(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول  دی 1389- شماره 19820

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حركت از پله دوم ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
مسابقه -گفت و شنود
يك نومحافظه كار سرشناس امريكايي: برنامه هسته اي ايران با هيچ حمله اي نابود نمي شود
الشرق: امير قطر روابط محكم و برادرانه اي با رهبران ايران دارد
پيام تبريك احمدي نژاد به «لوكاشنكو»
طرح هدفمند كردن يارانه هاو تسليت آمريكا و اسرائيل به يكديگر (خبر ويژه)
فايننشال تايمز: اصلاح طلبان در ايران جاي شاه را براي انگليس گرفتند (خبر ويژه)
سقوط آزاد حماله الحطبي كه به گندم ري نرسيد (خبر ويژه)
سند تازه از نقش موساد در قتل هاي زنجيره اي سال 77 (خبر ويژه)



حركت از پله دوم ! (يادداشت روز)

1- شايد برخي از شخصيت هاي محترمي كه مخاطب اين نوشته اند با خواندن اين وجيزه ابرو درهم كشيده و نگارنده را ملامت كنند كه «اندازه نگاه نداشته»! و به ساحت واجب الاحترام «مرجعيت» بي اجازه سرك كشيده است! ولي از آنجا كه موضوع يادداشت پيش روي يك هشدار دلسوزانه است و اين هشدار با پيوستي از شواهد و اسناد آشكار نيز همراه است، بايد از آن تلقي «خدمت» كرد و چه بهتر كه اين خدمت نثار برخي از مراجع عظام و شخصيت هاي گرانقدر روحاني شود كه پدران معنوي و دلسوز ملت اند و شايسته خدمت.
2- «حركت از پله دوم» كه گاه به اختصار «پله دوم- SECOND STEP» نيز ناميده مي شود يكي از معروفترين شگردهاي عمليات رواني است. اين شگرد، مخصوصا در جريان فتنه 88 از سوي مديران بيروني فتنه و ستون پنجم داخلي آنها به فراواني مورد استفاده قرار گرفته است. در اين شگرد، بخش اول يك رخداد و يا ماجرا كه نقطه آغازين آن است حذف شده و ناديده گرفته مي شود و در همان حال، روي پله دوم ماجرا، كه نتيجه منطقي و پي آمد طبيعي پله اول است، تاكيد ورزيده و بزرگنمايي مي كنند به گونه اي كه انگار تمام ماجرا همان پله دوم بوده است! فرض كنيد از پنجره رو به كوچه خانه خود شاهد سيلي زدن شخصي به چهره شخص ديگري هستيد. در اين حالت بديهي است احساسات انسان دوستانه شما تحريك شده و حمايت از شخص سيلي خورده را كه مظلوم مي پنداريد، وظيفه خود بدانيد، اما، اگر اين صحنه فقط پله دوم از يك ماجرا باشد و شما هر دو پله را با هم و در كنار هم شاهد باشيد، به يقين قضاوت ديگري خواهيد داشت. مثلا اگر باخبر شويد كه شخص سيلي خورده در چند كوچه دورتر از ميدان ديد شما، با دشنه به عابر بي پناهي حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم و دريدن سر و سينه وي، كيف پول و ساير اموال منقول او را به سرقت برده است، نه تنها از سيلي خوردن اين سارق مسلح احساسات انسان دوستانه شما جريحه دار نمي شود، بلكه آن مجازات را براي جرم بزرگي كه مرتكب شده است، ناكافي و ناعادلانه نيز تلقي مي كنيد. در جريان فتنه 88 بارها شاهد بوده ايم مديران بيروني فتنه كه هدايت عمليات رواني- رسانه اي را در اختيار داشته و دارند و نيز، عوامل داخلي آنها، به اين شگرد متوسل شده اند. آنها در گزارش رخدادها و جناياتي كه فتنه گران مرتكب شده اند، پله اول را ناديده گرفته و پله دوم را در شيپورهاي فريب تبليغاتي خود دميده اند. اعضاي مركزيت فلان حزب و فلان سازمان، به جرم جاسوسي براي بيگانگان و در حالي كه مشغول تبادل اطلاعات با افسران اطلاعاتي سفارتخانه هاي اروپايي و يا دريافت تجهيزات جاسوسي از واسطه سفارتخانه فلان كشور عربي بوده اند بازداشت شده و با توجه به اسناد غيرقابل انكار به وطن فروشي و خيانت خود اعتراف كرده اند. آن ديگري در حالي كه با اسلحه گرم به عابران حمله ور شده و تعدادي از آنان را مجروح كرده و در مواردي به قتل رسانده است، تحت تعقيب قرار گرفته و زنداني شده است. آن چند فتنه گر راننده يك خودروي عبوري را تنها به اين جرم(!!) كه ظاهر حزب اللهي و متدين دارد، از اتوموبيل پياده كرده و او را پيش چشم گريان و فريادهاي مضطربانه و نگران همسر و فرزند خردسالش به قتل رسانده اند و آن ديگري و آن يكي و آن....
رسانه هاي تحت مديريت رهبران بيروني فتنه و سايت هاي وابسته به سران فتنه كه برخي از آنها- از جمله سايت كلمه متعلق به موسوي- از بيرون بارگزاري مي شود، در تمامي موارد ياد شده بي آن كه به وطن فروشي و جنايات هولناك انجام گرفته از سوي فتنه گران زنداني كمترين اشاره اي كنند، درباره بازداشت اين جنايتكاران قاتل و جاسوس و اين كه چرا دور از خانه و كاشانه خويش به سر مي برند، مرثيه مي سرايند! آنها، حتي از ماجراي مشمئزكننده زن خطاكاري كه بعد از رابطه نامشروع با ديگران، همسر خود را مظلومانه به قتل رسانده است و هيچ ربطي به مسائل سياسي نيز ندارد، نمي گذرند و بي آن كه به جنايت انجام گرفته از سوي اين زن قاتل اشاره اي كنند، حكم اعدام او را بهانه اي براي سياه نمايي و نشانه اي از ناعادلانه بودن احكام قضايي نظام اسلامي قلمداد مي كنند و اين رشته سر دراز دارد.
و اما، وارونه نمايي فتنه گران موضوع اين نوشته نيست، چرا كه به قول حضرت سجاد(ع) دشمنان اسلام «احمق» هستند و خداوند تبارك و تعالي به بركت خون شهدا، به مردم اين مرز و بوم بصيرت بخشيده است تا آنجا كه حناي وطن فروشان در ميان مردم كمترين رنگي ندارد. حماسه 9 دي با آنهمه عظمتي كه داشت و دارد، فقط يك نمونه از بصيرت ملت است و ...
3- مدتي است كه جمعي از اعضاي خانواده فتنه گران زنداني با مراجعه به بيوت برخي از مراجع عظام و دروغ بافي درباره شرايط زندان و ادعاي بي گناهي بازداشت شدگان، عليه جمهوري اسلامي ايران و مردم شريف و پاكباخته آن دست به سياه نمايي مي زنند و خبر مربوط به اين ديدارها با آب و تاب و شاخ و برگ فراوان در رسانه هاي بيگانه منتشر و اساساً براي همان رسانه هاي نيز تهيه مي شود. نگاهي به اخبار و گزارش هاي مربوط به اين ديدارها نشان مي دهد مراجعه كنندگان به دفاتر مراجع كه از سوي كانون واحدي مديريت مي شوند، در ملاقات خويش با مراجع محترم، از جرايم و جنايات هولناكي كه زندانيان مورد اشاره مرتكب شده اند، كمترين سخني به ميان نمي آورند، بلكه به گونه اي حساب شده و با برنامه قبلي به شگرد «حركت از پله دوم» متوسل شده و دست به مظلوم نمايي مي زنند.
از اين طيف- چه آن عده از خانواده ها كه مي دانند چه مي كنند و چه آن عده كه نمي دانند و با تحريك ديگران به بازي گرفته شده اند- انتظار چنداني نيست، اما از مراجع و عالمان ديني انتظار ديگري در ميان است. چرا؟!... بخوانيد!
4- فتنه گران در جريان فتنه 88 كه بازداشت برخي از آنان را در پي داشت، به طور آشكار و بدون كمترين پرده پوشي، با بهايي ها، سلطنت طلبان، منافقين، ماركسيست ها و تمامي گروه ها و جريانات تروريستي و مخالف اسلام و نظام ائتلاف كرده بودند. آنها مطابق اسناد غيرقابل انكار موجود، نسخه كودتاي مخملي و برگرفته از صهيونيست ها نظير جرج سوروس، جين شارپ، مايكل لدين و... را دنبال مي كردند. مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس، با صراحت از فتنه 88 و سران فتنه حمايت مالي، تبليغاتي و تداركاتي داشتند. تا آنجا كه شيمون پرز از فتنه گران با عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران» ياد كرد، نتانياهو، آنان را سربازان اسرائيل ناميد كه به نمايندگي از رژيم صهيونيستي با جمهوري اسلامي ايران درگير شده اند، اوباما، حمايت از فتنه گران را يكي از اصلي ترين محورهاي استراتژيك آمريكا براي مقابله با اسلام و نهضت هاي اسلامي ناميد. فتنه گران روز عاشورا، آشكارا به ساحت مقدس حضرت امام حسين عليه السلام اهانت كردند. وجود مبارك حضرت صاحب الزمان(عج) را نفي كردند، مسجد را به آتش كشيدند، روز قدس به نفع اسرائيل شعار دادند، روز 13 آبان، به حمايت از آمريكا عربده كشيدند و... آيا اين همه زشتي و پلشتي نفرت انگيز و مقابله آشكار با اسلام و انقلاب و ائمه اطهار(ع) و مردم مسلمان و... قابل انكار است؟ خود فتنه گران كه انكار نمي كنند و نمي توانند انكار كنند.
اكنون با عرض پوزش پيشاپيش، سؤال اين است كه چرا برخي از مراجع عظام و محترم- فقط برخي از آنها كه محترمند و نه برخي ديگر كه نه مرجع هستند و نه قابل احترام- وارد اين بازي شده و در اين بازي دشمن ساخته، چه بخواهند و چه نخواهند، آب به آسياب دشمنان اسلام ريخته اند؟!
5- ممكن است گفته شود رسيدگي به مشكلات مردم و شنيدن درد دل ها و شكوه هاي آنان يكي از وظايف غيرقابل ترديد مراجع عظام و علماي بزرگوار اسلام است و در خانه مراجع بايد به روي همه مردم باز باشد و از آنجا كه خانواده زندانيان فتنه گر نيز بخشي از مردم هستند پذيرش آنها و گوش كردن به خواسته آنان از جمله وظايف و رسالت ديني و علمي مراجع است كه بايد گفت در صحت و درستي اين نكته نه فقط كمترين ترديدي نيست، بلكه اين نگاه، حكيمانه و خداجويانه نيز هست ولي سخن اين است كه پذيرش و ملاقات با خانواده فتنه گران زنداني نبايد به گونه اي باشد كه تصور حمايت از فتنه را به ذهن مخاطبان بكشاند. راه كار خداپسندانه و منطقي نيز، آن است كه ملاقات كنندگان ياد شده با تابلوي حمايت از فتنه گران در بيوت مراجع عظام حاضر نشوند و يا مراجع بزرگوار ضمن پذيرش آنان و نصيحت يا استماع سخنان آنها، با صراحت، موضع خود نسبت به فتنه و اقدامات ضد اسلامي و جنايتكارانه فتنه گران را نيز بيان كنند تا اينگونه ملاقات ها كه به يقين و بدون كمترين ترديدي از سوي برخي مراجع عظام با نيت و انگيزه خداپسندانه صورت مي پذيرد، از سوي دشمنان به حساب حمايت مراجع بزرگوار از فتنه و فتنه گران نوشته نشود.
سال 1357 و در هفته هاي پاياني رژيم آمريكايي شاه، سيدجلال الدين تهراني كه با ترفند آمريكايي ها به عنوان «رئيس شوراي نيابت سلطنت»! انتخاب شده بود براي ملاقات با حضرت امام - رضوان الله تعالي عليه- به پاريس رفت. حضرت امام(ره) درباره اين ملاقات مي فرمايند؛ «به او گفتم، تا استعفا نكني من با تو ملاقات نمي كنم و او هم استعفا كرد».
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ چرا موسسه نشر آثار امام در برابر حرف هاي خيانت آميز يكي از سران فتنه درباره امام خميني«ره» موضع گيري نكرد؟
8895---0937
¤ حال كه غبار فتنه بواسطه تدبير و هوشياري رهبري و بصيرت مثال زدني مردم كشورمان فرو نشسته است مسئولين قوه قضائيه بايد هر چه زودتر سران فتنه را به سزاي اعمال جنايت آميز خود كه وطن فروشي و جاسوسي كمترين آنها است برسانند.
قاجار
¤ ضمن اظهار تاسف از نحوه كنار گذاشتن آقاي متكي وزير سابق خارجه كشورمان خطاب به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري عرض مي كنم مواظب افراد نفوذي در دولت باشد مبادا با ميدان دادن به جريان نفوذي اعتماد مردم به دولت آسيب ببيند.
1794---0915
¤ از ملت غيور و انقلابي و شهيد داده عاجزانه تقاضا مي كنم كه با مديريت صحيح زندگي كه دين مبين اسلام بيشترين تاكيد را بر نظم در امور و تقوا دارد دولت را در اجراي هدفمند كردن يارانه ها كمك نمايند و مانع توطئه بدخواهان كه راضي به پيشرفت و عدالت كشورمان نيستند شوند.
طاهري
¤ با توجه به پيشرفت هاي غرورآفرين علمي، پزشكي، اقتصادي، سياسي و ... دشمنان سيلي خورده كشورمان دست روي دست نخواهند گذاشت و به هر طريق ممكن درصدد انتقام جويي هستند تا مانع سرافرازي ملت شوند. شايسته است مسئولين سياسي، فرهنگي، نظامي، امنيتي و ... ضمن كنترل دقيق مرزهاي ورودي و خروجي به بيگانگان اجازه تكرار حوادث تلخ چون چابهار را ندهند.
1369---0938
¤ چرا طرح ايجاد ديوار حائل در مرزهاي شرقي كشورمان اجرا نمي شود تا از ورود مواد مخدر و تروريست ها به كشورمان جلوگيري شود تا هر از چند گاهي واقعه تلخي چون تاسوعاي حسيني چابهار را شاهد نباشيم.
2749---0936
¤ جرقه حادثه تروريستي چابهار در محرم سال قبل توسط عوامل سران فتنه و عده اي از خواص مردود شده در تاسوعا و عاشوراي حسيني تهران زده شد.
9418---0915
¤ آقاي رئيس جمهور در برنامه گفت وگوي تلويزيوني با مردم درباره همه چيز صحبت كرد الا تكليف كساني كه هنوز موفق به ثبت مشخصات خود در سيستم هدفمند كردن يارانه ها نشده اند و يا ثبت نامشان دچار مشكل شده است. مسئولان امر فكري كنند.
يك شهروند
¤ خودرو فرسوده اي داشتم كه وسيله معيشت زندگي ام بود. اول پائيز از بنده تحويل گرفته اند و قول تحويل خودرو در مدت 10 روز را دادند ولي اكنون حدود سه ماه از اين زمان مي گذرد ولي هنوز خودرو را تحويل نداده اند.
رحيم سعيدي
¤ شغلم رانندگي با وانت است. قيمت جديد گاز سي ان جي را كه اعلام كردند حساب كردم ديدم گران تر از پول بنزين درمي آيد. سوالم اين است كه آيا دولت قصد ندارد براي امثال بنده كه شغلشان باربري است از جهت گاز ارزان تر تسهيلاتي قائل بشود كه زندگي اين قشر هم بچرخد.
يك راننده وانت
¤ با ريالي شدن اكثر اتوبوس هاي خطوط شركت واحد كارت منزلت ما سالخوردگان بدون استفاده شده است. براي يك تا دو ايستگاه بايد حداقل 150 تومان پول بدهيم وقتي چنين است اين كارت ها را جمع و خيال ما را راحت كنند.
عرب
¤ نبود امكان درج نظرات مخاطبين و خوانندگان روزنامه در ذيل هر كدام از مطالب نسخه اينترنتي نشريه و همچنين عدم امكان ارسال خبرنامه اينترنتي براي متقاضيان نقص محسوب مي شود اميدواريم چاره انديشي نماييد.
5590--0935
¤ چرا صفحه اي را به فناوري اطلاعات اختصاص نمي دهيد. درست است كه اغلب مردم رايانه دارند ولي طرز صحيح استفاده از آن را نمي دانند.
دانشجوي كامپيوتر از اروميه
¤ با توجه به استخدام 40 هزار معلم و با گذشت سه ماه از شروع بكار آنان هيچ خبري از حقوق و مزايا نيست وقتي از كارگزيني نيز سؤال مي شود اظهار بي اطلاعي مي كنند از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود با توجه به اين كه تعدادي از استخدامي هاي جديد مستاجر هستند نسبت به رفع مشكل حقوقي آنان مساعدت نمائيد.
جمعي از معلمين جديدالورود
¤ ضمن تقدير از اجراي بيمه طلايي براي كاركنان و افراد تحت تكفل آموزش و پرورش ، كاش دولت درمان جانبازان و جراحات ناشي از جنگ آنها را بيمه طلايي مي كرد.
جانباز 50% از اهواز
¤ با توجه به تاكيد رئيس محترم قوه قضائيه در برخورد با افرادي كه با سلاح سرد اقدام به شرارت مي كنند ضمن حمايت از اظهارات ايشان درخواست مي شود با مراكز فروش اين گونه اسباب و وسايل نيز برخورد شود. متاسفانه برخي افراد يا مغازه هاي شيك اقدام به فروش انواع سلاح هاي سرد و نمايش آن پشت ويترين مغازه ها مي نمايند.
ترابي
¤ در شهرستان بابل براي دريافت يارانه هرچه تلاش كردم و به هر جايي كه ارتباط داشت مراجعه حضوري داشتم ولي مشكل حل نشده است. مسئولين دولت پاسخ بدهند تكليف امثال بنده چه مي شود؟
ميرحميدي
¤ از كيهان تقاضا دارم براي اين كه مردم در جريان كامل طرح مسكن مهر قرار بگيرند مثلا متقاضيان چه مبلغي بايد پرداخت كنند و همچنين چگونگي ساخت و ساير امكانات و مزاياي طرح ،گزارش جامعي تهيه و چاپ بكند.
2207--0914
¤ نزد همراه اول مبلغ 228هزار تومان وديعه دارم با اين حال بخاطر اين كه قبض تلفن خود را پرداخت نكردم خط تلفن را قطع كردند ولي مسئولين مخابرات در مصاحبه چيز ديگري مي گويند. وقتي به اين مصاحبه ها عمل نمي شود حق اين است كه وديعه مشتركين را به صاحبانش پس بدهند.
4442--0937
¤ از سازمان تاكسيراني و شوراي شهر تقاضا مي شود اگر تصميمي بر افزايش قيمت ها مي گيرند طوري باشد كه مجددا سه ماه آينده تصميم جديدي براي سال 1390 گرفته نشود.
0046--0912
¤ عمر شهروندان خرم آباد در صف هاي طولاني جايگاه هاي سوخت گاز سي ان جي تلف مي شود. از مسئولين مربوطه بخواهيد براي حل اين مشكل تدبيري بينديشند.
5593--0911
¤ با توجه به موقعيت شهر گلپايگان و نزديكي آن به اراك، اصفهان، شيراز، كاشان و عدم ارتباط راه ريلي شايسته است وزارت راه و ترابري مساعدت لازم را به عمل آورند.
1941--0919
¤ از رياست محترم جمهور عاجزانه استدعا دارم دستور فرمايند كسورات بازنشستگي و ماليات مستخدمين رسمي دولت كه معلول مي باشند همانند جانبازان عزيز از حقوق و مزاياي آنان كسر نشود.
3878--0912
¤ خيلي از كاركنان شهرداري شهرستان يزد بازنشسته خود شهرداري هستند كه دوباره با حقوق جديد به كارگيري شده اند با اين حساب پس كي نوبت به اشتغال زايي براي جوانان بيكار اين شهرستان مي رسد؟
خدايي
¤ از وزارت بهداشت مي خواهم همايش اخلاق در پزشكي را توسعه و از پزشكان با اخلاق كشور تجليل شود.
2773---0913
¤ با افزايش 150 درصدي كرايه تاكسي ها در اروميه مردم از حمل و نقل عمومي رويگردان و به استفاده از خودروي شخصي روي مي آورند. شايسته است شوراي شهر و شهرداري با اعتدال با افزايش قيمتها برخورد نمايند.
0866---0914
¤ به استاد آواز و هنرمند متعهد كشورمان آقاي افتخاري عرض مي كنيم چهره عزيز شما ماندگار شد انشاء الله نامتان نيز جاودانه خواهد ماند.
2181---0911
¤ چرا با جود تمديد يك ساله برنامه پنجساله، دولت در اجراي ماده 10 احزاب كوتاهي مي كند؟
جهانگير جعفرنژاد- پاكدشت
¤ پارك ميثاق در حوالي ميدان شوش شب ها دچار مشكل روشنايي است. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ با وجود اين كه بانك مركزي اعلام كرده كه جرايم كوچك وام بانك ها بخشوده مي شود، چند روز پيش كه براي تسويه حساب وام خود به صندوق قرض الحسنه مراجعه كردم، جريمه اش بخشيده نشد و گفتند كه از سوي بانك مركزي به آن ها ابلاغ نشده است. كه اين موضوع به صندوق مذكور نيز ابلاغ شود.
بابايي
¤ با توجه به سود و بهره بالايي كه صندوق هاي تعاوني اعتبار و قرض الحسنه از مردم مي گيرند، از مراجع ذيربط تقاضا مي شود كه بخش نامه كنند تا اين مركز اقتصادي به نام ائمه اطهار(ع) و فرزندان بزرگوار ايشان نامگذاري نشوند.
يك شهروند
¤ از مديران صدا و سيما بپرسيد كه پخش چندباره سريال غربي پزشك دهكده با چه هدف و منظوري صورت مي گيرد؟ آيا بهتر نيست وقت مردم صرف آثار جديد و ارزشمندتر مي شود؟
سعيد از قم
¤ در مكالمات تلفني با خارج از كشور، حتي با چند ثانيه صحبت، هزينه آن به اندازه يك دقيقه محسوب مي شود. اين ناعادلانه است. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ جاده ماهدشت مدت هاست كه تخريب شده و هيچ كس مسئوليت ترميم آن را به عهده نمي گيرد. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ دانشگاه آزاد تهران اعلام نموده كه در رشته پزشكي 165 نفر را در كنكور پذيرش مي نمايد. اما قراين و شواهد نشان مي دهد كه تعداد پذيرفته شدگان كمتر از اين ميزان است. آيا اين دانشگاه نمي بايستي براي تكميل ظرفيت اعلام شده خود، اسامي ديگري را نيز اعلام نمايد؟
حاج علي
¤ چرا تلفن گوياي ثبت اسناد كشور پاسخگو نمي باشد وقتي شماره گرفته مي شود گاهي كه پاسخ نمي دهد و گاهي نيز اعلام مي دارد يا شماره داخل مورد نظر را بگيريد يا صبر كنيد تا به اپراتور وصل شود وقتي به اپراتور وصل مي شود هيچكس پاسخگو نيست؟ چرا؟
طاهري
¤ از دوستان كيهاني تقاضا مي كنم گزارشي از افزايش حقوق اعضا هيئت علمي دانشگاهها تهيه و به رياست محترم جمهوري ارايه شود تا فكري براي اعضاي كاركنان دانشگاهها بشود. افزايش 500 تا 800 هزارتوماني هيئت علمي دانشگاهها از 1/1/89 كه در تيرماه 89 در هيئت وزيران تصويب شده اجرا گرديد ولي براي بقيه اعضاء كادر دانشگاهها اعمال نمي گردد كه آنها نيز اكثراً دكتر و كارشناس ارشد و كارشناسي دارند لذا از دولت خدمتگزار انتظار مي رود كه نيم نگاهي نيز بر كادر دانشگاهها داشته باشند و آنها را از افزايش حداقل 2/1 اعضاي هيئت علمي برخوردار نمايند.
جمعي از اعضاي كادر دانشگاهها
¤ جانباز 20% هستم 17 سال است كه تقاضاي كميسيون داده ام اما هنوز اقدام نشده است شايد ده بار پرونده ام به ماده 2 رفته است. انتظار رسيدگي دارم.
ايزدپناه از نيريز
¤ با توجه به تمديد يكساله قانون برنامه چهارم چرا دولت محترم از اجراي ماده 10 نوسازي صنايع خودداري مي كند.
خليلي از قرچك ورامين
¤ با توجه به اهميت فوق العاده سفر ده روزه مقام معظم رهبري به قم اين انتظار را از كيهان داريم كه ويژه نامه اي جامع و كامل حاوي كليه سخنراني ها، ديدارها همراه با پرسش و پاسخ هاي صورت گرفته به شكل زيبا و جذاب به زيور طبع آراسته كند و به صورت ضميمه روزنامه در سراسر كشور توزيع نمايد.
4795---0919
¤ براي پيشرفت اقتصادي و علمي خراسان جنوبي بايد تمام مسئولين دولتي و نمايندگان محترم مجلس اقدام هاي اساسي داشته باشند تا اين استان از محروميت بيرون بيايد.
2773---0913
¤ جوان هاي دختر و پسري كه در مسابقات آسيايي موفق به كسب مدال شدند در حقيقت جوانان الگوي ايران و حتي جهان اسلام هستند و چه زيبا به اعتقادات دين خود پايبند بودند و خيلي خوب واجب ديني خويش را انجام دادند. ولي متأسفانه صدا و سيما آنگونه كه صحنه هاي مدال گرفتن آنها را پوشش داد به موضوع تعهد ديني اين جوانان كه حاضر به دست دادن با نامحرم نشدند نپرداخته است. چرا؟
فتوحي از اصفهان
¤ اخيراً يك سفر سياحتي به كشور مالزي داشتم. بعضي از دانشجويان ايراني كه در اين كشور به عنوان راهنماي تور به كارگيري شده اند مواضع ضدنظام و ضداسلام دارند. عرضم اين است كه از طريقي موضوع پيگيري شود و جلوي اين سياه نمايي ها را بگيرند.
حسين زاده
¤ دو نفر از كاركنان قراردادي كه به عنوان كارشناس 12 سال در دانشگاه پيام نور استان چهارمحال و بختياري مشغول بخدمت هستيم پس از گذراندن امتحان و مصاحبه گزينش اعلام مي دارد كه مجوز جذب نداريم؟! از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي به حقوق تضييع شده خود هستيم.
5259---0913
¤ جاده بخش گل تپه به همدان توسط عده اي قاچاقچي ناامن گرديده است از مسئولين امنيتي درخواست مي شود امنيت را به اين منطقه بازگردانند.
8320---0918
¤ اگر ملتهاي مسلمان در راه خدا صبر و استقامت كنند و خدا را ياري كنند، خداوند هم آنها را ياري مي كند. اين موضوع درمورد ملت با بصيرت ايران صدق مي كند. با عمل كردن به فرمايشات گوهربار مقام معظم رهبري و با تلاش و كوشش و با روحيه اميد و نشاط به آينده درخشان به پيشرفت و توسعه خواهيم رسيد و قله هاي دانش بيشتري را فتح خواهيم كرد. پيروزي هاي پي درپي براي ملت ايران و شكست هاي پي درپي براي دشمنان خواهد بود.
علي نژاد از قائم شهر
¤ در شهرستان ماهشهر سه جايگاه سي ان جي وجود دارد كه متأسفانه هر روز دو جايگاه آن خراب است و مردم از اين وضع خسته شده اند خواهشمند است ناظرين و مسئولين امر رسيدگي كنند.
8169---0916
¤از هنرمندان متعهد مي خواهم فيلمي درمورد نقش شهيد دكتر چمران و ديگر سرداران دلاور سپاه و ارتش تهيه و پخش كنند.
فريبرز منصوري- كرمانشاه
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود بر امنيت جاني دانشمندان هسته اي بيشتر مراقبت كنيد.
0479---0918
¤ چند پيشنهاد دارم كه عملي نمائيد: 1- درباره راههاي افزايش بصيرت بيشتر بنويسيد 2- براي جذب جوانان و نوجوانان به روزنامه وزين تان به آن رنگ و لعاب بيشتري بدهيد.
عسكرزاده از رشت
¤ مسير ازنا تا دورود را با ماشين ون كه تبديل به آمبولانس شده بود طي كرديم. بنده كه سالم بودم مشكل پيدا كردم چه برسد به مادر بيمارم. خلاصه اين ماشين وقتي به درد مسافركشي نمي خورد چرا بعنوان آمبولانس از آن استفاده مي كنند.
9422---0916
¤ روستاي حسن آباد دامغان بالاي 300 خانوار جمعيت دارد مع الوصف از لوله كشي گاز محروم است. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي داريم.
6140---0912
¤ كاغذ روزنامه كيفيت مرغوبي ندارد و در شأن كيهان روزنامه قديمي و باتجربه كشور نيست.
4046---0912
¤ مفسدين اقتصادي با فسادهاي مالي خود خانواده ها را از هم مي پاشند و هزاران معضل بوجود مي آورند با اين حساب خيلي بدتر از قاتلان و جانيان هستند و بنابراين سزاي آنها بايد شديدتر باشد.
2428---0938
¤ چند روز قبل چند مأمور اداره برق تهرانپارس به همراه يك مأمور نيروي انتظامي لامپ هاي مدادي پرمصرف مغازه هاي خيابان شهيد زهدي اين منطقه را بدون تذكر و هشدار قبلي شكستند و ريختند. بعنوان اعتراض با رئيس اداره برق منطقه تماس گرفتيم پاسخگو نيستند. بنويسيد هر كدام از لامپ هاي مدادي كه شكسته اند 25هزار تومان قيمت دارد.
رسولي
¤ وقتي آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در مصاحبه با رسانه ها اجازه خواست كه نماز مغرب را در وقت آن بخواند به خودم بخاطر داشتن چنين رئيس جمهوري باليدم.
4698---0915
¤ در بازارچه ساحلي شهر آستارا مغازه داران بدون توجه به مسائل شرعي از شبكه هاي تلويزيوني و راديويي كشورهاي آن طرف آب استفاده كرده و صداي آن را نيز بلند مي كنند.
خيلي از مسافرين و مشتريان هستند كه از اين موضوع رنج مي برند تقاضا داريم رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ اخيراً خواننده كيهان شده ام. علاقه مند هستم تمام مطالبي را كه تحت عنوان نيمه پنهان در صفحه پاورقي روزنامه چاپ كرده ايد در اختيار داشته باشم. لطفاً راهنمايي كنيد چگونه مي توانم اين مطالب را تهيه بكنم.
7540---0913
كيهان: به آرشيو روابط عمومي روزنامه مراجعه كنيد.
¤ شما را به خدا قطع روزنامه را كوچك كنيد تا امكان مطالعه آن در داخل اتوبوس و قطار مترو و يا مجالس فراهم باشد.
0140---0911
¤ به مسئولان آموزش وپرورش بفرمائيد شما كه فقط مهدكودك ها و مدارس ابتدايي را به خاطر آلودگي هوا تعطيل مي كنيد فكر نمي كنيد پدر و مادر اين بچه ها كه كارمند هستند و بايد بر سر كارشان حاضر باشند بچه ها را به چه كسي بسپرند.
داوود شاه مرادي
¤ صداوسيماي جمهوري اسلامي ارزش ساعات ملكوتي غروب و اذان را درك كند و پخش فوتبال را به آن ترجيح ندهد.
4939---0913
¤ شهرداري و ظاهرا ميراث فرهنگي حدفاصل بازار بزرگ تهران تا مدرسه عبدا... خان را ستونهايي كار گذاشته اند كه اصلا استاندارد نيست و با كوچكترين لرزش و زلزله اي فرو مي ريزند و موجب صدمات و لطمات به رهگذران مي گردد و بايد شهرداري يا ميراث فرهنگي پاسخ گوي اين سهل انگاري باشند.
جمعي از بازاريان تهران
¤ براساس اعلام مسئولين نظام وظيفه تهران كارت معافيت سه برادري بنده در تاريخ 11/12/88 تاييد شده است ولي هر بار كه مراجعه مي كنم يك پاسخ متفاوت با پاسخ قبلي مي گيرم يكبار ادعا مي شود كه تحويل پست شده يا ادعا مي شود كه هنوز كارت صادر نشده! از مسئولان امر درخواست رسيدگي مي شود.
5457---0919
¤ شايعه انتشار ويروس استاكس در مراكز غني سازي اورانيم موجب نگراني است خواهشمند است در اين خصوص مسئولين محترم با پاسخ هاي قانع كننده موجب رفع تشويش از امت حزب الله شوند.
5461---0918
¤ روستائيان براي درمان خود رنج زيادي مي برند در نوع بهره مندي از دفترچه درماني روستائيان با شهرستانيها بي عدالتي وجود دارد. روستائيان فقط بايد از درمانگاه دولتي استفاده كنند آن هم پس از تائيد بهداري مركز بخش چرا؟
0320---0912
¤ مسئولين فدراسيون فوتبال خجالت نمي كشند بعد از اين همه شكست خود را فدراسيون برتر در قاره كهن مي دانند. نه از مردم عذرخواهي مي كنند نه كنار مي روند.
راشد محمدي از فولادشهر
¤ از مسئولين استانداري و راه و ترابري استان خراسان رضوي درخواست مي گردد نسبت به آسفالت سه كيلومتر جاده فرعي روستاي حسن آباد گرجي در 20كيلومتري مشهد مقدس را پس از 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي اقدام نمايند.
تاجيك از اهالي روستا
¤ به عنوان يك بسيجي از حوزه 21 ناحيه كرج از فرماندهان و مسئولين سپاه پاسداران مي خواهم كه با تاسي از سفرهاي استاني رياست محترم جمهوري و هيئت دولت در راستاي ماموريت سپاه از شهرستان ها و نواحي سپاه و بسيج بيشتر سركشي و بازديد داشته باشند.
6388---0919
¤ براي چندمين مرتبه عرض مي كنم روشنايي مسير روي پل شهيد محلاتي در تقاطع 17شهريور كامل نيست و نياز به نصب چند عدد پايه برق مي باشد. از مسئولين اداره برق منطقه بخواهيد كه براي تكميل روشنايي اين پل ماشين رو مساعدت داشته باشند.
محمدي
¤ يكي از دلايل عدم نتيجه گيري از فوتبال در ميادين مختلف حاشيه سازي هايي است كه توسط برنامه 90 در صدا و سيما ايجاد مي شود بايد مدت اين برنامه و دستور كار آن را تغيير بدهند تا براي فوتبال كشور كمتر حاشيه سازي صورت بگيرد.
8397---0937
¤ كارت شارژ مدت اعتباردار پنج هزار توماني خريدم به جاي 120 روز اعتبار فقط 82 روز اعتبار داشت. متاسفانه كم فروشي به كارت شارژهاي همراه اول هم سرايت كرده است اميدواريم رسيدگي بشود.
0494---0916
¤ بعضي از مسئولين از نگهداري مرغ و خروس در منازل شهري توسط بعضي از شهروندان انتقاد مي كردند و اين كار را غيربهداشتي مي دانستند پس چرا همين مسئولين در قضيه نگهداري سگ در بعضي از منازل مرفهين بي درد جامعه سكوت اختيار كرده اند و چيزي نمي گويند.
رئيسي
¤ جاي تاسف است كه در كشورمان براي سران فتنه كه خائن به وطن و آرمان هاي امام خميني(ره) هستند محافظ گذاشته اند ولي از دانشمندان هسته اي كه سرمايه ملي كشور محسوب مي شوند محافظت نمي شود.
0962-0918
¤ از تيزهوشي آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري كه در مصاحبه خود اعلام كردند اسناد انتشار يافته سايت ويكي ليكس در مورد موضوع ايران را داراي ارزش بررسي نيز نمي دانند بسيار خوشحال شدم.
4379---0919
¤ عدالت اين است كه نرخ سوخت بنزين متناسب با نوع خودرو باشد. چرا بايد بنزين براي پيكان و بنز به يك قيمت مساوي عرضه بشود.
4909---0913
¤ مراسم عروسي به شدت از فرهنگ اسلامي فاصله گرفته و به سمت بي بند و باري و ابتذال رفته است. از بزرگان دين و مسئولين براي اصلاح اين مشكل تقاضاي چاره انديشي داريم.
2257---0916

 



مسابقه -گفت و شنود

گفت: رقيب آراي باطله با ارسال نامه اي به مناسبت روز تولد سروش او را «ملاصدراي روزگار كنوني» ناميد!
گفتم: ملاصدرا كه يك حكيم وارسته و پرهيزكار الهي و از مروجان برجسته و كم نظير اسلام و قرآن بوده است ولي سروش علاوه بر آلودگي هاي مالي و اخلاقي و همكاري آشكار با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، بارها به صراحت اسلام را نفي كرده و حتي وحي بودن قرآن را انكار كرده است.
گفت: از قديم و نديم گفته اند «لايق ديگ چغندره»! وقتي اسرائيلي ها از كروبي بي سواد با عنوان «روحاني متفكر»! ياد مي كنند، «ملاصدراي» شيخ بي سواد هم بايد عبدالكريم سروش باشد.
گفتم: پس بايد اين شايعه هم صحت داشته باشد كه كروبي قصد دارد در انتخابات رياست جمهوري يازدهم با شعار «يك رأي بدهيد و 4 سال از خنده روده بر شويد» وارد رقابت هاي انتخاباتي شود!
گفت: به نظر تو اين كارهاي كروبي عجيب نيست؟!
گفتم: چرا عجيب باشه؟! يارو در مسابقه كبوترپراني، افسار يك الاغ را گرفته و كشان كشان به محل مسابقه آمد، نگهبان از او پرسيد؛ براي چه آمده اي؟ جواب داد، براي مسابقه. نگهبان با تعجب گفت؛ مسابقه كبوترپراني است، چرا الاغ آورده اي؟ و يارو گفت؛ دنيا را چه ديده اي؟ خره ديگه، يكدفعه ديدي پريد!
 



يك نومحافظه كار سرشناس امريكايي: برنامه هسته اي ايران با هيچ حمله اي نابود نمي شود

يك نومحافظه كار سرشناس آمريكايي كه تا پيش از اين سرسختانه از گزينه حمله نظامي به ايران دفاع مي كرد، در تازه ترين نوشته خود تاكيد كرد كه حمله نظامي به هيچ وجه برنامه هسته اي ايران را نابود نخواهد كرد.
به گزارش سايت ايران هسته اي، مايكل روبين، عضو موسسه آمريكن اينترپرايز و از مشاوران دولت بوش پسر در مقاله اي كه پايگاه اينترنتي اين موسسه منتشر كرده، با اشاره به اينكه «مقصود از راهبرد نظامي فقط بمباران نيست»، نوشت: «درباره راهبرد نظامي بايد توجه داشت گزينه نظامي فقط به معناي بمباران نيست. مهار نيز يك راهبرد نظامي است. بازدارندگي نيز يك راهبرد نظامي است. آمادگي براي اعمال يك رژيم مهار يا رژيم بازدارندگي نيز به صورت تلويحي سبب اعمال فشارهايي مي شود كه هزينه ها را براي ادامه برنامه هسته اي ايران افزايش مي دهد و در نتيجه تلاش هاي ديپلماتيك تسهيل مي شود».
روبين سپس درباره مضرات حمله به ايران نوشت: «بمباران ايران هم مي تواند هزينه داشته باشد و هم با فوايدي همراه باشد. بنابراين سوال آشكار مطرح اين است كه آيا فوايد اين اقدام بر هزينه هاي آن برتري دارد يا خير. به نظر من اينطور نيست. هزينه هرگونه اقدام نظامي برضد ايران به تاخير انداختن برنامه هسته اي اين كشور خواهد بود اما هزينه هاي اين اقدام متحد كردن ملت و حكومت ايران خواهد بود. هزينه ديگر اقدام نظامي برضد ايران توجيه كردن برنامه هسته اي اين كشور و ابعاد نظامي آن خواهد بود. درعين حال بايد به اين نكته توجه داشت كه اقدام نظامي برضد ايران فقط سبب به تاخير افتادن برنامه هسته اي اين كشور خواهد شد و نه اينكه اين برنامه را از بين ببرد».
اين نومحافظه كار آمريكايي در بخشي از مقاله خود حتي استدلال بقيه نومحافظه كاران مانند جان بولتون در مورد به تاخير افتادن برنامه هسته اي ايران در اثر حمله نظامي را هم زير سوال برده است. روبين مي نويسد: «پرسشي كه سياست گذاران غربي بايد به آن توجه داشته باشند اين است كه در دوران به تاخير افتادن برنامه هسته اي ايران در نتيجه حمله نظامي چه سياستي بايد در پيش گرفته شود. براي نمونه اگر برنامه هسته اي ايران سه سال به تاخير افتاده شود قرار است چه سياست هايي در اين دوره زماني اجرا شود كه در حال حاضر اجرا نمي شود. اگر پاسخي برخاسته از اجماع در اين خصوص وجود نداشته باشد فقط از نيروهاي مسلح استفاده شده است بدون آن كه نتيجه اي داشته باشد و اينگونه استفاده از نظاميان غيرمنصفانه است».
روبين در بخش ديگري از مقاله خود در دفاع از ايده تعامل مي نويسد: «بسياري بر اين باورند كه گفت وگو راهبردي است كه به عنوان دستاويز نخست بايد مدنظر باشد. تعامل هيچ مشكلي ندارد. همانطور كه ريچارد نيكسون رئيس جمهور پيشين آمريكا به چين رفت و با سران اين كشور ديدار كرد يا اينكه رونالد ريگان رئيس جمهور اسبق آمريكا با ميخائيل گورباچف آخرين رئيس جمهور اتحاد جماهير شوروي سابق ديدار كرد اما بايد توجه داشت كه در بيست سال گذشته آمريكا در مواقعي از چارچوب راهبردي اش خارج شده است و آن زماني بوده كه تعامل ديپلماتيك را با تحريم ها اعمال كرده است تا اينكه فشار وزنه پشت سر تلاشهاي ديپلماتيك باشد. در اين قالب ابتدا از ديپلماسي استفاده مي شود و وقتي ديپلماسي به شكست منجر مي شود از تحريم ها بهره گرفته مي شود اما بايد از اين توالي بندي و ترتيب بندي اقدامات دست كشيد. بايد توجه داشت كه راهبردهاي ديپلماتيك اطلاعاتي نظامي و اقتصادي وقتي باهم بكار گرفته مي شوند يكديگر را تقويت مي كنند».
روبين در پايان اين نوشته نوع نگاه 3 بلوك مختلف آمريكا، اسراييل و اروپا را به پديده «بمب ايراني» چنين تشريح مي كند: «ايران هسته اي چه پيامدهايي دارد؟بي ترديد دستيابي ايران به جنگ افزارهاي هسته اي پيامدهايي به همراه خواهد داشت سه نگرش كلي در اين زمينه وجود دارد. اروپايي ها به خطر دستيابي ايران به جنگ افزارهاي هسته اي از منظر مخدوش شدن اعتبار معاهده منع تكثير جنگ افزارهاي هسته اي ان پي تي مي نگرند. واقعيت آن است كه برنامه هسته اي ايران نخستين مساله مطرح و اصلي ترين اولويت مطرح در عرصه سياست خارجي كشورهاي اروپايي است. اگر ايران به سلاح هسته اي دست پيدا كند نوع نگاه جهانيان به اروپا نيز تغيير خواهد كرد. از منظر آمريكا اصلي ترين خطر مرتبط با دستيابي ايران به جنگ افزار هسته اي به بعد راهبردي مربوط است. اگر ايران به سلاح هسته اي دست پيدا كند عربستان سعودي نيز به دنبال اين توان خواهد شد و مصري ها نيز همين كار را انجام خواهند داد. اگر مصر سلاح هسته اي داشته باشد، ليبي نيز بار ديگر به ساخت تسليحات هسته اي مبادرت خواهد كرد و ديگر نمي توان اين غولي را كه از چراغ جادو خارج شده است به داخل آن بازگرداند. از منظر اسرائيل دستيابي ايران به سلاح هسته اي تهديدي است كه ماهيت وجودي آن را تهديد مي كند. من فكر نمي كنم كه اگر ايران به سلاح هسته اي دست پيدا كند آن را برسر اسرائيل بريزد اما مقامات اسرائيل مي گويند اگر ايران در وضع انتحار قرار بگيرد چه شرايطي پيش خواهد بود».

 



الشرق: امير قطر روابط محكم و برادرانه اي با رهبران ايران دارد

روزنامه الشرق قطر با مثمرثمر ارزيابي كردن سفر امير اين كشور به ايران نوشت: روابط برادرانه ، محكم و ممتاز امير قطر و رهبران ايراني با يكديگر موجب وحدت مواضع دو كشور در قبال مسائل منطقه شده است.
به گزارش فارس، روزنامه الشرق قطر در مقاله اي با عنوان «روابط برادرانه و ثمرات منطقه اي آن» نوشت: سفر شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر به جمهوري اسلامي ايران در چارچوب روابط برادرانه و دوستانه بين دو كشور است كه شاهد رشد قابل توجهي در زمينه هاي اقتصادي، تجاري، فرهنگي و سياسي است.
در ادامه اين مقاله آمده است: بديهي است كه موضوع حمايت و تحكيم روابط دوجانبه در راس گفت وگوهاي اميرقطر با محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران بوده است تا اين روابط الگويي براي روابط همكاري بين كشورهاي دوست و برادر باشد.
روزنامه قطري با ممتاز و ويژه خواندن روابط تهران-دوحه نوشت: اين روابط در ايجاد فضاي مثبت در منطقه اي كه با پرونده هاي داغي ملتهب شده است نقش بسزايي دارد به گونه اي كه ناظران به اتفاق نظر معتقدند نتايج مثبت روابط ايران و قطر تنها منحصر به منافع دو كشور و دو ملت نيست بلكه همه منطقه را شامل مي شود و در تقويت ثبات حوزه خليج فارس و خاورميانه نقش دارد.
اين روزنامه در ادامه روابط برادرانه و محكم بين امير قطر و رهبران ايراني را دليلي بر افق روشن براي نزديكي به يكديگر و وحدت مواضع در قبال مسائل منطقه خواند.
الشرق تاكيد كرد براي همگان روشن شد كه قطر با مسائل منطقه اي و بين المللي تنها با حفظ آرامش و توافق و ايجاد راه حل ها و حل و فصل امور با تفاهم و گفت وگو تعامل مي كند و بر اين اساس امير قطر در گفت وگو با آيت الله خامنه اي رهبر معظم جمهوري اسلامي و رئيس جمهور اين كشور به بررسي تحولات و مسائل منطقه اي پرداختند. الشرق در پايان اين مقاله سفر امير قطر به جمهوري اسلامي ايران را بسيار مثمرثمر و مفيد ارزيابي كرد و نوشت: ديپلماسي قطر نيز بر اساس حل و فصل امور بر اساس گفت وگو، گسترش ثبات و شكوفايي در منطقه استوار است.

 



پيام تبريك احمدي نژاد به «لوكاشنكو»

رئيس جمهوري اسلامي ايران در پيامي، انتخاب مجدد«الكساندر لوكاشنكو » به رياست جمهوري بلاروس را تبريك گفت.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در پيامي انتخاب مجدد «الكساندر لوكاشنكو » را به رياست جمهوري بلاروس تبريك گفت.
متن پيام احمدي نژاد به رئيس جمهور بلاروس به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي الكساندر لوكاشنكو
رئيس جمهوري بلاروس
انتخاب مجدد جنابعالي به عنوان رئيس جمهوري بلاروس را صميمانه تبريك مي گويم.
اين انتخابات، برگ زرين ديگري در تاريخ پرافتخار ملت بزرگ بلاروس و بيانگر حمايت از برنامه هاي جنابعالي است. اميدوارم در دوره مسئوليت جديد جنابعالي، روابط رو به رشد في مابين از تعميق و استحكام بيشتري برخوردار گردد و همكاري ها در سطوح دو و چندجانبه و بين المللي تا حداكثر ممكن گسترش يابد.
از خداوند متعال، سلامتي و موفقيت جنابعالي و بهروزي و نيك بختي دولت و ملت بلاروس را مسألت دارم.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهوري اسلامي ايران

 



طرح هدفمند كردن يارانه هاو تسليت آمريكا و اسرائيل به يكديگر (خبر ويژه)

سايت هاي متعلق به سازمان منافقين، سلطنت طلب ها، صهيونيست ها، ميرحسين موسوي و... از اينكه ايران دو روز پس از آغاز رسمي طرح ملي هدفمند كردن يارانه ها -برخلاف موارد مشابه در كشورهاي اروپايي- كاملاً آرام است و حكايت از همدلي مردم و نظام دارد به ناچار به جعل دروغ هاي شاخدار روي آوردند!
چند سايت متعلق به گروهك نفاق مدعي شدند جمهوري اسلامي براي خاموش كردن صداي اعتراض مردم به طرح هدفمند كردن يارانه ها 12 نفر را اعدام كرده است! اين سايت ها مدعي شدند: «جمهوري اسلامي يك روز بعد از اعلام حذف يارانه ها و در وحشت از غليان خشم جامعه در زندان هاي زاهدان و قزوين اعدام كرده است»! اين در حالي است كه 11 نفر از اعدام شدگان تروريست هايي وابسته به گروهك ريگي هستند كه سال گذشته در جريان بمب گذاري در مسجدي كه نمازگزاران آن مشغول قرائت دعاي كميل بودند؛ دهها نفر از مردم شيعه و سني را به شهادت رسانده بودند و پس از طي تشريفات قانوني به اعدام محكوم شده بودند يك زن قاتل هم در همدان چند سال پس از ارتكاب قتل و طي همه تشريفات قانوني اعدام شده است.
همزمان سايت صهيونيستي «بالاترين» با نقل مستقيم از سايت هاي منافقين بحث در اين موضوع را در «لينك داغ» و خبر اول خود قرار داد و شروع به داستان پردازي كرد. اين سايت از يك طرف مدعي شد دليل اعدام آنان هراس جمهوري اسلامي از غليان جامعه است و در همان حال با اشاره به اعلاميه رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان به «تشريفات قانوني» گير داد و بدون هيچ مستندي مدعي عدم رعايت آن گرديد. در لينك ديگري مدعي شد كه دادگاه آنان پشت درهاي بسته برگزار شده و در جاي ديگر اعدام شدگان را «گروه سني مذهب شبه نظامي» معرفي كرد.
در اين ميان مريم قجر عضدانلو ابريشمچي رجوي در «پيام ويژه» خود، آغاز طرح هدفمند كردن يارانه ها را يك فرصت ويژه و نشانه شرايط بحراني نظام معرفي كرد و نوشت: «تصميم نظام براي حذف سوبسيدها، بطور مستقيم مربوط به شرايط بحراني رژيم بخصوص پس از قيام هاي بزرگي است كه هنوز از آن به خود مي پيچد.» اين در حالي است كه اين تروريست منافق در بخش ديگري از پيام خود نوشت: «اين طرحي ضد مردمي است و براساس ارزيابي هاي فني، ميزان تورم را چند برابر مي كند» در واقع او ناخواسته با استفاده از دو عبارت متناقض اعتراف مي كند كه نظام جمهوري اسلامي عليرغم فتنه سال گذشته آنقدر تواناست كه ضمن پشت سرگذاشتن آن شرايط، قادر است بزرگترين طرح اقتصادي را به اجرا بگذارد چرا كه به همراهي مردم با خود اطمينان دارد.
در عين حال اين منافق كه تحت حمايت كامل شبكه هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا و اروپا قرار دارد، در بيانيه خود بند را آب داد و نوشت با حذف يارانه ها، جمهوري اسلامي در عرصه مناسبات منطقه اي و بين المللي و از جمله در بحث هسته اي مقتدرتر ظاهر مي شود. او نوشت: «رهبر ايران تلاش مي كند ميزان مصرف كالاهاي اساسي در خصوص بنزين را پايين بياورد و از اين راه با آثار تحريم هاي بين المللي مقابله كند بويژه آنكه ايران نمي خواهد در برنامه هسته اي خود انعطاف نشان دهد.» اين منافق در نهايت نوميدانه از سران فتنه سال گذشته خواست كه حذف يارانه ها را به چالش بزرگي براي نظام تبديل نمايند.
در دو روز گذشته سايت ميرحسين موسوي هم از يك سو از هماهنگي دروني نظام براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و از سوي ديگر از اينكه اوضاع بخصوص در تهران كاملاً عادي است و كسي براي دعوت كنندگان به آشوب تره هم خرد نمي كند بشدت عصباني بود و خواهان آن شد كه «هواداران سبز!» پمپ بنزين ها را به آتش بكشند. موسوي براي آنكه وانمود كند فرداي خطرناكي در انتظار مردم است دروغ بزرگي را خلق كرد سايت او نوشت: «خبرنگاران چند رسانه نزديك به دولت در پيامك هايي كه براي دوستانشان مي فرستادند نوشتند «مكن اي صبح طلوع» و اضافه كرد: «فضاي پليسي پايتخت نشان از فرداهاي تلخ تر دارد» اين سايت تمناي به آتش كشيدن پمپ بنزين ها را اينطور بروز داد: «فعلاً پمپ بنزين ها طليعه اي پر ازدحام و تا حدي ناآرام را براي انقلاب اقتصادي مدنظر احمدي نژاد وعده مي دهند».
موسوي براي آنكه همراهي مردم با طرح چندين ساله هدفمند كردن يارانه هاي نظام جمهوري اسلامي را كمرنگ جلوه دهد، ناچار شد به شيوه كيش شخصيت روي آورده و مردم را ترسو بخواند. سايت او نوشت: «نيرو هاي پليس و همچنين ماموران لباس شخصي بطور ويژه در كنار پمپ بنزين ها حضور پررنگي دارند» او بدون اذعان به اين حقيقت كه طرح هدفمند كردن يارانه ها از يك سو توافق شده ترين طرح طي 20 سال گذشته در نظام بوده و از سوي ديگر دولت كنوني بيش از سه سال روي جزئيات آن كار كرده است به خلق دروغ شاخ دار روي آورد و در سايت خود نوشت: «شب تاريك هدفمند شدن يارانه ها آغاز شده است، طرحي كه دولت جدا از ملت، بدون تدبير و دورانديشي و بدون توجه به نظر عموم كارشناسان اقتصادي به مرحله اجرا درآورده است» او در عين حال حرف مريم رجوي را بازتاب داد و مدعي شد اعتراض مردم به اين طرح دولت احمدي نژاد را ساقط مي كند.
يك سال پيش سازمان اطلاعاتي آمريكا-CIA- گفته بود: «محدودسازي مصرف و افزايش قيمت بنزين به يك بحران بزرگ عليه دولت- يعني نظام- ايران منجر مي شود، همه امكانات را براي آن روز آماده كنيم».عجيب نيست، مريم رجوي و ميرحسين موسوي كه در طول سالهاي گذشته بخشي از لجستيك سازمان جاسوسي آمريكا بوده اند از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به خشم آمده و جيغ بنفش بكشند.
همزمان با آن راديو، تلويزيون و سايت هايي نظير راديو زمانه وابسته به سازمان CIA به تصويرسازي جعلي و طلب آشوب روي آوردند. راديو زمانه از قول يك استاد دانشگاه تهران نوشت: «من شوكه شده ام تاثير هدفمند كردن يارانه روي قيمت هاي ديگر، روي همه چيز روي مخارج زندگي خيلي هراسناك است.» در عين حال سايت اين راديو در پايان دو روز دعوت به آشوب، نوميدانه از قول يك شهروند ايراني نوشت: «ما هميشه عادت كرده ايم خودمان را با مسائل و سختي خود تطبيق بدهيم.»
همراه با منافقين و سران فتنه، سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي كه دروغ هاي سايت هاي منافقين و ميرحسين موسوي را باور كرده بود با بي پروايي و به نقل از «خبرنگار آزاد در تهران!» نوشت: « با آغاز اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها از هرج و مرج و تنش گسترده اي در سراسر ايران گزارش رسيد. وضع در پايتخت و چند شهر بزرگ ديگر كشور بحراني تر از نقاط ديگر است و در برخي رشته ها اعتصاب هاي پراكنده اي از جانب صاحبان حرفه (!) آغاز گرديده كه در ساعات و روزهاي آينده ممكن است گسترش يابد و استحكام رژيم را مورد تهديد قرار دهد... انتظار مي رود نهايت اين طرح، خيزش سياسي و اعتراض هاي گسترده خياباني باشد.»
گفتني است فضاي همدلي مردم و نظام پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها آخرين اميد آمريكا، رژيم صهيونيستي، منافقين و فتنه گران داخلي را نقش برآب كرد آنان با دروغ پردازي در فضاي مجازي خود را تسلي مي دهند!

 



فايننشال تايمز: اصلاح طلبان در ايران جاي شاه را براي انگليس گرفتند (خبر ويژه)

دولت انگلستان در سال 2005 (1384) مي خواست نامزد موردنظر اصلاح طلبان برنده انتخابات رياست جمهوري باشد هر چند كه از عدم محبوبيت وي بين مردم مطلع بود.
روزنامه فايننشال تايمز ضمن درج اين مطلب نوشت: احمدي نژاد با موفقيت در سال 2005 به سمت رياست جمهوري رسيد. در اين بين با عدم اقبال نامزد مطرح اصلاح طلبان و عدم محبوبيت وي در بين مردم، احمدي نژاد موفق شد اصلاح طلباني را كنار بزند كه تنها هشت سال وقتشان را بر مسائلي چون جامعه مدني گذاشتند و توجه بسيار كمي را به مردم مبذول داشتند. در دور بعدي انتخابات نيز موسوي كه اميد زيادي به پيروزي وي به عنوان چهره مطرح اصلاحات مي رفت بازنده انتخابات شد.
اين روزنامه سپس با تاكيد بر رويگرداني اكثريت مردم ايران از اصلاح طلبان مي نويسد: آنچه كه براي ديپلمات هاي غربي تعجب برانگيز بود تغيير حالت مردم ايران از روي آوردن به سوي اصولگرايان بود.
رولا خلف نويسنده اين تحليل با اشاره به وقايع پيش آمده در جريان انقلاب سال 57 و سقوط شاه به مسئله جالب ديگري اشاره كرده و مي نويسد: براي انگليس از سال 74 ميلادي ايران رنگ و رويي ديگر داشت و متاسفانه سفير وقت انگليس در تهران قادر به پيش بيني سقوط شاه نگرديد.
نويسنده به نقل از ديويد اوين، وزير خارجه انگليس در آن زمان مي نويسد: سفارت ما در تهران تحليل مناسبي از ميزان محبوبيت محمدرضا شاه در ميان مردم كشورش نداشت و چشمان خود را به روي فعاليت طرفداران آيت الله خميني بسته بود. همين بي توجهي موجب شد كه هم پيمان ما جاي خود را به سران فعلي ايران بدهند.
روزنامه فايننشال تايمز در خاتمه مي نويسد: بعد از آن بود كه انگليس متوجه خلأ كارشناسان خبره در امور ايران شد و بعدها طرح بكارگيري تحليلگران ويژه ايران را گرفت. اين درسي بود كه از سقوط شاه براي انگلستان و ديگر كشورهاي غربي گرفته شد. در سال هاي اخير سفارت انگليس با بكارگيري تحليلگراني ويژه چون «حسين رسام» سعي نمود خلأ كمبود اطلاعات را پر نمايند هر چند كه او نيز در جريان ناآرامي هاي انتخاباتي دستگير شد.

 



سقوط آزاد حماله الحطبي كه به گندم ري نرسيد (خبر ويژه)

روند سقوط آزاد مهدي كروبي ادامه دارد.
وي اخيراً به درخواست سايت ضد انقلابي روزنت، پيامي براي 56 سالگي عبدالكريم سروش به اين سايت فرستاده و با القابي و عناوين لايتچسبك! از كسي كه اهانت به اسلام را به ساحت پيامبر اعظم(ص) رساند، تمجيد كرد.
كروبي در اين نوشته از سروش به عنوان ملاصدراي روزگار ياد كرده و مي نويسد: ملاصدرا هم از تبعيد و اتهام كفر رنج برد... سروش انقلاب اسلامي را ادامه تفكر ملاصدرا مي دانست. او پس از آن نيز با پرورش شاگرداني، در زمينه سازي فكري براي حركت اصلاحات نقش آفريني كرد... او براي جمع دموكراسي و دينداري تلاش كرد... آراي ديني سروش در باب وحي و قرآن و پيامبر اسلام نه بي سابقه است و نه بي پاسخ. تاريخ اسلام پر است از مسئله هايي كه سبب رونق بازار دين و دانش شده اند و سروش يكي از طراحان اين مسئله هاست. ملاصدرا كه امروز ظاهراً به متفكري مقبول برخي روحانيون حاكم تبديل شده، در روزگار خود از اتهام كفر، آزار و تبعيد رنج مي برد اما اسلام هرگز از آزادي بيان حتي بيان كفر در محضر امام صادق(ع) آسيب نديده است.»
شايان ذكر است سروش ضمن آلودگي مالي و سياسي به برخي مراكز اطلاعاتي و امنيتي در آمريكا و انگليس، مجبور شد دوز اهانت ها و هتاكي ها عليه مقدسات اسلامي را بالا ببرد و كار را تا بدانجا رساند كه برخلاف نص صريح قرآن ادعا كرد قرآن نه وحي الهي بلكه تجربه هاي شخصي شاعرانه پيامبر(ص) است!! اين در حالي است كه خداوند بارها تأكيد مي كند كه «پيامبر از روي هوا سخن نمي گويد و قرآن جز وحي كه بر او نازل مي شود نيست». سروش به بهانه انتخابات سال گذشته از كروبي حمايت كرد كه با بيچارگي تمام تبديل به تيتر اول روزنامه اعتماد ملي كروبي شد.
نامه از موضع ضعف كروبي به سروش حاوي مغالطات گوناگوني است از جمله اينكه 1- آيا حكيم و فيلسوف و متأله بزرگ اسلامي، هم مانند سروش به ساحت پيامبر اكرم(ص) و قرآن كريم جسارت مي كرد يا تبديل به نان خور رسمي طواغيت و شياطين روزگار خود شده بود؟! 2- بالاخره يا انقلاب اسلامي ادامه تفكر ملاصدراست (كه هست) و يا سروش كه ملاصدرا(!!!) معرفي مي شود. مگر مي شود هم در آغوش آمريكا و انگليس غنود و هم طرفدار انقلاب اسلامي كه ذاتاً ضد جبهه استكبار است، بود؟ 3- «جمع دموكراسي و دينداري از سوي سروش» يعني ذبح اسلام پاي ليبرال- دموكراسي آمريكايي كه در خاورميانه از ديكتاتورهاي فاسد حمايت مي كند و خون ملت هاي مظلوم منطقه را مستقيماً يا مباشرتاً مي ريزد؟!4- معلوم است كه «اراجيف سروش نه بي سابقه است و نه بي پاسخ». به همين دليل هم، قياس امثال وي با دم دستي ترين متفكران نيز توهيني به تفكر انديشه است چه رسد به ملاصدرا! و به يقين همين هتاكي ها و عقده گشايي ها (به نيابت از دشمن ترين دشمنان اسلام و انسانيت) باعث «رونق بازار دين» شده است، نمونه آن هم گسترش مراجعه به اسلام و كتاب آسماني آن در غرب طي دهه و سال اخير كه اهانت هاي محافل غربي شدت گرفت. اما اين توجيهي نمي شود كه «شيخ» سابق! مهدي كروبي ارادتمند يكي از همان ابوجهل ها و ابولهب هاي تاريخ و مجيزگوي عناصر مرتد شود، شايد كه در ازاي اين بي غيرتي ديني، جمله اي به تمجيد از طرف قرض بگيرد! بايد از رقيب ناكام آراي باطله در انتخابات سال گذشته پرسيد؛ لگد به جمهوريت و قانون و امنيت جاي خود محفوظ. عمله جبهه ضد انقلاب شدن در معارضه با نظام و قانون اساسي و خط امام هم به فرض ناديده گرفته شود! يعني تكليف شما با پيامبر اعظم(ص) و هتاكان علني به ساحت آن حضرت هم مشخص نيست؟!! 5- اما درباره بيان علني كفر در محضر ائمه(ع) بايد يادآور شد كه كفر هزاران مثل سروش (يا احياناً كروبي) هيچ لطمه اي به اسلام نمي زند چندان كه تاريخ نشان داده منتها نبايد «نفاق» را جاي «كفر» و بلكه گفت وگو و پرسش و چالش فكري جا زد، چه آن كه پيامبر اكرم(ص) نسبت به خطر منافقين هشدار دادند و حضرت امام (ره) با هوشمندي فرمودند منافقين از كفار بدترند. اگر خداوند درباره ابولهب ها از تعبير «بريده باد دستان ابولهب» استفاده مي كند، متأسفانه امثال كروبي تبديل به «حماله الحطب» (هيزم كش) براي ابولهب ها و ابوجهل ها شده اند.

 



سند تازه از نقش موساد در قتل هاي زنجيره اي سال 77 (خبر ويژه)

12 سال پس از قتل هاي زنجيره اي، وزارت خارجه رژيم صهيونيستي فاش كرد كه حداقل يكي از 4 قرباني اين قتل ها را در زمره «دشمنان اسرائيل» طبقه بندي مي كند.
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در تحليلي ضمن اذعان به فراگيري انزجار نسبت به اين رژيم در ايران حتي در ميان طيفي از مخالفان جمهوري اسلامي مي نويسد: دشمنان اسرائيل فقط روح الله خميني و مذهبي ها نيستند حتي در ميان كمونيست ها و برخي ملي-مذهبي ها هم مي توان چنين دشمناني را پيدا كرد. يك روز پس از بازگشت خميني به ايران، هزار نفر از يهوديان ايران ]غارتگران و زرسالاران صهيونيست[ وارد فرودگاه «لرد» تل آويو شدند.
اين پايگاه اينترنتي سپس مشخصاً به دكتر مجيد شريف (يكي از 4 قرباني قتل هاي زنجيره اي پاييز 77) اشاره مي كند كه كتاب روشنگرانه و ضد صهيونيستي روژه گارودي را به فارسي ترجمه كرد و ضمن دشمن اسرائيل معرفي كردن وي مي نويسد: او كه ظاهراً سال 1374 راهي مام ميهن اسلامي اش شد، از هواداران سرسخت علي شريعتي بود و در آغازين سال هاي حكومت اسلامي، نقشي تعيين كننده در جمع آوري و قاب مجموعه آثار علي شريعتي داشت. او پس از بازگشت به ايران و در حالي كه به سه زبان تسلط داشت كتاب روژه گارودي (كمونيست مسلمان شده) را به زبان فارسي برگرداند؛ كتابي كه وي ترجمه كرد «اسطوره هاي بنيانگذار سياست اسرائيل-تاريخ يك ارتداد» است.
روژه گارودي در اين كتاب به طور مستند ثابت مي كند كه بسياري دعاوي صهيونيسم بين الملل درباره هولوكاست يا اساساً مبنايي ندارد و يا صرفاً دستمايه و بهانه اي براي اشغال فلسطين قرار گرفته است. وي به خاطر همين كتاب و آثار مشابه با آزار و اذيت و محروميت هاي فراواني در فرانسه مواجه شد.
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با علم به نقش آفريني گارودي و مترجم ايراني كتاب وي (دكتر مجيد شريف) مي نويسد: گارودي كه از سران حزب كمونيست فرانسه بود، مسلمان شد و مريد «امام خميني» شد و نامش را از «روژه» به «رجاء» تغيير داد. او به خاطر اين كتاب در دادگاه فرانسه محكوم شد و به ايران رفت و به چهره اي محبوب از نظر رژيم اسلامي تبديل شد. ترجمه مجيد شريف از اين كتاب فاشيستي هيچ گاه از سوي روشنفكران حكومتي مورد نقد و نكوهش قرار نگرفت. مجيد شريف در تاريخ 28 آبان 77 در سريال قتل هاي زنجيره اي به قتل رسيد.
اين تحليل وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در عقده گشايي عليه مترجم كتاب افشاگر و ضد صهيونيستي گارودي، به روشني نشان مي دهد كه چه طيفي «مجيد شريف» را دشمن خوني تلقي مي كردند و كدام جبهه- با انتشار ترجمه وي در جمهوري اسلامي- از رويكرد ضد صهيونيستي وي استقبال كرده اند. بنابراين امروز به روشني تمام، تحليل 12 سال پيش محافلي چون كيهان سنديت مضاعفي مي يابد كه موساد و رژيم صهيونيستي- و سرويس هاي جاسوسي همسو با صهيونيسم- متهمان اصلي در قتل هاي زنجيره اي بوده و تلاش داشته اند تا بدين ترتيب جمهوري اسلامي را متهم سازند.
يادآور مي شود غير از مجيد شريف، ديگر قربانيان اين ترورهاي سبعانه يا جزو مخالفان بي آزار جمهوري اسلامي به شمار مي رفتند (مانند داريوش فروهر و همسر وي) و يا اساساً شهرت و نقش آفريني اي در فضاي سياسي نداشتند. اما ترور آنها از سوي سرويس هاي جاسوسي بيگانه مي توانست به عنوان پرچم مظلوميت براي جريان هاي اصلي ضد انقلاب درآيد و - به خيال طراحان جنايت- با همراهي طيفي از اصلاح طلبان تندرو تبديل به انرژي انفجاري در تكميل روند براندازي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14