(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27  آبان 1389- شماره 19792

تعطيلي 14 هزار مركز غيربهداشتي در كشور
رئيس شوراي شهر تهران: جدايي ري از تهران فاجعه است
راه اندازي پايگاه اطلاع رساني وضعيت ترافيك راه هاي كشور
ثبت نام از پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد پيام نور
5 ميراث فرهنگي ايران به ثبت جهاني رسيد
اطلاعيه وزارت علوم درباره آئين نامه انتقال دانشجويان
مامور وظيفه شناس نيروي انتظامي چك 73 ميليون ريالي را به صاحبش رساند
سارقان زورگير معتاد دستگير شدند
موتورسيكلت هاي با عمر بالاي 10 سال شماره گذاري نمي شوند
سكه يادبود عيد سعيد قربان رونمايي شد
دستگيري رمال كلاهبردار
با حضور وزير راه 60 كيلومتر از آزادراه ساوه - همدان به بهره برداري رسيد
رويدادهاي خارجي
روابط عمومي برق شيراز: تخت جمشيد برق دارد
زمين لرزه بخش هايي از استان كردستان و جنوب كرمان را لرزاند
50 ميليون گرسنه در آمريكا



وزارت بهداشت خبر داد
تعطيلي 14 هزار مركز غيربهداشتي در كشور

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت از تعطيلي 14 هزار و 860 مركز و اماكن عمومي غيربهداشتي در سال گذشته در سراسر كشور خبر داد.
دكتر كاظم ندافي افزود: سال گذشته در جريان اجراي طرح تشديد در مجموع از يك ميليون و 961 هزار و 496 مركز و 390 هزار و 51 مكان بازديد به عمل آمد كه از بين آنها 74 هزار و 934 مورد متخلف به دادگاه معرفي شد.
وي ادامه داد: از مجموع موارد مشمول تخلف معرفي شده به دادگاه 12 هزار و 445 مورد با اجراي طرح تشديد به دليل غيربهداشتي بودن تعطيل شدند.
ندافي، تعداد مراكز و اماكن بهسازي شده در اين طرح را 85 هزار و 385 و تعداد مراكز و اماكن بهداشت شده را 105 هزار و 533 مورد اعلام كرد و بيان داشت: در جريان اجراي طرح تشديد از 47 هزار و 15 مركز يا مكان نمونه برداري مشكوك به فساد انجام شد كه منجر به كشف و معدوم شدن 5 ميليون و 933 هزار و 666 كيلوگرم مواد فاسد شد.
وي همچنين از جمع آوري 27 هزار و 788 دستفروش دوره گرد سراسر كشور در جريان اجراي طرح تشديد خبر داد و به مهر گفت: در طرح سلامت نوروزي سال گذشته نيز كه از تاريخ اول اسفند 88 تا 15 فروردين سال 89 انجام شد در مجموع 19 هزار و 328 مورد به دادگاه معرفي و متعاقب آن دو هزار و 415 مورد از مراكز و اماكن غيربهداشتي تعطيل شدند.

 



رئيس شوراي شهر تهران: جدايي ري از تهران فاجعه است

رئيس شوراي شهر تهران تفكيك شهر ري از تهران راآغاز يك فاجعه خواند و گفت: مي خواهند همان كاري كه در مورد زمين هاي «گرمدره» و «چهاردانگه» در زمان تفكيك از تهران كردند، درباره شهر ري هم انجام دهند.
مهدي چمران روز سه شنبه در جلسه شوراي شهر تهران افزود: نمايندگان استان تهران موافق اين تفكيك بوده و نامه داده اند و ما هم بارها اعلام كرده ايم كه اين تصميم آغاز يك فاجعه بوده و هرگونه جدايي از شهر تهران همانند جدايي يكي از استان ها از كشور است.
وي با بيان اين كه اين تفكيك ها خطوطي كاملا فرضي است و خدمات رساني را مختل مي كند، تصريح كرد: با اين تفكيك شركت واحد اتوبوسراني، نيرو و آب و فاضلاب و ساير خدمات شهري را چطور براي مردم تهران مديريت كنيم؟
چمران اظهار داشت: بعد از اين تفكيك حتما مناطقي همچون «مهرآباد» و «شميرانات» و يا «دولاب» به دنبال جدايي از تهران مي روند؛ قطعا چنين تصميمي برخلاف اصول شهرسازي و مديريت شهر است و در نهايت مردم شهر ري آسيب مي بينند.
وي اضافه كرد: بافت فرسوده منطقه 20 را در ساير مناطق هم داريم و عليرغم تصور عام و برخي از مسئولان بهشت زهرا(س)، نه تنها درآمدي ندارد، بلكه شهرداري به اين سازمان كمك هم مي كند.
چمران با تاكيد بر اينكه اگر در اين مورد كار اساسي انجام شود، شهر ري هم همانند «چهاردانگه» و «گرمدره» شاهد تجربه تلخ و مشابهي خواهد بود و فقط در اين ميان زمين هايش فروخته مي شود، اظهار داشت: عده اي در اين ميان به منافع خودشان در فروش زمين ها مي انديشند و حالا آمده اند مي گويند اين دو محل را به تهران اضافه كنيد.
وي افزود: حالا هم تا زير گوش زباله هاي تهران، سوله ساخته اند و منتظرند شهرري تفكيك شود تا در اين شرايط زمين هاي شهر ري را هم بگيرند.
به گزارش ايسنا، رئيس شوراي شهر تهران در توضيحي افزود: اقدامات شهرداري در مناطق جنوبي تهران به خصوص منطقه 20 بسيار زياد و در مقايسه با ساير مناطق مناسب بوده است.

 



رئيس مركز مديريت راه هاي كشور خبر داد
راه اندازي پايگاه اطلاع رساني وضعيت ترافيك راه هاي كشور

بدنبال راه اندازي پايگاه اطلاع رساني وضعيت راه هاي كشور مردم در هر ساعت از شبانه روز مي توانند از وضعيت ترافيكي جاده هاي كشور مطلع شوند.
مسعود طبيبي، رئيس مركز مديريت راههاي كشور با اشاره به 2 اقدام مركز مديريت راههاي كشور در جهت تسهيل سفر مسافران در تعطيلات پيش رو اظهار داشت: اقدام اول راه اندازي سايت مركز است كه به تازگي فعاليت خود را آغاز كرده و در حال حاضر اطلاعات اوليه مسيرها و ترافيك راهها در آن موجود است.
وي افزود: اطلاعات اين سايت در حال تكميل است و از طريق ترافيك شمارهاي آنلاين وضعيت ترافيك راههاي كشور براي استفاده كاربران در سايت قابل رويت است.
رئيس مركز مديريت راههاي كشور گفت: اطلاعات ترافيكي 153محور آنلاين مجهز به ترافيك شمار، شامل مسيرهاي ترافيكي پرتردد و بالاتر از ظرفيت تردد در اين سايت قابل مشاهده است؛ همچنين اين سامانه به مردم كمك مي كند تا زمان سفر خود را تنظيم كنند و ترافيك در تمام ساعات شبانه روز توزيع شود.
طبيبي گفت: مردم براي اطلاع از وضعيت راهها و ميزان ترافيك مي توانند به پايگاه اطلاع رساني مركز مديريت راههاي كشور به آدرس www.iran141.ir مراجعه نمايند.
وي در تشريح اقدام دوم اين مركز به فارس گفت: سامانه پيام كوتاه مركز به شماره 1100014 دوطرفه شده و مردم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه مشكل ترافيكي، انسداد مسير و نقص فني، مراتب را سريعا از اين طريق گزارش دهند.
وي ادامه داد: در صورت ارسال پيام كوتاه به سامانه مركز توسط مردم حتما جهت پيگيري موضوع و اطمينان با آنها تماس گرفته خواهد شد.

 



توكلي: از 30 آبان تا سوم آذر صورت مي گيرد
ثبت نام از پذيرفته شدگان تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد پيام نور

ثبت نام از پذيرفته شدگان مرحله تكميلي ظرفيت آزمون فراگير كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور از يكشنبه آينده آغاز مي شود.
دكتر حسين توكلي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اسامي اعلام شده تعداد ديگري از داوطلبان به عنوان پذيرفته شده نهايي مرحله تكميل ظرفيت در سايت اين سازمان گفت: ثبت نام از اين افراد از30 آبان ماه تا سوم آذرماه انجام خواهد شد.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: آن دسته از داوطلباني كه قبلا در اين آزمون پذيرفته شده بودند و در اين مرحله اولويت قبولي آنها تغيير يافته، در صورت علاقه مندي به تحصيل از نيمسال دوم امسال امكان جابه جايي آنها از طريق دانشگاه پيام نور فراهم خواهد شد.
توكلي با اشاره به زمان شروع دوره آموزشي براي اين دسته از داوطلبان، گفت: شروع به تحصيل براي كليه پذيرفته شدگان اين مرحله از نيمسال دوم سال تحصيلي
90-89 در نظر گرفته شده است.

 



5 ميراث فرهنگي ايران به ثبت جهاني رسيد

تعزيه، آئين زورخانه و پهلواني، موسيقي بخش هاي شمال خراسان، مهارت هاي سنتي در بافت فرش فارس و كاشان به ثبت جهاني رسيد.
به گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي، در پنجمين اجلاس يونسكو براي پاسداشت ميراث معنوي جهان در شهر نايروبي پايتخت كنيا، 5 ميراث فرهنگي ايران در فهرست ميراث معنوي جهان ثبت شد.
پنج پرونده نامزد شده توسط ايران با اجماع آرا در اجلاس نايروبي در بخش ميراث پايدار فهرست يونسكو، ثبت جهاني شد و به همراه 2 ميراث فرهنگي كه سال گذشته به ثبت رسيده بود در فهرست ميراث معنوي يونسكو به ثبت رسيد.
ميراث ثبت شده ايران شامل تعزيه، آئين زورخانه و پهلواني، موسيقي بخش هاي شمال خراسان، مهارت هاي سنتي در بافت فرش فارس و مهارتهاي سنتي در بافت فرش كاشان بود.

 



اطلاعيه وزارت علوم درباره آئين نامه انتقال دانشجويان

وزارت علوم با انتشار اطلاعيه اي از دانشجويان متقاضي انتقال به مراكز آموزشي ديگر خواست ضمن مطالعه و عمل به آئين نامه موجود از مراجعه به حوزه ستادي اين وزارتخانه خودداري كنند.
معاونت دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در بخشي از اطلاعيه خود از كليه افراد متقاضي ميهماني و انتقال، درخواست كرده است تا با مطالعه دقيق آئين نامه و اين دستورالعمل طبق مفاد آن اقدام كرده و از مراجعه حضوري به حوزه ستادي وزارت علوم خودداري و تنها به دانشگاه ها و مؤسسات مبدأ و مقصد در تاريخ هاي مشخص شده مراجعه كنند.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه در خصوص نكات مورد توجه متقاضي آمده است: دانشجو بايد تقاضاي خود را براي ميهماني در نيم سال دوم سال تحصيلي جاري در آبان ماه كتباً به آموزش دانشگاه و يا مؤسسه مبدأ ارايه دهد و تا پايان وقت اداري روز دوشنبه مورخ 15 آذر ماه منتظر دريافت پاسخ از دانشگاه و يا مؤسسه خود باشد.
در اين اطلاعيه درباره وظايف دانشگاه مبدأ در امر ميهماني و انتقال دانشجويان تاكيد شده است: دانشگاه ها و مؤسسات مبدأ موظفند كليه درخواست هاي دانشجويان را در آبان ماه پذيرفته و پاسخ را حداكثر تا پانزدهم آذر ماه به دانشجو و در صورت موافقت با تقاضا به دانشگاه مقصد نيز ارسال كنند كه اين درخواست ها شامل دانشجويان شاغل به تحصيل در دوره هاي كارداني و كارشناسي (پيوسته و ناپيوسته) ورودي سال 86 و بعد از آن مي باشد.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه در خصوص وظايف دانشگاه مقصد عنوان شده است كه دانشگاه ها و مؤسسات مقصد موظفند كليه درخواست ها را از پانزدهم تا پايان آذر ماه براي نيم سال دوم تحصيلي پذيرفته و پاسخ آن را حداكثر تا پايان 15 دي ماه به دانشجو و دانشگاه مبدأ ارسال كنند كه طبق مفاد آيين نامه معدل كل دانشجويان متقاضي ميهماني بايستي حداقل 13باشد.اين اطلاعيه خاطرنشان كرده است، دانشگاه و مؤسسه براي دانشجويان نيم سال اول كه فاقد معدل هستند، بايد تعهدي مبني بر كسب ميانگين حداقل 13 اخذ كنند.
براساس اين گزارش كليه دانشگاه ها و مؤسسات بايستي حداكثر تا 18 دي ماه ليست دانشجويان پذيرفته شده ميهماني خود براي نيم سال دوم را
از طريق آدرس الكترونيكي
rezaie msrtir- h ارسال كنند.

 



مامور وظيفه شناس نيروي انتظامي چك 73 ميليون ريالي را به صاحبش رساند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
يك مامور وظيفه شناس فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان چك 73 ميليون ريالي يك شهروند را كه در خيابان افتاده بود به صاحبش رساند.
«مصطفي صادقيان» سرپرست مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: يكي از ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان حين انجام وظيفه به چكي بالغ بر 73 ميليون ريال برمي خورد كه به صورت بلاصاحب در خيابان افتاده بود.
وي افزود: اين مامور وظيفه شناس با تلاش و پيگيري هاي خود صاحب چك را پيدا كرده و آن را به وي باز مي گرداند كه اين اقدام با خرسندي و رضايت شهروندان مواجه مي شود.

 



سارقان زورگير معتاد دستگير شدند

سارقان زورگيري كه براي تامين پول مواد مخدر خود اقدام به كيف قاپي مي كردند، دستگير شدند.
متهمان در اعترافات خود تامين پول براي خريد مواد مخدر از نوع شيشه را عامل اصلي سرقت بيان كرده و به كارآگاهان گفتند: هر بار كه پولي براي خريد شيشه نداشتيم، به صورت دو نفره سوار موتور شده و پس از انتخاب قرباني اقدام به زورگيري يا كيف قاپي از آنها مي كرديم.
به گزارش ايسنا، سرهنگ محمد اشراقي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: در تحقيقات انجام شده، تاكنون مناطق مختلفي در ابوذر، محلاتي، افسريه، خيابان مسلم، مسعوديه، نبرد و خاوران به عنوان مناطقي كه متهمان در آنها اقدام به كيف قاپي و زورگيري كرده اند، مورد شناسايي قرار گرفته و تحقيقات براي شناسايي مالباختگان و ديگر جرايم احتمالي متهمان همچنان ادامه دارد.
وي گفت: نظر به اعترافات صريح متهمان درباره ارتكاب دهها فقره زورگيري و كيف قاپي در مناطق مختلف شرق و جنوب شرق تهران، دستور انتشار بدون پوشش چهره آنها صادر شده است و از كليه مالباختگان دعوت مي شود تا براي طرح شكايت خود به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ يا شعبه يكم دادياري دادسراي ناحيه 14 تهران (محلاتي) مراجعه كنند.

 



موتورسيكلت هاي با عمر بالاي 10 سال شماره گذاري نمي شوند

رئيس پليس مركز شماره گذاري پليس راهور ناجا گفت: موتورسيكلت هاي با عمر بالاي 10 سال شماره گذاري نمي شوند و به آنها پلاك تعلق نمي گيرد.
سرهنگ محمدرضا غلامي درباره موتورسيكلت هايي كه مربوط به دوران دفاع مقدس بوده و از سوي برخي نهادها به فروش مي رسد، اظهار داشت: اين موتورها اوراقي هستند و اصلا به آنها پلاك داده نمي شود و ماموران در صورت مشاهده اين موتورها در سطح شهر آنها را توقيف مي كنند.
رئيس پليس مركز شماره گذاري راهور ناجا ادامه داد: در طول 6 ماهه امسال 614 هزار و 501 دستگاه خودرو پلاك جديد دريافت كرده اند.
به گزارش مهر، وي افزود: همچنين تعويض پلاك يا شماره گذاري موتورسيكلتهاي دو زمانه صرف نظر از مدل به دليل آلايندگي بالاي آن و موتورسيكلتهاي با حجم موتور 250 سي سي به بالا هم ممنوع است.

 



سكه يادبود عيد سعيد قربان رونمايي شد

بانك مركزي به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد قربان اقدام به ضرب و انتشار سكه يادبود اين عيد بزرگ كرد.
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد قربان اقدام به ضرب و انتشار سكه يادبود اين عيد بزرگ و شريف كرده است.
وزن سكه 6/4 گرم و قطر آن 23 ميلي متر از مشخصات سكه يك هزار ريالي يادبود عيد سعيد قربان سال 1389 اعلام شده است.
مشخصات طرح روي سكه بدين شرح است: عدد 1000 در مركز سكه با نوشته ريال در پايين آن، دو خوشه گندم در طرفين سكه، نوشته جمهوري اسلامي ايران در حاشيه بالاي سكه، سال ضرب 1389 در حاشيه پايين سكه.
مشخصات طرح پشت سكه نيز بدين شرح است: در مركز سكه شمسه دوازده پر با طرحي از خانه كعبه در وسط آن، دوازده گل در اطراف شمسه به يادبود 12 امام معصوم(ع) و نوشته عيد سعيد قربان در حاشيه پايين سكه.

 



دستگيري رمال كلاهبردار

فرد رمالي كه به بهانه حل مشكلات از مردم كلاهبرداري مي كرد، توسط ماموران پليس آگاهي در تهران دستگير شد.
اين مرد دوره گرد كه ادعا مي كرد قادر به شكستن طلسم مشكلات است از سادگي مردم سوءاستفاده كرده و پس از ورود به منازل آنان اقدام به سرقت طلاهاي آنها مي كرد.
يكي از مالباختگان در رابطه با شگرد اين رمال كلاهبردار گفت: مرد رمال از من خواست تا طلاهاي داخل خانه را داخل يك كاغذ آلومينيومي پيچيده و مقابل او بگذارم.
سپس به من گفت: به مدت يكماه نبايد اين بسته را باز كنم.
وي ادامه داد: بعد از يكماه كه بسته طلاهايم را گشودم با چند دانه شكسته تسبيح و كاغذهايي با مضمون «احمق» مواجه شدم.
با آغاز تحقيقات مالباخته به كارآگاهان گفت كه تنها مشخصه مرد رمال، لنگ زدن شديد يكي از پاهايش بوده است و كارآگاهان با در دست داشتن تنها سرنخ اين پرونده، شناسايي متهم را در دستوركار خود قرار دادند.
تحقيقات ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان اطلاع پيدا كردند چند روزي است كه مردي حدودا 45 ساله با مشخصات موردنظر آنها در پارك لاله در حال تردد است. سرانجام مرد رمال و فالگير دستگير و در بازرسي از كيف همراه او كتب و ديگر وسايل مورد استفاده در فالگيري كشف شد.
با انتقال متهم، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و به چندين فقره كلاهبرداري مشابه ديگر نيز اعتراف كرد.
سرهنگ محمدرضا ذاكر استقامتي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر با تحقيقات انجام شده تعدادي از افرادي كه بدين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند. شناسايي و ضمن مراجعه به پايگاه سوم و طرح شكايت اقدام به شناسايي متهم كرده اند.
وي در ادامه اعلام اين خبر به ايسنا، گفت: از كليه مالباختگاني كه توسط مردي حدودا 47 ساله و به شيوه «رمالي و شكسته شدن طلسم» مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي طرح شكايت و شناسايي متهم به پايگاه سوم پليس آگاهي واقع در خيابان نيلوفر مراجعه كنند.

 



با حضور وزير راه 60 كيلومتر از آزادراه ساوه - همدان به بهره برداري رسيد

همدان- خبرنگاركيهان:
با حضور وزير راه و ترابري، قطعه اول بزرگراه رزن- آوج به طول 12كيلومتر به بهره برداري رسيد.
در مراسم بهره برداري از اين پروژه، حميد بهبهاني گفت: توسعه شبكه هاي حمل و نقل به ويژه در بخش جاده اي، ارزش و اهميت ويژه اي براي كشور دارد.
وي افزود: توسعه راه ها، باعث تكامل و شكوفايي اقتصادي و اجتماعي هر منطقه اي خواهد شد.
وزير راه و ترابري با استناد به گزارش پليس راه، علت 60 درصد تصادفات جاده اي را واژگوني خودرو ناشي از وجود تفاوت در ارتفاع جاده و شانه خاكي كنار جاده اعلام كرد و اظهار داشت: به علت توجه به شانه خاكي و تفاوت ارتفاع جاده از زمين مجاور، طرح آزادراه رزن- آوج در كاهش تصادفات جاده اي اين محور تاثيرگذار است.
همچنين وزير راه و ترابري در سفر خود به استان همدان كلنگ احداث قطعات اول و دوم جاده چهارخطه قروه- رزن- دمق را به زمين زد.
قرار است اين پروژه به طول 21 كيلومتر در دو نقطه 10 و 11كيلومتري، طي مدت 21ماه احداث و به بهره برداري برسد.
وي همچنين اظهار اميدواري كرد تا پايان امسال 30 كيلومتر باقيمانده از فاز نخست آزادراه ساوه به همدان موسوم به راه كربلا به بهره برداري برسد.
آزادراه ساوه- همدان به طول 175كيلومتر شامل دو فاز ساوه- دخان به طول 90 كيلومتر و دخان- همدان به طول 85 كيلومتر است.

 



رويدادهاي خارجي

مرگ 75 هندي در ريزش ساختمان
به دنبال ريزش ساختماني پنج طبقه در دهلي نو، 75 نفر جان خود را از دست دادند.
بنابر گزارش رسيده در اين ساختمان پنج طبقه كه 15 سال از عمر آن مي گذشت صدها نفر سكونت داشتند. اين حادثه بعد از ظهر روز دوشنبه در منطقه پرجمعيت «لايتا پارك» رخ داد و آوار بر سر ساكنان ساختمان فرو ريخت.
همسايه هاي ساختمان مي گويند هنگام سقوط آن صداي غرشي همچون رعد و برق شنيده اند و آنگاه به سمت آن دويده اند و با مخروبه مواجه شده اند.هنوز علت اصلي ريزش اين ساختمان مشخص نشده است، در حاليكه يك مقام محلي دليل ريزش اين آپارتمان پنج طبقه را سست شدن پي آن به علت باران هاي موسمي ذكر مي كند، برخي از همسايه ها معتقدند دليل فرو ريختن ساختمان ساخت و ساز غيرقانوني صاحبخانه و اضافه كردن يك طبقه ديگر بر روي اين ساختمان بوده است.به گفته شاهدان صداي فرياد و ناله از زير آوار شنيده مي شود اما به علت قطع شدن برق و نبود ماشينهاي خاكبرداري، عمليات امداد خيلي كند پيش مي رود.مسئولان گفته اند، بارش باران هاي شديد موسمي موجب سست شدن پايه هاي اين ساختمان چهار طبقه شده بود.شيلا ديكشيت، از مسئولان شهري دهلي گفت: احتمالا اين ساختمان بطور غيرقانوني ساخته شده است.به گفته مطبوعات اين ساختمان چهار طبقه هم مسكوني بود و هم مقر دو شركت پوشاك در آن قرار داشت.

 



روابط عمومي برق شيراز: تخت جمشيد برق دارد

مدير روابط عمومي شركت توزيع برق شيراز، شايعه قطع برق در مجموعه تاريخي تخت جمشيد را تكذيب كرد.
«بيژن لياقت»، سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: چند روز قبل برق تعدادي از مغازه هاي حاشيه تخت جمشيد كه اماكن تجاري محسوب مي شوند به علت بدهي قطع شد و اين يك روند معمولي است كه واحد تجاري بايد بدهي برق خود را بپردازد.
وي اضافه كرد: برق مجموعه تاريخي تخت جمشيد قطع نشده و قبلا هم قطع نبوده و همه اين شبها مجموعه تاريخي تخت جمشيد از برق مناسب برخوردار بوده است.
مدير روابط عمومي شركت توزيع برق شيراز اضافه كرد: اين مجموعه داراي خط 411 برق ويژه است كه در صورت هرگونه اختلال نيز برق آن تامين مي شود.
لياقت گفت: متاسفانه برخي از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي فارس بدون استعلام و توجه و تحقيق درباره صحت و سقم موضوع اعلام كردند كه برق تخت جمشيد قطع شده است.

 



زمين لرزه بخش هايي از استان كردستان و جنوب كرمان را لرزاند

سنندج-خبرنگاركيهان:
زمين لرزه هايي با كمتر از 5درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) عصر روز سه شنبه شهرستانهاي دهگلان و قروه در كردستان و فارياب در جنوب كرمان را تكان داد.
مديركل مديريت بحران كردستان در گفتگو با خبرنگار كيهان گفت: زمين لرزه اي با قدرت 4و2دهم ريشتر مابين شهرهاي قروه، بيجار و دهگلان به مركزيت روستاي احمدآباد و در عمق دو كيلومتري زمين رخ داد.
محمود اسفندياري افزود: بلافاصله پس از اين زلزله مديريت بحران در دو شهر قروه و دهگلان تشكيل شد و نسبت به اعزام كارشناسان جهت ارزيابي خسارات احتمالي به روستاهاي محل حادثه اقدام شد.
همچنين مركز لرزه نگاري ژئوفيزيك تهران زمان زمين لرزه كرمان را نيز ساعت 49/16 دقيقه و بيست ثانيه روز شنبه ثبت كرده است.
رئيس ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان كرمان نيز اعلام كرد: خوشبختانه تاكنون گزارشي از ميزان خسارات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است.

 



50 ميليون گرسنه در آمريكا

اداره كشاورزي آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه نزديك به 50 ميليون آمريكايي طي سال گذشته از مشكل گرسنگي و كمبود شديد موادغذايي رنج برده اند.
به گزارش شبكه ايران، اداره كشاورزي آمريكا با انتشار آماري رسمي گزارش داد كه نزديك به 15 درصد از خانوارهاي اين كشور طي سال گذشته ميلادي به فقر و بي پولي دچار بوده اند و از كمبود شديد موادغذايي رنج برده اند.
شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» در اين زمينه گزارش داد: حدود 50 ميليون آمريكايي از گرسنگي رنج برده اند كه در اين ميان 17 ميليون تن از آنان را كودكان تشكيل مي دهند.اداره كشاورزي آمريكا در بخش ديگري از گزارش خود افزود: حدود يك پنجم از جمعيت اين كشور در سال 2009 ميلادي، دست كم يك بار از برنامه هاي كمك غذايي دولت استفاده كرده اند.بنا بر اين گزارش، 34 ميليون آمريكايي در گروه «فاقد امنيت غذايي» قرار دارند و براي زنده ماندن نيازمند استفاده از خدمات غذاي مجاني از سوي دولت هستند.«نزديك به شش ميليون خانوار آمريكايي اعلام كردند در سال گذشته ميلادي از كمك هاي مراكز توزيع غذاي رايگان تامين شده اند كه مقايسه اين آمار با گزارش سال هاي قبل از آن نشان مي دهد شمار خانواده هاي نيازمند به مواد غذايي مجاني در سال گذشته نسبت به سال 2007 دو برابر شده است.»امنيت غذايي در آمريكا از سال 2007 به علت بروز بحران مالي جهاني با كاهش چشمگير روبه رو شده است و هر روز بر شمار افراد نيازمند كمك هاي غذايي دولتي و موسسات خيريه افزوده مي شوداين در حالي است كه دولتمردان آمريكا سالانه بالغ بر 600 ميليارد دلار از ثروت ملي اين كشور را در بخش نظامي هزينه مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14