(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 دی 1389- شماره 19825

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمول وارونه (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
افزايش ترديدها درباره پايبندي 1+5 به توافق ژنو3
تصادف (گفت و شنود)
الياس نادران: فتنه گران از همراهي مردم با هدفمندي يارانه ها عصباني هستند
خاستگاه 25 سال پيش فتنه سبز در اظهارات رمز مايكل لدين (خبر ويژه)
ناطق نوري حاضر نشد به جامعه روحانيت بازگردد (خبر ويژه)
وقتي گمپوزيسيون خواب لپ لپ مي بيند! (خبر ويژه)
خفت عذرخواهي بهتر از هل دادن تركيه به سوي ايران است (خبر ويژه)
احتكار 6 تن برنج و روغن در انبار كروبي؟! (خبر ويژه)
اشك تمساح پيرزن اصلاحات براي فيلمساز كلاهبردار (خبر ويژه)



فرمول وارونه (يادداشت روز)

به موازات عمر 32 ساله نظام جمهوري اسلامي همواره دشمنان نشان دار نظام به توطئه ها و ترفندهايي دست يازيدند تا به زعم خودشان براندازي اين نظام را در پي داشته باشد.
طبيعي است در اين ميان جريان سلطه و استعمار براي رويارويي و مقابله با نظام سياسي مستقل از شرق و غرب دنيا تمام ظرفيت و توانمندي خود را به صحنه بياورد تا آرزوي شوم خود را عملياتي و اجرايي نمايد. بهره گيري از گزينه هاي نظامي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي و طراحي پروژه هاي مختلف و متعدد طي سه دهه گذشته عليه جمهوري اسلامي نيز در اين راستا ارزيابي مي شود.
فتنه سال پيش و ائتلاف نانوشته و البته معنادار گستره وسيعي از دشمنان بيروني و داخلي نظام جمهوري اسلامي پروژه و نمونه اخير تلاش هاي به بار ننشسته و تقلاها و تحرك هاي بيهوده اي بود كه تغيير ساختار جمهوري اسلامي را در كارزار تمام عيار نبرد نرم نشانه رفته بود.
ناكامي جريان فتنه و بي آبرويي فتنه گران در حالي رقم خورد كه كماكان اين پرسش كليدي و اساسي ذهن استراتژيست ها و سياسيون غربي و صهيونيستي را مشغول كرده است كه: « با ايران چه بايد كرد؟»
ساز تحريم هاي اقتصادي را عليه ايران اسلامي كوك مي كنند نتيجه آن مي شود كه امروز در شرايطي كه كشورهاي اروپايي و غربي در بدترين وضعيت اقتصادي و بحراني قرار گرفته اند جمهوري اسلامي بدون تاثيرپذيري از موج ويرانگر بحران هاي مالي شجاعانه دست به يك جراحي بزرگ اقتصادي مي زند و هدفمندي يارانه ها را به قوت و با همراهي آحاد ملت به پيش مي برد.
بهانه هسته اي شدن جمهوري اسلامي را از سال ها پيش در بوق و كرنا مي كنند اما نهايتاً نتيجه معكوس مي دهد و امروز ايران يك قدرت هسته اي است و دنيا نيز «ايران هسته اي» را پذيرفته است آنهم در شرايطي كه علي رغم تمام ادعاها و سوءنيت ها و گمانه هاي قدرت هاي غربي هيچ گاه نشانه اي مبني بر صلح آميز نبودن فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي از سوي سازمان بين المللي انرژي اتمي گزارش نشده است.
ناگفته پيداست مذاكرات اخير ژنو 3 ميان ايران و گروه كشورهاي 1+5 هم برگ ديگري از آچمز شدن غربي ها در رويارويي با ايران اسلامي را براي افكارعمومي جهان به نمايش گذارد.
از سوي ديگر، حربه حقوق بشر كه اسم مستعار چپاولگري ها و غارتگري هاي نظام سلطه است نه تنها در مورد ايران كارايي نداشته بلكه امروز گريبانگير آمريكا، انگليس، فرانسه و... شده و گلوي اين قدرت ها را به سختي مي فشرد.
از همين روي، طراحي فتنه 88 از سوي دشمنان بيروني و گمارده هاي داخلي آنان، آنچنان در نظر گرفته شده بود كه ناكامي هاي بزرگ گذشته با تغيير نظام جمهوري اسلامي جبران شود.
بنابراين امروز كه گرد و غبار فتنه فرو نشسته است با تامل و دقيق شدن در روند و فرآيند ظهور و بروز فتنه پس از انتخابات و وقايع و رخدادهاي پس از آن به وضوح مشخص مي شود كه حجم انبوه توطئه ها و ترفندهاي پي درپي دشمن با چاشني تحريف، تبليغ و تطميع، هر كشور و حكومتي را نشانه مي رفت سرنگوني آن را به دنبال مي داشت اما درباره ايران اسلامي محاسبات به اصطلاح دقيق و عميق رنگ باخت و حماسه حضور توده هاي ميليوني مردم در 9 دي 88، قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران را عيان و نمايان ساخت و بار ديگر استيصال و سردرگمي دشمنان هويدا گرديد.
ضربه شست عاشورايي آحاد ملت بصير و رهبري خبير در محرم سال گذشته به فتنه گران و جريان فتنه و آفريدن حماسه تاريخي 9 دي بار ديگر اين پيام را به افكار عمومي دنيا مخابره كرد كه دشمنان بيروني و سست عنصران داخلي در مقابله و رويارويي با نظام جمهوري اسلامي هر چه نقشه كشيده بودند نقش بر آب شده و كماكان بايد روياي براندازي و تغيير را در مخيله تنگ و تاريكشان حمل نمايند.
روياي محقق نشده براندازي آنچنان براي دشمنان جمهوري اسلامي سخت آمده كه چندي پيش مجله آمريكايي «فوربس» به صراحت و از موضع منفعلانه و عاجزانه مي نويسد: «تصورش را بكنيد تغيير رژيم در ايران چه تحولاتي را براي ما آمريكايي ها در دنيا بوجود مي آورد.»!
در همين راستا و در حالي كه توده هاي ميليوني مردم در 9 دي ماه 88 با الهام از پيام و حقيقت عاشورا- كه چند روز قبل از آن فتنه گران در روز عاشورا گستاخانه به ارزش ها هتك حرمت كرده بودند- طومار اهانت كنندگان به امام حسين(ع)، اسلام و انقلاب اسلامي را پيچيدند چندي قبل مركز ارتباطات استراتژيك دانشگاه آريزونا طي گزارشي پيشنهاد مي دهد كه با تحريف حماسه عاشورا به براندازي جمهوري اسلامي اقدام شود.
در اين تحقيق كه پشتيبان مالي آن مركز تحقيقات نيروي دريايي ارتش آمريكاست تصريح مي گردد كه از يك سو گزينه نظامي بر ضد ايران كارساز نبوده و از سوي ديگر، انقلابي سكولار در جمهوري اسلامي ميسر نخواهد شد.
اين مركز استراتژيك نتيجه مي گيرد كه تنها راه اين است كه روايت عاشورا تحريف گردد و واقعه كربلا طوري روايت شود كه در آن نظام جمهوري اسلامي، نقش يزيد و يزيديان را داشته باشد و مخالفان آن نقش حسين و حسينيان.
جالب اينجاست كه سال گذشته و قبل از آن كه اين تحقيق منتشر شود فتنه گراني كه در روز عاشورا هلهله كرده و سوت و كف زدند و حرمت روز عاشورا را نگه نداشتند و عليه جمهوري اسلامي شعار دادند از سوي ارباب خود ملقب به «مردان خداجوي»! مي شوند.
البته ترفند تحريف واقعه عاشورا قدمتي ديرينه دارد و ايده اي نيست كه مركز ارتباطات استراتژيك دانشگاه آريزونا آن را كشف كرده باشد چرا كه هميشه در نزاع مستمر حق و باطل در طول تاريخ، جبهه باطل كه در رويارويي با حق و حقيقت ناتوان بوده است سعي نموده است از كاركرد «تحريف» بهره ببرد چرا كه؛ به تعبير استاد شهيد مطهري: «تحريف، چهره و سيما را عوض مي كند، خاصيت اصلي را از ميان مي برد،... تحريف از پشت خنجر زدن است، ضربت غير مستقيم است كه از ضربت مستقيم خطرناك تر است» (حماسه حسيني ج 2، ص 195)
اما نكته اي كه بايد بدان اشاره شود اين است كه هر چند اين تحقيق دانشگاه آريزونا و ايده تحريف روايت عاشوراي حسيني نشان مي دهد آنها پي برده اند كه عقبه جمهوري اسلامي خط عاشورا و مشي و مرام مردمان ايران اسلامي عشق به امام حسين(ع) و ياران با وفايش است اما نفهميده اند كه با انقلاب اسلامي در روزگار معاصر خط بطلاني كشيده شد بر تمامي روايت هاي جعلي و تحريفي از كربلا و عاشورا.
مشكل بزرگ تر آنها در فهم مسئله اين است كه ميان مردم و نظام جمهوري اسلامي قائل به تفكيك مي شوند و اين در حالي است كه تمامي وقايع پس از انتخابات و بخصوص حضور معنادار آحاد ملت در 9 دي و 22 بهمن سال گذشته اثبات كرد كه درهم تنيدگي و پيوستگي مردم و نظام به حدي است كه اگر فرض را بر امكان وقوع تحريف روايت كربلا بگذاريم و بخواهيم با فرمول دانشگاه آريزونا يزيديان را مشخص نماييم آن وقت 70 ميليون ايراني عاشق و دلباخته حسيني- العياذبالله- در جبهه يزيديان قرار مي گيرند و خنده دار و مضحك تر آنكه چند پيرمرد لجوج و آلوده به چرب و شيرين دنيا و جماعتي از خواص رفوزه و عده قليلي از معاندان و معترضان در صف جبهه حسيني به حساب خواهند آمد!
بالاخره بايد گفت اين ايده صرفاً انتزاعي كه به قول اهل انديشه و تفكر ممتنع الوجود است تنها ليست سياه ترفندها و دسيسه هاي مقابله با نظام جمهوري اسلامي را بلندتر و سياه تر خواهد كرد.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ خدا را شكر مي كنيم كه با اجراي خوب طرح هدفمند كردن يارانه ها دشمنان نظام و انقلاب تيرشان به سنگ خورد. سران فتنه هم بايد از غصه بميرند، چرا كه آخرين اميدشان نيز به نااميدي تبديل شد.
عليمرداني
¤ وقتي در حادثه تروريستي چابهار هم از شيعه و هم از اهل تسنن شهيد مي شوند و در تشييع جنازه شهداء نيز از هر دو قشر حضور دارند معناي آن اين است كه دشمنان نمي توانند با اين اقدامات كور به هدف شوم خود كه ايجاد اختلاف است برسند.
3539---0917
¤ مسئولين قوه قضائيه چگونه و با كدام توجيهه در خصوص ياوه گويي هاي ميرحسين موسوي در بيانيه جديد سكوت اختيار كرده اند. آيا تهمت زدن به حضرت امام خميني(ره) مبني بر اينكه مردم را مجبور به ورود به جنگ كرد، جرم نيست؟
2916---0912
¤ طرح هدفمند كردن يارانه ها خيلي خوب به اجرا گذاشته شد. اگر هرگونه تغييرات در قيمت ها به تدريج صورت بگيرد و عجله اي در كار نباشد همه چيز تا آخر خوب پيش مي رود و مردم نيز راضي هستند.
امراني
¤ در طول چند سال گذشته آنچنان كه بايد و شايد از سوي وزارت بازرگاني روي صنف نانوايان نظارت و كنترل به عمل نيامد. اميدواريم با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها و گران شدن قيمت نان شاهد اين كار باشيم.
2671---0913
¤ براي بنده به عنوان يك ايراني و اصفهاني شرم آور و غيرقابل تحمل است كه به فاصله نزديكي از خانه ام يك آمريكايي ضد اسلام به صرف اينكه به زاينده رود ايران علاقه دارد، خاك بشود. بنويسيد مهد فرهنگ و تمدن ايران جاي قبر بيگانگان نيست.
7602---0913
¤ نمايندگان محترم مجلس براي رضايت خانواده محترم شهداء و ايثاگران ، طرح قطع رابطه با روباه پير يعني كشور انگليس را به تصويب برسانند.
683---0916
¤ جلوي ورود اتومبيل با مصرف 3 ليتر بنزين به داخل كشور گرفته مي شود در مقابل ماشيني با چندين برابر مصرف ساخت داخل تحويل مردم مي دهند. منظورم اين است كه دولت انحصار خود را در بخش خودرو بردارد و بگذارد رقابت بوجود بيايد.
3441---0916
¤ درخواست داريم مجموعه سرمقاله ها و يادداشت هاي روز در طول يك سال كيهان را بصورت كتاب چاپ و در اختيار علاقمندان قرار دهيد.
0902---0919
¤ قيمت گاز مايع كپسول خانگي 3370 تومان اعلام شده ولي در شهر رباط كريم با قيمت 5 هزار تومان مي فروشند. بعضي از مغازه ها نيز احتكار كرده و از عرضه آن خودداري مي كنند. تعجب ما از مسئولين شهر است كه چرا با متخلفين برخورد قانوني نمي كنند.
احمدي
¤ بنده به عنوان يك راننده كاميون با طرح هدفمند كردن يارانه ها و تعديل قيمت سوخت خودروها بخاطر اينكه صرفه جويي به دنبال خود دارد، موافق هستم. ولي نه اينكه قيمت گازوئيل پا به پاي بنزين دچار نوسان شديد بشود. ماشين هاي سنگين كه از سوخت گازوئيل استفاده مي كنند هيچ موقع بدون هدف و براي تفريح در جاده ها به راه نمي افتند.
1704---0937
¤ در شهرستان اراك وقتي در سطح شهر تردد مي كنيم با صحنه هاي غيرقابل تحملي از وضعيت بد پوشش خانم ها روبرو مي شويم لطفاً اين درددل مردم متدين اراك را بنويسيد تا مسئولين امر به موضوع حساس شده و رسيدگي كنند.
6788---0918
¤ مطلب صفحه معارف كيهان تحت عنوان شرك خفي به قلم آقاي قربانزاده به حق آموزنده بود از كيهان و ايشان تقدير وتشكر مي كنم.
4841---0912
¤ شهرداري خوراسكان از يك طرف قبوض عوارض به درب منازل شهروندان ارسال كرده از طرف ديگر براي آسفالت يك كوچه مبلغ چندين ميليون تومان پول مي خواهد. براي مردم توضيح بدهند درآمد حاصل از دريافت قبوض عوارض در كجا و چگونه هزينه مي شود.
0142---0913
¤ شهرداري منطقه 12 مشهد مقدس فكري به حال آسفالت بلوار مجيديه و منطقه الهيه بكند.
يك شهروند
¤ وقتي طبق گفته مسئولين 90 درصد از داروهاي كشور توليد داخل است پس چرا با زبان انگليسي وارد بازار مي شود و بسياري از آنها برچسب به زبان فارسي ندارند.
قنبرپور
¤ آسفالت بيشتر خيابان هاي رامهرمز از بين رفته و خيابان ها حالت خاكي پيدا كرده اند. مسئولين شهر پاسخ بدهند چرا براي بهبود وضع موجود كاري انجام نمي شود.
2726---0935
¤ برخي از مناطق شهرستان لواسان فاقد گاز است و خانواده ها براي تهيه گاز مصرفي با مشكلات فراواني مواجه هستند. لطفاً رسيدگي شود.
فتاحيان
¤ شهرداري در خيابان نبرد تهران يك دوربرگردان ايجاد كرده كه باعث افزايش مسير و ترافيك شده است. از شهرداري خواهشمند است اين خيابان به حالت قبل تبديل شود.
يك شهروند
¤ خيابان سازمان آب واقع در ابتداي حكيميه با اينكه حدود 8 سال است تبديل به منطقه مسكوني شده، اما هر روز با مشكل تازه اي روبه رو مي شود. يكي از اين مشكلات اين است كه مقابل اين خيابان محل تخليه زباله است و تنفس اهالي را دشوار كرده است. مشكل ديگر اينكه مدتي است يك مركز خريد و فروش خودرو در اين خيابان داير شده و مردم آن منطقه را با ترافيك درگير كرده است. همچنين انتهاي اين خيابان مسدود شده و بر مشكل رفت و آمد ساكنان آن افزوده است. لطفاً رسيدگي شود.
وفايي
¤ ايستگاه متروي بزرگراه همت (غرب به شرق) غيرفعال است. از مسئولين خواهشمند است اين ايستگاه نيز كار خودش را آغاز كند.
احمد ياراحمدي

 



افزايش ترديدها درباره پايبندي 1+5 به توافق ژنو3

ترديدها در تهران در اين باره كه 1+5 بتواند به توافق انجام شده در ژنو پايبند بماند هر روز در حال افزايش است.
به گزارش منابع خبري، در حالي كه بيش از دو هفته از مذاكرات ژنو3 مي گذرد، طرف غربي نه تنها در فضاي رسانه اي و اظهارنظرهاي رسمي خود دستور كار توافق شده در ژنو را بايكوت كرده بلكه دست به انجام اقداماتي زده است كه حسن نيت آن براي ورود به مذاكرات جدي و سازنده با ايران را به شدت زير سؤال مي برد.
تيم هاي مذاكره كننده ايران و 1+5 روزهاي 15 و 16آذر 1389 در ژنو توافق كردند كه دستور كار مذاكرات آينده «يافتن نقاط مشترك براي همكاري» باشد. كاترين اشتون به تحريك رابرت كوپر معاون انگليسي خود از ذكر اين توافق كه خود او داخل جلسه آن را جمع بندي كرده بود، در بيانيه پاياني خويش خودداري كرد. يكي دو روز بعد، گري سيمور مشاور خلع سلاح اوباما اعلام كرد كه مذاكرات ژنو پيشرفتي نداشته و اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران ضروري است. چند روز از سخنان سيمور نگذشته بود كه وزارت خزانه داري آمريكا چند فرد و نهاد ايراني را به فهرست تحريم هاي خود اضافه كرد. همزمان با اين اقدامات فرانسوي ها هم اعلام كردند كه در مذاكرات آينده مجددا بحث تعليق را پيش خواهند كشيد.
مجموعه اين اتفاقات در اين باره كه غرب براي ورود به مذاكرات جدي و محتوايي در استانبول با ايران آمده باشد، ترديدهاي جدي بوجود آورده است. سؤالي كه اكنون وجود دارد اين است كه اگر آمريكايي ها مايل به مذاكرات جدي نيستند، پس چرا دستور كار مذاكره براي همكاري را در ژنو پذيرفتند و بعد از مذاكرات هم مكرر سعي كردند اين پيام را به طرف ايراني برسانند كه مذاكرات «خوب و سازنده» بوده است؟
ديپلمات ها در تهران مي گويند چند حدس احتمالي در اين مورد وجود دارد.
حدس اول اين است كه غربي ها واقف بودند دستور كاري كه پذيرفته اند كاملا به نفع ايران است و به طور اتوماتيك موضوع هسته اي را از دستور كار مذاكرات با ايران خارج مي كند، اما چاره اي جز پذيرفتن آن نداشته اند چرا كه مي دانستند فقط با توافق روي اين دستور كار است كه ايران تداوم مذاكرات را خواهد پذيرفت. در واقع از اينجا مي توان فهميد كه غرب نياز حياتي و غيرقابل جايگزين به تداوم مذاكرات دارد و پذيرش دستور كار ايراني براي مذاكرات استانبول هم هزينه اي بوده كه بايد براي رفع اين نياز خود مي پرداخته است.
حدس دوم- كه البته با مورد اول غيرقابل جمع هم نيست- اين است كه طرف غربي واقعا به همكاري با ايران نياز دارد اما مايل نيست اين موضوع را به طور علني و در رسانه ها اظهار كند. برخي كارشناسان كه «ايران هسته اي» با آنها گفت وگو كرده مي گويند لحن طرف غربي در مذاكرات ژنو به وضوح حاكي از آن بود كه نشان مي داد آمريكايي ها بسيار نسبت به شكست مذاكرات نگران و هراسان هستند. علاوه بر اين، حوزه هاي خاصي از مسائل منطقه اي و فرامنطقه اي وجود دارد كه نياز آمريكا براي همكاري با ايران در اين حوزه ها بسيار حاد شده و نشانه هايي وجود دارد كه واشنگتن مايل است همكاري با ايران در اين حوزه ها را به هر قيمت ممكن شروع كند. رسانه هاي غربي در روزهاي گذشته اخباري منتشر كرده اند در اين باره كه 3 حوزه مواد مخدر، دزدي دريايي و افغانستان براي آمريكا «داراي اولويت جدي» محسوب مي شود و آمريكايي ها دريافته اند كه بدون ايران قادر به كنترل اين كيس ها نخواهند بود. رسانه هاي غربي گزارش دادند كه در روزهاي گذشته مقام هاي نيروهاي دريايي ايران و آمريكا در يك نشست مشترك درباره دزدي دريايي شركت كرده اند. علاوه بر اين در خبري ديگر اعلام شد روس ها خواهان توسعه همكاري با ايران در زمينه مواد مخدر هستند. منتها نكته اي كه در اينجا وجود دارد اين است كه آمريكا مي داند جلب همكاري ايران در اين حوزه ها مجاني نخواهد بود و از جمله هزينه هايي كه بايد بپردازد خارج كردن بي سروصداي موضوع غني سازي از دستور كار مذاكرات و تعديل تحريم هاست. يك ديپلمات در اين زمينه به ايران هسته اي گفت: «درون مذاكرات كاملا روشن بود كه از يك طرف غربي ها مي خواهند موضوع هسته اي را طوري مطرح كنند كه مذاكرات شكست نخورد و لذا مطلقا وارد موضوعات جنجالي نشدند و بحث تعليق و مبادله اصلا مطرح نشد، و از طرف ديگر نمي خواستند در اين باره كاملا هم ساكت باشند چرا كه به لحاظ رسانه اي آنها نيازمند اين بودند كه بگويند مسئله هسته اي را در مذاكرات مطرح كرده اند.»
هركدام از اين دو حدس كه درست باشد، 1+5 قادر نخواهد بود درون مذاكرات توافق انجام شده در ژنو را كتمان كند يا از آن بگريزد. اظهارنظرهاي رسانه اي يا اقدامات منفي هم كه در فاصله ژنو3 تا استانبول مطرح مي شود تنها كمكي به ايران خواهد بود تا در مذاكرات ثابت كند كه آمريكا مايل به حل ديپلماتيك مسئله نيست و از اين به بعد مسئول هر اتفاقي است كه غرب ممكن است با آن روبرو شود.
ديپلمات ها در تهران مي گويند روشن شدن اين موضوع انسجام ظاهري كه آمريكا در بين 1+5 بوجود آورده را به هم خواهد ريخت.

 



تصادف (گفت و شنود)

گفت: سايت وزارت خارجه اسرائيل، با تحليل خود درباره طرح هدفمندي يارانه ها، سران فتنه را سنگ روي يخ كرد.
گفتم: چطور مگر؟! تا حالا كه اسرائيل و آمريكا و انگليس به سران فتنه دلداري مي دادند كه طرح هدفمندي يارانه ها شكست مي خورد و دل موسوي و خاتمي و كروبي خنك مي شود!
گفت: ولي ديروز وزارت خارجه اسرائيل با عصبانيت اعلام كرد كه اين طرح دست جمهوري اسلامي ايران را براي پيشبرد برنامه هاي خود بازتر مي كند و بر قدرت داخلي و منطقه اي آن مي افزايد.
گفتم: يارو براي دوستانش تعريف مي كرد و مي گفت؛ امروز در خيابان يك ماشين با سرعت به طرف من آمد و نزديك بود لت و پارم كند و هر دو نفر كشته شويم! پرسيدند، چرا 2 نفر؟ مگر خودت تنها نبودي؟ و يارو جواب داد؛ خب اگر من مرده بودم، نوكرم هم كه خرجش را مي دهم از گرسنگي تلف مي شد!
 



الياس نادران: فتنه گران از همراهي مردم با هدفمندي يارانه ها عصباني هستند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: فتنه گران از همراهي مردم با طرح هدفمندي يارانه ها بسيار مايوس و ناراحتند.
الياس نادران در جمع دانشجويان دانشكده حقوق دانشگاه تهران اظهار داشت: طرح هدفمندي يارانه ها به حدي در اقتصاد ملي و حوزه هاي اجتماعي كشورمان وسعت دارد كه رسانه هاي بيگانه و آنهايي كه امنيت ملي ما را هدف قرار داده اند اميد داشتند با اين طرح كشور دچار آشوب اجتماعي شود و آشوب هاي خياباني اتفاق بيفتد.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان كرد: در اين خصوص يكي از افراد موثر در فتنه سال گذشته كه اكنون در زندان به سر مي برد و من اكراه دارم كه وي را سران فتنه بنامم چون اين افراد بازي خورده هستند سوال كرده بود كه آيا اين طرح انجام شده يا خير؟ و آيا واكنش هايي به همراه داشته است؟ و هنگامي كه در پاسخ شنيده بود طرح هدفمندي يارانه ها بدون هيچ واكنش اجتماعي اجرايي شده بسيار مايوس شده بود.
وي با بيان اينكه با همراهي و درايت مردم و تصميمات مسئولان مشاهده كرديم كه واكنش هاي اجتماعي در پي اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه انجام نشد، گفت: همه كساني كه در موقعيت هاي اجتماعي و مجموعه هاي مردم نهاد فعاليت دارند بايد نسبت به اجرا شدن اين طرح همكاري كنند و اگر در نحوه اجرا و در يكي از اجزاي آن ايرادي دارند بايد با هدف اصلاح مسائل خود را مطرح كنند تا دولت به حل آن ها بپردازد.
جسارت عملي كردن
طرح هدفمندي يارانه ها در دولت هاي قبلي وجود نداشت
نادران به ذكر دلايل عملي نشدن طرح هدفمندي يارانه ها در دولت هاي گذشته پرداخت و گفت: در دولت هاي گذشته طرح عملي براي هدفمندي يارانه ها تنظيم نشده بود و سازوكار و نحوه توزيع و بازتوزيع يارانه ها پيش بيني نشده بود و از سوي ديگر به اعتقاد من به دليل پيچيدگي طرح هدفمندي يارانه ها جسارت عملي كردن اين طرح در دولت هاي قبلي وجود نداشت.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينكه خاتمي در دوره آخر رياست جمهوري خود اعلام داشت كه «آرزو داشتم طرح هدفمندي يارانه ها را عملي كنم»، خاطرنشان كرد؛ مشكلي كه در بحث هدفمندي يارانه ها وجود دارد اين است كه عليرغم مزاياي مثبت و اينكه سرمايه گذاري به سطح مطلوب خواهد رسيد، اين مزاياي مثبت در ميان مدت و بلندمدت پاسخ مي دهد.
وي افزود: بايد توجه داشت حداقل يك تا سه و يا پنج سال بهره وري ارتقا پيدا خواهد كرد و مصرف كنندگان خود را با اين طرح تطبيق خواهند داد اما عوارض تورمي اين طرح آني است و مصرف كنندگان در ابتدا آثار منفي اين طرح را خواهند ديد.
نظام بانكي پاشنه آشيل هدفمندي يارانه هاست
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پاشنه آشيل طرح هدفمندي يارانه ها نظام بانكي كشور است، گفت: نظام بانكي به دليل اينكه زيرساخت هاي كاملي براي مطالبات مردم ندارد دچار كاستي هايي مي شود و نقصان هاي سيستم بانكي شكل مي گيرد.
وي افزود: امروز برخي از سيستم هاي بانكي نمي توانند به مردم پاسخگو باشند به دليل اينكه خود را براي اين طرح آماده نكردند كه در اين خصوص بايد چاره اي انديشيده شود.
ملت در 9 دي
پاسخ فتنه گران را داد
به گزارش فارس، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود با اشاره به اولين سالگرد حماسه 9 دي گفت: ملت ايران در حماسه غرورآفرين 9 دي پاسخ جريان فتنه را دادند.
وي افزود: با توجه به اتفاقات سال 88 و بصيرتي كه ملت ايران نشان دادند، مشخص شد بنيان هاي ديني حكومت و مردم ايران مستحكم تر از آن است كه عده اي بازي خورده بر اين بنيان ها اخلال ايجاد كنند.
نمايندگان مجلس نبايد
از نظارت بر خودشان
استثنا شوند
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اظهاراتش با اظهار تاسف از راي نياوردن فوريت طرح نظارت نمايندگان بر خودشان گفت: قانون اساسي نظارت را به غير از رهبري بر كس ديگر مستثني نكرده و به همين دليل هيچ دليل موجه قانوني و عذر اجتماعي وجود ندارد كه نمايندگان مجلس خود را از اين طرح مستثني كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: البته بايد توجه داشت كه قوه قضائيه هرگاه در جاهايي احساس كند نمايندگان مجلس از وظايف نمايندگي تخلف مي كنند برخورد مي كنند اما آن چيزي كه مورد انتظار دوستان ما در طرح نظارت بر نمايندگان بود اين است كه زمينه بروز هرگونه مناسبات غلط ميان نمايندگان و دستگاه هاي اجرايي و خصوصي مرتفع شود.

 



خاستگاه 25 سال پيش فتنه سبز در اظهارات رمز مايكل لدين (خبر ويژه)

مشاور امنيتي در دولت ريگان و از عناصر نومحافظه كار طرفدار براندازي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: جنبش سبز از 2009 شروع نشد بلكه به اواسط دهه 1980 ميلادي برمي گردد.
مايكل لدين طي سخناني در بنياد نومحافظه كار FDD با موضوع مقابله با تهديد ايران اظهار داشت: تا آنجا كه من مي دانم سرويس هاي خارجي فعال در ايران از اواسط دهه 1970 تاكنون همگي تحليل هاي غلطي راجع به اين كشور داشته اند و تقريباً تمام پيش بيني هاي اين سرويس ها شكست خورده است.
وي افزود، ما روزي خواهيم نشست و در مورد تاريخ پنهان جنبش سبز صحبت خواهيم كرد و همه شما خواهيد گفت كه جنبش سبز از 2009 شروع شد. اما من به شما بگويم كه ما مي دانيم و مي توانيم مستند كنيم كه اين ريشه اين حركت به اواسط دهه 1980 برمي گردد كه در طول مراحل مختلف تكامل پيدا كرده است.
وي در اين جا صحبت هاي خود را متوقف كرد و گفت: من حرف هاي بيشتري در اين مورد براي گفتن دارم اما همين جا صحبتم را قطع مي كنم(!)
لدين در اين سخنراني خواستار تمركز روي وقايع داخلي ايران شده است.
تاكيد مشاور امنيتي دولت ريگان به اواسط دهه 1980 ميلادي به عنوان نقطه آغاز فتنه سبز (اپوزيسيون شبه مذهبي و اين بار از درون جمهوري اسلامي)، در واقع اشاره به سالهاي 63 تا 67 است كه طي آن تحركات باند مهدي هاشمي- در پوشش نام آقاي منتظري- شدت يافته بود.
لدين البته در ميانه سخنراني كلام خود را قطع مي كند و مي گويد «من حرف هاي بيشتري در اين مورد براي گفتن دارم اما همين جا صحبتم را قطع مي كنم». با اين حال آنچه اين اظهارات مبهم را اندكي شفاف مي كند، اظهارات 6 مهر 89 لدين در گفت وگو با راديو فردا مي باشد. وي در آن گفت وگو فاش كرد با دفتر ميرحسين موسوي و برخي اطرافيان وي به هنگام نخست وزيري موسوي در ارتباط بوده است.
لدين در مصاحبه با راديو فردا ضمن اشاره به ماجراي گسيل هيئتي مخفيانه از سوي آمريكايي ها به ايران (مك فارلين) مي گويد: من به هيچ وجه به وجود افرادي معتدل در حكومت ايران اعتقاد نداشتم. آنچه كه من به آن اعتقاد داشتم، وجود افرادي است كه خواهان رابطه با آمريكا بودند. اين افراد چه كساني بودند؟ كساني كه ما با آنها وارد گفت وگو شديم. افرادي از دفتر نخست وزيري بودند، از دفتر ميرحسين موسوي و اطرافيانش. من فكر مي كردم اگر قرار است با كسي در ايران گفت وگو شود اينها كساني هستند كه بايد طرف صحبت باشند.
وي در عين حال ايده مذاكره با ايران را در كل ايده ديوانگي محض توصيف كرد و گفت در كل تصميم ما تصميم غلطي بود.
لدين درباره موقعيت آن روز خود مي گويد: من نقش يك پيك را داشتم و پيام ها را منتقل مي كردم. در جلسات شركت مي كردم و پيغام ها را از كاخ سفيد به بقيه منتقل مي كردم و برعكس.
وي همچنين درباره ملاقات آن روزگارش با شيمون پرز نخست وزير اسرائيل توضيح داد: من هيچ وقت از او نخواستم به ايران سلاح بدهد. آن چيزي كه من از او خواستم اين بود كه كساني را معرفي كند كه به مسائل داخلي ايران اشراف داشته باشند. و اگر چنين كساني را مي شناسد، آيا حاضر هستند در اين مورد با ما وارد بحث شوند؟
يادآور مي شود برخي عناصر حاضر در دولت موسوي- كساني نظير محسن سازگارا- پس از ايفاي نقش هاي خائنانه در طول 25 سال گذشته طي چند سال اخير از كشور گريختند و مديريت شاخه خارجي براندازي و آشوب را به دست گرفتند. در اين تيم، كساني چون بهزاد نبوي، سعيد حجاريان، محسن امين زاده، تاج زاده، عبدي، موسوي خوئيني ها نيز كما بيش فعاليت مي كردند و طيفي از آنها با گروهك هاي نفاق نظير نهضت آزادي، منافقين، جبهه ملي و... نيز مرتبط بودند.
مايكل لدين از عناصر محافل نومحافظه كاري چون آمريكن اينترپرايز- موسسه پردازشگر استراتژي قرن جديد آمريكايي براي قرن 21- است كه مشاور مك فارلين نيز بوده و از موسسات انستيتو يهودي براي امور امنيت ملي (Jewish Institu for National Security) است. او همچنين در جريان آشوب هاي سال گذشته در ايران، از حاميان تندرو و راديكال جريان سبز بود و براي اين جريان نسخه پيچي مي كرد.

 



ناطق نوري حاضر نشد به جامعه روحانيت بازگردد (خبر ويژه)

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد كه ناطق نوري در مقابل درخواست آنان براي بازگشت به اين تشكل روحاني جوابي نداده است.
حسين ابراهيمي نماينده مجلس در گفت وگو با ايلنا، در مورد دلايل كناره گيري علي اكبر ناطق نوري از فعاليتهاي سياسي، گفت: نظر ما بركنار گذاشتن كسي نيست، بلكه اتفاقا كناره گرفتن از امور امري مذموم است، زيرا مقام معظم رهبري همواره فرموده اند كه خواص بايد اظهارنظر كرده و از سكوت خودداري كنند كه اين امر در مورد آقاي ناطق نوري هم صدق مي كند.
وي يادآور شد: ناطق نوري يك فرد باسابقه و داراي مسئوليت هاي گوناگون از جمله رياست مجلس بوده است و همچنين در دوره اي براي وحدت اصولگرايان كار تشكيلاتي مي كرد و از قبل انقلاب نيز در جامعه روحانيت مبارز فعاليت داشت.
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز افزود: بنده يكي از اعضاي كميته اين جامعه بودم كه براي برگرداندن آقاي ناطق نوري به منظور ديدار وي به جلسات جامعه روحانيت رفتيم، ولي او حاضر به بازگشت نشد و جوابي به ما نداد.
ناطق نوري و حسن روحاني از سال گذشته در جلسات جامعه روحانيت مبارز شركت نمي كنند.
يادآور مي شود زمستان سال 87 هنگامي كه بحث هاي انتخابات رياست جمهوري داغ مي شد طيفي از كارگزاران نظير حسين مرعشي دولت ائتلافي را با محوريت ناطق نوري مطرح كردند كه با استقبال مواجه نشد. در اين پيشنهاد چنين ادعا شده بود كه اصلاح طلبان حاضرند در ازاي نامزدي ناطق، از نامزد خود بگذرند اما تحركات بعدي نشان داد كه آنها بيشتر در پي انشقاق ميان اصولگرايان و نه حمايت از آقاي ناطق نوري هستند. روند حوادث پس از انتخابات هم نشان داد كه اساسا مدعيان اصلاح طلبي دنبال بحث هاي انتخاباتي نبوده اند و معارضه با اصل نظام و براندازي آن با كمك بيگانگان را قصد كرده اند.

 



وقتي گمپوزيسيون خواب لپ لپ مي بيند! (خبر ويژه)

يكي از كارگزاران صهيونيسم بين الملل در ايران كه انقلاب اسلامي را بزرگ ترين كابوس زندگي خود مي داند، گفت: با سپري شدن سال ميلادي جديدي كه پيش روست، يك سال از عمر جمهوري اسلامي كم خواهد شد.
داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردي پهلوي در گفت وگو با راديو فردا به مناسبت آغاز سال ميلادي تازه گفته است: سال 2011، شاهد سپري شدن يك سال ديگر از شيشه عمر جمهوري اسلامي خواهد بود. يعني يك سال ديگر از عمر جمهوري اسلامي خالي خواهد شد.
همايون داماد سرلشكر زاهدي عامل كودتاي 28 مرداد است. وي چندي پيش به مناسبت 85 ساله شدن خود مصاحبه اي كرده بود و درباره اينكه چه چيزي كابوس زندگي وي بوده، گفته بود: انقلاب 57 بزرگ ترين كابوس زندگي من است.
اظهارات اخير اين چهره فسيل سلطنت طلبان در حالي است كه محافل سلطنت طلب و حاميان آمريكايي آن نه تنها از پيش بيني و فهم پيروزي انقلاب عاجز بودند بلكه از همان آغاز خواب پنبه دانه مي ديدند و ادعا مي كردند جمهوري اسلامي 3 تا 6 ماه ديگر سرنگون خواهد شد. اكنون از آن اظهارات 32 سال مي گذرد! و به فضل خداوند دشمنان ملت ايران يا ساقط شده اند- نظير صدام- يا در معرض انحطاط و زوال قرار دارند.
اخيراً رضا ربع پهلوي با دشوار خواندن براندازي، به صداي آمريكا گفته بود اين كار مثل فيل هوا كردن است. خبرنگار VOA در اين گفت وگو از اپوزيسيون به عنوان «گم پوزيسيون» ياد كرد.

 



خفت عذرخواهي بهتر از هل دادن تركيه به سوي ايران است (خبر ويژه)

مديركل وزارت خارجه رژيم صهيونيستي از مقامات اين رژيم خواست با كاستن از سرعت نزديكي تركيه با ايران، از دولت آنكارا به خاطر كشتن 8 عضو ترك تبار كاروان امدادرساني به غزه عذرخواهي كند.
نظاميان رژيم صهيونيستي 7 ماه پيش، 8 شهروند تركيه و يك تبعه آمريكايي-تركيه اي را كه قصد داشتند با كشتي مرمره خود را به غزه در محاصره برسانند و امدادرساني كنند، كشتند و از آن تاريخ به بعد روابط آنكارا- تل آويو رو به وخامت گذاشت. تركيه ضمن فراخواندن سفير خود از تل آويو خواستار عذرخواهي شده.
اخيراً داود احمد اوغلو وزير خارجه تركيه ازاسرائيل خواسته بود براي ادامه روابط ديپلماتيك، از آنكارا عذرخواهي كند و غرامت كشته شدگان را بپردازد. اما آويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل در واكنشي اعلام كرد: ما از تركيه عذرخواهي نمي كنيم. بلكه اين تركيه است كه بخاطر حمايت از تروريست ها]!؟[ بايد از ما عذرخواهي كند.
همزمان با اين فعل و انفعالات «الون لئيل» مدير كل وزارت خارجه رژيم صهيونيستي و سفير سابق اسرائيل در تركيه هشدار داد كه عدم عذرخواهي از آنكارا و ادامه تنش فعلي، تركيه را بيشتر به سمت تشكيل محور مشترك با ايران سوق خواهد داد.
به گزارش العالم «لئيل» گفت: نبايد اجازه دهيم تركيه بيش از اين به ايران نزديك شود. اسرائيل بايد در مقابل بازگشت سفيرش به محل مأموريت خود با عذرخواهي از تركيه و پرداخت غرامت موافقت كند تا سير الحاق بيشتر اين كشور به محور ايران متوقف شود.
سفير سابق رژيم صهيونيستي در تركيه افزود: سازمان ملل متحد بزودي گزارش خود را درباره حمله اسرائيل به ناوگان آزادي منتشر مي كند و انتظار مي رود كه اسرائيل به دليل ارتكاب اين حمله در آب هاي بين المللي محكوم شود.
لئيل خاطرنشان كرد: برخي طرف ها در وزارت خارجه اسرائيل مي گويند نبايد تسليم شد و معذرت خواهي كرد اما اين در حالي است كه بزودي مجبور مي شويم بدون اينكه دستاوردي داشته باشيم، معذرت خواهي كنيم.
وي گفت: بعيد است به اين زودي آب ها به مجاري خود بازگردد اما شايد معذرت خواهي روزنه اي به آغاز گفت وگوها باشد.
وي با بيان اينكه «اسرائيل نبايد فراموش كند در منطقه اي است كه اطراف آن را تهديد، تنفر و انزجار فرا گرفته است»، افزود: اسرائيل بايد از اين نگران باشد كه تركيه بيش از اين در محور ايران قرار گيرد.

 



احتكار 6 تن برنج و روغن در انبار كروبي؟! (خبر ويژه)

مهدي كروبي ادعا كرد وسايل دفتر پلمب شده وي در هفته پيش به سرقت رفته است.
سحام نيوز سايت وابسته به كروبي با ادعاي اين مطلب تصريح كرده، 6 تن برنج و روغن وي را از دفتر وي سرقت كرده اند! بنا به ادعاي سحام نيوز اين 6 هزار كيلو اقلام خوراكي براي نذري ماه رمضان بوده است.
سايت مذكور توضيح نداده كه چرا پس از دو هفته چنين ادعايي را مطرح مي كند ضمن اينكه 6 تن برنج و روغن بيشتر تداعي احتكار در يك انبار بزرگ را مي كند تا تدارك براي نذري!

 



اشك تمساح پيرزن اصلاحات براي فيلمساز كلاهبردار (خبر ويژه)

زهرا رهنورد همسر موسوي به بهانه صدور حكم زندان براي جعفر پناهي، به دفاع از وي پرداخت.
پناهي كارگرداني كه با جريان ناتوي فرهنگي همكاري مي كند مردادماه و اسفندماه گذشته بازداشت شد. وي بار دوم در حالي دستگير شده كه زيرزمين خانه خود را تبديل به لوكيشني براي تصويرسازي شكنجه و تجاوز در ايران كرده بود و قصد داشت دروغ شياداني چون كروبي و موسوي و باند حلقه زده به دور آنها را تصويري كند و براي انتشار به خارج كشور بفرستد.
با وجود اقدام وطن فروشانه پناهي در خدمت محافل اطلاعاتي غربي، رهنورد مدعي شده است: «سخن بر سر رفتار با هنرمندان است، اما كلا بخشي از حاكميت فعلي حيا را خورده و آبرو را تف كرده و اين آبروي ريخته، از آن انقلابي است كه آزادي يكي از مهم ترين اركانش بوده است... آقاي جعفر پناهي و هنرمند ديگر آقاي رسولف چه جرمي مرتكب شده اند؟ آيا نمي دانند كه هنر و هنرمندي با ديكته و فرمايش كنار نمي آيد و هنرمندان هنرفروش، حتي اگر چند صباحي با پول و رانت و حمايت دولتهاي خودكامه براي خود شهرتي دست و پا كنند، مدالي بگيرند و كساني را سرگرم سازند، اما منفور و مطرود خواهند بود؟»
خاطرنشان مي شود موسوي و همسرش ارديبهشت ماه گذشته به خانه (لوكيشن شكنجه و تجاوز در پوشش پارتي و مهماني!) رفتند و خردادماه نيز كروبي با پناهي در خانه وي ملاقات كرد.
يكي از افراد بازداشت شده به همراه تيم فيلمبرداري و بازيگري پناهي در مصاحبه چندي پيش با تابناك تصريح كرده بود: «پناهي مشغول تهيه فيلم در زيرزمين خانه خود بود. او از اعتماد ما سوءاستفاده كرد. سناريوي اين فيلم روايت زندگي خانواده چهار نفره اي بود كه درگير اتفاقات بعد از انتخابات مي شوند و فرزند خانواده مورد تجاوز در بازداشتگاه قرار مي گيرد. پناهي قصد داشت «شكنجه و تجاوز» را در بازداشتگاههاي ايران برجسته كند. من و ديگر دوستانم در اين مدت هزينه برداشت هاي يكطرفه، غيرمنصفانه و اشتباه پناهي از موضوعات سياسي و بلندپروازي هاي وي در اين زمينه را پرداخت كرديم و اين در حالي است كه پناهي به اعضاي گروه فيلم سازي توصيه مي كرد اكيدا با كسي در خصوص ساخت فيلم صحبت نكنند و موضوع را حتي با نزديك ترين افراد خود طرح نكنند. شأن سينما و هنر بالاتر از سياست است و درست نيست براي «مقاصد سياسي» و يا «ديده شدن در مجامع بين المللي»، زندگي، فعاليت هنري و آينده عده اي را كه اعتماد كرده اند ناديده گرفت و با سوءاستفاده از اعتماد آنها عليه مردم و سرزمين خود براي خوشايند خارجيان فيلم شكنجه ساخت. ما در قالب گروهي 18نفره حدود 2 هفته مشغول فيلمبرداري در لوكيشني واقع در منزل شخصي پناهي بوديم و حدود نيمي از فيلم را فيلمبرداري كردم كه همگي عوامل سرصحنه بازداشت شديم.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14