(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 دی 1389- شماره 19822

حديث دشت عشق
پيروزي با 3 امتياز شيرين به تعطيلات رفت استقلال، ذوب آهن را به اوج رساند
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز برگزاري مجامع فدراسيون هاي ورزشي از اواخر دي ماه
گلايه هاي افشارزاده از مشكلات مالي دبير كميته ملي المپيك: هيچ پولي نداريم
شكست دانشگاه آزاد در ثانيه هاي آخر پيروزي مدعيان در هفته نخست ليگ برتر بسكتبال
قهرماني تيم كشتي آزاد تهران در مسابقات ايران



حديث دشت عشق

به ياد بانوي شهيده «فهيمه سياري»
شهيدي با عطر ياس
شهيده «فهيمه سياري» خردادماه سال 1339 در تهران به دنيا آمد. سال 1357 از دبيرستان آذر در رشته رياضي فيزيك فارغ التحصيل شد. يك بار كه فرح همسر شاه مخلوع مي خواست به مدرسه شان برود مدير به او گفته بود كه لباس مرتب و منظم بپوشد و به او خيرمقدم بگويد، اما او زير بار نرفته بود. در يادداشت هايش نوشته بود: «يكي از بزرگترين تاسف ها و حسرت هاي زندگي ام اين است كه يك بار تا ساعت يك نيمه شب بيدار بودم و نماز صبحم قضا شد.»
جنگ كه شروع شد مي گفت: «هيچ كاري كه از دستمان برنيايد، چهار تا زخم را مي توانيم ببنديم و براي رزمنده ها غذا درست كنيم و لباس هايشان را بدوزيم.» در حوزه «توحيد» قم درس مي خواند. خيلي زيبا و مستدل وارد بحث مي شد. پس از شهادت او مديران داخلي حوزه گفته بودند: «تصور ما اين بود كه مدير ماييم، اما اين طور نبود؛ فهيمه داشت مديريت مي كرد.»
وقتي به او پيشنهاد شد براي تدريس به كردستان برود، خانواده اش به شدت مخالفت كردند. شهيد قدوسي به او گفته بود: «درست حيف است، ادامه اش بده.» و او گفته بود شما در مقابل شهادت چه چيزي به من مي دهيد؟ شهيد قدوسي هم گفته بود: «دخترم! من ديگر با تو حرفي ندارم، راهت را انتخاب كرده اي، برو.» در غروب 12آذرماه 1359 در منطقه كرمانشاه در سن 21سالگي به شهادت رسيد.خانمي را سر قبر فهيمه ديده بودند. از او پرسيده بودند «او را مي شناختي كه آمده اي سر قبرش؟»
او پاسخ داده بود «قبلا يك بار آمده بودم سر قبر اين شهيد. توي دلم گفته بودم يعني چه؟ دختر را چه به اين كارها؟ شب، آمد به خوابم. ذهنم را نسبت به حقيقت آگاه كرد. آمده ام از او حلاليت بگيرم!»

 



پيروزي با 3 امتياز شيرين به تعطيلات رفت استقلال، ذوب آهن را به اوج رساند

پايان يافتن ناكامي هاي پيروزي با غلبه بر سايپا، شكست استقلال مقابل ذوب آهن كه تيم اصفهاني را درصدر به اوج رساند و فرار سپاهان از شكست مقابل فولاد از جمله مهمترين اتفاقاتي بود كه در هفته بيستم رقابتهاي ليگ برتر رقم خورد.
پرونده هفته بيستم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران در شرايطي روز پنج شنبه هفته گذشته با برگزاري 9 ديدار بسته شد كه در پيش بودن مسابقات جام ملت هاي آسيا و اردوي آماده سازي تيم ملي باعث شد تيم هاي ليگ برتر به تعطيلات اجباري و 38 روزه بروند.
اما در نخستين ديدار هفته بيستم تيم هاي سايپا و پيروزي و به قضاوت عليرضا فغاني و در حضور بيش از 10 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختي به مصاف هم رفتند كه در پايان شاگردان علي دايي با يك گل برابر حريف خود به پيروزي رسيدند.
در نيمه اول دو تيم فوتبال پاياپايي را به نمايش گذاشتند و هر چند پيروزي برتري محسوسي داشت اما نتوانست به گل برسد و علي دايي و محمد مايلي كهن براي نيمه مربيان راهي رختكن شدند.در نيمه دوم فوتبال بهتري را از سوي هر دو تيم شاهد بوديم كه در اين بين پيروزي فوتبال قابل قبول تري را به نمايش گذاشت و شاگردان محمد مايلي كهن كمي در لاك دفاعي فرو رفتند. در حالي كه بازي دو تيم در 10 دقيقه پاياني با تساوي بدون گل در جريان بود، علي دايي يك تعويض كرد و اشپيتيم آرفي را به ميدان فرستاد و اين بازيكن در دقيقه 83 دروازه سايپا را باز كرد.
شاگردان علي دايي كه با قبول پنج شكست متوالي تا رده هفتم جدول رده بندي سقوط كرده بودند، بالاخره پيروز شدند تا علاوه بر شكستن طلسم ناكامي ها، 30 امتيازي شوند.
سپاهان نيز كه يكي از مدعيان قهرماني در اين دوره از رقابتهاست در شرايطي كه از فولاد عقب بود در دقايق پاياني دست به كار بزرگي زد و تيم مجيد جلالي را در اصفهان شكست داد. راه آهن ديگر تيم موفق هفته بيستم بود كه در خانه صنعت نفت به يك پيروزي خوب دست پيدا كرد. شهرآورد تبريز نيز با برتري شاگردان فراز كمالوند در دقايق پاياني خاتمه يافت.
در آخرين ديدار هفته بيستم كه بين تيم هاي استقلال و ذوب آهن برگزار شد آبي پوشان پايتخت عليرغم اينكه چند بازيكن كليدي خود از جمله مبعلي، جباري، ميداوودي و... را در اختيار نداشتند بازي پاياپايي را مقابل ذوب آهن انجام دادند اما اين تيم اصفهاني بود كه با استفاده از فرصت هاي گلزني خود و نيمكت قوي كه داشت، موفق شد شكست در نيمه اول را با پيروزي 2 بر يك در نيمه دوم عوض كند. شاگردان مظلومي در شرايطي دومين شكست پياپي خود را متحمل شدند كه قبل از گل دوم ذوب آهن، عابديني و شريفات دوبار ديرك دروازه حريف را به لرزه درآورده بودند.
نتايج كامل بازي هاي هفته بيستم به اين شرح است:
¤ سپاهان اصفهان 3- فولاد خوزستان 2
گل: ابراهيم توره(52 و 3+90) و محسن بنگر (90) براي سپاهان-رضا نوروزي (45) و آرش افشين (75) براي فولاد
¤ نفت تهران 2- استيل آذين 2
گل: ژوديفل فريرا (50)، محمدرضا نيك نهال (2+90) براي نفت - ميلاد زنيدپور (52) و محمد غلامي (62) براي استيل آذين
- در اين ديدار حسين كعبي كه در دقيقه 75 وارد زمين شده بود در دقيقه 85 از بازي اخراج شد.
¤ نفت آبادان صفر- راه آهن شهر ري 1
گل: ايمان رزاقي راد (40)
¤ صباي قم صفر- شاهين بوشهر 1
گل: منصور تنهايي (42)
¤ مس كرمان 1- ملوان انزلي صفر
گل: پائولو زالترون (60)
¤ پيكان قزوين 3- پاس همدان 1
گل: مرتضي عزيز محمدي (10) براي پاس- علي قرباني (35)، جهانگير عسگري (45) و ميثم رضاپور (48) براي پيكان
¤ تراكتورسازي تبريز 1- شهرداري تبريز صفر
گل: محمد نصرتي (90- پنالتي)
¤ سايپا البرز صفر- پيروزي 1
گل: اشپيتيم آرفي (83)
¤ استقلال 1- ذوب آهن 2
گل: آرش برهاني (15) براي استقلال- سيد جلال رافخايي (63) و محمدرضا خلعتبري (83- پنالتي) براي ذوب آهن
جدول گلزنان ليگ برتر
14گل: لوسيانو ادينهو(مس)
12گل: رضا نوروزي(فولاد)
11 گل: كريم انصاري فرد(سايپا)
9گل: سعيد دقيقي(شهرداري)، آرش افشين(فولاد)، ابراهيم توره(سپاهان)
8گل: ميلاد ميداوودي(استقلال)، سيدمحمد حسيني(ذوب آهن)، روح الله عرب (صنعت نفت)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دستيار ايوويچ كمك علي دايي شد
ژلكو مياچ به عنوان دستيار علي دايي انتخاب شد.ژلكو مياچ دستيارتوميسلاو ايوويچ سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال به عنوان مربي تيم فوتبال پيروزي انتخاب شد.اين مربي كروات كه هدايت باشگاه ديناموزاگراب كرواسي را برعهده داشت، با پيروزي به توافق رسيد و به عنوان دستيار علي دايي كارش را در اين تيم آغاز خواهد كرد.مياچ پيش از رقابت هاي جام جهاني فرانسه و در زمان هدايت توميسلاو ايوويچ به عنوان مربي در تيم ملي فوتبال ايران فعاليت مي كرد.دايي پس از برتري پيروزي بر سايپا در نشست خبري با تاييد اين خبر از حضور مياچ در تيم پيروزي خبر داد.
دو بازي تداركاتي تيم ملي در قطر
تيم ملي فوتبال كشورمان به منظور برپايي آخرين مرحله از اردوي آماده سازي خود پيش از شركت در جام ملت هاي آسيا صبح روز گذشته وارد دوحه قطر شد. براساس برنامه ريزي كادر فني تيم ملي فوتبال كشورمان تا روز سه شنبه هفتم دي ماه تمرينات خود را در دوحه قطر دنبال مي كند و در آن روز ديداري دوستانه را مقابل تيم ملي قطر در ورزشگاه خليفه دوحه برگزار خواهد كرد.ملي پوشان فوتبال كشورمان روز 12 دي ماه مقابل تيم ملي آنگولا آخرين مسابقه تداركاتي خود قبل از حضور در جام ملت هاي آسيا را برگزار خواهند كرد.
پيروزي، الهلال و شاختار در تورنمنت دوبي
تيم پيروزي تهران در فاصله تعطيلات ليگ برتر در دو تورنمنت خارجي شركت مي كند. سرخپوشان ابتدا در تورنمنت چهارجانبه آنتاليا حضور مي يابند و سپس در تورنمنت شش جانبه دوبي شركت خواهند كرد. در اين تورنمنت كه اواخر ماه ژانويه قرار است برگزار شود، 6 تيم حضور خواهند داشت كه در 2 گروه 3 تيمي تقسيم مي شوند و تيم هاي برنده هر گروه بازي فينال را برگزار مي كنند. تاريخ مسابقات هنوز بطور دقيق مشخص نشده است، اما بازي فينال روز 26 ژانويه برگزار خواهد شد. حضور 5 تيم در اين تورنمنت قطعي شده است كه پيروزي تهران، زنيت روسيه، شاختار دونتسك اوكراين، زيلينا اسلووني و الهلال عربستان تيم هاي حاضر در اين تورنمنت خواهند بود. تيم ششم نيز از بين الزمالك مصر و اسپارتاپراگ انتخاب مي شود.
لئوناردو جانشين احتمالي بنيتس در اينتر
اينتر و رافا بنيتس با توافقي دوطرفه از هم جدا شدند. در بيانيه اي كه در وب سايت باشگاه اينتر منتشر شده آمده است: اينتر و رافائل بنيتس اعلام مي كنند كه با رضايت دوطرفه به توافق درباره پايان رابطه كاري خود رسيده اند. اينتر از رافائل بنيتس به دليل كارهايش در پست مربي گري تيم كه منجر به قهرماني در سوپرجام ايتاليا و جام باشگاه هاي جهان شد تشكر مي كند. اينتر اعلام نكرده كه مربي بعدي كيست. گفته مي شود لئوناردو، مربي سابق ميلان به اينتر مي رود.
مظلومي: استقلال نياز به بازسازي دارد
پرويز مظلومي سرمربي استقلال پس از شكست برابر ذوب آهن گفت: نياز به بازسازي داريم. با توجه به داشته هايمان به زمين رفتيم و از بازي راضي ام. فوتبال امروز بي رحمي خود را به ما نشان داد. قبل از اينكه گل دوم را دريافت كنيم موقعيت گل داشتيم اما همان توپ در برگشت به گل دوم ذوب آهن تبديل شد. بعد از دريافت گل نيز حمله كرديم اما فرصت هايمان گل نشد. مظلومي درباره برنامه هاي استقلال در تعطيلات نيم فصل گفت: يك هفته به تيم استراحت داديم. اينجا برعكس تمام دنياست. واقعاً سه بازي كه جايگزين تعطيلات نيم فصل كردند فشار مضاعفي روي تيم ما گذاشت و نتيجه خوبي هم نگرفتيم. استقلال نياز به بازسازي دارد. 10 روز اردوي خارج از كشور را در نظر گرفتيم و دو بازي تداركاتي هم مدنظر داريم. از 10 الي 15 دي نيز در تهران روزي دو نوبت تمرين مي كنيم.
دايي: براي من نتوانستن معنايي ندارد
علي دايي سرمربي تيم فوتبال پيروزي پس از برتري تيمش برابر سايپا گفت: مطمئن باشيد در پايان اين فصل يك جام قهرماني مي گيريم. بازيكنان همه با هم بودند، خوب جنگيدند و دعوا كردند و خدا را شكر مي كنم كه توانستيم سه امتياز بازي را بگيريم. از تيم سايپا هم تشكر مي كنم كه مردانه بازي كرد. دايي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي رسد پيروزي در برخي پست ها به جذب بازيكن نياز دارد هم گفت: طبيعي است كه اگر تيم كاملي بوديم وضعيت مان اين نبود. اما اين تمام داشته هاي ماست و من به بازيكنانم افتخار مي كنم، همانطور كه گفتم از نظر دايي نتوانستن معنايي ندارد. من با توانستم به دنيا آمدم، زندگي كردم و زندگي مي كنم و يقين دارم با همين بازيكنان مي توانيم مشكلات را رفع كنيم.
پلاتيني چهار سال ديگر رئيس يوفا ماند
با به پايان رسيدن مهلت نامزدي براي تصدي پست رياست يوفا و كانديدا نشدن هيچ يك از اعضا، ميشل پلاتيني براي يك دوره چهارساله ديگر به عنوان رئيس فيفا انتخاب شد. ميشل پلاتيني، كاپيتان و سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال فرانسه در سال 2007 با كنار زدن لنارت جانسون به عنوان رييس يوفا انتخاب شد.

 



آغاز برگزاري مجامع فدراسيون هاي ورزشي از اواخر دي ماه

رئيس امور مجامع سازمان تربيت بدني از آغاز دور جديد برگزاري مجامع انتخاباتي، عادي و ساليانه فدراسيون هاي ورزشي از اواخر دي ماه جاري خبر داد.
حميد سجادي ضمن اعلام اين خبر افزود: سازمان تربيت بدني به جهت تمركز فدراسيون هاي ورزشي بر روي بازي هاي آسيايي گوانگجو بطور موقت برگزاري مجامع فدراسيون ها را متوقف كرده بود اما با پايان يافتن اين مسابقات طبق جدول زمان بندي شده از نيمه دوم دي ماه نسبت به برگزاري اين مجامع اقدام خواهد كرد.
سجادي يادآور شد: در حال حاضر فدراسيون ها براي برگزاري مجامع خود به سه دسته تقسيم مي شوند. بخش اول را فدراسيون هايي كه در انتظار برگزاري مجامع عادي و ساليانه خود هستند تشكيل مي دهند. بخش دوم فدراسيون هايي هستند كه دوره چهار ساله رياست آنها به اتمام رسيده و بايد مقدمات ثبت نام و برگزاري مجامع آنها فراهم شود و دسته سوم فدراسيون هاي در انتظار زمان برگزاري مجامع انتخاباتي هستند كه با هماهنگي رئيس سازمان تربيت بدني و دريافت نقطه نظرات ايشان در اين زمينه اقدام خواهيم كرد.
رئيس امور مجامع سازمان تربيت بدني با بيان اينكه اولويت سازمان برگزاري مجمع انتخابات فدراسيون هايي است كه ثبت نام از نامزدهاي آن انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به آمادگي اين قبيل فدراسيون ها براي برگزاري مجامع انتخاباتي در نظر داريم تا دور جديد برپايي مجامع را با تشكيل اين گونه مجامع آغاز كنيم.

 



گلايه هاي افشارزاده از مشكلات مالي دبير كميته ملي المپيك: هيچ پولي نداريم

دبير كل كميته ملي المپيك پرداخت باقي مانده بودجه اين كميته را خواستار شد.
بهرام افشارزاده اظهار كرد: بودجه كميته ملي المپيك در سال جاري 20ميليارد تومان بود كه 19ميليارد آن پرداخت شده، اما هنوز يك ميليارد باقي مانده پرداخت نشده است. كميته ملي المپيك به اين مبلغ نياز مبرم دارد. ما اكنون در كميته هيچ پولي نداريم. در حالي كه رقابت هاي انتخابي المپيك در بسياري از رشته ها در سه ماه پاياني سال جاري برگزار مي شود. موفقيت در مسابقات انتخابي به اردوي ويژه، مربيان ويژه، تغذيه و استراتژي هاي ويژه نياز دارد. ما هنوز به بسياري از مربيان خارجي كه در بازي هاي آسيايي گوانگجو خوب ظاهر شدند، دستمزد پرداخت نكرده ايم و رشته هاي خوبي چون تكواندو مشكل مالي دارند.
وي تأكيد كرد: ما برنامه ريزي مي كنيم، اما تدارك خوب و اجراي اين برنامه ريزي به پول نياز دارد. از رئيس جمهور درخواست مي كنم كه مشكل كميته ملي المپيك را حل كند، فكر مي كنم پرداخت يك ميليارد تومان با حمايت شخص رئيس جمهور انجام شود.دبيركل كميته ملي المپيك تصريح كرد: ما هنوز براي انجام بسياري از كارهاي مانده از گوانگجو مشكل مالي داريم. صحبت كردن راحت است، اما عمل كردن سخت است. فكر مي كنم بايد در گوانگجو ضعيف تر كار مي كرديم تا حالا به ما نگاه ويژه مي شد و مشكلات مالي مان زودتر حل مي گشت.
وي به اهميت برنامه هاي پيش بيني شده براي سال 90 اشاره كرد و گفت: براي سال آينده 82 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده است. اوج كار ما از فروردين تا اسفند 89 است. مسابقات انتخابي رشته هاي مهمي چون كشتي آزاد و فرنگي و تكواندو سال آينده برگزار مي شود؛ ما بايد با كسب سهميه المپيك كار ارزشمندي انجام دهيم و به همين دليل بايد بودجه سال 90 به موقع برسد كه بتوانيم از فروردين برنامه هاي خود را شروع كرده و با برگزاري اردوهاي تداركاتي منطبق بر اصول علمي و استفاده از مربيان داخلي و خارجي با كيفيت به خوبي براي المپيك 2012 سهميه كسب كنيم.

 



شكست دانشگاه آزاد در ثانيه هاي آخر پيروزي مدعيان در هفته نخست ليگ برتر بسكتبال

هفته نخست فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در شرايطي آغاز شد كه به غير از دانشگاه آزاد ساير تيم هاي ميزبان اين هفته موفق به شكست حريفان خود شدند.
در هفته نخست اين فصل از رقابتها كه در قزوين، بندر امام، اصفهان و تهران پيگيري شد، تيم مهرام مدافع عنوان قهرماني با 69 اختلاف امتياز حريف تازه ليگ برتري خود يعني ملي حفاري ايران را شكست داد.
اين ديدار در تالار بسكتبال آزادي برگزار شد. در ديگر ديدار برگزار شده در اين تالار شاگردان مهران حاتمي به مصاف شهرداري گرگان رفتند اما با وجود حضور در خانه نتيجه اين ديدار را واگذار كردند.
در ساير ديدارها كه در شهرستان ها برگزار شد ذوب آهن اصفهان در مصاف با پوياي تهران موفق به كسب نخستين پيروزي فصل خود شد. ذوب آهن نايب قهرمان فصل گذشته است.
همچنين پتروشيمي كه اين فصل از مربيگري مصطفي هاشمي بهره مي برد در ديدار خانگي موفق به فراهم كردن اسباب شكست براي راه و ترابري قم شد. شهركردي ها هم كه براي ديدار با كاسپين به قزوين رفته بودند با متحمل شدن شكست اين استان را ترك كردند.
نتايج كامل ديدارهاي برگزار شده در هفته نخست فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
¤ مهرام تهران 117- ملي حفاري ايران 48
¤ دانشگاه آزاد 68- شهرداري گرگان 70
¤ ذوب آهن اصفهان 98- پوياي تهران 42
¤ پتروشيمي بندرامام 66- راه و ترابري قم 50
¤ كاسپين قزوين 65- هيئت بسكتبال شهركرد 57
در اين هفته از رقابتها تيم توزين الكتريك كاشان به دليل انصراف نماينده شيراز با قرعه استراحت روبه رو بود.

 



قهرماني تيم كشتي آزاد تهران در مسابقات ايران

تيم كشتي آزاد تهران قهرمان ايران شد.
مسابقات كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان كشور در سالن شهداي هفتم تير تهران ديروز به پايان رسيد كه ميزبان با كسب 52 امتياز به مقام قهرماني رسيد و تيم هاي مازندران و خراسان رضوي به ترتيب با 49 و 42 امتياز در رده هاي بعدي قرار گرفتند. در روز پاياني اين رقابت ها و در فينال وزن 55 كيلوگرم جواد داداشي از مازندران در يك كشتي كه بحث بر سر داوري آن زياد بود، در دو تايم 5 بر يك (2-1 و 3-0) ياسر حيدرقلي نژاد از گلستان را شكست داد و قهرمان شد. در وزن 66 كيلوگرم، محسن آقاجاني از تهران در سه تايم 5-2 (1-0، 0-1 و 4-1) سبحان محمدزاده از مازندران را برد و اول شد. مدال طلاي وزن 84 كيلوگرم نيز به احسان اميني از كرمانشاه رسيد. اميني در فينال موفق شد در سه تايم 5-3 (0-1، 3-2 و 2-0) سعيد رياحي دارنده مدال نقره آسيا از گلستان را مغلوب كند. همچنين در وزن 120 كيلوگرم كميل قاسمي از مازندران موفق شد عليرضا قرايي از تهران را 5-2 (2-0 و 3-0) شكست دهد و مدال طلاي سنگين وزن را بر سينه زند. در روز اول مسابقات نيز هادي حاجيان از تهران، حامد رضايي از البرز و حميد كمروند از همدان به ترتيب در وزن هاي 60، 74 و96 كيلوگرم قهرمان شده بودند. رده بندي پاياني مسابقات:1-تهران الف 52 امتياز، 2- مازندران 49 امتياز، 3- خراسان رضوي 42 امتياز، 4- توابع تهران 41 امتياز، 5- كرمانشاه 38 امتيازو 6- البرز 19 امتياز

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14