(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه اول  دی 1389- شماره 19820

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راديكاليسم فرانسوي فاز سوم كارشكني در مذاكرات ايران و 1+5
احمدي نژاد در تماس تلفني با زرداري:پاكستان هر چه سريعتر تروريست ها را دستگير و تحويل ايران دهد
در پاسخ به كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل ستاد حقوق بشر:
در ايران هيچ كس به صرف فعاليت حقوق بشري بازداشت نمي شود
دكتر غلامعلي حداد عادل: مدارس علميه وحدت حوزه و دانشگاه را جدي تر بگيرند
داسيلوا: ايران با امضاي بيانيه تهران حسن نيت خود را نشان داد ولي اوباما دروغ مي گفت
تحليلگر سياسي شبكه پرس تي وي مطالعه در بصيرت امام خميني ، من را مسلمان كرد
سران فتنه ،جنگ سايبري و عمليات خرابكاري اميد آمريكا براي مقابله با ايران
با صرف 120 هزار ميليارد ريال زير ساخت هاي ريلي كشور تقويت مي شود
ساخت ربات هوشمند تيرانداز توسط دانشجوي كاشاني
اخبار ادبي و هنري
با نوعي چوب خاص هواپيماي بدون سرنشين شاپرك در تبريز طراحي شد
افزايش 85هزار تني توليد گوجه فرنگي خارج از فصل



گزارش خبري تحليلي كيهان
راديكاليسم فرانسوي فاز سوم كارشكني در مذاكرات ايران و 1+5

پس از انگليس و آمريكا، اكنون نوبت به فرانسه رسيده كه عدم جديت 1+5 براي ورود به مذاكرات صادقانه با ايران را آشكار كند.
به گزارش سايت ايران هسته اي، با وجود گذشت حدود دو هفته از مذاكرات ژنو، كشورهاي عضو گروه 1+5 نه فقط دستور كار توافق شده در اين مذاكرات را بايكوت كرده اند، بلكه تلاش مي كنند با طرح مسائلي كه كاملاً خلاف توافق ژنو 3 است، فضاي مذاكرات استانبول را پيشاپيش تحريف كنند.
در آخرين مورد سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه گفته كه دولت نيكلا ساركوزي در مذاكرات استانبول، 3 توقع از ايران دارد: 1- در خصوص اهداف برنامه هسته اي خود تضمين بدهد 2- همكاري واقعي بين ايران و آژانس وجود داشته باشد و 3- ايران خود را با تعهدات بين المللي اش از جمله قطعنامه هاي شوراي امنيت وفق بدهد.
اين در حالي است كه آنچه ايران و 1+5 در ژنو درباره آن توافق كردند و دستور كار مذاكرات استانبول خواهد بود، صرفاً «گفت و گو براي يافتن نقاط مشترك همكاري» بوده است.
فرانسه سومين كشور عضو گروه 1+5 است كه تلاش مي كند با بي اعتنايي كامل به توافقات نشست ژنو 3 مواضع خود را به طور يك جانبه مطرح كند.
اول از همه كاترين اشتون بود كه به فاصله چند ساعت پس از مذاكرات، تحت فشار رابرت كوپر معاون خود، از درج توافق انجام شده در بيانيه گروه 1+5 خودداري كرد و سعيد جليلي رئيس هيئت مذاكره كننده ايراني پس از مواجهه با اين برخورد اشتون، در كنفرانس مطبوعاتي كه در هتل محل اقامتش تشكيل شد به صراحت گفت كه اگر مواضع خانم اشتون در فاصله اي كه او از محل مذاكرات تا هتل مي آمده تغيير كرده باشد، آن وقت «ديوار بلندي از بي اعتمادي» بوجود خواهد آمد.
پس از اشتون نوبت به آمريكايي ها رسيد و گري سيمور مشاور باراك اوباما در امور خلع سلاح در خبري كه هفته گذشته منابع آمريكايي به نقل از او منتشر كردند تأكيد كرده بود كه عقيده دارد چون پيشرفتي در مذاكرات رخ نداده، آمريكا بايد تحريم هايي جديد عليه ايران وضع كند.
از بين كشورهاي عضو 1+5 چين سكوت كرده، آلماني ها هم به اظهارنظرهايي كلي بسنده كرده اند و تنها روسيه بوده كه تاييد كرده «گفت وگو براي همكاري» توافق ايران با 1+5 در ژنو بوده است. خبرگزاري روسي ايتارتاس روز جمعه 20 آذر 1389 (11دسامبر) از نيويورك گزارش داد كه كنستانتين دولگوف، معاون نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در نشست روز جمعه شوراي امنيت گفته است: «در نشست ژنو، گام هايي كه براي توسعه گفت وگو با هدف همكاري و يافتن رويكردهاي مشترك ضروري است مشخص شده اند.»
با اين وجود روشن است كه تا به حال تندترين مواضع از آن فرانسوي ها بوده است. ديپلمات هاي مرتبط با مذاكرات در تهران به «ايران هسته اي» گفتند درون مذاكرات هم ژاك اوديبر نماينده فرانسه از همه تندتر حرف زده است.
كارشناسان علتهاي مختلفي براي اين رفتار غيرمتعادل فرانسه ذكر مي كنند، علت اول مي تواند اين باشد كه فرانسه مايل است همواره يك قدم جلوتر از آمريكا حركت كند و نوعي هويت اروپايي را براي خود حفظ نمايد.
در مواردي اين حفظ هويت اروپايي مستلزم تندروي و در مواردي هم مستلزم نرمش بوده و هر دو رفتار در طول تاريخ مذاكرات هسته اي از فرانسه مشاهده شده است.
علت دوم اين است كه فرانسوي ها به دليل اينكه ايران آنها را از مذاكرات وين حذف كرد، نوعي احساس خصومت شخصي و در نتيجه آن حس انتقام جويي پيدا كرده اند.
علت سوم از ديد برخي كارشناسان اين است كه لابي اسرائيل در فرانسه بسيار قوي است و برخلاف آمريكا هيچ نيروي تعديل كننده اي هم در مقابل آن وجود ندارد و نهايتاً علت چهارم به راهبرد سنتي فرانسوي ها درباره مسائل مرتبط با اشاعه مربوط مي شود كه همواره بر ضرورت حذف غني سازي در ايران و ترس از احتمال معامله آمريكا در اين مورد مبتني بوده است.
با اين حال مقام هاي مرتبط با موضوع در تهران مي گويند اگر سير اظهارنظرهاي غربي ها به همين شكل ادامه پيدا كند، اميدي به نشست استانبول نيست.

 



احمدي نژاد در تماس تلفني با زرداري: پاكستان هر چه سريعتر تروريست ها را دستگير و تحويل ايران دهد

رئيس جمهور كشورمان از همتاي پاكستاني خود خواست دستگاه امنيتي اين كشور را مأمور كند تا تروريست هاي شناخته شده را هر چه سريع تر دستگير و تحويل جمهوري اسلامي ايران دهند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به شهادت جمعي از زنان، كودكان و مردم چابهار در اين اقدام ضد انساني، تصريح كرد: اين جنايت در مراسم عزاداري فرزندان پيامبر خدا صورت گرفت. مرتكبين اين عمل نه تنها مسلمان نيستند بلكه به هيچ ديني هم اعتقاد ندارند.
احمدي نژاد همچنين از ابراز همدردي دولت و ملت اين كشور از واقعه تروريستي اخير چابهار قدرداني كرد و گفت: ريشه كني تروريسم خواست دو ملت است.
رئيس جمهور از همتاي پاكستاني خود خواست دستگاه امنيتي اين كشور را مأمور كند تا تروريست هاي شناخته شده را هر چه سريع تر دستگير و تحويل جمهوري اسلامي ايران دهند.
احمدي نژاد با اعلام آمادگي دستگاه هاي امنيتي كشور براي تبادل اطلاعات و همكاري دوجانبه با پاكستان خاطر نشان كرد: همكاري و اقدام قاطع دو كشور به يقين موجب ريشه كني تروريسم در منطقه خواهد شد.
آصف علي زرداري نيز در اين گفتگوي تلفني اطمينان داد پاكستان از هيچ گونه كمك و همكاري براي ريشه كني تروريسم دريغ نخواهد كرد.
رئيس جمهور پاكستان از احمدي نژاد خواست تا مراتب تأسف او به مقام معظم رهبري، ملت ايران و بازماندگان اين واقعه تروريستي ابلاغ شود.

 



در پاسخ به كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل ستاد حقوق بشر:
در ايران هيچ كس به صرف فعاليت حقوق بشري بازداشت نمي شود

دبيرخانه ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در پاسخ به كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل تاكيد كرد كه به هيچ وجه افراد به صرف فعاليت هاي حقوق بشري مورد تعقيب و بازداشت قرار نمي گيرند.
به گزارش ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، دبيرخانه اين ستاد در پاسخ به اظهارات 23 نوامبر 2010 كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد، در مورد اتهامات «نسرين ستوده» و «محمد سيف زاده» كه وكالت پرونده هاي تعدادي از متهمان جريان فتنه 88 را برعهده دارند، توضيحاتي ارائه كرد.
ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در پاسخنامه خود به كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد، درخصوص ادعاهاي مطروحه در اظهارات مربوط به نسرين ستوده و محمد سيف زاده و سايرين توضيح داد: براساس اطلاعات واصله از مرجع قضايي مربوطه:
1. نسرين ستوده لنگرودي فرزند آقا جان از تاريخ 13/6/1389 تاكنون در بازداشت بسر مي برد، اتهامات مشاراليها عبارتند از:
الف- اجتماع و تباني عليه امنيت كشور
ب-فعاليت تبليغي عليه نظام
ج-عضويت در تشكيلات غيرقانوني و ضدامنيتي موسوم به مدافعان حقوق بشر، و وكلاي نامبرده عبارتند از: آقاي عبدالفتاح سلطاني و خانم ها نسيم غنوي، مينا جعفري، گيتي پورفاضل، مهناز پراكند و سارا تجيها. دادگاه مربوط سه جلسه دادرسي به ترتيب در تاريخ هاي 24/8/89، 3/9/89، 7/9/89 تشكيل داده است به طوري كه در جلسه آخر اعضايي از كانون وكلاي دادگستري تهران نيز حضور داشته اند و پرونده در جريان صدور راي مي باشد.
2. آقاي محمد سيف زاده فرزند عبدالله به اتهامات: تشكيل گروه غيرقانوني با هدف اقدام عليه امنيت ملي، فعاليت تبليغي در تاريخ 17/3/89 دستگير و براي وي قرار كفالت به مبلغ دويست ميليون ريال صادر گرديده كه با كفالت وكيلش خانم مرضيه نيك آرا در همان روز آزاد شده است. سپس در دادگاه به اتهامات ياد شده مورد دادرسي قرار گرفته و به استناد ماده 498 قانون مجازات به هشت سال حبس و به استناد ماده 500 قانون مجازات به يكسال حبس محكوم گرديده است. راي صادره مورد تجديدنظرخواهي قرار گرفته و پرونده در جريان رسيدگي در دادگاه تجديدنظر قرار دارد.
ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد بر لزوم رعايت اصول حرفه اي وكالت و توجه به اينكه علي الاصول وكلا بايستي تقيد عملي بيشتري نسبت به ساير افراد جامعه در رعايت قوانين حاكم كشور خود داشته باشند و در صورت ارتكاب عملي كه وصف مجرمانه داشته باشد مورد تعقيب و مجازات قرار خواهند گرفت. دوباره تاكيد مي شود كه به هيچ وجه افراد به صرف فعاليت هاي حقوق بشري مورد تعقيب و بازداشت قرار نمي گيرند.

 



دكتر غلامعلي حداد عادل: مدارس علميه وحدت حوزه و دانشگاه را جدي تر بگيرند

در هشتمين هم انديشي وحدت حوزه و دانشگاه نقش علم ديني در تحول علوم انساني با حضور آيت الله مصباح يزدي و دكتر حداد عادل مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، دوشنبه شب در مراسمي با حضور آيت الله مصباح يزدي رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه، غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس، حجت الاسلام والمسلمين موسي پور استاندار قم، دكتر سلامي رئيس بسيج اساتيد كشور و اساتيد و فضلاي حوزه و دانشگاه نقش علم ديني در تحول علوم انساني مورد بحث قرار گرفت.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در اين مراسم در سخناني اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و مطرح شدن وحدت حوزه و دانشگاه، هنوز ابهاماتي وجود دارد و اين ابهامات نه تنها براي كساني كه به تازگي وارد عرصه علم شده اند، بلكه براي كساني كه سوابقي در حوزه و دانشگاه دارند نيز مطرح است.
وي ادامه داد: تصور بسياري از افراد اين است كه علم ديني در مقابل علم دانشگاهي قرار گرفته است، اين تصورات حاكي از آن است كه علوم ديني علوم قديم بوده و تمام شده است و مي گويند امروز جاي علوم جديد است كه پايه اش براساس تجربه است و بشر را به پيشرفت و ترقي رسانده است.
دكتر غلامعلي حداد عادل نيز در اين هم انديشي با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه يكي از نتايج پيروزي انقلاب اسلامي است، بيان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از لوازم رابطه دين و سياست است و كساني كه طالب جدايي دين از سياست هستند با اين وحدت مخالفت مي كنند.
وي اضافه كرد: ما در كشورمان ديده ايم كساني كه درپي جدايي دين از سياست بوده و با وحدت بين حوزه و دانشگاه مخالفت مي كنند، جدايي حوزه از دانشگاه الگوي غربي است و در غرب مسيحيت در دانشگاه حضور پيدا نمي كند و روحانيون مسيحي در سياست دخالت نمي كنند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه بايد در همه دانشگاه ها و حوزه هاي علميه جدي گرفته شود، بيان داشت: البته سزاوارتر از همه حوزه ها حوزه علميه قم است كه مركز حوزه هاي علميه سراسر كشور است يعني شعار وحدت حوزه و دانشگاه به تمام معنا بايد در قم محقق شود، اين بذر بايد در خاك حوزه علميه به تمام معنا شكوفا شود.
وي با بيان اينكه رابطه علم ديني و علوم انساني از نتايج مرتبط با وحدت حوزه و دانشگاه است، تصريح كرد: تحول در علوم انساني از مطالبات جدي رهبر معظم انقلاب نيز بوده است و حتي در سفر اخير خود به قم نيز بارها بر اين موضوع تأكيد كرده اند.

 



داسيلوا: ايران با امضاي بيانيه تهران حسن نيت خود را نشان داد ولي اوباما دروغ مي گفت

رئيس جمهور برزيل گفت: ايران با امضاي بيانيه تهران حسن نيت خود را براي ادامه همكاري به جامعه بين الملل نشان داد.
به گزارش رويترز رئيس جمهور برزيل بار ديگر از رويكرد قدرتهاي غربي براي اعمال تحريم هاي اقتصادي و تجاري بر ضد ايران انتقاد كرد.
لولا داسيلوا تصريح كرد اگر آمريكا بيانيه تهران در ماه مي را قبول كرده بود نيازي به اعمال تحريم ها بر ضد ايران نبود.
وزراي خارجه ايران، تركيه و برزيل در 17 مي در تهران بيانيه اي را درخصوص مبادله سوخت هسته اي با اورانيوم غناي پايين به امضا رساندند. تركيه در اين بيانيه واسطه اصلي انجام مبادله اورانيوم اعلام شده است.
لولا داسيلوا افزود: ايران با امضاي اين بيانيه حسن نيت خود را براي ادامه همكاري با جامعه بين المللي در زمينه برنامه هسته اي نشان داده است.
علي رغم موافقت ايران با مبادله سوخت هسته اي در كشور ثالث، شوراي امنيت سازمان ملل نهم ژوئن تحريم هاي بيشتري را بر ضد تهران اعمال كرد. اتحاديه اروپا و آمريكا و چند كشور معدود نيز تحريم هاي يك جانبه اي را بر ضد تهران اعمال كردند.
وي تاكيد كرد در ماه مي نامه اي از باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا دريافت كردم كه شرايط واشنگتن براي مبادله سوخت هسته اي با ايران را ذكر كرده بود. در بيانيه تهران به شرايط آمريكا نيز توجه شده بود.
رئيس جمهور برزيل در پايان گفت آمريكا به تنهايي نمي تواند صلح و امنيت را در خاورميانه برقرار كند. وي تاكيد كرد: تا زماني كه آمريكا نگهبان صلح است صلح در خاورميانه برقرار نمي شود. لازم است ساير كشورها نيز در مذاكرات بين رژيم اسرائيل و فلسطين مشاركت داشته باشند.

 



تحليلگر سياسي شبكه پرس تي وي مطالعه در بصيرت امام خميني ، من را مسلمان كرد

مجري و تحليلگر شبكه تلويزيوني پرس تي وي با اشاره به اينكه انقلاب امام خميني زمينه مسلمان شدن مرا فراهم كرده است، گفت: با مطالعه در بصيرت امام خميني مسلمان شدم.
به گزارش فارس از بابل، «ميلاني فرانكلين» تبعه آمريكايي كه بعد از تشرف به دين اسلام نام مرضيه هاشمي را براي خود برگزيد در همايش «به رنگ خدا» در سالن آمفي تئاتر آيت الله روحاني بابل اظهار داشت: در يك خانواده مذهبي و مسيحي آمريكا به دنيا آمدم و در سن 22 سالگي مسلمان شدم و الان قريب به 29 سال است كه به دين اسلام مشرف شده، شوهرم ايراني و داراي سه فرزند هستم و به مسلماني و شيعه بودن خود افتخار كرده و هر روز سجده شكر به جا مي آورم.
هاشمي افزود: مسلمان شدن من ارتباط مستقيمي با انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) دارد زيرا زمان انقلاب من در ايران دانشجو بودم و فعاليت هاي سياسي امام(ره) زمينه مسلمان شدن مرا فراهم كرد.
وي با اشاره به اينكه هميشه به دنبال حقيقت بوده است، افزود: سوالات فراواني در ذهن من بود كه مدام به دنبال جوابي براي اين سوالات مي گشتم، به كشيش هاي فراواني مراجعه كرده اما پاسخ هاي قانع كننده اي از آنها دريافت نمي كردم.
هاشمي بيان داشت: يكي از مهم ترين مسئله در انجيل بحث خداوند است جايي كه گفته پدر، پسر و روح القدوس و اين سوال براي من به وجود آمده بود كه چطور خداوند يكتا مي تواند سه نفر باشد و يا جايي در انجيل كه گفته شده خداوند حسود است.
وي افزود: در انجيل از پيامبران خدا توصيف هايي شده كه من از گفتن آنها خجالت مي كشم و سوالاتي از اين قبيل كه باعث شده براي يافتن آن دست به تحقيق و جستجو بزنم و چون اين زمينه در من وجود داشت توانستم در دانشگاه بهتر به آن بپردازم.
هاشمي گفت: وقتي در ايران انقلاب شد توانستم با ايرانيان ارتباط برقرار كرده و متوجه شدم كه دين مسيحيت دين كاملي نبوده و بعد از دو سال تحقيق و جست وجو دين اسلام و تشيع را كه به عنوان كامل ترين دين جهان بوده پذيرفته و مسلمان شدم.
وي با اشاره به اهميت حجاب براي زنان بيان داشت: با وجودي كه مسلمان شدنم را تلفني به خانواده ام اطلاع داده بودم ولي وقتي مادرم مرا با حجاب اسلامي ديد با نگراني پرسيد نمي شود مانند ديگران مسلمان باشي اما حجاب نداشته باشي، گفتم من مسلمان و ملزم به رعايت دستورات ديني هستم.
هاشمي بيان داشت: بعد از مسلمان شدنم بايد در روابط با خانواده و فاميلان نزديك تجديدنظر مي كردم زيرا بسياري مسائل وجود داشته كه من بايد به آنها توجه مي كردم مثل غذايي كه خانواده مصرف كرده ولي من به دليل حرام بودن نمي توانستم از آنها استفاده كنم و همچنين واكنش اوليه نزديكانم كه با مرور زمان حل مي شد ولي آنچه كه براي من اهميت داشت آرامشي بود كه بعد از مسلمان شدنم به دست آوردم. آرامشي كه سعي داشتم خانواده ام به آن برسند اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.
وي گفت: من با خانواده خود مشكلي نداشتم ولي در آمريكا شاهد مسلمان شدن كساني بودم كه در روابط خانوادگي، دوستان و حتي شغلي دچار مشكل عديده اي شدند.
هاشمي خاطرنشان كرد: در ايران جاهايي مي روم كه از من مي پرسند از اين كه مسلمان شدم پشيمان نيستم، از ته دل فرياد مي ز نم نه تنها پشيمان نيستم بلكه هر روز سجده شكر به جا مي آورم و كساني كه اين سؤال را از من مي پرسند كساني هستند كه نه تنها ارزش خود را ندانسته بلكه ارزش اسلام را هم نمي فهمند زيرا به دنبال حقيقت نرفته و از طريق خانواده به راحتي اين دين را پذيرفت.
وي افزود: بايد زينبي باشيم و راه زينب را ادامه دهيم ندانستن فلسفه عاشورا و انگيزه قيام حسين و اسارت زينب گمراهي محض است چگونه بر زينب گريه مي كنيد در حالي كه حجاب را رعايت نمي كنيد، زينب قيام كرد تا بدانيد اسلام چيست قيام نكرد تا بر او بگرييد بايد به دنبال حقيقت كربلا باشيم.
هاشمي اظهار داشت: آمريكا و استكبار جهاني به شدت از عقيده و راه امام حسين(ع) هراسانند، مسئوليت مسلمانان در سال 2010 بسيار سنگين بوده و مهمترين دليل دشمني دنياي امروز با جهان اسلام دشمني پيروي از ديدگاه امام حسين(ع) است و بنده به عنوان يك آمريكايي مي گويم شيعه واقعي بودن امام حسين(ع) تهديد جدي براي آمريكا و استكبار جهاني است.
وي بيان داشت: آمريكا هر روز مطبوعات و رسانه هاي مختلف خبري جمهوري اسلامي ايران و حزب الله لبنان را رصد كرده و لحظه به لحظه در جريان دستاوردها و موفقيت هاي جمهوري اسلامي قرار مي گيرد.
فرانكلين با اشاره به اينكه آمريكا و استكبار جهاني به شدت از عقيده و راه امام حسين(ع) وحشت دارند، افزود: دنياي امروز دنياي اطلاعات است و مردم آمريكا براي دستيابي به اطلاعات به مدرن ترين دستگاه ها مجهز شدند در حالي كه جوانان مسلمان فقط با مطالعه و پشتوانه غني فرهنگي خود مي توانند از عهده تبليغات سوءدشمنان برآيند.
وي به نحوه مطالعه جوانان ايراني با آمريكايي اشاره و افزود در آمريكا جوانان بسيار اهل مطالعه و در پي حقيقت هستند و مانند ماهي به دنبال آب مي گردند ولي جوانان ايراني در آب حقيقت غرق شده و به دليل فراواني اين حقيقت ها را درك نمي كنند.
فرانكلين بيان داشت: به دليل نداشتن مطالعه و به د نبال حقيقت نرفتن در ماهواره ها شاهد صحنه هايي هستيم كه جوانان مسلمان ما مسيحي مي شوند و اين امر ريشه در عدم مطالعه در دين اسلام دارد چرا كه ديني كامل تر از اسلام نبوده و پذيرفتن ديني ناقص برخلاف عقل است.
هاشمي افزود: آمريكا براي انحراف جوانان ايراني هزينه كلاني براي تبليغات صرف كرده تا جوانان را منحرف كند اما اگر جوان ايراني مطالعه كافي نسبت به خدا و ذهنيت درست نسبت به دين اسلام داشته باشد ابرقدرت ها نمي توانند به هدفشان برسند.
وي با اشاره به اينكه مردم آمريكا به سرعت به سمت مسلمان شدن پيش مي روند، افزود: از 11 سپتامبر مردم آمريكا به سرعت به سمت مسلمان شدن پيش مي روند كه اين امر ريشه در تبليغات منفي دولت آمريكا بر عليه ايران و اسلام به ويژه تشيع دارد و اين امر سبب شده مردم آمريكا از جمله بنده بخواهيم بدانيم كه اسلام چيست و ايران چه عقايدي دارد كه دولت آمريكا اين همه روي آن متمركز شده است.
فرانكلين بيان داشت: اين امر بعد از سوزاندن قرآن مجيد شدت گرفت تا جايي كه تعداد زيادي قرآن مجيد در كتاب فروشي ها به فروش رسيده چرا كه مردم مي خواستند بدانند كتاب قرآن چه چيزي داشت كه اين قدر سبب آزار و اذيت استكبار شده و راغب شدند با اسلام آشنا شوند.
هاشمي افزود: در آمريكا دموكراسي وجود ندارد بلكه يك بازي سياسي در آمريكا حاكم است كه برنامه ريزي شده عمل كرده و گرداننده اين بازي صهيونيست ها هستند.
فرانكلين افزود: آمريكاي امروز با آمريكاي 20 سال پيش فرق دارد، در حال حاضر مشكلات اقتصادي، سياسي دامنگير مردم آمريكا شده و مردم مرتب تظاهرات مي كنند ولي چون ايالات آمريكا بسيار بزرگ بوده و رسانه ها بسيار قوي عمل كرده مردم متوجه آن نمي شوند.
هاشمي گفت: همه جاي دنيا مشكلات خاص خود را دارد حتي كشور ايران نيز 100درصد حكومت اسلامي بر آن حاكم نيست، حكومت اسلامي مطلق زمان امام زمان خواهد بود ولي بايد قدر آنچه را كه داريد بدانيد، ايران آنقدر براي اسلام زحمت كشيده و آنقدر شهيد داده كه من افتخار مي كنم يك مسلمان و يك شيعه هستم كه در كنار مردم ايران زندگي مي كنم.
فرانكلين بيان داشت: تمام سعي دشمن اين است كه ديدگاه ها را بر عليه رهبر معظم انقلاب كمرنگ كرده و سعي مي كند از اين طريق ايران را نابود سازد زيرا ولايت فقيه ارزشمند بوده و براي اسلام بسيار بااهميت است.

 



در كنفرانسي ضد ايراني در واشنگتن اعلام شد
سران فتنه ،جنگ سايبري و عمليات خرابكاري اميد آمريكا براي مقابله با ايران

كنفرانس سه روزه مقابله با تهديد ايران در حالي با حضور چهره هاي سياسي و امنيتي آمريكا و رژيم صهيونيستي در واشنگتن برگزار شد كه حاضران در اين اجلاس بر لزوم بهره گيري از سران فتنه و عمليات هاي خرابكارانه در ايران تاكيد كردند.
به گزارش مشرق، اين كنفرانس هشت الي ده دسامبر سال جاري ميلادي از سوي بنياد آمريكايي دفاع از دموكراسي (FDD) در يكي از مجلل ترين هتل هاي واشنگتن برگزار شد.
حضور همزمان چهره هاي برجسته و تاثيرگذار سياسي، اطلاعاتي، نظامي و رسانه اي آمريكا و رژيم صهيونيستي در كنار عوامل وابسته به گروهك منافقين و ساير گروه هاي معاند نظام جمهوري اسلامي ايران از جمله نكات قابل توجه اين نشست بود.
كنفرانس مقابله با تهديد ايران، با سخنراني «رابرت مك فارلين» مشاور امنيت ملي دولت ريگان در روز چهارشنبه هشتم دسامبر آغاز به كاركرد و با برگزاري پنل تخصصي «ميادين چندگانه نبرد در جنگ دراز مدت» و سخنراني «مارك كايرك» سناتور جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريكا در روز دوم ادامه يافت. اما ديگر پنل روز دوم اين نشست، با عنوان «فهم ماهيت رژيم ايران» و با سخنراني «ايروين كاتلر» دادستان سابق كانادا و نماينده فعلي حزب ليبرال اين كشور، «مارك فيتزپتريك» مقام سابق وزارت خارجه آمريكا و كارشناس اشاعه هسته اي موسسه بين المللي مطالعات استراتژيك، «مهدي خلجي» عضو ارشد بخش سياست هاي خاور نزديك موسسه «واشنگتن»، «امانوئل اتولنگي» متخصص واحد مطالعات «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» موسسه FDD و «ديويد سنگر» خبرنگار روزنامه «نيويورك تايمز» كه به جنجال پردازي در مورد ايران شهرت دارد، برگزار شد.
از ديگر نكات قابل توجه روز دوم نشست مقابله با تهديد ايران، مي توان به برگزاري جلسه گفت وگو با «يوري لوبراني» آخرين سفير رژيم صهيونيستي در ايران، مشاور فعلي معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي در امور ايران و رئيس سابق سازمان دفاع موشكي اين رژيم، اشاره كرد كه «كليف مي» رئيس بنياد دفاع از دموكراسي نيز وي را همراهي مي كرد.
همچنين سخنراني هايي نيز با موضوع «حزب الله، سپاه خارجي ايران» از سوي «توني بادرن» و «وليد فارس» اعضاي ارشد FDD و «ديويد گارتن اشتاين راس» مدير مركز مطالعات افراطي گرايي تروريسم بنياد دفاع از دموكراسي ارايه شد.
اما ديگر پنل اختصاصي كه در روز دوم نشست مقابله با تهديد ايران برگزار شد، «تعقيب روند صلح خاورميانه» نام داشت كه از جمله سخنرانان آن مي توان به «غيث العمري» مسئول ديپلماسي عمومي نيروهاي آمريكايي حاضر در فلسطين و مشاور سابق سياست خارجي محمود عباس، «ديويد ميلر» عضو تيم مذاكره كننده دولت هاي كلينتون و بوش در روند مذاكرات صلح خاورميانه و «برت استفانز» سرمقاله نويس نشريه «وال استريت ژورنال» اشاره كرد.
برگزاري پنل «تحريم ها، حركت بعدي چيست؟» آخرين بخش از دومين روز نشست مقابله با تهديد ايران در بنياد دفاع از دموكراسي آمريكا بود كه شركت كنندگان آن را نيز «تام ديلير» مدير سياست هاي تحريمي و امور مالي تروريسم وزارت خارجه آمريكا، «مارك دابويتز» مدير اجرايي FDD، «دنيل گلاسر» جانشين معاون امور مالي تروريسم و جرايم مالي وزارت خزانه داري آمريكا، «كن كاتزمن» كارشناس شناخته شده مسايل سپاه پاسداران ايران و عضو اتاق فكر سياست هاي تحريمي كنگره آمريكا و «اورد كيتراي» مسئول سابق تهيه پيش نويس قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و كارشناس اشاعه هسته اي، تشكيل مي دادند.
اين گزارش حاكيست، برگزاري جلسه گفت وگو با «مايكل چرتوف» وزير امنيت داخلي سابق آمريكا، برنامه آغازين روز سوم نشست مقابله با تهديد ايران بود كه از حضور نمايندگان رسانه ها در اين جلسه جلوگيري شد. رياست اين جلسه را نيز «ريچارد كارلسون» سفير سابق آمريكا در جمهوري سيشل و رئيس سابق شبكه تلويزيوني «صداي آمريكا» برعهده داشت.
بعد از برگزاري اين جلسه، پنل «افزايش تهديدات، كاهش گزينه ها» با موضوع «آيا بايد گزينه نظامي عليه ايران به كار گرفته شود؟» با حضور سرلشكر «يعقوب اميدور» رئيس سابق شاخه تحقيقات و ارزيابي ارتش رژيم صهيونيستي برگزار شد.
حضور همزمان چهره هاي نظامي، اطلاعاتي و رسانه اي در اين پنل از جمله نكات مهم آن بود. بطوريكه علاوه بر يعقوب اميدور، «ريويل مارك گريچت» مامور سابق سازمان سيا در مسايل ايران به همراه «جفري گلدبرگ» خبرنگار و نويسنده آمريكايي كه به انتشار مطالب دروغين عليه ايران شهرت دارد و «كن پل بك» مدير سابق امور خليج فارس شوراي امنيت ملي آمريكا و عضو بنياد بروكينگ در اين پنل حضور يافتند.
براساس اين گزارش، در ادامه روز سوم نشست مقابله با تهديد ايران در بنياد آمريكايي دفاع از دموكراسي، دكتر «گري سامور» هماهنگ كننده كاخ سفيد در مسايل تسليحات كشتار جمعي و مقابله با تروريسم به سخنراني در رابطه با ايران پرداخت.
بعد از اين سخنراني نيز آخرين پنل تخصصي نشست، با عنوان «جنگ سايبر، خرابكاري و انقلاب سبز» برگزار شد. «پيت هوكسترا» عضو برجسته مجلس نمايندگان آمريكا و عضو كميته دائمي اطلاعات اين مجلس، «رودني جوف» كارشناس امنيت سايبر موسسه «نئو استار»، كلي مي مدير FDD و «تام جوسكلاين» عضو ارشد FDD از جمله شركت كنندگان در اين پنل بودند.
همچنين حضور «مايكل لدين» مشاور سابق وزير خارجه آمريكا كه موضع گيري ها و شايعه پراكني هاي وي در مورد ايران همواره مورد توجه رسانه ها بوده است، از جمله نكاتي بود كه بر اهميت پنل جنگ سايبر، خرابكاري و انقلاب سبز افزود.
اين گزارش حاكيست، شركت كنندگان در اين پنل كوشيدند تا به اين سوال پاسخ دهند كه «سرويس هاي جاسوسي غربي چگونه مي توانند ايران را متوقف كنند».
شايان ذكر است، سخنراني «براد شرمن» عضو دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا و رئيس كميته فرعي تروريسم بين الملل و امور خارجه اين مجلس، بخش پاياني آخرين روز از نشست مقابله با تهديد ايران بود.

 



با صرف 120 هزار ميليارد ريال زير ساخت هاي ريلي كشور تقويت مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
زيرساخت هاي راه آهن كشور با سرمايه گذاري 120 هزار ميليارد ريال تقويت و حمل و نقل ريلي توسعه مي يابد.
استاندار آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: بااين مقدار سرمايه گذاري 9مسير ريلي در كشور احداث مي شود.
احمد عليرضا بيگي افزود: شوراي اقتصاد با سرمايه گذاري اين مقدار اعتبار موافقت كرده است.
وي تصريح كرد: طبق مصوبه اين شورا، براي تكميل راه آهن تبريز- ميانه 7هزار و 400ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است كه با آن براي توسعه و تكميل عمليات احداث اين مسير كه به طول 183 كيلومتر است، اقدام مي شود.
با تكميل راه آهن فوق، فاصله بين تبريز تا تهران 114 كيلومتر كاهش مي يابد و مسافران 5ساعت زودتر به مقصد مي رسند.

 



ساخت ربات هوشمند تيرانداز توسط دانشجوي كاشاني

كاشان- خبرنگار كيهان:
ربات هوشمند تيرانداز «نشانه گير» با امكانات پردازش تصوير در گروه مهندسي كامپيوتر دانشگاه كاشان طراحي و ساخته شد.
اين ربات هوشمند را «ليلا شهابي»، دانشجوي رشته مهندسي كامپيوتر و دكتر «حسين ابراهيم پور» به عنوان استاد راهنما طراحي و به مرحله اجرا درآوردند.
اين دستگاه قادر است تا بعد از تصويربرداري از هدف با تشخيص محل چهره به سمت هدف موردنظر نشانه گيري كند.
اين طرح با هزينه اي بالغ بر 5 ميليون ريال و در طول مدت يك سال در دانشگاه كاشان به بهره برداري رسيده است. تاكنون چند پروژه رباتيك از جمله ربات بازو، جاروگر و اضافه كردن امكان پردازش تصوير به كيت رباتيك لوگو توسط دانشجويان كارشناسي دانشكده مهندسي دانشگاه كاشان و زيرنظر دكتر ابراهيم پور انجام و در حال حاضر پروژه شبيه سازي و ساخت ربات هاي تجمعي در حال انجام است.

 



اخبار ادبي و هنري

تلاش غرب براي احياي سلمان رشدي
يك شركت سينمايي كانادايي قصد دارد با اقتباس از كتابي از سلمان رشدي فيلمي سينمايي توليد كند.
اين در حالي است كه اين نويسنده به خاطر نگارش كتاب موهن آيات شيطاني و در پي آن صدور حكم ارتدادش از سوي امام خميني(ره) دچار انزوا شده و به صورت مخفيانه زندگي مي كند شركت سينمايي كانادايي - هندي هاملتون مهتا با همكاري خود سلمان رشدي اقدام به ويرايش و نوشتن فيلمنامه بچه هاي نيمه شب كرده است.
براساس گزارش ايرنا، هرچند فيلمبرداري فيلم بچه هاي نيمه شب قرار بود ابتداي سال 2010 آغاز شود، اما عوامل مختلفي از جمله ترس از واكنش مسلمانان و اختلاف بين كارگردان اين فيلم و سلمان رشدي، آغاز ساخت اين فيلم را متوقف كرد. اما روزنامه الاخبار لبنان ديروز در گزارشي از قرارداد جديد بين كارگردان و رشدي براي آغاز ساخت اين فيلم خبر داد.
اولين مراسم مناقب خواني شيعيان افغانستان برگزار مي شود
اولين مراسم منقبت خواني از آيين هاي مذهبي و سنتي شيعيان افغانستان با عنوان «شمشير تيز عشق» برگزار مي شود.
در اين مراسم غلام سخي افشار، حسن راسخ، سيدشاجان عسكري و خليل سلطاني از منقبت خوانان افغان، اشعار عاشورايي از شاعران قصيده سراي افغانستان را با سبك منقبت خواني مي خوانند.
اين نشست ساعت 16 روز پنج شنبه؛ دوم دي در تالار مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري برگزار خواهد شد. حضور در اين مراسم براي عموم آزاد است.
افزايش حمايت از فيلمنامه هاي انقلاب و دفاع مقدس
ابعاد حمايت از فيلمنامه هايي با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس گسترش يافت.
با تشكيل شوراي تخصصي فيلمنامه انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مقاومت در معاونت فرهنگي بنياد سينمايي فارابي و هماهنگي با محمدرضا شرف الدين مديرعامل انجمن سينمايي انقلاب و دفاع مقدس، از اين به بعد مصوبات اين شورا در حكم مصوبات شوراي فيلمنامه انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس قرار مي گيرد. بر اين اساس تهيه كنندگان مي توانند با استفاده از اين مصوبات از تسهيلات انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس نيز استفاده كنند.
پژمان لشكري پور معاون فرهنگي بنياد سينمايي فارابي در اين ارتباط گفت: با افزايش فعاليت شوراي انقلاب و دفاع مقدس بنياد سينمايي فارابي و هماهنگي صورت گرفته با مدير عامل محترم انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس به ياري خدا روند توليد آثار مرتبط با اين حوزه سرعت بيشتري خواهد گرفت. وي در پايان خاطرنشان كرد: هم اكنون با توليد فيلم هاي «جنوب آسمان»، «شور شيرين»، «گلوگاه شيطان» و «ديدگاه» كه همگي در ژانر سينماي دفاع مقدس هستند، بنياد سينمايي فارابي تلاش مي كند تا توليد در اين گونه سينمايي رونق بيشتري يابد.
رونمايي از آلبوم عاشورايي 72
مراسم رونمايي از آلبوم عاشورايي 72 ديروز با حضور رئيس مركز موسيقي حوزه هنري و جمعي از مديران و عوامل توليد اين آلبوم برگزار شد.اين اثر به آهنگسازي و تنظيم رسول رسولي و با مضموني در ارتباط با حماسه قيام امام حسين(ع) توليد شده است.
آهنگساز آلبوم «72» گفت: گزينش اشعار اين آلبوم در كنار موسيقي در قالبي ارائه شده كه براي مداحان اهل بيت(ع) بتواند نمونه اي قابل استفاده در مراسم سنتي عزاداري و جايگزين بسياري از الگوهاي نامناسب موسيقايي باشد كه از آن بهره گرفته مي شود.
طراحي پرده 32 متري نقاشي قهوه خانه اي تاريخ اسلام
پس از گذشت بيش از سه دهه تلاش هنرمندان برجسته و فقيد نقاشي قهوه خانه اي ايران پرده 32 متري نقاشي قهوه خانه اي تاريخ اسلام طراحي شد. اين پرده به اهتمام استادان عباس بلوكي فر و بيوك احمدي طراحي شده كه در برگيرنده وقايع تاريخي مقطع اعلام رسالت پيامبر اكرم(ص)، واقعه عاشورا و قيام مختار است.
براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، اين پرده براي نخستين بار تا پايان ماه محرم در نگارخانه 66 رونمايي مي شود.
درگذشت دوبلور پيشكسوت
محمدحسين باقي هنرمند و صداي آشناي عرصه گويندگي و دوبلاژ عصر دوشنبه در تهران دارفاني را وداع گفت.
به گزارش واحد مركزي خبر، اين هنرمند پيشكسوت متولد 1329 در تهران بود و از سال 1336 وارد حرفه دوبلاژ شد.
باقي در عرصه صدا و سپس در اجراهاي تلويزيوني و گويندگي تبليغات بازرگاني فعاليت داشت.

 



با نوعي چوب خاص هواپيماي بدون سرنشين شاپرك در تبريز طراحي شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
هواپيماي بدون سرنشين «شاپرك- يك» در دانشگاه تبريز طراحي و ساخته شد.
معاون پژوهشي دانشگاه تبريز، ظهر ديروز با اعلام اين خبر افزود: طرح هاي اوليه شاپرك در چهار مرحله طراحي مهندسي، ساخت نمونه غيرپروازي و نمونه پروازي و نيز تست هاي پروازي، به اجرا درآمده است.
دكتر علي رستمي گفت: اين هواپيما مجهز به يك موتور تك سيلندر دو زمانه بوده و براي مصرف سوخت آن، از تركيبات الكل استفاده مي شود.
وي تصريح كرد: در ساخت «شاپرك يك» از نوعي چوب خاص استفاده شده و سرعت نهايي آن 120 كيلومتر برساعت مي باشد كه داراي ويژگي خاص شتاب بالا به هنگام بلند شدن از زمين است و در هوا 27 دقيقه پايدار مي ماند. ضمن آن كه هواپيما داراي قدرت مانور بالا بوده و كمترين شعاع دور زدن بميزان 10متر را دارا است.
وي تأكيد كرد كه مراحل نهايي هواپيما تا ارديبهشت سال 90 آماده مي شود و تاكنون براي ساخت آن 10ميليون ريال هزينه شده است.

 



رئيس سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان خبر داد
افزايش 85هزار تني توليد گوجه فرنگي خارج از فصل

بندرعباس-خبرنگار كيهان
رئيس سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: توليد گوجه فرنگي خارج از فصل 85 هزار تن افزايش پيدا خواهد كرد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: سال گذشته ميزان برداشت گوجه فرنگي خارج از فصل در استان 330 هزار تن بوده و پيش بيني مي شود در سال جاري 85 هزار تن به اين ميزان اضافه شود و توليد گوجه در استان به بيش از 400 هزار تن برسد.
سيد نصير محمدي افزود: توسعه آبياري تحت فشار افزايش كشت داربستي و استفاده از نشاي مكانيزه عامل افزايش توليد گوجه فرنگي خارج از فصل استان در سال جاري است.
وي با بيان اينكه در سال قبل ميزان 47 ميليون نشاي مكانيزه توليد و در اختيار كشاورزان استان قرار گرفت ادامه داد: ميزان نشاي مكانيزه اي كه امسال در اختيار كشاورزان قرار گرفت به 120 ميليون نشا رسيد و قرار است اين ميزان طي چند سال آينده به رقمي معادل توليد 450 ميليون نشا برسد.
وي درخصوص ديگر دلايل افزايش توليد گوجه فرنگي نيز به كشت داربستي اشاره داشت و افزود: كشت داربستي معادل هفت برابر كشت آزاد داراي توليد است و معادل دو برابر ميزان كشت فعلي نيز فروش دارد و در مجموع معادل 14 برابر كشت سنتي براي كشاورز افزايش درآمد در بر خواهد داشت. محمدي درخصوص تمهيداتي كه براي فروش اين محصول انديشيده شده نيز ابراز داشت: مقدمات خريد و فروش اين محصول توسط شبكه تعاون روستايي فراهم شده و اوج برداشت گوجه فرنگي در ماه هاي بهمن و اسفند اوج فعاليت سازمان تعاون روستايي در فرآيند فروش است.
وي با اشاره به اينكه صندوق توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي نيز به كشاورزان عضو در اين زمينه كمك اعتباري خواهد كرد بيان داشت: اميد است با توجه به مصوبه هيئت دولت درخصوص اختصاص يارانه حمل و نقل به محصول گوجه فرنگي و استمرار اين يارانه علي رغم هدفمندي يارانه ها كمك بزرگي در راستاي حمايت گوجه كاران استان صورت گيرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14