(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 دی 1389- شماره 19825

خاطرات تلخ ساخت زيرگذرهاي خرم آباد
افتتاح مركز خدمات سرمايه گذاري در مازندران
ايران در كيهان
نماينده مردم همدان در مجلس: آمار اشتغال در استان دقيق تر ارائه مي شود
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان: اولويت اصلي ما تخريب امامزاده هاي جعلي است
راه اندازي پست نيروگاه سيكل تركيبي سمنان
معاون استاندار: تونل «تنگ زاغ» اولويت كاري دستگاه عمراني هرمزگان است
پل بعثت درچه اصفهان بعد از 28 ماه هنوز تكميل نشده است
ممنوعيت تجارت 6 گونه شاخص جانوري در آذربايجان شرقي
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان: خودروهاي بدون معاينه فني در كرج توقيف مي شوند
بازسازي مرقد امامزاده فضل بن موسي در بهبهان
افتتاح دفتر خدمات الكترونيك هويت ملي در يزد
استفاده مشترك از سرنگ تزريقي عامل آلودگي 89 درصد از مبتلايان به ويروس اچ.آي. وي دركاشان
مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خبر داد تهيه دايره المعارف مازندران
پاي صحبت مردم
مديرعامل شركت اتوبوسراني شهرستان: 150
 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني اصفهان اضافه مي شود



خاطرات تلخ ساخت زيرگذرهاي خرم آباد

خرم آباد- خبرنگاركيهان
ماجراي زيرگذرها در خرم آباد پاياني ندارد. اين معابر نه تنها در طول سال مشكل خاص خود را دارند بلكه با هر بارندگي نيز با انباشت آب باران و عدم امكان تردد وسايل نقليه مشكلات و دردسرهاي آنان براي شهر و شهروندان چند برابر مي شود. چرا كه از اول غير كارشناسي و براساس رأي و نظر فله اي به اجرا درآمده اند و مصداق اين ضرب المثل است كه «خشت اول گر نهد معمار كج تا ثريا مي رود ديوار كج». متأسفانه اين پروژه هاي ناقص الخلقه به جاي حل مسئله ترافيك به معضل روزافزون تردد آدم و ماشين تبديل شده اند.
زيرگذرهاي شمال و جنوب خرم آباد به دنبال بارندگي اخير به استخرهاي بزرگ سيلاب تبديل شدند بگونه اي كه نه آب باران از آنها عبور مي كرد و نه راهي براي تردد خودروها باقي مانده بود تا آنجا كه شهرداري خرم آباد مجبور شد براي تخليه آب انباشته شده در دل آنها از غواض و تجهيزات آتش نشاني مددگيرد و در عمل نشان داده شد با احداث غير اصولي اين زيرگذرها با توجه به حوادث ياد شده و نقش معيوب و ناكارآمد آنها هم سرمايه هزينه شده به هدر رفته است و هم وقت و فرصتي كه مي بايست صرف خدمت به شهر و شهروندان شود و مضاف بر اين فضاهاي كالبدي اين ميادين كه در همه جاي كشور براي استفاده بهينه از آنها در روان سازي ترافيك سانتي متري حساب و كتاب باز مي كنند با اقدامات غيرمنطقي از حيض انتفاع ساقط شده اند چرا كه با احداث اين زيرگذرها عملا امكان اجراي هرگونه طرح و پروژه فني و علمي سلب شده و به فضاي مزاحم و متروكه تبديل شده اند.
جا دارد متولي اين پروژه ها كه در زمان اجرا گوشش به حرف حق صاحب نظران و كارشناسان بدهكار نبود اينك در قبال مردم پاسخگو باشد تا سنگ بنايي نهاده شود كه از اين پس هيچ مديري به پشتوانه بيت المال خودسر عمل نكند و با قرارگرفتن در كريدور امن رياست ميل و اراده خود را جايگزين خرد و دانش كارشناسي نكند و به جاي حلاوت ناشي از خدمت به مردم و بهره برداري از پروژه ها خاطرات تلخ و نااميدكننده در اذهان مردم رقم نزند.

 



افتتاح مركز خدمات سرمايه گذاري در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
با حضور معاون وزير اقتصادي و دارايي و رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران، مركز خدمات سرمايه گذاري استان مازندران افتتاح شد.
در اين مراسم دكتر بهروز عليشيري اظهار داشت: احداث مركز خدمات سرمايه گذاري ملي و استانها يك وظيفه قانوني است كه برعهده همه استان هاي كشور است.
وي افزود: وظيفه اين مركز ايجاد واحد براي رسيدگي به تقاضاهاي سرمايه گذاران داخلي و خارجي است.
معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه اين مركز سه وظيفه مهم و اصلي دارد، بيان داشت: وظيفه اول تعريف فرصت ها و ارائه مشوق ها به سرمايه گذاران خارجي است.
عليشيري وظيفه ديگر اين مركز را حضور در كنار سرمايه گذاران تا دريافت كامل مجوز توليد و همراهي با سرمايه گذاران از مرحله بهره برداري تا مرحله اتمام پروژه عنوان كرد.
معاون وزير اقتصاد تاكيد كرد: پيام مثبت اين مرز براي سرمايه گذاران اين است كه تمام مديران استان براي جذب سرمايه گذاري درگير مي شوند و موانع ايجاد سرمايه گذاري در يك مركز برطرف مي شود.
وي ميزان عملكرد چهارم برنامه دولت در ميزان سرمايه گذاري را متناسب با برنامه پيش بيني شده عنوان كرد و بيان داشت: اگر سال گذشته را سال پايان برنامه چهارم در نظر بگيريم رقم چشمگير بود.
دكتر عليشيري ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه ميزان سرمايه گذاري از مرز 3ميليارد دلار گذشت كه رشد 86 درصدي داشتيم.
وي پيش بيني خود در مورد جذب سرمايه گذاري خارجي در برنامه پنجم را 12 ميليارد دلار اعلام كرد و بيان داشت: اگر ورودي سرمايه گذاري خارجي را به اين مبلغ برسانيم با چهار برابر رشد مواجه مي شويم.
معاون وزير اقتصاد درباره حضور سرمايه گذاران خارجي در كشور ما بيان داشت: سرمايه گذاران در همه كشورها حضور دارند و يك رقابت شانه به شانه بين سرمايه گذاران حوزه آسيا و اروپا براي سرمايه گذاري در ايران وجود دارد.
وي ميزان سرمايه گذاري اروپايي ها را 52 درصد و آسيايي 48 درصد برشمرد.

 



ايران در كيهان

بيمارستان كلاله بيمارستان برتر گلستان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: بيمارستان رسول اكرم(ص) كلاله در جشنواره شهيد رجايي در سال 88 در بخش طرح تكريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع، عنوان واحد عملياتي برتر استان گلستان را به خود اختصاص داد.
«رسول صلاحي» رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان كلاله در مراسم تجليل از بسيجيان برتر كانون بسيج جامعه پزشكي شهرستان كلاله گفت: انشاالله باتوجه به رويكرد دولت دهم و برنامه ريزيهاي صورت گرفته به ضميمه اين بيمارستان، عمليات اجرايي 40 تخت بيمارستاني ديگر در سال 1390 آغاز مي شود.

افتتاح يك مجتمع آموزشي در گاليكش
¤ مجتمع آموزشي شهيد نقدي پور گاليكش با حضور جمعي از مسئولان استاني و شهرستان مينودشت در گاليكش به بهره برداري رسيد.
براي احداث اين مركز آموزشي كه داراي 1317 متر ساختمان آموزشي 40 متر سرويس بهداشتي و 2500 متر محوطه دارد مبلغ 470 ميليون تومان هزينه شده است و قرار است سالن ورزشي اين مركز در دهه مبارك فجر مورد بهره برداري قرار گيرد.

صدور مجوز تعزيه خواني در اسفراين
اسفراين- خبرنگار كيهان، به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين از سوي دفتر جامع خدمات فرهنگي و هنري اين اداره براي 2 هيئت تعزيه خواني «شاهچراغ» و «جوانان بني هاشم(ع)» اسفراين مجوز اجراي تعزيه در سطح شهرستان صادر شد.
رضا سليمان زاده سرپرست روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين گفت: در اين شهرستان 7 گروه تعزيه فعال مي باشند كه اين اداره در نظر دارد با صدور مجوز براي اجراي آنها، ضمن نظام مند نمودن گروهها و اجراها، از خرافه پراكني و سوءاستفاده برخي افراد سودجو از عواطف ديني مردم جلوگيري نمايد.

تسهيلات جهت محروميت زدايي از آمل
آمل- خبرنگار كيهان: يك ميليارد تومان تسهيلات اشتغالزائي به بخش روستاهاي مركزي آمل اختصاص يافت. يحيي عسگري پور بخشدار مركزي شهرستان با بيان اين مطلب گفت اين اعتبارات از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا(ع) از طريق دهياري ها به خانواده هاي كم درآمد اختصاص يافته است.
وي همچنين خاطرنشان كرد از اين اعتبارات به جهت محروميت زدائي از روستاها براي احداث خانه هاي افراد كم درآمد-غسال خانه هاي روستائي- پايگاههاي مقاومت و بهسازي مدارس 110 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وضعيت حمل و نقل در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: غفار آري رئيس كميسيون حمل و نقل شوراي اسلامي شهر بابل در جلسه ساماندهي حمل و نقل و ترافيك شهري با بيان اين جمله كه عدم وجود پاركينگ هاي مناسب در شهر بابل موجب تشديد ترافيك سنگين شهر بابل شده است افزود با اجراي اصلاح هندسي برخي تقاطع ها و ميادين و افزايش چراغ هاي ترافيكي كه نزديك به 20 مورد تا پايان سال در دستور كار كميسيون حمل و نقل قرار دارد اميدوارم شرايط ترافيكي در وضعيت مناسب تري قرار بگيرد.

يادواره شهداي دانشجوي بيرجند
بيرجند- خبرنگار كيهان: ششمين يادواره شهداي دانشجو با حضور جمعي از مسئولين استان و 800 نفر از دانشجويان در دانشگاه پيام نور بيرجند برگزار شد.
رئيس بسيج دانشجويي استان در اين يادواره از راه اندازي سايت شهداي دانشجو و تهيه نرم افزار زندگي نامه شهدا خبر داد و افزود: برپايي اين يادواره ها مي تواند تأثيرات بسزايي در دانشجويان داشته باشد.

سمنان و تسهيلات مسكن مهر
سمنان -خبرنگار كيهان: استاندار سمنان گفت: اين استان در جذب تسهيلات ساخت مسكن مهر در بين استانهاي كشور در رتبه ممتاز قرار گرفت.
دكتر عباس رهي در نشست شوراي مسكن مهر استان سمنان گفت: در قالب اين طرح ساخت مسكن مهر تاكنون بيش از شش هزار ميليارد ريال تسهيلات در اين استان جذب شده است كه داراي بالاترين سرانه جذب اعتبارات مسكن مهر در كشور است. وي گفت: به همين دليل خط اعتبار مسكن مهر استان سمنان همچنان داير است و به گفته وزير مسكن اين استان با اتمام پروژه هاي در دست اجرا از اوايل سال آينده مي تواند با استفاده از اين خط اقدام به ساخت مسكن مهر به صورت صنعتي ساز نمايد.

نمايشگاه دام و طيور در قائم شهر
قائم شهر- خبرنگار كيهان: هفتمين نمايشگاه تخصصي دام و طيور، شيلات و آبزيان و ماشين آلات و داروها و صنايع وابسته در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي استان مازندران در قائم شهر گشايش يافت. در اين نمايشگاه جديدترين دستاوردها و توانمنديهاي 85 شركت توليدي داخلي و چند شركت خارجي در عرصه هاي دام و طيور و شيلات و آبزيان به معرض تماشا و بازديد عموم گذاشته شده است.

توديع و معارفه مديرعامل سازمان انتقال خون خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگاركيهان: مراسم توديع و معارفه مديرعامل سازمان انتقال خون خراسان جنوبي با حضور سرپرست دفتر هماهنگي امور استانها و مجلس سازمان انتقال خون ايران برگزار شد.
سرپرست دفتر هماهنگي امور استانها و مجلس سازمان انتقال خون ايران در اين مراسم گفت: سازمان انتقال خون كشور در منطقه خاورميانه جايگاه بسيار مهمي دارد. وي تصريح كرد: به طور متوسط در كشور هر تخت خونگيري 50تخت بيمارستان را حمايت مي كند كه اين آمار در خراسان جنوبي 32 تخت بيمارستاني است و اين امر نشان از روحيه ايثار مردم اين خطه مي باشد.

همايش طلاب بسيجي در اصفهان
اصفهان- خبرنگاركيهان: همايش بزرگ طلاب و روحانيون بسيجي اصفهان در سالن اجتماعات مدرسه صدر بازار برگزار شد.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنوري جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين همايش طي سخناني گفت: اختلاف در هدف، از جنس ديگر بودن با افكار متفاوت، دنياگرايي، هواي نفس، حسادت، دفاع از اشتباهات وابستگان و خانواده، لقمه حرام و فقدان بصيرت هشت عامل اصلي است كه باعث انحراف، ريزش و تأخير در موضع گيري نخبگان مي شود.

بهره برداري از طرح هادي
تبريز- خبرنگاركيهان: طرح هادي روستاي «باروق»، «شيخ رجب» و «آرباطان»، هريس مورد بهره برداري قرارگرفتند.
«عادل- فيضي»، رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي هريس در افتتاحيه اين طرح ها گفت: فاز اول طرح هادي «باروق» با 1ميليارد و 740ميليون ريال، «آرباطان» با 2ميليارد و 400ميليون ريال و «شيخ رجب» با 1ميليارد و 850ميليون ريال اجرا شده است.

 



نماينده مردم همدان در مجلس: آمار اشتغال در استان دقيق تر ارائه مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي گفت: آمار ايجاد اشتغال در استان همدان بررسي و دقيق تر ارائه مي شود.
سيدمحمدكاظم حجازي، افزود: در پي اعلام ميزان اشتغال ايجاد شده در استان همدان، برخي ابهامات، بيشتر در نوع اشتغال ها مطرح شد و با تشكيل جلسه اي كه نمايندگان استان نيز حضور داشتند، قرار بر ارزيابي و موضوع و ارائه مجدد و دقيق تر گزارش از سوي دستگاه مجري گذاشته شد. البته سهميه امسال تعهدات اشتغال استان محقق شده كه اين امر به عنوان گام اول، فضاي مطلوبي را ايجاد مي كند.
وي افزود: اما ايجاد اشتغال پايدار و تثبيت و استمرار آن امر بسيار مهم است كه به عنوان اساس كار بايد مورد توجه بيشتري در برنامه ريزي ها قرار بگيرد.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي سپس به وضعيت چند پروژه عمراني استان اشاره كرد و گفت: پروژه ذوب آهن اسدآباد در حال تكميل است و اميدواريم طي ماه هاي آينده به مرحله بهره برداري برسد.
وي افزود: جهت اجرايي كردن پروژه احداث شهرك شيمي همدان نيز، 40 ميليارد تومان اعتبار در سفر سوم رياست جمهوري براي انجام مقدمات كار و از جمله ايجاد خط لوله انتقال اتيلن غرب كشور به عنوان نياز اوليه صنايع پتروشيمي، اختصاص يافت كه تا پايان امسال مسير خط لوله تعيين و كار آغاز خواهد شد.
حجازي همچنين طراحي شهر جديد در قالب كلان شهر همدان، ساماندهي حاشيه شهر منطقه ويژه اقتصادي و تجاري، اختصاص 60 ميليارد تومان تسهيلات جهت گازرساني به روستاهاي فاقد گاز استان، احداث سريع تر 30كيلومتر باقي مانده از آزادراه تهران- همدان را از جمله پروژه هاي مهم اعلام كرد كه از سوي وي و ساير نمايندگان استان در دست پيگيري مستمر قرار دارد.

 



مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان: اولويت اصلي ما تخريب امامزاده هاي جعلي است

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان از تخريب يا تبديل 28 زيارتگاه و بقاع متبركه جعلي در اين استان خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمين ميرحسين اشكوري كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با بيان اين مطلب كه يكي از اولويتهاي اصلي فعاليت اداره كل اوقاف گيلان شناسايي و تخريب بقاي جعلي در سطح اين استان است افزود: در اين راستا و تاكنون بيش از 60 بقاع جعلي در استان شناسايي شده اند كه از اين تعداد تاكنون 28 بقعه تخريب يابه جهت داشتن فضا و امكانات خوب و مناسب تبديل به اماكن ديگر از جمله مساجد بين راهي يا كتابخانه شده اند.
به گفته وي پرونده 29 بقعه جعلي و دروغين ديگر استان نيز در دست بررسي و اقدام است.
در حال حاضر در استان گيلان بيش از 900 بقعه متبركه وجود دارد.
اشكوري يادآور شد: از جمع بقاع جعلي گيلان در 13 بقعه تنها سنگ قبر وجود داشت كه برداشته شد.

 



راه اندازي پست نيروگاه سيكل تركيبي سمنان

سمنان- خبرنگار كيهان:
پست 400 كيلوولت نيروگاه سيكل تركيبي سمنان راه اندازي و به شبكه سراسري برق كشور وصل شد.
مجري طرح هاي نيروگاه هاي گازي سازمان توسعه برق ايران با اعلام اين مطلب گفت: راه اندازي پست 400 كيلوولت نيروگاه سيكل تركيبي سمنان با اعتباري معادل 160 ميلياردريال و با استفاده از توان متخصصين داخلي در زماني كمتر از 15 ماه ساخته شده و بيش از 95 درصد از تجهيزات به كار رفته در آن ساخت داخل كشور است.
حبيب حاجي زاده مهمترين هدف ساخت اين پست را انتقال انرژي برق توليدي نيروگاه سيكل تركيبي سمنان به شبكه سراسري برق كشور عنوان كرد.
پست 400 كيلوولت نيروگاه سمنان سومين پست 400 كيلوولت استان است و امكان ارتباط نيروگاه هاي سمنان، شاهرود، نكا و دماوند از طريق اين پست را فراهم كرده است و چهارمين پست 400 كيلوولت استان سمنان نيز تا پايان امسال راه اندازي مي شود.
نيروگاه سيكل تركيبي 500 مگاواتي سمنان از مصوبات سفر استاني هيئت دولت به استان سمنان نيز در دست احداث است.

 



معاون استاندار: تونل «تنگ زاغ» اولويت كاري دستگاه عمراني هرمزگان است

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
معاون عمراني استانداري هرمزگان به پروژه هاي متعدد عمراني در حال اجراي استان اشاره كرد و با وجود تمام مشغله اي كه اين معاونت داراست، رسيدگي به پروژه «تنگ زاغ» را اولويت كاري اين معاونت معرفي كرد.
محمد نصوري با اشاره به قول هاي مديريت عالي استانداري هرمزگان در مورد زمان بهره برداري از تونل «تنگ زاغ» در دهه فجر سال جاري تاكيد كرد: براي راه اندازي و تحقق وعده داده شده از سوي مسئولان به مردم، از تمام ظرفيت ها و اختيار قانوني استفاده مي كنيم.
وي افزود: اقدامهاي صورت پذيرفته قابل تحسين است اما همت مضاعف براي به پايان رساندن اين پروژه لازم است تا اين پروژه عظيم كه اداي دين به عموم هموطنان به ويژه قشر زحمتكش و شريف رانندگان به شمار مي رود نيز به سرانجام برسد.

 



پل بعثت درچه اصفهان بعد از 28 ماه هنوز تكميل نشده است

عدم تكميل پل درچه به اصفهان روي رودخانه زاينده رود، ترافيك سنگيني را براي شهروندان ايجاد كرده است.
هنگاميكه استاندار وقت اصفهان و وزير دادگستري فعلي كلنگ اين پل را به زمين زدند و اعلام كردند كه 18 ماه ديگر مردم مي توانند از روي اين پل تردد كنند كسي فكر نمي كرد كه 28 ماه از آن روز بگذرد ولي همچنان پل بعثت نيمه كاره رها شده و تكميل نشده است و همچنان براي شهروندان درچه اي به يك شكل تبديل شده است.
در اين باره «اطهري فر» شهردار درچه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اين پروژه يك پروژه ملي است و نصب پل، آزاد كردن مسير و آماده سازي مسير طرفين پل حدود چهار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد تا ضمن پرداخت بدهي، نسبت به افتتاح آن اقدام شود.

 



ممنوعيت تجارت 6 گونه شاخص جانوري در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: تجارت پلنگ، شاهين، اردك سرسفيد بحري و شنگ و سياه خروس در استان ممنوع شد.
بيوك رئيسي افزود: براساس فهرست كنوانسيون بين المللي منع تجارت گونه هاي گياهي و جانوري در معرض خطر انقراض، 6 گونه مهم جانوري زيست گاه هاي اين استان در ليست ضميمه يك اين كنوانسيون قرار دارند.
وي تصريح كرد: گونه هاي جانوري سياه خروس، بجري، پلنگ، شنگ، شاهين و اردك سرسفيد، از گونه هاي فهرست مذكور در آذربايجان شرقي مي باشند.
وي يادآورشد: ايران، عضو كنوانسيون بين المللي «منع تجارت گونه هاي گياهي و جانوري در معرض خطر انقراض» موسوم به «سايتيس» است.
وي در محل اين اداره كل، از قاچاق، شكار و صيدغيرقانوني پرندگان شكاري ونيز جوندگان و خزندگان و تجارت آن، ابراز نگراني كرد و از افزايش نگهداري گونه هاي حيات وحش در نزد خانواده ها خبر داد و افزود: متاسفانه نگهداري از سنجاب، سمندر، بزمجه و پرندگان شكاري در خانواده ها، طي سال هاي اخير، افزايش يافته و اين مسئله باعث ورود برخي گونه هاي غيربومي به كشور و برعكس مي گردد كه تخلفي شناخته نشده محسوب مي شود.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان: خودروهاي بدون معاينه فني در كرج توقيف مي شوند

كرج- خبرنگاركيهان:
خودروهايي كه فاقد معاينه فني بوده و يا دودزا باشند تا زمان رفع نقص توقيف مي شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان كرج در نشست خبري با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: در راستاي اجراي اين دستور تمام ماموران راهنمايي و رانندگي شهرستان كرج در سطح شهر فعال شده و با خودروهاي متخلف برخورد قاطع و قانوني انجام مي دهند.
سرهنگ نبي الله سوري افزود: به همين دليل از شهروندان تقاضا داريم اگر خودروي آنها فاقد معاينه فني بوده و يا دودزا است هر چه سريع تر براي رفع اين نواقص اقدام كنند.
وي با اشاره به تمهيدات ترافيكي براي كاهش آلودگي هوا در اين شهرستان اظهار داشت: به طور قطع مأموران راهنمايي و رانندگي در صورت مشاهده خودروهايي كه فاقد معاينه فني يا داراي نقص فني آشكار باشند، اين خودروها را توقيف و از تردد آن در سطح شهر جلوگيري مي كنند.

 



بازسازي مرقد امامزاده فضل بن موسي در بهبهان

اهواز- خبرنگاركيهان:
پروژه بازسازي مرقد مطهر امام زاده فضل بن موسي(ع) بهبهان كه از دو سال پيش آغاز شده بود با حضور نماينده ولي فقيه در خوزستان آغاز شد.
آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان، در اين مراسم با اشاره به سابقه ديرين مذهبي شهرستان بهبهان گفت: بهبهان با سابقه مذهبي ديرين، علماي بسياري در تاريخ اسلام دارد؛ از اين رو اكنون نيز بايد راه و روش گذشته را با احداث حوزه هاي علميه ادامه داد.
مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان نيز گفت: خوشبختانه با ياري خداوند متعال و همكاري دولت در سفر استاني، اعتباري بالغ بر دو ميليارد ريال به بازسازي اين مرقد اختصاص داده شد.
سيدعبدالرضا حسيني فرد با انتقاد از عدم توجه دولت هاي گذشته به وضعيت عمراني امامزادگان، گفت: با توجه به اهتمام دولت دهم به بازسازي امامزادگان، همچنان نيازمند توجه بيشتر دولت به اين مسئله هستيم.وي با بيان اين كه اعتباري جهت ساخت بقاع متبركه در قانون وجود ندارد اذعان داشت: با توجه به عدم اهميت دولت هاي گذشته در ساخت و گسترش بقاع متبركه، اما خوشبختانه به بركت دولت دهم كمك هايي به اين مسئله انجام شده است كه همچنان نياز به حمايت هاي بيشتري وجود دارد.

 



افتتاح دفتر خدمات الكترونيك هويت ملي در يزد

يزد-خبرنگاركيهان:
در مراسمي، دفتر پيشخوان خدمات الكترونيك هويت ملي در يزد افتتاح شد.
مديركل ثبت احوال استان يزد در اين مراسم اظهار داشت: دفاتر پيشخوان خدمات دولت در راستاي اجراي ماده يك قانون توسعه حمل و نقل و به منظور كاهش امور تصدي هاي دولت ايجاد شده است.
سيدمحمد طباطبايي خاطر نشان كرد: در همين راستا سازمان ثبت احوال كشور نيز به منظور رفاه مردم و كاهش سفرهاي درون شهري بخشي از فعاليت هاي غيرحاكميتي خود را به بخش غيردولتي واگذار كرده است.
وي در ادامه افزود: دفاتر پيشخوان هويت ملي در استان يزد در چهار نقطه با تراكم جمعيت بالا شامل شاهديه، آزادشهر، امامشهر و حميديا براي اخذ مجوز به سازمان ثبت احوال كشور پيشنهاد شده كه شعبه شاهديه راه اندازي شد و در آينده نزديك شاهد راه اندازي همه اين دفاتر در يزد خواهيم بود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از مسئولان ثبت احوال استان براي راه اندازي اين دفاتر، ايجاد دفاتر خدمات هويت ملي را گام موثري در تكريم مردم و رفاه حال شهروندان استان يزد دانست.
عباسعلي رضايي اظهار اميدواري كرد: همه ادارات و نهادهاي استان يزد با تسريع و تسهيل ارائه خدمات الكترونيك به مردم فهيم يزد، موجبات رضايت خاطر و رفاه آنان را فراهم كنند.

 



استفاده مشترك از سرنگ تزريقي عامل آلودگي 89 درصد از مبتلايان به ويروس اچ.آي. وي دركاشان

كاشان -خبرنگاركيهان:
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: 89درصد از مبتلايان به ويروس اچ.آي. وي دراين شهرستان از راه استفاده مشترك از سرنگ تزريق آلوده شده اند.
محمدرضا نيكبخت، درهمايش ايدز دردانشگاه علوم پزشكي كاشان افزود: 7 درصد افراد شناسايي شده آلوده «ويروس» اچ.آي. وي دراين منطقه از آميزش جنسي و 4 درصد نيز نامشخص گزارش شده است.
وي تصريح كرد: تاكنون 89نفر آلوده به اين ويروس دراين منطقه شناسايي شده كه 2نفر از اين عده وارد مرحله بيماري ايدز شده اند.
به گفته وي از اين تعداد افراد آلوده به ويروس ايدز 4نفر زن و بقيه مرد مي باشند و تاكنون 11نفر از افراد مبتلا به اين بيماري فوت كرده اند.
وي، تماس جنسي حفاظت شده، انتقال از مادر آلوده به كودك، خون و فرآوردهاي خوني آلوده و استفاده مشترك از لوازم تيز و برنده را از جمله راه هاي سرايت بيماري ايدز برشمرد.

 



مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خبر داد تهيه دايره المعارف مازندران

آمل- خبرنگار كيهان:
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از تهيه دايره المعارفي غني براي اين استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي در جلسه معارفه رئيس جديد اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي شهرستان آمل، گفت: تنها راه مقابله با تهديدات و شبيخون فرهنگي دشمنان نظام جمهوري اسلامي توجه به فرهنگ غني بومي است، كه در خط مقدم مقابله با اين هجمه هاي دشمنان، هنرمندان قرار دارند.
وي با بيان اينكه تقويت هويت تاريخي و افزايش دين باوري از جمله وظايف اساسي اين اداره كل مي باشد، افزود: از آنجا كه مازندران در پيشاني تاريخ ايران باستان قرار دارد، لذا با هدف انتقال مفاهيم عميق تاريخ اصيل ايران به نسل جديد، بزودي دايره المعارف غني مازندران تهيه مي شود.
در پايان اين جلسه با حضور فرماندار آمل، محمد محمدي به عنوان رئيس جديد اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي شهرستان معرفي و از زحمات مسئول قبلي تقدير به عمل آمد.

 



پاي صحبت مردم

تقويت شبكه پنج سيما در تالش
قطع و وصل شدن مكرر شبكه پنج سيما در زمان پخش برنامه ها به ويژه در صبحگاهان باعث شده مشاهده برنامه هاي سيما از كيفيت مطلوبي برخوردار نباشد و آرامش را از بيننده در زمان ديدن برنامه سلب كند. لذا اميد مي رود مسئولان محترم مركز صدا و سيماي استان نسبت به رفع اين معضل اقدام كنند.
تالش- يونس علي اكبري

درمانگاه تأمين اجتماعي بندر امام
فاقد پزشك متخصص
درمانگاه تأمين اجتماعي بندر امام خميني(ره) علي رغم اينكه روزانه قريب 800 نفر پذيرش دارد. اما متأسفانه از حداقل امكانات لازم و ضروري برخوردار بوده و فاقد پزشك متخصص مي باشد.
لذا با توجه به اينكه سازمان تأمين اجتماعي بندر امام 20 هزار نفر بيمه شده داشته و از درآمد نسبتا بالايي برخوردار است، چرا مورد توجه مسئولان ذيربط قرار نمي گيرد و نسبت به بيماران و مراجعان بي مهري صورت مي گيرد.
بندر امام خميني- خبرنگار كيهان

تعويض سيم هاي فرسوده برق
بسياري از سيم هاي مسي تل هاي برق مناطق بافت قديم شوشتر بسيار كهنه و فرسوده شده اند و گاها باعث افت فشار برق منازل مي شوند. جمعي از مردم شوشتر با مراجعه به دفتر نمايندگي كيهان به خبرنگار ما گفتند: از رئيس اداره برق شوشتر انتظار داريم تا اقداماتي در زمينه تعويض اين سيم هاي برق انجام دهند و مشكلات مردم در اين زمينه را مرتفع كند.
شوشتر- خبرنگار كيهان

 



مديرعامل شركت اتوبوسراني شهرستان:
 150 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني اصفهان اضافه مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت اتوبوسراني اصفهان و حومه گفت: 150 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني اين شهر اضافه مي شود
سيدعباس روحاني افزود: پيش بيني مي شود تعداد مسافران ناوگان اتوبوسراني با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها 30درصد افزايش يابد.
وي با بيان اينكه به ميزان كافي اتوبوس براي افزايش احتمالي مسافران اين ناوگان حتي بيشتر از 30درصد نيز پيش بيني شده است، اظهار داشت: كمبود جايگاه هاي CNG از مشكلات اين سازمان است و اتوبوس هاي گازسوز اين سازمان روزانه ساعات زيادي را در صف هاي سوخت به سر مي برند.
روحاني اختلاف بين درآمد و هزينه را مشكل ديگر اين سازمان خواند و اضافه كرد: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و افزايش قيمت سوخت همچنين ثابت ماندن نرخ كرايه ها شكاف بين درآمد و هزينه باز هم افزايش خواهد يافت و اميد است مسئولان نهايت همكاري را در اين زمينه داشته باشند تا با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و افزايش تمايل به استفاده از حمل و نقل عمومي، مشكلي ايجاد نشود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14