(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 دی 1389- شماره 19825

صدور وثيقه 8 ميليارد توماني براي ليدر شبكه هرمي اوريف ليم
صدور كيفرخواست محاربه براي متهمان جرائم خشن
حكم اعدام عضو گروهك تروريستي پژاك به تعويق افتاد
زندان و جريمه حكم قاچاقچي سوخت
با تاييد ديوان عالي كشور حكم قاتل پرونده سعادت آباد هفته آينده اجرا مي شود
تركستاني در سي سي يو بستري شد
پس از يك سال خشكسالي برف ارتفاعات كرمان را سفيدپوش كرد
قمار در گاوداري مرند
12 نوع سيلندر آتش نشاني غيراستاندارد اعلام شد
در گيلان پساب كشتارگاه مرغ هزار قطعه ماهي را از بين برد
قائم مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت: عقد قرارداد با پزشكان خانواده آغاز شد
كشف 37 هزار ليتر سوخت قاچاق در قزوين
كشف سكه هاي عتيقه ادوار تاريخي عثماني و عصر صفوي در يزد
توقيف دو فروند كشتي حامل 450 هزار ليتر سوخت قاچاق در هرمزگان
دستگيري فروشندگان املاك با اسناد جعلي
معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد: شهريه دانشگاه آزاد با هدفمندي يارانه ها افزايش نمي يابد



صدور وثيقه 8 ميليارد توماني براي ليدر شبكه هرمي اوريف ليم

دستگاه قضايي براي ليدر شبكه هرمي اوريف ليم وثيقه 8ميلياردتوماني صادر كرد.
به گزارش فارس يك مقام مطلع در دستگاه قضايي با اعلام خبر فوق افزود: در جريان رسيدگي به تخلفات و جرائم شركت هرمي اوريف ليم، به دليل حجم شكايات وارده از سوي مالباختگان، براي ليدر اصلي اين شبكه 8 ميلياردتومان وثيقه صادر شده است.
وي اظهار داشت: پرونده شركت هرمي اوريف ليم در دستگاه قضايي همچنان ادامه دارد. در ابتدا براي اين ليدر وثيقه 500 ميليون توماني صادر شده بود اما ميزان وثيقه به دليل افزايش شكايات افزايش يافت.
به گزارش فارس، شركت هرمي «اوريف ليم» كه از سوي وزارت بازرگاني غيرقانوني اعلام شده بود، اوايل شهريور سال جاري با حكم قضايي دادسراي ويژه ناحيه 31 جرايم رايانه اي پلمب شد.
4 نفر از مديران اصلي شركت اوريف ليم به اتهام 250 هزار فقره كلاهبرداري دستگير شدند، بررسي هاي اوليه نشان مي دهد مديران اوريف ليم بيش از 70 ميلياردتومان سرمايه ايرانيان را از طريق سيستم هرمي خود جذب كرده اند.شهروندان براي اعلام شكايت عليه اين شركت به شعبه دوم دادسراي ناحيه 31 تهران مراجعه كنند. شكات مي توانند با ارسال مشخصات خود و نام شركت هرمي به شماره 30007362 وقت رسيدگي دريافت كنند.
همچنين شهروندان مي توانند با ارسال پيامك به شماره 30006082 و نوشتن نام شركتي كه ادعاي بازاريابي شبكه اي دارد، قانوني يا غيرقانوني بودن شركت را مشخص كنند.

 



رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ خبر داد
صدور كيفرخواست محاربه براي متهمان جرائم خشن

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از صدور كيفرخواست محاربه براي برخي از متهمان جرائم خشن خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان افزود: اطلاع رساني و اخبار جرايم مهم و همچنين دستگيري مجرمان جرايم خشن از سوي دستگاه قضايي صورت خواهد گرفت.
محمديان گفت: قطعاً با توجه به حساسيتي كه به وجود آمده احكام سنگيني براي متهمان جرايم خشن صادر خواهد شد و طي چند روز گذشته نيز چندين كيفرخواست محاربه براي برخي از متهمان صادر شده است.
وي همچنين با اشاره به جلسات متعدد پليس و دستگاه قضايي و همچنين به اظهار نظر رئيس قوه قضائيه و دادستان تهران درباره برخورد با جرايم خشن گفت: دستگاه قضايي امروز با تدابير جديد و با قدرت بيشتر به صحنه آمده و براساس همين امر پرونده هاي نيمه تمام مانده در اين زمينه به سرعت به نتيجه خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها رئيس قوه قضائيه طي روزهاي گذشته با اعلام شدت بخشيدن به برخورد و محاكمه افرادي كه مرتكب جرائم خشن شده اند، براي برخي از جرائم مانند سرقت هاي مسلحانه و زورگيري با سلاح سرد، احكامي مانند اعدام را عنوان كرده بود.
دستگيري قاتلان
مأمور يگان امداد
سرهنگ محمديان از دستگيري پنج متهم در قتل مأمور يگان امداد خبر داد و گفت: متهمان جزو سارقان سابقه داري بودند كه پس از قتل مأمور نيز 6 فقره سرقت مرتكب شدند.
وي با اشاره به دستگيري قاتلان مأمور يگان امداد تهران گفت: در تاريخ 8 آذرماه سال جاري دو تن از مأموران يگان امداد نيروي انتظامي تهران بزرگ در حين انجام مأموريت مصدوم شدند كه يكي از آنان به علت شدت جراحت وارده به شهادت رسيد.
وي ادامه داد: پليس آگاهي تهران توانست در كمتر از يك ماه علي رغم وجود هرگونه سرنخي از قاتلان آنان را شناسايي و سرانجام روز يكشنبه دستگير كند.
محمديان افزود: اين افراد سارقان سابقه داري بودند كه اقدام به سرقت مغازه ها و كارگاهها در حاشيه شهرها مي كردند.
وي گفت: زماني كه متهمان از شهادت مأمور يگان امداد مطلع شدند محل سكونت و حتي محل نگهداري اموال مسروقه خود را نيز تغيير دادند.
محمديان گفت: سرانجام روز يكشنبه سه نفر از اين افراد در محلي كه در خرمدشت كرج اجاره كرده بودند دستگير شدند و يك نفر آنان نيز كه براي عمل جراحي در بيمارستاني در كرج بستري شده بود دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي تهران اظهار داشت: با شناسايي كارگاهي كه اين متهمان براي نگهداري از اموال مسروقه اجاره كرده بودند سه نفر ديگر از همدستانشان دستگير و مقاديري اموال مسروقه كشف و ضبط شد.
وي گفت: تاكنون 12 نفر در زمينه اين پرونده دستگير و از آنان دو سواري بليزر، يك سواري شورلت، يك دستگاه وانت نيسان، يك دستگاه پژو پرشيا، يك دستگاه پيكان و يك دستگاه سواري كيااوپيرس كشف شد كه بيشتر آنان سرقتي بودند.
وي درباره روند رسيدگي به پرونده مجسمه هاي شهر تهران گفت: تنها فرمانده انتظامي تهران بزرگ مي تواند در اين مورد صحبت كند.محمديان با اشاره به تصميمات و سخنان رئيس قوه قضائيه در مورد رسيدگي به جرايم خشن، عنوان كرد: در راستاي اجرايي شدن تدابير و رهنمودهاي رئيس قوه قضائيه، ناامن شدن محيط براي مجرمان و كاهش جرم در سطوح شهر كارآگاهان پليس آگاهي توجه ويژه اي در خصوص سخنان و تدابير رئيس قوه قضائيه به كار خواهند گرفت.

 



با مساعدت دادستان سنندج و براساس موازين اسلامي
حكم اعدام عضو گروهك تروريستي پژاك به تعويق افتاد

حكم اعدام متهم به عضويت در گروهك تروريستي پژاك كه قرار بود بامداد يكشنبه اين هفته اجرا شود، به صورت موقت و به واسطه درخواست عفو از سوي والدين و وكيل مدافع مجرم از مقامات قضايي، متوقف شد.
وكيل مدافع حبيب الله لطيفي شامگاه يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: توقف حكم فقط با مساعدت دادستان سنندج در پذيرش درخواست توقف موقت و عفو والدين متهم كه عصر روز شنبه با حضور ولي محكوم، به دادستان تقديم شد، صورت گرفته است.وي ادعاي رسانه هاي خارجي مبني بر توقف حكم به درخواست برخي مقامات مسئول دركشورهاي همسايه را به شدت تكذيب كرد و آن را بي اساس دانست.
وي گفت: اجابت اين درخواست در چارچوب موازين و قوانين جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است و هيچ فرد يا تشكل داخل يا خارج از كشور، نقشي در موافقت مقامات قضايي جمهوري اسلامي براي توقف موقت حكم اعدام نداشته است.
حبيب الله لطيفي به اتهام عضويت در گروهك تروريستي پژاك و انجام دو عمليات تروريستي در شهر سنندج در دادگاه انقلاب اسلامي اين شهر محكوم به اعدام شد و راي صادره پس از تاييد دادگاه تجديدنظر قرار بود سحرگاه يكشنبه پنجم دي ماه در زندان مركزي سنندج اجرا بشود.

 



زندان و جريمه حكم قاچاقچي سوخت

دادگاه انقلاب اسلامي بوشهر، متهم اصلي پرونده قاچاق ميليوني سوخت را به تحمل يك سال حبس تعزيري و جزاي نقدي محكوم كرد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، جلسه رسيدگي به پرونده اين قاچاقچي در شعبه دادگاه انقلاب بوشهر، در خصوص شكايت شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي بوشهر از رئيس هيات مديره شركت پرنده آبي جهان، داير بر قاچاق ميزان يك هزار و 110 تن سوخت يارانه اي به ارزش هشت ميليارد و 123 ميليون و 521 هزار ريال، برگزار شد.
براساس اين گزارش: حسب اعلام نظر اداره كل بازرسي استاندارد و تحقيقات صنعتي استان، با عنايت به گزارشات سازمان كاشف و ديگر مندرجات پرونده، قاچاق بودن محموله توقيفي محرز و مسلم تشخيص داده شد و «هومن پروين» متهم اصلي پرونده به اتهام قاچاق سوخت به ميزان هزار و 111 تن گازوئيل و 6/666 تن بنزين به تحمل يك سال حبس تعزيري و پرداخت مبلغ 16 ميليارد و 245 ميليون و 42 هزار ريال جزاي نقدي معادل دو برابر ارزش محموله قاچاق محكوم گرديد كه برابر اعلام دادگاه انقلاب اسلامي بوشهر راي صادره قطعي است.
گفتني است: يك فروند كشتي حامل دو ميليون و 200 هزار ليتر سوخت قاچاق در پوشش ترانزيت متعلق به اين شركت، اواخر مهرماه سال جاري با پيگيري هاي ويژه ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و با حكم مراجع قضايي بوشهر و توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آب هاي خليج فارس توقيف شد كه با تلاش و پيگيري هاي انجام شده حكم قطعي در رابطه با اين پرونده صادر و ابلاغ گرديد.
همچنين گفتني است بخش ديگري از پرونده پيرامون همين متهم در دادسراي انقلاب اسلامي ماهشهر در حال رسيدگي بوده كه پس از اعلام نتيجه قطعي اطلاع رساني خواهد شد.
در پايان، ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از اقدامات و تلاش هاي بي وقفه دادگستري استان بوشهر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بوشهر، شركت پخش فرآورده هاي نفتي و گمرك استان بوشهر كه در كشف و به نتيجه رسيدن اين پرونده كلان، نقش مهمي را ايفا نمودند، تقدير و تشكر نمود.

 



با تاييد ديوان عالي كشور حكم قاتل پرونده سعادت آباد هفته آينده اجرا مي شود

ديوان عالي كشور حكم قصاص قاتل پرونده موسوم به سعادت آباد را تاييد كرد تا قاتل در يك قدمي طناب دار قرار گيرد.
به گزارش فارس دادستان تهران از اجراي حكم در هفته آينده و در صورت فراهم شدن همه مقدمات خبر داد.
پيش از اين دادگاه، بعد از برگزاري جلسه در تاريخ 30 آبان امسال، يعقوب را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام رابطه نامشروع با كيميا به تحمل 100 ضربه شلاق و به اتهام قدرت نمايي با چاقو به 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم كرده بود.

 



تركستاني در سي سي يو بستري شد

وضعيت جسماني فرحناز تركستاني كه با تشديد استرس ها وخيم شده و به همين علت در بخش سي سي يو بيمارستان بستري گرديده است، ديروز با بازگشت هوشياري روبه بهبود رفت.
به گزارش فارس، خانم تركستاني گزينه پيشنهادي رئيس سازمان ملي جوانان از روز يكشنبه در پي از دست دادن درصد هوشياري خود در بخش سي سي يو بيمارستان بستري شده است كه طبق اطلاعات كسب شده ديروز هوشياري خود را به دست آورد.
وي قبلاً به علت عمل جراحي سنگين، عفونت ريه در بيمارستان بستري شده بود و وضعيت جسماني خوبي نداشت كه اين بار با فشارهاي ناشي از اصرار به پذيرش مسئوليت رياست سازمان ملي جوانان با استرس هاي شديد توام شد. علاوه بر اين بيماري سرماخوردگي نيز بر مشكلات وي افزوده و منجر به، به هم خوردن حال و از دست دادن هوشياري نامبرده شد.
فرحناز تركستاني هم اكنون در بخش سي سي يو بيمارستان بستري است و احتمالا با ادامه بهبود وضع موجود به بخش عادي منتقل مي شود.
فشارهاي روحي به نامبرده براي پذيرش مسئوليت سازمان ملي جوانان استرس هاي وي را تشديد كرد و از آنجا كه وي از يك طرف حاضر به پذيرش مسئوليت نبود و از سوي ديگر احساس مي كرد كه ممكن است عدم پذيرش مسئوليت مسئله اي سياسي براي دولت پديد آورد و اين موضوع مورد سوءاستفاده قرار گيرد اين استرس ها شديدتر شد.

 



پس از يك سال خشكسالي برف ارتفاعات كرمان را سفيدپوش كرد

بارش برف ارتفاعات استان كرمان را سفيدپوش كرد و موجب شادي كشاورزان شد.
به گزارش خبرنگار مهر در كرمان، پس از يك سال خشكسالي و در حالي كه طي سال جاري آبي هيچ گونه بارشي در استان كرمان روي نداده بود بارش برف ارتفاعات «سربيژن» در كرمان را سفيد كرد.
بارش اين برف اگرچه كم بود اما پس از يك سال انتظار موجب خوشحالي كشاورزان منطقه شد.
طبق آمار منتشر شده توسط كارشناسان هواشناسي در سال جاري ميزان بارندگي در كرمان با افت محسوس مواجه شده است و 90 درصد نسبت به سال گذشته كمتر شد.
ادامه اين روند موجب نگراني كشاورزان استان شده است به طوري كه بسياري از كشاورزان موتور پمپ هاي كشاورزي را در سال جاري براي يك ماه خاموش كرده اند.
بارش برف و كاهش شديد دماي هوا در كرمان موجب شد مردم در برخي مناطق استان دچار مشكل شوند و در همين راستا كارشناسان كشاورزي به خصوص در جنوب كرمان به كشاورزان در خصوص سرمازدگي محصولات كشاورزي هشدار دادند.
يك هفته پيش با هماهنگي ائمه جمعه سراسر استان كرمان نماز باران در كرمان برگزار شده بود.

 



قمار در گاوداري مرند

فرمانده انتظامي شهرستان مرند از كشف و متلاشي شدن مركز فساد و قماربازي و دستگيري 11نفر از اعضاي اصلي اين باند در مرند خبر داد.
غلامرضا سلطانپور ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مرند اظهار داشت: در پي دريافت اخبار مبني بر اينكه عده اي افراد معلوم الحال با تجمع در محل گاوداري واقع در يكي از روستاهاي اطراف اين شهرستان و تبديل محل به مركز فساد و قماربازي رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران پليس امنيت عمومي با استفاده از شگردهاي خاص پليسي ضمن كسب اطمينان از صحت و سقم موضوع با هماهنگي مقام قضايي طي يك عمليات منسجم و غافلگيرانه وارد گاوداري شده و موفق شدند 11نفر را حين قماربازي غافلگير و دستگير كنند. هر 11متهم پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شدند.

 



12 نوع سيلندر آتش نشاني غيراستاندارد اعلام شد

رئيس اداره نظارت بر اجراي استاندارد اداره كل استان تهران گفت: 12 نوع سيلندر آتش نشاني غيراستاندارد در مراكز فروش اين استان شناسايي شد.
به گزارش ايرنا از كرج «افشين زماني» با بيان اين مطلب افزود: اين سيلندرها با نام هاي تجاري دلفين، زرين سيلندر، آي كيد، سينرژي، فاير سيلندر، بي سي پاور، آذر سيلندر، فايراكس، فرمول ميلان، استوپ فاير، ان اس بي و زاگرس به فروش مي رسيدند.
وي اظهار داشت: در پي كنترل ادواري بازار لوازم ايمني و تجهيزات آتش نشاني توسط بازرسان و كارشناسان اداره كل استاندارد استان تهران اين سيلندرهاي غيراستاندارد شناسايي شدند.

 



در گيلان پساب كشتارگاه مرغ هزار قطعه ماهي را از بين برد

كارشناس ارشد حفاظت محيط زيست گيلان گفت: به دليل ورود پسآب كشتارگاه مرغ سياهكل بيش از يك هزار قطعه ماهي در رودخانه ديسام تلف شدند.
حسين ديده بان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مرگ يك هزار ماهي در رودخانه ديسام سياهكل و برخورد محيط زيست با واحد كشتارگاه مرغ مذكور اظهار داشت: نيروهاي محيط زيست گيلان براي پلمب كشتارگاه مرغ «پرسفيد» به سياهكل رفتند.
وي دليل مرگ ماهيان را ورود پسآب هاي كشتارگاه مذكور عنوان كرد و افزود: به دليل پايين بودن سطح آب رودخانه ماهيان دچار خفگي و مرگ شدند.
ديده بان ماهيان را از نوع كپور و زردك عنوان كرد و گفت: ماهيان براي كالبدشكافي به شيلات گيلان ارسال شدند تا دليل مرگ آنها به طور يقين مشخص شود و در دو روز آينده نتايج اين كالبد شكافي اعلام مي شود.
وي با اشاره به اينكه از سال 87 اخطارهاي زيادي به واحد كشتارگاه پرسفيد سياهكل داده شده بود، اظهار داشت: مدير اين كشتارگاه به هيچ يك از اخطارها تمكين نكرد.
كارشناس ارشد محيط زيست گيلان ادامه داد: شب گذشته اين كشتارگاه به دليل شست و شوي مخزن و رهاسازي كل پسآب به داخل رودخانه ديسام سياهكل موجب مرگ بيش از يك هزار ماهي شد.
وي افزود: به دليل پايين بودن سطح آب ناشي از خشكسالي ماهيان دچار خفگي شدند.
ديده بان با بيان اينكه نيابت قضايي براي پلمب كشتارگاه پرسفيد گرفته شده است، خاطرنشان كرد: اين واحد بدون قيد و شرط تعطيل مي شود تا موضوع مورد بررسي قرار گيرد.

 



قائم مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت: عقد قرارداد با پزشكان خانواده آغاز شد

قائم مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت از آغاز عقد قرارداد با پزشكان خانواده به عنوان سر تيم سلامت برنامه پزشك خانواده در 17 شهر خبر داد.
محمد شريعتي افزود: با عقد قرارداد بين وزارت بهداشت و وزارت رفاه اجراي طرح پزشك خانواده در شهرها آغاز شده است و مرحله اول آن در 17 شهر زير 50 هزار نفر در سه استان خوزستان، سيستان و بلوچستان و كهگيلويه و بويراحمد عملياتي شده و تا پايان سال به اتمام مي رسد.
وي ادامه داد: در اين طرح پزشكان خانواده به عنوان سر تيم پزشك خانواده تنها افرادي هستند كه به طور مستقيم از نظر مالي با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و بقيه 16نفر ديگر عضو تيم سلامت طي قرارداد با پزشك خانواده مسائل مالي خود را پيگيري مي كنند اما وزارت بهداشت از نظر رعايت استانداردها و پروتكل هاي تعيين شده بر كار كل اعضاي تيم سلامت پزشك خانواده نظارت دارد.
شريعتي گفت: نرم افزار پرونده الكترونيك سلامت نيز در اختيار تمام مراكز پزشك خانواده قرار گرفته و تمام مراحل ويزيت، پذيرش و ثبت اطلاعات در اين سيستم ذخيره مي شود. آموزش استفاده از اين نرم افزار نيز آغاز شده و در حال انجام است.
رئيس مركز توسعه شبكه و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت افزود: اكنون هيچ منعي براي اجراي طرح پزشك خانواده در شهرها وجود ندارد و بيش از 85 درصد نيروهاي مورد نياز براي اين 17 شهر نيز تأمين شده است حتي در برخي شهرها به طور آزمايشي پذيرش بيماران نيز شروع شده است.
شريعتي گفت: در هر تيم پزشك خانواده 17 نفر حضور دارند كه علاوه بر پزشك عمومي، ماما، پرستار، متخصص تغذيه، روانشناس، متخصص بهداشت خانواده، بهداشت محيط و... هم هستند كه براي تامين آنها در اين شهرها كمبود جدي نداريم.
وي ادامه داد: به زودي طي همين ماه يك برنامه خبري مراسم افتتاح رسمي اجراي طرح پزشك خانواده با حضور وزير بهداشت برگزار مي شود و در اين برنامه سعي مي كنيم از تهران با مراكز پزشك خانواده در شهرها ارتباط زنده تصويري نيز داشته باشيم.
قائم مقام معاون بهداشتي وزارت بهداشت به فارس گفت: نحوه پرداخت به پزشكان خانواده نيز به صورت سرانه است يعني به ازاي پذيرش و مراقبت از سلامت هر فرد 28 هزار تومان به پزشك خانواده پرداخت مي شود، هر پزشك خانواده نيز مي تواند حداكثر 2500 نفر فرد تحت پوشش داشته باشد و در هر مركز پزشك خانواده نيز 4 پزشك خانواده مستقر مي شود كه حدود 10هزار نفر جمعيت را پوشش مي دهند.

 



معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين خبر داد
كشف 37 هزار ليتر سوخت قاچاق در قزوين

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين از كشف 37 هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق در اين استان خبر داد.
سيدحسن فخار در گفت وگو با فارس در قزوين اظهار داشت: مأموران پليس آگاهي قزوين پس از اطلاع از نگهداري سوخت قاچاق توسط فردي در يكي از روستاهاي حوالي بخش كوهين با هماهنگي قضايي به همراه نمايندگاني از اداره تعزيرات حكومتي و شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي از محل بازرسي كردند.
وي ادامه داد: ماموران در اين بازرسي از پنج مخزن نگهداري سوخت، مقدار 37 هزار و 500 ليتر گازوئيل كشف و متهم را دستگير كردند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين در ادامه با اشاره به كشف كالاي قاچاق افزود: ماموران يگان امداد شهرستان البرز روز گذشته در بازرسي از يك دستگاه سواري پيكان در اتوبان قزوين تهران تعداد 5 هزار و 328ثوب البسه قاچاق كشف و ضبط كردند.
وي عنوان داشت: همچنين مأموران كلانتري 11 شهرستان تاكستان نيز در اقدام ديگري به يك دستگاه سواري پرايد مشكوك و پس از متوقف كردن آن در بازرسي از خودرو تعداد 16 دستگاه لوازم خانگي از قبيل بخارشوي و پلوپز قاچاق كشف و ضبط كردند.
فخار با اشاره به دستگيري دو سارق توضيح داد: مأموران كلانتري 13 قزوين روز گذشته حين گشت زني در خيابان رسالت، فردي 27 ساله را كه در حال سرقت در داخل يك دستگاه پرايد بود، دستگير كردند.
وي يادآور شد: متهم در بازجويي ها به سه مورد سرقت داخل خودرو و قطعات و لوازم آن اعتراف كرد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين اعلام كرد: همچنين ماموران انتظامي شهرستان آبيك فردي 30 ساله در اين شهرستان را دستگير كردند كه متهم در بازجويي هاي پليس به دو مورد سرقت سيم برق، لوازم خانگي و شيرآلات از دو منزل مسكوني در اين شهرستان اعتراف كرد.
وي در ادامه با اشاره به كشف سلاح غيرمجاز بيان داشت: ماموران پليس امنيت عمومي قزوين روز يكشنبه در بازرسي از يك دستگاه خودرو دو قبضه سلاح شكاري غيرمجاز كشف و دو نفر را در اين خصوص دستگير كردند.
فخار گفت: ماموران انتظامي شهرستان تاكستان نيز در جاده جهان آباد از نگهبان يك شركت خصوصي يك قبضه سلاح شكاري غيرمجاز كشف و متهم را دستگير كردند.

 



فرمانده انتظامي استان يزد خبر داد
كشف سكه هاي عتيقه ادوار تاريخي عثماني و عصر صفوي در يزد

فرمانده انتظامي استان يزد از كشف سكه هاي عتيقه ادوار تاريخي كشور عثماني و عصر صفوي در يزد خبر داد.
سرتيپ علي علي اكبريان در گفت و گو با فارس در يزد اظهار داشت: ماموران كلانتري 11 شهيد چمران يزد فردي را با دوعدد سكه عتيقه متعلق به ادوار تاريخي كشور عثماني و عصر صفوي دستگير كردند.
وي افزود: ماموران اين ايستگاه مطلع شدند كه فردي بنام محسن 35 ساله از تهران به يزد مراجعه كرده و ضمن اينكه اتاق خود را به پاتوق استعمال مواد مخدر تبديل كرده، قصد فروش دو عدد سكه عتيقه را دارد.
علي اكبريان ادامه داد: بر اين اساس ماموران با تحقيقات نامحسوس محل پاتوق وي را شناسايي و در يك عمليات ضربتي و غافلگيركننده، متهم را دستگير كردند.
وي يادآور شد: در بازرسي از اتاق نامبرده، دو عدد سكه عتيقه با ضرب قسطنطنيه به سال 1187 و استامبول به سال 1172 و مقاديري مواد مخدر از نوع هروئين و شيشه كه به طرز ماهرانه اي در كيف دستي جاسازي شده بود، كشف و ضبط شد.
علي اكبريان بيان داشت: در اين رابطه فرد ديگري نيز بنام ابوالفضل كه براي استعمال مواد مخدر به آن محل آمده بود دستگير شد.
وي خاطرنشان كرد: با اقدامات انجام شده و تعيين ارزش قيمت سكه ها توسط سازمان ميراث فرهنگي، مشخص شد كه سكه هاي مشكوفه از جنس نقره و متعلق به ادوار تاريخي فرهنگي كشور عثماني و معاصر عصر صفوي ايران بوده و داراي ارزش تاريخي و فرهنگي است.
فرمانده انتظامي استان يزد افزود: تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

 



تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) جواب داد
توقيف دو فروند كشتي حامل 450 هزار ليتر سوخت قاچاق در هرمزگان

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان هرمزگان از توقيف دو فروند كشتي حامل سوخت قاچاق در حوالي جزيره قشم خبر داد.
بنا به گزارش دريافت شده، 15 قاچاقچي اين دو فروند كشتي حامل 450 هزار ليتر سوخت قاچاق كه در دام اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) افتاده بودند بعد از توقف شناورها دستگير و روانه زندان شدند.
خبرهاي دريافتي حاكي از آن است كه يكي از كشتي هاي متوقف شده حامل سوخت قاچاق متعلق به شركت كشتيراني تحت عنوان بانكرنيك است و وظيفه اصلي آن، تامين سوخت مصرفي كشتي هايي است كه از سوي كشتيراني جمهوري اسلامي حواله براي آنها صادر شده است.
كشتي توقيفي دوم نيز متعلق به بخش خصوصي است كه مبادرت به حمل خودروهاي ترانزيتي از امارات به ايران مي كرد و پس از بازگشت، از شناورهاي مختلف در دريا سوخت قاچاق تهيه و به خارج كشور انتقال مي داد.
كاپيتان كشتي متعلق به شركت كشتيراني در اعترافنامه خود اذعان كرده است كه اقدام وي ارتباطي به مسئولان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران ندارد و تخلف انجام شده صرفا متوجه خود اوست.
در حال حاضر، جريمه سوخت كشف شده، بالغ بر 6 ميليارد و 652 ميليون و 443هزار و 458 ريال از سوي گمرك تعيين شده كه بايستي توسط متهمان پرونده پرداخت شود.

 



دستگيري فروشندگان املاك با اسناد جعلي

جاعلان حرفه اي و سابقه دار كه املاك بلاصاحب را با تهيه اسناد جعلي به فروش مي رساندند توسط كارآگاهان پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.
در پي شكايت فردي مبني بر اينكه زمين وي با مدارك و سند جعلي به فرد ديگري فروخته شده است، كه رسيدگي به پرونده در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
كارآگاهان با انجام تحقيقات از شاكيه و بررسي اسناد و مدارك، صحت گفتار وي برايشان محرز و به منظور همكاري خريدار متهمان اصلي به نام هاي (اكبر-ز)، (محسن- ذ) و (جواد-پ) كه هر سه نفر داراي سابقه جعل و كلاهبرداري و سرقت مسلحانه بوده كه در يك عمليات ضربتي هر سه متهم دستگير و به همراه مدارك كشف شده به پليس آگاهي انتقال داده شدند.
با توجه به اسناد و مدارك كشف شده و انجام آزمايشات علمي بر روي آنها جعلي بودنشان محرز شد، لذا در بازجويي ها متهمان راهي براي انكار بزه خود نداشتند و به بزه خود معترف و گفتند: پس از شناسايي ملكهاي بلاصاحب اقدام به تنظيم سند مالكيت جعلي و سپس فروش آنها به شهروندان مي كرديم.
متهمان به همراه پرونده به دادسرا معرفي و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

 



معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد: شهريه دانشگاه آزاد با هدفمندي يارانه ها افزايش نمي يابد

معاون اداري و مالي دانشگاه آزاد گفت: اجراي طرح هدفمندي يارانه ها تاثيري در افزايش شهريه دانشگاه آزاد نخواهد داشت.
به گزارش فارس حسن اميري گفت: استراتژي اين مجموعه دانشگاهي همچون گذشته، اصلاح الگوي مصرف و مديريت، كنترل و كاهش هزينه ها خواهد بود.
همچنين معاون اجرايي مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از آغاز ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد در هفته آخر دي ماه خبر داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14