(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 دی 1389- شماره 19822

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صبح به خير آقايان ! (يادداشت روز)
نيويورك تايمز با اشاره به سردرگمي واشنگتن:
آمريكا در 10 سال گذشته هزاران بار تحريم ايران را نقض كرده است
قبر (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
خبرهاي ضد و نقيض از دستگيري جانشين عبدالمالك ريگي در پاكستان
پدر يكي ا ز شهداي پس از انتخابات: هتك حرمت عاشوراي 88 سنگين تر از داغ فرزندم بود
خودكشي دستجمعي اصحاب حلقه درازگوش در لندن (خبر ويژه)
تنازع بقا در شبكه عنكبوت (خبر ويژه)
آمريكا و اسرائيل: كنار ماموران خود در ايران ايستاده ايم (خبر ويژه)
يعني جان يك زن از جان نيم ميليون كشته عراقي باارزش تر است؟! (خبر ويژه)



صبح به خير آقايان ! (يادداشت روز)

مقام ها و رسانه هاي خارجي و كپي هاي داخلي آنها، بوضوح از روز يكشنبه كه اجراي هدفمندي يارانه ها در ايران آغاز شده، گرفتار فشار رواني خرد كننده اي هستند. همه پيش بيني هاي آنها در اين باره كه ايران با اجراي اين طرح به هم خواهد ريخت و آشوبي به اندازه حوادث پس از انتخابات -يا بزرگتر از آن- كشور را فراخواهد گرفت، نادرست از آب درآمده است. طرح هدفمندي يارانه ها همانطور كه قانون مقرر كرده، يك جا و نه به طور تدريجي، در ايران اجرا شده و هيچ به هم ريختگي سياسي يا اجتماعي هم بوجود نياورده است. نه فقط ناآرامي در كار نيست، بلكه سياسيون، حتي آنها كه در موارد ديگر هيچ فرصتي را براي انتقاد به جا يا نابجا از دولت از دست نمي دهند، همه در اين مورد اتفاق كرده اند كه بايد به دولت كمك كرد. مردم هم فراتر از همراهي، با دولت همدلي نشان مي دهند. هيچ كس در اين ترديد ندارد در مراحل اوليه اجراي اين طرح فشارهايي بر گرده مردم وارد خواهد شد ولي مهم اين است كه ببينيم چرا اين طرح آنچنان كه تحليلگران اطلاعاتي غربي محاسبه كرده بودند، نه تنها منجر به يك حادثه بزرگ امنيتي در ايران نشده بلكه عاملي شده براي تقويت همبستگي هاي سياسي و اجتماعي و پوشاندن اختلاف هايي كه در يك سال و نيم گذشته گاه به شدت روان جامعه را آزار داده است.
اجازه بدهيد به عقب برگرديم. اميد طراحان خارجي و مجريان داخلي فتنه به اينكه هدفمندي يارانه ها موج جديدي از ناآرامي خياباني و به هم ريختگي سياسي در ايران ايجاد كند، بسيار جدي بوده است. اين موضوعي نيست كه كسي بتواند آن را انكار كند. در 9 دي 88 تتمه طبقه متوسط شهري به عنوان منبع تغذيه كننده ناآرامي هاي خياباني در تهران، به طور كامل خود را از معركه كنار كشيد. تا پيش از آن تاريخ هم عملا منحني حضور اين طبقه در خيابان با شيبي تند در حال نزول بود اما اين شيب در 9 دي صفر شد و پس از آن براي هميشه صفر باقي ماند. نظام توانست با يك حركت مردمي بي سابقه، بساط فتنه اي را كه سعي مي كرد خود را داراي پايگاه اجتماعي وسيع جلوه بدهد در يك روز جمع كند و اين براي همه كساني كه در داخل يا خارج از ايران به تداوم اين فتنه اميدها بسته بودند، بدترين خبر ممكن بود. فتنه بدون پايگاه اجتماعي، تبديل مي شد به يك حركت هيستريك رقت برانگيز كه پس از مدتي همه كاركردهاي آن به دور خود چرخيدن و بر توهم خويش افزودن چند پيرمرد حوصله سربر تقليل مي يافت. اين را سرويس هاي اطلاعاتي غربي خوب مي دانستند و لذا تلاش كردند به هر شكل ممكن از مرگ جنبه اجتماعي فتنه جلوگيري كنند. براي اين منظور دو پروژه اجرا شد. پروژه اول چيزي بود كه خود آن را «حركت به سمت طبقه محروم» ناميدند. در اين پروژه فرض بر اين بود كه اگر سران فتنه بتوانند خود را سخنگوي طبقه محروم و منتقد كاستي ها و گرفتاري هاي معيشتي آنها جا بزنند، آن وقت قادر خواهند بود فقدان طبقه متوسط را با به ميدان كشاندن طبقه به اصلاح محروم جبران كنند. اوج اين پروژه بنا بود روزهاي 11و 12 ارديبهشت يعني روزهاي كارگر و روز معلم جلوه كند. اين پروژه به دلايلي كه اينجا مجال بحث درباره آن نيست، به طرز مفتضحانه اي شكست خورد. با وجود بيانيه هاي عريض و طويل آقايان و ريختن مقادير معتنابهي اشك تمساح براي زندگي محرومان، روز كارگر وقتي از كارگران چند كارخانه بزرگ تهران پرسيده شد كه آيا قصد تجمع دارند گفتند آري، به شرط آنكه به آنها اجازه داده شود جلوي در خانه موسوي و كروبي تجمع و تكليف اين «فرصت طلب ها» را يكسره كنند!
پس از شكست خوردن اين پروژه بود كه غربي ها تصميم گرفتند آخرين برگ را رو كنند. در اين ترديدي نيست كه سرويس هاي غربي از طريق برخي منابع داخلي خود از آماده شدن نظام براي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها كه بي گمان بزرگترين جراحي اقتصادي در طول تاريخ كشور است آگاه بودند. از اوايل سال 89 روشن بود كه دولت در حال حركت به سمت اجراي اين طرح است و بنا ندارد آن را به هيچ قيمتي عقب بيندازد. اين را هم از آغاز اجراي مقدمات طرح مانند جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها مي شد فهميد و هم از اين اعتقاد بيان شده مقام هاي دولتي كه به دليل ثبات موجود در كشور اكنون فرصتي بي نظير براي اجراي اين طرح فراهم شده كه نبايد آن را از دست داد.
بر اين مبنا، غربي ها پروژه اي را طراحي كردند كه فرض بنيادين آن اين بود كه اگر بتوانند هدفمندي يارانه ها در ايران را با اعمال يك دور جديد از تحريم هاي ويژه، همراه كنند، اين بار ديگر، بي بروبرگرد يك تنش داخلي بسيار بزرگ در ايران ظهور خواهد كرد كه هم سياسيون را مقابل نظام قرار مي دهد و هم مردم را به دنبال آنها بسيج مي كند.
قطعنامه 1929 دقيقا در اين حال و هوا صادر شد. وقتي به محتواي قطعنامه 1929 نگاه مي كنيم روشن است كه اين قطعنامه در كنار يكي دو هدف ديگر (مانند مجازات سپاه و نشان دادن اجماع جهاني عليه ايران) به طور عمده روي اين موضوع متمركز است كه آسيب هاي احتمالي ناشي از اجراي طرح هدفمندي را تكميل كند. اين نكته اي است كه برخي از كارشناسان باريك انديش يكي دو روز پس از صدور قطعنامه و با مطالعه محتواي آن، به سرعت دريافتند. بهترين دليل بر اين مدعا هم اين است كه محتواي قطعنامه 1929 نشان مي دهد اصلي ترين هدف آن؛ 1- كم كردن درآمدهاي پولي ايران و 2- مختل كردن مجاري و كانال هاي وصول اين درآمدهاست يعني وارد كردن ضربه دقيقا به همان جايي كه دولت براي اجراي موفق طرح هدفمندي به آن نياز دارد. پس از برداشته شدن اين گام، نوبت به قدم بعدي رسيد. مطابق تقسيم كار انجام شده، قدم دوم اين بود كه سران فتنه در داخل بلافاصله پس از صدور قطعنامه وارد عمل شوند و با سلب همه تقصيرها از غرب، نظام را مقصر قطعنامه جلوه بدهند. دو بيانيه صادر شده توسط موسوي و كروبي در فاصله كمتر از يك هفته پس از قطعنامه 1929 نشان مي دهد آنها در اجراي ماموريتي كه به عهده گرفته بودند هيچ كم نگذاشتند. در آن بيانيه ها همه چيز هست به جز كوچكترين تعريض و طعنه به آمريكا و دوستانش و نتيجه اي هم كه پس از يك دور سياه نمايي كامل مي گيرند اين است كه از ناحيه غربي ها نيت سوئي در كار نيست و مردم اگر دنبال مقصر فشارهاي خارجي مي گردند بايد آن را در داخل كشور جست وجو كنند.
آمريكايي ها عقيده داشتند پس از برداشته شدن اين دو گام و گذشتن زماني حدود 6 ماه، نظام گرفتار يك انتخاب بسيار دشوار خواهد شد و اساسا چند سناريو بيشتر محتمل نخواهد بود: 1- يك ديدگاه اين بود كه ايران پس از مواجه شدن با تحريم ها، اجراي هدفمندي را به تعويق خواهد انداخت و آن وقت پس از چند ماه وقتي از برخي از بزرگترين منابع درآمدي خود محروم شد از پرداختن يارانه ها ناتوان مي شود و بحران داخلي كم كم آغاز خواهد شد. 2- ديدگاه ديگر اين بود كه ايران به ناچار و براي تلطيف تاثير تحريم ها هم كه شده هدفمندي را اجرا خواهد كرد كه در اين صورت يك شوك تورمي بسيار جدي به مردم وارد مي شود و باز هم ناآرامي ها احيا خواهد شد؛ اين ديدگاه طرفداران بيشتر داشت. 3- و نهايتا ديدگاه غالب اين بود كه اگر هدفمندي اجرا و با نتايج حاصل از اجراي تحريم ها تلفيق شود، سران فتنه در ايران اولا توان سياه نمايي بيشتر و وارد آوردن انتقادهاي قدرتمندتر به نظام را پيدا خواهند كرد و ثانيا مردم در اثر فشارهايي كه به آنها وارد مي شود مجددا به اين افراد رجوع خواهند كرد و بدنه اجتماعي آشوب دوباره احيا مي شود.
از يكشنبه گذشته به اين سو، مجالي فراهم شده تا همه اين طراحي ها يك جا به آزمون گذاشته شود و نتيجه اكنون پيش چشم همگان است. همه آنچه اتفاق افتاده اين است كه يك مورد به فهرست طويل اشتباه هاي محاسباتي غرب عليه ايران اضافه شده است. از روز يكشنبه كه اجراي طرح شروع شده هيچ پديده امنيتي قابل ذكري از هيچ كجاي ايران گزارش نشده است و مردم كاملا منطقي و سنجيده با موضوع برخورد كرده اند. غربي ها خود اذعان كرده اند كه چنين طرحي با اين ابعاد براي اولين بار است كه در جهان اجرا مي شود و مردم ايران هم نسبت به ساير ملت ها كاملا منحصربفرد رفتار كرده اند. موضوع آنقدر گيج كننده بوده كه براي يكي دو سايت مفلوك وابسته به جريان فتنه چاره اي جز قصه بافي هاي مفرح درباره «وقوع آشوب هاي بزرگ» در تهران باقي نمانده است!
اگر بخواهيم درباره علل اين آرامش حيرت انگيز بحث كنيم، كار به درازا خواهد كشيد. فقط از باب ايجاد يك نقطه شروع براي بحثي مبسوط در اين باره مي توان به 2 عامل عمده اشاره كرد:
اول- نكته اي كه ظاهرا تحليلگران اطلاعاتي غربي قادر به درك آن نيستند اين است كه ناآرامي هاي سال 88 ظرفيت هرگونه آشوب و ناآرامي جديد در تهران را كاملا از بين برده و مردم چنان تنفري از آن بساط و بانيان آن پيدا كرده اند كه بي گمان ديگر هرگز خيابان را به عنوان محلي براي اصلاح امور بر نخواهند گزيد.
دوم- فتنه سال 88 فرصتي براي مردم ايجاد كرد تا به خوبي دريابند كه به چه كسي تا كجا مي توانند اعتماد كنند. ماحصل اعتماد بخشي از طبقه متوسط شهري به جريان فتنه در سال 88 جز اين نبود كه ديدند اين جماعت نهايتا نه دغدغه ملك و ملت دارند و نه از دين و ايمان بويي برده اند. روشن شدن تكليف دروغگويان و خائنان، باعث شده اكنون ملت با آسودگي به نظام اعتماد كنند و اين اعتماد زيرساخت آرامشي است كه پس از طرح هدفمندي شاهد آن هستيم.
هنوز مانده است تا دشمنان دريابند كه مكر خداوند چه بر سر مكر آنها آورده است!
مهدي محمدي

 



نيويورك تايمز با اشاره به سردرگمي واشنگتن:
آمريكا در 10 سال گذشته هزاران بار تحريم ايران را نقض كرده است

يك روزنامه معتبر آمريكايي گزارش داد كه دولتهاي آمريكا در 10 سال گذشته حدود ده هزار بار عمدا دستور نقض تحريم هاي اعمال شده عليه ايران را صادر كرده اند.
اين روزنامه در مقاله اي به قلم جوبكر كه در روز 3 دي 1389 (24دسامبر 2010) منتشر كرده مي نويسد: « با وجود تحريم هاي تجاري اعمال شده دولت آمريكا طي دهه گذشته به شركت هاي آمريكايي اجازه داده است تجارت ميلياردها دلاري با ايران و كشورهاي ديگري داشته باشند كه نامشان در فهرست سياه آمريكا است.»
نيويورك تايمز ادامه داده است: «يك دفتر تقريبا ناشناخته وابسته به وزارت خزانه داري آمريكا حدود ده هزار مجوز براي معامله با كشورهايي صادر كرده است كه دور از دسترس شركتهاي آمريكايي بوده اند. اكثر اين مجوزها طبق قانوني صادر شد كه تاريخ آن به يك دهه قبل باز مي گردد و اجازه مستثني كردن كمك هاي زراعي، بشردوستانه و پزشكي را از تحريم ها مي دهد.»
بكر درباره علت وقوع اين امر نوشته است: «اين قانون كه با اعمال نفوذ لابي زراعي و ديگر گروههاي صنعتي به تصويب رسيد چنان وسيع تدوين شده است كه دامنه كمك هاي بشردوستانه مجاز بسياري اقلام ديگر از جمله سيگار، آدامس، سس، داروهاي كاهش وزن، مكمل هاي بدنسازي و تجهيزات ورزشي را كه به موسسه آموزش دهنده ورزشكاران المپيك ايران فروخته شد شامل مي شود. صدها مجوز ديگر نيز به اين علت صادر شد كه يك ملاك معتبر داشتند يعني تشخيص داده شد كه در جهت اهداف سياست خارجي آمريكا بودند از جمله كمك هاي غذايي به كره شمالي يا بهبود ارتباط با اينترنت و تقويت دموكراسي در ايران اما در بررسي صورت گرفته مواردي مشخص شد كه در آنها مزاياي سياست خارجي به طور قابل ملاحظه اي كمتر مشهود بود. در يك نمونه به يك شركت آمريكايي اجازه شركت در مناقصه احداث يك خط لوله داده شد كه به ايران در فروش گاز طبيعي اش به اروپا كمك مي كرد، گرچه آمريكا با چنين پروژه هايي مخالف است. چند شركت آمريكايي ديگر مجوز معامله با شركتهاي خارجي را دريافت كردند كه گفته مي شد در فعاليت هاي تكثير تسليحاتي دخالت داشتند.»
اجراي تحريم هاي آمريكا برعهده دفتر كنترل دارايي هاي خارجي وابسته به وزارت خزانه داري است كه مي تواند با راهنمايي وزارت خارجه استثنائاتي قائل شود.
استوارت لوي، مسئول پروژه تحريم ايران در دولت آمريكا اين اتفاق را تاييد كرده و در توجيه آن گفته است: «به گفته لوي استثنائات وضع شده به آمريكا در اين استدلال كمك كرده است كه با دولت ايران مخالف است نه مردم آن. اين امر به نوبه خود به جلب حمايت بين المللي از تحريم هاي مالي كمك كرده است.»
در كنار لوي وزارت خزانه داري آمريكا هم ضمن پذيرش اين مطلب سعي كرد از عملكرد خود در اجراي تحريم ها عليه ايران دفاع كند. آنطور كه خبرگزاري فرانسه روز جمعه 3 دي از واشنگتن گزارش داده، يك مسئول وزارت خزانه داري آمريكا گفت: «اكثر مواردي كه نيويورك تايمز به آنها اشاره داشته براساس قانوني به تصويب رسيده است كه وزارت خزانه داري را ملزم مي دارد براي صدور محصولات كشاورزي و كمك هاي پزشكي و بشردوستانه به ايران و سودان مجوز صادر كند. اين مسئول وزارت خزانه داري آمريكا كه خواست نامش فاش نشود گفت در وزارت خزانه داري هيچ گونه چشم پوشي از قوانين تحريمي آمريكا عليه كشورهاي مزبور صورت نگرفته است.»
با اين حال خبرگزاري فرانسه اين موضوع را يادآوري كرده كه شماري از مجوزها هم يافت شده اند كه هيچ گونه ارتباطي با اهداف سياست خارجي آمريكا ندارند.
مسئول وزارت خزانه داري آمريكا كه با خبرگزاري فرانسه گفت وگو مي كرد، اضافه كرده است: «در اكثر مواردي كه تصميم گرفته شده است به شركت هاي آمريكايي اجازه داده شود با يك كشور تحريم شده معامله كنند وضعيت ويژه اي حكمفرما بوده است. براي مثال به شركتهاي آمريكايي مجوز داده شده است قراردادهاي موجود خود را به پايان برسانند يا آنها را قطع كنند. گاهي اوقات نيز مسئله صادرات مواد آموزشي مطرح بوده است. تمام اين مجوزها در راستاي تامين امنيت ملي و اهداف سياست خارجي آمريكا صادر شده اند. در هيچ يك از اين موارد صدور مجوز با هدف تامين منافع تجاري براي كشورهاي مورد تحريم صورت نگرفته است.»
به عقيده اين كارشناسان، انتشار اين قبيل گزارشها نشان مي دهد امكان عملي اجراي يك تحريم فراگير عليه ايران حتي در خود آمريكا هم وجود ندارد چه رسد به اينكه آمريكايي ها توقع داشته باشند تمام جهان آنطور كه آنها مي خواهند با ايران رفتار كند.

 



قبر (گفت و شنود)

گفت: برخي از عوامل فتنه براي مقامات آمريكايي پيغام فرستاده و گله كرده اند كه چرا مانند اوايل كار از آنها حمايت نمي كنند؟!
گفتم: عجب خل و چل هايي هستند اين سران فتنه. وقتي آمريكا ديد خودش نمي تواند هيچ غلطي بكند، منافقين جديد را به ميدان آورد و حالا كه متوجه شده از دست آنها هم هيچ غلطي برنمي آيد، ديگر دليلي نمي بيند كه مثل گذشته برايشان هزينه كند.
گفت: يكي از سايت هاي ضد انقلابي با حالتي دردمندانه نوشته است؛ آمريكايي ها با حمايت آشكار خود از جنبش سبز، ما را به آينده اميدوار كرده بودند ولي حالا معلوم شده كه خودشان هم در برابر جمهوري اسلامي به بن بست رسيده اند و در اين ميان فقط هزينه و تبعات وابستگي جنبش به بيگانگان را به ما تحميل كرده اند.
گفتم: مورچه براي قدرت نمايي با يك فيل ازدواج كرده بود. از قضا، شيري به فيل حمله كرد و فيل در حال فرار از دره پرت شد و مرد. مورچه براي مامان و باباش نامه نوشت كه بدبخت شدم! از اين ازدواج كه چيزي عايدم نشد، اما حالا براي اعلام وفاداري به شوهر سابقم بايد تا آخر عمر زور بزنم و براش قبر بكنم.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ جا دارد به شجاعت و همت دولت به خاطر اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تبريك گفت. فراموش نكرده ايم كه دولتهاي قبلي توانايي اجراي اين طرح را پيدا نكردند. اما اين دولت با همراهي مردم توانست اين كار بزرگ را آغاز كند.
حق شناس از گز بلخار
¤ اميد است رئيس جمهور محترم همچنانكه وعده داده انداز فرصت هدفمندي يارانه ها استفاده مطلوب را برده و نسبت به بهبود وضع رفاه قشر مستضعف جامعه توجه بيشتري شود.
صادقي
¤ اتهام آمريكايي ها به ايران مبني بر اينكه مسئولين ايران دنبال جنگ افزارهاي هسته اي هستند از دروغ هاي بزرگي است كه در اثبات آن گير افتاده اند. در ضمن اگر بمب اتم قدرت مي آورد آمريكا با داشتن اين سلاح نبايستي امروز اين قدر ناتوان مي شد و تحليل مي رفت.
قاجار
¤ دولت انگليس در نحوه برخورد با دانشجويانش رياكاري خودش در قبال حقوق بشر را نشان داد. آنها ثابت كردند كه حتي با الفباي حقوق بشر هم آشنا نيستند.
قديمي از تبريز
¤ جانبازان شيميايي فاقد درصد جانبازي حتي از بيمه هم محروم بوده و براي امور درماني خود با تنگناهاي فراواني روبه رويند. لطفا رسيدگي شود.
مهدي بني هاشم
¤ با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها، مشغله بانكها بسيار شديد شده و به همين دليل به كارمندان بانكها حتي مرخصي استعلاجي هم داده نمي شود. اين برنامه ريزي نوعي اجحاف در حق كارمندان بانكهاست.
جمال طاهرپور
¤ خواهشمند است كنتورهاي مشترك واحدهاي مسكوني مجتمع ها مستقل شود تا انگيزه مردم براي صرفه جويي بيشتر افزايش يابد.
واقفي
¤ با توجه به اينكه حجم خودروهاي موجود در تهران از ظرفيت خيابان هاي اين شهر بسيار بيشتر است، لازم است كه قانون ممنوعيت حركت خودروهاي تك سرنشين اجرا شود.
نادري
¤ علت عدم موفقيت بسياري از افراد ثبت نام نكرده در طرح هدفمندسازي يارانه ها پاسخگو نبودن و نپذيرفتن ثبت نام از سوي سايت مربوطه بوده است.
يك شهروند
¤ 25 آذرماه با قطار... تبريز از مشهد به تهران سفر كرديم. علاوه بر اينكه بخاري قطار كار نمي كرد، پتو و بالش آن نيز بسيار كثيف بودند. وقتي مسئله را با رئيس قطار در ميان گذاشتيم پاسخ داد كه اين قطارها را اسپانيايي ها قصد داشتند دور بريزند، اما ايران آنها را خريد.آيا اين مسئله در شان مردم ايران است؟
حريري
¤ چند ماهي است تيم دوچرخه سواري مختلط آقايان و خانم ها با لباس هاي غيرمعمول در خيابان هاي اطراف ورزشگاه آزادي در حال تمرين مشاهده مي شوند. اين موضوع به دليل رعايت نشدن شئونات اسلامي بايد رسيدگي شود.
4794---0912
¤ سه سال است كه در آتش نشاني يكي از بنادر كشور مشغول به كار هستم. بنويسيد هنوز دستور رياست محترم جمهوري مبني بر لغو قراردادهاي شركتي و اقدام به قراردادهاي مستقيم دستگاهها با نيروها تحقق پيدا نكرده است.
7966---0911
¤ ارتش و سپاه براي سربازاني كه در دوران دفاع مقدس خدمت خود را در مناطق جنگي گذرانده اند اقدام به صدور كارت ايثار مي كنند. ولي در نيروي انتظامي اين كار صورت نمي گيرد. چرا؟
3492---0918
¤ جاي تاسف دارد كه در فوتبال كشور ميلياردها تومان سرمايه گذاري و هزينه مي شود ولي دست آخر موفق به كسب مدال طلا در مسابقات آسيايي چين هم نمي شوند.
9305---0936
¤ اكثر وسايل نقليه گازوئيل سوز در كار جابجايي بار يا مسافر مشغول هستند. بنابراين بهتر بود كه قيمت گازوئيل را افزايش نمي دادند.
يك راننده كاميون
¤ حق اين است كه سربازان متاهل بعد از طي دوره آموزش براي ادامه خدمت به شهر محل سكونت خودشان اعزام بشوند ولي گاهي به اين امر توجه نمي شود. از مسئولين مربوطه در اين مورد تقاضاي مساعدت داريم.
6159---0939
¤ براي تفكيك كنتور برق منزل مسكوني خويش به اداره برق كرج مراجعه كردم علاوه بر هزينه انشعاب و پول كنتور مبلغ 150 هزار تومان براي حساب كنتور از بنده پول خواستند. يك كارگر ساده اين مبلغ گزاف را چگونه بپردازد.
3989---0919
¤ در برخي روستاهاي دورافتاده كشور نيز با اينكه هنوز امكانات ضعيف است، اما مردم داراي ماهواره هستند. اين مسئله ممكن است آسيب هاي فرهنگي فراواني به مردم بزند. به همين دليل لازم است كه مسئولان فكر چاره اي براي رفع اين مسئله نمايند.
يك دانشجو
¤ فروش فيلم ها و محصولات صوتي و تصويري در سوپرماركت ها و مغازه ها، لطمه اقتصادي فراواني به مراكز مخصوص فروش اين محصولات زده است. لازم است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت بازرگاني فكر چاره اي براي اين مسئله نمايند.
صادق دين پرور

 



گزارش خبري كيهان
خبرهاي ضد و نقيض از دستگيري جانشين عبدالمالك ريگي در پاكستان

سرويس سياسي-
سركرده گروهك ريگي به همراه 14 عضو اين گروهك تروريستي در پاكستان دستگير شدند.
منابع خبري خارجي و داخلي از دستگيري «محمدظاهر ريگي» و 14 عضو گروهك تروريستي «جندالشيطان» توسط ارتش پاكستان خبر دادند. اين خبر را نخستين بار شبكه تلويزيوني «جيو» پاكستان منتشر كرد. «محمد ظاهر» سركرده فعلي گروهك ريگي است كه پس از اعدام عبدالمالك ريگي، به عنوان جانشين وي معرفي شده بود.
در پي جنايت تاسوعاي حسيني در شهرستان چابهار به دست تروريست هاي اين گروهك كه به شهادت حدود 40 تن و جراحت تعداد بيشتري انجاميد، مقامات عالي رتبه نظامي كشورمان به اسلام آباد، در مورد لزوم برخورد عملي با اين گروهك تروريستي هشدارهاي جدي دادند.
در يكي از اين واكنش ها، سرلشكر فيروزآبادي- رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح- اعلام كرد در صورت اقدام نكردن پاكستان براي كنترل مرزهايش و جلوگيري نكردن از فعاليت هاي تروريستي، ايران از حق مشروع خود استفاده خواهد كرد.
گفتني است تا لحظه تنظيم اين خبر- شامگاه ديروز- مقامات رسمي كشور از تاييد نهايي آن خودداري كرده اند، اما شواهد حاكي از صحت آن است.
اظهارات استاندار سيستان و بلوچستان درباره دستگيري برادر عبدالمالك
استاندار سيستان و بلوچستان گفت : تمام دستگاه هاي مربوطه در استان و سطح كشور در تلاش هستند تا حقي از مردم سيستان و بلوچستان و علي الخصوص خانواده هاي آسيب ديده از حوادث تروريستي اين استان ضايع نشود.
به گزارش خبرنگار كيهان از زاهدان مهندس علي محمد آزاد افزود: مدت هاست كه مسئولين كشور و سيستان و بلوچستان با جديت با مقامهاي پاكستان براي دستگيري سركرده گروهك و باقيمانده اعضاي آنها مذاكره كرده اند.
استاندار سيستان و بلوچستان در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار كيهان با اشاره به انتشار خبري به نقل از وي در يكي از رسانه هاي كشور مبني بر تكذيب خبر دستگيري سركرده گروهك تروريستي، گفت: بنده به هيچ عنوان اين خبر را تكذيب نكرده ام بلكه گفته ام هنوز به صورت رسمي اين خبر از سوي مقامهاي ايالت بلوچستان پاكستان به ما اعلام نشده است.
آزاد ضمن اشاره به گفت و گوي صريح رئيس جمهور با نخست وزير پاكستان اظهار داشت: اين گفت وگو تاثير بسزايي در جديت مقام هاي پاكستان براي مقابله با تروريست داشته است .
وي تاكيد كرد : تلاش ديپلماتيك به صورت مضاعف از زمان اطلاع انتشار اين خبر گرفته شده و با تمام توان از حقوق خانواده هاي داغدار شهدا حمايت خواهيم كرد.
رئيس شوراي تامين استان تصريح كرد: طرف پاكستاني در طول تمام مذاكرات انجام شده قول مساعد براي همكاري داده است كه هم اينك زمان اجراي تعهدات اين كشور در قبال ملت ايران رسيده است.
استاندار با اشاره به پخش اخبار دستگيري سركرده گروهك ريگي در رسانه هاي پاكستان افزود: همكاري دو كشور مسلمان ايران و پاكستان در قبال تروريسم و افراط گري هاي مذهبي منوط به دوره زماني خاصي نمي باشد و اين موضوع با توجه به انتشار خبر دستگيري سركرده گروهك جندالشيطان در رسانه هاي رسمي اين كشور آن را فقط وارد مرحله جديدتري از ادامه همكاري ها براي خشكاندن تروريسم در منطقه خواهد كرد.
وي خاطر نشان كرد: تمامي دستگاه هاي امنيتي و سياسي كشور براي ريشه كني تروريسم در خاك پاكستان آماده همكاري مي باشند و پروژه دستگيري اعضاي گروهك جندالشيطان مي تواند هرچه بيشتر براي ريشه كني افراط گري در منطقه و دو كشور كمك كند.
آزاد تاكيد كرد: تلاش دو كشور براي مقابله با ترورسيم بايد تا نابودي همه تروريست ها با هر آرم و مسلكي ادامه پيدا كند.
وي تصريح كرد: افكار عمومي ايران منتظر انجام تعهدات از طرف كشور مسلمان و برادر پاكستان بوده و در اين ميان جمهوري اسلامي تمامي شرايط را رصد خواهد كرد و شيطنت هاي مغرضانه را خارج از چارچوب مذاكرات انجام شده با طرف پاكستاني بي پاسخ نخواهد گذاشت.

 



پدر يكي ا ز شهداي پس از انتخابات: هتك حرمت عاشوراي 88 سنگين تر از داغ فرزندم بود

پدر شهيد محمدحسين فيض با تجليل از حماسه 9 دي گفت: بي حرمتي فتنه گران به روز عاشورا سنگين تر از داغ فرزندم بود.
غلامرضا فيض كه سال گذشته فرزندش در جريان فتنه گري آشوبگران به شهادت رسيد در گفت وگو با فارس اظهار داشت: متاسفانه در روز عاشورا 88 اتفاقي ناباورانه رخ داد: فتنه گران كه ادعاي قانون گرايي مي كردند، پاي خود را فراتر از حد و مرز خود گذاشتند؛ حركتي هماهنگ با دشمن انجام دادند و به ولايت، روز عاشورا و ارزش هاي ملت ايران هتك حركت كردند.
وي بيان داشت: با اين حركت پرده از چهره دشمنان داخلي و منافقان برداشته شد؛ مردم آگاه شدند كه فتنه گران قصد براندازي نظام را دارند، توطئه حساب شده اي را دنبال مي كنند لذا از آنها بريدند و براي اينكه به دشمنان ثابت كنند، سكوتشان تا آن زمان فقط به دليل فرمان مقام معظم رهبري بود تا كار با روش قانون پيش برود، با يك حضور جانانه و حماسي به صحنه آمدند و ثابت كردند كه ما نظام مقدس جمهوري اسلامي را دوست داريم و تابع ولي فقيه هستيم.
فيض با بيان اينكه كساني كه بخواهند در مقابل نظام بايستند يا عليه نظام مخالفت كنند، مانند كف روي آب هستند و دوام ندارند، گفت: مردم با حضور خود در حماسه 9 دي يك بار ديگر نشان دادند كه انقلاب را دوست دارند و حاضرند اگر رهبري فرمان دهد يك روزه بساط فتنه گران را جمع كنند.

 



خودكشي دستجمعي اصحاب حلقه درازگوش در لندن (خبر ويژه)

حلقه ماسوني لندن دو سناريوي همزمان را عليه آيت الله هاشمي رفسنجاني به اجرا گذاشت. سايت جرس در اين سناريوي دوسويه از يك طرف به ستايش از هاشمي رفسنجاني پرداخت و در مطلب دوم، با نسبت دادن خبري به دروغ تلاش كرد وي را همچنان همراه فتنه گران نشان دهد. اين خبر دروغ البته رسوايي تازه اي را براي ارگان حلقه لندن به بار آورد.
جرس طبق خبر مذكور - به نقل از منابع خبري در تهران- مدعي شده بود هاشمي رفسنجاني در ديدار با جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه قم كه قبل از ماه محرم انجام شده گفته است «قانون اساسي اشكالات جدي دارد و بايد اصلاح شود ... با وضع مديريت كشور نتيجه اي جز سقوط در طالع آن متصور نيست و اگر در آينده شاهد نظام سكولار باشيم، دور از انتظار نخواهد بود.»
به دنبال اين دروغ پراكني دفتر اداره كل روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت ضمن تكذيب صريح ادعاي مذكور اعلام كرد: «چند سايت خارجي فارسي زبان خبري را در خصوص ديدار جمعي از فضلا و طلاب حوزه علميه قم با آيت الله هاشمي رفسنجاني نقل كرده اند كه اصل ديدار منتشر شده در آن، خلاف واقع بوده و اكيداً تكذيب مي گردد و اين امر قطعا نشانگر يك توطئه جديد در خصوص القاي اختلافات در بين مسئولان عالي رتبه و تفرقه بين مردم مي باشد.»
جرس پيش از اين هم در رسوايي هاي مشابهي نقش آفريني كرده بود از جمله جعل نامه و انتساب آن به آيت الله آملي لاريجاني كه با تودهني جانانه رئيس قوه قضائيه مواجه شد. از اين قبيل دروغ پراكني ها به وفور در كارنامه كوتاه جرس ثبت شده است.
به دنبال اين افتضاح و واكنش معنادار دفتر آقاي هاشمي، جرس به اقدام فريبكارانه ديگري دست زد و به واسطه يكي از ميرزا بنويس هاي خود - كه معمولا به فرموده در رد و اثبات مي نويسد - به ستايش از هاشمي رفسنجاني پرداخت. ابراهيم نبوي (طنزنويس فراري) در اين مطلب سفارشي، مدعي شد منظور اكبر گنجي از عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي، هاشمي رفسنجاني نبوده است! وي همچنين مدعي شد كشور رو به فروپاشي است! و فقط هاشمي مي تواند كشور را نجات دهد.
در پي انتشار مجدد اين نوشته در سايت ضد انقلابي «بالاترين» كاربران بالاترين واكنش هاي جالبي نشان دادند؛ از جمله «چي شده نبوي باز افسار پاره كرده ... اين آقاي نبوي ابتدا گفتند آنها كه در سال 67 اعدام شدند حقشان جز مرگ نبود. بعد هم پاچه گنجي را گرفت كه چرا نگفتي رفسنجاني عاليجناب سرخپوش نبوده ... ابراهيم نبوي شنگول! تو كه توبه كرده بودي و گفته بودي ديگه از مسكرات استفاده نمي كني و حداقل وقتي مستي ديگه دست به قلم نمي زني و اگر در زمان مستي دست به قلم زدي حداقل تئوري مزخرف منتشر نمي كني و اگر هم كردي نمي فرستي روي وب، تو هم كه قولت قول نيست ... اين نبوي همان نيست كه پارسال مي خواست تهران اسب تروا پياده كند! ببين ابراهيم خان جان! هنوز جاي 22 بهمن پارسالم درد مي كند؟!... البته دلارهاي مهدي هاشمي هم باعث ميشه آدم فعال تر قلم بزنه و بيشتر چرت و پرت تحويل مردم بده ... اين آقاي نبوي گويا فراموش كرده كه شخص خود ايشان اولين كسي بود كه در طي انتخابات مجلس ششم، و هنگامي كه رفسنجاني راي نياورد و او را در رده 30 ام قرار دادند، در روزنامه «جامعه» به ايشان لقب «ننه سي» داد و حالا مدعي رفسنجاني مي شود! واقعا كه يك فرد تا چه حد مي تواند دروغ گو و حقه باز و مزدور باشد؟ به اين دلقك بايد گفت كه برو عمو بساط حقه بازيهايت را در جاي ديگري بينداز، اگر تو حافظه ات را از دست داده اي، هنوز هستند كساني كه سابقه كثيف تو را كه در مقابل دانشگاه با زنجير بصورت دختران و پسران جوان ميزدي... از كي تا حالا ابراهيم نبوي «تحليلگر» شده؟ تا جايي كه خود ايشان هم مدعي است، كارش طنزنويسي بوده، اما «تحليلگر» ديگر چه صيغه اي است؟... اين آقا با اسب تروا در آن روز باعث شد صد نفر دستگير بشن و پشت جنبش به زمين ماليده بشه، كسي نيست اونو بازخواست كنه؟... چه نوشابه اي باز مي كنه اين آقا ابراهيم... پروژه اسب تروا و كنفرانس مطبوعاتي به همراه مهاجراني در اين باره هنوز يادمون نرفته، باز خوبه نمي گذاري حافظه مون پاك بشه و داغ دلمون رو تازه مي كني»....
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي خودنويس به قلم يكي از نويسندگان گويانيوز و با اشاره به ركوردشكني حلقه لندن و سايت جرس در انتشار دروغ هاي شاخدار نوشت: اخيرا در اينترنت يك آگهي منتشر شده مبني بر استخدام خبرنگار محقق براي تحقيق درباره سنديت اخباري كه در اينترنت منتشر مي شود. والله ما همه جور خبرنگاري ديده بوديم الا اين جوري اش را. وقتي مخملباف به اسم نقل از «كارمند سابق بيت رهبري» متني را منتشر مي كند، به تشخيص خودمان بايد به عقل سليم مراجعه كنيم و ببينيم با عقل جور در مي آيد. من وقتي مقاله مخملباف زير عنوان رازهاي زندگي خامنه اي ]منتشره در گويانيوز[ را خواندم و به عقل سليم مراجعه كردم، ديدم عقلم مي گويد «من جاي تو باشم چنين حرف هاي ابلهانه اي را منتشر نمي كنم كه منتشر كردي و آبرويت رفت، كاسه كوزه را سر من نشكني». آن خبر ادعا مي كرد «آيت الله خامنه اي 170 عصاي آنتيك دارد كه يك ميليون و دويست هزار دلار قيمت گذاري شده است و...» وقتي از عقل سليم درباره چنين خبري سوال مي كنم نگاه چپ چپ به من مي اندازد و با انگشت به گيجگاهش مي زند و مي گويد «مي خواهي مخاطبانت بگويند عقل نداري؟! يا عقل توي سرت كم است؟!»؛ خبري مثل خبر ادعايي جرس كه مدعي بود صادق لاريجاني نامه بسيار مهم و اعتراضي به رهبر جمهوري اسلامي نوشته است. يا آن يكي خبر جرس درباره سفر رهبري به قم و تمهيد جانشيني پسرش! عقل سليم در برابر چنين چيزهايي، با آدم قهر مي كند و مي گويد «مسخره بازي درآورده اي يا مرا احمق فرض كرده اي؟! مگر من خل و ديوانه ام كه از اين چيزها به من مي دهي. برو كمي مغزت را پوليش بزن»! چرا بايد عقل سليم اهل خبر و نظر چنان خبرسازي هاي احمقانه اي را باور كند؟


 



تنازع بقا در شبكه عنكبوت (خبر ويژه)

ريزش كاربران رسانه هاي ضد انقلاب و اخراج 200 كاربر سايت بالاترين به بحث هاي جالبي در ميان اين رسانه ها دامن زده است.
پيش از اين مهدي يحيي نژاد از دست اندركاران بالاترين خبر داده بود كه توهين صريح به ارزش هاي اسلامي باعث جدايي طيفي قابل توجه از كاربران بالاترين شده ] در تناقض با اهداف فتنه سبز بوده[ و به همين دليل، كنترل هايي صورت مي گيرد. در كنار اين واقعيت معلوم شدن ماهيت وابسته و عقبه استكباري شبكه رسانه هاي ضد انقلاب (از جمله بالاترين) از يك سو و آشكار شدن «كذاب» بودن اين شبكه عنكبوتي به ويژه در فتنه سبز از دلايل ديگر «ريزش ها» و «اخراج» كاربران بوده است. در همين حال سايت هاي ضد انقلابي گويانيوز و خودنويس هر يك از زاويه اي به اين روند رو به نزول پرداخته اند.
گويانيوز در تحليلي يادآور شده است: بايد از آقاي يحيي نژاد پرسيد بلاك كردن دعوت نامه هاي اعضا بر مبناي كدام منطق صورت گرفته است؟ آيا باز هم نبود امكانات فني را بهانه مي كنيد؟ افراد حذف شده اغلب كاربراني معترض هستند كه به سياست هاي شما اعتراض دارند؟ شما با چه دليلي دست به قلع و قمع زده ايد؟
در همين حال به گزارش بولتن نيوز، وضعيت جديد بالاترين نشان دهنده سرخوردگي كاربراني است كه سال گذشته به دنبال تحولات و حوادث بعد از انتخابات، در فضاي اينترنت مطالب بسياري در مورد انتخابات براي گفتن داشته اند. اما حالا كه دچار سرخوردگي شده اند و بعد از توقف جريانات موسوم به موج سبز، عمدتاً حرفي براي گفتن ندارند و كساني كه دوران گذشته بالاترين را شاهد بوده اند، پيشنهاد كرده اند كه مديران بالاترين، طرح پاكسازي سايت را با همين سرعت و با همين قاطعيت دنبال كرده و به فرجام برسانند.
اما سايت خودنويس ابعاد ديگري از پشت پرده بالاترين را منتشر كرده و تأكيد مي كند «رسانه هاي منسوب به اصلاح طلبان در خارج كشور با دخالت مستقيم دولت هاي غربي است كه گسترش مي يابد.» خودنويس سپس تأكيد مي كند: اتفاق بالاترين مبني بر رويكردي است كه اصلاح طلبان در خارج كشور و پس از حوادث انتخاباتي ايفا مي كنند. چه طور مي توان به طيفي قليل اجازه داد تا با استفاده از منابع مالي حاصل از نزديك به سي سال حضور در مناصب اجرايي در جمهوري اسلامي، اين چنين در خارج از كشور گرد و خاك به پا كنند. پس از تجميع جريان هاي اپوزيسيون زير چتر جنبش سبز اكنون غرب تنها آلترناتيو موجود در برابر حكومت ايران را جنبش سبز مي داند و تلاش هاي رسانه اي اصلاح طلبان براي مصادره جنبش سبز در حقيقت تلاش براي تحميل خود به عنوان تنها آلترناتيو در نظر فعالين سياسي غرب است. اين در حالي است كه در ميان انبوه سايت هاي نامي و پربازديد با پسوند و پيشوند سبز كه عمدتاً در حال كپي كردن مطالب گزينشي و سفارشي اصلاح طلبان از روي يكديگر هستند، حتي يك رسانه مستقل وجود ندارد.
خودنويس در ادامه با شرح نمونه هايي از ترفندهاي سايت بالاترين در دروغگويي و وارونه نمايي مي نويسد؛ حكايت رسانه هاي اصلاح طلب در خارج از ايران تلاش يك گروه ورشكسته سياسي است كه با پول و وارونه نشان دادن حقايق جاري در خيابان هاي ايران قصد دارد در غرب براي خود مشروعيت جعلي بخرد و در عين حال گوشه چشمي نيز به مديريت حوادث داخل دارد تا مبادا اتفاق غيرمنتظره اي همچون عاشوراي 88 در انتظار نباشد. اكنون جاي اين پرسش است كه علي رغم اعمال سركوب نرم گسترده رسانه اي كه توسط مجموعه اصلاح طلب در قالب اپوزيسيون صورت مي گيرد، چگونه است كه در غرب هر جا تصميم گرفته شد كه بودجه اي به ترويج آزادي بيان در ايران اختصاص يابد سهم اصلاح طلبان شد؟!

 



آمريكا و اسرائيل: كنار ماموران خود در ايران ايستاده ايم (خبر ويژه)

وزير خارجه آمريكا براي چندمين بار ضمن حمايت از گروهك هاي ضدانقلاب تاكيد كرد: واشنگتن در كنار مخالفان جمهوري اسلامي ايستاده است.
هيلاري كلينتون گفت: ما براي همه مخالفاني كه براي شنيده شدن صداي خود و براي آزادي و حقوق بشر مبارزه مي كنند مي گوييم كه شما تنها نيستيد و آمريكا پشتيبان شماست.
ادعاي حمايت از آزادي و حقوق بشر در حالي است كه آمريكا در سراسر خاورميانه بزرگ در كنار ديكتاتورها و كودتاگراني ايستاده كه با سركوب دموكراسي و حقوق بشر توانسته زمام قدرت را حفظ كنند. اين رژيم همچنين در هر جاي دنيا و منطقه كه حكومتي بر مبناي مردم سالاري تشكيل شده و مستقل از كاخ سفيد مشي مي كند، به دشمني برخاسته است.
همزمان با اظهارات كلينتون، يوري لوبراني مشاور وزارت دفاع رژيم صهيونيستي و آخرين سفير اين رژيم نزد رژيم پهلوي در سخنان مشابهي به حمايت از اپوزيسيون و فتنه سبز پرداخت و گفت: در حقيقت آنها (مخالفان و اپوزيسيون) تنها ماموراني هستند كه مي توانند رژيم تهران را تغيير دهند.
وي كه در نشست 3 روزه «مقابله با تهديد ايران» در واشنگتن سخن مي گفت، اضافه كرد: تحريم ها به تنهايي كافي نيست. ما وظيفه داريم مخالفان را كمك كنيم و به آنها قوت قلب بدهيم. آنها بايد بدانند تنها نيستند و حامياني دارند. به نظر من كشورهاي اروپايي در اين باره كوتاهي كرده اند.
لوبراني با بيان اين كه احمدي نژاد بسيار زيرك است، ادامه داد: رژيم ايران تنها در صدد براندازي اسرائيل نيست بلكه هدف اصلي براندازي ارزش هاي غربي است. رژيم ايران هم اكنون خود را يك ابرقدرت كوچك مي داند.
اذعان لوبراني به عدم اثرگذاري جدي تحريم ها در حالي است كه آويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل هم در مصاحبه با نيوزويك، گفته است: تحريم ها جلودار ايران نيست و ايران هسته اي را با اين تحريم ها نمي توان متوقف كرد.
وي گفت: تحريم هاي كنوني، هر اندازه هم كه گسترده تر شوند براي بازداشتن ايران از ادامه برنامه هاي هسته اي كافي نخواهد بود و ترديدي نيست كه ايران همچنان در راه هسته اي شدن گام برمي دارد.
تاكيد مقامات آمريكايي و اسرائيلي بر لزوم حمايت از فتنه سبز يادآور اظهارات سال گذشته شيمون پرز و نتانياهو است. سال گذشته رئيس رژيم صهيونيستي تصريح كرده بود كه جنگ با جمهوري اسلامي از داخل مرزهاي ايران آغاز مي شود و اپوزيسيون سبز به نيابت از اسرائيل با جمهوري اسلامي مي جنگد. نخست وزير اين رژيم هم گفته بود جنبش سبز سرمايه بزرگ اسرائيل است.

 



يعني جان يك زن از جان نيم ميليون كشته عراقي باارزش تر است؟! (خبر ويژه)

بشار اسد رئيس جمهور سوريه در گفت وگو با روزنامه «بيلد» آلمان و در پي اصرار خبرنگار مبني بر گرفتن موضع اخيروي عليه حكم اعدام سكينه-م (متهم به زناي محصنه و قتل همسر خود)، اظهار داشت: شما غربي ها چطور نگران جان يك زن ايراني هستيد اما نيم ميليون كشته عراقي را براحتي فراموش مي كنيد؟ به نظر شما آيا نيم ميليون شهروندي كه تاكنون در عراق كشته شده اند، تصويري است كه غرب مي خواهد از خود به نمايش بگذارد و آيا اگر بخواهيم همين پرسش را در مورد افغانستان مطرح كنيم، پاسخي در موردش وجود دارد؟
رئيس جمهور سوريه گفت: اين، نمي شود كه چون شما با مسئله اي در يك كشور موافق نيستيد، پس كل آن كشور يا فرهنگ آن، مشكل دارد. چون همين الان در سوريه نيز مواردي وجود دارد كه شما آن را برنمي تابيد.
رئيس جمهور سوريه در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه نظر شما درباره برنامه هسته اي ايران چيست؟
گفت: ايران يك كشور بسيار مهم در اين منطقه است، چه بخواهيم يا نخواهيم بايد با اين مسئله به نوعي كنار بياييم. ايران به دنبال سلاح اتمي نيست. البته مي توان در مورد آنچه كه ايران در حال انجامش است، تحقيق و بررسي كرد و اين مسئله اي است كه ايرانيها نيز حاضر به پذيرش اش هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14