(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 دی 1389- شماره 19823

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مرز باريك صلاح و فساد (يادداشت روز)
تقويت روابط منطقه اي ايران در پي تحريم هاي غرب
ديوانه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
اسلام آباد عبدالرئوف ريگي را تحويل تهران مي دهد
بروجردي: صالحي صلاحيت وزارت خارجه را دارد
حمله فراكسيون در به درها به حزب خاك برسرها (خبر ويژه)
در به در دنبال متخصصان ترميم چهره در اروپا (خبر ويژه)
مدال «گم پوزيسيون» براي نوه علاف رضا قلدر (خبر ويژه)
مگر شما شيپورچي آشوب و خشونت نبوديد؟! (خبر ويژه)
به قول آقاي ناقابل، لا اكراه في الدين! (خبر ويژه)
حالا روشنفكر يعني چي؟! (خبر ويژه)



مرز باريك صلاح و فساد (يادداشت روز)

ايران يكي از باثبات ترين، امن ترين و عزتمندترين سال هاي تاريخ معاصر خويش را سپري مي كند. از همين احساس ثبات و امنيت و عزت و قدرت است كه اتفاق بزرگي مانند مذاكرات ژنو- پنجه در پنجه قدرت هاي غربي- رقم مي خورد يا تحول اقتصادي با محوريت اصلاح و هدفمندسازي يارانه وارد فاز تازه اي مي شود، آن هم در روزگار به هم ريخته اقتصاد جهاني كه آشوب از مركز تا منتهي اليه غرب اروپا را فرا گرفته است. و شايد به خاطر همين اطمينان خاطر است كه هرازچندگاهي صاحب منصباني حاشيه ساز و بحث برانگيز مي شوند! احتمالا اگر اطمينان از ثبات و امنيت و اقتدار كشور نبود، بسياري از اين حواشي هم ساخته نمي شد و جا را بر «متن» و «اصل» تنگ نمي كرد.
مرور فرصت ها و آسيب ها در مجال اين نوشتار نمي گنجد. بنابراين نوشته حاضر بر آن است كه تنها به 2نمونه از اين فرصت ها و آسيب هاي جديد اشارتي داشته باشد.
1- اجراي مرحله نهايي و خطير هدفمندسازي يارانه ها كه از يك هفته پيش كليد خورد، آرزوي رويايي- و گويا ناشدني و دور از دسترس- دولت ها در طول 20 سال گذشته بوده است. هرگاه دولت ها به اين آرزو ميل كردند نگراني از تبعات جراحي اقتصادي، يا تشتت در اجزاء حاكميت و يا هراس از تحريم اقتصادي و فشارهاي بيگانگان و مجموعا عدم اطمينان از ثبات كشور مانع از تبديل اين آرزوي بزرگ به اراده و عمل شد. اقتصادي كه از نيم قرن پيش به تدريج به درآمد نفت و يارانه سرگردان معتاد شده بود، در طول اين زمان نسبتا طولاني در پرحجمي، وسعت هزينه، كاهندگي مداوم بهره وري و توليد، و محروميت اكثريت در ازاي افزايش بهره مندي اقليتي كوچك غوطه ور شد. اقتصاد ايران هر روز فربه تر و متورم تر و در عين حال بي تحرك تر شد، مانند انساني كه علي الدوام از فعاليت و تحرك خود بكاهد و صرفا بر قند و چربي خويش بيفزايد تا آنجا كه قلب و ريه و ديگر اعضاي او به مرز انسداد و گرفتگي و تنگنا برسند. اين در حالي است كه جمعيت به نسبت 50 سال پيش 3 برابر افزايش يافته است. البته به يقين در آغاز دهه دوم انقلاب، كارهاي بزرگي در عرصه سازندگي اقتصاد كشور صورت گرفت و بسترسازي هاي مهمي انجام شد اما گسترش حجم اقتصاد دولتي از يك سو (فقدان رقابت اقتصادي سالم) و توزيع سرگردان و بي هدف صدها هزار ميليارد تومان يارانه كه 80 تا 90درصد آن جز به جيب رانت خواران و دست و پادارها نمي رفت، سبب شد پديده اي به نام «وارونگي» در فضاي اقتصادي ما جا گير و پاگير شود و امكان طپش و تنفس و حركت را از اقتصاد ملي سلب كند. به واقع، در چنين وضعيتي، يارانه ها خارج از هدف و كار ويژه و مقتضاي خود پرداخت مي شد و به جاي كم كردن فاصله طبقاتي و محروميت، بر شدت اين آلودگي اقتصادي- اجتماعي مي افزود.
درست به همين دليل، اراده ساماندهي يارانه ها و هدفمند كردن توزيع آن، افتخار بزرگي براي دولت دهم و مجلس هشتم است. دولت به پشتوانه همدلي و هماهنگي مجلس، ريسك بزرگي كرد و در كام خطري كه پيشينيان حتي از سايه و خيال آن هم پروا داشتند، وارد شد تا از تهديدي بزرگ براي اقتصاد كشور، فرصتي تاريخي ساخته شود. اين فاز از اصلاحات اقتصادي در تداوم و تكميل فازهاي اصلاحي آغاز شده در زمينه ماليات و گمرك و بيمه و بانك ها و... بود كه قطعا با تلازم مبارزه با «فساد و تبعيض» و جهت گيري «عدالت خواهانه» مستقر مي شود. بدون مبارزه مبنايي با سرطان فساد نمي توان به اقتصاد سالم و عادلانه انديشيد. اصل اين اصلاحات اقتصادي مي تواند بستر بسياري از مفاسد را برچيند و جلوي پمپاژ فساد به جان اقتصاد ملي را سد كند اما از آن سو تأكيد هميشگي بر نفي تبعيض و پاكدستي مديران و برخورد قاطع با ميكروب هاي فساد ضرورتي هميشگي است.
مي توان از رهگذر برنامه «تحول اقتصادي» به «شفافيت اقتصادي» اميد بست. همين مهم مي تواند راه بسياري از فاكتورسازي ها، معاملات صوري، قاچاق، فرار مالياتي و سودهاي بادآورده بدون ريسك و رنج توليد را سد كند. اكنون با انسداد مجاري فراوان نشتي سرمايه ها و درآمدهاي ملي مي توان تصوير دقيق تري از ورودي و خروجي اقتصاد ايران داشت، همچنان كه راه را بر ريخت و پاش و حيف و ميل و اسراف و هرز منابع بست. و اين همه يعني كنترل و انباشت منابع ملي براي مصرف در سرمايه گذاري ها و فرصت سازي هاي اقتصادي در مقياس ملي. به اين فهرست بزرگ، كاهش وابستگي به بيگانگان و دور زدن تحريم هاي دشمنان را اضافه كنيد كه يك قلم كوچك آن را مي توان در تحريم بنزين جست وجو كرد. و درنهايت همه اينها، ساماندهي گره هاي كور در ترافيك اقتصادي و تسهيل فعاليت در اين عرصه.
با اين حال ساده انديشي است اگر تصور كنيم حلقه هاي مافيايي و انگلي شكل گرفته در «اقتصاد سياسي» ايران كه تمام حيات خود را مديون بيماري و بي رمقي و در بستر افتادگي اقتصاد ايران هستند يا دشمنان سرخورده ملت ايران كه از تدابير اقتصادي كشور شوكه شده و به اعتبار ناكارآمدي فشارهاي خود انگشت به دندان مي گزند، صرفا تماشاگر مداوا و اصلاح اقتصاد ايران باشند. حيات جريان هاي انگلي و مافيايي، و نياز استراتژيك دشمنان خارجي در توقف اين درمانگري است اما به روال تاريخ، قابل فهم است كه مستقيما درگير با اين اصلاحات نشوند و پشت نقاب نگراني براي ملت ايران پنهان شوند. حكايت آنها حكايت جانيان و قاتلاني است كه با پيشدستي، به هيئت خونخواهان درمي آيند تا باقي انتقام خويش را از اولياي دم بگيرند. اصلاح اقتصادي با محوريت عدالت خواهي، مبارزه با فساد و تبعيض و تحقق استقلال اقتصادي كم از جنگ ندارد. در چنين آوردگاهي نبايد از هيچ پشتيباني نسبت به دولت كه در خط مقدم خدمت و مبارزه است مضايقه كرد. رهبر معظم انقلاب در روزگار دولت اصلاحات درباره اظهارات رئيس دولت كه گفته بود منظور من از شعار جامعه مدني، تحقق مدينه النبي است به درستي فرمودند ما حاضريم جان خود را پاي چنين شعار و جامعه اي فدا كنيم. حال خدمتگزاري و عدالت خواهي دولت اصولگرا- در قول و فعل- كه جاي خود دارد و رئيس جمهور محترم از اين نظر براي اصولگرايان و ملت سرمايه اي ارزشمند محسوب مي شود. نبايد از هيچ حمايتي در خدمت چنين شعارها و رويكردي دريغ كرد.
2- ثبات و امنيت و عزت و قدرت، با همه شيريني و ارزندگي، وجه ديگري هم دارد كه دست برقضا از جنس تهديد است. آري به شهادت تاريخ و به بيان اولياي فرزانه دين همين نعمت ها در صورتي كه پاس داشته نشود يا در جايگاه خود ديده و تحليل نشود، مي تواند بسترساز تهديد و خطر شود. امام عارفان و باريك انديشان حضرت سيدالساجدين عليه السلام در مقام مسئلت مكارم اخلاقي از پروردگار، با فروتني و تذلل تمام، پاره اي از اين تهديدها را در كنار نقطه طلايي و اعتدال هر نعمت بازگو فرموده اند «... و اع زّني و لا تبتلينّي بالكبر و عب ّدني لك ولا تفسد عبادتي بالعجب و اجر علي يدي الخير و لا تمحقه بالمنّ... پروردگارا مرا عزت ده اما مبتلاي كبر نكن. و به بندگي خويش در آور اما عبادتم را با عجب به فساد و تباهي مكشان. و خير و نيكي بر مردم را با دستان من جاري ساز و با منت آلوده و نابود نكن. برتري هاي اخلاقي را به من ارزاني دار و مرا از فخر به آنها بازدار. خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست و مرا در چشم مردم بالا نبر مگر اينكه به اندازه همان مرا در نفس خودم پايين بياوري... مرا به واسطه گسترش عدالت و فرو خوردن غيظ و غضب دروني و فرو نشاندن آتش و پيوند دادن دل هاي از هم جدا شده و اصلاح ميان بندگان و... نرمخويي و فروتني و... كم شمردن خوبيهاي خود و... زياد شمردن كردار و گفتار بد خويش... و همراهي با جماعت مؤمنان و طرد اهل بدعت و آنها كه به آراء اختراعي- بدعت آلود- عمل مي كنند، به زيور صالحان زينت ده و با زينت پرهيزگاران بپوشان.»
عزت، امنيت، قدرت، اقبال عمومي و حتي خدمتگزاري و بندگي خدا هم مي تواند غرور و غفلت بياورد. در طول تاريخ همين نعمت ها با برخي از رجال سياسي چه كرد؟ يا در همين 23سال گذشته چه آسيبي از همين رهگذر متوجه صاحب منصبان و دولتمردان شد. البته يادآوري سرنوشت كساني چون سيدكاظم شريعتمداري و منتظري يا برخي رؤساي دولت ها به مفهوم شبيه سازي و مصداق يابي در امروز نيست. اما مي توان گفت از جمله آنچه اين طيف يا كسان ديگري در جريان هاي چپ و راست و مدعي همراهي با انقلاب را از پاي درآورد يا تا لبه پرتگاه برد غفلت از اين قاعده جاري در كلام حكيمانه اميرمؤمنان علي عليه السلام بود كه «اتقوا ظنون المؤمنين فان الله تعالي جعل الحق علي السنتهم. از گمان هاي مؤمنان پروا و پرهيز كنيد چرا كه خداوند بلندمرتبه حق و حقيقت را بر زبان هاي آنان نهاده است.» (حكمت 903 نهج البلاغه). مخاطب امروز كلام اميرمؤمنان مي تواند فعالان سه قوه و مجمع تشخيص مصلحت و همه صاحب منصبان و صاحبان نفوذ و تأثير- از علما و سياست پيشگان تا محافل و حلقه هاي سياسي- باشد. از خود متشكر بودن و خودشيفتگي و خود پسندي- ولو به خاطر خوبي ها و فضايل واقعي يا متصور- و بي اعتنايي و بي پروايي نسبت به گمان و انتقاد اهل ايمان، رجال سياسي را نفوذپذير و آسيب پذير مي كند و اين همان منطقه ممنوعه اعتماد به نفس است. همچنان كه در برخي دوره هاي قبلي با برخي صاحب منصبان و صاحبان آوازه و سابقه كرد. آتش فتنه پيچيده و باور نكردني سال 88 اساساً در چنين بستري فراهم شد و گسترش يافت تا آنجا كه حتي دامن دوستاني را گرفت يا دست كم آنها را در موضع اتهام قرار داد؛ ناشنوايي و نابينايي و بي پروايي نسبت به بدگمان شدن مؤمنان! و اصرار بر گفتار يا رفتار دو پهلو و ميل به ورود در مواضع و مواقفي كه اسباب تهمت و بدگماني را فراهم مي كند. فتنه گران كوشيدند دامان اجزاي حاكميت را به نحوست خويش بيالايند و متأسفانه به اعتبار غفلت دوستان- بيش يا كم و اندك- به نتايجي هم رسيدند.
به يقين آنها بيكار نمي نشينند مخصوصاً كه در طول يك سال اخير، مدام از بصيرت ملت و استواري توأم با تدبير نظام لطمه هاي راهبردي متحمل شده اند. آنان در طمعي كه مي ورزند رجل يا نهادي را معاف نمي دارند. اگر بتوانند زهر خويش مي ريزند و اگر نه، دست كم خواهند كوشيد دامان اين صاحب منصبان و دستگاه ها را بيالايند و چهره آنان را ملكوك و مخدوش سازند. اين پروژه به وضوح و با شدت درحال اجراست. به احتمال قوي فتنه گران مستقيماً سراغ شخصيت هاي طراز اول نمي روند. واسطه ها را در چند حلقه- مثل يك طيف رنگين كماني- تعبيه مي كنند تا همرنگي و همدلي را تداعي كنند. ستايشگران افراط گر و تفريط كار (نامتعادل) نشانه خوبي براي شناسايي هستند، همچنان كه اين طيف علاقه وافري به حاشيه سازي، ابهام آفريني و تدارك بدگماني نسبت به شخصيت ها يا نهادهاي هدف دارند و معمولاً به ايزوله كردن فرد و ممانعت از تصحيح اشتباه علاقه نشان مي دهند.
اكنون كه كشور در يكي از باثبات ترين، امن ترين و عزتمندترين سال هاي تاريخ معاصر خود پاي به عرصه تحول خطير اقتصادي گذاشته و همزمان رقابتي ماراتن گونه را با قدرت هاي زورگوي بيگانه تجربه مي كند، هرگونه حاشيه سازي فاقد توجيه يا مسئله تراشي ترديدافكن و اعتبارسوز- نظير ماجراي آقاي متكي و آقاي مشايي و موازي كاري هاي كذايي بي ثمر، يا برخي حاشيه سازي ها در قوه قضائيه و مجلس و مجمع تشخيص در طول 81ماه گذشته- نقض غرض حركت كلي كشور در مسير عدالت و پيشرفت است. البته دولت و رئيس جمهور محترم به عنوان مجموعه اي كه بار اصلي اين حركت رو به جلو و درعين حال همراه مشكلات بر شانه اوست، به پرهيز از اين حواشي سزاوارترند.
محمد ايماني

 



گزارش مستند خبرگزاري «شين هوا»
 تقويت روابط منطقه اي ايران در پي تحريم هاي غرب

خبرگزاري چيني شينهوا با انتشار گزارشي مبسوط از مبدأ تهران، تأكيد كرد كه عميق تر شدن روابط منطقه اي ايران با همسايگان خود يكي از نتايج اصلي تحريم هاي اعمال شده عليه ايران بوده است.
شينهوا در اين گزارش كه روز شنبه 4 دي منتشر شده، نوشت: «پس از تشديد تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل و كشورهاي غربي عليه ايران بابت برنامه هسته اي اين كشور در 2010، ايران ابتكار عمل هايي را در دستور كار خود قرار داد تا بدان وسيله همكاري هاي منطقه اي خود را تقويت كند و اين فشارها را خنثي نمايد. ايران از اواسط سال 2010 تلاش كرده است همكاري هاي منطقه اي خود را در زمينه هاي گوناگون از جمله انرژي، اقتصاد بازرگاني و سياست گسترش دهد و بدين وسيله تاثيرات ناشي از فشارهاي جامعه بين الملل را كندتر كند.»
شينهوا سپس تأكيد مي كند كه يكي از اين شركاي منطقه اي تركيه است. اين خبرگزاري چيني مي نويسد: «تركيه احتمالاً يكي از اولويت هاي سياست خارجي جمهوري اسلامي بوده است زيرا با اين كشور مرز مشترك دارد. همچنين دو كشور از لحاظ ايدئولوژي به يكديگر نزديك هستند. تمايل ايران به گسترش روابط با تركيه از سوي اين كشور نيز مورد استقبال قرار گرفته است.»
مورد بعدي كه شينهوا به آن پرداخته عراق است. اين خبرگزاري با اشاره به روابط مستحكم اقتصادي ايران و عراق مي نويسد: «عراق كه تنها كشور عرب داراي مرزي زميني با ايران است و در غرب اين كشور قرار دارد همواره محل ظهور رقابت ميان غرب و ايران بوده است زيرا هر دو طرف خواستار آن هستند تا راهبردها و منافع خود را در عراق پيگيري كنند. ايران ترجيح داده است براي مقابله با تهديدهاي ناشي از تحريمها روابط اقتصادي خوبي را با عراق برقرار كند. ايران و عراق در تاريخ سي ام ماه مارس تصميم گرفتند يك شهرك صنعتي مشترك را در مرز باشماق راه اندازي كنند. اين شهر استان كردستان در غرب ايران را به استان سليمانيه عراق مرتبط مي كند.
يحيي آل اسحاق رئيس اتاق بازرگاني صنايع و معادن تهران در اين باره گفت ايران عقيده دارد عراق يكي از بزرگترين نقاط سرمايه گذاري در منطقه خاورميانه است. وي همچنين گفت بازار عراق و روابط اقتصادي با اين كشور يك فرصت بزرگ براي تهران شمرده مي شود. براساس اعلام رسانه هاي داخلي بانك مركزي عراق در ماه اوت با درخواست افتتاح شعبه و فعاليت دو بانك ايراني به نامهاي پارسيان و كارآفرين در پايتخت اين كشور موافقت كرد».
نمونه بعدي كه شينهوا به آن پرداخته سوريه است: «ايران در ماه اوت به منظور گسترش نفوذ خود در منطقه اعلام كرد از سوريه و لبنان در مقابل تهاجمات رژيم صهيونيستي دفاع خواهد كرد. مقامات ايران تأكيد كردند اين همگرايي چنان نيرويي را به وجود خواهد آورد كه باعث مي شود رژيم صهيونيستي به برنامه هاي خود مبني بر راه اندازي يك جنگ ديگر در منطقه با ديده ترديد نگاه كند. در همين حال سرتيپ احمد وحيدي وزير دفاع ايران اواخر ماه اوت اعلام كرد اين كشور آمادگي كامل دارد تا ارتش لبنان را با جديدترين تجهيزات نظامي مجهز كند.»
شينهوا سپس تأكيد مي كند كه ايران روابط خود را با لبنان هم گسترش داده و به اين وسيله روش هاي جديدي براي تعديل تحريم ها ايجاد كرده است. در اين گزارش آمده است: «ايران و لبنان در تاريخ 14 ماه اكتبر، 16 موافقتنامه و يادداشت تفاهم را به امضا رساندند. امضاي اين اسناد طي سفر تاريخي محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران به لبنان انجام شد. سپس دو كشور در تاريخ 29 ماه نوامبر و طي سفر سعد حريري نخست وزير لبنان به ايران نه يادداشت تفاهم ديگر را با موضوع همكاري هاي دوجانبه به امضا رساندند. حريري طي سفر خود به تهران اعلام كرد لبنان در هيچ نقشه اي كه عليه برنامه هسته اي ايران طراحي شده باشد مشاركت نخواهد كرد. ايران در روابط خود با كشورهاي عرب همواره به دنبال چنين وعده هايي بوده است.»
كشور بعدي كه شينهوا به آن پرداخته قطر است. در اين گزارش درباره قطر آمده است: «در ميان ساير كشورهاي عربي قطر به عنوان يكي از شركاي ايران در زمينه بهره برداري از منابع گاز در خليج فارس نيز از اهميت بسياري براي ايران برخوردار است. دو كشور طي چند سال گذشته وعده داده اند روابط اقتصادي خود را به ويژه در زمينه نفت و گاز در چارچوب و همچنين خارج از چارچوب سازمان كشورهاي صادر كننده نفت اوپك گسترش دهند.»
شينهوا مي گويد ايران با ارمنستان هم روابط ويژه اي در حوزه انرژي برقرار كرده است: «همسايه هاي شمالي اين كشور نيز از جايگاه خاصي در چارچوب سياست خارجي ايران برخوردار هستند. اهميت اين همسايگان به ويژه با افزايش فشارهاي جامعه بين الملل در حال افزايش است. ايران و ارمنستان درباره ساخت يك خط لوله به طول 350 كيلومتر موافقت كرده اند تا بدين ترتيب صادرات نفت ايران به ارمنستان را افزايش دهند. ايران و ارمنستان در تاريخ 14 ماه اكتبر اعلام كردند عمليات ساخت سومين خط انتقال نيروي خود را آغاز كرده اند. اين خط انتقال نيرو پس از تكميل و راه اندازي ظرفيت جابجايي برق را ميان دو كشور تا 1000 مگاوات افزايش خواهد داد. ارمنستان در ازاي وارد كردن گاز طبيعي از ايران از طريق خط لوله ايران- ارمنستان برق به اين كشور صادر مي كند.»
اين خبرگزاري چيني سپس با اشاره به روابط گسترده ايران و تركمنستان در حوزه گاز مي نويسد: «تركمنستان و ايران در حال حاضر مشغول ساخت يك خط انتقال گاز چند منظوره هستند كه گاز تركمنستان را به ايران مي برد و سپس اين منابع را در اختيار 6 استان شمالي ايران قرار مي دهد و در نهايت يك كريدور جديد را براي تبادل و انتقال گاز به بازار شرق اروپا ايجاد مي كند.»
شينهوا در پايان نتيجه گرفته است: «ايران با پيشبرد روابط خود در منطقه مي تواند تا حدي تأثيرات سياست هاي منزوي كننده كشورهاي غرب را كه عليه اين كشور اتخاذ شده است كاهش دهد.»
عمق استراتژيك اقتصادي ايران در منطقه
در همين حال يك منبع روسي هم مجموعه متنوعي از كدها را عرضه كرده است كه نشان مي دهد ايران روابط تجاري و اقتصادي پويايي در منطقه دارد.
ولاديمير ساژين، تحليلگر ارشد انستيتو خاورميانه روسيه در تحليلي كه در پايگاه اينترنتي اين مؤسسه منتشر شده، نوشته است: «كشورهاي هم سود در منطقه به منزله بازار اولويت دار ايران هستند و يكي از مزيت هايي كه دارند موقعيت جغرافيايي آنهاست.ايران برنامه هاي اقتصادي براي دهه هاي آينده تنظيم كرده و گسترده ترين امكانات را براي تحكيم روابط تجاري با اين كشورها دارد. كشورهاي هم سود از ذخاير عظيم نفت و گاز برخوردارند و بيشترين مقدار بذر را توليد مي كنند. علاوه بر اين امكانات بالقوه اي از نقطه نظر توسعه تبادل كالا و صادرات و واردات دارند و در منطقه زيربناهايي براي همكاري در زمينه انتقال نفت و گاز و انرژي و محصولات پتروشيمي و ايجاد راه آهن و جاده و برقراري خطوط هوايي وجود دارد. براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي تهران پيشنهاد ايجاد اتاق بازرگاني جاده ابريشم با شركت چين- ايران- روسيه كشورهاي آسياي ميانه پاكستان- افغانستان و هند را مطرح كرده است.»
ساژين همچنين تأكيد مي كند كه ايران در حال گسترش همكاري هاي خود با كشورهاي آفريقايي است. وي مي نويسد: «از سوي ديگر ايران در حال توسعه روابط با كشورهاي آفريقايي از جمله موزامبيك، آفريقاي جنوبي، سودان، تانزانيا، ليبي، جيبوتي، مصر، كنيا و الجزاير است. رشد توليد محصولات نفتي و پتروشيمي در ايران در پي راه اندازي كارخانه هاي جديد و افزايش تقاضا براي محصولات اين كشور و افزايش رقابت پذيري محصولات نفتي و پتروشيمي آن در آفريقا يكي از دلايل افزايش صادرات به كشورهاي آفريقايي است».
اين نويسنده روس در پايان با اشاره به اينكه يكي از عرصه مهمي كه ايران در آن قدم نهاده، صادرات فني و مهندسي است، مي نويسد: «طي نيم سال نخست سال جاري حجم صادرات خدمات فني و مهندسي از ايران در مقايسه با سال گذشته 50 درصد افزايش داشته و به يك ميليارد و 200 ميليون دلار رسيده است. قرار است اين رقم تا پايان برنامه 5 ساله پنجم توسعه كشور به 20 ميليارد دلار برسد. ايران اين خدمات را كه بيشتر به ساخت جاده و ساختمان هاي مسكوني و صنعتي مربوط مي شود به كشورهاي آسياي ميانه حوزه خليج فارس و آفريقاي شمالي صادر مي كند. وزارت انرژي ايران قصد دارد تا پايان دوره فعاليت دولت دهم حجم صادرات انرژي و خدمات فني مهندسي را در زمينه ساخت نيروگاه هاي آبي و برقي يك ميليارد دلار افزايش بدهد. در حال حاضر حجم صادرات اين خدمات 2 ميليارد دلار است و بايد تا 3 سال ديگر به 3 ميليارد دلار برسد. ضمناً با وجود تحريم ها ايران به چهل كشور جهان تسليحات دفاعي و تجهيزات نظامي صادر مي كند. مقامات كشور اعلام كرده اند».
برمبناي اين گزارش ها به نظر مي رسد كه تحريم هاي آمريكا عليه ايران با يك پارادوكس جدي مواجه است. از يك سو ايران در منطقه بسيار قدرتمند است و اين قدرت به گونه اي است كه غربي ها هم به آن اعتراف دارند و خواهان بهره مند شدن از آن هستند و از سوي ديگر موفق شدن تحريم ها عليه ايران دقيقاً به اين بستگي دارد كه كشورهاي منطقه و همسايگان ايران آن را به طور جدي اجرا كنند و اين اتفاقي است كه هرگز رخ نخواهد داد.

 



ديوانه (گفت و شنود)

گفت: هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا خطاب به سران و عوامل فتنه اعلام كرده است كه آمريكا و اروپا با همه توان و ظرفيت خود از آنها حمايت مي كنند.
گفتم: بايد به اين پيرزن كه يك پايش لب گور است گفت؛ «موز اگر قوت داشت كمر خودش را راست مي كرد»!
گفت: روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» از قول يك سناتور دموكرات نوشته است، سرمايه گذاري غرب روي اپوزيسيون قابل قبول است ولي حمايت علني از اين جريان ديوانگي بوده است.
گفتم: ديوانه تر از آنها سران فتنه بودند كه فرمول ديكته شده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس را مو به مو اجرا كردند.
گفت: از بس كه باهوش تشريف داشتند، خيال مي كردند خود آمريكايي ها هم از اين فرمول استفاده مي كنند!
گفتم: رئيس تيمارستان از ديوانه اي پرسيد؛ تو را براي چه آورده اند؟ يارو گفت؛ هيچي آقاي دكتر! من معتقدم جوراب نخي بهتر از جوراب نايلوني است. دكتر گفت؛ اينكه چيزي نيست! از نظر من هم جوراب نخي بهتر از نايلوني است. ديوانه با خوشحالي گفت؛ عجب اتفاق جالبي! آقاي دكتر! حالا بفرمائيد شما جوراب نخي را با سس قرمز مي خوريد يا با سس سفيد؟!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ انگليس چشم و چراغ و نماينده تام الاختيار اسرائيل و آمريكا در ايران است. قطع رابطه با آن كمترين خواسته ماست كه نياز به چانه زني برخي ها ندارد.
سقايي- كرمانشاه
¤ مي خواستم از تصميم قطعي كميسيون امنيت ملي مجلس براي قطع رابطه كامل با انگليس قلباً تشكر كنم. اميدوارم اين اقدام كميسيون در صحن علني مجلس تصويب شود.
حبيب اشرفي- اروميه
¤ اميدوارم با برگزاري هر چه زودتر دادگاه محاكمه سران و عوامل اصلي فتنه ملت انقلابي ايران بار ديگر طعم شيرين اجراي عدالت و ظلم ستيزي را بچشند.
سليمان
¤ از ايثارگران هستم و مي خواستم بدانم كه به چه علتي لايحه خدمات جامع ايثارگران در مجمع تشخيص مصلحت نظام متوقف شده است.
ايثارگر پارس آباد مغان
¤ 8 ماه است كه بنياد شهيد و امور ايثارگران بخشنامه كرده اند كه جانبازان كارمند براي امور درماني خودشان بايد به اداره مربوطه شان مراجعه كنند. اين در حالي است كه ادارات مي گويند ما بودجه نداريم از اين طرف هم بنياد از دادن پول ويزيت و هزينه داروها به خاطر همين بخشنامه خودداري مي كند. لطفا بفرماييد ما جانبازان چه بايد بكنيم؟
محمدعلي معصومي جانباز 60 درصد - شيراز
¤ 3 سال است كه حق محروميت يا همان مرخصي مناطق محروم روستاهاي كهنوج پرداخت نشده است، در صورتي كه به نام شهرستان هاي استان كرمان اين مبلغ را پرداخت كرده اند.
تحريري- معلم روستاهاي كهنوج
¤ كپسول هاي گاز خانگي در اهواز با قيمت چند برابر (5 هزار تومان) به فروش مي رود در حالي كه همين كپسول بايد با قيمت كمتر از 800 تومان به دست خريدار برسد. چرا؟
حجاريان- اهواز
¤ بسياري از كاركنان اداره راه آهن بازنشسته هاي دعوت به كار هستند مي خواستم بدانم با توجه به اين كه جوانان ما بيكار هستند چرا بايد از بازنشستگان استفاده شود.
يك خانم شهروند
¤ يك باك گاز مايع براي خودرو 500 تومان هزينه داشت ولي الان 10 برابر شده است. اين گراني در شرايطي صورت مي گيرد كه قرار بود گاز خودرو معين و كمك كننده براي ذخيره بنزين باشد پس چرا يك دفعه از 500 تومان به 5 هزار تومان افزايش يافته است؟!
يك شهروند
¤ با توجه به پيامدهاي زيان آور آلودگي هوا در تهران كه امسال بيشتر نمايان شده است ضروري است كه تمامي دستگاه هاي دولتي و غيردولتي تلاش مشتركي را براي تكميل و توسعه حمل و نقل عمومي تهران به كار ببندند.
بيژن غفاري- تهران
¤ از شما خواهش مي كنم به قوه قضاييه تذكر بدهيد كه هنگام محاكمه زنان قاتل، جاني و بدكاره روي سر آن ها چادر كه پوشش مقدس زنان مسلمان است نيندازند و يك بار براي هميشه تدبير ديگري در اين رابطه بينديشند.
خانم كدخدايي- تهران
¤ مي خواستم بپرسم آيا اين درست است كه اداره آب و فاضلاب ، پاركينگ منازل را هم يك طبقه محسوب كرده و براي آن هزينه دريافت مي كند؟!
خسروي
¤ آيا مسئولان امر اطلاع دارند كه طالقان منطقه سردسيري است و هنوز گازكشي نشده است و لذا براي گرم كردن منازل و ادارات و آموزشگاه ها و غيره ناچارا از گازوئيل استفاده مي شود. اين در حالي است كه با طرح هدفمندي يارانه ها 1500 ليتر گازوئيل با كرايه حمل مبلغ 550 هزار تومان مي شود.
گركاني- طالقان
¤ شب ها بويژه نيمه هاي شب در محله ما يعني دهقان ويلاي اول ، برگ هاي درختان را مي سوزانند و باعث آلودگي شديد محله و زندگي مردم مي شوند. به طوري كه نفس كشيدن براي سالمندان و كودكان با مشكل روبرو شده است. لطفا به اين مسئله رسيدگي فرمائيد.
خانم نوري- كرج
¤ مي خواستم به اطلاع اداره برق منطقه زير پل گيشا برسانم كه شب ها روبه روي دانشكده مديريت روشنايي ندارد لطفا با توجه به اين كه اين محله منطقه پرترددي است، رسيدگي كنيد.
يك خانم شهروند
¤ چرا سازمان بهزيستي شهر تهران در برقراري مستمري دخترم كه نوع معلوليت آن جسمي و حركتي و خيلي شديد و درصد آن مثبت 96 مي باشد تعلل مي ورزد.
حسين فضلي مقصودي

 



سخنگوي گروهك جندالشيطان دستگير شد
اسلام آباد عبدالرئوف ريگي را تحويل تهران مي دهد

سرويس سياسي-
در حالي كه گروهك تروريستي جندالشيطان طي اطلاعيه اي دستگيري محمد ظاهر بلوچ و عبدالرئوف ريگي به ترتيب رهبر و سخنگوي اين گروهك را تكذيب كرد اما مقامات پاكستاني دستگيري عبدالرئوف ريگي عضو ارشد گروهك تروريستي جندالشيطان را تاييد كردند.
در همين ارتباط، روزنامه هاي پاكستان به نقل از مقامات محلي درخصوص دستگيري عبدالرئوف ريگي نوشتند كه اين خبر صحت دارد.
روزنامه «پاك تريبيون» پاكستان گزارش داد كه اين عضو ارشد گروهك تروريستي جندالشيطان در حالي كه با بي سيم خود از پناهگاهش در مرز پاكستان-ايران در بلوچستان با روزنامه الشرق الاوسط تماس گرفت، توسط نيروهاي اطلاعاتي-امنيتي پاكستان ردگيري و دستگير شد.
بنابراين گزارش، پس از آنكه مكالمه تلفني ضبط شده عبدالرئوف ريگي به مقامات امنيتي پاكستاني اطلاع داده مي شود، آنها پس از 24 ساعت و در پي يك عمليات كماندويي او را دستگير كردند.
اين روزنامه پاكستاني همچنين به نقل از رحمان ملك وزير كشور پاكستان نوشت: اسلام آباد-تهران استراتژي مشتركي عليه گروهك تروريستي جندالشيطان (موسوم به جندالله) تدوين مي كنند.
همچنين يك مقام عالي نظامي استان سيستان و بلوچستان در گفت وگو با فارس، خبر دستگيري عبدالرئوف ريگي برادر عبدالمالك ريگي و 8 نفر ديگر از اعضاي گروهك تروريستي جندالشيطان در پاكستان را تاييد كرد.
عبدالرئوف ريگي و 8 نفر ديگر از اعضاي اين گروهك تروريستي در منطقه تربت پاكستان دستگير شدند.
از سوي ديگر؛ «روزنامه نيوز» چاپ اسلام آباد نيز به نقل از مقامات پاكستاني از تحويل عبدالرئوف ريگي به ايران در آينده نزديك خبر داد.
در روزهاي گذشته خبرهاي ضد و نقيضي در اين باره وجود داشت و منابع خبري خارجي از دستگيري محمد ظاهر بلوچ و 14 عضو ديگر گروهك تروريستي جندالشيطان خبر داده بودند.
تاكيد بر برخورد با تروريست ها
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران در ديدار «رحمان ملك» وزير كشور پاكستان خواستار برخورد جدي مقامات اين كشور با تروريست ها شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمدنجار در ديدار «رحمان ملك» وزير كشور پاكستان كه در حاشيه اجلاس وزراي كشور عضو اكو در استانبول تركيه برگزار شد، با اشاره به حادثه تروريستي چابهار گفت: براساس اعترافات دستگيرشدگان و مدارك موجود تروريست ها از پاكستان وارد ايران شده بودند.
وي تصريح كرد: پاكستان بايد از تردد تروريست ها جلوگيري كرده و با آنها برخورد جدي و عملي انجام دهد.
وزير كشور اظهار داشت: همان طور كه مرزهاي جمهوري اسلامي ايران براي همه كشورهاي همسايه به ويژه پاكستان مرزهاي صلح و دوستي و امن است، انتظار مي رود كه مرزهاي پاكستان نيز براي ايران امن و مطمئن باشد و اين امر ميسر نمي شود، مگر با برخورد جدي و اقدامات عملي دولت پاكستان.
وزير كشور پاكستان نيز در اين ديدار گفت: دولت پاكستان به جمهوري اسلامي ايران اطمينان مي دهد كه براي مبارزه با تروريسم اقدامات عملي خود را گسترش دهد.
«رحمان ملك» افزود: ما آماده هرگونه همكاري با جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با تروريست ها هستيم.
وزير كشور پاكستان گفت: نهايت تلاش خود را براي جلوگيري از تردد تروريست ها به كار خواهيم بست.

 



بروجردي: صالحي صلاحيت وزارت خارجه را دارد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه رئيس جمهور طبق قانون سه ماه براي معرفي وزير امور خارجه مهلت دارد، گفت: با توجه به حساسيت موضوع سياست خارجي درخواست مي كنيم كه وزير امور خارجه زودتر از موعد به مجلس معرفي شود.
علاءالدين بروجردي در گفتگو با مهر در خصوص معرفي گزينه رئيس جمهور به مجلس براي تصدي وزارت امور خارجه اظهار داشت: با توجه به اهميت وزارت امور خارجه جا دارد كه هر چه سريعتر اين وزارتخانه از بلاتكليفي خارج شود و رئيس جمهور زودتر از مهلت قانوني گزينه پيشنهادي خود را براي تصدي وزارت خارجه به مجلس معرفي كند.
وي لزوم تحرك دستگاه سياست خارجي و فعاليت معاونين وزارت امور خارجه را از جمله دلايل ديگر براي معرفي زودتر از موعد وزير امور خارجه اعلام كرد و گفت: معرفي وزير امور خارجه به مجلس هر چه سريعتر صورت بگيرد بهتر است.
بروجردي در خصوص انتصاب علي اكبر صالحي به عنوان سرپرست وزارت خارجه و احتمال معرفي وي به عنوان وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: اين از اختيارات رئيس جمهور است كه گزينه مورد نظر خود را انتخاب كند اما طبيعتاً آقاي صالحي قوي ترين احتمال براي وزير پيشنهادي امور خارجه است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در رابطه با وضعيت صالحي براي تصدي وزارت امور خارجه گفت: صالحي با تجربه است و تجربه فعاليت بين المللي را دارد. چندين سال نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي و معاون دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي بوده و تجارب بين المللي ديگري نيز دارد. به دو زبان زنده دنيا مسلط است و ويژگي هاي لازم براي تصدي وزارت امور خارجه را داراست اما تصميم نهايي با رئيس جمهور است.

 



حمله فراكسيون در به درها به حزب خاك برسرها (خبر ويژه)

اقدام اخير باند مهاجراني-كديور در جعل خبر براي آيت الله هاشمي رفسنجاني و سپس انتشار تحليلي از سوي همين باند تحت عنوان اينكه هاشمي رفسنجاني مي تواند پل پيروزي محافل ضدانقلاب باشد، واكنش هاي قابل توجهي در ميان اپوزيسيون داشت.
ارگان رسانه اي اين باند در خبري كه رسماً از سوي دفتر آقاي هاشمي تكذيب شد مدعي شد كه وي ضمن ملاقات با گروهي از روحانيون خواستار تغيير قانون اساسي شده و آينده اي سكولار را براي نظام پيش بيني كرده است!! حلقه جرس همزمان سفارش مقاله هايي را به مسعود بهنود و ابراهيم نبوي داد با اين محور كه نظام با هدفمندي يارانه ها در حال حذف هاشمي است! و هاشمي پل پيروزي اپوزيسيون در مقابله با جمهوري اسلامي مي باشد.
در پي اين تحركات سردرگم، عناصر ضدانقلاب فعال در فضاي اينترنتي واكنش هاي جالبي را در قالب كامنت و نقد نشان داده اند از جمله اينكه: محسن كديور و مهاجراني و نبوي و جرس و روزنت چشمشان را بسته اند و فكر مي كنند مخالفان را خرگير آورده اند كه رفسنجاني را پل پيروزي اپوزيسيون مي خوانند. همه اين اراجيف به خاطر دلارهاي سبزي است كه به بعضي ها مي رسد... ماجرا از اين قرار است كه مهدي ]هـ [ به مهاجراني و كديور و بهنود متن كذايي را عليه رهبري به جرس مي دهد تا منتشر كنند. قرار ميشه اصل خبر رو جرس بزند. بعد تقسيم كار صورت مي گيرد. بهنود مقاله «جراحي هاشمي» را در روزنت مي نويسد و ابراهيم نبوي مقاله «پل پيروزي» را در جرس مي نويسد. اينها همه رپرتاژ مهدي است. مقاله سفارشي بهنود و نبوي را به دقت بخوانيد! فعلاً كه جرس در خدمت حضرات است... چرا آقا مهدي در لندن نشسته و با پول هاي بادآورده همه شان را داره اداره مي كنه؟ چرا همه شون يه دفعه و در يه شب اين طوري مي نويسند؟... از همه جالب تر ابراهيم نبوي است كه از چند وقت پيش شروع كرده از عرق خوري هاي خود در سال 60 و مسائل اخلاقي و ]...[ تعريف مي كنه. همه جز منحرفان و بيماران اجتماعي مي دانند كه اين مسائل، شخصي است و روي آنتن نمي برندش. هيچ كس هم با افتخار و به قصد بزرگ كردن خود در فضاي عمومي اين چيزها را تبليغ نمي كنه تا چه رسد به سندسازي كه بله ما در اول انقلاب داشتيم پامونو از دايره مي گذاشتيم بيرون!... اينها همه اش حرف مفته. حرف حساب اونجاست كه پول تو كار باشه و بشه اين و اون رو خريد. پسره تو لندن نشسته و بهنود و نبوي و كديور و مهاجراني رو با پول داره اداره مي كنه. اونوقت يه شبه مقاله ها يكي پس از ديگري منتشر مي شن بعد هم كديور و مهاجراني به دستور همان فرد مقيم لندن خبر جعل مي كنن كه هاشمي گفته فلان و بهمان!... خاك بر سر ما كه هاشمي طرفدار جمهوري اسلامي را به اسم پل پيروزي ما جا بزنن. مگر همين هاشمي در مجلس خبرگان از خامنه اي دفاع نكرد؟ مگر در همين دو سال، جز گفتن اينكه رهبر بايد محور باشه، چي گفته؟! پول گرفتن و نوشتن امثال مهاجراني و بهنود و كديور و نبوي مزدوريه!



 



در به در دنبال متخصصان ترميم چهره در اروپا (خبر ويژه)

سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي در اروپا موظف شده اند با جلب كارشناسان خبره، براي بهبود چهره اين رژيم اقدام كنند.
روزنامه اسپانيايي فانگوارديا فاش كرد وزارت خارجه رژيم صهيونيستي سفارتخانه هاي خود در انگليس، آلمان، ايتاليا، فرانسه، هلند، نروژ، دانمارك و اسپانيا را موظف كرده است تا با شناسايي كارشناسان خبره حوزه روابط عمومي در اين كشورها، توانايي آنان را براي بهبود چهره مخدوش اسرائيل در غرب بكار گيرند. سفارتخانه هاي اسرائيل در لندن، برلين، رم، مادريد، پاريس، لاهه، اسلو و كپنهاگ نيز با هزار نفر كارشناس اروپايي متخصص در روابط عمومي ها كه نسبت به اسرائيل حس حمايتي دارند قرارداد همكاري شش ماهه با مبالغ هنگفت امضا كرده اند.
فانگوارديا نوشت: مدت قرارداد اين همكاري از 22 دسامبر 2010 آغاز و تا 16 ژوئن 2011 ادامه دارد.
پاسكال بونيواس مدير مركز راهبردي روابط بين الملل پاريس در گزارش فانگوارديا افزوده است: اين اقدام اسرائيل در چارچوب سياست جديد تل آويو مبني بر تلاش براي بهبود چهره جهاني اسرائيل بوده و يكهزار كارشناس خبره اروپايي نيز وظيفه دارند در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و گردشگري در كشورهاي خود و ساير كشورهاي اروپايي به انحاي مختلف به تبليغ براي اسرائيل بپردازند.
طبق آموزش هاي لازم مثلاً اين كارشناسان مي بايست همواره از برتري اسرائيل سخن بگويند، صنعت گردشگري اسرائيل را بسيار خوب تبليغ كنند و دشمنان اسرائيل را شرور معرفي نمايند.

 



مدال «گم پوزيسيون» براي نوه علاف رضا قلدر (خبر ويژه)

پسرعلاف محمدرضا پهلوي پس از يك سال جوگرفتگي و لاف براندازي اعلام كرد مخالفت با جمهوري اسلامي و تلاش براي سرنگوني مثل فيل هوا كردن است.
وي در مصاحبه با صداي آمريكا اگرچه مدعي شده بود كه «من مدل هاي موفق براندازي در دنيا را بررسي مي كنم» اما با اظهارات غيرمترقبه بيژن فرهودي مجري VOA روبرو شد كه مي گفت: گم پوزيسيون ]اپوزيسيون[ خارج نشين تا به امروز نتوانسته در برابر حكومت كاري از پيش ببرند. آيا مي توان در ايران اپوزيسيوني قوي شكل داد؟» ربع پهلوي در پاسخ گفت: بايد هسته مركزي اپوزيسيون را بر محور افراد مقيم خارج شكل داد.
وي با تاكيد بر لزوم تخصيص بودجه هاي بيشتر به اپوزيسيون ها، حمايت از آنها از طريق رسانه ها، مديا و مطبوعات گفت: مخالفت با جمهوري اسلامي ايران «همچون» فيل هوا كردن است.
او در بخش ديگري از اين مصاحبه به شكست تحريم ها اشاره و تصريح كرد: شوك تحريم ها كوتاه مدت است و نهايتاً فشاري بر ايران وارد نمي كند و تاثيري ندارد.

 



مگر شما شيپورچي آشوب و خشونت نبوديد؟! (خبر ويژه)

تظاهر هفته هاي اخير حلقه ماسوني لندن به مخالفت با خشونت در ايران، باعث حيرت در ميان محافل مخالف شده است.
داريوش سجادي يكي از مخالفان مقيم آمريكا در واكنش به يكي از مقالات اخير ارگان رسانه اي حلقه لندن كه در مذمت خشونت نوشته شده بود، يادآور شد: اين سايت خود سخنگوي بخش ساختارشكن جنبش سبز بوده است اما اكنون عليه خشونت مقدس مي نويسد و آن را به جمهوري اسلامي نسبت مي دهد. من شخصاً معتقدم هرگونه رجعت به مسالمت و اجتناب از خشونت را بايد استقبال كرد اما تن به اين واقعيت نيز بايد داد كه «نمي توان مدعي خار در چشم ديگران شد در حالي كه خود تير در چشم داريم.» نقد و نفي خشونت آن هم از نوع مقدس اش امر ميمون و مبارك و مستحسني است اما و متاسفانه چنين نقد ولو با تاخيري به غايت به قامت اين بخش از سبزهاي ساختارشكن ناراست مي نمايد. «جرس» نوازان در حالي نقاد خشونت شده اند كه در تمام شهر آشوبي سال گذشته كه خود و جنبش خود را در قوت مي ديدند ارزني التفات به ضرورت مسالمت و مصالحت نداشتند تا جائي كه حتي دكتر سروش كه سالها اشتهار خود را مديون اطعام «گشنگان حقيقت» با گرفتن لقمه هاي معرفت از سفره معدلت و معنويت و عبوديت از بطن مثنوي و نص قرآن و نهج بلاغت بود را به صرافت امتثال از خشم مقدس كشاند! در اوج جوزدگي شهر آشوبان «دكتر سروش» ناباورانه بر آتش خشم شورشيان نفت تقدس مي پاشيد و ايشان را بشارت مي داد كه «شما با عصاي موسوي، دولت فرعوني و شعبده سامري را به دونيم مي زنيد و حكومت ارعاب و تزوير و چماق و نفاق را درهم مي شكنيد. استبداد ديني غرور و شعور شما را به تمسخر و توهين گرفته است و خشم مقدس شما خاموش نمي نشيند». جرس داران آن موقع كجا بودند.
يادآور مي شود سروش يكي از 5 عضو كذايي اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور معرفي شده بود. حلقه لندن يكي از اركان تحريك به آشوب محسوب مي شد و در ارتباط كاري كامل با MI6، وزارت خارجه انگليس و شبكه دولتي بي بي سي قرار داشت. اين حلقه هنگامي كه به سيم آخر زد به واسطه مهاجراني اعلام كرد كه فتنه گران با پيگيري اسب تروا در 22 بهمن 88، كار جمهوري اسلامي را با آشوبي تمام كنند.

 



به قول آقاي ناقابل، لا اكراه في الدين! (خبر ويژه)

عضو فراري فراكسيون مشاركت در مجلس ششم در توجيه مخالفت با اصل ضروري و ديني حجاب مدعي شد مراجع ديني نظرات مختلفي درباره اين اصل دارند.
حقيقت جو در مصاحبه با يكي از رسانه هاي ضدانقلاب ادعا كرده است «بعضي از مجتهدين بر اين باورند كه حجاب ضروري نيست.» وي آنگاه در آدرس دادن اين مجتهدين به يك عضو باند مهدي هاشمي و حزب مشاركت استناد كرد و گفت: مثلا آقاي قابل معتقدند حجاب ضروري نيست بنابراين در خصوص اصل حجاب اختلاف وجود دارد]!؟[. از اين گذشته خود دين هم اجباري نيست، پس رعايت فرامين ديني هم ذيل آيه «لا اكراه في الدين» قرار مي گيرد(!)
يادآور مي شود حقيقت جو عضو دفتر تحكيم وحدت كه با نقش آفريني در برخي اغتشاشات دوره اصلاحات مورد توجه حزب مشاركت قرار گرفت و به همراه فهرست اين حزب وارد مجلس ششم شد. او از چند سال پيش به همراه همسر خود «محمد تهوري» از كشور گريخته و به استخدام موسسه خانه آزادي آمريكا درآمده است. حقيقت جو خردادماه گذشته نيز در تجمع عده اي از عناصر گروهكي در بوستون از گروهك منافقين حمايت كرده و گفته بود«همه ما با ديدگاههاي مختلف دور هم جمع شديم، يكي ممكن است سلطنت طلب باشد، يكي ديگر ممكن است عضو مجاهدين ]منافقين[ باشد، همه ما يك هدف مشترك داريم.»
با اين اوصاف بايد به اين مهره به استخدام درآمده موسسات ضدايراني گفت ضرورتي ندارد براي پشت پا زدن به ارزش هاي ملت ايران،اعضاي ورشكسته حزب مشاركت را مجتهد معرفي كنيد همچنان كه ديگر همقطاران شما براي كشف حجاب چنين ضرورتي نديدند. به راستي اگر سر حجاب شك داريد، آيا بر سر اين هم ترديد داريد كه خيانت به كشور و ملت خود و نوكري مستكبران و ديكتاتورهاي روزگار عملي قبيح، ضدانساني و باعث لكه دار شدن شرافت بشري است؟
همچنين بايد گفت استناد اين خانم به آيه «لا اكراه في الدين» حكايت آن مسلمان نمايي است كه «لااله» را مي گفت اما «الا الله» را برزبان جاري نمي كرد. متن كامل آيه مورد استناد چنين است «لااكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي... اجباري در دين نيست، رشد از گمراهي آشكار و متمايز شد پس هر كس به طاغوت كافر شود و به خداوند ايمان آورد، پس به ريسمان استوار(نجات) كه هيچ گسستي در آن نيست، چنگ زده است...». معلوم است كه انسان براي كرامت، در انتخاب ميان كفر و ايمان، هدايت و ضلالت مختار قرار گرفته اما آيا اين اختيار بدان معناست كه حق و باطل، عدل و ظلم، انسانيت و سبعيت، پوشيدگي يا برهنگي، عفاف يا هرزگي يكي است؟! اين دلارهاي حرام با جماعت دريوزه چه ها كه نمي كند؟!

 



حالا روشنفكر يعني چي؟! (خبر ويژه)

قرار گرفتن كساني چون كروبي و سروش در فهرست صد متفكر سال از سوي مجله آمريكايي اسباب ريشخند شد.
يكي از مشتركان سايت ضد انقلابي بالاترين با اشاره به خبر مذكور تأكيد كرده كه چنين خبرهايي، نمك بر زخم هاي جريان اپوزيسيون است. بالاترين همچنين طرحي را به نمايش گذاشته كه كروبي و سروش با دماغ هاي سرخ شده به سوي دفتر مجله آمريكايي در حركتند و كروبي مي پرسد «ميگم عبدالكريم! چرا اونجا مي ريم». سروش جواب داده «مارو به عنوان روشنفكر انتخاب كردن». كروبي مجدداً مي گويد «حالا روشنفكر يعني چي؟» و سروش با حالتي هاج و واج مي گويد «ها...؟! هيچي... بيا».
كروبي چند روز پيش از سروش به عنوان ملاصدراي معاصر اسم برده بود. مجله فارين پاليسي اذعان كرده براي فراموش نشدن برخي افراد فعال در فتنه سال گذشته از آنها در فهرست نامزدهاي خود ياد مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14