(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 آذر 1389- شماره 19803

گزارش كيهان از تشكيل اولين همايش مجمع ادوار بسيج دانشجويي
مجمع ادوار بسيج دانشجويي؛ استفاده از ظرفيت ها و تجربه ها
يك اتاق جنگ در لندن، 10 اتاق جنگ در تهران و 2 هزار اتاق جنگ در بالاي جو!
فرمان تشكيل بزرگترين شبكه اجتماعي مبارزان جهان چگونه صادر شد
آمريكايي ها درباره «بسيج دانشجويي» چه فكري مي كنند؟
مهم ترين تريبون افراطيون ساختار شكن دانشگاه ها كجاست؟
پياده نظام خاتمي در دانشگاه تهران عليه انقلاب دوم
گزينه جانشيني جاسبي انتخاب شد



گزارش كيهان از تشكيل اولين همايش مجمع ادوار بسيج دانشجويي
مجمع ادوار بسيج دانشجويي؛ استفاده از ظرفيت ها و تجربه ها

همزمان با دوم آذرماه سالروز تشكيل بسيج دانشجويي مجمع ادوار بسيج دانشجويي دانشگا ه هاي كشور تشكيل شد.
به گزارش خبرنگار كيهان اولين همايش اين مجمع روز دوم آذرماه همزمان با سالروز تشكيل بسيج دانشجويي با حضور عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و حسين قدياني رييس بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور و با حضور جمعي از فارغ التحصيلان بسيجي دانشگاه هاي كشور در تالار ابن سينا دانشگاه تهران برگزار شد.
اميدحسين نظري ابيانه دبير اين همايش در سخناني با اشاره به اينكه آرمان خواهي يكي از اصول ادوار دانشجويي در دوران تحصيل خود بوده است خاطرنشان كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري مشخص است كه فارغ التحصيلان بسيجي مسئوليت هايي را برعهده دارند كه از مهم ترين آنها تشكيل پژوهشكده هاي اسلامي در دانشگاه ها، ايجاد جنبش نرم افزاري و... است.
وي افزود: تاكنون جلساتي در خصوص لزوم تشكيل مجمع ادوار بسيج دانشجويي با رئيس اين تشكل دانشجويي برگزار كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه تشكيل اين مجمع داراي بركاتي براي نظام اسلامي خواهد بود.
نظري ابيانه در ادامه تصريح كرد: راه اندازي دبيرخانه مجمع ادوار دانشجويي از ديگر فعاليت ها بوده است و كميته راهبردي اين مجمع اساسنامه اين مجمع را در 6 نسخه تنظيم كرده است و در اين خصوص رئيس بسيج دانشجويي دانشگاههاي كشور هماهنگي هاي لازم را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام داده است.
وي با بيان اينكه فعاليت در مجمع ادوار بسيج دانشجويي به صورت شبكه اي خواهد بود، تأكيد كرد: از ديگر اهدافي كه مدنظر است خدمت رساني در حوزه مشاوره هاي اقتصادي، حقوقي و...، اطلاع رساني، كاريابي و آموزش به اعضاي اين مجمع است.
هدف از تشكيل ادوار بسيج دانشجويي تربيت مديران لايق براي نظام است
با اشاره به تشكيل شوراي ادوار بسيج دانشجويي تصريح كرد: هدف از ايجاد چنين تشكلي تامين و تربيت مديران لايق براي نظام جمهوري اسلامي است.
مهندس حسين قدياني، مسئول سازمان بسيج دانشجويي كشور در همايش ادوار بسيج دانشجويي گفت: نگاه بسيج دانشجويي به شما فارغ التحصيلان نگاه فرصت است چرا كه تلاش مي كند از پتانسيل ها و سرمايه هاي تجربي شما بهرمند شود.
مسئول سازمان بسيج دانشجويي گفت: جمعي كه امروز در اين همايش گردهم آمده اند لايه مياني از بسيج دانشجويي متشكل از سال هاي 75 به بعد است.
قدياني افزود: ما تلاش مان اين است كه از طريق اين لايه دانشجويان فارغ والتحصيل دانشگاها را به دانشجويان فعلي پيوند دهيم.
وي با اشاره به اينكه امروز جبهه مبارزه بسيار پيچيده تر از گذشته است گفت: همانطور كه مي دانيد هر چه از عمر انقلاب مي گذرد عيار آن بيشتر شده و از اين رو نوع برخورد دشمن با آن پيچيده تر مي شود.
قدياني تاكيد كرد: در چنين شرايطي ما بايد با يك آمادگي و بصيرت بيشتر در اين جبهه مبارزه حاضر شويم كه دراين راه نيازمند تجربه شما دانشجويان فارغ التحصيل شده هستيم.
مسئول سازمان بسيج دانشجويي در ادامه افزود: شما بسيجيان فارغ التحصيل شده مي توانيد از جمع ادوار بسيج بهرمند شويد تا با برقراري يك ارتباط دوسويه خلأ هاي موجود را برطرف كنيد.
قدياني در ادامه به اقدامات صورت گرفته در اين خصوص اشاره كرد و گفت: در حال حاضر دبيرخانه ادوار بسيج دانشجويي تشكيل شده است و وب سايت اين دبير خانه به نشانيwwwm-advarbsoir اخبار و عملكرد را انعكاس مي دهد.
مسئول سازمان بسيج دانشجويي افزود: در تداوم برنامه هاي اين تشكل، شوراي ادوار بسيج دانشجويي متشكل از سه قشر فارغ التحصيلان، مسولان بسيج در استان ها و بسيج دانشجويان در حال تحصيل در انتخابات اعضاي اين تشكل برگزيده خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه مجموع اعضاي شوراي ادوار بسيج دانشجويي 30 نفر خواهند بود گفت: دليل انتخاب اين شورا ايجاد آميختگي و تنيدگي در بسيج دانشجويي براي استفاده از ظرفيت هاي موجود است.
مسئول سازمان بسيج دانشجويي تصريح كرد: هدف از ايجاد چنين تشكلي تامين و تربيت مديران لايق براي نظام جمهوري اسلامي است.
وي با يادآوري اينكه در حال حاضر 600 هزار فارغ التحصيل بسيجي داريم تصريح كرد: مي توانيم از اين ظرفيت استفاده كرده تا نقاط آرماني پراكنده شده را در يك نقطه گردآوريم.
ظرفيت بسيج دانشجويي مي تواند يك جريان ناب انقلابي در دانشگاه ها به وجود آورد
دكتر عليرضا زاكاني نيز در همايش ادوار بسيج دانشجويي گفت: تمام مستندات و مكتوبات از امام (ره) و مقام معظم رهبري به وضوح اثبات مي كند كه بايد به سمتي حركت كنيم كه استقلال دانشگاه حفظ شود و عناصري كه مخل اين استقلال هستند، شناسايي و از فعاليت آنها جلوگيري شده و يا كم اثر شود.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: بسيج ظرفيت هاي متعددي در اختيار دارد كه مي تواند با بهره گيري از آن يك جريان ناب انقلابي در دانشگاه ها به وجود آورد.
وي افزود: پيوستن موثرين و مسئولين ادوار بسيج يك تحول و اكسيري در دانشگاه ها ايجاد مي كند و چراغ هدايتي خواهد بود.
مسئول اسبق سازمان بسيج دانشجويي در ادامه گفت: بايد اساس كار به اين صورت باشد كه مشعل صبر، مقاومت و ايثار و مولفه هاي اساسي انقلاب در دانشگاه روشن باشد تا از اين طريق دانشگاه منفعل به يك محيط فعال تبديل شود.
زاكاني گفت: اين راه موجب دستيابي به توليد در دانشگاه ها مي شود كه اولين توليد آن انسان كامل در حوزه هاي مختلف خواهد بود.
وي افزود: اگر در تمام حوزه ها دانشگاه به بالندگي نرسد به تعبير مقام معظم رهبري خطرات جدي تري محتمل خواهد بود.
مسئول اسبق سازمان بسيج دانشجويي در ادامه اظهار داشت: ما به عنوان ادوار بسيج دانشجويي امروز كه خارج از دانشگاه هستيم بايد از پتانسيل هاي موجود در اختيار استفاده كنيم و آن را براي پيشبرد اهداف اين تشكل انقلابي دانشگاه به كار ببريم.
نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: اين اقدام از سوي بسيج دانشجويي موجب مي شود كه هم سرمايه هاي دوران جواني و نشاط دوران تحصيل در دانشگاه را بار ديگر احيا كنيم و هم بتوانيم پتانسيل هاي موجود و در اختيار براي پيشبرد اهداف آرماني را به كار ببنديم.
زاكاني در ادامه با بيان اينكه اميدواريم كه ثمره اين اقدام به سمت و سوي پيوستگي مسئولين و موثرين بسيج و بهره مندي از پتانسيل آنها باشد، گفت: وظيفه امروز ما در خارج از دانشگاه چيزي كمتر از آنچه در دوران تحصيل بر عهده داشتيم نيست.
مسئول اسبق سازمان بسيج دانشجويي تصريح كرد: در شرايط فعلي ما به عنوان ادوار بسيج دانشجويي شرايط سخت تحصيل را پشت سر گذاشته ايم و بايد ببينيم كه چه تكليف و چه رسالتي بر دوشمان قرار دارد.
وي با اشاره به سخنراني هاي مقام معظم رهبري در قم تاكيد كرد: رهبر انقلاب در بيش از هشت سخنراني كه در شهر مقدس قم انجام دادند در جمع بسيجيان، دانشجويان و طلاب به اين كه بايد تركيبي از ايمان و عمل سرلوحه اقدامات آرماني قرار بگيرد، تاكيد فرمودند.
وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري شناخت حق و حقيقت بر محور ارزش ها را اصل اساسي دستيابي به اين مهم عنوان كردند.
زاكاني در ادامه به سه عنصر كليدي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: از منظر ايشان بصيرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه سه عنصر كليدي موفقيت به شمار مي رود.
مسئول اسبق سازمان بسيج دانشجويي در ادامه به لزوم كسب بصيرت اشاره كرد و افزود: بصيرت به تعبير رهبر انقلاب به دو شكل عميق و پايه اي و نيز بصيرت در مواجهه با شرايط روزگار و عبرت گرفتن از آن تقسيم مي شود.
وي اضافه كرد: به تعبير رهبري دشمن در فتنه اخير در پي غبارآلود كردن فضاي كشور بود، از اين رو بايد هوشيار بود و با بصيرت تحت تاثير تبليغات سياسي دشمن قرار نگرفت.
مسئول اسبق سازمان بسيج دانشجويي ادامه داد: بصيرت شرط لازم است اما كافي نيست و نيازمند عزم و اراده راسخ است.
وي گفت: بر اساس تاكيدات رهبري ما نياز به تفكر، برنامه ريزي، عزم و قيام و مقاومت هستيم و نبايد تصور كنيم كه اگر از مجموعه اي جدا شده ايم هيچ مسئوليتي نسبت به آن مجموعه بر عهده ما نيست.
مسئول اسبق سازمان بسيج دانشجويي در ادامه به پرهيز از حاشيه نشيني اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري در ديدار طلاب تاكيد كردند كه شما نبايد به حاشيه برويد و بايد در وسط ميدان حركت كنيد چرا كه به حاشيه رفتن شما موجب حذف شما از جامعه خواهد شد.
زاكاني افزود: همانطور كه رهبري تاكيد فرمودند نبايد طلاب و دانشجويان از دشمني هراسي داشته باشند چرا كه دشمني كه ما را متنبه كند باعث خير و بركت است.
نماينده تهران در مجلس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم قم گفت: دشمن هم دين مردم را و هم خود مردم را نشانه گرفته است و تلاش مي كند اسلام منهاي روحانيت و دين جداي سياست را تبليغ كرده و در اين مسير ايمان مردم را به حركت در خلاف جهت انقلاب سوق مي دهد.
زاكاني گفت: مقام معظم رهبري در ديدار خود با جوانان تاكيد كردند فتنه 88 ثمره بيش از 10 سال برنامه ريزي دشمن است، از اين رو بايد ما نيز براي مقابله با آن در پي برنامه ريزي هاي درازمدت باشيم.
وي در ادامه به بيانات رهبر انقلاب در ديدار طلاب خارجي اشاره كرد و افزود: حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار تاكيد كردند بايد مرزهاي ايران شكسته شده و انقلاب اسلامي جهاني شود كه اين امر نيازمند تحمل سختي ها و صبر و استقامت بسيار است.
زاكاني در جمع ادوار بسيج دانشجويي تاكيد كرد: با تشكيل چنين تشكلي اين امكان براي هر يك از ما فراهم خواهد شد تا بعد از جدا شدن از دانشگاه در مسير درست رسالت خود از هيچ هنرنمايي مضايقه نكنيم.
وي با يادآور شدن خاطرات دوران دانشجويي و فعاليت خود در بسيج دانشجويي گفت: ما همه به بسيج بدهكاريم و هر چقدر در دوران دانشجويي كار كرديم وظيفه مان بوده و هر آنچه انجام نداده ايم نسبت به بسيج بدهكار مانديم.
وي گفت: امروز كه فرصت حضور در دانشگاه را از دست داده ايم مي توانيم بازگشت گشته و پيوستن دوباره به اين تشكل دانشجويي هم شور و نشاط جواني را حفظ كنيم و هم ظرفيت هايي كه در خدمت داريم در اختيار دوستان بسيج دانشجويي قرار دهيم.
وي يادآور شد: اين تشكل اين امكان را فراهم مي كند كه بتوانيم تفكرات خود را حفظ كرده و بصيرتي كه كسب كرده ايم توسعه داده و تداوم بخشيم.

 



يك اتاق جنگ در لندن، 10 اتاق جنگ در تهران و 2 هزار اتاق جنگ در بالاي جو!

به همان دليل كه «پرچم اميرالمؤمنين سختي اش از پرچم پيغمبر بيشتر بود» بسيجي خامنه اي بودن هم از بسيجي خميني بودن سخت تر است. تيتر اين پست مال حسين قدياني عزيز است. راست گفته حسين قدياني. بسيجي خامنه اي بودن سخت تر است. بسيجي خامنه اي در موقعيتي كه دارد، به يك لحاظ به «محمد بن ابي بكر» مي ماند. آنجا كه در غائله پا گرفتن جمل، بايد شبانه به در خانه سيف الاسلام، زبير برود و دق الباب كند و بپرسد: «سيف الاسلام، اسلامش نهاده سيفش به كجا مي برد؟» و اين سخن او آنقدر بر صحابي سابقه دار پيامبر (ص) گران بيايد كه در را به روي او باز نكند و از پشت در، پاسخ او را با اراجيف بدهد. «محمد بن ابي بكر» بودن از آنجا سخت است كه او بايد به جاي دشمن، با كج فهمي سيف الاسلام در بيفتد و در ركاب علي (ع) با صحابي رسول خدا (ص) و اهل حرم او بجنگد. كيست كه در چنين شرايط دشواري، ترديد به خود راه ندهد و بي پروا به علي (ع) لبيك بگويد؟ سخت است وقتي بيانيه ام المؤمنين بر بالاي منبر مسجد كوفه خوانده شود و مردم از اين جمله ام المؤمنين كه «هر كس داخل در دين محمد است حرم او را در يابد» به گريه بيفتند و تو به خاطر اصرار بر ماندن در جبهه خشونت علي (ع) عليه بيعت شكنان، محكوم به ورود در فعل حرام شوي.
خشونت طلبي بر دامن بسيج لكه ننگ نيست. تجليل حقيقي از اوست كه بر زباني اعرج و اعوج رفته است. بسيجي عاشق حيدار كرار است كه از القابش «قتال العرب» بود كه ذوالفقار او بيشتر از اينكه كافر كشته باشد، منافق و متحجر كشته بود. در كدام غزوه صدر اسلام پنج هزار كافر به تيغ علي (ع) كشته شده است؟ مجموع كشته شدگان غزوات صدر اسلام به دو هزار نفر هم نمي رسد. اما تنها در جنگ جمل، پنج هزار نفر كشته شده اند. اين حداقل آمار داده شده در منابع تاريخ اسلام است. برخي از ده هزار فراتر نوشته اند. لازم نيست به بسيجي درس بد بودن خشونت طلبي بدهند. بسيجي زودتر از همه فهميده كه خشونت چقدر بد است. بسيجي آنوقت كه تن حسين علم الهدي و يارانش در هويزه مظلومانه زير شني تانك رفت و سر سردار خيبر در طلائيه با تركش گلوله توپ جدا شد و پيكر آن مرد روي دجله با گلوله آرپيچي تكه تكه شد و سوخت فهميده است كه خشونت بد است. باتومي كه در دست بچه هاي بسيج است نماد مظلوميت آنهاست. از باتوم در برابر دو هزار كانال ماهواره كه بيست و چهار ساعته به انقلاب بسيجي و آرمان هاي او مي تازند چه بر مي آيد؟ جمع كردن اغتشاشات از خيابان هاي تهران با باتوم تنها يك چشمه از هزار كرامت بچه هاي بسيج بود. كاري كه دولت آمريكا در اعتشاشات سال 1990 لس آنجلس نه با باتوم پليس محلي، كه با تجهيزات پليس ايالتي، با اف.بي.آي، با گارد ملي و حتي لشگر 82 هوابرد نيروي زميني هم نتوانست از عهده آن بر بيايد و سپاه تفنگ داران دريايي اش را با تانك و توپ وارد لس آنجلس كرد و بالاخره موفق به خواباندن اغتشاشات شد!
دشمن بسيجيان خميني در جنگ، يك اتاق جنگ داشت كه در بغداد بود و دشمن بسيجيان خامنه اي امروز يك اتاق جنگ در لندن و ده اتاق جنگ در تهران دارد و دو هزار اتاق جنگ در بالاي جو!
دشمن البته كور خوانده است و اگر همه عالم تبديل به اتاق جنگ عليه آرمان بسيج بشود، بسيجي به وظيفه خود در كمال بصيرت آشناست. اميرمؤمنان (ع) فرمود: الا و لا يحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر. بسيجي فقط عاشق «قتال العرب» بودن اميرالمؤمنين (ع) نيست. عاشق بصيرت و صبر آن حضرت هم هست. حضرت امير (ع) در جنگ جمل وقتي پرچم را به دست پسرش محمد بن حنفيه داد، فرمود ببين دشمن تا كجا صف كشيده و اتاق جنگش تا كجاست، دقت كن كه اتاق جنگ در شام است و ما داريم در كوفه مي جنگيم. بسيجي تيغ حيدري هم دارد، بصيرت و صبر حيدري هم. بدر و احد هم دارد، جمل و صفين و نهروان هم. و به وقتش عاشورا هم. «بسيجي جان فدا مي آيد، سوي كرب و بلا مي آيد» فقط دم نوحه بسيجي ها در شب عمليات والفجر هشت نيست. حافظ، «بسيجي» را نديد و الا زدن داو اول بر نقد جان را براي «اهل نظر» نمي سرود. بسيجي زودتر از اهل نظر، دو عالم را به پاي قمار عشق باخته و داو اول را زودتر از اهل نظر بر نقد جان زده. اگر زبان هايي كه بيست و چهار ساعته به شماتت بچه هاي بسيج براي ايجاد نفرت از بسيج مشغولند دمي امان مي دادند، بقيه هم مثل حضرت آيت الله جوادي آملي زبان به تجليل از ارزش بچه هاي بسيج باز مي كردند كه »اگر وجود مبارك حضرت سيدالشهدا و حضرت اميرالمومنين (ع) ياراني همچون بسيجيان داشتند، ديگر حوادث سقفيه و كربلا پيش نمي آمد.« اگر باتوم بچه هاي بسيج در كوفه بود شمشير ابن ملجم به محراب مسجد و شمشيرهاي كوفيان به كربلا نمي رسيد و مختار در زندان ابن زياد حبس نمي شد و از كربلا باز نمي ماند... .
وبلاگ اسكالپل

 



فرمان تشكيل بزرگترين شبكه اجتماعي مبارزان جهان چگونه صادر شد

حضرت امام خميني(ره) در 2 آذر سال 67 با صدور پيامي دستور تشكيل بسيج دانشجو و طلبه را صادر كردند كه با صدور اين پيام بسيج دانشجويي و بسيج طلاب در سطح دانشگاه ها و حوزه ها علميه تشكيل شد.
با پايان يافتن جنگ، امام خميني(ره) با تعريف جبهه جديد جنگ فقر و غنا و لزوم سازماندهي جديد نيروهاي انقلاب براي جبهه ي مبارزاتي جديد، براي تشكيل بسيج دانشجو و طلبه، به عنوان ضروري ترين تشكّل پيامي صادر كرد.
دفاع با تمام توان از اسلام و انقلاب و پاسداري از اصول تغيير ناپذير «نه شرقي و نه غربي» در حوزه و دانشگاه، اتحاد و يگانگي حوزه و دانشگاه، جلوگيري از نفوذ ايادي شرق و غرب در حوزه و دانشگاه، و ارائه چارچوب هاي اصيل اسلام ناب محمّدي(صلي الله عليه و آله و سلم) به ساير بسيجيان و از همه مهم تر توليد فكر و فعاليت براي تشكيل حكومت بزرگ اسلامي، ايجاد هسته هاي مقاومت در سراسر جهان، ايجاد پشتوانه براي اثبات امكان تحقق زندگي مسالمت آميز توأم با صلح و آزادي و استقلال از شرق و غرب از جمله وظايف بسيج دانشجو و طلبه اعلام شد.
پس از اين پيام امام، دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) اقدام به تأسيس تشكلي به همين نام در دانشگاه خويش نمودند و به سرعت در ديگر دانشگاه هاي كشور نيز بسيج دانشجويي تأسيس گرديد.
البته پايان جنگ تحميلي باعث گرديد نظام اسلامي در معرض پاسخگويي به مطالبات اجتماعي، فرهنگي و خصوصا اقتصادي جامعه قرار گيرد و به تبع آن دانشگاه نيز به عنوان يكي از مهم ترين بخش هاي جامعه از اين مطالبات بي نصيب نماند.
حضرت امام خميني(ره) در پيام تاريخي خود در 2 آذر سال 1367 مبني برتشكيل «بسيج دانشجو و طلبه» فرمودند: «فرزندان انقلاب به هيچ وجه نگذارند ايادي آمريكا و شوروي در آن دو محل حساس نفوذ كنند. تنها با بسيج است كه اين مهم انجام مي پذيرد. مسائل اعتقادي بسيجيان به عهده اين دو پايگاه علمي است حوزه علميه و دانشگاه بايد چارچوب هاي اصيل اسلام ناب محمدي را در اختيار تمامي اعضاي بسيج قرار دهند.»
متن اين پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
تشكيل بسيج در نظام جمهوري اسلامي ايران يقينا از بركات و الطاف جليه خداوند تعالي بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد.
در حوادث گوناگون پس از پيروزي انقلاب خصوصا جنگ ،بودند نهادها وگروه هاي فراواني كه با ايثار و خلوص و فداكاري و شهادت طلبي، كشور و انقلاب اسلامي را بيمه كردند ولي حقيقتا اگر بخواهيم مصداق كاملي از ايثار و خلوص و فداكاري و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، چه كسي سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهند بود!
بسيج شجره طيبه و درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مي دهد. بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته هاي رفيع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت يافتگان آن، نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند. بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده اند.(صفحه 195 صحيفه امام)
از ما و اسلام عزيز دست برداشته اند؛ لحظه اي نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم. در نهاد و سرشت آمريكا و شوروي كينه و دشمني با اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله وسلم - موج مي زند.
بايد براي شكستن امواج طوفان ها و فتنه ها و جلوگيري از سيل آفت ها به سلاح پولادين صبر و ايمان مسلح شويم. ملتي كه در خط اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله - و مخالف با استكبار و پول پرستي و تحجرگرايي و مقدس نمايي است، بايد همه افرادش بسيجي باشند و فنون نظامي و دفاعي لازم را بدانند، چرا كه در هنگامه خطر ملتي سربلند و جاويد است كه اكثريت آن آمادگي لازم رزمي را داشته باشد.
خلاصه كلام ، اگر بر كشوري نواي دلنشين تفكر بسيجي طنين انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گرديد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه ماند.
بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد. امروز يكي ازضروري ترين تشكل ها، «بسيج دانشجو و طلبه » است.
طلاب علوم ديني و دانشجويان دانشگاه ها بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند و فرزندان بسيجي ام در اين دو مركز، پاسدار اصول تغييرناپذير «نه شرقي و نه غربي » باشند.
امروزدانشگاه و حوزه از هر محلي بيشتر به اتحاد و يگانگي احتياج دارند. فرزندان انقلاب به هيچ وجه نگذارند ايادي آمريكا و شوروي در آن دو محل حساس نفوذ كنند. تنها با بسيج است كه اين مهم انجام مي پذيرد. مسائل اعتقادي بسيجيان به عهده اين دو پايگاه علمي است . حوزه علميه و دانشگاه بايد چارچوب هاي اصيل اسلام ناب محمدي را در اختيار تمامي اعضاي بسيج قرار دهند.
بايد بسيجيان جهان اسلام در فكر ايجاد حكومت بزرگ اسلامي باشند و اين شدني است، چرا كه بسيج تنها منحصر به ايران اسلامي نيست، بايدهسته هاي مقاومت را در تمامي جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد. شما در جنگ تحميلي نشان داديد كه با مديريت صحيح و خوب مي توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما بايد بدانيد كه كارتان به پايان نرسيده است، انقلاب اسلامي در جهان نيازمند فداكاري هاي شماست و مسئولان تنها با پشتوانه شماست كه مي توانند به تمامي تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند كه بدون آمريكا و شوروي مي شود به زندگي مسالمت آميز توام با صلح و آزادي رسيد.(صفحه 196 صحيفه امام)
حضور شما در صحنه ها موجب مي شود كه ريشه ضدانقلاب در تمامي ابعاد از بيخ و بن قطع گردد. من دست يكايك شما پيشگامان رهايي را مي بوسم و مي دانم كه اگر مسئولان نظام اسلامي از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهي خواهند سوخت. بار ديگر تاكيد مي كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليوني، سقوط در دام دو ابرقدرت جهاني را به دنبال خواهد داشت.
من از تمامي بسيجيان خصوصا از فرماندهان عزيز آن تشكر مي كنم و از دعاي خير براي اين فرزندان با وفاي اسلام غفلت نخواهم نمود. خداوند شهداي عزيز و گمنام بسيج را به نعمت هم جواري اهل بيت - عليهم السلام - متنعم و جانبازان عزيز را شفا و اسرا و مفقودين عزيز را سالما به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوكت اين نهاد مقدس و مردمي كه پيروان اسلام عزيز و حضرت بقيه الله الاعظم - ارواحنا لمقدمه الفدا - هستند بيفزايد.
والسلام عليكم و رحمه الله
دوم آذرماه سال 1367
روح الله الموسوي الخميني

 



آمريكايي ها درباره «بسيج دانشجويي» چه فكري مي كنند؟

يك انديشكده آمريكايي اعضاي بسيج دانشجويي را سربازان عرصه فرهنگي دانشگاه هاي ايران دانست كه بدنبال انقلاب فرهنگي دوم در دانشگاه ها هستند تا با جنبش طرفدار دموكراسي ليبرال مبارزه كنند.
به گزارش فارس، فصل نامه مطالعات خاورميانه در شماره تابستان امسال (2010) به قلم «سعيد گلكار» استاد دانشگاه استنفورد آمريكا به بررسي نقش بسيج دانشجويي و قدرت گرفتن اين نهاد دانشجويي در دانشگاه ها پرداخت.
گلكار در بخشي از اين مقاله ادعا كرده كه بسيج دانشجويي شاخه جوانان سپاه است كه سعي دارد در بين دانشجويان نفوذ كند.
اين نشريه در اين مقاله، تاريخچه اي از جنگ ايران و عراق را يادآور مي شود و تولد بسيج دانشجويي در سال 1990 را بررسي مي كند.
نويسنده در بخشي از اين مقاله ادعا
مي كند كه در سال 1998 رهبري ايران طي سخناني در دانشگاه تهران خطاب به بسيجي ها توصيه مي كند كه بايد بيشتر در سياست دخيل شوند و از آيت الله مصباح يزدي رئيس موسسه پژوهشي امام خميني راهنمايي بگيرند.
گلكار در بخش ديگري از اين مقاله همچنين ادعا مي كند كه مؤسسه امام خميني مسئول طرح ولايت دانشجويان بسيجي شده كه به دانشجويان آموزش سياسي و ايدئولوژيك مي دهد.
نويسنده همچنين ادعا كرده كه بسيج دانشجويي عليه دانشجويان مرتبط با اصلاح طلبان و دانشجويان اصلاح طلب فعاليت مي كند و بعد از روي كار آمدن احمدي نژاد روابط بسيج دانشجويي و دولت وارد فاز تازه اي شد كه بسيج دانشجويي از دولت احمدي نژاد حمايت كرد.
استاد دانشگاه استنفورد آمريكا در بخش ديگري از مقاله خود آورده است: اعضاي بسيج دانشجويي به دنبال انقلاب فرهنگي دوم در دانشگاه ها هستند تا با گروه ها و جريان چپ دانشجويي و جنبش دانشجويي طرفدار دموكراسي ليبرال مبارزه كنند.
دولت احمدي نژاد بسيج دانشجويي را
در سطح كلاني حمايت مي كند
نويسنده با ادعاي اينكه دولت احمدي نژاد بسيج دانشجويي را در سطح كلاني حمايت مي كند، در ادامه با اشاره به نام «عليرضا زاكاني» و «مهرداد بذرپاش » عنوان مي كند كه اعضاي سابق بسيج دانشجويي به قدرت بيشتري دست پيدا كرده اند و نمونه آن عليرضا زاكاني است كه نماينده مجلس شده و مهرداد بذرپاش كه قبلاً در بسيج دانشجويي دانشگاه شريف بوده، در حال حاضر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان شده است.
در بخش ديگري از اين مقاله همچنان عنوان شده كه بسيج دانشجويي در 30 استان ايران نيز نماينده دارد و نقاط مختلفي را كنترل مي كند كه در دانشگاه هاي هر استان و هر شهري نيز دفتر دارد.
حتي اقليت هاي مذهبي مانند يهوديان نيز مي توانند عضو بسيج شوند
گلكار در بخش ديگري از مقاله خود ادعا كرده كه تعداد بسيجي هاي دختر از بسيجي هاي پسر بيشتر است، در نوامبر سال 2003 از 50 هزار دانشجوي بسيجي 57 درصد زن بوده اند، از قوميت هاي مختلف مانند آذري، بلوچ، عرب در بسيج عضو هستند و حتي از اقليت هاي ديني مثل مسيحي ها زرتشتي ها و يهوديان نيز مي توانند عضو بسيج دانشجويي بشوند و اين نشان مي دهد كه نظام ايران يك طرح جديدي را نيز براي اقليت هاي مذهبي دنبال مي كند.
نويسنده در بخش ديگري از اين مقاله ادعا كرده كه 62 درصد معتقدند مسائل مادي يك انگيزه اصلي براي بسيجي شدن است ولي هيچ مدركي وجود ندارد كه بسيج به نيروهايش پول مي دهد، همچنين خيلي از دانشجويان به اين دليل عضو بسيج مي شوند كه بتوانند به سطوح بالاتر تحصيلي و اشتغال دست پيدا كنند.
وي در ادامه ادعا كرده است: درست است كه بسيجي ها پول نقد را دريافت نمي كنند اما غذاي رايگان، مسافرت، كتاب هاي درسي، امكانات و خدمات رفاهي مانند شنا، مراكز مقدس مانند مشهد مستقيم سفر مي كنند و حتي مي توانند به سوريه، مكه و عراق نيز بروند و اين عامل مهمي براي خانم ها است كه به بسيج بپيوندند.
گلكار در ادامه مدعي شده كه بعضي از دانش آموزان و دانشجويان بخاطر اعتقادات اسلامي و تعهداتشان به نظام ايران به عنوان يك دولت اسلامي به بسيج مي پيوندند كه بتوانند از اسلام و انقلاب دفاع كنند، دانشجويان جديد الورود فقط با يك كپي از كارت ملي و يك قطعه عكس مي توانند عضو بسيج دانشجويي شوند و بسج نيز خيلي سريع كارت عضويت آنها را نيز صادر مي كند.
كاروان راهيان نور نيز به عنوان روشي
براي جذب افراد جديد است
نويسنده در ادامه با بيان اينكه كاروان راهيان نور نيز به عنوان روشي براي جذب افراد جديد است، ادعا كرده است: دانشجويان باز و بسته كردن سلاح، ايدئولوژي اسلامي، تاكتيك هاي جنگ رواني را در بسيج دانشجويي آموزش مي بينند و دانشجوياني كه اين دوره ها را بگذرانند، به عضويت فعال بسيج در مي آيند.
به ادعاي اين استاد دانشگاه آمريكا، بر اساس آمار مؤسسه امام خميني متعلق به آقاي مصباح، 26616 دانشجو از اين دوره هاي آموزش بسيج فارغ التحصيل شده اند و همچنين بعد از انتخابات اخير رياست جمهوري نيز نظام ايران حمايت خود از بسيج بويژه در بخش دانشجويي را افزايش داده است.
نويسنده در بخش ديگري از اين مقاله ادعا كرده است: بسيج دانشجويي به عنوان سربازان عرصه فرهنگي و سياسي در دانشگاه هاي ايران هستند و همان طور كه جنبش ليبرال دانشجويي به عنوان يك بازيگر براي دموكراسي و آزادي در ايران نقش بازي مي كنند، اعضاي بسيج دانشجويي نيز نقش اساسي براي مقابله با اين جنبش بازي مي كنند.
گلكار در پايان مقاله خود ادعا كرده است كه «بسيج دانشجويي نقش ويژه اي در شناسايي دانشجويان اپوزوسيون و معرفي آنها به مراكز امنيتي داشته است. »
فصل نامه مطالعات خاورميانه
متعلق به انجمن خاورميانه
(The Middle East Forum) است كه «دانيل پايپز » اسلام ستيز معروف در فيلادلفيا رياست آن را بر عهده دارد و سياست هاي آمريكا در خاورميانه را دنبال مي كند و تهديدات آمريكا در منطقه استراتژيك خاورميانه را رصد مي كند.
دانيل پايپز عنصري اسلام هراس و ايران هراس در غرب است.

 



مهم ترين تريبون افراطيون ساختار شكن دانشگاه ها كجاست؟

با ورود به هفته دوم آذر ماه و نزديك شدن به روز دانشجو فعاليت هاي گروه هاي دانشجويي براي جلب توجه دانشجويان به سوي خود دو چندان شده است.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجويان ايران»، در اين موقعيت حساس حتي گروهك هاي خارج از ايران نيز دست به كار شده اند بطوري كه چندي پيش خبري مبتني بر اينكه گروهك تروريستي منافقين اقدام به ارسال پيامك براي اغتشاش در روز دانشجو كرده است منتشر شد.
در اين ميان حاميان جريان سبز تريبون منحصر به فرد خود را همچنان حفظ كرده اند بطوري كه همچنان شعارهاي سبز رنگ «ما هستيم» پشت درب هاي دستشويي برخي دانشگاه هاي كشور همچنان ديده مي شود.
از سويي ديگر در فضاي مجازي! افراد حامي اين جنبش براي اينكه اثبات كنند هنوز حامياني دارند خودسرانه از سوي ميرحسين موسوي پيامي به مناسبت روز دانشجو منتشر كرده اند.
در خبري كه چندي پيش در «خبرنامه دانشجويان ايران» منشتر شد؛ به روي آوردن فتنه گران دانشگاه خواجه نصير پس از استقبال نشدن در دو برنامه اين طيف افراد در به فضاي مجازي اشاره شده بود.
شبكه هاي ماهواره اي در طول روزهاي گذشته به شدت روي تبليغات ميداني در آستانه روز دانشجو تاكيد مي كنند.
يكي از اين شبكه ها مي گفت كه از هيچ تريبوني براي تبليغ ضد نظام دريغ نكنيد!
انجمن تهران در تدارك براي برگزاري روز دانشجو است و در اين راستا از برخي شخصيت هاي فتنه گر دعوت به عمل آورده است ولي تاكنون موفقيتي در خصوص راضي شدن اين افراد براي حضور در دانشگاه دست پيدا نكردند.

 



پياده نظام خاتمي در دانشگاه تهران عليه انقلاب دوم

انجمن دانشكده حقوق دانشگاه تهران در راستاي تنش زايي فيلمي را براي زير سئوال بردن حادثه 13 آبان را پخش كرد.
فيلم «444روز» توسط اعضاي افراطي دانشكده حقوق در دفتر اين تشكل قانون شكن پخش شد. در اين فيلم به اصطلاح مستند تمام حوادث و واقعيت هاي تسخير لانه جاسوسي آمريكا به عكس نمايش داده شود و سعي در سياه نمايي گسترده بر عليه انقلاب دوم را دارد.
به نظر توزيع اقلام فرهنگي و پخش فيلم و نشريات مختلف از جمله راهكارهاي انجمن قانون شكن تهران براي برنامه هاي احتمالي اغتشاش آينده است. افرادي نظير «پ.الف »، «الف.ك »، «م.ه » و«م.ب » از اعضاي انجمن هاي دانشكده هاي دانشگاه تهران و بخصوص دانشكده حقوق اين دانشگاه هستند كه در حال برنامه ريزي براي آذرماه هستند.

 



گزينه جانشيني جاسبي انتخاب شد

يك منبع نزديك به دانشگاه آزاد در گفتگو با مشرق گفت: پس از بحث هاي مفصلي كه درباره گزينه هاي پيشنهادي جهت احراز پست رياست مطرح شد، در نهايت اكثريت اعضا از رياست عارف بر دانشگاه اظهار رضايت و حمايت كردند.
به گفته اين منبع مطلع، اعضاي هيات موسس با اين استدلال كه دكتر محمد رضا عارف فردي معتدل، داراي سابقه مديريت آموزش عالي، سابقه استادي دانشگاه و از همه مهمتر برخوردار از پشتوانه راي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، از معرفي وي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تصدي رياست دانشگاه آزاد حمايت كردند

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14