(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2  دی 1389- شماره 19821

راهيابي دو تعزيه استان مركزي به سومين سوگواره كشوري
درگذشت بنيانگذار سينماي بابل
«يول» دراصفهان خوش درخشيد
كارگاه بدن و پانتوميم در قم
مراسم نكوداشت عبدالعلي خسروي در نجف آباد
قاصدك خوش خبر در نجف آباد
«بگذار رنگ ها را از باد پس بگيريم» در تبريز
چاپ كتاب جواهر الفقاه
طي روزهاي 24 و 25 بهمن ماه در كاشان همايش بزرگداشت سپيده كاشاني برگزار مي شود
پژواك
حضور دوباره تئاتر مازندران در جشنواره هاي تئاتر كشور
سومين كنگره شعر عاشورايي در اصفهان برگزار شد
معرفي نفرات برگزيده شعر دفاع مقدس در اردبيل
اعلام حمايت از آثار فاخر و مستند در گيلان
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سملقان: بي توجهي به موسيقي محلي باعث انحراف جوانان مي شود
شب شعر غدير در نيشابور



راهيابي دو تعزيه استان مركزي به سومين سوگواره كشوري

اراك- خبرنگار كيهان:
مجلس تعزيه شهادت «حر» به كارگرداني حسين مجللي از اراك و مجلس تعزيه «وهب و غلام ترك» به كارگرداني يوسف شاه حسيني از تفرش به سوگواره تعزيه كشور راه يافتند.
سومين سوگواره سراسري تعزيه از تاريخ 25 آذر ماه جاري به مدت يك هفته با حضور گروه هاي تعزيه استان هاي قم، مركزي، تهران، اصفهان و كرمان در شهر كرمان برگزار شد.

 



درگذشت بنيانگذار سينماي بابل

بابل - خبرنگار كيهان:
بنيانگذار اولين سينماي بابل و مازندران در سال 1317، به علت گاز گرفتگي درگذشت.
بنيانگذار سينماي قديمي بابل و مازندران به علت گازگرفتگي به همراه همسرش در منزل مسكوني اش در تهران در گذشت. مرحوم استيان ماليانس كه از اقليتهاي مذهبي ساكن بابل بود، در سال 1317 اولين سينماي بابل را به نام سينما زيبا در ميدان هفده شهريور فعلي (ايستگاه سابق) تاسيس و حدود 30 سال در اين حوزه فعاليت داشت.

 



«يول» دراصفهان خوش درخشيد

فيلم «يول» به كارگرداني نادرساعي ور بهترين فيلم جشنواره فيلم كوتاه تسنيم اصفهان شناخته شد.
فيلم «يول» دراصفهان موفق به كسب 15 سكه طلا شد و عنوان بهترين فيلم جشنواره را نيز از آن خود كرد.
فاطمه منوچهري بازيگر زن «يول» نيز بعنوان بهترين بازيگر زن و برنده 5 سكه طلا دراين جشنواره معرفي شد.
نام فيلم «يول» برگرفته از واژه اي تركي است به معناي راه كه فيلم برداري اين فيلم درمناطق كوهستاني ارسباران انجام گرفته و داستان دختري است كه مي خواهد به وصيت مادر فوت شده خود عمل كند و او را دركنار درخت نذر روستائي «سوسوزلژ» به معني تشنه ها دفن كند.

 



كارگاه بدن و پانتوميم در قم

قم- خبرنگار كيهان:
كارگاه «بدن و پانتوميم» در حوزه هنري استان قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان قم در راستاي تقويت دو مقوله «بدن و پانتوميم» به عنوان جوهره اصلي هنر نمايش، كارگاهي را تحت نظر استاد حامد نصر آباديان و با حضور تعدادي از هنرمندان مستعد استان برگزار كرد.
در اين كارگاه دو روزه كه به صورت فشرده و در چهار نوبت صبح و عصر برگزار شد، ابتدا شرايط بدني هنرمندان مورد تست قرار گرفته و سپس به تمرين حركتهاي پايه و كليدي پانتوميم و فيزيكال مانند ايستادن، نشستن، راه رفتن و... پرداخته شد و در ادامه حركتهاي تركيبي و خاص نيز مرور شد.
گفتني است در اين كارگاه چندنمونه فيلم از كار هنرمندان كشورهاي ديگر نيز به نمايش درآمد و نكات مهم آن مورد بررسي قرار گرفت.
لازم به ذكر است، مقرر گرديد هنرجويان اين كارگاه ضمن تمرين حركت و رفتارهاي آموزش داده شده، تا دو هفته ديگر قطعه اي پانتوميم را آماده نمايند تا پس از يك مرحله بازبيني و ارزيابي تحت نظر استاد، در رپرتواري به اجرا درآيند.

 



مراسم نكوداشت عبدالعلي خسروي در نجف آباد

نجف آباد- خبرنگار كيهان:
آئين بلوط زاگرس ويژه بزرگداشت استاد عبدالعلي خسروي (قائد بختياري) در سالن شهيد آويني يزدانشهر برگزار شد.
در اين آئين شاعران، نويسندگان، اساتيد دانشگاه، هنرمندان و چهره هاي شاخص فرهنگي و هنري بختياري از استانهاي تهران، خوزستان، لرستان، چهار محال و بختياري و اصفهان حضور داشتند.
از استاد عبدالعلي خسروي نويسنده و شاعر و تاريخ نگار بختياري متولد خوزستان آثاري چون نگرش بر ايل بختياري، عروس دالانكوه-دوبيتي هاي محلي بختياري، آتش در نخلستان و تاريخ سياسي اجتماعي بختياري چاپ و انتشار يافته است.
عبدالعلي خسروي با بيش از 80 سال سن بازنشسته اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و ساكن اصفهان است. ارائه مقالات، شعر و اجراي موسيقي از جمله برنامه هاي اين مراسم بود.

 



قاصدك خوش خبر در نجف آباد

نجف آباد- خبرنگار كيهان:
نمايش شاد موزيكال قاصدك خوش خبر در سالن نمايش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نجف آباد به روي صحنه رفت.
به گزارش خبرنگار ما روح الله صافي كارگردان اين نمايش گفت: با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نجف آباد و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري اين نمايش به روي صحنه رفت و تاكنون نيز مورد استقبال كم نظير كودكان، دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفته است.
قاصدك خوش خبر نمايش طنزي است كه بصورت موزيكال براي آموزش كودكان و نوجوانان به اجرا درآمده است.

 



«بگذار رنگ ها را از باد پس بگيريم» در تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
تئاتر «بگذار رنگ ها را از باد پس بگيريم» تا 2 آذرماه تالار تربيت خانه تئاتر تبريز اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ما، نمايش مزبور، داستان انسان هايي است كه داشته هاي خود را براي بدست آوردن زندگي بهتر، از دست مي دهند.
«بگذار رنگ ها را از باد پس بگيريم» متن برگزيده دومين دوره جشنواره نمايشنامه نويسي چهارفصل تئاتر ايران، مي باشد.

 



چاپ كتاب جواهر الفقاه

كاشان -خبرنگاركيهان:
كتاب جواهر الفقاه (1) پيرامون ولايت فقيه توسط حجت الاسلام سيدمحمد موسوي، امام جمعه آران و بيدگل به چاپ رسيد.
اين كتاب توسط انتشارات ياوران مهدي (عج) در 120 صفحه وزيري و تيراژ 2هزار جلد منتشر شده و به سؤالات در زمينه ولايت مطلقه فقيه پاسخ مي دهد.
كتاب مزبور داراي مقدمه و 7 بخش در زمينه سابقه و پيشينه ولايت فقيه بوده و شرايط ولي فقيه با ادله فقهي بيان شده است.

 



طي روزهاي 24 و 25 بهمن ماه در كاشان همايش بزرگداشت سپيده كاشاني برگزار مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
نخستين همايش سراسري بزرگداشت سپيده كاشاني با عنوان «سپيده سخن» روزهاي 24 و 25 بهمن ماه سال جاري در زادگاه شاعره روايت پايداري- كاشان- برگزار مي شود.
دبير ستاد بزرگداشت اين همايش گفت: اين همايش با حضور شخصيت هاي برجسته علمي و ادبي و با هدف معرفي و شناسايي سپيده كاشاني
(سرور اعظم با كوچي)، سخن سراي نامدار معاصر و آثار ارزشمند وي در حوزه شعر، ادب، حماسه، دفاع مقدس، مقاومت و پايداري، انقلاب و شهدا به هموطنان به ويژه زنان و دختران برگزار مي شود.
سيدعليرضا حسيني افزود: شناخت سلامت نفس و جايگاه ارزشمند اين بانوي متعهد و مؤمن كه در دوران دفاع مقدس حضور فيزيكي نيز داشته و الگوسازي از اين نمايه حضور زن ايراني در عرصه هاي ايمان، انقلاب، مادري و پايداري از ديگر اهداف برگزاري اين همايش است.
وي اظهار داشت: تجليل و بزرگداشت مقام و شخصيت فرهنگي و ادبي اين سخن سراي معاصر با بررسي اوضاع اجتماعي و فرهنگي دوران وي و حضور او در صحنه هاي فرهنگي قبل و بعد از انقلاب از ديگر اهداف برگزاري اين همايش است.
معاون برنامه ريزي و توسعه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان نيز از چاپ و رونمايي مجموعه كامل ديوان اشعار سپيده كاشاني به مناسبت برگزاري همايش سراسري سپيده سخن خبر داد.
احسان مشكلاني گفت: اين ديوان به همت اداره ارشاد استان و انجمن قلم ايران به چاپ مي رسد.
وي با بيان اينكه اشعار سپيده كاشاني تاكنون به صورت پراكنده در 12 جلد كتاب به چاپ رسيده خاطر نشان كرد: ديوان كامل اشعار وي در يك مجموعه واحد و با 3 هزار نسخه چاپ و منتشر مي شود.
وي ادامه داد: اجراي شب شعر و خاطره، اجراي برنامه گروه هاي موسيقي با حضور جواد گلريز، اجراي تئاتر و پخش چند فيلم كوتاه از زندگي سپيده كاشاني، تقدير از برگزيدگان آثار ادبي و شعر و قرائت مقالات با حضور بيش از 50 نفر از اساتيد و شخصيت هاي برجسته علمي از برنامه هاي اين همايش است.
وي مهلت ارسال شعر و مقاله به دبيرخانه اين همايش را پايان آذر ماه عنوان كرد و گفت: تاكنون 30 مقاله از سراسر كشور به دبيرخانه همايش ارسال شده است.

 



پژواك

معرفي معاون جديد هماهنگي هاي امور مناطق اصفهان
اصفهان - خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي دكتر سيد مرتضي سقائيان نژاد شهردار اصفهان، «منصور باقرصاد» به عنوان معاون جديد هماهنگي امور مناطق و سازمان هاي شهرداري منصوب و مشغول به كار شد. معاونت هماهنگي امور مناطق و سازمان ها، حوزه جديدي است كه درشهرداري اصفهان فعاليت خود را آغاز كرده است و از تجربه چند ساله منصور باقرصاد كه بيش از اين درمعاونت خدمات شهري فعاليت داشت دراين پست جديد استفاده شده است.
نمايشگاه عكاسي با تلفن همراه درخوانسار
خوانسار - خبرنگاركيهان: اولين نمايشگاه عكس هاي گرفته شده با تلفن همراه با موضوع طبيعت و آثارتاريخي و فرهنگي خوانسار درنگارخانه «آفرينش» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خوانسار برپا شد.
دراين نمايشگاه كه با هدف ترغيب و تشويق جوانان به عكاسي از طبيعت و مراكز فرهنگي و تاريخي با تلفن همراه و معرفي شهرستان خوانسار برگزار شد. بيش از 300 قطعه عكس از آثار بيش از 50شركت كننده به نمايش گذاشته شد.
جشنواره بين المللي نقاشي درخليج فارس
بندرعباس-خبرنگاركيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان از برگزاري جشنواره بين المللي نقاشي تحت عنوان «از پرسپوليس تا خليج فارس» دراستان هرمزگان خبر داد. همايون اميرزاده دراين خصوص به خبرنگاران گفت: اين جشنواره معتبر و بين المللي با حضور 9 نقاش مطرح جهان از كشورهاي مجارستان، ايتاليا، فرانسه، اسلواكي، مكزيك)، و 9 نقاش بزرگ ايراني و 2 نقاش از بندرعباس برگزار مي شود. وي افزود: اين رويداد بزرگ بين المللي از 23 بهمن ماه از محل پرسپوليس آغاز و دركرانه خليج فارس خاتمه مي يابد.
اولين آموزشگاه آزاد هنري درشهرستان پارسيان
بندرعباس -خبرنگاركيهان: اولين آموزشگاه آزاد هنري دررشته طراحي و نقاشي با حضور جمعي از مسئولان، هنرمندان در محل مكتب القرآن رسول اعظم شهرستان پارسيان رسما شروع به كار نمود، عبدالرضا شيباني سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پارسيان دراين مراسم گفت: هنري ارزشمند و قابل حمايت است كه درخدمت ارزش هاي ديني و اعتقادي و مروج فرهنگ و هنر اسلامي باشد.
نمايشگاه «دختران نقاش» درتبريز
تبريز -خبرنگاركيهان: نمايشگاه گروهي نقاشي 7 دختر و زن نقاش، درخانه فرهنگ تبريز پايان يافت.
به گزارش خبرنگار ما، دراين نمايشگاه 40 اثر با موضوع آزاد و تكنيك اكريليك و رنگ و روغن مربوط به «الناز رئيس نيا»، نسيم جانثار، زهره غفورزاده نوبر، ندا محمودي، پروين قهرماني، وحيده فتحي و زكيه درگاهي درنگارخانه ياسمي خانه فرهنگ، به نمايش عموم گذاشته شد.
نمايشگاه نقاشي و عكس دراصفهان
اصفهان -خبرنگاركيهان: به همت سركنسولگري روسيه در اصفهان نمايشگاه نقاشي و عكس در مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان اصفهان برپا شد.
اين نمايشگاه شامل 25 عكس از كشور روسيه و 23 تابلو نقاشي از مناظر اين كشور بود كه مورد بازديد علاقمندان قرارگرفت.
نقاشي هاي «نسيم» در خانه هنر تبريز
تبريز- خبرنگاركيهان: 70نقاشي مربوط به «نمايشگاه نقاشي نسيم صادق» كه با آثاري از گرافيك نيز همراه است، در خانه هنر تبريز، در معرض ديد عموم قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما «نسيم صادق» آثار خود را با موضوع و تكنيك آزاد، به نمايش گذاشته است.
جشنواره قرآني مساجد اصفهان
اصفهان- خبرنگاركيهان: مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اصفهان از برگزاري ششمين جشنواره قرآني كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد اين استان با عنوان «مدها متان» در دي ماه سالجاري خبر داد.
«حجت الاسلام معتمدي» رئيس دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اصفهان با تأكيد بر ترويج و نهادينه كردن فرهنگ قرآني در جامعه گفت: اين جشنواره در رشته هاي قرائت (مسابقه اي- مجلسي)، ترتيل خواني (ويژه قاريان طرح تلاوت نور)، حفظ (5، 15و 30 جزء)، اذان، ابتهال و مفاهيم (قرآن و نهج البلاغه) برگزار مي شود.
توليد انيميشن شناخت در اسفراين
اسفراين- خبرنگاركيهان: به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين، انيميشن تجربي «شناخت» به كارگرداني محسن بيدوازي از هنرمندان جوان اين شهرستان با حمايت انجمن سينماگران جوان اسفراين توليد شد. اين انيميشن 2دقيقه اي با موضوع ضرورت شناخت همسران قبل از ازدواج مي باشد.
جشنواره شعر و داستان كوتاه دانش آموزي در استان مركزي
اراك- خبرنگاركيهان: با ميزباني و همكاري حوزه هنري استان مركزي و اداره كل آموزش و پرورش استان نخستين جشنواره شعر و داستان كوتاه دانش آموزي استان مركزي برگزار مي شود.
اين جشنواره در سه بخش آزاد، دفاع مقدس و انقلاب اسلامي براي دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار خواهد شد.
ساخت فيلم كوتاه دعوت در شاهرود
شاهرود- خبرنگار كيهان: با همكاري انجمن سينماي جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهرود ساخت فيلم كوتاه «دعوت» بكارگرداني و نويسندگي منصور شاهيني و تهيه كنندگي محمد عسكري و منصور شاهيني در شاهرود كليد خورد.اين فيلم با مزمت MiniDV و با موضوع مذهبي- اجتماعي و به مدت 15دقيقه ساخته شد.
نمايشگاه عكس اراده و تلاش بر روي سايت حوزه هنري قم
قم- خبرنگاركيهان: نمايشگاه مجازي عكس «اراده و تلاش در قالب تصوير بر روي سايت حوزه هنري استان قم بارگذاري شد به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان قم واحد تجسمي حوزه هنري استان قم در راستاي اهداف و سياستهاي كلان فرهنگي، هنري با برگزاري اردوي فرهنگي هنري عكاسي كه با همكاري و هماهنگي شركت عمليات غيرصنعتي پازارگاد و شركت ملي صنايع پتروشيمي انجام شد، سعي كرد تا با ديدگاهي هنرمندانه از زاويه ديد دوربين به خلق آثاري هنرمندانه از توانمنديهاي صنعت نفت و پتروشيمي و از خود گذشتگي هاي هموطنانمان در منطقه پارس جنوبي (عسلويه) بپردازد تا گوشه اي از خدمات ارزشمند دولت خدمتگذار را به نمايش گذارد.

 



حضور دوباره تئاتر مازندران در جشنواره هاي تئاتر كشور

ساري-خبرنگاركيهان:
نخستين جشنواره بين المللي تئاتر حقيقت و نهمين جشنواره سراسري تئاتر بسيج، ميزبان دو نمايش از مازندران شدند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: نمايش «شبيه خواني آرش» به كارگرداني علي عظيمي از شهرستان ساري در نخستين جشنواره بين المللي تئاتر حقيقت به اجرا درآمده و مورد استقبال شركت كنندگان در اين جشنواره واقع شد.
عباسعلي ابراهيمي در ادامه يادآور شد: نمايش «آواي جنگلي» به كارگرداني داريوش شافي از شهرستان تنكابن نيز به عنوان اثر برتر جشنواره تئاتر بسيج استان مازندران در نهمين جشنواره سراسري تئاتر بسيج كه از تاريخ پنجم الي يازدهم آذر به ميزباني شهر تبريز برگزار شد به روي صحنه رفت.
لازم به ذكر است كارگردانان دو نمايش ذكر شده از هنرمندان فعال گروه هاي تئاتر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوده در سالهاي گذشته نيز در جشنواره هاي معتبر تئاتر كشور همچون چهاردهمين جشنواره بين المللي نمايش هاي آئيني و سنتي (مرداد 88-تهران)، بيستمين جشنواره تئاتر مناطق كشور (آذر 87-همدان) و... حضور داشته اند.

 



سومين كنگره شعر عاشورايي در اصفهان برگزار شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سومين كنگره شعر عاشورايي با حضور مسئولان، مداحان و شاعران آئيني در مجموعه فرهنگي تربيتي شهيد بهشتي اصفهان برگزار شد.
در اين كنگره «آيت الله حائري شيرازي» به پيشرفت علم و فرهنگ اشاره كرد و گفت: شعر ظرف و مظروف آن فرهنگ است كه از نسلي به نسل ديگر انتقال مي يابد و در اين راستا با توجه به عصر تكنولوژي مي توان از ابزارهاي ديگري چون تصوير بهره گرفت.
دكتر «محمدمهدي اسماعيلي» معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان نيز اظهار داشت: انقلاب اسلامي با هدف ايجاد قسط و عدالت اجتماعي كه از اهداف پيامبران بوده است، ايجاد شد و اين امر را همواره مدنظر داشته و در راستاي آن تلاش كرده است.
وي افزود: يكي از راههاي اساسي براي تحقق عدالت اجتماعي اجراي هدفمند كردن يارانه هاست تا نابرابري در توزيع كالا و خدمات از بين برود.
دكتر اسماعيلي،اصناف، اتحاديه ها و شعراي آئيني را از جمله همكاران اصلي در اجراي هدفمند كردن يارانه ها دانست و گفت: شما شعراي عاشورايي با زبان شيوا، ذوق و قلم خود مي توانيد ما را در اجراي اين طرح ياري داده و مردم را بيش از پيش آگاه سازيد.
در ادامه مراسم «حجت الاسلام سيدحسين بهشتي نژاد» مديركل تبليغات اسلامي استان اصفهان به اهداف برگزاري كنگره شعر عاشورايي اشاره كرد و گفت: توجه به آسيب ها و معضلات عزادار ي ها، زمينه سازي جهت توليد، آماده سازي و تهيه منابع مناسب براي جامعه مداحان از جمله اهداف اين كنگره است.
وي با اشاره به اهميت و جايگاه شعر افزود: اشعار آئيني از جايگاه ارزشمندي برخوردار است ولي هيچگاه قابل مقايسه با آيات قرآن كريم نيست.
شايان ذكر است، در سومين كنگره شعر عاشورايي 232 شاعر ومداح با ارائه 3185 اثر شركت كرده بودند كه پس از ارزيابي داوران، 27 نفر ممتاز شناخته شدند و به آنان هدايايي تقديم گرديد.

 



معرفي نفرات برگزيده شعر دفاع مقدس در اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
نفرات برگزيده و برتر چهارمين جشنواره شعر دفاع مقدس استان اردبيل معرفي شد.
براي جشنواره 265 اثر از 126 شاعر ارسال شده بود كه اين تعداد 20درصد آثار از سوي هيئت داوران به عنوان آثاربرتر انتخاب شدند.
براساس رأي هيئت دوران جشنواره در بخش سروده هاي كودكان و نوجوانان، فاطمه ميرزاده از مشگين شهر به عنوان نفر اول و مهسا بيگ زاده،فاطمه رحيمي و نسيم سريع الاطلاق شايسته تقدير شناخته شدند.
درقسمت شعر كودك و نوجوان زهرا جعفري، صبا بيوك زاده و حاتم رسولي هر سه از اردبيل به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم و سجاد عزيزي شايسته تقدير معرفي شدند.
دربخش شعر مقاومت پري آخته و فاطمه ميرزايي مشتركاً دوم شدند و يحيي حميدزاده خياوي از مشگين شهر به عنوان نفر سوم معرفي شد.
درقسمت شعر عاشورايي فردين عبدي از اردبيل، شبنم فرضي زاده از اردبيل به عنوان نفرات اول و دوم معرفي و ملاحت نادري از خلخال شايسته تقدير شناخته شد.
و دربخش شعر دفاع مقدس محمد بهرام پور و مهدي ميرزا رسول زاده از اردبيل و علي سعادت خاني از نير به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي شدند و آثار نسرين شيردل از اردبيل، روز به صمدي نيري از نيرو علي پرويزي از اردبيل شايسته تقدير شناخته شدند.

 



اعلام حمايت از آثار فاخر و مستند در گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان از آمادگي و حمايت خود براي توليد آثار فاخر و مستند درمعرفي تاريخ، تمدن و مشاهير استان در رسانه ملي خبر داد.
مهندس روح الله قهرماني چابك با اشاره به تاثيرگذاري توليد و پخش فيلم مستند و انيميشن هاي شاخص درمعرفي هرچه بيشتر گيلان به كشور و جهان گفت: در اين راستا شايسته است گيلان بعنوان منطقه اي ديدني وگردشگري و گنجينه اي ارزشمند از پيشينه تاريخي و تمدني با آداب و رسوم غني، جلوه هاي زيباي طبيعت و زيست محيطي به بهترين وجه به ايرانيان و جهانيان شناسانده شود كه دراين ميان از نقش رسانه ملي نمي توان به سادگي گذشت.
وي با حمايت از توليد آثار فاخر و مستند براي معرفي بيشتر استان گيلان يادآورشد: دراين رابطه امسال بالغ بر 10 ميليارد ريال بودجه اختصاص يافته است.
استاندار گيلان با اشاره به تخصيص 21 ميليارد و 600 ميليون ريال اعتبار براي تبديل 150 ايستگاه يك به 6 و 4كاناله، ساخت 2 ايستگاه متوسط قدرت تلويزيوني وFM در آستارا و تالش و نيز نصب دكلهاي فرستنده امواج تلويزيوني و راديويي در زيباكنار رشت از مديران صدا و سيماي مركز گيلان خواست با اقدامات لازم درمعرفي اين استان بيش از پيش تلاش كنند.

 



رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سملقان: بي توجهي به موسيقي محلي باعث انحراف جوانان مي شود

مانه و سملقان - خبرنگار كيهان:
ماندگاري موسيقي بومي محلي نياز به توجه ويژه اي دارد.
به گزارش خبرنگار ما رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سملقان گفت: اگر جشنواره هاي موسيقي محلي پررونق برگزار شود و در جهت حفظ هنرهاي بومي اقدامات لازم صورت گيرد و كليه هنرمندان شناسايي و مورد حمايت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشند قطعا جوانان و نوجوانان به موسيقي آن طرف مرزها علاقه اي نشان نخواهند داد. اسماعيل مقدس افزود: دشمنان نظام اسلامي درصدد ترويج فرهنگ موسيقي هاي مبتذل در درون كشور هستند تا بتوانند از اين طريق جوانان را نسبت به موسيقي محلي خودشان بي تفاوت و به آن اهداف شوم خود برسند.
وي در پايان تصريح كرد: در جشنواره موسيقي محلي بيش از 40 هنرمند در بخش هاي مختلف هنري شركت كردند و به مناسبت دو عيد قربان و غدير برنامه هاي موسيقي خود را براي علاقه مندان به موسيقي محلي به صورت گروهي و تك نوازي به اجرا گذاشتند.

 



شب شعر غدير در نيشابور

نيشابور-خبرنگاركيهان:
با حضور شاعران و مسئولين اجرايي شهرستان شب شعر غدير همزمان با اعياد فرخنده قربان و غدير در تالار اديب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار شد.
محمد پروانه دبير شوراي شعر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: شاعران نيشابوري كه دل در گرو ولايت دارند و در طول ساليان متمادي با اشعار خود كه جوهره ولايي داشته در تمامي ميدانهاي نظام مقدس انقلاب اسلامي ثابت كرده اند كه دنبال رو ولايت هستند اينك در سالروز تاسيس بسيج همچنان در قالب بسيج هنرمندان در شب شعر ولايي كه نشأت گرفته از غدير است ثابت كردند كه مدافع راستين ولايت هستند و از هيچ كوششي نيز در اين زمينه دريغ نخواهند كرد.
وي گفت: در شب شعر غدير كه همزمان با اعياد فرخنده قربان و غدير، هفته ولايت و هفته بسيج كه با حضور پرشور و اقبال شاعران، فرهنگ دوستان و مسئولين اجرايي همراه بود شاعران برجسته كشور، استان و شهرستان: نرگس كاظم زاده- محمدابراهيم لگزيان- زهرا باقري- مهديه ايرواني- غلامعلي عسگري- اعظم آتشي - مهديه ابوصالحي- ياسمن آتشگاهي- سيدكمال سيدموسوي- عفت خادمي- معصومه سادات شاكري- ابوطالب گاراژيان- مريم عمارلو- جعفر خوش بيان و فرشته خانلقي آخرين سروده هاي خويش را با موضوع: ولايت، غدير، بسيج، امامت، امام علي(ع)، پيامبر اسلام و... قرائت كردند.
پروانه اظهار داشت: در شب شعر معنوي غدير سيدجلال هاشمي معاون استاندار و فرماندار نيشابور ضمن تقدير از شاعران نيشابوري به آنان قول اردوي فرهنگي به استان بوشهر را داد و همچنين عباسعلي مديح شهردار نيشابور نيز قول اردوي فرهنگي به استان يزد را به شاعران دادند و از اشعار ولايي شاعران نيشابوري تقدير كردند.
وي تصريح كرد: در پايان اين مراسم لوح تقدير و جوايز ارزشمندي توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي- معاون استاندار و فرماندار و شهردار نيشابور به شاعران تقديم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14