(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 27  آذر 1389- شماره 19816

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حضور اردوغان در عزاداري بي نظير روز عاشورا
خطيب نمازجمعه تهران: دشمنان با اقدامات تروريستي به دنبال مختل كردن پيوند ملت و نظام هستند
سفير ايران در عراق: نوري مالكي احتمالاً امروز كابينه را معرفي خواهد كرد
برگزاري مراسم پرشور تاسوعا و عاشوراي حسيني در ايران و ديگر كشورها
تباني مديران ويكي ليكس و موساد
عقب نشيني نماينده مجلس هلند از مواضع ضدايراني
امام جمعه قم: عاملان حرمت شكني عاشوراي 88 در بين مردم جايگاهي ندارند
اهداي 8300 رأس قرباني به حسينيه اعظم زنجان
جانشين فرمانده انتظامي: سرمايه گذاري در انسداد مرزهابازگشت پذير است



در اسلامبول و با شركت دكتر ولايتي صورت گرفت
حضور اردوغان در عزاداري بي نظير روز عاشورا

سرويس سياسي-
نخست وزير تركيه در جمع دهها هزار تن از عزاداران حسيني در اسلامبول با تاكيد بر اينكه از روز شهادت امام حسين(ع) تا به امروز سينه همه ما به درد آمده و جگرمان آتش گرفته است تصريح كرد كه شهادت حسين(ع) عامل وحدت و همبستگي است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سايت خبري زينبيه تركيه، رجب طيب اردوغان كه براي اولين بار در تاريخ اين كشور در مراسم عزاداري عاشوراي حسيني شركت كرده بود با تسليت اين روز و اداي احترام به شهداي كربلا گفت: در اين روز ماتم من قبل از هر چيز اميد دارم كه حضور در سر مزار شهداي كربلا نصيب هركس شود. از پيغمبر(ص) سؤال كردند كه كدام يك از اهل بيت را بيشتر توجه داريد؟ ايشان فرمودند: امام حسن(ع) و امام حسين(ع). حسين از من است و من هم از حسين. كسي كه حسين را دوست دارد من و خدا را دوست دارد. كسي كه خدا را دوست دارد حسين را دوست دارد.
وي خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) 1370 سال قبل در چنين روزي به همراه خانواده اش در كربلا شهيد شد. از آن روز تا به امروز سينه همه ما به درد آمده و جگرمان آتش گرفته است. از آن روز تا به امروز دعاها و مرثيه هاي ما عرش را به لرزه درمي آورد. از آن روز تا به امروز مي دانيم كه فرشته ها در عرش گريه مي كنند. شهادت امام حسين(ع) مرگ نيست، نابودي نيست بلكه زندگي و زنده بودن است. وداع نيست، به وصال رسيدن است. پايان نيست، بلكه شروع است. جدايي نيست، بلكه وصلت است.
اردوغان تاكيد كرد: شهادت آن انسان مبارك كه به خاطر آن عرش اشك مي ريزد، وسيله اي براي برادري است. وحدت و همبستگي است. بدانيد كه هركس بخواهد از فاجعه كربلا به منظور استثمار و ايجاد تفرقه سوءاستفاده كند عليه امام حسين(ع) حق كشي كرده است. پيغمبر اسلام(ص)، امام حسن و امام حسين(عليهماالسلام) را به دو گوشواره عرش الهي تشبيه كرده است.
وي افزود: امام حسين(ع) در 1370 سال قبل به همراه خانواده عزيزش در كربلا به شهادت رسيده اند. تاريخ تا به امروز شاهد چنين قتل عامي نبوده و ما امروز در دهم محرم سنگيني اين درد و رنج را با خود حمل مي كنيم.
نخست وزير تركيه ادامه داد: امام حسين(ع) در آن روز وقتي صداي فرياد خواهرش حضرت زينب(س) را شنيد با متانت و صبري تاريخي گفت: خواهرم به خدا پناه ببر و بدان كه هرچه در آسمان و زمين هست روزي خواهد مرد، آسمان هم باقي نخواهد ماند، به غير پروردگار همه چيز محكوم به نابودي است. مادرم، پدرم و برادرم حسن(ع) خيرشان از من بيشتر بود. هركدام از آنها يك به يك رفتند. خداحافظ زينب.
وي اظهار داشت: وقتي مي شنويم در يك جايي يك انسان معصوم و بي گناه به قتل رسيده كربلا، امام حسن، امام حسين و حضرت علي اكبر(عليهم السلام) يادمان مي آيد و قلبمان به لرزه مي افتد.
همچنين نخست وزير تركيه در ادامه سخنانش ضمن اشاره به حادثه تروريستي چابهار كه منجر به شهادت 38 انسان بي گناه شد گفت: در ايران 38 انسان بي گناه شيعه و سني به قتل رسيدند. ما حملات تروريستي را چه در ايران و يا هر گوشه اي از دنيا رخ دهد محكوم مي كنيم. ما نمي خواهيم كربلاهاي جديدي را شاهد باشيم. نمي خواهيم با كشتارهاي جديد تنمان به لرزه بيافتد. وقتي در پاكستان، يمن، عراق در مسجدي بمبي منفجر مي شود باور كنيد احساس ناراحتي كليه اندام مان را به درد مي آورد و حادثه كربلا را مجددا شاهد مي شويم. قتل انسان هاي معصوم جنايتي پست است.
گفتني است؛ سخنان اردوغان در مراسم عاشورا بارها با صلوات عزاداران حسيني همراه شد.
سخنراني دكتر ولايتي
در جمع عزاداران حسيني
در تركيه
همچنين دكتر علي اكبر ولايتي در ا ين مراسم كه به عنوان نماينده رهبر انقلاب به دعوت صلاح الدين رهبر شيعيان تركيه حضور يافته بود طي سخناني به تشريح پيام قيام عاشورا پرداخت.
وي خاطرنشان كرد: عاشورا فقط يك تراژدي نيست، بلكه نماد ايستادگي در برابر ظلم و طغيان و انحراف از مباني و ارزش هاي اسلامي است. هنوز چند دهه از بعثت پيامبر اسلام سپري نشده بود كه حكومت براساس شريعت اسلامي، با توطئه برچيده شد و سلطنت جايگزين خلافت گرديد. نظام سلطنتي موروثي جديد مي كوشيد تا تمامي ارزش هاي اشرافي و جاهلي عرب را با پوشش و توجيهي اسلامي احياء كند.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور بين الملل با اشاره به اين كه «با «عدالت»، «معنويت»، «آزادي انسان»، «مساوات» و «ملاك بودن تقوا»، كه از و يژگي ها و ارزش هاي دوران اسلامي بود مبارزه مي شد و مي رفت كه به جاي آن ارزش هاي جاهلي عرب نظير؛ «برتري نژادي»، «نابرابري ميان مسلمانان»، «مزيت بودن نفاق و دورويي»، «حكومت كردن و اخذ بيعت با تكيه بر زور سلاح و ترور» و «مزيت شدن بي تقوايي و حلال شمردن محرمات خداوندي» حاكم شود» خاطرنشان كرد: در چنين شرايطي آيا نواده رسول خدا(ص) كه دفاع از مباني دين جدش را وظيفه خود مي دانست، راه ديگري پيش رو داشت. او اعلام كرد كه قادر نيست اين انحرافات را بپذيرد و براي اصلاح امور امت تلاش نكند.
وي خاطرنشان كرد: در دنياي امروز، اسلام ستيزي در ابعاد مختلف تبليغي كه بيش از هر چيز قرآن كريم و شخصيت عظيم پيامبر اسلام(ص) را نشانه رفته است؛ شبيخون فرهنگي، كه بنيان هاي جوامع اسلامي را هدف گرفته؛ تهاجم سنگين سياسي كه موجوديت كشورهاي اسلامي و استقلال آن ها را مورد هجوم قرار داده عنوان هاي نبرد كنوني حق و باطل است. اما شايد لازم باشد در اين مناسبت به مظلوميت مردم فلسطين نيز اشاره كنيم. ملتي كه قرباني توطئه عظيم غرب و صهيونيسم شده و دهه هاي متمادي بار سنگين دفاع از همه امت اسلامي را بر دوش گرفته و به نوك پيكان دفاع از اسلام و مسلمانان مبدل شده است. اين ملت مسئوليت نبردي نابرابر را در برابر هجوم رژيم صهيونيستي برعهده دارد.
وي يادآور شد: در اين ميان محاصره ناجوانمردانه مردم غزه، ملموس ترين نمونه ظلم اتحاد صليبي-صهيونيستي عليه مسلمانان است. پيروي از امام حسين(ع) و آموزه هاي عاشورا ما را موظف مي كند تا ياري اين ملت مظلوم را سرلوحه كارهاي خويش قرار دهيم. حضرت امام خميني در حقيقت يكبار ديگر پرچم امام حسين(ع) را عليه استكبار جهاني برداشت. مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي، در تبعيت از امام خميني(ره) قيام حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را الگوي خويش قرار داده و احياي اسلام و ارزش هاي اسلامي را وجهه همت خود نموده اند و در همين راستا سعي بليغ در وحدت امت اسلامي داشته و فتواي اخير ايشان نمونه چنين كوششي است.
سفر عبدالله گل به تهران
در اواسط زمستان
از سوي ديگر؛ سفير كشورمان در تركيه از سفر عبدالله گل به تهران خبر داد و گفت: اين سفر اواسط زمستان انجام خواهد شد.
بهمن حسين پور در گفت وگو با ايسنا، خاطرنشان كرد: عبدالله گل - رئيس جمهور تركيه- بنا به دعوت رئيس جمهور كشورمان در رأس هيئتي بلندپايه، اواسط زمستان عازم تهران مي شود و در اين سفر ملاقات هايي با مقامات كشورمان خواهد داشت.
وي همچنين با اشاره به تغيير وزير امور خارجه كشورمان گفت: جابجايي وزيران تغييري در روابط دو كشور ايجاد نخواهد كرد. ما صرفاً مجري تصميمات رهبران عالي دو كشور هستيم و رهبران عالي دو كشور اراده شان تقويت هرچه بيشتر روابط است.
سفير كشورمان در تركيه گفت: ما در آينده شاهد گسترش بيش تر روابط دو كشور در كليه زمينه ها خواهيم بود.
حسين پور با اشاره به برگزاري نشست كشورهاي 1+5 با ايران كه قرار است در استانبول برگزار شود نيز گفت: در اين نشست مواردي كه ميان دو طرف مطرح نشده طرح خواهد شد و مذاكرات ادامه خواهد يافت. ما از سياست هاي مان عدول نخواهيم كرد.
وي با بيان اين كه «هيئت بلندپايه دو كشور تبادلات زيادي خواهند داشت و اين سفرها ادامه دارد» گفت: كميسيون مشترك حمل و نقل درسطح معاونان وزيران دو كشور قرار است برگزار شود. ضمن اين كه وزير مسكن نيز سفري به تركيه خواهد داشت. رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز براي امضاي قرارداد فرهنگي به تركيه سفر خواهد كرد. وزير دولت در امور زنان تركيه نيز براي شركت در اجلاس زنان كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي، هفته آينده عازم تهران خواهد شد.

 



خطيب نمازجمعه تهران: دشمنان با اقدامات تروريستي به دنبال مختل كردن پيوند ملت و نظام هستند

خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران گفت: دشمنان نظام اسلامي قصد دارند با اقدامات تروريستي و ايجاد ناامني پيوند ملت و نظام اسلامي را دچار اختلال كنند.
به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي دوم نمازجمعه تهران با اشاره به اينكه تقوا توشه اي است كه به آن نياز داريم و در خانه برزخ تنها چيزي كه مشكل ما را حل مي كند، تقواست، گفت: خوشا به حال كساني كه توشه تقوا را براي خود مهيا كرده اند.
وي با تسليت شهادت جمعي از عزاداران امام حسين(ع) در روز تاسوعا كه در بندر چابهار به شهادت رسيدند، خاطرنشان كرد: كساني كه چنين جناياتي را مرتكب مي شوند، از پست ترين جانوران اين عالم و مسخ شده هستند.
خطيب نمازجمعه ديروز تهران با اشاره به اينكه در ميان شهداي حادثه تروريستي چابهار كودكي 2ماهه به شهادت رسيد، تصريح كرد: آيا گناه اين شهدا عشق به امام حسين(ع) است؟پس عاملان اين حادثه تروريستي نيز همان مسخ شدگان لشكري هستند كه در كربلا در مقابل امام حسين(ع) ايستادند.
صديقي تاكيد كرد: سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي بيگانگان با حمايت از اين تروريست ها دو هدف را در كشورمان پيگيري مي كنند.
هدف اول سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي بيگانگان ايجاد اختلاف فرقه اي در كشورمان است كه البته اين يك سلاح قديمي در دست انگليس است.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران اظهار داشت: رهبري پيامبرگونه امام خميني(ره) و اكنون خلف صالح ايشان اين مشكل را در كشور حل كرده كه نمونه هاي آن را در سفر مقام معظم رهبري به استان كردستان مشاهده كرديم.
صديقي با اشاره به اينكه ايران اسلامي الگويي براي همه كشورهاي جهان است، خاطرنشان كرد: دشمنان انقلاب اسلامي كشور ايران را به صورت جهشي رو به توسعه و پيشرفت مي بينند و در نتيجه براي مقابله با اين پيشرفت ها قصد ايجاد ناامني دارند.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران ضمن اشاره به هدف دوم دشمنان تاكيد كرد: دشمنان نظام اسلامي قصد دارند با اين اقدامات تروريستي و ايجاد ناامني پيوند ملت و نظام اسلامي را دچار اختلال كنند اما به كوري چشم اين دشمنان همانطور كه ايران اسلامي در طول 8 سال دفاع مقدس چرخه هاي پيشرفت خود را پيگيري كرد، اكنون نيز كه از ثبات برخورداريم به پيشرفتهاي روزافزون ادامه خواهيم داد.
صديقي با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت آيت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهيد آيت الله مفتح از رجال علمي، فلسفي، حوزوي و دانشگاهي بود كه نقطه وصل ميان حوزه و دانشگاه بود.
وي اظهار داشت: ارتباط حوزه با دانشگاه جزو ضروريات و اصول اوليه كشور است و موجب مي شود تا اساتيد و دانشجويان با ايمان و متعهد باشند و از سوي ديگر مولد علم باشند.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران با بيان اينكه دشمنان نظام اسلامي شهيدان مطهري، مفتح و بهشتي را به خاك و خون كشيدند تا چراغ راه علم را در كشورمان خاموش كنند، خاطرنشان كرد: امروز بايد سجده شكر به جاي آوريم كه شهيد شهرياري را در كنار شهيدان مفتح و مطهري مي بينيم و اين امر نشان دهنده اين است كه ولايت مداري در دانشگاهها شكل گرفته است.
وي اظهار داشت: در رسانه هاي خبري مشاهده كرديم كه تظاهرات خياباني در كشورهاي غربي شكل گرفته است و با اين جريانات مردم كشورهاي غربي اكنون به باطن دولتمردان خود آگاه شده اند.
خطيب موقت نمازجمعه ديروز تهران افزود: كشور انگليس كه دم از حقوق بشر مي زند، نتوانست راهپيمايي آرام دانشجويان اين كشور را تحمل كند و دست به ضرب و شتم آنان زد و چهره هاي اين دانشجويان را معرفي كرد.
صديقي خاطرنشان كرد: كشور انگليس با افزايش سه برابري شهريه هاي دانشگاه نشان داد كه تحصيل حق همه انسانها نيست.
همچنين خطيب اين هفته نمازجمعه تهران در خطبه اول با اشاره به اينكه تقوا كليد همه خيرات است، گفت: اگر كسي اهل تقوا باشد، در زندگي گرفتار بن بست نمي شود و خداوند مشكلات وي را دفع و يا رفع مي كند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: كساني كه در زندگي پاكي دارند، خداوند درهاي توفيقات خود را براي آنان باز كرده و موفق به تلاوت قرآن، خدمت به بندگان خدا و پيروزي هاي معنوي يكي پس از ديگري مي شوند.
صديقي در ادامه تصريح كرد: در زندگي مادي خداوند نزول باران را از اموري مي داند كه ايمان و تقوا در آن تاثير دارد.
وي تاكيد كرد: از مصاديق بارز بركات آسماني نزول باران به موقع است و اميدوارم خداوند به ملت ايران كه عاشق امام حسين(ع) هستند و وجودشان مالامال از سوز حسين(ع) است، از بركات تقوا بهره مند سازد.
امام جمعه موقت تهران با تسليت ايام محرم الحرام و روز عاشورا به امام زمان(عج) گفت: حادثه عاشورا زيباترين تابلويي است كه در تاريخ آفرينش ترسيم شده است و خطوط اين تابلو زيباست و باطنش نوري است كه در امتداد زمان و تا انقراض عالم زيبايي خلق كرده، نورافشاني مي كند و با توليد حماسه، ملتها را سرافراز و ستمگران و منافقان را سرافكنده مي سازد.
صديقي اظهار داشت: حادثه عاشورا يك تصادف و جريان اتفاقي نيست و جرياني نبود كه گروهي براي امري ريسك كنند.
وي افزود: جريان عاشورا و برنامه اي كه به دست امام حسين(ع)، شهداي كربلا، حضرت زينب(س) و به رهبري حضرت زين العابدين(ع) واقع شد، جرياني بود كه از آغاز خلقت بازگو شده و تاريخ بشر منتظر اين حادثه بود.
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: همانطور كه ظهور حضرت مهدي(عج) برنامه ريزي شده و محل ظهور و تعداد ياران ايشان مشخص است، جريان كربلا نيز به همين روشني برنامه ريزي شده بود و امام حسين(ع) با ماموريت خداوند از مدينه حركت كرد و به دشت كربلا رسيد.
صديقي گفت: زنان و كودكان و افرادي كه در كاروان امام حسين(ع) در كربلا حضور داشتند، مجري يك دستورالعمل بوده و براي تشكيل يك پايگاه مبارزاتي براي همه خلقت آمده بودند و قدم در جهاد گذاشتند.
وي تصريح كرد: كساني كه ايمان داشته و عمل صالح دارند اما اهل مبارزه با باطل نيستند، از ورشكستگي و خسران نجات پيدا نخواهند كرد و انسان هايي پيروز هستند كه نسبت به ديگران حساسيت و غيرت دارند و با همه وجود خود براي اقامه عدالت و حق در صحنه حاضرند.
صديقي با بيان اينكه حب جاه از بيماريهاي ريشه داري است كه خيلي عميق بوده و به سادگي قابل رفع نيست، خاطرنشان كرد: كربلايي ها عشاق و سرسپردگان ولايت هستند و دلهاي آنان از اغيار پاك است.

 



سفير ايران در عراق: نوري مالكي احتمالاً امروز كابينه را معرفي خواهد كرد

سفير كشورمان در عراق از احتمال تشكيل كابينه توسط نوري مالكي در روز شنبه خبر داد.
حسن دانايي فرد در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين مطلب، درباره اوضاع سياسي عراق نيز اظهار كرد: بسياري از گروه ها به نتيجه رسيده اند و وزارتخانه ها در بين تمامي جريانات فعال در عراق تقسيم شده اند.
وي همچنين از امضاي يادداشت تفاهمي ميان ايران و عراق در زمينه تسهيل صادرات به عراق خبر داد و گفت: در هفته گذشته رئيس استاندارد ايران در سفري به عراق درباره تسهيل صادرات از ايران به عراق يادداشت تفاهمي را به امضا رساندند.

 



برگزاري مراسم پرشور تاسوعا و عاشوراي حسيني در ايران و ديگر كشورها

در سالروز حادثه عاشورا بار ديگر ملت ايران برخاست و زينب گونه با شور كاروان حسيني همراه شد؛ ايران اسلامي در تاسوعا و عاشوراي حسيني غرق در ماتم و عزا بود شهر به شهر و كوچه به كوچه بيرق هاي سوگواري سالار شهيدان زبان گوياي ملت ايران در سوگ بزرگمرد «تاريخ حماسه» بود تا بار ديگر فرياد «هيهات منا الذله» حسين بن علي(ع) را در گستره تاريخ يادآور شود و از شور حسيني و «عقلانيت سرخ» كربلا سخن به ميان آورد.
عاشورا افقي بلند در تاريخ بود كه بزرگترين حامل لواي عاشورائيان در گستره تاريخ از آن خبر زيبايي درك نكرد، عاشورا صحنه رويارويي همه ظلم در برابر همه عدل، و همه خودخواهي در برابر خداخواهي بود. عاشورا شاه بيت فلسفه تاريخ تشيع بود كه تكليف گذشتگان و آيندگان را در انتخاب «مرگ سرخ» يا «سياه» روشن كرد. و اين پيام را جاودانه ساخت كه «آنان كه رفتند كاري حسيني كردند و آنان كه ماندند بايد كاري زينبي كنند وگرنه يزيدي اند» عاشورا نشان داد كه يا بايد تحت ولايت حق بود يا ولايت باطل و راه سومي در طول تاريخ وجود نداشته و نخواهد داشت. در سالروز اين واقعه عظيم نه تنها ايران در سوگ و ماتم عزاي حسيني گريست كه در اقصي نقاط جهان از جمله كشورهاي مسلمان حاشيه خليج فارس، افغانستان، تاجيكستان، پاكستان، عراق و لبنان و... مراسم روز تاسوعا و عاشوراي حسيني با شور خاصي برپا گرديد. نه تنها شيعيان و اهل سنت كه حتي پيروان ديگر اديان نيز در ايران و ديگر كشورها با برپايي خيمه عزاي حسيني در ماتم سالار شهيدان به عزاداري پرداختند. در تهران در روز تاسوعا و عاشورا دسته هاي عزاداري با حركت در خيابان ها و حمل پرچم هاي عزاي حسيني با زنجيرزني و سينه زني ياد شهيد مظلوم كربلا را پاس داشتند. در جنوب تهران هيئات و دسته جات طبق سنت قديمي خود با تجمع در حرم حضرت عبدالعظيم حسني جلوه اي باشكوه از عزاداري اباعبدالله الحسين و ياران صديقش را به نمايش گذاشتند. نكته قابل توجه در مراسم عزاداري امسال حضور پرشور جوانان در قالب خيمه هاي عزاي حسيني بود كه فهم نسل جوان از پيام عاشورا بيانگر بود. علاوه بر تهران در شهرهاي قم و مشهد مقدس دسته هاي عزاداران حسيني با حضور در آستان مقدس حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه سالروز قيام خونين كربلا را پاس داشتند در شهرهاي ديگر از جمله زنجان دسته هاي متمركز عزاداري جلوه اي باشكوه از عزاداري سالار شهيدان را رقم زدند. در مراسم تاسوعا و عاشوراي امسال انسان هاي متفاوت با سلايق و عقايد گوناگون و فارغ از دين و مذهب در عزاي «انسانيت» گريستند و بر هل من ناصر حسيني لبيك گفتند.

 



روزنامه صهيونيستي هاآرتص اعتراف كرد
تباني مديران ويكي ليكس و موساد

هاآرتص از تباني مديران ويكي ليكس با موساد مبني بر عدم انتشار اسنادي كه به امنيت اسرائيل لطمه مي زندخبر داد.
به نوشته روزنامه هاآرتص، با گذشت مدت كوتاهي از انتشار اسناد ويكي ليكس، موجي از فرضيه هاي توطئه در فضاي اينترنت منتشر شده كه در آن اسرائيل متهم شده است كه پشت انتشار اين اطلاعات است و اطلاعات را به نفع منافع خود دستكاري مي كند. در يكي از اين وبلاگ ها كه گوردن داف سردبير وب سايت ضد جنگ «وت رن تودي» آن را تنظيم كرده، اين سوال مطرح شده است كه اطلاعات افشاگرانه درباره اسرائيل كجاست؟
اين روزنامه نوشت: پاسخ ظاهرا معامله مخفيانه اي است كه بين آسانژ موسس ويكي ليكس با مقامات اسرائيلي صورت گرفته است كه تضمين مي كند چنين اطلاعاتي پيش از انتشار حذف شود.
وت رن تودي وب سايتي است كه ديدگاه هاي گوردن داف را درباره نفوذ مخفيانه اسرائيل در مسايل جهان منتشر مي كند.
داف در گفتگو با هاآرتص افزود: كاملا مشخص است كه ويكي ليكس با يك سازمان اطلاعاتي مرتبط است و اين اقدام ناشيانه اسرائيل براي حفظ منافع عمومي خود است.
در همين حال وب سايت عربي زبان «الحقيقه» نيز جزئيات بيشتري را درباره اين تباني مطرح مي كند و به «توافق مخفي» اشاره مي كند كه بين آسانژ و «موساد» ظاهرا در ژنو منعقد شده است و بر اساس آن آسانژ قول داده است هيچ سندي را كه ممكن است به امنيت يا منافع ديپلماتيك اسرائيل لطمه بزند منتشر نكند.
يك وبلاگ نويس ناشناس در »ايندي مديا« نيز نوشت: به نظر مي رسد دولت اسرائيل از اسنادي كه درباره حملات اسرائيل به لبنان و غزه، به ترتيب در سال دو هزار و شش و دو هزار و هشت تا دو هزار و نه وجود داشت، آگاه بود...اين اسناد كه عمدتا از سفارت خانه هاي امريكا در تل اويو و بيروت به دست آمده بود حذف شد و احتمالا به دست آسانژ نابود شد زيرا او تنها فردي است كه كلمه عبوري را مي تواند اين اسناد را باز كند، مي داند. ر مي اوردون مسئول طرح ويكي ليكس در روزنامه لوموند -يكي از پنج روزنامه بين المللي كه آسانژ پيشاپيش نسخه هايي از تلگرام هاي ديپلماتيك را در اختيار آنها قرار داد- مخالف اين ادعا است كه هيچ تلگرامي درباره اسرائيل وجود ندارد. وي گفت: هنوز دهها هزار تلگرام وجود دارد كه منتشر نشده است.
تقريبا درباره هر كشوري مطالبي در اين تلگرام ها وجود دارد. برخي ناظران ديگر توضيحات ديگري درباره نبود اطلاعات افشاگرانه درباره اسرائيل مطرح مي كنند.
اد ابينگتون كنسول سابق امريكا در بيت المقدس مي گويد اين ممكن است به سطح اطلاعاتي مربوط باشد كه دستور خروج از اسرائيل را داشته است. وي گفت: كانالي براي سفارتخانه هاي امريكا وجود دارد كه براي اطلاعات فوق محرمانه از آن استفاده مي كنند و من فكر نمي كنم ويكي ليكس به آن تلگرام ها دسترسي پيدا كرده باشد.

 



عقب نشيني نماينده مجلس هلند از مواضع ضدايراني

واكنش سفارت ايران در هلند به سخنان ضد ايراني يك نماينده مجلس اين كشور موجب عقب نشيني اين نماينده از اظهارات قبلي اش شد.
كيم كورتنوون، عضو حزب آزادي پارلمان هلند، اخيراً طي سخناني راه حل نظامي را براي جلوگيري از دستيابي ايران به آنچه تسليحات هسته اي خوانده بود خواستار شد.
در واكنش به اين اظهارات سفارت ايران در هلند ضمن انتقاد از اين فرد تصريح كرد از اين كه هنوز مشتي از اعضاي يك حزب سياسي هلند «بر طبل جنگ مي كوبند» متأسفيم.
به گزارش خبرگزاري رويتر، سفارت ايران در هلند روز پنج شنبه در بيانيه اي اعلام كرد: سياست هاي جنگ طلبانه، مشمئز كننده و نژادپرستانه حزب آزادي مي تواند اعتبار هلند را به دليل سياست ها و باورهاي ضد اسلامي اش به طرز فزاينده اي تضعيف كند.
حزب آزادي به رياست گيرت ويلدرز، نقشي حياتي را در تشكيل دولت ائتلافي هلند ايفا كرده است.
البته سخنان ضد ايراني اين نماينده پارلمان هلند همچنين باعث شد تا لوريي رزنتال، وزير امور خارجه هلند نيز به پارلمان تأكيد كند كه قرار نيست به ايران حمله اي صورت گيرد.
برهمين اساس كورتنوون هم تحت فشار سياستمداران هلندي بلافاصله از مواضع تند ضدايراني اش عقب نشيني كرد و مدعي شد از سخنانش سوء تعبير شده است و او هرگز از واژه «بمباران» استفاده نكرده است.
از سوي ديگر سخنگوي وزارت امور خارجه هلند هم گفت كه وزير از سخنان كورتنوون فاصله گرفته است.

 



امام جمعه قم: عاملان حرمت شكني عاشوراي 88 در بين مردم جايگاهي ندارند

امام جمعه قم با اشاره به هتاكي عده اي از فتنه گران و آشوبگران در عاشوراي سال گذشته تاكيد كرد: همه كساني كه اين وقايع تلخ را بوجود آوردند و افرادي كه اين اقدامات را تاييد و به آن رضايت دادند، در پيشگاه ملت غيور و انقلابي ايران جايگاهي ندارند.
به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري، امام جمعه موقت قم در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته، كه در شبستان امام خميني(ره) حرم كريمه اهل بيت(ع) برگزار شد، با اشاره به روز يازدهم محرم، سالروز حركت اسراي كاروان كربلا به سمت كوفه، از نقش اسراي كشور در دوران دفاع مقدس به نيكي ياد و تاكيد كرد: آزادگان ما در طول دوران اسارت با پايمردي خود دشمن را به زانو درآوردند و پيروزي ما در جنگ تحميلي به بركت اين پايمردي ها و استقامت ها بود.
وي تصريح كرد: ما بايد اين سرافرازان عزيز را بيشتر گرامي بداريم و امروز به عنوان امناي انقلاب در مسئوليت ها بيشتر از وجود آنها استفاده كنيم زيرا اين عزيزان بيشتر مي توانند پاسدار واقعي انقلاب باشند.
خطيب جمعه قم در ادامه با محكوم كردن حادثه تروريستي در شهر چابهار در تاسوعاي حسيني، شهادت شماري از هموطنانمان در اين حادثه را تسليت گفت و ابراز داشت: اين گونه اقدامات و جنايات تروريستي كار صهيونيست ها، آمريكا و انگليس است كه نمي خواهند در منطقه امنيت وجود داشته باشد و زمينه هاي توسعه و پيشرفت استان فراهم شود.
آيت الله حسيني بوشهري تاكيد كرد: در ميان شهدا و مجروحان اين جنايت، هم از شيعيان وجود دارد و هم از برادران اهل تسنن و اين مسئله نشان مي دهد كه مساله شيعه و سني نيست.
وي بيان داشت: فرهنگ حسيني آن چنان پرجاذبه است كه هم شيعه و هم اهل تسنن در مراسم سوگواري و عزاداري سرور و سالار شهيدان شركت مي كنند.
امام جمعه قم تاكيد كرد: ما از نيروهاي امنيتي كه در اين مدت كوتاه نيز تلاش هايشان قابل تحسين بوده است، مي خواهيم تا ريشه كن كردن عناصر وابسته به استكبار و دشمن از پاي ننشينند.
وي تصريح كرد: از مردم منطقه نيز مي خواهيم هوشياري و هوشمندي خود را حفظ كنند و در برابر توطئه ها و نقشه هاي دشمنان آگاه و بصير باشند، زيرا اينها با دين، خدا و اسلام بيگانه هستند.
آيت الله حسيني بوشهري در ادامه با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت آيت الله مفتح، (روز وحدت حوزه و دانشگاه)، ياد و خاطره آن شهيد بزرگوار را گرامي داشت و گفت: اميدواريم همه ما با توجه به روش و منش شهيد مفتح رهرو خوبي براي ايشان باشيم.
وي با بيان اينكه حوزه و دانشگاه دو ركن كليدي تامين كننده سعادت در كشور و جامعه هستند، وحدت اين دو نهاد مهم را ضروري دانست و ابراز داشت: امام خميني و رهبرمعظم انقلاب درباره وحدت اين دو نهاد مهم تاكيدات بسيار مهمي را ايراد كرده اند و بايد حوزه و دانشگاه وحدت حقيقي و استراتژيك داشته باشند و به منزله دو بال مهم براي وحدت كشور تلاش و حركت كنند.
آيت الله حسيني بوشهري، همچنين با اشاره به حرمت شكني عاشوراي حسيني در سال گذشته از سوي عده اي از آشوب گران و هتاكان، بيان داشت: در سال گذشته عده اي با حرمت شكني و هتاكي، به امام حسين(ع) و مراسم عزاداري آن امام بزرگوار جسارت كردند و فضاي غبارآلود فتنه براي مردم شفاف شد و معلوم شد كه آنها اهداف خطرناكي را در سر مي پرورانند.
وي تاكيد كرد: در هر صحنه اي كه دشمنان بخواهند حركتي بكنند، ملت ايران جواب و عكس العمل مناسبي در مقابله با آنها نشان خواهند داد و ملت غيور و انقلابي ايران اين مسئله را در نهم دي و 22 بهمن سال گذشته به خوبي نشان دادند.
خطيب جمعه قم تصريح كرد: ما امروز اعلام مي كنيم همه كساني كه اين حوادث را بوجود آوردند، افرادي كه تاييد كردند و افرادي كه به اين اقدامات رضايت دادند و تا امروز هم بر تاييد خود اصرار مي ورزند، بدانند كه در پيشگاه ملت ايران جايگاهي نخواهند داشت.

 



در دهه اول محرم امسال صورت گرفت
اهداي 8300 رأس قرباني به حسينيه اعظم زنجان

رئيس هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان گفت: از اول محرم تاكنون قرباني هاي حسينيه اعظم زنجان به 8 هزار و 300 رأس رسيده است.
به گزارش فارس از زنجان، حسينيه اعظم زنجان دومين قربانگاه جهان بعد از منا در عربستان است كه همه ساله مردم و عاشقان اباعبدالله، احشام مختلفي را به آن نذر مي كنند. دومين قربانگاه جهان امسال نيز شاهد انبوه نذورات مختلف با نيت هاي مختلف بود كه نشان از عشق و ارادت مردم به اين مسجد دارد.
رئيس هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان گفت: امسال تعداد قرباني هاي حسينيه اعظم زنجان به 8 هزار و 300 رأس رسيده است.
جواد غم پرور با اشاره به اينكه امسال پول 3 هزار و 620 رأس گوسفند به دسته عزاداري حسينيه اعظم اهدا شده است، افزود: پول اين تعداد بالغ بر 5 ميليارد و 683 ميليون و 592 هزار ريال بوده است. وي تعداد گوسفندهاي ذبح شده در روز هشتم محرم را يك هزار و 300 رأس گوسفند اعلام كرد و گفت: همچنين تعداد 3هزار و 430 رأس گوسفند زنده تحويل حسينيه اعظم زنجان شده است.
رئيس هيئت امناي مسجد حسينيه اعظم زنجان در مورد جمع نذورات مردمي به حسينيه اعظم را شامل نذورات نقدي و پول گوسفندان در اجتماع عظيم و باشكوه حسينيه اعظم زنجان را 9ميليارد ريال اعلام كرد.
وي در ادامه درآمد كل سال گذشته حسينيه اعظم زنجان را به بيش از 17ميليارد و 371ميليون و 678هزار ريال اعلام كرد. همه ساله ميزان نذورات نقدي و احشام حسينيه اعظم زنجان از اول محرم تا اول محرم سال بعد جمع بندي و اعلام مي شود.

 



جانشين فرمانده انتظامي: سرمايه گذاري در انسداد مرزهابازگشت پذير است

جانشين فرمانده انتظامي گفت: سرمايه گذاري براي انسداد مرزها موجب از بين رفتن بسياري از هزينه هاي تحميلي در قالب قاچاق كالا و موادمخدر و محصولات مخرب فرهنگي به كشور مي شود.
به گزارش ايسنا سرتيپ احمدرضا رادان روز سه شنبه با بيان اينكه اعتبارات تخصيص يافته براي انسداد مرزهاي كشور كافي نيست، افزود: توجه بيشتر دولت و مجلس به اين موضوع مي تواند در بحث ارتقاي امنيت كشور بسيار تاثيرگذار باشد و در حال حاضر هماهنگي و همكاري خوبي بين دولت و مجلس در اين زمينه وجود دارد.
جانشين فرمانده انتظامي كشور با اشاره به اينكه هزينه در زمينه انسداد مرزها يك سرمايه گذاري بازگشت پذير است گفت: انسداد مرزها گام مهمي در زمينه ارتقاء امنيت كشور است و اميدواريم در اين زمينه با تخصيص اعتبار لازم بتوانيم گام هاي اساسي برداريم.
وي با اشاره به امنيت مرزهاي كشور، تصريح كرد: نيروي انتظامي انسداد مرزهاي خشكي كشور را در اولويت كار خود قرارداد و در اين راستا در حال حاضر منطقه سيستان در استان سيستان و بلوچستان به كلي مسدود شده است و در جنوب اين استان نيز اقدامات خوبي صورت گرفته است.
رادان خاطر نشان كرد: امروز انسداد مرزها در جنوب شرقي كشور شامل استانهاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي و بخشي از استان سيستان و بلوچستان و منطقه شمال غرب كشور شامل استانهاي آذربايجان غربي، كردستان و بخشي از كرمانشاه در اولويت كار قرار دارد.
جانشين فرمانده انتظامي با بيان اينكه در زمان حاضر امنيت در استانهاي خراسان رضوي و جنوبي و بخش هايي از سيستان و بلوچستان تامين شده است، افزود: اميدواريم با تخصيص اعتبارات كافي بخش هاي باقي مانده زودتر مسدود شوند.
رادان با بيان اينكه در حال حاضر با وجود ناامني هاي گسترده در مرزهاي كشورهاي همسايه ايران، شاهد وضعيت مطلوب امنيتي در كشور هستيم، گفت: با توجه به شاخص هايي كه وجود دارد، در حال حاضر وضعيت امنيتي كشور در حد قابل قبولي است.
رادان افزود: استكبار جهاني برنامه هاي مختلفي براي ايجاد ناامني در كشور دارد و بحث ترورها نيز نشات گرفته از اين امر است. وي از افزايش تجهيزات و امكانات انتظامي در جنوب استان كرمان خبر داد و گفت: امنيت در استان كرمان مطلوب است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14