(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 آذر 1389- شماره 19803

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فراتر از عقلانيت (يادداشت روز)
در نشست خبري با خبرنگاران احمدي نژاد :
دولت هاي غربي و رژيم صهيونيستي در ترور 2 استاد ايراني دست دارند
سن تئاتر (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در هشتادمين سفر استاني هيئت دولت و رئيس جمهور امروز وارد مازندران مي شوند
ميرتاج الديني: لايحه بودجه سال 90 پس از بررسي برنامه پنجم به مجلس ارائه مي شود
گزارش رمز از فعاليت شبكه مافيايي لندن، دوبي، تهران (خبر ويژه)
اعتراف دشمنان خوني انقلاب به توانايي و تيزهوشي آيت الله خامنه اي (خبر ويژه)
فرستاده قلابي طالبان مزدور MI6 انگليس بود (خبر ويژه)
وقتي خالي بندهاي سبز بيكار مي شوند (خبر ويژه)
گزارش واشنگتن پست از افول زمامداران طرفدار آمريكا در خاورميانه (خبر ويژه)



فراتر از عقلانيت (يادداشت روز)

رهبرمعظم انقلاب در جمع هزاران نفر از بسيجيان سراسر كشور به تبيين نقش بسيج در تفكر راهبردي انقلاب اسلامي پرداختند و با اشاره به اركان بسيج فرمودند:«اخلاص و بصيرت اين دو عنصر تعيين كننده، داراي هم افزايي متقابلند به گونه اي كه هر قدر بصيرت فرد بيشتر شود اخلاص او افزون تر خواهد شد و هر اندازه كسي مخلص تر باشد، خداوند نور بصيرت را در او بيشتر مي كند.»
حقيقت آن است كه امروز «بصيرت» گمشده خيلي هاست، حتي براي خواصي كه نامشان با انقلاب گره خورده و همه حيثيت خود را از نظام و انقلاب دارند. در تاريخ اسلام تنها هوي و هوس ها مايه كاستي ها و انحراف ها نشده است. اگرچه به فرمايش حضرت علي(ع) هواپرستي بستر اصلي بوده، اما گاه انحرافات و سقوط ها ناشي از فقدان بصيرت است. حضرت دراين باره مي فرمايند: «فقد البصر اهون من فقد البصيره» اگر بصيرت باشد، حتي چشم نابيناي ظاهري هم، شرايط را به روشني مي بيند و با آگاهي بخشي به انسان او را از ورود به تاريكي و خطرات باز مي دارد.
شايد براي روزهاي جنگ سخت كه دشمن بعثي با پشتيباني قدرتهاي جهاني به قصد براندازي نظام اسلامي وارد كارزار جنگ تحميلي عليه كشورمان شد، صرف عنصر «عقلانيت» براي تشخيص حق از باطل كفايت مي كرد. آن روز اگر كسي عناد و دشمني با اسلام و انقلاب نداشت و اگر كمي قوه «تعقل» خود را به كار مي انداخت به سادگي جبهه حق را شناسايي مي كرد و خود را در صف مجاهدان قرار مي داد. اما امروز و در شرايط فتنه و جنگ نرم كه مرزهاي حق و باطل در غبار فتنه گريها گم شده و تشخيص را مشكل كرده علاوه بر عقلانيت و بالاتر از آن به عنصري به نام «بصيرت» نيز نياز است تا بتوان دوست را از دشمن شناخت.
اخلاص و بصيرت لازم و ملزوم يكديگرند. نمي شود سوار بر اسب هوي و هوس و حب جاه و مقام تاخت و از بصيرت دم زد. شايد امروز يك نوجوان بسيجي بپرسد؛ چرا من نوجوان كه تازه به بلوغ فكري و اجتماعي رسيده ام مي توانم حق را بشناسم و مرزهاي دشمن را تشخيص دهم و مقابل آن بايستم، اما برخي كساني كه موي سر و روي خود را در مبارزه و انقلاب و جنگ و مسئوليت هاي عديده حكومتي و اجتماعي سفيد كرده اند، قادر به اين تشخيص نيستند و يا مي فهمند و كاري نمي كنند؟!
پاسخ به اين سوال تأمل برانگيز را از فرمايشات رهبرمعظم انقلاب در جمع بسيجيان وام مي گيرم؛ «در حوادث سال گذشته، فتنه گراني براي دست يافتن به قدرت، مصلحت كشور را ناديده گرفتند و به حقانيت روشن يك راه، پشت كردند، به گونه اي كه دشمنان درجه يك ملت از اقدامات آنان به هيجان و شوق آمدند و از آنان حمايت كردند، اما عده اي اين حقايق روشن را نديدند و نمي بينند. البته برخي هم با وجود اينكه اين حقايق را درك و فهم مي كنند اما به علت ظلمت دل و هواهاي نفساني حاضر نيستند به اين فهم خود ترتيب اثر دهند.» همان شيخي كه در بحبوحه مبارزات انقلابي خود، هنگامي كه عوامل سفاك ساواك وي را دوره كرده بودند تا دستگيرش كنند، جلوي همه آنها فرياد مي زد؛ والله العلي العظيم امروز خميني حجت خدا روي زمين براي بشر است، چند سال بعد در بحبوحه جنگ تحميلي صدايش از راديو بغداد به گوش مي رسيد كه؛ والله العلي العظيم خميني-العياذبالله- دين ندارد! بعضي ها نمي دانند و گمراهند و برخي مي فهمند و باز پاي در مسير تباهي و تاريكي گذاشته و مصداق يخرجونهم من النور الي الظلمات مي شوند و اين نيست جز غلبه هوي و شهوت.
«اخلاص» آن نوجوان بسيجي است كه او را به سوي «نور هدايت» رهنمون مي كند. خدا بر درجات امام راحل(ره) بيفزايد كه مي فرمود: «من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي خورم و از خداوند مي خواهم در صحراي محشر من را با بسيجيانم محشور گرداند... در اين دنيا افتخارم اين است كه خود يك بسيجي ام.»
اخلاص، يعني راه و حركت انسان فقط به سوي «خدا» باشد. در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه چكيده و ثمره قرنها اسلام خواهي، آزادي طلبي و مبارزه براي حاكميت اسلام و ان شاءالله زمينه ساز و مقدمه حكومت جهاني حضرت حجت(عج) است، اين موضوع اهميت وثيقي دارد. واقعيت تلخي است، اما اينكه امروز بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب، برخي كه خود زماني از مسئولان رده اول نظام بوده، از دايره ياران انقلاب جدا مي شوند و در صف معاندان و دشمنان قرار مي گيرند، ريشه در همين نكته دارد كه خود را از مسير الهي دور كرده و بر توسن هواهاي نفساني سوار شده اند.
تاريخ اسلام سرشار از الگوهاي اخلاص و بصيرت است. امام سجاد(ع) در وصف حضرت ابوالفضل(ع) مي فرمايد: «كان عمنا العباس نافذ البصيره» عموي ما عباس(ع) نافذ البصيره بود و بصيرت بالايي داشت. مي دانست كجا آمده و مي خواهد چه بكند. وقتي هم در ميدان نبرد رجز مي خواند مي فرمود؛ به خدا قسم اگر دستان مرا از بدنم جدا كنيد هرگز از حمايت دين و امام زمانم دست برنمي دارم. ياد كنيم از مرحوم آيت الله اراكي(ره) كه درباره بنيانگذار جمهوري اسلامي اعتقاد داشت؛ اگر كسي تخيل كند يعني در خيال كسي بگذرد كه قيام امام ]خميني[ از روي هواي نفس و شهرت طلبي بوده بايد از تخيل خود استغفار كند ديگر چه رسد تفّوه كند به اين كلمه.
حضرت امام(ره) با اخلاصي كه داشت آماده همه چيز بود. از تبعيد و زندان گرفته تا شهادت. با بصيرت به كار خود عقيده داشت و سرانجام حكومتي تشكيل داد كه خواسته همه انبياء و اولياء الهي در طول تاريخ بوده و عليرغم 30 سال توطئه و دشمني نه فقط كمترين آسيبي نديده بلكه اقتداري پرشتاب نيز داشته است. مردم ايران اسلامي هم بصيرت خود را در كنار بصيرت امام يافتند كه در وقت جنگ و شب حمله گوي سبقت را از هم مي ربايند و عليه كفر مي شورند و در هنگامه فتنه نيز سلحشورانه پاي در ميدان دفاع از آرمانهاي امام و رهبرگذاشته و تا پاي جان از نظام اسلامي خود محافظت مي كنند.
رهبرمعظم انقلاب همچنين «عمل به موقع» را يكي از خصوصيات بارز بسيجيان دانسته و به آن سفارش مي نمايند. «عمل» مطلوب، كارساز، اثرگذار و درخور تحسين زماني است كه در وقت خود و به موقع صورت پذيرد. بزرگترين و بهترين كارها اگر در وقت خودش انجام نشود آن اثر لازم را نداشته و چه بسا اثر معكوس بگذارد.
در اين دوران كه مهلكه آخرالزمان است براي عبور از گردنه ها و پرتگاهها همه ما به اين سه عنصر يعني اخلاص، بصيرت و عمل به موقع نياز داريم. اتفاقاً دشمن هم در جنگ نرم اين سه عنصر كارساز را مورد هدف حمله هاي خود قرار مي دهد.
اگر هوشيار نباشيم و از ستون ولايت كه خيمه انقلاب را برافراشته نگاه داشته، دور شويم همان مي شود كه يا قرآنهاي بر سر نيزه فريبمان مي دهد و يا جرينگ جرينگ سكه هاي معاويه هاي زمان.
حميد اميدي

 



در نشست خبري با خبرنگاران احمدي نژاد :
دولت هاي غربي و رژيم صهيونيستي در ترور 2 استاد ايراني دست دارند

رئيس جمهور بر نقش دولت هاي غربي و رژيم صهيونيستي در ترور 2 استاد ايراني تاكيد كرد و از مسئولان امنيتي خواست تا هرچه سريعتر عوامل آن را شناسايي و معرفي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان محمود احمدي نژاد عصر دوشنبه در نشست خبري خود با نمايندگان رسانه هاي گروهي داخلي و خارجي درباره حوادث تروريستي ديروز تاكيد كرد: دولت هاي غربي و رژيم صهيونيستي در ترور 2 استاد دانشگاه كشورمان دست دارند و از مسئولان امنيتي مي خواهم هرچه سريعتر عوامل را شناسايي و معرفي كنند.
وي با اشاره به اظهارات مداخله جويانه جان ساورز رييس دستگاه اطلاعاتي انگليس افزود: واژه هايي كه آنان به كار مي برند و مي گويند بايد وارد بحث امنيتي شويم معنايش اين اتفاقات است كه البته آن ها اشتباه مي كنند چرا كه نمي توانند ملت ايران را متوقف كنند و همه اين ها به حساب آن ها نوشته مي شود و به زودي به اين پرونده رسيدگي خواهد شد.
رييس جمهور در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوالي در خصوص برخي اقدامات دشمن در جهت مقابله با برنامه هسته اي ايران و همچنين مكان يابي سايت هاي هسته اي ايران اظهار كرد: خرابكاري هايي انجام دادند كه مسير آنها كشف و علت برطرف شد، مثلا نرم افزارهايي در قطعات الكترونيكي نصب كرده بودند و بداخلاقي هايي داشتند كه متخصصان ما موفق به كشف اين موارد شدند و ديگر قادر نخواهند بود كه خللي ايجاد كنند، مكان يابي سايت ها نيز مسير خود را طي مي كند.
خبرنگاري در ادامه از رئيس جمهور پرسيد، شنيده شده است كه ايالات متحده شرايط ايران را براي مذاكرات پذيرفته، همچنين انگليس نيز فعاليت هايي را آغاز كرده تا اين مذاكرات به نتيجه نرسد آيا شما از آمريكا چراغ سبزي ديده ايد، همچنين فعاليت انگليس را چطور ارزيابي مي كنيد كه احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال با بيان اين كه ما به دنبال چراغ سبز از اين و آن نيستيم، گفت: ما بر اساس شرايط واقعي و واقعيت تصميم مي گيريم. واقعيت اين است كه آنها در بن بست قرار دارند. ايران كشوري نيست كه كسي بخواهد آن را كنار بگذارد، 30 سال است كه آمريكا با ما رابطه اقتصادي ندارد و ما را تحريم كرده، ما ضرر كرده ايم يا آنها؟ مگر در عرصه سياسي كسي مي تواند ايران را كنار بگذارد. ايران عامل عدالت خواه و موثري بوده است و هر كس آن را نديده بگيرد، فرصتي را از خود دريغ كرده است.
وي افزود: ما اميدواريم آنها بيايند و شرايط را به درستي درك كنند تا براي مديريت جهاني برنامه اي درازمدتي را طراحي كنيم.
احمدي نژاد گفت: البته ما سابقه خوبي از اين دولت ها نداريم، ولي اميدواريم آنها بفهمند كه تعامل با ايران به نفع و تقابل با ايران به ضرر آنهاست، البته فكر مي كنيم آنها متوجه شده باشند.
با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و صرفه جويي 25درصدي انرژي
ايران به كارگاه سازندگي
تبديل مي شود
رئيس جمهور گفت: در حال حاضر بيش از 100 هزار ميليارد تومان صرف مصرف انرژي در كشور مي شود كه در صورت تحقق 25درصد صرفه جويي، كشور به كارگاه بزرگ ساخت وساز و آباداني تبديل خواهد شد.
به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي نژاد صبح (دوشنبه) در نشست سراسري ائمه جماعات استان تهران همچنين خاطرنشان كرد: قانون هدفمندي يارانه ها به دنبال اصلاح سيستمي اقتصاد كشور است.
وي تصريح كرد: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گام اول طرح تحول اقتصادي كشور است و پس از آن دولت تمام توان خود را بر روي اصلاح سيستم بانكي و ايجاد اشتغال متمركز خواهند كرد.
رئيس جمهور شيوه فعلي توزيع يارانه ها را غيرعادلانه و در برخي موارد موجب تحقير مردم خواند و با اشاره به صف هاي طولاني براي دريافت محصولات يارانه اي همچون شير افزود: در حال حاضر يارانه ها در دست عده اي خاص توزيع مي شود و دست آخر هم سهم واقعي به همگان نمي رسد.
احمدي نژاد دولت را مصمم و جدي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دانست و تصريح كرد: اجراي اين قانون كار بسيار بزرگي است، اما به هيچ وجه خطرناك نيست.
رئيس جمهور با ابراز تاسف از كساني كه 20 سال از لزوم اصلاح توزيع يارانه سخن مي گفتند و اكنون درصدد ممانعت از اجراي اين قانون هستند، گفت: دولت در چهار سال گذشته، توان زيادي براي كارشناسي و ارزيابي جزئيات اين قانون صرف كرد و امروز با اطمينان خاطر اعلام مي كنيم هيچ كس از اجراي آن آسيب نخواهد ديد.
احمدي نژاد افزود: با اجراي كامل قانون هدفمند كردن يارانه ها مبلغ علي الحساب كنوني كه به حساب مردم واريز شده است، دست كم دو برابر خواهد شد.
رئيس جمهور يكي از اهداف اجراي اين قانون را كنترل روند مصرف انرژي در كشور دانست و گفت: در حال حاضر سالانه بيش از 100 هزار ميليارد تومان صرف مصرف انرژي در كشور مي شود كه در صورت تحقق 25درصد صرفه جويي، كشور به كارگاه بزرگ ساخت وساز و آباداني تبديل خواهد شد.
دكتر احمدي نژاد در ادامه با اشاره به جايگاه ممتاز جمهوري اسلامي ايران در عرصه منطقه و جهاني گفت: دشمنان در آخرين گام خود عليه ايران به تحريم هاي اقتصادي دل بسته و اميدوار بودند، كشور را فلج كنند اما به لطف خدا برنامه ريزي آنها تاكنون با شكست مواجه شده است.
رئيس جمهور گفت: دشمنان، براي متوقف كردن ملت ايران از مقاومت هسته اي، خود را به سختي هاي زيادي انداختند، اما نه تنها طرفي نبستند، بلكه عظمت ملت ايران به رخ جهانيان كشيده شد.

 



سن تئاتر (گفت و شنود)

گفت: سايت «ويكي ليكس» اوراق زيادي را به عنوان «اسناد محرمانه آمريكا» منتشر كرده است.
گفتم: اينهمه اسناد محرمانه را چگونه به دست آورده؟
گفت: همين سؤال براي خيلي ها پيش آمده، مخصوصا آن كه همه آنها به نفع آمريكا و تعداد فراواني از اين به اصطلاح «اسناد محرمانه» عليه جمهوري اسلامي ايران است.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: تمام رسانه هاي آمريكايي وابسته به دولت اين كشور هم اسناد ياد شده را با آب و تاب نقل كرده و از آن عليه ايران اسلامي نتيجه گرفته اند!
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: يك مقام امنيتي رژيم صهيونيستي هم گفته است «اين اسناد نشان مي دهد كه تمام خاورميانه از ايران هسته اي نگران است»!
گفتم: يارو بد جوري احتياج به قضاي حاجت داشت ولي هيچ جايي پيدا نمي كرد، چشمش به يك در باز افتاد و وارد شد. مكان كاملا تاريكي بود. با خيال راحت نشست و مشغول شد كه يكدفعه ده ها نورافكن روشن شد و صداي شليك خنده جمعيت به هوا برخاست. حيوونكي رفته بود روي سن تئاتر!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ در اين شرايط حساس كه دولت در حال اجراء طرح تحول اقتصادي است، متأسفانه تعدادي از نمايندگان مجلس سؤال از رئيس جمهور را دنبال مي كنند كه البته با دست رد اكثريت مجلسيان روبرو شده اند و از كار خود نتيجه نمي گيرند.
2283---0916
¤ موسوي از سران فتنه در بيانيه جديد خود مثل بيانيه هاي گذشته يك كلمه عليه آمريكا ننوشته و موضع گيري نكرده است. همين بهترين دليل است كه وي از مهره هاي آمريكا مي باشد و در طول اين سالها مردم را فريب داده است.
2543---0913
¤ آقاي خاتمي با لطايف الحيل سعي دارد از موسوي و كروبي دوري كند ولي ايشان در جريان فتنه گوي سبقت را از اين دو نفر ربوده بود فراموش نمي كنيم كه شب عاشوراي حسيني در سال گذشته در حسينيه جماران چگونه مجلس آن چناني راه انداخت و تا امروز هم برائت نجسته است.
4262---0938
¤ اين ملت نشان داد واقعاً برتر از مردم دوران امام علي(ع) و امام حسين(ع) هستند چرا كه اين مردم در سخت ترين لحظات امام راحل(ره) و رهبر عزيز را براي حتي لحظه اي تنها نگذاشتند.
1648---0915
¤ دادستان كل كشور در مصاحبه خود اظهار داشته نسبت به جرائمي كه احساسات عمومي را جريحه دار كند با سرعت بيشتري رسيدگي مي كنند. سؤال اين است كه آيا جرائم سران فتنه احساسات عمومي را جريحه دار نكرده كه تا حال رسيدگي نكرده اند.
4964---0912
¤ آنچه كه امروز زخم دل بسيجيان نظام شده كوتاهي مسئولين در مبارزه با مفاسد اخلاقي و بي بند و باري هاي شايع در جامعه است. دشمنان تهاجم فرهنگي نرم را براي متوقف كردن رشد علمي در نظام مقدس جمهوري اسلامي طراحي كرده و همه منتظر چاره انديشي مسئولين در اين رابطه هستيم.
محمودي
¤ ارتحال ملكوتي مرحوم افراسيابي پدر پنج شهيد و دو جانباز را به پيشگاه رهبر عزيز انقلاب و ملت شهيدپرور ايران اسلامي تسليت عرض مي كنم و از خداوند رحمان و رحيم مي خواهم به همراه فرزندان شهيدش بر سر سفره مولا اميرالمؤمنين مأوا گزينند و ما را هم با روسفيدي به آنها ملحق نمايد.
طاهري
¤ در مسابقات آسيايي دوره گذشته در دوحه، وقتي ايران نتايج مناسبي نگرفت بعضي ها آن را نتيجه عملكرد دولت تلقي نمودند و به دولت تاختند آيا همانها آنقدر جسارت دارند نتايج درخشان بازيهاي گوانگجو را هم به عملكرد دولت نسبت دهند.
1713---0915
¤ از مسئولين دفتر رهبر معظم انقلاب مي خواهيم براي اينكه بتوانيم با رهبر و مولاي خود ارتباط بيشتري داشته باشيم در صورت امكان سامانه پيام كوتاه در دفتر راه اندازي كنند و شماره آن را به اطلاع عموم برسانند.
9224---0919
¤ سه سال است كه بودجه پژوهشي استانها حذف شده است و پژوهش هاي كاربردي مورد نياز استانها دچار ركود كامل شده است. از نمايندگان مجلس انتظار مي رود در تدوين قانون برنامه پنجم اين مشكل را مرتفع سازند.
2257---0916
¤ با توجه به اينكه پيش دبستاني غيردولتي شده و آموزش و پرورش تهران موافقت اصولي و موكد به مدارس نداده است سه ماه است كه حقوق و حق بيمه مربيان پرداخت نشده از مسئولين امر درخواست رفع مشكل ياد شده را داريم.
2305---0912
¤ از مسئولين دستگاه قضايي و انتظامي خواهشمندم برخورد قاطع تري در مورد معتادين پرخطر، بويژه معتادين به شيشه داشته باشند.
ميرزايي
¤ با توجه به نكات خوب و آموزنده در سريال «خوش نشين ها» اما آموزش بي ادبي توهين، دروغ، مسخره كردن و... در سريال ديده مي شود و خوبست كارشناسان بررسي بيشتري نمايند.
2773---0913
¤ قرار بود جزئيات تكميل ظرفيت كارداني به كارشناسي 89 را اعلام عمومي كنند اما تا الان خبري نشده است. لطفاً رسانه ها موضوع را پيگيري كرده و ما را از بلاتكليفي نجات بدهند.
7355---0918
¤ شايسته است مسئولين امر بررسي نمايند كه چرا ما چهار برابر سرانه انرژي جهان را مصرف مي كنيم و راهكار برون رفت از اين مشكل را ارايه نمائيد.
6810---0911
¤ پست معاونت اجرايي در مدارس راه اندازي شده ولي چرا در مراكز تربيت معلم در اين مورد مقاومت صورت مي گيرد؟ حداقل دليل آن را توضيح دهند.
2492---0917
¤ با وجود اينكه در آبان ماه سال 87 در حوزه نظام وظيفه اهواز براي فرزندم كارت پايان خدمت صادر شده ولي فاقد ثبت در سيستم رايانه مي باشد و مشكلاتي را بوجود آورده است. تقاضاي رسيدگي داريم.
1039---0916
¤ از نيروهاي شركتي سازمان توسعه برق ايران زيرمجموعه وزارت نيرو هستم. بنويسيد مگر قرار نبود نيروهاي شركتي لغو قرارداد شده و مستقيم توسط خود سازمان ها بكارگيري شوند. پس چرا اين بخشنامه را اجرايي نمي كنند.
سليماني
¤ خبرنگاران صدا و سيما به دليل اينكه آشنايي كامل در امور و ادوات نظامي ندارند گزارش هايي كه در پيرامون پيشرفت سامانه هاي نظامي- دفاعي كشور تهيه و پخش مي كنند خيلي ابتدايي است و با گزارش هاي فني و حرفه اي فاصله زيادي دارد. پيشنهاد بنده اين است كه اين نوع گزارش ها توسط خود خبرنگاران عضو نيروهاي مسلح تهيه بشود.
اصالت منش
¤ از مسئولين استان فارس درخواست مي شود مشكل زمين جوانان فاقد مسكن در روستاي نوآباد شهرستان مهر بخش اسير را مرتفع نمايند.
6794---0917
¤ از دولت محترم مي خواهم براي زدودن محروميت از خراسان جنوبي اقدام جدي نمايند و اعتبارات استان را افزايش دهند تا شاهد شكوفايي اين استان همچون استانهاي ديگر باشيم.
2773---0913
¤ تردد خودرو در جاده ازنا- شازند چند برابر شده است و هر روز شاهد تصادفات جاده اي هستيم از وزارت راه و ترابري درخواست چهار بانده كردن اين مسير را داريم.
3920---0916

 



در هشتادمين سفر استاني هيئت دولت و رئيس جمهور امروز وارد مازندران مي شوند

ساري- خبرنگار كيهان:
در هشتادمين سفر استاني، هيئت دولت و رئيس جمهور امروز وارد مازندران مي شوند.
همزمان با آغاز دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت به مازندران، 18 عضو كابينه از روز سه شنبه 9 آذر با سفر به شهرهاي مختلف استان، ضمن پيگيري مصوبات دور اول و دوم سفرهاي استاني از نزديك در جريان روند برنامه هاي دولت در استان قرار خواهند گرفت.
در همين زمينه استاندار مازندران در آستانه سفر سوم هيئت دولت به استان در نشستي با اصحاب رسانه وضعيت مصوبات سفرهاي گذشته دولت و برنامه هاي رئيس جمهور در سفر سوم را تشريح كرد.
سيدعلي اكبر طاهايي در ابتدا به يك ساله شدن حضور خود در رأس استانداري اشاره كرد و گفت: خدمات دولت هاي مختلف نبايد به گونه اي بيان شود كه انگار هيچ گونه كاري صورت نگرفته است، زيرا همه دولت ها زير نظر رهبر معظم انقلاب فعاليت كرده اند، ولي به علت كميت و كيفيت كارهاي انجام شده در دولت نهم و دهم، اين دولت جايگاه ويژه اي در بين دولت هاي پس از انقلاب دارد.
نماينده عالي دولت در مازندران با اشاره به اينكه 220 پيشنهاد براي سفر سوم هيأت دولت به مازندران آماده شده است ادامه داد: سند نانو استان، تقويت بودجه چه طرح هاي مهار آب، اصلاح شبكه آبرساني روستايي، توسعه راه هاي روستايي، ايجاد دانشكده گردشگري در نوشهر از مهمترين پيشنهادهاي قابل طرح در اين زمينه است، كه در سفر سوم هيئت دولت جهت توسعه و پيشرفت مازندران ارائه مي شود و 43 پروژه عمراني نيز با اعتبار 3364 ميليارد ريال در اين سفر به بهره برداري خواهد رسيد. وي همچنين در خصوص احداث كارخانه سايپا در ساري گفت: اين پروژه ارتباطي با شركت سايپا شمال در قائم شهر ندارد و تنها مسئوليت اجراي آن به مدير عامل شركت سايپا شمال سپرده شده است.
گفتني است سخنراني در جمع مردم ساري، شركت در كارگروه فرهنگ و هنر استان، تشكيل جلسه استاني هيئت دولت، ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران، ديدار با مديران اجرايي، نخبگان و برگزيدگان استان بخشي از برنامه هاي سفر رئيس جمهوري به مازندران خواهد بود.

 



ميرتاج الديني: لايحه بودجه سال 90 پس از بررسي برنامه پنجم به مجلس ارائه مي شود

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: لايحه بودجه سال 90 پس از بررسي برنامه پنجم به مجلس ارائه مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني طي گفت وگويي با اشاره به بررسي برنامه پنجم در مجلس اظهار داشت: دولت بنا دارد تا لايحه بودجه 90 را در موعد مقرر آماده كند و به مجلس ارائه دهد چرا كه الان هم مجلس و دولت درگير برنامه پنجم هستند.
وي تصريح كرد: بررسي برنامه پنجم توسعه كار عظيمي است كه كل وقت مجلس را به خود اختصاص داده است و در دولت هم آن بخشي كه تدوين كننده نهايي لايحه بودجه 90 است به طور كامل درگير برنامه پنجم است.
معاون پارلماني رئيس جمهور تصريح كرد: يكي دو هفته آينده كه برنامه پنجم در مجلس نهايي مي شود و به پايان مي رسد، فرصت خوبي براي دولت حاصل مي شود تا تدوين نهايي بودجه سال 90 را داشته باشد كه اين كار در دولت دو يا سه جلسه بيشتر زمان نخواهد برد و بلافاصله به مجلس ارائه خواهيم كرد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني در پاسخ به سؤالي درباره زمان ارائه لايحه بودجه سال 90 توسط دولت به مجلس گفت: زمان مشخصي را نمي توان تعيين كرد اما تبعاً تلاش ما اين خواهد بود كه زمان را از دست ندهيم و در اولين فرصت و پس از تدوين نهايي لايحه بودجه سال 90 در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، اين لايحه را در دولت مطرح كنيم و با توجه به اين كه بررسي برنامه پنجم در مجلس رو به اتمام است و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري هم مشغول همين مبحث است، به نظر مي رسد هفته آينده فرصت تدوين نهايي لايحه بودجه 90 فراهم شود.

 



گزارش رمز از فعاليت شبكه مافيايي لندن، دوبي، تهران (خبر ويژه)

سه جريان ضد انقلابي «اصلاح طلبان راديكال، سلطنت طلبان و ماركسيست هاي سابق» شبكه اي مثلثي ميان «تهران، دوبي، لندن» تشكيل داده اند. اين شبكه از مبدأ لندن مديريت مي شود.
هر چند كه كيهان درباره اين مثلث گزارش هاي متعددي را منتشر كرده اما در اين ميان گزارش رمز گونه «نيك آهنگ-ك» درباره شبكه مذكور قابل تأمل است. وي اكنون در كانادا اقامت دارد و ضمن همكاري با سايت ضدانقلابي روزنت (شبكه پاريس) سايت خودنويس را راه اندازي كرده است. وي پيش از خروج از كشور با برخي نشريات زنجيره اي وابسته به «حزب مشاركت»، «نهضت آزادي» و كارگزاران (روزنامه آزاد) همكاري داشت و از برخي روابط اين مجموعه مطلع است.
«نيك آهنگ-ك» پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوي حلقه لندن و جرس، گزارشي را در «خودنويس» منتشر كرده است. او در اين «معادله چند مجهولي نسبتاً معلوم» مي نويسد: رهبر سابق يك گروه چريكي ]فرخ نگهدار رئيس گروهك فدائيان خلق[ كشور ايكس در شهري اروپايي ]لندن[ زندگي مي كند. او امروز محافظه كار شده و خود را پراگماتيك مي نامد. او از طريق يك شبكه اجتماعي، در شهرهاي ديگر دنيا يارگيري كرده است، گويي يك جور اتاق فكر دارد. باز هم فرض كنيد روزنامه نگاري قديمي از كشور ايكس كه در حكومت سابق به سران رژيم نزديك بوده ]مسعود بهنود سلطنت طلب[، هم اكنون همشهري رهبر سابق گروه چريكي است و در رسانه همان شهر اروپايي ]بي بي سي و جرس[ مشغول به كار است. اين دو شايد هيچ فصل مشتركي نداشته باشند اما قرابتي خيره كننده دارند. هر دو عضو شبكه اي هستند كه منافع معيني دارد. آنها از بندري ]دوبي[ در كشوري كه در جنوب كشور ايكس است پيام هايي مي گيرند.
وي در اين رمزنويسي! مي افزايد: اكنون فعالان حزبي و روزنامه نگاران بسياري با واسطه هاي مختلف خود را به كشورهاي اروپايي و آمريكا رسانده و در رسانه هاي آنجا جا گرفته اند. اما اينها زيرميزي خبرها و موضوع هايي را متناسب با منافع احزاب سابق خود ]كارگزاران و مشاركت[ داغ مي كنند و رقباي سياسي را در رسانه هاي خود، در هم مي كوبند. يكي از تازه واردهاي طرفدار يكي از احزاب در يك رسانه آمريكايي، زيرزيركي براي رسانه اروپايي هم آدم معرفي مي كند تا در ميزگردها حال رقيبان عقيدتي را بگيرند.
وي خبر مي دهد: يكي از سران احزاب سياسي كه اكنون بي حزب است، به چند نفر از دوستانش كه در رسانه هاي دو پايتخت اروپايي هستند تأكيد مي كند كه كارشان را به خاطر رسانه جديدي كه در فرانسه راه افتاده ]ايران ندا[ رها نكنند. گويي اينان بايد نمايندگان حزب در دو پايتخت اروپايي باشند. اما بررسي شبكه موجود نشان مي دهد كه اين همكاران در داخل كشور در دوره هايي براي ستادها و اتاق هاي فكر هم كار مي كرده اند. برخي حتي حقوق بگير نشريه ]فرهيختگان[ دانشگاه «بسته» ]آزاد[ بوده اند و هنوز ارتباط ارگانيك با رؤساي سابق خود را به خوبي حفظ كرده اند.
وي آنگاه به نقش يك آقازاده از كشور گريخته- و از متهمان فتنه سال 88 كه به تازگي با شبكه «الان» دوبي مصاحبه كرد- مي پردازد و مي نويسد: اين گروه هم اينك شبكه اجتماعي ]مجازي[ خودشان را فعال كرده اند و به همديگر در رسانه هاي مختلف آمريكايي و اروپايي سوژه هايي را مي رسانند كه از بندري در كشوري در جنوب كشور به اين طرف و آن طرف ارسال مي شود. شنيده شده كه بندر مربوطه، محل زندگي آقازاده اي است كه دچار مشكل «گريز از مركز» است. او به روزنامه نگاران مختلف در پايتخت هاي مختلف اروپايي زنگ مي زند و هندوانه زير بغل شان مي گذارد. تعداد اندكي از روزنامه نگاران تبعيدي هم كه خبر دست اول مي خواهند، احتمالاً مايلند وي سايه اي نيز بر سر آنها بگستراند، غافل از اين كه آقازاده در قديم از برخي ها به عنوان مهره هاي كم ارزش شطرنج بهره برده كه اينك خبري از آن ها نيست.
همكار سرخورده نشريات زنجيره اي سپس به نقش اين عنصر فعال در فتنه 88 مي پردازد و مي نويسد: اين شخص «معادله هيچ مجهولي ما» هر روز ساعت ها با مهره هايش در شهرهاي مختلف گپ مي زند. تحليل هايي كه منتشر مي شود بايد متناسب با منافع او باشند. هر كس بازي را به هم بزند، طبيعتاً غير خودي است. او تلاش مي كند روزنامه نگاراني را متقاعد كند كه ماجراي تحريم كشورش را به طور جدي پي بگيرند و اخبارش را داغ كنند. جالب تر آنكه پدر وي از داغ شدن تحريم ها بيشترين بهره سياسي را عليه رقبا مي برد. يعني اگر تحريم ها به مردم عادي ضرري برسانند، يقيناً اتفاقي براي آقازاده نمي افتد، اما حال رقبا گرفته مي شود. براي او همين كافي است. جالب تر آنكه اين چهره خارج نشين فعاليت براي افزايش تحريم عليه كشور خودش را خيانت نمي داند.
وي در پايان بدون ذكر نام، به شيرين كاري اخير سايت حلقه لندن (جرس) در انتشار نامه جعلي و به نام رئيس قوه قضائيه اشاره كرد و نوشت: اگر از اين شخص مدرك بخواهيد با مدرك جعلي مثل نامه رئيس قوه قضائيه كشور ايكس روبرو مي شويد. او «يوزر-نيم»هاي يك سايت را در اختيار گرفته تا براي جنگ رواني از آنها بهره ببرد. نتيجه اخلاقي داستان اين است كه تا وقتي امثال اين آقا و مشاورانشان و رهبران سابق چريكي و اعضاي شبكه شان در رسانه هاي مختلف اثر گذارند، انتظار شنيدن و ديدن واقعيت در رسانه هاي خارج از كشور، امري بيهوده است. نتيجه غيراخلاقي هم مي توان زياد گرفت!



 



اعتراف دشمنان خوني انقلاب به توانايي و تيزهوشي آيت الله خامنه اي (خبر ويژه)

يكي از رسانه هاي فعال ضدانقلاب در خارج از كشور از جريان اپوزيسيون خواست تدبير و تيزهوشي را از رهبر جمهوري اسلامي ياد بگيرند.
سايت روزنت كه يكي از ترمينال هاي همكاري گروهك هاي اپوزيسيون به شمار مي رود و علي الدوام عليه رهبر انقلاب عقده گشايي مي كند، به تازگي از اپوزيسيون خواست سياست ورزي و تدبير را از آيت الله خامنه اي ياد بگيرند. اين پايگاه اينترنتي نوشت: چه مخالف و دشمن خوني رهبر جمهوري اسلامي و چه هواداران سينه چاك او و چه حتي در اين ميانه، نظري بينابيني داشته باشي، نمي تواني منكر توانايي ها و تيزهوشي شخصي آيت الله خامنه اي شوي. حضور حداقل 40ساله او در بالاترين سطح سياست ايران و كسب تجربه اي بي بديل از شرايط انقلابي گرفته تا جنگي ويرانگر و هشت ساله، او را به «رهبري سياسي» با اشرافي قابل قبول بر حوزه هاي مختلف سياسي، امنيتي، بين الملل، اجتماعي و... تبديل كرده است.
محمدرضا يزدان پناه نويسنده فراري نشريات زنجيره اي اضافه مي كند: بي شك همين تجربه گرانبها و توانايي هاي كسب شده توسط آيت الله خامنه اي در سالهاي طولاني سياست ورزي اش بوده كه باعث شده او بتواند جايگزين چهره كاريزماتيك و به ظاهر بي جانشيني چون روح الله خميني در مقام رهبري جمهوري اسلامي شود و نظام سياسي به جاي مانده از او را بيش از دو دهه حفظ كند.
روزنت همچنين مي نويسد: نمي توان منكر توانايي هاي آيت الله خامنه اي شد. هيچ اشكال و ايرادي در اين وجود ندارد كه اپوزيسيون، از نكات مثبت و توانايي هاي او بهره بگيرند و فكر نكنند كه با تخطئه، چيزي از ارج و قرب ايشان كم مي شود. يكي از بزرگترين درس هايي كه مي توان و بايد در جريان حوادث دو سال گذشته از رفتار سياسي رهبر جمهوري اسلامي آموخت، تقسيم مسائل دروني جناح حاكم در جمهوري اسلامي موسوم به اصولگرايان به «مسائل اصلي و فرعي» است. آقاي خامنه اي اين موضع را هنگامي به كار برد كه صبر تعداد زيادي از روحانيون، نمايندگان مجلس، مداحان، بسيجي ها، مقامات امنيتي و قضايي و نظامي و... كه بسياري از آنها را حاميان اصلي محمود احمدي نژاد تشكيل مي دادند، از اقدامات و اظهارات اطرافيان رئيس دولت به خصوص اسفنديار رحيم مشايي و محمدرضا رحيمي به پايان رسيد. وقتي تعدادي از دانشجويان بسيجي در روز 31مرداد گذشته به او گفتند كه «دلشان از دست چپ و راست احمدي نژاد خون است»، راهبرد كليدي خود را مطرح كرد. او ابتدا براي هواداران خود دعا كرد كه دل خون نباشند و سپس به آنها و ديگر حاميان و طرفداران خود در جريان حاكم دستور داد كه «مسائل اصلي و فرعي را با هم خلط نكنند.» آقاي خامنه اي تشريح كرد كه مسائلي مانند مكتب ايراني و... هرچقدر مهم باشند، «مسائل تعيين كننده و اصلي نيستند» و نبايد به خاطر آنها «اصل» دولت را تخريب كرد.
روزنت خاطرنشان كرد: نكته كليدي و مهمي كه آيت الله خامنه اي به درستي و با تيزهوشي بر آن انگشت گذارد و باعث شد تا جنجال هاي دروني جريان حاكم تا حدود زيادي مغلوبه شود، يكي از نقاط ضعف بزرگ جنبش سبز است.

 



فرستاده قلابي طالبان مزدور MI6 انگليس بود (خبر ويژه)

سازمان جاسوسي انگليس(MI6) فردي قلابي را به جاي يكي از فرماندهان طالبان به مذاكرات با دولت افغانستان فرستاده بود.
رسانه هاي آمريكايي و انگليسي از قول رئيس دفتر حامد كرزاي نوشتند كه دولت افغانستان، ديپلمات هاي انگليسي را در اين تقلب و فريبكاري مقصر اصلي مي دانند. به گفته داود زي انگليسي ها، فرد ياد شده را جاي «ملا منصور» يكي از فرماندهان طالبان كه قرار بود در مذاكرات با دولت افغانستان شركت كند، جا زده بودند اما فرد ياد شده پس از مدتي و با معلوم شدن اينكه ملا منصور نيست، ناپديد شد!
به گزارش پرس تي وي، اين فرد پيش از اين نيز 3 بار با مقامات افغان ملاقات كرده و با هواپيماي متعلق به كشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيك شمالي، ناتو، براي اين ديدارها به كابل برده شده بود. روزنامه انگليسي تايمز نيز با انتشار گزارشي در اين خصوص، از نقش سازمان اطلاعات و امنيت خارجي اين كشور موسوم به ام آي6، در معرفي اين فرد به جاي فرمانده طالبان پرده برداشته است! يك مقام ناشناس آمريكايي نيز در همين ارتباط به روزنامه واشنگتن پست گفت كه اين فرد از سوي انگليس به اين كار واداشته شده بود. كرزاي اخيرا شوراي عالي صلح را براي برگزاري مذاكره با طالبان به رهبري برهان الدين رباني رئيس جمهور پيشين افغانستان، تشكيل داده است.
اين اقدامات بعد از آن صورت گرفت كه مقامات ارشد در انگليس نظريه صلح با طالبان را مطرح كردند؛ و اين در حالي است كه ريشه كن كردن طالبان يكي از به اصطلاح مهمترين اهداف تهاجم تحت رهبري آمريكا در سال 2001 عنوان شده بود.
يادآور مي شود گروهك طالبان توسط MI6 انگليس و سازمان جاسوسي آمريكا راه اندازي شد.

 



وقتي خالي بندهاي سبز بيكار مي شوند (خبر ويژه)

مبادله پيام هاي محبت آميز و ستايش گونه ميان مخملباف و رهنورد ادامه دارد.
چند روز پس از آن كه محسن مخملباف (كارگردان سكس و سفسطه و يكي از 3 سخنگوي فتنه سبز در خارج) جايزه دريافتي در آلمان را تقديم زهرا رهنورد همسر موسوي كرد، رهنورد نيز متقابلا به ستايش از مخملباف و خانواده وي پرداخت.
خانواده مخملباف اخيرا جايزه جشنواره زنان آلمان را دريافت كرده بودند. محسن مخملباف در حين دريافت جايزه گفته بود اين جايزه را به زني هنرمند و آگاه و شجاع كه سري سبز دارد و زباني سرخ و صليب سرنوشت ما و خودش را بر دوش مي كشد، به زهرا رهنورد تقديم مي كنم. رهنورد هم متقابلا نامه غلو آميز مشابهي به مخملباف و دختران وي نوشت و از آنها به عنوان هنرمندان متعهد، دردمند، الهام بخش و... ياد كرد. اين در حالي است كه مخملباف در خدمت سازمان ناتوي فرهنگي قرار گرفته و پول هاي فراواني را به خاطر خيانت به ملت ايران دريافت كرده است.
مخملباف در كنار دو مهره بدنام ديگر - عليرضا نوري زاده و محسن سازگارا- خود را به عنوان سخنگوي جنبش سبز در خارج معرفي مي كرد.
نوري زاده (سلطنت طلب و همكار ديرين موساد) سوم بهمن سال گذشته طي مقاله اي كه در گويانيوز منتشر كرد، درباره مخملباف نوشت: محسن مخملباف چندي پيش برگه اي به من داد كه در آن نوشته شده بود به عنوان اصل اوليه براي گرد آمدن زير سقف خيمه سبز، به گذشته همديگر كاري نداشته باشيم»!

 



گزارش واشنگتن پست از افول زمامداران طرفدار آمريكا در خاورميانه (خبر ويژه)

نسل زمامداران طرفدار آمريكا در خاورميانه جاي خود را به گروهي مي دهند كه وفاداري آنها نسبت به غرب گنگ و نامشخص است.
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست با انتشار اين تحليل نوشت: اتفاق جديد در خاورميانه در حالي است كه قدرت ايالات متحده نيز در منطقه رو به افول گذاشته است. اين روند تحول به اشكال مختلفي در سعودي، مصر و عراق، به عنوان سه كشوري كه به طور سنتي در جهان عرب صاحب قدرت هستند، قابل مشاهده است. هر سه كشور ياد شده تحت الشعاع روند به راه افتاده توسط ايران انقلابي قرار گرفته اند.اولين تغيير و تحول از هم اكنون در عربستان سعودي به عنوان ثروتمندترين و قديمي ترين حامي آمريكا در ميان حكومت هاي عربي آغاز شده است.انتشار خبر سفر اين شاهزاده هاي پا به سن گذاشته در پادشاهي اسرارآميز سعودي، خود نشانه اي از بروز تغيير است.
روزنامه آمريكايي اضافه كرد: وراثت قدرت در مصر هم به سن و سال و سلامتي حسني مبارك رئيس جمهور اين كشور بستگي پيدا مي كند، كسي كه مصر را از زمان ترور انور سادات در سال 1981 رهبري كرده است. مبارك ثابت كرده كه به قيمت صدمه به اصلاحات دموكراتيك نوپا در كشور، يك سپر محكم عليه بنيادگراهاي مسلمان است.نظير همين الگوي جانشيني پسر به جاي پدر در سوريه نيز مشاهده شده است و بشار اسد جاي حافظ اسد را گرفت. بشار اسد چندين سال پيش براي تحكيم قدرت كمي جوان به نظر مي رسيد اما وي نقش خود را با هوشياري و اقتدار ايفا كرد و اكنون يكي از قدرتمندترين رهبران هم نسل خود در جهان عرب محسوب مي شود؛ كسي كه مرتب سر راه آمريكا قرار مي گيرد و مشكلي هم برايش پيش نمي آيد.
واشنگتن پست مي نويسد: عراق نيز در اوج تنش قرار دارد و سخت ترين كشور براي پيش بيني آينده محسوب مي شود. در مورد اين كشور، كسي كه نقش قيم را ايفا مي كرد و اكنون در آستانه خروج از صحنه است، نه يك فرد بلكه كشوري به نام ايالات متحده است. ارتش آمريكا از زمان اشغال عراق در سال 2003 كنترل اوضاع را در دست گرفته بود. اما سرانجام كار به تشكيل يك دولت ائتلافي با رياست نوري المالكي ختم شد. يعني بايد انتظار چه چيزي را داشته باشيم؟ به گفته يكي از منابع اطلاعاتي نيروهاي ايران پس از تثبيت دولت ائتلافي براي حذف اياد علاوي نخست وزير سابق و ساير اعضاي حزب العراقيه بسيج خواهند شد. از عمو سام هم نبايد انتظار حل و فصل مشكلي را داشت. يعني عراق بايد روي پاي خودش بايستد!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14