(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 دی 1389- شماره 19823

ميراث اصلاحات در ايلام !
هشت هزار ميليارد ريال طلب معوقه كردستان از سيستم بانكي تأمين شد
تخصيص 40 ميليارد ريال اعتبار براي استان گلستان
كوراش كاران خراسان شمالي برسكوي قهرماني جهان ايستادند
مهار آتش سوزي در جنگل هاي استان مازندران
اعضاي علي البدل شوراي شهر اهواز همچنان بلاتكليفند
چهره شهرها و مركز استان بايد متحول شده باشد
كسب 10 مدال توسط بانوان ورزشكار استان مركزي
برگزاري يادواره 500 شهيد درچه
افتتاح يك پروژه ورزشي هر 21 روز يك بار در ايلام
با سرمايه گذاري خارجي خانه هاي تاريخي تبريز تبديل به هتل مي شود
ميدان امام و چهارباغ اصفهان به پياده راه تبديل مي شوند
افزايش 20 درصدي كرايه مسافربرهاي دريايي قشم
صدور نخستين شناسنامه الكترونيكي درآمل
افزايش شاخص بهره مندي آب در روستاهاي اردبيل
تجليل از دانشجويان نخبه گيلان



ميراث اصلاحات در ايلام !

در حالي كه مردم استان ايلام هر لحظه گوش به زنگ بودند تا خبر خوشي از تكميل مجتمع پتروشيمي ايلام كه سالهاي طولاني است كه عمليات اجرايي آن آغاز و ميلياردها تومان نيز در اين باره هزينه شده است از رسانه ها بشنوند، متأسفانه خبر دستگيري مديرعامل اين مجتمع عظيم از رسانه ملي به جرم اختلاس ميلياردي همه را شوكه كرد و مردم را به كلي از شنيدن خبر خوش مبني بر افتتاح آن دلسرد كرد. رقم اختلاس مديرعامل اين شركت بيش از يكصد ميليارد تومان اعلام شد، اين در حالي بود كه صرف درست اين رقم كلان مي توانست بسياري از كاستيهاي اين مجتمع صنعتي را به نتيجه برساند و تعداد قابل توجهي از بيكاران اين استان را جذب و وارد بازار كار كند.
هر چند كه خبر خيانت مديرعامل اين شركت براي مردم خوب و ولايتمدار اين استان خيلي غيرمنتظره نبود ولي رقم اختلاس در حدي بود كه خشم مردم منطقه را فراهم آورده است هرچند اخبار متفاوتي در رابطه با رقم اختلاس در بين مردم زمزمه مي شود ولي ما فرض بر همان رقم يكصد و اندي ميليارد تومان كه در اخبار 30 و 20 اعلام شده است مي گذاريم كه آيا اگر اين رقم در بخش آباداني اين استان هزينه مي شد چه بسا تغييرات قابل توجهي در اين استان محروم و مرزي به وجود مي آمد و اما اينكه شخصي حدود هشت سال مديرعاملي اين شركت بزرگ را برعهده داشته و سالانه كمتر از ده روز را در اين استان سپري كرده است چگونه بايد اينگونه بدون نظارت رها شده باشد تا بتواند سرمايه مردم و بيت المال را به يغما ببرد و وجود اينگونه افراد نالايق در پست هاي حساس قطعاً خيانت به مردم و نظام را بدنبال خواهد داشت.
پس از پيروزي دكتر احمدي نژاد در دور نهم انتخابات رياست جمهوري توسط كيهان چندين يادداشت به چاپ رسيد كه در آن ها از وجود برخي از اين نوع مديران كه براي دولت عدالت محور بسيار خطرناك هستند حتي در جلسات مسئولان استان اين گونه موارد را نيز هشدار داديم ولي متأسفانه توجهي صورت نگرفت و اينگونه اموال بيت المال را به غارت بردند اگر كمي دورتر برويم در زمان دولت اصلاحات هم در رابطه با چندين شركت روزنامه كيهان هشدار داد ولي توجه نكردند كه متأسفانه حق مردم ضايع شد.
اكنون مديرعامل اين شركت صنعتي دستگير شده است در هر مجلس و محفلي كه وارد مي شوند از اين اختلاس بزرگ كه مردم را بكلي شوكه كرده است سخن به ميان مي آيد و ميدان را براي عده اي فرصت طلب باز كرده است تا با شايعه هاي مختلف در پي رسوايي عده اي ديگر هم باشند در اين ميان بهترين استفاده از سوي بازماندگان اصلاحات مي شود كه با دامن زدن به آن سعي دارند ديگر مسئولان را در اين اختلاس سهيم كنند. هرچند كه اين جناب مديرعامل خود از ميراث اصلاحات است و حدود 8 سال است كه مديرعامل پتروشيمي را برعهده دارد اكنون كه برخي از بدخواهان دندان خود را تيز كرده اند تا بتوانند از اين آب گل آلود ماهي بگيرند مسئولان ذي ربط خصوصاً دستگاه محترم قضايي و امنيتي بايد هرچه سريعتر به اين غائله خاتمه دهند و ضمن محاكمه اين مدير خيانتكار و كساني كه با وي همدست هستند در اين زمينه اطلاع رساني شفاف كند و اخبار دقيق مربوط به اين اختلاس بزرگ را به اطلاع مردم برساند. چيزي كه مردم را مي آزارد اين است كه در اخبار مربوط به دستگيري اين مديرعامل مسئولان اعلام نكردند كه اين مدير غيربومي است و در كل مسئوليت حدود 8ساله او در ايلام دو ماه را در اين استان سپري نكرده است.
اكنون مردم ولايتمدار اين استان براي محاكمه و مجازات اين فرد خاطي لحظه شماري مي كنند و منتظر اطلاع رساني دقيق دستگاه قضايي هستند.
ايلام- عباس خزلي

 



با پيگيري استاندار
هشت هزار ميليارد ريال طلب معوقه كردستان از سيستم بانكي تأمين شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
استاندار كردستان در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان، از آمادگي مسئولان دستگاههاي اجرايي براي پاسخگويي به سؤالها و خواسته هاي مردم در مورد طرح هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
عليرضا شهبازي در اين مورد گفت: خوشبختانه از همان روزهاي ابتدايي، تدابير لازم در اجراي قانون هدفمندي يارانه انديشيده شده و هماهنگي و تعامل بسيار خوبي در استان كردستان شكل گرفته است.
وي افزود: دستگاه هاي دولتي بايد در كنار فعاليت ها و برنامه هاي كاري خود، در زمينه اطلاع رساني و آگاه سازي مردم نيز برنامه ريزي كرده و اقشار مختلف را در اين زمينه راهنمايي كنند و بانكها نيز بايد به صورت 24 ساعته در خدمت مردم باشند تا آنان بدون كوچكترين مشكلي نسبت به دريافت وجه نقدي يارانه ها اقدام كنند.
شهبازي با اشاره به طرح كنترل قيمت ها در بازار كردستان، تاكيد كرد: همكاري و تعامل اصناف و بازاريان استان و آمادگي سازمان بازرگاني نويدبخش تسهيل در اجراي اين طرح ملي است.
استاندار كردستان همچنين در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان ساخت: پرداخت تسهيلات به طرح هاي اشتغالزايي استان در قالب بنگاه هاي اقتصادي و زودبازده مانده سال هاي 84 و 85 هيچ مانعي وجود ندارد.
وي طلب استان در اين سالها را هشت هزار ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: اين مبلغ مانده 12 هزار و 160 ميليارد ريال سهم استان كردستان از اعتبارات اشتغالزايي بنگاه هاي اقتصادي زودبازده است كه تاكنون به استان ابلاغ نشده بود.
استاندار كردستان افزود: از سال 84 تاكنون فقط چهارهزار و 803 ميليارد ريال معادل 33 درصد اين اعتبارات به استان ابلاغ شده بود كه نسبت به ميانگين كشوري بسيار كمتر است.
شهبازي اظهار داشت: بانك هاي عامل بايد در اين زمينه نهايت همكاري وتعامل با اين واحدها در پرداخت تسهيلات را داشته باشند.

 



رئيس سازمان مديريت بحران كشور خبر داد
تخصيص 40 ميليارد ريال اعتبار براي استان گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان مديريت بحران كشور از تخصيص اعتبار 40 ميليارد ريالي به خزانه گلستان درخصوص عمليات اطفاي حريق در جنگل هاي اين استان خبر داد.
حسين باقري با اشاره به آماده باش 10 يگان براي استان هاي گلستان و مازندران افزود: اين يگانها بنا به درخواست استانداران درمنطقه حضور مي يابند.
وي از تهيه طرح ساخت پرنده هاي اطفاي حريق بدون سرنشين خبر داد و گفت: اين طرح ازسوي دانشگاه صنعتي مالك اشتر تهيه شده و در استان هاي شمالي كشور بويژه در استان گلستان اجرا مي شود.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور اظهارداشت: اين پرنده ها به راحتي مي توانند آتش را خاموش كنند و اين پرنده هاي بدون سرنشين 7 كيلوگرم و مجهز به كپسول فشرده 35 كيلويي هستند.
وي خاطرنشان كرد: اين طرح از تمامي لحاظ توليد و بومي كشور بوده و اكنون وزارت دفاع در حال ساخت و توليد طرح پرنده هاي بدون سرنشين اطفاي حريق هستند.
باقري، استانداران را نماينده عالي دولت در استانها دانست و گفت: قرار نيست براي هر كاري وزرا در صحنه حاضر شوند لذا طبق قانون در سوانح و حوادث موجود، شركتهاي خصوصي بايد ابتدا كار را انجام دهند و سپس درخواست اعتبارمالي كنند.
معاون وزير اذعان داشت: حادثه با بحران تفاوت دارد و متولي اصلي رفع حريق جنگل براساس قانون، جهادكشاورزي و سازمان جنگلها و مراتع است.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور عنوان كرد: درحال حاضر ما در مرحله هشدار هستيم و هنوز در مرحله بحران قرار نگرفته ايم و در هر جايي كه مشكلي پيش آيد مردم بصورت داوطلبانه حضور مي يابند.

 



كوراش كاران خراسان شمالي برسكوي قهرماني جهان ايستادند

كوراش كاران استان خراسان شمالي در مسابقات جهاني اين رشته در دهلي نو با كسب 2 نشان طلا، سه نقره و 2 برنز موفق به كسب مقام قهرماني شدند.
در اين مسابقات كه به مدت 2 روز در ورزشگاه تالكانوراي دهلي برگزار شد آقايان احمد جفاكش مقدم در 81 كيلوگرم و مجتبي نيك بين در وزن 90- كيلوگرم موفق به كسب مدال طلا شدند، عباس يزداني در 66 كيلوگرم، سعيد محجوب در 100- كيلوگرم و احمد قجر در 100+ كيلوگرم نشان نقره اين مسابقات را از آن خود كردند.
سعيد رضائيان در 60 كيلوگرم و سعيد قاسمي در 100- كيلوگرم ديگر نمايندگان خراسان شمالي نيز در اين مسابقات مدال برنز كسب كردند.
گزارش روابط عمومي تربيت بدني خراسان شمالي حاكيست در اين مسابقات نمايندگان 25 كشور حضور داشتند.
گفتني است استان خراسان شمالي مهد كشتي باچوخه است و رشته ورزشي كوراش شباهتهاي زيادي به كشتي باچوخه دارد.

 



رئيس سازمان مديريت بحران مازندران خبر داد
مهار آتش سوزي در جنگل هاي استان مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
مديريت بحران مازندران گفت: آتش سوزي سطحي در 193 هكتار از جنگل هاي مازندران كاملا مهار شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران هادي خنجري با اعلام اطفاي كامل آتش سوزيهاي جنگل هاي مازندران در دو حوزه منابع طبيعي نوشهر و ساري بيان داشت: آتش سوزي هاي اخير سطحي بوده و در 193 هكتار اراضي جنگلي مازندران كه طعمه حريق شد به درختان اين مناطق آسيب جدي نرسيد.
رئيس سازمان مديريت بحران مازندران با تاكيد بر اينكه در برآورد اوليه حدود 3 ميليارد تومان خسارت به جنگل هاي مازندران وارد شده است، ارزيابي نهايي خسارت هاي آتش سوزي را منوط به اجراي كامل نقشه برداري دانست.
وي با اعلام اينكه خسارت هاي سطحي و ريالي مربوط به خسارت هاي محسوس مي شود، خسارت هاي نامحسوس اين آتش سوزي را در حوزه گردشگري، اكولوژي و زيست محيطي دانست كه توسط كارشناسان در حال بررسي است.
رئيس سازمان مديريت بحران مازندران افزود: بارندگي هاي اخير نيز هيچ نوع خسارتي دربر نداشته است.
خنجري با اشاره به اينكه اين بارندگي ها كمبود آب كشاورزي مازندران را تا حدودي برطرف كرده است، خاطرنشان ساخت: بارندگي هاي اخير موجب تسريع در خاموش كردن آتش جنگل هاي شمال شد.
رئيس سازمان مديريت بحران مازندران درباره علت آتش سوزي ها با اشاره به اينكه فقط عوامل طبيعي موجب آتش سوزي نشده است، كم اطلاعي حاشيه نشينان و روستانشينان جنگل را در آتش سوزي ها موثر دانست.
وي با اعلام اينكه آتش زدن علف هاي هرز نيز به آتش سوزي هاي وسيع تبديل مي شود، از برگزاري كلاس هاي آموزشي براي فعالان اجتماعي روستاها و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها، دهياران خبر داد.
خنجري از دهياران به عنوان مديران حوادث در روستاها نام برد و اظهار داشت: قطعا همكاري شوراها، دهياران، حاشيه نشينان و تك خانوارهاي جنگل نشين مي تواند در اطلاع رساني به موقع حوادث و مهار آتش سوزي ها موثر باشد.
آتش سوزي جنگل هاي آمل خاموش شد
بخشدار مركزي آمل در گفت وگو با ايرنا از اطفاي كامل آتش سوزي در جنگل هاي اين شهرستان خبر داد.
يحيي عسگري پور با اشاره به اينكه در اين آتش سوزي حدود 15 هكتار از جنگل هاي منطقه «زائرسر» و «آيينه بندان» لهاش از بين رفت، گفت: متاسفانه صعب العبور و صخره اي بودن منطقه جنگلي لهاش، اطفاي حريق را براي نيروهاي امدادي مشكل ساز كرده بود.
بخشدار مركزي آمل ادامه داد: نيروهاي امدادي در محل آتش سوزي با قطع درختان در مسير آتش و گودبرداري زمين از سرايت آتش به ساير مناطق اقدام كردند.
عسگري پور گفت: علت وقوع آتش سوزي در منطقه جنگلي لهاش گزارش دقيقي در دست نيست اما خشك بودن برگ و زمين اطراف اين جنگل در آتش سوزي اين منطقه نقش داشته است.
گفتني است در حوزه استحفاظي شهرستان آمل حدود 295 هزار هكتار جنگل و مرتع وجود دارد.

 



پس از دو هفته ابلاغ رأي وزارت كشور به استانداري خوزستان
اعضاي علي البدل شوراي شهر اهواز همچنان بلاتكليفند

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر اهواز گفت: عليرغم سپري شدن دو هفته از زمان ابلاغ رأي وزارت كشور در خصوص اعضاي سلب عضويت شده شورا به استانداري خوزستان هنوز از اعضاي علي البدل دعوتي به عمل نيامده است.
حجت الاسلام والمسلمين رضا فلاحي مقدم در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: هيأت مركزي حل اختلاف و رسيدگي به شكايت شوراها از پنج عضو سلب عضويت شده شوراي شهر اهواز، حكم چهار نفر را تاييد و حكم يك عضو داده شد كه اين موضوع طي نامه شماره م/13661 در تاريخ 13 آذر ماه سال جاري به استاندار خوزستان ابلاغ شد.
وي با اشاره به عدم ابلاغ اين نامه به اعضاي سلب عضويت شده و همچنين عدم دعوت از اعضاي علي البدل خاطرنشان ساخت؛ اين در حالي است كه طبق قانون بلافاصله پس از ابلاغ رأي دبيرخانه هيات مركزي حل اختلاف اعضاي علي البدل بايد توسط فرماندار دعوت به همكاري شوند.
فلاحي مقدم با بيان اينكه علت واقعي اين تاخير و بلاتكليفي شورا هنوز براي ما مشخص نيست، افزود: قريب 7 ماه است كه مديريت شهري كلان شهر اهواز دچار چالش شده و مراجعات مكرر مردم به شورا به واسطه تعطيلي شورا، معوق و بدون پاسخ مانده است.
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر اهواز بيان داشت: نظر معاون عمراني وزارت كشور و رئيس شوراي عالي استانهاي كشور نيز بر تسريع در احياء شورا است كه اين امر را طي نامه اي به مسئولين استان اعلام كرده اند از اين رو ما نيز خواستار حل جدي و سريع مشكل شورا و در پي آن مشكلات شهر هستيم زيرا در آستانه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها شورا مي تواند پتانسيل و ظرفيت مطلوبي در راستاي اجراي اين قانون باشد.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار كيهان مبني بر اعلام دعوت رئيس سلب عضويت شده شوراي شهر اهواز جهت تشكيل جلسه شورا در شنبه هفته گذشته و ارسال دعوتنامه به رسانه ها گفت: طبق شنيده ها ظاهراً ايشان دليل كار خود را عدم ابلاغ رأي شوراي حل اختلاف عنوان و اظهار داشته تا وقتي كه اين رأي به ايشان ابلاغ نشود از نظر قانوني ايشان رئيس شوراي شهر محسوب مي شود و اجازه تشكيل جلسه شورا را دارند.
فلاحي مقدم تصريح كرد: البته اين جلسه به حد نصاب نرسيد و تشكيل نشد اما عدم ابلاغ رأي وزارت كشور اشكالي ظاهراً قانوني بود كه ايشان وارد كرده بود.
در همين رابطه تعدادي از اعضاي شوراي عالي استان ها درباره لزوم آغاز فعاليت دوباره شوراي شهر اهواز بيانيه اي صادر كرده اند كه متن آن به شرح زير است.
به گزارش خبرنگار كيهان در اين بيانيه آمده است: «شوراي اسلامي به عنوان يكي از مهم ترين اركان تصميم گيري و نظارتي كشور، در طول 11 سال عمر فعاليت خويش، همواره در تلاش براي كاستن از دغدغه هاي مديريتي نظام جمهوري اسلامي و نماد بارز برون سپاري وظايف و كاهش تصدي گري و تحقق عملي اصل 44 قانون اساسي و استفاده از ظرفيت هاي مردمي در اداره امور شهرها و روستاها بوده اند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: علي هذا ما نمايندگان شوراي عالي استان ها ضمن يادآوري نكاتي در جهت حل و فصل موضوع و اصلاح در نوع نگرش به جايگاه شوراها و احترام به رأي مردم، رجاي واثق داريم كه با تدبير و درايت وزير محترم كشور، استاندار محترم خوزستان، شوراي اسلامي استان خوزستان و اعضاي شوراي اسلامي شهر اهواز براي جامه عمل پوشاندن به فرمايش اخير مقام معظم رهبري در ايجاد وحدت و همدلي و پرهيز از هر گونه اختلاف و تنش در ميان مسئولان و آحاد جامعه، مسير خدمت رساني به مردم شهيدپرور و ولايت مدار شهر اهواز، بيش از پيش هموارتر شود.

 



با تاكيد رئيس جمهور در دور چهارم سفرهاي استاني
چهره شهرها و مركز استان بايد متحول شده باشد

زنجان-خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان از تاكيد رئيس جمهور مبني بر تحول در چهره شهرها و مراكز استان خبر داد.
دكتر محمد رئوفي نژاد در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران در محل استانداري برگزار شد، اظهار داشت: اميدواريم امسال شاهد انسجام بيشتر و عميق تر در برنامه هاي مختلف ماه محرم و دهه اول آن و بويژه مراسم 8 و 11 محرم در استان باشيم.
وي با بيان اين مطلب كه نگاه جهان اسلام و تشيع به استان زنجان، پايتخت شور و شعور حسيني است، بر لزوم پوشش خبري كامل و منظم و هدفمند مراسم و نيز حاشيه هاي اين مراسم كه خود سوژه معنوي براي بيان عمق عزاداري در استان است، تاكيد كرد.
مقام عالي استان افزود: در دور سوم سفر شخص رئيس جمهور بر بهبود وضعيت عمران شهري و به ويژه مركز استان تاكيد نموده و گفتند در دور چهارم سفر بايد وضعيت استان را بهتر از اين ببينيم كه در اين راستا و در جهت پاسخ به اين درخواست رئيس جمهور كارگروهي را براي مركز استان و كل شهرستانها، با عنوان نهضت عمران شهري مصوب نموديم. وي ادامه داد: جمع بندي مجموعه نظرات منتخبين و ابتكارات مبتكرين و ارسال آن به ايشان و به استانهاي ديگر در مرحله بعدي، دومين تاكيد رئيس جمهور بود كه در اين خصوص نيز معاونت پشتيباني و منابع انساني موظف شد با تشكيل تيم كاري و به صورت هدفمند آن نظرات را جمع آوري و ارسال كند.

 



كسب 10 مدال توسط بانوان ورزشكار استان مركزي

اراك-خبرنگاركيهان:
بانوان ووشوكار استان مركزي در مسابقات سبك «شان چوان» قهرماني كشور 10 مدال رنگي كسب كردند.
در اين دوره از مسابقات كه 200 نفر از بانوان ووشوكار كشور به رقابت پرداختند در بخش تالو سيما گودرزي سه مدال طلا، نفيسه صفري يك مدال طلا و يك نقره، مهيا اميد بيگي يك مدال نقره و يك مدال برنز براي استان مركزي به دست آوردند.
در بخش «ساندا» نيز الهام قرباني يك مدال طلا، فرشته شمشيري يك مدال طلا و ريحانه السادات الحسيني كيشاني يك مدال برنز كسب كردند.

 



برگزاري يادواره 500 شهيد درچه

درچه- خبرنگار كيهان:
يادواره 500 شهيد درچه با حضور سرتيپ علي فضلي جانشين فرماندهي سازمان بسيج كشور در اين شهر برگزار شد.
سرتيپ علي فضلي در اين مراسم با اشاره به اعزام 600 هزار نفر از دانش آموزان دبيرستاني به مناطق جنگي در قالب انجام عملي طرح آمادگي دفاعي مدارس در سال جاري افزود: در راستاي انجام اين طرح از ابتداي آذرماه تاكنون حدود 44 هزار دانش آموز از يازده استان كشور عازم مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس شده اند.
وي گفت: علاوه بر اين هر ساله 5/2 ميليون نفر از اقشار مختلف مردم كشور از مناطق جنگي ديدن مي كنند كه اثرات مطلوبي بر جاي دارد.
وي در اين مراسم نحوه عمليات كربلاي 4 و 5 را براي حاضران بازگو كرد.

 



مديركل تربيت بدني استان خبر داد
افتتاح يك پروژه ورزشي هر 21 روز يك بار در ايلام

ايلام- خبرنگاركيهان:
مديركل تربيت بدني استان ايلام گفت: در هر 21 روز يك پروژه بزرگ ورزشي در ايلام افتتاح مي شود.
«فرزاد فتاحي» اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است در هر 21 روز يك پروژه بزرگ ورزشي در ايلام به بهره برداري برسد.
وي ادامه داد: مديريت جديد اين دستگاه اجرايي در ديدار با مسئولان ارشد استان از جمله استاندار ايلام وعده تحقق اين موضوع را داده است.
اين مسئول اضافه كرد: اكنون اين وعده تحقق يافته و نخستين پروژه ورزشي باعنوان خانه جودوي ايلام در هفت آذر ماه جاري در ايلام به بهره برداري رسيد. مديركل تربيت بدني استان ايلام گفت: براي توسعه ورزش در روستاها نيز 12 پروژه روستايي تا پايان سال كلنگ زني خواهد شد.

 



با سرمايه گذاري خارجي خانه هاي تاريخي تبريز تبديل به هتل مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
با مشاركت سرمايه گذاران آلماني، خانه هاي تاريخي موجود در تبريز، تبديل به هتل هاي سنتي مي شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع و گردشگري آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: ساخت هتل سنتي در دنيا، يك امر رايج است كه بصورت زنجيره اي احداث مي شود و اين امر به توريست هاي خارجي كمك مي كند تا در حين اقامت درهتل، با فضاي فرهنگي و تاريخي كشور ميزبان خود نيز بهتر آشنا شوند.
تراب محمدي يادآورشد: آلمان ها براي ساختن فروشگاههاي بزرگ نيز تمايل نشان مي دهند.
به گفته وي، توريسم درماني، از جمله بخش هايي است كه شركت هاي آلماني براي سرمايه گذاري و فعاليت در آن بارها اعلام آمادگي كرده اند.

 



به منظور حفظ آثار تاريخي
ميدان امام و چهارباغ اصفهان به پياده راه تبديل مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
به منظور حفظ و حراست از آثار تاريخي و باارزش ميدان امام(ره) و خيابان چهارباغ در هسته مركزي شهر اصفهان در آينده اي نزديك اين محورها به پياده راه تبديل خواهند شد.
مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان اظهار داشت: براي اجراي اين طرح، بسترسازي و فرهنگ سازي در بين شهروندان ضروري است.
«حسين جعفري» با اشاره به جنبه گردشگري اين مكان ها افزود: با اجراي اين طرح و همچنين طرح بدنه سازي چهارباغ، آثار تاريخي شهر اصفهان به بالاترين ظرفيت محورهاي گردشگري براي شهروندان و گردشگران خارجي تبديل خواهند شد.
وي گفت: بدنه سازي خيابان سپه و ميدان امام نيز در دستور كار قرار دارد، كه با اجراي اين طرح ماندگاري اين آثار افزايش خواهد يافت.
مصطفي بهبهاني رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز محدوديت تردد در مناطق تاريخي را اقدامي موثر جهت حفاظت از آثار تاريخي خواند و گفت: وظيفه ماست تا اين آثار را براي نسل هاي آينده حفظ كنيم.
عليرضا نصراصفهاني نايب رئيس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز گفت: هم اكنون به دنبال يك خيابان جايگزين براي خيابان چهارباغ هستيم.

 



استاندار هرمزگان خبر داد
افزايش 20 درصدي كرايه مسافربرهاي دريايي قشم

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان از موافقت با طرح افزايش 20 درصدي كرايه شناورهاي مسافربري در مسير بندرعباس- قشم و بالعكس خبر داد.
حسين هاشمي تختي در جمع خبرنگاران در راستاي ايراد سخن در باب نخستين روز اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها حاضر شده بود، اظهار داشت: انتظار مي رود مردم در حد امكان در راستاي اطلاع گيري از وضعيت طرح و اخبار پيرامون آن تنها به اطلاعيه هاي ستادهاي كشوري و استاني هدفمندي يارانه ها كه از رسانه هاي رسمي منتشر مي شود، توجه كنند. وي با بيان اينكه همراهي مردم نشان از موفقيت آميز بودن هدفمندسازي يارانه ها دارد، ادامه داد: تاكنون بسياري از كشورها اين طرح را اجرايي كرده اند و در اين راستا اقتصاد آنها دچار تحولات روبه رشدي شده است كه ما نيز معتقديم اجراي طرح جراحي اقتصادي به نفع تمام دهك هاي جامعه است. هاشمي تختي همچنين با اشاره به سوخت سهميه اي شناورهاي مسافربري افزود: كرايه اين شناورها از مدت ها پيش ثابت شده و به دلايلي با افزايش آن موافقت نمي شد و اكنون با افزايش 20 درصدي كرايه ها در مسير دريايي بندرعباس قشم موافقت شده است.
هاشمي تختي ادامه داد: خودروهاي سنگين بين شهري تا 10 روز آينده مي توانند از گازوئيل با نرخ 5/16 تومان استفاده كنند و در اين فاصله، ستاد سوخت و حمل و نقل قيمت هاي جديد جابه جايي كالا را بر اساس روش ها و فرمول هاي مشخص تعيين و اعلام مي كند.

 



صدور نخستين شناسنامه الكترونيكي درآمل

آمل- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره ثبت و احوال آمل از صدور نخستين شناسنامه الكترونيكي در اين شهرستان خبرداد.
«سيدعلي هاشمي نسب» گفت: اين طرح هنوز فراگير نشده و قرار است بزودي و براساس گروه هاي سني افراد، شناسنامه هاي جديد صادر شود.
وي افزود: شناسنامه هاي جديد شهروندان شهرهاي آمل، نور، محمودآباد و چمستان زيرنظر اداره ثبت احوال شهرستان آمل صادر خواهد شد.
رئيس اداره ثبت احوال آمل، صدور شناسنامه هاي جديد را در راستاي دولت الكترونيك و مكانيزه كردن اسناد هويتي مردم اعلام كرد و با اجراي اين طرح شناسنامه هاي فعلي كه دست مردم است از رده خارج و به شناسنامه هاي الكترونيكي تبديل خواهد شد.
هاشمي نسب در مورد مشخصات شناسنامه هاي جديد نيز گفت: شناسنامه جديد، همانند گذرنامه هاي فعلي در چهار برگ، با خط چاپي و با روكش مخصوص بوده و از ضريب امنيتي بالايي برخوردار است.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر براي آن دسته از افرادي كه شناسنامه هايشان مفقود شده و يا در حال تعويض قراردارد، شناسنامه هاي جديد صادر مي شود.

 



افزايش شاخص بهره مندي آب در روستاهاي اردبيل

اردبيل -خبرنگاركيهان:
شاخص بهره مندي از آب آشاميدني درروستاهاي استان اردبيل يك درصد از ميانگين كشوري بالاتر است.
مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان اردبيل با اعلام اين مطلب بالا افزود: شاخص بهره مندي از آب شرب در روستاهاي استان 75درصد مي باشد و پيش بيني مي شود اين شاخص درپايان برنامه پنجساله توسعه به 92 درصد برسد.
پرويز عباسي گفت: 672 روستا در استان با جمعيت 346 هزار نفر تحت پوشش آبرساني قرار دارند.
وي افزود: براي سهولت درانتقال آب به روستاهاي واقع در بالا دست چهار ايستگاه پمپاژ راه اندازي شده است.
وي با تاكيد بر ايجاد مجتمع هاي آب روستايي براي جلوگيري از هدر رفت آب گفت: هم اكنون 13 مجتمع دراستان در دست اجرا و پنج مجتمع نيز درحال مطالعه مي باشد كه با بهره برداري از اين پروژه ها 465 روستا با جمعيت 167 هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

 



تجليل از دانشجويان نخبه گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي، از استعدادهاي درخشان و نخبه دانشجويي دانشگاههاي استان گيلان تجليل شد.
در مراسم مذكور كه با حضور استاندار، رئيس دبيرخانه شوراي هدايت استعدادهاي درخشان رئيس دانشگاه گيلان و جمعي از اساتيد و دانشجويان برگزار شد دكتر حاتم زاده رئيس دانشگاه گيلان گفت: در حال حاضر رشته هاي تحصيلي در اين دانشگاه از 6رشته دكترا به 56 و كارشناسي ارشد از 32 به 85 رشته ارتقا يافته است.
وي با اشاره به تلاشهاي استاندار گيلان در حمايت از دانشجويان برتر و استعدادهاي درخشان استان اظهار اميدواري كرد دانشجويان برتر بايد الگوي مناسبي براي ساير جوانان جهت رشد و توسعه علمي و ارزشي باشند.
گفتني است در مراسم مذكور استاندار گيلان 200 ميليون ريال به دانشجويان برتر اهدا كرد.
در اين مراسم از 271 نفر دانشجوي برتر در رشته هاي مختلف تحصيلي تقدير به عمل آمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14