(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 دی 1389- شماره 19823

موافقت رئيس جمهور با عنوان «شهيد» براي جان باختگان امداد
معاون دادستان كل كشور: مجازات حمل بيش از 30گرم مواد مخدر روانگردان اعدام است
تسهيلات 10ميليون توماني براي نوسازي خانه هاي روستايي
رئيس جمهور در پيامي با مردم زلزله زده فهرج و ريگان ابراز همدردي كرد
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر: توليدكنندگان شيشه اعدام مي شوند
هشدار پليس به خودروهاي پلاك موقت
آسمان كشور از جمعه باراني مي شود
بازپرس ويژه قتل تهران: متهمان قتل دكتر سرابي مجرم شناخته شدند
رويدادهاي خارجي
آتش سوزي جنگل هاي كلاردشت مهار شد
واگذاري نخستين مرحله فروش متري مسكن از دهه فجر
صبح ديروز انجام شد اعدام سه قاچاقچي مواد مخدر در اهواز
دستگيري قاتلان پدر و دختر گيلاني
آوارگي 2 ميليون كلمبيايي در رانش زمين
حوادث كوتاه از كشور
اعدام 114 مجرم در آمريكا



رئيس جمعيت هلال احمر خبر داد
موافقت رئيس جمهور با عنوان «شهيد» براي جان باختگان امداد

رئيس جمعيت هلال احمر گفت: رئيس جمهور موافقت خود را با عنوان «شهيد» براي جان باختگان امدادگر هلال احمر اعلام كرد.
ابوالحسن فقيه اظهار داشت: امدادگران جمعيت هلال احمر به طور داوطلبانه و انسان دوستانه در رويدادهاي مختلف از جمله كمك در حوادث طبيعي مانند زلزله، سيل، تصادفات جاده اي، كوهستان و سواحل دريايي به آسيب ديدگان ياري مي رسانند كه در مواقعي نيز براثر كمك به همنوعان خود جان خويش را در اين راه نثار مي كنند.
وي ادامه داد: تاكنون هيچ كدام از اين جان باختگان امدادگر هلال احمر به دليل عدم تعريف موازين قانوني، شهيد به حساب نمي آمدند و هم اكنون رئيس جمهور در اقدامي خداپسندانه موافقت خود با عنوان شهيد براي جان باختگان امدادگر هلال احمر را اعلام كرده است.
فقيه اظهار داشت: رئيس جمهور موافقت خود را با عنوان شهيد براي جان باختگان امدادگر جمعيت هلال احمر اعلام كرده است و در حال حاضر بايد زمينه هاي تعريف و مراحل موازين قانوني ديگر اين امر در صورت لزوم به صورت تصويب در نهادهاي ذي صلاح ديگر از جمله مجلس شوراي اسلامي صورت پذيرد.
به گزارش فارس، وي بيان كرد: هم اينك پرونده جان باختگان امدادگر جمعيت هلال احمر به عنوان شهيد در دست بررسي است كه در صورت عدم نياز به تصويب مجلس شوراي اسلامي، اين امر به دستور رئيس جمهور توسط نهادهاي دولت از جمله بنياد شهيد و امور ايثارگران به زودي اجرا مي شود.
فقيه اظهار داشت: جمعيت هلال احمر در حال حاضر بيش از دو ميليون عضو داوطلب دارد كه بيش از يكصد هزار نفر نيز در اين جمعيت به عنوان امدادگر به صورت داوطلبانه در زمان هاي مختلف از جمله حوادث به همنوعان خود ياري مي رسانند.

 



معاون دادستان كل كشور: مجازات حمل بيش از 30گرم مواد مخدر روانگردان اعدام است

معاون قضايي دادستان كل كشور از اصلاح قانون مجازات قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي خبر داد و گفت: براساس اين اصلاحيه، حمل 30 گرم به بالا از مواد مخدر صنعتي روانگردان مجازات اعدام دارد.
«حسين ذبحي» روز شنبه در جمع خبرنگاران در همايش منطقه اي هم انديشي مقابله با عرضه مواد مخدر با حضور هفت استان شرق و جنوب شرق كشور افزود: براساس قانون جديد براي قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي مجازاتي مانند قاچاقچيان هروئين و مرفين اعمال خواهد شد.
وي تاكيد كرد: براساس اين قانون، كساني كه اقدام به قاچاق هر نوع مواد مخدر صنعتي از قبيل نگهداري، مصرف، توليد، وارد كردن، ساخت، خريد و فروش كنند، مجازات خواهند شد.
ذبحي، با بيان اينكه اين قانون شديدترين مجازات براي قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي است، گفت: قانون تشديد مجازات قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي موجب مي شود اين متخلفان هشدار نظام را جدي بگيرند.
وي با اشاره به ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام به دولت، گفت: مواد مخدر صنعتي خطري جدي براي جامعه است كه در اين اصلاحيه قانون، خلأ ناشي از پايين بودن مجازات هاي قاچاقچيان مواد مخدرصنعتي و روانگردان، رفع شده است.
اين مقام قضايي افزود: مهمترين آثار مخرب در مصرف مواد روانگردان صنعتي و شيميايي مانند قرص هاي اكستازي و شيشه، تخريب روح و جسم جوانان است.
وي تاثير مواد مخدر صنعتي را بر جامعه و افراد مصرف كننده شديدتر از مواد مخدر سنتي دانست و گفت: با جديت مديريت قضايي، اطلاعاتي و انتظامي و براساس اين قانون جديد، شاهد كنترل و كاهش رشد مواد روانگردان در جامعه خواهيم بود.
ذبحي، افزود: براساس قانون جديد مبارزه با مواد مخدر، مراجع قضايي مجاز به درمان اجباري معتادان خواهند شد.
وي درمان و بازپروري معتادان را بزرگترين و مهمترين راه مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: در اين راستا دو مشكل اساسي وجود دارد.
معاون دادستان كل كشور، معتادان بي بضاعت حاضر به ترك را نخستين مشكل قانون گذشته مقابله با مواد مخدر دانست و گفت: در اصلاحيه اين قانون، هزينه درماني اين معتادان پيش بيني بيمه اي شده است.
وي ادامه داد: معتاداني كه داوطلبانه حاضر به ترك نيستند در قانون گذشته دومين مشكل در راستاي مبارزه با مواد مخدر بودند كه در اصلاحيه اين قانون، امكان ترك اجباري معتادان فراهم شده است.
ذبحي اظهار داشت: ناهنجاري هاي به وجود آمده از مواد مخدر در جامعه با قانون اصلاحيه مجازات قاچاقچيان و معتادان مواد مخدر رفع مي شود.
وي افزود: زمينه تقاضاي مواد مخدر نيز با اجراي اين قانون كاهش خواهد يافت.

 



رئيس سازمان مديريت بحران كشور خبر داد
تسهيلات 10ميليون توماني براي نوسازي خانه هاي روستايي

رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: براي نوسازي خانه هاي روستايي فرسوده 10ميليون تومان تسهيلات بانكي اختصاص يافته است.
حسين باقري در نشست خبري افزود: روستائيان مي توانند براي دريافت اين تسهيلات ابتدا به بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان محل اقامت خود مراجعه كنند و پس از ثبت نام به بانك معرفي شوند.
وي اظهار داشت: قبلاً اين تسهيلات به برخي روستائيان با شرايط محدود اختصاص مي يافت، اما در حال حاضر هيچ محدوديتي وجود ندارد و همه روستائيان مي توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور افزود: اين تسهيلات با حداقل نرخ سود يعني چهار درصد از روستائيان دريافت خواهد شد.
نوسازي 300 هزار واحد مسكوني در دولت نهم
رئيس سازمان مديريت بحران كشور در ادامه بر مقاوم سازي و نوسازي ساختمانهاي مسكوني و غيرمسكوني تاكيد كرد و گفت: با آغاز به كار دولت نهم 300 هزار واحد مسكوني نوسازي و مقاوم سازي شده است.
باقري با يادآوري زلزله بم در پنجم دي ماه سال 82 افزود: اگر مقاوم سازي ها صورت نمي گرفت در زلزله روز دوشنبه بم حدود 15 هزار نفر جان خود را از دست مي دادند.
وي گفت: زلزله اخير به رغم شدت، قدرت و وسعت نسبت به زلزله هاي گذشته كمترين خسارات و تلفات انساني را با چهار فوتي داشت.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور با يادآوري اينكه بم پس از نوسازي و مقاوم سازي نماد مقاومت در برابر زلزله است، از مردم خواست براي نوسازي و مقاوم سازي واحدهاي مسكوني خود براي دريافت تسهيلات مسكن به بانكها مراجعه كنند.
باقري با بيان اينكه سالانه 300 هزار واحد مسكوني در مناطق روستايي بازسازي مي شود، تاكيد كرد: رئيس جمهور در سالگرد بنياد مسكن انقلاب اسلامي سقف بازسازي 300 هزار واحد مسكوني در سال را لغو كردند و به اين ترتيب هر كس براي دريافت تسهيلات بازسازي و مقاوم سازي واحد مسكوني مراجعه كند، مي تواند آن را دريافت كند.
مصالح ساختماني استاندارد مي شوند
رئيس سازمان مديريت بحران كشور همچنين از امضاي تفاهمنامه اي با مؤسسه استاندارد خبر داد و گفت: با امضاي اين تفاهمنامه مصالح ساختماني بايد نشان استاندارد داشته باشند در غير اين صورت واحد عرضه كننده تعطيل خواهد شد.
وي همچنين درباره تهيه آئين نامه ثابت كردن اجزاي غيرسازه اي ساختمان ها گفت: براساس اين آيين نامه اجزاي غيرسازه اي همچون شيرواني، سقف ها و تجهيزات داخلي ساختمانها بايد به ساختمان به نحوي متصل شود كه در موقع زلزله موجب خسارت و تلفات نشود.
باقري در پايان از ثبت پنجم دي به عنوان روز ايمني در برابر زلزله خبر داد و گفت: اين روز در تقويم ملي ثبت خواهد شد و به همين مناسبت تمبر يادبودي نيز امروز به همين مناسبت رونمايي مي شود.

 



رئيس جمهور در پيامي با مردم زلزله زده فهرج و ريگان ابراز همدردي كرد

رئيس دفتر امور مناطق محروم نهاد رئيس جمهوري ديروز پيام تسليت و همدري دكتر احمدي نژاد را به مردم زلزله زده شهرستان هاي ريگان و فهرج ابلاغ كرد.
به گزارش ايرنا، جليل بشارتي بعد از ابلاغ اين پيام، از روستاي زلزله زده چاه قنبر ديدن كرد و از نزديك در جريان مشكلات مردم اين روستاها قرار گرفت.
وي در اين بازديد قول داد از اعتبارات مناطق محروم براي رفع مشكلات مردم اين منطقه استفاده شود.
بشارتي در اين ديدار بر شروع عمليات احداث راه روستايي مناطق زلزله زده تاكيد كرد و گفت: رفع مشكل معيشتي و مشكلات واحدهاي آموزشي و بهداشتي اين روستاها نيز مورد توجه قرار دارد.
در زمين لرزه 5/6 ريشتري استان كرمان كه شبانگاه دوشنبه بيست و نهم آذرماه امسال به وقوع پيوست پنج نفر جان باختند و 32 نفر مجروح شدند.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر: توليدكنندگان شيشه اعدام مي شوند

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر گفت: از اين پس و براساس قانون، مجازات شيشه برابر با مجازات ساير متهمان موادمخدر از جمله هروئين و برابر مرگ است.
سردار حميدرضا حسين آبادي روند كشفيات مواد روانگردان را نگران كننده خواند و افزود: مجمع تشخيص مصلحت نظام اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر را در رابطه بامواد روانگردان به خصوص شيشه كه از سال گذشته در كشور به عنوان تهديد جدي براي جوانان بود ابلاغ كرد.
وي ادامه داد: بزرگترين مشكل پليس در برخورد با مواد روانگردان نبود قانون مشخص بود كه از اين پس شاهد برخورد سخت و قاطع پليس با توليد و توزيع كنندگان موادمخدر خواهيم بود.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر اظهار كرد: با تصويب و ابلاغ قانون مجازات شيشه برابر با مجازات ساير متهمان موادمخدر از جمله هروئين و برابر مرگ است.
وي افزود: همچنين در قانون قديم مبارزه با موادمخدر اعتياد جرم نبود اما در قانون جديد معتاداني كه به مراكز ترك اعتياد مراجعه نكنند مجرم بوده و از سوي پليس دستگير و به مراكز ترك اعتياد فرستاده مي شوند.
وي با اشاره به برخورد با سرشبكه هاي اصلي قاچاق موادمخدر نيز گفت: قبل از تصويب اين قانون افرادي كه در زمينه قاچاق موادمخدر دستگير مي شدند به اشد مجازات مي رسيدند اما هدايت كننده ها و سرشبكه هاي اصلي قاچاق از اين مجازات در امان مي ماندند و در صورت اعتراف متهمان نيز به عنوان مباشر در قاچاق موادمخدر مجازات مي شدند.
حسين آبادي افزود: اما با تصويب اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر از اين پس سرشبكه ها و هدايت كننده هاي قاچاق موادمخدر به يك ونيم برابر مجازات افراد دستگير شده محكوم مي شوند كه اين امر نقطه عطفي در برخورد با دانه درشت هاي قاچاق موادمخدر است.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر گفت: همچنين در اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر همكاري هاي بين المللي با ساير كشورها نيز ديده شده كه طبق آن پليس مي تواند با همكاري ساير كشورها محموله هاي قاچاق را تحت كنترل گرفته و شبكه هاي بين المللي را شناسايي و منهدم كند.
به گزارش مهر حسين آبادي با اشاره به همكاري دو كشور ايران و روسيه گفت: اين دو كشور همكاري نزديكي را از دو سال گذشته آغاز كرده اند كه اكنون نيز رئيس سرويس فدرال مبارزه با موادمخدر روسيه به دعوت وزير كشور براي بازديد از اقدامات ايران و امضاي يادداشت تفاهم نامه همكاري به ايران آمده است.

 



هشدار پليس به خودروهاي پلاك موقت

رئيس مركز شماره گذاري و پلاك پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: در صورتي كه مالكان خودروهاي گذرموقت در موعد مقرر مراجعه نكنند خودروهايشان به عنوان كالاي قاچاق اعلام مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ محمدرضا غلامي افزود: ايرانيان مقيم كشورهاي حوزه خليج فارس و اروپا كه خودروهاي خود را از طريق اداره گمركات به داخل كشور مي آورند و قصد استفاده از آن را دارند با اخذ معرفي نامه از گمرك مربوطه مي توانند از پلاك گذرموقت بهره مند شوند.
وي با بيان اينكه اين پلاك ها يك تا 6 ماه اعتبار دارند، ادامه داد: پس از اتمام اين مهلت، مالكان خودروها بايد پلاك را فك و خودرو را از كشور خارج كنند.
سرهنگ غلامي اعلام كرد: فقط مالكان خودروهاي داراي پلاك گذر موقت حق رانندگي و تردد را دارند و در اختيار گذاشتن اين خودرو به شخص ديگري به غير از راننده تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده پليس متوقف و به پاركينگ فرستاده مي شود.

 



آسمان كشور از جمعه باراني مي شود

مدير كل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور از آغاز بارش باران در پايان هفته جاري در نوار غربي كشور خبر داد و گفت: بارندگي در روز جمعه به شكل نسبتاً مطلوبي خواهد بود.
پرويز رضازاده در گفت وگو با مهر با اشاره به بارشهاي اخير افزود: بارشهاي پيش رو كه از نوار غربي كشور آغاز مي شود قابل توجه است و مناطق شمالي و نوار غربي را به طور كامل پوشش مي دهد.
وي با اشاره به كاهش بارندگي ها در تركيه، سوريه، عراق و كشورهاي آسياي ميانه گفت: اين كشورها به نسبت نرم سالانه خود با كاهش باران و خشكي هوا مواجه بوده اند.
رضازاده هفته جاري را خالي از بارش و تغييرات جدي پيش بيني كرد و افزود: پايداري جوي باعث خشكي هوا و تشديد آلاينده ها در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت مي شود.

 



بازپرس ويژه قتل تهران: متهمان قتل دكتر سرابي مجرم شناخته شدند

براي دو متهم پرونده قتل دكتر سرابي متخصص قلب و استاد دانشگاه قرار مجرميت به منظور صدور كيفرخواست صادر شد.
قاضي محمد شهرياري بازپرس ويژه قتل تهران كه رسيدگي به اين پرونده جنايي را برعهده داشت به (ايسنا)گفت: «سجاد.ك» متهم اصلي اين پرونده به اتهام محاربه، مباشرت در قتل عمدي مرحوم «سرابي» و حمل و نگهداري اسلحه غيرمجاز مجرم شناخته شد.
وي در مورد اتهام محاربه اين فرد، هم گفت: متهم با اسلحه گرم در خيابان اقدام به قتل كرده و موجب ايجاد رعب و وحشت در مردم شده است.
بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي پايتخت، همچنين درخصوص ديگر متهم پرونده، افزود: «علي.الف» نيز به اتهام معاونت در قتل دكتر سرابي مجرم شناخته شد و با توجه به ادله و قرائن موجود، براي هر دو متهم قرار مجرميت صادر كرديم.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به ابعاد اين حادثه اميدواريم پرونده خارج از نوبت در دادگاه مورد رسيدگي قرار گيرد.
به گزارش ايسنا، اواخر شهريورماه سال جاري دكتر سرابي متخصص قلب و استاد دانشگاه در مقابل مطب خود با شليك گلوله به قتل رسيد و اين در حالي بود كه دو روز پيش از اين حادثه دكتر سودبخش ديگر پزشك متخصص نيز با همين شيوه به قتل رسيد اما متهمان دو پرونده ارتباطي با يكديگر نداشتند.

 



رويدادهاي خارجي

به سوي قربانگاه با اعمال شاقه

برگزاري يك مراسم در منطقه الجهراي كويت كه در آن شتر بايد قرباني مي شد، موجبات انتقال عجيب اين شتر را به محل قربانگاه فراهم آورد.
به گزارش مهر، روزنامه الراي كويت ديروز با انتشار تصويري از انتقال عجيب يك شتر به محل برگزاري يك مراسم سنتي در منطقه الجهرا خبر داد.بر اين اساس، اين شتر به وسيله يك جرثقيل بر روي خودروي موردنظر گذاشته شده است تا انتقال آن به محل قربانگاه ساده تر باشد.الراي در پايان با اشاره به اينكه قرباني شدن اين شتر در اين مراسم موجبات اين نقل و انتقال عجيب را به وجود آورده است، ابراز اميدواري كرده كه گوشت قرباني نوش جان حاضران در مراسم شود.

 



آتش سوزي جنگل هاي كلاردشت مهار شد

آتش سوزي جنگل هاي كلاردشت كه از شب شنبه در جنگل هاي كلاردشت آغاز شده بود، ساعت 2 بامداد مهار شد.
به گزارش فارس از كلاردشت، جمعه شب چند نقطه از جنگل هاي طويدره و ازوي كلاردشت دچار حريق شد كه با تلاش مردم، آتش نشاني، شهرداري و نيروهاي منابع طبيعي كلاردشت مهار شد.
ساعت پنج عصر روز جمعه چند نقطه مختلف دچار آتش سوزي شد كه با وارد عمل شدن مردم، شهرداري و منابع طبيعي مهار و از سرايت به ديگر نقاط جلوگيري شد.
گفتني است، عمدي بودن اين آتش سوزي در چند نقطه به احتمال 80 درصد محرز است.
همچنين در اين حريق 5 هزار مترمربع از سطح جنگل هاي كلاردشت طعمه آتش شد.

 



مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران اعلام كرد
واگذاري نخستين مرحله فروش متري مسكن از دهه فجر

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران از واگذاري نخستين مرحله طرح فروش متري مسكن خبر داد و گفت: نخستين مرحله از طرح فروش 700 واحد متري مسكن با اختصاص 20 ميليون وام به ازاي هر واحد از دهه مبارك فجر آغاز مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر فريدون درويش زاده در همايش سالانه نوسازي بافت هاي فرسوده شهري در سالن همايش هاي برج ميلاد افزود:
در مرحله نخست اين طرح، دو هزار واحد را متعهد كرده ايم كه 700 واحد آن در مرحله نهايي است.
وي با اشاره به وجود 68 هزار هكتار بافت فرسوده در كشور گفت: 13 هزار هكتار يعني 20درصد اين بافت ها در كلانشهرهاست كه سهم تهران در اين ميان 25 درصد است.
درويش زاده اضافه كرد: اين ميزان بافت فرسوده 5 درصد مساحت شهر تهران را به خود اختصاص داده است كه 15 درصد جمعيت شهر تهران در آن ساكن هستند.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در ادامه افزود: بر اساس آمار وزارت مسكن در كل كشور تاكنون 7 درصد بافت فرسوده، نوسازي شده كه در تهران اين رقم 15 درصد است.
وي در ادامه با اشاره به روند نوسازي در برنامه پنجم توسعه گفت: در اين برنامه بر حضور مجريان خصوصي نوسازي، اختصاص 50 درصد منابع و تسهيلات بخش مسكن به بافت هاي فرسوده و نوسازي سالانه 10 درصد بافت هاي فرسوده شهري تأكيد شده است.
درويش زاده گفت: در بخش نوسازي مردمي بر اختصاص تسهيلات مسكن به حداقل 50 هزار واحد مسكوني براي شهر تهران تا پايان سال 90 و ادامه سياست هاي تشويقي شهردار در صدور پروانه هاي نوسازي بافت هاي فرسوده تأكيد شده است.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در ادامه افزود: همچنين در بخش دوم نيز اعمال تسهيلات مسكن مهر به طرحهاي نوسازي بافت هاي فرسوده، تخصيص تسهيلات وديعه اسكان موقت حداقل براي 6 هزار پلاك در شهر تهران از سوي وزارت مسكن، تضمين شهرداري در خريد حداقل 30 درصد واحدهاي مسكوني ساخته شده در بافت هاي فرسوده درنظر گرفته شده است.
وي در ادامه در خصوص عرضه اوراق مشاركت سال 89 گفت: اين اوراق به ميزان 700 ميليارد تومان است كه همه مقدمات آن انجام شده و تعامل با بانك هاي عامل در دست انجام است كه در آينده نزديك اين اوراق منتشر مي شود.
وي در خصوص دفاتر نوسازي در مناطق تهران افزود: هم اكنون در 50 محله اين دفاتر در نظر گرفته شده كه 25 دفتر داير و بقيه نيز تا پايان سال راه اندازي مي شود.

 



صبح ديروز انجام شد اعدام سه قاچاقچي مواد مخدر در اهواز

صبح ديروز حكم اعدام 3قاچاقچي مواد مخدر در شهرستان اهواز ا جرا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان خوزستان، امروز حكم اعدام سه نفر از قاچاقچيان مواد مخدر در محل زندان كارون اهواز به اجرا درآمد.
براساس اين گزارش «الف.ع» به ارتكاب خريد و نگهداري 224 گرم هروئين، «ح.م» به ارتكاب خريد و نگهداري 193 گرم هروئين و «ج.ج» به ارتكاب در معرض فروش قرار دادن 50 گرم حشيش، از سوي دادگاه كيفري استان به اعدام محكوم شدند و راي صادره درخصوص آنان، ازسوي ديوانعالي كشور تاييد شد.
همچنين حكم اعدام «غ.ف» به جرم ارتكاب به عمل منافي عفت در محل زندان كارون اهواز به اجرا درآمد.اين احكام با توجه به اصل فوريت اجراي احكام كيفري و در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ و بر هم زنندگان نظم و امنيت عمومي، پس از طي مراحل قانوني و شرعي به اجرا درآمد.
دستگاه قضايي اهواز تاكيد كرده است كه در اجراي حدود الهي با متجاوزان به حقوق مردم كه موجب ايجاد رعب و وحشت مي شوند، با اقتدار برخورد قانوني مي كند.

 



دستگيري قاتلان پدر و دختر گيلاني

رشت-خبرنگار كيهان:
قاتلان پدر و دختر روستايي در بخش لشت نشاء شهرستان رشت توسط پليس آگاهي گيلان دستگير شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس گيلان، پس از وقوع قتل پدر و دختري در يكي از نقاط لشت نشاء رشت بلافاصله پليس آگاهي و اكيپ عملياتي پليس استان وارد عمل شده و به بررسي موضوع پرداختند.
پليس با توجه به باز بودن گاو صندوق به دنبال سارقان محلي سابقه دار رفته و در نتيجه به فردي به نام كامران كه سابقه دار و معتاد به كراك است مشكوك شدند.
وي كه به طور ناگهاني از محل سكونت خود خارج و ناپديد شده بود شناسايي و دستگير شد.
كامران در اعترافات خود گفت: با دو تن از دوستان خود شب قبل از حادثه كراك مصرف كرده و مشتركا جهت انجام سرقت تصميم به قتل اين پدر و دختر گرفتيم.
وي افزود: پس از قتل اين دو با ضربات متعدد چاقو، چندين فقره چك حامل و 10 ميليون ريال طلاي آنها را به سرقت برده و متواري شديم.
با دستگيري متهمان، طلاجات مسروقه نيز كشف شد.

 



آوارگي 2 ميليون كلمبيايي در رانش زمين

مقامات كلمبيايي از كشته شدن دست كم 12نفر مجروح شدن 30 نفر ديگر و آسيب رسيدن به بيش از دو ميليون نفر بر اثر رانش زمين در جنوب غرب اين كشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، فابيو تروجيلو استاندار نارينو در خصوص اين حادثه اعلام كرد: بر اثر اين رانش زمين 3 هزار و 100 دستگاه منزل مسكوني، يك سالن بيليارد و چندين دستگاه خودرو در شهر لاكروز از توابع اين استان زير خروارها خاك مدفون شده اند و به 310 هزار خانه نيز آسيب هاي جدي وارد شده است.بنابراين گزارش، به غير از آمار ارائه شده در خصوص كشته شدگان و مجروحان، گزارشي از ناپديدشدگان اين حادثه دريافت نشده ولي تاكيد شده كه بيش از دو ميليون نفر متاثر از اين حادثه شده اند.گفتني است، دولت كلمبيا و صليب سرخ شمار قربانيان سيل و رانش زمين در سال جاري در اين كشور را دست كم 290 نفر اعلام كرده اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

رد رشوه از سوي پليس
پاكدشت-خبرگزاري فارس:يكي از ماموران شهرستان پاكدشت پيشنهاد رشوه 8 ميليون ريالي راننده متخلف را رد و او را تحويل مراجع قضايي داد.ماموران كلانتري 14 حصارامير، يك دستگاه خودرو را توقيف و پس از بررسي مدارك مالك خودرو به جعلي بودن گواهينامه رانندگي وي پي بردند. مالك خودرو پس از توقيف مدارك و وسيله نقليه، براي رهايي از قانون و آزادسازي خودرو و مختومه شدن پرونده اش پيشنهاد رشوه 8 ميليون ريالي به ماموران را كرد.
رئيس كلانتري و ماموران وظيفه شناس پيشنهاد رشوه را رد و متهم را نيز پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي دادند.
انهدام شركت هرمي
اروميه-خبرنگاركيهان:يك شركت هرمي كه در قالب فروش محصولات مختلف در شهرستان اروميه فعاليت مي كرد با هوشياري كارآگاهان پليس آگاهي شناسايي و متلاشي شد.ماموران پليس آگاهي استان در يك فرصت مناسب وارد محل فعاليت شركت شده و سه نفر از سرشاخه هاي اصلي آنرا دستگير كردند. متهمان در بازجوييهاي فني پليس معترف شدند كه در مدت 4 ماه فعاليت خود 700 نفر از مردم ساده لوح را جذب كرده اند. متهمان روانه زندان شدند.
قتل مادربزرگ
پيرزني در يكي از محلات اروميه بود در اثر اصابت جسم نوك تيز از پاي درآمده و با روسري خفه شد. قاتل پس از سرقت طلاجات از محل متواري شد. پليس به يكي از نوه هاي مقتوله مظنون شده و نامبرده را تحت بازجويي قرار داد كه در نهايت وي به قتل مادر بزرگش اعتراف كرد. اموال مسروقه نيز از منزل متهم كشف و روانه زندان شد.
كشف سيگار قاچاق
ماموران پليس آگاهي دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان آذربايجان غربي پس از انجام يك سري كار اطلاعاتي و تلاش شبانه روزي موفق به شناسايي محل دپوي سيگار خارجي در مهاباد شده و با استفاده از شگردهاي خاص پليس 634 هزار و 600 نخ سيگار خارجي را كشف و يك نفر را در اين خصوص دستگير كردند. در همين راستا از يك دستگاه خودروي پرايد نيز 60 هزار نخ سيگار قاچاق در محور مهاباد-مياندوآب كشف شد.

 



اعدام 114 مجرم در آمريكا

ايالات متحده در سال جاري 114 مجرم را اعدام كرده است.
به گزارش پرس تي وي، مركز اطلاعات حكم اعدام در آمريكا اعلام كرد: ايالات متحده در سال جاري 114 مجرم را اعدام كرده است، اين در حالي است كه هم اكنون نيز 3200 مجرم در آستانه اعدام قرار دارند.براساس اين گزارش، اين مركز در ادامه بيانيه خود در اين مورد آورده است: اين در حالي است كه تعداد اعدام شده هاي سال جاري نسبت به سال گذشته 2 نفر بيشتر بوده است. البته اين ميزان اعدام در سال جاري، كمترين ميزان اعدام در سي سال اخير است.در ادامه اين گزارش آمده است: بالاترين ميزان اعدام در يك سال در آمريكا، در سال 1994 رخ داد كه در آن سال 328 نفر در اين كشور اعدام شدند.ايالت تگزاس با 17 نفر اعدامي بيشترين تعداد اعداميان را در آمريكا در سال 2010 به خود اختصاص داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14