(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 آبان 1389- شماره 19783

مرگ خاموش 5 نفر در نكا بر اثر گاز گرفتگي
مانور بزرگ تعزيرات حكومتي در بازار تهران
گازگرفتگي 4 عضو يك خانواده را راهي بيمارستان كرد
زلزله 9/4 ريشتري دورود 119 زخمي برجاي گذاشت
آغاز به كار پاركبان هاي جديد با لباس هاي يكسان در هفته آينده
راه اندازي ايستگاه متروي چهارراه وليعصر
569 حادثه گودبرداري غيراصولي با 281 كشته و مجروح
معاون شهردار تهران: رانندگان متخلف خلع يد مي شوند
متجاوز به عنف در اصفهان اعدام شد
شناسايي و دستگيري قاتلان خانواده برنج فروش بابلي
تمديد مهلت ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 89
حوادث كوتاه از كشور
ريخت و پاش هاي آل سعود
آتشفشان دهكده اندونزي را خاكستر كرد
كشف مجسمه «آمنهوتب» در مصر
پل پيشگو دوم وارد ميدان شد



مرگ خاموش 5 نفر در نكا بر اثر گاز گرفتگي

بخشدار مركزي نكا گفت: در اثر گاز گرفتگي در نكا پنج نفر جان خود را از دست دادند.
غلام آرست در گفت وگو با فارس در نكا اظهار داشت: بر اثر اين حادثه دو نفر از يك خانواده در نكا به نام هاي آزاده زين العابديني 30 ساله و شيدا آهنگري هشت ساله مادر و دختر نكايي در اثر نشت گاز از حمام منزلشان جان باختند.
وي از گاز گرفتگي سه نفر در روستاي زرندين سفلي خبر داد و خاطرنشان كرد: اين سه نفر نيز از يك خانواده و بر اثر نشت گاز از حمام ديواري در داخل منزل فوت كرده اند.
آرست درباره اسامي اين افراد متذكر شد: ايمانه پاكزاد 26 ساله، حسن پاكزاد 30 ساله و فاطمه پاكزاد چهار ساله اعضاي يك خانواده در روستاي زرندين سفلي بوده اند كه در اثر استفاده نادرست از بخاري گازي در منزل دچار خفتگي شده و كشته شدند.
وي با اعلام اين كه با توجه به ورود زودهنگام هواي سرد به مازندران خانواده ها بايد بيش از قبل به مسائل ايمني توجه كنند، افزود: بايد لوله هاي دودكش، عدم نشت گاز در منازل توسط بخاري و آبگرمكن و عدم لانه سازي پرندگان بر روي دودكش ها مورد توجه خاص خانواده ها قرار گيرد.
بخشدار مركزي نكا بيان داشت: مرگ خاموش منواكسيدكربن از جمله خطرات مهم و جبران نشدني است كه سالانه افراد زيادي را به كام مرگ مي برد و در اين رابطه خانواده ها بايد با آگاهي بيشتري در نصب لوازم گازسوز وارد شوند.

 



روز گذشته برگزار شد
مانور بزرگ تعزيرات حكومتي در بازار تهران

مانور بزرگ تعزيرات حكومتي در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها صبح ديروز با حضور تعدادي از ماموران سازمان تعزيرات حكومتي در سطح واحدهاي صنفي بازار تهران برگزار شد.
حاجي پاشا، مدير سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران گفت: سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران به منظور آمادگي بيشتر در جهت مقابله با تخلفات احتمالي در بحث هدفمند كردن يارانه ها طي مانوري در سطح استان تهران با واحدهاي صنفي متخلف مركز شهر تهران و خيابان مولوي برخورد خواهد كرد.
وي در ادامه افزود: اين مانور با همكاري اتحاديه هاي صنفي و اصناف استان تهران اجرا مي شود و در اين طرح با واحدهاي صنفي متخلف به 22 قلم كالايي مانند قند و شكر، روغن و مركبات را كه ضرورت آن توسط دولت اعلام شده است احتكار يا گرانفروشي مي كند برخورد مي شود.
حاجي پاشا خاطرنشان كرد: اين مانور به طور همزمان در اكثر استان هاي كشور انجام مي شود و برخورد با متخلفين به منظور رعايت بيشتر حقوق مردم توسط واحدهاي صنفي هدف اصلي آن است.
مديركل سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران با بيان اينكه در اين طرح با افرادي كه اقدام به گرانفروشي، تخلف در سطح بازار و احتكار كالا مي كنند و قصد سودجويي از مردم داشته برخورد شديدي صورت مي گيرد ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده موارد تخلف توسط واحدهاي صنفي با تلفن 124 بازرگاني و سامانه شبانه روزي سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران به شماره 09651 شكايت كنند.
به گزارش فارس، وي افزود: با اعلام گزارش از سوي مردم بلافاصله گشت سيار سازمان تعزيرات حكومتي به واحد مربوطه مراجعه كرده و آن را بررسي مي كند.
حاجي پاشا عنوان كرد: در اين مانور علاوه بر بازرسان سازمان بازرگاني استان كشور اصناف و اتحاديه هاي مربوطه در حال گشت زني در سطح شهر و بازرسي واحدهاي صنفي خواهند بود و اگر تخلفي را مشاهده كنند بلافاصله موضوع را بررسي و گزارش آن را تهيه و حكم متخلفان را صادر مي كنند.

 



گازگرفتگي 4 عضو يك خانواده را راهي بيمارستان كرد

4 عضو يك خانواده عصر روز جمعه بر اثر گازگرفتگي دچار مسموميت شده راهي بيمارستان شدند.
به گزارش روابط عمومي اورژانس تهران مدير روابط عمومي اورژانس تهران گفت: ساعت 36:18 روز جمعه امدادگران اورژانس تهران از طريق تماس فردي با سامانه 115 در جريان گازگرفتگي در منزلي واقع در يك مجتمع مسكوني در اتوبان آيت الله سعيدي قرار گرفتند.
حسن عباسي گفت: امدادگران اورژانس با حضور در محل حاثه دريافتند كه نشت گاز از بخاري اين منزل سبب مسموميت اعضاي اين خانواده شده است.
وي ادامه داد: چهار عضو اين خانواده توسط امدادگران به بيمارستان منتقل شدند.مدير روابط عمومي اورژانس تهران گفت: كودكي هشت ساله، دختر 19 ساله، پسر 13 ساله و زن 43 ساله كه اعضاي يك خانواده بودند، توسط گاز منواكسيدكربن دچار مسموميت شده بودند.

 



زلزله 9/4 ريشتري دورود 119 زخمي برجاي گذاشت

دورود-خبرنگاركيهان:
مديركل حوادث غيرمترقبه لرستان گفت: ساعت 22/7 بامداد روز شنبه زلزله اي به قدرت 9/4ريشتر شهرستان دورود را لرزاند.
مهندس رضا آريايي افزود: اين زلزله باعث خسارات فراوان مالي به بيش از چند هزار واحد مسكوني شده است و هم اينك نيز قريب به 500 واحد مسكوني غيرقابل سكونت است.
رئيس بيمارستان شهداي هفت تير شهرستان دورود نيز درباره خسارات جاني و تعداد مجروحان اين زمين لرزه گفت: خوشبختانه زلزله ساعت 22/7 دقيقه صبح روز شنبه تلفات جاني نداشت ولي 119 نفر تا اين لحظه به اورژانس بيمارستان دورود مراجعه كرده اند.
خشايار قيصري ادامه داد: 25 نفر از مجروحان هم اينك بستري هستند و تحت درمان قرار دارند و مابقي سرپايي درمان و از بيمارستان مرخص شده اند.
محمد نيكبخت مدير آموزش و پرورش دورود نيز گفت: مدارس نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان تعطيل شد.
به گزارش خبرنگار ما ادارات شهرستان دورود نيز به حالت نيمه تعطيل درآمد خطوط برق و تلفن منطقه نيز كه به دنبال زلزله قطع شده بود تا ظهر ديروز وصل شد.
تعدادي از مردم نيز اطراف فرمانداري تجمع كرده بودند و درخواست چادر و فرش مي كردند و خواهان آن بودند كه نمايندگان دولت از منازلشان براي برآورد ميزان خسارت بازديد كنند.
فرماندار دورود نيز گفت: كميته اي متشكل از بنياد مسكن انقلاب اسلامي، مسكن و شهرسازي، شهرداري و بسيج براي برآورد ميزان خسارت وارده به منازل مردم تشكيل شده است.
نصرالله رشو افزود: نكته جالب توجهي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه سال 85 نيز زمين لرزه اي در شهرستان دورود و روستاهاي اطراف به وقوع پيوست كه در آن زلزله چند هزار منزل روستايي در دورود و بروجرد تخريب كلي شد كه دولت نهم آنها را در عرض 24 ماه مجدداً با رعايت اصول مقاوم سازي بازسازي كرد كه در زلزله اخير به اين منازل كمترين ميزان خسارت وارد شده است.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران خبر داد
آغاز به كار پاركبان هاي جديد با لباس هاي يكسان در هفته آينده

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: تا هفته آينده نخستين سري پاركبان هاي جديد آموزش ديده با لباس هاي جديد وارد خيابان هاي تهران مي شوند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اين كه بحث پاركبان يكي از موضوعاتي بود كه چندين سال بر روي زمين مانده بود، افزود: هم اكنون تنها 21 شركت با 600 نفر پرسنل در تهران مجوز پاركبان دارند؛ اين در حاليست كه در نقاط مختلف شهر شاهديم كه افراد مختلف با سوءاستفاده از عنوان «پاركبان» نسبت به دريافت وجوه از مردم اقدام مي كنند.
وي گفت: حتي اين افراد از مردم پول مي گرفتند تا زير تابلوهاي «توقف مطلقا ممنوع» پارك كنند!
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه متاسفانه پاركبان ها خيلي در چارچوب قوانين و مقررات نبودند، تصريح كرد: گزارش هاي زيادي به راهنمايي و رانندگي واصل شد درخصوص اين كه پاركبان ها نسبت به حفظ و حراست از خودروهاي مردم اقدام نكرده و حتي برخي از مغازه داران با استخدام نيروهايي با عنوان پاركبان، فضاي اطراف مغازه يا رستوران خو درا در اختيار اين افراد قرار داده و درآمدزايي مي كردند.
وي به ايسنا گفت: براساس هماهنگي انجام شده هيچ گروهي به جز پاركبان هاي جديد اجازه فعاليت در اين زمينه را ندارند و به تمامي شهروندان تاكيد مي شود از دادن وجه به ساير سوءاستفاده كنندگان در اين زمينه خودداري كرده و موارد تخلف را به پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كنند.

 



راه اندازي ايستگاه متروي چهارراه وليعصر

ايستگاه چهارراه وليعصر از خط چهار متروي تهران روز شنبه 15 آبان به صورت آزمايشي راه اندازي شد.
هم اكنون مسافرگيري در اين ايستگاه به طور كامل در طول ساعت فعاليت مترو انجام مي شود و اطلاع رساني در اين مورد نيز در حال حاضر در تمام ايستگاه هاي مترو در حال انجام است.
بهره برداري از اين ايستگاه كه در محل تقاطع دو خط چهار و سه در چهارراه وليعصر(عج) قرار دارد، موجب كاهش بار ترافيك و تسهيل دسترسي به مجموعه تئاتر شهر و پارك دانشجو مي شود. همچنين آلودگي محيط زيست نيز در اين محدوده كاهش يافته و نياز به تردد در سطح شهر با وسايل نقليه ديگر كه از سوخت فسيلي استفاده مي كنند، كاهش مي يابد.
محل اين ايستگاه با توجه به بافت فعلي چهارراه ولي عصر(عج) و انجام فعاليت هاي فرهنگي، هنري، تفريحي و تجاري در اين منطقه از اهميت بسزايي برخوردار است.
به گزارش خبرگزاري شهر خط چهار مترو با طول 20 كيلومتر و 18 ايستگاه از شهرك اكباتان آغاز و تا پايانه افسريه ادامه دارد. خط سه متروي تهران نيز با 3/35كيلومتر طول و 32 ايستگاه در 5 فاز از حد فاصل بزرگراه آزادگان تا منطقه جواديه و تا منطقه ازگل و شهرك محلاتي ادامه مي يابد كه در محل چهارراه ولي عصر(عج) و خيابان انقلاب اسلامي با خط 4 تقاطع خواهد داشت.

 



دبير همايش ملي ايمني ساختمان خبر داد
569 حادثه گودبرداري غيراصولي با 281 كشته و مجروح

دومين همايش ملي ايمني ساختمان با همكاري سازمان مديريت بحران وزارت كشور و... در تهران برگزار مي شود.
امير حسين خلوتي دبير اين همايش در نشستي خبري گفت: براساس آمارهاي سازمان بين المللي كار، سالانه حداقل 60 هزار حادثه منجر به فوت در سايتهاي ساختمان سازي در جهان گزارش شده است، يعني هر 10 دقيقه يك حادثه منجر به فوت در دنيا داريم.
وي افزود: همچنين اين آمارها نشان مي دهد كه 17 درصد حوادث مرگبار در كارگاه هاي ساختماني رخ مي دهد، ضمن اينكه در كشورهاي صنعتي بين 6 تا 10 درصد كل نيروي كار در بخش ساختمان مشغول هستند ولي 25 تا 40 درصد مرگهاي شغلي در اين حوزه است.
خلوتي مطرح كرد: براساس پژوهشي كه در اروپا انجام شده 16 درصد كارگران ساختماني در نيمي از دوره عمر كاري خود با مواد شيميايي خطرناك سر و كار دارند.
وي در ادامه فرهنگ سازي درباره ايمني و گسترش اين فرهنگ در حوزه ساخت و ساز شهري، آسيب شناسي و بررسي علل، كاستي ها و ضعفهاي موجود در رعايت ايمني، ارائه راهكارهاي تامين و ارتقاي سطح ايمني در ساخت و ساز شهري و تبيين نقش، وظايف و مسئوليتهاي دست اندركاران ساخت و ساز شهري را چهار هدف عمده اين همايش اعلام كرد.
وي با اشاره به اين كه ايمني يك فرهنگ است كه در هر يك از مراحل طراحي، ساخت و بهره برداري يك سازه بايد ساري و جاري شود، اظهار داشت: پس از فراخوان عمومي، مقالات متعددي به دبيرخانه همايش ارسال شد كه توسط كميته علمي همايش كه از اساتيد دانشگاه، مسئولان اجرايي و متخصصان هستند، بررسي و داوري شده است.
خلوتي خاطرنشان كرد: در حاشيه اين همايش، سه نمايشگاه جانبي شامل: نمايشگاه تخصصي ايمني و تجهيزات حفاظتي براي ارائه توانمنديهاي شركت كنندگان، نمايشگاه عكسهاي برتر درباره موضوع ايمني ساختمان و نمايشگاه وبلاگهاي فعال و پويا در زمينه ايمني ساختمان در نظر گرفته شده است.
وي مديريت ريسك در ارتفاع را يكي از محورهاي كارگاه هاي تخصصي اين همايش عنوان كرد و گفت: بعد از حوادث رانندگي، سقوط از ارتفاع بيشترين آمار حوادث را به خود اختصاص داده است.
دبير دومين همايش ملي ايمني ساختمان با بيان اينكه هر روز شاهد اخبار گوناگون ساختماني هستيم، افزود: حوادث ساختماني با رقم حدود 46 درصد بالاترين آمار حوادث را شامل مي شود.
خلوتي اظهار داشت: در مجموع 21 درصد حوادث رخ داده در بخش ساختمان كشورمان منجر به فوت، 19 درصد جراحت، 4 درصد شكستگي و 20 درصد ساير جراحات جزئي شده است.
وي با بيان اينكه هم اكنون متولي واحد براي ايمني ساختمان در ساخت و ساز شهري در كشور وجود ندارد، تصريح كرد: سال 86، 338 حادثه مربوط به گودبرداري و ريزش در تهران بود كه 154 مصدوم و كشته در پي داشت، اين در حالي است كه سال 87، 231 حادثه مربوط به گودبرداري و ريزش در تهران گزارش شد كه 127 مصدوم و كشته در پي داشت. با وجود كاهش اين نوع حوادث؛ اما آمار همچنان بالا و نگران كننده است.
اين همايش با تلاش موسسه تحقيق و توسعه خانه عمران و با همكاري سازمان مديريت بحران وزارت كشور، وزارت بهداشت، وزارت كار، مركز تحقيقات ساختمان و مسكن، شهرداري تهران و ... در 20 و 21 آبان ماه جاري در محل موسسه مطالعات بهره وري و منابع انساني سازمان گسترش در تهران برگزار مي شود.

 



معاون شهردار تهران: رانندگان متخلف خلع يد مي شوند

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: با هرگونه اقدام خودسرانه در افزايش نرخ كرايه برخورد خواهد شد و گشت هاي تاكسيراني ضمن اخذ مدارك متخلفان و پلاك آن ها نسبت به معرفي آن ها به كميته انضباطي اقدام خواهند كرد.
مهندس تشكري هاشمي افزود: به كميته انضباطي تاكسيراني نيز تاكيد شده است تا با رانندگان خاطي در اين زمينه تا خلع يد برخورد كند.
وي با اشاره به احتمال افزايش برخي اقلام رانندگان تاكسي با اجراي هدفمندي يارانه ها گفت: متناسب با اين مسئله قطعا شوراي شهر تهران نسبت به تغيير و يا عدم تغيير نرخ كرايه تاكسي هاي پايتخت تصميم گيري خواهد كرد.
معاون ترافيك شهردار تهران همچنين از اجرايي شدن استفاده از سامانه رهياب ماهواره اي و پرداخت الكترونيكي كرايه تاكسي ها در تهران خبر داد و گفت: اجراي اين طرح به صورت آزمايشي در چند شركت خصوصي تاكسيراني آغاز شده است كه با رفع اشكالات احتمالي سازمان تاكسيراني تلاش خواهد كرد كه اين طرح را براي تمامي تاكسي هاي تهران اجرا كند.

 



متجاوز به عنف در اصفهان اعدام شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مردي كه با همدستي دو فرد ديگر اقدام به تجاوز به عنف و سرقت از زنان و دختران بي گناه مي كرد، در اصفهان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، اوايل سال 88 به تناوب چندين فقره شكايت در حوزه قضايي ملك شهر از ناحيه چند زن طرح شد كه مدعي بودند به توسط افرادي ربوده و مورد تجاوز قرار گرفته اند. حدود چهار ماه بعد با شناسايي اتفاقي خودرو مجرمان به وسيله يكي از قربانيان و اطلاع به مأموران، خودرو موصوف متوقف و سرنشين آن به كلانتري دلالت مي گردد.
با شناسايي متهم توسط شاكي بازجويي از وي آغاز و او ضمن اعتراف به كردارش دو همدست خود را معرفي مي نمايد. بنا به اعترافات آنان اين سه نفر با همدستي يكديگر و با استفاده از خودرو تحت عنوان مسافركش قربانيان را در محله هاي خلوت سوار نموده، با تهديد به قتل آنان را به نقطه اي مناسب مي بردند و مورد آزار و اذيت قرار مي دادند و در مواردي نيز اقدام به سرقت از آنان مي كردند.
بنابراين گزارش، بنا به شكايت شكات و اظهارات متهمان در تحقيقات اوليه و در دادگاه، نظريه پزشكي قانوني و ساير قراين و محتويات پرونده، حسين-م كه راننده خودرو و سردسته گروه بود به جرم زناي به عنف به اعدام و دو همدست وي به جرم ارتباط نامشروع غير از زنا توأم با عنف و همچنين مشاركت در آدم ربايي و نيز ايراد ضرب و جرح و سرقت همراه با آزار به 74 ضربه شلاق، حبس تا 18 سال، پرداخت ديه و رد اموال مسروقه محكوم شدند و حكم صادره اعدام در خصوص متهم رديف اول در محوطه زندان مركزي اصفهان به اجرا درآمد.

 



در كمتر از يك هفته صورت گرفت
شناسايي و دستگيري قاتلان خانواده برنج فروش بابلي

بابل-خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي بابل از شناسايي و دستگيري قاتلين خانواده برنج فروش بابلي خبر داد.
سرهنگ علي رستمي ادامه داد: در كمتر از هفت روز قاتلين برنج فروش بابلي به نام مرتضي توكلي، همسرش و دو فرزند دختر 7 ساله و پسر 11 ساله را كه در منزل با قساوت به قتل رسيده بودند، با شگردهاي پليسي دستگير شدند. فرمانده نيروي انتظامي بابل گفت: قاتلين كه بنا بودند و در منزل مقتول بنائي مي كردند روز جمعه به بهانه گرفتن وسايل بنائي داخل منزل مي شوند و با قساوت تمام پدر و مادر و فرزندان را به قتل مي رسانند. به گفته وي قاتلين به نام هاي م-س 37 ساله و الف-ت 33 ساله بودند كه انگيزه قتل را سرقت اعلام كردند. فرمانده نيروي انتظامي از تمامي مسئولين استاني و شهرستاني و ماموران آگاهي و پليس كه با تلاش بي شائبه در مدت كمي توانستند قاتلين را دستگير كنند، تشكر كرد.

 



تمديد مهلت ثبت نام تكميل ظرفيت كنكور 89

معاون سازمان سنجش از تمديد مهلت انتخاب رشته مرحله تكميل ظرفيت آزمون سراسري 89 تا ساعت 24 يكشنبه خبر داد.
دكتر حسين توكلي با اشاره به تمديد مهلت ثبت نام مرحله تكميل ظرفيت كنكور 89، گفت: داوطلباني كه در آزمون سراسري 89 شركت كرده و در دوره هاي روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شده اند؛ مي توانند براي پذيرش در مرحله تكميل ظرفيت اين آزمون با توجه به شرايط و ضوابط لازم تا ساعت 24 امروز 16 آبان ماه براي ثبت نام به سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه داوطلبان امكان انتخاب حداكثر 02 كد رشته دارند، اظهار كرد: داوطلبان بايد توجه داشته باشند قبل از پرداخت مبلغ نمي توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.رئيس سازمان سنجش آموزش كشور نيز از افزايش 02 درصدي ظرفيت پذيرش دانشجو در آزمون كارشناسي ارشد سال 0139 خبر داد.دكتر محمدحسين سرورالدين با تاكيد بر اينكه شيوه آزمون كارشناسي ارشد امسال همانند سال گذشته است، خاطر نشان كرد: شيوه برگزاري آزمون نسبت به سال گذشته تغييري نكرده است.وي با اشاره به سياست وزارت علوم در راستاي توسعه دوره هاي تحصيلات تكميلي، گفت: براين اساس پيش بيني مي شود كه ظرفيت پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد سال آينده 02 درصد افزايش داشته باشد.

 



حوادث كوتاه از كشور

مخزن غيراستاندارد
بوشهر- خبرنگاركيهان: يك دستگاه خودروي پيكان به دليل غيراستاندارد بودن مخزن گاز مايع به همراه راننده اش در آتش سوخت. در اين آتش سوزي راننده خودروي پيكان به شدت دچار سوختگي شد و به بيمارستان انتقال يافت. حال اين مصدوم وخيم گزارش شده است.
درگيري منجر به قتل
¤ در جريان درگيري سه نوجوان با دو تبعه افغاني در شهر چغادك استان بوشهر يك تبعه افغاني در اثر ضربات چاقو به قتل رسيد. ماموران آگاهي بوشهر سه نوجوان مزبور را دستگير كردند. علت اين درگيري اذيت و آزار يك خانواده افغاني از سوي نوجوانان فوق عنوان شده است.
عدم رعايت اصول ايمني
اراك- خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: انفجاري كه در پاساژ طبائيان شهر اراك رخ داد به دليل بي احتياطي و عدم رعايت اصول ايمني در فروشگاه لباس در اين پاساژ بود.
سرهنگ پاسدار نعمت الله رفيعي افزود: در اثر اين انفجار علاوه بر مغازه لباس فروشي به مغازه هاي ديگر نيز آسيب وارد شد. خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني دربر نداشت.
واژگوني اتوبوس
كرمان- خبرگزاري فارس: براساس اعلام فرماندهي انتظامي شهرستان بردسير، ساعت 10 دقيقه بامداد چهارشنبه يك دستگاه اتوبوس كه از كرمان عازم بندرعباس بود، در سه كيلومتري بردسير واژگون شد.بر اثر اين حادثه 6 نفر به شدت مجروح شدند و براي درمان به بيمارستان شهيد باهنر كرمان منتقل شدند.كارشناس تصادفات راهنمايي و رانندگي استان كرمان علت وقوع اين سانحه رانندگي را بي توجهي راننده به جلو به هنگام رانندگي اعلام كرده است.
زلزله در خاش
زاهدان- خبرگزاري فارس: مدير كل ستاد حوادث غيرمترقبه سيستان و بلوچستان گفت: زلزله اي به بزرگي 4 و 9دهم ريشتر در 38 كيلومتري شمال غرب خاش و زلزله اي به بزرگي 3 و يك دهم ريشتر 70كيلومتري شمال خاش را لرزاند.
حجتعلي شايانفر اظهار داشت: اين زلزله در ساعت 25:23 و 59 ثانيه چهارشنبه 38 كيلومتري شمال غرب خاش در دامنه هاي جنوب تفتان و حوالي تورشاب و كوشه اتفاق افتاد.
وي افزود: زلزله دوم به بزرگي 3 و يك دهم ريشتر در ساعت 6 دقيقه و 39ثانيه بامداد روز پنجشنبه در 70كيلومتري شمال خاش و 23كيلومتري جنوب شهر ميرجاوه به وقوع پيوست.
مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه سيستان و بلوچستان ادامه داد: با هماهنگي هايي كه با فرمانداران خاش و زاهدان انجام شده تا اين لحظه هيچگونه گزارشي مبني بر بروز خسارات جاني و مالي نداشته ايم.
كشف 454 كيسه مواد مخدر
يزد- خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي يزد گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهريز در 48 ساعت گذشته، 454 كيلوگرم انواع مواد مخدر از نوع كراك، شيشه، هروئين و ترياك كشف و ضبط و در مجموع 17نفر را نيز در اين عمليات ها دستگير كردند.

 



ريخت و پاش هاي آل سعود

يك خانواده از شاهزادگان آل سعود، بالاترين پرداخت اجاره بها در تاريخ آمريكا را به خود اختصاص داد.
به نوشته روزنامه «المصريون»، اين خانواده سلطنتي آل سعود كه نامش فاش نشده است، 7 سوئيت مجلل هتل معروف نيويورك (والدرو استوريا) را با پرداخت ماهانه 210 هزار دلار، اجاره كردند.
برپايه اين گزارش اين خانواده آل سعود كه از 29نفر تشكيل شده است، هفته گذشته بدون سروصدا، سوئيت هاي مجلل طبقات 37 تا 41هتل مجلل نيويورك را به اجاره خود با قيمت 5/787 هزارريال سعودي (معادل 200هزار دلار) درآوردند.
يك شهروند نيويوركي با تعجب به رسانه هاي محلي گفت تاكنون در عمر خود نشنيده است كه اجاره اي بالاتر از 200هزار دلار در نيويورك پرداخت شود.اين سوئيت هاي مجلل جزيي از مجموعه جهاني هيلتون است كه در سال 1931تاسيس و در بهترين نقطه شهر نيويورك قرار دارد و فقط روساي جمهور، ثروتمندان و شاهزادگان قادر به پرداخت اجاره اقامت در آن هستند.اما ظاهرا براي خاندان آل سعود، پرداخت اين مبالغ، چيزي به حساب نمي آيد.

 



آتشفشان دهكده اندونزي را خاكستر كرد

فوران آتشفشان اندونزي باعث خاكستر شدن يك دهكده و مرگ 152نفر از ساكنان آن شد.
بنابر گزارش هاي رسيده هنوز هم لرزش هاي زمين ادامه داشته و ابرهاي خاكستر و گاز از آتشفشان برمي خيزد.به نوشته آسوشيتدپرس دهكده برانگانگ در فاصله 15 كيلومتري مركز آتشفشان كاملاً سوخته و از بين رفته است.تا شعاع 20كيلومتري اطراف آتشفشان اعلام وضعيت اضطراري شده است كه اين هشدار در شهر تاريخي يوگياكارتا بيشتر از ساير مناطق است.بزرگترين تهديد رودخانه كد است كه از ارتفاع 3 هزار متري اين كوهستان سرچشمه گرفته و به قلب شهري 400 هزار نفري سرازير مي شود كه مي تواند به عنوان مجرايي براي جريان مواد آتشفشاني مرگباري باشد كه مي توانند با سرعت 100كيلومتر در ساعت جريان يابند. در حال حاضر اين رودخانه با گل و لاي و صخره و ساير مواد مسدود شده است.آخرين انفجار اين آتشفشان بيش از 50 ميليون متر مكعب مواد آتشفشاني را رها كرد كه بزرگترين فعاليت آن در يك قرن گذشته بوده است.

 



كشف مجسمه «آمنهوتب» در مصر

مجسمه 3هزار و 400 ساله «آمنهوتب3» در مصر كشف شد.
باستان شناسان مصري 2 مجسمه «فرعون آمنهوتب3» را كه مربوط به 3 هزار و 400 سال قبل است، كشف كرده اند. نيمه ارزشمند اين مجسمه در آرامگاه آمنهوتب3 در منطقه لوكسور در جنوب مصر پيدا شده بود.اين مجسمه نشان مي دهد كه فرعون با خداي خورشيد نشسته است و اين زيباترين مجسمه اي است كه تاكنون از قبور مدفون فراعنه بيرون آورده شده است.ماه گذشته در همين منطقه يك مجسمه دوتايي از همين فرعون كشف شده بود.«آمنهوتب3» در بين سال هاي 1352تا سال 1390 قبل از ميلاد مسيح حكومت مي كرده است و باستان شناسان معتقدند كه دوران وي يكي از مهمترين و موفق ترين دوران هاي مصر بوده است.

 



پل پيشگو دوم وارد ميدان شد

به دنبال مرگ هشت پاي معروف (پل پيشگو)، كه شهرت زيادي براي صاحبانش به دنبال داشت اكنون هشت پاي ديگري موسوم به پل دوم جايگزين آن شد.
اين هشت پاي فرانسوي پنج ماهه هنوز در مورد مهارت هاي پيشگويي مورد سنجش قرار نگرفته است.اين هشت پا اكنون از فرانسه به آكواريوم مركز «حيات دريايي» اوبرهاوزن آلمان يعني محل زندگي پل اول منتقل شده است.گفتني است، پل اول چندين بازي جام جهاني 2010 را صحيح پيش بيني كرده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14