(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 16 آبان 1389- شماره 19783

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تروليوم ريويو: ايران به منابع جديد براي خريد بنزين دست يافته است
اعطاي نشان ملي ايثار به خانواده 32 شهيد استان تهران
معرفي 3 عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در جلسه آتي شوراي انقلاب فرهنگي
نادران: مجلس از دولت حمايت جدي مي كند
پيام تشكر احمدي نژاد از مردم لبنان
شهاب الدين صدر: جوانان پاي دفاع از نظام قاطعانه خواهند ايستاد
طراحي 3 فيلترشكن براي ضد انقلاب توسط آمريكا
در سكوت ميراث فرهنگي قصر فيليه خرمشهر براي هميشه از صفحه تاريخ حذف شد
طراحي و ساخت كوچكترين ميكروفن جهان در بابل
انتقاد امام جمعه اردبيل از اقدام موهن يك نشريه جمهوري آذربايجان
اظهارات عضو مؤسسه تحقيقات حجامت درباره مزاياي اين شيوه درماني
رشد چشمگير صادرات غيرنفتي كشور علي رغم تحريم ها
دستيابي به رشد 149 درصدي صادرات در پايان برنامه چهارم
نماينده ولي فقيه در خوزستان:منشأ پيروزي هاي ايران در مقابل فتنه هاي دشمنان ولايت اهل بيت (ع) است
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ايران:
گوسفندان قرباني حجاج ايراني به سيل زدگان پاكستاني اهدا مي شود
دانش آموز كرجي مدال جهاني اختراعات آلمان را كسب كرد
طومار 25 متري مردم كرمانشاه به رهبر انقلاب براي انتشار رساله عمليه
اخبار ادبي و هنري



با بي اثر كردن تحريم ها
پتروليوم ريويو: ايران به منابع جديد براي خريد بنزين دست يافته است

پايگاه اينترنتي پتروليوم ريويو طي گزارشي با تصريح به ناكامي آمريكا در متوقف كردن بنزين به ايران تاكيد كرد كه كشورهاي آسيا و اقيانوسيه جايگزين اروپايي ها در تأمين بنزين ايران شده اند.
به گزارش فارس، پتروليوم ريويو در گزارش تحليلي خود نوشت در حالي كه آمريكا فشارهاي زيادي را بر تامين كنندگان سنتي بنزين ايران وارد مي كند تهران براي تامين بنزين مورد نياز خود به كشورهاي آسيا- اقيانوسيه روي آورده است.
براساس اين گزارش تحريم هاي غرب و شوراي امنيت موجب كاهش واردات بنزين ايران از كشورهاي اروپايي و به طور كلي موجب كاهش واردات بنزين توسط ايران شده است. ميزان واردات بنزين ايران از 25 هزار بشكه در روز در ماه اوت به 40 هزار بشكه در روز در ماه سپتامبر افزايش يافته است ولي اين رقم كمتر از 100 هزار بشكه در روز در ماههاي قبل از جولاي است. اين رقم در مدت مشابه سال قبل نيز به 140 هزار بشكه در روز مي رسيد.
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا قانون تشديد تحريمهاي تجاري و اقتصادي بر ضد ايران را در اول جولاي امضا كرد.
مسعود ميركاظمي وزير نفت ايران اعلام كرد كه پس از استفاده از ظرفيت واحدهاي پتروشيمي براي توليد بنزين ايران هم اكنون با مازاد 20 هزار بشكه در روز توليد بنزين روبرو است. تقاضاي بنزين در ايران حدود 400 هزار بشكه در روز است. تهران از ماه سپتامبر صادرات بنزين را آغاز كرده است. اين در حالي است كه شركت ملي نفت ايران واردات بنزين از چين و سنگاپور را افزايش داده است.
براساس اين گزارش واردات بنزين از آسيا و اقيانوسيه طي ماه سپتامبر روزانه به 30هزار بشكه رسيده است.
اين رقم در ماه اوت به صفر رسيده بود. پيش بيني مي شود اين رقم در ماه اكتبر به بيش از 65 هزار بشكه در روز برسد. تا پايان ماه سپتامبر سنگاپور يك ميليون بشكه بنزين به بندرعباس ايران صادر كرده است. محموله يك ميليون بشكه بنزين ديگري نيز كه اواخر سپتامبر در هنگ كنگ بارگيري شد اواسط اكتبر به ايران تحويل شده است. نفت كش امين ايران نيز اواخر سپتامبر براي بارگيري محموله بنزين از چين وارد بندر ژوشان شده است.
اين نفت كش نيز اواسط اكتبر در ايران تخليه خواهد شد.
براساس اين گزارش شركت هاي چيني با مبادله نفت و بنزين با ايران با يوان موافقت كرده اند. شركت هاي چيني پيش از اين به صورت قانوني بنزين مورد نياز ايران را از طريق امارات صادر مي كردند ولي اكنون اين مبادلات به صورت مستقيم انجام مي شود. البته محموله هاي كوچكي نيز هنوز از امارات به بندرعباس وارد مي شود.
محموله 100هزار بشكه اي بنزين از بندر جبل علي امارات با پرچم اين كشور در اوايل سپتامبر به ايران صادر شد. منابع آگاه شركت رويال اويستر امارات را فروشنده بنزين به ايران معرفي مي كنند ولي اين شركت اين مسئله را رد كرده است.
يك محموله ديگر 100 هزار بشكه اي نيز كه با پرچم جزاير مارشال از جبل علي به بندرعباس حركت كرده بود اواخر سپتامبر به ايران رسيده است.

 



از سوي رئيس جمهور صورت گرفت
اعطاي نشان ملي ايثار به خانواده 32 شهيد استان تهران

رئيس جمهور كشورمان به خانواده هاي 32 شهيد استان تهران نشان ملي ايثار اعطا كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد، ديروز در جريان دور سوم سفرهاي استاني دولت به تهران از خانواده 32 شهيد اين استان با اعطاي نشان ملي ايثار تجليل كرد.
از اين 32 خانواده شهيد، تعداد 12 خانواده دو شهيد و 18 خانواده نيز يگانه فرزند خود را در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تقديم كرده اند. همچنين دو خانواده نيز همسر و فرزند خود را در جريان جنگ تحميلي تقديم انقلاب كرده اند.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين مراسم با بيان اينكه ايثارگري و شهادت بالاترين و بزرگترين هديه خداوند به بشريت است، درباره دليل اعطاي نشان به خانواده شهدا و ايثارگران گفت: اهداي نشان به خانواده شهدا به معناي اظهار ارادت، دلبستگي، بدهكاري ملت ايران و همه ملت ها به خانواده بزرگ ايثارگران است.
وي افزود: حقيقت اين است كه نه تنها ملت ايران بلكه همه بشريت امروز مديون ايثار ايثارگران ايران عزيز هستند.
رئيس جمهور تصريح كرد: اگر ايثار نبود امروز از عزت، عظمت، استقلال و الهام بخشي ملت ايران چيزي باقي نمي ماند بنابراين هرچه داريم از ايثار ايثارگران است.
احمدي نژاد اظهار داشت: اگر مي خواهيم مسير پيشرفت و عزت ادامه داشته باشد و به قله برسيم راه، راه ايثارگري است.
وي همچنين با اشاره به سخني از امام(ره) «ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد»، يادآور شد: همه خوبي ها، زيبايي ها و ارزش هاي مانده در تاريخ محصول ايثارگري است از همين رو اگر از خداپرستي، جوانمردي، گذشت، عدالت و محبت چيزي مانده و حتي ماندگاري خود انسان مديون ايثارگري است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه مستكبران فرياد زيادي مي زنند اما كاري از دستشان برنمي آيد، اظهار داشت: به فضل الهي به خاطر ايثار خانواده شهدا و ايثارگران در آينده نزديك يك روزي خواهد رسيد كه همه كساني كه طي 31 سال بالاترين ظلم را بر ملت ايران كردند براي بقاي خود به حمايت ملت ايران محتاج شده و دست نياز به سمت آنها دراز مي كنند.
وي ادامه داد: امروز صحنه خيلي روشن است در يك طرف ملت ايران قرار دارد كه اوج مي گيرد و در طرف ديگر مستكبران و خودپرستان هستند كه به سرعت در سراشيبي ذلت و خفت قرار دارند و به حول و قوه الهي در آينده نزديك خواهيم ديد اثري از ظالمان و مستكبران در جهان نخواهد ماند كه اين وعده الهي است.

 



محمديان خبر داد
معرفي 3 عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در جلسه آتي شوراي انقلاب فرهنگي

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي از معرفي 3 عضو اين شورا براي عضويت در هيئت امناي دانشگاه آزاد در جلسه آتي شورا خبر داد.
حجت الاسلام «محمد محمديان» رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفت وگو با فارس با اشاره به اصلاح بندهاي 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بعد از اعلام نظر رسمي مقام معظم رهبري در خصوص غيرشرعي و غيرقانوني بودن وقف اموال اين دانشگاه و لزوم بازنگري در مواد مذكور، اظهار داشت: با اصلاح و بازنگري اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اكنون تركيب هيات دانشگاه آزاد مشخص شده است و انتخاب اعضاي آن نيز به طور طبيعي در جلسه بعدي شورا پيگيري خواهد شد.
وي افزود: در جلسه بعدي، نمايندگان پيشنهادي شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي عضويت در هيئت امناي دانشگاه آزاد معرفي خواهند شد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: هيات موسس دانشگاه آزاد هم يك ماه فرصت دارد تا افراد مدنظر خود را براي عضويت در هيئت امناي اين دانشگاه به شورا معرفي كند.
محمديان درخصوص زمان معرفي رئيس جديد دانشگاه آزاد نيز خاطر نشان كرد: زماني كه هيئت امنا به طور كامل شكل بگيرد طبيعتاً نخستين موضوع پس از تشكيل جلسه هيئت امنا، انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد خواهد بود.
براساس اين گزارش، با تصويب بند 10 اساسنامه دانشگاه آزاد 3 نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها با مرتبه علمي دانشيار و بالاتر به انتخاب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و 3 نفر از اعضاي هيئت موسس دانشگاه آزاد كه يكي از آنها حتماً بايد روحاني باشد، به عضويت هيئت امنا انتخاب خواهند شد.
پيش از اين مقرر شده بود كه هيات امناي دانشگاه آزاد علاوه بر شخصيت هاي حقوقي، يعني وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا نمايندگان آنها، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها يا معاون وي و رئيس دانشگاه به عنوان دبير هيئت امناء، با معرفي 5 نفر از اعضاء هيئت علمي تمام وقت دانشگاه ها در مرتبه دانشياري و يا بالاتر به پيشنهاد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و همچنين 4 نفر از اعضاي هيئت موسس دانشگاه آزاد كه حتماً يك نفر از آنها روحاني باشد، تشكيل شود.
بنابراين با تصميم و تصويب جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي، 2 نفر از گزينه هاي پيشنهادي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و يك نفر از گزينه هاي پيشنهادي هيئت موسس دانشگاه آزاد كم شده و تعداد 13نفره هيئت امنا به 10 نفر كاهش يافت.

 



نادران: مجلس از دولت حمايت جدي مي كند

الياس نادران گفت: مجلس شوراي اسلامي از دولت اصولگراي دهم حمايت جدي مي كند.
نماينده مردم تهران در مجلس در گفت وگو با ايرنا با تاكيد بر اينكه مجلس و دولت اصولگرا هيچ اختلافي با هم ندارند افزود: مجلس شوراي اسلامي محل تصميم گيري جمعي است و آراي آن قابل پيش بيني نيست به همين دليل ممكن است تحت تاثير شرايط و بحث هاي پيش آمده، موضع واحدي اتخاذ نشود.
وي تصريح كرد: در اين شرايط، تظاهر بيروني به گونه اي است كه بين مجلس شوراي اسلامي و دولت اختلاف نظر وجود دارد اما واقعيت اين نيست و مجلس شوراي اسلامي از دولت حمايت جدي مي كند و دولت نيز نگاه مثبتي به مجلس دارد.
نادران تاكيد كرد: عده اي به دنبال اين هستند تا با ايجاد اختلاف بين مجلس اصولگرا و دولت اصولگرا «مرده اصلاحات» را زنده كنند اما بايد از شيطنت آنهايي كه به دنبال ايجاد اختلاف افكني بين دولت و مجلس اصولگرا هستند، دوري كرد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي درخصوص اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در كشور از سوي دولت دهم نيز گفت: اجراي دقيق اين قانون بستگي به همكاري مردم و اصناف با اين قانون دارد.
نادران يادآور شد: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها براي كشورضروري و الزامي است و اين قانون يك فرصت براي وحدت ملي است و دولت نيز نبايد خود را از نگاه هاي كارشناسي براي اجراي اين قانون محروم كند.

 



پيام تشكر احمدي نژاد از مردم لبنان

سفير كشورمان در لبنان در ديدار با رئيس جمهور اين كشور پيام تشكر احمدي نژاد از ملت و دولت لبنان را به دليل استقبال رسمي و پرشور مردمي ابلاغ كرد.
«غضنفر ركن آبادي» در ديدار با ميشل سليمان، رئيس جمهور لبنان پيام تشكر رئيس جمهور كشورمان از ملت و دولت لبنان را به دليل استقبال رسمي و پرشور مردمي در سفر اخير به لبنان ابلاغ كرد.
وي در اين ديدار آمادگي كشورمان را براي توسعه روابط دوجانبه با لبنان در تمامي زمينه ها اعلام كرد و گفت كه رئيس جمهور ايران بر اهميت وحدت ملي در لبنان و ضرورت حفاظت از آن تاكيد داشته و آن را عنصر اصلي در لبنان مي داند.
رئيس جمهور لبنان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهميت سفر احمدي نژاد به لبنان به حضور گروه ها و جناح هاي مختلف لبناني در مراسم استقبال رسمي از رئيس جمهور ايران اشاره و از سطح فعاليت هاي ايراني-عربي در لبنان به ويژه ديدار سه جانبه اخير ميان سفيران كشورهاي ايران، سوريه و عربستان در بيروت ابراز رضايت و خرسندي كرد.
وي ديدار سفيران سه كشور را اقدامي مهم براي لبنان توصيف كرد و آن را موجب كاهش بحران در عرصه لبنان دانست.
براساس اين گزارش سفير ايران در بيروت و رئيس جمهور لبنان طي اين ديدار به بررسي توافقنامه هاي مشترك همكاري كه در حاشيه سفر احمدي نژاد به لبنان امضا شده بود، پرداخته و بر اجراي آن تاكيد كردند.

 



شهاب الدين صدر: جوانان پاي دفاع از نظام قاطعانه خواهند ايستاد

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه هر كجا پاي دفاع از نظام و انقلاب به ميان بيايد، جوانان كشور قاطعانه وارد عمل شده و در برابر فتنه ها مي ايستند.
«سيدشهاب الدين صدر» در جمع مردم اهواز با بيان اينكه جوانان كشور با ايمان به خدا و پيروي از آرمان هاي امام و شهدا و تبعيت از ولايت فقيه توانستند در دوران دفاع مقدس استعدادهاي بالقوه خود را شكوفا كنند، گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند همين جوانان كشور فتنه سال 88 را خنثي كردند. اين در حالي است كه برخي تئوري پردازان غربي به اشتباه تصور مي كنند كه تغيير در ظاهر عده اي از جوانان در شهرها به معناي كمرنگ شدن اعتقادات مذهبي و ديني آنان است.
وي افزود: آنچه دشمنان انقلاب به آن دل بسته اند چيزي جز سراب نيست و همين جوانان كشور به هر ظاهر و لباسي در مناسبت هاي مختلف به باورها و اعتقادات ديني و ملي احترام مي گذارند و هر كجا كه پاي اسلام و انقلاب به وسط بيايد قاطعانه در مقابل فتنه ها مي ايستند. دكتر صدر، در پاسخ به سوالي درباره نحوه تعامل مجلس با قواي ديگر، اظهار كرد: شاخص و ميزان نظام نظرات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و ولي فقيه است و همه قوا نيز از ايشان مشروعيت مي گيرند. بنابراين قواي سه گانه در عين استقلالي كه دارند، مسير و راه مشخص شده توسط مقام معظم رهبري را در چارچوب وظايف و اختيارات قانوني طي مي كنند.
وي افزود: در حال حاضر هم مجلس، هم دولت و هم قوه قضائيه داراي وجه اصولگرايي و در خط رهبري بودن هستند كه فرصت هاي خوبي براي خدمت فراهم مي كند چرا كه هيچ وقت كشور در چنين وضعيتي قرار نداشته است، به همين دليل و با توجه به توصيه هاي مقام معظم رهبري تعامل سازنده اي بين قواي سه گانه كشور وجود دارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هر حركتي كه در جهت تقابل و تفرقه بين قواي سه گانه باشد را نمي پسنديم البته اختلاف نظرهاي كارشناسي بين قوا وجود دارد كه با رجوع به نظر مقام معظم رهبري به تعامل مي انجامد.

 



در نشست بروكينگز رونمايي شد
طراحي 3 فيلترشكن براي ضد انقلاب توسط آمريكا

معاون وزارت خارجه آمريكا در امور ايران گفت كه واشنگتن براي دور زدن سيستم فيلترينگ ايران 3 نرم افزار تهيه كرده كه در اختيار مخالفان ايراني قرار خواهد گرفت.
به گزارش مشرق، انديشكده آمريكايي بروكينگز براي منحرف ساختن افكار عمومي جهان از نقض حقوق بشر در آمريكا، جلسه اي با حضور چند پناهنده سياسي ايراني از جمله مشاور سياسي پيشين مهدي كروبي تشكيل داد.
در اين جلسه، فايلو ديبل معاون جديد مديركل وزارت خارجه آمريكا در امور ايران از استراتژي جهاني آزادي اينترنت كه مورد نظر وزير خارجه آمريكاست صحبت كرد و افزود: ايران نيز در اين استراتژي جاي دارد و بخشي از آن طرح، در دسترس قرار دادن 3 نرم افزار رايگان در اختيار ايرانيان داخل كشور است تا بتوانند فرصت بهتري براي دسترسي آزاد به اينترنت و شبكه هاي ارتباط آزاد بيابند.
در پايان اين جلسه از سه نرم افزار تهيه شده به سفارش وزارت خارجه آمريكا رونمايي شد.
بروكينگز با برگزاري اين نشست با موضوع وضعيت نقض حقوق بشر در ايران، قصد دارد افكار عمومي را از پرونده حقوق بشر آمريكا به موضوع ايران منحرف كند.
دو ماه قبل نيز مركز سابان وابسته به انديشكده «بروكينگز» نشستي را با حضور 150 كارشناس برجسته و متخصص جهان در حوزه ايران برگزار كرد كه تعدادي از مقامات بلندپايه دولت آمريكا نيز در اين نشست حضور داشتند و پيشنهاداتي را درباره چگونگي نفوذ و اخلال در ايران مطرح كردند.
در اين نشست سعي شده بود تا متخصصان بتوانند به تحليل عميقي از سياست جهاني در قبال ايران دست پيدا كنند و از منظر همسايگان ايران و بازيگران مهم بين المللي نظير چين و روسيه، مسائلي را كه توسط ايران مطرح شده بود بررسي كنند.
مركز سابان كه توسط ميلياردر صهيونيست «حيم سابان»(chaim saban) راه اندازي شده است، وابسته به انستيتو بروكينگز است.
انستيتو بروكينگز همان نقشي را در تصميم سازي استراتژيك براي حزب دموكرات به رياست جمهوري اوباما ايفا مي كند كه انستيتو امريكن اينترپرايز براي دولت جمهوري خواهان به رهبري بوش ايفا مي كرد.

 



در سكوت ميراث فرهنگي قصر فيليه خرمشهر براي هميشه از صفحه تاريخ حذف شد

بار ديگر بلدوزرها در نبود متوليان ميراث فرهنگي كشور يك بناي ثبت شده در فهرست آثار ملي را موسوم به قصر «فيليه» خرمشهر، براي هميشه تخريب كردند.
سخنگوي انجمن دوستداران ميراث فرهنگي خوزستان به مهر در اهواز گفت: تاكنون واكنشي علني از سوي سازمان ميراث فرهنگي آبادان در اين مورد مشاهده نشده است.
مجتبي گهستوني افزود: تخريب قصر قاجاري فيليه كه در سال 1379 به شماره 2845 در فهرست آثار ملي ثبت شده بود در حالي صورت گرفت كه برخلاف گفته هاي مديران ميراث فرهنگي آبادان مرمت بخشي از اين بنا از دو سال پيش آغاز شده بود.
وي اضافه كرد: انتظار مي رفت اين بنا با توجه به مرزي بودن آن و همچنين شدت حملات در زمان جنگ تحميلي تخريب شود ولي همچنان استحكام خود را حفظ كرده و در وضعيت نسبتاً خوبي بسر مي برد در عين حال از نظر مرمتي و ساخت و ساز نياز به رسيدگي فراواني دارد.
سخنگوي انجمن دوستداران ميراث فرهنگي خوزستان اظهار داشت: قصر فيليه در محدوده شلمچه در كنار اروندرود واقع است. آجركاريهاي اين بنا از ويژگيهاي آن محسوب مي شد كه درب و پنجره هاي آن از چوب ساج و آبنوس ساخته شده و از آئينه كاريهاي سقف، داخل اطاقها، طارم و ايوانهاي آن با تمثالهاي پادشاهان قاجار برخوردار بود.
گهستوني يادآور شد: سازمان ميراث فرهنگي در سال 1387 هم مبلغ 400 ميليون تومان اعتبار براي يك اقدام غير مرمتي در جوار قصر فيليه به منظور ايجاد يك ساختمان جديد براي الحاق به قصر هزينه كرده بود تا پس از مرمت اين بنا مهمانسراي كاركنان شركت تأسيسات دريايي ايجاد شود.

 



با استفاده از نانو فناوري صورت گرفت
طراحي و ساخت كوچكترين ميكروفن جهان در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
ساخت كوچكترين ميكروفن جهان موجب شگفتي در جشنواره بين المللي نانو شد.
طراحي و ساخت كوچكترين ميكروفن جهان با استفاده از فن آوري نانو در سومين جشنواره بين الملل فن آوري نانو در تهران موجب شگفتي شد.
عضو هيئت علمي دانشكده برق صنعتي نوشيرواني بابل طي گفت وگويي با كيهان اعلام كرد: طراحي و ساخت اين ميكروفن به مدت سه سال به طول انجاميد و با استفاده از اين ميكروفن مي توان سمعك هاي بسيار كوچكي ساخت كه در داخل گوش افراد ناشنواقرار گرفته و در معرض ديد نباشد. وي با اشاره با بكارگيري اين ميكروفن در امر صيادي گفت: اين ميكروفن در زير آب دريا جهت شناسايي و اندازه گيري امواج صوتي كاربرد مناسب دارد.
دكتر بهرام عزيزالله گنجي در خاتمه تجاري سازي اين محصول را در صورت فراهم كردن امكانات و تجهيزات صنعتي و حمايت هاي مالي در داخل كشور امكان پذير دانست.

 



انتقاد امام جمعه اردبيل از اقدام موهن يك نشريه جمهوري آذربايجان

امام جمعه اردبيل اقدام يك نشريه چاپ جمهوري آذربايجان در توهين به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) را در آستانه سفر دكتر احمدي نژاد به اين كشور محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري رسا در اردبيل، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن عاملي، نماينده ولي فقيه در اردبيل، روز جمعه در خطبه هاي نماز جمعه مركز استان با انتقاد از اقدام يك نشريه چاپ جمهوري آذربايجان در توهين به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص)، گفت اين اقدام در كشوري به وقوع پيوست كه بيش از 70 درصد جمعيت آن را مسلمانان و شيعيان تشكيل مي دهند، دولت اين كشور بايد برخورد قاطع با توهين كنندگان داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: پشت پرده اقدام موهن هفته نامه آلما چاپ باكو، صهيونيست ها قرار دارند و از اين اقدام قصد ايجاد اختلاف در بين شيعيان را دارند. وي با تشريح ابعاد مختلف اين اقدام موهن تصريح كرد: جسارت نشريه آلما در شرايطي صورت گرفته كه دكتر احمدي نژاد در آستانه سفر به جمهوري آذربايجان است.
امام جمعه اردبيل با بيان اين كه دولت جمهوري آذربايجان نبايد به ابزاري براي مقاصد رژيم صهيونيستي تبديل شود، گفت: صهيونيست ها در تلاش براي تيره ساختن روابط بين مردم مسلمان ايران و آذربايجان هستند.

 



اظهارات عضو مؤسسه تحقيقات حجامت درباره مزاياي اين شيوه درماني

عضو مؤسسه تحقيقات حجامت گفت: حجامت هيچ محدوديت سني ندارد و معالجه انواع بيماري ها مثل سكته قلبي، چربي خون و اوره بالا از مزيت هاي اين شيوه درماني است.
حميد مصطفيان در گفت وگو با ايسنا در همدان با بيان اين مطلب افزود: حجامت از زير مجموعه هاي طب سنتي و مورد تأييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
وي از درمان 48 هزار بيمار طي 9 سال به كمك حجامت در استان همدان خبر داد و گفت: توصيه هاي مكرر پيامبر اسلام(ص) به انجام عمل حجامت و مزاياي بسيار اين طب از علل افزايش استقبال مردم از حجامت است.
مصطفيان درباره تفاوت اهداي خون با حجامت تصريح كرد: اهداي خون شايد هيچ سود و زياني براي فرد دهنده نداشته باشد اما ميزان خوني كه هنگام اهدا از فرد گرفته مي شود، نسبت به حجامت بيشتر است ولي ميزان تركيبات زائد خون مانند اسيد اوريك، اوره، قند، كلسترول و چربي خون در خون گرفته شده از حجامت بيشتر است.
عضو مؤسسه تحقيقات حجامت ايران با بيان اينكه ضريب هوشي و سرعت رشد كودكان حجامت شده، نسبت به ساير هم سالان بيشتر بوده است، گفت: وزارت بهداشت براي رواج طب سنتي و اسلامي در جامعه بايد آموزش هاي علمي و لازم را به همه پزشكان ارايه كند تا ضمن گسترش اين علم تلاش شود تا اين شيوه درماني به درستي اجرا شود.

 



مدير كل دفتر برنامه ريزي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران خبر داد
رشد چشمگير صادرات غيرنفتي كشور علي رغم تحريم ها

مدير كل دفتر برنامه ريزي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران گفت: صادرات غيرنفتي كشور با وجود اعمال تحريم ها عليه نظام جمهوري اسلامي امسال از رشد چشمگيري برخوردار بوده است.
به گزارش ايرنا، «محمدرضا ايزديان» در جمع صادركنندگان نمونه استان قزوين افزود: مشكلات اقتصادي جهاني موجب شده است تا نرخ ارز در آينده دچار تغيير اساسي شود و در كوتاه مدت و ميان مدت انتظار مي رود با وضعيت كنوني اقتصادي اين نرخ كاهش پيدا كند.
وي اظهار داشت: مهمترين بازار هدف صادراتي ما كشور چين است كه در پتروشيمي و مواد خام بزرگترين مصرف كننده مواد اوليه است و پس از چين كشورهاي عراق، امارات، هند، تايوان و كره جنوبي جزو بازار هدف ما هستند.
اين مسئول خاطرنشان ساخت: در سال جاري تاكنون10 ميليارد دلار از صادرات كشور برابر با 84 درصد به قاره آسيا بوده است.
ايزديان ادامه داد: در سال گذشته با احتساب ميعانات گازي ميزان صادرات كشور 27 ميليارد و 600 ميليون دلار بود كه بدون ميعانات از مرز 21 ميليارد دلار فراتر رفت كه رقم قابل قبولي است.
مديركل دفتر برنامه ريزي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران اضافه كرد: با وجود محدوديت براي صادرات كشور در نيمه اول امسال با احتساب ميعانات گازي به 14 ميليارد و 400 ميليون دلار رسيد اين در حاليست كه كشورمان با شرايط تحميلي ناشي از تحريم ها مواجه است.

 



معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران خبر داد
دستيابي به رشد 149 درصدي صادرات در پايان برنامه چهارم

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران از دستيابي به رشد 149 درصدي صادرات در پايان برنامه چهارم توسعه خبر داد.
حميد صافدل در همايش روز ملي صادرات استان خوزستان كه در سالن اجتماعات سازمان صنايع و معادن استان برگزار شد، پايه و اساس تحول پايدار كشورهاي پيشرفته صنعتي دنيارا دانش ارزيابي كرد و افزود: دانش تنها عامل ايجاد كننده رقابت، ارزش افزوده و ظرفيت است و امكان ثبات خواسته مشتري را فراهم مي آورد.
وي با تأكيد بر اين نكته كه موفقيت هاي اقتصادي جمهوري اسلامي در شرايطي است كه اقتصاد جهان دچار بحران و ركود است و همچنين ايران با تحريم ها مواجه است، افزود: با وجود كاهش 12 درصدي صادرات جهاني در سال گذشته، شاهد افزايش صادرات در ايران بوديم و در اين راستا حدود سه هزار و 600 كالاهاي صادراتي به بيش از 160 كشور در دنيا صادر شد به گونه اي كه در پايان برنامه چهارم به 149 درصد رشد صادراتي دست يافتيم.
وي از برنامه ريزي براي اعزام 69 هيأت تجاري و بازاريابي و پذيرش 60 هيأت بازاريابي و تجاري و بازرگاني در سال جاري خبر داد و گفت: همچنين 6 مركز تجاري در كابل، دوبي، ازمير، سليمانيه، عمان و قزاقستان فعال شده و مجوز ايجاد مركز تجاري در سه كشور ديگر نيز صادر شده است.
استاندار خوزستان نيز در اين مراسم خاطرنشان كرد: حجم صادرات خوزستان در صادرات كشور با وجود اينكه افزايش داشته و از 11 درصد كل صادرات كشور به حدود 17 درصد رسيده است اما به نسبت امكانات بسيار ناچيز است. چرا كه با وجود موانع و مشكلاتي كه در راهها، پايانه ها و بازارها و محدوديتهاي نرم افزاري داريم اما استان داراي 2 مرز خشكي و 2 مرز آبي است و هنوز حجم صادرات در حد انتظارات نيست.

 



نماينده ولي فقيه در خوزستان: منشأ پيروزي هاي ايران در مقابل فتنه هاي دشمنان ولايت اهل بيت (ع) است

اهواز- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان خوزستان، منشأ تمام موفقيت ها و پيروزي هاي انقلاب اسلامي را تبعيت از ولايت اهل بيت(ع) عنوان كرد.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در دومين همايش ائمه جماعات، هيئت امنا و فرماندهان پايگاه هاي بسيج ناحيه حضرت اباالفضل(ع) منطقه كوت عبدالله با بيان اين كه توجهات خاصه امام زمان(عج) ملت ايران را تسخيرناپذير كرده است، اظهار داشت: مهمترين سد در برابر اقدامات شوم و شيطاني دشمنان عنايات حضرت ولي عصر(عج) بر ملت ايران است.
وي در ادامه گفت: سربلندي ايران در برابر فتنه هاي سازماندهي شده از سوي دشمنان نظام اسلامي منشايي جز ولايت اهل بيت(ع) و ولايت فقيه ندارد؛ از اين رو استكبار جهاني دل پر خوني از ولايت دارد و جهت تضعيف ولايت فقيه دست به هر اقدامي خواهد زد.

 



نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ايران:
گوسفندان قرباني حجاج ايراني به سيل زدگان پاكستاني اهدا مي شود

محمدرضا تيموري- خبرنگار اعزامي كيهان به مدينه منوره:
جمهوري اسلامي ايران 103 هزار راس گوسفند قرباني حاجيان خود را به سيل زدگان پاكستان اهدا خواهد كرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ديدار بيش از 500 نفر از زائران پاكستاني در بعثه رهبر معظم انقلاب در مدينه با بيان اين مطلب افزود: به منظور كمك به سيل زدگان پاكستان زائران ايراني تصميم گرفته اند با كاهش هزينه هاي خريد سوغات و وليمه، هزينه آن را به برادران و خواهران حادثه ديده پاكستاني اهدا كنند و همچنين مراجع تقليد در قم نيز اجازه دادند تا از سهم امام به مسلمانان پاكستان كمك شود كه همه اين ها نشانگر توجه و تاكيد بر كمك به سيل زدگان اين كشور است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر گفت كه تحمل اين حادثه براي رهبر معظم انقلاب بسيار سخت بود و ايشان با توجه به علاقه شديد به مردم مسلمان پاكستان بر كمك به حادثه ديدگان اين كشور تاكيد فراوان دارند.
در اين ديدار علامه سيد افتخار حسين نقوي يكي از روحانيان پاكستان از كمك هاي انساندوستانه دولت و مردم ايران به سيل زدگان پاكستاني قدرداني كرد و گفت: اگر توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران، مراجع بزرگوار و دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران نبود به طور قطع مردم پاكستان با تلفات جاني بيشتري رو به رو مي شدند.
گزارش ديگر خبرنگار كيهان از مدينه منوره حاكي است نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در همايش «زن و احياي ارزش هاي اسلامي» گفت: دنياي غرب با خيانت به زنان، ارزش ها، محبت و مودت را از آنان گرفته و به جاي آن هرزگي و بي بندوباري به آنها هديه كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در اين همايش كه با حضور 300 نفر از زنان مسلمان 28 كشور جهان در بعثه رهبر معظم انقلاب در مدينه برگزار شده بود تصريح كرد: دنياي غرب داشتن حجاب را براي زنان ممنوع كرده است زيرا خوب مي داند كه ا گر زنان به ارزش هاي والاي خود دست پيدا كنند مي توانند براي آنان مشكل آفرين باشند.
وي حضور زنان را در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و ديني در جمهوري اسلامي ايران فعالانه و گسترده خواند و اظهار داشت: زنان در ايران در تمام عرصه ها از جمله دولت، مجلس، دانشگاه، فعاليت علمي و پژوهشي و حوزوي نقش آفرين و تاثيرگذار بوده و حتي زناني در حوزه هاي علميه به مرحله اجتهاد رسيده اند.
وي با اشاره به نگاه اسلام به زن گفت: دين اسلام، هيچ تفاوتي ميان زن و مرد قائل نيست و تنها برتري ميان آنها تقوا و پرهيزكاري است.
قاضي عسكر گفت: اسلام برخلاف غرب كه نگاه ابزاري به زنان دارد، زن را انسان ساز مي داند و آنان را محدود و محصور در خانه نكرده بلكه زنان مي توانند با فعاليت در عرصه هاي اقتصادي، استقلال اقتصادي داشته باشند.
وي گفت: اسلام بر رعايت حجاب زن در جامعه به منظور مصون ماندن از آسيب شياطين تاكيد كرده است. در اين همايش چند تن از زنان ميهمان سخنراني كردند.

 



دانش آموز كرجي مدال جهاني اختراعات آلمان را كسب كرد

كرج-خبرنگار كيهان:
دانش آموز سال چهارم متوسطه دبيرستان قلم چي كرج موفق شد مدال طلاي نمايشگاه بين المللي اختراعات و ابتكارات آلمان را كسب كند.
مدير آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: «طوبي احمدزاده» با ثبت اختراع «خط كش سخنگو با تكنيك هشدار 2/1 اعداد براي نابينايان» و «تدريس هوشمند ويژه نابينايان» موفق به كسب اين مدال در شهر نورنبرگ آلمان شد.
غلامرضا نجفي با اشاره به مزيت هاي خط كش سخنگو گفت: اين خط كش از چند جزء تشكيل شده و قادر است همراه با گفتن عدد، خط مورد نظر را نيز به اندازه خواسته شده رسم كند.
اين مسئول با اشاره به تدريس هوشمند ويژه نابينايان را يكي ديگر از اختراعات اين نوجوان 17 ساله خواند و گفت: در اين اختراع معلم در هنگام تدريس با روشن كردن LCD مقابل خود كه به ميز بريل دانش آموزان نابينا متصل است، مي توانند از صحبت هاي معلم هنگام تدريس با كمك ميز بريل هوشمند يادداشت برداري نمايند.
نجفي خاطرنشان كرد: اين دانش آموز از كليه مسئولان درخواست كرد تا در توليد انبوه اين دو اختراع، وي را ياري رسانند.
وي افزود: اين مسابقات با شركت 800 مخترع جهان از 40 كشور برگزار شد و تيم 35 نفري ايران موفق به كسب 3 مدال طلا، 5 نقره و 10 مدال برنز شد.

 



طومار 25 متري مردم كرمانشاه به رهبر انقلاب براي انتشار رساله عمليه

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
مردم مومن و انقلابي و علماي كرمانشاه در يك طومار 25 متري خواستار انتشار رساله عمليه رهبر معظم انقلاب شدند.
محمدرضا ياوري مسئول «دفتر انصار ولايت كرمانشاه» در گفت وگو با خبرنگار كيهان درباره تهيه اين طومار گفت: چندي است كه مردم شهيدپرور و انقلابي كرمانشاه با حضور در مقابل دفتر انصار ولايت و همچنين در نمازجمعه كرمانشاه خواستار سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه و نيز انتشار رساله عمليه حضرت آقا هستند، لذا دفتر انصار ولايت هم ضمن به حق دانستن اين خواسته نسبت به تهيه طومار اقدام كرده است وي گفت: مردم در اين طومار آورده اند چشمان منتظران اباصالح المهدي«عج» در انتظار نسيم باد صباست كه شايد بويي از گلزار آن امام همام به مشامشان رسد و جاني دوباره گيرند، لذا ما امت شهيد پرور در استان كرمانشاه از گل گلزار ولايت و از نايب بر حق صاحب الزمان(عج) عاجزانه تقاضا داريم ما را از بوي گل اين گلزار محروم نكرده و ديدگانمان را به ديدار خويش روشن و قدم بر چشممان نهد كه خاك رهت را توتياي چشم خود مي نماييم و تاج افتخار بر سر نهيم و به جهانيان بباليم كه نايب بر حق امام زمان ما را لايق ديدار دانسته و تقاضاي عاجزانه اي ديگر داريم كه نسبت به نشر رساله عمليه مباركشان تشنگان ولايت را شيرين كام نمايند.
ياوري در خاتمه اظهار داشت: تخمين مي زنيم كه بيش از يكصد هزار نفر از مومنان كرمانشاهي ذيل اين طور مبارك را امضا نمايند.
گفتني است مردم خداجوي كرمانشاه اين طومار را در نمازجمعه اين هفته امضا كرده اند.

 



اخبار ادبي و هنري

به مناسبت هفته كتاب؛جشن بزرگ تجليل از كتابداران
و كتابخوانان نمونه كشور برگزار مي شود
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، از برگزاري جشن بزرگ تجليل از كتابداران و كتابخوانان نمونه كشور در 29 آبان خبر داد.
منصور واعظي ديروز در جمع خبرنگاران افزود: امسال مراسم هفته كتاب نهاد كتابخانه ها، در چهار سطح كتابخانه، شهرستان، استان و ملي برگزار مي شود.
وي گفت: در تمام كتابخانه ها مراسم آذين بندي و پذيرايي از اعضا و مراجعان و معرفي اعضاي فعال و خانواده هاي عضو كتابخانه و نيز قدرداني از خيران حامي كتابخانه ، خردسال ترين و مسن ترين عضو كتابخانه و برنامه هايي چون روخواني كتاب، قصه خواني، مسابقه و تبليغ براي اهداي كتاب برگزار مي شود.
واعظي همچنين خاطر نشان كرد: در سطح استان از حافظان قرآن كريم و قرآن پژوهان استان و نيز استادان كتابداري تجليل مي شود.
وي همچنين بيان داشت: در جشنواره جايزه بزرگ عمار، مراسمي در روز نهم دي- روز بصيرت و پيوند امت با ولايت- برگزار مي شود و در طي آن، بهترين كتاب در حوزه بصيرت افزايي معرفي مي گردد.
شاكري: بعضي ها به جاي رجوع به ادبيات
دنبال موج هاي سخيف و كاذب اند
مدير بخش اقتباس و پژوهش سيمافيلم گفت: بعضي از فيلمنامه نويسان، كارگردانان وتهيه كنندگان ما به دنبال جريانات سخيف و موج هاي كاذب هستند و به خود زحمت نمي دهند تا به حوزه ادبيات سري زده و در جهت توليد آثار با ارزش گام بردارند.
مجتبي شاكري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اگر مدتي سوژه عشق هاي مثلثي، مربعي و اين اواخر ذوزنقه اي و دايره اي باب مي شود و يا اگر زماني ساخت فيلم هاي سخيف به اصطلاح كمدي اوج مي گيرد، همه به دنبال اين كليشه ها رفته و به خود زحمت نمي دهند تا به حوزه ادبيات سري زده و در جهت توليد آثار با ارزش گام بردارند.
فعاليت شبكه به ظاهر شيعي با حمايت آمريكا
معاون تبليغ حوزه هاي علميه گفت كه يك شبكه ماهواره اي به ظاهر شيعي با حمايت آمريكا در حال فعاليت است. به گزارش مركز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن نبوي در نشست معاونان تبليغ و پژوهش حوزه هاي علميه سفيران هدايت كشور، اظهار داشت: اخيراً يك شبكه ماهواره اي به ظاهر در دفاع از شيعه و گسترش علوم اهل بيت(ع) راه اندازي شده كه با فاش شدن اسنادي مشخص شد آمريكايي ها در راه اندازي اين شبكه دخالت داشته اند و هدف از آن بد جلوه دادن شيعه بوده است.
گفتني است پيش از اين نيز شبكه هايي به ظاهر اسلامي به منظور ايجاد انحراف از اسلام ناب محمدي(ص) و تفرقه افكني در ميان مسلمانان راه اندازي شد و هم اينك نيز در حال فعاليت اند. ارائه چهره اي خشونت بار از اسلام، يكي ديگر از اهداف راه اندازي اين گونه شبكه هاست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14