باشند.
براين اساس مديركل راه آهن جنوب درباره دليل اين اتفاق اظهار داشت: اين اتفاق براي بازسازي خط راه آهن محور جنوب رخ داده است.
عليرضا احتشام افزود: زمان در نظر گرفته شده براي اين عمليات هشت ساعت در نظر گرفته شده بود كه به دليل برخي اتفاقات اين زمان افزايش يافت.

 



زلزله نورآباد و طبس را لرزاند

دو زمين لرزه بصورت جداگانه منطقه نورآباد استان فارس و طبس در استان يزد را لرزاندند ولي خسارت يا تلفات جاني بدنبال نداشتند.
به گزارش ايرنا شبكه لرزه نگاري شيراز اعلام كرد: زمين لرزه اي به شدت چهار و سه دهم درجه ريشتر ساعت 12 و 52 دقيقه و 24 ثانيه پنج شنبه حوالي نورآباد در استان فارس را لرزاند.
هنوز از خسارت هاي مالي يا تلفات جاني اين زمين لرزه گزارشي مخابره نشده است.
از سوي ديگر روابط عمومي فرمانداري طبس اعلام كرد: زمين لرزه چهارشنبه شب اين شهرستان خسارت يا تلفات جاني به دنبال نداشته است زلزله اي به بزرگي 4 و 2 دهم در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت 22 و 23 دقيقه و 54 ثانيه چهارشنبه شب جنوب غرب طبس را لرزاند.

 



معاون غذا و دارو وزارت بهداشت: مردم فقط از داروخانه ها لوازم بهداشتي و آرايشي بخرند

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: داروخانه ها تنها مراكزي هستند كه به شركت هاي معتبر و داراي مجوز لوازم آرايشي و بهداشتي سفارش خريد مي دهند.
دكتر احمد شيباني با اعلام اين مطلب افزود: گستردگي بازار توليد و عرضه لوازم آرايشي و بهداشتي با 11هزار قلم از اين لوازم و 11 هزار شركت وارداتي و توليدي نظارت بر اين بازار را سخت تر از نظارت بر بازار دارو كرده است.
وي افزود: بايد مردم را تشويق كنيم از توليدات داخلي لوازم بهداشتي و آرايشي استفاده كنند زيرا متاسفانه در اين عرصه هم شبيه سازي برندهاي خارجي با مارك هاي قلابي رو به گسترش است و هم قاچاق از مرزها به صورت غيرقانوني در اين بازار صورت مي گيرد.
شيباني به كنترل و نظارت بر بازار عرضه لوازم آرايشي و بهداشتي به صورت PMS اشاره كرد و گفت: به دليل فراواني محصولات عرضه شده در اين بازار، تفكيك محصولات بسيار مشكل است ولي دانشگاه هاي علوم پزشكي با سيستهاي PMS به صورت نمونه برداري از محل، عرضه محصولات را مورد آزمايش قرار مي دهند.
وي ادامه داد: GMP توليدات كارخانه هاي داخلي به طور دائم نظارت مي شود و اين محصولات شماره پروانه و تاريخ مصرف دارند و خريداران هنگام خريد لوازم بهداشتي و آرايشي به اين دو مورد توجه كنند.
معاون غذا و دارو وزارت بهداشت از ثبت كالاهاي وارداتي بهداشتي و آرايشي خبر داد و افزود: براي نظارت بهتر به بازار عرضه اين محصولات از اتحاديه هاي صنفي نيز در آينده كمك خواهيم گرفت.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد
اجراي طرح امنيت محله محور در 2 هزار نقطه تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از اجراي طرح امنيت محله محور در بيش از 2 هزار نقطه تهران خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: طرح امنيت محله محور از روز شنبه در بيش از 2 هزار نقطه در محدوده 375 محله شهر تهران اجرا خواهد شد.
به گفته ساجدي نيا طرح امنيت محله محور مقطعي نيست و كلانتريها حوزه استحفاظي خود را پس از اجراي طرح مورد رصد قرار مي دهند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از مردم درخواست كرد كه گزارش ها در زمينه جرايم مختلف را از طريق مركز فوريتهاي پليسي (110) اعلام كنند تا پليس پس از صحت موضوع، برخورد با جرايم موردنظر را در دستور كار خود قرار دهد.

 



به دليل بروز مشكلات در فرودگاه هاي سعودي پروازهاي هما به مدينه كاهش يافت

مديرعامل ايران اير گفت: به دليل مشكلاتي كه در فرودگاه هاي سعودي پيش آمده است، تعداد پروازهاي هما به مدينه نسبت به جده كمتر شده است.
فرهاد پرورش در گفت وگو با فارس در هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها با اعلام اين خبر گفت: در فرودگاه جده مشكل خاصي نداريم تنها ايستايي پرواز وجود دارد؛ كه در اغلب مواقع مسافران حدود نيم ساعت در هواپيما منتظر مي شوند تا اجازه پياده شدن صادر شود.
وي تاكيد كرد: از اين تعداد پرواز انجام شده با وجود مشكلاتي كه در ايستگاه جده و مدينه داريم، متوسط تاخيرها كماكان كمتر از 10 دقيقه است.
مديرعامل ايران اير گفت:از 29 مهرماه تا شب جمعه، 43 پرواز حجاج انجام شده و جمعا طي اين پروازها 17 هزار حاجي از ايران به خانه خدا منتقل شدند.
وي با اشاره به اينكه 43 پرواز مذكور از شهرهاي تهران، اصفهان و اردبيل انجام شده است، توضيح داد: پرواز حجاج از كرمانشاه از امروز راه اندازي مي شود و به اين ترتيب نزديك به نيمي از حجاج منتقل شده اند.

 



رئيس پليس اماكن: برخورد با مانكن هاي نامتعارف ادامه دارد

رئيس پليس اماكن ناجا گفت: در حال حاضر استفاده از مانكن هاي نامتعارف از سوي اماكن تا حد چشمگيري كاهش يافته است.
سرهنگ عباس ميرايي افزود: با اين وجود واحدهاي صنفي متخلف نيز همچنان از سوي پليس رصد و به آنان تذكر داده مي شود.
وي گفت: خوشبختانه با همكاري كه در بين صنوف و اماكن عمومي وجود دارد ضوابط و مقررات لازم در استفاده نكردن از مانكن هاي نامتعارف اجرا مي شود.
ميرايي اظهار داشت: حدود سه ميليون واحد صنفي در كشور وجود دارد كه با توجه به گستردگي آن ممكن است در برخي جاها مشكلات و ناهماهنگي هايي وجود داشته باشد.
وي با اشاره به برخورد پليس با قهوه خانه ها به مهر گفت: پليس آمادگي هرگونه برخورد با قهوه خانه ها را در چارچوب وظايف خود دارد و طبق قانون با متخلفان برخورد مي كند.

 



رئيس پليس راهور تهران بزرگ: ارائه آدرس غلط به پليس راهور 15 هزار تومان جريمه دارد

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از جريمه مالكان خودروهايي كه آدرس دقيق سكونت خود را به پليس راهور اعلام نكنند خبر داد.
سردار حسين رحيمي گفت: اين افراد در هر مرتبه ارسال برگ جريمه به آدرس اشتباه 15 هزار تومان جريمه مي شوند.
وي افزود: طبق آيين نامه پليس راهنمايي و رانندگي مالكان خودرو در هنگام خريد خودرو مكلف هستند آدرس دقيق خود را به پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كنند.
رحيمي ادامه داد: همچنين افراد بايد در زمان تغيير آدرس محل سكونت مراتب را به پليس راهور گزارش دهند تا پليس قادر به پيگيريهاي بعدي باشد.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ به مهر گفت: با الكترونيكي شدن صدور برگه هاي جريمه در منطقه طرح ترافيك و 9 بزرگراه تهران و ارسال برگه هاي جريمه به درب منازل، صحت آدرس محل سكونت دارندگان خودرو بيش از پيش الزامي است.

 



هفته گذشته در معدن فلورين طبس روي داد دو كشته و زخمي در اثر ريزش معدن

طبس - خبرنگار كيهان:
بر اثر ريزش معدن فلورين شهرستان طبس يك نفر كشته و يك نفر نيز مصدوم شد.
به گزارش روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان طبس، بر اثر ريزش بخشي از معدن فلورين طبس دو نفر از كارگران معدن زير آوار ماندند.
بنابراين گزارش با تلاش گروه ايمني و نجات معدن و همكاري پرنسل فوريت هاي پزشكي 115، جسد يك كارگر از زير خاك خارج و معدنچي مصدوم ديگر به بيمارستان طبس منتقل شد.
اين گزارش مي افزايد: حال عمومي مصدوم اين حادثه كه هفته پيش به بيمارستان شهيد سيدمصطفي خميني منتقل شده بود رو به بهبود كامل است.
گفتني است علت ريزش معدن از سوي مسئولان ذي ربط در دست بررسي است.

 



از اسفندماه زباله هاي تهران پردازش مي شود

معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: در اسفندماه سال جاري تمام زباله روزانه توليد شده در تهران پردازش خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حسين كلخوراني افزود: در حال حاضر استقرار 6 خط جديد پردازش زباله با ظرفيت هر خط 500 تن در كهريزك، در حال انجام است كه دو خط آن در حال تكميل است.
وي افزود: تا اواسط دي پردازش روزانه سه هزار تن زباله توسط اين 6 خط آغاز خواهد شد و به مدت 45 روز يعني تا پايان بهمن، كار خود را آزمايشي دنبال خواهند كرد.
كلخوراني ادامه داد: در اسفند كه پيك توليد زباله در روز به 10 هزار تن مي رسد به طور كامل پردازش زباله هارا انجام خواهيم داد.
معاون خدمات شهري شهرداري با بيان اين كه تكميل خطوط پردازش زباله يكي از برنامه هاي اصلي شهرداري تهران بوده و به طور جدي از سال گذشته دنبال شده است، تصريح كرد: با راه اندازي اين خطوط و پردازش زباله هاي تهران، نه تنها شيرابه اي توليد نخواهد شد بلكه درصد زباله هاي بازيافتي افزايش پيدا كرده و آن مقداري كه از خطوط پردازش خارج مي شوند، سوخت اوليه نيروگاه هاي استحصال برق از زباله را كه به زودي در كهريزك احداث خواهد شد، تشكيل مي دهند.
معاون خدمات شهري شهرداري يادآور شد: در حال حاضر روزانه 7 تا 7500 تن زباله در تهران توليد مي شود كه از اين ميزان 4 هزار و 200 تن مورد پردازش قرار مي گيرد.

 



بزرگترين كارخانه توليد كارتن بناب طعمه حريق شد

بناب - خبرنگار كيهان:
كارخانه توليد انواع كارتن ظهر روز پنج شنبه در شهرستان بناب دچار آتش سوزي شد و منجر به وارد شدن خسارت مالي به كارخانه شد.
مدير اين واحد توليدي نبود راه مناسب در شهرك صنعتي بناب را يكي از مشكلات شهرك صنعتي بناب دانست و گفت: با وجود گذشت بيش از پنج سال از سرمايه گذاري در اين شهرك اين شهرك متولي نداشته و با وجود درخواست هاي مكرر از مسئولان مبني بر حل مشكلات اساسي اين شهرك از جمله راه مناسب، تلفن، گاز و ... هنوز هيچ يك از آنها حل نشده است.
محمدباقر جباري افزود: به دليل عدم وجود راه مناسب و دسترسي به شهرك خودروهاي آتش نشاني با تاخير در صحنه آتش سوزي حاضر شدند.
وي، توليد روزانه اين واحد را 45 هزار عدد انواع جعبه و كارتن اعلام كرد و در خصوص علت آتش سوزي نيز تاكيد كرد: فعلا مشخص نشده ولي بعد از ظهر و بعد از تعطيلي كارخانه عازم منزل بودم كه بلافاصله بعد از نيم ساعت ضمن تماسي توسط همسايه هاي كارخانه اعلام كردند كه كارخانه در حال آتش سوزي است ولي موضوع تحت بررسي است.
جباري، كل خسارات وارده به كارخانه را حدود 25 ميليارد ريال اعلام كرد و از مسئولان براي حل مشكلات استمداد طلبيد.
براساس اين گزارش، برخي شاهدان حادثه عدم استفاده ماسك توسط آتش نشانان را علت تاخير خاموشي اين كارخانه اعلام كردند.
مسئول آتش نشاني شهرداري بناب نيز گفت: به محض دريافت خبر در صحنه آتش سوزي حضور يافتم ولي به علت نبود جاده مناسب براي ورود به اين شهرك، خودروهاي آتش نشاني مجبور شدند 10 دقيقه منتظر بمانند تا قطار عبور كرده و خودروهاي آتش نشاني از ريل قطار عبور كردند.

 



مقني جوان زير خروارها خاك مدفون شد

سست بودن زمين و بي توجهي به اصول ايمني باعث مرگ مقني جوان در عمق سه متري چاه شد.
پس از تماس شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 93 و گروه نجات 12 سازمان را همزمان در ساعت 59:17 پنجشنبه به محل حادثه در خيابان آيت الله مدني خيابان فتاحي اعزام كرد.
داود فدايي افسر آماده منطقه يك عمليات درباره اين حادثه گفت: مقني جوان كه در عمق سه متري زمين براي يك منزل مسكوني در حال حفر چاه بود ناگهان به علت سست بودن خاك و رعايت نكردن اصول ايمني در زير خاك مدفون شد، كه نجاتگران با رعايت اصول ايمني اقدام به خاكبرداري كرده و پس از ايمن سازي اطراف چاه و جلوگيري از ريزش مجدد، مقني را كه به گفته عوامل اورژانس در همان ابتداي حادثه جان سپرده بود از چاه خارج كردند.
فدايي به پيمانكاران ساختماني توصيه كرد حتماً در ابتداي حفاري از متخصصان ساختمان مشاوره بگيرند و براي انجام حفاري از افراد متخصص استفاده كنند.

 



انبار فرش بازار تهران آتش گرفت

آتش نشانان كمتر از يك دقيقه خود را به محل آتش سوزي انبار فرش در بازار كفاشها رساندند و از گسترش آن جلوگيري كردند.
به گزارش ايسنا، پس از تماس مكرر شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 4، 7 و 97 را در ساعت 13:8 صبح جمعه به محل حادثه در بازار كفاشها كوچه كبابي ها سراي پارك اعزام كرد.
داود فدايي افسر آماده منطقه يك عمليات آتش نشاني تهران گفت: آتش سوزي در زيرزمين يك پاساژ دو طبقه در حال سرايت به طبقات فوقاني و مغازه هاي مجاور بود كه آتش نشانان بي درنگ با بستن دستگاه تنفسي و كشيدن چندين رشته لوله آبده آتش را مهار كردند آنان سپس با استفاده از هواكش دود ناشي از آتش سوزي را كه فضاي پاساژ را فرا گرفته بود تخليه كرده و ساعت 42:11 به عمليات خود پايان دادند.
گفتني است علت اين آتش سوزي توسط كارشناسان در حال بررسي است.

 



كشف 385 ميليون ريال كالاي احتكار شده در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
بيش از 385 ميليون ريال كالاي احتكار شده از 2 انبار در مشهد مقدس كشف و ضبط شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرگاني خراسان رضوي، با توجه به دريافت گزارشات مردمي از طريق تلفن 124 ستاد خبري اين سازمان و مراجعه تيم ويژه بازرسان سازمان و تعزيرات حكومتي به محل انبار واقع در خيابان حر عاملي بيش از 79 ميليون ريال روغن، شكر و برنج احتكار شده در اين انبار كشف شد.
بنا بر اين گزارش ارزش روغن هاي مكشوفه بيش از 16 ميليون و 500 هزار ريال، برنج بيش از 40 ميليون ريال و شكر بيش از 22 ميليون و 600 هزار ريال است.
همچنين طبق گزارشات مردمي دريافت شده از طريق اين ستاد خبري مبني بر احتكار روغن و پودر لباسشويي در منطقه گاز شرقي، تعداد 600 حلب روغن نباتي به ارزش 180 ميليون ريال و 700 كارتن پودر لباسشويي به ارزش 126 ميليون ريال كشف و پرونده تخلف تنظيمي جهت طي مراحل قانوني به تعزيرات حكومتي ارسال شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14