(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 دی 1389- شماره 19823

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله علم الهدي: زندان نفرت عمومي سخت ترين مجازات براي سران فتنه است
پرتاب 2 ماهواره فجر و رصد تا پايان سال
مخالفت شوراي نگهبان با حذف رئيس جمهور از مجمع بانك مركزي
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ساخت ضريح امام حسين(ع) در قم افتخاري براي تمام ايران است
كاظمي قمي: آمريكا مجبور به پذيرش دولت جديد عراق شد
آمادگي تهران و آنكارا براي توسعه همكاري هاي امنيتي
حاجي بابايي در جريان نواختن زنگ پژوهش: شهريه مدارس دولتي و غيردولتي افزايش نمي يابد
مفتي جعفري در لبنان: مواضع آيت الله خامنه اي در قبال دادگاه حريري در راستاي دفع فتنه از مسلمانان است
دولت سعودي براي حافظان ايراني قرآن ويزا صادر نكرد
هشدار سوئد نسبت به فريبكاري منافقين در آستانه سال نو ميلادي
خروج هندورابي از كماي اقتصادي
معاون استاندار: بازسازي واحدهاي مسكوني زلزله زده كرمان بزودي آغاز مي شود
مخترع آملي دستگاه امحاي زباله خانگي ساخت
جانباز شيميايي مازندراني به كاروان شهدا پيوست
رئيس حوزه هنري كردستان: جوان 20 ساله كامياراني برگزيده جشنواره خوارزمي شد
اخبار ادبي و هنري
دفاتر پستي حق ثبت نام از زائران متقاضي سفر به عراق و سوريه را ندارند
آيت الله جنتي: نهم دي آبروي استكبار و فتنه گران را برد
افزايش 3 ميليون ليتري توليد بنزين در پالايشگاه اصفهان
پرداخت مطالبات معوقه 8 ماهه كارگران نساجي مازندران



آيت الله علم الهدي: زندان نفرت عمومي سخت ترين مجازات براي سران فتنه است

آيت الله علم الهدي گفت: زندان نفرت عمومي سخت ترين مجازات براي سران فتنه است.
امام جمعه مشهد مقدس كه سال گذشته سخنران حماسه 9دي نيز بود در گفت وگو با مشرق اظهار داشت: در روز 9دي گمان نمي كردم كه اين جمعيت ميليوني به خيابان بيايد. اقبال مردم نسبت به اين راهپيمايي مبتهج كننده بود، در اين روز شاهد يك راهپيمايي قابل توجه بوديم. اجتماع مردم در اين روز در صحبت ها و مطالب من هيچ تاثيري نداشت. بنده بر حسب دعوت آيت الله جنتي و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بعنوان سخنران مراسم راهپيمايي روز 9دي انتخاب شدم، مي دانستم كه اين راهپيمايي در پاسخ به حرمت شكني هاي روز عاشورا برگزار مي شود.
وي افزود: باطن فتنه گران در روز عاشورا براي مردم برملا شد و فتنه گران در روز 9 دي شكست خورده و ساقط شدند. اين عضو خبرگان رهبري بزرگ ترين زندان براي سران فتنه را زندان نفرت عمومي مي داند كه در نهايت باعث مي شود سران فتنه در اين زندان دق كرده و بميرند.
امام جمعه مشهد در ادامه به باطن جريان فتنه پرداخت و گفت: اين باطن در روز عاشوراي 88 فاش شد، تا روز عاشورا مردم هنوز ماهيت فتنه را تشخيص نداده بودند. در روز عاشورا همه ابعاد فتنه براي مردم مشخص شد و مردم فهميدند كه فتنه گران به دنبال اهدافي چون مقابله با اساس دين و ولايت هستند.
راهپيمايي 9 دي سازماندهي نشده بود
وي به امتيازات نهم دي ماه اشاره كرد و افزود: 9 دي يك امتياز ويژه داشت و آن هم عدم سازماندهي براي حضور مردم بود، در اين روز فقط شوراي هماهنگي، تبليغات مختصري را انجام داد اما مثل راهپيمايي هاي قبلي مبدا و مقصد مشخص نشد و حتي براي اياب و ذهاب مردم نيز اتوبوس تدارك نديده بودند. تنها مقصد نهايي اين تجمع ميدان انقلاب اعلام شد. شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اگر استقبال پرشور مردم را پيش بيني مي كرد، به جاي ميدان انقلاب، ميدان آزادي را بعنوان مقصد نهايي اعلام مي كرد كه وسعت بيشتري داشت. نمونه اين حضور پرشور مردم را در تظاهرات روز 16 شهريور سال 57 شاهد بوديم. در اين روز پس از برگزاري نماز در قيطريه، مردم به سمت ميدان آزادي حركت كردند. روز 9 دي راهپيمايي سازماندهي نشده بود. هنگام سخنراني افرادي كه بر پشت بام مجاور محل سخنراني حضور داشتند مي گفتند جمعيت از ميدان انقلاب تا پيچ شميران و از سمت غرب تا بزرگراه يادگار امام ايستاده اند. و خيابان هاي مجاور ميدان انقلاب نيز مملو از جمعيت بود. حضور مردم در حماسه 9 دي خودجوش، طبيعي و بدون سازماندهي بود.
آيت الله علم الهدي به وضعيت جريان فتنه بعد از نهم دي ماه 88 اشاره كرد و گفت: روز 9 دي جريان فتنه به كما نرفت، بلكه ساقط شد. جريان فتنه در روز 9دي نه تنها در جريان خود بلكه در اصل حضور در عرصه سياست نيز سقوط كرد و شكست خورد. روز 9 دي روز شكست فتنه گران و فتنه بود.
امام جمعه مشهد در مورد محاكمه سران فتنه گفت: اين مسئله وظيفه من نيست. در اين زمينه من تابع ولايت و رهبرمعظم انقلاب هستم و مانند ديگر راهيان ولايت چشم به پشت پاي رهبري داريم، هركجا رفت ما هم دنبالش راه مي افتيم.
وي همچنين به پيام نهم دي ماه اشاره كرد و گفت: پيام مهم و ماندگار 9 دي اين است كه همه جريانات سياسي بدانند هر نوع فعاليت سياسي در اين كشور قابل اجرا باشد، درگيري با ولايت و رهبري در اين كشور جايي ندارد و قابل اجرا نيست.
حزب شيطان را پس ازمرگ بر كروبي، موسوي و خاتمي مطرح كردم
آيت الله علم الهدي در پاسخ به اين سوال كه در «سخنراني 9 دي تعبير حزب شيطان و حزب الله را به كار برديد. و عنوان كرديد اين دو حزب دائم در حال جنگ هستند، تحليل شما چيست؟» گفت: اين موضوع را پس از شعارهاي مرگ بر كروبي، موسوي و خاتمي مطرح كردم. مي خواستم بگويم فتنه فراتر از اين اشخاص است و مساله شخصي نيست. بلكه جرياني با نام حزب شيطان است كه قصد مبارزه با حزب الله را دارد. تعبير قرآن از حزب الله و حزب شيطان را مطرح كردم. حزب شيطان بر پايه بغي است. اينها پس از انتخابات باغي ماندند و در مقابل دعوت به قانون مقام معظم رهبري بر ادعاهاي خود پايفشاري كرده و به مقابله برخاستند. اينها حزب شيطان هستند و قرآن حزب الله را ولايت پذير توصيف مي كند.

 



وزير دفاع خبر داد
پرتاب 2 ماهواره فجر و رصد تا پايان سال

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از پرتاب دو ماهواره فجر و رصد به فضا تا پايان سال جاري خبر داد.
سردار احمد وحيدي روز شنبه در پاسخ به خبرگزاري مهر در حاشيه افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري در مصلي تهران گفت: ماهواره هاي مختلفي در حال ساخت است كه تا پايان سال حداقل دو ماهواره به فضا پرتاب خواهند شد.
وزير دفاع در خصوص برتري ماهواره هاي «فجر» و «رصد» با ماهواره هاي قبلي گفت: اين ماهواره ها تمايز فراواني با نمونه هاي قبلي دارند و از نظر ماندگاري مي توانند مدت طولاني تري در فضا بمانند. همچنين سيستم انرژي اين ماهواره ها بهبود پيدا كرده است.

 



مخالفت شوراي نگهبان با حذف رئيس جمهور از مجمع بانك مركزي

شوراي نگهبان با مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر تغيير تركيب مجمع بانك مركزي و حذف رئيس جمهور از اين مجمع مخالفت كرد.
عضو ناظر مجلس در شوراي پول و اعتبار و نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در گفت وگو با مهر با بيان اين كه شوراي نگهبان با مصوبه مجلس در جريان رسيدگي به لايحه برنامه پنجم در خصوص تغيير تركيب مجمع بانك مركزي و حذف رئيس جمهور مخالفت كرده است، گفت: اين موضوع با قانون اساسي مغايرت دارد.
سيد كاظم دلخوش با تاكيد بر اين كه بايد اين موضوع در مجلس مورد رسيدگي قرار گيرد، تصريح كرد: اين مصوبه وضعيت بانك مركزي را بر هم مي ريزد.
نماينده مردم در مجلس تصريح كرد: از بانك مركزي به عنوان مادر بانك ها بايد در حيطه اختيارات قانوني درخواست كار شود و دخالت در برخي از بخش هاي بانك مركزي با قوانين و مقررات مغايرت دارد و وضعيت بانك مركزي را بر هم مي ريزد.
دلخوش با تاكيد بر اين كه شوراي نگهبان نظر درستي درباره مصوبه مجلس را مطرح كرد، افزود: مصوبه مجلس وضعيت بانك مركزي را بر هم ريخت.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اين كه برخي از نمايندگان مجلس موافق و برخي نيز مخالف اين مصوبه بودند، در عين حال تصريح كرد: ما به استقلال بانك مركزي اعتقاد داريم.
وي با بيان اين كه پول ها و سرمايه هاي مردم در سيستم بانكي توسط بانك مركزي تحت پوشش قرار مي گيرد، عنوان كرد: بايد برنامه ريزي ها به نحوي صورت گيرد كه مجلس و دولت دخالتي در اجرا و برنامه هاي بانك مركزي نداشته باشند.
دلخوش خاطرنشان كرد: روش مجلس در مصوبه تغيير تركيب مجمع بانك مركزي، كمكي به استقلال بانك مركزي نمي كرد.
محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي نيز چندي پيش در واكنش به مصوبه مجلس مبني بر تغيير تركيب مجمع عمومي اين بانك اعلام كرده بود اگر روزي احساس كنم كه استقلال بانك مركزي خدشه دار شده است همان روز استعفا خواهم كرد. وي با تاكيد بر اين كه اين بانك هيچگاه استقلال خود را از دست نداده و نخواهد داد، در بيان دلايل آن گفته است: هر فردي از ذخاير بانك مركزي سهم دارد و ما بايد اين سهم را حفظ كنيم.
گفتني است مجلسي ها در هنگام بررسي لايحه برنامه پنجم توسعه به پيشنهاد باهنر مبني بر حذف رئيس جمهور از تركيب مجمع عمومي بانك مركزي و جايگزيني هفت اقتصاددان راي داده بودند.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ساخت ضريح امام حسين(ع) در قم افتخاري براي تمام ايران است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بازديد از كارگاه ساخت ضريح امام حسين(ع) در قم را افتخاري براي تمام ايران برشمرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، سيدمحمد حسيني عصر ديروز در حاشيه بازديد از كارگاه ساخت ضريح امام حسين(ع) در گفت وگو با خبرنگاران، با بيان اينكه ساخت اين ضريح مطهر در قم افتخار بزرگي براي مردم اين شهر به شمار مي رود، اظهار داشت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب، علما و مراجع عظام تقليد بر اين مسئله تأكيد داشتند، ساخت ضريح امام حسين(ع) در قم كار بسيار ارزشمندي است.
وي با تاكيد بر اينكه طراحي بسيار خوبي براي ساخت ضريح امام حسين(ع) انجام شده است، گفت: اينكه در طراحي ضريح امام حسين(ع) هم از آيات قرآني و هم از اسماء اهل بيت عصمت و طهارت(ع) استفاده شده، بسيار ارزشمند است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: تمام تجربه هايي كه تاكنون در ساخت ضريح ائمه اطهار(ع) و امامزادگان جليل القدر وجود داشته است به صورت يك جا جمع شده و به زيباترين شكل اين كار در حال اجراست.
وي ادامه داد: به هر حال زحمات فراواني در عمليات هاي گوناگون ساخت ضريح مطهر اباعبدالله الحسين(ع) صورت گرفته كه قابل تقدير است و اجر همه كساني كه در اين مسير زحمت كشيده اند با اهل بيت(ع) است و اين افتخار بزرگي براي تمام ايران است.
حسيني در پايان خاطرنشان كرد: همواره در چنين اقداماتي مردم مؤمن ايران اسلامي پيشگام بوده و با عشق و علاقه اي كه به مكتب تشيع و انوار الهي ائمه اطهار(ع) داشته و دارند، اينگونه كارهاي فاخر و ارزشمند را بدون تكيه به كمك هاي دولتي اجرا كرده اند.
زمان پرداخت هداياي رئيس جمهور به خبرنگاران
دكتر سيدمحمد حسيني همچنين عصر ديروز در حاشيه بازديد از مجتمع فرهنگي هنري غدير ازنا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ازنا مبني بر اينكه هداياي رئيس جمهور چه وقت به حساب خبرنگاران ريخته مي شود، اظهار داشت: تمام كارهاي اداري اين هدايا انجام گرفته و به زودي به حساب خبرنگاران ريخته مي شود.
وي در ادامه درباره مسكن خبرنگاران گفت: وزارت مسكن با تلاش فراوان و فعالانه و كار شبانه روزي شخص وزير امروز مسكن مهر در كشور با تمام قدرت و سرعت در حال ساخت است.
حسيني يادآور شد: در برخي از شهرهاي كشور مسكن مهر بالاتر از نياز ساخته شده به طوري كه در طي سه سال آينده مشكل مسكن در كشور حل مي شود و خبرنگاران نيز مي توانند از اين طريق اقدام كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه در پاسخ سؤال ديگر خبرنگار فارس در اين شهرستان مبني بر اينكه وزارت ارشاد براي تجليل از آيت الله قمي جاپلقي صاحب كتاب قوانين كه متولد شهرستان ازناي لرستان است، چه برنامه اي دارد، گفت: براي تجليل از اين عالم فرزانه در زادگاهش اگر مسئولان شهرستاني اعلام آمادگي كنند، قطعا وزارت ارشاد حمايت هاي لازم براي تجليل از اين عالم را انجام مي دهد.
حسيني در ادامه تصريح كرد: براي تجليل از علما، دانشمندان، انديشمندان و هنرمندان كه جزو مفاخر كشوري باشند ما آمادگي داريم در تمام زمينه ها حمايت كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين با اشاره به ساخت فيلم هاي ديني تأكيد كرد: ما از حوزه و علماي بزرگوار براي تامين محتوا انتظار حمايت داريم.

 



كاظمي قمي: آمريكا مجبور به پذيرش دولت جديد عراق شد

سفير سابق ايران در عراق با اشاره به رويكرد خصمانه آمريكا در قبال دولت مالكي گفت: آمريكا بالاخره به اين نتيجه رسيد كه تشكيل دولت جديد عراق را بپذيرد.
حسن كاظمي قمي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به راي مثبت پارلمان عراق به كابينه پيشنهادي نوري المالكي و تشكيل دولت جديد اظهار كرد: شكل گيري اين دولت بر مبناي مشاركت ملي بوده است و تمامي ليست هاي پيروز در صحنه انتخابات امروز در داخل كابينه حضور دارند.
وي گفت: راي قاطعي كه پارلمان به تك تك اعضا داد و همه نمايندگان فراكسيون ها در پارلمان به تمام وزرا به طور اجماع و يا اكثريت مطلق راي دادند موجب مي شود تا در برنامه هاي نخست وزير و اولويت هاي امنيتي، سازندگي و بهبود تحكيم روابط با كشورهاي منطقه و همسايه موثر باشد.
كاظمي قمي اظهار كرد: با توجه به اينكه همه فراكسيون ها در پارلمان به كابينه راي دادند به نظر مي آيد نوعي خوش بيني نسبت به رابطه بين دولت و پارلمان احساس مي شود.
وي با اشاره به نگاه كشورهاي عربي در منطقه به تشكيل كابينه جديد عراق اظهار كرد: نگاهي كه كشورهاي منطقه و به ويژه كشورهاي عرب در مقاطع قبل از انتخابات گذشته به عراق داشتند مثبت نبوده است در حالي كه در اين انتخابات اخير و تشكيل حكومت رويكردي مثبت را نشان دادند. از اين منظر انتظار مي رود رابطه كشورهاي منطقه و عرب در همكاري با دولت جديد روند بهبودي را داشته باشد.
كاظمي در پاسخ به اين سوال كه برخي معتقدند با وجود تشكيل كابينه دولت عراق همچنان برخي اختلافات در ميان فراكسيون هاي پيروز در انتخابات پارلماني وجود دارد، گفت: اگرچه اين دولت بر مبناي مشاركت ملي تشكيل شده است اما همچنان چند صدايي در آن ديده مي شود كه مي تواند فضاي شكننده اي را ايجاد كند از اين رو توجه به اولويت هاي كاري در كاهش چند صدايي موثر است. همچنين مديريت شخص نخست وزير در اين مورد قابل توجه است.
سفير پيشين ايران در عراق در ادامه اين گفت وگو در رابطه با روابط دو جانبه ايران و عراق پس از تشكيل دولت جديد عراق اظهار كرد: به نظر مي آيد همانطور كه از گذشته روند روابط ميان تهران-بغداد رو به جلو و فزاينده بوده است در اين دولت روابط دو كشور با توجه به زمينه هايي كه تاكنون مساعد شده است از جمله مسائل تجاري، اقتصادي، فرهنگي، سياسي و امنيتي رو به جلو و گسترش يابد.
كاظمي قمي در مورد رويكرد آمريكا و كشورهاي فرامنطقه اي حاضر در عراق در مورد تشكيل كابينه جديد گفت: تحركات آمريكا و كشورهاي پيراموني نشان مي داد كه آنها طرح هايي را دنبال مي كنند كه هماهنگ با انتظار و خواست مردم عراق نبود و اين طرح ها را در مقاطع مختلف از جمله در صحنه انتخابات، پارلمان و مقطع شكل گيري دولت ديديم. اما اراده مردم و بلوغ رهبران سياسي عراق نشان داد كه كشورهاي ديگر بايد روند سياسي در عراق را بپذيرند. همچنين آمريكا نيز به اين نتيجه رسيده است كه در رابطه با تشكيل دولت جديد بايد شرايط عراق را بپذيرد.

 



در ديدار وزراي كشور ايران و تركيه مطرح شد
آمادگي تهران و آنكارا براي توسعه همكاري هاي امنيتي

وزراي كشور جمهوري اسلامي ايران و تركيه بر توسعه همكاري هاي امنيتي دوجانبه تاكيد كردند.
مصطفي محمد نجار كه براي شركت در سومين نشست وزيران كشور اعضاي سازمان همكاري هاي اقتصادي «اكو» به استانبول سفر كرده است، در پايان اين نشست با همتاي تركيه اي خود ديدار و در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه اي گفت وگو كرد.
وي گفت: ايران براي توسعه همكاري هاي خود با تركيه در راستاي اجراي مفاد بيانيه پاياني نشست امروز (شنبه) وزيران كشور عضو اكو آمادگي دارد.
وزير كشور بر لزوم همكاري هاي مرزي دو كشور و تداوم همكاري هاي كميسيون مشترك همكاري هاي امنيتي تاكيد كرد و خواهان فعال تر شدن همكاري هاي امنيتي استان هاي مرزي دو كشور شد.
«بشير آتالاي» وزير كشور تركيه نيز با ا براز خشنودي از روند همكاري هاي امنيتي دو كشور، خواهان گردهمايي معاونان وزارتخانه هاي كشور ايران و تركيه براي پيگيري مصوبات كميسيون مشترك امنيتي در آينده نزديك شد.
وزيران كشور ايران و تركيه با تاكيد بر لزوم تسريع در اجراي مفاد بيانيه پاياني نشست امروز وزراي كشور اكو اعلام كردند كه در اين خصوص از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد.
گفتني است، در بيانيه پاياني نشست وزيران كشور عضو اكو، آمده است: سومين اجلاس وزراي كشور اكو، تروريسم را تهديد جدي براي صلح و ثبات در منطقه اكو ارزيابي و بر لزوم توسعه همكاري ها براي مقابله با بلاي قاچاق مواد مخدر، تروريسم و جرايم سازمان يافته تاكيد دارد.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: وزراي كشور اكو همه انواع حملات تروريستي در منطقه اكو را بخصوص حمله بمب گذاري اخير در چابهار ايران را محكوم مي كند.

 



حاجي بابايي در جريان نواختن زنگ پژوهش: شهريه مدارس دولتي و غيردولتي افزايش نمي يابد

وزير آموزش و پرورش گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه هيچ گونه افزايشي در شهريه مدارس دولتي و غيردولتي و در هيچ بخش آموزش و پرورش به وجود نخواهد آمد.
به گزارش ايسنا حميدرضا حاجي بابايي روز شنبه در حاشيه نواختن زنگ «پژوهش» كه با حضور وزير علوم در مدرسه دخترانه راهنمايي «نور» در منطقه شش تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تاثير اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها بر افزايش نرخ خدمات و شهريه مدارس، گفت: هر زمان نياز به مساعدت باشد، در دولت ستادي تشكيل شده است و اين ستاد كمك هاي لازم را انجام خواهد داد.
حق بدي آب و هوا
حاجي بابايي در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان محروم نيز، يادآور شد: پاداش بازنشستگان 12 استان را يك ماه پيش پرداخت كرده بوديم و مابقي آن كه حدود 50-60 ميليارد تومان بود، اواخر هفته گذشته واريز كرديم و براي هميشه تاريخ مشكل مناطق محروم حل شد.
حاجي بابايي همچنين، اضافه كرد: علاوه بر اين آموزش و پرورش ماده «68» قانون خدمات كشوري را انجام داده است و براي همه معلمان سراسر كشور احكام بدي آب و هوا و مناطق محروم صادر مي شود.
بيمه طلايي بازنشستگان هم در حال حل شدن است
وزير آموزش و پرورش در خصوص كارت بيمه طلايي بازنشستگان نيز، گفت: رئيس جمهور شخصا اين مسئله را پيگيري مي كند و در دولت نيز مطرح شده است، همچنين از سوي رئيس جمهور دستوري صادر شده است كه اين كار با جديت انجام شود، و قرار شد در جلسه اي كه مقرر شده بود بين بيمه مركزي، بيمه ايران و آموزش و پرورش برگزار شود، امروز (ديروز) نهايي خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش توضيح داد: تا جايي كه من خبر دارم مشكل بيمه طلايي بازنشستگان در حال حل شدن است.
وي در خصوص بروز برخي از مشكلات در خصوص بيمه طلايي كه در برخي مراكز درماني و يا بيمارستان ها انجام نمي شود، تاكيد كرد: 3/96 درصد مراكز درماني طرف قرارداد بيمه ايران هستند و در شهري همچون تهران قطعا به علت بالا بودن تعداد مراكز درماني مشكلي در اين زمينه وجود ندارد، در بعضي از نقاط مشكلاتي عنوان شده كه ما آن را پيگيري كرديم، لذا ممكن است كارمندي توجيه نباشد و مشكلاتي در اين خصوص به وجود آيد.
قطعا هيچ استخدامي نخواهيم داشت
حاجي بابايي در خصوص استخدام چهار هزار نيروي تعيين تكليف شده نهضت سوادآموزي در سال جاري نيز خاطرنشان كرد: در حال حاضر در حال تدوين و تبيين بودجه سال 90 آموزش و پرورش هستيم، لذا همه تمركز آموزش و پرورش در اين محور قرار گرفته است و امسال قطعا هيچ استخدامي نخواهيم داشت و همه برنامه ها پس از نهايي شدن بودجه سال آينده خوا هد بود.
وي در خصوص برنامه هاي «پژوهش» در مدارس نيز، افزود: بحث تحول بنيادين در آموزش و پرورش بر مبناي پژوهش محوري است.
وزير آموزش و پرورش طرح انتقال تمام پژوهش ها به پژوهشگاه معلم را از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه در خصوص پژوهش عنوان كرد و يادآور شد: با تجميع پژوهش در پژوهشگاه معلم همه اساتيد پژوهشگر و همچنين همه پژوهش ها در يك مركز تجميع مي شود تا برنامه هاي كاربردي تري ارائه شود.

 



مفتي جعفري در لبنان: مواضع آيت الله خامنه اي در قبال دادگاه حريري در راستاي دفع فتنه از مسلمانان است

شيخ احمد قبلان مفتي جعفري در لبنان مواضع رهبر معظم انقلاب درباره دادگاه حريري را در راستاي دفع فتنه از مسلمانان خواند.
به گزارش شبكه خبري العالم، شيخ احمد قبلان، در خطبه هاي نمازجمعه در مسجد امام حسين(ع) در ضاحيه جنوبي بيروت گفت: مواضع آيت الله خامنه اي در قبال دادگاه ويژه در لبنان در چارچوب حفظ وحدت لبناني ها و تلاش گسترده براي دفع فتنه از مسلمانان است.
وي ادامه داد: كساني كه به دنبال سوءاستفاده از اين مواضع هستند مطمئناً در كنار لبنان و لبناني ها نيستند.
قبلان در ادامه بيان سخنان عاقلانه و حكيمانه و به دور از مسائل طايفه اي و مذهبي را خواستار شد و بيان كرد: اين فتنه انگيزي ها مردود است و همه آنهايي كه در اين راستا كار مي كنند، از نظر ما محكوم هستند.
همچنين سفير كشورمان در بيروت گفت: مواضع اخير آيت الله خامنه اي درباره دادگاه ترور رفيق حريري نه تنها با تلاش هاي سوريه و عربستان تعارضي ندارد بلكه برعكس بر اخلاق و درايت تمامي طرف ها تأكيد دارد و براي پشت سر گذاشتن اين مراحل حساس تعامل براساس اين دو صفت، امري ضروري است.
به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه الحيات چاپ لندن، غضنفر ركن آبادي بعد از ديدار با بولس مطر، رئيس اسقف هاي بيروت در گفت وگو با خبرنگاران بيان كرد: ما در آستانه سال جديد ميلادي هستيم. بنابراين ملاقات با شخصيت ها و مراجع مسيحيت جزو وظايف ما است. ما تبريك ملت ايران را به ملت لبنان عموماً و خصوصاً مسيحيان اين كشور ابلاغ كرديم.
وي ادامه داد: حمايت از مظلومان و صاحبان حق، عدل و عدالت در بطن قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و به دور از مسائل طايفه اي، مذهبي و گرايشات سياسي وجود دارد.

 



دولت سعودي براي حافظان ايراني قرآن ويزا صادر نكرد

با كارشكني مسئولان سياست خارجي عربستان، حافظان ايراني قرآن از شركت در مسابقات حفظ اين كشور بازماندند.
به گزارش فارس، مسابقات بين المللي قرآن عربستان از امروز 5 دي ماه آغاز مي شود و حافظان ايراني به سبب كارشكني مسئولان سياست خارجي عربستان سعودي، از شركت در اين مسابقات بازماندند.
اين در حالي است كه به گفته مسئولان سازمان اوقاف و امور خيريه، چهار دعوت نامه از سوي سازمان اوقاف و تبليغات عربستان، براي اعزام حافظ به اين مسابقات ارسال شد، اما پس از تلاش سه ماهه، از ماه مبارك رمضان تاكنون مسئولان امر در سازمان اوقاف و امور خيريه، موفق به اخذ ويزا براي حافظان ايراني قرآن نشدند.

 



هشدار سوئد نسبت به فريبكاري منافقين در آستانه سال نو ميلادي

شوراي جمع آوري كمك هاي سازمان هاي خيريه سوئد با اشاره به نزديك شدن زمان كريسمس، از شهروندان سوئدي خواست در مقابل گروه هاي فريبكاري همچون منافقين (گروهك تروريستي) كه براي جمع آوري كمك هاي مردمي، دست به فريب شهروندان مي زنند، هوشيار باشند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، با فرا رسيدن كريسمس، بزرگترين عيد مردم سوئد، شهروندان اين كشور بيش از هر زمان ديگري بخشي از درآمد خود را به امور خيريه اختصاص مي دهند اما جمع آوري پول بدون مجوز كتبي، حتي اگر با اهداف خيريه صورت گيرد در سوئد عملي غيرقانوني است و در عين حال تحريك احساسات انساني مردم و سپس اخاذي از آنها از گذشته تا به حال همواره از مشاغل پردرآمد بوده است، با اين حال برخي افراد حتي زندگي خود را از اين طريق تامين كرده و از اين راه به ثروت هاي هنگفت رسيده اند.
بر همين مبنا نام برخي سازمان هاي پوششي مربوط به منافقين از قبيل «انجمن هواداران مجاهدين (ام.اف.اس)، انجمن فرهنگ ايران (اف.اي.ك) و انجمن براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران نيز به چشم مي خورد كه در اين ميان انجمن براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران كه لوگوي آن از يك كبوتر سپيد در حال پرواز تشكيل شده، حتي داراي وب سايت نيز هست اما نام هيچ فردي بعنوان مسئول در اين وب سايت قابل يافت نيست و شماره تلفن هاي درج شده در آن نيز مخفي هستند.
در همين رابطه اريك زاكريسون از شوراي جمع آوري كمك هاي سازمان هاي داوطلب خيريه سوئد نيز اعلام كرد: من مليت اين افراد را نمي دانم و آنها حاضر به ارائه يك شماره ثبت از سازمان خود نيز نيستند، ما فقط مي دانيم كه آنها در سراسر سوئد فعاليت دارند، داراي شماره حساب 90 نيستند و هرگز هم جهت ثبت يك شماره حساب 90 اقدام نكرده اند. آنها با بروشورها و كتابچه هايي كه در دست دارند در خيابان جلوي مردم را مي گيرند و براي مثال مي پرسند كه آيا نام امنستي (سازمان عفو بين الملل) را شنيده ايد و سپس از مردم تقاضاي كمك مي كنند و بسياري از مردم تصور مي كنند كه كمك هاي خود را به سازمان امنستي مي پردازند.
مقامات سوئدي جهت جلوگيري از سوءاستفاده كلاهبرداران از احساسات مردم، دست به تدابيري در اين رابطه زده اند كه از جمله مهمترين اين تدابير، مشخص نمودن شماره حساب سازمان هاي خيريه است تا مردم با اطمينان از اينكه بخش اعظم كمك هايشان واقعاً بدست افراد نيازمند مي رسد اين كمك ها را به اينگونه حساب ها واريز نمايند.
براساس اين گزارش، اخاذي از شهروندان سوئدي و ساير شهروندان اروپايي و آمريكايي، اقدامي است كه منافقين سال هاست به آن اشتغال دارند و در اكثر موارد با نشان دادن تصاويري از كودكان بي خانمان يا بازماندگان از زلزله و جنگ، با فريب شهروندان و اعلام اينكه كمك هاي آنها به كودكان بي سرپرست ايراني اهدا خواهد شد، اقدام به كلاهبرداري مي كنند و پول هاي هنگفتي كه از اين راه به دست مي آورند به حساب هاي گوناگوني منتقل نموده و به اين وسيله اقدام به پول شويي و استفاده از مبالغ به دست آمده، در معاملات تجاري بزرگ مي كنند.

 



خروج هندورابي از كماي اقتصادي

كيش - خبرنگار كيهان:
گردشگران جزيره كيش به منظور خارج كردن جزيره هاي هندورابي، فارور كوچك و بزرگ از كماي اقتصادي، روزانه 2 تا 3 ساعت از وقت خود را در اين مناطق سپري خواهند كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از جزيره كيش، پس از انعكاس شرايط سخت و مشقت بار تنها بازماندگان جزيره هندورابي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نحوه رسيدگي مناسبي براي رفع مشكلات صورت دادند.
با توجه به جاذبه هاي تاريخي و اكوتوريستي جزاير هندورابي، فارور كوچك و بزرگ، با اجراي طرح هاي گردشگري اوليه، بازديد از اين جزاير در برنامه هاي جزيره كيش هم قرار خواهد گرفت و دليل پاره وقت و كوتاه بودن زمان گردش، فقدان محل مناسب اقامتي در آنها است.
در وضعيت فعلي كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تصويب نهايي الحاق جزاير هندورابي، فارور كوچك و بزرگ به سازمان منطقه آزاد كيش موافقت كرده اند، اميد است طرح هاي جامع اين جزاير نيز هر چه سريعتر اجرايي شود. محبي مديرعامل سازمان منطق آزاد كيش، ممنوعيت ورود خودروهاي شخصي به اين سه جزيره را نكته متفاوت با ديگر جزاير مناطق آزاد توصيف كرده است.

 



معاون استاندار: بازسازي واحدهاي مسكوني زلزله زده كرمان بزودي آغاز مي شود

معاون استاندار كرمان گفت: مرحله بازسازي سازه هاي تخريب شده از زلزله اخير كرمان بزودي آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمدجواد كامياب با اشاره به خسارت 20 ميليارد توماني زمين لرزه شرق كرمان گفت: 20 ميليارد تومان خسارت به ساختمان هاي مسكوني، دولتي و زيربنايي كرمان وارد شده است.
وي خاطرنشان كرد: بازسازي واحدهاي مسكوني توسط بنياد مسكن انجام مي شود و هم اكنون امدادرساني به آسيب ديدگان زمين لرزه در حال انجام است و اقلام مورد نياز در اختيار آنها قرار مي گيرد.
وي با اشاره به زلزله خيز بودن كرمان خواستار رعايت نكات ايمني در ساخت و سازهاي جديد و همچنين استحكام سازي ساختمانهاي فرسوده شد. در پي وقوع زمين لرزه 5/6 ريشتري در شهرستان «ريگان» از توابع استان كرمان، 600 تخته چادر و سبد غذايي از سوي كميته امداد در مناطق زلزله زده توزيع شده است.

 



مخترع آملي دستگاه امحاي زباله خانگي ساخت

يك مخترع آملي موفق به ساخت دستگاه امحاي زباله خانگي با نام هميار محيط زيست شد.
رحمت الله بابايي در گفت وگو با فارس در آمل با بيان اينكه تاكنون 43 اختراع ثبت كرده ام، افزود: شش اختراع خود را در جشنواره هاي مختلف شركت داده ام و تاكنون دو اختراع بنده نيز به مرحله تجاري سازي رسيده است.
بابايي با اشاره به اينكه دستگاه امحاي زباله يا هميار محيط زيست خانگي كه بيشتر مصارف خانگي و بهداشتي دارد را نيز به ثبت رسانده ام، يادآور شد: اين دستگاه بيشتر در منازل، آزمايشگاه ها و مطب هاي دندان پزشكي قابليت مصرف دارد.
اين مخترع آملي افزود: اين دستگاه به اندازه يك دستگاه لباسشويي سطلي است و تمام زباله هايي را كه در منازل تفكيك مي شود را مي توان در داخل اين دستگاه ريخت و از طريق يك موتور كه به محوري متصل است و با نوك الماسي آن مي توان اين زباله ها را خرد كرد و با دماي 133 تا 180 درجه اين زباله ها استريل مي شود و پسماندهاي آن در فاضلاب خا نگي خواهد رفت و به دليل استريل شدن ضرري براي مخلوط شدن با فاضلاب شهري را ندارد.
وي با بيان اينكه باقيمانده اين عمليات نيز به عنوان كود مصرفي در باغ ها و منازل مي تواند استفاده شود، افزود: قيمت تمام شده اين دستگاه در حال حاضر 180 هزار تومان است و اما با توليد انبوه آن اين ميزان كاهش خواهد يافت.
بابايي با تأكيد بر اينكه شهرداري ها براي هر سطل زباله در كوچه ها و معابر چند صد هزار تومان هزينه مي كنند، گفت: مي توان با استفاده از اين دستگاه در هر خانه اي و با هزينه اي تقريباً كمتر از تهيه سطل هاي زباله فعلي، مشكل زباله را در شهرها رفع كرد.
وي با اشاره به اينكه شهرداري ها سالانه هزينه زيادي را بابت حمل و دپوي زباله پرداخت مي كنند كه مثلاً هزينه جمع آوري زباله در مركز مازندران در سال 12 ميليارد تومان است، ادامه داد: با توليد انبوه اين دستگاه به راحتي مي توان اين هزينه ها را كاهش داد و از تخريب محيط زيست محل هاي دپوي زباله نيز جلوگيري كرد.
به گفته وي شهرداري ها مي توانند از اين كود توليد شده نيز در شهرها استفاده كنند.
بابايي با اعلام اينكه نخستين بار در سال 88 اين دستگاه را در تهران به نمايش گذاشتم، افزود: اين اختراع را در سال 89-88 به ثبت رسانده ام و به مسئولان معرفي كرده ام اما هنوز خبري از حمايت از طرح بنده نيست.
وي با اشاره به اينكه در سفر اخير به بلاروس يكي از سرمايه گذاران بلاروس خواهان سرمايه گذاري در اين طرح شده است، افزود: ما قراردادي را امضا كرديم كه با توليد اين دستگاه ها در كشور بلاروس اين دستگاه از طريق بلاروس به هشت كشور همسايه اين كشور صادر مي شود.
بابايي با بيان اينكه روس ها گفتند براي تجاري سازي اين محصول در كشورشان ماليات و گمرك از ما نمي گيرند، افزود: اين كشور به ما قول داده پس از توليد انبوه نيز از توليدات ما ماليات اخذ نكند.

 



جانباز شيميايي مازندراني به كاروان شهدا پيوست

يكي از جانبازان شيميايي دوران دفاع مقدس به كاروان همرزمان شهيدش پيوست.
به گزارش مهر، جانباز شيميايي «حاج موسي ركابي دولت آبادي»، رئيس اداره شيلات منطقه ساري پس از سالها تحمل درد و رنج به خيل شهدا پيوست.
وي هفته گذشته در بيمارستان شفا ساري بستري شد و پس از انجام سه مرحله عمل جراحي، ظهر جمعه به دو برادر شهيدش، شهيدان سيدرضا و سيدباقر ركابي محلق شد.
پيكر پاك اين عزيز سفر كرده صبح شنبه با حضور مردم قدرشناس ساري و همرزمانش از حسينيه عاشقان كربلا تا ميدان شهداي ساري تشييع و سپس جهت خاكسپاري به گلزار شهداي روستاي دولت آباد انتقال يافت.
وي به طور متناوب به عنوان جهادگر در جبهه هاي حق عليه باطل حضور داشته و مسئوليت اداره شيلات منطقه ساري، رئيس حراست شيلات استان و مسئول گزينش جهاد مازندران را عهده دار بوده است.
گفتني است خطه قهرمان پرور مازندران، 10 هزار شهيد در دوران انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي تقديم اسلام كردند.

 



رئيس حوزه هنري كردستان: جوان 20 ساله كامياراني برگزيده جشنواره خوارزمي شد

رئيس حوزه هنري كردستان گفت: تيمور قادري جوان كردستاني در دوازدهمين دوره جشنواره جوان خوارزمي موفق به كسب رتبه سوم گروه ادبيات فارسي بخش دانش آموزي شد.
محمدشريف شريفي امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: قادري از هنرمندان حوزه هنري استان كردستان از شهرستان كامياران با ارائه مجموعه داستان «آدرسي كه من گم شده ام» توانست رتبه سوم گروه ادبيات فارسي بخش دانش آموزي را به خود اختصاص داد.
وي خاطرنشان كرد: مجموعه داستان آدرسي كه من گم شده ام متشكل از 13 داستان كوتاه با موضوع اجتماعي است كه از بين 5هزار و 130 اثر ادبي براي دومين بار موفق به كسب رتبه سوم دوازدهمين جشنواره جوان خوارزمي شد.
رئيس حوزه هنري كردستان خاطرنشان كرد: اين هنرمند عرصه داستان و فيلم ضمن كسب رتبه سوم، تنديس جشنواره و سه لوح تقدير به امضاي معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان، وزير آموزش و پرورش و وزير علوم، تحقيقات و فناوري جايزه نقدي جشنواره را به مبلغ 56 ميليون ريال دريافت كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

جلوگيري از حضور فيلمساز مجرم در جشنواره خارجي
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به طور قاطع از حضور يك فيلمساز مجرم در جشنواره اي غربي جلوگيري كرد.
در پي درخواست مدير جشنواره فيلم برلين براي حضور جعفر پناهي در اين جشنواره معاونت سينمايي با توجه به وضعيت پيش آمده براي اين فيلمساز خواستار حضور ديگر سينماگران ايراني در اين جشنواره شد.
در نامه مديركل غرب اروپا وزارت امور خارجه كه به پيوست آن، نامه سفارت جمهوري اسلامي ايران در آلمان به همراه تصوير دعوتنامه مدير جشنواره بين المللي فيلم برلين (برليناله) جهت شركت پناهي در جشنواره مذكور به عنوان يكي از اعضاي هيئت داوران است، جهت بررسي و اعلام نتيجه به معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال شد كه جواد شمقدري نيز در پاسخ به اين درخواست اعلام كرد: با توجه به وضعيت قضايي و احكام صادره در خصوص آقاي پناهي در حال حاضر چنين امكاني وجود ندارد و تا برگزاري دادگاه تجديدنظر نمي توان هيچ اظهارنظر قطعي كرد.
در ضمن در صورتي كه مديران جشنواره راغب هستند مي توانند از حضور سينماگران خوب ايراني همچون جوزاني، بحراني، فرهادي، مجيدي، حاتمي كيا، طالبي، صدرعاملي، راعي و شورجه و... به عنوان داور دعوت نمايند.
جعفر پناهي در حال مستندنمايي ادعاهاي دروغين كروبي براساس طرح mI6 انگليس در زيرزمين منزلش بازداشت شد.
وي همچنين در خارج از كشور در كنار برخي از فيلمسازان صهيونيست دست به تظاهرات اعتراضي نسبت به دروغ تقلب زد. بعد از دستگيري وي برخي از فيلمسازان غربي وابسته به تشكيلات ماسوني با انتشار بيانيه اي به حمايت از اين فرد برخاستند.
دروغ پراكني روزنامه شرق درباره يك فيلم
مسعود ده نمكي خبر روزنامه شرق درباره فيلم «اخراجي ها-3» را تكذيب كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين خبر كذب ادعا شده كه شخصيت هاي فيلم اخراجي ها-3 با الهام از نامزدهاي انتخابات سال 88 طراحي شده اند.
اين فيلمساز در يادداشتي از نحوه خبرپراكني اين روزنامه مدعي اصلاح طلبي انتقاد كرده و نوشته: بادمجان دورقاب چين ها هنوز فيلم ساخته نشده براي شخصيت هاي آن مصداق يابي و مشابه سازي مي كنند! اين در حالي است كه به اسم طنز در آثار رفقاي خود زمين و زمان را به هجو مي كشند. اين هم آزادي بياني است كه فقط بايد در اختيار آنها باشد و اگر كس ديگري از هنر در مسير ايدئولوژي اش بهره برد، بايد مورد حمله قرار داد. چند وقت پيش نويسنده روزنامه «شرق» كليد اين جنگ تمام عيار را فشرد و فيلم ساخته نشده را نقد كرد. همان كسي كه در فرهنگسراي انقلاب گفته بود به هر قيمتي نبايد گذاشت اتفاق «اخراجي ها» تكرار شود و اين عنوان داري را بايد شكست حتي با ساخت فيلم هاي عوام پسندانه توسط روشنفكران!!!
برنامه هاي سالگرد حماسه 9 دي در حوزه هنري
ويژه برنامه «عصر سوره» به مناسبت سالگرد حماسه 9 دي در زمينه هاي مختلف فرهنگي و هنري توسط حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار مي شود.
اجراي نمايش «كليد» به كارگرداني محمدرضا مداحيان از 9 و 10 بهمن در تالار انديشه حوزه هنري، برپايي نمايشگاه عكس نهم دي شامل آثار عكاسان خانه عكاسان ايران از هشت تا 22 دي در گالري خانه عكاسان حوزه هنري، تقدير از هنرمندان فعال در زمينه حماسه 9 دي روز شنبه 11 دي در تالار انديشه حوزه هنري، برپايي نمايشگاه موضوعي شامل پوستر و تابلو و مقاله در دانشگاه هاي سراسر كشور و مراكز استاني حوزه هنري، چاپ ويژه نامه نشريه داخلي حوزه هنري تحت عنوان «شبكه هنر» با موضوع حماسه نهم دي، برگزاري شب شعر با موضوع نهم دي در همين تاريخ در تالار مهر حوزه هنري، رو نمايي از پنج كتاب با موضوع «جريان فتنه» با مشاركت مركز اسناد انقلاب اسلامي در تاريخ هفتم دي در تالار سوره حوزه هنري، برپايي نمايشگاه كتاب هاي موضوعي در رابطه با حماسه نهم دي و جريان فتنه در سراسر كشور و مراكز استاني حوزه هنري از جمله برنامه هاي عصر سوره است.
مريم مقدس، محبوب ترين شخصيت مذهبي تاريخ سينماي ايران
در نظرسنجي برنامه «هفت» شخصيت «مريم مقدس» به عنوان محبوب ترين شخصيت مذهبي تصوير شده در سينماي ايران برگزيده شد.
در اين نظرسنجي قرار بر اين بود كه از ميان پنج گزينه عبدا... در «روز واقعه»، حضرت مريم(س) در «مريم مقدس»، حضرت ابراهيم(ع) در «ابراهيم خليل الله» و سليمان نبي(ع) در «ملك سليمان» و حضرت عبدالعظيم در «مسافر ري»، مخاطبان، محبوب ترين شخصيت مذهبي تصوير شده در سينماي ايران را انتخاب كنند كه در اين ميان مردم به حضرت مريم(س) در فيلم اثرگذار «مريم مقدس» ساخته شهريار بحراني راي دادند.

 



دفاتر پستي حق ثبت نام از زائران متقاضي سفر به عراق و سوريه را ندارند

مدير حج و زيارت استان زنجان تاكيد كرد: هيچ كدام از دفاتر پستي حق ثبت نام از زائران را براي سفر به عتبات عاليات عراق و سوريه ندارند.
محمود فيضي در گفت وگو با (ايسنا) در زنجان، با بيان اين كه برخي آژانس هاي مسافرتي غيرمجاز با «پست بانك» قرارداد بسته اند و اين دفاتر اقدام به ثبت نام از زائران مي كنند، اظهار داشت: اين اقدام غيرقانوني است و هيچ كدام از آژانس هاي اعلام شده در اين مراكز، تحت پوشش سازمان حج و زيارت نيستند.
وي گفت: الصاق بنرهايي مبني بر اعزام زائران به عراق در دفاتر «پست بانك» غيرقانوني است و مردم بايد با دقت بيش تري نسبت به انتخابات كاروان خود اقدام كنند.
فيضي با تاكيد بر اين كه فقط 13 آژانس مسافرتي در استان زنجان صلاحيت اعزام كاروان به عتبات عاليات عراق و سوريه را دارند، اعلام كرد: دفاتر زيارتي عاشوري، صدر، بصيرت زنجان، فاروس تور، فضيلت، صادق، قائم، سيمرغ، شاهد حرم، تسنيم، ثامن الحج، امين ابهر و ميعاد نبي مجوزهاي لازم را از مديريت حج و زيارت استان گرفته و مجاز به فعاليت در اين حوزه اند.
وي به پي گيري بخش حقوقي مديريت حج و زيارت درباره اقدام غيرقانوني دفاتر پستي براي اعزام زائر به كربلا اشاره كرد و گفت: با دفاتر مسافرتي غيرمجاز در اين بخش برخورد قاطع خواهد شد.
فيضي هوشياري مردم را در شناسايي و انتخاب دفاتر مجاز زيارتي خواستار شد و بيان كرد: افرادي كه با آژانس هاي غيرمجاز اقدام به سفر به عراق و سوريه مي كنند، بايد به اين نكته توجه كنند كه در صورت بروز هرگونه حادثه اي، سازمان حج و زيارت پاسخگو نخواهد بود.
وي به كيفيت نامطلوب خدمات ارائه شده در كاروان هاي غيرمجاز اشاره و اضافه كرد: زائران مي توانند با ثبت نام در كاروان هاي مجاز، از خدمات مطلوب در نظر گرفته شده بهره ببرند و با امنيت كامل در عراق تردد كنند.

 



آيت الله جنتي: نهم دي آبروي استكبار و فتنه گران را برد

دبير شوراي نگهبان گفت:نهم دي آبروي استكبار و فتنه گران را برد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، آيت الله احمد جنتي ظهر ديروز در محل فازهاي 15 و 16 در جمع مسئولان و كاركنان صنعت نفت اظهار داشت: مردم سراسر ايران اسلامي در انتظار خبرهاي خوش پارس جنوبي هستند و الحمدلله تاكنون و همه ساله و هر روزه شاهد پيشرفت بيشتر و بهتري هستيم و اين روند بايد تداوم داشته باشد.
وي با اشاره به نزديك شدن به نهم دي تصريح كرد: نهم دي از روزهاي بزرگ و تاريخي در انقلاب اسلامي است و مردم توانستند دشمنان داخلي و خارجي را سركوب كنند و توطئه آنها را خنثي كنند و در واقع نهم دي آبروي استكبار و كشورهاي مستكبر و دروغگو را برد و مردم ثابت كردند كه پاي انقلاب و اسلام و ولايت فقيه ايستاده اند.
اين مقام مسئول گفت: دنيا بايد بفهمد كه اگر اسلام حاكميت پيدا كرده است، نه تنها در جنبه هاي معنوي و اعتقادي كارهاي بزرگي انجام مي شود، بلكه در جنبه هاي مادي و اقتصادي نيز شاهد پيشرفت هستيم و امروز شاهد هستيم اكثريت كارها در وزارت نفت به دست نيروهاي انقلابي و مومن است و شاهد رشد و توسعه بسيار زيادي هستيم.
جنتي گفت: دشمن بايد بداند كه تمام حرف هايش دورغ و غيرواقعي است و امروز عظمت ايران روشن شده و دروغ هاي دشمن نيز اثبات شده است.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير كشور تصريح كرد: امروز دست ديگر كشورها به سمت ايران اسلامي دراز است و ما روي پاي خودمان ايستاده ايم و در واقع خودمان با استفاده از متخصصان داخلي به سمت جلو حركت مي كنيم و در واقع دشمن را تحقير كرده ايم و اين روند همچنان ادامه دارد.

 



افزايش 3 ميليون ليتري توليد بنزين در پالايشگاه اصفهان

مديرعامل شركت پالايشگاه نفت اصفهان گفت: تا پايان سال آينده، روزانه سه ميليون ليتر بر توليد بنزين پالايشگاه اصفهان افزوده مي شود.
مصطفي الهي در گفت وگو با خبرنگار مهر در اصفهان به توليد روزانه بنزين در پالايشگاه اصفهان اشاره كرد و افزود: هم اكنون روزانه 5/8 ميليون ليتر بنزين در پالايشگاه اصفهان توليد مي شود كه براساس برآوردهاي صورت گرفته، 19 درصد بنزين كشور را شامل مي شود.
وي با اشاره به لزوم دستيابي به خودكفايي در توليد بنزين در كشور نيز تصريح كرد: بايد توجه داشته باشيم كه خودكفايي در بخش بنزين و سوخت به معناي قطع واردات بنزين از كشورهاي ديگر نيست و معناي ديگري دارد.
وي با تاكيد بر اينكه در مواقع ضروري بايد نياز به بنزين از سوي متقاضيان داخلي برطرف شود، اضافه كرد: خودكفايي در توليد بنزين به معني آن است كه در صورت بروز مشكل در واردات بنزين، كشور در تامين بنزين مورد نياز مردم مشكلي نداشته باشد.
الهي با تاكيد بر اينكه برخي از مجتمعهاي پتروشيمي در كشور فعاليتهاي مطلوبي به منظور توليد بنزين از خود به نمايش گذاشته اند، ادامه داد: متاسفانه پتروشيمي اصفهان تاكنون موفق به توليد بنزين نشده و بر همين اساس بنزين مورد نياز توسط پالايشگاه اصفهان تامين مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به هدفمند شدن يارانه ها و افزايش هزينه هاي پالايشگاه در توليد محصولات و مشتقات نفتي اشاره كرد و گفت: هدفمند كردن يارانه ها باعث افزايش هزينه هاي پالايشگاه مي شود كه بايد با مديريت صحيح، اين هزينه ها كاهش يابد.
وي با اشاره به تاثير افزايش هزينه ها در قيمت فروش و عرضه محصولات نفتي پس از هدفمند كردن يارانه ها، اظهار داشت: به يقين قيمت فرآورده هاي نفتي اكنون و پس از هدفمند كردن يارانه ها تغيير نخواهد كرد چرا كه اين تغيير قيمت از قانون خود پيروي مي كند و ساز و كارهاي مرتبط با خود را دارد و همچنين قيمت فرآورده هاي نفتي پس از هدفمند شدن يارانه با قيمت بين المللي به دولت فروخته مي شود.
وي همچنين در ارتباط با مصرف بنزين در كشور نيز گفت: مصرف بنزين در كشور بسيار بالا برآورد شده است كه در صورت ادامه اين روند در آينده با مشكلات عديده اي در توليد و عرضه بنزين در كشور مواجه خواهيم شد و عرضه و تقاضا با يكديگر همخواني پيدا نخواهند كرد.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري خواستار شد
پرداخت مطالبات معوقه 8 ماهه كارگران نساجي مازندران

قائم شهر-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري خواستار پرداخت مطالبات معوقه 8 ماهه كارگران كارخانه نساجي استان شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي معلمي با اشاره به ضرورت اجراي دقيق طرح احياء صنعت نساجي مازندران، خطاب به مسئولان و نمايندگان مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: با توجه به اندك فرصت باقي مانده از عمر مجلس هشتم، متاسفانه كارهاي ناتمام و مشكلات زيادي از جمله معضل نساجي مازندران همچنان باقي است.
وي افزود: به رغم تعهدات سرمايه گذار خارجي نسبت به پرداخت حق و حقوق معوقه كارگران بعد از گشايش ال سي (LC) يعني پرداخت دو ماه حقوق در پايان هر ماه با هدف استيفاء هرچه زودتر حق و حقوق كارگران، متاسفانه اكنون هشت ماه است كه كارگران حقوق، عيدي و پاداش دريافت نكرده اند.
معلي گفت: انتظار اين است همزمان با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، با پيگيري هاي نمايندگان مجلس، مسئولان استان و سرمايه گذار، هرچه زودتر مطالبات معوقه كارگران پرداخت شود.
امام جمعه قائم شهر با انتقاد از تعلل مسئولان در انتصاب و معرفي فرماندار جديد اين شهرستان گفت عليرغم گذشت دو ماه از رفتن فرماندار سابق هنوز نسبت به انتصاب فرماندار قائم شهر اقدام نشده و شهرستان تاكنون بصورت سرپرست فرمانداري اداره مي شود، كه اين وضعيت روند جاري امورات را با كندي و مشكلات عديده روبرو كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14