(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول آذر 1389- شماره 19795

حديث دشت عشق
تعداد مدال هاي طلاي ايران در بازي هاي آسيايي به عدد 10 رسيد
ركورد زني كشتي فرنگي
اخبار كوتاه از فوتبال
روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو
يوسف كرمي مدال طلاي خود را تقديم شهدا كرد
اخبار فوتبال جهان
موفقيتي كه با سه مدال طلا، دو نقره و چهار برنز بدست آمد
«تكواندو» نگين درخشان ورزش ايران در بازي هاي آسيايي
اخبار ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «سيد ماشاالله حسين زاده»
من نخواهم ماند در تاريكي مرداب ها
سيد ماشاالله در 1/3/1345 دربيدگل متولد شد. تحصيلات ابتدايي خود را در مدرسه صباحي سپري نمود و درجلسات مذهبي اعم از مداحي و قرائت قرآن شركت مي كرد.
زماني كه انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني (ره) شروع شد او دوازده ساله بود. با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران در سال 1359 مي خواست به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام شود ولي سن كم او باعث شده بود كه مانع اعزامش به جبهه شوند. بالاخره سال 1363 به جبهه اعزام شد و درعمليات بدر شركت كرد و دراين عمليات مجروح شد. پس از آن مجدداً درعمليات قادر در غرب كشور شركت كرد كه دراين عمليات مفقودالجسد شد.
سيد ماشاء الله درپايگاه بسيج حضوري مؤثر داشت و در ترغيب دوستان و رفقايش براي حضور در دفاع مقدس كوتاهي نمي كرد.

 



تعداد مدال هاي طلاي ايران در بازي هاي آسيايي به عدد 10 رسيد
ركورد زني كشتي فرنگي

سرويس ورزشي-
تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با كسب دو مدال طلا علاوه بر شروع قدرتمندانه بازي هاي آسيايي، تعداد مدال هاي كاروان ورزشي ايران را به عدد 10 رساند.
مرد طلايي به طلا نرسيد
در آغاز رقابت هاي كشتي فرنگي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي صبح ديروز (يكشنبه) ابتدا حميد سوريان در وزن 55كيلوگرم برابر حريفي از كره جنوبي به پيروزي رسيد. وي پس از پيروزي در دور نخست مقابل حريف كره اي، در دور دوم «چول وون وان» از كره شمالي را نيز در دو تايم با نتيجه 9 بر صفر شكست داد، تا در مرحله نيمه نهايي بازيهاي آسيايي گوانگجو مقابل كوهي هاسگاوا از ژاپن قرار گيرد. سوريان در ديدار مرحله نيمه نهايي و در شرايطي كه انتظار مي رفت بتواند به ديدار فينال اين دوره از بازيها راه پيدا كند برابر اين حريف ژاپني شكست خورد و از رسيدن به ديدار فينال بازماند تا نخستين شگفتي رقابتهاي كشتي فرنگي در اين بازيها رقم بخورد. سوريان براي كسب مدال برنز اين دوره از رقابت ها ظهر ديروز به مصاف مراد كاريشيلوف از قزاقستان رفت و در دو تايم مغلوب اين كشتي گير شد و به مدال برنز هم نرسيد. سوريان دارنده پنج مدال طلاي كشتي فرنگي جهان است كه در بازيهاي آسيايي به عنوان پنجم رسيد.
نخستين مدال طلاي كشتي
در وزن 60 كيلوگرم اميد نوروزي پس از پيروزي بر كشتي گيراني از ژاپن و چين در ديدار نيمه نهايي «جاماشيف» از ازبكستان را شكست داد و به ديدار فينال راه يافت. نوروزي در ديدار فينال و براي رسيدن به مدال طلاي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي به مصاف «جي هيون جانگ» از كره جنوبي رفت و در وقت اول با نتيجه 3 بر صفر برابر حريف خود شكست خورد اما در تايم دوم با نتيجه 2 بر صفر حريف خود را شكست داد تا كار به وقت سوم كشيده شود. در دو دقيقه سوم اميد نوروزي به يك امتياز دست پيدا كرد و به مدال طلاي اين دوره از بازيها دست پيدا كرد. اين مدال، نخستين مدال طلاي تيم كشتي فرنگي كشورمان در بازي هاي آسيايي و نهمين مدال طلاي كاروان ورزشي ايران بود.
دهمين طلا براي ايران
اما در وزن 66 كيلوگرم سعيد عبدولي كه پس از استراحت در دور نخست و پيروزي در دور دوم مقابل حريف تايلندي در دور سوم حريف هندي را شكست داد، در فينال به مصاف دارخان باياخمتوف از قزاقستان رفت.عبدولي در تايم اول اين مبارزه نتوانست امتيازي كسب كند و بازنده شد اما در وقت دوم برابر حريف قزاق به پيروزي 2 بر صفر دست يافت تا كار به تايم سوم كشيده شود. در اين تيم تايم نيز عبدولي 4 بر صفر پيروز شد و به مدال طلا دست پيدا كرد.اين براي نخستين بار در طول تاريخ بازيهاي آسيايي است كه تيم ملي كشتي فرنگي ايران موفق به كسب دو مدال طلا مي شود.
وزن كشي سه وزن دوم
اما روز گذشته ملي پوشان سه وزن دوم كشتي فرنگي ايران حريفان خود در بازي هاي آسيايي را شناختند.
از ساعت 5 بامداد امروز (دوشنبه) مسابقات وزن هاي 74، 84 و 96 كيلوگرم كشتي فرنگي آغاز مي شود كه در وزن 74 كيلوگرم فرشاد عليزاده دارنده مدال برنز جهان در دور نخست به مصاف تتسوكا تتسوموراكي از ژاپن مي رود و در صورت پيروزي در دور دوم با بادلار كريم اف از تاجيكستان روبرو مي شود.
در وزن 84 كيلوگرم كه 14 كشتي گير حضور دارند، طالب نعمت پور دارنده مدال هاي طلا و نقره آسيا در دور اول به مصاف جعفرخان از قطر مي رود و در صورت پيروزي در مرحله يك چهارم نهايي با برنده سيكاوا از ژاپن و ياناربك كنجي يف از قرقيزستان روبرو مي شود.
همچنين در وزن 96 كيلوگرم، بابك قرباني در دور نخست با حبيب اله عبداله يف از تاجيكستان مسابقه مي دهد و در صورت پيروزي در مرحله يك چهارم نهايي، با برنده ژاي از چين و ديويد سالادزه از ازبكستان روبرو مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود پيروزي و تراكتورسازي درجام حذفي
دو تيم پيروزي و تراكتورسازي جواز حضور در مرحله بعدي رقابت هاي جام حذفي را بدست آوردند.
مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور روز گذشته ( يكشنبه ) با برگزاري دو ديدار پيگيري شد. در يكي از اين بازي ها تيم پيروزي در حالي كه تا پايان وقت هاي قانوني مسابقه به نتيجه مساوي يك - يك با داماش گيلان دست يافته بود، با گل دقيقه 105سعيد حلافي ميزبانش را شكست داد و راهي مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقات شد. در اين ديدار كه با قضاوت تورج حق وردي در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد، سپهرحيدري(33) و سعيد حلافي(105) براي پيروزي گل زدند و آردوويچ(13) تك گل تيم داماش را به ثمر رساند. شاگردان علي دايي با اين پيروزي راهي مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها شدند و در آن مرحله به مصاف برنده ديدار تيم هاي سپاهان اصفهان و راه آهن شهرري مي روند.
اما در بازي ديگر روز گذشته جدال دو تيم تبريزي شهرداري و تراكتورسازي با برتري شاگردان كمالوند خاتمه يافت. در اين ديدار تراكتورسازي با نتيجه 5 بر 2 حريف خود را شكست داد. داوود دانش دوست ( 11 و 43) ، علي عليزاده( 15)، محمد ابراهيمي ( 24 ) و جاسم كرار ( 90 ) گل هاي تراكتورسازي را به ثمر ساندند و وريا غفوري(61) و سعيد دقيقي(62-پنالتي ) نيز گل هاي شهرداري تبريز را زدند. عليرضا فغاني داور اين مسابقه در دقيقه 64 علي عليزاده از تيم تراكتورسازي و دقيقه 71 مهدي مهدي پور از تيم شهرداري را از زمين مسابقه اخراج كرد.
تساوي ذوب آهن و فولاد در اهواز
در آخرين ديدار از هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه با تعويق 9 روزه عصر روز گذشته (يكشنبه) در اهواز برگزار شد دو تيم فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان به تساوي دو - دو رسيدند.
گل هاي ذوب آهن را در اين بازي ايگور كاسترو(4) و حسين ماهيني(27) زدند و دو گل فولاد نيز توسط سرلك ( 36) و ياكيته (66) به ثمر رسيد. ذوب آهن با اين تساوي خارج از خانه 29 امتيازي شد و جايگاهش در صدر جدول رده بندي را تثبيت كرد.فولاد نيز با 19 امتياز در مكان دهم قرار دارد. گفتني است در جدول رده بندي پيروزي و استقلال با 27 امتياز در رده هاي دوم و سوم قرار دارند.
مخالفت راه آهن با رفتن كريمي به استيل آذين
تيم فوتبال راه آهن در نقل و انتقالات نيم فصل يك مدافع خارجي و يك بازيكن ليگ برتري جذب خواهد كرد. بر اساس درخواست مهدي تارتار رايزني ها براي جذب يك مدافع خارجي آغاز شده و باشگاه در تلاش است طبق نظر سرمربي تيم، يك بازيكن ليگ برتري را نيز به اكباتان بياورد. از سوي ديگر باشگاه استيل آذين خواستار جذب فرشيد كريمي شد اما دروازه بان با تجربه راه آهن و همچنين مهدي تارتار با اين درخواست مخالفت كردند.
اينتر براي اشتايگر 30 ميليون يورو مي دهد
اينترميلان براي عقب نماندن از كورس قهرماني فصل جاري در سطح قاره و نيز كالچو، كوشش مي كند در ازاي 30 ميليون يورو، باستين شواين اشتايگر را جذب كند. راه راه پوشان نراتزوري كه آگاه هستند اين بازيكن اكنون كاملا مورد توجه دو تيم انگليسي منچستريونايتد و چلسي در كنار رئال مادريداسپانيا است، اميدوارند بتوانند نظر اين هافبك 25 ساله را براي شروع همكاري جلب كنند.
بازگشت مهدوي كيا به ميادين
مهدي مهدوي كيا كاپيتان تيم فوتبال استيل آذين گفت: با رهايي كامل از مصدوميت، هفته آينده براي استيل آذين بازي مي كنم. مصدوميتم در حدي بود كه نمي توانستم استيل آذين را در جام حذفي همراهي كنم؛ اما از روند بهبود ي راضي ام و قطعا هفته آينده مي توانم در ليگ بازي كنم.
پاداش يك ميليوني براي استقلالي ها
بازيكنان تيم استقلال كه روز شنبه پس از 120 دقيقه موفق شدند در وقت اضافه با نتيجه يك بر صفر شاهين بوشهر را در جام حذفي شكست دهند، از سوي مديريت باشگاه پاداش يك ميليون توماني دريافت مي كنند.
تاج با دست پر بازگشت
مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال كه براي تهيه پول پاداش بازيكنان به ايران بازگشته بود شب گذشته بار ديگر وارد دهكده بازي هاي آسيايي در گوانگجو شد. بازيكنان تيم اميد پاداش دو بازي مالزي و عمان را از فدراسيون طلب دارند.
مسي 100 گله شد
ليونل مسي با هت تريكي در ديدار مقابل آلمريا، تعداد گل هاي خود در اين تيم را از مرز 100 گل گذراند. تيم فوتبال بارسلونا شنبه شب در زمين آلمريا با 8 گل به برتري رسيد. ليونل مسي در اين بازي موفق شد سه گل به ثمر برساند تا تعداد گل هايش به 101 برسد. مسي تا به حال با پيراهن بارسلونا 154 بار به ميدان رفته و اكنون در تلاش است تا به عنوان برترين گلزن تاريخ اين باشگاه لقب بگيرد.

 



روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو

مدال آوران رشته هاي تيمي نصف قهرمانان انفرادي جايزه مي گيرند
جوايز مدال آوران رشته هاي تيمي در بازي هاي آسيايي گوانگجو نصف قهرمانان رشته هاي انفرادي است. رئيس سازمان تربيت بدني با اشاره به قهرماني هاي ورزشكاران ايراني در بازي هاي آسيايي گفت: پيش از اعزام به بازي ها، جوايزي را براي قهرمانان تعيين كرده بوديم كه پس از بازگشت به آنها تعلق خواهد گرفت. علي سعيدلو در مورد ميزان جوايز قهرمانان رشته هاي انفرادي و تيمي گفت: جايزه مدال آوران طلايي رشته هاي انفرادي 150 سكه بهار آزادي تعيين شده است. اين جايزه براي ورزشكاران رشته هاي تيمي نصف خواهد بود.
نارضايتي سهرابي از پيست هاي دوچرخه سواري
مهدي سهرابي ملي پوش دوچرخه سواري پس از چهارم شدن ايران در مسابقات 4 هزار متر تيمي از وضعيت حاكم بر دوچرخه سواري ابراز نارضايتي داشت و عنوان كرد: سال به سال پسرفت مي كنيم. ژاپن و كره پيست چوبي سربسته دارند درحالي كه ما فقط يك پيست سيماني سر باز داريم. فقط سه، چهار روز در گوانگجو تمرين كرديم، آن وقت از ما انتظار مدال دارند. در دوحه دوم شديم. چندين سال است كه ايران اميد اصلي مدال در دوچرخه سواري آسياست اما، حالا چهارم مي شويم. به خاطر آن كه آنها پيشرفت و ما پسرفت مي كنيم. آنها پيست دارند ولي ما چه؟ 13 سال است، عضو تيم ملي هستم. 13 سال است كه از مشكل پيست دوچرخه سواري مي گويم، اما كو گوش شنوا؟ خودمان مي گوييم و خودمان هم مي شنويم و هيچ كس گوش نمي دهد. در اين شرايط ديگر نبايد از دوچرخه سواري انتظار مدال داشت. اگر اوضاع به همين صورت پيش برود، 4 سال ديگر هشتم هم نمي شويم.
قنبرزاده به فينال پرش ارتفاع راه يافت
نماينده ايران در رقابت هاي پرش ارتفاع بازي هاي آسيايي به فينال رقابت ها راه يافت.رقابت هاي دووميداني بازي هاي آسيايي گوانگجو از ديروز در شهر گوانگجو آغاز شد و طي آن كيوان قنبرزاده در پرش ارتفاع به فينال رقابت ها راه يافت. وي در اين دوره از مسابقه ها كار خود را با انتخاب مانع دو متري آغاز كرد. وي در بار نخست از گذشتن از مانع ناكام ماند، اما در بار دوم از اين مانع به موفقيت گذشت. وي پس از آن به ترتيب از موانع 2 متر و 5 سانتي متري، 2 متر و 10 سانتي متر و 2 متر و 15 سانتي متر گذشت. بدين ترتيب او به عنوان يكي از 12 ورزشكار برتر به فينال رقابت ها راه يافت. مرحله نهايي رقابت او امروز برگزار مي شود.
ايران در رقابت هاي تيمي اسلحه اپه حذف شد
تيم شمشيربازي ايران در رقابت هاي تيمي اسلحه اپه بازي هاي آسيايي گوانگجو با شكست برابر كويت از دور مسابقات كنار رفت. تيم شمشيربازي ايران در اسلحه اپه با تركيب محمد رضايي، علي يعقوبي و حامد صداقتي در مصاف با تيم كويت با نتيجه 45 بر 40 شكست خورد و نتوانست به مرحله يك چهارم صعود كند.
پايان كار تيراندازي با دو نقره و يك برنز
در ادامه نهمين روز از شانزدهمين دوره از بازي هاي آسيايي گوانگجو و در رشته تراپ دوبل بانوان ايران با نتيجه 216 امتياز در رده چهارم قرار گرفت. در اين ماده چين، كره جنوبي و تايلند به ترتيب اول تا سوم شدند. در بخش انفرادي بهاره جهاندار با دريافت 78 امتياز يازدهم شد. سپيده سيراني با 72 امتياز و معصومه عامري با 66 امتياز به ترتيب دوازدهم و چهاردهم شدند. در بخش مردان نيز ايران با كسب 388 امتياز در رده ششم جاي گرفت. در اين ماده تيم هاي چين، كويت و هند به ترتيب عناوين اول تا سوم را از آن خود كردند. در بخش انفرادي نيز مسعود عزيزيان با 133 امتياز در رده دوازدهم جاي گرفت. سعيد صدري با 131 امتياز پانزدهم شد. امير چاووشي ديگر نماينده ايران با 124 امتياز در رده بيست و پنجم قرار گرفت. در اين ماده تيراندازان چين، هند و امارات نشان هاي طلا، نقره و برنز را به خود اختصاص دادند. بر اين اساس كاروان 24 نفره تيراندازي در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو با كسب نشان نقره تيمي تفنگ بادي زنان، نقره انفرادي تفنگ سه وضعيت بانوان و تيمي اين ماده در مجموع با دو نقره و يك برنز به كار خود پايان داد. اين براي نخستين بار بود كه تيراندازي موفق به كسب مدال در بازي هاي آسيايي گوانگجو شد.
بسكتبال ايران به سختي از سد تايوان گذشت
تيم ملي بسكتبال ايران در چهارمين ديدار خود به سختي از سد چين تايپه گذشت. تيم بسكتبال ايران كه از سه بازي قبلي خود دو پيروزي و يك شكست در كارنامه داشت، مقابل چين تايپه به ميدان رفت و با نتيجه نزديك 73 بر 72 حريف آسياي شرقي خود را از پيش رو برداشت.
واليبال چين به جمع چهار تيم نرسيد
تيم ملي واليبال چين از حضور در جمع چهار تيم برتر بازي هاي آسيايي بازماند. اين تيم كه با نتيجه سه بر صفر مغلوب تيم ملي واليبال كشورمان شده بود، ديروز در نخستين بازي مرحله يك چهارم نهايي رقابت ها با همين نتيجه از ژاپن شكست خورد تا از حضور در جمع چهار تيم برتر آسيا باز بماند و شانس كسب مدال را در اين رشته از دست بدهد.
تلاش شمشيربازان براي رسيدن به مدال برنز
تيم ملي شمشير بازي سابر ايران در قسمت تيمي امروز براي كسب مدال برنز به مصاف قزاقستان مي رود. در ادامه رقابت هاي شمشير بازي گوانگجو، تيم ملي سابر در بخش تيمي صبح امروز با تركيب مجتبي عابديني، حميدرضا طاهرخاني، امين قرباني(نفرات اصلي) و پرويز درويش زاده(ذخيره) به مصاف تيم ملي قزاقستان مي رود.
مشخص شدن حريفان تيم ملي كبدي
رقابت هاي كبدي بازي هاي آسيايي گوانگجو قرعه كشي شد و تيم هاي ملي دختران و پسران ايران رقباي خود را شناختند. در بخش پسران كه 7 تيم حضور دارند تيم ملي كبدي ايران با تيم هاي مدعي هند و كره جنوبي همگروه شد. ملي پوشان كبدي ايران اولين ديدار خود را ساعت 15 امروز به وقت محلي مقابل كره جنوبي برگزار خواهند كرد و بازي دوم ما با هندوستان روز سه شنبه خواهد بود. دو تيم برتر اين گروه راهي نيمه نهايي خواهند شد. اما در بخش بانوان كه 8 تيم حضور دارند تيم دختران ايران با چين تايپه، مالزي و كره جنوبي همگروه شد.
طوسي حذف شد
در ادامه رقابت هاي دو و ميداني شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو، مريم طوسي در ماده 100 متر به همراه رقباي خود به ميدان رفت. طوسي در ميان هفت شركت كننده در گروه اول مرحله مقدماتي با ثبت زمان 12 ثانيه و 3 صدم ثانيه چهارم شد و از صعود به مرحله بعدي پيكارها بازماند.
تصادف كاراته كا زن ايراني در گوانگجو
دو تن از اعضاي تيم بانوان كاراته ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو در حالي كه سوار بر ماشين هاي برقي واقع در دهكده بازي ها بودند، از خودرو به بيرون پرت شده و دچار سانحه شدند. پگاه زنگنه و يكي ديگر از اعضاي تيم كاراته بانوان ورزشكار ايراني هستند كه با اين مشكل مواجه شدند. با توجه به آسيب ديدگي زنگنه، وي شانس حضور در مسابقات كاراته را از دست مي دهد.
كاوه موسوي نقره گرفت
در ادامه رقابت هاي دووميداني شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو كاوه موسوي نماينده كشورمان در پرتاب چكش به مصاف رقباي خود رفت. موسوي با 12 پرتابگر به رقابت پرداخت. او در پرتاب اول 76/58 متر ركورد زد و پرتاب دوم خود را از دست داد. موسوي در پرتاب سوم نيز 07/59 متر و در پرتاب چهارم 90/68 متر به ثبت رسانيد تا از حريفان خود پيشي بگيرد و به رده دوم برسد. نماينده پرتاب چكش كشورمان در پرتاب پنجم نيز خطا كرد تا در پرتاب ششم با همان ركورد 90/68 به مدال نقره دست يابد و مدالي ديگر نصيب كاروان ورزشي كشورمان شود. گفتني است پرتابگر تاجيكستان موفق شد اولين مدال طلاي اين كشور را در بازي هاي آسيايي رقم بزند و نماينده ژاپن نيز سوم شد.
ناكامي ليلا رجبي در كسب مدال
در رقابت هاي پرتاب وزنه بانوان، ليلا رجبي نماينده كشورمان نتوانست نمايش قابل توجهي داشته باشد و با كسب مقام ششم به كار خود پايان داد. در اين رشته لي لينگ از چين با پرتاب 94/19 متر به مدال طلا رسيد و ديگر نماينده اين كشور مدال نقره را از آن خود كرد. ضمن اينكه پرتابگر كره جنوبي سوم شد.
حذف بوعذار و هاشمي از رقابت هاي دو چهارصد متر
نمايندگان كشورمان در رقابت هاي دو چهارصد متر نتوانستند به مرحله بعد راه پيدا كنند. در اين رقابت ها رضا بوعذار در گروه دوم به روي پيست رفت كه در پايان با زمان 8/46 ثانيه سوم شد و از صعود به جمع هشت دونده برتر بازماند. در گروه سوم سجاد هاشمي با زمان 77/47 ثانيه چهارم شد و نتوانست راهي دور بعد شود تا بدين ترتيب هر دو دونده كشورمان در اين رشته با عدم موفقيت به كار خود پايان دهند.
تساوي مردان و پيروزي زنان در شطرنج تيمي
تيم شطرنج زنان ايران در رقابت هاي تيمي شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو به پيروزي دست يافت و مردان ايران نيز به تساوي رسيدند. تيم ملي شطرنج زنان كشورمان در رقابت هاي تيمي مقابل تيم تركمنستان با نتيجه 5/2 بر 5/1 به پيروزي دست يافت. در بخش آقايان نيز تيم ملي كشورمان در رقابت هاي تيمي مقابل مغولستان با نتيجه 2-2 به تساوي دست يافت.
حذف اكبري از رقابت هاي بوكس
عمران اكبري با شكست مقابل بوكسور تايلندي از دور رقابتهاي دسته 56 كيلوگرم كنار رفت. در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي اين دسته عمران اكبري طي سه راند با نتيجه 4 بر 2 مغلوب وراپاج ويچكوم از تايلند شد و با عدم صعود به مرحله نيمه نهايي شانس كسب مدال برنز را از دست داد. وي پيش از اين حريفاني از ماكائو و تركمنستان را مغلوب كرده بود.
صعود تيم ملي واليبال به مرحله نيمه نهايي
تيم ملي واليبال ايران با شكست قطر راهي مرحله نيمه نهايي بازي هاي آسيايي شد. ايران در حالي با نتيجه 3 بر يك به پيروزي رسيد كه شاگردان حسين معدني در ست اول با نتيجه 25 بر 16 بازي را واگذار كردند، اما در ادامه آنها در سه ست متوالي و با نتايح 25-16 ،25-23 و 25-14 به پيروزي دست پيدا كردند. ايران در مرحله نيمه نهايي با تايلند روبرو خواهد شد.
سعيدلو: 18 مدال طلا كسب مي كنيم
رئيس سازمان تربيت بدني در هفته دوم و پاياني بازي هاي آسيايي انتظار دريافت 10 نشان طلاي ديگر را از سوي كاروان ورزشكاران ايران دارد. علي سعيدلو با حضور در جمع خبرنگاران اعزامي حاضر در مركز خبري بازي هاي آسيايي گوانگ جو عنوان كرد: قبل از اين كه به گوانگ جو بياييم، تمام افراد قهرمان را شناسايي و رنگ مدال احتمالي آنها را مشخص كرديم. خدا را شكر تا امروز پيش بيني هاي ما با پنج، شش درصد تغيير تحقق يافته است. شخصاً براي ايران 18 مدال طلا پيش بيني مي كنم. خدا را شكر كه تا به امروز همه مدال ها طبق برنامه بوده و حتي مدال اضافه هم داشتيم. وي درباره معيارهايي كه در پيش بيني ها در نظر گرفته شده بود، گفت: كار كارشناسي كرديم. با تك تك آقايان و خانم هاي ورزشكار اعزامي به گوانگ جو رو در رو صحبت كردم. به نظر مي رسد، در روزهاي پاياني تا بازي هاي آسيايي مي توان روي 4، 5 مدال طلا در كشتي، 2 تا 3 مدال طلا در كاراته و يك تا 2 مدال طلا در دووميداني حساب باز كرد. چند ماه قبل از شروع بازي ها با سايت رسمي اين بازي ها صحبت كردم و در آنجا اعلام كردم، ايران 60 مدال مي گيرد. به آنها گفتم كه ما، ايراني ها بيست را دوست داريم و به همين خاطر 20 مدال طلا، 20 مدال نقره و 20 مدال برنز را از آن خود خواهيم كرد كه خوشبختانه تا امروز هشت مدال طلااتفاق افتاده و چندين مدال طلاي ديگر نيز در ادامه بازي ها خواهيم گرفت.
برنز مظاهري قطعي شد
مظاهري بوكسور 91 كيلوگرم ايران در بازي هاي آسيايي به مصاف حريفي از ازبكستان رفت و در پايان پيروز ميدان شد و مدال برنزش را تثبيت كرد.

 



يوسف كرمي مدال طلاي خود را تقديم شهدا كرد

يوسف كرمي تكواندوكار ايراني، دومين مدال طلاي بازيهاي آسيايي خود را تقديم شهداي ميانه كرد.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، يوسف كرمي در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي، مدال طلاي تكواندو در وزن هفتم را به دست آورد و اين نشان زرين را به شهداي شهر ميانه تقديم كرد.
وي درباره تصميم خود گفت:استان آذربايجان شرقي و به خصوص شهرستان ميانه، شهداي بسياري تقديم انقلاب اسلامي كرده است و من براي نخستين بار پيش از برگزاري بازي هاي المپيك 2004 آتن به توصيه يكي از جانبازان شيميايي بر سر مزار اين شهدا حضور يافتم.
وي با اشاره به اينكه پس از زيارت مزار شهدا حال و هواي عجيبي داشته است، افزود: از آن روز تا به حال هر زمان فرصت پيدا كرده ام به زيارت قبور شهداي ميانه رفته ام زيرا حضور در كنار قبور آنها آرامش و اطمينان خاطر به من مي دهد و تا امروز هرچه خواستم از آنها گرفته ام و به اين موضوع افتخار مي كنم.
كرمي با بيان اينكه پيش از اعزام به مسابقات گوانگجو نذر كرده بود در صورت كسب مدال طلا آن را به شهداي ميانه اهدا كند، ادامه داد: مدال طلا براي ورزشكاران ارزش بسياري دارد و من مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو كه براي رسيدن به آن دو سال تلاش كردم را به شهداي شهرستان ميانه اهدا مي كنم.

 



اخبار فوتبال جهان

مورينيو خطاب به مارادونا: تو شماره يك هستي
سرمربي تيم فوتبال رئال مادريد با اهداي پيراهن امضا شده خود به مارادونا از وي به خاطر حضور در برنابئو تقدير و تشكر كرد و گفت: تو شماره يك هستي.
خوزه مورينيو روي پيراهن اهدايي خود به مارادونا نوشته است: تو شماره يك هستي.سرمربي رئال مادريد خطاب به مارادونا گفت: به عنوان يك هوادار قديمي دوست دارم ساعت ها در كنار شما (مارادونا) باشم و از تجربيات و خاطرات ارزشمندتان استفاده كنم. نام مارادونا از كودكي براي من بيانگر شكوه و تعصب و قهرماني در دنياي فوتبال بوده و هست. آقاي خاص افزود: حضور ديه گو بزرگ قبل از ال كلاسيكو براي من و شاگردانم بسيار ارزشمند و معنادار است. اميدواريم مارادونا را در نيوكمپ نيز خوشحال كنيم.
خوشحالي گوارديولا از انتخاب گونسالس به عنوان داور ال كلاسيكو
سرمربي تيم فوتبال بارسلونا گفت: بسيار خوش شانس هستيم كه گونسالس داور ال كلاسيكو است.
ايتورالده گونسالس داور بازي ال كلاسيكو دربي اسپانيا است و جوزپه گوارديولا در اين خصوص گفت: وقتي شنيدم كه ايتورالده داور ال دربي است خيلي خوشحال شدم، به هر حال او را داوري منصف و مستقل مي دانم كه هميشه تلاش مي كند عدالت را رعايت كند. گوارديولا به سوالات خبرنگاران در خصوص رئال مادريد و حرف هاي اخير كريس رونالدو در مورد شكست قطعي بارسلونا در نيوكمپ پاسخ نداد و سكوت كرد. اين ديدار 8 آذر برگزار مي شود.
ردنپ: ليورپول، بن زما را جذب كند
يكي از چهره هاي گذشته تيم فوتبال ليورپول توصيه كرد آنفيلدي ها مهاجم فرانسوي و ناراضي رئال مادريد را جذب كنند. جيمي ردنپ گفت: در شرايطي كه ليورپول نياز مبرمي به مهاجم دارد، از ليورپول مي خواهم براي جذب كريم بن زما اقدام كند. اين بازيكن مي تواند در اينجا مفيد واقع شود. چهره 38 ساله سال هاي 1991 الي 2002 براي سرخ پوشان به ميدان رفت و در افتخارات بي شماري سهيم شد. وي اظهار داشت: من چهارشنبه شب گذشته بازي انگليس و فرانسه را در ورزشگاه تماشا كردم. پس از آن متقاعد شدم بن زما مي تواند برخلاف حضورش در رئال، موفق كار كند. ردنپ ادامه داد: بن زما در مادريد به علت ترافيك شديد بازيكن مجالي براي درخشش نمي يابد ولي در صورت حضور نزد ما، امكان پيشرفت اش به سرعت مهيا خواهد شد.
سيلوا در ميلان ماندني شد
مدافع مركزي آ.ث ميلان به دلايل خانوادگي و شخصي در تيمش ماندگار شد.
تياگو اميليانو دا سيلوا با وجود اعلام قبلي مبني بر بررسي چند پيشنهاد ارزشمند از اسپانيا و انگليس در تيمش ماندني شد. سيلوا در يك نشست خبري به هواداران ميلان و خبرنگاران اعلام كرد: همسرم نمي خواهد ميلان را ترك كنيم و براي او پول بيشتر هيچ ارزشي ندارد، او آرامش در ميلان را به همه چيز ترجيح مي دهد و من نيز به خواسته اش احترام مي گذارم. پيش از اين خوزه مورينيو مربي رئال مادريد خواستار خريد سيلواي 26 ساله شده و چند پيشنهاد ارزشمند و نجومي از انگليس نيز توسط وكيل اين بازيكن رسانه اي شده بود. وي در اين خصوص گفت: همسرم به مادريد نه گفت و از من خواست در تيمي به عنوان يك مدافع انجام وظيفه كنم كه مالديني و نستا را دارد.
مارادونا: مورينيو قهرمان لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا مي شود
اسطوره فوتبال آرژانتين در ديدار با مقامات و بازيكنان رئال مادريد، مورينيو را شايسته قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان دانست.ديه گو آرماندو مارادونا در ديداري صميمانه با خوزه مورينيو، وي را يكي از بهترين مربيان جهان توصيف كرد و گفت: با توجه به امكانات موجود در رئال، مورينيو قهرمان لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا مي شود. او مي تواند به راحتي به هدف برسد. بازيكنانش نيز در اين راه به او كمك خواهند كرد.وي ادامه داد: براي تماشاي ال كلاسيكو دربي در اسپانيا مي مانم. دوست دارم اين بازي بزرگ را از نزديك ببينم. گوارديولا كار بسيار سختي در پيش دارد و برابر تيم مورينيو دچار دردسر خواهد شد.
پلاتيني: شانس ميزباني انگليس در جام جهاني 2018 زياد نيست
به باور رئيس اتحاديه فوتبال اروپا احتمال برگزاري جام جهاني در انگلستان زياد نيست.
ميشل پلاتيني اعلام كرد چون روزنامه هاي انگليسي در ماه هاي اخير جنجال هاي زيادي در رابطه با مسائل مربوط به ميزباني جام جهاني داشتند، فيفا رغبتي براي ميزباني اين كشور بريتانيايي درسال 2018 از خود نشان نمي دهد. اين مقام فرانسوي اظهار داشت: تصور مي كنم در بين كشورهايي كه خواهان ميزباني جام جهاني 2018 هستند، شانس انگليس بر خلاف آنچه تصور مي شود كمتر از سايرين باشد.وي با بيان اين جملات كوتاه به گزارش هاي جنجالي روزنامه هاي نظير ديلي ميل و ساندي تايمز اشاره كرد كه باعث عصبانيت روساي فدراسيون جهاني شدند. در اين گزارش ها به مواردي از جمله فروش پنهاني حق راي توسط برخي مقامات مسئول اين سازمان اشاره شده است.آمريكا، كره، ژاپن، استراليا و... از جمله كشورهايي هستند كه خواهان ميزباني جام جهاني 2018 شده اند. قرار است در ابتداي ماه دسامبر در نشست اين سازمان با بررسي شرايط نامزدهاي ميزباني تكليف كشور ميزبان جام جهاني 2018 و 2022 مشخص شود.
روبينيو: رونالدينيو هيچ جا نمي رود
به باور مهاجم برزيلي آث ميلان، هافبك هم تيمي او از روسونري ها جدا نخواهد شد. روبينو گفت: رونالدينيو اكنون بازيكني كاملا موثر در ميلان محسوب مي شود. از آمادگي خوبي برخوردار است. به همين خاطر بود كه مانو منسز، سرمربي تيم ملي، براي جدال دوستانه با آرژانتين او را فراخواند. وي افزود: با وجود روني، مشكلات بسيار كم مي شود. او به منزله بازوي محكم سرمربي در تيم محسوب مي شود. با وجود او مي توانيم راحت گل بزنيم و موقعيت هاي گلي كه او فراهم مي كند، مورد استفاده قرار دهيم. او از كار و زندگي در اينجا خرسند است. دليلي ندارد به فكر حضور در تيمي ديگر باشد.

 



موفقيتي كه با سه مدال طلا، دو نقره و چهار برنز بدست آمد
«تكواندو» نگين درخشان ورزش ايران در بازي هاي آسيايي

بدون شك در هفته اول بازي هاي آسيايي گوانگجو، تكواندو موفق ترين عملكرد را داشته تا جايي كه مي توان از اين رشته ورزشي به عنوان نگين درخشان ورزش ايران در بازي هاي آسيايي ياد كرد.
تيم ملي تكواندوي ايران در اين رقابت ها با كسب 9 مدال
( سه گردن آويز طلا، دو نقره و چهار برنز) به كار خود در اين مسابقات پايان داد. عليرضا نصر آزاداني، يوسف كرمي و محمد باقري معتمد مردان طلايي ايران بودند، راحله آسماني و پريسا فرشيدي به مدال نقره دست يافتند و سارا خوش جمال فكري، فرزاد عبداللهي، سوسن حاجي پور و سمانه شش پري برنزي هاي تكواندو بودند.
با آغاز روز پنجم بازي هاي آسيايي و حضور تكواندوكاران كشورمان ورق براي كاروان ورزشي كشورمان برگشت و چندين و چند مدال به سبد ايران اضافه شد. نصر آزاداني اولين طلايي كاروان ايران در وزن پنجم تكواندو لقب گرفت و ساعاتي بعد يوسف كرمي توانست دومين طلاي ايران را در همين رشته به ارمغان آورد. او با اين مدال طلسم تك مدال طلاي تكواندو را هم شكست. تكواندو روز جمعه به روند كسب طلاهاي خود تداوم بخشيد و از سوي باقري معتمد توانست يك بار ديگر توانايي خود را به رخ بكشد. در كنار اين مدال هاي طلا، دو مدال نقره و چهار مدال برنز نيز بدست آمد تا تيم ملي تكواندو عملكردي درخشان در گوانگجو داشته باشد.
روند رو به رشد تكواندو در ساليان اخير كاملاً محسوس بوده است. در بخش مردان تيم ايران در نخستين حضور سال 1986 سئول كره جنوبي يك طلا و يك نقره گرفت و نايب قهرمان شد. در سال 1994 در هيروشيما ژاپن با يك طلا، 2 نقره و يك برنز و نايب قهرماني ديگر به كار خود خاتمه داد. در سيزدهمين دوره بازي هاي آسيايي در سال 1998 بانكوك تايلند يك طلا، يك نقره و 3 برنز كسب كرد و براي بار سوم، نايب قهرمان شد. در چهاردهمين دوره در بوسان كره جنوبي 2002 تيم تكواندو با كسب يك مدال طلا، يك مدال نقره و 2 مدال برنز با يك پله سقوط سوم شد. در پانزدهمين دوره مسابقات در سال 2006 در دوحه قطر تيم ايران يك مدال طلا، 2 مدال نقره و 5 مدال برنز را كسب كرد و دوباره به جايگاه اوليه خود يعني نايب قهرماني بازگشت. دوره گذشته در هر شش وزن مردان مدال گرفتيم اما تك مدال طلا به قوت خود باقي ماند. امسال در گوانگجو چين تيم ملي ايران اگرچه نتوانست در هر شش وزن به مدال دست يابد اما يك طلا را به سه تبديل كرد. در وزن سوم رضا نادريان حذف شد، در وزن چهارم محمد باقري معتمد و در وزن پنجم عليرضا نصر آزاداني طلا گرفتند، در وزن ششم فرزاد عبداللهي به مدال برنز بسنده كرد و در وزن هفتم يوسف كرمي قهرمان شد و حسين تاجيك از گردونه رقابت ها كنار رفت.
اما در بخش بانوان در سال 2002 بوسان كره جنوبي تيم ملي تكواندو بانوان اولين حضور آسيايي خود را تجربه كرد و توانست از سوي پروانه محمد تقي پور تهراني به مدال برنز برسد. 4 سال بعد در سال 2006 دوحه قطر مهروز ساعي و افسانه شيخي 2 مدال برنز را به دست آوردند تا تعداد مدال ها افزايش يابد اما رنگ آنها تغييري نكند. در شانزدهمين دوره تيم ملي تكواندو بانوان با كسب 2 مدال نقره و
3 مدال برنز جهش قابل ملاحظه اي داشت؛ به طوري كه علاوه بر افزايش تعداد مدال ها، رنگ آنها را نيز بهبود بخشيد. در وزن پنجم راحله آسماني كه در روز آخر به دليل آسيب ديدگي نعمتي، جايگزين او شد و در وزن ششم پريسا فرشيدي نقره گرفتند. سارا خوش جمال فكري در وزن اول، سمانه شش پري در وزن سوم و سوسن حاجي پور در وزن چهارم به مدال برنز دست يافتند و سهيلا سياحي در وزن هفتم حذف شد.

رضايت رئيس از عملكرد تيم ملي در بازي هاي آسيايي
پولادگر: فراتر از انتظار بوديم

رئيس فدراسيون تكواندوي كشورمان اعتقاد دارد نتايج تيم ملي تكواندو در بخش مردان و زنان فراتر از انتظار بود.
سيدمحمد پولادگر، رئيس فدراسيون تكواندو گفت: ما طبق پيش بيني كه كرده بوديم در بخش مردان انتظار 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز داشتيم و در قسمت بانوان هم انتظار 1 نقره و 2 برنز داشتيم ولي همت بچه ها باعث شد تا فراتر از انتظار ظاهر شويم به طوري كه در بخش بانوان اگر سياحي هم بر روي سكو برود براي نخستين بار تيم ملي بانوان تكواندو ايران در تمامي اوزان بر روي سكو مي رود كه در حد خود ركورد خوبي است البته انتظار طلا هم در قسمت بانوان داشتيم كه به هر حال داشتن 2 فيناليست هم براي خود موفقيتي است.
وي در خصوص باخت نادريان، تاجيك و عبداللهي گفت: تاجيك بايد با توجه به تجاربي كه در گذشته داريم هوشمندانه تر بازي مي كرد تا كار به راي داوران گذاشته نشود ولي نادريان و عبداللهي به اشتباهات خودشان باختند و از اين مسئله ناراحتم چرا كه اگر كمي آنها بهتر عمل مي كردند شرايط مدال آوري ما بهتر بود.
پولادگر درخصوص سطح رقابت هاي آسيايي اظهار داشت: اين يك واقعيت است كه كشورهاي آسيايي به دليل المپيكي بودن اين رشته بر روي آن سرمايه گذاري كرده اند و ديگر حريف آساني در مسابقات به اين مهمي وجود ندارد پس ما هم بايد تلاش كنيم تا اين فاصله را حفظ كنيم.

نصر آزاداني: اين طلا نتيجه زحمات كادر فني بود

اولين طلايي كاروان ايران در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو گفت: خوشحالم كه طلا گرفتم و نتيجه زحمات مسئولان ورزش و كادر فني را جواب دادم.
عليرضا نصر آزاداني پس از كسب مدال طلاي وزن 74- كيلوگرم تكواندو اظهار كرد: گروه سختي داشتم. بازي با كره سخت نبود اما حريف فينال من از چين تايپه رقيب سرسخت و قدري بود. خوشحالم كه اولين مدال طلاي كاروان ايران را به دست آوردم. اميدوارم اين مدال موجي در كاروان ايران ايجاد كند و ورزشكاران زيادي بتوانند به طلا برسند.
نصر آزاداني ادامه داد: با اين مدال توانستم نتيجه زحمات ماه ها تمرين مداوم خود را بگيرم و تلاش مسئولان ورزش و كادر فني را جواب دهم. از همه مسئولاني كه به سالن آمدند تشكر مي كنم. مطمئناً دعاي خير مردم باعث شد موفق شوم. مسابقه سختي بود. مخصوصاً در سالني كه همه يكصدا هموطنان خود را تشويق مي كنند.

مي گفتند كاري كنيد طلا بگيريم
كرمي: اين مدال متعلق به مردم ايران است

كاپيتان تيم ملي تكواندو ايران، مدال طلاي خود را به عنوان عيدي روز عيد قربان به مردم ايران تقديم كرد.
يوسف كرمي گفت: خيلي خوشحالم. اين مدال متعلق به من نيست. براي همه مردم ايران است. من موفقيت هاي امروز تيم ملي تكواندو را به همه مردم ايران تبريك مي گويم. شايد حريف من در ديدار نهايي وزن هفتم مسابقات تكواندو بازي هاي آسيايي اسم و رسم دار نبود اما حساسيت حضور در ديدار نهايي روي كار هر دوي ما تاثير گذاشته بود و كارمان دشوار دنبال مي شد.
كرمي با شكر خدا از بابت رسيدن به اين موفقيت گفت: همه ما از بابت اينكه كاروان ايران با گذشت پنج روز از آغاز بازي هاي آسيايي به مدال طلا نرسيده بود، ناراحت بوديم. طي چند روز گذشته هر كسي با ما تماس مي گرفت، عنوان مي كرد، شما (تكواندوكاران) كاري كنيد و ايران را به مدال طلا برسانيد.
وي تصريح كرد: خوشحالم كه با دو طلاي تكواندو، كاروان ورزشي ايران در جدول توزيع مدال ها صعود كرد. ما ثابت كرديم جاي ايران در پايين جدول توزيع مدال ها نيست و نام ايران بايد هميشه بالا باشد.

هر 6 مدال طلا را به ما نمي دهند
ذوالقدر: نتايج تكواندو فوق العاده بود

سرپرست تيم ملي تكواندوي ايران با اشاره به كسب سه مدال طلا، دو نقره و چهار برنز توسط ورزشكاران زن و مرد اين رشته در بازي هاي آسيايي گفت: خوشحالم كه تكواندوكاران ما در گوانگجو شاهكار كردند.
حسن ذوالقدر با ابراز رضايت از نتايج تكواندوكاران كشورمان در اين رقابت ها گفت: بچه ها بسيار عالي بودند و فكر مي كنم مدال هايي كه زنان و مردان ما در اين رقابت ها كسب كردند، چيزي نبود جز نتيجه زحماتي كه تا به امروز كشيده اند.
وي با بيان اينكه تكواندوكاران ايران واقعاً عملكرد خوبي از خود نشان دادند، افزود: در بخش مردان صاحب سه مدال طلا و يك برنز و در بخش زنان صاحب دو گردن آويز نقره و سه برنز شديم. ما برنامه ريزي با درايتي داشتيم كه آن را به خوبي در اين مدت اجرا كرديم و نتيجه آن را در گوانگجو ديديم.
آيا انتظار نداشتيد كه مدال هاي طلاي ايران در رشته تكواندو بيشتر از اين باشد؟ ذوالقدر در پاسخ به اين سؤال گفت: هيچ كدام از تكواندوكارانمان را دست كم نگرفتيم اما بايد اين مسئله را هم قبول كنيم كه همه 6 مدال طلا را به ما نمي دهند.

با تمرين زياد به اين موفقيت رسيديم
مهماندوست: افسوس كه طلاي تاجيك را از ما گرفتند

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: با ناداوري يك مدال طلاي مسلم را از ما گرفتند.
رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي تكواندو به روابط عمومي فدراسيون گفت: من به كار بچه هاي خودم ايمان دارم و با توجه به تمريناتي كه كردند مطمئن بودم اگر دستورات كادر فني را در زمين پياده مي كردند الآن همه مدال داشتند ولي فرزاد و نادريان قدر اين لحظات را ندانستند.
وي ادامه داد: البته تاجيك برنده بازي بود كه داوران راي به باخت ما دادند و اين مسئله فني نيست كه بخواهم نظر بدهم در واقع آنها طلاي تاجيك را از ما گرفتند ولي عبداللهي و نادريان به خاطر دستكم گرفتن حريف باختند و من بارها به آنها گفتم در عرض چند دقيقه ثمره ماه ها تمرين شما به ثمر مي نشيند پس قدر اين دقايق را بدانيد. مهماندوست درخصوص كسب 3 طلا در بازي هاي آسيايي گفت: با نگاهي به نتايج تكواندو در بازي هاي گذشته آسيايي مي بينيد در هر مسابقه بيشتر از 1 طلا به ما ندادند ولي در اين دوره از رقابت ها 3 طلا گرفتيم اين موفقيت با شعار تمرين تمرين تمرين به دست مي آيد نه با وعده و عيد اين بچه ها ماه ها در تمرين بودند و حالا هم ثمره آن را ديدند.
وي در خصوص نتايج تيم ملي بانوان هم گفت: انصافاً بانوان تكواندو كار ما گل كاشتند و كسب 5 مدال در اين بازيها كار ساده اي نيست و اگر فردا تنها نماينده زن ما هم روي سكو برود فكر مي كنم اين ركورد تا سالها دست نخورده باقي بماند.

آماده رقابت با حريف كره اي بودم
باقري معتمد: نگذاشتم بلاي تاجيك را سر من هم بياورند

محمد باقري معتمد پس از كسب هفتمين طلاي كاروان ورزشي كشورمان گفت: از همان ابتدا خودم را براي بازي در فينال با حريف كره اي آماده كرده بودم.
محمد باقري معتمد، دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو در تكواندو اظهار داشت: اين موفقيت ثمره ماه ها تمرين سخت و طاقت فرسا بود و من از همان ابتدا به حضور در فينال و گرفتن طلا فكر مي كردم به همين دليل با تمركز بالا مبارزه و در حد امكان از زدن ضربات غيرضروري خودداري كردم تا امتياز بي مورد ندهم.
وي ادامه داد: خدا را شاكرم كه اين موفقيت نصيب من شد اما به اين نكته اشاره كنم بعد از بازي تاجيك حواسم خيلي جمع شد تا داوران اين بلا را سرم نياورند و به همين دليل نبض بازي را در دست گرفته و نگذاشتم كار به قضاوت داوران بكشد. از همان ابتدا خودم را براي بازي در فينال با حريف كره اي آماده كرده بودم و به همين دليل انرژي خودم را تقسيم كردم تا در اين بازي كم نياوردم ولي ديديد كه حريف من كم آورد.

 



اخبار ايران

احتمال بازگشت شمشيرباز ايراني
رئيس فدراسيون شمشيربازي گفت: درباره عدم بازگشت ابراهيمي از فرانسه خيلي شلوغ كرده اند و شايد برگردد.فضل الله باقرزاده گفت: اين شمشيرباز جزو نفرات اصلي تيم ايران نبود و ذخيره بود. او در فرودگاه غيبش زد و ناپديد شد؛ البته رواديدش يك ماه ديگر اعتبار دارد و نمي شود گفت كه پناهنده شده است. باقرزاده تصريح كرد: امكان دارد او در اين يك ماه باقي مانده به ايران بازگردد. پيگيري هاي لازم را از طريق سفارت ايران انجام داده ايم؛ ولي به نظرم تا حدي در اين مورد شلوغ كرده اند.
سعيدلو: اميدوارم در فوتبال مدال خوش رنگي بگيريم
رئيس سازمان تربيت بدني گفت: تيم اميد ديدار دشواري برابر ژاپن دارد اما اميدوارم در اين رشته هم مدال خوش رنگي بگيريم. علي سعيدلو گفت: كاروان ايران تا اينجا خوب نتيجه گرفته است. همه تلاشم اين بود كه در مسابقات حضور داشته باشم و مسابقات را از نزديك دنبال كنم. هدف ما يك چيز است و به دنبال هدف ديگري نيستم؛ دوست دارم ايران در اين بازي ها سرافراز باشد. بازي هاي آسيايي تجربه خوبي براي موفقيت ايران در آينده است. رئيس سازمان تربيت بدني ادامه داد: تيم اميد را خوب مي بينم. اين تيم روز سه شنبه در نيمه نهايي كار سختي پيش رو دارد و ژاپن نيز مقابل ما سخت بازي خواهد كرد. حريفان از قدرت ايران خبر دارند و مقابل ما بازي بسته اي را به نمايش مي گذارند. اميدوارم در فوتبال مدال خوش رنگي بگيريم.
ساعي: ورزش ايران پيشرفت كرده است
تنها طلايي ايران در المپيك پكن گفت: نتايج گوانگجو تا به اينجاي كار بهتر از دوحه بوده و اين نشان از پيشرفت ورزش ايران دارد.هادي ساعي اظهار داشت: در هفته اي كه گذشت ورزشكاران ايران با 8 مدال طلا درخشش خيره كننده اي در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي داشتند. در هفته اول با كسب 29 مدال در جايگاه چهارم آسيا قرار گرفته ايم و قطعاً با كسب مدال هاي خوشرنگ تر در هفته جاري جايگاه خود را تثبيت خواهيم كرد. ساعي با اشاره به ارتقا جايگاه ايران در گوانگجو نسبت به بازي هاي دوحه خاطرنشان ساخت: ورزشكاران ايران در بازي هاي دوحه با 11 مدال طلا، 15 مدال نقره ، 22 مدال برنز و مجموع 48 مدال به عنوان تيم ششم آسيا معرفي شدند؛ اما در گوانگجو بااينكه هنوز شانس كسب مدال داريم در جايگاه چهارم آسيا ايستاده ايم و اين نشان از پيشرفت خوب ورزش ايران دارد. پرافتخارترين ورزشكار ايران در المپيك ادامه داد: اعداد و ارقام و رنگ مدال ها در گوانگجو نشان از پيشرفت و ارتقا ورزش ايران در آسيا دارد و ما اميدواريم با نگاه ويژه مسئولان اين روند همچنان ادامه داشته باشد.
بازگشت كاروان وزنه برداري كشورمان
كاروان وزنه برداري پس از كسب نتايج مطلوب در بازي هاي آسيايي، امروز به ايران بازخواهد گشت. شانزدهمين دوره رقابت هاي آسيايي گوانگجو در رشته وزنه برداري از 22 تا 28 آبان ماه در سالن دانگوان چين برگزار شد. تيم ملي يك طلا،2 نقره و يك برنز كسب كرد و با ملي پوشان جوان خود نتيجه مطلوبي را به ارمغان آورد. بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني به ترتيب مدال هاي طلا و برنز دسته فوق سنگين را تصاحب كردند. مرتضي رضاييان در دسته 69 كيلوگرم و اصغر ابراهيمي در دسته 94 كيلوگرم مدال نقره اين 2 وزن را به دست آوردند تا كارنامه ايران با 4 مدال در پيكارهاي آسيايي بسته شود. كاروان وزنه برداري ايران امروز ساعت 9 صبح به ايران باز مي گردد.
تيم ملي تكواندو چهارشنبه در تهران
تيم ملي تكواندو چهارشنبه شنبه هفته جاري وارد ايران مي شود. تيم تكواندو كه در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي عملكرد موفقي داشت ساعت 9:35 روز چهارشنبه هفته جاري از طريق فرودگاه امام وارد تهران مي شود. تيم ملي در بخش مردان از سوي معتمد، نصرآزاداني و كرمي به مدال طلا رسيد، فرزاد عبداللهي مدال برنز گرفت و رضا نادريان و حسين تاجيك حذف شدند. در بخش زنان نيز سارا خوش جمال فكري، سمانه شش پري و سوسن حاجي پور برنز گرفتند و پريسا فرشيدي و راحله آسماني نقره اي شدند. سهيلا سياحي بدون مدال ماند.
معرفي برترين هاي كيك بوكسينگ
چهره برترين هاي اوزان پنجگانه مسابقات قهرمان قهرمانان كيك بوكسينگ ايران مشخص شد. اين رقابت ها با حضور 137 ورزشكار در سالن نخلستان استان قم برگزار شد و در نهايت برترين هاي پنج وزن به شرح زير معرفي شدند: در وزن 60- كيلوگرم عباس رضايي، در وزن 5/63- كيلوگرم علي فرجزاده، در وزن 71- كيلوگرم مصطفي رجبي، در وزن 81- كيلگرم نيما مجيدي و در وزن 91+ كيلوگرم سيد مجتبي حسيني عناوين نخست را به خود اختصاص دادند. رضا سلطان زاده در وزن 60- كيلوگرم به دليل عملكرد فني خود مبلغ 500 هزار تومان از رئيس فدراسيون جايزه نقدي گرفت. به نفرات اول هر وزن مبلغ يك ميليون تومان، نفر دوم 450 هزار تومان و نفرات سوم 150 هزار تومان پرداخت شد.
مشحون: اگر هند را نمي برديم، بايد بازيكنان را مي كشتيم
رئيس فدراسيون بسكتبال در اظهار نظري جالب مدعي شد اگر برابر هند به پيروزي دست نمي يافتيم بايد بازيكنان را مي كشتيم!محمود مشحون گفت: برابر ژاپن با بدشانسي بازي را واگذار كرديم، اما بازيكنان پس از آن شكست روحيه خود را حفظ كردند و به خوبي برابر هند ظاهر شدند. اگر بسكتباليست ها برابر هند به پيروزي نمي رسيدند، آنها را بايد مي كشتيم! رئيس فدراسيون بسكتبال خاطرنشان كرد: بسكتباليست ها 9 سال بود كه شكست نخورده بودند و شخصيت شكست را نداشتند. زماني كه دشمن را ضعيف بشماري به چنين عاقبتي دچار مي شوي. وي ادامه داد: تيم ما با نصف توان اصلي خود به بازي ها آمده، اما با همين شرايط بازيكنان با تمام انگيزه وارد ميدان مي شوند و تلاش خود را انجام مي دهند. اميدوارم بتوانيم بازي به بازي بهتر شويم.
داوران كاراته ايران در چين
2 تن از داوران كاراته ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو
شنبه شب راهي چين شدند. سيروس يزداني نايب رئيس فدراسيون به همراه محمد علي مرداني عضو شوراي داوران آسيا و رئيس سابق كميته داوران ايران براي شركت در بازي هاي آسيايي راهي چين شدند. اين درحالي است كه جواد سليمي ديگر داور ايراني در گوانگجو از ماكائو به بازي هاي آسيايي مي رود. او به منظور تشكيل يك كلاس براي داوران و ملي پوشان كاراته ماكائو راهي اين كشور شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14