(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول آذر 1389- شماره 19795

جزئيات جنايت ميدان كاج از زبان قاتل در جلسه دادگاه
مرگ كودك چهار ساله بر اثر حركت معكوس كاميون
سال 90 سال احداث و توسعه خط 3 متروي تهران
افتتاح 7 مركز جديد توزيع داروهاي هلال احمر در كشور
مهار آتش سوزي مناطق جنگلي بخش گاليكش از توابع مينودشت
مدير كل آموزش هاي آزاد وزارت علوم: پروانه مؤسسات 3 اخطاره لغو مي شود
غرق شدن دو فروند موتور لنج و نجات 12 خدمه
همايش سراسري آزادگان اردوگاه تكريت برگزار شد
حكم شكارچيان غيرمجاز خرس در خرم آباد صادر شد
اختلاس ميلياردي كارمند متخلف بانك
رويدادهاي خارجي
تحريم لباس فرم غربي در هند
چشم مصنوعي زن 5 هزارساله ايراني
آرزوي بزرگ كوتاه ترين زن جهان
قطار مسكو از ريل خارج شد
زندگي با ميليون ها زنبور



جزئيات جنايت ميدان كاج از زبان قاتل در جلسه دادگاه

متهم به قتل پرونده جنجالي و در عين حال تأسف آور ميدان كاج سعادت آباد ضمن اعتراف به قتل، عامل اصلي اقدام به اين جنايت را مصرف موادمخدر (شيشه) و حماقت در قبول سخنان فريبنده سعيده معروف به كيميا متهم رديف دوم اين پرونده دانست.
به گزارش خبرگزاري ها محاكمه متهمان قتل در سعادت آباد كه به دستور رئيس قوه قضائيه قرار بود به صورت فوري و ويژه برگزار شود، ديروز صبح به رياست قاضي نورالله عزيز محمدي و در حضور اولياي دم، جمعي از اصحاب رسانه، اساتيد دانشگاه و دانشجويان در دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد. در ابتداي اين محاكمه قاضي ذبيح زاده نماينده دادستان در قرائت كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران به شرح ماجراي روز حادثه پرداخت و گفت: در اين پرونده به گزارش كلانتري 134 شهرك غرب در ساعت 10 و 20 دقيقه روز شش آبان ماه سال جاري «يعقوب» در ميدان كاج خيابان يكم اقدام به مجروح كردن «محمدرضا» كرده كه اين شخص پس از انتقال به بيمارستان مدرس جان باخته و قاتل پس از ايجاد رعب و وحشت در صحنه جرم به وسيله چاقو دستگير شده است. پس از اطلاع بازپرس از وقوع حادثه و شروع تحقيقات مشخص شد كه يعقوب با خانمي به نام «سعيده» معروف به كيميا رابطه داشته و به موجب رأي شعبه 1180 دادگاه عمومي جزايي تهران به اتهام جرح عمدي محكوم به زندان شده است كه پس از آزادي متوجه شده «سعيده» با مقتول رابطه داشته و در همين راستا تحت تأثير تحريكات سعيده مرتكب قتل شده است.
وي افزود:در اين پرونده متهمان عبارتند از «يعقوب» معروف به مهدي 31 ساله به اتهام مباشرت در قتل عمد و اخلال در نظم عمومي و قدرت نمايي به وسيله چاقو و سعيده معروف به كيميا 32 ساله متهم به معاونت در قتل عمدي محمدرضا است.
بيشتر از همه تماشاچي بودن مردم و پليس ما را آزار مي دهد
در ادامه اين جلسه والدين مقتول با حضور در جايگاه، در اظهارات كوتاهي خواستار قصاص قاتلين فرزندشان شدند به طوري كه مادر مقتول سعيده (كيميا) را عامل اصلي اين جنايت دانست و خواستار مجازات وي شد.
او گفت: فرزندم (مقتول) زن داشت و مدت ها در انگلستان زندگي مي كرد اما حدود يك هفته قبل از اين حادثه از همسرش جدا شد. پدر مقتول هم تأكيد كرد به اين خاطر خواستار مجازات قاتل هستم كه باعث عبرت خانواده ها شود. وي در عين حال تصريح كرد: آنچه در اين حادثه دل ما را شكست مردم حاضر در صحنه جرم و پليس بود.
يعقوب: قصد كشتن يزدان را نداشتم
بعد از اظهارات والدين مقتول متهم به قتل در جايگاه قرار گرفت و بعد از تفهيم اتهام از سوي قاضي عزيز محمدي به دفاع از خود پرداخت و با پذيرفتن اتهام قتل گفت: من با وارد كردن ضربات چاقو به هيچ وجه قصد كشتن وي را نداشتم.
وي در مورد وقوع حادثه و انگيزه خود از اين جنايت گفت: 6 ماه بود كه در زندان بودم و 15 روز به پايان محكوميتم مانده بود كه از سعيده كه عامل زندان رفتنم بود خواستم كه رضايت بدهد تا زودتر از زندان خارج شوم. اما او ضمن مخالفت، مي گفت مي خواهم اذيت كنم.
يعقوب در ادامه افزود: 10 روز از محكوميت من مانده بود كه سعيده به من خبر از مزاحمت جواني به نام يزدان معروف به محمدرضا داد و آنقدر گفت تا اينكه من را نسبت به اين مسئله حساس كرد و مدام آزارم مي داد.
بعد از چند روز با يزدان تماس گرفتم و از او خواستم كه پايش را از زندگي ام بيرون بكشد اما او در روزهاي اول منكر چنين رابطه اي بود اما در تماس هاي بعدي به صراحت گفت كه با سعيده رابطه غيراخلاقي داشته است.
يعقوب افزود: با اين حرف او دچار جنون شدم چون سعيده را بسيار دوست داشتم.
يعقوب ادامه داد: شب قبل از اتفاق، سعيده تماس گرفت و به من گفت كه يزدان صبح زود به دفتر مي رود. صبح هم من چاقو را برداشتم و به سمت دفتر رفتم. چند روز قبل يزدان من را تهديد كرده بود كه اگر جلوي دفتر بروم من را مي كشد. بنابراين براي دفاع از خودم چاقو برداشتم چون يك بار سعيده گفت كه يزدان با دوستانش جلوي دفتر آمده تا من را بزند.
وي ادامه داد: من شيشه مصرف كرده بودم تا صبح حالت جنون داشتم و وقتي نزديك دفتر رسيدم ديدم فردي جلوي دفتر ايستاده و متوجه شدم كه او همان يزدان است، حدود چند قدمي او وقتي اسمش را پرسيدم يك اسپري از جيبش درآورد و آن را روي صورتم خالي كرد. آن لحظه من كسي جز خودم را نمي ديدم و هر چقدر فكر مي كنم يادم نمي آيد چگونه ضربه اول را به او زدم.
همه مي گفتند سعيده
زن خطرناكي است
قاضي دادگاه از متهم درباره ميزان رابطه اش با سعيده پرسيد و گفت: به گونه اي رفتار مي كردي كه انگار سعيده را همسر خود مي دانستي كه متهم در پاسخ گفت: من و سعيده با هم دوست بوديم، پس از گذشت حدود يك سال به يك شماره تلفن در موبايل او شك كردم و بعد از چند روز متوجه شدم كه او شوهر دارد. پس از مدتي فهميدم كه يك دختر 9ساله هم دارد، به سعيده گفتم: تا زماني كه از همسرت جدا نشوي با تو رابطه اي نخواهم داشت. و به همين دليل او از همسرش طلاق گرفت.
يعقوب افزود: پس از گذشت مدتي ديگر با هم راحت شده بوديم و رابطه كاملي داشتيم اما هر وقت بحث ازدواج را مطرح مي كردم، او امروز و فردا مي كرد، قرار بود مهرماه با هم ازدواج كنيم اما مرا به زندان انداخت.يعقوب در پاسخ به سؤال قاضي مبني بر تحريك وي توسط سعيده به قتل يزدان هم گفت: او از من نخواست كه يزدان را به قتل برسانم بلكه فقط خواست كه او را بزنم به طوري كه گفت: 45 ميليون ديه اش را مي دهم و بعد از گذشت 6 ماه از خانواده اش رضايت مي گيريم.وي گفت: من اصلا يزدان را نديده بودم و نمي دانستم قرار است فردا به دفتر برود و تمام جزئيات را سعيده به من گفت. بنابراين اگر به سعيده دلبستگي نداشتم مرتكب اين قتل نمي شدم اگرچه او زن بسيار دروغگويي است، همه به من مي گفتند كه او خطرناك است اما باور نمي كردم امروز مي فهمم كه چقدر اشتباه كرده ام.
پخش فيلم حادثه
و خروج مادر مقتول از دادگاه
در ادامه اين جلسه براي رسيدگي به جزئيات ماجرا و تطبيق آن با اظهارات قاتل فيلم منتشر شده از اين جنايت در دادگاه پخش شد كه در هنگام پخش فيلم مادر مقتول به شدت تحت تاثير قرار گرفت و هنگام خروج از دادگاه در حالي كه به شدت گريه مي كرد از تماشاچي بودن پليس در اين حادثه انتقاد كرد.
بنابراين گزارش در صحنه هاي مختلف فيلم مشهود بود كه متهم به خلاف اظهاراتش در دادگاه مبني بر اينكه در صحنه حادثه فقط مقتول را مي ديده است به وضوح با مردم حرف مي زند و به آنها پرخاشگري مي كند. او همچنين خطاب به مجروح گفت: به تو گفته بودم كه تو را خواهم كشت.
در اين فيلم، صحنه هاي قابل تاملي از حضور بي اثر ماموران پليس، خنده هاي زجرآور برخي مردم و تهديد به خودزني متهم مشاهده شد.
بعد از اتمام فيلم، قاضي عزيزمحمدي خطاب به متهم گفت: بارها در صحنه جرم بحث دفاع از ناموس خود را مطرح كرده ايد در حالي كه رابطه شما غيرشرعي بوده است؛ به نظر مي رسد كه قصد داشتيد با طرح اين موضوع اذهان مردم را به اين سمت ببريد تا دخالتي نكنند و مقتول را به بيمارستان انتقال ندهند.
متهم در پاسخ به اظهارات قاضي سكوت كرد.
يعقوب در مورد نقش سعيده در اين حادثه گفت: من ابتدا به خاطر علاقه اي كه به كيميا داشتم حرفي از او به ميان نياوردم و در مرحله بازپرسي نيز چيزي نگفتم اما حالا مي بينم چرا دو جوان نابود شوند اما اين زن به دنبال زندگي خود برود؛ بنابراين بايد واقعيت را بگويم.
وي ادامه داد: او به من گفت كه يزدان صبح به دفتر مي رود وگرنه من هيچ اطلاعي از رفتن او نداشتم. اگر او اين مطلب را نمي گفت اصلا به صحنه حادثه نمي رفتم.
گوش كردن به حرف سعيده حماقت بود
اين متهم اضافه كرد: نمي دانم سعيده دنبال چه چيزي بود. البته من هم احمق بودم چرا كه او همه را جادو مي كرد. اي كاش به جاي كشتن يزدان، سعيده را كشته بودم.
متهم در پاسخ به سؤال يكي از مستشاران دادگاه در خصوص مصرف مواد مخدر گفت: من اعتياد نداشتم چند سال چيزي مصرف نمي كردم تا اينكه وارد زندان شدم و از آن زمان شيشه مصرف كردم. مطمئنم شيشه در وقوع اين جنايت تاثير داشت چون من از خود بي خود شده بودم. از طرف ديگر ناراحتي اعصاب داشتم اما هيچ گاه به پزشك مراجعه نكردم. در لحظه ارتكاب قتل هم هيچ صحنه اي را به ياد ندارم و فقط يزدان جلوي چشمهايم بود.
وي درباره اينكه چرا شب حادثه كليد دفتر به جاي آبدارچي دست يزدان بود، اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: اما كيميا از درگيري بين من و يزدان باخبر بود.
سعيده: يعقوب با توهم شيشه مرا بدبخت كرد
بنابراين گزارش در ادامه دادگاه سعيده معروف به كيميا به اتهام معاونت در قتل به دفاع از خود پرداخت و پس از تفهيم اتهامات كليه اتهامات وارده را رد كرد و گفت: يعقوب به خاطر اعتيادي كه داشت و به خاطر مصرف شيشه در روز حادثه هم خودش را بدبخت كرد و هم من را.
وي با بيان اينكه از كودكي و به علت فوت پدرش مجبور به دست فروشي شده و موفقيت مالي فعلي او حاصل تلاش سال هاست، درباره آشنايي با يعقوب گفت: ارديبهشت 87 براي خريد يك مغازه با يعقوب آشنا شدم كه بعد از آن با وجود اينكه مي دانستم يعقوب معتاد به شيشه است، با او ارتباط برقرار كردم. او از همان اول بسيار بداخلاق بود تا جايي كه در هفته اول آشنايي جلوي همكارانم مرا كتك زد.
سعيده درباره علت طلاق و جدايي از شوهرش گفت: شوهرم بسيار بي تعهد بود و اصلاً به من توجهي نمي كرد؛ حتي زماني كه يعقوب براي من مزاحمت ايجاد كرد و دستم را شكست، از او خواستم به من كمك كند اما فايده اي نداشت؛ تا اينكه با اصرار من از هم جدا شديم. وي در عين حال اين ادعاي يعقوب كه به خاطر ازدواج با او از شوهرش جدا شده است را رد كرد.
متهم با انكار اظهارات قبلي خود درباره اينكه يعقوب رابطه با او را مشروط به طلاق از شوهرش كرده است، گفت: ما هيچ رابطه غيراخلاقي باهم نداشتيم. اما او بعد از مصرف شيشه دچار توهم مي شد و به همه مي گفت با من رابطه دارد. او فقط يك بار توانست وارد خانه من شود و آن يك بار هم مرا با چاقو زد.
بعد از اظهارات متهم درباره اينكه فعاليت يعقوب در دفتر وي به عنوان مشاور فقط يك هفته طول كشيد، خطاب به قاضي درباره علت ادامه ارتباط با يعقوب گفت: او هر بار بعد از اينكه از من پول مي گرفت، به شهرستان مي رفت و بعد از ته كشيدن پولش دوباره سراغ من مي آمد. آخرين بار به خاطر اينكه مرا كتك زد به پليس زنگ زدم اما بعد از حضور پليس، شروع به خودزني كرد.
وي ادامه داد: بعد از خودزني 10 روز در بيمارستان بستري بود، اما فرار كرد و چند روز بعد دوباره جلوي مرا گرفت و به زور داخل يك پرايد كرد. آنجا هم به شدت مرا كتك زد. اما از او شكايت كردم تا اينكه براي 6 ماه به زندان افتاد.
به مادرش هم گفتم كه پسرت سرانجام به خاطر من اعدام خواهد شد.
سعيده (كيميا) درباره نحوه ورود محمدرضا(يزدان) به اين ماجرا گفت: اواخر شهريورماه، براي اجاره يك منزل به دفتر ما آمد اما به دلايلي كه نمي دانم چه بود از اين كار منصرف شد. بعد از آن شروع به تماس گرفتن با من كرد و از من خواست باهم رابطه برقرار كنيم و در دفتر من مشغول به كار شود.
وي درباره نحوه آشنايي يعقوب و يزدان گفت: بعد از اينكه فهميدم يعقوب از زندان آزاد شده است، قصد داشتم به هر نحوي از او دوري كنم حتي با خواهرم به شمال رفتم. اما يعقوب با من تماس گرفت و گفت از كارهايش پشيمان شده و ديگر قصد آزار و اذيت مرا ندارد.
وي افزود: از آن روز به بعد از دفترم فرار كردم و يعقوب هم شماره يزدان را پيدا كرد.
سعيده افزود: يزدان به من زنگ زد و مدعي شد كه براي اينكه يعقوب مرا رها كند، به دروغ به او گفته كه با من ارتباط دارد؛ همين حرف او باعث شد كه يعقوب به شدت عصباني شده و دست به اين كار بزند.
قاضي عزيزمحمدي اظهارات همكاران كيميا مبني بر اينكه به او درباره ارتباط با يزدان تذكر داده اند را براي متهم بازگو كرد اما متهم اين اظهارات را نپذيرفت.
سعيده همچنين موضوع دادن كليد دفتر به يزدان را نپذيرفت و مدعي شد كه آبدارچي دفتر با دريافت پول از يزدان، كليد را به او داده است.
طبق اظهارات همكاران سعيده او با پخش كردن شيريني در دفتر، مدعي شده است كه با دريافت 130ميليون تومان از يزدان، با او در كار دفتر شريك شده است؛ كيميا اين اظهارات را هم تكذيب كرد.
وي با بيان اينكه در جريان حادثه نبوده است، اظهارات آبدارچي دفتر مبني بر اينكه سعيده به او گفته رايانه ها را از دفتر جمع كن چون فردا اينجا جهنم مي شود را تكذيب كرد.
بعد از اظهارات سعيده، يكي از مشاوران وي به عنوان شاهد در جايگاه قرار گرفت و در توضيحات خود گفت: يعقوب را هم به عنوان دوست سعيده مي شناختند و هميشه يعقوب براي او دردسرساز بود.
وي ادامه داد: بعد از مدتي قطع همكاري با دفتر املاك سعيده دوباره به دفتر برگشتم كه فهميدم يعقوب به خاطر شكايت سعيده به زندان افتاده است. يزدان هم به عنوان مشتري به دفتر آمد اما همان روز متوجه شدم كه به سعيده پيشنهاد ارتباط و دوستي داده و او هم قبول كرده است.
اين شاهد گفت: همه همكاران از اين كار سعيده ناراحت شدند و از او خواستند كه به اين ارتباطات زننده خود پايان دهد.
وي با بيان اينكه موضوع شراكت يزدان و سعيده واقعيت دارد، گفت: يك روز سعيده بين همكاران شيريني پخش كرد و مدعي شد در قبال دريافت 130ميليون تومان پول با يزدان شريك شده است.
وي گفت: 4 روز قبل از حادثه به سعيده گفتم يزدان را به اين ماجرا وارد نكن چون يعقوب آدم خطرناكي است اما سعيده فقط به من باخنده جواب داد.
اين شاهد در پاسخ به سؤال قاضي كه چرا مدعي شدي كه شايد سعيده كليد دفتر را به يزدان داده باشد، گفت: اين براي همه ما سؤال بود كه چرا هميشه كليد دست سعيده بود اما آن روز كليد دست آبدارچي بود و يزدان آن را از آبدارچي گرفت.
وي گفت: همه همكاران به يزدان هم توصيه كرده بودند كه از مقابله با يعقوب صرف نظر كند اما او هم قبول نكرد.
گفتني است بعد از اظهارات وكلاي متهمان، بيان اتفاقات توسط شاهدان و آخرين دفاعيات توسط متهمان، قاضي عزيزمحمدي ختم جلسه را اعلام و صدور حكم را به بعد از مشورت با مستشاران دادگاه موكول كرد.

 



مرگ كودك چهار ساله بر اثر حركت معكوس كاميون

اراك - خبرنگار كيهان:
پسر بچه 4 ساله اي كه در روستاي دربند ساوه و در حياط خانه دچار سانحه شده بود، در مسير انتقال به بيمارستان فوت كرد.
مهدي عبادي كودك جان باخته در اين حادثه مشغول بازي بود كه ناگهان ماشين سنگين پارك شده درون حياط به دليل نامعلومي راه افتاد و به سمت عقب حركتش را آغاز كرد.مهدي كه در جريان حركت معكوس ماشين سنگين مصدوم شده بود، توسط افراد حاضر در محل وقوع سانحه به بيمارستان انتقال پيدا كرد اما به واسطه شدت جراحت وارده، جانش را از دست داد.

 



مديرعامل متروي تهران خبر داد
سال 90 سال احداث و توسعه خط 3 متروي تهران

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه با اعلام اينكه اولويت اول مترو تكميل خط 4 است كه تا پايان سال اين مهم محقق خواهد شد، گفت:سال آينده، سال احداث و توسعه خط 3 مترو تهران است.
محسن هاشمي افزود: خط 4 مترو تهران تا پايان سال از شرق تا غرب تهران تكميل مي شود و از سال آينده شهروندان تهراني شاهد بهره برداري از ايستگاه هاي خط 3 مترو تهران هستند كه خطي شمالي- جنوبي است و از ازگل تا جاده ساوه ادامه مي يابد.
وي ادامه داد: هم اكنون هفت كيلومتر از تونل هاي خط 3 در قسمت مركزي اين خط يعني حدفاصل چهارراه وليعصر تا خيابان سهروردي حفر و متصل شده است و با سرعت عمليات اجرايي حفر و ساخت تونل ها هم در سمت شمالي و هم در سمت جنوبي در حال اجراست.
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه تاكيد كرد: خط 3 مترو تهران از مهمترين خطوط شهر است كه از جنوب غربي شهر تا شمال شرقي امتداد مي يابد و از نقاط پرتردد شهر مانند ميدان منيريه، ميدان وليعصر(عج)، مجاورت ميدان فاطمي، خيابان شهيد بهشتي و... عبور مي كند و مي تواند در كاهش ترافيك شهري در اين كريدور به شدت تأثيرگذار باشد.
وي گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته طي سه سال اين خط بايد به طور كامل به بهره برداري برسد چنانچه پيش بيني مي شود، سال آينده حدود هفت كيلومتر، سال پس از آن 12كيلومتر و نهايتاً در سومين سال 16كيلومتر از مسير احداث و به بهره برداري برسد.

 



افتتاح 7 مركز جديد توزيع داروهاي هلال احمر در كشور

هفت مركز توزيع داروي هلال احمر به مناسبت اعياد مبارك قربان و غدير راه اندازي شد.
مراكز توزيع داروي هلال احمر در استان هاي زنجان، قزوين، كرمان، مازندران، گلستان، كردستان و آذربايجان غربي راه اندازي و خدمات دارويي در اين استانها ارائه خواهد شد.
براساس اين گزارش، مراكز توزيع داروي هلال احمر در كرج، غرب تهران و سمنان نيز تا پايان سال جاري افتتاح خواهند شد.
به گفته يكي از مديران مسئول اين شركت، مراكز توزيع داروي هلال احمر به تدريج در تمامي مراكز كشور ايجاد خواهد شد.
گفتني است، در مراكز توزيع داروي هلال احمر، علاوه بر داروهاي عمومي، داروهاي حياتي، كمياب و يارانه اي نيز توزيع مي شوند.
براساس اين گزارش، يكي ديگر از اقدامات در دست اجراي اين شركت، ايجاد مراكز زنجيره سرد در استانهاست. در سيستم زنجيره سرد كه مجوز تاسيس آن در 8 استان كشور توسط وزارت بهداشت صادر شده، مراكز توزيع داروي هلال احمر به سردخانه مركزي و خودروهاي يخچال دار با هدف توزيع داروهاي تخصصي مجهز مي شوند. قرار است شمار اين مراكز نيز به 15 مركز افزايش يابد.

 



صبح ديروز صورت گرفت
مهار آتش سوزي مناطق جنگلي بخش گاليكش از توابع مينودشت

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي مناطق جنگلي محدوده روستاهاي سيجان، كندسكو و سنگ چشمه در بخش گاليكش از توابع اين شهرستان كاملاً مهار شده است.
رئيس اداره منابع طبيعي شهرستان مينودشت ضمن اعلام خبر فوق افزود: با تلاش نيروهاي امدادي، شهرداري گاليكش، منابع طبيعي مينودشت و گاليكش، نيروهاي مردمي و سربازان لشكر 30 گرگان و... آتش سوزي اين مناطق كاملاً مهار شده است.
«محمد صادق بشكوفه» كه در منطقه جمشيدآباد روستاي كندسكو حضور دارد افزود: در حال حاضر نيروهاي مستقر در اين مناطق مشغول دفن كنده هاي آتش گرفته شده هستند.
بشكوفه گفت: ميزان دقيق وسعت و خسارت آتش سوزي پس از كارشناسي اعلام خواهد شد. به گفته وي، آتش سوزي در منطقه روستاي دشت واقع در استان خراسان شمالي براساس گزارش هاي رسيده همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرنگار ما، آتش سوزي جنگل هاي محدوده روستاهاي سيجان، كندسكو، سنگ چشمه در گلستان و منطقه دشت در حوزه استان خراسان شمالي از پنج روز پيش آغاز شده بود كه به دليل كوهستاني بودن منطقه و شدت وزش باد لحظه به لحظه بيشتر مي شد و اطفاي حريق نيز به كندي صورت مي گرفت.
در همين زمينه مدير كل حوادث غيرمترقبه استان گلستان در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: تاكنون عمليات هوايي انجام شده براي مهار آتش سوزي جنگل در منطقه صعب العبور بوستان ملي گلستان رضايت بخش است.
رسول حسام كه در منطقه روستاي دشت در نزديكي محل آتش سوزي حضور داشت، افزود: در حال حاضر آتش سوزي در منطقه تنگه گل در محدوده تونل پارك ملي گلستان وجود دارد و جنگل هاي ديگر حوزه شهرستان مينودشت نيز روز گذشته تحت كنترل نيروهاي اطفاء حريق درآمد.
همچنين بنابراين گزارش معاون اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: آتش سوزي بوستان ملي گلستان پس از سرايت به منطقه شرق اين بوستان در حوزه استحفاظي خراسان شمالي در منطقه گرمه با تلاش نيروهاي امدادي تحت كنترل قرار گرفت.
محمد اكبرپور افزود: هم اكنون 60 نفر از نيروهاي امدادي خراسان شمالي براي مهار آتش سوزي در منطقه حضور دارند كه عصر ديروز توانستند پس از ساعتها تلاش آتش بوستان ملي گلستان را در حوزه استحفاظي خراسان شمالي تحت كنترل درآورند.
وي گفت: با فروكش كردن شدت باد در منطقه انتظار مي رود به زودي آتش جنگل ملي گلستان در حوزه استحفاظي خراسان شمالي در منطقه گرمه مهار شود.

 



مدير كل آموزش هاي آزاد وزارت علوم: پروانه مؤسسات 3 اخطاره لغو مي شود

مدير كل دفتر آموزش هاي آزاد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از لغو مجوز مؤسسات فراگير در صورت تخلف از تعهد نامه موجود بين وزارت علوم و اين مؤسسات خبر داد.
نادري در گفت وگو با ايسنا گفت: در حال حاضر داراي 140 مؤسسه آزاد هستيم كه 78 مؤسسه از اين تعداد مجوز برگزاري دوره هاي آمادگي فراگير را دارند.
وي گفت: اگر به مؤسسات آموزش آزاد سه اخطار ارائه شود مجوز قطعي آنها لغو مي گردد و اگر يك اخطار نسبت به دوره هاي فراگير آنها داده شود مجوز فراگير آنها حذف خواهد شد.
نادري با اشاره به تخلف برخي از مؤسسات از تعهدنامه موجود گفت: ثبت نام دوره هاي فراگير از دي ماه آغاز مي شود و همزمان با آن منابع نيز اعلام و ارديبهشت ماه نيز از دانشجويان امتحان گرفته مي شود. براساس تعهدنامه موجود بين مؤسسات آزاد و وزارت علوم تا زمان اعلام منابع مؤسسات فراگير حق برگزاري كلاس ندارند و در صورتي كه مؤسسات از اين موضوع تخطي كنند دوره هاي آنها حذف خواهد شد.وي افزود: همچنين براساس تعهدنامه موجود تأسيس شعبه جديد، انتقال كلاس هاي فراگير بدون مجوز وزارت علوم تخلف است.

 



در آب هاي خليج فارس رخ داد
غرق شدن دو فروند موتور لنج و نجات 12 خدمه

دو فروند موتور لنج تجاري در آب هاي خليج فارس غرق شد اما با تلاش نيروهاي امدادي 12 خدمه لنج هاي مزبور از مرگ نجات يافتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، يك فروند موتور لنج ايراني حامل كالاهاي صادراتي با 6 خدمه در نزديكي آب هاي بندر شهيد رجايي دچار آتش سوزي شد كه با اعلام وضعيت اضطراري يك فروند شناور يدك كش آتش خوار به محل حادثه اعزام شد. همچنين با نيروي دريايي ارتش هماهنگي صورت پذيرفت تا يدك كش آتش خوار «هيرمند» با هدف جابه جايي موتورلنج مذكور اعزام شود كه موفق شد لنج حادثه ديده را به بيرون از موج شكن شهيد باهنر منتقل كند.
تيم آتش نشاني بندر شهيد رجايي نيز به محل اعزام و آتش به طور كامل خاموش شد اما لنج مذكور در نهايت غرق شد. ولي 6 خدمه آن در سلامت كامل هستند.
از سوي ديگر براساس گزارش دريافتي از مركز فرعي جست وجو و نجات دريايي بندركيش، يك فروند موتور لنج كه از دبي به سمت بندر گناوه در حال حركت بود در 28 مايلي جنوب بندر كيش دچار آبگرفتي شد.
پس از اعلام گزارش اين حادثه از سوي اين مركز به شناورهاي عبوري در راستاي كمك به لنج سانحه ديده، در نهايت يكي از موتور لنج هاي عبوري به ياري آن شتافت و موفق شد 6 سرنشين اين شناور را پيش از غرق شدن نجات دهد و در جزيره كيش پياده كند.
براساس همين گزارش در سانحه ديگري، موتور لنجي كه از دبي به سمت بندر لنگه در حركت بود در 9 مايلي جنوب بندرلنگه به علت شكستن سكان دچار سانحه شد كه بلافاصله يدك كش برنا از واحدهاي دريايي اداره بندر لنگه، عمليات يدك شناور را به سمت بندرلنگه انجام داد و تمامي 9 خدمه اين شناور ايراني را، در سلامت كامل به ساحل رساند.

 



همايش سراسري آزادگان اردوگاه تكريت برگزار شد

سي و ششمين همايش آزادگان اردوگاه تكريت 12 برگزار شد.
مسعود زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين همايش گفت: اگر امروز مي بينيد كه هيچ نيرويي نمي تواند نظام قدرتمند اسلامي ما را سست كند، از وجود پربركت آزادگان و رزمندگان است.
وي افزود: آزادگان كه امروز در دل و جان همه جاي دارند با اخلاق و سرشت نيك خود نام آزادگي را بر خود نهاده اند.
معاون رئيس جمهور با بيان اينكه رنج هايي كه آزادگان تحمل كرده اند تنها با نيت نزديكي به خدا بوده است، اظهار داشت: اين نيت در آنها قدرتي به وجود آورد كه توانستند حماسه فتح المبين ها، والفجرها را به وجود آورند.
بنا به اين گزارش، تجديد ميثاق آزادگان با ولايت، تقويت جبهه رزمندگان امروزي، زنده نگه داشتن خاطرات و مقابله با جنگ نرم از اهداف برگزاري اين همايش بود.

 



حكم شكارچيان غيرمجاز خرس در خرم آباد صادر شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
شكارچيان يك قلاده خرس و توله اش بر اساس رأي دادگاه به 56 ماه زندان و دو ميليون و 600 هزار تومان جريمه نقدي محكوم شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري لرستان به دنبال شكار غيرمجاز يك قلاده خرس و توله اش توسط شكارچيان غيرمجاز كه تصاوير آن در شبكه هاي سراسري و محلي صدا و سيما پخش شد با صدور مجوز دستگاه قضايي به سرعت متخلفان را تحت پيگرد قانوني قرار داد كه در اين رابطه سه نفر شناسايي و در شعبه ويژه حكم مقتضي در مورد آنها صادر گرديد.
بر پايه گزارش متهم رديف اول به دليل حمل سلاح غيرمجاز به سه سال زندان، اقدام به ارتكاب شكار غيرمجاز 18 ماه زندان و 150 هزارتومان جريمه محكوم شد.
همچنين متهم رديف دوم به خاطر اقدام به شكار غيرمجاز به 300 هزارتومان و تمرد در برابر مأموران به مبلغ يك ميليون تومان و متهم رديف سوم به خاطر تمرد در مقابل مأموران به مبلغ يك ميليون تومان و اقدام به شكار غيرمجاز به مبلغ 150 هزار تومان وجه نقد محكوم شدند.

 



در بابلسر صورت گرفت
اختلاس ميلياردي كارمند متخلف بانك

سرويس شهرستانها-
در پي شكايت نماينده حقوقي يكي از بانك هاي بابلسر كارمندي كه بيش از 2 ميليارد ريال اختلاس كرده بود، دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان مازندران در بيان جزئيات اين خبر گفت: كارآگاهان مبارزه با جرايم اقتصادي آگاهي استان مازندران در پي اعلام شكايت نماينده حقوقي يكي از بانك هاي شهرستان بابلسر مبني بر كسر بودجه موضوع را بصورت ويژه مورد بررسي قرار دادند.
سرهنگ عظيمي افزود: كارآگاهان به همراه كارشناسان بانك با مراجعه به شعبه كليه اسناد و مدارك را به دقت مورد بررسي قرار داده و تمام مدارك و مستندات حاكي از تخلف يكي از كارمندان بانك بود كه پس از انجام مراحل قضايي، كارمند خاطي به نام (محمود-ب) توسط كارآگاهان دستگير و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي انتقال داده شد.
وي اظهار داشت: در بازجويي هاي به عمل آمده ابتدا متهم منكر ارتكاب هرگونه جعل و كلاهبرداري بوده كه پس از رويارويي با دلايل و مدارك مستند و علمي، ديگر راهي براي انكار بزه خود نداشته به جرم خود اعتراف كرد و همچنين اعلام كرد با اين شيوه و شگرد مبلغي بيش از 2 ميليارد ريال اختلاس كرده است.
گفتني است با اعترافات متهم پرونده تكميل و با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.

 



رويدادهاي خارجي

ساخت شهر زيستي زير يخ هاي سيبري
يك معدن الماس قرار است تا سال 2020 به يك شهر زيستي با گنجايش 100 هزار نفر در زير سرزمين پوشيده از يخ سيبري تبديل شود.
به گزارش مهر، اين شهر زيرزميني با گنجايش 100 هزار نفر در اعماق سيبري ساخته خواهد شد در محل ساخت اين شهر كاملا زيستي تا چند سال قبل يك معدن الماس وجود داشت.
اين پروژه كه «شهر زيستي 2020»
(Eco-City2020) نام دارد در حال حاضر در فاز طراحي قرار دارد و هنوز هيچ تاريخ مشخصي براي آغاز اجراي پروژه آن اعلام نشده است.
تصاوير رايانه اي نشان مي دهند كه «شهر زيستي 2020» يك شهر عمودي خواهد بود كه با يك سقف گنبدي كاملا شيشه اي پوشانده شده است به اين ترتيب از ورود آب و هواي بسيار سرد منطقه به داخل شهر جلوگيري مي شود.
طراحان روسي شركت Ab Elis كه اين شهر را طراحي كرده اند نشان داده اند كه زندگي اين جامعه زيرزميني در سه بخشي كه به صورت عمودي توسعه يافته اند امكانپذير خواهد بود.
به طوريكه كارخانجات، جنگلها و زمينهاي كشاورزي در بالاترين طبقه شهر و فضاهاي اجتماعي و مسكوني در طبقه مياني ساخته مي شوند. اين شهر مي تواند تا عمق 525 متري زيرزمين با قطر هزار و 200 متر امتداد داشته باشد. سقف شيشه اي كشيده شده بر روي اين شهر مجهز به پانلهاي فتوولتائيكي است كه مي توانند انرژي داخلي را تأمين كرده و نور را به داخل شهر فيلتر كنند.

 



تحريم لباس فرم غربي در هند

پوشيدن لباس هاي فرم به سبك دانشگاه هاي غربي براي دانشجويان در يك دانشگاه هند ممنوع اعلام شد.
به گزارش ايرنا، روزنامه «ايندين اكسپرس» روز يكشنبه نوشت: دانشگاه «امبدكر» در شهر كلكته در مركز ايالت بنگال غربي، پوشيدن اونيفورم به سبك غربي در مجلس فارغ التحصيلي دانشجويان را تحريم و آن را ميراث استعمار دانست كه در هند باقي مانده است.
اين تصميم در حالي از طرف اداره دانشگاه اتخاذ شد كه «اي پي جي عبدالكلام» رئيس جمهور سابق هند، براي پذيرايي از فارغ التحصيلان اين دانشگاه حضور داشت.پيش از اين، دانشجويان اين دانشگاه، همانند اغلب دانشگاه هاي اين كشور در جشن هاي فارغ التحصيلي خود، اقدام به پوشيدن لباس هاي فرم به سبك دانشگاه هاي غربي مي كردند، اما دانشگاه «امبدكر» با اين اقدام، آنها را به بازگشت به خويشتن و دوري از ميراث غرب فراخوانده است.

 



چشم مصنوعي زن 5 هزارساله ايراني

محققان ايراني و ايتاليايي، چهره اسكلت كشف شده متعلق به يك زن از شهر باستاني سوخته در استان سيستان و بلوچستان را بازسازي كردند.
چهره اين زن ايراني كه 5 هزارسال پيش در شهر سوخته زندگي مي كرده و صاحب قديمي ترين چشم مصنوعي جهان است، در موزه ملي هنر شرقي در رم با حضور مقامات و سفير ايران به نمايش درآمد.بر اساس گزارش واحد مركزي خبر، اين يكي از بزرگترين دستاوردهاي علمي است كه نشان مي دهد ايرانيان در 5 هزار سال پيش از تكنيك هاي مختلف پزشكي استفاده مي كرده اند، از جمله ساخت يك چشم مصنوعي براي يك زن 30 ساله ايراني كه براي تزيين آن از مفتول هاي طلا به قطر نصف موي سر انسان به جاي مويرگ ها استفاده شده است.پروفسور لورنزوكوستانتيني، رييس آزمايشگاه بيوباستان شناسي موزه ملي هنر شرقي رم و مجري اين طرح نيز با بيان اينكه بازسازي چهره صاحب قديمي ترين چشم مصنوعي جهان با استفاده از جديدترين علوم جنايي و پردازش هاي رايانه اي تحقق يافته، گفت: بازسازي چهره اين زن ايراني كه اسكلت وي در كاوش هاي باستان شناسي شهر سوخته كشف شده، حاصل كار مشترك محققان ايراني و ايتاليايي است و بدون همكاري كارشناسان ايراني تحقق اين طرح امكان پذير نبود.كوستانتيني گفت: دكتر سيد منصور سجادي سرپرست هيئت باستان شناسي شهر سوخته و مركز فوق تخصصي چشم پزشكي نور در ايران سهم بسزايي را در تحقق اين طرح برعهده دارند.

 



آرزوي بزرگ كوتاه ترين زن جهان

كوتاه قدترين زن جهان پس از ثبت نام خود در كتاب ركوردهاي جهاني گينس از آرزوهاي خود سخن گفت.
به گزارش شبكه ايران به نقل از ديلي ميل، هاتيجه كوجامان كه وزنش اندكي بيش از يك نوزاد تازه متولد شده است، به عنوان كوتاه قدترين زن جهان دست يافت.
اين زن 21 ساله كه قدش 28 اينچ است، در اين باره مي گويد: دوران كودكي سختي را پشت سر گذاشتم، زيرا هم كلاسي هايم در مدرسه به خاطر قدم مرا مورد تمسخر قرار مي دادند.اما من هم اكنون به خاطر اين مسئله مشهور شده ام و از اين بابت خوشحالم. آرزو دارم بتوانم به سراسر جهان سفر كنم وي ادامه داد: خداوند مرا اين گونه خلق كرده و من به اين وضعيت افتخار مي كنم.گفتني است، نام وي پيش از اين نيز به عنوان دومين فرد كوتاه قد جهان در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رسيده بود. تنها يك نفر با قدي كوتاه تر از اين زن در جهان وجود دارد و آن هم مرد مشهور نپالي است. قد خاجندرا تابار ماگار، كه هم اكنون كوتاه قدترين فرد جهان نام دارد، 8/25 اينچ است.
اين فرد به همراه خانواده اش در روستايي دور افتاده در كشور تركيه زندگي مي كند. اين خانواده اتومبيل شخصي و امكانات كافي براي بهبود وضعيت زندگي فرزند خود ندارند.

 



قطار مسكو از ريل خارج شد

پليس پايتخت روسيه از نجات معجزه آساي 50 سرنشين قطار مسافربري بين شهري در پي خروج از ريل خبر داد.
در گزارش پليس «مسكو» آمده است كه اين حادثه زماني رخ داد كه قطار مسافربري بين شهري از «تور» به سمت مسكو در حركت بود.اين گزارش كه توسط خبرگزاري ريانووستي منتشر شده، به اين موضوع اشاره دارد كه به هيچيك از سرنشينان اين قطار آسيبي وارد نيامده است و همگي در صحت و سلامت كامل هستند.براساس اعلام دپارتمان حمل و نقل ريلي اين كشور اين حادثه باعث تأخير در حركت قطارهاي سه مسير اصلي از «سن پطرزبورگ» به شهر «كازان»، «ولادي كاوكاز» و «نيژني نووگروو» در روسيه شد.همچنين علت وقوع اين حادثه هنوز مشخص نشده است، اما كارشناسان دپارتمان حمل و نقل ريلي اين كشور احتمال مي دهند، لغزنده بودن ريل ها باعث وقوع اين سانحه باشد.

 



زندگي با ميليون ها زنبور

به گزارش رسانه هاي دولتي چين يك زن و مرد اهل جنوب غرب اين كشور با ميليون ها زنبور عسل زندگي مي كنند.
بر اساس گزارش رسانه هاي دولتي چين اين زن و مرد اهل منطقه «گوانگ ژي ژوآنگ» در جنوب غرب اين كشور هستند. اين دو تن با ميليون ها زنبور عسل زندگي مي كنند.اين زن و مرد ميانسال در مصاحبه اي با خبرگزاري شين هوا، اعلام كردند كه از بودن در كنار زنبورهاي عسل بسيار خوشحال هستند و تمام تلاش خود را براي نگهداري از اين زنبورها بكار مي گيرند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14