(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول  دی 1389- شماره 19820

اصلاح الگوي مصرف شرط گذر موفق از تابستان 90
طرح دوركاري تا پايان سال در دانشگاههاي كشور اجرايي مي شود
ايران در كيهان
نماينده مردم شيراز در مجلس: پالايشگاه شيراز با 3ميليارد دلار اعتبار احداث مي شود
رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:
هر دانش آموزي كه وارد مدرسه مي شود 3 تا 5 دندان پوسيده دارد
ايجاد 9 هزار فرصت شغلي درخراسان جنوبي
باحضور خيل عظيم عزاداران حسيني ضريح امامزاده شهيدان ابركوه پرده برداري شد
احداث 8 سوله براي استقرار كاروان راهيان نور در خرمشهر
فراز و نشيب هاي مسكن مهر در خوانسار پايان يافت
عمليات اجرايي مصلاي بزرگ دهلران آغاز شد
تا پايان سال جاري پليس شهردر اصفهان تشكيل مي شود
حضور بيش از 120 شركت در هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري
ناظر گمركات گيلان: ترانزيت كالا از گمركات گيلان 46 درصد افزايش يافت
مراجعه برخي متقلبان به در منازل براي نصب صندوق پستي
پمپ بنزين هاي استان البرز به سامانه پرداخت الكترونيكي مجهز شد



اصلاح الگوي مصرف شرط گذر موفق از تابستان 90

ميزان بارندگي و نزولات جوي در فصل پاييز و زمستان ملاك خوبي براي تعيين خنك سالي يا پرآبي در سال آينده است كه تقريبا از روي آثار و ظواهر آن هر كس مي تواند براساس اين قاعده وضعيت سال آينده را از لحاظ منابع آبي پيش بيني و ارزيابي كند.
اما كاهش شديد ميزان بارندگي و نزولات جوي در پاييز امسال كه متاسفانه به يك موضوع ملي تبديل شده است، سال آينده را سالي كم آب، خشك و بي روح ترسيم مي كند. اين موضوع زماني يك هشدار جدي تلقي مي شود كه متاسفانه در شهرهاي شمالي كشور كه همواره طلايه دار و ركوردشكن ميزان بارندگي در كشور ما هستند از وضعيت خشكسالي مستثني نبودند. طوري كه در مازندران كه زماني حدود 8ماه از سال بارندگي بود و آن قدر باران مي باريد كه فكر كردن به موضوعي مثل خشكسالي و كمبود بيش از هر چيز شبيه يك لطيفه و مزاح بود. اما روزهاي طلايي مازندران از 90 روز در فصل پاييز هر سال به كمتر از 5 روز در پاييز امسال رسيده است.
بنابراين هم اكنون كه كشور وارد يك مرحله بحران و هشدار در حوزه كاهش منابع آبي شده است از مسئولان و مردم، هر كس به اندازه اي خود براي بهبود وضعيت مسئول است.
مسئولان و مديران منابع آبي كه در سال هاي پرباران نگراني و دغدغه اي نداشتند و براي روزهاي خشك و كم آب در مديريت منابع آب كشور، فرهنگ سازي در مصرف و شبكه توزيع نامناسب و پرمصرف فكري اساسي نكردند به اندازه خود و مسئول درجه يك به شمار مي روند.
شهرونداني كه بدون توجه به هر نوع حد و مرزي و با جرات و جسارت و بي خيالي آب سالم و تصفيه شده را براي شستن اتومبيل، حياط و خيابان بكار مي گيرند از طرف ديگر مسئول مي باشند.
در اين ميان مي بايست به آموزه هاي ديني و اسلامي توجه كرد و با استفاده از فناوري هاي روز و ارايه مدل هاي موفق ضمن فرهنگ سازي با افراد بي قيد و بند در حوزه مصرف يا همان مشتركان پرمصرف به جد برخورد شود. واقعا جاي بسي شرمساري است كه در كشوري كه امام و بنيانگذار انقلاب اسلامي در مقابل نصف ليوان آب به عنوان يك نعمت الهي احساس مسئوليت مي كرد و يك ورق كاغذ بر روي ليوان قرار مي داد تا مجددا مورد استفاده واقع شود، اسراف و مصرف بي برنامه آب به يك فرهنگ غلط و فراگير تبديل شده است.
خبرنگار كيهان در بابل

 



طرح دوركاري تا پايان سال در دانشگاههاي كشور اجرايي مي شود

بابل- خبرنگاركيهان:
مديركل دفتر تحول اداري و بهره وري وزارت علوم تحقيقات و فناوري گفت: طرح دوركاري تا پايان سال در دانشگاهها اجرائي مي شود.
ايمان كفائي مهر طي گفت وگويي با كيهان اعلام كرد: وزارت علوم 40درصد از كارهاي اجرائي اين طرح را پيش برده است كه از هفته آينده عملياتي خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه طرح دوركاري نيروهاي رسمي و پيماني را شامل مي شود ادامه داد: اين طرح طبق آيين نامه اجرائي شامل نيروهاي شركتي و قراردادي نخواهد شد و درصورت اجرا تصميم گيري با نظر رييس دستگاه مي باشد. وي در خاتمه گفت: طرح دوركاري برروي يك پرسنل به صورت آزمايشي در حوزه معاونت اداري و مالي وزارت علوم درحال انجام است كه در دانشگاه صنعتي بابل بهترين شيوه براي تست در حوزه پژوهشي مي باشد.

 



ايران در كيهان

توزيع شير در مدارس همدان
همدان - خبرنگار كيهان: 300 هزار دانش آموز در استان همدان تحت پوشش طرح توزيع شير قرار گرفتند.
بنا به اعلام روابط عمومي آموزش و پرورش استان همدان، ابراهيم نعيمي كارشناس تغذيه اين اداره كل، اعلام كرد: طرح توزيع شير رايگان از نيمه آبان ماه امسال در 3 هزار مدرسه ابتدايي، راهنمايي و پيش دبستاني دختران و پسران و متوسطه دختران استان آغاز شده است.
وي افزود: براي اجراي اين طرح در مدارس استان، 40 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
تجليل از نخبگان لاريجان
ساري - خبرنگار كيهان: همايش تجليل از 29 دانش آموز نخبه عرصه هاي تربيتي، هنري، ورزشي و كنكور منطقه لاريجان در دبيرستان علامه حسن زاده آملي لاريجان برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران عبدالوحيد فياضي مديركل آموزش و پرورش مازندران در اين همايش گفت: مفتخريم در دوره اي زندگي مي كنيم كه حاكميت اسلام جلوه گر است.
سوگواره عكس محرم در مرند
تبريز - خبرنگاركيهان: سومين سوگواره و مسابقه عكس غيرحرفه اي محرم، با رويكرد هنري در مرند برگزار مي شود.
اين عكس ها مربوط به محرم و عاشورا و آيين هاي عاشورايي شهرها و روستاهاي مرند خواهند بود و با نگرش مستندسازي آيين هاي مذهبي اين نواحي، به نمايش درمي آيد.
تاسيس اداره استاندارد گنبد كاووس
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: معاون دفتر نوسازي و تحول اداري سازمان تحقيقات صنعتي ايران گفت: تاسيس اداره استاندارد ره آورد و سفر سوم رياست جمهوري براي گنبدكاووس است.
صادق كيانوش يغمايي در جلسه اي كه پيرامون تاسيس اداره استاندارد در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد، اظهار داشت: موافقت براي تاسيس اداره استاندارد در شهرستان گنبدكاووس در پي بازديد از واحدهاي توليدي صنعتي و وضعيت منطقه و بررسي قابليت هاي شهرستان گنبدكاووس صورت گرفته است.
انتخابات كانون مداحان آمل
آمل - خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور حجه الاسلام والمسلمين ناصر شكريان مديركل تبليغات اسلامي مازندران و با مسئولين و مداحان انتخابات دومين دوره كانون مداحان شهرستان آمل برگزار شد در اين مراسم پس از ارائه گزارشي از خدمات صورت گرفته توسط حجه الاسلام قنبري رئيس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان آمل و پس از راي گيري نهايتا هشت نفر از آقايان و دو نفر از بانوان به عنوان اعضاي اصلي و علي البدل دومين دوره كانون مداحان و شاعران مذهبي آمل انتخاب شدند.
تجليل كودكان كاشان از رانندگان
كاشان - خبرنگار كيهان: كودكان كاشاني با راه اندازي كارناوالي در خصوص «اختصاص روزهايي براي بهبود عادت هاي خوب رانندگي» از رانندگان قانونمند تجليل كردند.
به گزارش خبرنگار ما اين برنامه به همت دانشگاه علوم پزشكي و با همكاري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، اتوبوسراني اداره بهزيستي و شهرداري كاشان اجرا شد.
خدمات صندوق مهر امام رضا(ع) در دهلران
دهلران - خبرنگار كيهان: بهزاد عليزاده فرماندار دهلران در بازديد از واحدهاي كوچك زود بازده شهر دهلران گفت: امسال از طريق صندوق مهررضا(ع) براي ايجاد اشتغال در شهرستان دهلران اعتباري بالغ بر 32 ميليارد ريال در اختيار متقاضيان در دو بخش روستايي و شهري و در زمينه هاي كشاورزي-دامداري-خدمات و صنعت قرار گرفته است.
مسكن مهر در خراسان جنوبي
خراسان جنوبي - خبرنگار كيهان: مهندس رجبي مقدم مديركل دفتر فني استانداري خراسان جنوبي در جلسه بررسي مشكلات تعاوني هاي مسكن مهر شهرستان قاينات از بهره برداري 4870 واحد مسكوني مسكن مهر در خراسان جنوبي خبر داد و گفت: قريب به 1300 واحد مسكوني متعلق به شهرستان قاينات بوده كه به دليل پيشرفت خوب پروژه هاي مسكن مهر اين شهرستان اميدواريم تا پايان سال مورد بهره برداري قرار گيرند.
ابهام در بودجه آموزش و پرورش استثنايي همدان
همدان - خبرنگار كيهان: رئيس اداره آموزش و پرورش استثنايي استان همدان گفت: سهم آموزش و پرورش استثنايي استان از مصوبات سفر سوم رئيس جمهور، بايد زودتر تعيين شود.
ايرج بصيري در مراسم گراميداشت روز جهاني معلولين در خانه معلم همدان، افزود: در دوره هاي گذشته سفرها، سهم اداره آموزش و پرورش استثنايي به صورت مستقل مصوب مي شد اما در اين دوره به شكل كلي به آموزش و پرورش استان اختصاص يافته كه تاكنون ميزان آن مشخص نشده تا به ما ابلاغ شود.
افتتاح جايگاه CNG در شهرضا
شهرضا - خبرنگار كيهان: چهارمين جايگاه سوخت CNG در شهرضا با حضور مهندس طغياني مديرعامل شركت گاز استان اصفهان به بهره برداري رسيد.در اين مراسم مديرعامل شركت گاز استان اصفهان گفت: خوشبختانه با تلاش و همت مسئولان خدمتگزار دولت نهم و دهم امروز شاهد پيشرفت چشمگيري در اجرايي شدن خدمات CNG در سطح استان هستيم و افتتاح صد و پانزدهمين جايگاه سوخت امروز در شهرستان شهرضا گواه اين قضيه است.
لايروبي رودخانه هاي شهري بابل
بابل - خبرنگاركيهان: عمليات لايروبي رودخانه هاي داخل شهري ارباب رود و آقارود پايان يافت.مهندس فرهاد عسگري سرپرست شهرداري بابل افزود:لايروبي اين رودخانه ها با هدف پيشگيري از آب گرفتگي ناشي از بارندگي هاي انتهاي سال و سهولت در امر انتقال آب انجام گرفته است.
يادواره شهداي خراسان رضوي
سرويس شهرستانها : همزمان با بيست ونهمين سالگرد شهيدان محمد و مهدي زارعپور و مهدي لطفي يادواره 82 شهيد روستاي فرك خليل آباد خراسان رضوي روز گذشته در مسجد جامع اين روستا برگزار شد.در اين مراسم خباز نماينده مردم شهرستانهاي كاشمر، خليل آباد و بردسكن در مجلس شوراي اسلامي، خانواده هاي شهدا و ايثارگران خليل آباد و اعضاي جلسه قرآن شهيدان زارعپور از مشهد مقدس نيز حضور داشتند.

 



نماينده مردم شيراز در مجلس: پالايشگاه شيراز با 3ميليارد دلار اعتبار احداث مي شود

شيراز- خبرنگاركيهان:
با تصويب مجلس شوراي اسلامي دولت مكلف شده است پالايشگاه شيراز را با اعتبار 3ميليارد دلار احداث و راه اندازي كند كه اين امر تحول خوبي در شيراز و فارس ايجاد مي كند.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب با اشاره به اقدامات انجام شده در چند سال اخير در فارس گفت: در سفرهاي هيئت دولت و رهبر معظم انقلاب به اين استان طرح ها و پروژه هاي خوبي تصويب شد كه برخي از آنها اجرايي و عملياتي شده و تعدادي نيز معطل مانده است كه مديران استان بايد با جديت و تلاش مضاعف پي گير اجرايي شدن آنها باشند.
جعفر قادري اظهار داشت: با پي گيري نمايندگان مجلس و مديران استان برخي طرح ها نيز در حال اجراست كه از جمله آنها توسعه خطوط ريلي و خط آهن از شيراز، آزادراه شيراز- بوشهر- عسلويه، مناطق ويژه گردشگري، طرح هاي سلامت و دانشگاهي، توسعه و بازسازي بافت هاي فرسوده و بين الحرمين، توسعه فرودگاه و افزايش خطوط پروازي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: به منظور كمك به رشد و توسعه طرح ها و پروژه هاي صنعتي، كشاورزي و خدماتي، صندوق توسعه ملي با 12هزار ميليارد دلار اعتبار ايجاد مي شود.

 



رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:
هر دانش آموزي كه وارد مدرسه مي شود 3 تا 5 دندان پوسيده دارد

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي گفت: در صورت عدم پيشگيري از پوسيدگي دندان ها در سنين پايين، حتي با صرف كل بودجه اين وزارتخانه نيز نمي توان هزينه ترميم دندان هاي پوسيده افراد جامعه را تأمين كرد.
محمد حسين خوشنويسان در مراسم راه اندازي نخستين يونيت دندانپزشكي سيار در مدارس كاشان افزود: با راه اندازي اين يونيت به عنوان پايلوت در كشور، دانش آموزان گروه سني 6 تا 12 سال تحت پوشش قرار مي گيرند. وي اظهار داشت: با راه اندازي يونيت سيار در مدارس برنامه هاي منظم دوره اي آموزش بهداشت دهان و دندان و آموزش هاي پيشگيري از پوسيدگي و بيماري هاي دندان انجام خواهد شد.
به گفته وي، با استقرار يونيت سيار در مدارس كاشان اين طرح بزودي در تمامي مدارس كشور انجام خواهد شد.
وي، وضعيت پوسيدگي دندان در كشور را نگران كننده خواند و بيان داشت: به طور ميانگين هر دانش آموزي كه وارد مدرسه مي شود، بين 3 تا 5 دندان پوسيده دارد كه نيازمند خدمات دندانپزشكي است.
خوشنويسان تصريح كرد: براساس آخرين آمار كشور شاخص DMFT (دندان هاي پوسيده، پرشده و كشيده شده) گروه سني 6 تا 12 سال كشور كه به عنوان گروه مبناي سلامت جامعه مي باشد 68/1 درصد است.
وي بيماري هاي دهان و دندان را مرتبط با بيماري ريوي، قلبي، عروقي، تنفسي، آلزايمر و... دانست.

 



ايجاد 9 هزار فرصت شغلي درخراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگاركيهان:
مديركل كار و امور اجتماعي استانداري خراسان جنوبي گفت: از 10هزار فرصت شغلي تعهد استان خراسان جنوبي 9 هزار و892 فرصت شغلي ايجاد شده است.
وي در كار گروه اشتغال استان افزود: مديران بانكها بايد تلاش كنند تا تسهيلات لازم را براي طرح هايي كه نرخ بازده بالايي دارند در اختيار آنان قرار دهند.
وي با بيان اينكه تاكنون 9هزار و892 فرصت شغلي در استان محقق شده است، گفت: دستگاههاي اجرايي موظفند آمار اشتغالشان را تا پايان هرماه به اداره كار ارسال كنند تا آمار اشتغال به صورت واقعي گزارش شود.
گفتني است افزايش سقف پرداختي بنگاههاي زودبازده از يك ميليارد تومان به 2 ميليارد تومان پرداخت 30درصد تسهيلات به طرح هاي بيش از 2 ميليارد تومان.
پرداخت يارانه به طرحهاي بيش از يك ميليارد تومان كه درسفر سوم مصوب شده از مصوبات ششمين كارگروه اشتغال استان خراسان جنوبي بود.

 



باحضور خيل عظيم عزاداران حسيني ضريح امامزاده شهيدان ابركوه پرده برداري شد

يزد- خبرنگار كيهان:
ضريح امامزاده شهيدان ابركوه با حضورخيل عظيم عزاداران حسيني پرده برداري شد.
ضريح مطهر امامزاده مالك و محمود معروف به امامزاده شهيدان ابركوه از نوادگان بلافصل امام محمد باقر«ع»، بعد از گذر از شهرهاي يزد، تفت و دهشير با توقف هايي در اين شهرها و اجراي مراسم ويژه، باحضور خيل عظيم عزاداران حسيني پرده برداري شد.
مردم ابركوه از چند روز پيش مشتاقانه منتظر فرارسيدن اين روز به يادماندني بودند و با دستجات زنجيرزني، اين ضريح را تا ميدان امام حسين(ع) ابركوه همراهي كردند و پس از نصب آن در محل بارگاه دو امامزاده واجب التعظيم، در عصر عاشورا رونمايي شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه ابركوه در حاشيه اين مراسم اظهار داشت: كار ساخت اين ضريح كه از 9 ماه قبل آغاز شده بود، با 50 ميليون تومان هزينه به اتمام رسيده است.
حجت الاسلام حسين ولي ابرقويي افزود: اين ضريح از پنجم محرم از شهر ميبد كه محل ساخت آن بوده است حركت كرد و بعد از گذراندن يك شب در امامزاده سيدجعفر يزد و با عبور از تفت، علي آباد و دهشير، وارد ابركوه شد.وي خاطرنشان كرد: اين امامزاده يكي از امامزادگاني است كه در كشور و استان يزد از نوادگان بلافصل يك امام است و مورد عنايت مردم قرار دارد.
ولي ابرقويي افزود: آستانه اين امامزاده با وجود اهميت و احترام خاصي كه دارد، ساليان سال در محروميت به سر برده است و از سال قبل تلاش ها براي رفع محروميت از اين مكان مقدس شدت گرفت. وي يادآور شد: مسئولان شهري ابركوه نيز در اين فعاليت ها ياري رسان اداره اوقاف بوده اند كه لازم است از تمام آنها به ويژه اداره راه و ترابري ابركوه براي آسفالت راه دسترسي به اين امامزاده براي رفاه حال مسافران، قدرداني كرد.

 



احداث 8 سوله براي استقرار كاروان راهيان نور در خرمشهر

سمنان- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: هشت سوله براي استقرار كاروان هاي راهيان نور سمنان در خرمشهر ساخته مي شود.
علي استاد حسيني در جلسه هماهنگي احداث اردوگاه راهيان نور اظهار داشت: اخلاق و روحيات 80 درصد از جواناني كه به اردوهاي راهيان نور رفته اند عوض شده است.
وي اضافه كرد: سال گذشته 11 هزار نفر به طور سازمان يافته از استان سمنان به سرزمين راهيان نور اعزام شدند و امسال پيش بيني مي كنيم كه اين تعداد به 15 هزار نفر برسد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: هم اكنون جاي مناسبي در خوزستان براي سازماندهي مسافران كاروان هاي راهيان نور نداريم.
استاد حسيني افزود: بايد در كل سال اردوهاي راهيان نور را داير داشته باشيم و اجراي اين طرح فقط به يك دوره خاص نباشد.
وي تصريح كرد: احداث دو ساختمان آسايشگاه براي زنان و مردان، دو سال غذاخوري براي زنان و مردان، ساختمان اداري و يك ساختمان اقامت موقت براي خانواده ها در طرح جديد در نظر گرفته ايم.
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: 7 هزار و 355 متر مربع فضاي ساختمان ها و 14 هزار و 655 مترمربع محوطه سازي را در دست احداث داريم.
استاد حسيني تاكيد كرد: 45ميليارد ريال هزينه كلي براي اين طرح پيش بيني شده است كه توسط سپاه استان سمنان احداث مي شود.

 



فراز و نشيب هاي مسكن مهر در خوانسار پايان يافت

خوانسار- خبرنگار كيهان:
پرژه مسكن مهر خوانسار پس از فراز و نشيب هاي سال هاي گذشته، در سال جاري با سرعت بيشتري به سوي تكميل واحدهاي مسكوني پيش مي رود.
مسكن مهر خوانسار در فاز اول شامل 700 واحد است كه حدود 45 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. تعداد هزار و 217 نفر در شهرستان متقاضي اين طرح هستند و افراد باقي مانده در قالب طرح هاي مسكن انفرادي و مراحل بعدي پروژه مهر صاحب مسكن مي شوند.
سيدباقر محمدي فرماندار خوانسار نيز از حل مشكل آبرساني مسكن مهر خوانسار خبر داد و گفت: با اختصاص مبلغي بالغ بر 4 ميليارد ريال زيرساخت هاي شبكه آبرساني مسكن مهرخوانسار تا سال آينده آماده خواهد شد و براي رفع نيازهاي مسكن مهر ابتدا مخزني در بالادست طرح مسكن مهر باهدف ذخيره سازي و هدايت آب به بلوك هاي پروژه موردنظر، احداث و سپس لوله گذاري در محل احداث مسكن مهر آغاز خواهد شد.

 



عمليات اجرايي مصلاي بزرگ دهلران آغاز شد

دهلران- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي با حضور مسئولان استان ايلام و شهرستان دهلران كلنگ مصلاي بزرگ اين شهر و پل ارتباطي مسكن مهر به زمين زده شد.
دراين مراسم حجت الاسلام والمسلمين موسوي امام جمعه دهلران گفت: با توجه به حضور باشكوه مردم مومن دهلران در مراسم هاي مذهبي بويژه نمازجمعه احداث اين مصلا يكي از نيازهاي ضروري اين شهر است.
فرماندار دهلران نيز در مراسم كلنگ زني پل مسكن مهر گفت: مسكن مهر دهلران به لحاظ تعداد واحدهاي درحال ساخت بعد از شهر ايلام داراي رتبه دوم درسطح استان است.
بهزاد عليزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در زيرساخت مسكن مهر دلهران اظهارداشت: مسكن مهر دهلران با 2400 واحد در سه سايت اصلي 1800واحد با پيشرفت فيزيكي 45 درصد، سايت فرهنگيان 300 واحد با پيشرفت فيزيكي 65 درصد و 300 واحد دربخش موسيان درحال انجام است.
وي با اشاره به نقش پل ارتباطي مسكن مهر با شهر دهلران گفت: براي اين پل اعتباري بالغ بر 4 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات وزارت مسكن و شهرسازي و اعتبارات عمراني استاني اختصاص يافته است.
به گفته معاون سازمان مسكن و شهرسازي استان ايلام، مصلاي بزرگ دهلران با زيربناي 3هزار و 100مربع در زميني به مساحت 5 هزارمترمربع با اعتبار اوليه 2ميليارد و500ميليون ريال احداث مي شود.

 



تا پايان سال جاري پليس شهردر اصفهان تشكيل مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
به منظور ساماندهي ترافيك و روان سازي در تردد، پليس شهر با همكاري شهرداري اصفهان و پليس راهور استان تا پايان سال جاري تشكيل مي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان در بازديد فرمانده انتظامي و پليس راهور استان از مركز كنترل و ترافيك شهرداري گفت: طي توافق نامه اي مابين پليس راهور و شهرداري با پيگيري فرمانده نيروي انتظامي استان، پليس شهر و گشت هاي مشترك در دستور كتار قرار گرفته است و تا پايان سال جاري با جذب 100 نيروي واجد شرايط تشكيل خواهد شد.
مهندس مصطفي نوريان اظهار داشت: پليس شهر به منظور ساماندهي و سازماندهي ترافيك با استفاده از مهندسي ترافيك شهرداري و اجراي قانون و آموزش هاي لازم از سوي پليس راهور تاسيس مي شود و به عنوان نيروي كمكي شهرداري به خصوص در اجراي طرح هاي عمراني و پليس راهور محسوب خواهد شد.
وي اظهار اميدواري كرد: با تشكيل پليس شهر از ورود موتورسيكلت ها و خودروهاي سنگين به بزرگراه هاي شهر جلوگيري خواهد شد.
نوريان اضافه كرد: در حال حاضر از 288 تقاطع چراغدار در سطح شهر فقط 80 تقاطع تحت نظارت پليس است و اميدواريم با تشكيل پليس شهر در بيشتر تقاطع ها پليس حضور يابد تا شاهد كاهش تخلفات ترافيكي باشيم.

 



حضور بيش از 120 شركت در هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران از ثبت نام بيش از 120 شركت و سازنده داخلي براي حضور در هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري خبر داد.
محمد داوودي با اعلام اين خبر افزود: هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري همزمان با سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران از اول تا پنجم دي ماه در اهواز برگزار مي شود.
وي با اشاره به استقبال شركت هاي صنعتي و سازندگان و توليدكنندگان قطعات و تجهيزات صنعت نفت و حفاري براي ارائه توانمندي هاي خود در اين نمايشگاه افزود: باتوجه به افزايش فضاي پوشيده و روباز نمايشگاه، ثبت نام از شركت هاي ديگر ادامه دارد.
داوودي اظهار داشت: در نمايشگاه هفتم حدود 120 شركت در فضايي به وسعت حدود 6 هزار مترمربع حضور داشتند، اما براي نمايشگاه امسال فضاي مسقف 500 مترمربع و روباز 700 مترمربع افزايش يافته است.
رئيس روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران درباره اهداف برپايي اين نمايشگاه گفت: مبادله تجربيات، دانش و دستاوردها بين سازندگان و توليدكنندگان قطعات و تجهيزات در زمينه هاي مختلف صنعت حفاري به ويژه ساخت قطعات، تامين كالا و مواد و خدمات مهندسي و بازرسي، عمده ترين هدف برگزاري اين نمايشگاه است.
وي با اشاره به حضور نهادهاي علمي سطح يك، از جمله دانشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت و مؤسسه مطالعات بين المللي انرژي، همچنين پارك هاي علم و فن آوري دانشگاه تهران و دانشگاه شهيد چمران اهواز با محوريت اداره پژوهش و فن آوري شركت ملي حفاري ايران گفت: در اين نمايشگاه با تشكيل نشست هاي تخصصي ضمن ارائه نيازهاي بخش هاي مختلف شركت اعم از پشتيباني و عملياتي نسبت به تعامل با سازندگان داخلي و تبادل اطلاعات درباره توانمندي ها و امكانات آنان مبادرت خواهد شد.

 



ناظر گمركات گيلان: ترانزيت كالا از گمركات گيلان 46 درصد افزايش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
ترانزيت كالا از گمركات استان گيلان 46 درصد افزايش يافت.
ناظر گمركات استان گيلان و مديركل گمرك بندرانزلي با اعلام اين خبر گفت: ترانزيت كالا از گمركات اين استان در 8 ماهه اول سال جاري بالغ بر 342 ميليون و 218 هزار و 575 دلار بود كه نسبت به همين مدت در سال گذشته حدود 46 درصد رشد دارد.
محمد بهبود آهني افزود: در 8 ماهه اول امسال بيشترين حجم كالاي ترانزيتي در گيلان از مبدأ كشورهاي روسيه، قزاقستان، ارمنستان و تركمنستان به كشورهاي عراق، پاكستان، امارات و افغانستان بوده است كه عمده ترين كالاهاي صادره را محصولات نباتي، سنگ، گچ، سيمان، سراميك، شيشه و محصولات معدني بود.
مديركل گمرك بندرانزلي هم چنين از صادرات 419 هزار و 418 تن كالاي غيرنفتي از گمركات استان شامل گمرك انزلي، گمرك آستارا و منطقه آزاد حسن رود در سال جاري تاكنون خبر داد و افزود: اين ميزان كالا به كشورهاي جمهوري آذربايجان، روسيه، امارات، عراق و كشورهاي آسياي ميانه صادر شد.
وي همچنين خاطرنشان ساخت: بيش از 70 درصد كالاهاي صادراتي از گمركات استان گيلان از محصولات توليدي اين استان بود.

 



رئيس اداره پست كاشان هشدار داد
مراجعه برخي متقلبان به در منازل براي نصب صندوق پستي

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره پست كاشان گفت: افراد متقلب چندي است با آرم و لباس شركت پست به صورت غيرقانوني براي نصب صندوق هاي پستي شخصي به درب منازل مسكوني مي روند كه هوشياري همشهريان را مي طلبد.
حسين انصاري مقدم افزود: اين افراد همزمان با آغاز كار مأموران اداره پست در اجراي طرح نصب صندوق هاي پستي شخصي به درب منازل رفته و با گرفتن هزينه اقدام به نصب اين صندوق ها مي كنند.
وي تصريح كرد: هماهنگي هاي لازم براي اقدام فوري و پيگيري برخورد با اين شركت ها توسط اين اداره از طريق نيروي انتظامي اين شهرستان به منظور جلوگيري از تضييع حقوق بيت المال، حق الناس و تبعات ناشي از اين اقدام سوءاستفاده كنندگان و خدشه دار كردن وجهه اداره پست به عمل آمده است.
انصاري مقدم اظهار داشت: با اين پيگرد و برخورد قانوني برخي افراد و شركت هاي متقلب و سودجو با همكاري شهروندان شناسايي و به مقامات قضايي معرفي شده اند.

 



پمپ بنزين هاي استان البرز به سامانه پرداخت الكترونيكي مجهز شد

كرج-خبرنگاركيهان:
تمام پمپ بنزين ها و جايگاههاي عرضه فرآورده هاي نفتي در استان البرز به سيستم سامانه پرداخت الكترونيكي تجهيز شد.
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان البزر، رضايت مندي و ارتقاء امنيت و فرهنگ شهروندي را از اهداف الكترونيكي كردن جايگاه هاي عرضه سوخت عنوان كرد و گفت: اين سيستم كه در تعداد 49 باب پمپ بنزين اجرا شده است گامي ديگر به سمت گسترش، توسعه و تحقق دولت الكترونيك است و قابليت برقراري ارتباط به صورت آن لاين را دارد.
ابراهيم شكوري افزود: افزايش سرعت و دقت در پرداخت هاي سوخت، كاهش ترافيك و تردد شهروندان، افزايش امنيت جايگاه ها بويژه در نقاط دور افتاده، كاهش خطر نگهداري و حمل و نقل وجه نقد، كاهش خطر انتقال آلودگي ها و عوامل بيماري زا در اثر مبادله و نگهداري اسكناس از مهمترين فوايد اين سيستم است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14