(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 28  آذر 1389- شماره 19817

طراحي لباس هايي بر اساس موازين اسلامي در وزارت كشور
پس از گذشت 6 روز معدنچيان همچنان در عمق 600متري معدن راور گرفتارند
رئيس شوراي شهر تهران: معمار انگليسي سراي قرآن شناختي از اسلام ندارد
تشديد برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا درتهران
مديرعامل رجا: افزايش قيمت بليت قطار در دستور كار نيست
تا اطلاع ثانوي صدور آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي متوقف شد
وقوع 32 فقره آتش سوزي بدون خسارت جاني در دهه اول محرم
از سال آينده نمره از پايه اول تا سوم ابتدايي براي هميشه حذف مي شود
قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري: پرونده قاتل سعادت آباد به ديوانعالي كشور ارسال شد
جهت اطلاع دانش آموزان تهراني امتحانات نيمسال نخست سال تحصيلي از 8 دي آغاز مي شود
ثبت نام بيش از نيم ميليون نفر در كنكور 90
رويدادهاي خارجي
شعله هاي آتش اين بار در جنگل هاي آمل زبانه كشيد
تمام نيروهاي شركتي آموزش و پرورش قراردادي مي شوند
معاون دانشجويي وزارت علوم: دانشجويان متقاضي نقل و انتقال تا 15دي منتظر باشند
مسجدالسلام در قلب اروپا



طراحي لباس هايي بر اساس موازين اسلامي در وزارت كشور

معاون اجتماعي ناجا از طراحي لباس هايي براساس موازين اسلامي در شوراي اجتماعي وزارت كشور خبر داد.
سردار بهمن كارگر گفت: اصل بر اين است كه در طراحي اين لباس ها حجاب اسلامي رعايت شود.
وي افزود: درباره عفاف و حجاب نمي توان چيزي را به صورت استاندارد مصوب كرد تنها مي توان يك الگو را در زمينه حجاب نشان داد و براساس آن الگو افراد خود را تطبيق دهند.
كارگر گفت: اين كه بگوئيم همه يك نوع لباس و يك نوع پوشش را داشته باشند اين گونه نيست و كشور نيز به دنبال چنين چيزي نيست.
به گزارش ايسنا، معاون اجتماعي ناجا افزود: رعايت حدود شرعي موضوعي است كه بايد تبيين و واضح شود البته در دانشگاه هاي بزرگ دنيا ضوابطي براي پوشيدن لباس دانشجويان در موقع تحصيل و استراحت در خوابگاه ها معلوم كرده اند ما هم بايد چنين چيزي را در كشور تنظيم و ابلاغ كنيم، هر چند در حال حاضر نيز چنين مواردي وجود دارد، اما كافي نيست.

 



پس از گذشت 6 روز معدنچيان همچنان در عمق 600متري معدن راور گرفتارند

در حالي كه شش روز قبل به دليل ريزش مجدد معادن كرمان چهار معدنچي در عمق 600متري معدن زغال سنگ هجدك گرفتار شدند پس از خارج كردن جسد يك نفر از آنها سرنوشت سه معدن كار ديگر همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد.
به گزارش خبرنگار مهر در كرمان، در حالي كه ظهر روز سه شنبه هفته گذشته بر اثر ريزش مجدد معادن زغال سنگ هجدك در شهرستان راور چهار معدنچي اين معادن بار ديگر دچار سانحه شدند همچنان داستان اين سانحه ادامه دارد و حضور خانواده هاي معدنكاران در محل و نگراني آنها تداعي گر صحنه گرفتار شدن معدنكاران شيليايي در زير آوار است.
در اين حادثه تاكنون مرگ يك نفر از معدنچيان قطعي شده است و جسد وي روز بعد از حادثه در روز چهارشنبه از عمق 600 متري معدن هجدك بيرون كشيده شد اما متاسفانه پس از گذشت 6 روز همچنان سرنوشت سه معدنكار ديگر نامشخص است.
اين در حالي است كه به دليل عمق بسيار زياد معدن و شدت سانحه و عدم جريان هوا در اين قسمت از معدن و احتمال نشت گاز، امكان زنده بودن سه معدنكار متاسفانه بسيار كم تخمين زده مي شود اما تلاشها براي آواربرداري معدن و رسيدن به منطقه سانحه همچنان توسط امدادگران ادامه دارد.
نكته قابل تامل اينكه گروه ايمني وزارت صنايع و معادن هم كه به صورت زميني به سمت اين معدن در حال انتقال بودند در ميانه راه دچار حادثه شده اند و هم اكنون اعضاي اين گروه امدادي و كارشناسان در يكي از بيمارستانهاي كرمان بستري شده اند.
با اين وجود طبق اعلام مسئولان آواربرداري، تلاش براي رسيدن به كارگران در اعماق معدن ادامه دارد.
فرماندار راور نيز در گفت وگو با ايرنا گفت: حادثه اتفاق افتاده در معدن هجدك راور در نوع خود نادر و عجيب است و به همين دليل سرعت كار براي بيرون آوردن معدنچيان كند پيش مي رود.
«فرج الله عارفي» افزود: تنها نمونه مشابه حادثه معدن هجدك راور قبل از انقلاب در سطح محدودتري و با هفت روز عمليات اتفاق افتاده است.
وي ادامه داد: تمامي پيشكسوتان كار در معدن كه 35 تا 40 سال سابقه كار دارند، مي گويند تاكنون در تاريخ كاري خود با چنين حادثه اي روبه رو نبوده اند.
عارفي تصريح كرد: ذغال به صورت پودر در معادن وجود دارد و قابل كنترل نيست و با توجه به حجم زياد كار، نيروهاي امداد و نجات بايد كار بيرون آوردن كارگران از معدن را با در نظر گرفتن حفظ جان خود انجام دهند.
فرماندار راور ادامه داد: معدن هجدك راور در اعماق كوه شرايط ويژه اي دارد و تنها گردنه هايي براي سينه خيز شدن عمودي يكي از نيروهاي امداد و نجات ايجاد كرده اند.
وي گفت: متاسفانه هنوز سه معدنچي ديگر اين حادثه از زير زمين به بيرون انتقال نيافته اند اما تيم هاي مختلف كارشناسي از دو روز پيش بسيج شده اند و همه راهها را با نشست هاي برگزار شده و طرح هاي تهيه شده انجام مي دهند.

 



رئيس شوراي شهر تهران: معمار انگليسي سراي قرآن شناختي از اسلام ندارد

رئيس شوراي شهر تهران با انتقاد از شهرداري گفت: معمار انگليسي سراي قرآن شناختي از اسلام ندارد.
مهندس مهدي چمران اظهار داشت: برخي از پروژه ها كه ازمعنويت بيشتري برخوردار است، بايد حساسيت بيشتري داشته باشند و با توجه به اين كه پروژه سراي قرآن هنوز نهايي نشده است، مي توانيم روش آن را اصلاح كنيم.
وي با بيان اين كه معمار اين پروژه با صداقت و صراحت ميزان توانايي (شناخت ناكافي) خود را اعلام كرده است، اظهار كرد: اين صداقت قابل تقدير است.
وي با اشاره به معمار مسجد «شيخ فضل الله» كه قبل از معماري به سفر كربلا رفته بود، گفت: تا زماني كه فردي به شناخت كافي از اسلام نرسد، نمي تواند بنايي را همچون يك مسجد ايجاد كند.
خسرو دانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران نيز اعتراض اعضاي شورا را به انعقاد قراردادي با يك شركت انگليسي براي احداث سراي قرآني اعلام كرد و گفت: شورا تاكيد بر اصلاح اين قرارداد دارد، چرا كه يك اروپانشين مسيحي، فرد مناسبي براي معماري سراي قرآني نيست، حتي اگر به صورت رايگان طراحي كند.
به گزارش شبكه ايران در جلسه اخير شوراي شهر قرار شد مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران توضيحات تكميلي را درباره اين موضوع ارائه كند.

 



تشديد برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا درتهران

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از تشديد برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا درتهران خبر داد.
سردار حسين رحيمي از ارائه طرح جديد پليس به شوراي عالي ترافيك براي كاهش بار ترافيك و جلوگيري از تشديد آلودگي هوا خبر داد و گفت: از هفته جاري برخورد پليس با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا تشديد مي شود.
وي گفت: طرح سراسري زوج و فرد در تهران تجربه خوبي از همكاري مردم و پليس در مديريت و كنترل ترافيك بود كه از ديروز (شنبه) به حالت گذشته برگشته و درمحدوده هاي قبلي اجرايي مي شود.
رحيمي ادامه داد: طرح جديد پليس راهور تهران در زمينه كاهش ترافيك هفته جاري به شوراي عالي ترافيك اعلام مي شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا تصريح كرد: از ابتداي هفته جاري برخورد پليس با اين خودروها تشديد شده و بدون اغماض با خودروهاي دولتي و غير دولتي دودزا برخورد جدي مي كند.
به گزارش مهر وي در ادامه همكاري مردم وهيئت ها را در برپايي مراسم دهه اول محرم مناسب دانست و گفت:خوشبختانه درمراسم امسال هيچ مشكل ترافيكي در تهران رخ نداد.

 



مديرعامل رجا: افزايش قيمت بليت قطار در دستور كار نيست

فروش بليت قطارهاي مسافري حد فاصل 11 دي تا 25بهمن ماه امروز يكشنبه به طور همزمان در مراكز فروش و اينترنت آغاز مي شود.
شركت قطارهاي مسافري رجا اعلام كرد: در اين تاريخ بليت قطار محورهاي آذربايجان، شمالغرب، شمال، جنوب، جنوبشرق و قطارهاي كمربندي محورهاي ياد شده آغاز مي شود.
بليت قطارهاي محور مشهد شامل قطارهايي از تهران به سمنان، شاهرود، نيشابور، مشهد، خواف، طبس و بالعكس همچنين قطارهايي از سمنان، شاهرود، آزادور، خواف، طبس و سرخس به مشهد مقدس و بالعكس نيز از طريق سيستم جديد راس ساعت 30:9 روز دوشنبه 29 آذرماه، به طور همزمان در مراكز فروش و سايت اينترنتي اين شركت انجام مي شود.
متقاضيان خريد بليت قطار از طريق اينترنت در سيستم جديد
شركت رجا بايد از قبل
در سايت جديد به نشاني
(http://ticket2rajair) ثبت نام كرده و كد كاربري جديد دريافت كرده باشند.
بليت قطارهاي بين المللي براي فاصله زماني 11 دي تا 52 بهمن ماه سال جاري نيز ساعت 03:9 روز سه شنبه 03 آذرماه، در دفاتر فروش بليت قطار سراسر كشور آغاز خواهد شد.
به گفته مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا هيچ برنامه اي براي افزايش قيمت بليت در دستور كار نيست.

 



تا اطلاع ثانوي صدور آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي متوقف شد

رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران از توقف صدور آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي تا اطلاع ثانوي خبر داد.
غلامحسين زمان آبادي افزود: به دليل آلودگي هوا صدور آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي متوقف شده و هنوز زمان مجدد آن مشخص نيست.
وي افزود: هنوز تصميمي براي صدور مجدد آرم هاي روزانه و هفتگي نداريم؛ اگر بارندگي نداشته باشيم دوباره شاهد شرايط بحران خواهيم بود.
زمان آبادي ادامه داد: تا زماني كه آلودگي هوا برطرف نشود شروع به صدور آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي نخواهيم كرد.
به گزارش ايسنا به گفته رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران در مجموع مجوز صدور 100هزار آرم طرح ترافيك داريم كه 90 هزار آرم به صورت سالانه و 10 هزار به صورت روزانه و هفتگي صادرمي شود.
همچنين به گزارش ايسنا در نخستين روز لغو طرح سراسري طرح زوج و فرد در تهران تعداد نقاط درگير ترافيك سنگين در پايتخت 20 درصد افزايش يافت.
براساس اطلاعات رسيده ترافيك صبحگاهي امروز در مقايسه با شنبه هفته گذشته در اكثر بزرگراه ها و معابر شرياني درجه يك و 2 پايتخت با ترافيك سنگيني مواجه بودند.
از سوي ديگر براساس آمارهاي مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران تا ساعت 12 ظهر شنبه تعداد نقاط درگير ترافيك سنگين در تهران در مقايسه با شنبه هفته گذشته كه طرح سراسري زوج و فرد اجرا مي شد، 20 درصد افزايش يافته است.
اين افزايش در حالي است كه به نظر مي رسد هنوز تمامي شهروندان تهراني از لغو سراسري طرح زوج و فرد اطلاع ندارند، به شكلي كه آمارها در مقايسه با ساير شنبه هاي مشابه كه طرح ترافيك زوج و فرد به حالت عادي اجرا مي شود، افزايش نداشته است.

 



سازمان آتش نشاني خبر داد
وقوع 32 فقره آتش سوزي بدون خسارت جاني در دهه اول محرم

مسئول ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني تهران بزرگ از وقوع 32 فقره آتش سوزي بدون خسارت جاني در 10 روز اول ماه محرم امسال در تهران خبر داد.
پيمان نيك بخت در گفت وگو با ايسنا گفت: در 10 روز اول ماه محرم امسال 32 مورد آتش سوزي در هيات ها و تكايا در پايتخت رخ داد كه خوشبختانه هيچ كدام از اين حوادث تلفات جاني در پي نداشته و خسارات محدود مالي را بر جاي گذاشته است.
وي ادامه داد: عمده اين حوادث مربوط به روز عاشورا بوده كه بيشتر اين آتش سوزي ها بر اثر مجاورت چادر تكايا در مجاورت بخاري به وقوع پيوسته است.

 



از سال آينده نمره از پايه اول تا سوم ابتدايي براي هميشه حذف مي شود

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش از حذف نمره براي هميشه از سال آينده براي پايه هاي اول تا سوم ابتدايي خبر داد.
فاطمه قربان در گفت وگو با ايسنا با اشاره به حذف نمره از پايه اول، دوم و سوم مقطع ابتدايي از سال آينده، گفت: آنچه كه در آموزش و پرورش نهايي شده، حذف نمره از سه پايه مذكور است، اما تسري اين مصوبه به پايه چهارم و پنجم دبستان منوط به پژوهش و بررسي دقيق تر است.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ارزشيابي تحصيلي دانش آموزان گفت: ارزشيابي تحصيلي براساس يافته هاي علمي، نيازهاي جديد، تجارب، ساير ملل و نظرات معلمان، مديران و كارشناسان صورت گرفته و تحت عنوان «سنجش و ارزشيابي تحصيلي» تبيين شده است.
وي يادآور شد: در ارزشيابي تحصيلي، هر دانش آموز فقط با عملكرد گذشته خود با نگاه تشويقي و اهداف پيش بيني شده، مقايسه مي شود، چرا كه ارزشيابي تحصيلي جريان دو سويه از سوي معلم و دانش آموز است و دانش آموز بايد در آن مشاركت فعال داشته باشد. خانم قربان خاطرنشان كرد: بازخورد متناسب با عملكرد همراه با ارائه رهنمود به دانش آموز، معلم و اوليا يكي از بخش هاي سنجش و ارزشيابي به صورت كيفي است و از عدد در اين بازخورد استفاده نمي شود.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: فرآيند سنجش و ارزشيابي بايد يك فرصت و موقعيت يادگيري باشد و اين نگاه بايد در دانش آموز، معلم و اوليا تقويت شود تا سنجيده شدن و مورد ارزيابي قرار گرفتن به يك موقعيت تنش زا، اضطراب آور و رعب انگيز تبديل نشود.

 



قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري: پرونده قاتل سعادت آباد به ديوانعالي كشور ارسال شد

قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران گفت: پرونده متهم قتل در سعادت آباد به ديوانعالي كشور ارسال شد.
نورالله عزيزمحمدي قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران گفت: پرونده «يعقوب» قاتل حادثه سعادت آباد، ديروز براي رسيدگي و اعلام نظر درباره حكم صادره به ديوانعالي كشور ارسال شد.
به گزارش فارس، پيش از اين دادگاه، يعقوب را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام رابطه نامشروع با كيميا به تحمل 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت نمايي با چاقو به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم كرده بود.
صبح روز 6 آبان امسال، اهالي خيابان هاي منتهي به ميدان كاج واقع در منطقه سعادت آباد، با فريادهاي كمك خواهي مرد جواني به خيابان آمدند.
مردم در خيابان، جواني را مشاهده كردند كه توسط شخص ديگري به شدت مجروح شده و فرد ضارب به هيچ كس اجازه دخالت براي نجات جوان مصدوم را نمي دهد.
بعد از گذشت دقايق طولاني از اين حادثه، نه مردم و نه ماموران پليس حاضر در صحنه به خود اجازه برخورد با عامل اين جنايت را ندادند تا اين كه جوان مجروح مقابل چشمان مردم و ماموران پليس جان داد.
با توجه به حساسيت فوق العاده اي كه بعد از اين قتل در سطح جامعه ايجاد شد، رئيس قوه قضاييه دستور داد تا پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسيدگي شود.

 



جهت اطلاع دانش آموزان تهراني امتحانات نيمسال نخست سال تحصيلي از 8 دي آغاز مي شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تاريخ آغاز امتحانات نيم سال نخست سال تحصيلي دانش آموزان تهراني را 8 دي ماه اعلام كرد.
محمود حسيني در گفت وگو با فارس در رابطه با زمان برگزاري امتحانات نيم سال نخست مدارس گفت: امتحانات نيم سال نخست در مقاطع راهنمايي و متوسطه به صورت هماهنگ براي دانش آموزان دختر و پسر از هشتم ديماه آغاز و تا 24 همين ماه ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به برگزاري امتحانات دانش آموزان دبستاني گفت: برگزاري امتحانات در دبستان ها هم به صورت ارزشيابي توصيفي است و برنامه ريزي ها براي انجام اين امر در مقطع ابتدايي با ديگر مقاطع متفاوت است.
حسيني با اشاره به الزام حضور تمام دانش آموزان براي شركت در امتحانات نيم سال نخست تصريح كرد: تمام دانش آموزان مقاطع راهنمايي و متوسطه بايد در زمان مقرر در جلسه امتحان حضور يابند.
وي خاطرنشان كرد: مديران مدارس در راستاي آمادگي بيشتر دانش آموزان در جلسه امتحان مي توانند درخواست خود مبني بر تعطيلي ساعتي مدرسه را به آموزش و پرورش مناطق اعلام كنند، تا بعد از بررسي اين موضوع در كميسيون هاي خاص و در صورت عدم مشكل، به آنها اجازه انجام اين امر داده شود.
بنابراين گزارش در تعطيلي ساعتي، دانش آموزان تنها براي برگزاري امتحان به مدرسه مي آيند و پس از آن به منزل بازمي گردند.

 



رويدادهاي خارجي

روزي كه آبشار نياگارا خشك شد
41 سال پيش مهندسان آبشار نياگارا را خشك كردند.
به گزارش ديلي ميل، رانش زمين در سال هاي 1931/1310 و 1954/ 1333 در محوطه نياگارا، صخره هاي زيادي را به بستر آبشار روانه كرد و بررسي هاي دقيق تر نشان داد وجود اين صخره ها مي تواند به اثرات زيان باري منجر شود. اين شد كه در سال 1969/1348، مهندسان ارتش با احداث سدي روي رودخانه، مسير آب را از آبشار نياگارا منحرف كردند و براي اولين بار در 12 هزار سال گذشته، اين آبشار را خشك كردند.
هدف آن ها اين بود كه بستر آبشار را از صخره هاي بزرگ پاك سازي كنند، اما پس از هفت ماه اين پروژه منتفي شد، چرا كه برآوردهاي جديد مالي از هزينه بسيار سنگين انجام اين پروژه حكايت داشت. به همين دليل، مهندسان به محكم سازي بخش هاي ضعيف تر آبشار و كاهش اثرات فرسايش پرداختند. درنهايت، در نوامبر 1969/ آبان 1348، آن ها سد انحرافي را منفجر كردند و جريان آب را برقرار كردند. اين چنين شد كه بار ديگر توريست ها توانستند شاهد ريزش 170 هزار متر مكعب آب در هر دقيقه از آبشار نياگارا باشند.

 



رويدادهاي خارجي

روزي كه آبشار نياگارا خشك شد
41 سال پيش مهندسان آبشار نياگارا را خشك كردند.
به گزارش ديلي ميل، رانش زمين در سال هاي 1931/1310 و 1954/ 1333 در محوطه نياگارا، صخره هاي زيادي را به بستر آبشار روانه كرد و بررسي هاي دقيق تر نشان داد وجود اين صخره ها مي تواند به اثرات زيان باري منجر شود. اين شد كه در سال 1969/1348، مهندسان ارتش با احداث سدي روي رودخانه، مسير آب را از آبشار نياگارا منحرف كردند و براي اولين بار در 12 هزار سال گذشته، اين آبشار را خشك كردند.
هدف آن ها اين بود كه بستر آبشار را از صخره هاي بزرگ پاك سازي كنند، اما پس از هفت ماه اين پروژه منتفي شد، چرا كه برآوردهاي جديد مالي از هزينه بسيار سنگين انجام اين پروژه حكايت داشت. به همين دليل، مهندسان به محكم سازي بخش هاي ضعيف تر آبشار و كاهش اثرات فرسايش پرداختند. درنهايت، در نوامبر 1969/ آبان 1348، آن ها سد انحرافي را منفجر كردند و جريان آب را برقرار كردند. اين چنين شد كه بار ديگر توريست ها توانستند شاهد ريزش 170 هزار متر مكعب آب در هر دقيقه از آبشار نياگارا باشند.

 



شعله هاي آتش اين بار در جنگل هاي آمل زبانه كشيد

بخشدار مركزي آمل از وقوع آتش سوزي در جنگل هاي منطقه «زائر سرلهاش» اين شهرستان از شامگاه جمعه خبر داد.
«يحيي عسگري پور» در گفت وگو با ايرنا گفت: هنوز از مساحت منطقه آتش سوزي آمار دقيقي اعلام نشده اما نيروهاي امدادي شامل منابع طبيعي، آتش نشاني، هلال احمر، گروه هاي كوهنوردي و نيروهاي محلي براي مهار آتش در محل آتش سوزي حضور دارند.
وي افزود: صعب العبور و صخره اي بودن منطقه جنگلي لهاش، اطفاي حريق را براي نيروهاي امدادي مشكل كرده است.
بخشدار مركزي آمل ادامه داد: نيروهاي امدادي اكنون در مسيرهاي سرايت آتش به ساير مناطق با قطع درخت و گودبرداري اقدامات اوليه را براي اطفاي كامل آن انجام داده اند.
عسگري پور، از علت وقوع آتش سوزي در منطقه جنگلي لهاش اظهار بي اطلاعي كرد و ادامه داد: خشك بودن برگ و زمين اطراف اين جنگل در گسترش سطح آتش سوزي در اين منطقه نقش داشته است.

 



تمام نيروهاي شركتي آموزش و پرورش قراردادي مي شوند

تمام نيروهاي شركتي آموزش و پرورش قراردادي مي شوند و از اين پس حقوق آنها براساس قراردادهاي منعقده پرداخت خواهد شد.
جعفر بابايي مديركل امور اداري و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل اين تصميم خبر داد و افزود: پيش از اين دكتر احمدي نژاد بر حذف فعاليت شركتهاي پيماني تاكيد كرده و طي بخشنامه اي دستگاهها را ملزم به انعقاد قرارداد انجام كار معين با نيروهاي شركتي كرده بود كه آن را به همه ادارات آموزش و پرورش ابلاغ كرديم.
مديركل امور اداري و تشكيلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماده 32 قانون مديريت خدمات كشوري گفت: نمودار سازماني و تشكيلات تفصيلي مربوط به تعداد پست هاي سازماني حوزه ستادي و ساير تشكيلات تفصيلي و تعداد پست هاي سازماني ادارات كل استانها و مراكز آموزشي (اعم از اداري و آموزشي مدارس) در سطح كل كشور مورد تاييد و موافقت معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري قرار گرفته كه به دنبال آن احكام تمامي نيروهاي «شركتي» تبديل وضعيت يافته به «قراردادي» صادر شده است.

 



معاون دانشجويي وزارت علوم: دانشجويان متقاضي نقل و انتقال تا 15دي منتظر باشند

معاون دانشجويي وزارت علوم گفت: نتايج مكاتبات دانشگاه هاي مبدا و مقصد براي نقل و انتقال دانشجويان تا 15 دي ماه به اطلاع دانشجويان مي رسد.
محمود ملاباشي، معاون دانشجويي وزارت علوم در گفت وگو با فارس با بيان اينكه اجراي آيين نامه نقل و انتقال دانشجويان دوره زماني ويژه اي دارد افزود: دوره زماني آيين نامه نقل و انتقال دانشجويان از آبان آغاز مي شود و تا 15 دي ماه ادامه دارد.وي گفت: در آبان ماه دانشجويان تقاضاي خود را ارائه مي دهند و از اول تا 15 آذرماه درخواست انتقال دانشجو را دانشگاه هاي مبدا بررسي كرده و با دانشگاه هاي مقصد مكاتبه مي كنند.وي گفت: تمام سعي وزارت علوم اين است كه پاسخ درخواست هاي نقل و انتقال دانشجويان ولو منفي را به موقع اطلاع رساني كند.

 



مسجدالسلام در قلب اروپا

بزرگترين و زيباترين مسجد اروپا روز جمعه در شهر روتردام هلند با حضور نمازگزاران به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا، «مسجدالسلام» پس از هفت سال كه از آغاز ساخت آن مي گذشت، روز جمعه با حضور «احمد ابوطالب» شهردار روتردام و «حميد كركوس» عضو شوراي اين شهر افتتاح شد.
برپايه اين گزارش، علت طولاني شدن ساخت اين مسجد، مشكلات مالي و كارشكني هاي نژادپرستان هلندي عنوان شده است.ظرفيت مسجدالسلام حدود 1500 نفر است و داراي فروشگاه، كتابخانه، آشپزخانه و سالن كنفرانس مي باشد و از لحاظ موقعيت جغرافيايي در جنوب شهر روتردام در منطقه عمدتا مسلمان نشين قرار دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14