(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2  دی 1389- شماره 19821

حديث دشت عشق
ليگ به «كما» مي رود روزي سرنوشت ساز براي تيم هاي سرخابي
اخبار كوتاه از فوتبال
ديدار قهرمان و نايب قهرمان با تازه واردها زنگ آغاز ليگ برتر بسكتبال به صدا درمي آيد
با انتخاب پيش از شروع جام ملت هاي آسيا
سرمربي خارجي، تيم ملي فوتبال را در قطر زير نظر مي گيرد
به مدت 2 روز در سالن هفتم تير برگزار مي شود
برگزاري مسابقات كشتي آزاد قهرماني كشور در تهران
پيكان در 21 روز 6 بار به ميدان مي رود ارديبهشت 90؛ پايان ليگ واليبال
اخبار فوتبال جهان
تغيير و تحولات وسيع در راه است
دووميداني و افزايش اميد به آينده اي پرمدال تر
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «احمد عبدالعلي پور»
آزاده اي كه پنجاه نيروي دشمن را اسير كرد

پاسدار شهيد «احمد عبدالعلي پور» در 18آبان 1348 از مادري مؤمنه و پدري پرتلاش و زحمت كش در شهر خون و قيام ورامين متولد شد. در سن 14سالگي پس از شهادت برادرش «مسلم» با دست بردن به شناسنامه اش پس از چهلم برادر عازم جنوب كشور شد. پس از عمليات رمضان در سال63 به عنوان پاسدار و مسئول گردان عازم غرب كشور شد. او در دومين اعزام خود به فرماندهي حاج عباس كريمي در عمليات بدر شركت كرد و فرماندهي يكي از گروهانهاي خط شكن را عهده دار و در همين عمليات مجروح شد و پس از مداوا دل و دماغ ماندن در خانه و كاشانه را نداشت و اين بار با گروهي از دوستان پايگاه بسيج امام حسين در جمع رزمندگان حاضر شد. او اين بار در يك تك دشمن توانست بيش از 50نفر از مزدوران عراقي را به اسارت بگيرد. اين قهرمان جبهه ها در مسجد، پايگاه، انجمن اسلامي فعاليت روزافزوني داشت و بارها مردم شاهد سركشي او به خانواده شهدا، جانبازان و اهالي محل بودند. در آزادسازي مهران حضور چشم گير احمد زبانزد عام و خاص جبهه اي ها بود كه در اين عمليات هم مجروح و پس از چند روز مداوا دوباره عازم جبهه ها شد.
او عاقبت در 20/10/1365 در كربلاي شلمچه و براثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد.

 



ليگ به «كما» مي رود روزي سرنوشت ساز براي تيم هاي سرخابي

هفته بيستم رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي امروز (پنج شنبه) با رويارويي مربيان مطرح برگزار مي شود كه پس از اين هفته، رقابت ها نزديك به چهل روز تعطيل خواهد شد. در اين هفته استقلال و پيروزي پس از سالها در يك روز و در دو ورزشگاه تهران به ميدان مي روند.
تقابل محمد مايلي كهن با دايي و پيروزي بحران زده، ديدار حساس تيم هاي بالانشين استقلال و ذوب آهن، دربي تبريز و ... باعث شده ديدارهاي ليگ با جذابيتي دو چندان به تعطيلات 38 روزه برود.
دايي و مايلي كهن
به هم رسيدند
باز هم محمد مايلي كهن و علي دايي به هم رسيدند. اين بار در شرايطي كاملا متفاوت و در حالي كه تيم دايي 5 بازي قبل خود را بدون كسب حتي يك امتياز گذرانده و مايلي كهن هم به تازگي تيمش را پس از چند هفته پيروز كرده است. بدون ترديد دايي بايد در اين بازي سايپاي مايلي كهن را ببرد كه در غير اين صورت پيروزي ششمين باخت متوالي را متحمل مي شود و ركوردي عجيب در تاريخ اين باشگاه به نام دايي رقم خواهد خورد. آن طور كه از گفته هاي دايي پس از بازگشت به تمرينات اين تيم به نظر مي رسد به احتمال فراوان پيروزي در اين ديدار با چند تغيير پاي به ميدان خواهد گذاشت. هر چند كه برگزاري اين بازي در ورزشگاه تختي هم بر سختي هاي كار سرخپوشان مي افزايد چرا كه آنها به بازي در اين ورزشگاه عادت ندارند.
استقلال سد ذوب آهن را مي شكند؟
حساس ترين ديدار هفته بيستم را استقلال و ذوب آهن برگزار خواهند كرد. دو تيم صدرنشين جدول در شرايطي به مصاف هم مي روند كه ذوب آهني ها با پيروزي در ديدار جنجال برانگيز مقابل مس اختلاف خود را با استقلال به 5 امتياز رساندند و صدرنشيني شان مستحكم تر از هميشه است. اما آبي پوشان تهران كه متحمل يك شكست سنگين مقابل فولاد شده بودند اين شانس را داشتند كه با توجه به شكست مس و تساوي سپاهان همچنان در رده دوم باقي بمانند. هر چند مظلومي در آن بازي داوري را پراشتباه خوانده بود اما شايد خوردن 4 گل را حتي نتوان با مشكلات داوري توجيه كرد. در عين حال شاگردان ابراهيم زاده كه بار ديگر عزم خود را براي قهرماني جزم كرده اند حريف سختي براي استقلال خواهند بود و اين ديدار مي تواند حسن ختامي براي بازي هاي هفته بيستم باشد.
تقابلي «فولادين»
اين بازي جنگ فولادي هاست. فولادمباركه سپاهان عصر امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ميزبان فولاد خوزستان است. سپاهان گرچه اختلافي پنج امتيازي با فولاد خوزستان دارد و يكي از مدعيان قهرماني ليگ برتر است اما در يك مورد با شاگردان مجيد جلالي تشابه دارد و آن هم تعداد گلهاي زده است. اين دو تيم داراي بهترين خطوط حمله در جدول رده بندي ليگ برتر هستند كه نشان مي دهد فوتبال تهاجمي را به بازي تدافعي ترجيح مي دهند.
بازي سپاهان- فولاد تقابل امير قلعه نويي با مجيد جلالي است. قلعه نويي كه قهرماني در هشتمين دوره ليگ برتر با استقلال را مديون مجيد جلالي است، از آن تاريخ به امروز كمتر مقابل اين مربي توفيق داشته است. او عصر پنج شنبه در اصفهان بايد با دست پر ميدان را ترك كند، چرا كه در غير اين صورت بايد شاهد افزايش فاصله خود با صدر جدول باشد.
برنامه ديدارهاي هفته بيستم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
پنج شنبه: 2/10/1389
¤ سايپاي البرز- پيروزي تهران (ساعت 15:14- ورزشگاه تختي )
¤ سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان (ساعت 15- ورزشگاه فولادشهر)
¤ نفت تهران- استيل آذين تهران (ساعت 15- ورزشگاه دستگردي تهران)
¤ نفت آبادان- راه آهن شهرري (ساعت 15- ورزشگاه تختي آبادان)
¤ صباي قم- شاهين بوشهر (ساعت 15- ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
¤ مس كرمان- ملوان انزلي (ساعت 15- ورزشگاه باهنر كرمان)
¤ پيكان قزوين- پاس همدان (ساعت 15- ورزشگاه رجايي قزوين)
¤ تراكتورسازي تبريز- شهرداري تبريز (ساعت 15- ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ استقلال- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15:16 ورزشگاه آزادي )

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مايلي كهن: سياه بازي نمي كنم
محمد مايلي كهن سرمربي تيم سايپا در آستانه ديدار تيمش با تيم پيروزي صحبتهايي را در خصوص اين بازي، وضعيت پيروزي و... مطرح كرده كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
¤ هر تيمي در برهه اي دچار بحران مي شود و پيروزي هم چنين شرايطي را پيدا كرد كه نياز به مديريت بحران داشت كه اين گونه هم شد. كاشاني از جمله مديران كاربلد پيروزي در سالهاي اخير بوده كه مديريت بحران را هم به خوبي بلد است.
¤ پيروزي هميشه براي من عزيز بوده است و من تلاش كردم در تيم هايي كه هستم مقابل اين تيم سياه بازي نكنم. هر وقت كه برابر پيروزي قرار گرفتم روي نيمكت نشستم و با وجود علاقه ام به پيروزي تلاش كردم تا تيمم را به پيروزي برسانم.
¤ وي درباره تصميم فدراسيون فوتبال براي استخدام سرمربي خارجي براي تيم ملي گفت: مباركشان باشد. همواره در اين سال ها دچار آزمون و خطا شده ايم. به فدراسيون فوتبال كاري ندارم اما يك فدراسيون است كه 21-22 سال است رئيسش عوض نشده و وقتي تيمش در مسابقات المپيك جهاني و آسيايي شكست مي خورد اولين كاري كه مي كند تغيير مربي اش است. اگر مربي اش از اروپاي شرقي باشد مربي بعدي اش را از اروپاي غربي مي آورد و اگر مربي اش كوبايي باشد از كشور ديگر مي آورد. مي خواهم بگويم مشكل ورزش ما مربي داخلي يا خارجي نيست.
مظلومي: اگر دستم باز بود، خيلي از بازيكنان را تحمل نمي كردم
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: اگر دستم باز بود، خيلي از اين بازيكنان را با وجود رضايتي كه از نتايج دارم، تحمل نمي كردم چون ضعيف بازي مي كنند.
پرويز مظلومي با بيان اينكه يك مربي هيچ وقت دوست ندارد خوب هاي خود را بيرون بگذارد افزود: در مربيگري و كارم با برادرم هم شوخي ندارم. هر بازيكني حقش باشد، در زمين بازي مي كند. شايد بعضي وقت ها اگر دست من باز باشد، خيلي ها در همين تيم استقلال بازي نكنند. با وجود رضايتي كه از تيم دارم؛ اما الان خيلي از بازيكنان را تحمل مي كنم. شايد آنها در تركيب باشند؛ ولي ضعيف هم بازي مي كنند چون ناچار هستم از آنها بازي بگيرم. اين هفته فردين عابديني را در تركيب گذاشتم؛ ولي هيچكس نگفت بازيكن جوان را به فوتبال ايران معرفي كرديم. محمود مجاز را به زمين فرستادم؛ ولي حرفي زده نشد. بايد متكي به نام ها نباشيم و پشتوانه سازي كنيم. شايد به خاطر همين است كه مربيان ايراني سراغ جوانگرايي نمي روند چون فرصتي به آنها داده نمي شود.
براي تشويق تيم نفت تماشاگران اراكي به تهران مي آيند!
تماشاگران اراكي براي تشويق تيم فوتبال نفت برابر استيل آذين به تهران سفر مي كنند.
محمد رجائيان نايب رئيس هيئت فوتبال استان مركزي با اعلام اين خبر افزود: در جلسه سه شنبه شب كانون هواداران ورزش استان مركزي و با مساعدت سيد احمد لطفي، نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي و ساير مسئولان استان مقرر شد تا جمعي از اعضاي كانون هوداران ورزش استان مركزي جهت تشويق تيم نفت به تهران اعزام شوند و اين تيم را در مسابقه با استيل آذين ياري كنند.
شرفي: هيچ كس به اندازه دايي به دايي ضربه نزد
اصغر شرفي سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران در خصوص مسائل اخير باشگاه پيروزي گفت: يك بار بازي صبا و پيروزي را نگاه كنيد. حتي يك بازيكن محض رضاي خدا وظيفه اش را براي يك دقيقه درست انجام نمي دهد. همين ها مي خواهند بروند دل شير را ترجمه كنند و بشوند آقاي آسيا؟ به نظر شما مشكل اين تيم علي دايي است؟ دايي يك اسطوره است اما بلد نيست شان و مرتبه خودش را حفظ كند. يك بار بليتش را در تيم ملي سوزاند و بار ديگر در پيروزي. حالا هم مي گويد مي روم و كاري به قبول يا رد استعفايم ندارم اما نرفته برمي گردد.
اين براي دايي خوب نيست. از اين به بعد مي خواهد چه كار كند؟ مگر او يك شبه علي دايي شده؟ من بازي با كلمات را بلد نيستم و راحت حرفم را مي زنم. دايي را هم به عنوان شناسنامه بين المللي فوتبال مملكتم دوست دارم اما او با خودش جنگ دارد و هيچ كس به اندازه او به دايي ضربه نزده.
ديدار دوستانه آرژانتين و پرتغال در «امارات»
تيم هاي فوتبال آرژانتين و پرتغال در ديداري دوستانه در ورزشگاه خانگي آرسنال به مصاف هم خواهند رفت. تيم هاي فوتبال آرژانتين و پرتغال در تاريخ نهم فوريه (20 بهمن) در ديداري دوستانه در ورزشگاه «امارات» با يكديگر ديدار خواهند كرد.

 



ديدار قهرمان و نايب قهرمان با تازه واردها زنگ آغاز ليگ برتر بسكتبال به صدا درمي آيد

ليگ بسكتبال ايران از امروز و همزمان با آغاز فصل جديد مسابقات ليگ برتر باشگاههاي كشور به حركت درمي آيد تا در زمان استراحت تيم ملي باشگاهها به اين رشته رونق دهند.
11 تيم برگزار كننده اين دوره از مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور هستند كه البته قرار بود مانند فصل گذشته با حضور 12 تيم برگزار شوند اما انصراف يكباره BA شيراز و جايگزين نشدن هيچ تيمي مانع از آن شد.
مهرام مانند دو فصل گذشته مدافع عنوان قهرماني است. اين تيم كه سال گذشته با برتري در مجموع دو ديدار برگزار شده مقابل ذوب آهن براي سومين بار متوالي موفق به كسب عنوان قهرماني شد امسال براي تصاحب دوباره اين عنوان حريفاني به نام هاي دانشگاه آزاد، شهرداري گرگان، ملي حفاري ايران، پويا تهران، پتروشيمي بندر امام، راه و ترابري قم، هيئت بسكتبال شهركرد، كاسپين قزوين و توزين الكتريك را پيش روي خود مي بيند و البته ذوب آهن كه به نظر مي رسد جدي ترين رقيب براي فتح جام قهرماني باشد.
ديدار قهرمان و نايب قهرمان با تازه واردها
در هر صورت فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور فردا با انجام 5 بازي انجام مي شود. مهرام و ذوب آهن- قهرمان و نايب قهرمان فصل گذشته در اولين ديدار خود بايد به مصاف تيم هاي تازه ليگ برتري شده بروند. برنامه هفته نخست اين رقابتها به اين شرح است:
¤ ذوب آهن اصفهان- پوياي تهران (سالن بسكتبال اصفهان)
¤ پتروشيمي بندر امام- راه و ترابري قم (سالن شهرك بعثت)
¤ كاسپين قزوين- هيئت بسكتبال شهركرد (سالن بسكتبال قزوين)
¤ مهرام تهران- ملي حفاري ايران (تالار بسكتبال آزادي)
¤ دانشگاه آزاد تهران- شهرداري گرگان (تالار بسكتبال آزادي)
توزين الكتريك در اين هفته با قرعه استراحت روبرو است.

 



با انتخاب پيش از شروع جام ملت هاي آسيا
سرمربي خارجي، تيم ملي فوتبال را در قطر زير نظر مي گيرد

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: تمام تلاش ما اين است تا سرمربي خارجي جديد تيم ملي را پيش از جام ملت ها انتخاب كنيم تا او در اين مسابقات نظارت دقيقي روي عملكرد تيم ايران داشته باشد.
علي كفاشيان پس از جلسه كميته تيم هاي ملي كه صبح ديروز برگزار شد درباره دستاوردهاي اين جلسه به خبرنگاران گفت: يكي از موضوعاتي كه در جلسه مورد بحث قرار گرفت بحث تيم ملي ساحلي بود كه قرار شد با سرمربي برزيلي آن كه طي دو ماه گذشته كارنامه داشته، شش ماه ديگر قراردادمان را تمديد كنيم تا انشاء الله تيم ملي در مسابقات انتخابي عمان بتواند دوباره به جام جهاني راه يابد.
وي افزود: همچنين درباره وضعيت سرمربيگري تيم اميد صحبت شد كه با توجه به فرصت كمي كه تا مسابقات انتخابي المپيك لندن در اوايل اسفند ماه داريم بايد هر چه سريعتر سرمربي اين تيم مشخص شود. قرار شد كميته فني با انجام فراخواني بازيكناني را براي اين تيم انتخاب كرده و برنامه هاي قبلي غلامحسين پيرواني در اين تيم ادامه داشته باشد، ضمن اين كه از كمك هاي او هم در برنامه تمريني تيم اميد استفاده كنيم تا مربي خارجي خوبي را جذب كنيم.
رئيس فدراسيون فوتبال درباره وضعيت تيم جوانان نيز گفت: براي تيم جوانان هم همين شرايط وجود دارد و ترجيحاً ما از مربي خارجي براي اين تيم استفاده مي كنيم.
كفاشيان از صحبت درباره سرمربي آينده تيم ملي بزرگسالان در جلسه كميته تيم هاي ملي خبر داد و گفت: تاكيد ما بر استفاده از مربي خارجي در تيم ملي بزرگسالان پررنگ تر است و بيشتر گزينه هايي را بررسي خواهيم كرد كه خوش سابقه و فعال بوده و اخيراً روي تيم هاي ملي كار كرده باشد. خوشبختانه هيچ نگراني براي تامين هزينه استخدام مربي خارجي نداريم و با قول سازمان تربيت بدني اين موضوع حل شده است. تمام تلاش ما اين است تا پيش از جام ملتهاي آسيا سرمربي جديد تيم ملي را انتخاب كنيم تا او بتواند در طول برگزاري اين بازيها نظارت دقيقي روي عملكرد تيم ايران داشته باشد و به محض اتمام ماموريت قطبي در پايان اين رقابت ها او به سرعت كارش را آغاز كند.
وي با بيان اين كه مربيان ايراني هم شانس حضور در تيم هاي ملي را خواهند داشت، گفت:پرونده استفاده از مربيان داخلي براي هدايت تيم هاي ملي در رده هاي مختلف بسته نيست. ما مربيان خوبي داريم كه عملكرد فوق العاده اي در تيم هاي باشگاهي داشتند اما اكثراً درگير تيم هايشان در مسابقات ليگ هستند و احتمال ما براي استفاده از مربي خارجي بيشتر است.

 



به مدت 2 روز در سالن هفتم تير برگزار مي شود
برگزاري مسابقات كشتي آزاد قهرماني كشور در تهران

رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان كشور طي امروز و فردا (جمعه) در تهران برگزار مي شود.
در اين رقابتها كه نمايندگاني از استانهاي سراسر كشور حضور دارند تمام كشتي گيراني كه خواستار حضور در رقابتهاي جام تختي و كسب دوبنده تيم ملي در رقابتهاي جام جهاني و قهرماني آسيا هستند بايد در اين مسابقات دو روزه كه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود، حضور داشته باشند.
كادر فني كه به نفرات اول تا سوم اين رقابتها مجوز حضور در جام تختي داده است، ملي پوشان حاضر در رقابتهاي آسيايي هند، قهرماني جهان در مسكو و بازيهاي آسيايي گوانگجو را از شركت در اين مسابقات معاف كرده است. اين رقابتها با قضاوت 20 داور بين المللي و سرشناس كشور در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود. همچنين با اعلام فدراسيون كشتي غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد به همراه محسن كاوه، ابراهيم مهربان و علي اكبر دودانگه مربيان تيم ملي به عنوان اعضاي كميته فني مسابقات قهرماني كشور معرفي شده اند.
نفرات اول تا سوم اين مسابقات جواز حضور مستقيم در جام بين المللي جهان پهلوان تختي را كسب مي كنند و كشتي گيران پنجم تا دهم جواز حضور در رقابت هاي انتخابي جام تختي را به دست مي آورند.
ابومسلم انصراف داد
خبر ديگر از كشتي اينكه در فاصله پنج روز مانده به آغاز ليگ برتر كشتي، تيم ابومسلم از شركت در مسابقات انصراف داد تا خراسان رضوي به دنبال اسپانسري ديگر براي تيمداري باشد.همان طور كه پيش بيني مي شد ابومسلمي ها كه مشكلات عديده اي داشتند، در آستانه ليگ برتر آزاد از شركت در رقابت ها انصراف دادند.با اين وجود با صحبتي كه رئيس هيات كشتي اين استان با رئيس فدراسيون كشتي داشت، قرار شد امتياز خراسان رضوي براي شركت در ليگ برتر از بين نرفته و آنها در پنج روز باقي مانده به سرعت تيمي را با اسپانسري جديد مهياي شركت در ليگ برتر كنند.

 



پيكان در 21 روز 6 بار به ميدان مي رود ارديبهشت 90؛ پايان ليگ واليبال

رئيس سازمان ليگ واليبال با اشاره به شش بازي پيكان در 21 روز گفت: پيش از اعزام پيكان به دوحه، اين برنامه را با اكبري (سرمربي تيم) هماهنگ كرديم.
منوچهر پورحسن درباره برنامه بازي هاي تيم واليبال پيكان اظهار كرد: متأسفانه به دليل حضور تيم ملي در بازي هاي آسيايي گوانگجو، ليگ برتر واليبال دير شروع شد و به دليل حضور تيم پيكان در مسابقه هاي جام باشگاه هاي جهان، بازي هاي اين تيم نيز به تعويق افتاد.
رئيس سازمان ليگ درباره جدول زمان بندي بازي ها يادآور شد: بايد تا تاريخ 28 ارديبهشت، تمام مسابقه هاي ليگ را برگزار و اول خرداد ماه قهرمان ليگ را براي حضور در رقابت هاي آسيايي به فدراسيون آسيا معرفي كنيم.

 



اخبار فوتبال جهان

موراتي: بنيتس بايد مراقب حرف هايش باشد
مالك باشگاه اينترميلان گفت: بنيتس بايد مراقب حرف هايش باشد.ماسيمو موراتي در واكنش به اظهارات رافائل بنيتس در نشست خبري پس از قهرماني در جام باشگاه هاي جهان گفت: رافا حرف هايي زده كه اساسا بدون تحقيق به نظر مي رسد و اطمينان دارم كه وكيلش اين چيزها را به او ياد داده است.
وي افزود: بنيتس معتقد است كه كادر فني و بازيكنان تيم مسن هستند و پشتيباني از تيم اصلا خوب نيست اما وارد جزئيات نمي شود و از دو روز پيش حتي پاسخ تلفن مرا هم نمي دهد. من بايد بدانم چه چيزي رخ داده كه بنيتس آن را به عدم پشتيباني از تيم تعبير كرده است.موراتي ادامه داد: جاي اين حرف ها شهر ابوظبي و درست ساعتي پس از قهرماني در جهان نبود و از او به شدت دلخور هستم. وي در مورد شايعه مذاكره پشت پرده با فابيو كاپلو سكوت كرد و چيزي نگفت.
فرگوسن: كناره گيري براي سالخورده ها است نه من!
به باور سرمربي تيم منچستريونايتد زمان كناره گيري از شغل مربيگري براي او هنوز فرا نرسيده است.
يك روز پس از آنكه فرگوسن توانست ركورد 24 سال حضور مطلق در مقام سرمربي شياطين سرخ را بشكند، اظهار داشت: الان وقت كناره گيري نيست.
اين كار مال سالخورده ها است نه من كه هنوز احساس كار و نشاط مي كنم.اين مربي 68 ساله كه به زعم خويش از 9سال قبل بحث جدايي اش از اين فعاليت مطرح بوده، افزود: بازنشستگي مربوط به كساني مي شود كه وضعيت جسماني نگران كننده اي دارند اما من با چنين دغدغه اي مواجه نيستم. بسيار علاقمندم اكنون به كارم ادامه دهم.فرگوسن ادامه داد: هنوز تشنه كسب افتخار هستم و اين انگيزه به من قدرت ماندن و كار كردن بخشيده است.
مارادونا: گروندونا و بيلاردو بيمار ذهني هستند
سرمربي سابق تيم ملي آرژانتين رئيس اتحاديه فوتبال و مدير ورزشي تيم را دو بيمار ذهني توصيف كرد.
ديه گو آرماندو مارادونا در اظهارنظري جنجالي گفت: متاسفانه رئيس اتحاديه فوتبال نمي خواهد اين حقيقت را قبول كند كه نماينده مردم نيست. گروندونا تو هم قدرت در فوتبال آرژانتين را دارد در حالي كه تصميمات اشتباهش عملا قدرتي براي شباقي نگذاشته است.وي درباره كارلوس بيلاردو گفت: او هم مثل رئيسش يك بيمار ذهني است.
آنها بدجوري دل شكسته و غمگين هستند، مشكلات روحي آنها را درك مي كنم و تنها راهش را معرفي آنها به مراكز روانپزشكي مي دانم. مارادونا مبلغ 800هزار دلار از اتحاديه فوتبال آرژانتين طلب دارد و روزنامه هاي حامي فدراسيون اين طلب مالي را دليل حملات سريالي ديه گو به فدراسيون عنوان كرده اند.
پيشنهاد همكاري 18 ماهه اوكراين به ليپي
فدراسيون فوتبال اوكراين به سرمربي اسبق تيم ملي ايتاليا پيشنهاد همكاري 18 ماهه داد.
گريگوري سوركيس از مارچلو ليپي خواست شرايط ارائه شده از طرف سازمانش را براي هدايت تيم ميزبان مشترك جام جهاني بپذيرد.
براساس اين طرح، اين مربي 62 ساله كه پنج ماه قبل پس از حذف به همراه تيم كشورش در مرحله نخست جام جهاني 2010 كناره گيري كرد، در صورت قبول، ساليانه 4ميليون يورو دستمزد خواهد داشت و جانشين يوري كالتين زيو خواهد شد.
همچنين گفته مي شود با وضعيت جديد، آندري شوچنكو، مهاجم مسن اين كشور اروپاي شرقي كه هنوز در تيم ديناموكيف فعال است، به عنوان دستيار در كنار ليپي انجام وظيفه خواهد كرد.
اوكرايني ها كه به تحقق اين همكاري باور كامل دارند، اولين حضور مربي آينده را در تاريخ 7 ژوئن سال آينده در بازي دوستانه با فرانسه برنامه ريزي كرده اند. اوكراين در كنار لهستان ميزبان جام ملت هاي 2012 است.
چك 80 ميليون يورويي بارسلونا به كركيچ
بازيكن جوان بارسلونا با دريافت چك 80ميليوني به صورت مشروط قراردادش را تا پايان سال 2015 تمديد كرد.
بوخان كركيچ تعويض طلايي جوزپه گوارديولا با حضور در دفتر ساندرو روسل قرارداد خود را تا پايان سال 2015 ميلادي با بارسلونا تمديد كرد.او بر اين اساس چك 80ميليوني قابل افزايش تا مرز 100 ميليون يورو دريافت كرد اما سه شرط مهم را پذيرفت. اول آنكه در صورت عدم نيمكت نشيني از سال آينده و حضور در حداقل 20هفته لاليگا 8گل زده را ثبت كند، دوم آنكه در اين مدت كوچكترين نارضايتي از سوي كميته انضباطي باشگاه به هر دليلي ثبت نشود و سوم آنكه در صورت داشتن پيشنهاد بهتر و فسخ قرارداد رايج جدا از جريمه حاصل از انصراف، 13 درصد پيشنهاد دريافتي را نيز به باشگاه بارسلونا تقديم كند.
بكهام: دنبال تيمي براي بازي در اروپا مي گردم
برخي منابع رسانه اي انگليس از تمايل زياد هافبك اسبق تيم ملي اين كشور براي حضور در تيمي اروپايي از نيم فصل دوم خبر دادند.ديويد بكهام در چند محفل ورزشي اعلام كرد دنبال تيمي مي گردد تا در نيمه باقيمانده فصل جاري در كشورش يا تيمي مطرح از قاره سبز به فعاليت ادامه دهد.
اين عضو 4سال گذشته تيم آمريكايي لوس آنجلس گالاكسي كه اكنون بخاطر خاتمه فصل باشگاهي در ايالات متحده، فعاليتي ندارد، گفت: مي خواهم در تيمي در اروپا بازي كنم كه به من فرصت بدهد خودم را آماده نگه دارم. هدفم اين است در اوج باشم تا به تيم ملي بازگردم.
بازيكن سال هاي دور منچستر يونايتد انگليس و رئال مادريد اسپانيا كه همراه خانواده اش در لوس آنجلس زندگي مي كند، اواسط فصل قبل نيز براي آنكه بخت حضور خود را براي راهيابي تيم جام جهاني انگليس تحت رهبري فابيو كاپلو، حفظ كند، بطور موقت به تيم آ.ث ميلان پيوست ولي پس از مدتي دچار مصدوميت شديد پارگي تاندون پا شد و حتي پيكارهاي آفريقاي جنوبي را از دست داد.

 



تغيير و تحولات وسيع در راه است
دووميداني و افزايش اميد به آينده اي پرمدال تر

تيم ملي دووميداني ايران در شرايطي موفق به كسب 5مدال از 144مدال توزيع شده در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي شد كه هنوز فاصله زيادي با استانداردهاي جهاني دارد و به نظر مي رسد سرعت لازم براي رسيدن به دونده هاي برتر دنيا را هم ندارد.
بعد از اينكه دووميداني كاران ايران در هجدهمين دوره رقابتهاي قهرماني دووميداني آسيا در گوانگجو چين براي اولين بار در مكان سوم آسيا ايستادند انتظار براي كسب مدالهاي خوشرنگ تر، بيشتر يا حداقل تكرار آنها در بازيهاي آسيايي سال 2010 گوانگجو بيشتر شد.
فدراسيون دووميداني سال منتهي به بازيهاي آسيايي را با مشكلات بي پولي سپري كرد اما اين مشكلات با قهرماني دووميداني ايران در رقابتهاي داخل سالن آسيا (تهران- بهمن ماه سال88)، موفقيت در رقابتهاي دووميداني غرب آسيا (سوريه) و ساخت و تكميل بخش هاي روباز استاديوم تخصصي دووميداني آفتاب انقلاب به شيريني تبديل شد.
شايد ساخت اين مجموعه، پرداخت حقوق به موقع ورزشكاران، تمرينات منظم و اردوهاي برنامه ريزي شده در نقاط مختلف كشور و حتي اردوهاي خارج كشور به همراه برنامه ريزي براي حضور ورزشكاران در رقابتهاي برون مرزي و از همه مهمتر اجراي دقيق طرح نظارت فدراسيون بر عملكرد دووميداني كاران تنها بخشي از دلايل موفقيت اين تيم در گوانگجو باشد.
در رشته دووميداني 144 مدال شامل 47طلا، 48نقره و 49 برنز توزيع شد كه سهم ايران در اين مدالها تنها 5نشان بود. از اين بين چيني ها 36 مدال را از آن خود كردند. هند 11مدال، بحرين 9مدال، ژاپن 20مدال و ازبكستان 8مدال بدست آورد. در اين رشته 18كشور صاحب مدال شدند.
دووميداني ايران بعد از بازيهاي آسياي تهران و كسب 8مدال ارزشمند در اين رقابتها، در طي چهار دوره حضور در بازيهاي آسيايي تنها موفق به كسب 6مدال شده است. تيم دووميداني كشورمان در بازيهاي آسيايي 2010 با كسب 5مدال تنها يك نشان تا شكستن اين ركورد فاصله داشتند.
در اين بين دووميداني طي دوره هاي گذشته پرافتخارترين و تنها رشته در ميان ورزشهاي پايه بوده كه ايران را صاحب مدال در بازيهاي آسيايي كرده است. تنها يك دووميداني كار ايران در طي اين سالها موفق به كسب 6مدال پي درپي در سه دوره متوالي بازيهاي آسيايي شده است. از آن طرف سجاد مرادي در گوانگجو به تنهايي ايران را صاحب دو مدال طلا و نقره كرد.
قدرت نمايي پرتاب ديسك ايران در آسيا
شايد بتوان كسب دو نشان در پرتاب ديسك را تنها بخش كوچكي از قدرت نمايي دووميداني در اين رشته در سطح آسيا قلمداد كرد. احسان حدادي ركورددار آسيا بعد از كسب اولين مدال بازيهاي آسيايي در دوحه قول مدال طلاي گوانگجو را هم داده بود و به آن وعده عمل كرد. اما اين بار حدادي با پرتاب 67 متر و 99سانتي متري خود در جلوي چشمان 80 هزار چيني نه تنها مدال طلا را گرفت بلكه توانست ركورد پرتاب ديسك بازيهاي آسيايي را كه قبلا متعلق به يك چيني بود به نام خود ثبت كند.
در اين ماده محمد صميمي با بدشانسي و در شرايطي كه مربي اش (عباس صميمي) از جايگاه تماشاگران وي را هدايت مي كرد مدال برنز گرفت. به طور قطع اگر قوانين اجازه حضور سه نماينده از يك كشور را در بازيهاي آسيايي مي داد با اعزام محمود صميمي هر سه مدال طلا، نقره و برنز اين ماده از آن كشورمان بود.
مدال طلاي سجاد؛ داغ بر دل مانده عربها شد
در سالهاي اخير كشورهاي عربي كه هيچ جايگاهي در دووميداني قاره آسيا نداشتند در اين سالها با به خدمت گرفتن و به تبعه درآوردن دوندگان آفريقايي بخت زيادي براي كسب مدال دارند به طوريكه بحريني ها با همين شيوه ناپسند 9مدال را از بازيهاي آسيايي صيد كردند و در مكان سوم جدول رده بندي اين رشته قرارگرفتند.
اما سجاد مرادي بعد از سالها با كسب مدال طلا و نقره در دوي 800 و 1500 متر از سد غيرقابل نفوذ دوندگان عربي گذشت و به همه آسيا نشان داد كه مي توان اين دوندگان آفريقايي را پشت سرگذاشت. مدال طلاي مرادي به همراه شكستن ركورد بازيهاي آسيايي در اين ماده نه تنها ارزشمندترين مدال كاروان ايران محسوب مي شود بلكه مي توان مدال وي را يكي از ارزشمندترين مدالهاي دووميداني بازيهاي آسيايي قلمداد كرد.
البته نبايد فراموش كنيم كه كسب مدال طلاي دوي 1500 متر توسط سجاد با فداكاري برادرش امير بدست آمد. اين مسئله باعث شد تا سجاد مرادي عنوان كند: «در چشمان برادرم نمي توانم نگاه كنم. امير براي من فداكاري كرد تا بتوانم مدال طلا بگيرم.»
پرواز زيباي چكش بر فراز «گواندونگ»
كاوه موسوي پرتابگر اهل اروميه بعد از يك مصدوميت چند سالي از اين رشته دور ماند اما عملكرد وي در دو سال گذشته نشان داد كه بازگشت يك ورزشكار و سرمايه گذاري روي وي تا چه حد مي تواند در موفقيت هاي يك رشته ارزشمند باشد. موسوي مثل هميشه شروع خوبي در مسابقه پرتاب چكش نداشت اما بالاخره توانست در پرتاب سوم خود ركورد ماندگاري را بر جاي گذارد و با 68متر و 90سانتي متر نه تنها اولين مدال خود در اين رقابتها بلكه اولين مدال ايران در ماه پرتاب چكش در تاريخ اين رشته را از آن خود كرد.
مدالهايي كه پريدند!
امين نيك فر پرتابگر وزنه ايراني ساكن آمريكا باز هم در مسابقات مهم نتوانست مدال بگيرد. هر چند كار او ارزشمند بود اما مصدوميت از ناحيه كمر باعث شد دست وي از مدال كوتاه بماند. نيك فر هرگز خاطره تلخ مصدوميت و بي مدال در گوانگجو را فراموش نمي كند. وي در دو سال پي درپي در اين شهر به مدال نرسيد.
هادي سپهرزاد دارنده دو مدال نقره ماده دهگانه قهرماني آسيا در شرايطي به دليل آسيب ديدگي از ناحيه پا از دور مسابقات آسيايي كنار رفت كه يكي از شانس هاي مسلم كسب مدال براي كاروان ايران از دست برود.
اما ليلا رجبي تنها بانوي دووميداني كه اميد همه به مدال او بود در عين ناباوري دستش از كسب مدال در گوانگجو كوتاه ماند. رجبي سال گذشته بعد از دوچيني اولين مدال واقعي دووميداني را در پرتاب وزنه آسيا به دست آورد و شايد همين توقعات بيش از حد به همراه نبود مربي و اردوهاي خارجي و حضور قدرتمند رقبايش باعث شد تا دست ليلا از مدال كوتاه بماند.
تيم دووميداني ايران در 4 در 400متر ركورد كشور را چندين بار جابجا كرد اما به دليل مصدوميت سجاد هاشمي و انجام خطا از دور مسابقات كنار رفت. رضا بوعذار دونده سرعتي ايران هم كه يكي از دوندگان حاضر در دوي امدادي بود در بخش سرعت راهي فينال شد و در رده ششم ايستاد.
اميد به آينده روشن دوندگان زن
مريم طوسي در دوهاي 100 و 200متر راهي فينال شد و هر چند به مدال نرسيد اما با شكستن ركوردهاي ملي نگاه ها را به دوهاي سرعت زنان معطوف كرد. ليلا ابراهيمي هم بعد از گذر از يك دوره مصدوميت شديد و تغيير رشته دوباره در دوهاي 800 و 1500متر به مدال نرسيد اما ركوردهاي ايران را به ميزان قابل توجهي افزايش داد.
اما مي توان عملكرد سپيده توكلي را ستود. ركورددار پرش ارتفاع ايران سال گذشته بعد از ديدن رقابت هاي ماده هفتگانه علاقه مند اين رشته شد و همين مساله باعث شد تا رشته خود را تغيير دهد. توكلي با شكستن تمامي ركوردهاي شخصي اش در اين ميدان بزرگ و ايستادن در رده ششم آسيا ثابت كرد كه اگر بخواهد مي تواند آينده روشني در كسب مدال اين رشته داشته باشد.
ثابت كرديم مي توانيم
دووميداني اين روزها در قله موفقيت قرار دارد. كسب 5مدال در يك دوره بازيها توسط اين رشته به عنوان تنها رشته مدال آور ورزش هاي پايه ايران نقطه اميدي به آينده است. عيدي عليجاني نايب رئيس فدراسيون دووميداني ايران و آسيا عملكرد تيم را فراتر از انتظار دانست و گفت: «نشان داديم اگر به دووميداني توجه شود مي تواند يك پاي كسب مدال در رقابت هاي آسيايي و مهم باشد. اگر همين رويه حمايتي از ورزشكاران ادامه يابد دووميداني شانس كسب مدالهاي بيشتري در بازيهاي آسيايي دوره هاي بعد دارد. اما چه فايده كه عليرغم تلاشهايي كه ما در سه سال گذشته براي موفقيت در گوانگجو كشيديم و ثابت كرديم كه ما مي توانيم به موفقيت برسيم هيچ كس از ما يك تشكر خشك و خالي نكرد و حتي يك خسته نباشيد هم به ما نگفتند.
خداحافظي رئيس و نايب رئيس
نايب رئيس فدراسيون دووميداني در ادامه از احتمال جدا شدن رئيس اين فدراسيون خبر داد و گفت: در اين مدت به حدي به دووميداني بي مهري شده كه من هم قصد رفتن دارم.
عيدي عليجاني افزود: 4 سال رياست سيدمصطفي كريمي در فدراسيون دووميداني به پايان رسيده است. كريمي در صحبت هاي اخير خود در فدراسيون، اظهار كرده كه ديگر قصد ماندن در اين مجموعه را ندارد.
وي با بيان اينكه كريمي براي جدا شدن از مجموعه فدراسيون دووميداني دلايل خاص خودش را دارد، افزود: هنوز جلسه هيئت رئيسه فدراسيون تشكيل نشده است، اما مطمئنا در اين جلسه اين مسئله مطرح و در خصوص آن صحبت خواهد شد.
نايب رئيس فدراسيون دووميداني در پاسخ به اين سوال «كه آيا با جدا شدن كريمي شما هم از اين مجموعه مي رويد؟»، گفت: فكر مي كنم همين كار را انجام دهم. هر چند تيم ما در گوانگجو موفق بود اما بعد از آن مورد بي مهري قرار گرفت و حتي جوايز مربيان و سرپرستان، آن طور كه قول داده بودند پرداخت نشد. با اين وضعيت علاقه اي ندارم به كار ادامه دهم.
عليجاني تصريح كرد: قصد كانديدا شدن براي رياست فدراسيون را ندارم و مي خواهم در بخش دانشگاهي و علمي فعاليت كنم. زمان برگزاري انتخابات فدراسيون مشخص نيست و اين زمان را سازمان تربيت بدني اعلام خواهد كرد.

حدادي 15 دي راهي كمپ آفريقاي جنوبي مي شود
دارنده مدال طلاي پرتاب ديسك بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: فصل جديد تمريناتم را از نيمه دوم دي ماه در كمپ اختصاصي دووميداني آفريقاي جنوبي آغاز مي كنم.
احسان حدادي عنوان كرد: 5 روز پس از بازگشت از گوانگجو تمرينات سبك خود را در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تهران هر روز انجام داده ام و تا بازگشت مربي خود اين تمرينات را ادامه مي دهم.وي افزود: 15 دي ماه و پس از پايان تعطيلات سال نو ميلادي به همراه مربي روس راهي كمپ اختصاصي آفريقاي جنوبي خواهم شد تا فصل جديد تمرينات آمادگي را آغاز كنم.
حدادي گفت: به مدت يك ماه در اردوي آفريقاي جنوبي تمرين خواهم كرد و پس از آن تا پايان سال در اردوي كيش تمرينات خود را ادامه مي دهم و در صورتي كه بتوانم رواديد پرتغال را بگيرم تا پيش از آغاز مسابقات جايزه بزرگ سال آينده ارديبهشت ماه راهي اروپا مي شوم.وي با اشاره به مهمترين هدف سال آينده خود تصريح كرد: مدال مسابقات قهرماني جهان در كره جنوبي و كسب سهميه المپيك لندن با 65 متر برنامه سال آينده من است.
حدادي در خصوص مسابقات باشگاهي داخلي عنوان كرد: مشخص نيست، به علاوه هنوز با تيم ذوب آهن براي فصل گذشته رقابت ها تسويه حساب نكرده ام و آنها وعده پايان سال را به من داده اند؛ اما حضورم در ليگ جهاني قطعي خواهد بود.

صميمي: قراردادي براي ادامه همكاري با فدراسيون ندارم
مربي پرتاب ديسك تيم ملي گفت: باتوجه به اتمام زمان همكاري با فدراسيون دووميداني، براي ادامه هدايت تمرينات شاگردم قراردادي با فدراسيون ندارم.
عباس صميمي عنوان كرد: 30 آبان ماه سال جاري تاريخ قرارداد همكاري من با فدراسيون براي هدايت تمرينات محمد صميمي برادر و شاگردم به پايان رسيد.
وي افزود: پس از گوانگجو محمد استراحت دارد و من با توجه به اتمام زمان قراردادم با فدراسيون يك برنامه سبك تمريني به وي داده ام تا شرايط آينده همكاري من با فدراسيون مشخص شود.
صميمي با اشاره به عملكرد برادرش در گوانگجو گفت: در صورتي كه شرايط حضور من در كنار برادرم در تمرينات پيش از آغاز مسابقات در گوانگجو فراهم بود مطمئناً رنگ مدال وي در اين بازي ها متفاوت بود. متأسفانه به دليل عدم هماهنگي به موقع من اين مهم را از دست دادم.
وي در خصوص ادامه همكاري با فدراسيون تصريح كرد: اين امر به مسائل مختلفي بستگي دارد. شايد محمد ترجيح بدهد با مربي ديگري تمرين كند. به علاوه من براي ادامه همكاري با فدراسيون شرايط جديد دارم كه بايد در متن قرارداد قيد شود تا مشكلاتي كه در اين دوره براي من و شاگردم در گوانگجو رخ داد ديگر به وجود نيايد.

مرادي: خوشحالم كه باعث «دردسر» هستم
دووميداني كار ملي پوش كشورمان بااشاره به دو مدال طلا و نقره اي كه در بازي هاي آسيايي به دست آورد، اظهار داشت: از اين بابت خوشحالم اما همينكه حضورم باعث دردسر ورزشكاران ديگر كشورها مي شود، برايم كافي است.
سجاد مرادي اظهار داشت: دستيابي به دو مدال در بازي هاي آسيايي راحت نبود اما واقعاً انتظارم از خودم كمتر از اين نبود چون سخت ترين تمريناتم را براي گوانگجو انجام داده بودم.
وي ادامه داد: سختي كارم در بازي هاي آسيايي گوانگجو از اين جهت بود كه رقيبان زيادي داشتم. كشورهاي عربي كه چندين سال سلطه به دست داشتند در اين بازي ها هم با قدرت شركت كرده بودند. اكثر اين تيم ها از بازيكنان آفريقايي الاصل براي تكميل تركيب خود استفاده كرده بودند.ملي پوش دووميداني كشورمان ضمن بيان اينكه حضور اين بازيكنان آفريقايي در تركيب تيم هاي عربي كار را براي رقابت سخت كرده بود، تصريح كرد: البته ناگفته نماند كه حضور من هم براي آنها مهم بود. در مجموع از حضورم زياد خوشحال نبودند چون من را به عنوان يكي از رقيبان سرسخت شان مي شناختند.
مرادي تاكيد كرد: من براي خيلي دووميداني كاران شركت كننده در بازي هاي آسيايي و به خصوص آفريقايي ها دردسر شده بودم و از اين بابت خوشحالم. خوشحالم كه در رقابت با آنها مدال آور شدم.

 



اخبار ورزش ايران

اعلام زمان رقابتهاي انتخابي تيم ملي تكواندو
فدراسيون تكواندو زمان برگزاري مرحله اول رقابتهاي انتخابي تيم ملي را اعلام كرد.
رقابتهاي تكواندو قهرماني آزاد ايران تحت عنوان اولين مرحله از رقابتهاي انتخابي در هر دو بخش مردان و بانوان طي روزهاي 19 و 20 آبان ماه براي مردان و 26 و 27 براي بانوان در مركز معلم شهيد چمران تهران برگزار خواهد شد. تيم ملي تكواندو در بيستمين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان كه بيست وهفتم ارديبهشت ماه تا دوم خردادماه سال آينده به ميزباني كره جنوبي برگزار خواهد شد حضور پيدا خواهد كرد.
هدف اسپانسر شيراز كسب سود ميلياردي بود
نه كمك به ورزش
تيم بسكتبال شيراز منحل شد و از شركت در رقابتهاي ليگ برتر كنار كشيد.
فريدون ويسي سرپرست تيم بسكتبال شيراز در اين رابطه اظهار كرد: به خاطر عمل نكردن اسپانسر تيم به تعهدات خود انحلال تيم را اعلام كرديم. در تفاهم نامه اي كه بيشتر شبيه به تعهدنامه بود ذكر شده بود كه اسپانسر تيم مبلغ 200 ميليون در طول يكسال پرداخت مي كند و هيچ ضمانتي نيز براي پرداخت وجود ندارد. همچنين از سرپرست باشگاه كه من هستم تعهد خواسته بودند كه تيم بايد بين 7 تيم اول قرار گيرد، در غير اين صورت خسارت اسپانسر پرداخت شود اما طبق توافقات اوليه اين اسپانسر تعهد كرده بود كه بدون هيچ قيد و شرطي از باشگاه حمايت خواهد كرد. وي ادامه داد: وقتي اين شروط را براي حمايت از باشگاه ديدم هدف اصلي اسپانسر مورد نظر كه كسب منفعت از ليگ برتر است نه حمايت از ورزش شيراز را متوجه شدم و با اطلاع دادن به رئيس فدراسيون خبر انحلال باشگاه را رسما اعلام كردم.
موافقت اتحاديه جهاني با تعويق تور بين المللي كرمان
فدراسيون جهاني دوچرخه سواري با درخواست فدراسيون كشورمان مبني بر تعويق دو هفته اي تور بين المللي كرمان موافقت كرد.
در حاليكه قرار بود چهاردهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري كرمان اواسط بهمن ماه سال جاري به ميزباني كشورمان برگزار شود، فدراسيون دوچرخه سواري به دليل همزماني اين تور با رقابت هاي قهرماني دوچرخه سواري آسيا در تايلند خواستار تعويق دو هفته اي اين تور شد.
فدراسيون جهاني دوچرخه سواري در نامه اي با تعويق زمان برگزاري اين تور بين المللي از اواسط بهمن ماه به 5 تا 9 اسفند ماه موافقت كرد. رقابتهاي قهرماني دوچرخه سواري آسيا از 20 تا 25 بهمن ماه در تايلند برگزار مي شود. امتياز ركابزنان آسيايي در كسب سهميه المپيك تاثير مستقيم دارد.
ليگ تكواندو نقش جهان امروز برگزار مي شود
هفته دهم و يازدهم از دور رفت رقابتهاي ليگ تكواندو نقش جهان امروز (پنج شنبه) در خانه تكواندو برگزار مي شود. اين مسابقات پيش از اين قرار بود 10 دي ماه به ميزباني صنعت مس در استان كرمان انجام شود كه به دليل برگزاري مسابقات قهرماني كشور به دوم دي ماه تغيير يافت.
آغاز ليگ برتر ووشو
دور جديد رقابتهاي ليگ برتر ووشو باشگاه هاي ايران از امروز (پنجشنبه) با حضور 10 تيم آغاز مي شود.
فدراسيون ووشو كه همه برنامه هاي خود را معطوف به حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو كرده بود، با پشت سر گذاشتن موفقيت آميز اين رقابتها، اقدام به برگزاري دور جديد رقابتهاي ليگ خواهد كرد. بر همين اساس هفته هاي اول و دوم اين مسابقات امروز (پنجشنبه) در آكادمي ووشو برگزار مي شود.
اين دوره از مسابقات با حضور 10 تيم در دو گروه پنج تيمي به صورت دوره اي برگزار خواهد شد و در نهايت چهار تيم برتر گروه هاي يك و دو به مرحله نيمه نهايي صعود خواهند كرد.
توافق كيهان با اميني براي تحول در جودو
سرمربي پيشين تيم ملي جودو گفت: برنامه شش ماهه خود را براي متحول كردن جودو به فدراسيون ارائه داده و با اميني به همين منظور توافقنامه امضا كردم.
محمد كيهان از پيشكسوتان جودو كه سابقه هدايت تيم ملي را نيز دارد ضمن بيان مطلب فوق گفت: من ادعا كرده ام كه شش ماهه مي توانم اين جودو رو به افول را متحول كرده و براي حضور در رقابتهاي انتخابي المپيك تيمي جديد را معرفي كنم و اين ادعا را در عمل نيز ثابت خواهم كرد.
سرمربي سابق تيم ملي در پايان گفت: بنابر توافقي كه با رئيس فدراسيون داشتيم اين تيم ملي اميد است كه مراحل آماده سازي آن شش ماه به طور خواهد انجاميد، اولين محك آن هم مبارزه با تيم ملي است. پروتكل اين برنامه را امضا كرده و به رئيس فدراسيون داده ام كه پس از امضاي وي عملي خواهد شد.
تيم راگبي خوزستان عازم هند مي شود
تيم راگبي مردان خوزستان براي شركت در مسامقات بين المللي چناي هند، عازم اين كشور مي شود.
اين تيم به دليل نايب قهرماني در مسابقات راگبي سونز قهرماني مردان ايران با تصميم فدراسيون براي حضور در رقابت هاي بين المللي چناي هند عازم اين كشور مي شود. مسابقات بين المللي راگبي سونز (7 نفره) در بهمن ماه در چناي هندوستان برگزار مي شود. اين برنامه از سوي فدراسيون براي تشويق تيم هاي راگبي استان ها برگزار مي شود. پيش از اين تيم راگبي مردان فارس به مسابقات بين المللي سنگاپور، تيم راگبي مردان آذربايجان شرقي به مسابقات بين المللي هند و تيم بانوان كرمانشاه به مسابقات بين المللي ايتاليا اعزام شده بودند.
مشهد ميزبان رقابت هاي جايزه بزرگ دوچرخه سواري
رقابت هاي جايزه بزرگ دوچرخه سواري از امروز به ميزباني هيئت دوچرخه سواري استان خراسان رضوي برگزار خواهد شد.
اين رقابت ها دوم و سوم دي ماه به ميزباني هيئت دوچرخه سواري استان خراسان رضوي و با همكاري هيئت دوچرخه سواري كارگران استان برگزار خواهد شد. رقابت هاي جايزه بزرگ دوچرخه سواري در موارد 50 كيلومتر استقامت كوهستان، 4 كيلومتر دور حذفي و در دو رده سني جوانان و بزرگسالان طي امروز و فردا (جمعه) برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14