(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 آبان 1389- شماره 19782

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ضرغامي در مراسم گراميداشت 13 آبان : جبهه استكبار مقابل ايران اسلامي خانه عنكبوت است
آيات عظام صافي و سبحاني حملات تروريستي اخير عراق را محكوم كردند
احمدي نژاد: ملت ايران طراحي هاي استكبار عليه خود را تبديل به يك فرصت تاريخي كرد
عذرخواهي نكنيد پرچم انگليس لگدكوب مي شود
روايت سياستمدار آمريكايي از تسخير لانه جاسوسي
مسير اختصاصي زائران ايراني از مكه به عرفات
جك استراو: به دعوت لاريجاني به ايران مي آيم
معرفي اعضاي شوراي راهبردي شبكه هاي يك و سه سيما
ايران و گرجستان سند لغو رواديد ميان دو كشور امضا كردند



ضرغامي در مراسم گراميداشت 13 آبان : جبهه استكبار مقابل ايران اسلامي خانه عنكبوت است

مراسم گراميداشت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني همزمان با سراسر كشور در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري هاي فارس و ايسنا، در اين مراسم باشكوه كه دهها هزار نفر از اقشار مختلف مردم به ويژه دانش آموزان و دانشجويان پرشور حضور داشتند شعارهايي همچون «ام الفساد قرن ما، مرگ بر آمريكا»، «تبلور تعدي و تجاوز، مرگ بر آمريكا»، «منشأ هر جنايت و توطئه، مرگ بر آمريكا»، «حامي صهيونيست ها، مرگ بر آمريكا»، «نماد هر جنايت، مرگ بر آمريكا»، «محور هر شرارت، مرگ بر آمريكا»، «شعار هر مسلمان، مرگ بر آمريكا»، «پيرو دين و قرآن، مرگ بر آمريكا»، «پيرو خط رهبر، مرگ بر آمريكا»،«شعار رهبر ما، مرگ بر آمريكا»، «شعار دولت ما، مرگ بر آمريكا»، «شعار مجلس ما، مرگ بر آمريكا»، «شعار هر ارتشي و سپاهي، مرگ بر آمريكا»، «شعار هر بسيجي دلاور، مرگ بر آمريكا»، «شعار دانش آموز، مرگ بر آمريكا»، «شعار هر دانشجو، مرگ بر آمريكا»، «شعار هر روحاني، مرگ بر آمريكا»، «شعار هر ايراني، مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» سر داده شد.
همچنين اجتماع كنندگان در مقابل لانه جاسوسي آمريكا پلاكاردهايي با مضامين زير در دست داشتند: «ما همه سرباز توئيم خامنه اي گوش به فرمان توئيم خامنه اي»، «13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، «مرگ بر فرهنگ فاسد غرب» و «مرگ بر فتنه گر و منافق».
سخنراني ضرغامي از دانشجويان تسخيركننده لانه جاسوسي
در ادامه اين مراسم سيدعزت الله ضرغامي كه از دانشجويان پيرو خط امام و تسخيركننده لانه جاسوسي در سال 58 بوده است، طي سخناني در جمع راهپيمايان، گفت: امروز استكبار با همه وجودش كه مصاديق آن را در چند ماه گذشته در كشور ديد ه ايد در مقابل ملت ايران به زانو درآمده است و اين به دليل همان اقدام انقلابي اي بود كه با تسخير لانه جاسوسي، ابهت آمريكا را در سال 58 شكست.
ضرغامي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو و دانش آموزي كه در تسخير لانه جاسوسي آمريكا حضور داشتند، خاطرنشان كرد: امروز نظام اسلامي اين درخت تناور و اين شجره طيبه به بركت خون هاي پاك آن عزيزان به حيات خود ادامه مي دهد.
وي ضمن گراميداشت ياد امام خميني(ره) گفت: در چنين روز و ساعتي به همراه دانشجويان مسلمان خط امام(ره) از دانشگاههاي تهران، پلي تكنيك، صنعتي شريف و تعدادي از دانشجويان شهيد بهشتي كه مجموعا حدود 400 نفر بوديم، با برنامه ريزي قبلي و با راه اندازي تظاهرات روز دانش آموز كه در واقع اولين سالگرد بزرگداشت شهداي دانش آموز بود به اين محل آمديم و با تمهيداتي كه از قبل شده بود درهاي سفارت آمريكا در ايران و به عبارت دقيق تر لانه جاسوسي آمريكا به روي فرزندان اين ملت باز شد و حركتي نوين و انقلابي و نهضتي جديد در تعميق باورهاي انقلاب اسلامي در همه ابعاد رخ داد.
چرا دانشجويان به نام مسلمان
و خط امام ناميده شدند
ضرغامي افزود: در ايام مختلفي كه دانشجويان پيروان خط امام(ره) در اين محل به افشاگري مشغول بودند، همواره از سوي امام(ره) پشتيباني هاي مختلف صورت مي گرفت. البته همان ابتدا كه اين حركت آغاز شد، نامي كه براي مجموعه دانشجويان در نظر گرفته شد، «مسلمان پيرو خط امام» بود. مسلمان از آن جهت كه فاصله روشني با گروه هاي ماركسيست و چپگرايي كه مي خواهند جلوتر از هر كس ديگري عليه آمريكا شعار دهند اما در همان ماه هاي اول مشخص شد كه همه اين ها سر در آخور آمريكا و استكبار داشته اند.
وي خاطرنشان كرد: گروهك هاي مختلف آرام آرام چهره آمريكايي خود را نشان دادند. از آن جهت اين گروه «پيرو خط امام» ناميده شد كه يك فاصله اي با بعضي از گروه هاي مذهبي و تشكل هاي به ظاهر اسلامي داشتند كه در واقع منافق بودند و با نقاب اسلامي در دانشگاه ها فعاليت مي كردند اما وابستگي فكري و سياسي به بيگانگان داشته اند و بسيار زود هم نتيجه آن مشخص شد. در صدر آن ها تشكل هايي بودند كه از مجاهدين خلق آن روز حمايت مي كردند و بعد مشخص شد كه آن ها آستان بوس صدام شده اند و در بحبوحه جنگ بزرگترين خيانت ها را به اين كشور كردند و امروز كارنامه منافقين با 16 هزار ترور رسمي و اعلام شده ثبت و ضبط است.
ضرغامي اضافه كرد: امروز به بركت آن حركت مقدس و حمايت هاي معنوي و سياسي اي كه حضرت امام(ره) داشتند، آگاهي زيادي از چهره واقعي آمريكاايجاد شده است و حركت دانشجويان مسلمان پيرو خط امام تأثيرگذاري خود را بارها نشان داده است. ويليام كيسي- رئيس وقت سازمان سيا- در سال 61 با صراحت به شكست ننگين شان اعتراف كرد و در سخنراني اي عليه كارتر، او را بي عرضه و بي لياقت خواند و با صراحت گفت دولت آمريكا هر جا كه منافعش اقتضا مي كند فعاليت هاي جاسوسي را انجام مي دهد تااز منافع دولت هايي كه با آمريكا همكاري دارند حمايت كند و كارتر چون نتوانست اين كار را بكند، فرد نالايقي است. كارتر نيز پس از شكست در انتخابات با صراحت اعلام كرد به دليل شكستي كه از ايران در مسأله گروگان ها داشتم، شكست سياسي اي در نظام آمريكا خورده ام.
دست آمريكادر فتنه 88 رو شد
وي با اشاره به برگزاري انتخابات ميان دوره اي در كنگره آمريكا گفت: شكست اوباما در انتخابات نشان مي دهد با وجود اين كه زمان كوتاهي از فعاليت دموكرات ها مي گذرد و با اين كه با شعار تغيير آمدند و سعي كردند دستكش هاي ضخيم مخملي به دست كنند تابه تعبير مقام معظم رهبري دست چدني آن ها تا مدتي رو نشود، اما امتحان بسيار بدي پس دادند. آمريكايي ها امروز شكست سنگيني خورده اند. براي ما جمهوري خواهان و دموكرات هايشان فرقي نمي كند. تا وقتي سياست استكباري چنين است، از نظر ملت ايران همه آن ها برابرند ولي شكست سنگين اوباما نشان داد كه در سياست خارجي شان بسيار بد عمل مي كنند و منافقانه پيش مي روند. دست آن ها در فتنه سال 88 رو شد.
كباب داغ نمي كردند بلكه...
ضرغامي توضيح داد: حركت و اغتشاشاتي در چند خيابان ديدند و احساس كردند كه كباب داغ مي كنند. نمي دانستند اين گونه نيست و ملت ايران مسير خود را انتخاب كرده است. بلافاصله همه حيثيت و آبروي شان را در يك سبد گذاشتند، تمام شعارهاي اعتمادسازشان را فراموش كردند. رسماً در تلويزيون ها ظاهر شدند و اعلام كردند از يك عده معدود اغتشاش گر حمايت مي كنند و به آن ها لقب ملت ايران دادند و بسيار عاجزانه و ناشيانه پا به ميدان گذاشتند تا از اين چند نفر دفاع كنند. متأسفانه مشاوران آن ها يك عده سياسيون ورشكسته بي خبر هستند كه يك بار به آن ها پيغام داديم كه شما تمام آبرو و حيثيت تان رابه دست چند ورشكسته داده ايد كه ملت ايران آن ها را به زباله داني تاريخ انداخته است.
او خاطرنشان كرد: هر مشاوره اي كه به مسئولان غربي بدهند، يك قدم آن ها را به سراشيبي سقوط ذلت بار نزديك كرده اند كه در 9 دي و در حماسه بزرگي كه توسط ملت خلق شد، آن ها به وضوح و عينه، شكست عظيم را مشاهده كردند. آن ها تصور كردند اگر چند نفر در خيابان هاي تهران بيايند و شعارهايي عليه نظام و مقدسات مردم سر دهند، حسينيه و تكاياي مذهبي را به آتش بكشند، اگر تصاويرشان از تلويزيون هاي آن ها زياد پخش شود، حاكي از موفقيت آن هاست. همين تصاوير كه از سوي شبكه هاي امپرياليستي و صهيونيستي پخش شد كه بعضاً تصاويري كه از رسانه ملي نيز پخش شد، همين تصاويري بود كه آن ها پخش مي كردند اما آن ها تصور مي كردند اين تصاوير به نفع آن ها است اما براي ما به گونه اي شد كه همين تصاوير باعث انزجار مردم شد و غيرت ديني مردم به غليان درآمد. از خود بيخود شدند و به خيابان ها ريختند و به فاصله 24 ساعت، حماسه بزرگ 9 دي را خلق كردند كه در تاريخ اين كشور ماندگار شد.
ضرغامي در ادامه سخنراني خود در جمع دانشجويان و دانش آموزان شركت كننده در راهپيمايي روز 13 آبان يادآور شد: چشمان آن ها به حقايق ملت ايران كور شده است و از درك وقايع ايران عاجزند.
توصيه موسسات آمريكايي
به دولتمردانشان
وي ادامه داد: امروز بسياري از موسسات تحقيقاتي آمريكا از جمله موسسه كارنگي، رند، آمريكن اينترپرايز كه موسسات معتبري هستند كه ده ها سال سابقه دارند در نتايج تحقيقات خود براي كاخ سفيد به چهار محور اشاره كرده اند. از جمله اين كه ايران بزرگترين چالش در سياست خارجي آمريكا است. اين موضوع نشان مي دهد كه هيچ كشوري به اندازه ايران نتوانسته همه حيثيت آمريكا را به چالش بكشد. محور دوم موضوع گسترش حوزه نفوذ ايران در آمريكا است كه اين جداي از گسترش اين حوزه نفوذ در آمريكاي لاتين است. محور سوم شكست آمريكا در ايجاد ائتلافي منطقه اي عليه ايران است. و محور چهارم نيز نشانه هاي آشكار قدرت منطقه اي ايران است.
ضرغامي تصريح كرد: توصيه همه آنها به دولتمردان آمريكايي اين است كه مراقب باشيد، امروز ايران تبديل به ابرقدرت بزرگ شده است.
وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور كشورمان در نشست مجمع عمومي سازمان ملل گفت: رسانه هاي مخالف ايران مانند دويچه وله آلمان در نظرسنجي اينترنتي اعلام كرد، 70 درصد مردم دنيا كه در اين نظرسنجي شركت كرده اند، دو موردي كه آمريكا را مداخله گر در حادثه 11 سپتامبر مي دانست را قبول داشتند، آمريكايي ها با ايجاد اين فضا به هم ريختند.
ضرغامي ادامه داد: احمدي نژاد سالي يك بار در آنجا سخنراني مي كند اما رسانه هاي آنها در اين سفرها از هم سبقت مي گيرند كه با رئيس جمهور ايران مصاحبه كنند. ما از نزديك شاهد هستيم شبكه هايي كه حتي از قبل اعلام مي كنند بگذاريد ايران منزوي شود و كسي سمت احمدي نژاد نرود، خودشان دو روز التماس مي كنند تا مصاحبه اي انجام دهند. خود آنها در مصاحبه ها متوجه شده اند هرچه مطرح مي كنند پاسخ هاي صريح، روشن از موضع اقتدار و استدلال از جمهوري اسلامي مي شنوند. پس چرا به دنبال اين مصاحبه ها هستند. برداشت من اين است كه امروز تمام شبكه هاي بزرگ رسانه اي نفس مصاحبه با رئيس جمهور ايران برايشان افتخارآفرين است و پز مي دهند. كنار هم مي روند و مي گويند ما با احمدي نژاد مصاحبه مي كنيم. حتي سؤال مي كنند و كاري به جوابش ندارند. فقط برايشان از نظر ارزش گذاري اين مهم است كه رئيس جمهور ايران جواب چه كسي را كمي بيشتر بدهد.
او با اشاره به سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان گفت: در اين سفر جلوه عظيمي از معجزه الهي را شاهد بوديد. پيش از سفر رئيس جمهور اعلام كردند وي پيام آور خشونت و جنگ است اما وقتي رئيس جمهور به آنجا سفر كرد، عامل وحدت و صلح شد و تمامي گروه هاي لبناني در ملاقات ها و برنامه ها حضور داشتند. حتي افرادي كه بعضا پيوستگي هايي به غرب داشتند نيز آمدند و در آن جلسه با محوريت ايران نشستند و دست آنها در دست يكديگر گذاشته شد. آيا اين كم است؟
ضرغامي گفت: در يكي از مقالات آمده بود كه بايد ائتلاف منطقه اي عليه ايران ايجاد كنيم. 6 كشور خليج فارس همراه مصر و اردن شوند و عليه ايران فعاليت كنند اما مي بينيم ايران محور وحدت همه آنها شده است.
آخرين تير آمريكايي ها هم
به سنگ خورد
او با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم گفت: اين آخرين تير تركشي بود كه دشمنان انقلاب داشتند تا در مورد آن خبرسازي كنند و چقدر احمقند كه به جايي مانند شهر مقدس قم و حوزه هاي علميه دل مي بندند و تصور مي كنند از آن محل كه انقلاب از آن رشد كرده، بخواهند آن را از بين ببرند. بسيار تبليغ كردند و گفتند مراجع و روحانيت موضع مي گيرند و روحانيت با حكومت مشكل دارد.
اما حضور روحانيون و مراجع تقليد و ديدار آنان با مقام معظم رهبري و نيز استقبال پرشكوه مردم قم از رهبر معظم انقلاب را مشاهده كرديم و اين امر نشان داد كه نظام اسلامي بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد.
رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبري در جمع پرشور دانش آموزان گفت: مقام معظم رهبري در سخنان خود فرمودند كه فتنه سال 88 را جوانان مهار كردند و اكنون جوانان كشور ما با سلاح بصيرت و دانش رسانه اي مي توانند صحنه جهاني را تحليل كنند و براي ملت ايران همچون چراغ و روشنايي باشد و سلاح دوم جوانان كشورمان علم و فناوري است كه بايد دانش آموزان، دانشجويان و نخبگان كشورمان نسبت به پيشرفت آن در تلاش باشند.
قطعنامه پاياني مراسم 13 آبان
پس از سخنراني مهندس ضرغامي، قطعنامه پاياني راهپيمايي 13 آبان توسط يك دانشجو قرائت شد كه پس از پايان هر بند شعار «الله اكبر، خامنه اي رهبر» توسط راهپيمايان سر داده شد.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است: ما تظاهر كنندگان، مقاومت، ايستادگي و پايداري را رمز پيروزي و سربلندي در برابر آمريكا و ديگر قدرت هاي زورگو و سلطه جو دانسته و با نهراسيدن از حربه هاي تهديد، تحريم و تجاوز قدرت هاي استكباري، همچنان آمريكا را شيطان بزرگ و دشمن شماره يك خود قلمداد و بر ادامه هوشمندي و هوشياري دولت و مردم برابر سياست هاي مزدورانه، فريبكارانه و ضداسلامي آن تاكيد مي كنيم.
ما شركت كنندگان در تظاهرات بزرگ يوم الله 13 آبان، وحدت، همگرايي و وفاق ملي حول محور ولايت فقيه و تمسك به وصاياي جاودان حضرت امام(ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) را عامل ناكامي دشمنان و پيشبرد اهداف انقلاب و نظام دانسته و بر ضرورت تعميق و ارتقاي آن بين آحاد جامعه به ويژه نخبگان، برجستگان و خواص كشور تاييد مي كنيم.

 



آيات عظام صافي و سبحاني حملات تروريستي اخير عراق را محكوم كردند

آيات عظام صافي گلپايگاني و سبحاني چهارشنبه شب با هم ديدار و حملات تروريستي اخير در كشور عراق را محكوم كردند.
به گزارش رسا، در پي حوادث تروريستي و خونبار عراق، آيات عظام لطف الله صافي گلپايگاني و جعفر سبحاني از مراجع تقليد چهارشنبه شب با هم ديدار كردند و با محكوم كردن اين حملات تروريستي، خواهان عكس العمل مناسب سازمان هاي مدافع حقوق بشر در اين زمينه شدند.
براساس اين گزارش، آيت الله صافي گلپايگاني با حضور در بيت آيت الله سبحاني با وي ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد، دو مرجع تقليد درباره مسائل مختلف جهان اسلام به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.
دو مرجع تقليد شيعه، تأثر و نگراني شديد خود را از گسترش حملات تروريستي در عراق كه منجر به جراحت و شهادت تعداد زيادي از مردم بي گناه شده است ابراز كردند و ضمن محكوم كردن اين حملات، سكوت مجامع بين المللي به خصوص مجامع جهان اسلام و سازمان هاي مدافع حقوق بشر را در قبال اين جنايات وحشيانه نيز محكوم كردند.
گفتني است آيات عظام صافي گلپايگاني و جعفر سبحاني در اين ديدار خصوصي، پيرامون مسائل مهم حوزه هاي علميه نيز به تبادل نظر پرداختند.
آيت الله صافي گلپايگاني در عين حال با صدور پيامي، حملات تروريستي اخير در عراق را محكوم كرد. در بخشي از پيام وي آمده است: دنياي اسلام درعصر حاضر شاهد حوادث ناگوار و مصائب جانكاه و ويرانگري ها و قتل عام هايي است كه به دست فرقه اي مسلمان نما كه آلت دست مقاصد سران بعضي از حكومت ها هستند واقع مي شود و چنان چهره اي زشت و سفاك و بي باك از اسلام و مسلمانان نشان مي دهند، كه دنيا را به اسلام، بدبين و همه را اسلام ستيز و اسلام گريز مي كنند و ديني را كه خداوند پيامبرش را به خطاب «و ما ارسلناك الا رحمه للعالمين» مخاطب نموده، دين ترور، وحشت و خشونت نشان مي دهند. بدون شك محرك و مشوق اين فرقه جنايتكار، دشمنان اسلام و بيگانگان هستند.
اين مرجع تقليد در پيام خود آورده است: اينجانب از ارباب نفوذ و سلطه مخصوصاً حكام حرمين شريفين مي خواهم، بانفوذي كه دارند اين آشوب و فتنه را كه در بلاد مسلمانان به اسم سلفي و وهابي برپا شده، تا همه را نسوزانده خاموش كنند و آنها را كه اين مراكز فتنه را رهبري مي كنند تنبيه كنند و وحدت اسلامي را به عالم اسلامي بازگردانند.

 



احمدي نژاد: ملت ايران طراحي هاي استكبار عليه خود را تبديل به يك فرصت تاريخي كرد

رئيس جمهور بر معكوس شدن طراحي هاي استكبار عليه ملت ايران و تبديل شدن آن به يك فرصت تاريخي تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد پنجشنبه شب در گردهمايي سراسري نوجوانان عاشورايي استكبارستيز كه در سالن 5 آذر مجموعه فرهنگي ورزشي شهيد فهميده برگزار شد، با تبريك 13آبان و اظهار خرسندي از حضور در اين جمع گفت: خيلي خوشحال هستم كه در جمع شما فرزندان انقلابي امام(ره) و رهبري حاضر شده ام. ياد همه شهداي دانش آموز را گرامي مي دارم كه براي عزت ايران و انسان و براي يگانه پرستي و عدالت قيام كردند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه همه آن شهدا براي ما عزيزند، افزود: اگر نام برخي برده مي شود، براي دادن نشاني است و در واقع مي خواهيم يك فلش راهنما را ترسيم كنيم كه راه آينده دانش آموزان مشخص شود.
وي در ادامه با گراميداشت نام و ياد شهيد مهرداد عزيزاللهي از وي به عنوان نوجوان هوشمند و مؤمني كه با آگاهي راه خود را انتخاب نمود و حركت كرد و جاودانه شد، نام برد.
احمدي نژاد همچنين ياد شهدايي چون بهرام محمدي و محمدحسين فهميده و 36 هزار دانش آموز شهيد، ساير شهدا و امام راحل را گرامي داشت.
رئيس جمهور در ادامه با يادآوري اين كه امروز براي همه روشن است كه ماموريت اصلي ما ساختن ايران است، اظهار داشت: ساختن ايران، ساختن يك جغرافيا و يا يك نژاد و يا يك مليت نيست، امروز ساختن ايران يعني الهام بخشي به همه ملت هاي عالم، امروز ايران پرچم برافراشته خداپرستي، عدالت و عشق است. وقتي كه ايران ساخته شود جبهه موحدين و عدالت طلبان تقويت شده و جبهه مستكبرين خاموش و ضعيف مي شود.
رئيس جمهور افزود: 10سال پيش رئيس جمهور سابق آمريكا تصميم گرفت با يك طراحي و يك تبليغات بيايد و منطقه ما را تسخير كند و ريشه ملت ايران را به قول خود بكند و در واقع شعار اين بود كه اول افغانستان بعد عراق و بعد ايران و در واقع تمام دنيا نيز اين را قبول كرده بود و برخي افراد در داخل ايران نيز اين را پذيرفته بودند، اما چون ملت ايران و رهبري عزيز ما براي خدا حركت مي كردند، طراحي هاي استكبار كه همه مي گفتند شكست ناپذير است و حتما ملت ايران را شكست مي دهد معكوس شد و تبديل به يك فرصت تاريخي براي ملت ايران شد. اگر ما مقدار زيادي پول هزينه مي كرديم، طراحي مي كرديم به اندازه اين حضور آمريكا در افغانستان و عراق اولا نمي توانستيم چهره آمريكا را افشا كنيم و قدرت آمريكا را درهم بشكنيم.
رئيس جمهور با بيان اين كه بايد ايران را با نشاط بسازيم، گفت: اراده ها براي ساختن ايران بايد با هم پيوند بخورد.
همچنين در اين مراسم سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه زماني كه برابر زورگويان بايستيم بر شكوه و عظمت ايران افزوده مي شود خاطرنشان كرد: اگر امروز ملت ايران، ملتي نام آور در عرصه جهاني است و وقتي رئيس جمهورش به كشوري ديگر سفر مي كند، مورد استقبال قرار مي گيرد، مردم لبنان اين گونه از آن استقبال مي كنند و به ابراز احساسات مي پردازند، مديون ايستادگي در برابر استكبارگران است و اگر نبود اين ايستادگي و راه حسيني و عاشورايي كه امروز ملت ما آن را انتخاب كرده و در آن راستا حركت مي كنند، بدون شك اين شكوه و عزت آفريده نمي شد.

 



دانشجويان در تجمع مقابل سفارت انگليس هشدار دادند
عذرخواهي نكنيد پرچم انگليس لگدكوب مي شود

دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت انگليس با انتقاد از مواضع اخير رئيس MI6، خواستار عذرخواهي رسمي دولتمردان اين كشور به خاطر گستاخي در مقابل ايران شدند.
به گزارش خبرگزاري ها دانشجويان و دانش آموزان دانشگاه هاي تهران ساعت 30:12 پنجشنبه 13 آبان، پس از حضور در راهپيمايي گراميداشت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني كه در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا برگزار شد، در اعتراض به اظهارات مداخله جويانه مقامات انگليسي و به خصوص اظهارات اخير جان ساورز رئيس سرويس اطلاعات خارجي انگليس (MI6) عليه ايران در مقابل سفارت انگليس تجمع اعتراض آميزي برگزار كردند.
شركت كنندگان در اين تجمع شعارهايي همچون «سفارت انگليس؛ تعطيل بايد گردد»، «سفير انگليس؛ اخراج بايد گردد»، «خانه روباه پير؛ تعطيل بايد گردد»، «لانه فتنه و فساد؛ تعطيل بايد گردد» و... سر داده و خواستار اخراج سفير كشور انگلستان از ايران شدند.
تجمع كنندگان همچنين دست نوشته هايي با مضمون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر انگليس»، «سفارت انگليس؛ تعطيل بايد گردد» در دست داشتند. همچنين در اين تجمع پرچم هاي آمريكا، انگليس و اسرائيل در ميان شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر انگليس» تجمع كنندگان به آتش كشيده شد.
13 آبان ديگري در جاسوس خانه انگليس به راه مي اندازيم
در اين تجمع همچنين محمدرضا كاشفي، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي طي سخناني، ضمن اعتراض به سخنان رئيس MI6 انگليس گفت: ما امروز در اعتراض به اين سخنان به اينجا آمده ايم و اعلام مي كنيم كه در صورت لزوم همچون برادرانمان كه لانه جاسوسي آمريكا را تسخير كردند، لانه جاسوسي انگليس را تسخير مي كنيم. كاشفي با تأكيد بر اينكه امروز مبارزه با استكبار در يك روز و يك مكان خلاصه نمي شود، خاطرنشان كرد: ماتمام روزها بااستكبار مبارزه خواهيم كرد.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينكه سران دولت هاي غربي در سفرهاي خود به ديگر كشورها با اعلام انزجار آنها مواجه مي شوند، يادآور شد: اين در حالي است كه رئيس جمهور ايران زماني كه به كشورهاي ديگر سفر مي كند با استقبال ملتها مواجه مي شود.
كاشفي در ادامه خطاب به تجمع كنندگان گفت: امروز همه با هم اينجا جمع شده ايم تامجدداً به سران استكبار گوشزد كنيم كه اگر اين اظهارات سخيف آنها ادامه پيدا كند مطمئناً 13 آبان ديگري اين بار در جاسوس خانه انگليس به راه خواهيم انداخت كه اين سخنان كاشفي با تكبير دانشجويان همراه شد.
عليرضا جلولي عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نيز با اشاره به تجمع دانشجويان مقابل سفارت انگليس گفت: ما امروز در اينجا جمع شده ايم تا به سران انگليس اعلام كنيم، دانشجويان به زودي كار آنها را يكسره خواهند كرد.
وي با تأكيد بر اينكه دانشجويان از هدف خود يعني تسخير جاسوس خانه انگليس در تهران كوتاه نمي آيند، خاطرنشان كرد: ما تا آخر به دنبال تسخير اين لانه جاسوسي خواهيم بود تا ديگر شاهد اقدامات دولت انگليس بر ضد نظام نباشيم.
جلولي همچنين سخنان رئيس MI6 انگليس را محكوم كرد و تصريح كرد: ادعاي غربي ها براي انجام اقدامات عليه ايران بسيارخنده دار است، زيرا بايد از شما پرسيد چگونه مي خواهيد اين اقدامات را انجام دهيد در حالي كه ملت ايران و دانشجويان در مقابل شما ايستاده اند؟
بيني روباه پير را به خاك مي ماليم
دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت انگليس، در پايان با صدور بيانيه اي خواستار عذرخواهي رسمي دولتمردان انگليسي به خاطر گستاخي در مقابل ايران شدند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: آمريكايي ها ضرب شصت جوانان دانشجوي ايراني را چشيده اند و شاخ و شانه اي كه براي ايران مي كشند بيشتر به طبل توخالي شبيه است. تسخير لانه جاسوسي تحقير تاريخي دولت ايالات متحده بود. امروز گويا روباه پير استعمارگر باز هوس شيطنت به سرش زده است! اگر در جريانات سال گذشته مسئولين نسبت به كارشكني هاي لانه جاسوسان انگليس برخورد شديدتري نشان مي دادند، ديگر امروز يك مقام امنيتي شان جرأت نمي كرد اين چنين بر عليه ملت ايران گستاخي كند.
تجمع كنندگان ادامه دادند: انرژي هسته اي ايران، امروز چون خاري به چشم دشمنان اين مرز و بوم شده است و اين اول كار است! اينان خشمگين اند كه چرا بايد مسئولين كشورشان پنهاني به ديگر كشورها سفر كنند و اگر علني شود پذيراي معترضيني خواهند شد كه جز سنگ و چوب هديه اي برايشان نياورده اند! نمي توانند ببينند رياست جمهوري ايران به لبنان برود و استقبالي از وي بشود كه در انگلستان از نخست وزير و ملكه پيرشان هم نمي شود.
در بخش ديگري از اين بيانيه تأكيد شده است: دانشجويان امروز به حماسه 13 آبان 58 دانشجويان ديروز افتخار مي كنند و ساليان است كه منتظرند كه حماسه اي ديگر بيافرينند و نام خود را در صف كساني ثبت كنند كه غرور روباه پير استعمارگر را شكسته و بيني او را به خاك ماليده اند.
دانشجويان معترض در پايان اين بيانيه هشدار دادند: دل اين مردم خون است به اندازه يك قرن ظلم و ستم انگلستان در حق ايران؛ اگر دولتمردان انگليسي به خاطر گستاخي خود عذرخواهي نكنند، ديري نخواهد بود كه پرچم سفارتشان در زير پاي دانشجويان آزادي خواه لگدكوب شده و حماسه تاريخي ديگر در دفتر افتخارات ايران عزيزمان ثبت خواهد شد.

 



روايت سياستمدار آمريكايي از تسخير لانه جاسوسي

كانديداي رياست جمهوري آمريكا در سال 2008، علي رغم تحليل هاي رسمي غرب عليه تسخير لانه جاسوسي آمريكا، در اين باره نظرات متفاوتي را ارائه كرد.
«گلوريا لاريوا» از رهبران برجسته ائتلاف «انسر» (ANSWER) و كانديداي رياست جمهوري سال 2008 در آمريكا، در گفت وگو با فارس با اشاره به عصبانيت دولت آمريكا از مقاومت مردم ايران در مقابل سلطه گري هاي اين كشور گفت: ايران به نماد مقابله با سلطه گري در جهان تبديل شده است و به همين خاطر آزاديخواهان جهان بايد از ايران و انقلاب آن حمايت كنند.
وي افزود: دولت و شركت هاي بزرگ رسانه اي آمريكا از تسخير سفارت اين كشور در ايران براي ايجاد يك جو پرسروصداي ضدايراني در آمريكا استفاده كردند كه اين اقدامات رسانه اي توانست تا حدود زيادي روي جمعيت زيادي از مردم آمريكا تاثير بگذارد، تاثيري كه باعث حملات زيادي عليه ايرانيان مقيم آمريكا و منجر به كشته شدن تعدادي از آنها شد.
لاريوا اضافه كرد: در پاسخ به اقدامات رسانه اي آمريكا مقاومت هايي در اين كشور شكل گرفت كه مي توان به راهپيمايي نيويورك در دسامبر 1979 اشاره كرد كه برخي از افرادي كه در آن حضور داشتند در حال حاضر از اعضاي ائتلاف انسر هستند. معترضان در اين راهپيمايي خواستار تحويل شاه به ايران بودند تا به خاطر در اختيار قرار دادن نفت و ساير منابع طبيعي ايران به آمريكا و ساير قدرت هاي امپرياليست دنيا محاكمه شود. در زمان اين راهپيمايي شاه ايران در يكي از بيمارستانهاي آمريكا بستري بود.
اين كانديداي رياست جمهوري آمريكا ادامه داد: سفارت هاي آمريكا در جهان كاركنان و مقامات زيادي دارند كه اقدام به جاسوسي و جمع آوري اطلاعات براي دولت آمريكا و شركتهاي مطبوع دولت مي كنند. آمريكا به سفارتش در ايران براي نفوذ در كشورهاي خاورميانه به عنوان يك سفارتخانه استراتژيك نگاه مي كرد. براي مثال مي توان به نقش سفارت آمريكا و سازمان سيا در كودتايي كه باعث كنار رفتن مصدق از قدرت شد اشاره كرد.
وي تاكيد كرد: رفتار دانشجويان ايراني در تسخير سفارت آمريكا و درخواست آنها براي تحويل شاه به ايران براي محاكمه در دادگاه به ايران با توجه اقدامات سفارت آمريكا در ايران قابل توجيه است. دانشجويان ايراني با تسخير سفارت و انتشار اسناد به دست آمده خواستند تا از برنامه هاي آمريكا عليه انقلاب ايران پرده بردارند.
اين سياستمدار آمريكا خاطرنشان كرد: ما به عنوان فعالان مخالف سياست هاي سلطه گرانه دولت آمريكا وظيفه داريم تا از حاكميت و انقلاب ايران دفاع كنيم و وظيفه داريم كه مردم آمريكا را مطلع سازيم كه ايران دشمن ما نيست و براي برداشته شدن تحريم ها عليه ايران تلاش كنيم.
لاريوا در ادامه گفت: برخي معتقدند كه آمريكا بعد از تسخير سفارت كشورش در ايران قصد كودتا در اين كشور را داشت من از جزئيات اين موضوع خبري ندارم ولي شواهد نشان مي دهد كه انجام اين كار توسط آمريكا دور از ذهن نبوده است و بدون شك دولت آمريكا از اينكه بتواند دست به چنين اقدامي بزند بسيار خوشحال مي شد. دولت آمريكا هيچگاه مردم ايران را به خاطر ملي شدن صنعت نفت و در كل خارج شدن كنترل ايران از دست آمريكا نمي بخشد. علت به قدرت رسيدن شاه و پدرش در ايران هم تسلط آمريكا بر ايران بود.
وي افزود: آمريكا هر لحظه تلاش مي كند به خاطر مقاومت 30 ساله انقلاب ايران از مردم اين كشور انتقام بگيرد. آمريكا مي خواهد ايران را بي ثبات كند و مردم ايران را كوچك نشان دهد به دليل اينكه ملت ايران به نماد مقاومت و مبارزه با سلطه آمريكا تبديل شده اند. اين مساله خيلي مهم است كه مردم دنيا بدانند مقاومت و مقابله مردم ايران عليه سلطه جهاني بايد توسط مردم آزاديخواه ساير نقاط جهان حمايت شود.
وي همچنين در رابطه مسئله تحريم ها نيز گفت: تحريم هاي غرب عليه ايران يك جنايت عليه انسانيت است كه اين اقدام ها برپايه دروغ شكل گرفته است. تنها دليل اين تحريم ها مجازات دولت و مردم ايران است و تنها كساني كه از اين تحريم ها سود مي برند دولت آمريكا است و شركت هاي چند مليتي مانند شركت هاي تسليحاتي هستند.

 



از سوي مسئولان عربستاني اختصاص يافت
مسير اختصاصي زائران ايراني از مكه به عرفات

محمدرضا تيموري- خبرنگار اعزامي كيهان به مدينه منوره
امسال عربستان مسير مخصوصي را به زائران ايراني اختصاص داده تا ظرف 20 دقيقه از شهر مكه به عرفات انتقال پيدا كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت ايران با بيان اين مطلب افزود: امسال 700 دستگاه اتوبوس براي انتقال زائران ايراني به عرفات اختصاص يافته است كه با اجراي طرح جديد و سازماندهي اتوبوس ها زمان انتقال زائران از مكه به عرفات به 20دقيقه كاهش مي يابد.
علي ليالي گفت: در سال هاي گذشته زائران ساعت هاي زيادي را در ترافيك به سر مي بردند كه اين زمان گاه به 15 ساعت مي رسيد و اين مسئله سبب خستگي و آزار زائران مي شد، اما با اختصاص مسير ويژه براي زائران ايراني، امسال شاهد روان بودن حركت خودروهاي حامل زائران از مكه به عرفات خواهيم بود.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به كاهش تاخير پروازهاي زائران ايراني در سال جاري گفت: تاكنون در عمليات انتقال حجاج 2مورد تاخير طولاني مدت داشته ايم اما ميانگين تاخير در پروازهاي حجاج بيت الله الحرام امسال به 20دقيقه كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه 2 هزار و 400 زائر بالاي 85 سال در مراسم حج امسال شركت دارند گفت: براي اين افراد كارت شناسايي با مشخصات كامل تهيه و در اختيار آنان گذاشته شده است كه در صورت كم شدن احتمالي، آنها به راحتي مي توانند مدير كاروان خود را از موقعيت خويش آگاه سازند.
ليالي اقدامات خوب هيئت پزشكي و آموزش هاي ارائه شده به زائران مسن در رعايت نكات بهداشتي را سبب كاهش مراجعه زائران بيمار و سالخورده به مركز پزشكي عنوان كرد و گفت: 40 درصد زائران ايراني در حج امسال بالاي 60 سال سن دارند.
رئيس سازمان حج و زيارت از همكاري خوب مسئولان عربستان سعودي با اين سازمان در حج امسال به ويژه عدم انگشت نگاري از زائران بالاي 50 سال تقدير كرد و افزود: انگشت نگاري جزو قوانين عربستان است ولي در موسم حج توافقاتي با اين كشور جهت سهولت و همكاري در اين زمينه به عمل آمده است و تاكنون هيچ حركت سازمان يافته اي عليه زائران مشاهده نكرديم.
وي گفت: تمام زائران ايراني هشتم ذي الحجه (24آبان) به سمت عرفات حركت مي كنند و 17 هزار زائر باقي مانده نيز تا دوشنبه هفته جاري از ايران به مكه مكرمه انتقال داده مي شوند.
دومين دعاي كميل در جوار بقيع
براساس همين گزارش دومين دعاي كميل پنجشنبه شب گذشته با حضور جمع كثيري از زائران ايراني در بين الحرمين برگزار شد.
25 هزار زائر ايراني به همراه كاروان جانبازان دفاع مقدس با زمزمه مناجات پرفيض دعاي كميل، معنويت خاصي به اين مراسم بخشيدند. زائران ايراني در حج امسال تاكنون دو نوبت در مدينه دعاي كميل برگزار كردند.
پليس سعودي با جلوگيري از ورود غير ايرانيان به مراسم دعا در حفظ امنيت مراسم تلاش داشت و فيلمبرداران سعودي از مراسم عكس و فيلم تهيه مي كردند.
پليس سعودي كيف و وسائل برخي از زائران ايراني را قبل از ورود به محوطه بين الحرمين بازديد مي كرد.
در اين مراسم نماينده ويژه وزير كشور عربستان شركت داشت و در پايان نيز نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت براي عزت و عظمت جهان اسلام و مسلمانان دعا كرد.
همچنين زائران ايراني صبح جمعه با حضور در بعثه رهبر معظم انقلاب در مدينه منوره مراسم باشكوه دعاي ندبه را برگزار كردند.
¤ مدير سلامت كاروان مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه گفت: زائراني كه استطاعت جسمي نداشته باشند به حج اعزام نمي شوند.
«حميدرضا دهقان» افزود: اعزام زائران به حج به يك سري شرايط از جمله استطاعت جسمي مربوط مي شود كه در صورت عدم احراز از اعزام فرد متقاضي جلوگيري مي شود. وي گفت: پزشكان نيز قبل از اعزام به حج تمتع، امتيازبندي شده و در صورت عدم امتياز لازم، از اعزام مجدد وي جلوگيري مي شود.
¤ رئيس و چند تن از مسئولان مركز پزشكي حج و زيارت ايران از هيئت پزشكي عراق در مدينه منوره بازديد كرد. در اين بازديد دكتر رمزي، رسول منصور، رئيس هيئت پزشكي عراق خواستار انتقال تجربيات هيئت پزشكي ايران به هيئت پزشكي عراق شد.
¤ «عباس حاجيان» 48 ساله اعزامي از استان اصفهان به شماره كاروان 13422در مكه مكرمه جان خود را از دست داد.
دليل فوت اين زائر تاكنون اعلام نشده است.
¤ 280 نفر ايراني مقيم خارج از كشور از نقاط مختلف جهان از جمله آمريكا، آلمان، اتريش و چين امسال به بيت الله الحرام اعزام شده اند.
اين افراد با نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و در يكي از هتل هاي مدينه ديدار كردند. در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر گفت: سالانه يك ميليون نفر ايراني به عتبات عاليات در عراق و سوريه و 103 نفر به حج تمتع و 800 هزار نفر به عمره مفرده اعزام مي شوند.

 



جك استراو: به دعوت لاريجاني به ايران مي آيم

وزير خارجه اسبق انگليس مدعي شد اخيرا دعوتنامه اي از سوي رئيس مجلس ايران براي سفر به تهران دريافت كرده است.
جك استراو وزير خارجه اسبق انگليس و عضو فعلي مجلس عوام اين كشور در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: قرار است اوايل سال آينده ميلادي در راس يك هيئت پارلماني به تهران سفر كند.
وي كه درهفته گذشته به عنوان رئيس مشترك گروه دوستي پارلماني ايران و انگليس در مجلس عوام منصوب شد افزود: ما اخيرا دعوتنامه اي از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران براي سفر هيئتي از اعضاي گروه دوستي پارلماني به تهران دريافت كرده ايم.
استراو افزود: اين دعوتنامه از سوي پارلمان انگليس پذيرفته شده و قرار است من به اتفاق بن والاس نماينده مجلس عوام از حزب محافظه كار وديگر رئيس مشترك گروه دوستي پارلماني به جمهوري اسلامي ايران سفر كنيم.
وي اظهار داشت: اين سفر كه هنوز تاريخ دقيق انجام آن نهايي نشده در چارچوب همكاري ها و رايزني هاي پارلماني ميان دو كشور انجام مي شود. جك استراو كه طي سال هاي 2001 تا 2003 ميلادي و به عنوان وزير خارجه انگليس پنج بار به كشورمان سفر كرده؛ از اين كه بار ديگر امكان ديدار از جمهوري اسلامي ايران براي وي فراهم شده ابراز خرسندي كرد.
وي گفت: من از آغاز مطرح شدن موضوع هسته اي ايران درگير اين مذاكرات شدم كه در ابتدا در قالب مذاكرات سه كشور اروپايي انگليس، فرانسه و آلمان بود و سپس اين گروه به گروه 3+3(1+5) توسعه يافت.
گفتني است جك استراو در زمان تصدي وزارت خارجه انگليس بيشترين تلاش را براي جلوگيري از دستيابي ملت ايران به حق مسلم هسته اي خود انجام داد.

 



معرفي اعضاي شوراي راهبردي شبكه هاي يك و سه سيما

در برنامه ها و رويكرد جديد معاونت سيما در هر شبكه، شوراي راهبردي تشكيل مي شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت سيما، شوراي راهبردي كه در همه شبكه هاي سيما شكل خواهد گرفت، مركب از جمعي از صاحبنظران، مديران فرهنگي، هنري و رسانه اي مي باشند.
از جمله مهمترين ماموريت ها، وظايف و اولويت هاي شوراي راهبردي شبكه هاي سيما مي توان به بحث و بررسي با هدف عملياتي كردن مطالبات مقام معظم رهبري از رسانه، بررسي راه هاي ارتقاء جذابيت و اعتماد بيشتر به شبكه و افزايش مخاطبان جديد، بررسي و ارائه راهكارهايي در مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن، بحث و بررسي پيرامون برنامه هاي شبكه در مناسبت هاي ويژه و نقد و بررسي برنامه ها و نيز تدوين راهبردها و چشم انداز آينده اشاره نمود.
اعضاي اين شورا براي مدت 2 سال انتخاب شده اند.
به گزارش روابط عمومي معاونت سيما اعضاي شوراي راهبردي شبكه هاي يك و سه به شرح زير معرفي شدند:
اعضاي شوراي راهبردي شبكه يك كه به پيشنهاد مهدي فرجي، مدير شبكه و موافقت دكتر علي دارابي معاون سيما انتخاب شده اند؛ خانم دكتر جميله علم الهدي، حجت الاسلام دكتر سيد مهدي خاموشي، دكتر حسين مظفر، دكتر محسن اسماعيلي، دكتر حسن خجسته، دكتر محسن پرويز و محمدرضا جعفري جلوه مي باشند. اعضاي شوراي راهبردي شبكه سه سيما كه به پيشنهاد علي اصغر پورمحمدي مدير شبكه و موافقت دكتر علي دارابي معاون سيما انتخاب شده اند؛ دكتر فهيمه فرهمندپور، حجت الاسلام سيدمصطفي ميرلوحي، دكتر رضا روستاآزاد، دكتر بهمن كارگر، دكتر فريدالدين حدادعادل، محمد احساني زاده و حسن گروسي مي باشند.

 



ايران و گرجستان سند لغو رواديد ميان دو كشور امضا كردند

وزيران امور خارجه ايران و گرجستان سند لغو رواديد ميان دو كشور را امضا كردند.
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان كه درپاسخ به دعوت «گري گول واشادزه»، همتاي گرجي خود و در پاسخ به سفر سال گذشته وي به منظور انجام سفري دو روزه عازم تفليس شده است با همتاي خود ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي و موضوعات مربوط به روابط دوجانبه تهران و تفليس مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.
همچنين روز پنجشنبه سركنسولگري ايران در شهر بندري باتومي در گرجستان با حضور متكي افتتاح شد.
در اين ديدار همچنين وزراي خارجه دو كشور سند لغو رواديد را ميان كشورهايشان به امضا رساندند.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان نيز، متكي را در اين سفر همراهي مي كرد.
گفتني است متكي عصر پنجشنبه تفليس را به مقصد تهران ترك كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14