(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 9 آذر 1389- شماره 19803

حديث دشت عشق
صدر نشيني ذوب آهن ، شكست سنگين پيروزي قدرت نمايي سپاهان در آزادي
اخبار كوتاه از فوتبال
كاپيتان پيروزي از دنياي بازيگري كناره گيري كرد باقري: به صلاح است كه خداحافظي كنم
بازگشت تيم ملي كشتي فرنگي
اهداي مدال باقري معتمد به موزه حضرت زينب (س)
مراسم تقدير از مدال آوران گوانگجو به تعويق افتاد
لغو مسابقات كشتي به دليل آلودگي هوا مسابقات كشتي آزاد قهرماني كشور لغو شد.
قول سعيدلو براي ساخت پيست چوبي دوچرخه سواران
 



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «سيدعزيز شاه صاحب»
سيدي كه نور شهادت بر چهره داشت

شهيدشاه صاحب در آبان 1347 در شهر خون و قيام 15 خرداد ورامين متولد شد.
او در اواخر سال 56 باتوجه به سن كم همراه برادر شهيدش سيدابوالفضل پاي درس استاد احمدي علي آبادي حضور پيدا كرد و از مسائل روز خصوصاً مبارزه با شاه را فرا گرفت و در عاشوراي 56 در جمع ياران خميني در تظاهرات مذهبي و سياسي در جوار امامزاده هادي حضور داشت و از نزديك مخالفين رژيم را ياري كرد. به طور مستمر در همه مسائل تا پيروزي انقلاب اسلامي عاشقانه شركت داشت از بدو تأسيس بسيج و كميته انقلاب اسلامي فعاليت نظامي را فرا گرفت. او عشق وافري به حضور در مسجد داشت و روزي در جمع مسجدي آيت الله لاجوردي خطاب به او گفته بود سيدعزيز از نسل جدم حسين(ع) است و در چهره اش نوري را مشاهده مي كنم كه آن نور، نور شهادت است. سيدعزيز در حاليكه درس و مشق را ادامه مي داد براي اولين بار سال 1362 با دست بردن در شناسنامه اش در جمع خيبرشكنان مجنون حاضر شد و با مبارزه بي امان خود در پايان عمليات مجروح شد. به دوستان و همكلاسي هايش مي گفت اگر اينجا ميخواهيد احترام به پدر و مادر را واجب بدانيد و اگر آخرت هم ميخواهيد اينگونه باشيد. در دفتر مشق خود نوشته بود من هنوز در محضر پدر و مادرم پايم را دراز نكرده ام و حتي با لباس زير در جمع آنها ننشسته ام.
در آخرين نامه اش مي نويسد پيرو ولايت فقيه و روحانيت اصيل باشيد و خدمت به مردم را بر خود لازم بدانيد و در همه مراسمات و مجالس اهل بيت و شهدا شركت كنيد و بدانيد با صله رحم خصوصاً فاميل و حق داران عمر شما طولاني مي شود. عاقبت سيدعزيز شاه صاحب پس از سه سال حضور در جبهه ها در تاريخ 23/2/1365 در منطقه عملياتي فكه به فيض شهادت نائل آمد.

 



صدر نشيني ذوب آهن ، شكست سنگين پيروزي قدرت نمايي سپاهان در آزادي

شكست سنگين پيروزي مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادي، بازگشت ذوب آهن به صدر جدول با برتري مقابل نفت و صعود مس كرمان به رده سوم جدول از جمله مهمترين اتفاقاتي بود كه در روز پاياني بازيهاي هفته شانزدهم ليگ برتر رقم خورد.
هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در شرايطي به پايان رسيد كه در حساس ترين ديدار اين هفته تيم فوتبال پيروزي در ورزشگاه آزادي تهران شكست سنگيني را برابر سپاهان پذيرفت و از جمع صدرنشينان عقب افتاد. در يكي از ديدارهاي هفته شانزدهم رقابت هاي ليگ برتر از ساعت 15 ديروز تيم فوتبال پيروزي در ورزشگاه آزادي ميزبان سپاهان اصفهان بود كه در پايان اين ديدار سپاهان با نتيجه خيره كننده 4 بر يك پيروزي را شكست داد تا خاطره شكست سرخپوشان تهراني با اين نتيجه در زمان سرمربيگري مصطفي دنيزلي زنده شود.
پيروزي در زمان مربيگري دنيزلي در جام حذفي و در شرايطي كه يك بر صفر پيش بود 4 بر يك شكست خورد. در اين ديدار كه به قضاوت محسن قهرماني و در حضور كمتر از 20هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي ابتدا شاگردان علي دايي در دقيقه 31 توسط تياگو به گل برتري دست يافتند اما ابراهيم توره در دقيقه 41 بازي را به تساوي كشاند.
در نيمه دوم و در شرايطي كه پيروزي شرايط بهتري نسبت به مهمان خود داشت،علي دايي و امير قلعه نويي دست به تعويض زدند كه در اين بين قلعه نويي موفق تر بود و پس از به ميدان فرستادن نويدكيا و يانوش تيمش به دو گل دست پيدا كرد. ابتدا در دقيقه 66 هادي عقيلي از روي يك ضربه پنالتي دروازه عليرضا حقيقي را باز كرد. در اين صحنه كه پرسپوليسي ها اعتراض زيادي به قضاوت محسن قهرماني داشتند، مجتبي شيري پشت محوطه جريمه روي پاي توره تكل زد اما داور با اين توجيه كه داخل محوطه جريمه بوده است اعلام پنالتي كرد. دقايقي بعد خسرو حيدري از بهم ريختگي خط دفاعي پيروزي استفاده كرد و گل سوم تيمش را وارد دروازه پيروزي كرد. در دقيقه 86 بازهم محسن قهرماني به سود سپاهان اعلام ضربه پنالتي كرد كه رضا عنايتي اين ضربه را به گل چهارم سپاهان تبديل كرد.
علي دايي كه اوايل هفته جاري با حكم كميته انضباطي محروميتش براي انجام مصاحبه ها لغو شد، شروع خوبي در دوره جديد نداشت و با 4 گل برابر سپاهان شكست خورد تا سنگين ترين شكست سرخپوشان در ورزشگاه آزادي در ليگ دهم رقم بخورد. با اين شكست پيروزي فاصله اش با تيم هاي ذوب آ هن و استقلال در صدر جدول را كمي بيشتر كرد و روند نزولي اش را آغاز كرد.
در ساير ديدارهاي ديروز تيم فوتبال سايپا در ورزشگاه خانگي برابر تراكتورسازي تبريز به تساوي يك- يك دست يافت. در اين ديدار ابتدا تراكتورسازي در دقيقه 28توسط مسعود ابراهيم زاده به گل رسيد اما ابراهيم صادقي در دقيقه 78 بازي را به تساوي كشاند. تيم سايپا كه در چند هفته اخير نتايج ضعيفي كسب كرده در اين ديدار هم نتوانست به پيروزي برسد تا شاگردان محمد مايلي كهن همچنان خطر سقوط را احساس كنند. اين در حالي است كه زمزمه هايي هم در خصوص بركناري سرمربي سايپا طي چند هفته اخير به گوش مي رسد.
در اصفهان تيم ذوب آهن با برتري 2 بر صفر برابر نفت تهران به صدر جدول رده بندي بازگشت. در اين ديدار سيدمحمد حسيني در دقيقه 47 و 73 براي ذوب آهن گل زد.
تيم ذوب آهن كه پس از نايب قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا، حذف در بازيهاي جام حذفي و از دست دادن چند امتياز حساس در ليگ برتر به شدت از سوي ساير تيم هاي مدعي تهديد مي شد در اين ديدار با تمام قوا به ميدان رفت و موفق شد با پيروزي مقابل حريف خود از يك طرف به بحران نزديك نشود و از طرفي دوباره به صدر جدول بازگردد. اين پيروزي باعث شد تا بازيكنان ابراهيم زاده با روحيه اي مضاعف به مصاف حريف هفته آينده خود استيل آذين بروند. اين ديدار شنبه هفته آينده در تهران برگزار خواهد شد.
در بوشهر شاگردان حميد استيلي نتوانستند طلسم شكست ناپذيري مس كرمان را بشكنند و برابر اين تيم به تساوي يك - يك دست يافتند. در اين بازي ابتدا مس كرمان در دقيقه 29 توسط لوسيانو ادينهو به گل برتري دست يافت اما در دقيقه 53 مسعود نظرزاده بازي را به تساوي كشاند. تيم شاهين بوشهر عليرغم اينكه در بازيهاي اخير خود بازي قابل قبولي از خود به نمايش مي گذارد اما به علت نداشتن يك مهاجم تمام كننده نتوانسته به نتايج مطلوبي دست پيدا كند. از اين رو نماينده بوشهر با حضور در رده شانزدهم جدول در خطر سقوط قرار دارد. در اين ميان نبايد از عملكرد عالي تيم مس هم به سادگي گذشت. اين تيم با تساوي كه در بوشهر مقابل شاهين كسب كرد به مكان سوم جدول صعود كرد. در ديگر ديدار روز دوم از هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر تيم راه آهن در ورزشگاه اكباتان تهران برابر پيكان قزوين به تساوي بدون گل دست پيدا كرد.
در اين ديدار كه شاهد بازي سرد و كسل كننده از جانب هر دو تيم بوديم قطع برق در اوايل و اواسط نيمه اول باعث شد تا بازي با وقفه روبرو شود. اين تساوي براي تيم پيكان كه پس از حضور حميد عليدوستي به نتايج خوبي دست پيدا كرده با يك پله صعود در جدول همراه شد. با صعود يك پله اي پيكان، استيل آذين به خاطر تفاضل گل منفي بيشتر عملاً به قعر جدول چسبيد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي:تا دليل محروميتم را نگويند حرف نمي زنم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي با عذرخواهي از خبرنگاران حاضر در نشست خبري پس از ديدار تيمش برابر سپاهان گفت: تا زماني كه نگويند چرا محرومم كرده اند حرف نمي زنم.تا به حال كسي دليل اينكه چرا محروم شده ام را به من نگفته است.وي با بيان اينكه اجازه نمي دهند حرف حق بزنيم خاطرنشان كرد:آنهايي كه در فوتبال هستند و از ما بيشتر مي فهمند بروند فوتبال را اداره كنند. من از شما خبرنگاران عذرخواهي مي كنم و در مورد بازي سپاهان حرف نمي زنم.
كاشاني:24دي براي باقري بازي خداحافظي برگزار مي كنيم
سرپرست باشگاه پيروزي با تاكيد بر اينكه در خصوص داوري صحبت نمي كند گفت: از همه هواداران به خاطر اين شكست عذرخواهي مي كنم.
حبيب كاشاني پس از شكست 4 بر يك تيمش برابر سپاهان در خصوص آخرين وضعيت باقري اظهار داشت: امروز با باقري جلسه اي داشتيم ايشان بعد از بازي با داماش و به خاطر نيمكت نشيني هايش از تيم خداحافظي كرد اما اگر از فردا برگردد مي تواند به تيم كمك كند و اگر نه روز 24 دي در بازي با يك تيم بزرگ بازي خداحافظي اش انجام مي شود. باقري بازيكن حرفه اي است و قرارداد با تيم ما منعقد كرده است. اين بازيكن مرد اخلاق در سال گذشته است و اينكه در وسط فصل برود اخلاقي نيست.
قلعه نويي: مظلومي مداركش را رو كند
سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: دوستان ما دو صحنه پنالتي را از تلويزيون ديده اند و گفته اند كه تصميم داور درست بوده اما من معتقدم داور به غير از اعلام پنالتي بايد در صحنه اول بازيكن پيروزي را اخراج و در صحنه دوم بازيكن حريف را با كارت زرد جريمه مي كرد.
امير قلعه نويي درباره بازي گفت: بازي خوبي بود. پيروزي هم تيم تاكتيكي اي بود و از زماني كه دايي آمده تحول خوبي در اين تيم به وجود آمده است. به نظرم بازي خوبي بود و فارغ از نتيجه اي كه به دست آمد دو تيم بازي خوبي را انجام دادند.سرمربي سپاهان درباره شايعاتي كه پس از جلسه او با فتح الله زاده مطرح شده هم گفت: من 18 سال در استقلال بودم. آيا نمي توانم در جوي دوستانه با فتح الله زاده گفت وگو كنم. ضمن اينكه اگر قرار بود كه كسي از اين جلسه مطلع نشود، مي توانستيم به جاي دفتر باشگاه كه چندين دفتر روزنامه و مجله هم در آن جا حضور دارد جاي ديگري را انتخاب كنيم.
خبرنگاري در اين هنگام گفت: مظلومي گفته مدرك و سندهايي را درباره جلسه شما با فتح الله زاده در اختيار دارد كه قلعه نويي گفت خدا كند هر مدركي كه دارد رو كند، من فوتبال را طور ديگري نگاه مي كنم. پيش از شروع فصل همه ايران بسيج شده بودند كه من به استقلال بيايم. به نظر من اين مسائل است كه فوتبال ما را به اين روز انداخته است. متاسفانه انتقاد مي كنند كه چرا آدم هاي غير فوتبالي روي نيمكت تيم نوجوانان مي نشينند اما بايد بگويم وقتي فوتبالي ها اينچنين همديگر را دفع مي كنند نبايد انتظار ديگري داشت. ضمن اينكه من از استقلال 80 ميليون تومان طلب دارم اما هيچ جا نديده ايد كه درباره اين مساله صحبت كنم.
استعفاي دسته جمعي كادر فني استيل آذين و جريمه 10 درصدي بازيكنان
مربيان تيم فوتبال استيل آذين از سمت خود كناره گيري كردند. افشين پيرواني ديروز از سمت خود به عنوان مربي در تيم استيل آذين استعفا كرد. پس از استعفاي پيرواني، احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودي ديگر مربيان استيل آذين نيز از سمت خود كناره گيري كردند. پيرواني در گفت وگوي كوتاهي با تاييد استعفايش گفت: دوست داشتم با استعفايم دست مسئولان باشگاه را براي هر انتخابي آزاد بگذارم. پس از كسب نتايج دور از انتظار تيم فوتبال استيل آذين و رتبه اي كه اين تيم در رده بندي ليگ برتر دهم بدست آورده است، اعضاي هيئت مديره اين باشگاه با اكثريت آرا تمامي نفرات كادر فني و بازيكنان اين تيم را با كسر مبلغ 10 درصد از قراردادشان جريمه كرد.
اوساسونا ششمين شكست فصل را متحمل شد
تيم فوتبال اوساسونا در زمين آتلتيك بيلبائو تن به شكست داد تا ششمين شكست اين فصل از رقابت ها را تجربه كرده باشد. اوساسونا در هفته سيزدهم رقابت هاي لاليگا يكشنبه شب در واپسين لحظات بازي در زمين آتلتيك بيلبائو گل خورد و بازي را بازنده شد. تك گل حريف را «گورپكي» وارد دروازه اوساسونا كرد. جواد نكونام به طور كامل در اين ديدار حضور داشت اما مسعود شجاعي، ديگر بازيكن ايراني اوساسونا، تنها در چند دقيقه پاياني به زمين فراخوانده شد.
احتمال غيبت محمدي در ديدار با پاس
محمدمحمدي مراحل درمان كتف آسيب ديده خود را از صبح ديروز آغاز كرد تا هر چه زودتر براي همراهي آبي پوشان در ديدار با پاس همدان آماده شود. دكتر امين نوروزي، پزشك باشگاه استقلال در اين خصوص گفت: محمدي بايد 10 جلسه فيزيوتراپي انجام دهد و پس از آن مورد معاينه قرار گيرد. اين دروازه بان اگر در ناحيه آسيب ديده درد نداشت مي تواند تيم را در ديدار با پاس همدان همراهي كند. در غير اين صورت مراحل مداواي او تا پس از ديدار هفته پيش رو نيز ادامه خواهد داشت.

 



كاپيتان پيروزي از دنياي بازيگري كناره گيري كرد باقري: به صلاح است كه خداحافظي كنم

كريم باقري، كاپيتان تيم فوتبال باشگاه پيروزي تصميم خود مبني بر خداحافظي از فوتبال را رسما اعلام كرد.
باقري پس از جلسه اي كه با كاشاني، مديرعامل باشگاه پيروزي داشت، گفت: من تصميم خود براي خداحافظي از فوتبال را گرفته ام و روي اين تصميم نيز فكر كرده ام. در مقطع فعلي به صلاح من است كه از فوتبال خداحافظي كنم.
باقري درباره اين خبر كه قرار است تصميم خود را روز سه شنبه اعلام كند نيز گفت: قرار نيست سه شنبه اتفاقي بيفتد. كاشاني در جلسه با من توصيه كرد كه بيشتر روي تصميمم فكر كنم و با دوستان مشورت كنم و سپس آن را اعلام كنم. اما من تصميم نهايي ام را گرفته ام و براي هميشه خداحافظي مي كنم.
وي با اشاره به پيشنهادهاي ارائه شده از سوي باشگاه هاي داماش، استيل آذين و تراكتورسازي نيز گفت: من با عابديني و همچنين احمدرضا عابدزاده دوست هستم و ارتباط نزديكي با هم داريم اما قرار نيست به اين تيم ها بروم. از باشگاه تراكتورسازي نيز پيشنهادي ندارم، اما اگر هم داشتم به صلاح نيست كه آخرين سال فوتبال را در جايي غير از پيروزي باشم و با تيم ديگري خداحافظي كنم.
كاپيتان پيروزي درباره دلخوري وي از علي دايي نيز گفت: از علي دايي دلخور نيستم و مي دانم كه او بايد مصلحت تيم را در نظر بگيرد. بين ما هيچ گونه كدورتي نيست.

 



بازگشت تيم ملي كشتي فرنگي

اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان پس از كسب عنوان قهرماني بازيهاي آسيايي گوانگجو صبح روز گذشته به كشور بازگشتند.
اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي پس از كسب 4 مدال طلا توسط اميد نوروزي، سعيد عبدولي، طالب نعمت پور و بابك قرباني كشتي اوزان 60، 66، 84 و 96 كيلوگرم و يك مدال برنز توسط فرشاد عليزاده فرنگي كار وزن 74 كيلوگرم و كسب بيشترين مدال طلا در ميان تيمهاي اعزامي به بازيهاي آسيايي صبح ديروز(دوشنبه) با استقبال جمعي از مسئولان سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و فدراسيون كشتي به كشور بازگشتند.
حميد سجادي معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني و محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي از جمله مقامات حاضر در مراسم استقبال از تيم ملي كشتي فرنگي قهرمان بازيهاي آسيايي بودند. رقابتهاي كشتي فرنگي شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي روزهاي 30 آبان ماه تا 2 آذر ماه در سالن هواگونگ شهر گوانگجو برگزار شد.

 



اهداي مدال باقري معتمد به موزه حضرت زينب (س)

قهرمان وزن چهارم رقابتهاي تكواندو در بازيهاي آسيايي، مدال خود را به موزه حضرت زينب(س) اهدا مي كند.
محمد باقري معتمد كه در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي موفق به كسب مدال طلا در وزن چهارم (68- كيلوگرم) رقابتهاي تكواندو شد، هفته آينده به همراه پدر و مادرش راهي سوريه مي شود تا مدال طلاي خود را به موزه بارگاه حضرت زينب(س) اهدا كند.
وي ضمن تاييد اين خبر گفت: موفقيت هاي خود در عرصه ورزش را مديون اهل بيت هستم و با استعانت از خانم زينب در مسابقات مختلف فقط براي كسب مدال طلا به ميدان مي روم و قصد دارم هر مدالي را كه كسب مي كنم به موزه خانم اهدا كنم. معتمد سال گذشته هم بعد از كسب مدال طلا در نوزدهمين دوره رقابتهاي قهرماني جهان مدال طلا را به سوريه برد و به همين موزه اهدا كرد. قرار است فدراسيون تكواندو اقدامات اين سفر را براي معتمد و خانواده وي فراهم كند.

 



مراسم تقدير از مدال آوران گوانگجو به تعويق افتاد

معاون ورزشي سازمان تربيت بدني از به تعويق افتادن زمان برگزاري مراسم تقدير از قهرمانان شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو خبر داد.
سجادي با اشاره به تعويق افتادن زمان برگزاري مراسم تقدير از قهرمانان و جشن ورزشي كاروان قربان تا غدير اعزامي به شانزدهمين دوره بازي هايي آسيايي گوانگجو، علت اين تغيير زماني را خستگي مفرط ورزشكاران و كادر اجرايي، تعطيلي مصوب از سوي هيات دولت به دليل آلودگي هواي تهران و نامساعد بودن شرايط جوي و باقي ماندن تقريبا دو گروه از ورزشكاران اعزامي به بازي هاي آسيايي اعلام كرد. وي با منطقي خواندن اين تغيير زماني، براي برگزاري اين مراسم اظهارداشت: زمان جديد مراسم مذكور متعاقبا از طريق روابط عمومي سازمان تربيت بدني به اطلاع عموم خواهد رسيد. وي گفت: تمامي سكه هاي مورد نظر براي اهدا به قهرمانان از طريق صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان به عنوان متولي برگزاري اين مراسم آماده شده است و ان شاالله در همان مراسم به افتخار آفرينان ايران اسلامي اهدا خواهد شد.

 



لغو مسابقات كشتي به دليل آلودگي هوا مسابقات كشتي آزاد قهرماني كشور لغو شد.

به علت آلودگي هوا و تعطيلي آخر هفته شهر تهران، مسابقات كشتي آزاد قهرماني كشور كه قرار بود طي روزهاي 11 و 12 آذرماه درسالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شود، به تعويق افتاد.
بديهي است فدراسيون كشتي تاريخ برگزاري اين مسابقات را متعاقباً اعلام مي كند.

 



قول سعيدلو براي ساخت پيست چوبي دوچرخه سواران
زنگي آبادي: 10تا 15 ميليارد تومان هزينه دارد

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري گفت:رئيس سازمان تربيت بدني درگوانگجو قول ساخت پيست چوبي را به دوچرخه سواران داد.
علي زنگي آبادي با اشاره به بازي هاي آسيايي گوانگجو اظهار داشت: درتركيب تيم ملي ركابزنان قدرتمندي داشتيم كه متاسفانه به دليل عدم تمرين درپـيست، مربيان تيم ملي نتوانستند از آنها به شكل مناسب درمسابقات استفاده كنند.
وي افزود: ركابزنان ما توان طلايي شدن را داشتند؛ اما متاسفانه با بدشانسي و نبود پيست براي تمرين، آنها را از دست داديم. در 2 رشته دور امتيازي و كايرين ملي پوشان ما با بدشانسي مدال طلا را از دست دادند. پيش از مسابقات قول سه مدال را داده بوديم؛ اما اميدوار بوديم كه رنگ مدال ها فرق داشته باشد كه اين طور نشد.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري تاكيد كرد: درجريان بازيهاي گوانگجو، رئيس سازمان تربيت بدني اين قول را به دوچرخه سواران داد كه اولين پيست چوبي درايران ساخته شود.
وي درخصوص ميزان بودجه لازم براي اين طرح گفت: 10تا 15ميليارد تومان هزينه براي اين كار نياز است. اين رقم درمقايسه با ارقامي كه در فوتبال داخلي (480ميليارد تومان) هزينه مي شود بسيار ناچيز است. با اين وجود درمياديني چون بازي هاي آسيايي انتظار مدال از رشته هاي غير فوتبالي است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14