(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27  آبان 1389- شماره 19792

حديث دشت عشق
 5 مدال طلاايران را به رده پنجم رساند
اخبار كوتاه از فوتبال
جدول رده بندي بازي هاي آسيايي گوانگجو در پايان ششمين روز
روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو
اخبار فوتبال جهان
ركورد استقلال درآسيا نام ذوب آهن با نايب قهرماني پيوند خورده است
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «ارشد ملكي»
خدايا! فقط بخاطر تو
خدايا! مي داني كه اين راه را فقط به خاطر تو انتخاب كرده ام و بخاطر مسئوليتي كه احساس مي كردم به اين راه قدم گذاشتم. بطور داوطلبانه عازم كربلاي حسيني تو شدم تا مسئوليتي كه در برابر تو و ولايت فقيه داشتم تا آنجا كه در توان دارم ايفا نمايم. راه سعادت بخش حسين(ع) را ادامه دهيد و پيرو ولايت فقيه باشيد.
پاسدار شهيد «ارشد ملكي»، سال 1333 در شهر تبريز بدنيا آمد و سال 1363در منطقه عملياتي جنوب به شهادت رسيد.

 



در ششمين روز از بازي هاي آسيايي گوانگجو
 5 مدال طلاايران را به رده پنجم رساند

ورزش ايران يكي از به يادماندني ترين روزهاي تاريخ را با كسب 5 مدال طلا، يك نقره و سه برنز در بازي هاي آسيايي گوانگ جو پشت سر گذاشت.
كاروان ايران ديروز و در ششمين روز بازي هاي آسيايي خوش درخشيد و با كسب 5 مدال طلا، يك نقره و سه برنز در جدول رده بندي توزيع مدال ها به رده پنجم صعود كرد.
در ووشو، سانداكاران با درخشش فوق العاده 3 مدال طلا به دست آوردند. خديجه آزادپور، محسن محمدسيفي و حميدرضا قلي پور به مدال طلا دست يافتند.
در تكواندو هم يوسف كرمي و عليرضا نصرآزاداني طلايي هاي ايران در نخستين روز رقابت هاي تكواندو بودند. تكواندوكاران ايران در هر دو وزن در راه رسيدن به مدال طلا نمايندگان قدرتمند كره جنوبي را از پيش رو برداشتند.
در تيراندازي و در ماده تفنگ 50 متر سه وضعيت، الهه احمدي پس از تيرانداز چيني به مدال نقره دست يافت. در بخش تيمي تفنگ 50 متر سه وضعيت هم تيم ايران مشتكل از الهه احمدي، مريم طالبي و مه لقا جام بزرگ به مدال برنز دست يافت. همچنين مهدي سهرابي در دوچرخه سواري امتيازي به گردن آويز برنز رسيد و سارا خوش جمال فكري هم ديگر مدال برنز ايران را در تكواندو بانوان به دست آورد.
¤¤¤
ششمين روز از مسابقات آسيايي گوانگجو در شرايطي براي ورزشكاران كشورمان آغاز شد كه تا قبل از بازيهاي ديروز كاروان ايران چشم انتظار كسب نشان طلا مانده بود. با آغاز رقابتهاي تكواندو همان طور كه انتظار مي رفت سرانجام كاروان ايران رنگ طلا را به خود ديد.
رشته تكواندو در روز نخست با سه نماينده پا به عرصه مسابقات گذاشت كه هر سه موفق به كسب مدال شدند.
آزاداني، اولين طلايي ايران
عليرضا نصر آزاداني تكواندوكار وزن 74- كيلوگرم در ديدار پاياني با نتيجه 11 بر 2 حريف ازبك خود را شكست داد و نخستين مدال طلاي ايران را به دست آورد.
نصر آزاداني در راند اول با نتيجه 4 بر يك بازي را به سود خود پايان داد. در راند دوم تلاش دو تكواندوكار براي گرفتن امتياز ادامه يافت و نصر آزاداني به زيبايي 5 امتياز ديگر به جمع امتيازاتش افزود.
در راند سوم نصر آزاداني به اداره بازي پرداخت و حريف ازبكي او كه به نظر مي رسيد اصليت كره اي داشت، تنها يك امتياز به دست آورد تا در مجموع اين ديدار با پيروزي قاطع نماينده ايران به پايان برسد.
دومين طلا به كرمي رسيد
يوسف كرمي تكواندوكار شايسته ايران در ديدار پاياني وزن 87- كيلوگرم مقابل تكواندوكار كره جنوبي به پيروزي رسيد و نشان طلا را به گردن آويخت. در راند اول يوسف كرمي و پارك يونگ هيون به اداره بازي پرداختند و هيچ امتيازي نگرفتند. اعتراض مربي كره اي براي اختصاص سه امتياز به تكواندوكار كره اي نتيجه اي نداشت. در راند دوم تكواندوكار كره اي ابتدا يك امتياز گرفت اما يوسف كرمي در ادامه كار را به تساوي كشاند و در ثانيه هاي پاياني دو امتياز گرفت و بازي را 3 بر يك به سود خود به پايان برد. در راند سوم در همان ابتدا يوسف كرمي يك امتياز گرفت و نتيجه را 4 بر يك كرد. دومين اخطار كرمي يك امتياز را براي ورزشكار كره اي در پي داشت. كرمي در پايان با نتيجه 4 بر 3 به برتري رسيد.
آزادپور نخستين طلايي بانوان ايران در آسيا
پس از دو طلاي تكواندو نوبت به درخشش ووشوكاران كشورمان رسيد. اولين نماينده اين رشته خديجه آزادپور سانداكار وزن 60-كيلوگرم بود كه سومين مدال طلاي كاروان ايران را در بازي هاي آسيايي گوانگ جو بر گردن آويخت.
خديجه آزادپور كه پيش از اين در دو ديدار نخست خود حريفاني از كره جنوبي و ويتنام را با نتيجه مشابه 2 بر صفر از پيش رو برداشته بود در ديدار نيمه نهايي برابر سانداكاري از چين تايپه قرار گرفت و با شكست دو بر صفر حريف خود راهي ديدار پاياني شد. او در ديدار فينال با شكست حريف خود به مدال طلا رسيد تا تعداد مدال هاي طلاي ايران به عدد سه برسد.
گفتني است آزادپور نخستين مدال طلا در تاريخ ورزش بانوان ايران در بازيهاي آسيايي را هم بر گردن آويخت.
سيفي دومين طلايي ووشو
محسن محمدسيفي سانداكار وزن 60-كيلوگرم كشورمان در شرايطي چهارمين طلاي كاروان ايران و دومين طلاي رشته ووشو را از آن خود كرد كه در ديدار فينال موفق شد با نتيجه 2 بر صفر مقابل حريف كره اي خود به پيروزي برسد و گردن آويز طلا را از آن خود كند.
سانداكاران اندونزي، نپال، و هند از ديگر حريفاني سيفي بودند كه در اين وزن مغلوب نماينده شايسته كشورمان شده بودند.
پنجمين طلا
همراه با عنوان پنجمي
حميدرضا قلي پور، سانداكار وزن منهاي 75 كيلوگرم، پنجمين مدال طلاي كاروان ايران را در بازي هاي آسيايي گوانگ جو بر گردن آويخت.
حميدرضا قلي پور سانداكار وزن منهاي 75 كيلوگرم ايران در ديدار فينال به مصاف نماينده اي از پاكستان رفت و توانست با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي برسد تا پنجمين مدال طلاي كاروان ايران بدست آيد.
قلي پور براي رسيدن به ديدار نهايي ورزشكاراني از هند، مالزي و چين را از پيش روي برداشته بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مصطفوي مادام العمر از فعاليت در فوتبال محروم شد
دبيركل اسبق فدراسيون فوتبال مادام العمر از فعاليت در اين رشته محروم شد. هيات رسيدگي به تخلفات حرفه اي فوتبال داريوش مصطفوي را به طور مادام العمر از فعاليت در فوتبال محروم كرد. اين راي به تصويب اعضاي هيات رسيدگي به تخلفات رسيده و به هيات رئيسه فدراسيون فوتبال نيز ابلاغ شده است. هيات رسيدگي به تخلفات حرفه اي فوتبال قصد دارد اين راي را به اطلاع فيفا نيز برساند تا مصطفوي حق فعاليت در كليه سمت ها در فوتبال ايران و حتي خارج از كشور را نيز نداشته باشد. مصطفوي چندي پيش با شكايت به مراجع قضايي خارج از فوتبال توانست مبلغي در حدود 220 ميليون تومان از حساب فدراسيون به عنوان حق خود برداشت كند.
قطبي حاضر به بازي با اوگاندا نشد
سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال گفت: بازي با اوگاندا را هماهنگ كرديم اما قطبي اين مسابقه را قبول نكرد. عباس ترابيان اظهار داشت: پس از لغو ديدار با نيجريه رايزني هاي خود را براي جايگزيني تيمي ديگر آغاز كرديم و با تيم اوگاندا به توافقاتي رسيديم و پس از آن موضوع را با افشين قطبي در ميان گذاشتيم اما او گفت ترجيح مي دهد به جاي بازي با اوگاندا بازيكنانش را مقابل هم قرار دهد.
پيرواني: عمان فوتبال پرحاشيه و پرخاشگرانه دارد
مربي تيم فوتبال اميد گفت: عمان فوتبال پرحاشيه و پرخاشگرانه اي دارد اما كاملا آماده ايم تا با غلبه بر اين تيم به جمع چهار تيم پاياني راه يابيم.
اميرحسين پيرواني درباره شرايط تيم اميد در آستانه بازي جمعه مقابل تيم عمان در مرحله يك چهارم نهايي بازيهاي آسيايي گوانگجو، اظهار كرد: وضعيت ما خوب است، اين بازي شرايط خاصي دارد و به خاطر حذفي بودن مي تواند استرس را براي بازيكنان به همراه داشته باشد. هرچند فوتبال ما فراتر از عمان است اما اين تيم بازيهايش همواره با مسايل حاشيه اي و حالتهاي پرخاشگرانه همراه بوده است. اين تيم مانند ساير تيم هاي عربي سعي مي كند تا با ورود به حاشيه ها به خصوص وقتي خود را بازنده مي بيند، امكان پيروزي را ميسر كند.
ايران با 5 پله سقوط، شصت و ششم دنيا و چهارم آسيا
تيم ملي فوتبال ايران در آخرين رده بندي فيفا با 5 پله سقوط در مكان شصت و ششم دنيا و چهارم آسيا ايستاد.
در رده بندي بهترين تيم هاي فوتبال جهان در ماه نوامبر، تيم ملي فوتبال ايران با 479 امتياز و 5 پله سقوط نسبت به ماه گذشته، همچنان چهارمين تيم آسياست. در رده بندي فيفا استراليا با 853 امتياز در مكان بيستم جهان و نخست آسيا قرار دارد. ژاپن با 781 امتياز در رده سي ام جاي گرفته و كره جنوبي با 653 امتياز در مكان سي ونهم جهان و سوم آسيا ايستاده است. در صدر جدول هم همچون ماه گذشته، اسپانيا در مكان نخست ايستاده و تيم هاي هلند و برزيل در مكانهاي دوم و سوم قرار دارند.
آغاز مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي فوتبال از جمعه
مرحله يك هشتم نهايي مسابقه هاي فوتبال جام حذفي جمعه با برگزاري يك بازي آغاز و در روزهاي شنبه و يكشنبه پيگيري مي شود.
مرحله يك هشتم نهايي مسابقه هاي فوتبال جام حذفي جمعه با برگزاري ديدار تيم هاي ملوان بندرانزلي و فولاد نطنز آغاز مي شود و ساير بازيها در روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده پيگيري مي شود. اين بازي در ساعت 14و30 دقيقه در ورزشگاه تختي انزلي برگزار مي شود.
فولاد نطنز كه يكي از تيم هاي دسته اول باقي مانده در اين رقابتها است، در مرحله يك شانزدهم موفق به شكست 3 بر 2 تيم ليگ برتري نفت تهران شده بود. همچنين تيم ملوان هم در مرحله قبل با همين نتيجه از سد ايران جوان بوشهر گذشته بود. اما اين رقابتها روز شنبه با برگزاري سه بازي ديگر دنبال مي شود كه طي آن استيل آذين ميزبان نفت مسجد سليمان است، در تبريز داربي تيم هاي شهرداري و تراكتورسازي برگزار مي شود و در ورزشگاه آزادي استقلال ميزبان شاهين بوشهر خواهد بود.
يكشنبه هفته آينده نيز دو بازي در اين چارچوب برگزار مي شود كه طبق برنامه پيروزي در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف داماش گيلان مي رود و سپاهان اصفهان ميزبان راه آهن شهرري است كه اين مسابقه به دليل حضور سه بازيكن سپاهان در تيم اميد، احتمالا برگزار نخواهد شد.
اين بازيها با ديدار تيم هاي ذوب آهن اصفهان و شهرداري ياسوج در پنجشنبه هفته آينده پيگيري مي شود.
تيم ملي فوتبال خودش را برد!
ديدار دوستانه بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران با برتري 4 بر 2 تيم سفيد بر تيم قرمز به پايان رسيد.عصر سه شنبه و پس از لغو ديدار دوستانه تيم هاي ملي فوتبال ايران و نيجريه، بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران كه خود را براي رقابتهاي جام ملتهاي آسيا آماده مي كنند در قالب دو تيم سفيد و قرمز به ديدار هم رفتند كه در پايان تيم سفيدپوش به رهبري جواد نكونام توانست 4 بر 2 پيروز از ميدان خارج شود. نيمه نخست اين ديدار دوستانه با تساوي يك - يك پايان يافت. گل تيم سفيد را در نيمه نخست آندرانيك تيموريان به ثمر رساند، اما محسن بنگر با بازكردن دروازه عليرضا حقيقي بازي را به تساوي كشاند.در نيمه دوم محمد غلامي و جواد نكونام تيم سفيد را از قرمزپوشان پيش انداختند. با آن كه محمد نوري از روي نقطه پنالتي براي تيم قرمز گلزني كرد و اختلاف دو تيم را كم كرد، اما پژمان نوري بار ديگر براي تيم سفيدپوش گلزني كرد تا در نهايت اين بازي با برتري تيم سفيد به پايان برسد. قضاوت اين ديدار را كه در حضور تماشاگران اندك حاضر در ورزشگاه آزادي انجام شد، تورج حق وردي برعهده داشت.
قطر مقصد جديد شيث
شيث رضايي تا چند روز آينده براي پيوستن به يك تيم قطري به اين كشور سفر مي كند. پس از آن كه در پايان بازي پيروزي برابر استقلال، سرمربي پيروزي شيث رضايي را به خاطر عملكردش در داربي تهران در اختيار كميته انضباطي قرار داد، اين بازيكن در جلسه اي با حضور حبيب كاشاني شركت كرد كه در نهايت تصميم گرفته شد تا او از پيروزي جدا شود. قرار است كه اين بازيكن براي مذاكره با مسئولان يك باشگاه قطري به اين كشور سفر كند. شيث رضايي از تيم هاي استيل آذين و شهرداري تبريز نيز پيشنهاد دارد.

 



جدول رده بندي بازي هاي آسيايي گوانگجو در پايان ششمين روز

1- چين .............................. 96 طلا، 39 نقره و 35 برنز
2- كره جنوبي .......................29 طلا، 22 نقره و 31 برنز
3- ژاپن................................ 17 طلا، 40 نقره و 35 برنز
4- كره شمالي ............................ 5 طلا، 7 نقره و 10 برنز
5- ايران ...................................... 5 طلا، 4 نقره و 8 برنز
6- چين تايپه ..............................4 طلا، 5 نقره و 16 برنز

 



روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو

رستمي در 85 كيلوگرم ششم شد
كيانوش رستمي ملي پوش دسته 85 كيلوگرم وزنه برداري ايران در بازي هاي آسيايي گوانگ جو عنوان ششم را به دست آورد . رقابت هاي گروه A دسته 85 كيلوگرم بازي هاي آسيايي گوانگ جو عصر ديروز با حضور 6 وزنه بردار در سالن وزنه برداري دون گوان پيگيري شد و طي آن رستمي با ركورد مجموع 365 كيلوگرم ششم شد . وي در حركت يك ضرب به ترتيب وزنه هاي 159، 126 و 165 كيلوگرم را مهار كرد. اما در دو ضرب پس از بالاي سر بردن وزنه 002 كيلوگرمي ديگر موفق به مهار وزنه اي نشد و با ركورد مجموع 365 كيلوگرم در مكان ششم قرارگرفت .
بسكتبال بازي برده را به ژاپن واگذار كرد
تيم ملي بسكتبال ايران در دومين ديدار خود در بازي هاي آسيايي گوانگجو مقابل ژاپن در حالي تن به شكست داد كه تا آخرين دقيقه بازي از حريف پيش بود.
تيم ملي بسكتبال ايران در دومين ديدار خود مقابل ژاپن به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 57 بر 56 مقابل اين تيم تن به شكست داد. ايران تا آخرين دقايق بازي با نتيجه 54 بر 52 از حريف پيش بود.ملي پوشان بسكتبال ايران در سومين ديدار خود روز جمعه به مصاف هند خواهد رفت.مهدي كامراني با 15 امتياز امتيازآورترين بازيكن ايران بود.
تيم ملي بسكتبال ايران در نخستين ديدار خود در گروه ششم برابر فيليپين قرار گرفت و اين تيم را در پايان با نتيجه 65 بر 48 از پيش رو برداشت.
پيروزي عالميان و باخت نوروزي
رقابتهاي تنيس روي ميز انفرادي بازيهاي آسيايي با پيروزي نوشاد عالميان و راهيابي وي به مرحله يك هشتم نهايي پيگيري شد.در مسابقات ديروز نوشاد عالميان كه در مرحله اول به قرعه استراحت خورده بود در دور دوم برابر نماينده چين تايپه با نتيجه 4 بر يك به پيروزي رسيد و موفق به راهيابي به جمع 16 ورزشكار برتر و مرحله يك هشتم نهايي شد.پينگ پنگ باز كشورمان امروز در جدول يك هشتم نهايي با نماينده كشور ميزبان مسابقه مي دهد. افشين نوروزي هم در دومين بازي خود در اين رقابت ها برابر نماينده كره شمالي با نتيجه 2 بر 4 باخت و از صعود به مرحله يك هشتم نهايي بازماند. نوروزي در بازي اول خود موفق به شكست بازيكن تاجيكستان شده بود.
شكست نزديك هند بال ايران مقابل كره جنوبي
تيم ملي هندبال ايران در سومين ديدار خود با ارائه يك بازي تماشايي و قابل قبول با نتيجه نزديك 31 بر 29 نتيجه را به كره جنوبي واگذار كرد.
ملي پوشان ايران در اين ديدار ابتدا تحت تاثير نام حريف قدرتمند خود قرار گرفته بودند و در مقاطعي از بازي اختلاف امتياز به 8 هم رسيد اما در نيمه دوم تلاش بازيكنان ايران نتيجه داد و اختلاف به دو امتياز كاهش يافت.
ايران در چهارمين و آخرين ديدار خود مقابل كويت كه با تحت نام كميته المپيك در اين رقابت ها شركت مي كند به ميدان خواهد رفت. پيروزي ايران در اين ديدار صعود ايران به دور بعد را قطعي خواهد كرد. ملي پوشان ايران در صورت شكست بايد در انتظار محاسبه بازي هاي رودررو و تفاضل گل باشند. تيم ملي هندبال ايران كه در ديدار نخست خود هنگ كنگ را شكست داده بود در دومين بازي خود مقابل بحرين به ميدان رفت و در پايان به نتيجه 31 بر 24 حريف قدرتمند خود را از پيش رو برداشت.
«پراش» هفتم شد
محمود پراش به مقام هفتمي رقابت هاي دوچرخه سواري كايرين دست يافت.
محمود پراش كه روز سه شنبه از رسيدن به مرحله فينال بازمانده بود صبح ديروز (چهارشنبه) براي قرار گرفتن در رده هاي هفتم تا دوازدهم با 6 ركابزن به رقابت پرداخت. پراش در اين مرحله با اول شدن در گروه خود به مقام هفتمي دست پيدا كرد. محمد پراش هم كه به فينال راه يافته بود با حادثه روبرو شد و به دليل برخورد با دوچرخه سوار چيني نتوانست از خط پايان عبور كند. در اين بخش دو ركابزن از مالزي به مدال هاي طلا و نقره دست يافتند و ركابزني از چين گردن آويز برنز را به دست آورد.
دست نمايندگان تيرانداز ايران از مدال كوتاه ماند
سه تيرانداز ايران در فينال ماده تفنگ 25 متر مردان از دست يابي به مدال باز ماندند. رقابت فينال ماده تفنگ 25 متر صبح ديروز برگزار شد كه سه نماينده ايران كه به فينال راه يافته بودند، نتوانستند روي سكو بروند. ابراهيم برخورداري، محمد احمدي و رضا كريم پور در فينال تفنگ 25 متر با حريفان خود به رقابت پرداختند. در پايان برخورداري با 433/9 امتياز در مكان نهم ايستاد. محمد احمدي با 150/9 امتياز بيست وپنجم شد و رضا كريم پور با 933/9 امتياز در ميان 39 نفر در رده 35 قرار گرفت.
در اين ماده هونگ سونگ هوآن از كره جنوبي با 583/9 امتياز به نشان طلا دست يافت. كيم جوگ سونگ از كره شمالي گردن آويز نقره را به دست آورد و جين از چين نشان برنز را بر گردن آويخت.
سهرابي: در جاده جبران مي كنم
مهدي سهرابي پس از كسب مدال برنز بازي هاي آسيايي در رشته دوچرخه سواري دور امتيازي گفت: با بدشانسي مدال طلا را از دست دادم و بسيار ناراحتم.سهرابي پس از كسب مدال برنز در بازي هاي آسيايي گفت: يك حادثه كوچك باعث شد مدال طلايم به برنز تبديل شود، اميدوارم در ماده جاده جبران كنم و طلا بگيرم. سهرابي ادامه داد: امتياز من با ركابزن كره اي برابر بود اما چون او زودتر از خط پايان عبور كرد، مدال نقره به او رسيد.
مدال برنز براي تيراندازان زن
تيم تيراندازي زنان ايران صاحب مدال برنز تپانچه 50 متر سه وضعيت شد. مسابقات تيراندازي تيمي تپانچه 50 متر زنان در سه وضعيت برگزار شد كه تيم ايران متشكل از الهه احمدي، مريم طالبي و مه لقا جان بزرگ صاحب مدال برنز شد.
عذرخواهي رسمي ستاد برگزاري بازي هاي آسيايي از ايران
مسئولان ستاد برگزاري شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي به صورت رسمي عذرخواهي خود را در ارتباط با جعل نام خليج فارس در افتتاحيه بازي ها اعلام كردند. بهرام افشارزاده اظهار كرد: ما حتي زماني كه اعتراض كتبي مان را به ستاد برگزاري اعلام كرديم، آن ها عذرخواهي كردند اما امروز متن نامه عذرخواهي آن ها كه خطاب به رئيس كميته ملي المپيك ايران بود نيز به دست مان رسيد.وي در پايان گفت: به هر حال اتفاقي كه نبايد در افتتاحيه مي افتاده، رخ داده است و ما هم وظيفه مان را انجام داديم. به هر حال اميدوارم اصل قضيه كه موفقيت ورزشكاران ايران در بازي هاي آسيايي است، اتفاق بيفتد.
رودكي: دوست داشتم طلا بگيرم اما آسيب ديده بودم
محمدرضا رودكي با شكست از حريف ژاپني و كسب مدال نقره بازي هاي آسيايي گفت: دوست داشتم مدال طلا بگيرم و آن را به عنوان عيدي عيد قربان به مردم هديه دهم. نايب قهرمان مسابقات جودوي بازي هاي آسيايي اظهار كرد: متأسفانه من از مسابقات جهاني آسيب ديده بودم و اين آسيب ديدگي هنوز هم مرا اذيت مي كند. من يك آسيب ديدگي خيلي بد در مهره هاي كمر داشتم و درد شديدي در سينه خود احساس مي كردم. رودكي صبح سه شنبه پس از آن كه توانست رشيد زيدان از عربستان را از پيش رو بردارد، به مصاف اوتكي كوروانف از ازبكستان رفت و توانست اين حريف ازبك را هم از پيش رو بردارد. او پس از اين پيروزي و صعود به مرحله نيمه نهايي به مصاف هائو وان از چين رفت و با شكست او راهي فينال شد. رودكي در ديدار پاياني مغلوب تاكاهاشي از ژاپن شد و صاحب گردن آويز نقره شد.
صعود مقتدرانه واليبال با 4 پيروزي
تيم واليبال ايران در چهارمين ديدار خود در مرحله گروهي بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو به ديدار اندونزي رفت و با نتيجه 3 بر صفر به پيروزي رسيد. ملي پوشان واليبال با نتايج 19 بر 25، 23 بر 25، 23 بر 25 اين ديدار را با پيروزي پشت سرگذاشتند و مقتدرانه راهي مرحله بعد شدند. تيم ملي واليبال پيش از اين تيم هاي مغولستان، تركمنستان و عربستان را شكست داده بود.
حسين معدني پس از پيروزي 3 بر صفر مردانش برابر تيم ملي واليبال اندونزي در بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: اندونزي نيز همانند تيم هاي عربستان، تركمنستان و مغولستان تيمي معمولي بود و اگر تمام توان تيم را به كار مي بستيم، مي توانستيم با اختلافي بسيار بالا شكستش دهيم ولي، هدف مان اين بود كه ضعيف كشي نكنيم. معدني در پايان درباره حريف بعدي ملي پوشان واليبال ايران گفت: جمعه در نخستين ديدار دور دوم بايد به مصاف تيم ملي تايلند برويم كه تيم خوبي است؛ اما، بعيد مي دانم، شكست اين تيم نيز براي تيم ما كار سختي باشد.
حذف هر سه نماينده ايران در رشته شنا
هر سه نماينده شناي ايران در روز ششم بازي هاي آسيايي از رسيدن به فينال بازماندند.
مسابقات مقدماتي شناي 100 متر آزاد و 200 متر مختلط انفرادي بازي هاي آسيايي انجام شد كه در 100 متر آزاد و در گروه سوم دور مقدماتي، پاشا وحدتي با زمان 53 ثانيه و 25 صدم ثانيه در گروهش چهارم شد. در اين ماده شناگر هندي با زمان 51 ثانيه و 25 صدم ثانيه اول شد. در گروه پنجم 100 متر آزاد نيز محمد بيداريان با زمان 52 ثانيه و 13 صدم ثانيه در گروه هشت نفري آخر شد. در اين ماده شي تنگفي از چين با زمان 49 ثانيه و 91 صدم ثانيه در رده نخست گروه قرار گرفت. در رده بندي پاياني دور مقدماتي 100 متر آزاد، بيداريان و وحدتي به ترتيب هجدهم و بيست و هشتم شدند تا از دور مسابقات كنار روند.
همچنين در 200 متر مختلط انفرادي و در گروه سوم مقدماتي، سعيد آشتياني با زمان 2 دقيقه و 7 ثانيه و 19 صدم ثانيه در گروهش پنجم شد. در اين گروه تاكاكوا از ژاپن با زمان 2 دقيقه و يك ثانيه و 80 صدم ثانيه در صدر قرار گرفت. آشتياني در رده بندي كلي دور مقدماتي يازدهم شد تا وي نيز راهي به فينال پيدا نكند.
هادي خناري نژاد در جاي هشتم دار حلقه
در چهارمين روز از مسابقات ژيمناستيك بازي هاي آسيايي گوانگجو در فينال دار حلقه هادي خناري نژاد كه به اين مرحله راه پيدا كرده بود به عنوان هشتم دست پيدا كرد.
خناري نژاد 12/7 امتياز كسب كرد، در اين ماده دو چيني مقام اول و دوم را كسب كردند و مدال برنز به ژيمناست تايپه اي تعلق گرفت. خناري نژاد تنها ايراني راه يافته به فينال تك اسباب بود. فينال تك اسباب بين هشت نفر از بهترين هاي هر وسيله كه در روز اول حركات خود را انجام مي دهند برگزار مي شود.
عباسي به فينال نرسيد و برنز گرفت
سجاد عباسي به نشان برنز مشترك وزن 70 كيلوگرم رقابت هاي سانشوي بازي هاي آسيايي گوانگجو بسنده كرد. سجاد عباسي در سومين ديدار خود در رقابت هاي وزن 70 كيلوگرم سانشوي بازي هاي آسيايي گوانگجو به ديدار حريفي از چين رفت و با نتيجه2 بر صفر برابر او تن به شكست داد. عباسي كه پيش از اين در دو ديدار قبلي خود با نتايج مشابه 2 بر صفر ورزشكاراني از پاكستان و چين تايپه را شكست داده بود، با باخت برابر ژانگ يونگ از چين از رسيدن به ديدار پاياني باز ماند و به نشان برنز مشترك اين دسته از رقابت ها بسنده كرد.
نتايج ضعيف قايقرانان ايران در تمام ماده ها
نمايندگان ايران در تمام ماده هاي قايق بادباني به توفيقي دست نيافتند.
بازيهاي آسيايي گوانگجو در رشته قايق بادباني و در ماده هاي مختلف برگزار شد كه نمايندگان ايران در اين ماده به توفيقي دست پيدا نكردند. در ماده RSX سينا آرش در گروه 10نفره خود دهم شد. در رقابت هاي آپتيميست زنان سيده فاطمه جعفري در ميان 9 پاروزن به مقام نهم رسيد. همچنين در ماده هابي 16 تيم دو نفره ايران متشكل از حسين عيسي پور و محمد رهي در ميان هفت تيم شركت كننده به مقام ششم رسيدند. در ماده دو نفره زنان تيم ايران متشكل از پريسا مرادي و كيميا مينابي زاده در ميان شش تيم پنجم شدند. در دو نفره مردان هم تيم ايران شامل محمد هرمزي و مجيد صيفي در ميان هشت تيم هشتم شدند.
دو پيروزي و دو شكست شطرنج بازان
دور هشتم رقابت هاي شطرنج بازيهاي آسيايي گوانگجو با دو پيروزي و دو شكست براي نمايندگان ايران به پايان رسيد. شطرنج بازان كشورمان در دو بخش مردان و زنان با حريفان خود به رقابت پرداختند و حاصل كار نمايندگان ايران دو پيروزي و شكست در دور هشتم اين رقابت ها بود.
در بخش مردان احسان قائم مقامي مقابل نام خاي از مغولستان بازي را واگذار كرد اما الشن مرادي بيلام لال از نپال را شكست داد. در بخش زنان هم شادي پريدر ناخبايف از قزاقستان را شكست داد اما آتوسا پوركاشيان ديگر نماينده ايران در بخش زنان در رقابت با نفيس نمينف بازي را واگذار كرد.
غفار در دور نخست حذف شد
نماينده جودوي ايران در وزن منهاي 60 كيلوگرم بازي هاي آسيايي با قبول شكست برابر حريف خود در مرحله نخست از رسيدن به مراحل بعد بازماند.
محسن غفار جودوكار وزن منفي 60 كيلوگرم تيم ملي ايران سه شنبه در دور نخست رقابت هاي اين وزن به مصاف جونات چانا از هند رفت و پس از 4 دقيقه و 2 ثانيه با امتياز ايپون به حريف هندي خود باخت و از رسيدن به مرحله بعد بازماند. براساس قانون جديد رقابت هاي جودو، جودوكاري كه در مرحله اول ببازد، در همان مرحله حذف مي شود و امكان حضور او در گروه بازنده ها وجود ندارد.
شكست تيم تنيس روي ميز ايران برابر چين
تيم دو نفره تنيس روي ميز ايران در مرحله يك شانزدهم نهايي بازي هاي آسيايي برابر تيم دو نفره چين شكست خورد. در ادامه رقابت هاي تنيس روي ميز بازيهاي آسيايي، تيم دو نفره ايران متشكل از نوشاد عالميان و محمد اخلاق پسند به مصاف تيم دو نفره چين با تركيب جيك ژانگ و هائو وان رفت. در پايان اين مسابقه تيم قدرتمند چين با نتيجه 3 بر صفر تيم ايران را شكست داد.
عنوان چهارمي براي دوچرخه سواري تيمي ايران
تيم دوچرخه سواري تيمي ايران به مقام چهارم شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي دست يافت.
تيم چهار نفره دوچرخه سواري ايران متشكل از عليرضا حقي، آروين معظمي، مهدي سهرابي و امير زرگري در مسابقات 4 هزار متر تيمي با ثبت زمان 4 دقيقه و 17ثانيه و 993 صدم ثانيه به مقام چهارم بازي هاي آسيايي رسيد.
احمدي: مي خواهم سهميه المپيك لندن را بگيرم
الهه احمدي پس از كسب مدال نقره رقابت هاي تفنگ سه وضعيت 50 متر بانوان براي اولين بار در طول تاريخ تيراندازي ايران در بازي هاي آسيايي گفت: مي خواهم با گرفتن سهميه ورود به بازي هاي المپيك لندن و شركت در اين بازي ها افتخار ديگري را براي تيراندازي رقم بزنم.
نشان برنز ووشو به الهه منصوريان رسيد
الهه منصوريان به نشان برنز رقابت هاي ووشو بازي هاي آسيايي گوانگجو دست يافت. الهه منصوريان سانشوكار وزن 52 كيلوگرم تيم ملي ووشوي زنان ايران در سومين ديدار خود در بازي هاي آسيايي گوانگجو برابر حريفي از ويتنام تن به شكست داد و نشان برنز رقابت هاي وزن 52 كيلوگرم سانشوي بازي هاي آسيايي را به دست آورد. اين نخستين نشان تاريخ تيم ملي سانشوي ايران در بخش زنان به شمار مي آيد.

 



اخبار فوتبال جهان

پذيرايي از مورينيو در ال كلاسيكو
مديرعامل باشگاه بارسلونا گفت: در ال كلاسيكو دربي به نحو شايسته اي از مورينيو پذيرايي خواهيم كرد. ساندرو روسل اظهار داشت: خوزه مورينيو حتي در سمت مربيگري در رئال مادريد هم عضوي از خانواده بارسلونا محسوب مي شود. خود او هم به خوبي مي داند تمام نفوذ امروزش را مديون فعاليت در آكادمي بارسا است.
وي افزود: مورينيو به عنوان مترجم و تحليلگر سايت هاي غيراسپانيايي، دوران به يادماني را در بارسا سپري كرد.با او در روز بزرگ ال گلاسيكو دربي مثل يك عضو خانواده برخورد مي كنيم تا حتي براي يك ثانيه هم احساس غريبگي نكند. روسل درخصوص خريد آفلاي، بازيكن كليدي پي.اس.وي آيندهوون گفت: تماس هايي برقرار شد؛ اما سياست باشگاه حكم مي كند فعلا سكوت كنم.ال گلاسيكو دربي 8 آذر در ورزشگاه نيوكمپ بين بارسلونا و رئال مادريد برگزار مي شود.
تلاش ته وز: كارول و مالودا براي عنوان بهترين گلزن
سه گلزن مطرح تيم هاي منچسترسيتي، نيوكاسل و چلسي بر سر كسب عنوان آقاي گل ليگ برتر انگليس رقابت فشرده اي با هم دارند.اين پيكارها كارلوس ته وز، مهاجم آرژانتيني منچسترسيتي توانسته 7 گل به ثمر برساند. او از اين جهت دركنار آندرو كارول از نيوكاسل و فلوران مالودا عضو چلسي درصدر جدول برترين گلزنان اين ليگ جاي گرفته و البته رقابت تنگاتنگي با يكديگر بر سر اين عنوان آغاز كرده اند.
تري و كول مقابل فرانسه غايب هستند
دوبازيكن ملي پوش قهرمان فصل گذشته ليگ برتر شانس حضور در بازي انگليس برابر فرانسه را از دست دادند.
كارلو آنجلوتي با اعلام اين موضوع، پس از بازي شب گذشته آبي هاي استامفوردبريجي برابر ساندرلند كه منجر به باخت3 برصفر شد، اعلام كرد: جان تري، مدافع و كاپيتان تيم به علت مشكل عضله پا قادر به حضور در بازي دوستانه چهارشنبه كشورش نيست. براساس اظهارات اين مربي ايتاليايي اشلي كول، مدافع كناري نيز از ناحيه مفصل دچار مصدوميت است و نمي تواند در تيم فابيو كاپلو مقابل خروس هاي فرانسوي به ميدان رود.
ليپي سرمربي اوكراين مي شود؟
منابع رسانه اي از احتمال حضور سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايتاليا در رأس كادر فني اوكراين خبر دادند. در هفته هاي اخير مارچلو ليپي جلسات گفت وگو با نمايندگان فدراسيون اوكراين براي اين منظور داشته است. يوري كليتنسو، مدير 62ساله فدراسيون فوتبال اين كشور تاييد كرد، رايزني هاي صورت گرفته مثبت بوده و اكنون اين احتمال هست كه مربي تيم قهرمان جام جهاني 2006 درجام ملت هاي 2012 اروپا زمام امور اوكرايني ها را در اختيار داشته باشد براساس اظهارات اين مقام عالي رتبه، مربي تيم سراسر ناموفق جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي چهارشنبه شب هفته جاري در ورزشگاه شهر ژنو سوئيس حضور خواهديافت تا از نزديك شاهد بازي مقابل سوئيس باشد و پس از آن آخرين دور مذاكراتش را پي بگيرد. در صورتي كه توافق كامل ميان مربي بيكار ايتاليايي و طرف اوكرايني صورت گيرد و عقد قرارداد انجام شود، وي پس از جيوواني تراپاتوني (ايرلند)، فابيو كاپلو (انگليس) و آلبرتو زاكروني (ژاپن)، چهارمين مربي كشورش است كه زمام امور تيم ملي كشوري را برعهده مي گيرد. اوكراين همراه لهستان ميزبان جام ملت هاي دوسال بعد اروپا است.
بودجه 35 ميليون يورويي خريد بازيكن براي هوليه
براساس اظهارات عالي ترين مقام آستون ويلا، سرمربي اين تيم مجاز به خريد چند بازيكن در فصل نقل وانتقالات زمستاني است.
رندي لرنر اظهارداشت: براساس توافقي كه با ژرار هوليه كرديم، او مي تواند براي تقويت تيم تا چهار بازيكن جديد استخدام كند. بودجه اي بالغ بر 35ميليون يورو در اختيار او قرار خواهد گرفت. براساس اخبار شنيده شده، ويلايي ها كه عصر روز شنبه مقابل منچستريونايتد به تساوي 2بر 2 در هفته سيزدهم ليگ برتر رسيدند، خواهان جذب مايكل كريك از تيم تحت رهبري سرآلكس فرگوسن، ليو مك گوان از تاتينگهام فارست و روكه سانتاكروز از منچسترسيتي هستند. درمقابل، به استيو سيدول، كورتيس ديويس، جان كارو و كاپيتان نيكل كرو اجازه خروج خواهند داد.
زنيت قهرمان ليگ فوتبال روسيه شد
زنيت سنت پترزبورگ قهرمان ليگ فوتبال روسيه شد.
زنيت دومين بار پس از سال 2007 عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ حرفه اي روسيه را از آن خود كرد.
شاگردان لوچانو اسپالتي، سرمربي ايتاليايي زنيت با پيروزي 5 برصفر برابر «روستوف» عنوان قهرماني را از آن خود كردند. اين قهرماني دو هفته پيش از پايان فصل جاري رقابت هاي ليگ فوتبال روسيه به دست آمد.زسكاي مسكو جدي ترين تعقيب كننده زنيت در دو هفته باقيمانده به پايان اين رقابت ها ديگر نخواهد توانست صدرنشيني و عنوان قهرماني تيم شهر سنت پترزبورگ را به خطر بيندازد.زنيت كه درسال 2008 قهرمان رقابت هاي جام يوفا شد، پس از سه سال عنوان قهرماني را از آن خود مي كند. در دوسال گذشته رابين كازان توانسته بود، قهرماني فوتبال روسيه را از آن خود كند.
ونگر: شانس بالايي براي قهرماني داريم
آرسن ونگر نظم، كار تيمي و همكاري بالاي بازيكنان را عامل پيروزي درديدار خارج از خانه مقابل اورتون دانست. تيم فوتبال آرسنال درهفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال انگليس مقابل اورتون قرارگرفت و اين تيم را در ورزشگاه خانگي اش گوديسون پارك از پيش رو برداشت.
آرسن ونگر در نشست خبري بعد از بازي گفت: مهم ترين ويژگي تيم نظم، تعهد و روحيه بالا بود. درتمام 90دقيقه تمركز بالايي داشتيم. دو بازي سخت خارج از خانه را داشتيم. بازي با ولور همپتون و بازي با اورتون دو بازي سخت خارج از خانه بود كه با پيروزي پشت سرگذاشتيم. سرمربي فرانسوي آرسنال درباره شانس تيمش براي قهرماني گفت: پيش ازاين هم گفته بود كه شانس بالايي براي قهرماني داريم، اما فعلا ترجيح مي دهم كه به فكر كردن جمع كردن امتياز باشم و به مسائل ديگر كاري نداشته باشم.

 



ركورد استقلال درآسيا نام ذوب آهن با نايب قهرماني پيوند خورده است

هشتمين دوره رقابتهاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در شرايطي با قهرماني تيم سئونگنام كره جنوبي به پايان رسيد كه تيم هاي ايران سابقه هفت بار حضور در ليگ قهرمانان و جام باشگاههاي آسيا را دركارنامه دارند.
تاكنون هفت بار تيم هاي ايراني به ديدارنهايي مسابقات فوتبال جام باشگاه ها و ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده اند. استقلال (4بار)، پاس تهران، ذوب آهن اصفهان، سپاهان اصفهان (يك بار) فيناليست هاي ايراني مهمترين پيكارهاي باشگاهي درقاره كهن هستند.
استقلال؛ اولين فيناليست و قهرمان ايراني آسيا
تيم فوتبال استقلال درسال 1970توانست جواز حضور در ديدارنهايي مسابقات فوتبال جام باشگاههاي آسيا را بدست آورد. اين تيم در ديدارنهايي با نتيجه 2 بر يك از سد تيم «هاپوئل تل آويو» رژيم اشغالگر قدس گذشت و بدين ترتيب اولين تيم ايراني شد كه عنوان قهرماني پيكارهاي باشگاهي قاره كهن را از آن خود كرد.
استقلال باز هم قهرمان شد
تاج كه پس از انقلاب شكوهمند اسلامي به «استقلال» تغيير نام داد، اولين تيم ايراني بود كه حضور در ديدارنهايي جام باشگاههاي آسيا را تجربه كرد و به عنوان قهرماني اين رقابت ها دست يافت. آبي پوشان تهراني درفصل 91-1990 فوتبال آسيا با هدايت منصور پورحيدري به ديدارنهايي مسابقات فوتبال جام باشگاه هاي آسيا صعود كردند و با برتري مقابل «ليائونينگ» چين جام قهرماني آسيا را براي دومين بار بالاي سربردند.
آبي پوشان مقابل الهلال
ناكام ماندند
تيم فوتبال استقلال در فصل 92-1991 فوتبال آسيا مي توانست عنوان پرافتخارترين تيم اين قاره را بدست آورد اما در ديدارنهايي مسابقات جام باشگاه هاي آسيا مقابل الهلال عربستان آنهم در ضربات پنالتي تن به شكست 4 بر 3داد تا به عنوان نايب قهرماني قاره كهن بسنده كند.
پاس؛ آخرين قهرمان ايراني جام باشگاه هاي آسيا
تيم فوتبال پاس تهران آخرين تيم ايراني است كه توانست عنوان قهرماني جام باشگاه هاي آسيا را بدست آورد اين تيم در فصل 93-1992 فوتبال آسيا به ديدارنهايي جام باشگاه هاي آسيا صعود كرد و موفق شد با شكست يك برصفر تيم الشباب عربستان براي نخستين بار قهرمان اين پيكارها شود. اين آخرين قهرماني تيم هاي ايراني درمسابقات فوتبال جام باشگاههاي آسيا بود.
ناكامي استقلال اين بار درورزشگاه آزادي
بدون شك استقلال موفق ترين تيم ايراني درپيكارهاي جام باشگاههاي آسياست. اين تيم كه توانسته بود درسال هاي 1970و 1991عنوان قهرماني اين رقابت ها را بدست آورد درفصل 99-1998 نيز به ديدار نهايي مسابقات فوتبال جام باشگاه هاي آسيا صعود كرد. آبي پوشان اين بار در فينال رقابت ها كه در مقابل ديدگان 120هزار تماشاگر حاضر درورزشگاه آزادي برگزار شد، با نتيجه 2 بر يك مقابل « جوبيلو ايواتا» تن به شكست داد و به عنوان نايب قهرماني آسيا بسنده كرد.
سپاهان تا پاي قهرماني
پيش رفت
هشت سال پس از ناكامي استقلال در ديدارنهايي مسابقات فوتبال جام باشگاه هاي آسيا سپاهان توانست به ديدارنهايي اين رقابت ها كه به «ليگ قهرمانان» تغيير نام داده بود، راه يابد. سپاهان درديدارنهايي فصل 2007 ليگ قهرمانان آسيامقابل «اورواردز» ژاپن با نتيجه 3 بريك مغلوب شد و با عنوان نايب قهرماني آسيا به اصفهان بازگشت.
نام ذوب آهن با نايب قهرماني عجين شده
فوتبال ايران براي هفتمين بار در ديدارنهايي مهمترين رويداد فوتبال قاره كهن در رده باشگاهي يك نماينده به نام ذوب آهن داشت كه اين تيم پس از غلبه بر تيم هاي صاحب نام و متمولي چون بنيادكار ازبكستان، الهلال عربستان و پوهانگ استيلرز كره جنوبي در ديدارنهايي مقابل تيم سئونگنام كره جنوبي تن به شكست سه بر يك داد تا مثل چند سال گذشته اين تيم درميادين داخلي و خارجي در گام آخر از رسيدن به جام قهرماني محروم بماند. گويا نام ذوب آهن با نايب قهرماني پيوند خورده است.

از همين امروز براي 2011 برنامه ريزي مي كنيم دليلي: باسيلي، صورتمان را سرخ نگه داشته ايم
اصغر دليلي مديرعامل باشگاه ذوب آهن پس از بازگشت ذوب آهن از توكيو اظهار كرد: نايب قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا نتيجه خوبي است. با استفاده از تجربه هاي اين دوره تلاش مي كنيم كه در ليگ قهرمانان فصل آينده نتايج بهتري كسب كنيم.
وي افزود: ليگ قهرمانان آسيا درحالي تمام شد كه ما با هدف وارد اين مسابقات شده بوديم. يك گروه بسيار هماهنگ را در اختيار داشتيم كه بيرون از زمين چمن و خارج از تيم فوتبال مسايل اجرايي و مديريتي را پيگيري مي كرد.
مديرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اين كه يكي از عوامل اصلي موفقيت تيم همين پشتيباني قوي تيم حمايت كننده بود، گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي خوب كمترين درصد اشتباهات را داشتيم و توانستيم بر روي سكوي دوم آسيا قرار بگيريم. ما با اقتدار تمام حريفان را پشت سر گذاشتيم. شكست الهلال، پوهانگ و بنيادكار ساده نبود.
وي ادامه داد: نشان داديم كه با رعايت نظم و انضباط تيمي مي توانيم تيم هاي كره اي را پشت سر بگذاريم. نظم، بي سروصدا بودن و به دور از حاشيه بودن آن هم با وجود حواشي كه در فوتبال رايج است، يكي از اصول ما بود. ضمن اينكه يكي ديگر از اصولي كه در برنامه ريزي از آن غافل نشديم حجب و حيا، نجابت ورزشي و فوتبالي بود كه سعي كرديم اگر محبوبيتي به دست مي آيد از صميم دل باشد و اين كار شدني نبود مگر با آرامش.
دليلي يادآور شد: با اين كه كمترين امكانات را داشتيم و من به عنوان مديرعامل از هيچ پشتوانه سياسي يا رسانه اي برخوردار نبودم و تمام چشم اميدم به نظم و انضباط و كار زياد بود، با تكيه بر توان خود نايب قهرمان شديم. در شرايطي به اين موفقيت رسيديم كه خيلي از تيم ها و مديران آنها كه ادعاي زيادي داشتند نتوانستند به اين مرحله برسند.وي در مورد برنامه هايش براي آينده اين تيم گفت: از همين امروز بايد كار را از نو شروع كنيم و براي ليگ قهرمانان 2011 برنامه ريزي كنيم. تجربه خوبي در اختيار داريم.مديرعامل ذوب آهن اصفهان در مورد قرارداد بازيكنان احتمالي كه از اين تيم جدا مي شوند، گفت: سال گذشته هم بيش از 60درصد قراردادهاي بازيكنان ما تمام شده بود، ولي توانستم اسكلت تيم را حفظ كنم. بيش از 90درصد بازيكنان با ما قرارداد دارند و يك فصل ديگر هم با هم خواهيم بود، قصد داريم تا تيم را حفظ كرده و در صورت لزوم آن را تقويت كنيم.دليلي با تأكيد بر اين كه در راه قهرماني تيم ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا مشكلاتي وجود داشت، گفت: همه نوع مشكل داشتيم. مالي و غيرمالي كه هر روز گريبان ما را مي گرفتند. اهل سروصدا نبوده ام و صورتم را هميشه با سيلي سرخ نگه مي داشتم. مشكلات را طوري مديريت كردم كه كمترين آسيب به تيم نرسد و با همين سياست تا فينال رسيديم.

باز هم در گام آخر ناكام شدند كربكندي: ذوب آهن شايستگي قهرماني را داشت
سرمربي پيشين تيم فوتبال ذوب آهن با بيان اينكه اين تيم اصفهاني بار ديگر در ديدار پاياني كم آورد، گفت: ذوب آهن تا پيش از بازي نهايي توانايي و شايستگي هايش را به فوتبال آسيا ثابت كرده بود.
رسول كربكندي ضمن بيان مطلب فوق در مورد نايب قهرماني تيم ذوب آهن در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا ضمن بيان مطلب فوق گفت: تيم ذوب آهن شايستگي قهرماني را هم داشت زيرا در بازي هاي گروهي و حذفي اين جام نتايج بسيار خوبي را كسب كرده بود اما تيم سئونگنام به خوبي نقاط مثبت اين تيم را كنترل كرده بود.
وي افزود: در اين ديدار بازيكنان سئونگنام به خوبي نفرات تأثيرگذار ذوب آهن را بسته بودند تا حدي كه بازيكني مانند خلعتبري تنها 2مرتبه در موقعيت صددرصد گل قرارگرفت. آنها با شيوه بازي خود حتي دفاع مستحكم ذوب آهن را مغلوب كردند. ضمن اينكه اشتباهات بازيكنان ذوب آهن هم كه در بازي هاي گذشته كمتر شاهد آنها بوديم، باعث شد اين تيم به گل هاي برتري دست يابد.سرمربي پيشين تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان اضافه كرد: سئونگنام با بازي كه برابر ذوب آهن ارائه كرد، شايسته پيروزي بود، گرچه در دقايقي خصوصا پس از به ثمر رساندن گل نخست، شاگردان ابراهيم زاده مي توانستند روند بازي و نتيجه را به سود خود تغيير دهند اما اين اتفاق نيفتاد و گل سوم تيم سئونگنام مانند آب سردي بود كه روي سر بازيكنان ذوب آهن ريخته شد.كربكندي با اشاره به اينكه به نظر مي رسيد بازيكنان ذوب آهن پس از پيروزي بزرگ برابر الهلال اشباع شده بودند، تأكيد كرد: بازي ذوب آهن برابر سئونگنام اصلا با بازي آنها مقابل الهلال قابل قياس نبود، اگر آنها بازي خود برابر الهلال را در اين ديدار تكرار مي كردند، به راحتي قهرمان مي شدند ولي متأسفانه اين اتفاق نيفتاد تا اين تيم از رسيدن به افتخاري بزرگ محروم شود.وي همچنين اضافه كرد: متأسفانه تيم ذوب آهن بار ديگر در گام آخر ناكام مي شود. آنها در مسابقه آخر ليگ هشتم در گام پاياني برابر فولاد مغلوب شدند و قهرماني را از دست دادند. در بازي پاياني مرحله گروهي مسابقات فصل جاري هم اين تيم برابر الوحده شكست خورد و حتي نزديك بود به عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شود.سرمربي پيشين تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان در پايان گفت: در مجموع صعود ذوب آهن به فينال ليگ قهرمانان آسيا يك نتيجه ارزشمند بود كه هيچكس آن را پيش بيني نمي كرد. مهمتر اينكه اين نتايج ارزشمند با حضور مربيان ايراني در كادر فني اين تيم شكل گرفت كه اين مسئله نيز بسيار مهم بود.

آسيا را فراموش كرديم، حواسمان به ليگ ايران است ابراهيم زاده: اتحادمان باعث نايب قهرماني شد
سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با گذشت چند روز از نايب قهرماني تيمش در ليگ قهرمانان آسيا بازهم معتقد است كه بازيكنان تيمش بازي قابل قبولي ارايه دادند.
منصور ابراهيم زاده پس از بازگشت از توكيو اظهار كرد: از عملكرد بازيكنانم راضي هستم. هم اكنون كه چند روز از بازي فينال مي گذرد و برخي شرايط و زوايا را بهتر مي بينم، بازهم مي گويم كه بازيكنان ذوب آهن خوب بازي كردند و روي اشتباه گل خورديم و از فرصت هايمان استفاده نكرديم.
وي افزود: قاعده فوتبال اين است كه اگر گل نزني، گل مي خوري. بايد اشتباهات را به كمترين حد خود برسانيم و در فصل بعد ليگ قهرمانان آسيا با تلاش و جديت بيشتر نتايج بهتري را كسب كنيم.
سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با بيان اين كه تيم ذوب آهن از همه لحاظ خوب است، گفت: ما بازيكنان، كادر فني، كادر مديريتي و تماشاگران بسيار خوبي داريم كه هميشه با هم هستند. به واسطه همين يكي بودن است كه توانستيم در ليگ قهرمان آسيا نايب قهرمان شويم.
وي ادامه داد: كره اي ها با زيركي ديدار فينال را بردند. بايد از تجربه ليگ قهرمانان در بازي هاي بعدي در ليگ ايران و همچنين ليگ قهرمانان فصل بعد استفاده كنيم. بازيكنانم بايد خودشان را پيدا كنند كه توانايي و پتانسيل زيادي دارند.
ابراهيم زاده گفت: بايد ليگ قهرمانان آسيا را فراموش كرده و تجارب آن مسابقات مهم را در ليگ ايران به كار بگيريم. از اين به بعد بايد تمام حواس مان به ليگ ايران و حفظ صدرنشيني باشد كه بسيار با اهميت است. بايد با روحيه و جديت بيشتري نسبت به قبل كارها را ادامه دهيم و موفقيت هاي بيشتري به دست آوريم.

 



اخبار ورزش ايران

پاداش ويژه فدراسيون شنا به عليرضايي
فدراسيون شنا به خاطر راهيابي محمد عليرضايي به مرحله فينال دو ماده از رقابت هاي شنا بازي هاي آسيايي به مبلغ سي ميليون ريال به صورت ماهانه و به مدت چهار سال به وي پرداخت مي كند.
محمد عليرضايي در جريان رقابت هاي شنا شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي موفق شد در دو ماده 50 متر قورباغه و 100 متر قورباغه به فينال راه يابد. به همين دليل فدراسيون شنا در نظر دارد براي قدرداني از اين ورزشكار ملي پوش به مدت چهار سال ماهانه مبلغ 30 ميليون ريال را به وي پرداخت كند .
اميرحسين آيت اللهي ضمن اعلام اين خبر اظهارداشت: مبلغي كه به صورت ماهانه به عليرضايي پرداخت مي شود به خاطر ارج نهادن به تلاش هاي اين ورزشكار و در نظر گرفتن رفاه وي در امور زندگي است. براي اين منظور قراردادي رسمي با او امضا خواهد شد.محمد عليرضايي در فينال رقابت هاي 50 مترقورباغه چهارم شد و امروز در فينال ماده 100 متر قورباغه در رده هشتم قرار گرفت.
نيكخواه بهرامي تيم ملي بسكتبال را همراهي نمي كند
مدير تيم هاي ملي بسكتبال تاكيد كرد، صمد نيكخواه بهرامي به علت مصدوميت توانايي همراهي اين تيم در بازيهاي آسيايي گوانگجو را نخواهد داشت.
محمدرضا مشحون، مدير تيم هاي ملي بسكتبال ضمن اعلام اين مطلب افزود: صمد پيش از بازي هاي آسيايي دچار آسيب ديدگي شده بود كه با وجود تلاش بسيار گروه پزشكي تيم ملي بسكتبال شرايط حضور در ميدان را پيدا نكرد.وي در ادامه افزود: نيكخواه بهرامي بدون شك تيم ملي بسكتبال را در بازي هاي آسيايي گوانگجو همراهي نخواهد كرد و ما ناچاريم با همين پتانسيلي كه در اختيار داريم، ديدارهاي خود را برگزار كنيم.
مراد محمدي با سرمربي تيم ملي كشتي
روبرو مي شود
حضور تيم هاي نفت تهران و گاز مازندران در ليگ برتر كشتي آزاد به تقابل ديدني مراد محمدي با سرمربي تيم ملي كشتي آزاد منجر مي شود.
مسئولان تيم گازمازندران از حضور رسمي اين تيم در ليگ برتر كشتي آزاد به سرمربيگري سيد مراد محمدي كاپيتان سابق تيم ملي ودارنده مدال برنز المپيك خبر دادند. با توجه به قهرماني تيم نفت تهران در فصل گذشته ليگ برتر حضور دوباره غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در اين رقابتها قطعي است و اين موضوع مي تواند تقابل و نبرد ديدني بين اين دو شاگرد و مربي ايجاد كند.سيد مراد محمدي كشتي گير آزادكار وزن 60 كيلوگرم پس از كسب مدال برنز رقابتهاي جهاني مسكو دريك اقدام غير منتظره تصميم گرفت در آستانه بازيهاي آسيايي گوانگجو از دنياي قهرماني خداحافظي كند.
ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي پس از بازيهاي آسيايي گوانگجو در اواخر آذرماه با حضور هشت تيم در اين رشته آغاز مي شود.
سعيدلو خواستار برگزاري مسابقات بين المللي تيراندازي در ايران شد
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني در ديدار با نايب رييس كويتي فدراسيون بين المللي تيراندازي و رييس كنفدراسيون تيراندازي آسيا در گوانگجو خواستار برگزاري مسابقات بين المللي در ايران شد.
علي سعيدلو در ديدار با شيخ سلمان آل صباح افزود: امكانات تيراندازي ايران در بالاترين سطح استاندارد آسيا و جهان قرار دارد، بنابراين تهران مي تواند ميزبان شايسته اي براي مسابقات بين المللي تيراندازي باشد.
وي با بيان اينكه از نزديك سالن ها و ميدان هاي تيراندازي شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگ جو را ديده است، افزود: امكانات ايران بسيار پيشرفته تراز سالن ها و ميدان هاي تيراندازي چين است.
اعتراض ايران به نحوه برگزاري مسابقات
دوچرخه سواري
سرپرست تيم دوچرخه سواري ايران بطور رسمي به نحوه ميزباني چيني ها در بازي هاي آسيايي اعتراض كرد.
در حالي كه چيني ها به دليل آسيب نرسيدن به سيستم الكترونيكي رقابتها اينترنت بي سيم سالن را قطع كرده اند سيستم تهويه هواي سالن به گونه اي است كه در ركورد هاي ورزشكاران تاثير مي گذارد.
جالب اينجاست كه سيستم تهويه هوا كه بادي باسرعت زياد در حاشيه پيست ايجاد مي كند در هنگام مسابقه دوچرخه سواران چيني قطع مي شود.
تخصيص 24 ميليارد ريال اعتبار براي ورزشگاه يادگار امام تبريز
معاون فني - مهندسي شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي كشور از اختصاص 24 ميليارد ريال اعتبار براي پيمانكار جديد ورزشگاه يادگار امام تبريز خبر داد. حميد عبدي در سفر يك روزه خود به استان در بازديد از پروژه هاي عمراني، ورزشي، ملي در تبريز و استان گفت: اين ميزان اعتبار براي آسفالت كاري كل مجموعه، روشنايي جاده، پاركينگ ها، فضاي سبز و پل دسترسي به پيمانكار جديد ورزشگاه 70هزار نفري يادگار امام تبريز اختصاص يافته است.به گفته وي نيازهاي اين ورزشگاه اولويت بندي شده و با تمام توان و قدرت در حال اجراست و اقدامات انجام شده از سوي اداره كل تربيت بدني آذربايجان شرقي و با حمايت مسئولين استاني قابل تقدير و تشكر است.
فلاح: ديگر تيم داري نخواهم كرد
سرمربي تيم آبفاي زنجان درباره رخدادهاي اخير مبني بر ممانعت از حضور وي روي نيمكت اين تيم گفت: با پايان مسابقات دسته اول ديگر تيم داري نخواهم كرد.
اكبر فلاح دليل عدم صدور كارت براي همراهي تيم كشتي آزاد آبفاي زنجان در رقابت هاي ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور را به انتقاد وي از فدراسيون كشتي مربوط دانست و عنوان كرد: بعد از اتمام مسابقات ليگ دسته اول و با وجود اين فدراسيون به هيچ وجه حاضر نيستم، در كشتي تيم داري كنم.قهرمان كشتي جهان با بيان اين كه از اين پس تنها به تمرين در تيم باشگاهي خود و پرورش استعداد هاي جوان خواهد پرداخت، ادامه داد: با اين حال دورادور به تيم زنجان در رقابت هاي قهرماني كشور كمك خواهم كرد؛ چرا كه در اين مدت حمايت هاي خوبي از من به عمل آوردند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14