(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2  دی 1389- شماره 19821

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آغاز انقلاب اقتصادي و ناكامي دشمن (يادداشت روز)
قاضي دادگاه رسيدگي به پرونده 2 تروريست كومله:
متهم اصلي ترورهاي غرب كشورساكن لندن و در پناه MI6 است
كيهان و خوانندگان
دگرگوني ! (گفت و شنود)
تصميم شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز جلسات جامعتين با اصولگرايان ادامه مي يابد
بيچاره جنبشي كه سكينه و شهلا پرچم آن باشند ! (خبر ويژه)
لفت و ليس بودجه دانشگاه آزاد در كريدور اطلاعاتي تهران- لندن (خبر ويژه)
180 درجه چرخش كروبي به روايت آقاي مشاور! (خبر ويژه)
شاه ايران پس از سقوط مگر چقدر مي ارزيد كه به لندن راهش دهيم؟! (خبر ويژه)



آغاز انقلاب اقتصادي و ناكامي دشمن (يادداشت روز)

1- « از اول هم اصل كار مشكوك بود. شنيده ايد مي گويند سنگ بزرگ نشانه نزدن است؟ من از ابتدا هم گفتم كه اين كار نشدني است اما از آنجا كه اين دولت نشان داده كه خيلي وقتها بي گدار به آب مي زند، مي گويم شايد هم واقعاً دست به اين كار زد. اين كار اگر هم شروع شود ظرف مدت كوتاهي شكست خواهد خورد. پيامدهاي اين طرح آن قدر سنگين است كه سرنوشت نظام را رقم خواهد زد. احساس مي كنم اركان نظام هم كم كم متوجه اين موضوع شده اند. به همين دليل اكنون معتقدم هم دولت و هم ساير قوا دنبال اين هستند كه مفري بيابند و اين طرح را آبرومندانه كنار بگذارند.»
«اين هنر نيست كه براي اجراي هدفمند كردن يارانه ها در دو هزار منطقه تهران نيرو بچينيم يا فرمانده پليس به ياري سپاه و بسيج جهت ترساندن مردم افتخار كند. شيوه مديريتي اين آقايان، چه در اقتصاد و حوزه هاي ديگر، بلايي بر سر كشور آورده كه امكان برگشت به وضعيت شش سال گذشته هم خيلي سخت شده است».
«هدفمند كردن يارانه ها سبب دشوار شدن وضع مردم خواهد شد. اين طرح واقعيت جديدي است كه مردم ايران را بين اجراي طرحي كه آن را سبب كاهش توان خريد خود و دشوار شدن شرايط زندگي مي دانند، قرار مي دهد و آنها را قرباني مي كند».
«تمام تلاش جمهوري اسلامي در حال حاضر اين است كه مانع از آن شود كه جنبش گرسنگان، جنبش كارگري، جنبش جامعه مدني، دانشجويي و زنان با هم پيوند برقرار كنند. ولي جرقه هايي هست كه امكان همبستگي و همكاري اين جنبش هاي گوناگون را به وجود مي آورد و شايد يكي از همين جرقه ها اجراي قانون هدفمندي يارانه ها باشد.»
«با آغاز طرح هدفمندي يارانه ها از هرج و مرج و تنش گسترده اي در سراسر ايران خبر رسيد. به گفته يك خبرنگار آزاد در تهران، وضع پايتخت و چند شهر بزرگ كشور بحراني تر از نقاط ديگر است و در برخي رشته ها، اعتصاب هاي پراكنده اي از جانب صاحبان حرفه آغاز گرديده كه در ساعات و روزهاي آينده ممكن است گسترش يابد و استحكام رژيم را مورد تهديد قرار دهد.» ] به نقل از سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي[ آنچه خوانديد تنها گوشه اي از اظهارنظر رسانه هاي بيگانه و دنباله هاي داخلي دشمن در ايجاد جنگ رواني عليه جراحي بزرگ اقتصاد كشور بود. آنان طي ماههاي اخير و هر چه به زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها نزديك تر مي شديم، تلاش مي كردند تا با تغيير مولفه هاي جنگ رواني از حوزه «سياست» به حوزه «اقتصاد» ، علاوه بر آنكه موج بدبيني و بي اعتمادي در ميان مردم ايجاد مي نمايند، دولت را در اجراي طرحهاي بزرگ بي كفايت جلوه داده و در خيال خام خود اجراي اين قانون را به مثابه «خودكشي دولت» تلقي كرده و به انتظار سقوط دولت اصولگرا بنشينند.
اما بعد از اعلام اجراي طرح هدفمندي يارانه ها توسط رئيس جمهور، پيش بيني رسانه ها و عوامل خارجي و دنباله هاي داخلي آنان مبني بر شروع اغتشاش در كشور با شكست مواجه شد. ناكامي دشمن براي شكل دهي و ايجاد اغتشاش در ايران بعد از اجراي قانون يارانه ها، همراهي و همدلي مردم با دولت و فضاي آرام جامعه باعث شد تا آنان كه اكنون نقشه هاي خود را بر آب مي ديدند، به برجسته كردن حاشيه ها رو آورند. در پروژه جديد تلاش كردند تا به محورهايي چون امنيتي نشان دادن تهران و ديگر شهرهاي كشور، اظهار نارضايتي برخي از شهروندان، پيش بيني وخيم شدن اوضاع معيشتي مردم، نگران نشان دادن دولت و دستگيري يك اقتصاددان منتقد پرداخته و اين وقايع را بزرگ نمايي كنند. اين قبيل رسانه ها كه هميشه سياست خصمانه غرب را در قبال جمهوري اسلامي ايران دنبال مي كنند و از هر موضوعي براي القاي وجود ناآرامي و بي اعتمادي در بين مردم بهره مي گيرند، صرفاً با اشاره به افزايش قيمت حامل هاي انرژي- خصوصاً سوخت- مدعي آماده باش پليس براي برخورد با مخالفت ها شدند.
اما عليرغم شانتاژ تبليغاتي كه از ساعات نخست آغاز عملياتي شدن قانون هدفمندي يارانه ها صورت گرفت هيچ اخلال و مشكلي در زندگي روزمره مردم پديد نيامد و چيزي حدود 10 درصد از مردم جهت دريافت مبالغ نقدي يارانه ها از حسابهاي خودشان اقدام كردند. تفاهم دولت و مردم در اجراي اين قانون و اعتماد و همراهي كه از سوي مردم فهيم كشورمان با دولتمردان صورت گرفت، هر چند قابل انتظار بود، اما رسانه هاي بيگانه و دشمنان را دچار سردرگمي كرد. آنها انتظار داشتند - با توجه به جريان سهميه بندي بنزين- با اعلام شروع اصلاح قيمت ها، كشورمان شاهد اعتراضات خياباني باشد و مردم به سمت پمپ هاي بنزين هجوم بياورند، اما آرامش و اطمينان مردم نشان داد كه آنان به شكل ملموسي اين طرح را پذيرفته اند.
مردم مي دانند كه قانون هدفمندي يارانه ، آغاز يك انقلاب اقتصادي است. از اين به بعد بايد درصدد توليد و عرضه محصولات با كيفيت و قيمت مناسب بوده و بتوانند «مصرف» خود را مديريت كنند. عبور از يك اقتصاد يارانه اي به اقتصادي كه قيمت ها در آن اصلاح شده و به مرور به سطح قيمت هاي واقعي خود مي رسد، هر چه با آرامش و تدبير بيشتري صورت گيرد، عوارض كمتري از دوره گذار دامان خانواده ها را مي گيرد.
بدون ترديد نظام ناكارآمد قبلي پرداخت يارانه ها كه مبلغ آن به بيش از 110 هزار ميليارد تومان در سال مي رسد، توليد ثروت را در كشور دچار اختلال كرده است. راه منطقي خروج از اين بن بست، هدفمند كردن يارانه ها و اصلاح قيمت هاست كه با تلاش دولت خدمتگزار اين كار آغاز شده و براي به ثمر نشستن و بهره مندي نسل ها و فرزندان آينده ايران عزيز، همت والاي مردم كشورمان را مي طلبد.
حال كه 4 روز از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مي گذرد و قيمت برخي از اقلام اساسي مردم چون نان و حامل هاي انرژي اعلام شده، مردم دورانديش كشورمان با اعتماد به دولتمردان خود نه تنها باعث نوميدي دشمن شده و خواب آنان را براي ضربه زدن به نظام اسلامي، آشفته كردند، بلكه با صبر و متانت، دست مجريان طرح را به گرمي فشرده اند. دولت نيز وظيفه دارد با نظارت كامل بر حسن اجراي اين قانون، تبعات و آثار تورمي آن را به حداقل برساند و كما اينكه قبلاً نيز قول آن را داده بود، در سايه اجراي طرح تحول اقتصادي، ريشه هاي ساختاري تورم را براي هميشه در كشورمان بخشكاند. در ضمن اگر قانون هدفمندي يارانه ها در حين اجرا نيازمند اصلاحاتي باشد نيز، با توجه به حمايت و پشتيباني مردم از اين قانون، دولت اصلاحات لازم را انجام دهد.
2- طرح هدفمندي يارانه ها مؤثرترين و بزرگترين طرح اقتصادي طي سالهاي پس از انقلاب است. دولت نهم و دهم با شجاعت و برنامه ر يزي، كاري كه بايد در دولت هاي گذشته صورت مي گرفت را عملياتي كرد. دشمنان انقلاب نيز به خوبي درك كرده اند كه اگر ايران اين تحول اقتصادي را از سر بگذراند ديگر هيچ تهديد و تحريمي نمي تواند به آنان آسيب برساند. به همين دليل براي ابتر ماندن اين طرح مطمئناً آرام نخواهند نشست. نزديك به 300 سايت اينترنتي بطور مستقيم عليه طرح هدفمندي، تبليغات منفي به راه انداخته است. جمع آوري اطلاعات توسط سفارتخانه ها، فرستادن دستورالعمل براي سران فتنه و عوامل آنان در داخل، ترتيب دادن صدها نظرسنجي درباره طرح و ايجاد و القاي فضاي رعب و وحشت در ميان مردم، نشان دهنده آن است كه دشمنان درصدد ايجاد بحران اقتصادي و پيامد آن بحران اجتماعي هستند. به اين دو مورد دقت كنيد؛
«طرح هدفمندي يارانه ها در شرايطي كليد خورده كه از همين شب آغازين، فضاي پليسي پايتخت نشان از فرداهاي تلخ تر دارد؛ فرداهايي كه لاجرم مواجهه اقشار ضعيف با واقعيت تكان دهنده هدفمندي نيز قرار است با مشت آهنين دولت پليسي روبرو شود(!) از سطح تهران خبر مي رسد صف هاي طولاني(!) در برابر پمپ بنزين هاي پايتخت ايجاد شده است. بدين ترتيب در حالي كه هنوز صبح فرا نرسيده و بانك ها، نانوايي ها، فروشگاهها و ديگر واحدهاي اقتصادي آسيب پذير از طرح آغاز به كار نكرده اند، فعلاً پمپ بنزين ها طليعه اي پرازدحام و تا حدي ناآرام را براي انقلاب اقتصادي مد نظر احمدي نژاد وعده مي دهند.» اين مطلب كه در يكي از سايت هاي وابسته به جريان فتنه درست لحظاتي پس از گفت وگوي تلويزيوني رئيس جمهور با مردم و اعلام آغاز قانون هدفمندي يارانه ها منتشر شد، به خوبي نشان مي دهد كه آنان دنبال بروز هرج و مرج هستند. ضمن آن كه نشان مي دهد، گزاره هاي تبليغاتي خود را از بيرون دريافت مي كنند و هنگامي كه علي رغم توهم پراكني هاي قبلي، جامعه را آرام و بي تنش مي بينند، به ناچار آرزوهاي بربادرفته خود را تبديل به خبر كرده و روي خروجي سايت هاي اجاره اي قرار مي دهند.
به اين مطلب كه در سايت موسوي درج شده نيز دقت كنيد؛ «شب تاريك هدفمند شدن يارانه ها آغاز شده است؛ طرحي كه دولت جدا از ملت، بدون تدبير و دورانديشي و بدون توجه به نظر عموم كارشناسان اقتصادي به مرحله اجرا درآورده است.»
اما برخورد منطقي و مدبرانه مردم با طرح و حسن اعتماد و همراهي كه به دولتمردان خود نشان دادند، جواب دندان شكني است كه دهان بيگانگان با انقلاب را دوخت و كورسوي اميد آنان براي برپايي مجدد اغتشاش و ناآرامي را به يأس تبديل كرد. انتظار مي رود دولت نيز پاسخ حسن اعتماد و همراهي مردم را با حسن نظارت بر اجراي كامل و بي نقص اين قانون بدهد.
حميد اميدي

 



قاضي دادگاه رسيدگي به پرونده 2 تروريست كومله:
متهم اصلي ترورهاي غرب كشورساكن لندن و در پناه MI6 است

جلسه رسيدگي به پرونده دو وابسته به حزب كومله روز چهارشنبه بصورت علني در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران با حضور وكيل مدافع متهمان و تعدادي از خانواده شكات و شهدا برگزار شد.
قاضي صلواتي رياست شعبه 15 دادگاه انقلاب در شروع اين جلسه گفت: سفر مقام معظم رهبري به خطه كردستان در اوايل سال 1388 كه منشاء خير و بركت فراواني براي مردم شيعه و سني بود، موجب خشم و كينه دشمنان خارجي و همچنين ضد انقلاب داخلي پناه گرفته در دامن بيگانگان شد به همين دليل براي خنثي كردن اثرات پربركت سفر تاريخي مقام معظم رهبري، سرويس اطلاعاتي كشورهاي اشغالگر عراق به ويژه انگلستان با همكاري بعضي از سرويس هاي حاشيه هاي مرزهاي غربي كشور و با استفاده از گروه هاي ضدانقلاب به ويژه گروهك كومله تلاش ويژه اي را صورت داده تا ضمن القاي ناامني در استان هاي مرزي، دسيسه نخ نما شده تفرقه ميان شيعه و سني را با اقدامات تروريستي به مرحله اجرا گدارند.
وي افزود: در تاريخ 14 تيرماه سال 88 تروريست هاي حاضر در جلسه دادگاه همگام با فتنه گران پس از انتخابات سال گذشته و با پشتيباني سرويس اطلاعاتي انگلستان اقدام به شناسايي، تعقيب و ترور سه تن از شهروندان عزيز مريواني به نام هاي «س-ش»، «ع-ك» و «ه-ش» با زبان روزه و پس از بازگشت از مسجد با استفاده از اسلحه كلاشنيكف كردند كه با توجه به تاكيدات رئيس قوه قضائيه و هدايت وزير اطلاعات و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج) تروريست ها در حين عبور از مرز شناسايي و دستگير شدند. متاسفانه يكي از عوامل اصلي جنايت به نام «ج-ف» با پشتيباني سرويس اطلاعاتي انگليس از كشور متواري و در لندن اقامت گزيده است.
به گزارش ايسنا، در ادامه جلسه دادگاه نماينده مدعي العموم در جايگاه قرار گرفت و با قرائت كيفرخواست صادره اظهار كرد: در اين پرونده آقايان «ل-م» و «ز-م» هر دو اهل مريوان و داراي سابقه محكوميت كيفري متهم به اقدام عليه امنيت كشور از طريق محاربه و ترور سه نفر به نام هاي «س-ش»، «ع-ك» و «ه-ش» و مشاركت در وارد كردن يك قبضه اسلحه كلاشنيكف هستند.
وي ادامه داد: در اواخر مرداد 88 متهم «ز-م» در سفري كه براي كاسبي به عراق داشته در مرز با فردي به نام «ج-ف» - افسر اطلاعاتي سرويس بيگانه- ديدار كرده است. «الف-م»- پدر متهم رديف دوم- كه از سركردگان گروهك كومله بوده زمينه آشنايي با افسر اطلاعاتي سرويس بيگانه را فراهم كرده و ضمن دادن وعده و پيشنهاد سفر اروپا به پسرش، او را به افسر اطلاعاتي بيگانه معرفي كرده و در ادامه از «ز-م» خواسته در ازاي اخذ اقامت، نسبت به ترور پسر امام جمعه مريوان به نام «س-ش» اقدام كند. اين افسر اطلاعاتي گفته «س-ش» از اعضاي القاعده و مستحق مرگ است.
نماينده دادستان افزود: «ز-م» ضمن قبول پيشنهاد افسر اطلاعاتي به داخل كشور برگشته و موضوع را با «ل-م» در ميان گذاشته است. «ل-م» نيز قبول كرده كه اسلحه را تهيه كند و از «ز-م» خواسته يك دستگاه موتورسيكلت فراهم كند تا بتواند از محل ترور متواري شود. پس از تهيه مقدمات، نامبردگان در نيمه اول تيرماه چند بار به محل تردد سوژه مراجعه و هر بار به دليلي موفق نشده اند او را ترور كنند؛ چون دو تن از شهدا همواره همراه او بوده اند. در نهايت با توجه به ارتباط تلفني با افسر اطلاعاتي سرويس بيگانه، آنها مجوز ترور دو نفر ديگر را هم دريافت كرده اند و شامگاه 14 تير 88 به ترور پسر امام جمعه و دو تن از همراهان او در حاليكه با زبان روزه از مسجد برمي گشته اند، اقدام كرده اند و سپس با موتور محل ترور را ترك و اسلحه را به درياچه پرت كرده اند كه اسلحه علي رغم تلاش ماموران پيدا نشد.
نماينده دادستان گفت: مرحوم «س-ش» از سوژه هاي سرويس اطلاعاتي بيگانه بوده و بارها نسبت به ترور او اقدام شده بود. با اين ترور، كار اطلاعاتي روي عوامل سرويس مذكور تشديد شد. عاملان ترور، شناسايي و در تاريخ 12/5/88 توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شدند.
وي افزود: «ج-ف» عامل اصلي ترور، با پشتيباني سرويس اطلاعاتي انگلستان از كشور متواري و در حال حاضر در لندن اقامت دارد.
نماينده دادستان عنوان كرد: با توجه به جو نامناسبي كه اين ترور ايجاد كرده و وابستگي متهمان به گروهك تروريستي نيز محرز است، از دادگاه تقاضاي تعيين مجازات طبق مقررات را دارم.
در ادامه جلسه علني محاكمه دو عضو گروهك كومله، قاضي صلواتي اتهامات متهم رديف اول را مبني بر اقدام عليه امنيت كشور و محاربه و مشاركت در وارد كردن يك قبضه اسلحه كلاشنيكف به كشور را به وي تفهيم كرد و از متهم خواست تا از خود دفاع كند.
«ل-م» متهم رديف اول پس از توضيحات مبسوط پيرامون نحوه ترور، ضمن پذيرش اتهامات خود، گفت: هر چه قانون بگويد.
وي درباره انگيزه اش از اين اقدام گفت: من فقط به خاطر «ز-م» ]متهم رديف دوم[ اين كار را كردم. چون به او گفته بودند پدرش را تحويل مي دهند.
متهم رديف اول در پاسخ به اين سوال كه مگر «ز-م» چه حقي به گردن شما داشت كه شما حاضر بوديد به خاطر او سه نفر را ترور كنيد؟ آن هم كساني كه در روز 13 رجب با زبان روزه از مسجد برمي گشتند. به كدامين گناه آنها را كشتيد؟ گفت: هيچ گناهي.
قاضي گفت: پس چرا آنها را ترور كرديد؟ متهم گفت: نمي دانم.
در ادامه جلسه دادگاه محاكمه دو عضو گروهك كومله، قاضي صلواتي خطاب به «ز-م» متهم رديف دوم، گفت: شما در پرونده تان اتهام عضويت و هواداري از گروهك كومله را داريد و به خاطر آن به حبس محكوم شديد.
متهم رديف دوم پاسخ داد: من حبس نداشتم. پيش خانواده ام رفته بودم و سه سال حبس تعليقي براي من صادر شد.
قاضي صلواتي در ادامه به تفهيم اتهام متهم رديف دوم مبني بر اقدام عليه امنيت كشور از طريق محاربه و ترور سه نفر و وارد كردن يك قبضه اسلحه كلاشينكف به كشور پرداخت و از وي خواست تا از خود دفاع كند.
متهم رديف دوم گفت: پدرم از موضوع ترور خبر نداشت. من «ج-ف» را مي شناختم. «ج-ف» به من گفت به پدرم تيراندازي كرده اند. من به بيمارستان رفتم. با «ج-ف» صحبت كردم. او به من گفت سرويس اطلاعاتي عراق گفته بايد كاري برايمان بكنيد و گرنه جمهوري اسلامي پدرت را مي خواهد و بايد در قبال آن كاري انجام دهي تا او را تحويل ايران ندهيم. من هم قبول كردم.
متهم رديف دوم درباره انگيزه اش از قبول انجام ترور، گفت: من به اين انگيزه كه پدرم را تحويل ندهند اين كار را كردم.
قاضي پرسيد: چه وعده اي در قبال انجام اين كار به شما دادند؟ متهم رديف دوم گفت: وعده اي ندادند، البته گفتند ما را به اروپا مي برند و كمك مالي هم مي كنند. من به «ل-م» گفتم و او با اصرار من قبول كرد. اما موضوع در ابتدا فقط ترور يك نفر بود.
متهم رديف دوم افزود: آنها به من گفتند كه سوژه پسر امام جمعه است و همه مشخصات او را بيان كردند. «ل-م» اسلحه را تهيه كرد اما دو نفر هميشه همراه سوژه بودند. من اين موضوع را به آنها گفتم. آنها از من خواستند كه آن دو نفر را هم بكشيم. پس از چند بار اصرار، من قبول نمي كردم تا اين كه فردي به نام «هـ» به من زنگ زد و گفت دو نفري كه با سوژه اصلي هستند چه كساني هستند و گفت آنها جزو گروهك القاعده هستند. من القاعده را نمي شناختم.
قاضي خطاب به متهم گفت: تو مي دانستي كه شهدا اهل سنت هستند. خودت هم اهل سنت هستي. چرا اين كار را كردي؟
متهم پاسخ داد: من قصد ايجاد اختلاف نداشتم. فتنه اي هم در كار نبود اما آنهايي كه در عراق بودند شايد قصدي داشتند. من نمي دانستم. من نه با انگلستان نه با گروهك كومله ارتباط نداشتم.
قاضي گفت: برنامه ريز اصلي اين ترور سرويس اطلاعاتي انگلستان است. به زن و بچه مقتول نگاه كن و بگو چرا اين كار را كردي؟ متهم گفت: ما فهميديم اشتباه كرديم و هرچه خانواده مقتول بخواهند همان كار را مي كنيم.
وي درباره نحوه انجام ترور توضيح داد: ساعت 30:8 الي 9 شب بود. ما به محل ترور رفتيم و مي دانستيم اين اشخاص از كجا مي آيند.
متهم رديف دوم در پاسخ به اين سؤال قاضي كه پس از ترور كجا رفتيد؟ گفت: موتور را در خانه گذاشتيم و تلفني انجام ترور را اطلاع داديم. به من اطلاع دادند كه به عراق بيا و ما هم به آنجا رفتيم.
وي در پاسخ به اين سؤال قاضي كه جواب تو در مقابل مردم اهل سنت مريوان چيست؟ گفت: من نه با اهل سنت و نه با مذاهب ديگر دشمني داشته ام. قصد من از انجام اين كار اين نبود كه اقدام عليه امنيت كشور كنم.
قاضي صلواتي گفت: با توجه به اينكه پدرت از سركرده هاي گروهك كومله است و خودت نيز عضو اين گروه هستي شكي در اين وجود ندارد كه عليه امنيت كشور اقدام كرده اي.
متهم رديف دوم گفت: من كه در مريوان بودم عضو كومله نبودم و با هيچ گروهك ديگري نيز ارتباط نداشته ام.
نقش سرويس اطلاعاتي انگليس
نماينده دادستان از متهم رديف دوم سؤال كرد كه آيا از كرده خود پشيمان هستي؟ كه وي پاسخ داد: بله.
نماينده مدعي العموم گفت: در بازجويي ها به هيچ موضوعي اقرار نكرده اي و هنگامي كه در مقابل اسناد غيرقابل انكار قرار گرفتي اقرار كردي كه متهم رديف دوم پاسخ داد: طبيعتا هيچ مجرمي به جرم خود اقرار نمي كند ولي پس از مدتي پشيمان شدم و در سلول نيز با چند زنداني صحبت كردم و پس از اينكه مدارك به من نشان داده شد اعتراف كردم.
نماينده مدعي العموم از متهم رديف دوم سؤال كرد: شما بيان مي كنيد كه با سرويس اطلاعاتي انگليس ارتباطي نداشتي پس وعده و وعيدي كه به شما داده شد چه بود؟
متهم رديف دوم پاسخ داد: به من گفت اگر بخواهي تو را به اروپا مي فرستيم.
نماينده مدعي العموم سؤال كرد: تحت چه عنواني؟
متهم رديف دوم پاسخ داد: تحت عنوان پناهنده.
نماينده مدعي العموم سؤال كرد: اكنون «ج- ف» كجاست؟
متهم رديف دوم: نمي دانم.
نماينده مدعي العموم گفت: با توجه به اظهارات متهمان نقش سرويس اطلاعاتي انگليس در اين پرونده كاملا روشن است. همچنين مداركي وجود دارد كه «ج- ف» با سرويس اطلاعاتي انگليس در ارتباط است.
متهم رديف دوم گفت: اگر من اين كار را انجام نمي دادم آنها پدرم را تحويل مي دادند من به خاطر پول كار نكردم ولي آنها به ما وعده پول داده بودند.
نماينده مدعي العموم از اين متهم سؤال كرد: آيا شما مي دانستيد كه فردي كه مي خواستيد بكشيد پسر امام جمعه مريوان است؟متهم رديف دوم پاسخ داد: بله.
قاضي از متهم رديف دوم سؤال كرد: چه تضميني وجود داشت كه اگر دستگير نمي شديد ترورهاي ديگري انجام نمي داديد؟
متهم رديف دوم پاسخ داد: اصلا بحث وابستگي به گروهي نبود. من به خاطر اين كه پدرم را تحويل ندهند اين كار را انجام دادم.
امام جمعه مريوان خطاب به انگليسي ها: دين نداريد
انصاف داشته باشيد
در ادامه امام جمعه مريوان به عنوان نماينده خانواده شكات و شهدا در جايگاه قرار گرفت و پس از قدرداني از دستگاه قضايي براي رسيدگي به اين پرونده اظهار كرد: مطمئن باشيد بزرگترين خدمت، قضاوت است. انصافا آنچه را در دل ما و خانواده آن دو عزيز ديگر است آنها بيان كردند. پسرم و دو نفر ديگر روزه دار بودند پسر من خادم مسجد بود و آن دو نيز كارگر ساده بودند. نمي دانم كه آنها براي چه اين كار را انجام دادند.
وي با بيان اين كه چرا اين افراد بايد نوكرصفت باشند؟ گفت: مي دانيم كه گروه هاي ضد انقلاب براي بلعيدن نظام جمهوري اسلامي ايران دهن باز كرده اند اين افراد چرا براي پول اين اقدامات را انجام مي دهند. به خدا قسم پس از اين ترورها وضعيت در مريوان به گونه اي بود كه مادران پاي فرزندانشان را مي گرفتند و آنها را از رفتن به مسجد منع مي كردند كه مبادا آنها كشته شوند.
امام جمعه مريوان گفت: من بارها اعلام كردم كه اگر افرادي كه اين كار را انجام داده اند نزد من بيايند و بگويند كه ما اين كار را انجام داده ايم من آنها را آزاد مي كنم ولي آنها نيامدند و در نهايت توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند.
وي يادآور شد: من به عنوان امام جمعه مريوان خطاب به انگليسي ها مي گويم كه اگر دين نداريد حداقل انصاف داشته باشيد. كساني كه ويزا دريافت كرده و به اين كشورها مي روند دست شان به خون هزاران نفر آلوده است. پس از انجام اين ترور در شهر مريوان غوغايي بود و تبليغات منفي در آنجا انجام مي شد.
امام جمعه مريوان گفت: خواسته من و خانواده دو شهيد ديگر اين است كه خون عزيزان ما به هدر نرود.
آخرين دفاع نيز از متهم رديف دوم گرفته شد و وي گفت: من قصد اخلال در امنيت كشور را نداشتم.
وكيل مدافع متهمان با قرار گرفتن در جايگاه با بيان اينكه براي دفاع از اين پرونده هيچ انگيزه اي مادي و سياسي ندارم گفت: من پرونده را به طور كامل مطالعه كردم وقتي كه به زندان رفتم و از موكلينم كه آنها اين كار را انجام دادند بسيار متاسف شدم.
وي با تسليت به خانواده شهدا در اين پرونده گفت: يكي از افتخارات ما در نظام جمهوري اسلامي ايران اين است كه پرونده اي را با اين خصوصيات و اين نوع اتهامات نداشتيم كه بدون حضور وكيل مورد رسيدگي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه هدف من اين نيست كه حقي از كسي ضايع شود گفت: من با انگيزه مالي به اينجا نيامدم و تلاشم اين بوده كه پرونده را از جنبه محاربه خارج كنم و قتل عمد شود تا باب گفت وگو و رضايت را باز كنم.
وكيل مدافع متهمان يادآور شد: هر دو موكل توسط افرادي كه خصومت شخصي با شهدا داشتند اغفال شده و اقدام به اين كار كردند. اين افراد با تهديد و تطميع سعي كردند كه موكلم را وادار به انجام اين كار كنند.
قاضي صلواتي در پايان تأكيد كرد: با توجه به اينكه نقشه اين كار از قبل كشيده شده بود و به اين افراد براي انجام اين كار وعده و وعيدهايي داده شده بود و همچنين عامل اصلي جنايت اكنون در كشور انگليس به سر مي برد بدون شك اتهام اين افراد محاربه است.
براساس اين گزارش رئيس شعبه 15 دادگاه انقلاب پس از اتمام دفاعيات متهمان و وكيل مدافع آنان ختم جلسه رسيدگي را اعلام كرد.
قاضي صلواتي در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون يك هفته پس از ختم جلسه رسيدگي، حكم پرونده بايد صادر شود و پس از ابلاغ به متهمان و وكيل مدافع، فرصت 20 روزه براي اعتراض به راي صادره وجود دارد.
براساس اين گزارش، قاضي صلواتي در جمع شكات و خانواده شهدا حاضر شد و آن ها بر رسيدگي عادلانه به پرونده و اين كه در رسيدگي حق كسي ضايع نشود، تاكيد كردند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ اجراي صحيح و مطلوب طرح تحول اقتصادي و قانون هدفمند كردن يارانه ها كه با حذف سوبسيد كالاها و اجناس و خدمات عمومي اخيرا به مرحله اجرا درآمده است، فقط با همكاري و همدلي مردم با مسئولين و همياري دولت خدمتگزار با مردم امكان پذير است و هر دو بايد مكمل يكديگر در اجراي صحيح و هدفمند اين قانون باشند تا به ياري حق تعالي ايراني آباد، آزاد و مستقل در پناه قانون و احكام مقدس اسلام عزيز داشته باشيم.
محمود بليغيان
¤ هدفمند كردن يارانه ها قطعا به نفع ملت و كشور ماست بنابراين مردم نبايد به شايعات عوامل فتنه و ضد انقلاب گوش كنند.
رسولي
¤ لطفا اين دو بيت شعر بنده را كه دل نوشته اي خطاب به امام زمان(عج) مي باشد درج كنيد:
كي سحر مي كنيم يا مهدي
شب يلداي انتظارت را
بهر خون حسين مي بينيم
چرخش تيغ ذوالفقارت را
مربويي
¤ در رابطه با قضيه كنار گذاشتن آقاي متكي از وزارت خارجه به كوري چشم دشمنان و فتنه گران اعلام مي كنيم كه هم به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري ارادت ويژه داريم و هم از آقاي متكي بخاطر زحمت هايي كه در اين دولت خدمتگزار كشيدند تشكر مي كنيم و هم مقاله آقاي شريعتمداري با عنوان «با كدام توجيه» در انتقاد از شيوه كنار گذاشتن وزير خارجه كشورمان مورد تاييد ما است.
6139---0913
¤ فتنه گران سال 88 دين اسلام را مانع بزرگي براي برنامه هاي طراحي شده خويش مي ديدند بنابراين از سالها قبل سياست غربي ها مبني بر جدايي دين از سياست را دنبال كردند و درصدد برآمدند كه فقط جنبه فردي و شخصي به مكتب اسلام بدهند. فلذا با ارزش هاي دين به جدال برخاستند و ديديم كه خداوند چگونه آنها را رسواي عالم كرد.
6183---0914
¤ بعد از گذشت هزار و اندي سال از واقعه جان گداز كربلا، عاشقان حضرت امام حسين(ع) با الهام از فرهنگ عاشورا مثل كوه در برابر هجمه ناجوانمردانه استكبار جهاني، منافقين و فتنه گران مقاومت مي كنند و افتخار مي آفرينند.
0980---0917
¤ در طول تاريخ بعضي ها از فرصت هايي كه در اختيارشان قرار گرفته حداكثر استفاده را كرده و عاقبت به خير شده اند. افرادي مانند زهير، حر، وهب و... از اين سنخ هستند. مواظب باشيم تاريخ تكرار خواهد شد مبادا در اثر غفلت فرصت ها را از دست بدهيم.
0565---0913
¤ همگي ديديم كه ماه محرم چگونه فتنه گران را در سال 88 رسوا كرد و توطئه آنان را به خودشان برگرداند. بي جهت نبود كه حضرت امام خميني(ره) مي فرمودند هرچه داريم از محرم و صفر است.
1007---0916
¤ واقعا از سيستم قضايي كشورمان تعجب مي كنم كه چطور در برابر ياوه گويي هاي موسوي خائن و تهمت به امام راحل(ره) درباره جنگ ساكت نشسته است؟ آيا تهمت به امام راحل (ره) كم جرمي است؟
نوري زاده از كرج
¤ سنت بسيار زيباي مراسم حسينيه اعظم شهرستان زنجان بايد در سراسر ايران عمومي شود و بصورت فرهنگ در بيايد.
1623---0919
¤ سال قبل ازدواج كردم. براي اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوار هرچه تلاش مي كنم به درب بسته برخورد مي كنم. چرا كسي و نهادي پاسخگو نيست و مشكل امثال بنده را حل نمي كند.
3037---0919
¤ مسئولين قوه قضائيه در رابطه با فعاليت شركت هاي مضاربه اي شهرستان قم تنها واكنشي كه نشان دادند اين بود كه آنها را تعطيل كردند. ولي گردانندگان آنها را ملزم نساختند كه پول هاي بالا كشيده سرمايه گذاران را به صاحبشان برگردانند.
2231---0913
¤ در سال 86 درخواست انتقال از كلان شهر اهواز به يكي از شهرهاي محروم استان خوزستان را كردم ولي مديركل مربوطه موافقت خود را مشروط به عدم مطالبه مشوق هاي پيش بيني شده در بخشنامه رياست جمهوري دانست. عرضم اين است كه سوء مديريت بعضي از مديران زيرمجموعه، اجازه نمي دهد كه برنامه هاي دولت اجرايي شود.
1004---0916
¤ مركز نظام وظيفه نيروي انتظامي در پشت جلد دفترچه مخصوص مشمولين دو شماره تلفن براي پاسخگويي و مشاوره اعلام كرده كه هرچه تماس مي گيريم يا بوق اشغال مي زند يا كسي گوشي را برنمي دارد. بنابراين باز مجبور شديم براي گرفتن پاسخ به سوال خود سفر درون شهري داشته باشيم.
محمدي
¤ چهار سال پيش از دانشگاه دولتي ايلام ليسانس حسابداري گرفتم. تا الان در هيچ اداره و شركتي كار پيدا نكرده ام دستگاههاي دولتي شهرستان ايلام آب پاكي روي دستم ريخته اند. چه كار بايد بكنم؟
9630---0937
¤ فعاليت وزارت مسكن فقط متوجه شهرستاني ها شده و ما افراد خانه به دوش تهراني از تلاش هاي اين وزارتخانه در امر مسكن بي بهره مانده ايم. در ضمن بنويسيد برخي از مشاورين مسكن در تهران از دلايل اصلي ناآرامي در بازار مسكن هستند. چرا با آنان برخورد نمي شود؟
8214---0919
¤ در برخي از مناطق اهواز متاسفانه تعدادي از اراذل و اوباش با چاقو و اسلحه ضمن تهديد مردم اقدام به سرقت خودرو، موتورسيكلت، پول و موبايل مي نمايند و واقعا جو رعب و وحشت ايجاد مي كنند بويژه در كيانپارس ، از مسئولين امنيتي و انتظامي درخواست مي گردد با اشد مجازات با اين قبيل افراد برخورد تا درس عبرتي براي ديگران باشد.
جمعي از اهالي كيانپارس
¤ بعضي از دانشگاهها براي اينكه دانشجويان با استعداد خود را از دست ندهند با بهانه هاي واهي از انتقال دانشجويان طفره مي روند از وزارت علوم مي خواهيم كه پاسخگوي دانشجويان متمايل به انتقال به دانشگاههاي ديگر باشند.
5089---0915
¤ با آزاد شدن قيمت حامل هاي انرژي كرايه وسايل نقليه در بندر امام خميني(ره) سريعا افزايش پيدا كرد از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
6517---0936
¤ دانشجوي دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات هستم. روزانه بابت پارك اتومبيل در كنار خيابان بايد هزار تومان به پاركبان پول بدهيم. آيا نبايد يك فرقي بين پارك خودرو در داخل شهر و حومه شهر وجود داشته باشد.
7683---0916
¤ از وزير راه و ترابري خواهشمندم سري به ايستگاه راه آهن محمديه قم بزنند. در بيابانهاي قم كه 30 كيلومتر بيشتر هم با شهر فاصله ندارد يك جاده مناسب براي تردد نيست و از امكانات اوليه هم محروم است.
4840---0913
پاسخ بيمه خدمات درماني
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 18/8/89 به آگاهي مي رساند؛ بيمه شدگان محترم جهت دريافت خدمات سرپايي نظير فيزيوتراپي مي توانند از مراكز طرف قرارداد سازمان استفاده و فرانشيز پرداخت نمايند. و در صورت مراجعه به مراكز غير طرف قرارداد مي بايست كل هزينه توسط بيمه شده پرداخت گردد ضمنا اطلاعات تكميلي در سايت اين اداره كل به نشاني Http://thmsioorgir و يا تماس با شماره تلفن 6616 قابل بهره برداري مي باشد.

 



دگرگوني ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از عوامل فتنه 88 با انتشار يك نامه سرگشاده ادعا كرده است كه نيروهاي امنيتي از برگزاري مراسم عزاداري در حسينيه متعلق به وي جلوگيري كرده اند.
گفتم: خدا به نيروهاي امنيتي به خاطر اين اقدام خداپسندانه پاداش فراوان عنايت فرمايد.
گفت: جلوگيري از برپايي مراسم عزاداري در حسينيه كه پاداش ندارد!
گفتم: اي عوام! اگر مي خواستند از عزاداري براي امام حسين(ع) جلوگيري كنند كه سراسر ايران اسلامي و همه شهرها و روستاها و حسينيه ها به مجلس عزا و سوگواري تبديل نمي شد.
گفت: راست مي گويي ها، پس چرا از برپايي مراسم عزا در حسينيه اين آقا جلوگيري كرده اند؟
گفتم: چرا رسول خدا(ص) دستور داد «مسجد ضرار» را خراب كنند؟! براي اين كه اسم مسجد داشت ولي منافقين براي مقابله با اسلام آن را ساخته بودند.
گفت: اي ول! همين ها روز عاشوراي پارسال به ساحت امام حسين عليه السلام اهانت كردند و اهانت كنندگان را «مردمان خداجوي»! ناميدند؟!
گفتم: دقيقاً مثل عمرسعد كه با فرياد «اي سپاهيان خدا»! به لشگريانش دستور حمله به امام حسين(ع) را داد.
گفت: يعني هنوز هم تصور مي كنند كه مي توانند نفاق خود را پنهان كنند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از شخصي پرسيدند «دگرگوني» يعني چي؟ جواب داد، براي بعضي ها دگرگوني يعني، اين «گوني» نه ، او گوني!
 



تصميم شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز جلسات جامعتين با اصولگرايان ادامه مي يابد

در جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت بر ادامه برگزاري جلسات جامعتين با اصولگرايان تاكيد شد.
سه شنبه شب جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با حضور ا كثريت اعضا و به رياست آيت الله مهدوي كني برگزار و در آن بر ادامه برگزاري جلسات جامعتين با اصولگرايان تاكيد شد و مقرر گرديد كه در نشست هاي بعدي اصول حركت اصولگرايان در داخل كشور مشخص و اعلام شود.
حجت الاسلام والمسلمين سالك، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه در اين جلسه موضوع كيفيت برگزاري مراسم عاشوراي امسال در داخل و خارج از كشور مطرح شد، به ايسنا گفت: حضور باشكوه مردم در اين مراسم، دفاع از نهضت امام حسين(ع) بود، مراسم امسال با شعور و شكوه بيشتري برگزار شد و جامعه روحانيت مبارز از اين حضور باشكوه مردم تقدير و قدرداني كرد. به ويژه حركت نمادين شيرخوارگان كه در ششم محرم در سي كشور دنيا و تمام استان هاي كشور برگزار شد و نمادي از عمق مظلوميت حضرت امام حسين(ع) و يارانش و عمق خشونت يزديان بود كه ما امروز در فلسطين، عراق، افغانستان و ساير جاها شاهد آن هستيم.
سالك در ادامه به برگزاري جلسه مشترك جامعتين با تعدادي از اصولگرايان در تاريخ 18 آذر اشاره كرد و گفت: اين نشست پس از تلاش چندين ماهه جامعتين پيرامون وحدت اصولگرايان برگزار شد، بايدها و نبايدهاي حركت اصولگرايان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نتيجه اين جلسه كه با استقبال خوب مدعوين از جريان اصولگرا روبرو شده بود، تدوين بيانيه اي در هشت ماده بود كه در روز بيستم آذرماه منتشر شد و اين بيانيه نيز با استقبال بسيار خوب جريانات سياسي اصولگرا در كشور روبرو شد، اين بيانيه خط مشي و سير ادامه فعاليت اصولگرايان با وحدت كلمه حول محور ولايت و در دفاع از ارزش ها و آرمان ها را تدوين و بر اين امور تاكيد كرد.
وي افزود: اين جلسه و اين تلاش ها بخشي از مطالبات رهبري را پاسخ داد و انشاءالله در نشست هاي بعدي اصول حركت اصولگرايان در داخل كشور مشخص و اعلام خواهد شد. وي در پايان گفت: اعضاي جامعه روحانيت مبارز از آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي به خاطر اين جلسه و تلاشي كه در اين راستا انجام دادند، تشكر كردند و خواستار تداوم جلسه و اطلاع رساني به موقع به مردم در اين راستا شدند و بر حفظ وحدت و عدم مقابله با يكديگر تاكيد كردند.
گفتني است مدتي است جامعتين مدرسين و روحانيت مبارز جلساتي را با هدف ايجاد وحدت در اصولگرايان آغاز كرده اند.

 



بيچاره جنبشي كه سكينه و شهلا پرچم آن باشند ! (خبر ويژه)

محافل ضدانقلاب از اينكه متهمان فاسدالاخلاق و قاتلي چون «سكينه- م» و «شهلا- ج» تبديل به پرچم جنبش سبز در خارج كشور و در رسانه هاي غربي شده اند نگران و گله مند هستند.
سايت روزنت با اذعان به اين مطلب و با طرح پرسشي مبني بر اينكه «نماد جنبش سبز كيست؟»، نوشت: در بيش از يك ماه گذشته، در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي، مراسم و يادبودهايي براي «سكينه ]م...[» برگزار شد. حجم تبليغات درباره وي تا آن حد زياد شد كه بسياري از مسئولان رده بالاي كشورهاي مختلف -همچون ساركوزي، رئيس جمهور فرانسه- به موضع گيري مستقيم درباره اين قضيه پرداختند. وزير امور خارجه فرانسه هم تهديد كرد كه در صورت «كم شدن يك تار موي سكينه» روابط ايران و فرانسه دگرگون خواهد شد. مساله اي كه به ندرت براي زندانيان ديگر اتفاق افتاده است]![ اما سكينه كيست؟ زني كه به اتهام قتل- يا مباشرت در قتل- همسر خود و رابطه نامشروع، به زندان رفته است. وي در ابتدا به سنگسار محكوم شد اما همچنان، متهم به قتل يا مباشرت در قتل است. با تاكيد بر لزوم رعايت تمامي موارد قانوني در محاكمه وي، سؤالي كه وجود دارد اين است كه آيا سكينه ]م...[، نمادي از جنبش سبز و الگويي براي دموكراسي خواهان ايراني است؟
اين رسانه ضدانقلابي كه خود جزو معركه گيران اصلي درباره عناصر بدنامي چون سكينه- م و شهلا- ج بوده، ادامه مي دهد: تمام رسانه هاي مخالف در داخل و خارج از حدود 2 ماه پيش مشغول مرثيه سرايي براي شهلا ]ج...[ متهم به قتل همسر ناصر محمدخاني بودند. او كه اعدام شد متهم اصلي پرونده قتل لاله سحرخيزان بود. ايجاد كمپين گسترده حمايت از شهلا در نوع خود قابل تحسين و ستايش بود اما حجم گسترده تبليغات، نام او را در بسياري از رسانه هاي خارجي مطرح كرد. آيا او نماد جنبش سبز بود؟
روزنت همچنين با اشاره به نام 5 تن از فتنه گران بازداشتي مي نويسد: چرا جز نسرين ستوده ]همكار گروهك منافقين[ نام ديگري مطرح نشد و تنها و تنها، پروپاگانداي عظيم درباره او بود؟ چه دليلي دارد كه تنها او ذكر مي شود. برخي معتقدند براي جلب توجه نهادها و دولت هاي غربي، براي توجه به وضعيت ناگوار نقض حقوق بشر، لازم است افرادي مطرح شوند كه قابليت جذب مخاطب غربي را داشته باشد. اين جا، سؤالي كه مطرح مي شود اين است كه چه معيارهايي براي «قابليت جذب» وجود دارد؟
اين پايگاه اينترنتي در پايان نوشته است: شايد اگر آنان كه در فكر تشكيل كمپين هستند كمي از منافع شخصي بگذرند و به منافع زندانيان فكر كنند، اوضاع براي همه مان بهتر مي شود. ]سودجوياني چون مصطفايي وكيل سكينه- م با همين دستاويز از غرب پناهندگي گرفت![
روزنت اشاره اي به اين حقيقت نمي كند كه از ميان ايراني ها تنها كساني كه فاسدتر و خائن تر باشند تحويل گرفته مي شوند همچنان كه دولت هاي فرانسه و ايتاليا و انگليس و آمريكا و آلمان را انبوهي از اين فسادها و خيانت هاي مالي و اخلاقي و سياسي فرا گرفته و هر از چند گاهي، گوشه اي از اين رسوايي ها به بيرون هم درز مي كند. همچنين يادآوري اين نكته نيز لازم مي نمايد كه منحرفاني چون موسوي و كروبي و خاتمي در مقاطعي كه در غرب منشأ اثر تلقي شده اند مورد تبليغات قرار گرفته و هر زمان هم كه از خاصيت افتاده اند طبيعتا التفات غربي ها هم كمتر شده است.

 



لفت و ليس بودجه دانشگاه آزاد در كريدور اطلاعاتي تهران- لندن (خبر ويژه)

همكار نشريات زنجيره اي كه آخرين بار با نشريه دانشگاه آزاد همكاري مي كرد، اذعان كرد در آشوبگري عاشوراي 88 حضور داشته است.
«محمد-ر» اكنون از كشور گريخته و در خدمت بي بي سي انگليس و سايت روزنت فعاليت مي كند. وي كه با روزنامه هاي هموطن، شرق و كارگزاران و سرانجام فرهيختگان (بعضا به عنوان دبير سرويس) همكاري داشت، ضمن اذعان به حضور در فتنه گري عاشوراي 88، درباره روزنامه فرهيختگان تاكيد مي كند: جاسبي اين روزنامه را اوان انتخابات راه انداخت تا مگر دولت رسمي شود و خيري ببيند. از بد حادثه اينجا به پناه آمده بوديم ]شرق و كارگزاران در توقيف بودند[. سفسطه پريشان خبرنگاران ]زنجيره اي[ كه از پس اين همه سال توقيف، هنوز مانده بودند.
شايان ذكر است در روزنامه زنجيره اي فرهيختگان كه با سوءاستفاده از بيت المال و در اقدامي غيرقانوني راه اندازي شد، عناصر فتنه گر ديگري نيز همكاري داشتند كه از جمله محمدرضا نوربخش (سردبير) و احسان مهرابي (خبرنگار پارلماني آن) و وحيد پوراستاد به خاطر نقش آفريني در فتنه و آشوب سال گذشته بازداشت شدند. همچنين سايت ضدانقلابي جمهوريت نيز از سوي مهدي هاشمي (متهم فراري و سرگردان ميان لندن و دوبي!) و با اموال بي حساب و كتاب دانشگاه آزاد راه اندازي شد كه در تدارك فتنه سال گذشته به عنوان بازوي مهدي هاشمي و طيفي از عناصر لندن نشين عمل مي كرد و در زمينه القاي تقلب و دعوت به اغتشاش و راهنمايي آشوب طلبان نقش آفريني مي كرد. با وجود متواري شدن متهم اصلي در پرونده سايت جمهوريت، مدير و سردبير آن (حمزه كرمي و مسعود باستاني) بازداشت شدند و به برخي پولشويي هاي ميلياردي و... اعتراف كردند.
ذكر اين نكته نيز ضروري است كه پيوند ريشه داري ميان برخي عناصر فتنه گر در تهران با سفارت انگليس و شبكه بي بي سي و نيز حلقه لندن (جرس) برقرار شده و براساس برخي قرائن و اسناد، همين حلقه به روزرساني شماري از سايت هاي ظاهرا داخلي (نظير كلمه، نوروز و امروز) را برعهده گرفته است.
در راستاي همين پيوند بود كه حلقه لندن تلاش گسترده اي را براي زير سؤال بردن اعترافات مستند حمزه كرمي و مسعود باستاني به كار برد تا شايد بخشي از رسوايي هاي مالي و سياسي را بپوشاند.

 



180 درجه چرخش كروبي به روايت آقاي مشاور! (خبر ويژه)

يكي از آشوبگران عضو گروهك ادوار تحكيم فاش كرد كروبي سال گذشته پس از مشورت با وي و دوستانش، نامه تمجيد از منتظري را منتشر كرده است.
محمد- ص پس از شركت در حواشي آشوب سال گذشته و تهيه تصوير مبارزه(!) از خود، از كشور گريخت و در فرانسه پناهندگي گرفت. او به تازگي طي نوشته اي در سايت گروهك متبوع خود منتظري را «كسي كه انديشه اش آويشن مي سرود» معرفي كرد!
شايد به اين دليل كه چند ماه قبل اذعان كرده بود بارها به همراه ديگر اعضاي گروهك به خانه منتظري مي رفتند، به او خط مي دادند، «بولتن»؟! در اختيار او قرار مي دادند و آنگاه از وي موضع هاي مطلوب خود را مي گرفتند و منتشر مي كردند.
اين ضدانقلاب پاريس نشين در نوشته اخير خود نيز پس از تمجيد از منتظري در مورد حواشي درگذشت وي در سال گذشته مي نويسد: «پس از شنيدن خبر درگذشت، با جمعي از دوستان ادوار تحكيم تصميم گرفتيم به منزل كروبي برويم و رفتيم. در اين ميان نكته اي ذهن مرا سخت مشغول كرده بود. اينكه با توجه به اختلافات گذشته و ماجراي نامه جنجالي كه در سال 67 با امضاي آقايان كروبي، روحاني و جماراني خطاب به آيت الله منتظري منتشر شده بود واكنش شيخ به خبر درگذشت آيت الله چگونه خواهد بود؟ كروبي پيامي به همين مناسبت آماده كرده بود و پيش از انتشار در اختيار ما قرار داد تا هم مطالعه كرده و اگر نقطه نظري داريم ذكر نماييم و هم اينكه دوستان مسئول سايت ادوارنيوز آن را منتشر نمايند. در حين خواندن پيام شيخ ناخودآگاه به ياد روزهاي پيش از انتخابات افتادم. به خاطر دارم علي رغم اصرار برخي از دوستان ما به مهدي كروبي براي ديدار با آيت الله منتظري ايشان اين موضوع را به «مصلحت» ندانست و از انجام آن امتناع كرد... فرداي آن روز براي تشييع به قم رفتيم، گويي فرصتي پيش آمده بود تا كروبي و اصلاح طلبان رويكرد خود به منتظري درگذشته را اصلاح كنند.»
يادآور مي شود عناصري چون كروبي و موسوي و خاتمي و مجمع روحانيون با وجود تظاهر به طرفداري از خط امام، درگذشت آقاي منتظري را بهانه كرده و گوشه ديگري از انحراف خود نسبت به خط امام (ره) را به نمايش گذاشتند. كروبي سال 68 به همراه سيدحميد روحاني و امام جماراني نامه بسيار تند و كوبنده اي را خطاب به منتظري درباره خيانت هاي وي و باند مهدي هاشمي منتشر كرده بودند. برخي از عناصر گرداننده يا مرتبط با باند مهدي هاشمي- نظير نهضت آزادي، طيفي از روند جدايي منافقين،...- كه با بيت منتظري ارتباط داشتند به تدريج طي دهه اخير به كروبي نزديك شده و در انتخابات سال گذشته كاملا او را در قبضه خود داشتند.

 



شاه ايران پس از سقوط مگر چقدر مي ارزيد كه به لندن راهش دهيم؟! (خبر ويژه)

وزير خارجه انگليس در زمان پيروزي انقلاب اسلامي اذعان كرد كه تاريخ مصرف شاه پس از فرار از ايران پايان يافته مي دانسته اند و به همين دليل هم وي را به لندن راه نداده اند.
اخيراً بخشي از اسناد 30 سال پيش وزارت خارجه انگليس كه جنبه محرمانه ندارد منتشر شده و حاكي از آن است كه رژيم انگليس در ماجراي انقلاب اسلامي و سقوط رژيم شاه 50 سال پس از كودتاي 28 مرداد، غافلگير شده است. به دنبال انتشار اين اسناد، ديويد اوئن با راديو فردا گفت وگو كرد. او درباره اين سؤال «زماني كه شاه ايران را ترك كرد، شما وزير خارجه بريتانيا بوديد. شما مي گوييد كشورتان تاريخي طولاني در پناه دادن به پناهندگان سياسي دارد و مي گوييد حتي يادداشتي به جيمز كالاهان، نخست وزير وقت كشورتان، نوشتيد و گفتيد اگر شاه خواست بايد پذيرفته شود. پس چه شد كه به او پناهندگي نداديد؟» اظهار داشت: براي ما ديپلمات هاي انگليسي واضح بود در اين صورت گروگان گيري خواهد شد. سايروس ونس، وزير خارجه وقت آمريكا، هم همين نظر را داشت. درست است كه ما با شاه ايران دوستي داشتيم و به اين دوستي وفادار بوديم، اما وقتي شخص در رأس قدرت سياسي نيست بايد واقعيت ها را سنجيد و اين حقيقت تلخي است. هنري كيسينجر خواهان پذيرفتن شاه بود و كارتر را قانع كرد شاه را بپذيرد و همين به بحران گروگان گيري دامن زد. ما اين اشتباه آمريكا را مرتكب نشديم و شاه هم چون مي دانست پذيرفته نخواهد شد از ما نخواست به بريتانيا بيايد.
اوئن با ادعاي اينكه «دولت ما پس از كودتاي 28 مرداد و سرنگوني دولت مصدق به كمك سيا و ام آي 6 دخالت چنداني در امور ايران نكرد» گفت: وقتي شاه پس از كودتاي 28 مرداد، به ايران بازگشت، انگليس دست او را در اتخاذ سياست هايش بازگذاشت.
وي همچنين مدعي شده كه «ما آن زمان بي اندازه كنار ايستاديم و از نفوذي كه داشتيم براي هدايت آهسته و پيوسته ايران به سمت دموكراسي پايدار استفاده نكرديم تا به جاي يك شاه مقتدر، پادشاهي مشروط شكل بگيرد و بتواند در نهايت قدرت را به فرزندش منتقل كند». اوئن در عين حال توضيح نداده كه انگليس چه گونه مي توانسته هم نهضت و دولت ملي در ايران را به واسطه تحريك آمريكا و اجراي كودتا ساقط كند و در همان حال ايران را به صورت آهسته و پيوسته به سمت دموكراسي هدايت كند؟! يا اين پرسش كه اساساً رژيم استبدادي و استعماري انگليس در طول 2 سده گذشته در كدام گوشه از دنيا به رأي ملت ها و دموكراسي احترام گذاشته و كجا عليه دولت هاي ملي و نظام هاي مردمي وارد عمل شده است؟ و اساساً چرا پس از دو كودتاي انگليسي سوم اسفند 1299 و 28 مرداد 1332 كه رضاخان قلدر و محمدرضا پهلوي فاسد را روي كار آورد، نوه رضاخان و پسر محمدرضا هم بايد قدرت را قبضه مي كرده است؟
ديويد اوئن در مصاحبه خود همچنين درباره محمدرضا پهلوي تصريح مي كند «آنچه ما مي دانستيم و به آن توجه نكرديم اين بود كه شاه بنا به شخصيت فردي و طبيعتش آدم مصمم و با اراده اي نبود. اين امر را مي شد وقتي در زمان مصدق ايران را ترك كرد و سپس بازگشت متوجه شد. اينها به علاوه بيماري سرطان در قدرت تصميم گيري او تأثير داشت».
اوئن در بخش ديگري از گفت وگو با راديو فردا با وجود تظاهر به درس گرفتن از انقلاب، باز هم خوي انگليسي ضديت با حقوق ملت ايران را به نمايش گذاشت و تلاش كرد ايران را به ساخت سلاح هسته اي متهم كند و برنامه اتمي كشورمان را نظامي جلوه دهد.
نكته جالب در اين مصاحبه نوشابه باز كردن راديو فردا براي وزير خارجه اسبق انگليس بود با اين مضمون كه «قبول و اعتراف به اشتباه از سوي شما كه دومين نفر در دولت وقت انگليس بوديد تحسين برانگيز است»! اين اعتراف آن گاه مي توانست تحسين برانگيز باشد كه نسبت به سياست هاي خصمانه و خودزنانه انگليس در سالهاي معاصر باشد و با جبران خطاها و بازگشت از مسير دشمني و سنگ اندازي و خيانت همراه باشد. عجيب اينكه اوئن در پايان همين مصاحبه نيز از مردم و دولت ايران مي خواهد روش خود را در برابر انگليس و غرب اصلاح كنند! كه لابد نتيجه اخلاقي خطا و خيانت هاي انگليسي- آمريكايي است!!
ملت ايران يكبار با انقلاب اسلامي رويكرد خود نسبت به مستكبران را اصلاح كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14