(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8  آبان 1389- شماره 19776

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
10 روز بي نظير (يادداشت روز)
پاسخ ايران به اشتون نامه 15 تيرماه جليلي مبناي مذاكرات است
جوالدوز (گفت و شنود)
شريعتمداري روز يكشنبه در غرفه كيهان
كيهان و خوانندگان
نشست مشترك احمدي نژاد با 30 چهره اصولگرا
دفاع ويژه BBC از موسوي و اصلاح طلبان با حمله به اپوزيسيون منتقد (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: اسلامگرايان خاورميانه را با انتخابات قبضه كرده اند (خبر ويژه)
كاهش مخاطبان صداي آمريكا با وجود افزايش بودجه (خبر ويژه)
سنگ اندازي آمريكا براي شكست مذاكرات 1+5 با ايران (خبر ويژه)
درازگوش تروا، اسب درشكه را گاز گرفت! (خبر ويژه)
اين «معتدل»هاي بي مسما در آن 8 ماه فتنه و آشوب كجا بودند؟! (خبر ويژه)



10 روز بي نظير (يادداشت روز)

سفر ده روزه رهبرمعظم انقلاب اسلامي به قم توجه فراواني را به خود معطوف كرد در واقع در جريان اين سفر بسياري از نگاهها روي اين سوال تمركز داشت «جايگاه مذهبي رهبري در حوزه هاي علميه كجاست؟ در حد يكي از مراجع است؟ كمتر از يكي يا بيش از آن است» اين سوال از آنجا «اهميت ويژه» داشت كه از يك سو يك ارزيابي عيني از ميزان تاثيرگذاري مخالفان بر حوزه ها به حساب مي آمد و از سوي ديگر چنانچه پاسخ اين سوال با گزينه هاي «متوسط» و يا «كم» توام مي شد، مبناي برنامه ريزي هاي بعدي قرار مي گرفت.
جداي از توده هاي مردم كه صحنه هايي تاريخي و بديع را در استقبال از «نائب حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف» به ثبت رساندند، حضور علما در برنامه هاي مختلف و از جمله در برنامه مراجعه به دفتر قم حضرت آيت الله العظمي خامنه اي- دامت بركاته- به گونه اي بود كه بسياري از برجستگان آشنا به مسايل حوزه علميه قم گفتند به جز چند استثنا، همه مدرسان حوزه اعم از مدرسان دروس خارج و مدرسان سطح و همه طلاب حوزه به محضر شريف رهبري رسيده اند. البته اكثر اين ديدارها انعكاس رسانه اي پيدا نكرده ولي همه خبرها بيانگر آن است كه تجديد بيعت علماي قم با حضرت آيت الله خامنه اي، «كامل»، «جامع» و «پرشور» بوده است.
استقبال اين شمار از علما و روحانيت شيعه از يك نفر از شجره طيبه روحانيت در يكصد سال اخير كاملاً بي سابقه بوده است و براساس شواهد مي توان دايره اين استقبال و همراهي را از استقبال علما از مرجعيت عام مرحوم آيت الله العظمي بروجردي و پيش از آن از مرجعيت عام مرحوم آيت الله العظمي ميرزا محمدحسن شيرازي- قدس سرهماالشريف- گسترده تر دانست و حال آنكه استقبال روحانيت شيعه از اين دو مرجع بزرگوار بعنوان دو اتفاق بسيار مهم در تاريخ شيعه به ثبت رسيده است. اين در حالي است كه استقبال روحانيت شيعه از «مراجع عام» صرفاً به منظور تصدي امور حوزه ها و حل مسايل شرعي- بمعني اخص- بوده و جنبه سياسي و «ولايت امري» نداشته است.
نكته مهم ديگر آن بود كه استقبال كنندگان همه نحله هاي فكري و مشرب هاي فقهي و كلامي حوزه را شامل شده اند يعني گرايشات اصولي، فلسفي، حديثي، عرفاني و... همه در اين «استقبال جامع» بوده اند. اين موضوع به خوبي نشان مي دهد كه از نظر همه اين ها حضرت آيت الله خامنه اي، شاخص هاي محوري رهبري ديني را داراست و تبعيت از او واجب شرعي است. براي اينكه اهميت اين مسئله روشن شود كافي است سري به تاريخ بزنيم تا در مواردي جدال فراوان اين نحله ها با هم را ببينيم. اجتماع اين نحله ها حول يك شخصيت خود يك اتفاق بزرگ تاريخي به حساب مي آيد. اين در جاي خود نشاندهنده شخصيت جامع مراد و مقتداي مسلمين است كما اينكه چند هفته از اظهارنظر علماي برجسته مذاهب 4گانه اهل سنت راجع به شخصيت ممتاز حضرت آيت الله العظمي خامنه اي نمي گذرد.
استقبال ويژه علماي مختلف حوزه علميه به خوبي نشان داد كه نظام جمهوري اسلامي در حلقه «جريان بنيانگذار»- يعني روحانيت و حوزه- تا چه اندازه محل توجه و علاقه است. اگر اندكي انصاف داشته باشيم تصديق مي كنيم كه روحانيت بيش از سال هاي 41، 42، 56 و 57 از انقلاب اسلامي حمايت مي كند و اين ضمن آنكه با تصويرسازي هاي مخدوش معاندان تضاد آشكار دارد، نشان مي دهد كه حوادث مختلف توجهات روحانيت را به «مهمترين كانون شيعه»- يعني نظام مقدس جمهوري اسلامي- تمركز داده است. فراموش نكنيم كه از آغاز انقلاب تا همين امروز دشمنان بيروني و عوامل داخلي آنها تلاش وسيعي كرده اند تا روحانيت و حوزه را از نظام جدا كنند و براي تحقق اين هدف چه «حزب »ها، «مجمع» ها و «دفتر»ها تاسيس شدند و چه كينه توزاني در بعضي از مراكز قم خزيده بودند كه فرياد امام از آنها بلند بود و اين همه كار عليه يك جريان اصيل در طول تاريخ شيعه بي سابقه است. در چنين شرايطي، اين استقبال عظيم و «مراجعه متراكم» معنايي جز «پذيرش صميمانه» ندارد. آيا تصويري صادق تر از اين براي نشان دادن آينده درخشان نظام اسلامي وجود دارد؟
سفر حضرت آقا به قم با «ايجاب كامل» علماي قم سپري شد يعني همه تكريم شدند و عزت يافتند و اين نشان داد كه عزت رهبري، عزت همه جامعه است. البته در اين بين معدود كساني هم - به تلويح- مذمت شدند.
حضرت آقا در اين سفر نمي خواستند با «گروهي» يا «شخصي» ديداري خصوصي داشته باشند تا از آن تعبيرهايي خاص بيرون نيايد و عده اي با تعبير و تفسيرهاي خاص اهداف سفر را تحت الشعاع قرار ندهند و فروعات را بر اصول مقدم ندارند اما در عين حال اين سفر يك استثناي معنادار هم داشت و آن جلسه اي بود كه حضرت آقا با دست اندركاران «موسسه آموزشي-پژوهشي امام خميني» داشتند. همه مي دانند كه در قم مراكز مختلف پژوهشي تحقيقي وجود دارند و اكثريت نزديك به همه آنان نيز با نظام مقدس جمهوري اسلامي و رهبر معظم آن ارتباط مثبت دارند و در رأس هر كدام هم چند شخصيت محترم روحاني كه مورد تكريم رهبرمعظم انقلاب هستند، قرار دارند، اما حضرت آقا يكي را از ميان «جمع» برگزيدند و در تعبير بلندي فرمودند: «اين مركز بايد الگوي مراكز ديگر قرار بگيرد» در واقع با غور در آن بخش از بيانات رهبرمعظم انقلاب كه ناظر به «تحول در حوزه ها» بود و با نگاه به شاخص هاي مطرح شده درمي يابيم كه اكثريت آن شاخص ها و آن نكات در موسسه امام خميني ديده مي شود. مهمترين هنر اين موسسه بازشناسي نياز علمي جامعه و ارائه طريق ديني در حوزه هاي مختلف علوم انساني است. در اين مركز سالانه صدها مدرس آشنا به مباني دقيق فقهي، فلسفي، كلامي و عرفاني تربيت مي شوند كه زبان روز دنيا را هم مي فهمند و با تسلط بر متدهاي علمي به نيازهاي مراكز علمي جهان اسلام پاسخ مي گويند. از اين مركز سالانه صدها انديشمند اسلامي به كشورهاي مختلف اعزام مي شوند و فكر اسلام ناب را با خود منتقل مي كنند و صد البته اين تكافوي اندكي از بسيار نياز جهان اسلام و حتي ايران است.
البته در اين ميانه نبايد عنايت خاص حضرت آقا به شخصيت ممتاز حضرت آيت الله مصباح يزدي را هم ناگفته گذاشت كه متاسفانه صداوسيما و ساير رسانه ها به اين بخش توجه چنداني نكردند و اظهارات بسيار خاص رهبرمعظم انقلاب در مورد اين شخصيت- در جريان ديدار چند روز پيش دست اندركاران آن موسسه با ولي امر مسلمين- را انعكاس ندادند. آيت الله مصباح يك فقيه، متكلم، فيلسوف، مفسر و زمان شناس بصير است. از همه اين ها مهمتر جزء شخصيت هاي برجسته اي است كه هيچگاه در تقدم نظام بر خود ترديد نداشته و در اين راه بدون لحاظ داشتن موقعيت علمي خود به دل خطر رفته و گاهي يك تنه با «خناسان مسلط» مصاف داده است. چنين شخصيتي مصداق كامل عالمي است كه تشخيص دقيق خود را در روزي كه لازم باشد، بي درنگ به ميدان مي آورد و در اين راه سرزنش و زخم زبان ديگران را به چيزي نمي گيرد. در واقع تكريم حضرت آقاي مصباح تكريم «راه حق» و نشان دادن «مصداق» و «الگوي شايسته» است. مصداقي كه به تعبير حضرت آقا- در اين ديدار- از دهه 1330 تاكنون كه او را مي شناخته، همواره بر مدار حق بوده است.
يك نكته ديگر در اين سفر تاريخي، تقدير از دولت در خدمت رساني به مردم استان قم است. حضرت آقا در چند جا به زحمات خاص نظام به قم در دوره اين دولت اشاره داشتند خود دولت در جريان گزارش اين اقدامات- در محضر رهبري- از اختصاص بيش از 1800 ميليارد تومان به قم طي 4-5 سال اخير خبر داد. نگاهي به مبالغ اختصاص يافته نشان از جهشي بودن آن دارد. نظام اسلامي بر مبناي خدمت به خلق خدا و پياده كردن قوانين، احكام و... الهي به وجود آمده است. وقتي خدمت به درستي انجام شود، گرايش اجتماعي به سمت دين فزوني مي گيرد و صد البته هر مقدار دين باوري خالص تر باشد، خدمات فزوني گرفته و اثرگذاري آن چند برابر مي شود.
سفر رهبرانقلاب به قم، سفر ولي امر مسلمين به قم بود نه سفر يك كارگزار نظام اسلامي. اين سفر - از منظر رهبري- اداي دين به قم و از منظر قم اداي دين به رهبري بود. آنچه از دو سو چشم ها را مسخر كرد هزاران بار بيش از آن چيزي بود كه به «گمان» آمده بود و اينك وقت آن است كه «بعضي» ها كه از جمع جدا شده اند، به تصوير بي غبار آنچه در اين ده روز گذشت نگاه بياندازند.
سعدالله زارعي

 



پاسخ ايران به اشتون نامه 15 تيرماه جليلي مبناي مذاكرات است

سرويس سياسي-
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران با نگارش نامه اي خطاب به كاترين اشتون از اينكه گروه 1+5 بالاخره به ميز مذاكره بازگشت، استقبال كرد.
مسئول دفتر سعيد جليلي مسئول پرونده هسته اي ايران ديروز در نامه اي خطاب به نماينده گروه 1+5، با تاكيد بر اينكه ايران از 10 نوامبر (19 آبان)، آماده انجام مذاكرات است، بر اين نكته تاكيد كرد كه مبناي هرگونه مذاكرات آتي از ديد ايران نامه 15 تيرماه (6 ژوئيه) جليلي به اشتون خواهد بود.
نكته كليدي در نامه جليلي اين است كه وي در وهله نخست اين موضوع را روشن كرده است كه مشكل شكل گيري مذاكرات تا امروز از جانب 1+5 بوده است نه ايران.
گروه 1+5 به اميد اثربخشي تحريم ها در فضاي داخلي ايران فرصت منحصربفرد بيانيه تهران در خرداد 89 را از دست داد و تمام انرژي خود را روي تصويب قطعنامه 1929 متمركز كرد. پس از آن نيز به نامه اي كه دكتر جليلي در 15 تيرماه خطاب به كاترين اشتون نوشت و در آن مباني مذاكرات را تشريح كرد هيچ پاسخي نداد. از نظر ايران چنانكه ديپلمات ها در تهران تاكيد مي كنند تمامي اين اقدامات حاكي از آن بود كه غرب اراده اي جدي براي ورود به مذاكرات ندارد. بويژه عدم پاسخگويي 1+5 به 3 سوال جليلي در نامه 15 تير به وضوح حاكي از آن بود كه 1+5 به خاطر اختلافات داخلي و بي تجربگي اشتون قادر به ورود جدي به مذاكرات نيست.
با اين وجود اشتون در تماس هاي اخير خود با تهران تلاش مي كند خود را پي گير نشان بدهد. از نظر برخي ديپلمات ها در تهران فعال شدن يكباره اشتون دليلي جز اين نمي تواند داشته باشد كه غربي ها به خوبي دريافته اند انتظار براي نتيجه بخش بودن تحريم ها بي حاصل است و با توجه به نيازهاي حاد منطقه اي بايد هرچه زودتر گفت وگو با ايران را آغاز كنند.
نكته كليدي دوم در نامه جليلي اين است كه ايران آمادگي خود را براي آغاز گفت وگوها از 10 نوامبر اعلام كرده است. اين در حالي است كه اشتون در نامه هفته گذشته خود به ايران دوره زماني 3 روزه 18-15 نوامبر را بدون هماهنگي با ايران به عنوان تاريخ مذاكرات اعلام كرده بود. ايران در نامه جديد خود خواهان مذاكره درباره جزئيات مربوط به زمان و مكان مذاكرات شد، ولي تاكيد كرده كه از 19 آبان (10 نوامبر) براي اين امر آماده است. ديپلمات هايي كه كيهان با آنها گفت وگو كرده مي گويند تاريخ اعلام ايران 5 روز از پيشنهاد اشتون جلوتر است و حالا اين 1+5 است كه بايد ببيند مي تواند بر اختلافات دروني خود غلبه كرده و وارد مذاكره با ايران شود يا نه. ضمن اينكه واضح است مسئوليت هرگونه تاخير در مذاكرات از 10 نوامبر به آن طرف، با اشتون خواهد بود.
نكته مهم ديگر در نامه جليلي به اشتون اين است كه در آن نامه تاكيد شده نامه 15 تير (6 ژوئيه) دكتر جليلي به اشتون مبناي هرگونه مذاكرات در آينده خواهد بود.
يك كارشناس آگاه در اين باره به كيهان گفت: در اينجا چند نكته مهم وجود دارد اولا اشتون اعتراضي به اين موضوع نكرده و اين تلويحا به آن معناست كه 1+5 هم نامه ايران را به عنوان مبناي مذاكرات پذيرفته است.
ثانياً در آن نامه سوال هاي مهمي وجود دارد كه نحوه پاسخ 1+5 به آنها نشان خواهد داد در گفت وگو براي همكاري با ايران جدي هستند يا خير. از جمله آن سوال ها هم اين است كه آيا 1+5 آماده است استراتژي كهنه و ناكارآمد فشار و مذاكره را كنار بگذارد يا همچنان بر آن اصرار خواهد كرد. اين كارشناس تاكيد كرد، اما مهم ترين نكته اين است كه در نامه 15 تير جليلي به اشتون هيچ ذكري از بحث هسته اي به ميان نيامده و وقتي آن نامه مبناي مذاكرات باشد عملاً به اين معناست كه بحث هسته اي ديگر جزو دستور كارهاي مذاكرات نيست.
اشتون: نامه اي از جليلي دريافت كرده ام
در همين حال، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا در بروكسل اعلام كرد كه ايران با اصل موضوع از سرگيري گفت وگوهاي هسته اي بعد از 10 نوامبر (19 آبان ماه) توافق كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «كاترين اشتون» رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا ديروز جمعه اعلام كرد كه ايران اصل موضوع از سرگيري گفت وگوها با 1+5 پس از 10نوامبر (19آبان ماه) را پذيرفته است.
بنابراين گزارش، اشتون همزمان با ورود خود به نشست اتحاديه اروپا در بروكسل اعلام كرد: «سعيد جليلي» مذاكره كننده ارشد ايران تمايل دارد تا با تاريخ و زماني پس از دهم ماه نوامبر (ماه آينده ميلادي) براي آغاز گفت وگوهاي هسته اي موافقت كند.
وي افزود: من صبح امروز جمعه نامه اي را از جانب جليلي دريافت كرده ام. جليلي مي خواهد زمان و مكاني براي برگزاري اين گفت وگوها اعلام كند.
رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا ادامه داد: من بر اين باورم كه اين اقدامي مهم است و ما با ايران در تماس هستيم تا ببينيم آيا مي توانيم در خصوص زمان و مكان احتمالي براي گفت وگوهاي هسته اي به توافق برسيم.
آمريكا و پيشنهادهاي جديد
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا هم در اظهاراتي اعلام كرد كه گروه 1+5 آمادگي دارد پيشنهادات تبادل سوخت با ايران را به بحث بگذارد.
«فيليپ كرولي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با اشاره به گفت وگوهاي ايران با گروه 1+5 اعلام كرد: نخستين چيزي كه ما منتظر آن هستيم، پاسخي از جانب ايران است.
وي افزود: در صورت آمادگي و جديت ايران براي حاضر شدن پاي ميز مذاكرات، گروه 1+5 شامل آمريكا، انگليس، چين، فرانسه، روسيه و آلمان آمادگي دارد تا پيشنهادات تبادل سوخت هسته اي با ايران را به بحث بگذارد.
كرولي ادامه داد: اما به طور همزمان بايد ايران نيز جلو آيد و به طور مثبت نشان دهد كه به تعهدات خود پايبند است و برنامه هسته اي اين كشور براي اهداف صلح آميز است.
جمهوري اسلامي همواره آژانس بين المللي انرژي اتمي را طرف خود دانسته و همكاري كامل و همه جانبه اي نيز با آژانس داشته است. آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در گزارش هاي مكرر خود بر عدم انحراف برنامه هسته اي ايران و تطابق كامل آن با توافقات بين المللي تأكيد كرده است.
بنابراين گزارش، چنانچه گفت وگوهاي ايران با گروه 1+5 همانطور كه برنامه ريزي شده است، برگزار شود، نخستين نشست ميان ايران و 1+5 در سطح مقامات عاليرتبه خواهد بود كه پس از نشست ماه اكتبر سال گذشته در ژنو برگزار مي شود.
اين گزارش افزود: ايران نشان داده است كه آماده است تبادل احتمالي سوخت هسته اي مورد نياز براي رآكتور تحقيقاتي تهران را در گفت وگوهاي آتي با گروه 1+5 به بحث بگذارد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در ادامه اظهارات خود تأكيد كرد: پيشنهاد تبادل سوخت به هيچ عنوان جايگزيني براي نگراني هاي موجود درباره ماهيت برنامه هسته اي ايران نخواهد بود و اين نگراني ها را برطرف نخواهد كرد.
وي در پايان خواستار «برگزاري گفت وگوهايي جدي و پايدار درباره برنامه هسته اي ايران شد كه طي آن ايران نيز جامعه بين المللي را متقاعد كند كه به تعهدات بين المللي خود پايبند است.»

 



جوالدوز (گفت و شنود)

گفت: اعتراف اكبر پونز كه در انتخابات هيچ تقلبي نشده است، بدجوري سران فتنه و ساير گروه هاي ضد انقلاب را به جان هم انداخته.
گفتم: حيوونكي اكبر پونز يك دفعه در عمرش حرف راست زده، حالا ببين كه اين مدعيان دانستن حق مردم است چه بلايي بر سرش آورده و چه فحش هاي چارپاداري نثارش مي كنند.
گفت: اكبر پونز مي گويد اين فقط حرف من نيست، مدعيان اصلي اصلاحات نظير تاجزاده و رمضان زاده و بهزاد نبوي و... هم گفته اند كه در انتخابات تقلب نشده است.
گفتم: يكي از سايت هاي ضد انقلاب وابسته به بهايي ها ضمن فحاشي به اكبر پونز و تاجزاده و رمضان زاده و بهزاد نبوي و چند تن ديگر از فتنه گران نوشته است؛ بايد براي خود ،ياران وفادار ديگري پيدا كنيم.
گفت: پس آنهمه تعريف و تمجيد قبلي از همين عوامل فتنه چه مي شود؟!
گفتم: خانمي با نگراني به دكتر زنگ زد و گفت؛ آقاي دكتر! دستم به دامنت، بچه ام يك جوالدوز قورت داده، دكتر گفت؛ الان خودمو مي رسونم. چند دقيقه بعد همان خانم به دكتر زنگ زد و گفت؛ خيلي از لطف شما ممنون، ديگه تشريف نياوريد. دكتر پرسيد؛ يعني جوالدوز را از حلقش بيرون آورديد؟ و خانم جواب داد؛ نه آقاي دكتر! يك جوالدوز ديگه پيدا كردم!
 



شريعتمداري روز يكشنبه در غرفه كيهان

در پي پرسش هاي متعدد مراجعه كنندگان به غرفه كيهان در نمايشگاه مطبوعات به اطلاع مي رساند كه حسين شريعتمداري مدير مسئول و سردبير روزنامه كيهان روز يكشنبه از ساعت 3 تا 5 بعدازظهر در غرفه كيهان حضور خواهد يافت.
روابط عمومي مؤسسه كيهان

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
با پايان يافتن سفر پر خير و بركت رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم بعنوان يك شهروند ايراني وظيفه خودم مي دانم از استقبال بي نظير مردم قم و بزرگان حوزه علميه اين شهر از مقام عظماي ولايت كه در اين شرايط حساس واقعا سنگ تمام گذاشتند تقدير و تشكر بكنم.
سهرابي از خلخال
¤ به دليل اهميت فوق العاده سخنان رهبري در جمع هاي مختلف مردم قم بويژه سخنان راهبردي معظم له در جمع دانشجويان ضرورت دارد كه مشروح اين سخنراني ها در روزنامه چاپ بشود.
0015---0936
¤ لطفا اين چند بيت شعر را كه زبان حال بنده نسبت به ولي امر مسلمين جهان رهبر معظم انقلاب مي باشد، چاپ كنيد:
بوسيدن دست تو آرزوي محال من
من چه كنم تا شود چفيه تو مال من
نخبه و شاخص نيم من آدم عادي ام
دست ابوالفضليت تازه كند حال من
9613---0912
¤ يكي از آثار مثبت فتنه 88 علي رغم تلخي هايي كه داشت تجلي و جلوه بيش از پيش دلدادگي و عشق مردم به كوثر زمان يعني رهبر فرزانه انقلاب مي باشد. دشمنان خارجي و بدخواهان داخل كشور با راه انداختن فتنه سال 88 چه مي خواستند و نتيجه چه شد.
1713---0915
¤ با برخورد خشني كه دولت ساركوزي در فرانسه با معترضين و تظاهركنندگان دارد چرا خبري از مدعيان حقوق بشر نيست و نسبت به زير پا گذاشتن حقوق انسان ها توسط يك دولت اروپايي اقدامي نمي كنند.
1197---0914
¤ اكنون كه چهره واقعي و منافقانه سران اصلي فتنه 88 آشكار شده و خيانت آنان به نظام مقدس جمهوري اسلامي و خون شهدا به اثبات رسيده چرا محاكمه آنان صورت نمي گيرد تا درس عبرتي براي كساني كه فكر خيانت در سر مي پرورانند شوند.
كاظمي از شاهين شهر
¤ با توجه به طرح هدفمند كردن يارانه ها خوبست گزارشي از فروشگاههاي موادغذايي صورت گيرد. هنوز كه خبري از اجراي هدفمندي نيست به قيمت اجناس افزوده اند و به قشر مستضعف فشار وارد مي آورند.
8674---0918
¤ از صدا و سيما درخواست مي شود در ساخت سريالهاي جديد براي سيما از بازيگراني استفاده شود كه رعايت حدود شرعي حجاب را دارند نه از كساني كه بعضا هويت ملي و ديني ما را به تمسخر مي گيرند، اگر اعتقاد داريم كه صدا و سيما دانشگاه است.
3419---0935
¤ از دولت مي خواهيم با ارائه بسته هاي سياسي و اقتصادي قبل از اجراي يارانه ها اجازه دخالت به دلالان را ندهد.
5764---0912
¤ بالاخره داروخانه ها مجاز به گرفتن حق فني علاوه بر قيمت دارو هستند يا نه؟ لطفا مسئولين پاسخ دهند.
0485---0935
¤ از دو ميليون تومان وامي كه دو سال پيش از بانك ... شعبه بومهن گرفته بودم چند قسط آخر آن عقب افتاد، رئيس بانك از طريق ضامن شماره تلفن پدر همسرم را بدست مي آورد و ايشان را براي توضيحات به بانك مي كشاند عرضم اين است كه آيا به مسئولين بانك ها اجازه داده اند كه چنين آبروريزي راه بيندازند.
ع-ب
¤ ضمن تشكر از يادداشت هايي كه در روزنامه چاپ مي كنيد بايد بگويم كه جاي طرح مسائل مهم اقتصادي در سرمقاله ها و يادداشت هاي كيهان خالي است بايستي به نوعي جبران شود.
7515---0935
¤ دخترم با ديدن سريال «همچون سرو» از بنده سؤال مي كند واقعا در جبهه كه شما حضور داشتيد چنين مسائلي كه در فيلم نمايش داده مي شود مطرح بوده است. مانده ام به فرزندم چگونه جواب بدهم چون مسائلي كه در اين سريال پرداخته مي شود واقعا جاي سؤال دارد.
1843---0912
¤ جهت اطلاع بنويسيد كتابهاي چاپ كيهان در شهرستانها پيدا نمي شوند با دفتر نمايندگي روزنامه هم تماس گرفتم جواب درستي ندادند. لطفا راهنمايي بفرماييد كه چگونه اين كتابها را تهيه بكنيم.
9011---0913
كيهان: با انتشارات كيهان شماره 33916991 تماس حاصل نماييد.
¤ فروش سي دي هاي غيرمجاز از مسير شهيد همت- حقاني به ميدان ونك شبها توسط جوانان متعدد به فروش مي رسد. لازم است با توجه به ترافيك ساعت حدود 20-18 به بعد مامورين ويژه به صورت پياده به اين منطقه مراجعه و خود از نزديك شاهد قضايا باشند تا تدابير لازم براي مراكز و خيابانهاي شبيه آن اعمال گردد.
طاهري
¤ چرا برخي پزشكان بعضي بيمارستانها را سكوي پرش منافع مادي خود مي كنند و بيماران را به مطب هاي خصوصي خود فرا مي خوانند و با اخذ مبالغ هنگفت و داير كردن مراكز عكس و غيره در مطب خود از برگه هاي بيمه خدمات بيماران نيز استفاده مي كنند. اي كاش پس از اين همه دريافت وجه تجويز موثري مي كردند. آيا اين گونه رفتار پزشكي در تعارض عهدنامه آنها نيست و آيا اين گونه درآمد كه اشكال شرعي دارد. انتظار رسيدگي مسئولين امر را داريم.
محمودي
¤ از رئيس محترم بنياد شهيد و ايثارگران درخواست مي شود به علت بعد مسافت زياد شهرستان با مركز استان بيمه تامين اجتماعي كاركنان طبق روال گذشته در هر شهرستان انجام شود.
يوسفي- شاهرود
¤ به دلايل مشكلات مالي قادر به ادامه تحصيل در دانشگاه آزاد نمي باشم و دانشگاه نيز براي تحويل مدارك تحصيلي مبلغ كلاني را از دانشجويان براي انصراف طلب مي كند مسئولين شوراي انقلاب فرهنگي و وزارت علوم اعلام نمايند آيا دريافت اين هزينه ها شرعي و قانوني است؟ و آيا در صورت وجود قوانين اداري نمي توان آن را فسخ و يا تعديل نمود؟
يك دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي
¤ لطفا صفحه حوادث را از اخبار شهرستانها جدا و براي هر كدام صفحه اي اختصاص دهيد.
ساعدي
¤ جهت اطلاع وزير محترم كار بنويسيد در شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي شركتهاي پيمانكاري نيروي انساني همچنان فعال هستند و حذف نشده اند.
6088---0938
¤ دو جايگاه سوخت سي ان جي در بزرگراه شهيد دوران خيلي نامنظم هستند. مدت چند روز بود كه هر دو جايگاه تعطيل بودند. در حال حاضر كه يكي از دو جايگاه فعال شده باز چند تا از پمپ هاي آن خراب است.
معتمدي
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 5/7/89 روزنامه تحت عنوان «يكشنبه بازار حسين آباد» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي استان تهران در خصوص توزيع سي دي هاي مستهجن در شهرك واوان (يكشنبه بازار حسين آباد) اسلامشهر و شهرك صالح آباد، موضوع به كلانتريهاي 12 واوان و 18 صالح آباد ابلاغ و عوامل كلانتري بطور محسوس و غيرمحسوس در روز يكشنبه 25/7/89 در محل مذكور حاضر شدند و چند نفر از فروشندگان سي دي هاي غيرمجاز را دستگير كردند.
همچنين بيش از 150 حلقه سي دي غيرمجاز كشف و جهت سير مراحل قانوني تحويل پليس اطلاعات و امنيت عمومي اين شهرستان گرديد. ضمنا اين طرح بصورت مستمر روزهاي يكشنبه هر هفته به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج مورخه 30/5/89 روزنامه تحت عنوان «برخورد با مروجين مواد مخدر در روستاي سيمكان استان فارس» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي استان فارس اعلام نموده با تلاش مامورين و انجام كارهاي اطلاعاتي دو نفر دستگير كه در بازجويي و بازرسي از منزل آنها مقاديري از انواع مواد مخدر و آلات و ادوات استعمال كشف و نامبردگان تحويل مراجع قضايي گرديدند.»

¤ بازهم از اختلاس 36ميلياردي توسط كارمندان بانك مطلب چاپ شده است. پيشنهاد مي كنم ابتدا مسئول حراست بانك و سپس رئيس شعبه محاكمه و مجازات شوند و بعد اختلاس كننده و از قوه قضاييه نيز به جد درخواست مي شود با برخورد انقلابي با اين معضل اختلاس بانكهاي دولتي خاتمه دهند.
عليمرداني
¤ دسترسي به آرشيو براي محققين مشكل شده است متاسفانه آرشيو كيهان به روز نمي باشد كه لازم است اين مشكل به طريقي مرتفع شود تا براي دانشجويان و محققان مشكل ايجاد ننمايد.
دكتر صدرالحسيني
¤ به عنوان دبيرخريدخدمت بودم كه دانش آموزان مدال طلا و نقره در مسابقات استاني را در ورزش كسب كردند و در درس زيست رتبه يك رقمي 9 را كسب كردند. آيا اين انصاف است كه بعد از دوسال خدمت رابطه شغلي ام را قطع كنند؟ خواهش مي كنم پيامم را به گوش وزير آموزش وپرورش برسانيد.
سيده فرشته حسني از منطقه محروم بلده
¤ ما جمعي از شهروندان شهر چهل هزارنفري شيبان خوزستان از مسئولين استاني طبق دستور صريح وزير بهداشت درخواست مي كنيم كه تكليف درمانگاه اين منطقه را كه قريب به دوسال است به حالت متروكه درآمده مشخص نمايند تا به مردم محروم منطقه خدمات پزشكي و درماني ارائه نمايد.
جمعي از اهالي شهرستان شيبان
¤ طي ماههاي اخير سارقان مسلح با خودروهاي شخصي در ساعات مختلف شب به روستاهاي بخش باوي شهرستان اهواز هجوم برده و اقدام به سرقت احشام و وسايل منزل روستاييان مي كنند كه اين امر رعب و وحشت بسياري را براي ساكنين درپي داشته است و متوليان امنيت نيز با تاخير درمحل حضور مي يابند از مسئولين و فرماندهان ناجا درخواست مي شود نسبت به برقراري امنيت جاني و مالي روستاهاي مسير ملاثاني- اهواز اهتمام بيشتري نمايند.
روستائيان مسيرملاثاني- اهواز
¤ به اطلاع رياست محترم جمهوري برسانيد دستور ايشان مبني بر انتقال مالكيت زمين شهرك ياسر واقع در شهرستان اميديه از شهرك نفت به شهرداري كه در دوره سفر استاني گذشته هيئت دولت صادرشده هنوز هيچ اقدامي انجام نگرفته است با توجه به فرسوده بودن بافت شهرك در شرايط نامناسبي زندگي مي كنيم متاسفانه هيچ مسئولي پاسخگو نيست.
8011-0916
¤ كابل هاي برق روستاي «كردوان سفلي» در استان بوشهر تاكنون چندين مرتبه به سرقت رفته است. چرا توسط مسئولين امر درجلوگيري از اين سرقت ها اقدامي صورت نمي گيرد؟
8149-0917
¤ ازشهردار نورآباد دامغان درخواست داريم با آسفالت و جدول كشي خيابان زيرتپه باستاني منتهي به قبرستان قديم و احداث فضاي سبز در تپه هاي مشرف بر منطقه غبار محروميت را از اين محله پاك كند.
6860-0919
¤ آيا درست است كه در ايران اسلامي شاهد انواع مختلف تبليغ ازكالاهاي ساخته شده شركت هاي صهيونيستي باشيم و در مقابل اعتراض ها هيچ مسئولي و نهادي پاسخگو نباشد.
9186-0919
¤ چرا با آزمايش DNA شهداي گمنام را شناسايي نمي كنند كه جمع زيادي از خانواده محترم شهدا از نگراني و بلاتكليفي بيرون بيايند.
0155-0914
¤ مسئولين محترم ارتش جمهوري اسلامي زحمت كشيده اند براي كاركناني كه سابقه حضور در جبهه هاي جنگ را داشته اند كارت ايثار صادر كرده اند ولي اين كارت ها در دستگاههاي دولتي پذيرفته نمي شود. چرا؟
5516-0913
¤ ظرف 5 ماه گذشته قيمت بليط قطار از 4500 تومان به 13هزار تومان رسيده است. از مسئولان رجا تقاضاي رسيدگي به اين مسئله مي شود.
سارميان
¤ استقبال پرشور مردم لبنان از رئيس جمهور ايران، بار مسئوليت كشور ما را نسبت به اين خط مقدم مقاومت در مقابل نظام سلطه افزايش داده است. به همين دليل هيچ عذري براي عدم كمك به مقاومت نيست.
يك هموطن
¤ در قلعه حسن خان از يك طرف عده اي بدون مجوز آپارتمان مي سازند و از طرف ديگر براي ارائه مجوز قانوني ساخت و ساز، مبلغ بسيار سنگيني از مردم گرفته مي شود. لطفا رسيدگي شود.
شه ماري از قلعه حسن خان
¤ استقبال بي سابقه از رئيس جمهور در لبنان، استقبال از يك فرد نيست، بلكه يك افتخار ملي است. اما متاسفانه برخي از روزنامه هاي زنجيره اي به خاطر حب و بغض هاي سياسي اين حماسه را ناديده گرفتند. هنوز فراموش نكرده ايم كه اين روزنامه ها زمان جنگ 33 روزه نيز پيروزي هاي حزب الله را بازتاب نمي دادند.
عليمرداني
¤ شركت اوريف ليم كه در مظان اتهام فعاليت غيرقانوني و نامشروع است، هم اكنون در قالب سه شركت اوريف ليم تبريز، اوريف ليم شيراز و اوريف ليم قشم مشغول فعاليت است. ظاهرا عده اي در تلاش هستند تا اين شركت به فعاليت خودش ادامه دهد.
حسين هجري از بروجرد
¤ چرا مسئولان در حالي كه تنها 6درصد به حقوق مردم اضافه كرده اند، ماليات را 20درصد افزايش داده اند؟
شاهچراغي
¤ به گروهك هاي ضدانقلاب كه مدتي است در پي تلاش براي فتنه انگيزي در استان كردستان هستند بفرمائيد كه ما صبرمان حدي دارد. ما اين همه شهيد را تقديم اين انقلاب نكرده ايم كه اين گروهك ها جرئت كنند و خودي نشان دهند. به والله اين بار چنان آن ها را سر جايشان خواهيم نشاند كه هيچ گاه جرئت فتنه انگيزي نكنند.
اصغر ضيايي از سيريش آباد كردستان
¤ دانشگاه علامه طباطبايي در حال از بين بردن درختان فضاي سبز غرب دهكده المپيك است. از شهرداري تهران خواهشمند است كه جلوي اين اقدام كه نامي جز تخريب محيط زيست ندارد را بگيرد.
از دهكده المپيك
¤ حدود 20روز پيش از اداره گاز شهرستان آمل تقاضاي كنتور گاز نمودم، اما هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته و مسئولان آن اداره نيز از پاسخگويي فرار مي كنند. با توجه به فرا رسيدن فصل سرما از مسئولان مربوطه خواهشمند است از كوتاهي در اين زمينه خودداري شود.
هـ .ت از آمل
¤ استقبال پرشور از رئيس جمهور ايران در لبنان، ميزان عزت جمهوري اسلامي ايران در منطقه را نشان داد.
يك هموطن
¤ لطفا در روزنامه كيهان نسبت به گراني روزافزون بيشتر بنويسيد تا مسئولان به خودشان بيايند.
كوثري از ساري
¤ سازمان آب و فاضلاب غرب استان تهران، بدون هيچ گونه اطلاع رساني قبلي اقدام به حفر كانال و قطع آب در گوهردشت كرج نموده و گفته كه در صورتي آب را مجددا وصل مي كند كه هر خانوار 250 هزار تومان بپردازد! آيا قطع آب شرب و مشروط كردن آن به پرداخت پول از نظر شرعي درست است؟ اي كاش حداقل از قبل اطلاع مي دادند تا شهروندان آمادگي مي داشتند.
قاجار از گوهردشت كرج
¤ چقدر خوبست ايران، تركيه، عراق، سوريه، لبنان؛ پاكستان، برزيل، چين و كره شمالي و تعداد ديگر يك گروه جديد اقتصادي، نظامي، سياسي، هنري و ورزشي بدون وادادگي پيمان بلند مدت با هم ببندند.
3419-0935
¤ آيا وقت آن فرانرسيده كه دنياي شرق در برابر دنياي غرب نهادهايي چون صلح نوبل و مشابه تاسيس كنند.
فلاح
¤ قبل از پايان سال 88 براي از رده خارج كردن خودروي خود ثبت نام نمودم و در سال جاري براي دريافت خودرو به ما اعلام شد كه شش ميليون و چهارصد هزار تومان به حساب واريز نمائيد و يك ميليون تومان نيز بابت خودروي فرسوده به حساب ايران خودرو واريز شد و مبلغ ده ميليون تومان نيز وام به ما تعلق گرفت كه در مجموع قريب هفده ميليون و چهارصد هزار تومان خودروي پژو 206 ما تمام شد در صورتي كه قيمت خودرو شانزده ميليون و چهارصد و پنجاه هزار تومان است يعني نهصد و پنجاه هزار تومان مابين بانك تجارت و ايران خودرو گير كرده و اينها نيز پاسكاري مي كنند از مسئولين اين دو مركز درخواست مي شود نسبت به حل موضوع اقدام و از پاس كاري به يكديگر اسباب نارضايتي براي مشتريان را فراهم ننمايد.
ويراستار
¤ به جاي اينكه جايگاه هاي گاز سي ان جي را در سطح تهران افزايش دهند جايگاه هاي قبلي را يكي پس از ديگري به تاكسي داران اختصاص مي دهند بنرهايي كه نصب شده از 1/8/89 جديدا اختصاص به تاكسي ها پيدا كرده اند از جمله: فدائيان اسلام، بلوار ابوذر (با وجودي كه در كمتر از يك كيلومتري آن چهارراه ميثم نيز به تاكسي داران اختصاص دارد) شوش پس خودروداران شخصي براي امرار معاش خود چه بايد كنند اگر اين روند ادامه داشته باشد به زودي كليه جايگاه ها به تاكسي داران اختصاص خواهد يافت.
بابايي
¤ با توجه به افشاگري كيهان در مورد 6نفر قاچاقچي طلا سازمان امور ماليات كشور چه مي كنند تا كي بايد شاهد اين بي عدالتي هاي آزاردهنده باشيم.
8400-0911
¤ دو فقره قبض برق ما بالاي هشتاد هزار تومان صادر شده كه تا به حال سابقه نداشته است از وزير نيرو درخواست مي شود تدبيري بينديشند و اين وضعيت شوك هاي ناگهاني به افراد را خاتمه دهند.
6085-0911
¤مسئولين سازمان چاي كشور اعلام نمودند تا پايان مهرماه كارخانه ها برگ سبز چاي را خريداري مي نمايند با توجه به تعطيلي 80% كارخانجات، شما را به خدا نسبت به حل مشكل اين قشر زحمتكش تلاش نمائيد. در سالهاي پيش تا 15 آبان هم برگ سبز چاي را خريداري مي كردند.
آب پيكر از لاهيجان
¤ شش ماه تمام از حفاري خيابان هاي شهر خرمشهر براي عمليات لوله كشي گاز مي گذرد نه از لوله گذاري خبري هست و نه گودال ها را پر مي كنند. هيچكدام از مسئولين شهر نيز پاسخگو نيستند. چرا؟
3975-0913
¤ زمانيكه در جنوب شهر مقدس مشهد مسير اتوبوس ها تغيير و كاهش پيدا كرد از هيچ روزنامه اي صدايي بلند نشد ولي اكنون كه فقط در چند خط اتوبوسراني در شمال شهر مشهد تغيير جزئي بوجود آمده اعتراض ها در بيشتر نشريات استان و حتي شبكه محلي صداوسيما منعكس و بازتاب داشته است چرا بايد براي رسانه هاي گروهي، شمال و جنوب شهر تفاوت داشته باشد.
0355-0915
¤ سال گذشته از ميدان آزادگان كرج اقدام به خريد گوشت برزيلي كردم. در منزل متوجه شدم كه فروشنده بجاي گوشت ران گوشت گردن داده است. شكايت كرديم بعد از گذشت يك سال هنوز به 40 هزار تومان پول اضافه اي كه از بنده گرفته شده نرسيده ام. چه كار بايد بكنم؟
چهل مردان از كرج
¤ پيامك هايي كه اغلب از سوي مؤسسات و شركت هاي خدماتي در نيمه هاي شب كه اكثر مردم خواب هستند به تلفن هاي همراه شهروندان ارسال مي شود باعث ناراحتي و بي خوابي مي گردند. ضرورت دارد اولا در اين مورد از طريق رسانه هاي گروهي در مورد فرهنگ استفاده از تلفن همراه آموزش داده شود ثانيا با افراد و شركت هايي كه حقوق شهروندي را زير پا مي گذارند برخورد شود.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ قبر مرحوم جلال آل احمد در داخل محوطه مسجد فيروزآبادي واقع شده است ولي در بيرون و داخل مسجد هيچ علامت و تابلو راهنمايي در اين مورد نصب نشده است حتي نام مرحوم جلال به سختي از روي سنگ قبر ايشان خوانده مي شود چرا مسئولين شهرداري با توجه به آثار ارزشمندي كه اين نويسنده متعهد كشورمان از خودش بجا گذاشته در اين رابطه كاري نمي كنند.
آگهي از مشهد مقدس
¤ مگر شماره تلفن 124 براي تماس با گرانفروشي نيست پس چرا وقتي تماس گرفته مي شود با بي رغبتي و اينكه حالا 100 تومان افزايش داده اند چيزي نيست و بي خيال باش چرا با ما تماس گرفته اي روبرو مي شويم؟!
تجارتچي
¤ با توجه به حادثه معلم روشن دلي كه به داخل گودال «ريل قطار» مترو تهران افتاد و جان سپرد شايسته است روانشناسان، پژوهشگران و اساتيد اخلاق نسبت به اين حادثه واكنش نشان داده و ضمن بررسي و تحليل به علل و عوامل بي تفاوتي جامعه نسبت به همنوع خود بپردازند. متاسفانه جامعه امروزي نسبت به همنوع خود بعضا با بي تفاوتي از كنار مسائل و مشكلات آنان مي گذرد و اين در شأن نظام ديني ما نيست.
اخلاقي
¤ از مديرشبكه يك سيما درخواست مي شود نسبت به اصلاح روش جاري اخبار اقدام نمايند. قبلا اخبار توسط سه نفر گوينده پخش مي شد. اخبار داخلي، اخبارخارجي و اخبار پزشكي ولي حالا توسط يك گوينده كار سه نفر انجام مي گيرد كه از كيفيت كار كاسته است و آرم خبر نيز خسته كننده شده. از اقتدار نظام خبري نيست كه لازم است ضمن رعايت تنوع در اخبارگويي به نوعي نيز از اقتدار نظام برخوردار باشد نه به صورت يكنواخت و آرام.
مهرباني
¤ از مقاله عرفانهاي كاذب تقدير و تشكر مي كنم و انتظارمي رود با توجه به اشاره رهبرمعظم انقلاب در قم نسبت به اين مسئله و با توجه به شيطنت دشمنان نظام با ما نسبت به آن حساس بوده و هفته اي يك مقاله و مطلب دراين مورد منعكس نمائيد.
شجاع از بوكان
¤ پيشنهاد مي كنم اسلحه اهدايي به غنيمت گرفته شده از اسراييل غاصب كه توسط سيدحسن نصرالله به دكتر احمدي نژاد هديه شد در شهرهاي كشورمان به نمايش مردم علاقمند گذاشته شود.
علي قلي زاده از گرمسار
¤ با آرزوي علو درجات براي مرحومه روشن دل خانم هما بدر از مسئولين ذيربط انتظار مي رود درجهت احقاق حقوق بازماندگان بانوي فرهيخته و شريف و پيگيري قضايي اين حادثه جانگداز اهتمام شايسته و به دور از حاشيه سازي هاي احتمالي دريغ نورزيده و در صورت احراز قصور و تساهل مسئولين شركت مترو در خصوص خاطيان اين امر برخورد مناسب، عاجل و به دور از سياسي كاري اعمال گردد.
8516-0919
¤ خبري كه چندي قبل شما نيز آن را مطرح كرديد كه تمام فرزندان شهدا معاف مي شوند به كجا رسيد؟ خواهش مي كنم پيگيري نمائيد.
0526-0912
¤ از مقاله عرفانهاي كيهان تقدير و تشكر مي شود انتظار مي رود نسبت به اين موضوع حساسيت بيشتري نشان دهيد و هر هفته مطلبي را منعكس نمائيد.
اخلاقي
¤ در شهرستان اليگودرز در مسير برگشت امام زاده محمدحسن ضمن جلوگيري از تردد ميني بوسها عده اي به اخاذي مي پردازند از نيروي انتظامي درخواست مي شود به اين معضل رسيدگي نمايند.
3271-0913
¤ در فيلم قصه هاي زندگي كه برگرفته از كتاب تاريكخانه صادق هدايت مي باشد فحش هاي ركيك بين بازيگران رد و بدل مي شود سرآخر فيلم خودكشي وجود دارد از مسئولين وزارت ارشاد جست وجو كنيد چگونه به چنين فيلمي اجازه پخش داده اند.
1589-0912
¤ حال كه كيهان در خيلي از مسائل و موضوعات مهم پيش قدم شده و مي شود در عرصه سلامت جامعه در خصوص آگاهي بخشي مردم در مورد طب سنتي پا جلو بگذارد. تجربه نشان داده كاري را كه شما كيهاني ها شروع كنيد نتيجه مي دهد.
0366-0912
¤ به عقيده بنده يك راه براي هدفمند كردن يارانه ها اين بود كه دولت هر سال 20 درصد يارانه ها را حذف مي كرد و به همان نسبت قيمت ها را افزايش مي داد.
8313-0919
¤ از اعلام خبر چاپ رساله عمليه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي در آينده نزديك فوق العاده خوشحال شدم. از كيهان تقاضا داريم با به بازارآمدن اين رساله عمليه خيلي سريع اطلاع رساني نمايند و خوانندگان را در جريان چاپ كتاب مذكور قرار بدهد.
6412- 0918
¤ كيسه هاي برزنتي يا از جنس گوني كه در اغلب مساجد براي بردن كفش نمازگزاران به داخل شبستان مورد استفاده قرار مي گيرد بعد از مدتي غيربهداشتي شده و ممكن است منتقل كننده انواع بيماري باشند. پيشنهاد مي شود فرهنگ سازي شود كه نمازگزاران در اين مورد از كيسه پلاستيكي مشخص استفاده كنند.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ بعد از هزينه هاي هنگفتي كه صرف برگزاري همايشهاي بدون جذابيت و بدون سياست راهبردي در بحث بالا بردن كيفيت حجاب بانوي ايراني شد امروز شاهد كوتاهتر شدن و نازكتر شدن مانتو و شلوار و روسري ها هستيم كه اين نيز از بي تدبيري برخي مسئولين است.
6067-0912

 



نشست مشترك احمدي نژاد با 30 چهره اصولگرا

با هدف تحكيم وحدت در جبهه اصولگرايي شب گذشته نشست مشترك دكتر احمدي نژاد با 30 چهره سرشناس اصولگرا برگزار شد.
به گزارش مشرق در اين نشست كه به پيشنهاد عسگراولادي و در ساختمان شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري تشكيل شد از آقايان حدادعادل، ولايتي، محمدرضا باهنر، علي لاريجاني، حسين فدايي، عزت الله ضرغامي، حبيب الله عسگراولادي، علي اكبر ابوترابي، عليرضا زاكاني، مهرداد بذرپاش، مجتبي ثمره هاشمي، محمد فروزنده، محمدرضا آشتياني، بيژن ذبيحي، محمدرضا ميرتاج الديني، مرتضي آقاتهراني، مهدي كوچك زاده، حميد رسايي، علي اصغر زارعي، محمدرضا رحيمي، مسعود زريبافان، ابراهيم عزيزي، حميدرضا حاج بابايي، صادق محصولي، اسدالله بادامچيان، محمدنبي حبيبي، محسن كوهكن و حيدر مصلحي دعوت به عمل آمده بود.
از ميان جمع دعوت شده آقايان لاريجاني، آشتياني، رحيمي و زريبافان به دليل سفر مقام معظم رهبري در قم بودند و زاكاني به دليل كسالت نتوانست در اين جلسه شركت كند.
دكتر احمدي نژاد در ابتداي اين جلسه درباره فلسفه تشكيل اين نشست گفت: در پي جلسه اي كه حدود دو ماه قبل با آقاي عسگراولادي داشتيم و پيشنهاد ايشان جهت تحكيم هرچه بيشتر جبهه اصولگرايي با شركت همه چهره هاي اصولگرا، اين جلسه انشاء الله وحدت بخش را برگزار كرده ايم.
پس از سخنان احمدي نژاد تعدادي از حاضران از جمله عسگراولادي، ولايتي، باهنر، فدايي، كوچك زاده، كوهكن، رسايي، مصلحي و ذبيحي مباحثي درباره راه هاي تحكيم وحدت اصولگرايان، ترسيم دقيق مرزهاي اصولگرايي، استحكام بخشيدن به جريان اصولگرايي، پالايش هاي ضروري در جبهه اصولگرايي، ضرورت ترسيم مرزبندي دقيق و جدي با جريان فتنه و مبنا قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري در قم درباره لزوم وحدت ملي نقطه نظراتي را ارائه كردند.
به پيشنهاد برخي حاضران قرار شد در جلسه آينده از برخي چهره هاي غايب اصولگرا همچون محسن رضايي، محمدباقر قاليباف، احمد توكلي، مرتضي نبوي و مهدي چمران نيز براي حضور در اين نشست دعوت به عمل آيد.
اين جلسه به ميزباني دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور برگزار شد و حاضران توافق كردند جلسات بعدي به ميزباني گروه هاي ديگر اصولگرا برگزار شود.
احمدي نژاد در پايان اين جلسه با تشكر از حضور چهره هاي اصولگرا از آقايان حدادعادل، ولايتي و عسگراولادي خواست چنانچه وي نتوانست به صورت منظم در نشست هاي آتي شركت كند، اين جلسات را با جديت برگزار كنند.
شايد بتوان غايب بزرگ اين جلسه را اسفنديار رحيم مشايي دانست كه البته هيچ پيشنهادي هم درباره دعوت از وي براي حضور در جلسات آتي ارائه نشد. به نظر مي رسد چهره هاي اصولگرا با درك مواضع و حساسيت هاي موجود در جامعه درباره مشايي و اينكه حضور وي قطعاً مشكلاتي را براي جلسات بعدي و اهداف اين نشستها در آينده فراهم خواهد آورد، از نام وي صرف نظر كردند.

 



دفاع ويژه BBC از موسوي و اصلاح طلبان با حمله به اپوزيسيون منتقد (خبر ويژه)

شبكه بي بي سي انگليس به شكل «سازمان يافته» جريان هاي اپوزيسيون منتقد «اصلاح طلبان و موسوي» را مورد هجمه و سركوب قرار مي دهد.
اين خبر را سايت ضدانقلابي خودنويس منتشر كرد و با اشاره به حملات موجود از جانب رسانه هايي نظير بي بي سي عليه نيروهاي اپوزيسيون منتقد اصلاح طلبان نوشت: مدتي است بدنه احساسي و متعصب جنبش سبز، برخي منتقدان نظير نيك آهنگ كوثر را سخت مورد حمله قرار مي دهند كه بي مايه و كودكانه است اما بي بي سي هم وارد صف آرايي شده تا اگر زورش مي رسد منتقدان اصلاح طلبان را وادار به سكوت كند، حملاتي كه اكنون با كمك رسانه هاي بزرگتر شكل سازمان يافته به خود مي گيرد و ديگر نمي توان گفت تصادفي است.
اين سايت ضدانقلابي راديكال افزوده است: در برنامه بي بي سي ادعا شده كه انتقاد از اصلاح طلبان باعث ريزش نيروهاي سبز مي شود. جنبشي كه با يك سؤال روشنگرانه از رهبرانش متلاشي شود، آيا آنقدر تعقل و تحمل دارد كه بتواند به مبارزه خود ادامه دهد و اگر بنا باشد ريزش نيروها را به انتقادها ربط داد، پس نقش آن كسان چه مي شود كه با شنيدن شعار «جمهوري ايراني»، آن را نشانه انحراف خواندند؟ آيا نسبت دادن ريزش نيروها به سؤالات انتقادي ناديده گرفتن اشتباهات رهبران جنبش نيست؟ دروغ «هم غزه هم لبنان» بيشتر موجب ريزش مي شود يا سؤالات انتقادي؟
خودنويس درباره اين توجيه كه «چون كروبي و موسوي، رسانه داخلي ندارند، پس براي برقراري توازن هم شده بايد از نقد آنها پرهيز كرد،» استدلال مي كند: سؤال از دوستان- ناشكيب- اين است كه آيا فقط رسانه در داخل كشور و آن هم رسانه ملي، رسانه محسوب مي شود- كه البته منكر تأثير بسيار آن نيستم- ولي داشتن تلويزيون «رسا» و پوشش خبري اخبار جنبش از سوي رسانه هاي صداي آمريكا و بي بي سي و راديو فردا و دهها سايت و رسانه اينترنتي رسانه محسوب نمي شود؟ نه؟ پس با همين منطق شما، بايد گفت مجاهدين خلق و حتي شخص رضا پهلوي و تك تك چهره هاي شاخص اپوزيسيون هم در داخل كشور تلويزيون ندارند و اگر هم آنان مرتكب اشتباهي شدند نبايد به آن پرداخت، چرا كه براي ايجاد «تعادل» نبايد از آنان انتقاد كرد و اگر ظريفي اين ميان پيدا شود و بگويد در صورتي كه آنان نيز در ايران رسانه داشته باشند چه بسا كسي ديگر به موسوي و كروبي گرايشي نداشته باشد، پاسخ چه خواهيد داد و اساساً آيا اين درخواست شما، به مبارزه مي ماند يا جرزني در بازي هاي كودكانه؟
نويسنده سپس به ادعاي «دوستان ما زير شكنجه هستند، ما نمي توانيم به عنوان خبرنگار بيطرف بمانيم» اشاره مي كند و مي نويسد: آيا اين نگرش موجب مي شود كار خبرنگار به جايي برسد كه قلب واقعيت كند و مخاطب را نسبت به اخبار بي اعتماد سازد آيا همين وابستگي به اصلاح طلبان موجب نشده كه به تدريج برخي به اخبار سايتهاي جنبش هم بي اعتنا شده اند و اخبار چنين سايت هايي را در جهت ايجاد جنگ رواني با حكومت ارزيابي كنند؟ آيا شايعه «نامه لاريجاني به رهبر» با منشأ اتاق فكر لندن، ناشي از وجود بسترهاي مناسب شايعه و همين وابستگي خبرنگار به جريان هاي حزبي نيست؟
«خودنويس» درباره اين بهانه كه «كساني كه با روزنامه هاي اصلاح طلب به شهرت رسيده اند نبايد انتقاد كنند» نوشت: گمان مي كنيد از برخي اتفاقات در دوران اصلاحات خبر نداريم، از بودجه هايي كه در شمال شهر تهران، ساختماني براي روزنامه خريده شد و پس از بسته شدن روزنامه، ساختمان با اجاره ماهيانه چند ده ميليوني به فلان اداره دولتي واگذار شد، گمان نكنم خبر داشته باشيد يا چيزي نصيبتان شده باشد اما دريغ كه پس از بستن روزنامه، ديگر صدايي از دوست اصلاح طلبمان شنيده نشد و داستان اصلاح طلبي هم به كنج فراموشي رفت. گويي باز كردن روزنامه براي خريد ساختماني در شمال شهر و تندروي در نگاشتن مقاله ها، فقط به منظور تعطيلي روزنامه و اجاره دادن ساختمان بود.
يادآور مي شود اخيراً يكي از سايت هاي سلطنت طلب هم با حمله به بي بي سي انگليس، تصريح كرده بود كه بي بي سي روابط ديرينه اش را با سلطنت طلبان به هم زده و سرويس هاي ويژه اي به اصلاح طلبان و همكاران خارج نشين آنها مي دهد.


 



نيويورك تايمز: اسلامگرايان خاورميانه را با انتخابات قبضه كرده اند (خبر ويژه)

«قدرت اسلامگرايان در كشورهاي خاورميانه، نسل هاي قبلي چپگرا و سكولار را تحت الشعاع خود قرار داده است.»
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز اين تحليل را با اشاره به سفر تاريخي رئيس جمهور اسلامي ايران به بيروت و قدرت نمايي حزب الله لبنان منتشر كرد و نوشت: سيدحسن نصرالله رهبر حزب الله در ميان ده ها هزار نفري كه براي خوشامدگويي به احمدي نژاد جمع شده بودند اعلام كرد جمهوري اسلامي از يك «نه» حمايت و پشتيباني مي كند، همان «نه» كه خيلي از عرب ها قبل از ترك خارطوم در زمان رئيس جمهور فقيد- جمال عبدالناصر- گفته بودند. ايران اين «نه» را همراه با ملتهاي عرب تكرار و تجديد مي كند. اين «نه» اشاره دارد به گردهمايي تأثيرگذار اعراب در سال 1967در كشور سودان، بعد از اين كه اسرائيل، همسايه هايش را در جنگي تحقيرآميز شكست داد؛ كشورهاي عربي به صلح با اسرائيل «نه» گفتند، به مذاكرات با اسرائيل «نه» گفتند و «نه» گفتند براي به رسميت شناختن اين كشور. منطقه خاورميانه سابقاً بوسيله مجموعه ايدئولوژي هايي- از مائوئيست هاي همچنان تغيير نيافته تا سلفيست هاي هزار ساله- به تشنج كشيده شده است، اما هيچ كدامشان جز جنبش هاي اسلامي هميشگي نبوده اند؛ از انجمن برادري مسلمان مصر تا حماس در قلمرو فلسطين تا حزب الله كه شايد قوي ترين و ترسناك ترين آنها باشد.
قدرت اسلامگراها، چيز جديدي نيست؛ آنها يك نسل، پيشينيان سكولار و چپگرايشان- يعني افرادي را كه اغلب اينگونه عمل مي كنند (و يا گاهي حرف مي زنند)- را تحت الشعاع قرار داده اند.
نيويورك تايمز درباره جنبش هاي اسلامگرايي اضافه مي كند: اين جنبش ها اغلب داراي حجم وسيعي از پراگماتيسم هوشمند و دقيق هستند. اسلامگرايان در تركيه، مصر، لبنان و سرزمين فلسطين، همه موفقيت هاي انتخاباتي را به دست آورده اند. در سفر احمدي نژاد به بيروت پر بود از پوسترهايي چون «شهادت، زندگي است» و «جهاد تا پيروزي يا شهادت». يك مغازه دار مي گويد بايد به خدا تكيه كنيد وقتي بعضي دولت هاي عرب از شما حمايت نمي كنند.
نيويورك تايمز مقاله مذكور را با عنوان «در خاورميانه، سياست تنها براي خداست» به چاپ رسانده است.

 



كاهش مخاطبان صداي آمريكا با وجود افزايش بودجه (خبر ويژه)

با وجود افزايش بودجه اختصاص يافته از سوي سنا، مخاطبان شبكه فارسي صداي آمريكا در سراسر دنيا كاهش يافته است.
فارين سرويس جورنال ماهنامه ويژه بخش برون مرزي راديو و تلويزيون آمريكا در گزارشي نوشت: براساس آخرين ارزيابي ها مخاطبان بخش فارسي صداي آمريكا از 5/2 ميليون نفر به 8/1 ميليون نفر كاهش يافته است.
«foreign service journal» مي نويسد: با توجه به خلأ حضور آمريكا در ايران و عدم روابط با اين كشور، رسانه هاي اجتماعي نقش بسيار مهمي را ايفا مي كنند. اخيراً كاخ سفيد تصميم گرفته تا با تمركز بر موضوع تحريم ها به نبرد با دولت ايران بپردازد. با توجه به اينكه اقدام نظامي بر عليه ايران نيز غير ممكن شده است، گزينه نبرد نرم در اهداف عاليه پخش برنامه هاي برون مرزي ويژه ايران قرار دارد.
براساس آخرين آمار ارائه شده، بخش فارسي صداي آمريكا بودجه اي معادل 10 ميليون دلار را براي راه اندازي شبكه پي ان ان (فارسي) به خود اختصاص داده است. اين شبكه داراي 63 كارمند تمام وقت مي باشد. راديو فردا نيز با بودجه اي معادل 3/6 ميليون دلار داراي 63 كارمند ثابت مي باشد.
در اين بين شبكه «پي ان ان» بنا بر ادعاي مسئولان آمريكايي تا اين اواخر سكوي سلطنت طلبان مخالف نظام ايران بوده است. در اين رابطه مدير راديو اروپاي آزاد، فردا مي گويد: هدف ويژه برنامه ها رسيدن به مخالفان نظام ايران مي باشند.

 



سنگ اندازي آمريكا براي شكست مذاكرات 1+5 با ايران (خبر ويژه)

رسانه هاي غربي، مواضع اخير آمريكا را نوعي سنگ اندازي مي دانند و پيش بيني مي كنند كه با چنين رويكردي مذاكرات 10 نوامبر (19آبان) گروه 1+5 با ايران شكست بخورد.
روزنامه نيويورك تايمز روز گذشته از قول مقامات آمريكايي اعلام كرد كه ايران بايد به جاي 1200 كيلوگرم اورانيوم 5/3 درصد غني شده كه در مذاكرات اكتبر سال گذشته براي مبادله با سوخت 20درصدي در نظر گرفته شده بود، بايد 2000كيلوگرم اورانيوم را واگذار كند. و ضمناً غني سازي 20 درصدي را متوقف سازد.
فيليپ كراولي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مي گويد اين پيشنهاد براي مذاكرات آتي، شرط هايي سنگين تر از شرط هاي سال گذشته است كه ايران مخالفت كرد. رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد هم گفت مسئوليت ايران سنگين تر مي شود.
در حالي كه طي سال گذشته محافل غربي ادعا مي كردند روند غني سازي در ايران به خاطر نقص و عيب سانتريفيوژها كند شده، نيويورك تايمز مي نويسد: پيشنهاد جديد آمريكا حاكي از رشد سريع غني سازي اورانيوم از سوي ايران است. تحليل گران غربي معتقدند ايران با پيشنهاد سال گذشته موافق نبود و بعيد نيست كه پيشنهاد جديد با مخالفت ايران مواجه شود.

 



درازگوش تروا، اسب درشكه را گاز گرفت! (خبر ويژه)

مقالات متعدد اكبر گنجي-مستند به گفته هاي سران و فعالان جبهه اصلاحات- در نفي ادعاي تقلب در انتخابات و پيروزي موسوي، رسانه هاي ضد انقلاب را كلافه كرده است.
اين كلافگي كار را به جايي رساند كه هدايت كنندگان سايت هاي جرس و روزنت، «ا.ن» طنزنويس فراري نشريات زنجيره اي را مأمور تحقير و تمسخر گنجي كردند تا شايد از تبعات افشاگري وي بكاهند.
«ا.ن» در طنزي تمسخرآميز، گنجي را بر باد رفته توصيف كرد و نوشت: آقايان احمدي نژاد را ول كنيد، يكي اكبر گنجي را بگيرد كه هميشه در سال دير متوجه مي شود كه كجاست و بايد چه بگويد. او زماني گير سه پيچ داد به هاشمي تا هاشمي كنار كشيد ]گنجي به واسطه سفارش سران حزب مشاركت به ترور شخصيت هاشمي رفسنجاني پرداخت[ و نظام، نشريات اصلاح طلب را لت و پار كرد. تازه رسيد به زندان يادش افتاد كه بايد از جنبش اصلاحات دفاع كند. براي چي زدي نابودش كردي كه حالا از توي زندان مي خواهي دفاع كني. پنج سال و نيم زندان كشيد، تازه يادش افتاد كه بايد اعتصاب غذا كند. خوب، مرد حسابي! اگر مي خواستي اعتصاب غذا كني كه آزادت كنند، بايد اولش اعتصاب غذا مي كردي، نه بعد از پنج سال و نيم. آخرش به او مي گفتند بيا برو بيرون، هنوز دست از اعتصاب غذا نمي خواست بردارد. در زندان هم يك هفته آزادش كردند و از قضاي اتفاق همان هفته اي بود كه همه اصلاح طلبان به هم نزديك شده بودند و مي خواستند در انتخابات پيروز بشوند. زرتي آمد بيرون و انتخابات را تحريم كرد و رفت دوباره توي زندان. همان موقع كه براي يك هفته حساس از زندان بيرونش كرده بودند يادم هست يك مناظره كرد با مسعود بهنود در راديو بي بي سي، هي اين بهنود جزّ زد كه بابا تحريم انتخابات در اين موقعيت خطرناك است، اكبر آقاي ما سم زمين كوبيد كه نخير ما قله ها داريم كه فتح كنيم. ديگه مانده بود بهنود با همان ادبش گريه كند. گنجي شنيده بود كه در اين سالها تحريم انتخابات كار خوبي است، گفته بود ما هم بكنيم، باباجان، آن كار مال پارسال بود، نه امسال. بعد هم كه از ايران بيرون آمد، وسط لندن و پاريس و نيويورك مگر كسي از دست اكبر مي توانست غذا بخورد؟ فرمان اعتصاب غذاي جهاني صادر كرد. آن هم توي لندن. براي چي؟ براي اينكه اگر زنداني ها را آزاد نكنيد ما غذا نمي خوريم تا بميريم. حكومت هم اعلام كرد، خوب بميريد.
گفتني است اقدام احترام آميز طنزنويس اجاره اي روزنت و جرس در چهارپا و سم دار توصيف كردن گنجي در حالي است كه سايت بالاترين نيز به كمك تحقير گنجي آمده و همين مطلب تحقيرآميز را منتشر كرد. در ذيل طنز ياد شده در بالاترين هم كامنت هاي قابل تأملي جلب توجه مي كند: «بعضي ها دوزاريشون از همون اول كجه... اين اكبر گنجي ابله، عامل رژيمه... جناب ]ن[ شما برو به «اسب تروا» برس. ما هم مي دونيم كه فرصت خوبيه براي عوام فريبي و كوبيدن گنجي. از شما و مهاجراني بيشتر از اين نميشه انتظار داشت، به هر حال همين گنجي بود كه «اتاق كنترل»تون رو تعطيلش كرد و حالا مثلا وقت انتقامه. مشكل گنجي اينه كه مثل شما مخاطب رو خر حساب نميكنه كه از هر وسيله اي براي رسيدن به هدفش استفاده كنه... جالبه وقتي كه پاي موضوع دست آوردهاي دوران خاتمي پيش مي ياد، همه اصلاح طلبها بدون استثنا، ماجراي افشاي قتلهاي «زنجيره اي رو يكي از بزرگترين دست آوردهاي دولت مي دونند، ماجرايي كه قسمت عمده اي از افشاگريش پاي همين اكبر سم دار (به قول آقاي نبوي) بود. ولي كافيه كه كسي يك قدم بر خلاف ميل برداره، همه شروع مي كنند به حمله كه آي تو از روز اول الاغي بيش نبودي، كه هر كاري هم كردي مثل الاغ بوده، و اگر احمدي نژاد دور اول انتخاب شد تقصير تو بود كه گفتي تحريم كنيد... اين خارج رفته ها فكر مي كنن مردم نشسته اند ببينن اينها چي مي گن. برو بابا كشكتوبساب. همون شماها بودين كه يابوي تروا را مطرح كرديد... متأسفم كه آدم لوده و دلقك خودشو طنزپرداز مي دونه! تا اونجا كه ما تو كتابا خونديم و ديديم، اسبها سم داران، خصوصاً اسب هاي تروا... خب به سلامتي بعد از «عوضي»ها ]طنز ا.ن در پاسخ به كساني كه از پروژه اسب تروا به عنوان درازگوش تروا ياد كرده بودند[. نسخه گنجي را هم پيچيدن».
يادآور مي شود ابراهيم نبوي مطرح كننده پروژه اسب تروا براي 22 بهمن سال 88 بود كه موجب افتضاح بزرگي براي فتنه گران شد. دعواي سم و اسب و درازگوش ميان تندروهاي ورشكسته در حالي است كه چند سال پيش حجاريان تصريح كرده بود: اصلاح طلبان مانند اسب هاي درشكه به سر بالايي رسيده اند و مجبورند همديگر را گاز بگيرند.

 



اين «معتدل»هاي بي مسما در آن 8 ماه فتنه و آشوب كجا بودند؟! (خبر ويژه)

روزنامه ملت ما وابسته به تيم محسن رضايي براي تعامل با «اصلاح طلبان معتدل» اعلام آمادگي كرد.
اين روزنامه روز پنجشنبه تيتر اول خود را به تشكيل گروهي موسوم به بنياد اميد ايرانيان و تيتر «تحرك در ميان اصلاح طلبان معتدل» اختصاص داد و نتيجه گرفت: «تشكيل چنين گروه هايي شايد موجب شكل گيري فضاي تعامل ميان نخبگان و اعتداليون دو طيف اصولگرا و اصلاح طلب شود». اين گزارش توسط «عليرضا- خ» از همكاران نشريات و سايت هاي زنجيره اي همسو با فتنه گران تهيه شده است.
محسن رضايي در انتخابات سال گذشته به دنبال ايده هايي نظير دولت ائتلافي بود و در حوادث پس از انتخابات تا چند ماه، با بانيان آن حوادث همراهي كرد اما اخيرا در پي سفر رهبر انقلاب به قم، طي مطلبي در روزنامه ملت ما تاكيد كرده بود: ملت ايران در حوادث سال گذشته بهتر از برخي نخبگان عمل كرد. شعور ملت در 9 دي ماه به ظهور رسيد و حماسه اي بزرگ را رقم زد و به اغتشاشات پايان داد... حركت براي انسجام ملي بايد صادقانه و با اعتراف به اشتباهات و همراهي با مردم و نظام باشد».
اكنون بايد ديد طرح موضوع غيرواقعي تحت عنوان «اصلاح طلبان معتدل» و تعامل «اصولگرايان معتدل» با آنها در حالي كه طيف ياد شده هرگز نسبت به فتنه گران برائت نجسته بلكه اغلب با فتنه گران هم هماهنگي و همراهي نشان داده اند، چگونه ميسر است؟ آيا مي شود هم به بصيرت و شعور ملت نازيد و هم از عنوان واهي «اصلاح طلبان معتدل» دم زد كه در آن 8 ماهه فتنه و آشوب اساسا يا در كنار فتنه گران بودند و يا از صحنه مفقود . با چنين صورت مسئله اي، آن «اعتدال» چه معنا و مفهوم و محتوايي مي تواند داشته باشد؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14