(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 آذر 1389- شماره 19803

مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران: تعطيلي هاي آلودگي هوا به دانش آموزان لطمه درسي نمي زند
با پيام رئيس جمهور در سراسر كشور 13 ميليون دانش آموزپناه گيري صحيح در زلزله را تمرين كردند
خدمات رايگان توانبخشي براي خبرنگاران
آسمان 28 استان كشور همچنان در انتظار باران
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره): حمايت از خانواده هاي بي سرپرست لبنان اولويت ماست
آغاز ثبت نام آزمون دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از 8 دي ماه
10 تا 12آذرماه جشنواره كوهستان در شمال تهران برگزار مي شود
جمع آوري نمادهاي فراماسونري از متروي تهران آغاز شد
سيزدهمين بقعه جعلي در گيلان تخريب شد
نامه نخجواني به ايكائو در اعتراض به تحريم سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني
حوادث كوتاه از كشور
پدر 78 ساله، مادر 59 ساله زوج شهركردي بعد از 39 سال تولد فرزندشان را جشن مي گيرند
جاعل و كلاهبردار ميلياردي دستگير شد
27 كشته و مجروح بر اثر واژگوني اتوبوس در مسير مشهد -گرگان
انتقاد123 هزار مسلمان از 55 كشور جهان
پروازهاي چين لغو شد



مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران: تعطيلي هاي آلودگي هوا به دانش آموزان لطمه درسي نمي زند

مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعطيلي هاي آلودگي هوا به دانش آموزان از نظر درسي لطمه نمي زند چرا كه كلاس هاي فوق برنامه و جبراني پيش بيني شده است.
زكريا يازرلو در گفت وگو با فارس گفت: با توجه به تعطيلاتي كه در هفته گذشته و اين هفته وجود دارد، يك سري نگراني هايي در زمينه تحصيل دانش آموزان براي خانواده ها ايجاد شده است و حال آن كه براي رفع اين نگراني ها برنامه ريزي لازم صورت گرفته است.
وي ادامه داد: اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران با برگزاري كلاس هاي فوق برنامه، تمام عقب افتادگي تحصيلي دانش آموزان را جبران مي كند و نسبت به اين موضوع نگراني وجود ندارد.يازرلو اضافه كرد: در زمينه آموزش براي دانش آموزان دروس پايه يعني سال اول دبيرستان و همچنين كنكوري ها متمركز شديم و برنامه هايي را براي تحصيل آنها پيش بيني كرديم تا از بابت تعطيلي هاي غيرمترقبه آسيبي نبينند.
سيدعلي يزديخواه رئيس آموزش و پرورش شهرستان هاي تهران هم در گفت وگويي تصريح كرد: به مديران مدارس راهنمايي و دبيرستان اعلام شده است كه به دليل تعطيلات متعدد روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه برنامه درسي اين روزها را با روزهاي ديگر هفته تغيير دهند تا معلماني كه در اين روزها كلاس داشته اند بتوانند عقب ماندگي هاي درسي را جبران كنند.رئيس آموزش و پرورش شهرستانهاي تهران در پاسخ به اينكه «اگر معلمان نتوانند كلاس خود را به دروس ديگر اختصاص دهند براي امتحانات ترم اول چه بايد كرد» گفت: طبق آيين نامه امتحانات بايد براي امتحانات ترم اول سه پنجم كتاب امتحان گرفته شود كه بدليل شرايط فعلي آن را به دو و نيم پنجم يا كمتر تغيير مي دهيم.
دانشگاه ها و مراكز آموزشي و پژوهشي هم تعطيل اعلام شد
در همين حال وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري با انتشار اطلاعيه اي كليه دستگاه ها، مراكز آموزشي و پژوهشي شهر تهران، شهر ري و شميرانات را در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه تعطيل اعلام كرد.بنابر همين گزارش به همين دليل براساس اخبار دريافتي مراسم جشن دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبايي كه قرار بود روز پنج شنبه 11 آذر برگزار شود لغو و به زمان ديگري موكول شد.

 



با پيام رئيس جمهور در سراسر كشور 13 ميليون دانش آموزپناه گيري صحيح در زلزله را تمرين كردند

مانور سراسري «زلزله و ايمني» صبح ديروز در 130 هزار مدرسه سراسر كشور برگزار شد.
دوازدهمين مانور سراسري «زلزله و ايمني» صبح ديروز با نواختن زنگ زلزله و پيام رئيس جمهور به طور همزمان در مدارس سراسر كشور برگزار شد.
در اين مانور سراسري كه به همت پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله و با همكاري سازمان مديريت بحران وزارت كشور، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سيما و جمعيت هلال احمر برگزار شد؛ حدود 130 هزار مدرسه و 13 ميليون دانش آموز مقاطع مختلف شركت داشتند.
هدف از اجراي اين مانور، افزايش سطح آگاهي دانش آموزان در مورد زلزله و ايجاد آمادگي براي انجام واكنش هاي صحيح و سريع در برابر آن، آشنايي دانش آموزان با زلزله و چگونگي مقابله با آن جهت ايجاد آرامش رواني و برانگيختن حس كنجكاوي دانش آموزان نسبت به پديده هاي طبيعي است.
اين مانور از سال 1375 به پيشنهاد پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در مهدكودك ها و مدارس ابتدايي شهر تهران به اجرا درآمد و از سال 1378 به سراسر كشور تسري يافت.
بنابر گزارش فارس در مراسم نمادين ديروز كه دوازدهمين مانور وقوع زلزله فرضي ناميده مي شود مصطفي محمد نجار وزير كشور، حسين باقري رئيس سازمان مديريت بحران كشور، كيومرث هاشمي قائم مقام وزير آموزش و پرورش و جمع ديگري از مسئولان برگزاركننده اين مانور سراسري با حضور در مدرسه راهنمايي دخترانه آرمينه مصلحي نژاد شهرري و به صدا درآوردن زنگ زلزله بر عمليات پناه گيري دانش آموزان با رمز يا اميرالمومنين نظارت كردند.وزير كشور در اين مراسم پيام دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور به اين مناسبت را قرائت كرد.
مصطفي محمد نجار در اين مراسم طي سخناني تاكيد كرد: اين مانور مي تواند نقطه عطفي براي مقابله با بحران و حوادث طبيعي باشد.
وزير كشور با بيان اينكه امسال 6 واحد ديگر در اجراي مانور زلزله به دانش آموزان اضافه شدند، گفت: در مانور امسال نيروهاي مسلح، وزارتخانه ها، محلات، شهرداري و كسبه ها نيز اضافه شدند ضمن اينكه حوادث ديگري كه در حين بروز زلزله رخ مي دهد نيز در اين مانور پيش بيني شد.
وي تاكيد كرد: اگر زمان بروز حادثه اي مانند زلزله مديريت وجود نداشته باشد و برنامه ريزي هاي لازم از قبل صورت نگرفته باشد نمي توان اقدامات درست و صحيح را انجام داد.
محمد نجار با تاكيد بر اين مطلب كه ايران ششمين منطقه بلاخيز جهان است تصريح كرد: تهران روي گسل قرار دارد و اين موضوع جاي نگراني است اما بايد براي آن فكري كرد. متخصصان زلزله شناسي و مهندسي زلزله كشور، ايران را به دليل موقعيت جغرافيايي و زمين شناسي آن ششمين منطقه بلاخيز جهان اعلام كرده اند كه بايد در اين زمينه پيشگيري و اقدامات لازم با برنامه ريزي هاي دقيق صورت گيرد.

 



رئيس جمعيت هلال احمر خبر داد
خدمات رايگان توانبخشي براي خبرنگاران

خدمات توانبخشي هلال احمر از جمله فيزيوتراپي، شنوايي و بينايي سنجي، گفتاردرماني و كار درماني براي تمام خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاري هاي داراي مجوز رسمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، رايگان شد.
ابوالحسن فقيه، رئيس جمعيت هلال احمر در اين رابطه گفت: براي تكريم و رسيدگي به امور رفاهي قشر خبرنگار كشور، تمام شعب جمعيت هاي هلال احمر در استان هاي سراسر كشور تمام خدمات فيزيوتراپي، شنوايي و بينايي سنجي، گفتار درماني و كار درماني را به خبرنگاران روزنامه هاي معتبر و خبرگزاري ها كه داراي مجوز رسمي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند به صورت رايگان ارائه مي كند.
وي اظهار داشت: بهره مندي از تسهيلات خدمات رايگان توانبخشي جمعيت هلال احمر به خبرنگاران با ارائه نسخه پزشك متخصص و رؤيت معرفي نامه معتبر از سوي رسانه متبوع امكانپذير است.
فقيه خاطرنشان كرد: بخشنامه خدمات رايگان توانبخشي جمعيت هلال احمر به خبرنگاران در حال حاضر به تمام مراكز جمعيت هاي هلال احمر استان ها در سراسر كشور ابلاغ و لازم الاجراست.

 



آسمان 28 استان كشور همچنان در انتظار باران

هفته گذشته فقط آسمان دو استان خراسان شمالي و مازندران باراني بود و 28 استان كشور روزهاي بدون باران را سپري كردند.
بنا به گزارشهاي رسيده استان هاي خراسان شمالي و مازندران هر كدام با يك ميلي متر بارندگي در هفته گذشته، بارش هاي خود را به ترتيب به 18 و 126 ميلي متر رساندند.همچنين استان هاي يزد، بوشهر و خراسان جنوبي از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه) همچنان بدون باران گزارش شده اند.
بيشترين بارش باران از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در استان گيلان با 188 ميلي متر ثبت شده است كه در مقايسه با زمان مشابه پارسال 27 درصد كاهش نشان مي دهد.
استان هاي فارس، كهگيلويه و بويراحمد،لرستان، چهارمحال و بختياري و خوزستان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون به ترتيب با كاهش 95، 98، 84، 90 و 76 درصدي بارش در مقايسه با مدت مشابه پارسال مواجه شدند.با كاهش شديد بارندگي هاي كشور كه در دوره درازمدت 40 ساله بي سابقه بوده، استان تهران نيز با كاهش 18 درصدي بارش ها در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
روند افزايش آلاينده ها
تا هفته آينده
مديركل سازمان هواشناسي كشور از روند افزايشي آلاينده هاي جوي به دليل پايداري هوا تا اواسط هفته آينده خبر داد.
پرويز رضازاده گفت: تا اواسط هفته آينده اين وضعيت ادامه دارد و شرايطي كه براي كلان شهرها به ويژه تهران ايجاد شده تداوم مي يابد.
وي با بيان اينكه وارونگي دما باعث افزايش آلودگي شده است، افزود: آلاينده هايي كه در سطح شهر توليد مي شوند جاي گريز ندارند و در يك جا بدون حركت مي مانند.
رضازاده گفت: آلاينده هايي كه به وسيله بادهاي جنوبي به ديوار كوه كشيده مي شوند از آنجا كه راه گريزي ندارند، شب هنگام به سطح شهر باز مي گردند.
مديركل سازمان هواشناسي كشور با اشاره به وزش باد ملايم در پايتخت اظهار داشت: اين باد نمي تواند كمكي به خروج آلاينده ها از فضاي شهر كند.
رضازاده گفت: وزش باد در اين شرايط جنوبي است اما در خارج از اين شرايط وزش باد غربي است و با چند ساعت وزيدن هوا را تميز مي كند.
آزادي در شرايط بسيار ناسالم
براساس اطلاعيه مركز پايش آلودگي هواي استان تهران ايستگاه آزادي به لحاظ آلاينده منواكسيدكربن با 216 =PSI در شرايط بسيار ناسالم قرار دارد.
به گزارش فارس با توجه به ادامه شرايط پايداري جوي هوا در كلانشهر تهران و براساس ميزان آلاينده هاي اندازه گيري شده در سطح استان تهران كه نشان دهنده حد بالاتري از ميزان مجاز آلاينده ذرات معلق كمتر از 52. و 10 ميكرون بوده كه ميانگين176 =PSI و109 =PSI را نشان مي دهند (ايستگاه هاي آزادي و فرمانداري شهرري بيشترين ميزان ذرات معلق كمتر از ده ميكرون و كمتر از دو و نيم ميكرون با اعداد 188 و 276 را دارا هستند.
ايستگاه آزادي به لحاظ آلاينده منواكسيدكربن با216 =PSI و ايستگاه فرمانداري شهرري به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از دو نيم ميكرون با276 =PSI در شرايط بسيار ناسالم قرار دارند.
براساس اطلاعيه صادر شده به طور كلي وضعيت آلودگي هواي تهران ديروز در شرايط هشدار اعلام مي شود.
بررسي ممنوعيت تردد خودروهاي توليد زير 82
رسول علي اشرفي پور، مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه برخي مصوبات كميته كاهش آلودگي هواي استان تهران و اقداماتي كه انجام مي شود كوتاه مدت است، گفت: بي ترديد براي كاهش آلودگي هوا بايد به دنبال اقدامات بلندمدت باشيم. وي در ادامه بيان كرد: پيشنهاد ما اين است كه حداقل از ابتداي سال 90، از تردد خودروهاي فاقد استاندارد لازم و زيرمدل 82 در سطح كلان شهر تهران و شهرستان هاي اطراف آن ممنوع شود. به گفته اشرفي پور، هر خودرويي كه مدلش زير 82 است به اندازه 30 خودروي داراي استاندارد آلودگي توليد مي كند.
آلودگي نيروگاه هاي تهران
برابر يك ميليون خودرو
نيروگاهها و پالايشگاه تهران برابر يك ميليون دستگاه خودروي استاندارد آلودگي توليد مي كنند.
وحيد نوروزي با اعلام اين مطلب افزود: مجموع ذرات معلق توليدي در نيروگاهها و پالايشگاه تهران به اندازه ذرات معلقي است كه يك ميليون دستگاه خودرو استاندارد توليد مي كنند.
وي اظهار داشت: متاسفانه به بهانه كمبود گاز، سوخت سنگين مازوت در نيروگاههاي تهران مورد استفاده قرار مي گيرد و اين در حالي است كه مسئولان مربوطه براي همدردي با شهروندان اخيرا سوخت مصرفي خود را از مازوت به گاز تبديل كرده اند.
نوروزي با اشاره به آلايندگي كارخانجات سيمان اطراف تهران تصريح كرد: كمترين اقدام در اين شرايط تعطيلي اين كارخانه هاست.
وي عمده مشكل تهران در روزهاي اخير را وجود ذرات معلق كمتر از 2/5 ميكرون در سطح شهر دانست و اضافه كرد: عمده ترين منشأ توليد اين ذرات كه سيستم دفاعي بدن به هيچ عنوان نمي تواند برابر آنها مقاومت كند، نيروگاهها و پالايشگاه تهران و نيز كارخانجات سيمان اطراف تهران هستند.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران در پايان خاطرنشان كرد: مجموع ضرر و زيان اقتصادي ناشي از آلودگي هوا در حوزه مختلف بسيار بالاست كه نمونه آن خساراتي است كه در حوزه بهداشت و سلامت به شهر و شهروندان وارد مي شود.
75درصد آلودگي
ناشي از تردد خودروهاي داخلي
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي نيزگفت: 75 درصد آلودگي هوا ناشي از بد سوختن سوخت در خودروهاي داخلي است و متاسفانه با گذشت 15سال از تصويب قانون كاهش آلودگي هوا هيچ اقدام زيربنايي براي اجراي اين قانون نشده است.
انوشيروان محسني بندپي افزود: كيفيت موتورهاي توليد داخل نسبت به خارجي مطلوب نيست و واقعا تفاوت در ميزان آلايندگي آنها مشهود است در قانون كاهش آلودگي هوا نيز كه سال 74 در مجلس تصويب شد راهكارهاي مختلفي براي حل اين مسئله تصويب شد اما متاسفانه شاهد اين هستيم كه يك بند يا چند بند از اين قانون را كار كارشناسي زيادي براي آن انجام شده بود، گرفته شده و بقيه آن رها شده است به همين علت شاهد اقدامي زيربنايي و موثر در كاهش آلودگي هوا در كشور نيستيم.
ممنوعيت تردد
زوج و فرد خودروها در تهران
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز از اعمال سراسري ممنوعيت تردد زوج و فرد خودروها در تهران و جريمه 130هزار ريالي خودروهاي متخلف خبر داد و گفت: در عين حال ساعت طرح زوج و فرد كاهش يافته است.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه از روز دوشنبه طرح زوج و فرد در كل تهران به مرحله اجرا گذاشته شده است گفت: بر اين اساس خودروهايي كه داراي رقم سمت راست يك، 3، 5، 7 و 9 هستند روزهاي فرد و خودروهايي كه داراي رقم سمت راست 2، 4، 6 و 8 هستند تنها روزهاي زوج اجازه تردد در تهران دارند.
وي با اشاره به اين كه طرح ترافيك نيز از محدوده طرح زوج و فرد در تهران اعمال مي شود تصريح كرد: خودروهاي داراي آرم طرح ترافيك، سرويس هاي مدارس، خودروهاي امدادي و سرويس ادارات از ممنوعيت زوج و فرد مستثني هستند.
رئيس پليس راهور تهران در خصوص ساعت طرح زوج و فرد در تهران گفت: براساس تدابير انديشيده شده ساعت طرح زوج و فرد با طرح ترافيك يكي شده و از ساعت 30:6 تا 17اعمال مي شود.
رحيمي با اشاره به اينكه اجراي اين طرح در راستاي عدم خروج خودروهاي غيرمجاز از در منازل است خاطرنشان كرد: براين اساس طرح زوج و فرد از سه شنبه در كل تهران تشديد شده و تمامي خودروهاي متخلف 130هزارريال جريمه مي شوند.رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: در عين حال ممنوعيت تردد زوج و فرد و طرح ترافيك در تهران در تعطيلات چهارشنبه و پنجشنبه نيز اعمال خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه هنوز تصميم قطعي در خصوص موتورسيكلت ها اتخاذ نشده است گفت: در صورت تصميم نهايي تردد موتورسيكلت ها نيز در تهران به صورت نوبتي خواهد بود.
رئيس پليس راهور تهران از برخورد با حدود 3 هزار دستگاه خودروي دودزا از ابتداي هفته جاري تاكنون خبر داد و تصريح كرد: در عين حال 25هزار خودرو متخلف و آلاينده نيز اعمال قانون يا پيوست گواهينامه شده اند.
افزايش 19درصدي مراجعان
ريوي و قلبي به اورژانس
در پي استمرار شرايط هشدار آلودگي هواي تهران وزير بهداشت از افزايش آمار مراجعات قلبي و ريوي به اورژانس در پي شرايط هشدار آلودگي هواي تهران خبر داد.
دكتر دستجردي گفت: بيماران قلبي، ريوي و گروههاي پرخطر در زمان آلودگي هوا به ويژه زماني كه آلودگي به حد هشدار مي رسد در معرض خطر مرگ و مير قرار مي گيرند.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني (ره): حمايت از خانواده هاي بي سرپرست لبنان اولويت ماست

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به كمك هاي امداد به مردم لبنان گفت: موضوع توانمندسازي يكي از اولويت هاي امداد براي حمايت از خانواده هاي كم بضاعت و بي سرپرست لبنان است.
حسين انواري در ديدار با وزير امور اجتماعي لبنان كه ديروز در دفتر مركزي امداد صورت گرفت، با اشاره به سفر رئيس جمهور به لبنان و سفر نخست وزير لبنان به ايران اظهار داشت: اين سفرها نقطه عطفي در ارتباطات دو كشور محسوب مي شود؛ در حال حاضر براي تحول در نظام هاي بين المللي وارد عرصه جديدي شده ايم و نظام هايي كه آمريكا و اسرائيل بر دنيا تحميل كرده اند، ديگر رنگ و بويي ندارد.
وي گفت: با توجه به شرايط جديد لبنان، نحوه ارائه خدمات از سوي كميته امداد مورد بازنگري قرار گرفت؛ به نحوي كه موضوع توانمندسازي يكي از اولويت هاي امداد براي حمايت از خانواده هاي كم بضاعت و بي سرپرست خانوار است.
انواري خدمات بشردوستانه كميته امداد امام خميني(ره) را خارج از موقعيت هاي جغرافيايي و قبيله اي عنوان كرد و افزود: در حال حاضر نيز بستر بسيار مناسبي براي گسترش خدمات از سوي امداد در لبنان فراهم شده است.
در ادامه اين ديدار، « سليم السايغ» وزير امور اجتماعي لبنان با اشاره به خدمات امداد به محرومان گفت: بنده تا قبل از ورود به ايران اطلاع كافي از خدمات اين مجموعه نداشتم اما با تحقيقاتي كه انجام دادم متوجه شدم امداد مجموعه موفقي در ارايه خدمات به محرومان و مستضعفان است.وزير امور اجتماعي لبنان به اقدامات وزارت امور اجتماعي لبنان در كشورش اشاره كرد و افزود: اجراي برنامه هاي خاص براي تحكيم خانواده، تامين كار و حرفه آموزي براي قشر محروم از مهمترين وظايف اين وزارتخانه است.

 



ناجي خبر داد
آغاز ثبت نام آزمون دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از 8 دي ماه

رئيس مركز آزمون و سنجش دانشگاه پيام نور از آغاز ثبت نام آزمون دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور از 8 دي ماه خبر داد.
محمدهادي امين ناجي، رئيس مركز آزمون و سنجش دانشگاه پيام نور در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر افزود: ثبت نام آزمون هاي دوره هاي جديد فراگير دانشگاه پيام نور در سال 89 در مقطع كارشناسي از 8 دي ماه آغاز مي شود و تا 15 دي ماه ادامه دارد. وي گفت: ثبت نام آزمون هاي فراگير مقاطع كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد دوره فراگير دانشگاه پيام نور هم از 21 دي ماه آغاز مي شود و تا 26 دي ماه ادامه دارد. امين ناجي گفت: ظرفيت هاي اين دوره از دانشگاه پيام نور هنوز مشخص نيست اما به احتمال زياد ظرفيت هاي اين دوره همانند دوره قبل است.

 



10 تا 12آذرماه جشنواره كوهستان در شمال تهران برگزار مي شود

سومين جشنواره كوهستان به مناسبت روز جهاني كوهستان فردا دهم آذرماه در شمال تهران آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك رامش ديانت مسئول ناحيه ويژه كوهستان، با اعلام اين خبر گفت: اهميت و نقش كوهستان، چگونگي حضور مسئولانه در كوهستان و تبيين معضلات و مشكلات ارتفاعات مشرف به منطقه يك شهرداري تهران و جلب مشاركت افراد در جهت توسعه پايدار در ارتفاعات از اهداف اصلي جشنواره امسال است.
ديانت خاطرنشان كرد: اين جشنواره فردا ساعت 14در موزه طبيعت و حيات وحش دارآباد با سخنراني مهندس عليرضا جاويد شهردار منطقه يك و ديگر استادان و صاحب نظران محيط زيست و كوهستان آغاز مي شود.
مسئول ناحيه ويژه كوهستان شهرداري منطقه يك گفت: امسال بيش از 31 سازمان دولتي، خصوصي و تشكل هاي مردمي با برپايي غرفه هاي اطلاع رساني و فروشگاههاي عرضه محصولات مربوطه از 10 تا 12آذرماه به مدت سه روز از ساعت 10 تا 18با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و آموزشي از جمله تئاتر كودك با مضمون طبيعت گردي و كارگاه آموزشي براي دوستداران كوهستان پذيراي علاقمندان است. گفتني است كارگاه آموزشي روز پنجشنبه از ساعت 14 تا 17 با آموزش مباحثي در خصوص اهميت كوهستان و كوهنوردي ايمن برگزار و در پايان مدارك آموزشي به شركت كنندگان داده مي شود.

 



جمع آوري نمادهاي فراماسونري از متروي تهران آغاز شد

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه از آغاز جمع آوري نمادهاي فراماسونري از متروي تهران خبر داد.
محسن هاشمي افزود: طراح تابلوهاي متروي چهارراه ولي عصر توضيحات مكتوبي درخصوص نمادها ارائه كرد و مدعي شد اين نمادها فراماسونري نيستند.
مديرعامل شركت متروي تهران و حومه ادامه داد: طراح معترض بود كه سوءتفاهمي در اين زمينه ايجاد شده و حاضر است پاسخ دهد.هاشمي با بيان اينكه چشم ها را از داخل تابلوها جمع آوري مي كنيم به فارس گفت: به گونه اي اين كار انجام مي شود كه به اصل تابلوها لطمه اي وارد نشود.مديرعامل شركت متروي تهران و حومه اظهار داشت: از 4 تا 5 چشم موجود تاكنون 2 تا 3 مورد آن جمع آوري شده است.

 



سيزدهمين بقعه جعلي در گيلان تخريب شد

بقعه جعلي موسوم به «سيد محمد» در روستاي سده كوچصفهان تخريب شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان گيلان در ادامه برخورد و جمع آوري نهادهاي خرافه گرايي و بقاع جعلي در اين استان، يكي از همين نوع بقاع به نام سيدمحمد در روستاي سده كوچصفهان تخريب شد.
براساس اين گزارش در مكان احداث اين بقعه جعلي، قبلاً درختي وجود داشت كه پس از قطع آن درخت، عده اي با استناد به خواب يكي از اهالي منطقه مبني بر وجود مدفن يك امام زاده، ابتدا سنگ قبري در كنار بقاياي درخت قرار دادند و پس از مدتي بر روي قبر مذكور مقبره اي احداث كردند كه اين مقبره در طي چند سال تبديل به بقعه اي شد كه نام آن را بقعه آقاسيد محمد از فرزندان امام موسي كاظم(ع) ناميدند كه به تازگي گنبدي بر روي ساختمان آن نصب كرده بودند.
اين گزارش مي افزايد: در پي تحقيقات به عمل آمده از سوي ستاد مبارزه با خرافه گرايي و بقاع جعلي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان گيلان در خصوص اين مكان و اثبات جعلي بودن تقدس آن، پس از اخذ مجوزهاي لازم از مراجع قضايي و نيروي انتظامي، براي جمع آوري و تخريب نمادهاي بقعه اقدام شد كه در نتيجه دو عدد صندوق نذورات و گنبد آن جمع آوري شد و سنگ قبر موجود در آن مكان نيز تخريب گرديد.
گفتني است با تخريب اين بقعه جعلي، شمار بقعه هاي جعلي تخريب شده در استان گيلان به 13 عدد رسيد. همچنين پرونده 26 بقعه ديگر كه ظن به جعلي بودن آن مي رود در دست بررسي است. مردم متدين گيلان نيز چنانچه از وجود بقاع جعلي و نمادهاي خرافه گرايي در محل سكونت خود اطلاعاتي دارند مي توانند با شماره تلفن
3-7220072 تماس بگيرند.

 



نامه نخجواني به ايكائو در اعتراض به تحريم سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني

معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه تحريم سوخت رساني به هواپيماهاي ايراني در فرودگاه هاي اروپا خلاف پيمان شيكاگو است، از مكاتبات خود با رئيس ايكائو براي برطرف شدن اين مشكل خبر داد.
كاپيتان رضا نخجواني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در پي خودداري تعدادي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا از ارائه سوخت هواپيما به شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) در مكاتبه اي با «ربرتو كوبه گنزالس» رئيس شوراي ايكائو، خواستار رسيدگي به اين مشكل شدم.
وي با اشاره به اقدامات كارآمد رئيس شوراي ايكائو در جهت مبارزه با تحريم تحميل شده به شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، از گنزالس خواست با پيروي از پيمان شيكاگو و شوراي ايكائو به عنوان بدنه حاكميتي اين سازمان كه بدون تعصب بر تمام فعاليت هاي هواپيمايي كشوري در جهان نظارت عاليه دارد، با اختيارات خود نسبت به حل موضوع اقدام كند.
گفتني است نخجواني، حسن علي شهبازي لر را به عنوان نماينده سازمان هواپيمايي كشوري در ايكائو به عنوان نماينده پيگيري اين نامه منصوب كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

راننده پژو در آتش سوخت
¤ كرمان- خبرگزاري فارس: بر اثر وقوع آتش سوزي يك دستگاه خودرو پژو در شهرك هوانيروز كرمان، راننده خودرو جان خود را از دست داد.در اين حادثه كه به گفته شاهدان بر اثر نشت گاز غيراستاندارد در خودرو رخ داد، تلاش راننده خودرو براي نجات و بيرون رفتن از خودرو را بي نتيجه گذاشت و راننده در آتش سوخت.
براساس گفته شاهدان نيروهاي آتش نشاني نيز در اين حادثه با تاخير حاضر شدند.
كشف 353كيلوگرم كراك
¤ يزد-ايرنا: فرمانده نيروي انتظامي استان يزد گفت: ماموران نيروي انتظامي ايستگاه شهيد مدني مهريز در بازرسي از يك دستگاه تريلر موفق شدند 353 كيلوگرم كراك كشف كنند.
سرتيپ علي اكبريان افزود: اين مواد افيوني در كارتن هاي مخصوص حمل چراغ خودرو جاسازي شده بود.

 



پدر 78 ساله، مادر 59 ساله زوج شهركردي بعد از 39 سال تولد فرزندشان را جشن مي گيرند

پدر 78 ساله و مادر 59 ساله احساس جواني و طراوت مي كنند زيرا بعد از 39 سال انتظار خداوند فرزندي به آنها عطا كرده است.
به گزارش جهان، همه اهالي روستاي كاج شهركرد رجعلي و گلچهره را مي شناسند زيرا اين پدر و مادر سالخورده 11 ماه پيش بعد از سال ها انتظار بالاخره صاحب فرزند شدند.
با آنكه گلچهره مشكل نازايي داشت اما اين ماجرا باعث نشد تا آنها از تلاش براي داشتن فرزندي دست بردارند. به همين دليل زوج سالخورده اصفهان، شيراز، يزد، تهران و شهرهاي ديگر كشورمان را زير پا گذاشتند تا با پزشك هاي مختلف مشاوره كنند. چندين سال از اينكه رجبعلي و گلچهره ازدواج كرده بودند مي گذشت اما آنها هنوز راه حلي براي درمان مشكلاتشان پيدا نكرده بودند تا اينكه آنها بعد از 39 سال انتظار به آرزوي خود رسيدند. اين روزها آنها در حال آماده شدن براي جشن تولد يك سالگي فرزندشان هستند.
در حال حاضر 11 ماه از به دنيا آمدن محمدحسين مي گذرد. به گفته مادر و پدرش او الان چهار تا دندان در فك بالا و 3 دندان در فك پائينش دارد و مي تواند كلمات نامفهومي را ادا كند. گلچهره هم با وجود اينكه بسختي مي نشيند و بلند مي شود اما از زماني كه پسرش به دنيا آمده انگار نيروي تازه اي گرفته و هر بار با اشتياق بيشتري به بچه رسيدگي مي كند.

 



جاعل و كلاهبردار ميلياردي دستگير شد

يزد-خبرنگاركيهان:
فردي كه تحت عنوان افسر عامل نهادهاي دولتي از مغازه زرگري كلاهبرداري كرده بود، توسط ماموران آگاهي يزد دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران آگاهي استان يزد از احتمال كلاهبرداري توسط فردي كه خود را افسر عامل يكي از سازمانها معرفي نموده بود مطلع شدند.
براين اساس ماموران متوجه شدند كه نامبرده با مراجعه به مغازه طلا فروشي در يزد اقدام به سفارش خريد تعداد زيادي سكه بهار آزادي كرده است و قرار است به جاي مبلغ آن يك فقره چك بين بانكي ارائه دهد كه صاحب مغازه به وي مشكوك شده است.
با توجه به اهميت موضوع، ماموران آگاهي يزد به مغازه طلافروشي مراجعه كه فرد مورد نظر قبل از رسيدن ماموران با سفارش دادن 110 عدد سكه بهار آزادي به مسئول زرگري محل را ترك كرده بود.
با اقدامات اطلاعاتي ماموران، هنگامي كه نامبرده جهت اخذ سكه ها به مغازه مراجعه كرد دستگير و به آگاهي دلالت داده شد.
در بازجويي پليسي مشخص شد كه نامبرده قصد كلاهبرداري و ارائه چك بين بانكي جعلي داشته و در استان زنجان نيز با خريد 194 ميليون ريال سكه بهار آزادي با ارائه چك جعلي اقدام به كلاهبرداري كرده است. گفتني است ماموران در بازرسي از وسايل همراه اين متهم يك عدد كارت جعلي افسري عامل يكي از سازمانهاي كشور، يك عدد گواهينامه جعلي، مقداري پلاك طلا و يك فقره چك بين بانكي جعلي كشف و ضبط كردند. در اين خصوص پرونده تشكيل و متهم به مرجع قضائي معرفي شد.

 



27 كشته و مجروح بر اثر واژگوني اتوبوس در مسير مشهد -گرگان

بجنورد - خبرنگار كيهان:
واژگوني اتوبوس حامل كاروان زيارتي در مسير بازگشت از مشهد به مقصد گرگان، 27 نفر كشته و مجروح برجاي گذاشت.
در اين حادثه كه روز يك شنبه بعد از شهر شيروان و در 40 كيلومتري شهر بجنورد اتفاق افتاد، 5 نفر از سرنشينان اتوبوس كه همگي خانم بودند كشته و 22 نفر از آنان نيز مجروح شدند كه به مراكز درماني شهر شيروان منتقل شدند.
نيروهاي پليس راهور و هلال احمر شهرستان شيروان اولين گروههايي بودند كه بلافاصله در زمان كمتر از ده دقيقه بعد از حادثه در محل حاضر و كار امدادرساني را انجام دادند.

 



انتقاد123 هزار مسلمان از 55 كشور جهان

بر اساس نظرسنجي صورت گرفته از سوي مؤسسه گالوب مشخص شد كه جمع كثيري از مسلمانان بر اين عقيده اند كه احترام جامعه غرب به دين اسلام موجب بهبود روابط بين دو طرف خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، نتايج اين نظرسنجي كه در ميان 123 هزار مسلمان از 55 كشور دنيا صورت گرفت حكايت از آن دارد كه 72 درصد از مسلمانان شركت كننده در اين نظرسنجي معتقدند احترام غربي ها به دين اسلام موجب بهبود روابط غرب و مسلمانان خواهد شد.بنابراين گزارش، 63 درصد از مسلمانان معتقدند كه جامعه مسلمانان جهان به جامعه غرب احترام مي گذارند اما اين رقم در خصوص احترام متقابل غرب به مسلمانان تنها 26 درصد است.
گفتني است، در نتايج اين نظرسنجي عنوان شده است كه دولت هاي غربي براي بهبود روابط خود با جهان اسلام بايد توجه ويژه اي به منطقه خاورميانه داشته باشند.

 



پروازهاي چين لغو شد

بارش برف و سرماي شديد هوا در مناطق شمال شرق چين باعث بسته شدن 11 بزرگراه و لغو دهها پرواز شد.
مطبوعات چين روز دوشنبه گزارش كردند: بارش برف در استان هاي شمال شرق چين دستكم يك فرودگاه را در استان «ليائو نينگ» تعطيل كرده است.اين در شرايطي است كه دماي هوا در نقاط شمال شرق چين بعضاً به 20 درجه زير صفر رسيده است.نزديك به 100 پرواز داخلي وخارجي در خلال دو روز در استان هاي شمال شرقي چين لغو شده است.برف و سرما زندگي نزديك به 55 هزار نفر را نيز در يك هفته گذشته در منطقه خودمختار مغولستان داخلي در شمال چين مختل كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14