(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8  آبان 1389- شماره 19776

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران حكومت، سياست، اخلاق، دين و قانون بايد در دامن وحي باشد
رهبر معظم انقلاب در دومين ديدار اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم:
جامعه مدرسين مثل هميشه پناهگاه طلاب و حوزويان باشد
فرمانده ارتش لبنان: سفر احمدي نژاد به لبنان نتايج بسيار مفيدي داشت
اولين سپيدپوشان ايراني از مسجد شجره لبيك گو راه افتادند
معاينه جانبازان خراسان رضوي توسط 2 متخصص مغز و اعصاب آلماني
وزير آموزش و پرورش: دوره عمومي سال اول دبيرستان و پيش دانشگاهي زايد هستند
پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در همدان تشييع شد
در مشهد برترين هاي جشنواره فيلم رويش معرفي شدند
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ومعادن ايران: تقابل با دولت و مجلس به نفع بخش خصوصي نيست
افزايش 400 درصدي پرداخت زكات در دولت هاي نهم و دهم
مشاور حقوقي رئيس جمهور: معادلات سياسي نبايد جريان مرده فتنه را احيا كند
با تدبير رهبر انقلاب مشكل ورزشگاه شهيد حيدريان قم حل شد
دبير جامعه وعاظ تهران: چرخش حول محور ولايت فقيه مانع انحراف جريان اصولگرايي است
اخبار ادبي و هنري



آيت الله امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران حكومت، سياست، اخلاق، دين و قانون بايد در دامن وحي باشد

خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم تصريح كرد: سفر ايشان به قم به دنيا نشان داد كه حكومت، سياست، اخلاق، دين و قانون پايبند بودن به ماوراءالطبيعه و سير آن و كمال انسان بايد در دامن وحي باشد.
به گزارش فارس عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: سخنراني هاي مقام معظم رهبري در شهر قم براي كل كشور نيز آثار و بركاتي خواهد داشت و در مقابل بيگانگان نيز اين آثار و ارزش ها را خواهيم ديد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به نظريات اقبال لاهوري اشاره و بيان داشت: اقبال لاهوري در كتاب خود آورده است «فقهاي اسلام هرچه در تاريخ نشان مي دهد عليه يكديگر نظراتي داشتند اما بعدها نسبت به نظرات هم نزديك شدند.»
خطيب موقت نمازجمعه امروز تهران افزود: در اسلام، نزديك كردن نظرات فقها به يكديگر نشان مي دهد كه به وحدت خواهيم رسيد و آينده از آن اسلام بوده و جهان را خواهد گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اسلام همانطور كه بيگانگان و محققان غربي مي گويند دين، قانون، اداره كشور، اخلاق، سياست و حكومت است كه در وحي گنجانده شده است و با اين امور به سوي وحدت حركت مي كند.
وي با اشاره به اينكه اقبال لاهوري معتقد است كه «وحدت به زبان و گفتن نيست» تاكيد كرد: اختلاف جوامع بشري بايد تنها در موارد خاص باشد و بايد در عمل و انديشه با هم وحدت داشته باشند.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه بيگانگان اعتقاد دارند كه سير فقهاي اسلام به سوي وحدت است تصريح كرد: با وحدت همه به يك سو حركت خواهند كرد و زير چتر وحي به جلو پيش مي روند.
وي با اشاره به اينكه در 31سال پيش و با پيروزي انقلاب اسلامي با وجود امام خميني(ره) به اين نقطه رسيديم خاطرنشان كرد: پس از رحلت امام خميني(ره) مقام معظم رهبري اين پرچم را بر دوش خود گرفته اند.
خطيب موقت نمازجمعه امروز تهران افزود: مقام معظم رهبري سفرهاي متنوع و متعددي داشته اند اما سفر ايشان به قم مسائل ديگري را نشان داد و به دنيا نشان داد كه حكومت، سياست، اخلاق، دين، قانون، پايبند بودن به ماوراءالطبيعه و سير به آن و كمال انسان بايد در دامن وحي باشد.
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر اينكه اساس حوزه علميه در تفكر شيعه است خاطرنشان كرد: بزرگان و علماي حوزه علميه به مقام معظم رهبري احترام مي كنند و اين سير انقلاب اسلامي به حكومت عدل امام زمان(عج) را نشان مي دهد.
وي با اشاره به اينكه سفر مقام معظم رهبري به قم دنياي بيرون و مخالفان را ناراحت و موافقان انقلاب اسلامي را خوشحال كرد تصريح كرد: مفسران غربي بر اين اعتقاد هستند كه اسلام رو به جلو حركت مي كند پس بايد همه با هم باشيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: ملت ايران و كساني كه در راس و بدنه حكومت اسلامي هستند بايد واقعا يك كلمه و با وحدت به جلو حركت كنند و اگر به اين نقطه برسيم انقلاب اسلامي با شتاب بيشتري حركت خواهد كرد و موجب ياس دشمنان خواهد شد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به مسئله وحدت افزود: اگر با يكديگر اختلاف داشته باشيم و از هم حسابرسي كنيم همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده اند، اين اقدامات دود آن به چشم خودمان خواهد رفت.
وي افزود: بايد اختلافات را كنار بگذاريم تا انشاءالله اين پرچم به دست امام زمان(عج) برسد.
آيت الله امامي كاشاني در بخش ديگري از سخنان خود به طرح هدفمند كردن يارانه ها اشاره و تاكيد كرد: طرح هدفمند كردن يارانه ها يك حركت مهم است و از اهميت بالايي برخوردار است و انشاءالله پيروز خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: پيروزي طرح هدفمند كردن يارانه ها به برنامه ريزي دقيق، هماهنگي قوا با يكديگر و همكاري ملت بستگي دارد.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه ما اكنون در عقبه، گردنه ها و پيچ و خم هاي بسيار هستيم تصريح كرد: رمز حركت ما در اين مسير صبر و استقامت است و اميدواريم به لطف خداوند طرح هدفمند كردن يارانه ها با موفقيت انجام شود.
ايشان در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به پاسخ گفتن عمل بد با عمل نيك افزود: در روايات از پيامبر اكرم(ص) آمده است كه «سيئه و گناه را با حسنه دنبال كنيد. خطاب به ديگران را با خوبي نام ببريد و اگر چنين كنيد سيئه و گناه را محو كرده ايد.»
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران در ادامه تصريح كرد: مفسران قرآن همواره تاكيد دارند كه در برابر سخن ناروا نبايد سخن ناروايي گفت و در برابر كار بد بايد كار خوب انجام داد.
وي افزود: علامه طباطبايي(ره) در تفسيرالميزان خود آورده است: «انديشه بد را با انديشه خوب پاسخ بدهيد و قرآن و احاديث به اين امر تاكيد دارند.»

 



رهبر معظم انقلاب در دومين ديدار اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم:
جامعه مدرسين مثل هميشه پناهگاه طلاب و حوزويان باشد

اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در دهمين روز از حضور رهبرانقلاب در قم، براي دومين بار با ايشان ديدار كردند.
به گزارش فارس از قم، در دهمين روز از سفر رهبرانقلاب به استان قم، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم پيش از ظهر روز پنج شنبه 6 آبان با حضور در دفتر رهبرمعظم انقلاب در قم با ايشان ديدار و گفت وگو كردند.
اين دومين ديدار جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رهبرمعظم انقلاب در سفر به استان قم بود. رهبر انقلاب در ديدار اول پيشنهاد برگزاري جلسه ديگري را مطرح كرده بودند كه اين جلسه روز پنج شنبه برگزار شد.
جزئيات جلسه اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رهبر انقلاب
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جزئيات دومين جلسه اعضاي اين نهاد حوزوي را با رهبرمعظم انقلاب تشريح كرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي در گفت وگو با فارس، دراين باره اظهار داشت: در ابتداي اين جلسه نيز همچون جلسه پيش، ابتدا چند تن از اعضاي جامعه مدرسين مباحثي را درباره مسائل حوزه علميه قم و برخي مطالب فرهنگي مطرح كردند.
وي ادامه داد: در ادامه حضرت آقا فرمايشاتي بيان داشتند كه اين سخنان به دو بخش تقسيم مي شد، بخشي از آن به اظهارنظرهاي اعضا در جلسه قبل اختصاص داشت و در اين خصوص پاسخ ها و توضيحاتي دادند و بخش دوم نيز به انتظارات ايشان از حوزه علميه و كارهايي كه بايد انجام شود، مربوط مي شد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: اين بيانات به برنامه هاي مدون حوزه و برنامه هايي كه براي جهان اسلام بايد داشته باشد، مربوط مي شد.
وي در ادامه به آيت الله مقتدايي و حجت الاسلام فاضل لنكراني اشاره و خاطر نشان كرد: اين افراد از جمله سخنرانان اين جلسه بودند كه مطالب در خور توجهي را مطرح كردند.
آيت الله نمازي افزود: اكثر مسائل مطرح شده توسط حجت الاسلام فاضل لنكراني مربوط به مباحث حوزه علميه مي شد كه برگرفته از مطالبي همچون شيوه درس و تحقيق درحوزه و اجتهاد در حوزه علميه مي شد.
وي خاطر نشان كرد: ايشان اشاره اي هم به بحث هاي اجتماعي و برخي مطالبي راجع به فرقه ها و نحله هاي جديد داشتند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان اظهار داشت: همچنين آيت الله مقتدايي نيز در اين جلسه مباحثي راجع به حوزه علميه، مدارس مختلف آن، شيوه مطلوب درس خواندن و مراقبت هاي علمي و اخلاقي ويژه طلاب و اساتيد داشتند.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين «محمود عبداللهي» عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز درباره دومين ديدار اعضاي اين جامعه با رهبرمعظم انقلاب گفت: معظم له در اين ديدار تاكيد داشتند كه جامعه مدرسين مانند گذشته بايد پناهگاه طلاب و حوزويان باشد.
وي ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تاكيد داشتند كه جامعه مدرسين حوزه علميه قم، رسالت اصلي خود را در پاسداري از نظام، انقلاب و خط امام مانند هميشه تداوم بخشد.
عبداللهي يادآور شد: ايشان همچنين از جامعه مدرسين حوزه علميه خواستند تا نسبت به مسائل اصلي نظام و دغدغه هايي كه در مسائل فرهنگي وجود دارد، نقش خود را ايفا كنند.
وي افزود: در دومين ديدار، اعضاي جامعه مدرسين از رهبر فرزانه انقلاب به دليل حوصله و صبري كه در اين سفر اعمال نموده و توجهي كه به مباحث مختلف استان قم داشتند، تقدير كردند.
تبليغات سوء دشمن
با استقبال گسترده مردم قم از رهبري بي نتيجه شد
به گزارش فارس از قم، آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» پيش از ظهر پنج شنبه 6 آبان در جمع روساي مراكز تربيت معلم و آموزشكده ها و دانشكده هاي فني و حرفه اي كشور در مدرسه علميه اميرالمومنين«ع» قم، با اشاره به استقبال عظيم مردم قم از رهبر انقلاب افزود: دشمنان تبليغات مي كردند كه قم ديگر مركزيت ندارد و روحانيت قدرتمند نيست ولي با استقبال عظيم مردمي مشخص شد كه همه اينها خيالاتي بود كه به هم مي بافتند.
سخنان رهبرمعظم انقلاب
در سفر به قم آگاهي بخش بود
به گزارش ايرنا، آيت الله «حسين نوري همداني» در آغاز درس خارج از فقه خود در مسجداعظم قم درباره سخنان رهبرمعظم انقلاب افزود: اين سخنان حاكي از تسلط فوق العاده ايشان بر اوضاع زمان و نقشه هاي دشمنان و همچنين بيان بصيرت در مقابل فتنه ها و تبيين نقش علما و حوزه هاي علميه بود.
وي ادامه داد: بياناتي كه حضرت آيت الله خامنه اي در اين سفر بيان كردند آنقدر شيوا و رسا بود كه همه اقشار مختلف مردم آن را متوجه شدند.
آيت الله نوري همداني سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي را به قم پرخير و بركت دانست و از استقبال پرشكوه اقشار مختلف مردم قم از معظم له تجليل كرد.
وي افزود: سفر حضرت آيت الله خامنه اي به شهرمقدس قم بسيار پراهميت و بابركت بود كه بايد در ابعاد مختلف آن را بررسي كرد.
اين مرجع تقليد در ادامه با بيان اينكه برخي مي پرسند استقبال از رهبرمعظم انقلاب اسلامي چه ضرورتي دارد و مي گويند، حضرت علي«ع» اين گونه استقبال را نهي كردند، گفت: زماني كه پيامبر گرامي اسلام(ص) از مكه به مدينه رفتند و همچنين زماني كه حضرت امام رضا(ع) به خراسان سفر نمودند استقبال بسيار پر شوري از ايشان صورت گرفت و مردم ايران نيز همواره مردماني ولايي بوده اند.
وي با بيان اينكه استقبال از ولايت و ولي فقيه و تكريم ايشان بسيار خوب است، افزود: اين سفر بسيار پر بركت بود و اين نعمتي است كه خداوند به ما داده و بايد قدردان باشيم.
اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم درحمايت از رهنمودهاي رهبرانقلاب
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در حمايت از رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب و تقدير و تشكر از سفر معظم له به استان قم اطلاعيه صادر كرد. در اين اطلاعيه آمده است: اين حماسه پرشور نشان داد كه مراجع معظم تقليد، علماي اعلام و طلاب و فضلاي حوزه علميه همواره حامي ناصح نظام اسلامي خواهند بود و بر پيوند ناگسستني ديانت با سياست و اسلام ناب محمدي پاي خواهند فشرد و به اين مسئله مباهات مي كنند.
اين اطلاعيه مي افزايد: در اين اجتماعات پرشور رهبرمعظم انقلاب همچون نگيني درخشان پرتو مي افشاند و دل جوانان را از زلال سخنان خود سيراب مي ساخت و ياد و خاطره امام راحل عزيز را در شهر خون و قيام زنده كرد.
در اطلاعيه جامعه مدرسين آمده است: در اين ميان سخنان بسيار مهم معظم له در جمع اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه وظيفه اين مركز را در برابر حوزه، نظام و مردم دو چندان ساخت.
در اين اطلاعيه آمده است: در اينجا لازم مي دانيم ضمن شكرگزاري فراوان از خداوند متعال؛ تشكر ويژه اي از شخص رهبرمعظم انقلاب داشته باشيم كه با بذل وسع، سماحت و كرامت تمام در ملاقاتهاي متعدد و طولاني حاضر و ضمن استماع نظرات بزرگان، اعلام، اساتيد، شهروندان، مسئولان و آحاد مردم، رهنمودهاي لازم، كافي و گرانسنگي را ارائه كردند.
آمدن رهبري به قم براي مسلمين نقطه تحولي در عرصه انديشه است
استاندار قم نيز در پيامي خطاب به رهبرمعظم انقلاب ضمن تشكر از سفر ايشان به قم، آورده است: آمدن شما به شهر نورانيت ناب اهل بيت(ع)، هم براي مقيمان اين مرز و بوم منشأ خير و بركت است، هم براي همه مسلمين نقطه تحولي در عرصه انديشه و تفكر است.
همچنين در بخش پاياني پيام حجت الاسلام والمسلمين موسي پور آمده است: بركات حضور شما را نمي توان در واژه ها خلاصه كرد، به همين بسنده مي كنيم كه اين دهه ديدار در شهر گلدسته هاي برافراشته، براي هميشه در حافظه اين ديار ماندگار شد و ما شكرگزار اين تفضل شيرين خداوند تا هميشه هستيم.
برگزاري آيين شكرگزاري سفر رهبرانقلاب به قم
به گزارش فارس از قم، آيين شكرگزاري سفر پرخير و بركت و تاريخي رهبرمعظم انقلاب اسلامي به شهر مقدس قم با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خميني«ره» حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» برگزار شد.

 



فرمانده ارتش لبنان: سفر احمدي نژاد به لبنان نتايج بسيار مفيدي داشت

فرمانده ارتش لبنان در ديدار با سفير كشورمان گفت: سفر احمدي نژاد به لبنان نتايج بسيار مفيدي براي لبنان داشت.
غضنفر ركن آبادي سفير ايران در لبنان پنجشنبه گذشته در ديدار با سرلشگر «جان قهوه چي» فرمانده ارتش لبنان، مراتب تقدير و تشكر رياست جمهوري اسلامي ايران از ارتش لبنان را به دليل تلاش هاي به عمل آورده در خلال سفر احمدي نژاد به لبنان، به وي ابلاغ كرد.
در اين ديدار طرفين به نتايج مثبت سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان و تاثير آن در كمك به وحدت داخلي در لبنان تاكيد كردند.
همچنين جان قهوه چي در اين ديدار سفر احمدي نژاد به لبنان را موفق برشمرد و افزود: اين سفر نتايج بسيار مفيدي براي لبنان به دنبال داشت.
در اين ديدار زمينه هاي همكاري مشترك بين دو كشور مورد بررسي قرار گرفت.
از سوي ديگر وفيق جزيني فرمانده پليس لبنان نيز در ديدار با سفير كشورمان ضمن تشكر از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در جهت تحكيم وحدت ملي در لبنان، از تعامل جهانگردان ايراني با مردم و مسئولين لبناني اظهار رضايت كامل كرد و ابراز اميدواري نمود با افزايش ميزان تسهيلات اقامتي و رواديد جهانگردان ايراني، شاهد افزايش حضور ايرانيان در لبنان باشيم.
وزير كشور لبنان هم در ديدار با غضنفرآبادي ضمن مثبت ارزيابي كردن نتايج سفر احمدي نژاد به لبنان بر ضرورت بهره گيري از فضاي مثبت به وجود آمده از اين سفر در جهت تقويت وحدت داخلي در لبنان تاكيد كرد.
«زياد بارود» همچنين با استقبال از دعوت به عمل آمده از سوي وزارت كشور ايران گفت به زودي به تهران عزيمت مي كند.

 



اولين سپيدپوشان ايراني از مسجد شجره لبيك گو راه افتادند

محمدرضا تيموري- خبرنگار اعزامي كيهان به مدينه منوره
نخستين گروه زائران ايراني، مدينه منوره را به سمت مكه مكرمه ترك كرد.
4 هزار و950 نفر از زائران ايراني مدينه اول در قالب 32 كاروان پس از انجام مراسم دعاي كميل، لبيك گويان به سمت مسجد شجره رفتند و پس از محرم شدن با 126دستگاه اتوبوس عازم مكه مكرمه شدند.
زائران بيت الله الحرام پس از ورود به مكه ابتدا، عمره تمتع را به جاي آورده و سپس در هتل هاي اقامت خود، اسكان گزيدند. تاكنون 28 هزار و900 زائر سرزمين وحي از شهرهاي مختلف ايران وارد مدينه منوره شده اند.
از سوي ديگر خبرنگار اعزامي كيهان به مدينه منوره گزارش داد مراسم پرفيض دعاي كميل پنجشنبه در كنار ديوار بقيع با حضور انبوه زائران ايراني برگزار شد.
زائران بيت الله الحرام در صفوف به هم فشرده با اشك چشم سنگفرش هاي بين الحرمين مدينه منوره را شست وشو دادند.
در اين مراسم برخي از زائران شيعه ديگر كشورها با پوشيدن لباسهاي ايرانيان توانسته بودند در مراسم دعاي كميل شركت كنند.
براساس اين گزارش، به دليل علاقه فراوان زائران ايراني براي شركت در مراسم دعاي كميل خيابان منتهي به ورودي جنوبي حرم مطهر نبوي«ص» در اختيار زائران ايراني قرار گرفته بود.
در همين حال زائران ديگر كشورها با علاقه و كنجكاوي فراوان در اطراف محل برگزاري مراسم دعاي كميل و همچنين صحن مسجدالنبي«ص» به نظاره مراسم دعاي كميل پرداخته بودند.
از سوي ديگر حضور نيروهاي امنيتي عربستان با لباسهاي ضد شورش چشمگير بود تا از وقوع هرگونه ناامني احتمالي جلوگيري كنند. همچنين نيروهاي امنيتي سعودي با لباس شخصي در اطراف محل برگزاري دعاي كميل حضور داشتند تا از حمله احتمالي وهابي هاي تندرو جلوگيري كنند.

 



از فردا به مدت 3 روز صورت مي گيرد
معاينه جانبازان خراسان رضوي توسط 2 متخصص مغز و اعصاب آلماني

سرويس شهرستان ها-
پروفسور كينگ هوس و پروفسور گرجي متخصص مغز و اعصاب از آلمان جانبازان خراسان رضوي را از 9 تا11 آبان ماه جاري در مشهد معاينه مي كنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي، دبير شوراي عالي پزشكي و مسئول جذب متخصصان خارجي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام خبر فوق گفت: پرونده پزشكي اين جانبازان، چندي پيش به آلمان ارسال شده بود كه با بررسي هاي لازم، پروفسور گرجي و پروفسور كينگ هوس به دعوت بنياد شهيد و امور ايثارگران در بيمارستان رضوي مشهد حضور مي يابند و پس از معاينات نهايي جانبازان، 2 نفر آنان را تحت عمل جراحي قرار مي دهند.
دكتر پيام عزيززاده با اشاره به اينكه پروفسور گرجي از 9 تا 13آبان ماه سال جاري در ايران حضور دارد، گفت: 12 آبان ماه پروفسور گرجي پس از حضور در بيمارستان خاتم الانبيا«ص» پرونده 20 جانباز را با حضور پزشكان مركز علوم اعصاب مورد بررسي قرار مي دهد.

 



وزير آموزش و پرورش: دوره عمومي سال اول دبيرستان و پيش دانشگاهي زايد هستند

وزير آموزش و پرورش گفت: دوره عمومي سال اول دبيرستان و پيش دانشگاهي زايد هستند.
به گزارش فارس از قم، حميدرضاحاجي بابايي عصر چهارشنبه در همايش سراسري آسيب شناسي فرقه هاي نوظهور در مجتمع ياوران مهدي «عج» قم گفت: يك روز تأخير در اجراي تحول بنيادين در آموزش و پرورش خسارت عظيمي را براي انقلاب و نظام به دنبال دارد.
حاجي بابايي با زائد دانستن سال اول دبيرستان و پيش دانشگاهي در نظام كنوني آموزش و پرورش افزود: در اين دو سال با توجه به محتوا و برنامه هاي دوره راهنمايي و دانشگاه، موازي كاري صورت مي گيرد كه بايد جلوي اين زيان ها هر چه زودتر گرفته شود.
وزير آموزش و پرورش با انتقاد از بي توجهي برخي مسئولان و دست اندركاران عرصه تعليم و تربيت نسبت به ركود و جذب نشدن دانشجو توسط مراكز تربيت معلم در سال هاي اخير اظهار داشت: به دانشجوي آزاد اعتقادي ندارم و معتقد به احياء مراكز تربيت معلم و جذب معلم از اين طريق هستم.
وي با اشاره به ديدگاه رئيس جمهور در مورد مراكز تعليم و تربيت گفت: ايشان ديد ويژه اي نسبت به اين مراكز دارند و خواستار ارتقاي اين مراكز به دانشگاه جامع فرهنگيان و برابري حقوق اساتيد اين مراكز با اساتيد دانشگاهي و بلكه اضافه پرداخت هستند.
حاجي بابايي دو مشكل عمده دانشجويان مراكز تربيت معلم براساس قانون مديريت خدمات كشوري را سن پايين و دارا نبودن مدرك كارشناسي اعلام كرد و افزود: با رايزني و گفت وگو با مسئولان مربوطه سعي در رفع اين مشكل داريم و اميدواريم كه به زودي مشكل استخدامي 8 هزار دانشجوي اين مراكز حل شود.

 



پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در همدان تشييع شد

همدان- خبرنگاركيهان:
پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در همدان تشييع شد.
به گزارش خبرنگار ما، پيكر پاك شهيد «داوود يوسفلويي» سرباز نيروي انتظامي، كه در درگيري با اشرار مسلح در منطقه سردشت استان كردستان به شهادت رسيده بود، با حضور مردم شهيدپرور همدان و تني چند از مسئولان سياسي انتظامي اين استان، از ميدان امام خميني تا ميدان پروانه هاي همدان تشييع و سپس در گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.
شهيد يوسفلويي اهل روستاي گنبد چاه از توابع بخش قهاوند همدان بود كه در حال گذراندن خدمت مقدس سربازي در منطقه سردشت، توسط اشرار، به خيل شهدا پيوست.

 



در مشهد برترين هاي جشنواره فيلم رويش معرفي شدند

ششمين جشنواره فيلم كوتاه ديني كشور (رويش) پنج شنبه شب در مشهد با معرفي آثار برتر به كار خود پايان داد.
به گزارش ايرنا از مشهد، قائم مقام دبير فيلم كوتاه ديني كشور گفت: در بخش پويانمايي اين جشنواره فيلمهاي سلام دايي به كارگرداني «رضا نعمتي»، موجهاي گم شده به كارگرداني «امير مهران» و زندگي و ديگر هيچ اثر «امير واحدي» حائز رتبه هاي برتر شدند.
«سيد جواد رفايي» ادامه داد: همچنين در بخش مستند لوح تقدير و تنديس جشنواره به فيلمهاي سقاتالار به كارگرداني «مجيد قرباني»، پنجره شرقي كارگردان «محسن رمضان زاده» پرهاي زنده اثر «سيد حسين صافي»، مشترك مورد نظر كارگردان «لقمان خالدي»، من پشت پنجره چشم براه بهارم اثر «جواد توانا» و آسكوا اثر «محمدعلي هاشم زهي» اعطا شد.
وي بيان كرد: همچنين جايزه ويژه بخش مستند جشنواره فيلم رويش به فيلم جنايت در سكوت به كارگرداني «بهروز توراني پور» داده شد و از «منيژه احمدي» مادر قهرمان فيلم مستند جنگي اين فيلم نيز قدرداني شد.
وي گفت: در بخش داستاني ششمين جشنواره فيلم رويش فيلم ما در راهيم اثر «عارف نامور» بعنوان فيلم برتر مورد قدرداني قرار گرفت.
رئيس حوزه هنري تبليغات اسلامي خراسان رضوي اضافه كرد: در اين بخش جايزه بهترين فيلم نيز بطور مشترك به فيلمهاي شير تلخ به كارگرداني «ناصر ضميري» و خانه ام ابري است «اثر «كريم عديلي» اهدا شد.
رفائي خاطرنشان كرد: در بخش داستاني از «راضيه احمدي» بازيگر فيلم شير تلخ قدرداني شد.
وي گفت: همچنين جايزه بهترين فيلم مناسب با جشنواره به فيلم داستاني همنوا با زينب به كارگرداني «عبدالرسول آذرشرق» اعطا شد.
وي گفت: از مجموع 965 اثر ارسالي از سطح كشور به دبيرخانه اين جشنواره 47 فيلم شامل 18 فيلم در بخش داستاني، 17 فيلم در بخش مستند و 12 اثر در بخش پويانمايي براي همايش در جشنواره انتخاب شدند.

 



رئيس اتاق بازرگاني و صنايع ومعادن ايران: تقابل با دولت و مجلس به نفع بخش خصوصي نيست

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: تقابل با دولت و مجلس شوراي اسلامي، به هيچ وجه به نفع بخش خصوصي نيست.
به گزارش ايرنا، «محمد نهاونديان» عصر پنجشنبه در جمع رئيسان اتاق هاي بازرگاني سراسر ايران در اردبيل افزود: همه مسئولان اتاق هاي بازرگاني در روش كارشان به اين اجماع رسيده اند، در عين حال كه داراي نظرهاي كارشناسي گوناگون هستند، براي تحقق آن ها تعامل با دولت و مجلس شوراي اسلامي را بهترين راه تحقق آن ها مي دانند.
وي اظهار داشت: اتاق بازرگاني ايران در عين تعامل كامل با دولت و مجلس، به هيچ وجه سكوت و تبعيت مطلق را نيز به صلاح بخش خصوصي نمي داند و لازمه اين تعامل اعلام پيشنهادها و نظرهاي متقابل و دادن ارزش به آن ها است.
نهاونديان گفت: با وجود آن كه بعضي مسئولان اتاق هاي بازرگاني گلايه هايي دارند، اما فضاي حاكم بر آن ها آرام است و مسئولان اين اتاق هرگز مناقشه اي با مسئولان ندارند.
وي با تأكيد بر اينكه مقابله با مثل در شأن رئيسان اتاق هاي بازرگاني نيست، گفت: به همه مسئولان اتاق هاي بازرگاني در سراسر ايران توصيه مي كنم كه متانت پيشه كنند و از جواب دادن لفظ به لفظ مقابل به شدت پرهيز كنند.
نهاونديان با اشاره به اينكه پرچم تعامل را در اتاق هاي ايران برافراشته نگه خواهيم داشت تصريح كرد: با كمال تأسف افرادي در كشور وجود دارند كه مي خواهند فضاي پليسي و تعزيراتي را بطور مجدد بر اقتصاد حاكم نمايند كه اين موضوع به شدت به ايجاد تقابل كمك مي كند و برخلاف سياست هاي اين اتاق است.
وي همچنين از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به عنوان يك نياز اساسي اقتصاد ايران ياد كرد و گفت: تحقق اجراي اين قانون آرزوي ديرينه بسياري از كارشناسان مسايل اقتصادي در كشور است.
نهاونديان با اعلام اينكه اتاق بازرگاني ايران و بخش خصوصي نهايت همكاري را براي اجراي هر چه بهتر قانون هدفمند كردن يارانه ها انجام خواهند داد، تصريح كرد: نبايد اجازه داد كه عده اي به بهانه اجراي اين قانون، فضاي اقتصادي حاكم بر كشور را ملتهب نمايند.

 



دبير ستاد احياي زكات كشور خبر داد
افزايش 400 درصدي پرداخت زكات در دولت هاي نهم و دهم

دبير ستاد احياي زكات كشور گفت: پرداخت زكات طي پنج سال گذشته در دوران فعاليت دولت نهم و دهم نسبت به سال 1383، از رشد 400 درصدي برخوردار شده است.
به گزارش ايرنا، حسين نبي لو، روز پنجشنبه در نشست شوراي اداري خراسان جنوبي در بيرجند، ميزان زكات جمع آوري شده توسط اين ستاد تا پايان سال 83 را بالغ بر 3 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اين رقم طي پارسال به 740 ميليارد ريال افزايش يافت كه 490 ميليارد ريال آن طي سال گذشته براي سه هزار و 285 طرح عمراني هزينه شد.
او با اشاره به اينكه دادن زكات در ايران به عنوان يك تكليف شرعي اهميت داده مي شود، گفت: طي پنج سال گذشته در دولت نهم و دهم اقدامات مؤثري در راستاي احياي زكات صورت گرفته است.
وي از آغاز كارهاي پژوهشي در زمينه احياي زكات در كشور خبر داد و افزود: در اين مدت زيرساختهاي زكات شامل نيازهاي اطلاع رساني، اعتمادسازي، فرهنگ سازي و تبليغات در دستور كار قرار گرفته است.

 



مشاور حقوقي رئيس جمهور: معادلات سياسي نبايد جريان مرده فتنه را احيا كند

مشاور حقوقي رئيس جمهور گفت: بايد تلاش كرد كه معادلات سياسي و تبليغاتي موجب نشود تا يك جريان فتنه مرده، دوباره احيا شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، دكتر «غلامحسين الهام» كه پنج شنبه شب در همايش «وحدت مدافعان ولايت ضامن موفقيت دولت اسلامي» در سالن اجتماعات مركز بهداشت شهر رشت حاضر شده بود گفت: برخي دوستان مدعي اصولگرايي چرا از فتنه حمايت كردند و اگر روزهاي اول برخي از همين افراد مي ايستادند و شفاف سازي مي كردند فتنه اينقدر ادامه نمي يافت و يك سال گذشت و هنوز براي آنها مشخص نيست.
وي اضافه كرد: هنوز در صندوق ذهني اينها چيزي ذخيره نگه داشته شده كه اگر روزي اين جريان برگشت، جايي را داشته باشند و اينكه بخواهند با ارتباط با دشمنان نظام، رابطه خود را به خاطر منافعشان حفظ كنند، چگونه مي توانيم در اين جبهه خود را روي اصول، يكي بدانيم؟
الهام با انتقاد از برخي رفتارها خاطر نشان كرد: اكنون چه كساني براي استيضاح رئيس جمهور امضا جمع مي كنند و كدام فهم عادي كه خود را مدافع رهبر مي داند مي گويد كه بايد با دولت در شرايط امروز اين گونه برخورد شود و هر چقدر ضعف داشته باشد اين نحوه رفتار و سلوك با دولت اسلامي نيست.
وي در رابطه با برخي بي بصيرتي ها عنوان كرد: بايد تلاش كرد كه معادلات سياسي و تبليغات موجب نشود تا يك جريان فتنه مرده دوباره احيا شود.
الهام با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر حفظ وحدت بيان داشت: اصول وحدت را كه رهبر مكرر بيان فرمودند را درك مي كنند و اصول وحدت اين نيست كه بخواهيم كارهاي خلاف عده اي را به ويژه كساني كه در عرصه فتنه نقش حساس و ممتازي ايفا كردند، ناديده بگيريم و مسئوليت آنها را فراموش كنيم.

 



با تدبير رهبر انقلاب مشكل ورزشگاه شهيد حيدريان قم حل شد

مديركل تربيت بدني استان قم از حل مشكل ورزشگاه شهيد حيدريان شهر قم با تدبير رهبر معظم انقلاب خبر داد.
عباس جهان بيني در گفت وگو با فارس در قم، اظهار داشت: همزمان با اجراي فرمان رهبر معظم انقلاب مبني بر بازگرداندن مجدد مجموعه ورزشي شهيد حيدريان به اداره كل تربيت بدني استان قم، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني اعتبار چشمگيري براي تجهيز اين مجموعه اختصاص داد.
مديركل تربيت بدني استان قم افزود: در پايان اين بازديد دكتر سعيدلو مبلغ 10 ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز مجموعه ورزشي شهيد حيدريان قم اختصاص داد كه اين بودجه با اولويت تجهيز سالن دو هزار نفري و استاديوم فوتبال هزينه خواهد شد.
وي ادامه داد: سالن دو هزار نفري مجموعه ورزشي شهيد حيدريان با توجه به ظرفيت و موقعيت مكاني بسيار خوبي كه دارد، مي تواند ميزبان بسياري از مسابقات مهم رشته هاي ورزشي مختلف را انجام دهد و به همين خاطر اين سالن تجهيز خواهد شد.
مديركل تربيت بدني استان قم خاطرنشان كرد: همچنين استاديوم فوتبال مجموعه شهيد حيدريان از ديگر اولويت ها است كه دستور تجهيز آن به چمن مصنوعي، پيست تارتان و نصب صندلي در جايگاه ها از سوي رئيس سازمان تربيت بدني صادر شد.
وي ابراز داشت: بازگرداندن مجموعه ورزشي شهيد حيدريان قم به اداره كل تربيت بدني كه از دستاوردهاي بسيار مهم سفر پر خير و بركت رهبر معظم انقلاب به استان قم محسوب مي شود و همواره در ياد و خاطر جامعه ورزش جاويدان خواهد ماند.
گفتني است اين مجموعه چندي پيش با مديريت آستانه مجددا بازگشايي شد اما بار ديگر با توجه به نداشتن پروانه بهره برداري از سوي آستانه و پيگيري تربيت بدني استان قم، پلمب شد تا اينكه در سفر رهبر معظم انقلاب در اختيار تربيت بدني قرار گرفت.

 



دبير جامعه وعاظ تهران: چرخش حول محور ولايت فقيه مانع انحراف جريان اصولگرايي است

همدان- خبرنگار كيهان:
دبير كل جامعه وعاظ تهران گفت: اتحاد و چرخش حول محور ولايت فقيه، موجب مي شود كه جريان اصولگرايي هيچ گاه منحرف نشود.
حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني در همايش فعالان جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي با عنوان «آسيب شناسي جريان اصولگرايي»، در همدان افزود: جريان اصلاحات ديگر جايي در ميان مردم ندارد.
وي با خائن و منافق دانستن هر يك از سران فتنه، گفت: اين افراد به عنوان برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي، در هر كشور ديگري از دنيا بودند، قطعاً در زندان بسر مي بردند.
شجوني تأكيد كرد: البته سران فتنه به علت عملكرد نادرست و اقدامات نابخردانه شان، بنا به رأي ملت ايران، در حبس خانگي هستند.
وي، غرور را موجب دوري از اصول و افتادن در قعر دوزخ، ذكر كرد و گفت: خداوند متعال در سوره فرقان، توجه به سه عامل يعني پذيرش دعوت خدا، ايمان و يقين، و عدم خيانت به خدا و رسول و امانت آنها را، موجب قرار گرفتن افراد در اصولگرايي مي داند.
وي سپس در پاسخ به سؤال يكي از حاضران درباره طرح مكتب ايراني اسلامي و نيز مطرح كردن هفتم آبان ماه به عنوان سالروز تولد كوروش از سوي رحيم مشايي، اظهار داشت: اگر از روحيه سازندگي برخوردار باشيم، نبايد به بيان مسايل ترديد برانگيز و ترديددار بپردازيم. وي افزود: بنا به بيان برخي افراد، كوروش نخستين كسي بوده كه دستور ازدواج با محارم را داده است.
شجوني تصريح كرد: كسي نيست كه به مشايي بگويد چرا مباحث داراي ترديد راعلم مي كني و حتي اخيراً گفته كه بايد كم كم از اصول گرايي بيرون بياييم.
وي گفت: حرف هاي مشايي در جاي خود تأمل برانگيز است و چنين به نظر مي رسد كه او با دادن پول به افرادي، قصد رسيدن به اهداف خود را دارد و جالب است كه مي خواهد با پول و پلو، رياست جمهوري كشور را هم در آينده به عهده بگيرد. دبير كل جامعه وعاظ تهران در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر وظيفه ديگران در قبال اين اقدامات، گفت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، اين مباحث، از جزئيات است و نبايد به آن توجه كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

كتاب خاطرات رهبر انقلاب منتشر شد
كتاب «خاطرات و حكايت ها» از زبان مقام معظم رهبري به همت موسسه فرهنگي قدر ولايت تدوين و گردآوري شده است.
اين كتاب شامل بيش از 400 خاطره و حكايت از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامي است كه جلديك تا پنج آن در يك مجلد و جلد شش تا ده آن در مجلد ديگري به چاپ رسيده است.
به گزارش رسا، برخي از عناوين موضوع هاي كتاب به اين شرح است: «مواظب باشيد ايمان شما را متزلزل نكنند»، چيزهايي در تلاوت او بود كه انصافا قابل تقليد است»، «نقش موثر شهيد هاشمي نژاد در جريانات قبل و بعد از انقلاب»، «نحوه مقابله با روشنفكران بيمار و رجعت روشنفكري!»، «من جواني پرهيجاني داشتم»، «از شعر خيلي خوشم مي آمد»، «خصوصيات بارز شهيد چمران»، «خاطره شادي آن روز برادرانمان را فراموش نمي كنم»، «چرا مردم اين مرگ بر آمريكا را ول نمي كنند؟»، «آزادي در اسلام باارزشها محدود مي شود»، «در اسلام آزادي ريشه الهي دارد»، «نقش شعر خوب در مدح اهل بيت عليهم السلام»، «بركات پيوستگي و آميختگي روحانيت با مردم»، «اولين روزي كه امام روي منبر نشست»، «براي آزادي ما، به دشمن باج ندهيد!»، «يك روز و سه خاطره در ارتباط با آمريكا»، «كار شيرين شهيد چمران»، «نقش حياتي حوزه هاي علميه»، «ويژگي هاي امام خميني قدس سره و برخي از خاطرات رهبري از معظم له»، «مشخصه هاي مهم راه امام خميني قدس سره» و «آينده روشن انقلاب و نظام به بركت اسلام».
اظهار نگراني كارگردان آمريكايي از آينده كشورش
كارگردان صاحب نام هاليوود اعتراف كرد كه ايالات متحده آمريكا روز به روز به زوال مي رود.
به گزارش خبرگزاري سينماي ايران، اليور استون، در مصاحبه خود طي مراسم دوازدهمين دوره جشنواره فيلم بمبئي ضمن اظهار نگراني از آينده ايالات متحده آمريكا اظهار كرد كه با سياست هاي اتحاذ شده توسط باراك اوباما اين كشور روز به روز به زوال مي رود.
بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني هاليوود ريپورتر، استون در مصاحبه خود درباره آينده آمريكا گفت: به عقيده من سياست داخلي و خارجي اتخاذ شده توسط باراك اوباما بسيار مخرب است و به آينده ايالات متحده آمريكا صدمه مي زند. با وضع قوانين جديد و تغييرات اساسي در اين كشور فكر مي كنم كه آمريكا روز به روز به انحطاط و نابودي برود.
اعتراض سينماگران ايتاليايي به سياست هاي برلوسكني
پنجمين دوره جشنواره بين المللي فيلم رم در ميان سيل اعتراض ها نسبت به آينده سينماي ايتاليا و سياست هاي سيلويو برلوسكني افتتاح شد.
به گزارش مهر از ورايتي، صدها نفر از سينمادوستان ايتاليايي شب گذشته در مقابل فرش قرمز فيلم افتتاحيه به نام «ديشب» و در مقابل كايرا نايتلي و اوا مندز دست به تظاهرات زدند.
اين تظاهرات در اعتراض به سياست هاي محدوديت آفرين سيلويو برلوسكني نخست وزير ايتاليا در حوزه سينما برگزار شد. براساس سياست هاي جديد، سرمايه گذاري بخش دولتي در سينماي ايتاليا كاهش يافته و مالياتها نيز با افزايش مواجه شده اند. اين محدوديت ها نگراني هايي جدي در زمينه بروز بحران در سينماي ايتاليا به وجود آورده است. در اين تظاهرات، گروهي از بازيگران، كارگردانان، اعضاي سنديكاي فيلمنامه نويسان و كاركنان استوديوهاي چينه چيتا حضور داشتند. پي يرا دتاسيس مدير جشنواره رم كه خود از معترضان به سياست هاي كنوني است هم به ماموران حراست جشنواره دستور داد تا اجازه دهند تظاهركنندگان تا كنار فرش قرمز جشنواره پيش بيايند. محدوديت هاي مالي جديد كه از سال گذشته اعمال شده از همان زمان، سينماي ايتاليا را در وضعيت بحراني فرو برد و اعتراض هايي را باعث شده است.
رقابت 835 عنوان كتاب در جشنواره كتاب سال دفاع مقدس
برگزيدگان سيزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس، همزمان با هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران معرفي خواهند شد.
حدود 835 عنوان كتاب چاپ شده درباره جنگ تحميلي عراق عليه ايران در سالهاي 1387 و 1388 در گروههاي داوري سيزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس در حال بررسي اند.
اين آثار در گروههاي «داستان و شعر كودك و نوجوان»، «ادبيات داستاني»، «زندگي نامه داستاني»، «پژوهش هاي حقوقي- سياسي- نظامي»، «پژوهش هاي ادبي» و «پژوهش هاي فرهنگي»، «شعر»، «خاطره»، «جنگ»، «نثر ادبي» و «زندگي نامه و وصيت نامه»، «طراحي جلد و گرافيك»، «ترجمه» و «ناشر نمونه» داوري مي شوند.
هجدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 23 تا 30 آبان سال جاري در سراسر كشور برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14