(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 دی 1389- شماره 19822

دوماي روسيه پيمان استارت 2 را در سه مرحله تصويب مي كند
حمله افراد مسلح به سفارت آمريكا و كاخ رياست جمهوري افغانستان ناكام ماند
البرادعي خطاب به مبارك صداي اعتراض مردم را بشنويد
خالد مشعل : ما فقط كشور فلسطين به پايتختي قدس را مي پذيريم
پارلمان ايتاليا خواسته برلوسكني را بر نظر دانشجويان ترجيح داد
جناب «ساركانگلا»!
سازمان ملل : گباگبو در ساحل عاج مشروعيت ندارد حسن اوتارا رئيس جمهور قانوني است
عسگر آقايف: نبايد به آمريكا اعتماد مي كردم
تحكيم مناسبات با همسايگان عراق اولويت كاري نوري مالكي
تجاوز 12جنگنده رژيم صهيونيستي به حريم هوايي لبنان
دور دوم انتخابات رياست جمهوري در جزاير كومور فردا برگزار مي شود
فرزند قذافي: در ليبي جنگ قدرت وجود ندارد
به جرم جنايت عليه بشريت ديكتاتور سابق آرژانتين به حبس ابد محكوم شد
يورش شبانه تروريست هاي طالبان به مراكز امنيتي پاكستان
نيكسون ضد صهيونيست!
 



دوماي روسيه پيمان استارت 2 را در سه مرحله تصويب مي كند

به دنبال تصويب پيمان دوجانبه كاهش تسليحات استراتژيك موسوم به استارت 2 در سناي آمريكا، دوماي روسيه نيز اعلام كرد كه اين پيمان را در سه مرحله تصويب مي كند.
به نوشته ريانووستي، به دنبال تصويب مشروط پيمان استارت 2 در سناي آمريكا، در روسيه نيز ابتدا زمزمه هايي درباره تعويق تصويب پيمان مذكور به گوش رسيد و نهايتا مجلس دوما تصميم گرفت در سه مرحله و با انجام اصلاحاتي اين پيمان را تصويب كند. ديروز در راي گيري مرحله نخست، 350 نماينده مجلس دوماي روسيه به اين پيمان راي مثبت و 58 نفر نيز راي منفي دادند. درباره زمان راي گيري مراحل دوم و سوم خبري منتشر نشده است. معاهده كاهش تسليحات استراتژيك موسوم به »استارت« كه در سال 1991منعقد شده بود، دسامبر 2009 منقضي شد .

 



حمله افراد مسلح به سفارت آمريكا و كاخ رياست جمهوري افغانستان ناكام ماند

طرح حمله افراد مسلح به سفارت آمريكا در كابل و كاخ رياست جمهوري افغانستان ناكام ماند.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، «سعيد انصاري»، سخنگوي رئيس اداره امنيت ملي افغانستان، طي يك كنفرانس خبري گفت، فردي كه در زندان به سر مي برد، پس از آزاد شدن از زندان به شورشيان پيوست و سپس ماموريت يافت پس از تحويل گرفتن مقداري مواد منفجره در مناطق شمالي كابل، حمله به سفارت آمريكا و كاخ رياست جمهوري افغانستان را زمينه سازي كند.
اين مقام امنيتي افغانستان از دستگيري هشت مظنون ديگر كه قصد انجام حملات تروريستي در كابل، جاريكار، جلال آباد و ميدان وردك را داشتند، خبر داد. كاخ رياست جمهوري افغانستان قبلا نيز هدف حملات تروريستي قرار گرفته بود.

 



البرادعي خطاب به مبارك صداي اعتراض مردم را بشنويد

نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر، از مبارك خواست به صداي اعتراض ملت گوش فرا دهد.
«محمد البرادعي»، مديركل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفت وگو با «نشريه اي يوسي تايمز» با اشاره به كاهش محبوبيت حزب حاكم مصر، از «حسني مبارك» رئيس جمهور اين كشور خواست تا به صداي ملت گوش فرا دهد و از قدرت كناره گيري كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، البرادعي با انتقاد به رژيم مبارك به دليل بي اعتنايي به خواسته هاي مردم هشدار داد: چنانچه اوضاع كنوني در كشور تغيير نيابد، جوانان مصري را به تحريم انتخابات رياست جمهوري دعوت خواهم كرد.
البرادعي بار ديگر بر خواسته قانوني ملت مصر براي لغو حالت فوق العاده و اصلاح قانون اساسي به صورت عادلانه، تاكيد و متذكر شد: اطلاعي ندارم كه حسني مبارك يا فرزندش جمال، نامزد رياست جمهوري خواهند شد، يا نه، اما از مبارك مي خواهم به صداي اعتراض ملت گوش فرا دهد، چرا كه حزب حاكم هيچگونه محبوبيتي در ميان مردم ندارد.
البرادعي با انتقاد از جلوگيري رژيم مبارك از فعاليت جماعت اخوان المسلمين يادآور شد: اخوان المسلمين، بخشي از جامعه مصر هستند و دولت بايد به سخن آنها گوش فرا دهند و به آنها اجازه مشاركت فعال همانند ساير گروهها بدهد.
وي با اشاره به اينكه حزب ملي حاكم هيچگونه محبوبيتي ندارد اظهار داشت: حزب «دموكراتيك الوطني» در تمامي بخش هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي با شكست سختي مواجه شده است.
از سوي ديگر، «محمد بديع» رهبر گروه اخوان المسلمين مصر از به كارگيري تمام ابزارها براي مقابله با رژيم مبارك و مجلس فرمايشي آن خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از رويتر، بديع گفت: اخوان المسلمين از همه شيوه ها عليه پارلمان استفاده خواهد كرد، زيرا «مجلس الشعب» و نمايندگان آن را قانوني نمي داند.
وي تاكيد كرد: از همه ابزارهاي مسالمت آميز براي انحلال پارلمان استفاده خواهيم كرد، اما در صورت بي توجهي رژيم مبارك به قانون، مردم را به خيابان ها مي كشانيم.
جماعت اخوان المسلمين كه در دوره قبلي بيش از 120نماينده در پارلمان داشت، در مجلس جديد با تقلب هاي گسترده و دستكاري آرا توسط دولت نتوانست حتي يك نفر را به عنوان نماينده به مجلس الشعب روانه كند.

 



خالد مشعل : ما فقط كشور فلسطين به پايتختي قدس را مي پذيريم

رئيس دفتر سياسي حماس گفت، تنها راه آزادي فلسطين و مقابله با جنايات رژيم صهيونيستي مقاومت است و فقط كشور فلسطين به پايتختي قدس را مي پذيريم.
به گزارش خبرگزاري قدس، خالد مشعل در مراسم استقبال از كاروان آسيايي شكست محاصره غزه در دمشق اظهار داشت، رژيم صهيونيستي حكومتي است كه به هيچ قانوني پايبند نيست و جنايات آنها تنها به غزه محدود نمي شود.
لذا تنها راه مقابله با اين رژيم مقاومت است نه سازش. وي افزود، رژيم صهيونيستي با قتل و كشتار زنان و كودكان بي گناه فلسطيني و همچنين زنداني كردن بيش از 8000 فلسطيني نشان مي دهد كه منطقي جز خونريزي و جنايات را نمي فهمد بنابراين تنها گزينه در برابر ملت فلسطين براي باز پس گيري سرزمين و حقوقش مقاومت است.
مشعل گفت، اكثر مردم فلسطين و گروه هاي قانوني در داخل و خارج از سرزمين هاي اشغالي يقين دارند اسرائيل حكومتي نامشروع است و گزينه آزادي فلسطين مقاومت و جهاد است.
رئيس دفتر سياسي حماس ضمن تقدير از تلاش هاي اعضاي كاروان آسيايي شكست محاصره غزه تصريح كرد، ما از شما مي خواهيم به اين مسير نه فقط براي شكست حصر غزه بلكه براي پايان اشغالگري صهيونيستي و پيگرد سران رژيم صهيونيستي و محاكمه آنها در تمام محافل بين المللي ادامه دهيد.
مشعل خاطرنشان كرد: ملت فلسطين خواهان كشور خيالي و نمادين كه از كشورهاي جهان بخواهد آن را به رسميت بشناسد، نيست، بلكه خواهان كشور واقعي در سرزمين اصلي خود بدون وجود هرگونه اشغالگري و همچنين حاكميت خود بر تمام سرزمين فلسطين به پايتختي قدس است.
رويارويي با هرگونه
حمله اسرائيل
به دنبال افزايش حملات و تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه، گردان هاي نظامي حماس و جهاد اسلامي براي رويارويي با حملات احتمالي اين رژيم اعلام آمادگي كردند.
سخنگوي گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس تاكيد كرد، مقاومت امكانات خوبي در اختيار دارد و تهديدهاي اشغالگران هرگز ما را نمي ترساند.
سخنگوي گروه هاي مقاومت ملي نيز اظهار داشت، مقاومت حق دارد تا در برابر جنايت هاي اشغالگران در حق ملت فلسطين واكنش نشان دهند. همچنين طاهر نونو سخنگوي دولت حماس اعلام كرد كه اين دولت عليه حملات هوايي اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه شكايت نامه اي را به دبير كل سازمان ملل ارسال داشته و خواهان توقف اين حملات شده است.
محمد صبيح معاون دبير كل اتحاديه عرب نيز گفت، اتحاديه عرب به شدت اقدامات و حملات نظامي اسرائيل عليه نوار غزه و تهديدهاي آن را محكوم مي كند.
گفتني است طي روزهاي اخير رژيم صهيونيستي حملات هوايي خود را عليه نوار غزه افزايش داده است.
در تازه ترين حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به غزه يك فلسطيني شهيد شد و سه تن ديگر به بيمارستان انتقال يافتند.
رژيم صهيونيستي ازماه نوامبر تاكنون 13 فلسطيني را در غزه به شهادت رسانده و تعداد ديگري را مجروح كرده است.
تظاهرات فلسطينيان
گروهي از فلسطيني ها و فعالان صلح بين المللي با برپايي تظاهراتي در روستاي «ولجه» در كرانه باختري مانع از ادامه ساخت ديوار نژادپرستانه حائل رژيم صهيونيستي در اين روستا شدند.
تظاهركنندگان اعلام كردند تا توقف كامل ساخت ديوار حائل به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.
تاكنون بيش از 500 كيلومتر از ديوار 810 كيلومتري ساخته شده است و تا پايان امسال چندين كيلومترديگر به آن اضافه مي شود.
فلسطيني ها و فعالان صلح بين الملل هر هفته عليه ساخت ديوار حائل تظاهرات مي كنند كه با واكنش شديد نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي مواجه مي شوند و در اين درگيري ها تعداد زيادي از فلسطيني ها و فعالان صلح زخمي و مجروح مي شوند.
ساير رويدادها
¤يك روزنامه اسپانيايي از قرارداد تل آويو با 1000 كارشناس خبره اروپايي براي بهبود چهره اسرائيل پرده برداشت.
¤يك عضو سازمان آزادي بخش فلسطين هشدار داد كه رژيم صهيونيستي قصد دارد اذهان عمومي و جوامع بين المللي را براي حمله مجدد به غزه آماده سازد.
¤به دنبال كشف يك شبكه جاسوسي رژيم صهيونيستي در مصر، سفير اين رژيم قاهره را بدون اعلام قبلي ترك كرد.
¤مذاكره كننده ارشد فلسطين تاكيد كرد، مذاكرات با اسرائيل به پايان رسيده و ديگر نيازي به اين روند نيست.
¤دولت شيلي همسو با ديگر كشورهاي آمريكاي لاتين و آمريكاي جنوبي كشور مستقل فلسطين را به رسميت شناخت.
¤يك مقام سازمان ملل تخريب خانه هاي فلسطينيان در بيت المقدس ازسوي رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.
¤گروه هاي مقاومت فلسطين در پاسخ به جنايات رژيم صهيونيستي سه خمپاره به سوي يك پايگاه نظامي در شرق نوار غزه شليك كردند.

 



پارلمان ايتاليا خواسته برلوسكني را بر نظر دانشجويان ترجيح داد

سرويس خارجي-
در پي تصويب طرح كاهش بودجه نظام آموزشي ايتاليا، دانشجويان و استادان معترض وعده دادند به اعتصاب و تظاهرات خود عليه اين قانون ادامه مي دهند.
پس از هفته ها تظاهرات و اعتراض خونين دانشجويان و استادان ايتاليا عليه طرح موسوم به اصلاحات آموزشي، سرانجام پارلمان رم با 161 رأي در مقابل 98 رأي، طرح مذكور را تصويب كرد. براساس قانون جديد بودجه بخش آموزشي ايتاليا 300 ميليون يورو كاهش يافته و 130 هزار فرصت شغلي در سيستم آموزشي حذف مي شود. اين اصلاحات اگرچه با عنوان حذف رشته ها و واحدهاي غير ضرور تبليغ مي شود، اما به نوشته پايگاه اينترنتي بي بي سي، طرح مذكور بخشي از لايحه عريض و طويل رياضت اقتصادي است.
دولت ايتاليا حتي قبل از تصويب طرح اصلاحات نيز به دليل صرف كمتر از 5 درصد توليد ناخالص ملي خود به امور آموزشي و پژوهشي، به شدت مورد انتقاد بود.
هفته گذشته پيش از آغاز بررسي طرح در مجلس سنا و حتي در جريان آن، هزاران دانشجو و دانش آموز در شهرهاي مختلف به خيابان ها ريخته و اعتراض خود را نسبت به تصويب آن اعلام داشتند. اين تظاهرات با دخالت نيروهاي امنيتي و ضد شورش به خشونت و درگيري كشيده شد و ده ها معترض مجروح و يا بازداشت شدند. پايگاه خبري تلويزيون ان.دي نوشت، در جريان ناآرامي ها، دانشجويان تعداد زيادي اتومبيل را به آتش كشيده، شيشه مغازه ها را خرد كرده و چندين دستگاه خودپرداز بانك هاي شهر رم را نابود كردند. دانشجويان خشمگين شعار مي دادند «اگر آينده مان را خراب كنند، شهر را خراب مي كنيم». دانشجويان با ريختن مايعي به رنگ خون در حوضچه فواره مشهور «جيانيكولو هيل»، نماي اين آبفشان را نيز سرخ كردند.
به نوشته الجزيره انگليسي، فقط در روز چهارشنبه 41 معترض بازداشت و بيش از 100 نفر زخمي شدند. «كلاديو رزيو» يكي از دانشجويان حاضر در تظاهرات به خبرنگاران گفت: «ما قطعاً به تظاهرات خود ادامه خواهيم داد.»
دولت «سيلويو برلوسكني» نخست وزير ايتاليا به دليل ناكارآمدي هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي از يك سو و فسادهاي اخلاقي و شخصي از سوي ديگر، به شدت از سوي محافل داخلي و خارجي مورد انتقاد است. «جانفرانكو فيني» رئيس مجلس و متحد سابق برلوسكني سعي كرد با خروج از ائتلاف حاكم زمينه سقوط برلوسكني را فراهم كند، اما نخست وزير توانست با اختلاف سه رأي از جلسه اي كه براي بررسي صلاحيتش برگزار شد، جان سالم به در برد. 27 آذرماه يعني پس از اين رأي اعتماد، خبر رسيد كه وي به مناسبت «كريسمس» (كريسمس امروز است) به 37 نماينده زن مجلس ايتاليا حلقه هاي جواهرنشان هديه داده است.

 



جناب «ساركانگلا»!

اين «كله» را كه حتما خوب مي شناسيد! بله، درست است، كله جناب «نيكلا ساركوزي» است. اما، بقيه ماجرا ديگر هنر تلويزيون كانال يك آلمان (آ.ار.د.) است كه در كارت تبريك سال نو خودش به مردم فرانسه، كله جناب «ساركو» را روي هيكل خانم «آنگلا» سوار كرده و در كنار تصوير هم جمله اي از نطق 12 ژوئيه رئيس جمهور فرانسه گذاشته كه مي گويد: «من مدل آلماني را تحسين مي كنم...» حالا، معلوم نيست هدف اين كارت ريشخند كردن جناب «ساركو» بوده، يا اين كه مي خواسته «همخواني» كامل روابط فرانسه و آلمان را نشان بدهد! به هر حال، هر چه كه بوده، ما فقط مي توانيم نتيجه بگيريم كه تلويزيون آلمان دست كم نشان داده كه «اهل ذوق و شوخي» است.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



سازمان ملل : گباگبو در ساحل عاج مشروعيت ندارد حسن اوتارا رئيس جمهور قانوني است

مجمع عمومي سازمان ملل به اتفاق آرا، «حسن اوتارا» را رسما به عنوان رئيس جمهور قانوني ساحل عاج به رسميت شناخت.
به گزارش خبرگزاري ها، مجمع عمومي سازمان ملل با 192 كشور عضو، همزمان با به رسميت شناخت اوتارا به عنوان رئيس جمهور قانوني ساحل عاج، قطعنامه اي را صادر كرد كه براساس آن «يوسف بامبا» كه اوتارا او را برگزيده است به عنوان نماينده دائم و رابط سازمان ملل با اين كشور خواهد بود.
برپايه اين گزارش مجمع عمومي سازمان ملل در واكنش به بي اعتنايي «گوران گباگبو» رئيس جمهور فعلي ساحل عاج، نمايندگي «لاهيري دجي» در اين سازمان را به علت طرفداري از گباگبو لغو كرد.
به گزارش ايرنا از نيويورك، سازمان ملل همچنين در نشست خود اعلام كرد كه حداقل 173 نفر در جريان درگيري هاي انتخابات رياست جمهوري در ساحل عاج جان خود را از دست داده اند. در اين گزارش، سازمان ملل نگراني عميق خود را از احتمال وقوع جنگ داخلي در اين كشور و حملات فزاينده به صلح بانان در ابيجان ابراز كرد.
از سوي ديگر، خبرگزاري فرانسه با مخابره خبري از پايتخت نيجريه به نقل از منابع ديپلماتيك اعلام كرد: اتحاديه آفريقا هرگونه سازش و مماشات با گباگبو رئيس جمهور فعلي ساحل عاج را مردود و بر كناره گيري وي از قدرت براي خروج از بحران فعلي تاكيد كرده است.اين اتحاديه، حسن اوتارا را رئيس جمهور قانوني ساحل عاج معرفي كرده است.

 



عسگر آقايف: نبايد به آمريكا اعتماد مي كردم

رئيس جمهور پيشين قرقيزستان با اعلام اينكه تمام مشكلات اين كشور از جانب آمريكاست، اعتماد به اين كشور را اشتباه دانست.
به گزارش هفته نامه روسي زبان «ديلا»، «عسگرآقايف»، نخستين رئيس جمهور قرقيزستان اعلام كرد، در حال حاضر عامل اصلي تمام مشكلات قرقيزستان حضور آمريكا در اين كشور است و اشتباه وي در اعتماد به برنامه هاي واشنگتن، بوده است.
«آقايف» در مصاحبه با خبرگزاري «آسيانيوز» افزود: آمريكا به منظور حفظ جايگاه و منافع خود در قرقيزستان «انقلاب لاله اي» را در ماه مارس 2005 به راه انداخت و بدين ترتيب توانست رژيم خودكامه «قربان بيك باقي اف» را بر سر كار آورد.
وي همچنين اعتراف كرد در سال 2005 قرباني فتنه و دسيسه هاي آمريكا و در نهايت مجبور به ترك وطن شده است. «آقايف» در پايان ضمن حمايت از حضور سياسي و اقتصادي روسيه در قرقيزستان و منطقه آسياي مركزي تاكيد كرد، آمريكا به عنوان نيروي فرامنطقه اي هيچ ارتباطي با اين سرزمين نداشته و از لحاظ تاريخي نيز هيچ قرابت و نزديكي با تمدن و مردم قرقيزستان ندارد.
گفتني است، در سال جاري ميلادي دولت رنگي «باقي اف» سقوط كرد و به دنبال آن خانم «رزا اتونبايوا» روي كار آمد.

 



تحكيم مناسبات با همسايگان عراق اولويت كاري نوري مالكي

دولت جديد عراق پس از نخستين جلسه، رسما اعلام كرد گسترش مناسبات با كشورهاي همسايه، از اولويت هاي مهم دولت جديد است.
به گزارش خبرگزاري مهر، «علي موسوي»، مشاور مطبوعاتي «نوري مالكي»، نخست وزير عراق پس از برگزاري نخستين جلسه دولت جديد، اعلام كرد، تقويت امنيت، ارائه خدمات عمومي و گسترش روابط با كشورهاي همسايه، سه اولويت اساسي دولت جديد است.
خبرگزاري مذكور همچنان به نقل از منابع عراقي گزارش داد، «جيمز جفري»، سفير آمريكا در عراق و دستيارانش تلاش هاي گسترده اي را براي قدرتمند كردن نهاد «شوراي سياست هاي استراتژيك عراق» آغاز كرده اند. اين اقدام با هدف ايجاد دولت در دولت صورت مي گيرد. قرار است «اياد علاوي»، رئيس فهرست «العراقيه» رياست نهاد فوق را برعهده بگيرد.
منابع آگاه عراقي تصريح كردند: سفير آمريكا در عراق به همراه مشاورانش، درصدد است كه شوراي سياست هاي استراتژيك عراق را تبديل به يك قدرت اجرايي كامل كنند، تا از اين طريق اختيارات نخست وزير اين كشور را محدود كنند.

 



تجاوز 12جنگنده رژيم صهيونيستي به حريم هوايي لبنان

سرويس خارجي-
به دنبال نقض مكرر قطعنامه 1701 سازمان ملل از سوي رژيم صهيونيستي 12جنگنده اين رژيم به حريم هوايي لبنان تجاوز كردند.
فرماندهي ارتش لبنان اعلام كرد كه 12فروند جنگنده رژيم صهيونيستي، صبح روز گذشته با تجاوز به حريم هوايي لبنان بر فراز مناطق مختلف اين كشور به پرواز درآمدند.
جنگنده هاي اسرائيلي پس از پرواز چرخشي در آسمان مناطق مختلف لبنان ساعت 35/10 دقيقه از فراز شهرك «علما الشعب» لبنان را ترك كردند.
فرماندهي ارتش لبنان با بيان اينكه اين پروازها نقض آشكار قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل است از اين نهاد بين المللي خواست تا تل آويو را مجبور كند به حريم هوايي لبنان و تماميت ارضي اين كشور احترام بگذارد.
از سوي ديگر، مايكل ويليامز نماينده ويژه سازمان ملل درلبنان اعلام كرد،كيفرخواست دادگاه حريري در سال ميلادي آينده صادر خواهد شد.
رئيس دبيرخانه دادگاه بين المللي نيز اعلام كرد كه دانيل بلمار دادستان دادگاه همچنان در مرحله تحقيق به سر مي برد.
اين در حالي است كه روزنامه لبناني الديار به نقل از سعدالدين حريري نخست وزير لبنان نوشت، اگر دادگاه عليه حزب الله راي دهد در كنار حزب الله خواهد ايستاد.
اين روزنامه افزود، دولت لبنان هيچ گونه حمايتي از اقدامات آتي اين دادگاه نخواهد كرد و از همكاري با دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري دست خواهد كشيد.
دادگاه ترور حريري كه در هلند برگزار مي شود درنظر دارد كه نتايج تحقيقات خود را طي يك ماه آينده اعلام كند و گفته مي شود كه دادگاه مزبور درصدد مقصر جلوه دادن حزب الله در ترور رفيق حريري است.
حزب الله لبنان قاطعانه و با ارائه مداركي اين اتهام را رد كرده است.

 



دور دوم انتخابات رياست جمهوري در جزاير كومور فردا برگزار مي شود

دور دوم انتخابات رياست جمهوري جزاير كومور فردا برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در اين دور از انتخابات رياست جمهوري، «ايكيليلوضوينين» معاون سابق رئيس جمهور كه در مرحله اول بيشترين آرا را به خود اختصاص داد به همراه دو نفر ديگر به رقابت خواهد پرداخت.
براساس اين گزارش، «محمدسيد الفضل» رئيس سابق جزيره موهيلي(از جزاير سه گانه ارجنبيل) و «عبدوجابر» كه در آخرين لحظه از سوي دادگاه قانون اساسي راي برائت و شركت در انتخابات گرفت، از رقباي اصلي صنوينين خواهند بود. دولت جزاير كومور از 383 هزار و 358 نفر واجد شرايط راي دادن خواست روز يكشنبه با آمدن به پاي صندوق هاي راي يكي از سه نامزد خود را براي رياست جمهوري انتخاب كنند.
اين در حالي است كه برگزاري انتخابات در اين جزيره به بحران فعلي ناشي از تمديد دوره دوم رياست جمهوري «احمد عبدالله سامبي» كه با اعتراضات فراواني همراه بوده است پايان خواهد داد.
همچنين همزمان با اين انتخابات، انتخاب رئيس جزيره كومور كه موافقان و مخالفان رئيس جمهور فعلي جزاير كومور بر سر آن به شدت به رقابت پرداخته اند، برگزار خواهد شد.
برپايه اين گزارش هزينه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در جزاير كومور چهار ميليون يورو پيش بيني شده است كه نيمي از آن را منابع بين المللي تامين خواهند كرد.

 



فرزند قذافي: در ليبي جنگ قدرت وجود ندارد

پسر بزرگ رهبر ليبي شايعات مربوط به جنگ قدرت، ميان فرزندان قذافي را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين شايعات كه در پي انتشار برخي از اسناد سفارت آمريكا در ليبي از سوي پايگاه اينترنتي ويكي ليكس در مورد وجود اختلافات در بين فرزندان قذافي، قوت گرفته است، باعث شد كه سيف الاسلام فرزند بزرگ رهبر ليبي، در گفت وگو با رسانه هاي جمعي اين كشور آن را تكذيب كند.
سيف الاسلام قذافي، هيچگونه اختلاف يا جنگ قدرتي براي دستيابي به قدرت، همچنانكه رسانه هاي جمعي به آن دامن زده اند در ليبي وجود ندارد.
اين در حالي است كه چندي پيش، 20 روزنامه نگار در ليبي از سوي معمر قذافي رهبر اين كشور بازداشت و روانه زندان شدند.
از سوي ديگر، ويكي ليكس در سندي كه به تازگي منتشر كرده است، از رقابت شديد سيف الاسلام و برادرش «معتصم» براي دستيابي به قدرت در ليبي خبر داد.
فرزند رهبر ليبي همچنين شايعات مربوط به دخالت وي در جريان انتخاب نخست وزير يا مصوبات تاثيرگذار در كشورش را رد كرد.

 



به جرم جنايت عليه بشريت ديكتاتور سابق آرژانتين به حبس ابد محكوم شد

ديكتاتور آرژانتين و طراح «جنگ كثيف» در اين كشور به جرم جنايت عليه بشريت به حبس ابد محكوم شد.
به گزارش ايلنا به نقل از «بي بي سي»، دادگاه آرژانتين ژنرال «خورخه ويدلا»، رهبر حكومت سابق اين كشور را در سالهاي 1976 تا 1981 ميلادي به جرم دست داشتن در كشتار مخالفان و ارتكاب جنايت عليه بشريت محكوم كرد.
اين ديكتاتور كه از وي به عنوان طراح اصلي «جنگ كثيف» در آرژانتين در خلال سالهاي حاكميت خود ياد مي شود عامل اصلي كشتار بيش از 30 هزار تن از مخالفان چپگرا معرفي شده است.
بر پايه اين گزارش، خورخه ويدلا پيش از اين در سال 1985 ميلادي به جرم كشتن 66 تن، شكنجه 93 تن ديگر و بازداشت غيرقانوني بيش از 300 تن به حبس ابد محكوم شده بود اما در سال 1990 ميلادي توسط «كارلوس منم»، رئيس جمهوري وقت او را عفو كرد.
دادگاه آرژانتين در سال 2007 اين عفو را مغاير با قانون اساسي دانست و با لغو آن، ويدلا در اكتبر 2008 از بازداشت خانگي به زندان منتقل شد.

 



يورش شبانه تروريست هاي طالبان به مراكز امنيتي پاكستان

يورش شبانه عناصر طالبان به مراكز امنيتي در نوار قبايلي شمال غرب پاكستان، به مرگ 24 شورشي مهاجم و 11 نظامي دولتي انجاميد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، حدود 150 شبه نظامي وابسته به طالبان محلي پنجشنبه شب پنج مركز امنيتي دولتي را در منطقه «مهمند» نوار قبايلي شمال غرب پاكستان مورد حمله قرار دادند.
به گفته فرماندار مهمند، حمله مذكور نشان مي دهد كه علي رغم حملات مكرر ارتش پاكستان، طالبان محلي توانايي زيادي براي اجراي عمليات هماهنگ و پيچيده را دارد. وي تعداد مجروحان حادثه را نيز 12 سرباز اعلام كرد. جنگ مذكور تا صبح ادامه داشت. ديروز يك بمب قوي نيز در حومه شهر كويته پاكستان منفجر شد. اين انفجار نيز به مرگ يك افسر پليس و جراحت پنج نفر ديگر انجاميد. خبرگزاري جمهوري اسلامي شمار تلفات انفجار فوق را سه نفر و زخمي ها را نيز هشت تن ديگر اعلام كرد.

 



نيكسون ضد صهيونيست!

اظهارات ضد صهيونيستي ريچارد نيكسون رئيس جمهور اسبق آمريكا منتشر شد.
مكالمات ضبط شده رئيس جمهور دهه 70 آمريكا كه در آن با لحني بسيار تند از صهيونيست ها انتقاد شده است خوراك جديدي براي رسانه هاي غربي به وجود آورده است. اين مكالمات محرمانه و كاملاً خصوصي بدون آگاهي ديگران و توسط شخص نيكسون ضبط شده و از سوي كتابخانه وي منتشر شده است.
اين مكالمات ديدگاه هاي رئيس جمهور وقت آمريكا را در مورد اسرائيل و احتمال كشانده شدن منطقه به سوي جنگي ديگر، تنها شش سال پس از جنگ شش روزه سال 1967 را افشا مي كند. نيكسون اسرائيلي ها را بدذات و داراي خوي تهاجمي توصيف كرده است.
مكالمات صوتي شامل 265 ساعت از مكالمات رئيس جمهور در كاخ سفيد، اكثراً مربوط به فوريه و مارس 1973 است. سالي كه در اواخر تابستان و پاييز آن، خاورميانه شاهد حمله مشترك شماري از كشورهاي عربي به اسرائيل و وقوع نبرد پرتلفات «يوم كيپور» شد.
در سال هاي 1973 و 1974 ريچارد نيكسون به شدت درگير ماجراي «واترگيت» بود كه سرانجام در اوت 1974 به كناره گيري او منجر شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14