(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2  دی 1389- شماره 19821

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در نشست ملي علم تا عمل رئيس جمهور از 5 راديو داروي توليد شده با دانش بومي رونمايي كرد
حجت الاسلام والمسلمين فلاح زاده: طبق نظر آيت الله خامنه اي اصل يارانه نقدي خمس ندارد
آيت الله مكارم شيرازي: اجازه نمي دهيم عده اي با مقدسات بازي كنند
گراميداشت آيت الله علي صافي امروز در گلپايگان برپا خواهد شد
صالحي در نشست استانبول: هيچ عاملي نمي تواند موجب كندي همكاري اعضاي اكو باشد
هفته آينده معاون جليلي به سوريه مي رود
زاكاني: نظام نبايد در برخورد با فتنه گران كوتاهي كند
چشم به راه سپيده
قدرداني حزب الله لبنان از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره دادگاه حريري
انتصاب جديد در وزارت علوم
تشييع پيكر شهيد حادثه تروريستي چابهار در قوچان
پايان چهارمين نمايشگاه بين المللي سرمايه گذاري و توسعه در كيش
ارائه سيستم نمايشگر اعداد فارسي 16 لامپي
 9 دي؛ آغاز آزمون هاي پايان پودمان مديريت خانواده
عضو كميسيون علوم، تحقيقات و فناوري:
ادغام وزارتخانه علوم ،تحقيقات و فناوري با آموزش و پرورش راي نمي آورد
معاون وزير كار: قوانين كار، بيمه بيكاري و مشاغل سخت و زيان آور اصلاح مي شوند
با پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي همايش ملي بهلول در گناباد برگزار شد
معاون برنامه ريزي رئيس جمهور: برنامه پنجم توسعه برشي از چشم انداز 20ساله است
اخبار ادبي و هنري



در نشست ملي علم تا عمل رئيس جمهور از 5 راديو داروي توليد شده با دانش بومي رونمايي كرد

رئيس جمهور در نشست ملي علم تا عمل از طرح توليد پنج راديو دارو در اين مراسم رونمايي كرد.
رئيس جمهور به همراه همسر، مادر و فرزندان شهيد مجيد شهرياري از طرح توليد 5 راديو دارو رونمايي كرد.
همچنين در حضور محمود احمدي نژاد، 4 طرح كلان فناوري ملي عقد قرارداد و اعلام شد كه 20 كانون جديد هماهنگي دانش و صنعت تاسيس مي شود.
اين 4 طرح بين معاونت علمي فناوي رئيس جمهور ووزارتخانه هاي صنايع، دفاع و بهداشت امضا شد.
چند تن از وزرا از جمله وزراي علوم، دفاع، صنايع و بهداشت و درمان در اين مراسم حضور داشتند.
به گزارش فارس، تركيبات حاوي راديو ايزوتوپ ها كه به صورت تزريقي، خوراكي و يا استنشاقي هستند و در زمينه هاي تشخيص، پيشگيري يا درمان كاربرد دارند راديو دارو مي نامند كه امروزه عمدتا در بيماران سرطاني، تشخيص هاي طبي و كاهش درد بيماران مورد استفاده است و قبلا با هزينه بسيارزياد از خارج از كشور وارد مي شد.
راديو دارو دارويي است كه در ساختار شيميايي آن از نوكلئيدهاي پرتوزا استفاده شده است و براي تشخيص و درمان بيماري هاي انسان به كار مي رود.
حدود 95 درصد راديوداروهاي پزشكي براي اهداف تشخيصي به كار مي رود در حالي كه تنها 5 درصد آنها براي اهداف درماني به كار برده مي شود.
راديوداروها سالانه به بيش از 800 هزار بيمار در 120 مركز پزشكي هسته اي كشور تجويز مي شوند. از آنجا كه راديوداروها در مقياس نانوگرم مورد استفاده قرار مي گيرند بنابراين داراي كمترين خواص فارماكولوژيك هستند.
با توجه به تصويب طرح ملي توليد راديوداروها و تعهد پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي مبني بر تهيه و توليد راديوداروهاي جديد 15 طرح راديودارو تصويب شد. از بين پروژه هاي مصوب 5 راديوداروي اولويت دار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي براساس نياز كشور با طي مراحل تصويب قرارداد و با ابلاغ آن وارد مراحل تحقيقاتي شده و به دليل اهميت و نياز مبرم كشور زودتر از برنامه ريزي پيش بيني شده توليد و آزمايش هاي باليني مربوطه را به پايان رسانيد و هم اكنون اين 5 دارو آماده بهره برداري هستند.
داروي متايودوسنبنزيل گوانيدويد-131 با نام تجاري MIBJ درماني، داروي متايودوسنبنزيل با نام تجاري MIBJ تشخيصي، داروي رنيم 186-اتي برونات، پيتي دي - يوبيكويسيدين - تي سي و راديو داروي پيتي بومبزين - تي سي امروز رونمايي شدند.
براساس اين گزارش مهمترين دستاوردهاي اين طرح بومي كردن توليد راديوداروهاي نياز كشور، ارتقاي سلامت جامعه، صرفه جويي ارزي، مبارزه با تحريمات و ايجاد انگيزه و خودباوري در نيروهاي جوان و خلاق است.

 



حجت الاسلام والمسلمين فلاح زاده: طبق نظر آيت الله خامنه اي اصل يارانه نقدي خمس ندارد

براساس استفتايي از رهبر معظم انقلاب اسلامي به يارانه نقدي كه به حساب افراد واريز شده خمس تعلق نمي گيرد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام محمدحسين فلاح زاده، مسئول ستاد احكام در برنامه «زمزم احكام» راديو معارف در پاسخ به اين سوال كه آيا يارانه هايي كه از طرف دولت به حساب افراد واريز مي شود خمس دارد، گفت: «به نظر حضرت آقا آنچه كه به عنوان يارانه نقدي به افراد داده مي شود هديه اي است از طرف نظام، اگر تا سر سال هم باقي بماند خمس ندارد، ولي اگر كسي سپرده گذاري كند يا به كار نبرد و سود بياورد آن سود اگر تا سر سال باقي بماند خمس دارد.»

 



هشدار درباره برخي اظهارات نسنجيده
آيت الله مكارم شيرازي: اجازه نمي دهيم عده اي با مقدسات بازي كنند

يكي از مراجع تقليد با اشاره به اظهارات يك مقام مسئول در مورد موسيقي، اين سخن را توهين به فقها و علما توصيف كرده و تأكيد كرد كه اجازه نخواهيم داد با مقدسات بازي كنند.
به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجداعظم قم برگزار شد، در واكنش به اظهارات يك مسئول دولتي اظهار داشت: در رسانه ها و مطبوعات خبري از يكي از مسئولان منتشر شده كه وي گفته است كساني كه با موسيقي مخالف هستند نمي فهمند.
اين مرجع تقليد گفت: ما منتظر بوديم اين خبر تكذيب شود كه اين گونه نشد، اين مطلب و حرف بسيار سنگين است، تمام فقهاي ما بر حرمت موسيقي لهوي اجماع دارند، از روايات ائمه اطهار(ع) نيز اينگونه برمي آيد، امام راحل(ره) نيز با صراحت به اين مسئله تصريح دارند.
وي اين سخن نسنجيده را توهين به فقها و علما توصيف كرد و گفت: در حال حاضر شرايط كشور خاص است و با توجه به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها كشور نياز به آرامش دارد و اگر شرايط خاص نبود ما طوري ديگر با اين مسئله برخورد مي كرديم و وظيفه خود را انجام داده و هزينه آن را هم مي داديم.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: اين تعبير، تعبيري بسيار زشت، زننده و توهين به همه علما و توهين به امام(ره) است و هر كس كه باشد ما نمي توانيم بنشينيم با مقدسات اسلامي در جمهوري اسلامي ايران بازي كنند.
اين مرجع تقليد يادآور شد: من به خاطر شرايط حساس كشور فعلاً به همين ميزان قناعت مي كنم ولي اگر فرصت مناسب پيدا شود پاسخ مناسب را به اين گونه افراد خواهيم داد.
اين مدرس برجسته خارج فقه حوزه علميه قم تأكيد كرد: معنا ندارد بعضي ها در كشور مسئوليت پيدا كنند و هر چه دلشان خواست بگويند، چرا كه اميدواريم خداوند دشمنان اسلام را اگر قابل هدايت نيستند خوار و ذليل كند.
آيت الله مكارم شيرازي همچنين درباره اظهار نظر يكي از طلاب حاضر در جلسه مبني بر اينكه شرايط كشور همواره خاص بوده و شما بايد هميشه به تكليف خود عمل كنيد، گفت: فعلاً شرايط كشور اخص الخاص است و بايد در كشور آرامش وجود داشته باشد.
خودداري آيت الله نوري همداني از شركت در شوراي عالي ايرانيان خارج كشور
در حالي كه شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور روز سه شنبه طي نمابري از حضور آيت الله نوري همداني در نشست اين شورا خبر داده بود اما ايشان تأكيد كردند كه در اين نشست شركت نمي كنند.
به گزارش فارس، شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور سه شنبه در نمابري با اعلام حضور آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد در اين شورا، هدف از اين ديدار را بازديد از دستاوردهاي شوراي مذكور اعلام كرده بود.
برپايه اين گزارش، آيت الله نوري همداني به دليل پاره اي از ملاحظات از حضور در اين شورا خودداري كردند.

 



پس از برگزاري مراسم سالگرد در مسجد اعظم قم
گراميداشت آيت الله علي صافي امروز در گلپايگان برپا خواهد شد

مراسم نخستين سالگرد ارتحال آيت الله علي صافي گلپايگاني با حضور مراجع تقليد، علما و انديشمندان حوزوي در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مراسم بزرگداشت نخستين سالگرد عروج ملكوتي آيت الله حاج شيخ علي صافي گلپايگاني برادر آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني سه شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله وحيد خراساني، آيت الله صافي گلپايگاني، آيت الله مكارم شيرازي، آيت الله نوري همداني، آيتالله سبحاني، آيت الله شبيري زنجاني، آيت الله مقتدايي، آيت الله حسيني بوشهري، حجت الاسلام والمسلمين موسي پور استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمين سقاي بي ريا مشاور رئيس جمهور، آيت الله سيداحمد خاتمي و نمايندگان برخي از بيوت مراجع حضور داشتند.
در اين مراسم حاج حسن باقري مداح اهل بيت اشعاري را در ارتباط با آيت الله حاج شيخ علي صافي گلپايگاني قرائت كرد و همچنين حجت الاسلام والمسلمين صالحي خوانساري در زمينه هاي اخلاقي و علمي آيت الله صافي گلپايگاني به سخنراني پرداخت.
لازم به ذكر است مراسم گراميداشتي نيز امروز پنجشنبه در شهر گلپايگان برگزار خواهد شد.
آيت الله علي صافي گلپايگاني در سال 1332 هجري قمري در گلپايگان پا به عرصه وجود گذارد، كودكي و جواني اش صرف دانش اندوزي شد.
وي تا سن 18 سالگي نزد پدر و دايي بزرگوارشان مرحوم حجت الاسلام والمسلمين آخوند ملاابوالقاسم قطب(ره) به تحصيل پرداخت و سپس به قم هجرت كرد. دروس سطح را در محضر آيت الله آقاميرزا محمد همداني تكميل كرده و درس خارج را نزد عالمان بلند آوازه عصر، از جمله آيت الله حجت و آيت الله العظمي بروجردي به پايان برد.
آيت الله علي صافي گلپايگاني در روز چهاردهم دي ماه سال 88 در شهر گلپايگان دار فاني را وداع گفت و پيكر مطهرش پس از تشييع در آرامستان قاضي زاهد شهر گلپايگان به خاك سپرده شد.

 



صالحي در نشست استانبول: هيچ عاملي نمي تواند موجب كندي همكاري اعضاي اكو باشد

صالحي در نشست شوراي وزيران اكو اعلام كرد: اكو با داشتن ظرفيت بالقوه فراوان، اين امكان را دارد كه به يك سازمان مهم و تاثيرگذار منطقه اي تبديل شود.
به گزارش ايسنا، دكتر علي اكبر صالحي ، ديروز در «نوزدهمين نشست شوراي وزيران اكو» در استانبول گفت: با وجود دستاوردهاي اكو در روابط با موسسات و نهادهاي بين المللي و منطقه اي، حمل و نقل، پروژه هاي مشترك در زمينه امنيت غذايي و بخش صنعت و معدن و انرژي و تحقيقات اقتصادي و سپري شدن دو دهه از فعاليت سازمان، هنوز فاصله زيادي با تحقق آرزوهاي بلند موسسات اكو داريم.
به گفته سرپرست وزارت امور خارجه چنانچه در شرايط سياسي، اقتصادي و اجتماعي منطقه دقت كنيم درمي يابيم كه واقعا هيچ عامل مهم سياسي و اقتصادي وجود ندارد كه موجبات كندي همكاري در ميان كشورهاي عضو باشد.
وي تاكيد كرد: اراده سياسي كشورهاي عضو كه در بالاترين سطوح ممكن يعني اجلاس سران و شوراي وزيران اعلام و نهادينه شده است، تاكيدي بر اين موضوع است و تجربه سال هاي اخير نشان داده است كه در صورت رفع موانع نه چندان مهم موجود، اكو مي تواند پروژه هاي بسيار مهم و تاثيرگذاري را به اجرا بگذارد.
صالحي اظهار كرد: منطقه اكو با وسعتي حدود 8 ميليون كيلومتر مربع يكي از راهبردي ترين موقعيت ها را در نقشه جغرافيايي زمين دارد. در اين منطقه از شمال با روسيه، در شرق با چين و هند، در غرب با اتحاديه اروپا و در جنوب و جنوب غربي با خاورميانه، دنياي عرب و شمال آفريقا همسايه است و از طريق درياي عمان و اقيانوس هند نيز با جنوب و جنوب شرقي آسيا ارتباط دارد. با توجه به موقعيت جغرافيايي منطقه تقريبا كليه مسيرهاي ارتباط زميني بين شرق (آسيا) و غرب (اروپا)، به غير از مسير سيبري كه از روسيه عبور مي كند، از منطقه اكو عبور مي كنند. منابع عظيم انرژي شامل نفت و گاز و انرژي آبي، منابع معدني و موهبت هاي فراوان طبيعي و كشاورزي و مهم تر از همه نيروي انساني عظيم چهار صد ميليوني با پيوندهاي ديرينه فرهنگي و تاريخي جايگاه ممتازي را به منطقه ما بخشيده است كه بهره برداري بهينه از آن نيازمند همكاري دسته جمعي است.
وي افزود: شرايط كنوني منطقه ما و جهان شرايط ويژه اي است و بحران اقتصادي جهاني، كشورهاي عضو اكو را تحت تاثير قرار داده است. براي كاهش اثرات منفي اين بحران، در كنار اقدامات كشورهاي مان در سطح ملي، اقدامات چند جانبه در چارچوب سازمان ها و ترتيبات منطقه اي مانند اكو داراي اهميت ويژه اي است.
صالحي تصريح كرد: خوشبختانه سازمان اكو، توانسته است ضمن ايجاد ساختارهاي مناسب تشكيلاتي، روابط گسترده اي را با موسسات و نهادهاي بين المللي و منطقه اي در بخش ها و زيربخش هاي مختلف طراحي كرده است. سازمان با داشتن اجلاس هاي منظم وزيران خارجه و سران كشورهاي عضو و نيز اجلاس هاي منظم كارشناسي و وزيران در بخش هاي مختلف، چارچوب سازماني خوبي را براي انجام فعاليت هاي مورد نظر فراهم كرده است. در واقع شركت كشورها در سطوح مختلف و بخش هاي گوناگون تصميم گيري، نهادينه شده است.
سرپرست وزارت خارجه افزود: از طرف ديگر در چند سال اخير، به دليل اتخاذ يك رهيافت عملگرا و پروژه محور توسط سازمان، شاهد اجراي پروژه هاي موفق منطقه اي بوده ايم. در حوزه تجارت و سرمايه گذاري شاهد حضور بانك تجارت و توسعه اكو در تامين مالي پروژه هاي مهم ملي و منطقه اي در كشورهاي عضو هستيم. اميدواريم با افزايش اعضاي بانك و ميزان مشاركت كشورهاي عضو در افزايش سرمايه آن، اين بانك بتواند به يكي از موسسات مالي تاثيرگذار در منطقه تبديل شود. هم چنين اميدواريم با رفع شدن پاره اي مشكلات فني در اجراي موافقت نامه تجاري اكو ( اكوتا) شاهد اجراي سريع تر اين موافقت نامه مهم باشيم. در اين باره لازم است دبيرخانه اكو از طريق رايزني هاي مستمر و پيگيري با كشورهاي مورد نظر، ضمن ايفاي نقش فعال تر، ساز وكارهاي منطقي و مناسبي را براي رفع موانع موجود فراهم كند.
وي تاكيد كرد: به منظور تقويت سازمان و افزايش سرعت همكاري ها در چارچوب اكو لازم است كليه برنامه ريزي ها و تصميم گيري ها مبتني بر مطالعات كارشناسي و ارزيابي دقيق از ظرفيت كشورهاي عضو ذي ربط باشد. در اين باره ظرفيت سازي در كشورهاي عضو و دبيرخانه اكو براي اجرا، مديريت و بازاريابي پروژه هاي ملي و منطقه اي از اهميت فوق العاده زيادي برخوردار است. بنابراين بايستي منابع مالي دبيرخانه به خصوص در حوزه تحقيق و توسعه و انجام مطالعات منطقه اي تقويت شود. اختصاص بخشي از كمك هاي توسعه اي كشورهاي عضو به اين بخش مي تواند انقلابي در مطالعات منطقه اي و در نتيجه شناسايي ظرفيت هاي منطقه ايجاد كند.
وي تصريح كرد: به نظر مي رسد در شرايط كنوني، دبيرخانه اكو به منظور جهت انجام وظايف روز افزون خود نيازمند تقويت نيروي انساني از نظر كمي و كيفي است. اين مساله به قدري جدي است كه كليه فعاليت هاي سازمان را تحت الشعاع قرار مي دهد. بنابراين بايستي ضمن اجراي دقيق مقررات پرسنلي سازمان در هنگام استخدام افراد و توجه ويژه به تخصص و شايستگي هاي فردي، افزايش پرسنل سازمان به ويژه در بخش هاي كارشناسي را مورد توجه قرار دهيم. افزايش مشاركت كشورهاي عضو به خصوص در حوزه هاي فني و بخشي، از طريق ايجاد سازوكارهاي ملي و تقويت ارتباط آن ها با دبيرخانه اكو از موضوعات ديگري است كه بايستي به صورت جدي مورد مطالعه قرار گيرد.
سرپرست وزارت خارجه كشورمان گفت: توسعه روابط بين المللي اكو و تقويت رهيافت برونگراي آن از طريق گسترش روابط كاري با سازمان هاي ديگر منطقه اي و بين المللي به خصوص با سازمان هايي كه يادداشت تفاهم يا موافقت نامه هاي دو و يا چند جانبه با آن ها داريم، نيز اهميت زيادي دارد. در اين خصوص بايد توجه داشته باشيم كه اين روابط در جهت تقويت برنامه هاي اكو و تسريع در اجراي پروژه هاي آن جهت گيري شده و از پراكندگي در آ ن پرهيز شود.

 



هفته آينده معاون جليلي به سوريه مي رود

معاون امور بين الملل و سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي اوايل هفته آينده براي ديدار با مقامات سوريه عازم دمشق خواهد شد.
به گزارش منابع خبري، روز يكشنبه هفته آينده علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران براي رايزني با مقامات سوريه عازم دمشق مي شود. باقري در اين سفر با بشار اسد رئيس جمهور و وليدالمعلم وزير خارجه سوريه در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه تبادل نظر خواهد كرد.

 



زاكاني: نظام نبايد در برخورد با فتنه گران كوتاهي كند

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به اين كه فتنه گران در حق ملت ظلم كرده اند گفت: نظام نبايد در برخورد با آنها كوتاهي كند.
عليرضا زاكاني، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در نشستي با عنوان «پشت پرده فتنه در عاشوراي 88» كه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با بيان اين كه آنچه كه باعث شد از فتنه سال گذشته پرافتخار بيرون بياييم، كثرت اهل بصيرت بود، افزود: به گواهي تاريخ حق همواره بيشترين آسيب را از ناحيه دروني ديده است و انحرافات دروني مشكلات بسياري به وجود آورده است.
وي افزود: تنها بصيرت داشتن كافي نيست، بلكه بايد همت، غيرت و تبعيت از ولايت فقيه نيز باشد، چرا كه اگر اينها نباشد رهبري مسائل را بيان مي كند، اما پاسخي چه از عوام و چه از خواص دريافت نمي كنيم.
نماينده مردم تهران همچنين گفت: فتنه سال گذشته هم جنبه دروني و هم بيروني داشت و كفر و نفاق همه با هم به ميدان آمده بودند، اما عواملي سبب شد كه از اين گردباد خارج شويم و عموم مردم توانستند، حق را بيابند و از آن تبعيت كنند.
زاكاني در ادامه با بيان اين كه مردم نسبت به خواص پيشتاز بودند، ادامه داد: در اين فتنه عده اي قبول شدند، عده اي دچار ترديد شدند و بعدها خود را به قافله رساندند و عده اي نيز رفوزه شدند.
عضو كميسيون اصولگرايان مجلس، ادامه داد: اگر اعتقاد و اعتماد به رهبري نباشد، ركود و سستي خواهيم ديد و دنياطلبان هر چه مي خواهند، انجام مي دهند، يكي از ويژگي هاي جامعه ما اعتقاد به خدا و پذيرش ريسك حضور در صحنه است.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: موسوي در مناظرات تنها به دو نكته تاكيد مي كرد و مي گفت «آمده ام جلوي دروغ گويي ها را بگيرم» و «بدنبال قانونگرايي هستم» و اين سناريويي از قبل تعيين شده بود و مي خواستند در صورت پيروزي حركت را به سمتي ببرند كه اتفاقي را كه در هشت سال اصلاحات نتوانستند، انجام دهند، در اين انتخابات رقم بزنند و اگر موفق نشدند، بازي را بهم بزنند.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، ادامه داد: آنها آمدند به قول خودشان جلوي يكه تازي ها، دروغ گويي ها و زياده خواهي ها را بگيرند، اما خودشان صدها برابر گرفتار شدند و شرايطي به وجود آوردند كه جنايت بزرگ رقم خورد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت، افزود: خواص دو دسته اند. در گروه اول عده اي مانند كروبي و موسوي به حركات قبلي خود ادامه مي دهند و عده اي نيز بدون اين كه نسبت به گذشته ابراز پشيماني كنند، در پي حركت جديدي هستند و شنيده ايم افرادي چون عبدالله نوري و كرباسچي در پي بازگشت اينچنيني اند.
وي ادامه داد: گروه دوم كساني اند كه متنبه شدند و ما در مقابل آنها مسئوليم و بايد با عدالت با آنها رفتار كنيم. آنها نيز بايد از گذشته ابراز پشيماني كرده و بر چارچوب ها پافشاري كنند.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: نظام نبايد نسبت به اينها كوتاهي كند، چرا كه اينها در حق ملت ظلم كرده اند و حتما نظام درباره آنها اغماض نخواهد كرد.
عضو كميسيون اصل نود مجلس، در ادامه سخنانش گفت: كساني كه به نظام تهمت تقلب در انتخابات را نسبت دادند و آبروي نظام را بردند، نتوانستند هيچ دليلي بر ادعاي خود بياورند.
وي ادامه داد: در جلساتي كه بعد از انتخابات با موسوي داشتيم، او هيچ دليلي براي تقلب در انتخابات ارائه نكرد و تنها مي گفت «اگر من كوتاه بيايم آنها از من عبور مي كنند.»
نماينده مردم تهران در خانه ملت، ادامه داد: ما 27 خرداد خدمت هاشمي رفسنجاني رسيديم تا از او بخواهيم كه به صحنه بيايد و روشنگري كند، او از ما در مورد موسوي پرسيد و گفت «موسوي تمام حرف هايش را صريح نگفته است. موسوي، خاتمي و سيدحسن خميني بعد از انتخابات با من تماس گرفته اند تا ملاقاتي با من داشته باشند و ظهر شنبه (23 خرداد) آمدند. آنها دنبال ابطال انتخابات بودند و راه هاي قانوني را قبول نداشتند.»
اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، با بيان اين كه نظر آملي لاريجاني در مورد فتنه گران اين است كه آنها مجرمند، تاكيد كرد: من در قوه قضاييه اشكالي مي بينم و آن كمي سعه صدر است. اگر كسي مطلبي در وبلاگ مي نويسد يا دانشجويي بيانيه مي دهد، بايد با سعه صدر با آنها برخورد شود.
وي در مورد سؤال يكي از دانشجويان در مورد علي لاريجاني نيز، گفت: لاريجاني گفتن تبريك به ميرحسين موسوي را تكذيب مي كند. او در انتخابات سال گذشته ابتدا موضع نداشت و ما به اين موضوع انتقاد داشتيم. ولي بعدها موضع گرفت.
عضو كميسيون اصل نود مجلس، با تاكيد بر اين كه ما رويه مشخصي داريم، اظهار كرد: چون لاريجاني رئيس مجلس است ما به او كمك كرديم، اما به اين كه رئيس فراكسيون شود، انتقاد داشتيم، چرا كه هم رئيس مجلس و هم رئيس فراكسيون بودن سازگار نيست.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

عكس رخ يار
تا كي به تمناي وصال تو يگانه
اشكم رود از هر مژه چون سيل روانه
خواهد كه سر آيد شب هجران تو يا نه
اي تير غمت را دل عشاق نشانه
جمعي بتو مشغول و تو غايب زميانه
رفتم به در صومعه ي عابد و زاهد
ديدم همه را پيش رخت راكع و ساجد
در ميكده رهبانم و در صومعه عابد
گه معتكف ديرم و گه ساكن مسجد
يعني كه ترا مي طلبم خانه به خانه
روزي كه برفتند حريفان پي هر كار
زاهد سوي مسجد شد و من جانب خمار
من يار طلب كردم و او جلوه گه يار
حاجي به ره كعبه و من طالب ديدار
او خانه همي جويد و من صاحب خانه
هر در كه زنم صاحب آن خانه تويي تو
هر جا كه روم پرتو كاشانه تويي تو
در ميكده و دير كه جانانه تويي تو!
مقصود من از كعبه و بتخانه تويي تو
مقصود تويي كعبه و بتخانه بهانه
بلبل به چمن زان گل رخسار نشان ديد
پروانه در آتش شد و اسرار نهان ديد
عارف صفت روي تو در پير و جوان ديد
يعني همه جا عكس رخ يار توان ديد
ديوانه منم، من! كه روم خانه به خانه
عاقل به قوانين خرد راه تو پويد
ديوانه برون از همه آيين تو جويد
تا غنچه بشكفته اين باغ كه بويد
هركس به زباني صفت روي تو گويد
بلبل به غزلخواني و قمري به ترانه
بيچاره «بهايي» كه دلش زار غم تست
هرچند كه عاصيست زخيل خدم تست
اميد وي از عاطفت دمبدم تست
تقصير «خيالي» باميد كرم تست
يعني كه گنه را به از اين نيست بهانه
مرحوم شيخ بهايي

كوير تشنه
بيا آيينه چشمان من باش
كوير تشنه ام، باران من باش
خيالت ميزبان خاطرم هست
خودت هم لحظه اي مهمان من باش
صراف غفاري

خورشيد مه آلود
تا بوده و هست، نور خواهد تابيد
تا سلسله حضور خواهد تابيد
خورشيد مه آلوده عالم يك روز
از پنجره ظهور خواهد تابيد
طرفه سن

چگونه بنويسم؟
مي خواستم تو را بنويسم ولي نشد
با من بگو چگونه تو را مي توان نوشت
جنگل هميشه نام تو را سبز خواند و بس
دريا تو را براي خودش بي كران نوشت
ديدم تمام ثانيه ها با تو مي زند
بايد تو را هميشه «امام زمان» نوشت
طيبه چراغي

 



قدرداني حزب الله لبنان از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره دادگاه حريري

حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي از مواضع شجاعانه رهبر معظم انقلاب درباره دادگاه ترور حريري قدرداني كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، حزب الله لبنان در بيانيه اي كه به مناسبت موضع گيري مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي منتشر كرده است، مواضع ايشان در قبال دادگاه ويژه حريري را تعبيري واضح از راي و نظر افراد مخلص و متمايل به وحدت و مقاومت در جهان عربي و اسلامي دانست.
در اين بيانيه مواضع رهبري در قبال اين دادگاه سياسي، شجاعانه توصيف و تاكيد شده كه اين موضع كساني است كه توطئه هاي آمريكا و اسرائيل عليه منطقه را رد مي كنند و بر حقوق ملت هاي منطقه در مقابله با توطئه هاي ظالمانه دشمن صهيونيستي تاكيد دارند.
حزب الله اين موضع گيري را شرعي و براساس اصول سياسي و نمودي از افكار عمومي منطقه دانست و تاكيد كرد كه اين سخنان براساس دستاوردها و اطلاعاتي بود كه بر حقانيت اين موضع تاكيد دارد و مي خواهد روند مسايل را به صورت طبيعي پيگيري كند.
به نوشته اين بيانيه، اظهارات مقام معظم رهبري با تلاش هاي خوب سوريه و عربستان منافاتي ندارد، بلكه ايشان در اين سخنان بر ضرورت تعامل همگاني با عقل و درايت براي مقابله با توطئه ها تاكيد كردند، تا اين مسائل به بروز شكاف و بحران در ميان ملت لبنان منجر نشود.
حزب الله لبنان همگان را به پيروي از اين موضع دعوت كرد تا توطئه دادگاه حريري رد شده و تلاش هاي سوريه و عربستان براي حل مناسب اختلافات در لبنان مورد حمايت قرار گيرد.
اين حزب همچنين از وجود برخي كساني كه از اين اظهارات سوء برداشت مي كنند، ابراز تاسف كرده و مي افزايد كه پيام اين سخنان واضح بود و همان مقابله با توطئه ها براساس عقل و درايت بود.
امير قطر دو روز پيش در سفري كوتاه به تهران آمد و به ديدار مقام معظم رهبري رفت، حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با اشاره به اوضاع حساس لبنان و احتمال صدور راي دادگاه ترور رفيق حريري، تصريح كردند: اين دادگاه، دادگاهي فرمايشي است كه هر حكمي بدهد، مردود است و اميدواريم طرف هاي تاثيرگذار و دخيل در لبنان، بر اساس عقل و حكمت عمل كنند تا اين موضوع به يك مشكل تبديل نشود.
ايشان با تاكيد بر اينكه توطئه در لبنان به نتيجه نخواهد رسيد، افزودند: ما به بهبود اوضاع منطقه بسيار اميدواريم.

 



انتصاب جديد در وزارت علوم

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حكمي، احمد علمشاهي را به عنوان مديركل دفتر نظارت و ارزيابي فرهنگي و اجتماعي اين وزارتخانه منصوب كرد.
دكتر غلامرضا خواجه سروي در اين حكم برقراري نظام سنجش و ارزيابي در امور فرهنگي و اجتماعي آموزش عالي كشور و بهره گيري از توان و تجربيات نهادها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور در حوزه سنجش و ارزيابي فرهنگي و اجتماعي جزو اهم وظايف مديركل دفتر نظارت و ارزيابي فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم محسوب شده است.

 



تشييع پيكر شهيد حادثه تروريستي چابهار در قوچان

مشهد-خبرنگار كيهان:
پيكر جوان 17 ساله اي كه در حادثه تروريستي چابهار به شهادت رسيده بود با حضور اقشار مختلف مردم متدين شهرستان قوچان تشييع شد.
پيكر شهيد «حسين فرهمند» با حضور مسئولان شهرستان قوچان، خانواده معظم شهدا و مردم متدين اين شهر از مقابل بيمارستان شهداي قوچان تشييع شد.
پيش از اين پيكر پاك دو شهيد ديگر از روستاي جوزان به نام هاي رجب علي بردبار و گل محمد فرهمند، از شهداي حادثه چابهار در قوچان تشييع شده و براي خاك سپاري در زادگاهشان به روستاي جوزان انتقال يافت.
شهيد حسين فرهمند و شهيد گل محمد فرهمند دو برادر از يك خانواده در روستاي جوزان بودند كه در مجموع، سه نفر از ا ين روستا در حادثه تروريستي چابهار به فيض شهادت نايل آمدند.

 



پايان چهارمين نمايشگاه بين المللي سرمايه گذاري و توسعه در كيش

كيش-خبرنگار كيهان:
چهارمين نمايشگاه بين المللي سرمايه گذاري و توسعه و همايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري ايران، امروز به كار خود پايان خواهد داد.
اين نمايشگاه بين المللي كه با حضور وزير اقتصاد و دارايي و سرمايه گذاران داخلي و خارجي افتتاح شده بود، در محل سالن همايش هاي بين المللي كيش برپا شد.
دكتر شمس الدين حسيني گفت: حضور اعضاي دولت در اين نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي نشانگر اهميت آنهاست. اقتصاد ايران دچار يك تحول بزرگ شده است و محدوديت هاي انحصاري دولتي برداشته شده است.
وي گفت: سرمايه گذاران خارجي آماده باشند و فرصت ها و ظرفيت هاي سرمايه گذاري در ايران را شكار كنند. راه هاي سرمايه گذاري در تمام زمينه ها نظير نفت و گاز، بانكداري، بيمه حمل و نقل و صنايع و معادن، فولاد و پتروشيمي براي سرمايه گذاران باز شده است.
وزير اقتصاد و دارايي آغاز طرح هدفمندي رايانه ها و گام هاي بلند آن را براي دولت و مردم افتخارآميز خواند و گفت: ما به دنبال فرصت هاي سودآور براي معرفي به بخش خصوصي در داخل و خارج از كشور هستيم و بانكهاي خارجي و بيمه هاي خارجي با سرعت بيشتري مي توانند در بازار ايران وارد شوند.

 



در نمايشگاه پژوهش و فناوري خراسان رضوي صورت گرفت
ارائه سيستم نمايشگر اعداد فارسي 16 لامپي

مشهد-خبرنگار كيهان:
در نمايشگاه پژوهش و فناوري خراسان رضوي سيستم نمايشگر اعداد فارسي 16 لامپي توسط يك پژوهشگر جوان ارائه شد.
مهناز نظرپور مخترع اين سيستم نمايشگر درخصوص اختراع خود گفت: سيستم نمايشگر اعداد فارسي 6 1 لامپي قابليت نمايش مطلوب تمامي اعداد به صورت فارسي را دارد و بيشترين كاربرد آن در معكوس شمارهاي ترافيكي است.
وي نياز اساسي به حفظ زبان و فرهنگ فارسي را از انگيزه هاي اين اختراع عنوان كرد و افزود: در آينده اي نه چندان دور شاهد معكوس شمارهاي ترافيكي اعداد فارسي با كمترين هزينه در تقاطع هاي سطح شهر خواهيم بود.
نظرپور اظهار داشت: در اين طرح سعي شده است با كمترين تعداد LED مصرفي، حالت مطلوب جهت نمايش اعداد فارسي ميسر گردد.
اين پژوهشگر جوان تصريح كرد: با توجه به كاربرد وسيع نمايشگرهاي ديودي اجراي طرح حاضر مي تواند زمينه مناسب جهت كاربرد اعداد فارسي به جاي لاتين در وسايلي نظير ساعت هاي ديجيتالي، چراغ هاي راهنما، ماشين حساب، ترازوي ديجيتالي و ساير وسايل صوتي و تصويري را ايجاد كند.
گفتني است پروژه نمايشگر اعداد فارسي 16 لامپي در حال بررسي و در مراحل اوليه ساخت است.

 



دانشگاه جامع علمي كاربردي اعلام كرد
 9 دي؛ آغاز آزمون هاي پايان پودمان مديريت خانواده

دانشگاه جامع علمي كاربردي زمان آغاز برگزاري آزمون هاي پايان پودمان مديريت خانواده را نهم دي ماه اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه جامع علمي كاربردي، براساس برنامه پيش بيني شده، آزمون پايان پودمان پرورش گل هاي زينتي در خانه، صبح روز نهم دي و حقوق خانواده عصر همان روز، كاربري كامپيوتر صبح روز دهم دي و دكوراسيون و تزيينات داخلي خانه عصر همان روز، دروس عمومي صبح روز 16 دي و مديريت اقتصاد و برنامه ريزي در خانه عصر همان روز، مشاوره خانواده صبح روز 17 دي و كاربرد اصول و نگهداري لوازم خانگي عصر همان روز برگزار مي شود.
براساس اين گزارش آزمون پايان پودمان آشپزي و سفره آرايي صبح 23 دي، آداب و معاشرت و همسرداري عصر همانروز، روانشناسي و تعليم و تربيت كودكان صبح 24 دي و جمعيت، بهداشت و فوريت هاي پزشكي عصر همان روز برگزار مي شود. بنابراين گزارش، دانشجويان دوره كارداني علمي كاربردي پودماني غيرحضوري مديريت خانواده بايد براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون به صورت اينترنتي از 5 دي به پايگاه الكترونيكي
http://dIearinguast.aci.r مراجعه كنند.

 



عضو كميسيون علوم، تحقيقات و فناوري:
ادغام وزارتخانه علوم ،تحقيقات و فناوري با آموزش و پرورش راي نمي آورد

بناب- خبرنگار كيهان:
كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با ادغام وزارتخانه هاي علوم تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش مخالف است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اعلام مطلب فوق گفت: ارزيابي بنده اين است كه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با ادغام اين وزارتخانه ها مخالف است و اين مسئله در كميسيون راي نخواهد آورد.
ضياءالله اعزازي افزود: بنده به عنوان يك عضو اين كميسيون با اين ادغام مخالف هستم، چرا كه وزارت آموزش و پرورش يك وزارتخانه مادر است و بايد آن را تقويت كرد.
گفتني است پس از اين كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در روند بررسي جزئيات برنامه پنجم، دولت را موظف كردند كه تا پايان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه ها را از طريق ادغام از 21 به 17 وزارتخانه كاهش دهد، گمانه زني ها در رابطه با ادغام وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و وزارت علوم آغاز شد.

 



معاون وزير كار: قوانين كار، بيمه بيكاري و مشاغل سخت و زيان آور اصلاح مي شوند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
معاون وزير كار و امور اجتماعي از تغيير قوانين كار، بيمه بيكاري و مشاغل سخت و زيان آور خبر داد.
ابراهيم نظري جلالي كه در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري لرستان سخن مي گفت، از اصلاح قانون كار خبر داد و افزود: قانون كار به زودي اصلاح مي شود و لايحه اصلاح قانون بيمه بيكاري نيز تقديم دولت گرديده است كه در اين قانون مقرر گرديده بيمه شده در صورت محروميت از ادامه اشتغال بدون اما و اگر مشمول دريافت بيمه بيكاري شود.
ابراهيم نظري جلالي، تغيير قانون مشاغل سخت و زيان آور را از ديگر برنامه هاي در دست اقدام وزارت كار برشمرد و گفت: اين قانون بزودي اصلاح مي شود.
وي با بيان اين مطلب كه دولت هاي نهم و دهم دو ميليون شغل ايجاد كرده است، افزود: براي اين تعداد نيرويي كه جذب كار شده اند دفترچه بيمه صادر شده است.
ابراهيم نظري جلالي با بيان اين مطلب كه سراسر كشور به كارگاه سازندگي تبديل شده، افزود: حدود يك و نيم ميليون نفر نيز در بخش ساخت و ساز در كشور مشغول كار شده اند كه آنان نيز به ليست افرادي كه جذب كار گرديده اند اضافه مي شوند و علاوه بر اينها اقدامات دولت منجر به تثبيت و پايداري يك ميليون و 100 هزار شغل گرديده و از بيكار شدن اين تعداد جلوگيري شده است.
معاون وزارت كار با بيان اين مطلب كه در رأس امور كشور ايجاد اشتغال قرار دارد كه امنيت ملي و خارجي ما را تحت الشعاع قرار مي دهد، گفت: امسال دولت مصمم است يك و نيم ميليون شغل ايجاد كند كه تاكنون بيش از 800 هزار از اين تعداد فرصت شغلي ايجاد شده است.
وي گفت: در دولت دهم اعتراضات كارگري در كشور 20 درصد كاهش يافته و آمار شكايات اين قشر نيز 250 درصد كمتر شده است.
نظري جلالي با بيان اين مطلب كه قانون كار فقط خاص كارگر نيست و كارفرما هم نيروي كار محسوب مي شود، افزود: با تنفيذ اختيار دولت، كارگروه حمايت از توليد شكل گرفته كه موجب حمايت از كارگر و كارفرما شده و حضور نمايندگان كارفرما، كارگر و دولت در اين كارگروه سبب پايداري توليد و اشتغال شده است.

 



با پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي همايش ملي بهلول در گناباد برگزار شد

گناباد- خبرنگار كيهان:
با پيام رئيس مجلس شوراي اسلامي همايش ملي بهلول شگفتي روزگار صبح ديروز با حضور مسئولان كشوري و استاني در شهرستان گناباد آغاز به كار كرد.
در بخشي از پيام دكتر علي لاريجاني آمده است: در ميان چهره هاي برجسته در صد سال اخير بدون ترديد روحاني مبارز شيخ محمد تقي بهلول گنابادي يكي از چهره هاي ممتاز آنهاست. بهلول ستاره درخشان عارفي عامل و به تعبير رهبر معظم انقلاب بنده صالح مجاهدي پرهيزگار و زبان گوياي ستمديدگان و حق طلبان بود.
در اولين روز از اين همايش دكتر غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور سخنراني كردند.
در حاشيه اين همايش از 12 اثر ادبي، تاريخي و مبارزاتي علامه بهلول رونمايي شد.
در همايش بهلول 110 مقاله توسط پژوهشگران حوزه و دانشگاه از سراسر كشور به دبيرخانه اين همايش رسيده كه بخشي از آنها در روزهاي برگزاري همايش ارائه خواهد شد.
همايش بهلول شگفتي روزگار امروز به كار خود پايان مي دهد.

 



معاون برنامه ريزي رئيس جمهور: برنامه پنجم توسعه برشي از چشم انداز 20ساله است

همدان- خبر نگار كيهان:
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبري رئيس جمهور گفت: برنامه پنجم توسعه برشي از برنامه چشم انداز 20ساله كشور است.
«ابراهيم عزيزي» در جلسه شوراي اداري شهرستان اسدآباد افزود: برنامه پنجم توسعه متفاوت با ديگر برنامه هاي دولت بوده و به نحو مطلوبي تهيه و تدوين شده است.
وي ادامه داد: در اين برنامه، براي توسعه و پيشرفت بخش هاي مختلف كشور، برنامه ريزي مناسبي انجام شده و برجستگي برنامه پنجم به همين ويژگي است.
عزيزي تأكيد كرد: دولت تمام توان خود را به كار مي گيرد تا برنامه پنجم، با هدف اجراي هر چه بهتر چشم انداز 20ساله جمهوري اسلامي ايران، به اجرا دربيايد.
وي خاطر نشان ساخت: اين برنامه جامع الاطراف بوده و با عنايت رهبر معظم انقلاب و هماهنگي مجلس و دولت تنظيم شده است.
عزيزي، اظهار داشت: پس از ساماندهي مسكن، توجه به ايجاد اشتغال پايدار و كاستن از نرخ بيكاري، از اولويت هاي كاري مهم و محوري دولت دهم به شمار مي رود كه رئيس جمهور نيز با تدابير كارشناسانه، در ريشه كني معضل بيكاري مصمم است.
معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، مردمي بودن و ولايتمداري را ويژگي برجسته دولت هاي نهم و دهم دانست و گفت: رشد و بالندگي روزافزون و توسعه مطلوب كشور، مديون مديريت شجاعانه و مدبرانه رئيس جمهور وهمكاري و همراهي مردم با دولت است.

 



اخبار ادبي و هنري

سپردن سكان اركستر ملي ايران به فردي مشكوك
رهبري دائمي اركستر ملي ايران به فردي سپرده شده است كه نه تنها كارنامه روشن و درخشان حرفه اي ندارد، بلكه داراي ارتباطات مشكوكي با محافل صهيونيستي بوده است.
«ب.ك.شيرازي» 31 ساله، در كنار صهيونيست هاي ساكن سرزمين هاي اشغالي «مايكل بارن بوم» و «دانيال بارن بوم»، دست به فعاليت به اصطلاح هنري زده است.
دانيال بارن بوم، عنصري است كه پيشتر، نام وي بوسيله موسيقيدان ضد انقلاب «ن.مشايخي» در محافل فرهنگي داخل ايران، اشاعه يافت.
«ن-مشايخي» پيشتر، در آلمان كنسرتي را براي «ندا آقاسلطان» اجرا كرد.
اين كنسرت، از سوي سازمان جاسوسي آلمان و محافل صهيونيستي همچون حزب سبز اين كشور، طراحي شد و به اجرا رسيد.
جالب اين است كه در بررسي سوابق «ب.ك.شيرازي» تنها اجراي دو كنسرت، خودنمايي مي كند.
باربي دوربين دار، ابزار جديد تخريب فرهنگ در ايران
عروسك هاي باربي جديدي به نام دختر ويدئويي وارد بازار تهران و برخي شهرستان ها شده كه يك گردنبند با قابليت فيلم برداري به صورت دوربين مخفي دارد و از لحظات خصوصي خانواده تصويربرداري نموده و به پايگاه هاي اينترنتي مي فرستد.
براساس گزارش مشرق، اين موضوع هشدارهاي روان شناسان آمريكايي را نيز برانگيخته و در اين زمينه خواستار تحريم اين محصول شده اند. ورود باربي دوربين دار از دو جنبه واجد احتياط و اعلام هشدار به خانواده هاست. اول نقض حريم خصوصي خانواده ها است به طوري كه با وجود اين عروسك گويا خانواده همواره در ديد يك دوربين مخفي قرار دارد و دوم آن كه اين دوربين مخفي ابزاري براي جاسوسي سرويس هاي اطلاعاتي نيز محسوب مي شود.
انتقاد انجمن والدين آمريكا از ترويج بي بندوباري در هاليوود
نتايج حاصل از يك بررسي تازه نشان مي دهد كه هاليوود به شدت سرگرم رواج بي بندوباري در ميان دختران نوجوان است كه اين امر انتقاد انجمن تلويزيوني والدين را به همراه داشته است.
به گزارش ايرنا، تحقيق صورت گرفته توسط شوراي تلويزيون والدين (PTC) در آمريكا نشان مي دهد كه حضور هنرپيشه هاي دختر كم سن و سال در صحنه هاي خلاف عفت عمومي، از بزرگسالان بيشتر است.
اين گزارش نشان مي دهد كه در مقابل حضور 29 درصدي بزرگسالان در اين چنين صحنه هايي، نمايش دختران نوجوان در صحنه هاي مستهجن 47 درصد است.
«وينتر» رئيس انجمن تلويزيون والدين گفت: نتايج اين تحقيق نشان مي دهد كه اين ها نه تنها دختران را به عنوان يك كالا عرضه مي كنند بلكه با رواج بي بندوباري آن ها را متقاعد مي كنند كه تنها ارزششان در جنسيت آنان است.
وي گفت: شرم آور است كه مديران تلويزيون ما براي سود بيشتر برنامه هايي مي سازند كه دخترهاي نوجوان را در كنار مردان بي قيد قرار مي دهد.
دويست وششمين شب خاطره دفاع مقدس برگزار مي شود
دويست وششمين مراسم شب خاطره پنجشنبه دوم دي ساعت 15 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.
شب خاطره در طول 18 سال گذشته، به صورت ماهانه در حوزه هنري برگزار شده است و به بيان خاطرات چهره هاي فعال و برجسته انقلاب و دفاع مقدس و همچنين رزمندگان و جانبازان سرافراز ميهن اسلامي ايران در طول دوران مبارزاتشان، اختصاص دارد.
برگزاري نمايشگاه بين المللي كاريكاتور در غزه
نمايشگاه «خطوط طنزآميز» با حضور 15 كاريكاتوريست و 70 اثر نمايشگاه بين المللي كاريكاتور در غزه آغاز به كار كرد.
به گزارش توانا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه، در اين نمايشگاه 70 اثر كاريكاتور درباره مباحث مختلف سياسي و اجتماعي مسئله فلسطين شركت كرده اند.
در اين نمايشگاه آثار ماجد بدره، ابوالنون، محمد سباعنه، محمد ابوعفيفه و اسامه السلطي از فلسطين و علي فرزات، رائد خليل، ياسر احمد، فهد البحادي، نضال ديب، فادي فاضل، ياسر احمد و نزار عثمان از سوريه حضور دارند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14