(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 دی 1389- شماره 19828

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دستمال هايي كه خواهند سوخت ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ماشين ! (گفت و شنود)
دادستان تهران : سران فتنه شرط نگذارند محاكمه قطعي است
وزير اطلاعات: سران فتنه در حال نشان دادن ذات حقيقي خود هستند
منفور ملت و مضحكه اپوزيسيون عاقبت دودوزه بازي خاتمي (خبر ويژه)
68درصد كاربران سايت حامي موسوي خود را بي دين و بي خدا مي دانند (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: جنبش سبز خاطره اي مرده و پژمرده است (خبر ويژه)
30 سال روابط رازآلود انگليس با طالبان (خبر ويژه)
سواري گرفتن BBC از درازگوش جرس (خبر ويژه)



دستمال هايي كه خواهند سوخت ! (يادداشت روز)

اكنون ديگر همه از جريان فتنه 88 به مثابه نوعي «عبرت» حرف مي زنند. كاركرد عبرت آموزي تاريخ، كاركردي اساسا ناظر به آينده است، يعني از گذشته مي آموزيم كه در آينده چگونه عمل كنيم و اگر به گذشته دسترسي نداشته باشيم يا در آن چنانكه بايد تامل نكنيم، تشخيص و تصميم درست درباره حوادث آينده اغلب بسيار دشوار خواهد بود. علاوه بر اين، عبرت ها نوعي ويژگي شناخت شناسانه هم دارند يعني اطلاعاتي در اختيار ما مي گذارند در اين باره كه به طور تاريخي پرتگاه ها و محل هاي سقوط در كدام بخش از حيات فرد و جامعه تعبيه شده است. اين اطلاعات، بسيار گرانبهاست چرا كه به دست آوردن آنها از هيچ روش ديگري امكانپذير نيست و وقتي به كار گرفته شود بدون خطا، درست و دقيق عمل خواهد كرد.
«عبرت» بودن فتنه 88 به اين معناست كه مجموعه حوادثي كه ما نام آنها را فتنه مي گذاريم، به لحاظ تاريخي امكان تكرار مجدد دارد. ولو اينكه بازيگران و بازي گردانان فتنه 88 همه از صحنه خارج شوند، دشمن بازي ها و بازي گراني ديگر را به صحنه مي آورد و فتنه هايي جديد علم خواهد شد كه احتمال هم اين است كه همان بازيگران و سناريونويسان، بازي هايي جديد طراحي كنند و خويش را در جامه اي ديگر بپوشانند تا بتوانند از مسيري متفاوت به اهداف پيشين برسند. درس آموختن از فتنه 88 در واقع امكاني است براي جلوگيري از وقوع فتنه هاي جديد يا اگر فتنه اي رخ داد، به حداقل رساندن تعداد ريزش ها و مقدار هزينه ها. همه آنچه در اين ماه ها از آن به عنوان بصيرت ياد شده را مي توان در همين يك جمله خلاصه كرد. حفظ كردن و به خاطر سپردن تاريخ فتنه 88 بي آنكه درس هايي كاربردي و دقيق از آن آموخته شود، و معيارهايي براي مبارزه موثر با هرگونه فتنه آينده در اختيار ما بگذارد، به هيچ كار نمي آيد.
در حالي كه هنوز فاصله چنداني از ايام فتنه نگرفته ايم و رنج آنچه در آن روزهاي سخت گذشت هنوز از دل و جان بسياري از اهل ايمان بيرون نرفته است، يك «پروژه بازسازي» كليد خورده است. اين پروژه، كه اين بار ديگر بدون هيچ ابهام و ترديد سررشته آن جايي در خارج از ايران قرار دارد، تلاش مي كند «گفتمان ضد فتنه» و «بصيرت محور» فعلي در صحنه سياسي كشور را به حاشيه ببرد و آرام آرام از جان و رمق آن كم كند. كليد خوردن اين پروژه قبل از هر چيز محصول آخرين برآورد راهبردي است كه پدرخوانده هاي خارجي فتنه 88 از وضع و حال آنها انجام داده اند. اين برآورد -كه مستندات مربوط به آن مفصل است- نتيجه گرفته است كه جريان فتنه اكنون دچار 4 بحران اساسي و حاد است كه آن را به يك «مرده سياسي» تبديل كرده و دورنماي حل اين بحران ها هم بسيار تاريك و مبهم است. خلاصه اين بحران ها چنين است:
1- طرف خارجي عقيده دارد جريان فتنه اكنون كاملا فاقد بدنه اجتماعي است و آن بخش از ضدانقلاب كه تلاش مي كند خود را به عنوان بخش اجتماعي فتنه جا بزند، در واقع تلفيقي از گروه هاي بي ريشه است كه اولا به لحاظ تعداد بسيار قليلند، ثانيا به لحاظ ايدئولوژيك اساسا جايي خارج از گفتمان اسلام و انقلاب به عنوان گفتمان عمومي مردم ايران تعريف مي شوند و ثالثا قدرت عمل و توان بازي سازي، سياسي، اجتماعي و امنيتي آنها بسيار محدود و عملا غير قابل اعتناست. نكته جالب اين است كه غربي ها ظاهرا به اين جمع بندي رسيده اند كه همين عده معدود هم توان تحرك خود را از دست داده و ناپرهيزي هاي سال 88 شبكه و تاكتيك هاي اجرايي آنها را سوزانده است. مهم ترين شاهد براي اين موضوع هنگامي نمايان شد كه اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در ايران نه فقط هيچ اعتراضي برنيانگيخت، بلكه جلوي چشم هاي خيره دشمن خارجي و فتنه گران داخلي تبديل به صحنه اي براي نمايش اعتماد مردم به نظام و قدرت همبستگي اجتماعي موجود در كشور شد. كارنگي ديروز در گزارشي نوشت كه اگر هدفمندي يارانه ها مردم ايران را به تحرك وانداشته، بيانيه هاي موسوي و كروبي براي آنها ارزش مسخره كردن هم نخواهد داشت!
2- بحران دوم فتنه گران از ديد آمريكايي ها اكنون اين است كه اين جريان فاقد هرگونه دستاورد سياسي است. هيچ كدام از پروژه هاي مد نظر آن به نتيجه نرسيده و اميدي هم نيست كه بتواند موفقيتي هرچند نصفه و نيمه در صحنه سياست داخلي ايران به دست بياورد. جريان فتنه از هدف گذاري هايي بزرگ و توهم بار مانند ابطال انتخابات، تغيير ساز و كار برگزاري انتخابات و امثال آن شروع كرد، در ميانه راه به پروژه وحدت ملي شيفت داد كه هدفي جز احياي سياسي اين جريان بدون پرداخت هرگونه هزينه نداشت و اكنون هم به مرحله اي رسيده كه جز ناله كردن روي صفحات وب كار بيشتري از آن ساخته نيست. آمريكايي ها اكنون فهميده اند جرياني كه در تعريف اهداف سياسي براي خود، به توان و بنيه اش توجه نمي كند، معلوم است كه جايي در ميانه راه، زير باري كه برداشته له خواهد شد.
3- بحران بعدي فتنه گران اين است كه تمامي تكيه گاه هاي سياسي خود درون نظام را كه چند ماه اول كمك هاي فراوان به آنها كرد از دست داده اند. آمريكايي ها در همان يكي دو ماه اول بعد از آغاز فتنه گفتند كه به اين حركت اميدوارند چون براي اولين بار مي بينند كه تكيه گاه هايي نيرومند درون حاكميت دارد. ولو در آن مقطع چيزي وجود داشت، حالا ديگر دشمن هم فهميده است كه بسط اقتدار سياسي رهبري جايي براي غير باقي نگذاشته و جامعه هم نسبت به هر گونه نداي مخالف يا مسئله دار با اين خط اصيل، بسيار سخت تر و آشتي ناپذيرتر از گذشته واكنش نشان مي دهد. مهم ترين علتي هم كه باعث شد پراكندگي مقطعي خواص به سرعت از ميان برود اين بود كه جريان فتنه با سر در آغوش ضد انقلاب شيرجه رفت و به فاصله كمتر از 6 ماه سر از فاجعه اي چون اهانت به سيدالشهدا (ع) درآورد كه هيچ كس را ياراي توجيه آن نبود، چه رسد به حمايت و پشتيباني كه ديگر محال مي نمود. برداشته شدن مرزهاي فتنه گران با آمريكا، اسرائيل، نفاق، ضد انقلاب و... هرگونه حمايت درون سيستمي از آنها را منتفي كرد و فضايي بوجود آورد كه در آن جز مطالبه مرزبندي و بعد هم برخورد، هر مطالبه ديگري از جانب كساني كه نام خود را خواص گذشته اند، به آبروريزي منجر مي شد.
4- و بحران آخر، به هم ريختگي دروني بسيار حاد و علاج ناپذير اين جريان است. بهترين تشبيه شايد اين باشد كه بگوييم در مجلس ختم مرحوم فتنه، بستگان و آشنايان اكنون به جان هم افتاده اند و از هيچ فرصتي براي متهم كردن يكديگر صرف نظر نمي كنند. يكي مي گويد كه فلاني سياست را زنانه كرده و همه اختيارش را به كسي سپرده كه از اداره امورات خودش عاجز است! ديگري بقيه را متهم مي كند كه كم آورده اند و در حال خيانت به اهداف جنبش هستند! سومي خشمگين است كه اگر مسابقه اي براي التماس به نظام وجود دارد چرا او جامانده است! و همينطور تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل. تحت اين شرايط ناظر خارجي دريافته است كه بعيد است كسي از اين مجلس ترحيم جان سالم به در ببرد و به همين دليل به اين فكر مي كند كه گاه بهترين استفاده از يك دستمال آلوده و مصرف شده- در شرايطي كه كار ديگري از دست هيچ كس ساخته نيست- اين باشد كه آن را به آتش بكشد شايد از شعله اين آتش، آسيبي به صاحب خانه برسد و اين مي شود بمب گذاري، عمليات تروريستي و ...
فتنه هاي 88 كشور را واكسينه كرده است. اكنون همگان مي دانند كه بايد مواظب چه كساني باشند و دست هاي آلوده از كدام آستين بيرون خواهد آمد. دست ها رو شده و پروژه ها سوخته است. آمريكايي ها هم دريافته اند كه براي به راه انداختن يك بازي جديد امكانات چنداني در اختيار ندارند ضمن اينكه خسارت ناشي از سوختن و نفله شدن سربازان و مواجب بگيران و متلاشي شدن همه شبكه هاي تو در تو در داخل ايران را هم بايد يك جوري علاج كنند. بدتر و خطرناك تر از همه براي آمريكايي ها كينه، خشم و نفرتي است كه در جان مردم ايران افتاده و اراده دستجمعي كه براي انتقام كشيدن از هر چه بوي آمريكا مي دهد، بوجود آمده است. احتمالا فكرش را هم نمي كردند كه قضيه به اينجاها ختم شود. بنا بود جنبش اجتماعي شود نه اينكه نيروهاي اجتماعي به طور فراگير به جان سركردگان جنبش بيفتند و در اين كار حتي دستگاه هاي مسئول از آنها جا بمانند. بله، يك پروژه براي بازسازي فتنه وجود دارد، ولي ظاهرا اين ذهن منهدم شده استراتژيست هاي آمريكايي است كه ابتدا بايد بازسازي شود!
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤فتنه گران و سران فتنه به دليل اينكه با ولايت فقيه مشكل داشتند به اين روز سياه افتاده اند. كساني كه در راس كار هستند توجه داشته باشند كه چنانچه بخواهند در مقابل ولايت زاويه ايجاد كنند اگر هم بهترين خدمات را كرده باشند طرد خواهند شد و مورد تنفر ملت قرار مي گيرند.
1136---0915
¤با شجاعتي كه در آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري سراغ داريم حق اين است همين دولت اقدام به قطع رابطه با كشور انگليس بكند. با اين كار قدم بزرگي در ظلم ستيزي برداشته ايم.
6650---0914
¤امروز هر وطن پرست آزاده اي به قطع رابطه با شيطان بزرگ و شيطان كوچك يعني آمريكا و انگليس افتخار مي كند. منتظر اقدام انقلابي مسئولين هستيم.
4373---0913
¤ نشست برخي نمايندگان اقليت مجلس با يكي از سران فتنه كه همنشين با جورج سوروس مي باشد و مخالفت سه تن از همراهان اين فتنه گر كه در شوراي شهر نفوذ دارند با نامگذاري يكي از ميادين به نام 9 دي يا ميدان بصيرت نشان از كينه و بغضي است كه اين بي بصيرتان از مردم دارند. عناد و لجبازي كه در مقابل خواست مردم پيدا كرده اند آنها را به قهقرا خواهد برد. اين جماعت بدانند كه بساط آنها به صورت كامل جمع شده و مردم اجازه هرگونه نفوذ و مداخله اين نامحرمان را به نظام اسلامي نخواهند داد.
محمودي
¤در خبرها بود كه قرار است از يك مربي انگليسي براي تيم ملي استفاده شود. شايسته نيست در زماني كه موضع قطع يا كاهش رابطه با انگليس مطرح است آنها را از پنجره ديگري وارد كشور كنيم.
3616---0912
¤از اينكه هم مسئولين و هم مردم در زنده نگه داشتن ياد شهداي فتنه 88 كوتاهي مي كنيم ناراحت و گله مند هستم. اي كاش مي دانستيد منافقين براي كشته هاي خود در خرابكاريها چه جولاني مي دهند.
6517---0913
¤يادداشت روز چهارشنبه 8 دي 89 را مطالعه كردم. خداوند نگهدار مدير مسئول كيهان باشد. هر روز قلمشان نيكوتر از گذشته بنگارد.
3984---0912
¤از وزير آموزش و پرورش تقاضا مي كنم كه مشكل استخدامي 15 نفر از معلمان جديدالاستخدام استان لرستان را كه فرزندان شهدا و جانبازان مي باشند و دوره هاي آموزش خود را گذرانده اند برطرف كنند.
منصور سليمان-خرم آباد
¤فرزندم دانشجو است. هر هفته براي خريد بليط قطار به شركت در خيابان ولي عصر مراجعه مي كنم. اين بار 1500 تومان اضافه تر از گذشته دريافت كرد. وقتي علت را با استناد به ابلاغيه دولت مبني بر گران نشدن حمل و نقل بين شهري جويا شدم پاسخي نداشتند بدهند اما پول اضافه را از بنده دريافت كرد.
ايرج ابوحمزه
¤ براي اينكه مهاجرت معكوس اتفاق بيفتد پيشنهاد بنده اين است كه دولت در شهرهاي كوچك مهاجرپذير به هر سرپرست خانوار حدود 100 متر زمين مسكوني واگذار كند. با عملي شدن اين طرح بسياري از مشكلات كلان شهرها خودبخود حل خواهد شد.
ايراني
¤ مگر بزرگان ما نفرمودند ورزش هدف نيست پس چرا مسئولين با هدف قرار دادن ورزش فوتبال صدها ميليون تومان هزينه يك فوتباليست در مركز مي كنند. آخر سر هم در يك پارتي شبانه توسط نيروي انتظامي دستگير مي شود!
5617---0913
¤ با اعلام قيمت هاي جديد نان مشاهده مي شود كه بعضي از نانوايي هاي سنگك هر عدد نان را با وزن 500 گرم عرضه نمي كنند. معمولاً بين 400 تا 420 گرم مي باشد. اين تخلف را بارها با مراجع ذي ربط در ميان گذاشته ام ولي ترتيب اثر نمي دهند. لطفاً اطلاع رساني كنيد.
عزيزي
¤ در تاريخ 7/10/89 براي خريد خودرو به نمايندگي ايران خودرو مراجعه كردم و با كمال تعجب نه تنها قيمت خودرو ارزان نشده بود بلكه بر قيمت وانت نيز اضافه نموده بودند. مسئولين ايران خودرو چه پاسخي دارند؟
0539---0911
¤ در سال 86 با مشكلات فراوان يك ميليون پول تهيه كرديم براي مسكن مهر در شهرستان تكاب ولي با گذشت سه سال نصف پول ما را پس دادند و مي گويند طرح شكست خورده است و هيچكس نيز پاسخگو نيست، از رياست محترم جمهوري و وزير مسكن درخواست مي كنيم به اين مشكل رسيدگي نمايند.
عابدي از تكاب
پاسخ روابط عمومي بانك ملي ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه 25/7/89 به آگاهي مي رساند: «در حال حاضر در محله شادآباد، شعب شادآباد و بازار آهن غرب تهران فعاليت مي كنند. جهت مزيد اطلاع گسترش شبكه بانكي صرفا در چارچوب ضوابط و سياست هاي كلي بانك مركزي جمهور ي اسلامي ايران و محدوديت هاي تعريف شده امكان پذير است.»

 



ماشين ! (گفت و شنود)

گفت: يك سايت همسو با سايت جرس فاش كرد كه وزارت خارجه انگليس تصميم گرفته انعكاس برخي از اخبار و گزارش ها را از «بي بي سي» به سايت جرس منتقل كند.
گفتم: چرا؟! كدام بخش از اخبار و گزارش ها را؟!
گفت: اين سايت مي نويسد؛ انتشار برخي گزارش ها درباره ايران به اعتبار بي بي سي شديدا لطمه زده و قرار است اين نوع اخبار و گزارش ها را سايت جرس منتشر كند تا اعتبار بي بي سي آسيب بيشتري نبيند.
گفتم: حيوونكي اين بهاءالله مهاجراني چند تا ليوان شير خر خورده حالا بايد تا آخر عمر كولي بدهد و اين و آن سوارش بشوند.
گفت: راستي خبر داري كه بعد از دومين سفر كديور به اسرائيل، مديريت مهاجراني برعهده كديور است.
گفتم: پس بگو چي شده؟!
گفت: چي شده؟!
گفتم: يارو كه يك عمر با ماشين هاي سواري كه فرمانشان سمت چپ است رانندگي كرده بود وارد انگليس شد و اجباراً با اتوموبيل هاي انگليسي كه فرمانشان سمت راست است رانندگي مي كرد. ازش پرسيدند، در رانندگي با اين ماشين ها مشكلي نداري؟ گفت؛ نه! فقط وقتي مي خوام به بيرون تف كنم مي افتد تو صورت بغل دستي ام!

 



در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تاكيد شد
دادستان تهران : سران فتنه شرط نگذارند محاكمه قطعي است

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به شرط و شروط گذاري برخي سران فتنه گفت: اين نظام اسلامي است كه براي فتنه گران شرط مي گذارد و اولين شرط، محاكمه آن هاست.
عباس جعفري دولت آبادي طي سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با تشريح ابعاد مختلف فتنه و توطئه هاي سال 88 اظهار داشت: مردم بايد بدانند كه آمريكا و رژيم صهيونيستي در عقبه اين فتنه بزرگ قرار دارند و بايد طوري عمل كنيم كه مجالي براي رشد فتنه به دست نيايد و بلكه محاكمه سران فتنه تير خلاص به سوي آنها باشد.
دولت آبادي گفت: برخي از سران فتنه براي جمهوري اسلامي شرط و شروط مي گذارند. بهتر است كه اين افراد از خواب بيدار شوند و حرف هاي يك سال پيش عده اي را بلغور نكنند. اين نظام اسلامي است كه براي آن ها شرط مي گذارد و شرط اول نيز محاكمه آن هاست. چطور پس از اين همه فتنه گري و توطئه براي نظام شرط مي گذارند و طلبكار هستند؟
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تاريخ نويسان پيشنهاد داد كه سال 1388 را به عنوان يكي از مهمترين سال هاي بعد از انقلاب براي نسل هاي بعدي روايت كنند چرا كه اين سال پر از فتنه و توطئه بود.
دادستان تهران ، آمريكا را شيطان بزرگ فساد و تباهي دانست و گفت: قبل از انقلاب آمريكا با نگهداري رژيم شاه و سركوب مسلمانان و مبارزين سعي كرد مانع از پيروزي انقلاب شود.
وي با يادآوري توطئه ها و دسيسه هاي مختلف آمريكا از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون افزود: معاندين دست نشانده آمريكايي ها هستند، آنها طرح براندازي نظام را از همان ابتداي پيروزي انقلاب در دستور كار خود داشتند.
جعفري دولت آبادي با اشاره به تشكيل دو دولت سازندگي و اصلاحات اظهار داشت: تشكيل اين دو دولت براي پيگيري و تئوريزه كردن ارزش ها و بازسازي دمكراسي بود و آنان فكر مي كردند كه با گفتمان رفاه و آزادي گري مي توانند ارزش هاي انقلاب را كمرنگ كنند، خوشبختانه اين سال هاي سخت براي دينداران و حزب الهي ها سپري شد.
جعفري دولت آبادي با يادآوري فتنه ها و توطئه هايي كه در سال1388 بعد از مشخص شدن نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري رخ داد، گفت: كساني كه تاريخ انقلاب ايران را مي نويسند بايد سال 88 را به عنوان يكي از سال هاي مهم و سرنوشت ساز براي انقلاب روايت كنند.
وي تاكيد كرد فتنه گران با مرور تجربه هاي 30 ساله خود، پيچيده ترين فتنه ها را در لواي حرف زيباي جمهوريت نظام و تقلب در انتخابات مطرح كردند.
دادستان تهران با اشاره به حضور 40 ميليوني مردم ايران در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري افزود: بزرگترين حادثه تاريخي در ايران رخ داد زيرا مشاركت 40 ميليوني ملت، مشت محكمي بر دهان دشمنان انقلاب كوبيد.
وي با يادآوري مشاركت تاريخي مردم در انتخابات سال 88 خاطرنشان كرد: فتنه گران ناكام در اين انتخابات با اقدامات ناشايست خود متاسفانه اين شيريني را بر كام ملت تلخ كردند و با همان شيوه سابق (طرح براندازي نظام) اما با شكل ديگري به ميدان آمدند.
دادستان تهران با يادآوري شيوه هاي مختلف تبليغاتي دشمنان نظام و تاييد و يا سكوت سران فتنه در قبال آن، اظهار داشت: فتنه گران آن قدر بر طبل تقلب كوبيدند و شرايط به گونه اي شد كه بسياري از مردم در آغاز تصور مي كردند كه واقعا تقلبي صورت گرفته است.
وي با اشاره به روشنگري و تبيين واقعيت ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه (29خرداد 88)، گفت: با روشنگري حضرت آيت الله خامنه اي فتنه گران متوجه شدند كه دستشان رو شده و در اين زمان طرح لشكركشي به خيابان ها را مطرح و اجرا كردند.
جعفري دولت آبادي به يادآوري توصيه هاي مكرر نظام براي بازگشت سران فتنه از مسير غلط و خطرناكي كه در پيش گرفته بودند، گفت: آنها به فكر باز شدن دانشگاه ها بودند تا بتوانند از مناسبت هايي مانند 13 آبان و 16 آذر هر روز ذهن مردم و مسئولان نظام را به خود مشغول كنند.
وي افزود: آنها فكر مي كردند با اين تظاهرات خياباني، نظام و اسطوره عدالت خسته مي شود و نظام مجبور است برخورد و هزينه هاي آن افزايش پيدا كند.
وي با يادآوري حوادث تلخي كه در روز عاشوراي حسيني به وجود آمد، گفت: اين حوادث تلخ و ناگوار كه توسط سران فتنه و ايادي آنها رخ داد، هرگز از ذهن ملت ايران پاك نمي شود.
جعفري دولت آبادي اضافه كرد: دشمن همه نيروهاي خود را بسيج كرده بود تا در آن روز به قول خودش اسلاميت نظام را بر زمين بكوبد و در دستگيري هايي كه در آن روز صورت گرفت، مشخص شد كه تعدادي از گروه هاي چپ و نفاق در ميان آنها هستند.
دادستان عمومي و انقلاب تهران با يادآوري حماسه ماندگار و تاريخي ملت ايران در روز نهم دي ماه افزود: به لطف خدا و هدايت رهبر معظم انقلاب، ملت ايران در روز يوم الله نهم دي ماه يكبار ديگر طومار ننگين فتنه گران را در هم پيچيدند.
دادستان تهران در ادامه سخنان خود پيش از خطبه هاي نمازجمعه، برخورد دستگاه قضايي با اغتشاشگران و برخي عوامل فتنه را برخوردي جدي دانست و گفت: تعدادي از فتنه گران محاكمه شدند و بسياري از آنها در زندان بسر مي برند.
وي بار ديگر بر عزم جدي دستگاه قضايي براي برخورد با سران فتنه تاكيد كرد و گفت: برخي در مصاحبه با رسانه هاي خارجي مي گويند مگر آنها چه كار كرده و براساس چه اتهاماتي بايد محاكمه شوند.
جعفري دولت آبادي خاطر نشان كرد: رهبرمعظم انقلاب در اين باره فرمودند كه آنها بزرگترين ظلم را به نظام كردند و اقدامات جمهوري اسلامي را زير سوال بردند.
دادستان تهران با بيان اينكه آنها با تاسيس گروه جنبش سبز و ايجاد فتنه گري، امنيت كشور را برهم زدند، خاطر نشان كرد براساس قانون مجازات اسلامي، مجازات كساني كه امنيت كشور را برهم مي زنند و دسته و گروه درست مي كنند، مجازات بسيار سنگيني است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينكه با سران فتنه اتمام حجت شده است، گفت: برخي از سران فتنه براي نظام شرط و شروط مي گذارند، آنها بايد بيدار شوند و دست از فتنه گري بردارند.
وي با بيان اينكه فرصتي تاريخي براي بازگشت و توبه سران فتنه وجود داشت، گفت: اگر به اقدامات خود ادامه دهند و از راه اشتباه خود برنگردند، دستگاه قضايي با آنها به طور جدي برخورد خواهد كرد.
سران فتنه در زندان مخوف تنفر مردم محبوسند
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه هم روز پنجشنبه در مراسم گرامي داشت نهم دي ماه كه در محل رواق امام خميني(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به اينكه در جريان فتنه، برخي قبول نداشتن منتخب را با انتخابات مخلوط كردند اظهار داشت: اگر شما نسبت به منتخب حرفي داشتيد چرا نسبت به انتخابات ذهن ها را دچار ترديد كرديد و جاي پا براي دشمن ايجاد كرديد؟
وي گفت: اصلاً سخن، سخن انتخابات نبود بلكه آغاز آن در انتخابات بود و اين در حالي است كه حتي مطرح كردن تقلب نيز رمزي براي حضور مردم در خيابان ها بود. امروز براي همه روشن است كه دشمني ها در جريان فتنه براين اساس بود كه اين نظام نماند.
معاون اول قوه قضائيه در ادامه به غافل گيري دشمن در جريان فتنه اشاره كرد و افزود: اگر بر كسي در اين قضيه ظلمي شده است، طبق قانون نسبت به آن رسيدگي خواهد شد زيرا ما مظلم را نمي پذيريم. البته ظلم بزرگ، ظلم بر اين نظام و نشانه گيري به سمت آن بود.
وي مهم ترين جنايت سران فتنه را اميدوار كردن دشمن دانست و عنوان كرد: اين گناه، گناه نابخشودني است به گونه اي كه ان شاءالله اين افراد محاكمه خواهند شد.
اين عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان با اشاره به اين كه «امروز ضد انقلابي ها رسماً از سران فتنه نام مي برند» گفت: جريان سبز امروز اميد اسرائيل و آمريكاست.
وي جريان 9 دي را يك حركت خودجوش دانست و افزود: در اين روز مردم غبارها را با حضور خود نشاندند و چهره فتنه گران را كه در موضع ضد ولايت قرار گرفته بودند، بر ملا ساختند.
وي با بيان اين كه «مساله فتنه تمام نشده است» اظهار كرد: تدبير نظام اين بود كه سران فتنه در افكار عمومي محكوم شوند، به گونه اي كه اكنون در مخفوف ترين زندان ها يعني زندان تنفر مردم محبوسند.
رئيسي خاطر نشان كرد: مردم ما همچنان كه از آمريكا و اسرائيل متنفر هستند، از سران فتنه هم بيزارند.
وي با بيان اين كه «برخي در فتنه سال 88 امتحان خوبي ندادند» افزود: عده اي آن چنان كه بايد در زمان خودش اعلام نظر نكردند.
 



وزير اطلاعات: سران فتنه در حال نشان دادن ذات حقيقي خود هستند

وزير اطلاعات با بيان اين كه شايد سؤال شود كه چرا سران فتنه دستگير نمي شوند، تصريح كرد: اتفاقاً اين آرزوي آنهاست و با اين موضوع بسيار مدبرانه برخورد شده و عصبانيت سران فتنه از همين است، زيرا آنها در پي قهرمان بازي هستند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي كه روز پنجشنبه كه در پاسداشت حماسه 9 دي در شهرري به ايراد سخن پرداخته بود، با بيان اين مطلب، به تبيين مؤلفه هاي فتنه پرداخت و افزود: در جامعه دچار فتنه افراد به جاي اصول و ارزش ها، اشخاص را ملاك تشخيص حق از باطل قرار مي دهند و خودي ها عليه حكومت و حاكميت معارضه مي كنند.
وزير اطلاعات افزود: در فتنه سال 88 كساني با صدور بيانيه، مهندسي نظام ديني و انقلاب را زير سؤال بردند كه پيش از انقلاب، در جريان انقلاب و پس از آن نقش داشتند، اما اكنون در حال بروز دادن ذات حقيقي خود هستند. مصلحي گفت: عده اي از اين افراد همچون اعضاي نهضت آزادي به دنبال اين بودند كه سلطنتي از بين برود و سلطنتي ديگر به جاي آن بيايد و امام خميني(ره) فقط به عنوان فردي كه استعداد و پتانسيل بالايي در ايجاد حركت داشت، قبول داشتند نه به عنوان ولي فقيه.
وي افزود: يكي از سران فتنه در دوران مسئوليتش مي گفت كه ولايت فقيه ديكتاتوري و استبداد ديني است و وقتي از او سؤال شد كه در دوران امام خميني(ره) چه مي كرديد گفته بود كه ما فقط امام را دوست داشتيم. وزير اطلاعات، لغزش خواص را مؤلفه ديگر فتنه دانست و گفت: در فتنه 88 بسياري از خواص كه ادعاهاي بلندي داشتند و شخصيت و اعتبار خود را از سفره انقلاب به دست آورده بودند ساقط شدند.
مصلحي افزود: سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه از جمله سرويس اطلاعاتي انگليس كه از ابتداي انقلاب درصدد براندازي بودند نيز با نفوذ بر روي خواص و آقازاده هاي آنان به دنبال خط دهي و ايجاد لغزش در آنها بودند. وزير اطلاعات به هم ريختن مرز ميان دوست و دشمن و وجود عقبه مردمي را از ديگر مؤلفه هاي فتنه بيان كرد و گفت: سرانه فتنه در دوراني خودي نشان دادند و عقبه اي پيدا كردند ولي كسي از باطن آنان خبر نداشت. مصلحي گفت: جا به جا شدن متن و حاشيه نيز مؤلفه ديگري است كه بايد بسيار به آن توجه كرد زيرا دشمن با سرگرم كردن مردم به فروع آنان را از توجه به اصول بازمي دارد.
وزير اطلاعات با اشاره به سرمايه گذاري هفت ميليارد و 700 ميليون دلاري استكبار در چند سال اخير براي براندازي نظام گفت: دستگاه اطلاعاتي كشور در جريان فتنه دستاورد بسيار بزرگي داشت و توانست با برخورد با شبكه هاي مجازي كه دشمن حساب بسياري روي آن باز كرده بود، آنان را وادار به اعتراف به شكست كند.
مصلحي در بخش ديگري از سخنانش به تشريح ويژگي هاي حماسه نهم دي پرداخت و گفت: اين حماسه كاملاً خودجوش و برخاسته از احساسات ديني جريحه دار شده مردم بود. وي با بيان اين كه برملا شدن چهره واقعي منافقان و سران فتنه از ديگر ويژگي هاي حماسه نهم دي بود، افزود: مردم در اين حماسه حرف آخر را زدند و آن تأكيد بر جايگاه رهبري و ولايت فقيه بود.

 



منفور ملت و مضحكه اپوزيسيون عاقبت دودوزه بازي خاتمي (خبر ويژه)

اظهارات اخير يكي از بانيان ورشكسته فتنه 88 مبني بر شرط گذاري جهت حضور در انتخابات مجلس، همچنان مورد بحث محافل ضدانقلاب است. اين در حالي است كه محافل اصولگرا متفق القولند كه خاتمي بايد محاكمه و مجازات شود و اظهار لحيه هاي گاه و بيگاه وي صرفا از سر ترس و به عنوان فرار به جلو است.
پايگاه اينترنتي روزنت كه از پاريس مديريت مي شود، در واكنش به گزافه گويي خاتمي نوشت: گويا او پيمان بسته كه تا آخر عمر دوپهلو سخن بگويد و هر بار سخنان خود را در پوششي هزارلايه قرار دهد. خون به دل حاميان كردن و عصباني تر كردن مخالفان خود، از روش هايي است كه تنها خاتمي قادر است همزمان انجام دهد و هرگز هم درسي از آن نگيرد. او براي شركت در انتخابات، آزادي بازداشت شدگان، اجراي قانون اساسي و تضمين انتخابات سالم و آزاد را شرط گذاشته اما برخي نكات در سخنانش مغفول مانده است.
روزنت ادامه مي دهد: آن گونه كه به خاطر داريم خاتمي در انتخابات مجلس هفتم و رياست جمهوري نهم و مجلس هشتم با وجود رد صلاحيت ها شركت كرده است. او همواره چنين شرط ها و بحث هايي را مطرح مي كند اما همواره در هنگام عمل، خود را ملتزم به سخنانش نمي داند. فرض محال كه محال نيست، فرض كنيم حاكميت حاضر شد شرايط را به زمان انتخابات مجلس هشتم در اسفند 86 برگرداند. سؤال اين است كه اعضاي فعلي اصلاح طلبان در مجلس هشتم، چه كرده اند كه شايستگي داشته باشند دوباره آنها يا افراد مشابه را به مجلس بفرستيم؟ اينها با شعار ياران خاتمي به مجلس راه يافتند اما از فرصت ها براي حمله به خاتمي و كروبي استفاده مي كنند.
نويسنده با تمسخر اضافه مي كند: چه اتفاقي رخ داده و چه تحولاتي در سطوح بالاتر قدرت رخ داده است كه آقاي خاتمي بحث شركت در انتخابات را با پيش شرط هايي مطرح مي كنند؟ آيا جنبش سبز اخيرا حضور و بروز گسترده خياباني داشته كه منجر به عقب نشيني حاكمان شده است؟ آيا در عرصه بين المللي تحول خاصي رخ داده كه شرايط را به نحوي تغيير داده كه حاكمان خواستار حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات شده باشند و اكنون آقاي خاتمي از موضع قدرت شروطي براي آنها تعيين مي كند؟!
روزنت در پايان نوشت: گروههاي اصلاح طلب پس از انتخابات سال گذشته، درمقابل يك دوراهي قرار دارند كه هر دوي آن راهها به بن بست مي رسد. تكليف جنبش سبز را ديگر سخنان پدرخوانده ها تعيين نمي كند.
در همين حال سايت بالاترين اظهارات اخير خاتمي را ادامه بيانيه17 موسوي توصيف كرد و نوشت: تاكيد خاتمي بر مفاد بيانيه موسوي نشان داد تمام شايعاتي كه از اختلاف ميان اين دو حكايت مي كرد، بي پايه است.
سايت ضدانقلابي ايران گلوبال نيز معتقد است: اظهارات خاتمي، كف زني از نوع اصلاح طلبي است نه كف مطالبات اصلاح طلبان. او جملاتي در سه بند و با سه درخواست گفته كه هر يك نقيض بند ديگر است خصوصا آنجا كه خواستار اجراي قانون اساسي نظام مي شود. آيا عمل به قانون اساسي كه يكي از بندهاي اساسي آن ولايت فقيه است، مي تواند انتخابات مورد نظر ما را تضمين كند و كانديداها از فيلتر قانون اساسي رد نشوند؟ چرا ايشان ذهن اپوزيسيون را تا اين حد عقب مانده فرض مي كند؟ براساس همين قانون اساسي كانديداها بايد از فيلتر شوراي نگهبان بگذرند. از سوي ديگر آقاي خاتمي همان زمان كه مجلس و دولت را در اختيار داشتند، آيا توانستند تغييري در حاكميت بدهند؟ خاتمي سال 78 در دانشگاه تهران و در مقابل شعار «زنداني سياسي آزاد بايد گردد» گفت كه ما در ايران زنداني سياسي نداريم. اكنون چه شده كه يكي از شروط خود را آزادي زندانيان سياسي قرار مي دهد؟ آيا اين حرفها كف زني سياسي به اسم طرح كف خواسته ها نيست؟
بالاترين هم در تحليلي نوشت؛ شرط هاي خاتمي براي «عدم» شركت در انتخابات است نه شركت در انتخابات. يعني رژيم خواسته هاي امثال خاتمي را قبول مي كند؟ خير! خاتمي هم در واقع خواسته بگويد كه ما در انتخابات شركت نمي كنيم. رژيم به هيچ وجه چنين شرط هايي را نمي پذيرد. شما از سياستمداري در حد و اندازه خاتمي چه انتظار ديگري داريد؟ به چه زباني بگويد كه در انتخابات شركت نخواهد كرد؟ اپوزيسيون نبايد به او حمله كند.
خاطرنشان مي شود شرط گذاريهاي مضحك خاتمي باعث شده برخي از رسانه هاي ضدانقلاب او را دن كيشوت توصيف كنند و از جمله بنويسند «آقاي خاتمي چه كاريه؟ دوباره سه تا شرط مي گذاري بعدش ميگي اگه اينا نشه ما شركت نمي كنيم. آي دور هم مي خنديم ها!».
براساس اخبار جديد، خاتمي چند ماه قبل از انتخابات خرداد 88 يقين داشته كه موسوي در انتخابات شكست خواهد خورد و پيروزي احمدي نژاد قطعي است. وي با اين وجود -براساس رهنمود خارجي- به هيزم كشي و آتش افروزي پس از انتخابات به بهانه تقلب پرداخت و تلاش كرد حاميان را به آشوب خياباني تحريك كند كه اولين ثمرات آن حمله به پايگاه بسيج و كشتن چند شهروند بي گناه در همان تجمعات اوليه پس از اعلام نتايج انتخابات بود. خاتمي در انتخابات مجلس هشتم از فهرست «ياران خاتمي» در تهران حمايت كرد كه از اين فهرست 30نفره تنها يك نفر به مجلس راه يافت.

 



68درصد كاربران سايت حامي موسوي خود را بي دين و بي خدا مي دانند (خبر ويژه)

اكثريت كاربران يكي از سايت هاي فعال در فتنه و آشوب سال گذشته را افراد «بي دين» و «بي خدا» تشكيل مي دهند. دست كم نيمي از اين افراد مقيم خارج كشور هستند.
شبكه مجازي «بالاترين» در فتنه گري و آتش افروزي سال گذشته گروهك هاي ضد انقلاب نقش آفريني مي كرد و به انتشار انواع مطالب دروغ و جعلي و در عين حال مهيج در راستاي شعله ور كردن آشوب مي پرداخت.
اين پايگاه اينترنتي اگرچه از خارج كشور مديريت مي شود اما مي كوشد چنين القا كند كه نويسندگانش در داخل ايران و سر صحنه مبارزه! حضور دارند. بالاترين همچنين با پروژه منافقانه ميرحسين موسوي هم پوشاني كامل داشت و سعي مي كرد به فتنه مذهبي دامن بزند اما بعد از رسوايي هاي زنجيره اي روزقدس، 13آبان، 16آذر و عاشوراي سال گذشته، عملاً وارد فاز عقده گشايي عليه مقدسات ديني شد. همين اقدام البته باعث ريزش اندك افراد مذهبي شد كه خيال مي كردند گردانندگان بالاترين (حاميان موسوي) غم و غصه مذهب و كشور و ملت دارند.
اكنون بن بست جديدي در شبكه صهيونيستي بالا ترين رخ نموده و آن اينكه از يك سو گردانندگان سايت با اذعان به ريزش مخاطبان داخلي خود، تلاش كردند از دوز فحاشي و هتاكي عليه مذهب بكاهند و به همين دليل شماري از كاربران لامذهب دوآتشه را كه دست گردانندگان بالاترين را رو مي كردند، موقتاً از صفحه اول شبكه حذف كردند. اما از طرف ديگر آخرين نظرسنجي همين شبكه نشان داده كه 68 درصد كاربران بالاترين ذاتاً ضددين هستند!
به گزارش دويچه وله، در نظرسنجي اين شبكه مجموعاً 4700 كاربر شركت كردند كه دست كم 50 درصد آنها گفته اند خارج از ايران هستند. همچنين 68 درصد اعلام كرده اند بي خدا و بي دين هستند! دويچه وله تاكيد مي كند كه براساس اين نظرسنجي ، هويت بالاترين با جامعه ايران متفاوت است.
مهدي يحيي نژاد از كارگزاران بالاترين در گفت وگو با دويچه وله اذعان مي كند: به تدريج از سال گذشته ايميل هايي به ما مي آمد كه شما چه طور اجازه مي دهيد چنين مطالب توهين آميزي عليه عقايد مردم ايران در صفحه اول بالاترين منتشر شود؟ ادامه اين وضعيت مي تواند منجر به اين شود كه ما مخاطبان خود را بيشتر و بيشتر از دست بدهيم.
اين ضد انقلاب خارج نشين اضافه مي كند: ما مطالب حساسيت برانگيز و توهين آميز را صفحه اول نمي گذاريم تا كاربري كه براي اولين بار در اينترنت مي آيد و صفحه ما را مي بيند، يكباره لينك هايي را كه به خدا و پيغمبر فحش مي دهد، نبيند و نگذارد برود. ما در همين حد صفحه اول را كنترل مي كنيم(!)
بدين ترتيب محتواي بالاترين همچنان ضدديني است چندان كه اين شبكه ضد انقلاب پريروز نوشت: هم جمهوري اسلامي و هم اسلام بايد هر دو حذف شوند. اگر مي خواهيم جايي برسيم بايد با اسلام و محرم و صفر خداحافظي كرد. درود بر موسوي زيباست اما «ياحسين ميرحسين» يك عقبگرد ديني است، همچنان كه الله اكبر گفتن. ما با احكام اسلام مخالفيم نه فقط با احمدي نژاد. افرادي مانند هاشمي رفسنجاني هم نفسشان به همين جمهوري اسلامي وابسته است. و بايد گفت ما بازي خورديم در حمايت از امثال اينها. اين حرف دل خيلي از ماهاست هرچند كه دردناك باشد.

 



نيويورك تايمز: جنبش سبز خاطره اي مرده و پژمرده است (خبر ويژه)

از ديد بسياري در واشنگتن، جنبش سبز در ايران خاطره اي پژمرده است.
ري تاكيه عضو شوراي روابط خارجي آمريكا كه يكي از حاميان فتنه سبز در حوادث سال گذشته به شمار مي رفت، ضمن تحليلي كه نيويورك تايمز منتشر كرده، تصريح مي كند: امروز جمهوري اسلامي توجه خود را به مبارزه طلبي هسته اي معطوف كرده است. اين در حالي است كه مذاكرات برگزار شده با ايران زير تابش خيره كننده نشست ها، بي نتيجه بوده است.
وي اذعان مي كند: از ديد بسياري در واشنگتن، جنبش سبز اپوزيسيون، خاطره اي پژمرده است كه اگر نگوييم جمهوري اسلامي آن را نابود كرد، دست كم به خستگي و بي رمقي كشاند.
نويسنده نيويورك تايمز با بيان اين كه حكومت اسلامي يك دولت استبدادي معمولي نيست بلكه سازه اي عقيدتي است، مي افزايد: هيچ دورنما و تضميني براي موفقيت اپوزيسيون سبز و شكست مذهبي وجود ندارد.
تاكيه در عين حال از آمريكا و غرب خواست ضمن مذاكره با ايران براي مهار برنامه هسته اي، به مبادله اورانيوم غني شده راضي نشوند و همچنان براي اثرگذاري در تحولات داخلي ايران برنامه ريزي كنند. آمريكا مي تواند با حمايت از اپوزيسيوني كه فردايي متفاوت را آرزو دارند، سرگردان نشود.
عبارت اخير ري تاكيه اذعان به سرگرداني در سياستگذاري آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران است.

 



30 سال روابط رازآلود انگليس با طالبان (خبر ويژه)

اسناد مربوط به آرشيوهاي انگليس حمايت قدرت هاي غربي از شكل گيري طالبان در افغانستان را تاييد مي كند.
دولت انگليس به تازگي شماري از اسناد مربوط به سال 1980 ميلادي را كه جنبه محرمانه ندارد منتشر كرده است. بر اساس اين اسناد دولت هاي آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان در آن سال براي حمايت از تشكيل طالبان توافق كردند. اين اسناد پس از آن منتشر شده كه موضوع حمايت دولت هاي غربي از شكل گيري طالبان در افغانستان ديگر جنبه محرمانه خود را از دست داده و براي مثال سال گذشته هيلاري كلينتون نيز علنا به اين مطلب اذعان كرده بود. وزيرخارجه آمريكا سال گذشته گفت: متاسفانه بايد اذعان كنيم كه ما در تشكيل طالبان در مقابل حمله شوروي به افغانستان نقش داشتيم.
اكنون اسناد آرشيو ملي امنيتي نشان مي دهد قدرت هاي غربي، از جمله آمريكا و آلمان در اقدامي مشترك عليه نيروهاي شوروي در اوايل دهه 80 از طالبان حمايت كرده و موجب رشد و توسعه اين گروه شده اند. نيروهاي شوروي در دسامبر 1979 به افغانستان لشكركشي كردند.
بنابر اين اسناد، در 15 ژانويه 1980، اندكي بعد از ورود نيروهاي شوروي به افغانستان، نمايندگان ارشد آلمان، فرانسه، بريتانيا و آمريكا در پاريس با يكديگر ديدار كرده و در مورد واكنشي مشترك به اين اقدام شوروي به بحث و گفت وگو پرداختند.
در اين ديدار از جمله زبگنيو برژينسكي، مشاور وقت امنيت ملي آمريكا و رابرت آرمسترانگ، وزير وقت بريتانيا حضور داشتند.
آرمسترانگ پس از اين ديدار به دولت متبوع خود اطلاع داد كه نمايندگان حاضر در اين نشست «مصلحت غرب» را «حمايت» از مقاومت در افغانستان و تلاش براي «ترغيب» اين مقاومت مي دانند.
وي همچنين گفت، «حمايت دوستان ما» از اين نيروها در افغانستان بايد هماهنگ شود.
يادآور مي شود هم اكنون نيز از يك سو آمريكا و ناتو عليه طالبان مي جنگند و از سوي ديگر برخي ديپلمات هاي آمريكايي و انگليسي به واسطه رژيم سعودي، ملاقات ها و مذاكراتي را با برخي سران طالبان در عربستان داشته اند!
آمريكا و انگليس، گروهك هاي دست ساخته اي چون القاعده و طالبان را بهانه اي براي لشكركشي به خاورميانه اسلامي قرار دادند. در عين حال رژيم هاي ياد شده از افراطيون مذكور براي ترويج تروريسم در خاورميانه استفاده مي كنند.
يادآور مي شود بنا بر اسناد آشكار، سرويس هاي جاسوسي سيا و MI6 به همراه استخبارات رژيم سعودي آموزش تجهيز طالبان در دهه 1980 ميلادي را برعهده داشته اند.

 



سواري گرفتن BBC از درازگوش جرس (خبر ويژه)

انگليسي ها براي جلوگيري از بي اعتباري هاي تازه، دروغ پراكني هاي صريح و توهين هاي علني عليه ملت ايران را از شبكه بي بي سي به سايت جرس، حلقه ماسوني لندن سپرده اند.
جرس و گردانندگان آن (مهاجراني و كديور) كه داغ افتضاح «درازگوش تروا» را برپيشاني خود دارند، در آستانه سالگرد جنبش حماسي 9 دي به عقده گشايي عليه ملت ايران پرداخت و مدعي شد كارمندان با اجبار به اين راهپيمايي آمده و بعداً 200 هزار تومان پاداش گرفته اند! مهاجراني سال گذشته نيز پس از برگزاري راهپيمايي بزرگ 9 دي با بلاهت تمام گفته بود جمعيت آن قدر كم بود كه هلي كوپترهاي جمهوري اسلامي براي تصويربرداري هوايي از جمعيت به هوا برنخاستند!
دلقك بازي حلقه ماسوني لندن در سالگرد حماسه 9 دي در حالي است كه بسياري از رسانه هاي غربي نظير شبكه بي بي سي، دويچه وله، صداي آمريكا و... ترجيح دادند با سكوت از كنار آن حماسه بزرگ بگذرند. سياه بازي رسانه مهاجراني- كديور وقتي مفهوم تر مي شود كه توجه داشته باشيم اين حضرات بارها پنهان و آشكار از سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس و لابي صهيونيست ها در آمريكا پول مزدوري دريافت كرده اند. اين مزدوري آن قدر آشكار و در حد افراط بود كه حتي صداي مزدور نشانداري مثل عليرضا نوري زاده را درآورد. او چند ماه پيش فاش كرد مهاجراني اموال و املاك گسترده اي در لندن دست و پا كرده و روي دست همه اپوزيسيون قديمي بلند شده است.
بازگشت توام با حقارت مهاجراني بر عرصه سياست و به عهده گرفتن مأموريت هاي مبتذل در حالي است كه وي به هنگام اقامت در ايران و بركناري از وزارت ارشاد مدعي شده بود پاي گذاشتنش در عرصه سياست به خاطر شير درازگوشي بوده كه در كودكي جاي همشيره اش خورده است و به همين دليل از سياست خداحافظي مي كند. مهاجراني چند سال بعد (در آستانه 22 بهمن 88) با ژستي مبتكرانه، سناريوي درازگوش تروا را پيش كشيد و ثابت كرد رابطه ناگسستي ميان وي و درازگوش وجود دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14