(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 آبان 1389- شماره 19783

به بهانه برگزاري كنگره شهداي استان همدان فصل خوشه چيني از خرمن معرفت شهدا
فرمانده سپاه استان: محتواي برنامه هاي كنگره شهداي همدان در كشور بي نظير است
اجرايي شدن بيش از 92 درصد مصوبات سفر رهبر انقلاب در خاتم يزد
كوتاه از ورزش شهرستانها
استاندار يزد: تأمين آب آشاميدني روستاهاي يزد با مصوبه هاي سفر رهبر انقلاب
استاندار زنجان برنامه ريزي مناسب در تقويت اقتدار فرهنگي نظام ضروري است
استاندار گيلان: تله كابين حيران آستارا دهه فجر به بهره برداري مي رسد
جشنواره جهاني سنگ نوردي در كرمانشاه برگزار شد
استاندار زنجان خبر داد آمادگي استان براي ميزباني برخي فدراسيون هاي ورزشي
استقبال شهروندان مشهدي از راه اندازي ايستگاه هاي دوچرخه
نماينده مردم گنبدكاووس خواستار تعيين رژيم حقوقي آب سد شيرين دره شد
حضور 1000 دانش آموز مازندراني در طرح «دربست تا بهشت»
افتتاح چندين طرح عمراني به ارزش 40 ميليارد ريال در لنجان
همايش سلامت روان و نوجوانان و جوانان در دزفول برگزارشد
براي نخستين بار در بابل صورت گرفت توليد پرورش بوقلمون به روش صنعتي
اعزام پنج ورزشكار جانباز و معلول استان مركزي به مسابقات گوانگجو چين



به بهانه برگزاري كنگره شهداي استان همدان فصل خوشه چيني از خرمن معرفت شهدا

دور زماني نيست كه، 8 هزار سينه سرخ مهاجر از ديار ما پركشيدند و رفتند.
8 سال مداوم، از 8 شهر بزرگ و كوچك اين خاك و نقطه نقطه روستاهايش، پرندگان عاشق راهي آسمان شدند و آلاله هاي سرخ برخاك زمين، شد نشانه هايشان! و... اين روزها چه عدد مقدسي شده است براي ما اين عدد هشت!
آن روزها...، نه، جنگ خوب نبود، هرگز!
اما، ما با روايت سروده هاي عاشقانه وعارفانه گلگون كفنان شهيدمان، با نقل برشدن به قله هاي رفيع ايثار و از خود گذشتگي شان، با حكايت بريدن از دلبستگي هاي دنيوي و پيوستن به حيات جاودانه اخروي شان، با واگويه لطيف ترين لحظه هاي مناجاتشان در سنگرهاي دليري و رزم شان، آن روزها را زيبا ساختيم، هر چند در درد و داغ فراق پايان ناپذير جوانانمان سوختيم، اما زيبايي هاي جاودانه آن روزها را هرگز از ياد نبرديم. آخر، «شهادت» خود مرگي زيباست، مرگ نه، كه عين زندگي است، و معناي اتم «عندربهم يرزقون» است.
باورم نمي شود، چه سالياني گذشته است، دو دهه و دو سال! يعني فرصتي كافي براي فراموشي هر چيزي، هر غمي، و هر رويدادي.
اما شما را به روح پاك هر 8 هزارتان قسم مي دهيم، ديگر مگذاريد فراموشي به سراغمان بيايد. هر از چندگاهي بايد عطر ياد و نامتان بپيچد در ديارمان و از كوچه ها و خيابانهاي خسته از روزمرگي هاي رنج آور؛ غبارها و زنگارهاي گناه و فراموشي و دروغ و ريا و نفاق را بزدايد. بايد كه بياييد و قدم بر چشمان ما نهيد.
اينك گلاب بپاشيد از يكمين تا هشت هزارمين مزار شهيدانمان!
اينك آلاله باران كنيد شهر را! اين عطر كه پيچيده، شميم خاطره يأس هاي داس خورده ماست. اكنون 8 هزار سرو بياراييد و 8 هزار نخل بنشانيد كه خون پاك يلان سرافرازمان از قله هاي سرد و سربه فلك كشيده غرب تا خاك تفتيده و داغ جنوب بر زمين فشانده و خاك را تقدس بخشيده است.چرا كه سرو نماد كوهستان است و نخل نماد خوزستان.
اين گونه است كه ما جنگ را زيبا ديديم. واژه هاي قشنگ ساختيم: جنگ مان شد دفاع مقدس، مجروح و معلولمان را جانباز ناميديم، سربازانمان را، رزمندگان و شيران روز و زاهدان شب گفتيم، اسيران مان را آزاده خوانديم و جانباختگانمان را «شهيد» ناميديم به حكم كلام خدا.
شاعرانمان عاشقانه ترين غزل ها و ناب ترين مثنوي ها و قصيده هاشان را در وصف عشق بازي شهيدان و جنگجويانمان سرودند يعني كه جمع اضداد ميسرمان شد و اجتماع نقيضين مان ممكن!
نويسندگانمان زيباترين و خواندني ترين قصه ها و رمانهايشان را در روايت حماسه هاي دفاع مقدسمان، قلمي كردند و فيلم سازانمان، بهترين فيلم هاي تاريخ سينماي كشورمان را در اين حوزه ساختند.
حال كه با ياد 8 هزار شهيد گلگون كفن استان مان- همدان- مي خواهيم روح ملكوتي همگي شان را به مهماني كنگره شان دعوت كنيم، بايد قادر باشيم تا روايتگر آن همه زيبايي و شور و شكوه باشيم. بايد بتوانيم به روح پرفتوحشان اطمينان بدهيم كه حضورشان در زندگي و روزمرگي هايمان، از اين پس پررنگتر خواهد بود.
اكنون فصل جديدي فرا رسيده و بايد از خرمن معرفت شان در اين فصل شهدا خوشه چيني كنيم. بايد ثابت كنيم كه فرزندانمان، همه زيبايي هاي زمانه آنان را درك خواهند كرد. بايد كاري كنيم كارستان تا پيام كنگره شهدا تا ساليان سال ما و جوانان و كودكانمان را بيمه كند.
بايد دعا كنيم كه تا باد چنين بادا! يا حق!
زهره شفيعي- خبرنگار كيهان در همدان

 



فرمانده سپاه استان: محتواي برنامه هاي كنگره شهداي همدان در كشور بي نظير است

همدان- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) و دبيركنگره شهداي استان همدان گفت: حجم و محتواي برنامه ها جهت عمق بخشي به كنگره شهداي استان در كشور بي نظير است.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي درجلسه ستاد برگزاري كنگره سرداران و اميران و 8هزارشهيد استان همدان، افزود: برنامه هاي جنبي كنگره كه از سوم آبان ماه آغاز شده فرصت خوبي را براي همه اقشار مردم استان فراهم ساخته تا با فرهنگ والاي ايثار و شهادت آشنا شوند.
وي ادامه داد: برنامه هاي رسمي كنگره شهدا از 13 آبان ماه آغاز مي شود و از 15 اين ماه نيز اجلاسيه بزرگ آن افتتاح و تا 19آبان ادامه مي يابد و مهماناني از سراسر كشور در حد نام و شان استان طي ايام برگزاري كنگره به همدان مي آيند.
سرتيپ آزادي در پايان گفت: بايد همه مسئولان و مديران و اقشارمردم با مشاركت خود، دين مان را به شهدا ادا كنيم.

 



اجرايي شدن بيش از 92 درصد مصوبات سفر رهبر انقلاب در خاتم يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
بيش از 92 درصد مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در شهرستان محروم خاتم يزد اجرايي شد.
فرماندار خاتم با اعلام اين خبر گفت: در سفر رهبر انقلاب به اين منطقه 62 طرح و پروژه به تصويب رسيد كه با پيشرفت بيش از 92 درصدي اين طرح ها بزودي شاهد بهره برداري كامل از آنها خواهيم بود.
سيدناصر امامي در ادامه از تحويل 4 دستگاه آمبولانس به شهرستان خاتم از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) خبر داد و افزود: از اين تعداد آمبولانس هاي مجهز و پيشرفته 2 دستگاه به بخش هرات، 1 دستگاه به بخش مروست و 1 دستگاه به چاهك تحويل داده شد.
وي با اشاره به اهميت بهداشت و درمان براي سلامتي مردم گفت: پيشنهاد احداث بيمارستان 64 تختخوابي در مركز شهرستان جزو پيشنهادات دور سوم سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان يزد مي باشد.
امامي در خصوص گازرساني شهرستان خاتم گفت: بيش از 70 درصد پروژه گازرساني به هرات با 72 كيلومتر لوله گذاري و 1000 علمك انشعاب عملياتي شده و با اختصاص هفت و نيم ميليارد تومان اعتبار پروژه گازرساني بخش مروست در آينده اي نزديك عملياتي مي شود. به گفته وي خشكسالي هاي پي درپي مردم را در تامين نيازهاي اوليه خود با مشكل روبرو كرده و آبرساني به بيش از 16 روستا در اين شهرستان با تانكر و به صورت سيار صورت مي پذيرد.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

همايش دوچرخه سواري در بهاباد
بهاباد يزد: خبرنگار روزنامه كيهان: به مناسبت هفته تربيت بدني يك همايش دوچرخه سواري در بهاباد برگزار شد در اين همايش كه 95 دوچرخه سوار حضور داشتند مسير خود را از ميدان امام حسين بهاباد آغاز و پس از طي مسير خيابانهاي امام خميني ملاعبدا... بلوار جانباز و ميدان محمدآباد به گلزار شهداي اين شهر رسيدند و باحضوردر گلزار شهدا و قرائت فاتحه ياد و خاطره شهدا را گرامي داشتند و در پايان به قيد قرعه به 15نفر جوايزي اهدا شد.
آموزش شنا درگلستان
گرگان- خبرنگار كيهان: مراسم افتتاحيه طرح ملي آموزش شنا ويژه دانش آموزان سوم ابتدايي استان گلستان در استخر معلم شهرستان گرگان همزمان با سراسر كشور با حضور منصور عتيقي معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش استان، حسيني معاون ورزشي اداره كل تربيت بدني، حشتمي رئيس اداره تربيت بدني اداره كل و جمعي از علاقمندان به ورزش شنا باحضور 30 نفر از دانش آموزان سال ابتدايي مدرسه مهديه 2 گرگان برگزار شد.
احداث خانه تكواندو در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: با حضور رئيس فدراسيون تكواندو كشور كلنگ احداث خانه تكواندو شهرستان كاشان بر زمين زده شد.
به گزارش خبرنگار ما اين خانه در زميني به مساحت 2هزار و 500مترمربع شامل 600مترمربع سوله، 500مترمربع مهمانسرا و 130مترمربع فضاي اداري احداث مي شود.
فوتبال جوانان كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال جوانان دسته اول كاشان با قهرماني تيم سجاد به پايان رسيد.
ديدار فينال اين رقابت ها كه بين دو تيم جوانان سجاد و سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان در ورزشگاه شهيد ناصر فكري اين شهر و به قضاوت علي عابدي برگزار شد تا تك گل احسان سربلوكي به پايان رسيد و تيم سجاد موفق به كسب عنوان قهرماني اين رقابت ها شد.
سالن هاي ورزشي در زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان: معاون تربيت بدني استان زنجان گفت: احداث سالن هاي ورزشي از جمله برنامه هايي مي باشد كه اين اداره كل به جد پيگير آن مي باشد تا بتواند با ايجاد فضاهاي سالم ورزشي جوانان را به سمت اين ورزش سوق داده و زمينه هاي ظهور جامعه اي سالم را فراهم سازد.
غلامرضا تختي ضمن بيان مطلب فوق افزود: در استان زنجان امسال حداقل 11 پروژه ورزشي به افتتاح مي رسد كه از اين يازده پروژه پنج پروژه روباز و شش پروژه سرپوشيده مي باشد كه با افتتاح آنان تا پايان سال مساحت فضاهاي ورزشي به 32600مترمربع ارتقاء مي يابد.
مسابقات تكواندو در خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان: يك دور مسابقه قهرماني تكواندو با شركت 165 نفر از بسيجيان در رده هاي مختلف سني در سالن شهيد خرمي خرم دره برگزار گرديد. در اين مسابقات كه با حضور سرهنگ رضايي فرماندهي سپاه ناحيه خرم دره و جمعي از مسئولين ورزشي و خانواده هاي شركت كنندگان اين شهرستان برگزار شد در پايان به نفرات اول تا سوم هر وزن حكم قهرماني و جوايز ارزنده اي اهداء گرديد.
اصفهان قهرمان ووشو استان
زرين شهر- خبرنگار كيهان: مسابقات ووشو سبك خونگ چوان قهرماني استان با شركت 15 تيم و 170 ورزشكار در ورزشگاه 17 شهريور زرين شهر برگزار شد كه در پايان تيم هاي چمران اصفهان، شهرستان لنجان و مالك اشتر اصفهان به ترتيب اول تا سوم شدند.مسابقات قهرماني ووشو سبك خونگ چوان براي اولين بار در زرين شهر برگزار شد.
كوهنوردي خانوادگي در بناب
بناب- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته تربيت بدني و ورزش از سوي مسئولين اداره تربيت بدني شهرستان و با همكاري هيات هاي كوهنوردي و ورزش همگاني همايش بزرگ كوهنوردي خانوادگي در شهرستان بناب برگزار شد. در اين همايش كوهنوردي خانواده ها ضمن پاكسازي مسير حركتي، به ارتفاعات قله قره قشون در اين شهرستان صعود كردند.
مسابقه دو دختران در اسفراين
اسفراين- خبرنگار كيهان: به گزارش خبرنگار ما از سوي معاونت پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش اسفراين به مناسبت گراميداشت هفته تربيت بدني و بهداشت و روان يك دوره مسابقه دو ويژه دختران مدارس ابتدايي سطح شهر در محل مجموعه ورزشي تختي برگزار شد در اين دوره از مسابقات تعداد 285 نفر از 19 آموزشگاه دخترانه حضور داشتند.
مسابقات فوتبال بخش اوز
اوز- خبرنگار كيهان: رئيس هيات فوتبال بخش اوز گفت: تيم فوتبال نوجوانان فيشور قهرمان باشگاه هاي بخش اوز شد.
عبدالرضا قريشي افزود: مسابقات فوتبال نوجوانان بخش اوز كه از 2هفته پيش با شركت 5تيم در ورزشگاه شهداي شهر اوز آغاز شده بود، با قهرماني تيم فوتبال نوجوانان فيشور پايان يافت.
مسابقات اسكيت استان اصفهان
شهرضا- خبرنگار كيهان: مسابقات اسكيت سرعت و استقامت استان اصفهان با حضور 6تيم از استان در محل سالن آكادميك اسكيت شهرستان خوراسگان برگزار گرديد.
شاهچراغي رئيس هيات ا سكيت شهرستان شهرضا با اعلام اين خبر گفت: در اين دوره از مسابقات كه در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار گرديد در مجموع امتيازات تيم شهرستان شهرضا توانست در رده تيمي مقام دوم استان را بدست آورد.
كلنگ زني استخر سرپوشيده در شاهرود
شاهرود- خبرنگار كيهان: با حضور استاندار سمنان و نماينده شهرستان شاهرود در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران كلنگ ساخت مجموعه استخر سرپوشيده شهر بسطام به زمين زده شد. معاون استاندار و فرماندار شاهرود در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه در حوزه تربيت بدني در سطح شهرستان شاهرود اقدامات خوبي صورت نگرفته است گفت ساخت استخر سرپوشيده شهر بسطام از مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهور به استان است.

 



استاندار يزد: تأمين آب آشاميدني روستاهاي يزد با مصوبه هاي سفر رهبر انقلاب

يزد- خبرنگار كيهان:
بخش عمده آب آشاميدني روستاهاي استان يزد با 13 مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب تأمين شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان با اعلام اين خبر گفت: در سفر پر خير و بركت رهبر انقلاب به يزد 13 مصوبه در بخش آبرساني به روستاهاي استان با 5/22 ميليارد تومان به تصويب رسيد كه 12 مصوبه آن اجرايي و 9 مصوبه آن به بهره برداري رسيده است.
محمدرضا حاتمي با بيان اينكه اين مصوبات 87 روستا با جمعيت 83 هزار نفر را تحت پوشش قرار مي دهد، افزود: آبرساني به ديهوك طبس و بخش عقدا و همچنين آبرساني به چاه افضل اردكان و 32 روستاي پشتكوه شهرستان تفت از جمله اين مصوبات است.
وي اظهار داشت: همچنين مبلغ بيش از 12 ميليارد تومان نيز در سفرهاي دور اول و دوم هيئت دولت به استان در بخش آب و فاضلاب روستايي مصوب شده است.
مديرعامل شركت آبفار استان با اشاره به خشكسالي بيش از 300 روستا در سطح استان گفت: مردم مناطق روستايي در استان توجه خوبي به سخنان رهبر انقلاب درخصوص اصلاح الگوي مصرف داشته اند به طوري كه توجه به اين امر در بخش روستاها كمك بسيار خوبي در مقابله با خشكسالي كرده است.
وي اظهار داشت: 63 درصد مشتركين آب روستايي كمتر از الگوي مصرف يا برابر آن مصرف مي كنند و 47 درصد مشتركين نيز آب روستايي تا 7 مترمكعب آب مصرف مي كنند كه آب هاي آنها رايگان است.

 



استاندار زنجان برنامه ريزي مناسب در تقويت اقتدار فرهنگي نظام ضروري است

زنجان- خبرنگاركيهان:
استاندار زنجان گفت: برنامه ريزي مناسب براي ارتقا و تقويت مسائل فرهنگي درسطح نظام ضروري است.
نماينده ولي فقيه در استان زنجان در جلسه شوراي عالي فرهنگ عمومي استان كه با حضور استاندار برگزارشد، اظهارداشت: ملت ايران در موقعيت هاي مختلف و حساس نشان دادند كه همواره پشتيبان ولي فقيه هستند.
استاندار زنجان نيز دراين جلسه، به برنامه ريزي هاي صورت گرفته در دولت نهم و دهم براي ارتقاي فرهنگي جامعه اشاره كرد و افزود: استفاده بهينه از ظرفيت و پتانسيل هاي كشور تاثير بسزايي در ارتقاي فرهنگي دارد.
عضوشوراي عالي اداري كشور، به تاثير مديريت در كارهاي فرهنگي اشاره كرد و افزود: اقدامات فرهنگي بايد بيش از گذشته در بين دستگاههاي اجرايي نهادينه و مديريت شود.
دكتر رئوفي نژاد با بيان اينكه استان زنجان به لحاظ پيشينه تاريخي از ظرفيت هاي مناسبي براي ارائه برنامه هاي فرهنگي برخورداراست، گفت: استفاده بهينه از اين ظرفيت ها تاثير بسزايي در ارتقاء فرهنگي اين استان به همراه دارد.
همچنين اسماعيل پور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز با اشاره به برپايي پنجمين نمايشگاه بزرگ كتاب ناشران كشور در زنجان افزايش كيفيت و سطح نمايشگاه نسبت به سال گذشته را از امتيازات نمايشگاه امسال عنوان كرد و افزود: در نمايشگاه امسال هشت ناشر مطرح كشور براي اولين بار حضور يافتند و كتابهاي خود را در ديد عموم قرار دادند.

 



استاندار گيلان: تله كابين حيران آستارا دهه فجر به بهره برداري مي رسد

رشت- خبرنگار كيهان:
تله كابين منطقه حيران آستارا در مسير گيلان- اردبيل همزمان با دهه فجر امسال افتتاح مي شود. استاندار گيلان در بازديد ميداني از پروژه هاي عمراني شهرستان آستارا با بيان اين مطلب افزود: با نهايي شدن اجراي طرح تله كابين حيران تحول خوبي در صنعت گردشگري استان هاي گيلان و اردبيل ايجاد مي شود.
مهندس قهرماني چابك با اعلام اينكه منطقه حيران در مسير راه ارتباطي آستارا به اردبيل از پرجاذبه ترين و ديدني ترين نقاط منطقه بشمار مي رود گفت: طرح تله كابين حيران در حال حاضر مراحل نهايي خود را طي مي كند كه در اين راستا از دستگاه هاي اجرايي مرتبط با طرح مزبور مي خواهيم نسبت به برطرف كردن مشكلات اجراي اين طرح در اسرع وقت اقدام كنند.
وي افزود: تله كابين حيران داراي دو ايستگاه مستقل يكي در جنگل فندقلو و ديگري در منطقه حيران گيلان است كه با اجرا و تكميل آن براي بيش از يكصد نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم ايجاد اشتغال خواهد شد.
وي با اشاره به ايجاد امكانات رفاهي لازم در مسير ابتدايي و انتهاي تله كابين حيران گفت: اين طرح با صرف هزينه اي بالغ بر 120 ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي ساخته و به بهره برداري مي رسد.
گفتني است تله كابين حيران آستارا به طول يك هزار و 500 متر بوده و داراي 30 كابين 6 نفره معمولي و 3 كابين ويژه با ايستگاه هاي استاندارد و نيز رستوران، كافي شاپ، سايت تفريحي و اقامتگاه هاي ويژه است.

 



جشنواره جهاني سنگ نوردي در كرمانشاه برگزار شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره جهاني سنگ نوردي با حضور سنگ نوردان ايراني و اروپايي در منطقه توريستي و تاريخي بيستون برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، رئيس فدراسيون كوه نوردي كشور، استاندار كرمانشاه و تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند. در اين جشنواره كوه نوردان حرفه اي جهان براي صعود به ارتفاعات كوه بيستون با يكديگر به رقابت پرداختند.
گفتني است در رقابت هاي جهاني سنگ نوردي در كرمانشاه 70 كوه نورد از ايران و 25 كوه نورد از كشورهاي ايتاليا، فرانسه، اسلوني و سوئيس حضور داشتند.

 



استاندار زنجان خبر داد آمادگي استان براي ميزباني برخي فدراسيون هاي ورزشي

زنجان- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان از آمادگي اين استان براي ميزباني برخي فدراسيون هاي ورزشي خبر داد.
دكتر محمد رئوفي نژاد در جلسه شوراي ورزشي اظهار اميدواري كرد: در استقبال از رويكرد مهم دولت در انتقال بخشي از دولت به استانها، آمادگي ميزباني براي استقرار فدراسيونهاي برخي رشته هاي ورزشي نظير بدمينتون، شنا، واترپلو و ورزشهاي سه گانه در استان را داريم.
وي در اين جلسه 500 ميليون تومان اعتبار به اداره كل تربيت بدني با اولويت ليگ هاي برتر اختصاص داد.
رئوفي نژاد همچنين بر تقويت عقبه ورزشي استان ضمن استفاده از فعاليتهاي موجود و خودجوش براي برنامه ريزي براي آينده و تربيت و پرورش در هر رشته و در سنين مختلف تاكيد كرد.
استاندار زنجان صرف هر نوع هزينه در ورزش را سرمايه اي براي نسل حال و آينده دانست و به توجه ويژه دولت نهم و دهم به امر ورزش در كشور اشاره نمود و گفت: با شروع سفرهاي رئيس جمهور و هيئت دولت به استانها از اواخر سال 84 شاهد ارتقاء معجزه آسا در امر سرانه ورزشي و بخش نرم افزاري و سخت افزاري ورزش در همه استانها از جمله استان زنجان هستيم.
مقام عالي استان همچنين بر استفاده بهينه از ظرفيتهاي ايجاد شده در استان تاكيد كرد و افزود: با برنامه ريزي منسجم و اختصاص زمان بيشتر، بايد از ظرفيتهاي موجود در استان نهايت استفاده را كرد كه نشانه استفاده بهينه، نگهداري از اين ظرفيتها و مكانها و فضاهاي ورزشي است.
همچنين ايرج رحماني مديركل تربيت بدني استان نيز به اهم موفقيتهاي ورزشي يك ماه اخير پرداخت و گفت: ورزشكاران استان زنجان از اول مهرماه سال جاري تا پايان آن، در مجموع 17 مقام قهرماني كسب نموده اند كه كسب مقام قهرماني آسيا توسط تيم ملي واترپلوي زنجان و جواز ورود به مسابقات جهاني يونان 2011 سرآمد همه توفيقات است.

 



استقبال شهروندان مشهدي از راه اندازي ايستگاه هاي دوچرخه

مشهد-خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد از استقبال شهروندان مشهدي از راه اندازي ايستگاه هاي دوچرخه درشهر خبر داد.
سيدمهدي امامي ميبدي اظهار داشت: روزانه بيش از 70دستگاه دوچرخه در ايستگاه هاي دوچرخه خيابان گوهسنگي به شهروندان تحويل داده مي شود.
وي افزود: سازمان حمل ونقل و ترافيك مشهد در نظر دارد با ترويج فرهنگ دوچرخه سواري، ترافيك را در خيابان هاي پرتردد شهر مديريت و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي، به ويژه حمل و نقل سالم در شهر مشهد را ترويج دهد.
دكتر امامي ادامه داد: 2ايستگاه تحويل دوچرخه به شهروندان كه همزمان با دهه كرامت درخيابان كوهسنگي مشهد به بهره برداري رسيد، اكنون مورد استقبال بسياري از علاقمندان به دوچرخه سواري قرارگرفته است.
وي خاطرنشان كرد: همچنين مهرماه امسال درپاركينگ هاي آلتون 133،رضا 114، خسروي 102، و شهدا 98 دستگاه دوچرخه به شهروندان تحويل داده شد تا امكان تغيير وسيله نقليه درمسيرهاي پرترافيك براي شهروندان ايجاد شود.

 



نماينده مردم گنبدكاووس خواستار تعيين رژيم حقوقي آب سد شيرين دره شد

گنبد كاووس-خبرنگاركيهان: نماينده مردم گنبد كاووس در مجلس شوراي اسلامي خواستار تعيين رژيم حقوقي آب سد شيرين دره در خراسان شمالي شد.
عبداله رستگار گفت: اين سد فقط براي مهار سيلاب هاي رودخانه اترك و تأمين آب شرب بخشي از مردم استان خراسان شمالي در شرايط خاص، احداث شده است و بايد بخش اعظم آب آن در اختيار استان گلستان قرار گيرد.وي افزود: به دليل شيب كم رودخانه اترك و ميزان جذب بالاي آب در اين رودخانه، در موقع رهاسازي آب سد شيرين دره، بخش اندكي از آب به گلستان مي رسد كه لازم است براي اين موضوع و استفاده بهينه از آب آن برنامه ريزي اصولي صورت گيرد.
رستگار همچنين گفت: به دليل كاهش آب رودخانه اترك بر اثر احداث سد «شيرين دره» استان خراسان شمالي و برخي خشكسالي ها و نيز عدم لايروبي به موقع كانال هاي انتقال آب به تالاب ها در بخش داشلي برون، اين تالاب هاي بين المللي با مشكل كمبود آب مواجه شده اند.
نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي همچنين از اختصاص مبلغ 350 ميليارد ريال اعتبار از محل حوادث غيرمترقبه وزارت كشور به استان گلستان خبر داد و گفت: اين مبلغ براي اجراي برخي پروژه هاي پيشگيري از حوادث غيرمترقبه به ويژه سيل و در سال جاري اختصاص يافته است.
وي لايروبي كانال هاي انتقال آب، رودخانه ها و سدها را از جمله پروژه ها دانست كه در هدايت سيلاب ها و پيشگيري از خسارات احتمالي آن نقش اساسي دارند.
رستگار افزود: برخي كانال هاي انتقال آب رودخانه اترك به 3 تالاب بين المللي بخش داشلي برون نياز اساسي به لايروبي دارد كه لازم است مسئولان مديريت بحران گلستان با تخصيص اعتبارات لازم به اين مهم نيز توجه كنند.

 



حضور 1000 دانش آموز مازندراني در طرح «دربست تا بهشت»

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
در قالب حج عمره مفرده تاكنون بيش از 2100 دانش آموز مازندراني موفق به تشرف به خانه خدا شده اند.
رئيس سازمان دانش آموزي استان مازندران در كنگره «حج در انديشه دانش آموزان» در قائم شهر گفت: دانش آموزان عمره گذار استان در قالب دو كاروان و به تعداد 240نفر تابستان سال آينده به خانه خدا و مدينه منوره مشرف خواهند شد.
جعفر آقاجانپور در مورد طرح «دربست تا بهشت» ويژه متقاضيان حج عمره دانش آموزي اظهار داشت: در اين طرح دانش آموزاني كه به دلايلي توفيق تشرف خانه خدا نصيبشان نشده به سفر زيارتي مشهد مقدس اعزام مي شوند.
وي اظهار داشت: امسال در قالب نخستين كاروان 1000نفر از دانش آموزان متقاضي حج عمره مفرده سالهاي قبل به طرح دربست به بهشت مي روند.

 



افتتاح چندين طرح عمراني به ارزش 40 ميليارد ريال در لنجان

لنجان- خبرنگار كيهان:
با حضور دكتر ذاكر اصفهاني از چندين طرح عمراني، فرهنگي در شهرستان لنجان به ارزش 40 ميليارد ريال بهره برداري شد.
سالن ورزشي غدير شهر سده لنجان از محل سفر دور اول رياست جمهوري به استان با اعتبار 550 ميليون تومان، مدرسه 9 كلاسه زينبيه سده لنجان با اعتبار 800 ميليون تومان از محل سازمان تخريب و نوسازي مدارس، ساختمان شهرداري سده لنجان با اعتبار 950 ميليون تومان همچنين ساختمان آتش نشاني شهر ورنامخواست با اعتبار 350 ميليون تومان، ميدان سفير اميد شهر ورنامخواست با اعتبار 550 ميليون تومان و بالاخره روشنايي بلوار ورنامخواست تا كركوند با اعتبار 60ميليون تومان رسماً افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
همچنين در يكي از مهمترين طرح ها كار آبرساني تصفيه به شهرهاي سده و ورنامخواست از محل تصفيه خانه بابا شيخ علي آغاز شد. در اين طرح 3هزار و 20 متر لوله گذاري ايرانيت و 114 متر لوله گذاري فولادي انجام شده است. طرح آبرساني در طي مدت 4 ماه و با هزينه 200 ميليون تومان اجرا شده است. كلنگ احداث باغ بانوان شهر چمگردان نيز به زمين زده شد. براي احداث اين مجموعه فرهنگي، ورزشي به 900 ميليون تومان اعتبار نياز است.

 



همايش سلامت روان و نوجوانان و جوانان در دزفول برگزارشد

دزفول- خبرنگاركيهان:
همايش بهداشت روان، سلامت روان نوجوانان و جوانان با هدف بررسي علل بروز اختلالات رواني و تبيين ضرورتهاي بهداشت روان در دزفول برگزارشد.
در اين همايش يك روزه كه بيش از 400 نفر از مربيان آموزشي و مديران مدارس، متخصصان و كارشناسان بهداشت روان و رابطان بهداشت و كاركنان معاونت بهداشتي دانشكده علوم پزشكي دزفول حضور داشتند؛ درمورد سلامت روان و نوجوانان و جوانان، سلامت روان و رسانه ها و ضرورتهاي افزايش آگاهي هاي عمومي نسبت به بهداشت روان، سلامت روان و زنان و سلامت روان و نشاط اجتماعي توسط پزشكان متخصص و كارشناسان بهداشت روان بحث و بررسي شد.
«عبدالرحيم صائمي» رئيس دانشكده علوم پزشكي دزفول و «محمدحسين فرحمند» مدير آموزش و پرورش اين شهرستان به ترتيب در خصوص ضرورت توجه به بهداشت روان بويژه درسنين نوجواني و جواني و اهميت سلامت رواني در محيط آموزشگاهي سخناني ايراد كردند.
گفتني است اين همايش با همكاري معاونت بهداشتي دانشكده علوم پزشكي، اداره آموزش و پرورش و اداره بهزيستي دزفول برگزارشد.

 



براي نخستين بار در بابل صورت گرفت توليد پرورش بوقلمون به روش صنعتي

بابل- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي بابل گفت: به دليل قابليت بالاي گوشت بوقلمون براي نخستين بار به روش صنعتي بوقلمون پرورش يافت.
مدير جهاد كشاورزي بابل طي گفت وگوئي با كيهان گفت: گوشت بوقلمون به طور طبيعي داراي چربي كمي بوده كه معادل آن در هر 30 گرم گوشت سفيد يك گرم چربي مي باشد لذا كساني كه داراي رژيم غذايي كم چربي هستند مي توانند از آن استفاده كنند.
مسعود غلامي افزود: اين پروژه در زميني به مساحت 5 هزار مترمربع و بنا مفيد 1420 مترمربع در دو سالن جداگانه با هزينه مبلغ 2 ميليارد و 600 ميليون ريال هزينه شده است.

 



اعزام پنج ورزشكار جانباز و معلول استان مركزي به مسابقات گوانگجو چين

اراك- خبرنگار كيهان:
پنج ورزشكار جانباز و معلول استان مركزي به مسابقات آسيايي «گوانگجو» چين اعزام مي شوند.
عيسي زيراهي از شهر محلات در تركيب تيم ملي واليبال نشسته ايران در اين مسابقات حضور خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار ما هاشم رستگاري، بهمن انصاري و فرزاد احمدي نيز در تيم ملي فوتبال و سعيد رسولي در تيم ملي وزنه برداري جمهوري اسلامي ايران در رقابت هاي 2010 گوانگجو چين شركت خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14