(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 آذر 1389- شماره 19803

اجراي طرح عدالت صنعتي در كشور
ايران در كيهان
ابراز خوشنودي مسئول فرهنگي- پرورشي سپاه گچساران:
بسيجيان كهگيلويه و بويراحمد در حوزه وبلاگ نويسي خوش درخشيده اند
فرماندار مركز مازندران خبر داد
تحويل زمين كارخانه ماشين سازي سايپا
جشنواره شعر دفاع مقدس در خراسان شمالي برگزار شد
فرماندار شهرستان گنبدكاووس: ريشه كني فقر هدف غايي هدفمند كردن يارانه هاست
مديرعامل صنايع هوايي: يزد، گزينه اي مناسب براي توسعه صنايع هوايي است
افتتاح كتابخانه ديجيتال درنيشابور
اعلام آمادگي تركيه براي مشاركت در پروژه هاي شهرداري بابل
فعاليت هزار و 213 نمايشگاه كتاب در مدارس مازندران
نشست مشترك شركت آب و فاضلاب استان گلستان و آبفاي مازندران
با هدف اصلاح الگوي مصرف در آب دومين جشنواره سراسري فراگيري نخستين واژه برگزار شد



معاون وزير صنايع و معادن خبر داد
اجراي طرح عدالت صنعتي در كشور

اصفهان-خبرنگار كيهان:
معاون وزير صنايع و معادن از اجراي طرح عدالت صنعتي در سطح كشور خبر داد و گفت: در اين طرح 25 هزار واحد به بهره برداري رسيده و در حال حاضر تعداد 24 هزار واحد نيز در مرحله اجراست.
مهندس خدامراد احمدي با بيان اينكه طرح عدالت صنعتي به ارائه خدمات، بهره برداري و سرعت در انجام كارها توجه ويژه اي دارد، به 4 اصل در اين طرح اشاره كرد و افزود: در اين طرح در گام نخست پرداختن به زنجير توليدي و تكميل آن است و اكنون در بسياري از صنايع مادر در حوزه هاي پايين دست كارهاي خاصي در آن نشده است.
وي يكي ديگر از بخش هاي طرح عدالت صنعتي را شناسايي و پرداختن به طرح هاي نيمه تمامي كه بالاي 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارند، بيان كرد و گفت: در حال حاضر 8 هزار و 500 واحد از 24 هزار واحد در حال اجرا را شناسايي كرده ايم كه در چرخه رسيدگي قرار گرفته است.
معاون و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران همچنين در جمع خبرنگاران با اعلام اينكه در حال حاضر بالغ بر 864 شهرك صنعتي در كشور وجود دارد، گفت: در اين شهرك ها و نواحي صنعتي افزون بر 508 هزار نفر اشتغال دارند.
وي به فعاليت حدود 7 شهرك علمي و فناوري در سطح ايران اشاره كرد و افزود: حدود 200 خوشه صنعتي در كشور شناسايي شده اند و تعداد 51 واحد صنعتي در مرحله پياده سازي است.
احمدي با بيان اينكه 68درصد از واحدهاي صنعتي مستقر در اين شهرك ها متصل به شبكه تصفيه خانه هستند، گفت: در مجموع خدمات زيربنايي 204 تصفيه خانه صنعتي در سطح كشور وجود دارد كه 100 واحد آنها در مرحله اجرا مي باشد.

 



ايران در كيهان

ساخت زائرسراي افراد كم بضاعت
مشهد-خبرنگار كيهان: آيت الله محمدعلي موحد كرماني در حاشيه بازديد از مركز نمايشگاههاي آستان قدس رضوي با تجليل از خدمات آستان قدس اظهار داشت اين خدمات در كشور باعث افزايش اميدواري مردم مي شود. عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين با ارائه پيشنهادي مبني بر ساخت زائرسرايي براي زائرين كم بضاعت افزود: احداث چنين زائرسرايي مي تواند گامي موثر در خدمت رساني به زائرن باشد.
راه روستايي ويس-نگازه در اهواز
اهواز-خبرنگار كيهان: رئيس راه و ترابري شهرستان اهواز گفت: عمليات آسفالت هشت كيلومتر راه روستايي نگازه به پايان رسيد. اتابك زراسوندي افزود: راه روستايي ويس-نگازه در شهرستان باوي واقع شده و حدود 20 روستا در اين مسير روستايي قرار دارند. وي افزود: اين راه روستايي 18 كيلومتر است و براي آسفالت هشت كيلومتر از آن تاكنون 10 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني هزينه شده است. زراسوند افزود: به منظور تسهيل دسترسي روستائيان به مناطق اطراف و كاهش ضريب خطر در دولت نهم و دهم توجه ويژه اي به احداث راه هاي روستايي شده است.
جشنواره بين المللي فيلم كيش
كيش-خبرنگار كيهان: جشنواره بين المللي فيلم كيش از تاريخ چهارم لغايت هشتم ارديبهشت ماه سال 1390 به ميزباني جزيره زيباي كيش با شعار ميراث مشترك، آينده مشترك برگزار مي شود.
بنابراين گزارش بخش هاي كلي جشنواره فيلم كيش مسابقه سينماي ايران (خليج فارس) مسابقه سينماي بين الملل (حكيم ابن سينا) مسابقه مناطق آزاد، مسابقه فيلمنامه نويسي (كلك فيروزه) مسابقه فيلم هاي 262 ثانيه اي (نوعي نگاه) و بخش هاي جنبي از جمله برنامه هاي جشنواره فيلم كيش سال 1390 خواهد بود.
تجليل از پذيرفته شدگان مراوه تپه
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان: همايش تجليل از 206 نفر پذيرفته شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سال 89 شهرستان مرزي مراوه تپه در سالن شهيد آويني اداره آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد.
حميدرضا صادقي رئيس آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه در اين همايش گفت: شما دانشجويان با امكانات كم و آن هم در شهرستان محروم و مرزي مراوه تپه ولي با پشتكار و همت عالي موفق شديد از حداقل امكانات حداكثر استفاده را بعمل آورده و در آزمونهاي سراسري موفق شويد.
خوزستان مقام نخست توليد ذرت
اهواز-خبرنگار كيهان: مدير سازمان تعاون روستايي استان خوزستان گفت: امسال بيش از 955 هزار و 240 تن انواع ذرت دانه اي و علوفه اي در خوزستان برداشت مي شود لذا پيش بيني مي شود خوزستان مقام نخست كشور را در توليدات ذرت به خود اختصاص دهد.
هرمز خواجوي افزود: براساس اعلام سازمان جهاد كشاورزي خوزستان در سال زراعي جاري ميزان 81 هزار و 230 هكتار به كشت ذرت دانه اي و بيش از 6 هزار و 200 هكتار به كشت ذرت علوفه اي اختصاص دارد كه امسال بيش از 955 هزار و 240 تن انواع ذرت دانه اي و علوفه اي در استان برداشت شود.
جشنواره «آب» در ساري
ساري-خبرنگار كيهان: به گزارش اداره روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران، منيره موحدي در جشنواره فراگيري نخستين واژه «آب» كه با حضور مسئولين شركت آب و فاضلاب شهري و روستايي مازندران در دبستان شهيد غفاري روستاي سيدمحله آموزش و پرورش ناحيه 2 ساري برگزار شد اظهار داشت: در دوره ابتدايي برنامه هاي متنوعي را با رويكرد قرآني در حال اجرا داريم و از جمله موضوعاتي كه بايد براساس قرآن كريم مورد توجه قرار گيرد عدم اسراف و استفاده بهينه از نعمتهاي الهي است.
جلسه شوراي اداري بخش مهربان
مهربان-خبرنگار كيهان: مهندس محمدرضا بيرامي فرماندار شهرستان سراب در جلسه شوراي اداري بخش مهربان در سالن اجتماعات بخشداري مهربان در سخناني با اشاره به اهتمام ويـژه دولت براي حل مسائل و مشكلات مردم و ايجاد زمينه براي توسعه مناطق مختلف كشور گفت: براي تسهيل در رفت و آمد اهالي منطقه و همچنين خودروهاي عبوري از اين محور، عمليات اجرايي روكش آسفالت جاده مهربان-دوزدوزان به طول 10 كيلومتر با 8 ميليارد ريال اعتبار آغاز مي شود.
كمك به مناطق محروم طبس
يزد-خبرنگار كيهان: سازمان بسيج جامعه پزشكي استان يزد با هدف كمك به مناطق محروم و كم تر توسعه يافته با همكاري بسيج جامعه پزشكي شهرستان طبس، تعداد 50 پزشك متخصص، عمومي، دندانپزشك، پرستار، ماما و تكنيسين دارويي را در قالب 23 تيم پزشكي به مناطق محروم و دورافتاده شهرستان طبس اعزام كرد. از ميان 23 تيم اعزامي، پنج تيم متشكل از متخصصان اعصاب و روان، زنان و زايمان، اطفال و داخلي، دو تيم دندانپزشكي، هفت تيم پزشك عمومي، هشت تيم آموزش بهداشت و يك تيم طرح سنجش سلامت دانش آموزان هستند.
حفر 2حلقه چاه جديد در آغاجاري
اهواز-خبرنگار كيهان: مدير امور آبفا شهر آغاجاري از حفر 2 حلقه چاه جديد به منظور افزايش تامين آب خبر داد و افزود: اين اقدام در پي كاهش آب رودخانه مارون در سال گذشته و كاهش EC آب آشاميدني انجام شد.
احيايي با بيان اين كه هركدام از اين چاه ها 3 كيلومتر تا تصفيه خانه فاصله دارند، خاطرنشان كرد: به علت عدم تخصيص اعتبار كافي به اين طرح آبرساني، آب توليدي اين چاه ها به تصفيه خانه نرسيده است.
وي ادامه داد: براي حفر اين چاه ها كه هركدام 7 هزار متر مكعب در شبانه روز ظرفيت آبدهي دارند 3 ميليارد ريال هزينه شده است.
كلنگ زني پليس راه قشم
قشم-خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي پليس راه تنها شهرستان بدون پليس راه استان هرمزگان در محور درگهان به لافت و گياهدان در 25 كيلومتري شهر قشم آغاز شد.عباس تشرفي معاون مدير كل راه و ترابري استان هرمزگان در مراسم كلنگ زني احداث پليس راه قشم گفت؛ با توجه به اهميت قشم و تردد روزافزودن خودروهاي پلاك آزاد حضور پليس راه در اين منطقه بسيار ضروري به نظر مي رسيد.
بزرگداشت شهدا در فارس
فيروزآباد-خبرنگار كيهان: بزرگداشت ياد و خاطره شهداي ارزشمند شهر نوجين و يادواره سرداران و 30 شهيد اين شهر در روز يكشنبه 14 آذرماه برگزار مي شود.
سرهنگ پاسدار هدايت ا غلامي دبير اين يادواره در گفتگويي اختصاصي به خبرنگار ما گفت: شهدا، شمع محفل بشريت و چراغ راه آينده هستند كه انوار نوراني آنان، راهنماي ما مي باشند و اميدواريم كه با الهام از دم گرم آنان بتوانيم ادامه دهنده راه پرافتخار آنان باشيم.
بازديد از مزارع زعفران
خواف-خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان خواف به همراه جمعي از مسئولين و نمايندگان كميته امور زنان و خانواده از مزارع زعفران روستاي سده بخش سلامي بازديد كردند. فرماندار در حاشيه اين ديدار اظهار داشت بيشترين جمعيت كارگران شاغل در مزارع زعفران را زنان و دختران تشكيل مي دهند بنابراين لازم است ساماندهي آنان توسط كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري انجام شود. مهندس جغتايي در ادامه خواستار تشكيل تعاوني زعفران كاران در حمايت از حقوق كارگران و كارفرمايان شد و افزود: با تشكيل اين تعاوني دست سودجويان از زعفران كوتاه خواهد شد.

 



ابراز خوشنودي مسئول فرهنگي- پرورشي سپاه گچساران:
بسيجيان كهگيلويه و بويراحمد در حوزه وبلاگ نويسي خوش درخشيده اند

گچساران- خبرنگار كيهان:
مسئول فرهنگي- پرورشي و دبير ستاد هفته بسيج در سپاه ناحيه گچساران از ايفاي نقش اول بسيجيان اين شهرستان در حوزه وبلاگ نويسي و عرصه مجازي ابراز خوشحالي كرد.
سرهنگ رمضاني در نشست خبري مسئولان ناحيه مقاومت بسيج و سپاه شهرستان گچساران گفت: دشمن تلاش مي كند به طور نامحسوس و با شگردهاي مختلف به حريم خانواده ها نفوذ داشته باشند تا بدين روش، ايمان و باورهاي جوانان را خدشه دار كند.
اين مسئول فرهنگي- پرورشي افزود: خوشبختانه بسيجيان شهرستان گچساران در حوزه وبلاگ نويسي و عرصه مجازي، حضور چشمگيري داشته اند و تاكنون موفق به كسب رتبه اول در اين زمينه شده اند.
وي همچنين تصريح كرد: در هفته بسيج، نمايشگاه هاي مختلف فرهنگي در پايگاه هاي مقاومت برگزار خواهد شد و در كنار آن، نمايشگاه كتاب با يك هزار عنوان با موضوع جنگ نرم برپا مي شود كه با 50درصد تخفيف نيز به متقاضيان ارائه مي شود.
بنا به گفته سرهنگ رمضاني قرار است نشست هاي روشنگري با موضوعيت جنگ نرم و هدفمندي يارانه ها در هفته بسيج برگزار شود.
وي در بخش ديگري از سخنراني خود، با اشاره به تقارن هفته بسيج و عيد ولايت و امامت و همزاد بودن سپاه و بسيج و ضرورت وجودي آنها در مقابله با تهديدهاي سخت و نرم، به ذكر فعاليت هاي بسيج شهرستان گچساران در حوزه فرهنگي پرداخت.

 



فرماندار مركز مازندران خبر داد
تحويل زمين كارخانه ماشين سازي سايپا

ساري- خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان ساري گفت: زميني به مساحت 46هكتار 423 متر از اراضي منطقه گوهرباران بخش مياندرود، براي احداث كارخانه سايپا تحويل داده شد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ساري منصور علي زارعي با بيان اينكه احداث كارخانه خودروسازي سايپا در منطقه گوهرباران بخش مياندرود شهرستان ساري به منظور پيشرفت و پيشبرد صنعت مازندران خواهد بود گفت: كارخانه خودروسازي سايپا نقش تعيين كننده اي در جهت اشتغال جوانان منطقه خواهد داشت.
زارعي با تاكيد بر توسعه همه جانبه، افزود: نياز به توسعه كشور در همه زمينه هاست و توسعه بايد در تمامي زمينه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي باشد.
وي ادامه داد: براي پيشرفت كشور نياز به توسعه متوازن است زيرا توسعه يك امر تك بعدي نيست و بايد توسعه در تمامي زمينه ها اتفاق بيفتد.
وي با تاكيد بر نقش مهم صنعت در توسعه كشور، گفت: بايد سياست، اقتصاد و فرهنگ به كمك پيشرفت صنعت در رشد و شكوفايي آن بيايند تا در كشور شاهد يك صنعت پويا براي رسيدن به خودكفايي باشيم.
فرماندار شهرستان ساري اظهار داشت: زميني به مساحت 46هكتار 423متر از اراضي منطقه گوهرباران بخش مياندرود براي احداث اين كارخانه با حضور مشاور شركت سايپا كشور تحويل داده شد.
زارعي تاكيد كرد: با احداث اين كارخانه شاهد تحول عظيم در بخش مياندرود شهرستان ساري با در نظر گرفتن تمامي موارد زيست محيطي خواهيم بود.
فرماندار مركز مازندران خاطر نشان كرد: در سفر سوم رياست محترم جمهور كلنگ احداث كارخانه خودروسازي سايپا زده خواهد شد.

 



جشنواره شعر دفاع مقدس در خراسان شمالي برگزار شد

بيرجند- خبرنگار كيهان:
بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس را برگزار كرد.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي در سخناني در اين جشنواره گفت از 117 اثري كه به جشنواره رسيد 9 اثر برگزيده شد و در كتابي با عنوان «پروانه در آتش» به چاپ خواهد رسيد.
سعادت جلال دوست درخصوص اهداف برگزاري اين جشنواره تأكيد كرد: اين جشنواره هر ساله در استان خراسان شمالي برگزار مي شود و اهداف آن تعميق فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت در ميان نسل جوان جامعه، ارتقاي سطح آگاهي نسل جوان نسبت به ارزش هاي دفاع مقدس و كشف استعدادهاي نو در ميان جوانان است.وي درباره ارزش و اهميت قلم از ديدگاه دين نيز با بيان آيات و روايات، شاعران شعر مقاومت را مجاهدان در راه خدا خواند و گفت: سلاح شاعران مجاهد قلم آنان است، قلمي كه گردش آن بر كاغذ سرنوشت بشر را رقم مي زند و پل ارتباطي گذشته و آينده است و ارتباط آسمان و زمين نيز از طريق قلم حاصل مي شود.
جلال دوست تقدم قلم را بر شمشير در روايات يادآور شد و گفت: اين افتخار براي شاعر و نويسنده اي كه در خدمت ارزش هاي الهي است بس است كه خداوند بر قلم او سوگند ياد مي كند.
جلال دوست از دو مرحله داوري درباره آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره خبر داد و اعلام كرد 4 اثر برگزيده اين جشنواره به كنگره سراسري شعر دفاع مقدس كشور اعزام خواهند شد.

 



فرماندار شهرستان گنبدكاووس: ريشه كني فقر هدف غايي هدفمند كردن يارانه هاست

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
فرماندار گنبدكاووس گفت: هدف نهائي ازاجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها ريشه كني فقر و توزيع عادلانه ثروت درجامعه مي باشد.
«غلامعلي سوسرايي» درجلسه توجيهي طرح هدفمند كردن يارانه ها و درجمع مديران و معاونين مدارس اين شهرستان، روند فعلي توزيع يارانه ها را نامناسب دانست و گفت: با ادامه روند فعلي كه 70% يارانه ها را 30% قشر مرفه جامعه مصرف مي كند، علاوه بر پايان يافتن منابع انرژي كشور در آينده اي نزديك، فقر نيز درجامعه گسترش خواهد يافت.
وي همچنين با بيان اينكه طرح هدفمندكردن يارانه ها از نيازهاي ضروري اقتصاد بيمار كشور است كه بايد انجام شود، افزود: اين طرح توسط دولت خدمتگزار و با تصويب مجلس و تدبير و تاييد رهبري و نيز با مشاركت آحاد مختلف مردم اجرايي خواهد شد.
سوسرايي، افزود: نتايج مثبت اجراي اين طرح بزرگ اقتصادي كشور كه مورد تاييد همه كارشناسان اقتصادي نيز مي باشد، عايد همه اقشار مردم بويژه دهك هاي پايين جامعه و نيز توسعه و عمران كشور خواهد شد.
فرماندارگنبدكاووس اضافه كرد: بازرسان بايد به هنگام بازرسي حتي يك مورد تخلف درعرضه و توزيع 17 قلم كالاي اساسي توسط مراكز عمده فروشي و خرده فروشي براي اجراي دقيق اين قانون و جلوگيري از هرگونه مشكل براي مردم چشم پوشي نكنند.

 



مديرعامل صنايع هوايي: يزد، گزينه اي مناسب براي توسعه صنايع هوايي است

يزد- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان صنايع هوايي كشور، يزد را گزينه اي مناسب براي توسعه صنايع هوايي دانست.
منوچهر منطقي در ديدار با استاندار يزد با اشاره به قابليت ها و ظرفيت هاي استان يزد، اين استان را از مراكز مستعد پيشرفت و توسعه در زمينه هاي مختلف معرفي كرد.
وي وجود مراكز دانشگاهي قوي و نيروهاي كارآمد و متخصص در كنار وجود زيرساخت هاي مناسب از جمله وجود مجموعه صنعتي غدير در يزد را زمينه ساز سرمايه گذاري هاي مطلوب در بخش هاي مختلف عنوان كرد.
استاندار يزد نيز در اين ديدار با اشاره به قابليت ها و پتانسيل هاي بالاي استان يزد در زمينه هاي مختلف به ويژه حوزه علم و صنعت بيان داشت: يزد در 17 سال گذشته به طور پي درپي، رتبه نخست قبولي در كنكور سراسري را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: امروز شاهديم كه به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي، بيش از 80 هزار دانشجو در اين استان مشغول تحصيل هستند و توسعه فضاهاي آموزش عالي به هيچ وجه قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست.

 



افتتاح كتابخانه ديجيتال درنيشابور

نيشابور -خبرنگاركيهان:
كتابخانه ديجيتال كانون فرهنگي و هنري قدس شهرستان نيشابور به بهره برداري رسيد.
مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: همزمان با هجدهمين هفته كتاب و بزرگداشت هفته بسيج درراستاي توسعه كمي و كيفي كتابخانه هاي كانون هاي مساجد شهرستان نيشابور، همايش تجليل از كتابداران كانون ها و افتتاح نخستين كتابخانه ديجيتال مساجد كشور با حضور مسئولين دبيرخانه استان و شهرستان نيشابور مورد بهره برداري قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمين حسين آبادي گفت: درمراسمي كه به همين منظور برگزار شد بطور همزمان نخستين كتابخانه ديجيتال كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور دركانون فرهنگي و هنري قدس و كتابخانه عمومي كانون رهروان اميرالمومنين (ع) شهرستان نيشابور افتتاح شد.
وي اظهارداشت: دراين مراسم همچنين ازكتابداران فعال كانون هاي مساجد شهرستان نيشابور تجليل شد.

 



اعلام آمادگي تركيه براي مشاركت در پروژه هاي شهرداري بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
شهردار بابل از آمادگي سرمايه گذار يك شركت بزرگ تركيه اي براي پروژه هاي شهرداري بابل خبر داد.
شيروان پارسا مهر در گفت وگو با كيهان گفت: در جلسه اي كه با حضور معاون سياسي اجتماعي فرماندار بابل و اينجانب با شركت سرمايه گذار كشور تركيه در محل فرمانداري بابل برگزار شد، پيرامون پروژه هاي مختلف بحث وبررسي شد و در خصوص پاركينگ طبقاتي و پايانه حمل و نقل به توافق اوليه رسيديم و قرار شد اطلاعات اوليه تبادل شود تا موافقت نهائي صورت گيرد.

 



به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني صورت گرفت
فعاليت هزار و 213 نمايشگاه كتاب در مدارس مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني هزار و 213 نمايشگاه كتاب در مدارس استان مازندران داير شد.
مديركل آموزش و پرورش مازندران در مراسم نواخته شدن زنگ كتاب و كتابخواني در مدرسه راهنمايي ارشاد ناحيه يك ساري افزود: دو برابر سرانه كتاب در مدارس مازندران وجود دارد. عبدالوحيد فياضي گفت: دانش آموزان سرمايه آموزش و پرورش هستند و مديران مدارس بايد قدر اين سرمايه هاي گرانقدر را بدانند.
وي با اشاره به اينكه هيچ چيزي بهتر از فكر و انديشه نيست، افزود: با مطالعه و نوشتن مي توان چگونه فكر كردن را آموخت. وي در ادامه به جايگاه كهن ايرانيان در زمينه علم و دانش در جهان اشاره كرد و اظهار داشت: مدرسه بايد محل پرورش انديشمنداني باشد كه اهل توليد فكر هستند. گفتني است: استان مازندران جزو استان هاي برتر در زمينه دانش و مطالعه است.

 



نشست مشترك شركت آب و فاضلاب استان گلستان و آبفاي مازندران

گرگان- خبرنگاركيهان:
نشست مشترك شركت آب و فاضلاب استان گلستان و آبفاي مازندران با حضور مديرعامل، معاونين بهره برداري و مشتركين و مديران درقالب بازديدبين شركتها و بمنظور مميزي و ارزيابي آب بدون درآمد، برگزارشد.
دراين نشست معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به بالابودن قدمت حدود 25تا 40 درصد شبكه با عمر بيش از 40 سال، شبكه هاي فرسوده نياز به بازسازي و نوسازي كه در طي سالهاي 86 تا به امروز بميزان 171 كيلومتر از شبكه توزيع اصلاح گرديده است.
فرهاد طهماسبي افزود: حجم بالاي هدررفت آب در شبكه هاي فرسوده، مطالعات كشت يابي و اجراي آن براي شهرهاي گاليكش درسال 81 و آق قلا درسال86 با همكاري مشاور انجام شد كه به انجام اين عمليات بيش از 15 مورد نشت با دبي نشت بالاي 2ليتر در ثانيه درشبكه دو شهر مورد شناسايي و رفع شد كه با اين اقدام از هدررفت بيش از 200 هزار مترمكعب درسال در شبكه توزيع جلوگيري شد.
به گفته وي تعويض كنتورهاي خراب مشتركين، شناسايي و تبديل انشعابات غيرمجاز به مجاز، فشارسنجي و تهيه نقشه هاي هم فشار شبكه توزيع، استقرار سيستم اطلاعات جغرافيايي GIS، نصب كنتورهاي دقيق مغناطيسي و التراسونيك در خروجي مخازن ذخيره، نصب شيرفشارشكن، استقرار سيستم تله متري در شهر مركزي، از ديگر اقدامات مهم شركت در2 سال گذشته بيان كرد.

 



با هدف اصلاح الگوي مصرف در آب دومين جشنواره سراسري فراگيري نخستين واژه برگزار شد

قم- خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره فراگيري نخستين واژه آب همزمان با سراسر كشور با نواخته شدن زنگ آب در مجتمع آموزشي دكتر حسابي قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب قم، مديرعامل آبفاي اين استان در دومين جشنواره فراگيري نخستين واژه كه امروز با حضور مسئولان آب و فاضلاب و آموزش و پرورش استان در مجتمع آموزشي دكتر حسابي قم برگزار شد با اشاره به برگزاري اين جشنواره همزمان در سراسر كشور اظهار داشت: برگزاري گسترده اين جشنواره در سراسر كشور نشانگر اهميت و ارزش آب است.
مهندس عبدالحميد توكلي بينا با بيان اينكه آب در همه فرهنگ ها كالايي مهم و غيرقابل جايگزين به شمار مي رود، ابراز داشت: در فرهنگ ديني و اسلامي ما بر اهميت آب دو چندان تاكيد شده و بر پرهيز از اسراف در مصرف آب و صرفه جويي در مصرف اين مايع حياتي توصيه شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم در پايان با تقدير از همكاري خوب مديركل و معاونين آموزش و پرورش استان همچنين مديران و مربيان مدارس، ابراز اميدواري كرد برگزاري اين برنامه ها در نهايت به اصلاح الگوي مصرف آب در جامعه بيانجامد.
معاون مشتركين و امور درآمد شركت آب و فاضلاب استان قم نيز در اين جشنواره با اشاره به كمبود آب در استان و همچنين دشواري هاي تامين و توزيع آب گفت: بايد فرهنگ صرفه جويي به عنوان يك اصل در زندگي اقشار مختلف جامعه مورد توجه قرار گيرد.
وي اهميت آموزش استفاده صحيح از آب را به دانش آموزان مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: دانش آموزان مي توانند با فراگيري اين آموزش ها، به عنوان يك مروج فرهنگ مصرف صحيح آب در خانواده ها عمل كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14