(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 دی 1389- شماره 19825

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيانيه فراكسيون اصولگرايان مجلس به مناسبت 9 دي :
دشمن در فتنه 88 با استفاده از عوامل وابسته اساس نظام را هدف تهاجم قرار داد
احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس سومالي:
ايستادگي ملت ها اضمحلال جريانات افراطي رابه دنبال خواهد داشت
مدير مسئول كيهان شب 9 دي به تلويزيون مي رود
آيت الله مصباح يزدي: نعمتي بزرگ تر از وجود مقام ولايت نداريم
واكنش رئيس جامعه مدرسين عليه اهانت كنندگان به مراجع
زاكاني: اصلاح طلبان بدون مرزبندي با فتنه گران مي خواهند در انتخابات شركت كنند
كاهش چشمگير «رشد فزاينده» معوقات بانكي
باقري در ديدار بشار اسد: دولت هاي بيشتري در منطقه به محور مقاومت مي پيوندند
پايگاه خبري تينك پراگرسيو: طبق اسناد وزارت خارجه آمريكا ، منافقين هيچ پايگاه مردمي در ايران ندارند
مهمان پرست: موضوع غرق قايق پناهجويان در سواحل استراليا را پيگيري مي كنيم
اخراج 250 نفر از اتباع غير مجاز افغاني از كيش
مراسم تشييع پيكر امام جمعه اسبق اردستان برگزار شد
قرائتي: پرونده نهضت سوادآموزي بزودي مختومه مي شود
بانوي جانباز سردشتي به 2 فرزند شهيدش پيوست
با معرفي برترين ها هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري به كار خود پايان داد
قائم مقام مركز آموزش فنون و خدمات هوايي كشور:ايران بزرگترين مركز آموزش خلباني خاورميانه را دارد
افزايش 24 درصدي صادرات فرش دستباف ايران
اخبار ادبي و هنري



بيانيه فراكسيون اصولگرايان مجلس به مناسبت 9 دي :
دشمن در فتنه 88 با استفاده از عوامل وابسته اساس نظام را هدف تهاجم قرار داد

فراكسيون اصولگرايان مجلس طي بيانيه اي اعلام كرد: دشمن در فتنه 88 اساس و مباني نظام را هدف تهاجمات خود قرار داده بود اما ملت با بصيرت ايران در 9 دي براي حفظ دستاوردهاي انقلاب حماسه اي جاودانه خلق كردند.
فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه اي به مناسبت سالگرد حماسه عاشورايي ملت در 9 دي، اعلام كرد كه دشمن زبون با استفاده از عوامل وابسته از يك سو و عناصر ناآگاه كه پياده نظام جبهه دشمن قرار گرفته بودند از سوي ديگر، اساس و مباني نظام را هدف تهاجمات خود قرار داده بود.
متن اين بيانيه بدين شرح است:
انقلاب اسلامي از بدو تولد، حوادثي سخت را پشت سر گذارده كه گاه كوچكترين آنها براي سرنگوني حكومت هاي بزرگ كافي مي نمايد. فتنه پس از انتخابات رياست جمهوري در سال گذشته كه در نوع خود بي سابقه بود براي انقلابي كه عليرغم تلاش همه قدرت هاي استكباري در مقابله با آن عظمت و اقتدارش بيشتر مي شود و توانمندي هاي علمي و اقتصادي اش زنگ خطر را براي سلطه جويان به صدا در آورده است، حادثه اي تلخ و تأسف بار اما در نهايت پرثمر براي انقلاب اسلامي بود. حادثه اي كه بار ديگر ملت بزرگ ايران در آن محك خورد و عيار خود را به جهانيان نشان داد.
دشمنان قسم خورده كه راه هاي مختلف را براي به زانو در آوردن انقلاب ايران آزموده اند اين بار معركه اي فراهم كردند كه به طور طبيعي حضور بخشي از مردم در آن موانع را از پيش پاي آنان برداشته و راه را براي تحقق اهداف شوم آنان هموار مي نمود و هيجانات و اختلاف نظرهاي انتخاباتي نيز عامل به صحنه نگهداشتن معترضين و وجهه مردمي بخشيدن به آن مي گرديد.
حمايت سازماندهي شده سياسي و رسانه اي غرب و سازمان هاي جاسوسي آنان و موضع گيري هاي صريح و گستاخانه و مداخله جويانه سياست مداران غربي، همه حكايت از شكل گيري توطئه اي فراگير و عزم جزم سران كفر براي حضور مجدد در سرزمين آرزوهايشان داشت. دشمن زبون با استفاده از عوامل وابسته از يك سو و عناصر ناآگاه كه پياده نظام جبهه دشمن قرار گرفته بودند از سوي ديگر اساس و مباني نظام را هدف تهاجمات خود قرار داده بود.
اما در حالي كه جريان فتنه مراحل تكامل خود را طي مي كرد معاندان نظام كه در روز عاشوراي حسيني پا را فراتر از حريم نهاده و حرمت ها را شكستند و با احساسات پاك و مقدس مردم سوگوار بازي كردند، گام در راهي نهادند كه پرچم داران آن يزيد و ابن مرجانه و عمر سعد بودند.
بدين ترتيب حسينيان درنگ را جايز ندانسته و براي دفاع از نظام و استقلال و تماميت ارضي و اعتقادات خود بپا خاستند. رهبر بصير انقلاب امام خامنه اي(حفظه الله) كه داشتن بصيرت و حفظ مصالح نظام را دستور كار ملت قرار داده بودند، در اين برهه حجت را تمام كردند و ملت ايران نيز به وظيفه شرعي و انقلابي خود عمل كرده و كاري كردند كارستان.
در روز 9 دي سال 88 ملت با بصيرت در راه تحقق اهداف نظام اسلامي و حفظ دستاوردهاي انقلاب مقدس خود، با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بيعت مجدد خويش با آرمان هاي امام خميني (ره) و شهداي گران قدر و امام خامنه اي (مدظله العالي) حماسه اي جاودانه و به ياد ماندني در تاريخ انقلاب اسلامي خلق نمودند.
باران رحمت الهي، غبار غم از چهره دلسوزان و دوست داران انقلاب شست و كشتي هدايت ملت ها بار ديگر امواج متلاطم را كنار زده و فاتحانه به راه خود ادامه داد.
فانظر كيف كان عاقبه المنذرين الّا عبادالله المخلصين
(صافات 73 و 74)

 



احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس سومالي:
ايستادگي ملت ها اضمحلال جريانات افراطي رابه دنبال خواهد داشت

رييس جمهوري گفت: اقدامات ضد انساني جريان افراط گراي تحت حمايت و پوشش سياسي قدرت هاي مستكبر و فاسد جهاني صورت مي گيرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد روز دوشنبه در ديدار شريف حسن شيخ آدم رييس مجلس سومالي خاطرنشان كرد: تحركات جريانات افراطي منحصر به سومالي نيست بلكه در نقاط مختلف جهان از جمله در افغانستان و پاكستان نيز مشكلاتي ايجاد كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه به واسطه ايستادگي ملت ها تمام جريانات افراطي و اربابان آن در حال افول و اضمحلال است ،گفت: بايد با دقت ، حكمت و برنامه ريزي با اينگونه جريانات كه تحت حمايت كامل سلطه گران هستند مواجه شد.
رييس جمهوري مقابله با جريانات افراطي در جهان كه بنام اسلام و مقدسات دست به اقدامات پليدي مي زنند را نيازمند همبستگي اعتقادي و فرهنگي كشورهاي اسلامي دانست.
وي در ادامه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران از پيشرفت و تثبيت امنيت و صلح در سومالي حمايت مي كند.
احمدي نژاد همچنين لزوم افزايش همكاري هاي نزديك مجالس دو كشور را در توسعه روابط دو كشور مورد تاكيد قرار داد و گفت : دولت ايران از همكاري و ارتباط نزديك مجالس دو كشور حمايت و پشتيباني مي كند و آنرا در تقويت همكاري هاي دو ملت موثر مي داند.
رييس مجلس سومالي نيز در اين ديدار با ارايه گزارشي از اوضاع داخلي كشورش و نيز ملاقات هاي دو جانبه خود در ايران گفت : سومالي از پيشرفت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران حمايت مي كند و آن را پشتوانه اي براي خود و جهان اسلام مي داند.
شريف حسن شيخ آدم در ادامه وضعيت ناامني در سومالي را حاصل دخالت هاي بيگانگان دانست و گفت: بيگانگان همواره به دنبال تضعيف مسلمانان و اسلام بوده اند و با توجه به اينكه سومالي كشوري كاملا اسلامي است و صددرصد جمعيت آن مسلمان است، دشمنان با ايجاد ناامني ناراحتي خود را از اسلام نشان مي دهند.

 



مدير مسئول كيهان شب 9 دي به تلويزيون مي رود

برنامه «ديروز امروز فردا» اين هفته به جاي يك شب، دو شب به روي آنتن خواهد رفت و 4 ميهمان نام آشنا خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري ها، از دو هفته گذشته دور جديد پخش برنامه «ديروز امروز فردا» با اجراي محمد حسين رنجبران و اتاق فكر جديد آغاز شده است.
اين برنامه معمولا پنج شنبه شب ها از شبكه سوم سيما پخش مي شود اما اين هفته برنامه «ديروز امروز فردا» هم چهارشنبه شب و هم پنج شنبه شب از اين شبكه به روي آنتن خواهد رفت.
در برنامه چهارشنبه شب حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان و حجت الاسلام رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد حضور خواهند داشت.
همچنين در برنامه پنج شنبه شب حسين صفار هرندي وزير سابق ارشاد و حجت الاسلام عليرضا پناهيان سخن خواهند گفت.
گفته مي شود محور بحث هاي اين هفته برنامه «ديروز امروز فردا» فتنه هاي دهه 70 و كالبدشكافي فتنه 88 و حماسه 9 دي خواهد بود.

 



آيت الله مصباح يزدي: نعمتي بزرگ تر از وجود مقام ولايت نداريم

آيت الله محمد تقي مصباح يزدي گفت : بنده براي هر مسئله اي سوگند نمي خورم، ولي با اين حال؛ به خدا قسم، من نعمتي به عظمت نعمت وجودي مقام معظم رهبري در ميان خود نديده ام.
وي در ديدار جمعي از مسئولان و فرماندهان سپاه پاسداران، اظهار داشت: انسان در هر زمان و مكان و با هر پست و مقام و لباسي كه باشد، در خطر كمين شيطان است، ما بايد مراقب باشيم كه در هر لحظه از زندگي خود، شيطان را به سوي خود نكشيم.
وي افزود: گاهي انسان با نيت خالص، براي رضاي خدا و خدمت به مردم وارد عرصه اي مي شود، ولي با وسوسه هاي شيطان گمراه مي شود. مثلاً ممكن است طلبه اي به جاي علم اندوزي و خدمت به دين خدا، به دنبال ماديات برود، مسئولي به جاي خدمت به مردم و انقلاب، به دنبال جاه و مقام باشد.
وي ادامه داد: افرادي براي پيروزي انقلاب اسلامي، به زندان رفتند و دراين راه شكنجه ها تحمل كردند، ولي پس از پيروزي انقلاب، براي به دست آوردن پست هاي بالاتر، همان كاري را انجام دادند كه سياستمداران در دوره طاغوت انجام مي دادند.
رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)با تأكيد بر اين كه انسان در هر سني ممكن است در دام شيطان گرفتار شود، خاطرنشان ساخت: صادقانه مي گويم، بنده كه نزديك به 80 سال سن دارم، اطمينان نمي دهم كه فردا در چاله نيفتم، چون شيطان افرادي مانند من را از راه به بيراهه كشانده و فريفته است.
وي با تأكيد بر لزوم عبرت گيري از حوادثي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي اتفاق افتاده است، گفت: شايد انسان از مشاهده اين كه عده اي از افراد مشهور جامعه به بيراهه رفتند، تعجب كند، ولي گمان نمي دهد كه ممكن است خودش هم به اين اشتباهات دچار شود. دراين شرايط انسان بايد بداند كه شيطان به كسي رحم نمي كند و تلاش خود را براي گمراهي همه به كار مي برد.
مصباح يزدي 9دي را نشان دهنده شناخت و بصيرت مردم دانست و گفت: بايد اين روز را يك روز ملي و از ايام الله بدانيم و خاطره آن را براي هميشه زنده نگه داريم.
وي همچنين با اشاره به اثرات مخرب ربا در جامعه گفت: دنيا امروز با تمام ثروت و علمي كه دارد، دچار بحران اقتصادي شده است كه ريشه در ربا دارد.
رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تأكيد بر اين كه نبايد با توجيهات شرعي به ربا تن داد، خاطرنشان ساخت: اين كه بگوييم فلان بانك يا مؤسسه خود به شرعي بودن وامي كه مي دهد آگاه است، ديگر لزومي براي تحقيق در اين باره نيست، اشتباه است. چون انسان خود بايد نسبت به مسائل شرعي آگاه باشد.
وي در ادامه با اشاره به ضرورت اطاعت از ولايت فقيه به عنوان نائب امام زمان(عج) اظهار داشت: بنده براي هر مسئله اي سوگند نمي خورم، ولي با اين حال؛ به خدا قسم، من نعمتي به عظمت نعمت وجودي مقام معظم رهبري در ميان خود نديده ام.
مصباح يزدي ادامه داد: تقوا، روشن بيني، بزرگواري، دورانديشي، حكمت و...، از جمله صفاتي است كه خداوند همه را يكجا در وجود مقام معظم رهبري قرار داده است.

 



واكنش رئيس جامعه مدرسين عليه اهانت كنندگان به مراجع

رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با هشدار به اهانت كنندگان به مراجع گفت: از مقصود كساني كه رسماً به مراجع توهين مي كنند و درباره موسيقي اظهارنظر مي نمايند و مكتب ايراني درست مي كنند مطلع هستيم.
به گزارش ايسنا، آيت الله محمد يزدي، پيش از ظهر ديروز، در ديدار فرماندهان گردان ها، پايگاه ها، حوزه هاي مقاومت و مسئولان واحدهاي تيپ مستقل امام صادق(ع) كه در دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري در قم برگزار شد، اظهار كرد: برخي قصد دارند ميان روحانيت دو دستگي و اختلاف ايجاد كنند حتي به مراجع عظام نيز چشم طمع دارند، ولي خوشبختانه مراجع و روحانيت بيدار، هوشيار و بصير هستند.
رييس جامعه مدرسين حوزه با اشاره به حضور با بصيرت مردم در 9 دي گفت: اين روز، تبيين كننده حماسه ملي است كه از سوي مردم بصير و خودجوش ايجاد شد.
وي افزود: با حضور مردم و رهبري، فتنه نتوانست به هدف خود برسد البته تصور نشود كه فتنه خاموش شده است، دشمنان تا اسلام و نظام اسلامي وجود دارد خاموش نمي نشينند و از هر سوژه استفاده مي كنند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به دو مفهوم اصولگرايي و اصلاح طلبي، ادامه داد: مفهوم اصولگرايي و اصلاح طلبي توسط مقام معظم رهبري تبيين شده و اصولگرا كسي است كه به اسلام و انقلاب و رهبري و قانون و نظام حاكم وفادار بوده و ولايت را نقطه مركزي و فصل الخطاب مي داند و نظر رهبري را بر نظر خود ترجيح مي دهد.
وي افزود: اصلاح طلبي به معناي مثبت توسط رهبري تبيين شد و همگان خواستار اصلاح مفاسد و آسيب هاي پيش روي كشور هستند.
يزدي بيان كرد: در فتنه 88 كارهاي زشت و قبيحي انجام دادند قوانين كشور و سخنان رهبري را كنار گذاشتند و مي بينيم دشمن سر سخت اين نظام كسي است كه روزي نهج البلاغه درس مي داد و امروز متن قرآن كريم را كنار گذاشته است.
رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: امروز انحراف به اندازه اي رسيده كه كسي كه وحي را منكر شده است، ملاصدراي نظام معرفي مي شود اين اهانت به ملاصدرا است چون كسي كه اين حرف را زده اصلا سواد ندارد كه بخواهد ملاصدرا را بشناسد تا به كسي نسبت دهد.
وي ادامه داد: وقتي حق و باطل در مقابل يكديگر قرار مي گيرند محل آزمايش انسان ها است و در حوادث و فراز و نشيب ها درون انسان ها مشخص مي شود.
يزدي گفت: مي دانيم مقصود كساني كه رسما به مراجع توهين مي كنند و درباره موسيقي اظهار نظر مي نمايند چيست، ما مي دانيم كه چرا شوراي ايرانيان مقيم خارج را راه انداختند چون مي خواستند مكتب ايراني درست كرده و آن را در مقابل مكتب اسلامي علم كنند.
وي تصريح كرد: برخي آن قدر بي سواد هستند كه مي گويند پيامبر ايراني بوده چون قريش همان كوروش است پس پيامبر ايراني است، ما نمي دانيم اصلا قريش چه ربطي به كوروش دارد؟
يزدي بيان كرد: بنده رسما اعلام مي كنم عنوان اصولگرايي عنواني دين مداري است و اصولگراي واقعي كسي است كه حاكميت نظام و مقدسات اسلامي را پذيرفته و ولايت مدار باشد و ولايت فقيه را فصل الخطاب بداند چون ولايت فقيه ادامه ولايت پيامبر و امام علي(ع) است و از سوي خدا منصوب مي شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: امروز اوجب واجبات حمايت از نظام است و حجت بر همه ما تمام شده و بايد پشتوانه ولايت فقيه باشيم.

 



زاكاني: اصلاح طلبان بدون مرزبندي با فتنه گران مي خواهند در انتخابات شركت كنند

عليرضا زاكاني گفت: اصلاح طلبان بدون مرزبندي با جريان فتنه مي خواهند در انتخابات آتي مجلس شركت كنند.
اين نماينده مردم تهران در جلسه هفتگي انصار حزب الله در پاسخ به پرسشي درباره ارزيابي خود از ليست احتمالي اصلاح طلبان در انتخابات آتي مجلس اظهار كرد: اصلاح طلبان به شدت به دنبال اين هستند كه در انتخابات مجلس به چارچوب فعاليتي نظام برگردند ولي وقتي به آنها گفته مي شود كه نسبت خود را با جريان فتنه و دشمنان روشن كنند، حاضر نيستند نفي كنند و اين يعني مي گويند ما نسبت به گذشته ناكام هستيم، ولي پشيمان نيستيم. ايشان به دنبال اين هستند كه از طريق مهره هاي سفيد خود جاي پاي در مجلس براي خود ايجاد كنند ولي مردم ما هم آگاه و بابصيرت هستند.
درباره لاريجاني و مهدي هاشمي
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه نظر شما درباره مواضع آقاي لاريجاني در كسوت رياست مجلس در قضاياي بعد از انتخابات چيست؟ اظهار كرد: ايشان ابتدا موضع رسمي و جدي نداشت ولي سپس مواضع خوبي گرفت. انتقاد ما نسبت به بخش اول برخورد ايشان محفوظ است ولي به هر حال موضع گيري هاي بعدي ايشان نيز قابل توجه بوده است.
به گزارش ايسنا، يكي از حاضران جلسه به صورت مكتوب پرسيد: آيا از كارها و ارتباطات مهدي هاشمي در خارج از كشور اطلاع داريد؟
زاكاني پاسخ داد: اطلاع دقيقي ندارم ولي ايشان خيلي فعال است و سفرهايي به دبي نيز داشته است.
چرا سران فتنه آزادند؟
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا سران فتنه آزاد هستند؟ گفت: گروهي پس از انتخابات متشكل از افرادي در بخش هاي مختلف كه فقط محدود به قوه قضاييه نمي شود، تشكيل شده است تا در اين زمينه ها و اين كه درباره فلان شخص يا اتفاق چه تصميمي اتخاذ شود بحث مي كنند. چون فتنه پيچيده است پس بايد پيچيده با آن برخورد كرد. در حال حاضر قوه قضاييه اينها را مجرم مي داند ولي ظاهرا تصميم بر دستگيري آنها نيست و البته اين تصميم مبتني بر اين نيست كه اينها مجرم نيستند. در حال حاضر هزينه دستگيري اين افراد بيشتر از فايده آن است چنانچه آزادي براي اين افراد هزينه بيشتري براي آنها دارد تا اين كه دستگير شوند.
يكي از حاضران از انتخاب هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس خبرگان انتقاد كرد.
زاكاني نيز با انتقاد نسبت به اين حرف تاكيد كرد: در انتخابات خبرگان خيلي از حزب اللهي ها نيز به ايشان راي دادند. در انتخابات رياست جمهوري 84 همه تلاش كرديم تا آقاي هاشمي رئيس جمهور نشود ولي در انتخابات خبرگان عده اي سعي داشتند ايشان را منفك كنند تا به قم ببرند و برنامه ريزي هايي را انجام دهند. در انتخابات خبرگان ايشان ابتدا بناي شركت كردن نداشتند ولي وارد عرصه شدند و مردم راي بالايي دادند ولي راي مردم به آقاي هاشمي به واسطه محبت فرد ديگري يعني مقام معظم رهبري بود.
وي گفت: نيروهاي انقلاب با هم صحبت كردند و به اين نتيجه رسيدند كه آقاي هاشمي ظرفيتي دارد كه بايد براي انقلاب مصادره كرد. البته آقاي هاشمي اشكالات جدي دارد و اين كه نمي تواند خود را از فرزندانش جدا كند يك اشكال است و ما آرزو مي كنيم ايشان خود را از فرزندان خود جدا كند.
روايتي ديگر
از نحوه بركناري متكي
زاكاني در بيان روايت ديگري از نحوه بركناري متكي گفت: آقاي متكي در سنگال به سر مي بردند و در جلسه اي كه در حال مذاكره با رئيس جمهور آن كشور بودند، مي بيند كه نامه اي به دست رئيس جمهور آن كشور مي رسد و وي از جلسه خارج مي شود و پس از آنكه مجددا به جلسه بازمي گردد، كاملا لحن وي عوض مي شود. سپس در ضيافت ناهار فرزند رئيس جمهور آن كشور كه چند سمت مختلف از جمله وزارت خارجه را در اختيار دارد به آقاي متكي مي گويد كه در سايت ها اعلام كرده اند، شما بركنار شده ايد در حالي كه آقاي متكي از اين مساله اطلاعي نداشتند؛ بنابراين چنين برخورد تحقيرآميزي، تحقير وي نيست، بلكه تحقير نظام است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره اسفنديار رحيم مشايي نيز اظهار كرد: هرچه زمان پيش مي رود، باطل از موضع پيچيده تري با ما برخورد مي كند و البته ما هم از موضع بالاتري دفاع مي كنيم و يا حتي مي توان گفت كه ما هجمه مي كنيم و دشمن است كه دفاع مي كند. در آينده بايد شاهد فتنه هاي بزرگتري باشيم، چنانچه فتنه 88 قابل مقايسه با فتنه 78 نبود.
اين نماينده مجلس ادامه داد: برخي افراد حلقه و بخش كوچكي از فتنه اي هستند كه در آينده با آن مواجه هستيم؛ لذا بايد از رئيس جمهور بخواهيم كه چشم خود را بيشتر بر روي حقايق باز كند.
وي با اعتقاد به اين كه «هيچ توجيهي براي كارهاي مشايي نداريم» درباره اين كه چرا از وي حرف شنوي مي شود؟ گفت: شايد بتوان گفت كه دليل اين امر، اعتقاد و حب بيش از حد است.

 



نكونام خبر داد
كاهش چشمگير «رشد فزاينده» معوقات بانكي

رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي از كاهش چشمگير رشد فزاينده معوقات بانكي در كشور خبر داد.
حجت الاسلام ابراهيم نكونام نماينده مردم گلپايگان در گفت وگو با فارس با اشاره به پيگيري هاي كميسيون متبوعش در مورد معوقات بانكي گفت: بنده شخصا در روزهاي اخير از طريق مسئولان 6 بانك كشور، پيگير ميزان مجموع بدهي ها و مشكوك الوصولي هاي تعدادي از بدهكاران بانكي براي تكميل گزارشات كميسيون بودم.
وي افزود: اميدوارم در صورت كامل و جامع شدن گزارش هاي كميسيون اصل 90 مجلس، بتوانيم از تريبون هاي رسمي گزارشي رسمي در مورد معوقات بانكي و اقدامات كميسيون ارائه دهيم.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس تصريح كرد: البته كميسيون همزمان هماهنگي هايي نيز با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در زمينه معوقات بانكي دارد كه در اين راستا، در ستاد كميته اي فعال است كه در مورد معوقات بانكي اعمال قانون مي كند.
نكونام ادامه داد: كميته اي كه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي فعال بوده و اعمال قانون مي كند، درمواردي كه اشخاص بايد ممنوع المعامله، ممنوع الخروج و يا مسدوديت حساب پيدا كرده و يا ساير خدمات از آنها گرفته شود، اين قبيل اقدامات را در قبال آنها اعمال مي كند.
وي در پايان اظهار داشت: با توجه به همكاري هاي سازنده اي كه كميسيون اصل 90 با كميته مذكور در ستاد مبارزه بامفاسد اقتصادي دارد، به صراحت مي توانم بگويم كه امروز رشد فزاينده معوقات بانكي افت چشمگيري كرده است.

 



باقري در ديدار بشار اسد: دولت هاي بيشتري در منطقه به محور مقاومت مي پيوندند

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار رئيس جمهور سوريه تصريح كرد كه دولت هاي بيشتري در منطقه در حال پيوستن به محور مقاومت هستند.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، «علي باقري» با تاكيد بر اين كه ايران و سوريه استوانه هاي محكم مقاومت در منطقه هستند، گفت: انسجام جريان هاي مقاومت در مقابله با سياست ها و اقدامات تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي همراه با بسيج امكانات و ظرفيت هاي سياسي در سطح دولت هاي منطقه براي تقويت گفتمان مقاومت در عرصه مناسبات منطقه اي و بين المللي مهم ترين اولويت جمهوري اسلامي ايران در تعامل با كشورهاي منطقه است.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به شكست هاي مستمر و پي در پي طرح هاي سازش كارانه و انزواي بين المللي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: امروز نه تنها ملت هاي منطقه هوشيارتر از گذشته توطئه هاي دشمنان را خنثي كرده و نقشه هاي سلطه گرايانه دشمنان را بر نمي تابند بلكه دولت هاي حامي گفتمان مقاومت در منطقه روز به روز گسترش يافته و اين گفتمان را به رويكرد سياسي برتر در منطقه و جهان تبديل كرده است.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز با ابراز خوش بيني نسبت به روند تحولات در عرصه هاي فلسطين و لبنان تصريح كرد: وحدت جريان هاي مقاومت فلسطيني در مقابله با سياست ها و اقدام هاي رژيم اشغال گر قدس عامل تعيين كننده صحنه فلسطين است.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين با «وليد المعلم» وزير خارجه سوريه، ديدار كرد.
جريان مقاومت
عنصر تعيين كننده
در مناسبات منطقه اي
در ادامه ديدارهاي معاون دبير شوراي امنيت ملي با رهبران گروه هاي مقاومت فلسطيني، شب يكشنبه «رمضان عبدالله» دبير كل جنبش جهاد اسلامي و احمد جبرئيل دبير كل جبهه خلق براي آزادي فلسطين با علي باقري در دمشق ديدار كردند.
در اين ديدارها معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به دستاوردهاي مقاومت در منطقه تاكيد كرد: شرايط بين المللي نيز اين واقعيت را القاء مي كند كه جريان مقاومت عنصر تعيين كننده در مناسبات منطقه اي است.

 



پايگاه خبري تينك پراگرسيو: طبق اسناد وزارت خارجه آمريكا ، منافقين هيچ پايگاه مردمي در ايران ندارند

يك پايگاه خبري آمريكايي در گزارشي ضمن اشاره به تلاش اخير نو محافظه كاران آمريكايي براي حمايت از منافقين به نقل از اسناد وزارت خارجه آمريكا، اين گروه را فاقد هرگونه پشتوانه مردمي دانست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، پايگاه خبري - تحليلي تينك پراگرسيو به عنوان يك مركز خبري معتبر بين المللي در گزارشي به قلم دانيل لوبان مي نويسد: با وجود تقلاي نومحافظه كاران آمريكايي و اعمال حمايت از مجاهدين خلق(منافقين)، اين ارگان به دليل همدستي با صدام حسين در طي جنگ بر عليه ايران از هيچ جايگاه مردمي در كشورش برخوردار نيست و اين مهم در اسناد ويژه وزارت خارجه آمريكا تاييد شده است.
بنا بر اين گزارش، مريم رجوي سركرده منافقين در جريان نبرد خليج فارس و همراهي با نيروهاي صدام بر عليه كردهاي عراقي، به نيروهاي خود سفارش مي كرد تا كرد هاي ناراضي را زير تانك هاي خود له كنند و بايد اعلام كرد همكاري اين گروه با صدام عمده دليل نارضايتي گسترده مردم ايران از آن ها مي باشد كه تا امروز هم ادامه داشته است.
نويسنده اين پايگاه خبري ادامه مي دهد: حزب جمهوري خواه و نومحافظه كاران آمريكايي در تلاش هستند تا از منافقين نقشي همانند احمد چلبي در عراق بسازند و سعي مي كنند با حمايت از آن ها تجاوزاتي بر عليه ايران صورت بدهند. وي مي نويسد: بنابراسناد سازمان حقوق بشر، منافقين حد نصابي طولاني از شكنجه اعضاي خود برجاي گذاشته است و حمايت جولياني، تاونسند، ريد و موكاسي كه همگي جمهوري خواه نومحافظه كار هستند از اين گروه تروريستي نامعين است.

 



مهمان پرست: موضوع غرق قايق پناهجويان در سواحل استراليا را پيگيري مي كنيم

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت: موضوع غرق قايق پناهجويان در سواحل استراليا را پيگيري مي كنيم.
رامين مهمان پرست در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره فاجعه انساني غرق شدن قايق حامل پناهجويان در سواحل استراليا و آسيب ديدن تعدادي از هموطنانمان گفت: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران خود را مكلف به پيگيري امور اتباع خود دانسته و از كانال هاي ديپلماتيك و براساس مقررات كنوانسيون 1963 حقوق كنسولي وين و ساير اسناد بين المللي موضوع را دنبال مي كند.
وي ادامه داد: سفارت كشورمان در استراليا نيز با وزارت امور خارجه و وزارت مهاجرت آن كشور در تماس بوده و ضمن همكاري و هماهنگي اطلاعات لازم را دريافت خواهد كرد.
مهمان پرست خاطرنشان كرد: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران همچنين در آينده و پس از انجام مراحل مربوط به ساماندهي و نجات مصدومان و بازماندگان از طريق كانال هاي مقتضي نسبت به پيگيري موضوع اقدام خواهد كرد.

 



اخراج 250 نفر از اتباع غير مجاز افغاني از كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
250 نفر از اتباع غير مجاز افغاني كه در مناطق مختلف جزيره كيش مشغول به كار بودند و به طور غيرقانوني وارد جزيره كيش شده بودند، توسط نيروي انتظامي كيش اخراج و از طريق دريا به بندر لنگه انتقال پيدا كردند.
براساس اين گزارش، بيشتر اين اتباع بين سنين 12 تا 17 سال بودند كه توسط قاچاقچيان حرفه اي از مرز افغانستان وارد ايران و سپس به جزيره كيش براي كار از طريق بندرهاي چارك؛ لنگه و آفتاب مي آمدند.
گفتني است در 90 درصد از جرايمي كه در جزيره كيش اتفاق مي افتد، رد پاي مهاجرين غيرقانوني افغاني ديده مي شود كه با اين وضعيت، طرح جمع آوري آنها به صورت عملياتي و ضربتي انجام گرفته و اين طرح تا رسيدن به نتيجه مورد نظر كه خروج كامل آنها از جزيره كيش است ادامه خواهد داشت.همين گزارش مي افزايد: جمع كثيري از كارفرمايان ايراني مستقر در جزيره كيش نسبت به اين طرح اعتراض داشتند و خواستار يك برنامه ريزي اصولي براي ادامه كار اين مهاجرين افغاني در كيش شدند.
آنها اظهار داشتند كه اگر اين طرح ادامه داشته باشد تمامي پروژه هاي ساختماني بايد تعطيل شود آنهم به دليل اينكه نزديك به چهار هزار نفر كارگر افغاني در پروژه هاي كوچك و بزرگ جزيره كيش مشغول به كار هستند كه هيچ كارگر ايراني حتي يك روز حاضر نمي شود در اين پروژه ها در زمستان سرد جزيره و تابستان گرم طاقت فرساي آن كار كند.

 



مراسم تشييع پيكر امام جمعه اسبق اردستان برگزار شد

با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان اردستان مراسم تشييع «آيت الله شريعتي»، نخستين امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.
به گزارش ايسنا در اردستان، صبح دوشنبه و با حضور آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان، نماينده مردم اردستان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار اردستان و اقشار مختلف مردم اين شهرستان، مراسم تشييع جنازه آيت الله شيخ محمد باقر شريعتي، اولين امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.
مسير تشييع جنازه اين عالم بزرگوار با حضور كم سابقه و با شكوه اقشار مختلف مردم از ميدان امام اردستان به سمت ميدان نماز انجام كه پس از اقامه نماز توسط آيت الله طباطبايي نژاد، جنازه به روستاي فرآن، زادگاه آيت الله شريعتي براي تشييع و خاك سپاري انتقال داده شد.
آيت الله شريعتي، اولين امام جمعه شهرستان اردستان و دومين شخصي بود كه از طرف امام خميني(ره) به عنوان امام جمعه انتخاب و معرفي شد.
مرحوم شريعتي در حدود 18 سال امام جمعه شهرستان اردستان بود.

 



قرائتي: پرونده نهضت سوادآموزي بزودي مختومه مي شود

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور گفت: با ريشه كن شدن بيسوادي در كشور بزودي فعاليت نهضت سوادآموزي به پايان مي رسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در مراسمي كه به مناسبت سالگرد هفتم دي ماه روز تشكيل نهضت سوادآموزي برگزار شده بود با اشاره به كاهش نرخ بيسوادي در كشور از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون اظهار داشت: در زمان تشكيل نهضت سوادآموزي نرخ بيسوادي در كشور 50درصد بود كه با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر اين ميزان به 12درصد كاهش پيدا كرده است.
وي افزود: در اين سال ها افرادي با تلاش و همت خود توانستند از صفر شروع كرده و تحصيلات عالي خود را تا دانشگاه ادامه دهند و انسان هاي موفقي در زمينه هاي مختلف علمي شوند.
وي همچنين درباره مساجد اصفهان گفت: در بسياري از مساجد شهر اصفهان با وجود شهرت به مذهب نماز صبح اقامه نمي شود و اذان صبح از مساجد شنيده نمي شود.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور تصريح كرد: با گذشت بيش از 30 سال از انقلاب بسياري از مدارس كشور هنوز نمازخانه ندارند، اين در حاليست كه ما توقع داريم دانش آموزان ما به نماز خواندن روي آورند در حالي كه مكاني براي اقامه نماز در مدرسه آنها كه ساعات زيادي در روز را در آن به سر مي برند، وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: مسئولان فرهنگي بهتر است به جاي صرف بودجه هاي فرهنگي براي ساخت مناره و كاشي كاري هاي آنچناني مساجد، براي ساخت نمازخانه مدارس و مكان هاي عمومي برنامه ريزي كنند و ساخت نمازخانه در دستور كار متوليان فرهنگي قرار گيرد.

 



بانوي جانباز سردشتي به 2 فرزند شهيدش پيوست

غنچه محمودزاده، جانباز 35 درصد شيميايي از اهالي سردشت پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از عوارض شيميايي دار فاني را وداع گفت.
به گزارش ايرنا از مهاباد اين جانباز 68 ساله، مادر دو جانباز شهيد در شهر سردشت بود.
هفتم تيرماه سال 66، شهرسردشت از چند نقطه مورد هجوم وحشيانه و بمباران شيميايي و ميكروبي رژيم بعث عراق قرار گرفت و در جريان آن بيش از 8 هزار نفر از اهالي سردشت شيميايي و 120 نفر ديگر به شهادت رسيدند.
هنوز پس از گذشت سالها از جنگ تحميلي، آثار مخرب اين جنايت بر چهره مظلوم مردم سردشت آشكار و عيان است.
پيكر مرحومه، محمودزاده، روز يكشنبه تشييع و در مزار شهداي شهر سردشت به خاك سپرده شد.

 



با معرفي برترين ها هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري به كار خود پايان داد

اهواز-خبرنگاركيهان:
هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري با معرفي سازندگان و غرفه هاي برتر به كار خود پايان داد.
آيين اختتاميه نمايشگاه با حضور مديرعامل شركت ملي حفاري ايران، مديران عملياتي و پشتيباني و شماري از مسئولان اين شركت و مديران عامل و نمايندگان شركت ها و مجموعه هاي صنعتي حاضر در نمايشگاه برگزار شد.
در اين آئين مهندس حيدر بهمني مديرعامل شركت ملي حفاري ايران طي سخناني از برگزاركنندگان و شركت كنندگان در نمايشگاه به خصوص مراكز علمي و پژوهشي تقدير كرد.
عبدالحسن مقتدايي مشاور عالي مديرعامل شركت ملي حفاري نيز با اشاره به ويژگي هاي هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري گفت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه ارائه نيازمندي ها و توانمندي ها و تعامل ميان توليدكنندگان و مصرف كنندگان براي خودكفايي و تامين نيازهاي صنعت حفاري است.
علي كراني، رئيس انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي استان خوزستان نيز درخصوص دستاوردهاي برپايي اين گونه نمايشگاه ها اظهار داشت: نمايشگاه امسال از نظر ظرفيت و تخصص نسبت به دوره هاي قبل رشد چشمگيري داشت.
وي از سازندگان و توليدكنندگان قطعات و تجهيزات صنعتي خواست در كيفيت توليد قطعات و تجهيزات بازارهاي منطقه را مدنظر داشته باشند.
در آيين اختتاميه اين نمايشگاه، شركت هاي پارس پولاد آقايي، پرشيا پترو پام و صنايع شهيد شاه آبادي به عنوان سازندگان برتر و شركت هاي وتكو، روانكاران احياي سپاهان، ملت صنعت، پيمان پرس اهواز و ماشين سازي تاشا به عنوان غرفه داران برتر انتخاب و تنديس يادبود نمايشگاه دريافت كردند.
همچنين اداره هاي ترابري، تعميرات ساختمان، مهندسي و طراحي راه و ساختمان، اماكن و خدمات اداري، مخابرات، خدمات اجتماعي، خدمات غذايي، خدمات رايانه ، دستگاه حفاري خشكي 86 و 68 فتح و حراست شركت ملي حفاري ايران به عنوان اداره هاي برتر در زمينه همكاري با برگزاركنندگان نمايشگاه تقدير شدند.
شايان ذكر است در هشتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري كه همزمان با سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران برگزار شد، 130 شركت و سازنده از مجموعه هاي سازندگان و توليدكنندگان قطعات و تجهيزات صنعت حفاري كشور در فضايي پوشيده و روباز به مساحت حدود شش هزار مترمربع توانمندي هاي خود را به نمايش گذاشتند.

 



قائم مقام مركز آموزش فنون و خدمات هوايي كشور:ايران بزرگترين مركز آموزش خلباني خاورميانه را دارد

قائم مقام مركز آموزش فنون و خدمات هوايي كشور گفت: ايران بزرگترين مركز آموزش خلباني خاورميانه را دارد و از توان بالايي در آموزش خلباني برخوردار است.
«رحيم كاشف علي پور» روز يكشنبه در سمنان از برگزاري شش هزار ساعت آموزش خلباني در سال جاري در كشور خبر داد و افزود: در اين دوره ها 60 نفر از دانشجويان خلباني آموزشهاي لازم را فرا گرفتند.
وي گفت: تا پايان امسال اين آموزشها به 10 هزارساعت افزايش مي يابد.
قائم مقام مركز آموزش فنون و خدمات هوايي كشور گفت: با توجه به گسترش ناوگان هوايي مي توان ساعت آموزش خلباني را تا دو برابر و به 20 هزار ساعت افزايش داد.
قائم مقام مركز آموزش فنون و خدمات هوايي كشور براي بازديد از امكانات فرودگاه سمنان كه براي ايجاد مركز آموزش خلباني در نظر گرفته شده است به سمنان سفر كرد.

 



افزايش 24 درصدي صادرات فرش دستباف ايران

بناب- خبرنگاركيهان:
رئيس مركز ملي فرش ايران، از افزايش 24درصدي ارزش صادرات فرش در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
«فيصل مرداسي» روز يكشنبه در همايش توسعه صنعت فرش دستباف شهرستان بناب با اشاره به صادرات 365 ميليون دلاري در 9 ماهه سال جاري پيش بيني كرد: ارزش صادرات فرش دستباف ايران تا پايان سال به 500 ميليون دلار برسد.
وي افزود: در بودجه سال 90 و برنامه پنجم توسعه، مجلس فرش دستباف را صرفا نه به عنوان ميراث گذشتگان، بلكه به عنوان يك محصول مطرح كرده و با اين حركت به اقتصاد كشور كمك شاياني خواهد نمود.
وي ضمن تقدير و تشكر از نمايندگان مجلس به خاطر توجه به صنعت فرش گفت: تا پايان برنامه چهارم در هيچ كدام از برنامه هاي اقتصادي به توسعه فرش توجهي نشده بود؛ ولي در برنامه پنجم توسعه و همچنين بودجه سال 90 حمايتهاي خوبي از صنعت فرش شده است.
رئيس مركز ملي فرش ايران ميزان تسهيلات داده شده به صنعت فرش را ناكافي دانست و از مجلس خواست براي توسعه و رونق فرش دستباف تسهيلات كم بهره درنظر بگيرند و اميدواريم در بودجه سال 90 اين خواسته فرشبافان تحقق يابد.
دكتر مرداسي ضمن انتقاد از عدم اجراي قانون بيمه قاليبافان گفت: عليرغم حمايت دولت و مجلس از قاليبافان، هنوز بحث دفترچه بيمه قاليبافان در حال آزمون مي باشد.
به گفته وي؛ ايران همچنان در صادرات فرش دستباف مقام اول دنيا را داراست و عليرغم اينكه در ده سال گذشته ميزان صادرات كاهش داشته است، ولي كماكان ايران مقام اول را در اختيار دارد.
رئيس مركز ملي فرش ايران از برگزاري جشنواره فروش فرش دستباف به مدت يك ماه در 14 استان كشور ظرف امسال خبر داد.

 



اخبار ادبي و هنري
>
نخستين جشنواره مردمي فيلم «عمار» با موضوع فتنه 88
به مناسبت سالگرد حماسه 9 دي، نخستين جشنواره مردمي فيلم «عمار» روزهاي 16 و 17 دي در تهران و به طور همزمان در90 شهر و روستاي كشور برگزار مي شود. به گزارش خبرنگار كيهان، داوود مراديان دبير اين جشنواره گفت: در جشنواره فيلم عمار، فيلم هاي داستاني و مستند ساخته شده باموضوع فتنه سال 88 به نمايش درمي آيد.
وي افزود: آثار اولين دوره جشنواره فيلم عمار از ميان فيلم هايي كه به صورت خودجوش توليد شده اند گزينش مي شوند، اما از دوره آينده فراخوان جشنواره منتشر خواهد شد و تمامي فيلمسازان امكان حضور در آن را خواهند يافت. مراديان درباره مكان نمايش فيلم هاي اين جشنواره در تهران اظهار داشت: تاكنون سينما سپيده به عنوان يكي از تالارهاي نمايش دهنده فيلم هاي جشنواره عمار تعيين شده است، اما مراكز ديگري هم براي اين مهم معين خواهد شد.
دبير اولين جشنواره مردمي فيلم عمار همچنين گفت: اسامي فيلم ها و هيئت داوران اين جشنواره بزودي اعلام خواهد شد.
مخالفت آمريكا با اكران «ملك سليمان»
دولت آمريكا با اكران فيلم ايراني «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني در آن كشور مخالفت كرد.
تهيه كننده فيلم ملك سليمان با اعلام خبر اكران اين فيلم در امارات، سوريه و مصر در آينده نزديك، با اشاره به مخالفت آمريكا با اكران فيلم در اين كشور گفت: آمريكا مي خواهد سيطره فرهنگي و فكري خود را كه از طريق فيلم هاي تاريخي هاليوود به مردم اين كشور القا كرده، حفظ كند.
مجتبي فرآورده در گفت وگويي با الجزيره با اشاره به اينكه فيلم براساس روايت هاي اسلامي و قرآني ساخته شده و با روايت هاي تورات از حضرت سليمان متفاوت است، تاكيد كرد: اين يكي از دلايلي است كه موجب خشم بسياري از شركت هاي هاليوودي كه يهوديان بر آن سيطره دارند، شده است. وي همچنين درباره اكران فيلم ملك سليمان در تالار سينماي كشورهاي عربي گفت: فيلم ملك سليمان پس از ترجمه و دوبله در سه ماه آينده، در امارات، سوريه و مصر اكران خواهد شد.
هدفمند شدن يارانه ها تاثيري بر قيمت كتاب ندارد
معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با توجه به اينكه حوزه فرهنگ از پيشگامان اجراي اين طرح (با حذف يارانه هاي كاغذ از سال 86) به شمار مي آيد، قطعا شاهد افزايش قيمت كتاب ها نخواهيم بود.
بهمن دري خاطرنشان كرد: همان گونه كه احتمال افزايش قيمت كالا را خواهيم داشت موج كاهش قيمت ها را نيز در برخي اقلام شاهد خواهيم بود و در نهايت پيش بيني مي شود بزودي به يك دوره ثبات ايده آل برسيم و اين طرح ملي با موفقيت كامل روبه رو شود.
وي اعتبار در نظر گرفته شده براي خريد كتاب ها و تغيير در آيين نامه خريد كتاب را از ابزار و محورهاي كنترل قيمت كتاب عنوان كرد و گفت: بودجه 200 ميليارد ريالي خريد كتاب و تغيير شيوه خريد در كميته خريد مي تواند اقدام حمايتي مناسبي براي كاهش قيمت كتاب ها نيز باشد.
مراسم پاسداشت حجت الاسلام قرائتي برگزار مي شود
به مناسبت تجليل از مقام فرهنگي معلم قرآن و تجربه هاي تبليغ، از حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي تقدير مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين مراسم فردا، چهارشنبه هشتم دي در انجمن آثار و مفاخر فرهنگي برگزار مي شود.
در دوران سازندگي موسيقيدان هاي دفاع مقدس را كنار گذاشتند
رضا مهدوي مدير مركز موسيقي حوزه هنري گفت: دست اندركاران هنري دولت سازندگي با برنامه ريزي هاي غلط خود، باعث كنار گذاشته شدن موسيقي دفاع مقدس شدند.
مهدوي ادامه داد: در دهه هفتاد و دوران سازندگي همه موسيقيدان هاي دوران دفاع مقدس كنار گذاشته شدند و گفته شد كه اينها متعلق به دوران جنگ هستند. گفتند ديگر دوران سازندگي است و نيازي به اينها نيست!
جشنواره تسليم با موضوع نماز برگزار خواهد شد
نخستين جشنواره سراسري فرهنگي هنري «تسليم» (نماز، هنر و معنويت) به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، اسفند امسال برگزار مي شود. شعر و داستان كوتاه، خاطره نويسي، حمايت از پايان نامه، هنرهاي تجسمي (نقاشي، تصويرسازي، مينياتور، پوستر و كاريكاتور، خوشنويسي، عكس)، نمايشنامه نويسي، موسيقي (نغمه هاي آسماني) مطبوعات (مقاله، گزارش هاي خبري، تحليلي و تصويري، عكس، خبر، مصاحبه، تيتر، داستان كوتاه، خاطره، شعر و داستان كوتاه) ادبيات (شعر، مقاله و داستان كوتاه) از موضوعات و محورهاي فراخوان است. آخرين مهلت ارسال آثار 10 اسفند 1389 و زمان برگزاري جشنواره نيز 15 تا 25 اسفند 1389 تعيين شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14