(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 دی 1389- شماره 19828

افزايش بيش از 15 درصدي نرخ كرايه ها
وزارت بهداشت: هزينه ها قبل از بستري بايد به بيمار اعلام شود
نحوه نقل و انتقال و ميهماني دانشجويان علوم پزشكي اعلام شد
انهدام 3 باند بزرگ مواد مخدر در كشور
وسعت آتش سوزي هاي اخير جنگل هاي گلستان 2700 هكتار اعلام شد
يك هفته فرصت مجدد براي ثبت نام و ويرايش اطلاعات كنكوري ها
خيابان هاي تهران امروز خيس مي شود
آتش سوزي دوباره در بخشي از جنگل هاي آمل
محكوميت تعدادي از نزديكان سيدعلي محمد دستغيب به حبس
سرنوشت تاسف بار ببر سيبري در باغ وحش ارم
رويدادهاي خارجي
كشف 51 كيلوگرم كراك در يزد
ماه، فردا به ملاقات عطارد مي رود
قطار بندرعباس - بافق برقي مي شود
عدم حمايت بانك ها از واگن سازان داخلي
تلخ و شيرين هاي سال 2010



مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران تأكيد كرد
افزايش بيش از 15 درصدي نرخ كرايه ها

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: تأكيد ما بر افزايش بيش از 15درصدي نرخ كرايه ها است.
به گزارش ايسنا فضل الله اسلامي با اعلام اينكه برخي شهرهاي اقماري تا 20 درصد افزايش نرخ هم داشته اند افزود: سازمان تاكسيراني براساس نياز اصلي تاكسيرانان نرخ هاي جديد تاكسي را برآورد و به شوراي شهر تهران اعلام كرده و علاوه براين، گزارش مستند و ميداني را به آن ها ارائه كرده كه براين نرخ ها اصرار داريم.
وي با اعلام اينكه تأكيد سازمان تاكسيراني بنا بر درخواست تاكسيرانان افزايش بيش از 15 درصدي نرخ كرايه هاي تاكسي است، گفت: سازمان تاكسيراني براساس برآوردها و آنچه نياز اصلي تاكسيرانان برآورد مي شود، نرخ هاي لازم را به شوراي شهر تهران اعلام كرده و علاوه بر اين، گزارشي مستند و ميداني را به آن ها اعلام كرده است و ما نسبت به اين نرخ ها اصرار داريم.
اسلامي ادامه داد: وضعيت شهر تهران با ديگر شهرها متفاوت است و نرخ تاكسي آن با كل كشور فرق دارد و حتي طبق اطلاع ما نرخ كرايه تاكسي برخي از شهرهاي اقماري و حاشيه اي تهران نيز با 20 درصد و بيشتر افزايش، مصوب شده است.

 



وزارت بهداشت: هزينه ها قبل از بستري بايد به بيمار اعلام شود

مدير كل اعتبار بخشي و نظارت بر بيمارستان هاي معاونت درمان وزارت بهداشت از ابلاغ آيين نامه نحوه پرداخت هزينه هاي بيمارستاني و رعايت حقوق بيماران در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي به دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي خبر داد.
دكتر سجاد رضوي گفت: براساس اين آيين نامه، تمام تعرفه هاي خدمات درماني بايد در اختيار بيماران قرار گيرد و بيمار هنگام بستري بايد كاملا از هزينه ها آگاه شود و براساس توانمندي در بيمارستان مربوطه بستري شود، نه آن كه پس از بستري هزينه هاي درمان به وي اعلام شود.
رضوي ادامه داد: همچنين طبق آيين نامه جديد، اگر قرار است بابت هزينه خدمات در بيمارستان پولي پرداخت شود بايد به حسابداري پرداخت شود و رسيد دريافت كند؛ نه اين كه بيمار در مطب پزشك يا در بيمارستان به فرد خاصي پول پرداخت كند؛ چنين موضوعي از نظر وزارت بهداشت قابل قبول نيست.
مدير كل اعتباربخشي و نظارت بر بيمارستان هاي وزارت بهداشت، با تاكيد بر اينكه وزارتخانه مصر است كه در زمينه پرداخت تعرفه هاي درمان شفاف سازي كامل انجام و بيماران با آگاهي كامل از خدمات و هزينه هاي آن تحت درمان قرار گيرند، گفت: كارشناسان وزارت بهداشت در اين قضيه دقيق هستند و با مراجعه به بيمارستان هاي خصوصي و دولتي موضوع را به شدت پيگيري مي كنند.
وي تاكيد كرد: اطلاعيه مربوط به آيين نامه نحوه پرداخت هزينه هاي بيمارستاني و رعايت حقوق بيماران در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي بايد در قسمت پذيرش و ترخيص نصب شود تا بيماران كاملا آگاهي داشته باشند. اگر بيماران تناقضي در اين زمينه مشاهده كردند به تلفن هايي كه دانشگاه هاي علوم پزشكي در بيمارستان ها اعلام كرده اند تماس گرفته و پيگير حقوق خود باشند.مدير كل اعتباربخشي و نظارت در بيمارستان هاي وزارت بهداشت تاكيد كرد كه براساس ماده 92، بيماران تصادفي هنگام بستري بر بيمارستان ها نبايد پولي پرداخت كنند؛ در غير اين صورت مراتب را به دانشگاه هاي علوم پزشكي اعلام كنند.

 



نحوه نقل و انتقال و ميهماني دانشجويان علوم پزشكي اعلام شد

رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي جزئيات، نحوه نقل و انتقال و ميهمان شدن دانشجويان علوم پزشكي كشور را اعلام كرد.
دكتر جنيدي با بيان اينكه انتقال دانشجوي دختر، در صورتي كه بعد از قبولي در كنكور ازدواج كرده باشد حتي الامكان و در صورت صلاحديد دانشگاههاي مبدا و مقصد به محل زندگي همسر انجام مي شود، اظهار داشت: انتقال دانشجويان پسر متاهل به استان محل زندگي همسر پس از بررسي تعداد متقاضيان در صورت امكان انجام مي شود.
رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت شهادت، فوت يا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو را از جمله موارد خاص براي ارائه درخواست انتقالي عنوان كرد و افزود: در صورتي كه دانشجو بيماري صعب العلاج يا معلوليت موثر داشته باشد، به نحوي كه به تشخيص شوراي پزشكي دانشگاه قادر به ادامه زندگي به طور مستقل نباشد، مي تواند براي انتقالي اقدام كند.
وي با تاكيد بر اينكه هر يك از شرايط مذكور بايد پس از قبولي دانشجو در دانشگاه انجام شده باشد، ادامه داد: دانشجويان واجد شرايط فوق كه متقاضي انتقال از شهرستانها به تهران هستند بايد به آموزش دانشگاه مبدا مراجعه كنند و پس از تكميل فرم انتقال، كليه مدارك مورد نياز را نيز به آموزش تحويل دهند.
جنيدي با بيان اينكه اداره آموزش دانشگاه بايد پس از بررسي فرم انتقال، كليه مدارك را تا اواسط تيرماه به مركز امور دانشجويي وزارت بهداشت، براي تشكيل پرونده و طرح در كميسيون انتقال موارد خاص ارسال كند، خاطرنشان كرد: كميسيون موارد خاص هرساله در مردادماه برگزار مي شود.
وي افزود: دانشجويان واجد شرايط كه متقاضي انتقال از تهران به شهرستان و يا از شهرستان ها به شهرستان هستند، بايد به دانشگاه مبدا مراجعه و همراه با ارائه كليه مدارك مورد نياز فرم انتقال را تكميل و به اداره آموزش تحويل دهند و آموزش پس از بررسي لازم به آموزش دانشگاه مقصد ارسال مي كند.رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت با بيان اينكه دانشجويان متقاضي ميهماني فقط مي توانند با توافق دانشگاههاي مبدا و مقصد به عنوان دانشجوي ميهمان، محل تحصيل خود را به صورت موقت براي مدت معين تغيير دهند، اظهار كرد: ميهمان شدن دانشجو در يك دانشگاه مشروط به اين است كه دانشجو حداقل يك نيمسال تحصيلي خود را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.وي با تاكيد بر اينكه هر دانشجو مي تواند حداكثر تا سقف 40درصد واحدهاي خود را به صورت ميهمان بگذراند، تصريح كرد: ميهماني فقط از طريق دانشگاههاي مبدا و مقصد با موافقت اين دانشگاهها قابل اقدام است.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد
انهدام 3 باند بزرگ مواد مخدر در كشور

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از متلاشي شدن سه باند بزرگ مواد مخدر در چند روز اخير خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار حسين آبادي در ديدار با زرار احمد مقبل وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان افزود: در اين راستا 19 نفر از قاچاقچيان دستگير و بيش از 500 كيلوگرم كراك، 700 كيلوگرم مرفين و 340 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.
وي از برگزاري عمليات هاي مشتركي با كشور افغانستان اشاره كرد و يادآور شد: اجراي عمليات مشترك به منظور افزايش توانمندي پليس ايران و افغانستان يكي از اهداف اجلاس سه جانبه ايران، پاكستان و افغانستان بوده است كه در آينده اي نزديك عملي خواهد شد.
گفتني است وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان نيز در اين ديدار با رد برخي از اخبار در خصوص تبديل شدن افغانستان به قطب توليد حشيش گفت: اين مطلب صحت ندارد و مسئولان فعاليت هاي زيادي را در خصوص مبارزه با كشت حشيش انجام داده اند.
زرار احمد مقبل گفت: 27 ولايت افغانستان به كشت حشيش مشغول بودند كه با اقدام صورت گرفته اين رقم به سه ولايت تقليل يافت.
وي در ادامه گفت: در چهار سال اخير 40 درصد كشت خشخاش در افغانستان كاهش يافته است.
گفتني است وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان در حاشيه ديدار با رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از نمايشگاه پليس نيز ديدن كرد.

 



وسعت آتش سوزي هاي اخير جنگل هاي گلستان 2700 هكتار اعلام شد

مديركل منابع طبيعي گلستان اعلام كرد: بالغ بر 2هزار و700 هكتار از جنگلهاي استان در اين اواخر دچار آتش سوزي شد كه 99درصد آنها در عرصه هاي جنگلهاي طبيعي و پهن برگ رخ داده است.
«حميد سلامتي» شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه هاي جمعي كشور در سالن اجتماعات سازمان جهاد كشاورزي گلستان اظهار داشت: علاوه بر اين ميزان، 60 هكتار ديگر نيز از جنگلهاي استان كه از نوع سوزني برگان هستند دچار حريق شد كه خسارت آنها بيشتر بوده است.
وي افزود: در جنگلهاي پهن برگي كه دچار حريق شدند، درختان سالم و نهال ها باقي هستند و هيچ صدمه اي نديده اند و اين آتش سوزي ها در حد 12درصد از برگهاي سطح جنگل، درختان خشك، آفت زده، ريشه كن و افتاده در برگرفته و دود و آتش حاصل از عرصه ها ناشي از آتش سوزي برگ هاي سطحي بوده است.
سلامتي گفت: جنگلهاي پهن برگ قابليت احيا دارند و نياز به تجديد كشت و جنگل كاري در آنها نيست و در جنگلهاي سوزني برگ كه 60 هكتار آنها دچار حريق شده است بايد دوباره نهال كاشته شود.
وي گفت: عمده آتش سوزيها در شهرستان مينودشت، بخشي در كلاله و بندرت در شهرستانهاي ديگر استان و در حد نيم هكتار رخ داده است.وي افزود: در زمستان امسال درختاني از نوع پهن برگ كه بومي منطقه هستند، در اين جنگل كشت مي شود.

 



از 25 بهمن آغاز مي شود
يك هفته فرصت مجدد براي ثبت نام و ويرايش اطلاعات كنكوري ها

سازمان سنجش آموزش كشور براي آن دسته از داوطلبان كه موفق به ثبت نام كامل در كنكور 90 نشده اند يك هفته ديگر مهلت داد.
اين سازمان در اطلاعيه اي اعلام كرد: آن دسته از داوطلباني كه در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود در كنكور سراسري اقدام كرده اند، مي توانند از 25 بهمن تا دوم اسفند ماه سال جاري با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg اطلاعات ثبت نامي خود را مشاهده و در صورت لزوم نسبت به ويرايش اطلاعات خود براساس دستورالعمل اقدام كنند.
بنابراين گزارش همچنين، آن دسته از متقاضياني كه به هر دليل موفق به ثبت نام در آزمون سراسري سال 0139 نشده اند و يا در آزمون ثبت نام كرده لكن موفق به اعلام علاقمندي به دانشگاه پيام نور و مؤسسات غيرانتفاعي نشده يا علاقه مند به شركت در گروه هاي آزمايشي هنر يا زبان هاي خارجي بوده لكن علاقه مندي خود را در مرحله ثبت نام اعلام ننموده اند نيز مي توانند در تاريخ هاي اعلام شده فوق(52 بهمن الي دوم اسفند) به سايت سازمان مراجعه و با توجه به دستورالعمل مربوط حسب مورد اقدام به ثبت نام يا اعلام علاقه مندي به دانشگاه پيام نور و مؤسسات غيرانتفاعي و همچنين گروه آزمايشي هنر يا زبان هاي خارجي نمايند.اين سازمان در اطلاعيه خود تاكيد كرده است داوطلبان جهت هرگونه اصلاح غير از ورود به سايت سازمان از طريق اينترنت از قبيل مراجعه حضوري، ارسال درخواست پستي و يا الكترونيكي و حتي تماس تلفني خودداري كنند چون به هيچ عنوان از اينگونه مجاري مشكل شان حل نخواهد شد.

 



خيابان هاي تهران امروز خيس مي شود

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي كشور با اشاره به آغاز بارش باران در نوار غربي كشور گفت: امروز در تهران بارندگي تنها زمين را خيس مي كند و دماي هوا در تهران روز دوشنبه با كاهش محسوس مواجه مي شود.
پرويز رضازاده با تأكيد بر اينكه در نوار غربي بارش پراكنده باران شروع شده و امروز اين فعاليت به اوج خود مي رسد افزود: مناطق غربي كشور مانند ايلام و كرمانشاه در حال حاضر با بارش باران مواجه هستند و اين بارش همچنان ادامه دارد.
وي تأكيد كرد: روز شنبه در بخشهايي از شمال البرز به خصوص نواحي ساحلي درياي خزر بارش باران به شكل قابل توجهي افزايش مي يابد و اين بارش در روز يكشنبه محسوس تر است.
رضازاده به مناطق مركزي ايران اشاره كرد و گفت: تهران در روز شنبه با بارشي مواجه است كه تنها زمين را خيس مي كند اما براي روز يكشنبه مي توان كوهستانهاي شمال تهران را با پوششي از برف سفيد مشاهده كرد چرا كه فعاليت سامانه بارشي در ارتفاعات شمال قابل توجه است.
براساس نقشه هاي پيش يابي در 24 ساعت آينده در نوار غربي كشور، ابرناكي، بارندگي و وزش باد پيش بيني مي شود و در مناطق سردسير بارش به صورت برف و در نواحي جنوبي با رعد و برق همراه است.
سازمان هواشناسي اعلام كرد: در 24 ساعت آينده علاوه بر رعد و برق در مناطق جنوبي در اواخر وقت گستره بارشها به تدريج به برخي مناطق جنوب، دامنه هاي مركزي زاگرس و دامنه هاي جنوب البرز نيز كشيده مي شود.
همچنين در گزارش روزانه سازمان هواشناسي آمده كه بارش در غرب كشور در 24 ساعت آينده از شدت بيشتري به نسبت ديگر مناطق برخوردار است و روز شنبه در حالي كه در جنوب غرب و به تدريج غرب كشور از مقدار ابرها كاسته مي شود با نفوذ زبانه هاي پر فشار در نوار شمالي كشور بر شدت بارشها در سواحل شمالي كشور افزوده مي شود.
به گزارش مهر، دماي هوا نيز در نوار غربي و شمالي كشور كاهش محسوسي داشته و اين سامانه روز يكشنبه در سواحل شمالي و برخي مناطق شمال شرق فعال بوده و اوايل وقت روز دوشنبه به تدريج از شمال شرق كشور خارج مي شود.

 



بخشدار مركزي آمل خبر داد
آتش سوزي دوباره در بخشي از جنگل هاي آمل

بخشدار مركزي شهرستان آمل از وقوع دوباره آتش سوزي جنگل هاي اين شهرستان در منطقه جنگلي «زائرسرلهاش» بخش مركزي از بامداد روز جمعه خبر داد.
«يحيي عسگري پور» به ايرنا گفت: هنوز از مساحت منطقه دچار حريق اطلاعات دقيقي در دست نيست اما نيروهاي منابع طبيعي، آتش نشاني، هلال احمر، گروههاي كوهنوردي و نيروهاي محلي براي مهار آتش به منطقه اعزام شدند.
وي افزود: علت حادثه در دست بررسي است و خشك بودن برگ درختان و ميزان كم رطوبت موجب گسترش اين آتش سوزي شده است.
بخشدار مركزي آمل افزود: متاسفانه صعب العبور و صخره اي بودن منطقه جنگلي لهاش، اطفاي حريق براي نيروهاي امدادي را با مشكل مواجه كرده است.
گفتني است در حوزه استحفاظي شهرستان آمل حدود 295 هزار هكتار جنگل و مرتع وجود دارد.

 



از سوي دادگاه ويژه روحانيت صادر شد
محكوميت تعدادي از نزديكان سيدعلي محمد دستغيب به حبس

دادگاه ويژه روحانيت تعدادي از نزديكان سيدعلي محمد دستغيب را به نفي بلد، حبس و محروميت از فعاليت هاي فرهنگي محكوم كرد.
به گزارش ايرنا يكي از مسئولان پايگاه فرهنگي مسجد قبا، يكي از فعالان فرهنگي در اين مسجد و يكي از مسئولان دفتر علي محمد دستغيب نيز محكوم به دو سال حبس تعزيزي، چهار سال نفي بلد و 10 سال ممنوعيت از فعاليت فرهنگي شدند.
اين افراد به اتهام اخلال در نظم عمومي و ايجاد آتش سوزي در مسجد قبا با حكم دادگاه ويژه روحانيت دستگير شده بودند.
غائله مسجد قبا مربوط به راهپيمايي روز قدس امسال (12 شهريور 89) است كه طي آن برخي راهپيمايان با هواداران سيدعلي محمد دستغيب عضو مجلس خبرگان رهبري در مسجد ياد شده درگير شدند.
گفتني است كه احكام دادگاه ويژه روحانيت محدود به هواداران علي محمد دستغيب نبوده و برخي افراد معترض به اقدامات و سخنان ناصواب وي نيز جزو محكومان هستند.

 



سرنوشت تاسف بار ببر سيبري در باغ وحش ارم

با گذشت 8 ماه و يك هفته از ورود دو ببر «آمور» به باغ وحش تهران و در حالي كه قرار بود حداكثر ظرف يكماه اين ببرها به پناهگاه حيات وحش ميانكاله منتقل شوند، به علت تحقق نيافتن اين امر، تامين بودجه مورد نياز و شيوع يك بيماري همه گير، ببر نر روز پنج شنبه تلف شد.
اين ببرها كه پس از 52سال، با تاكيد رئيس سازمان حفاظت محيط زيست براي احياي نسل ببر مازندران با موافقت نخست وزير روسيه علي رغم فشارهاي رسانه اي و گروه هاي مردمي اين كشور به ايران منتقل شدند، قرار بود حداكثر يكماه تا آماده شدن زيستگاه خود در ميانكاله مازندران در باغ وحش تهران نگهداري شوند.
بنا بر اظهارات دامپزشكان، بر اثر يك بيماري همه گير در باغ وحش تهران طي چند روز گذشته حداقل 2 قلاده شير بر اثر يك بيماري تنفسي كه منجر به خونريزي از بيني مي شود، تلف شدند.
گزارش هاي دريافتي حاكيست وضعيت ساير شيرهاي باغ وحش تهران نيز وخيم است اما هنوز علت اين بيماري و راه مقابله با آن مشخص نشده است.
آنطوري كه دكتر محمدباقر صدوق، معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست گفته است بررسي هاي اوليه نشان مي دهد علت مرگ اين ببر شيوع بيماري «مشمشه» در باغ وحش ارم تهران بوده است.
اما پلنگ هاي ايراني كه در زمان ورود ببرهاي روسي با يك هواپيماي اختصاصي روسي به مركز تحقيقات «سوچي» منتقل شدند در سلامت كامل به سر مي برند.
مهندس ضيائي، مدير پروژه احياي ببر ايراني پيشتر به ايسنا گفته بود كه نقشه ها و طراحي محل جديد انتقال ببرها به ميانكاله صورت گرفته اما به دليل تامين نشدن اعتبار مورد نياز اين پروژه همچنان متوقف است.
براساس اطلاعات پايگاه اطلاع رساني سازمان دامپزشكي كشور مشمشه يكي از بيماري هاي باكتريايي مسري خطرناك است كه اغلب سبب ابتلا تك سمي ها مي گردد. اين بيماري به شدت كشنده مي باشد.
گوشتخواراني همانند شير ممكن است با خوردن گوشت آلوده به اين بيماري آلوده شوند.

 



رويدادهاي خارجي

57 روزنامه نگار در سال 2010 كشته شدند

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود اعلام كرد كه 57 روزنامه نگار طي سال 2010 در خشونت هاي نقاط مختلف جهان كشته شده اند.
به گزارش شبكه الجزيره، سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام كرد كه 57 روزنامه نگار در سال 2010 در نقاط مختلف جهان در هنگام خبررساني جان خود را از دست داده اند.
اين سازمان در بيانيه اي كه همزمان با سال نو ميلادي منتشر كرده تأكيد كرد كه تعداد روزنامه نگاران كشته شده نسبت به سال قبل 19 مورد كمتر شده است ولي تعداد افراد ربوده شده شاهد افزايش بوده است.
اين سازمان در ادامه خبر داد كه بيشترين آمار كشته شدگان روزنامه نگار در پاكستان بوده است، بنابراين گزارش 11 روزنامه نگار در حوادث اين كشور به قتل رسيده اند.
گزارشگران بدون مرز اعلام كرد كه عراق و مكزيك در اين ليست پس از پاكستان قرار دارند.
همچنين در سال گذشته ربودن روزنامه نگاران افزايش چشم گيري را نسبت به سال گذشته داشته است به طوري كه تنها در سال گذشته 51 روزنامه نگار در نقاط مختلف جهان ربوده شده اند.
همچنين اين گزارش مي افزايد 1374 روزنامه نگار در سرتاسر جهان مورد تهديد و حمله قرار گرفته اند.

 



فرمانده انتظامي يزد خبر داد
كشف 51 كيلوگرم كراك در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان يزد از كشف 51 كيلوگرم هروئين فشرده (كراك)، 6كيلوگرم حشيش و 30كيلوگرم ترياك در يزد خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرتيپ علي اكبريان افزود: اين مواد مخدر از يك دستگاه خودرو وانت پيكان كه از جيرفت عازم تهران بود كشف شد.
وي ادامه داد: راننده خودرو به نام خدامراد با سرنشيني يك نفر به نام فاطمه مواد مخدر را به طرز ماهرانه اي داخل خودرو جاسازي كرده بودند كه با تيزهوشي ماموران ايستگاه شهيد مدني يزد كشف و هر دو دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان يزد افزود: ماموران ايستگاه شهيد مدني يزد همچنين در دو عمليات ديگر از يك دستگاه تريلر و كاميون كه از بندرعباس عازم تهران بودند، مقدار 232 كيلوگرم ترياك معادل 221 بسته و 6 كيلوگرم حشيش معادل 6 بسته كه به طرز ماهرانه اي درون خودروها جاسازي شده بود كشف و ضبط و در اين راستا 2 نفر را دستگير كردند.

 



ماه، فردا به ملاقات عطارد مي رود

سياره عطارد روز يكشنبه 12دي ماه به نزديكترين فاصله خود با ماه مي رسد.
به گزارش مهر، در ساعت 18و29دقيقه روز يكشنبه 12دي ماه، ماه به نزديكترين فاصله خود با سياره عطارد مي رسد.
عطارد يا تير، نزديكترين سياره به خورشيد است. از اين رو دماي آن در روز به 400 درجه سانتيگراد مي رسد. عطارد جو ندارد و نمي تواند گرما را نگه دارد؛ از اين رو دماي شب و روز آن تفاوت زيادي با هم دارند.
عطارد نزديكترين سياره به خورشيد و نيز كوچكترين سياره خاكي است. هر سال در حدود سه بار به عنوان ستاره درخشان شامگاهي در نزديكي افق غروب خورشيد و نيز به عنوان يك ستاره صبحگاهي ظاهر مي شود. در مواقعي عطارد در درخشندگي شبيه زحل مي شود اما معمولا به واسطه درخشندگي همسايه اش خورشيد، ناپديد مي شود.
پديده مقارنه در ساعت 18 و 29دقيقه با زاويه جدايي 7 درجه رخ خواهد داد.

 



قطار بندرعباس - بافق برقي مي شود

يزد - خبرنگار كيهان:
مرحله مطالعه اجراي طرح قطار سريع السير برقي محور بندرعباس- بافق آغاز شد.
فرماندار بافق با اعلام اين خبر گفت: طول اين خط 800 كيلومتر است كه با راه اندازي قطار برقي، زمان طي اين مسير از 9 ساعت به 4 ساعت كاهش مي يابد.
ذبيح ا... خواجه اي افزود: همچنين مرحله احداث دو خطه شدن اين مسير تا دو ماه آينده به پايان مي رسد.به گفته وي در سفر رهبر معظم انقلاب به اين شهرستان 101 مصوبه به تصويب رسيد كه صدردرصد طرح ها، اجرايي و پايان يافته است.
فرماندار بافق خاطرنشان كرد: اين شهرستان فاقد گاز شهري است، كه جهت انتقال خط لوله گاز به اين شهر اعتباري معادل 80 ميليارد تومان را طلب مي كند.
خواجه اي اظهار داشت: مبلغ 14 ميليارد تومان اوليه اين طرح بايد توسط وزارت صنايع تامين شود كه تاكنون محقق نشده است.
وي در ادامه گفت: طرح مطالعاتي بزرگراه جاده يزد - بافق به طول 110 كيلومتر با همت استاندار يزد و اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب آغاز و در حال احداث مي باشد كه به اعتبارات بيشتري نيازمند است.
فرماندار بافق همچنين از احداث 284 واحد مسكن مهر در اين شهرستان خبر داد.

 



عدم حمايت بانك ها از واگن سازان داخلي

مديرعامل شركت واگن پارس با بيان اين كه واگن ملي پائيز سال آينده وارد شبكه ريلي كشور مي شود، از عدم همكاري بانك ها با واگن سازان انتقاد كرد و گفت: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها سرمايه را به سمت صنعت ريلي سوق مي دهد.
بابك احمدي در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين كه واگن ملي توسط تيم طراحي مهندسي اين شركت عملياتي مي شود، اظهار داشت: اميدواريم نمونه اوليه اين واگن را پائيز سال 1390 ارائه دهيم.وي با بيان اين كه پروژه ساخت واگن ملي در مرحله طراحي و نمونه سازي مستقل است، تصريح كرد: البته ممكن است در مرحله توليد تجاري، از واگن سازان ديگري نيز كمك بگيريم.
احمدي خاطرنشان كرد: مالكيت معنوي اين طرح متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران است كه مي تواند آن را در اختيار بقيه واگن سازان قرار داد.
وي در خصوص واردات واگن هاي چيني، تصريح كرد: اگر مصوبه هيئت وزيران درباره حمايت از حمل و نقل ريلي ابلاغ شود، توليدات واگن سازان داخلي در اولويت سفارش بهره برداران قرار مي گيرد.
مديرعامل واگن پارس با اشاره به اين كه تا اين لحظه اظهارنظر در راستاي برآورد ميزان افزايش هزينه هاي ناشي از آزادسازي قيمت حامل هاي انرژي زود است، تصريح كرد: به هرحال هزينه برق و گاز در راستاي آزادسازي قيمت ها افزايش خواهد يافت و اگر قرار بر افزايش حجم حقوق و دستمزد باشد، دولت بايد از صنايع حمايت كند زيرا در غير اين صورت در حمايت از صنايع خلأ ايجاد شده و ممكن است صنايع آسيب ببينند.
احمدي با اشاره به نارسايي هاي حمايت سيستم بانكي از واگن سازان داخلي، توضيح داد: واگن سازان داخلي كماكان به دليل عدم حمايت و همكاري بانك ها با اين صنايع، گله مند هستند و اين بي اعتمادي به واگن سازي از سوي بانك ها وجود دارد.مديرعامل واگن پارس با اشاره به اين كه نوسازي صنايع با حمايت بانكي محقق مي شود، اظهار داشت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در فاز اول قصد داريم تعهدات خود را انجام دهيم و پس از رسيدن به ثبات كافي، به فكر نوسازي صنايع خود خواهيم بود.

 



تلخ و شيرين هاي سال 2010

ميليون ها نفر روز جمعه آغاز سال 2011 را در نقاط مختلف جهان جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، ساكنان جزيره كوچك كريباتي در اقيانوس آرام، جزء نخستين كساني بودند كه با طلوع آفتاب، نخستين ورق دفتر سال جديد را آغاز كردند.
ساكنان اين جزيره كه تعداد آنها به شش هزار نفر مي رسد، با حضور در كليساها، آغاز سال جديد ميلادي را جشن گرفتند و به پايكوبي پرداختند.اين در حالي است كه سال 2011 زماني آغاز شده است كه برف و يخبندان و سرما و سيلاب بسياري از كشورهاي مسيحي را فرا گرفته است و در استراليا دولت مجبور به تخليه هزاران نفر در استان كوزيلند كه گرفتار سيلاب شده اند، گرديد.بارش برف سنگين، كمبود سوخت، رياضت اقتصادي، تظاهرات ضد دولتي و... در چند روز اخير، نشان داد كه سال 2011 همچنان بار مشكلات را نه تنها كم تر نخواهد كرد، بلكه، بر تنگناها خواهد افزود.تماشاي آتش بازي در هنگ كنگ ، گوش فرا دادن به زنگ ساعت بيگ بن،اجتماع در مقابل دروازه «براند بورگ» در آلمان و شانزه ليزه فرانسه، از جمله دل خوش خنك هايي است كه مردم گرفتار مشكل در سال 2011 به آن دل بسته اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14