(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول  دی 1389- شماره 19820

تجليل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر
تازه ترين خبرها از زلزله 5/6 ريشتري استان كرمان
محكوميت مدير جايگاه سي ان جي به علت گرانفروشي
امسال 2 هزار دانش آموز به سفر عمره مي روند
آزادي زندانيان جرائم مالي و غيرعمد تا پايان سال
رويدادهاي خارجي
مديرعامل تاكسيراني شهر تهران: نرخ كرايه تاكسي ها دي ماه افزايش نمي يابد
آزادي 27 نفر ايراني از زندان هاي دبي
ميراث فرهنگي خانه جلال آل احمد را خريد
نجار: اصلاحيه جديد قانون مبارزه با مواد مخدر لازم الاجرا شد
معاون آموزشي فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران: افزايش قيمت سوخت ترافيك تهران را كاهش داد
جاعل حرفه اي مدارك تحصيلي در كرج دستگير شد
در نزاع ميدان بار همدان حضور به موقع پليس راز يك قتل را كشف كرد
بارش پراكنده باران از امروز در سواحل شمالي
رقابت تنگاتنگ آمريكا و اسرائيل در زمينه كودك آزاري
هتل تاج محل 5 تني



قائم مقام ستاد نكوداشت هفته پژوهش آموزش و پرورش خبر داد
تجليل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر

سرويس اجتماعي-
قائم مقام ستاد نكوداشت هفته پژوهش آموزش و پرورش تهران گفت: به مناسبت هفته پژوهش معلمان و دانش آموزان پژوهشكده برتر شهر تهران معرفي و طي مراسمي از آنها تقدير مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، عباس نجار در نشست خبري اظهار داشت: هفته پژوهش 4 ديماه با حضور وزراي آموزش و پرورش و علوم همراه با نواخته شدن زنگ پژوهش در مدرسه نور منطقه 6 برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه رويكرد آموزش و پرورش در بحث پژوهش از معلم پژوهي به سمت دانش آموز پژوهي سوق پيدا كرده است، اظهار داشت: دانش آموزان و معلمان پژوهشگر مي توانند در زمينه هاي مختلفي مانند شيمي، فيزيك، زيست شناسي، رباتيك و... تحقيق و پژوهش كنند.
نجار افزود: در سيزدهمين دوره برگزاري هفته پژوهش 6 دانش آموز نيز در سطح كشور به عنوان دانش آموز پژوهشگر شناخته شده اند كه يكي از آنها از شهر تهران است.
وي ادامه داد از 443طرح مناطق اداره كل آموزش و پرورش تهران از ميان بيش از 1500 طرح پژوهشي، 40 طرح استاني كه توسط 51 نفر ارايه شده است و يك طرح پژوهشي برگزيده كشوري تقدير مي شود.
گفتني است بخش پژوهش در آموزش و پرورش شامل پنج محور طرح هاي پژوهش برتر، انتخاب پايان نامه هاي برتر كارشناسي ارشد و دكترا، انتخاب پژوهشگران برتر، انتخاب مديران پژوهشي برتر و انتخاب معلمان پژوهنده برتر مي باشد.
در ضمن از پژوهشگران برتر كشوري طي مراسمي در مصلي تهران تجليل به عمل خواهد آمد.

 



7 كشته و 25 مجروح
تازه ترين خبرها از زلزله 5/6 ريشتري استان كرمان

زمين لرزه 5/6 ريشتري در روستاي چاه قنبر كرمان 5كشته و 26 زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان با اعلام اين خبر گفت: تخريب خانه ها در اين روستاها بسيار زياد است و امدادرساني به مردم زيرآوار ادامه دارد.
كاووس محمودي افزود: ريزش كوه در مسير روستاي چاه قنبر در شهرستان ريگان، مانع از امدادرساني به روستاي ديگر در شهرستان ريگان شده است.
وي افزود: مسافت براي رسيدن به اين روستا طولاني است و تلاش براي باز كردن محل ورودي اين روستا ادامه دارد.
وي ادامه داد: تخريب كوه در دامنه روستاهاي سرزه، چاه قنبر و تك سيف الديني صورت گرفته است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در حال حاضر 150 نفر از نيروهاي هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور دارند و گروههاي امداد و نجات از استانهاي هرمزگان و سيستان و بلوچستان نيز به اين مناطق اعزام شده اند.
براساس اين گزارش، به دنبال زمين لرزه 5/6 ريشتري كه در ساعت 22 و 12 دقيقه دوشنبه شب حسين آباد از توابع شهرستان فهرج در استان كرمان را لرزاند، هفت پس لرزه ديگر به قدرت 9/3، 9/3، 3/4، 4، 8/3، 5 و 2/4 ريشتر حسين آباد از توابع شهرستان فهرج در استان كرمان را لرزاند.
امدادرساني
نيروهاي سپاه و بسيج به مردم
جانشين فرمانده سپاه ثارالله كرمان از حضور نيروهاي سپاه و بسيج به مناطق زلزله زده ريگان خبر داد و گفت: اين نيروها در تلاش هستند تا در مناطق صعب العبور راهي براي ورود به روستاهاي مدفون شده از زير آوار پيدا كنند. چندين روستا از جمله سرزه، چاه قنبر و تك سيف الديني ريگان در زير آوار كوه مدفون شده اند.
هيچ مشكل امنيتي
وجود ندارد
فرمانده نيروي انتظامي استان كرمان گفت: با توجه به گشت زني هاي مكرر ماموران نيروي انتظامي در مناطق زلزله زده، هيچ مشكل امنيتي در اين مناطق وجود ندارد و نيروهاي انتظامي در تمامي بخش ها حضور فعال دارند.
سرتيپ حسين چناران اظهار داشت كه دو يگان تكاوري مستقر در بم و كرمان نيز به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.
وي خاطر نشان كرد: با بررسي هاي انجام شده، در بخش عمده اي از منطقه شرقي استان خسارت هاي مادي و ملي گسترده و سنگين است.
عدم دسترسي به 30 روستا
معاون سياسي- امنيتي استاندار كرمان با اشاره به كوهستاني بودن مسير عبور 30روستاي آسيب ديده از زلزله شامگاه دوشنبه در حسين آباد فهرج، گفت: به دليل ريزش كوه و مسدود شدن راه هاي ارتباطي امكان برقراري تماس با اهالي اين روستاها تاكنون ميسر نشده است.
«جواد كمالي» صبح روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: امكان پرواز بالگرد و حضور نيروهاي امدادي طي شامگاه گذشته در 30 روستاي آسيب ديده از زلزله به دليل تاريكي هوا وجود نداشت و هوانيروز براي كمك رساني به منطقه آسيب ديده از زلزله اعلام آمادگي كرده است.
وي از ارسال كمك هاي امدادي همچون پتو، چادر، چراغ و مواد خوراكي به منطقه زلزله زده حسين آباد فهرج خبر داد.
خسارت به
1800 واحد مسكوني
فرماندار ريگان گفت: يك هزار و 800 واحد مسكوني روستايي در ريگان بين 20 تا 100 درصد خسارت ديده اند و اهالي 6 روستاي منطقه زيرآوار گرفتار شده اند.
محمد برزنگ افزود: كار امدادرساني در مناطق زلزله زده شامل روستاهاي چاه ملك، تك فرهاد، سرزه و... به سرعت ادامه دارد و شمار زيادي از اهالي روستاهاي شمس آباد، گير، چاه قنبر، پيركهن، كشنل و گل گران و ريگ زيرآوار رفته اند.
وي تصريح كرد: نيروهاي اداره راه و ترابري نيز در حال باز كردن مسيرهاي مسدود شده در اثر ريزش كوه در روستاهاي شهرستان ريگان هستند.
وي خاطر نشان كرد: به دليل قطع شدن آب شش روستا در ريگان، آبرساني سيار در اين روستاها در حال انجام است.
وي بيان داشت: بررسي ها براي ميزان برآورد خسارت به واحدهاي مسكوني در مناطق زلزله زده ادامه دارد.
وي تصريح كرد: تاكنون 500 خانوار زلزله زده در شهرستان هاي ريگان و فهرج اسكان موقت داده شده اند.
برپايه اين گزارش استاندار كرمان، به منظور بررسي وضعيت زلزله زدگان با بالگرد عازم مناطق زلزله زده شده است.
فرماندار ريگان از 26 مجروح و 5 كشته زلزله اين شهر خبر داد. زمين لرزه حسين آباد كرمان شهرهاي ايرانشهر و زاهدان را نيز تكان داد و باعث وحشت مردم شد.

 



محكوميت مدير جايگاه سي ان جي به علت گرانفروشي

مدير يك جايگاه عرضه گاز سي ان جي، به علت دريافت وجه اضافي توسط تعزيرات حكومتي به پرداخت جريمه نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي كشور، در پي اعلام اداره بازرگاني شهرستان بهشهر مبني بر اخذ وجه اضافي از سوي يك جايگاه عرضه گاز ، در اين شهرستان، پرونده اي در اين خصوص تشكيل و پس از انجام تحقيقات مقدماتي و سير مراحل قانوني، به شعبه دوم تعزيرات حكومتي شهرستان بهشهر ارسال شد.
اين گزارش حاكي است: شعبه مذكور با عنايت به مستندات موجود در پرونده، تخلف انتسابي را محرز تشخيص داد و مدير جايگاه را به پرداخت جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.
سازمان تعزيرات حكومت شماره تلفن گويا 09651 را براي ا رتباط آسان مردم با اين سازمان و ارائه پيشنهادات و شكايات خود اعلام كرده است.

 



سازمان دانش آموزي اعلام كرد
امسال 2 هزار دانش آموز به سفر عمره مي روند

2 هزار دانش آموز دبيرستاني و پيش دانشگاهي در سال تحصيلي جاري راهي سفر عمره مي شوند.
حجت الاسلام علي اكبر صفرپور مديرعمره و عتبات سازمان دانش آموزي كشور در گفت وگو با ايسنا با اشاره به برنامه هاي اين سازمان گفت: براي سال تحصيلي جاري 2 هزار دانش آموز پسر از سراسر كشور به مكه مكرمه اعزام خواهند شد.
وي تصريح كرد: با توجه به ممنوعيت هايي كه كشور عربستان لحاظ كرده است، از سال گذشته اعزام «دختران» دانش آموز انجام نمي شود و در سال تحصيلي جاري نيز تنها دانش آموزان پسر سال سوم دبيرستان و پيش دانشگاهي كه عموما متولدين سال 73-72 هستند، اعزام خواهند شد.
مدير عمره و عتبات سازمان دانش آموزي كشور ادامه داد: براساس برنامه هايي كه در سازمان عمره دانش آموزي صورت گرفته است، ثبت نام براي متقاضيان عمره دانش آموزي در مدارس از هفته گذشته آغاز شده است.
وي افزود: با توجه به محدوديت ظرفيت اعزام، اولويت با دانش آموزان حافظ و قاري قرآن، فرزندان شاهد، ايثارگر، جانبازان، دانش آموزان برگزيده المپيادهاي بين المللي و كشوري و همچنين اعضاي تشكل هاي دانش آموزي از جمله اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزي، خبرگزاري دانش آموزان ايران، هلال احمر و بسيج است.
صفرپور اظهار كرد: براساس برنامه هاي اتخاذ شده در اين سازمان، از هر استان بين 46 تا 66 نفر دانش آموز پسر انتخاب و به عمره دانش آموزي اعزام خواهند شد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اعزام دانش آموزان به حج عمره در نيمه اول اسفندماه جاري و نيمه اول تيرماه سال آينده انجام خواهد شد.

 



آزادي زندانيان جرائم مالي و غيرعمد تا پايان سال

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
براساس تصويب هيئت دولت، زندانيان جرائم مالي و غيرعمد تا پايان سال آزاد مي شوند.
«غلامعلي سنگدويني» دبير اجرايي ستاد ديه استان گلستان گفت: امسال در استان گلستان 245 نفر زنداني جرائم مالي، ديه و مهريه آزاد شده اند. براي آزادي اين تعداد 13ميليارد و500 ميليون ريال بصورت بلاعوض به صاحبان ديون پرداخت شد تا رضايت آنها براي آزادي اين تعداد گرفته شود.
وي افزود: سهم خيرين استان در كمك به آزادسازي زندانيان دو ميليارد و700 ميليون ريال بوده است.
سنگدويني از تصويب قانوني در هيات دولت خبر داد كه براساس آن زندانيان جرائم مالي و غيرعمد تا پايان سال آزاد مي شوند.
وي گفت: چنانچه صاحب ديون زندانيان از 50درصد حق خود گذشت كنند، 50درصد ديگر را ستاد ديه به صورت بلاعوض پرداخت مي كند.
دبير اجرايي ستاد ديه استان گلستان از ارائه تسهيلات كم بهره به محكومين مالي و تصادفات خبر داد و گفت: براي محكومين مالي جرائم غيرعمد تا سقف200 ميليون ريال و براي بدهكاران ديه نيز تا ديه كامل يك نفر وام با كارمزد 4% از طريق بانكهاي عامل ارائه مي شود.
وي همچنين از مردم و بخصوص رانندگان خواست، در بيمه كردن خودروها و ديگر وسايل نقليه جديت داشته باشند تا دچار عواقب ناخوشايند آن نشوند.

 



رويدادهاي خارجي

رودخانه هاي استراليا طغيان كرد

وقوع بدترين سيل استراليا در غرب شهر «كارنارون» اين كشور، بسياري از ساكنان اين منطقه را محاصره كرده است.
به گزارش خبرگزاري شينهوا؛ اين سيل كه در 50 سال اخير در استراليا بي سابقه بوده، براي آخرين بار در سال 1960روي داده بود.
براساس اين گزارش، سيل كه شهر «كارنارون» واقع در 900 كيلومتري شمال پرت را محاصره كرد، موجب طغيان رودخانه «گاسكوين» شده است و به 9/7متر افزايش يافته است.به دنبال جاري شدن سيل، 80درصد از ساكنان خانه هاي خود را تخليه كردند و دهها هزار نفر آواره شدند.
گفتني است؛ بسياري از ساكنان محصور براي رهايي از سيل به بامهاي خانه ها پناه برده اند.
خبرهاي رسيده حاكي است سيل اغلب مزارع و محصولات كشاورزي را از بين برده است و منازل مسكوني و خودروها در شهر به زير آب فرو رفته است.

 



مديرعامل تاكسيراني شهر تهران: نرخ كرايه تاكسي ها دي ماه افزايش نمي يابد

مديرعامل شركت تاكسيراني شهر تهران به هدفمندسازي يارانه ها اشاره كرد و گفت: نرخ كرايه تاكسي ها دي ماه افزايش نمي يابد.
فضل الله اسلامي به طرح هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت: در 2 روزي كه اين طرح اجرا شده است خوشبختانه مشكلي در خصوص افزايش نرخ كرايه تاكسي ها نداشته ايم.
مديرعامل شركت تاكسيراني شهر تهران ادامه داد: 150 گشت و بازرسي در سطح شهر هستند و قيمت ها را كنترل مي كنند تا تخلفي صورت نگيرد.
اسلامي با اشاره به اينكه مشكلي در خصوص افزايش قيمت ها نداشته ايم، گفت: در اين يك ماه قيمت ها را بررسي كرده و لايحه افزايش نرخ كرايه تاكسي ها را بعد از كار كارشناسي به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال خواهيم كرد.به گزارش فارس مديرعامل شركت تاكسيراني شهر تهران افزود: بعد از تصويب شوراي اسلامي شهر تهران نرخ كرايه تاكسي ها را افزايش مي دهيم.

 



آزادي 27 نفر ايراني از زندان هاي دبي

27 نفر از اتباع جمهوري اسلامي ايران از زندان هاي دبي آزاد شدند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پي تلاش هاي اخير اين وزارتخانه و سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در دبي، 27 نفر از ايرانياني كه به اتهام جرايم مختلف در زندانهاي دبي بسر مي بردند بوسيله شيخ محمدبن راشد آل مكتوم حاكم دبي مورد عفو قرار گرفتند.
براساس اين گزارش، در ماههاي اخير 89 نفر از زندانيان ايراني مورد عفو قرارگرفته و آزاد شده اند.

 



ميراث فرهنگي خانه جلال آل احمد را خريد

مديركل ميراث فرهنگي استان تهران از تملك خانه «جلال آل احمد» در محله پاچنار تهران خبر داد.
محمد ابراهيم لاريجاني در گفت وگو با فارس، درباره تملك خانه جلال آل احمد از سوي سازمان ميراث فرهنگي گفت: خانه جلال كه در 25 مهر سال 1383 با شماره 11206 به ثبت ملي رسيده است طي روزهاي اخير توسط سازمان ميراث فرهنگي از مالك خريداري شد.
وي در ادامه افزود: بنابر اسناد موجود اين خانه، خانه پدري جلال آل احمد بوده است كه پس از فوت پدر به او و خواهرش مي رسد كه جلال از 14 سالگي تا آخرين سال عمرش در اين خانه سكونت داشته است.
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران در خصوص مشخصات اين خانه گفت: خانه جلال آل احمد 350 متر زمين با 700 متر بنا دارد كه داراي 2 طبقه با يك زيرزمين است. اين خانه تاريخي در خيابان خيام در ورودي بازار پاچنار قرار دارد.
لاريجاني درباره بهاي اين خانه تاريخي اظهار داشت: بهاي پرداخت شده در واقع بهاي كارشناسي شده است كه رقم آن اعلام نمي شود.
گفتني است جلال آل احمد در دوم آذر 1302 در تهران به دنيا آمد. اين نويسنده مشهور به جز نوشتن داستان به نگارش مقالات اجتماعي، پژوهش هاي مردم شناسي، سفرنامه ها و ترجمه هاي متعددي نيز پرداخته است. شايد مهمترين ويژگي ادبي آل احمد نثر وي بوده است. نثري فشرده و موجز و در عين حال پرخاشگر، كه نمونه هاي آن را در سفرنامه هاي او مثل «خسي در ميقات» يا داستان- زندگينامه «سنگي بر گوري» مي توان ديد. وي در 18 شهريور 1348در اسالم گيلان در گذشت.

 



نجار: اصلاحيه جديد قانون مبارزه با مواد مخدر لازم الاجرا شد

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با ابلاغ نهايي اصلاحات قانون مبارزه با مواد مخدر اين قانون از 28 آذرماه لازم الاجرا شد.
مصطفي محمدنجار افزود: با ابلاغ سياست هاي كلي نظام در زمينه مبارزه با مواد مخدر از سوي رهبر معظم انقلاب و اعمال اصلاحات قانوني براي مبارزه قاطع و فراگير با كليه اقدامات غيرقانوني مرتبط با مواد مخدر و روانگردان و پيش سازهاي آنها در قانون مبارزه با مواد مخدر اولين نرم افزار مورد نياز با همكاري تمامي دست اندركاران به خصوص قوه قضائيه و دستگاه هاي اجرايي ذيربط در قوه مجريه و نيروهاي امنيتي و انتظامي تهيه و پس از طي مراحل نهايي و انتشار در روزنامه رسمي كشور لازم الاجرا شده است.
دبيركل ستاد گفت: با اين اصلاحات برخورد با مجرمين مواد روانگردان به خصوص آمفتامين ها و مت آمفتامين ها از قبيل شيشه، ال.اس.دي و اكستاسي همانند مرتكبين جرايم مواد مخدر همچون هروئين تعيين شده است و رسيدگي به پرونده اين قبيل مجرمين همانند پرونده هاي مواد مخدر در دادگاه هاي انقلاب اسلامي خواهد بود.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر مصطفي محمدنجار افزود: براساس اصلاحات تصويب شده، هر يك از اتباع ايراني كه با هر قصدي اقدام به نگهداري، حمل يا قاچاق هر مقدار مواد مخدر و روانگردان با پيش سازهاي آنها به داخل يا خارج از كشور كنند، علاوه بر مجازات قانوني عمل مجرمانه، براي مدت يك تا پنج سال و در صورت تكرار و حداكثر تا پانزده سال ممنوع الخروج و گذرنامه آنها ابطال خواهد شد همچنين هر تبعه ايراني كه در خارج از كشور مرتكب جرايم موضوع قانون بشود مشمول ممنوعيت مذكور خواهد بود.

 



معاون آموزشي فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران: افزايش قيمت سوخت ترافيك تهران را كاهش داد

معاون آموزشي فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران گفت: با افزايش قيمت سوخت طي دو روز اخير ترافيك تهران كاهش يافته است.
سرهنگ غلامرضا روشني افزود: هر اندازه هزينه استفاده از وسيله شخصي را بالا ببريم به همان ميزان ترافيك كاهش مي يابد.
وي گفت: خوشبختانه وضعيت حمل و نقل ترافيك در تهران نسبت به سال هاي گذشته بسيار بهبود يافته و اكنون مي توان با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها مردم را به سمت استفاده از وسيله نقليه عمومي سوق داد.وي با اشاره به طرح زوج و فرد گفت: اين طرح از ابتدا به منظور جلوگيري از آلودگي هواي تهران و كاهش ميزان سفرها اجرا شد و هر زمان كه در اين دو موضوع به حالت اضطرار برسيم اجراي آن تشديد مي شود.
سرهنگ روشني تصريح كرد: براي حل معضل ترافيك و آلودگي هوا در تهران تعدادي برنامه بلندمدت و كوتاه مدت برنامه ريزي شده و به اجرا درآمد كه برنامه جامع حمل و نقل ترافيك و برنامه كاهش آلودگي هوا تهران برنامه هاي دراز مدت و طرح زوج و فرد برنامه هاي كوتاه مدت و يا ميان مدت هستند.
به گزارش مهر وي ادامه داد: نمي توانستيم شهر را تا تاثيرگذاري برنامه هاي بلندمدت به حال خود رها كنيم بر همين اساس برنامه هاي كوتاه مدت را در تهران اجرا كرديم تا به طور موقت وضعيت ترافيك و آلودگي هوا كنترل شود.

 



جاعل حرفه اي مدارك تحصيلي در كرج دستگير شد

كرج-خبرنگار كيهان:
فردي كه با وعده ارائه مدرك تحصيلي معتبر افراد ساده لوح را شناسايي و پس از دريافت مبالغ هنگفت، مدارك جعلي راتحويل آنها مي داد در شهرستان كرج شناسايي و دستگير شد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تهران در تشريح جزئيات اين خبر گفت: اواخر شهريور ماه سال جاري پرونده اي از دادسراي عمومي شهرستان كرج به پليس آگاهي استان تهران ارسال شد كه حكايت از تلاش فردي به نام «كيوان-الف» براي استخدام در يكي از شركت هاي دولتي با مدرك كارشناسي جعلي داشت.
سرهنگ مهدي يارندي افزود: با دستگيري كيوان مشخص شد وي داراي مدرك فوق ديپلم است و براي استخدام نياز به مدارك بالاتري بوده كه از طريق يكي از دوستانش با فردي به نام افشين آشنا شده و با ارائه تصوير مدارك شناسايي و 20 ميليون ريال پس از گذشت دو ماه پس از قرار ملاقات در خيابان و پرداخت 20 ميليون ريال ديگر مدرك كارشناسي رايانه را كه به صورت حرفه اي جعل شده بود تحويل گرفته است.
اين مسئول تصريح كرد: با اقدامات گسترده اطلاعاتي مخفيگاه افشين در شهرك مارليك شناسايي و ماموران با هماهنگي مراجع قضايي به بازرسي از محل پرداخته و موفق شدند تعدادي مدارك تحصيلي جعلي كشف و متهم را دستگير كنند.

 



در نزاع ميدان بار همدان حضور به موقع پليس راز يك قتل را كشف كرد

همدان-خبرنگار كيهان:
احساس وظيفه رئيس پليس راه همدان و درگيري وي با چند نفر از اراذل و اوباش، راز قتل جواني را فاش كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، عصر دوشنبه رئيس پليس راه استان همدان با مشاهده صحنه درگيري و نزاع و چاقوكشي چند نفر در حاشيه شهر و مجاور ميدان بار همدان، با احساس مسئوليت، وارد صحنه شد و اقدام به دستگيري نزاع كنندگان كرد.
بنابرهمين گزارش، حين اقدام به دستگيري، نزاع كنندگان اصلي كه 3 نفر بودند، به رئيس پليس راه همدان حمله ور شده، وي و راننده اش را با چاقو مضروب كردند اما با حضور ديگر عوامل انتظامي، ضاربان كه از اراذل و اوباش بودند، دستگير شدند.
اقدام به موقع و سريع سرهنگ جاويدان و ديگر عوامل انتظامي حاضر در صحنه، به دستگيري نزاع كنندگان و كشف راز قتل جوان 20 ساله اي به نام «رسول هاديان» منجر شد كه روز 26 آذرماه جاري، در يكي از مناطق حاشيه اي شهر همدان با اصابت چاقوي يكي از دستگيرشدگان فوق به نام ن-ف به قتل رسيده بود. «ن-ف» در اعترافات خود علت درگيري و قتل رسول را خصومت شخصي با وي عنوان كرد. از سوي ديگر مشخص شد كه يكي ديگر از دستگيرشدگان به نام ك-ف نيز در سال 81 به اتهام قتل زنداني بوده و پس از جلب رضايت اولياي دم مقتول، از زندان آزاد شده است اما بدون عبرت از گذشته خود، با بي پروايي اقدام به استفاده از سلاح سرد در مقابل مردم و ماموران كرده است.
اين گزارش مي افزايد، پرونده متهمان سريعا تشكيل و به مقام قضايي ارجاع شد.

 



بارش پراكنده باران از امروز در سواحل شمالي

كارشناس سازمان هواشناسي از بارش هاي پراكنده باران در سواحل شمالي كشور خبر داد.
فريبا گودرزي به فارس گفت: طي 24 ساعت آينده در سواحل شمالي كشور به ويژه استان گيلان و غرب مازندران بارشهاي پراكنده خواهيم داشت.
وي افزود: در اين مدت دماي هواي تهران حداكثر به 15 و حداقل 4 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.
كارشناس سازمان هواشناسي همچنين براي استان سيستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاك را پيش بيني كرد.
گودرزي با پيش بيني جوي آرام براي سه روز آينده افزود: اين موضوع باعث مي شود در شهرهاي صنعتي و نقاط پر تردد شاهد غبار صبحگاهي باشيم.
وي اظهار داشت: از روز شنبه با ورود موجي از غرب كشور در برخي نقاط جنوبي كشور رگبار و رعد و برق دور از انتظار نيست.

 



رقابت تنگاتنگ آمريكا و اسرائيل در زمينه كودك آزاري

در حالي كه ديگر كشورها در زمينه هاي مثبت از يكديگر الگوبرداري مي كنند، آمريكا و اسرائيل رقابت تنگاتنگي را در زمينه كودك آزاري و خشونت و بدرفتاري با كودكان آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري هاآرتص، دكتر يتزاك كادمون رئيس شوراي ملي اسرائيل در كنفرانس مقابله با كودك آزاري گفت: در سال 2010 از هر يك هزار كودك، 18 كودك مورد خشونت و بدرفتاري قرار گرفته اند كه اين امر رقم كلي قربانيان خشونت در سال جاري ميلادي را به 45هزار و 600 نفر رسانده است.وي افزود: ما در اين زمينه از آمريكا پيشي گرفته ايم چرا كه شمار كودك آزاري ها در آمريكا در سال 2010 ميلادي 1/1 مورد از هر هزار كودك بوده است.براساس اين گزارش، در 8 سال اخير 42كودك در اسرائيل به دنبال خشونت هاي شديد توسط يكي از اعضاي خانواده شان به قتل رسيده اند.اين گزارش زماني تأثيرگذارتر مي شود كه براساس اين آمار مشخص شده كه 75درصد از قربانيان، زير چهار سال سن دارند.
گفتني است، آخرين گزارش تكان دهنده مرگ كودكان توسط والدين در اسرائيل، مربوط به ماه ژوئن است كه پدر اسرائيلي سه فرزندش را كه بهانه مادرشان را مي گرفتند به قتل رساند.

 



هتل تاج محل 5 تني

جمعي از هنرمندان هندي به مناسبت فرا رسيدن جشن هاي كريسمس اقدام به ساخت ماكت 5 تني هتل تاج محل كردند.اين ماكت در بنگلور هند در معرض نمايش عموم مردم گذاشته مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14