(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 دی 1389- شماره 19828

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حضور نوه امام در مراسم 9 دي تهران خشم فتنه گران را برانگيخت
تحليل چهره هاي سرشناس اصولگرا از فتنه 88
امام جمعه قم: بصيرت مردم در 9 دي ظهور پيدا كرد
فرانسه نقش موساد ، سيا و MI6 را در ترورهاي اخير فاش كرد
قرائتي : اگر زنده باشم سايت «خنده حكيمانه» و ستاد «ازدواج آسان» را راه اندازي مي كنم
گزارش خبري سكوت مدعيان حقوق بشر در قبال خبر شهادت عليرضا عسگري
ادعاهاي مضحك بي بي سي ترفندي براي تحت الشعاع قرار دادن حماسه 9 دي است
متكي: همه همسايگان ايران محتواي اسناد ويكي ليكس را تكذيب مي كنند
استراتژي هاي ما در قبال ايران چيزي جز شكست عايدمان نكرد



حضور نوه امام در مراسم 9 دي تهران خشم فتنه گران را برانگيخت

سرويس سياسي-
حضور حجت الاسلام سيدعلي خميني نوه امام راحل در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دي كه در مهديه تهران برگزار شد، خشم فتنه گران را برانگيخت.
به گزارش منابع خبري، حجت الاسلام سيدعلي خميني عصر پنج شنبه در بازگشت از سفر قم به تهران خود را به مراسم مهديه تهران رساند تا با حضور در ميان امت حزب الله ضمن گراميداشت سالروز حماسه به ياد ماندني 9 دي، با آرمانهاي امام راحل و رهبرمعظم انقلاب نيز تجديد پيمان كند.
بنابراين گزارش جمع كثيري از حاضران در مراسم مهديه با مشاهده حجت الاسلام سيدعلي خميني با سر دادن شعارهايي از بصيرت وي تجليل كرده و او را يادگار واقعي و راستين بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي دانستند. وي دقايقي را به گفت وگو با برخي از حاضران گذرانده است.
اما اين گزارش حاكي است پس از اعلام خبر حضور نوه امام راحل در مراسم 9 دي تهران، سران فتنه به تكاپو افتاده و تلاش كردند تا به طرق مختلف به سيدعلي خميني فشار آورده و وي را مجاب به تكذيب حضورش در مراسم فوق نمايند.
اما مقاومت وي در برابر فشارها و تاكيدش بر اينكه حضور در مراسم سالگرد حماسه 9 دي اقدامي صحيح و بجا بوده است، فتنه گران را مايوس و ناكام گذاشت. البته آنها در مرحله بعدي به هتاكي و توهين به سيدعلي خميني روي آوردند و دست آخر نيز در ادامه سياست فريب كارانه شان در يك سايت مجهول الهويه به تكذيب حضور نوه امام در مراسم مهديه تهران پرداختند!
اين فريب كاري البته با پاسخ قاطع سيدعلي خميني روبرو شد.
وي در گفت وگويي با تاكيد بر اينكه در مراسم 9 دي سال گذشته هم حضور داشته گفت: روز پنج شنبه نيز در مراسم مهديه شركت كردم.
حجت الاسلام خميني در پاسخ به سوال مشرق كه موضع شما در قبال جنجالي كه رسانه هاي بيگانه و اپوزيسيون درباره حضورتان در مراسم 9 دي تهران به راه انداخته اند چيست؟ گفت: من اهل مصاحبه و تبليغات رسانه اي نيستم. هم 9دي سال گذشته در راهپيمايي حضور داشتم و هم پنج شنبه در مراسم مهديه شركت كردم كه البته اين حضور براساس تشخيص و احساس وظيفه بود.
نوه امام راحل همچنين با اشاره به اين مسئله كه 9 دي يك حماسه ملي بود افزود: من كاري به خطوط و جريان هاي سياسي ندارم و به خاطر اهل بيت(ع) و اصل ولايت فقيه كه ميراث امام راحل است تشخيص دادم كه بايد در اين مراسم حضور پيدا كنم و به همين دليل نيز شركت كردم.
سيدعلي خميني ادامه داد: من به عنوان يك فرد عادي و در ميان هزاران نفر از مردم در اين مراسم حضور پيدا كردم و ادعاهايي كه رسانه هاي بيگانه در مورد تكذيب حضور من در مراسم مطرح كرده اند صحت ندارد و اينجا اعلام مي كنم تنها مطالبي كه شخصاً بيان مي كنم معتبر است.

 



در برنامه «ديروز، امروز، فردا» صورت گرفت
تحليل چهره هاي سرشناس اصولگرا از فتنه 88

سرويس سياسي-
چهار تن از چهره هاي سرشناس اصولگرا با حضور در برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» به تحليل فتنه 88 پرداختند.
حجت الاسلام محمدحسن رحيميان چهارشنبه شب در برنامه مذكور گفت: مهمترين ويژگي فتنه 88 اين بود كه از حادثه انقلاب و جنگ تحميلي نيز بسيار خطرناك تر و پيچيده تر بود چرا كه در زمان انقلاب شاه و وابستگي آن به آمريكا و در جنگ تحميلي نيز صدام متجاوز قرار داشتند اما در فتنه 88 دشمن با استفاده از عناصر داخلي با پرچم امام(ره) به جنگ امام (ره) آمد و قرآني را براي از بين بردن قرآن ناطق بر سر نيزه كرد.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با تأكيد بر اينكه فتنه 88 باعث شد جمعيت نسبتاً معتنابهي به سران فتنه راي دهند، افزود: فتنه گران تصور مي كردند كه مردم را فريب داده اند در حالي كه آنها فريب مردم را خوردند چرا كه تصور مي كردند مردم با آنها خواهند ماند اما پس از چند روز از آشكار شدن ماهيتشان مردم از آنها رويگردان شدند.
رحيميان: ماهيت فتنه گران در عاشورا آشكار شد
وي با بيان اينكه ماهيت فتنه گران در روز قدس و عاشورا آشكار شد، ادامه داد: امام(ره) با فتنه گران همان كاري را مي كردند كه با منافقين، آيت الله شريعتمداري، جبهه ملي و در نهايت نزديك ترين و محبوب ترين شاگرد خود يعني منتظري انجام دادند.
رحيميان در ادامه به نامه سيدحميد روحاني به كروبي اشاره كرد كه در آن نوشته شده بود اگر امام(ره) زنده بودند همان كاري را با كروبي مي كرد كه با منتظري انجام دادند و اضافه كرد: اگر همان روز اول با فتنه گران برخورد مي شد شايد مردم به گونه اي ديگر فكر مي كردند اما اكنون ماهيت آنها به خوبي آشكار شد.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران بر همين اساس به فرمايش امام خميني(ره) مبني بر اينكه «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد» اشاره كرد و گفت: شهدا و همه ملت ايران پشت ولايت فقيه ايستاده اند و با جان و دل از مقام معظم رهبري حمايت مي كنند و حماسه 9 دي مهر تاييدي بر ولايت پذيري مردم بود.
شريعتمداري اسناد وابستگي سران فتنه به بيگانگان را
فاش كرد
مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به ريشه 20 ساله فتنه اخير گفت؛ هيچيك از سران فتنه در اقداماتي كه انجام داده اند از خود اختياري نداشته اند بلكه فرمول ديكته شده مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل را دنبال كرده اند.
شريعتمداري گفت؛ اقداماتي نظير، ابراز ترديد درباره امكان تقلب در انتخابات و سپس تشكيل «كميته صيانت از آراء»، «انتخاب يك نماد رنگي»، اعلام تقلب پس از انتخابات و آشوب هاي خياباني تماماً و بدون كم و كاست و حتي با تعيين ترتيب اولويت در فرمول كودتاهاي رنگي از سوي مديران بيروني فتنه نظير جين شارپ، جان كين، جرج سوروس، هلوي، مايكل لدين و فوكوياما، مورد تأكيد قرار گرفته و مطابق اسناد موجود به سران فتنه ديكته شده است.
شريعتمداري به سفر جان كين، در پاييز 1378 يعني بعد از شكست فتنه تيرماه 78 اشاره كرد و گفت؛ اين نظريه پرداز كودتاهاي مخملي از مركز مطالعات وست مينستر انگليس بعد از ورود به ايران با گروههاي مدعي اصلاحات جلسات توجيهي متعددي داشت و او دو بار ديگر نيز به ايران آمد و با عوامل فتنه به رايزني پرداخت.
مدير مسئول كيهان به سفر يورگن هابرماس، مشهورترين نظريه پرداز «نافرماني مدني» به ايران و ملاقات وي با برخي از عوامل اصلي فتنه در ارديبهشت 81 و نيز سفر ريچارد رورتي در خردادماه 83 و سفر تموتي گارتن اش، از رهبران صهيونيست سرويس اطلاعات خارجي انگليس به ايران در سال 84 و سفرها و ملاقات هاي پي درپي فرستادگان اين سرويس ها نظير، كيان تاجبخش، هاله اسفندياري، رامين جهانبگلو و... اشاره كرد و با توضيح درباره موضوع نشست هاي اين فرستادگان با مدعيان اصلاحات اعلام كرد، با جرأت و براساس اسناد غيرقابل ترديد مي گويم كه سران فتنه ستون پنجم مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل بوده اند.
خاتمي در پي عقب نشيني تاكتيكي است
شريعتمداري درباره اظهارات اخير خاتمي گفت؛ ايشان حداقل 2 بار با جرج سوروس صهيونيست كه از مديران كودتاهاي مخملي است، ملاقات پنهان داشته است، در تمامي مراحل فتنه 88 از فرمول ديكته شده بيگانگان پيروي كرده است، بنابراين تنها راه پيش روي او محاكمه و مجازات به جرم جناياتي است كه مرتكب شده است. وي افزود؛ عقب نشيني تاكتيكي بعد از ناكامي فتنه، يكي از دستورالعمل هاي ارائه شده در فرمول جين شارپ است كه امروزه خاتمي انجام اين ماموريت را برعهده دارد.
شريعتمداري درباره وحدت گفت؛ اولاً؛ توده هاي عظيم مردم با يكديگر در وحدت كامل هستند كه حماسه 9 دي نمونه آن است و ثانياً؛ وحدت معيار و ملاك دارد، كساني كه دست به جنايت و خيانت زده اند بايد محاكمه و مجازات شوند و فريب خوردگان يعني 13 ميليون رأي دهنده به موسوي كه خيلي زود متوجه فريب شده و از سران فتنه فاصله گرفتند، با ساير مردم تفاوتي ندارند و اما، برخي از عوامل ديگر فتنه كه جرايم سنگين ندارند، اگرچه مي توانند توبه كنند و بازگردند، ولي بايد توجه داشت كفش دزد را بعد از توبه به مسجد راه مي دهند، اما پيشنمازش نمي كنند.
هيچ كس از سرلشكر بي لشكر نمي ترسد
شريعتمداري با اشاره به اينكه تاخير محاكمه فتنه گران مربوط به مصالح نظام است، افزود: برخي رسانه هاي بيگانه منظور از مصلحت را ترس نظام دانسته اند در حالي كه بايد گفت چه كسي از سرلشكر بي لشكر مي ترسد.
وي با بيان اينكه موسوي و ساير سران فتنه در اولين سخنراني خود در اسفند ماه 87 مدعي حفاظت از خط امام(ره) و به ميدان آوردن ارزش هاي به زمين مانده انقلاب و اسلام بود، گفت: موسوي اهانت كنندگان به ساحت حضرت ابي عبدالله عليه السلام در روز عاشورا را مردان خداجو ناميد و طرفداران وي در روز قدس به نفع اسرائيل شعار داده و به توصيه سايت وزارت خارجه اسرائيل شعار «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» را مطرح كردند.
آشوبگران و يونيفورم نظاميان اسرائيلي
مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اينكه دشمن حمايت مردم از نظام خود را با عنوان افراد لباس شخصي معرفي مي كند، گفت؛ مگر قرار است توده هاي عظيم وفادار به نظام، با يونيفورم نظامي در صحنه حضور داشته باشند و خطاب به آشوبگران گفت؛ شما كه از اسرائيل دستور مي گيريد، چرا يونيفورم سربازان اسرائيل را به تن نداريد!؟
وي به شرح چند سرفصل از بركات فتنه 88 اشاره كرد و از جمله گفت؛ فتنه 88 بر همگان ثابت كرد كه «خامنه اي، خميني ديگر است».
مدير مسئول روزنامه كيهان عنوان كرد: برخي از دشمنان ادعا مي كنند كه بسيجي بي ترمز است؛ كه بنده هم با اين نظر موافقم و مي گويم چرب و شيرين دنيا و مال و منال كه ترمز ديگران است براي بسيجي ترمز نيست، بلكه بسيجي با فرمان رهبر مي خروشد و با نظر او ترمز مي كند.
وي در خاتمه تاكيد كرد: فتنه 88 مرده است و سران فتنه از بين رفته و دچارمرگ مغزي شده اند، اما در عين حال بايد مراقب فتنه هاي ديگر بود؛ هرچند با توجه به حركت مردم در 9 دي دشمن قطعا مي داند كه توانايي هيچ كاري را ندارد و همانطور كه نشريه usa today در شماره ديروز خود نوشته بود، حمايت از جنبش سبز! -يعني همان فتنه- آمريكا را در منطقه بي اعتبار كرده است.
پناهيان: مرگ سران فتنه خواسته حداقلي مردم است
حجت الاسلام پناهيان با حضور در برنامه پنجشنبه «ديروز امروز فردا» با طرح اين سؤال كه آيا تقاضاهاي مردم در 9 دي كف خواسته ها يا سقف آنها بود، اضافه كرد: واقعيت اين است كه مردم كف خواسته هاي خود را مطرح كردند؛ ريشه كلمه مرگ در قرآن كريم و در سوره منافقين اينگونه آورده شده كه «خداوند اينها را بكشد» و مرگي كه گفته مي شود برگرفته از آيات قرآن است.
وي با بيان اينكه مردم منافقان را شناخته و مصداق آن را بيان مي كنند، افزود: مرگ خواسته حداقلي است چرا كه فتنه بدتر از قتل است و منجر به قتل هاي زيادي مي شود؛ قوه قضاييه هرگاه صلاح بداند اقدام خواهد كرد زيرا هركس با شوراي نگهبان مخالفت كند بنابر فرموده امام (ره) مفسدفي الارض است.
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ريشه فتنه اشاره كرد و گفت: آمار خوبي در خصوص ريشه فتنه وجود دارد؛ امام خميني(ره) كلمه ليبرال ها را كه در كنار منافقين آمده، 11مورد به كار بردند، يك مورد قبل از انقلاب و در مصاحبه با خبرنگار فرانسوي و 10 مورد آن پس از قبول قطعنامه تا آخر عمر امام(ره) و 11ماه قبل از رحلت ايشان است.
وي بر همين اساس به آمارهاي ديگري اشاره كرد و گفت: امام خميني(ره) از اسلام آمريكايي در 22مورد استفاده كرده اند كه 15 مورد آن پس از قبول قطعنامه تا آخر عمر شريف ايشان است؛ همچنين 34 بار از اسلام ناب در مقابل اسلام آمريكايي استفاده كرده اند كه 32 مورد پس از قبول قطعنامه است و اين نشان مي دهد كه ادبيات امام(ره) پس از قبول قطعنامه تغيير مي كند و جريان ليبراليزم در انقلاب رخنه كرده است.
جنايت دوستان نادان
وي در پاسخ به اين سؤال كه چگونه افرادي كه در سالهاي نه چندان دور داراي مسئوليت هاي كشوري بودند به عناصر فتنه اضافه شدند و منشأ اين انحراف در كجا است؟ خاطرنشان كرد: دشمنان خارجي و فتنه انگيزان داخلي از ابتدا با يكديگر نبودند اما در يك نقطه، نظرات آنها با يكديگر پيوند خورده است؛ در واقع براي انجام جنايت هاي خيلي بزرگ دوستان نادان بسيار بهتر از دشمنان عمل مي كنند.
هرندي: خاتمي پيروزي احمدي نژاد را قطعي مي دانست
محمدحسين صفارهرندي نيز به عنوان ديگر ميهمان برنامه «ديروز امروز فردا» به بيان تحليل خود از وقايع سال گذشته پرداخت.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به خاطره علي احمدي وزير دولت نهم از همسفري با محمد خاتمي اظهار داشت: در يك سفري قبل از برگزاري انتخابات 88 در هواپيمايي كه از ژنو برمي گشته است خاتمي تصادفا با علي احمدي وزير دولت نهم احمدي نژاد همراه بوده، آنجا خاتمي به علي احمدي مي گويد شما در انتخابات آتي موفقيد زيرا در دولت نهم موفق عمل كرديد، هم هر 3 قوه يكدست و همراه بودند و هم از حمايت رهبري برخوردار بوديد و ديگر اينكه احمدي نژاد يك زرنگي كرد و سفرهاي استاني راه انداخت و محبت خودش را به دل همه مردم در اقصي نقاط كشور نشاند لذا راي مي آوريد حتي خيلي بيشتر از راي انتخابات قبل.
هرندي در ادامه با بيان اينكه خاتمي خودش گفته بود كه دو كار بين رفقاي ما اتفاق افتاد كه عامل ضربه بود «يكي اينكه رفقاي ناباب ما (عوامل نفوذي) با پريشان گويي هايي كه بوي زير سؤال بردن نظام و اعتقادات ديني مردم را مي داد و برخي كارهايي كه كردند، دل مردم را به درد آوردند» و «اشتباه دوم رفقاي ما، توسل آنها به خارج بود. به آنها دل بستند كه بسيار پيامد منفي داشت» گفت: يك زماني در انتخابات، شوراي نگهبان صلاحيت عده اي را رد كرد جمعي از نمايندگان اعتصاب كردند و همزمان اروپا هم تهديد به تحريم كرد. فرمانده نيروهاي آمريكايي در منطقه بنام آنتوني گفته بود براي حمايت از اصلاح طلبان هر كاري كه لازم باشد بايد بكنيم و مي كنيم. و پيشنهاد داده بود كه بايد لشكركشي كنيم. اين نشان دهنده يك اتحاد استراتژيك و پيچيده بود.

 



امام جمعه قم: بصيرت مردم در 9 دي ظهور پيدا كرد

امام جمعه قم گفت: مردم در 9 دي حماسه اي بي نظير خلق كردند و بصيرت مردم در اين روز ظهور پيدا كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم با اشاره به موضوع حق و باطل اظهار داشت: دنياطلبان و زياده خواهان در برابر حق تسليم نمي شوند و پذيرش حق هميشه سنگين تر از پذيرش باطل است.
وي تصريح كرد: در موضوع فتنه باطل جاي حق را مي گيرد و فتنه ها وقتي مي آيند حق ديده نمي شود.
حسيني بوشهري ادامه داد: حماسه 9 دي به عنوان پاسخي شجاعانه به يك حركت برنامه ريزي دشمن بود كه عليه نظام فعاليت مي كردند.
امام جمعه قم گفت: فتنه گران به ظاهر طرفدار حق بودند و با شعار دفاع از امام به صحنه آمدند اما حرف امام را زير پا گذاشته و برخلاف آن عمل كردند.
وي تاكيد كرد: امام خميني بر قانون گرايي تاكيد داشتند، چرا شما اين موضوع را فراموش كرده و در اعتراض به انتخابات از قانون استفاده نكرديد؟
حسيني بوشهري به حركت ها و فعاليت هاي استكبار اشاره كرد و بيان داشت: استكبار نيز از جنگ نرم استفاده كرده و در فضاي سايبري از همه امكانات عليه نظام استفاده كردند.
امام جمعه قم تصريح كرد: سربازان خط مقدم اين حركت نيز افرادي بودند كه دستور از استكبار مي گرفتند و مي كوشيدند تا اين شعله را فروزانتر كنند.
امام جمعه قم با اشاره به رسوايي فتنه گران بيان داشت: چند موضوع به وجود آمد كه موجب رسوايي آنها شد، نخست روز قدس بود كه مردم شعار دفاع از فلسطين سر مي دادند، آنها شعارهاي اصلي انقلاب را زير سؤال برده و دشمنان را خوشحال كردند.
وي افزود: حتي آنها در روز مبارزه با استكبار، به امام خميني(ره) توهين كردند و در اين راستا برخي خواص سكوت كردند.
حسيني بوشهري تصريح كرد: حتي اين افراد در روز عاشورا نيز توهين ها را به وجود آورده و به كانون اعتقادات مردم توهين كردند كه مردم ديگر نتوانستند سكوت كنند و عليه فتنه گران در 9 دي قيام كردند.
امام جمعه قم عنوان داشت: وقتي اين اتفاق افتاد اينجا ديگر جاي درنگ نبود و همه آمدند و بصيرت مردم در 9 دي ظهور كرد و اين روز در تاريخ كشور به نام يوم الله به ثبت رسيد.
وي ادامه داد: 9 دي صددرصد خودجوش و مردمي بود و حماسه اي كه مردم آفريدند، براي صحنه گردانان فتنه پرونده اي سنگين را تشكيل داد.
حسيني بوشهري خطاب به دشمنان نظام اظهار داشت: به دشمنان مي گويم كه اگر تصور جدايي بين ملت و نظام را داريد، بدانيد كه پيام 9 دي اين است كه انقلاب و نظام متعلق به مردم است و مردم نيز نگهبان آن هستند.
امام جمعه قم گفت: ملت ايران همان ملتي هستند كه هشت سال جنگ را اداره كرده و 9 دي را به وجود آوردند و مردم با شجاعت و غيرت ديني از نظام اسلامي ايران دفاع خواهند كرد.
وي تاكيد كرد: مردم بدانند كه اين فتنه آخر نيست و گاهي چهره ها و رنگها عوض مي شود كه بايد مراقب باشيم.
حسيني بوشهري در بخش پاياني سخنان خود به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و ادامه داد: سران دنيا منتظر بودند تا ببينند عكس العمل مردم ايران در قبال اين طرح چيست و مردم با هوشمندي جواب دشمن را دادند.
امام جمعه قم ضمن تشكر از مردم اظهار داشت: مسئولان بايد تلاش كنند تا مشكلات را رفع كرده و با اجراي صحيح طرح اجازه ايجاد مشكل براي مردم را ندهند.

 



فرانسه نقش موساد ، سيا و MI6 را در ترورهاي اخير فاش كرد

يك هفته نامه فرانسوي به نقل از منابع اطلاعاتي، امنيتي فرانسه همكاري سازمان هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، انگليس و آمريكا را بر عليه ايران تاييد كرد.
روزنامه جروزالم پست به نقل از هفته نامه فرانسوي «كانارد» نوشت: انجام عمليات خرابكارانه بر عليه برنامه هاي هسته اي ايران با كمك نهادهاي جاسوسي اسراييل، انگليس و آمريكا صورت مي پذيرد.
براساس اين گزارش، سيا، ام آي 6 و موساد با تشكيل تيم ويژه اي از سال گذشته به اين سو عمليات خرابكارانه اي را بر عليه برنامه هاي هسته اي ايران تدارك ديدند.
اين هفته نامه فرانسوي در ادامه انتشار بد افزار رايانه اي استاكس نت و انفجار در تاسيسات موشكي ايران در كنار رشته كوه هاي زاگرس را از اين قبيل نام برد.
«كانارد» نوشت: براساس ادعاي منابع فرانسوي ترور پنج دانشمند هسته اي ايران توسط تيم مشترك موساد، سيا و ام آي 6 به انجام رسيد.
اين هفته نامه فرانسوي در خاتمه از ادامه عمليات مشترك ضربه زني به توان هسته اي ايران توسط تيم ويژه موساد، سيا و ام آي 6 خبر داد.

 



قرائتي : اگر زنده باشم سايت «خنده حكيمانه» و ستاد «ازدواج آسان» را راه اندازي مي كنم

معلم و مفسر قرآن كريم در مراسم پاسداشت خود تأكيد كرد: اگر عمري باقي باشد به تلاش به راه اندازي 2 امر مهم سايت «خنده حكيمانه» و ديگري ستاد «تسهيل در امر ازدواج» اقدام خواهم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها مراسم تجليل و تقدير از تلاش هاي بي وقفه در 30 سال گذشته حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي چهارشنبه در شرايطي برگزار شد كه بيش از 8 نفر از مدعوين با گرفتن فرصت و وقت سخنراني در تقدير وتجليل از زحمات وي در عرصه هاي مختلف بويژه نهضت سوادآموزي و ستاد اقامه نماز در ابعاد مختلف پرداختند.
مدعوين حاضر در مراسم به خاطر مقارن شدن با نماز مغرب و عشاء نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام قرائتي خواندند و سپس خود ايشان به عنوان اولين سخنران در پشت تريبون قرار گرفت و در سخنان كوتاهي تأكيد كرد كه خيلي كارهاي نشده و بر زمين مانده وجود دارد كه هركس به دنبال ثواب باشد مي تواند وارد گود شود.
قرائتي تأكيد كرد: قرار نيست همه ثواب ها را من ببرم ولي اگر خدا برايم عمر باقي بگذارد و زنده باشم در حال حاضر جاي دو موضوع مهم همچنان خالي است كه اگر كسي ورود نكند شخصاً وارد اين وادي خواهم شد. قرائتي اين دو موضوع مهم را ضرورت راه اندازي يك سايت «خنده حلال و حكيمانه» و ديگري راه اندازي ستاد «تسهيل در امر ازدواج» دانست و با اشاره به گوشه هايي از اقدامات صورت گرفته توسط وي پرداخت و گفت: قراردادهايي براي استخراج نيازمندي ها از قرآن امضا كرده ايم كه يكي از آن ها امضاي موافقتنامه اي با دانشكده قضايي بود كه موفق شديم با كمك يكي از دانشجويان مقطع دكتري جامعه الصادق(ع) 2 هزار و 700 نكته قضايي از قرآن استخراج كنيم كه در قالب كتاب چاپ شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.
وي همچنين به امضاي موافقتنامه هايي تحت عناوين «قرآن و روابط بين الملل» و «قرآن و آيات سياسي» با پروفسور مولانا و آقاي افتخاري اشاره كرد و گفت: در حوزه هاي ديگري مثل مهدويت، زكوه ، اقامه نماز و... ستادهايي راه اندازي شده است كه هم اكنون فعال هستند.
قرائتي با تأكيد بر اينكه جاي يك سايت خنده در كشور خالي است، اظهار كرد: متأسفانه به جاي اينكه با هم بخنديم، به هم مي خنديم! متأسفانه ما نمي توانيم خنده حلال عرضه كنيم و در اين باره بايد كاري كرد.
وي ادامه داد: قرآن مي گويد كه خدا هم مي خنداند و هم مي گرياند. چرا ما فقط گريه مي اندازيم و روضه مي خوانيم؟ اين در حالي است كه اگر بخندانيم، جوانان بيشتر به سمت ما مي آيند.
ادبي: سخنان قرائتي
هرگز كهنه نمي شود
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام محمدجواد ادبي، رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي اين پاسداشت را فرصت ارزشمندي براي انجمن دانست و افزود: ارتباط با مخاطب و تعامل روش مند در مسير تعليم قرآن، مسيري است كه در تعاليم 03 ساله حجت الاسلام قرائتي شاهد هستيم. اميدوارم انتقال اين تجارب به نسل جديد مبلغان ديني و ايجاد روش شناسي در عرصه تبليغ كه منطبق بر آيات شريف و احاديث است، اين امكان را ايجاد كند تا مكتب ايشان تجلي و تداوم يابد.
آيت الله رضا استادي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ديگر سخنران اين مراسم بود كه درخواست كرد مراسم مشابهي در صدا و سيما به پاس 03 سال همكاري با اين رسانه و همينطور در حوزه علميه قم به عنوان يك مبلغ نمونه، برگزار شود. استاد با اشاره به روايتي از كتاب بحارالانوار علامه مجلسي به روايتي از امام زمان(عج) و پيامبر (ص) اشاره كرد و گفت: پيش هر عالمي نمي شود رفت و واي به حال عالم و مبلغي كه به جاي اين كه شك را بدل به يقين كرده و اعتقادات را محكم كند، اعتقاد شاگرد را هم سست نمايد.
استادي در پايان سخنان خود با اشاره به تفسير نور گفت: ما تفسير كم نداريم، اما قرائتي اين امتياز را دارد كه بلاغ و ابلاغ در تفسيرش چشمگير است و مخاطب را زود به نتيجه مي رساند. اين بلاغ و ابلاغ و آسان فهماندن و از هر آيه اي چند نكته و بيان ارائه دهيم، كار بسيار خوبي بوده كه ايشان انجام دادند. همچنين فكر مي كنم هيچ تفسيري از حيث تيراژ به تفسير وي نرسيده است.
رئيسي: در محضر ولايت بودن رمز موفقيت قرائتي است
حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول رئيس قوه قضاييه هم در سخناني گفت: اين كه شكر مخلوق نشود شكر خدا نشده است، تعبير درستش اين است كه شكر مخلوق شكر خداست. چون شكر غير خدا درست نيست. در اينجا جلوه شكر مخلوق هم شكر خداست.
وي ادامه داد: در لسان تربيتي قرائتي هم بشارت براي متقين و هم براي كساني كه به دنبال يافتن مسير و هم براي انسان هاي نخبه هر دو قشر (يا اقشار مختلف) چه در نوشتارها و چه در گفتارها وجود دارد.
رئيسي تاكيد كرد: او ستاد نماز را احيا كرد. او اهل قلم را براي راه اندازي ستادهاي نماز در كل كشور برانگيخت و مديران و مسئولان را درباره بحث نماز برانگيخت كه آنجا كه همايش هاي زيادي با اخلاص و گستردگي بسيار با موضوع نماز برگزار كنند و هيچ همايشي بالاتر و بزرگتر از اجلاس سراسري نماز برگزار نمي شود.
حسيني: آقاي قرائتي هميشه
با ولايت پيوند دارد
سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين مراسم گفت: تجليل از بزرگان شيوه اي است كه قرآن به ما آموخته است كه مي گويد بايد از «مريم» و پيامبران ياد كرد. اينها براي شناخت ويژگي هاي آنها است. امام علي(ع) مي فرمايد كسي كه عالمي را تكريم كند، انگار كه خدا را تكريم كرده است.
وي ادامه داد: بهره گيري قرائتي از تمثيل، حكايت و داستان، كلامش را دلنشين كرده است و اين شيوه قرآن است و اينكه وي از طنز استفاده كرده و كلماتش ماندگار است.
وي افزود: در وزارت فرهنگ كه با نويسندگان و مولفان سر و كار داريم، آثار قرائتي جزو پرتيراژترين است و خودش اعلام كرده كه هر كس مي خواهد كتاب من را بدون حق تاليف چاپ و توزيع كند، اميدوارم ديگران هم تاسي كنند و اگر زكات علم، نشر آن است، آن را محصور نكنيم. البته حق تاليف هم جاي خودش را دارد.
فيروزآبادي: قرائتي همراه با آسيب شناسي دواي درد را هم دارد
در ادامه اين مراسم باشكوه سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح هم در سخناني آقاي قرائتي را شخصيتي دانست كه داراي روح سرشاري از معارف دين دارد و به همه ابعاد معارف توجه مي كند.
وي تاكيد كرد: وجود قرائتي همان است كه مولايمان حضرت آيت الله خامنه اي مي فرمايد؛ با بصيرت، اخلاص، عمل به موقع و به اندازه.
فيروزآبادي تاكيد كرد: قرائتي هم آسيب شناسايي مي كند و هم دواي درد را دارد و هم سوز دارد. سوز قرائتي و فهم عميقش از معارف و نگراني و دغدغه اي كه نسبت به جا ماندن مساله اي و كوتاهي از تكليف نسبت به مردم دارد، موجب مي شود كه وي وارد در زمينه هاي عميق ديني شود و از خودش مايه بگذارد.
دارابي: قرائتي سرباز امام
و رهبري است
علي دارابي، معاون رئيس سازمان صداوسيما يكي ديگر از سخنرانان مراسم پاسداشت حجت الاسلام محسن قرائتي بود.
وي در ابتداي سخنان خود ضمن قرائت پيام آقاي مهندس ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما گفت: در نظرسنجي هايي كه در رسانه ملي در ميان خواص و ميان توده مردم انجام شده، آقاي قرائتي فاصله بسيار زيادي با باقي مبلغان سخنرانان و گويندگان دارد.
صالحي: شيوه تدريس از خصوصيات منحصر به فرد قرائتي است
علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امور خارجه در اين مراسم گفت: سه مطلب درباره آقاي قرائتي براي من قابل بيان است. شيوه تدريس، موضوع تدريس و تبيين اين موضوع.
وي گفت: در ديپلماسي كتاب هاي زيادي نوشته شده است كه اساس ديپلماسي ما بر اساس اسلام چيست؛ اما خيلي به دل نمي نشيند. اينكه چگونه با دوست و دشمن برخورد كنيم، نيازهايي است كه به صورت عملياتي و نه ذهني و فلسفي به آن نيازمنديم. مي خواهم بگويم كه خوب است تا اثري دراين باره تهيه شود تا بدانيم در عرصه ديپلماسي چگونه عمل كنيم.
در پايان اين مراسم، سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن حضور در اين مراسم، تابلوي «پرچمدار حق» آخرين اثر استاد محمود فرشچيان را به حجت الاسلام والمسلمين قرائتي اهدا كرد. همچنين حجت الاسلام ادبي، رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي لوح زرين اين انجمن، مركز خدمات حوزه هاي عليمه تهران تابلو فرش منقش به آيات قرآن را به حجت الاسلام قرائتي اعطا كردند.

 



گزارش خبري سكوت مدعيان حقوق بشر در قبال خبر شهادت عليرضا عسگري

در حالي 1484روز از ربايش معاون وزير دفاع اسبق كشورمان مي گذرد كه اخيرا اخباري مبني بر شهادت وي منتشر شد ولي مدعيان حقوق بشر خم به ابرو نياوردند.
به گزارش فارس، عليرضا عسگري متولد 1335 و معاون «علي شمخاني» وزير دفاع اسبق كشورمان كه پس از بازنشستگي به تجارت (زيتون و روغن زيتون در سوريه) مشغول بود، در تاريخ 16آذر 85 (7دسامبر) از دمشق وارد هتل جيران استانبول شد و دو روز بعد 18 آذر (9 دسامبر) مفقود شد.
اظهارات مسئولان كشورمان كه بارها اعلام كردند عسگري با همكاري موساد و سازمانهاي اطلاعاتي آلمان و انگليس ربوده و به فلسطين اشغالي منتقل شده است، اخيرا با انتشار خبري توسط روزنامه هاي صهيونيستي هاآرتص و يديعوت آحارونوت مبني بر خودكشي عسگري در زندان آيالون، تاييد شد.
روز سه شنبه هفتم ديماه اين دو روزنامه خبري را براي لحظاتي بر روي نسخه اينترنتي خود قرار دادند كه با ادعاي دروغ خودكشي حاكي از به شهادت رسيدن عليرضا عسگري بود. اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي تا پيش از انتشار اين خبر، ربودن عليرضا عسگري را انكار مي كرد.
اين دو روزنامه مدعي بودند كه عسگري خودكشي كرده، اما از آنجا كه موساد، مسئول حفظ جان وي بوده، بررسي ها در خصوص شيوه و زمان انتشار اين خبر، نشان مي دهد موضوع به قتل عمد در زير شكنجه هاي شديد روحي و جسمي شباهت بيشتري دارد.
مجامع حقوق بشري و سازمان ملل هم در ربودن عسگري سكوت كردند و هم درباره شكنجه و شهادت وي در بيدادگاه رژيم صهيونيستي خفقان اختيار كرده اند.
از زمان ربوده شدن عليرضا عسگري در 18آذر 1385 تاكنون اخبار ضد و نقيضي از سوي رسانه هاي خارجي مطرح شد كه هيچ كدام تاييد نشد. يك روز از پناهنده شدن آن در آمريكا و اسرائيل خبر دادند و روز ديگر از همكاري وي با سرويس هاي امنيتي كشورهاي غربي. پس از مدتي در لابه لاي اخبار خود از زنداني شدن وي در زندانهاي اين رژيم خبر داده و وعده مي دادند كه به زودي اعترافات عسگري پخش خواهد شد.
پس از آن «زيبا احمدي» همسر عليرضا عسگري كه پس از اعلام خبر ربوده شدن همسرش به همراه خانواده اش در مقابل سفارت تركيه تجمع كرده بود، در مورد شايعات مربوط به پناهندگي عسگري يادآور شد: «اين شايعات دشمنان است. عسگري به هيچ وجه پناهنده نشده و نخواهد شد.»
برخي از رسانه ها در آن زمان مدعي شدند عسگري پيش از خروج از ايران خانواده اش را به خارج از كشور منتقل كرده و اين در حالي است كه خانواده اش در تهران هنوز چشم به راه بازگشت عسگري هستند.
موضوع ربايش و پيگيري هاي صورت گرفته در مورد عسگري موضوع اكثر نشست هاي خبري سخنگوي وزارت خارجه در آن زمان را تشكيل مي داد و سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ مي گفت كه هيچ خبر قطعي در اين زمينه در دست نيست و پيگيري ها ادامه دارد.
وي در عين حال از تركيه خواست كميته تحقيق آن كشور سريعتر نتايج تحقيقاتش را به صورت رسمي به ايران اعلام كند.
چندي بعد، زيبا احمدي همسر عسگري در 18 آذرماه 1387 در تجمعي كه همزمان با دومين سالگرد ناپديد شدن عسگري برگزار شد در گفت وگويي با تاكيد بر پاسخگويي دولت تركيه در اين زمينه، گفت: رژيم صهيونيستي به دليل ماهيت غيرانساني و تروريستي خود اين آدم ربايي را انجام داده و من صددرصد مطمئن هستم كه عسگري توسط عوامل رژيم صهيونيستي در تركيه ربوده شده است.
در طي اين مدت سكوت خبري حاكم بود تا اينكه دو روزنامه صهيونيستي هفته گذشته خبري مبني بر خودكشي عسگري منتشر كردند. پس از آن بود كه محمدرضا شيباني معاون خاورميانه و مشترك المنافع وزارت امور خارجه از اين موضوع ابراز نگراني كرد و خواستار اقدام عاجل سازمانهاي بين المللي براي روشن شدن وضعيت وي شد.
سردار وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز در واكنش به خبر منتشره مبني بر شهادت عليرضا عسگري، گفت: در صورت صحت اين خبر، اين اقدام غيرانساني آزمون ديگري براي مجامع بين المللي خواهد بود كه داعيه حقوق بشر و حقوق شهروندي را دارند.
علي اكبر صالحي سرپرست وزارت خارجه كشورمان نيز روز پنجشنبه 9 ديماه 1389 با ارسال پيامي به بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نسبت به انتشار اخباري مبني بر خودكشي عسگري در زندانهاي رژيم صهيونيستي ابراز نگراني كرد.
وي تاكيد كرد: بدون ترديد انتشار اين اخبار ظن ربودن عسگري توسط رژيم صهيونيستي را بيش از پيش تقويت كرده و مسئوليت حفظ جان و سلامت نامبرده را مستقيما متوجه اين رژيم مي كند.
كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي مجلس هم خاطرنشان كرد: ما از طريق مجامع بين المللي وضعيت آقاي عسگري را پيگيري خواهيم كرد. اگر ادعاي رژيم صهيونيستي صحت داشته باشد، بايد جنازه او به كشورمان تحويل و اگر ادعاي اين رژيم دروغ باشد، بايد آقاي عسگري زنده به جمهوري اسلامي ايران تحويل داده شود.
اقدام رژيم صهيونيستي در ربايش اتباع ايراني تنها به عسگري محدود نشده و اين رژيم پرونده هاي سنگيني از جمله در مورد ربايش چهار ديپلمات ايراني در لبنان دارد كه هيچ وقت هم پاسخگو نبوده است.
نكته جالب سكوت سازمان ملل و سازمانهاي مدافع حقوق بشر در اين زمينه است كه پس از گذشت بيش از چهار سال از ربايش عسگري و اخيرا هم خبر شهادتش هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهند.
البته آنچه مسلم است اينكه رژيم صهيونيستي و حاميان غربي اش مسئول خون عسگري و عسگري ها هستند و يقينا هزينه شهادت اين انسانهاي بي گناه را خواهند پرداخت.

 



سردار شريف اعلام كرد
ادعاهاي مضحك بي بي سي ترفندي براي تحت الشعاع قرار دادن حماسه 9 دي است

مسئول روابط عمومي سپاه ضمن تكذيب ادعاي بي بي سي درخصوص درگيري فرمانده سپاه و رئيس جمهور، اين گونه خبرسازي ها را مضحك و براي تحت الشعاع قرار دادن حماسه 9 دي دانست.
سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومي سپاه پاسداران در گفتگو با فارس، درخصوص انتشار خبري از سوي بي بي سي رسانه دولتي انگليس درباره درگيري فرمانده كل سپاه با رئيس جمهور، ضمن تكذيب آن گفت: اين همان رسانه مدعي بي طرفي است كه حوادث روز عاشوراي 88 را با ادعاي سقوط تهران و حماسه عظيم و چند ميليوني نهم دي را در حد چند صدهزار نفر گزارش كرده بود.
وي تاكيد كرد: سايت هاي انگليسي و صهيونيستي و آمريكايي تاكنون در ده ها و صدها خبر خود از ارتباط تنگاتنگ و حمايت هاي بي شائبه و متقابل سپاه پاسداران و دولت خبر مي دادند و حتي در مقاطعي به دروغ مدعي بودند كه سپاه مخالفان دولت را سركوب مي كند. ولي امروز براي حفظ منافع خود ادعاي خنده دار درگيري فرمانده كل سپاه با رئيس جمهور را مطرح مي كنند. كداميك از اين اخبار درست است؟! به نظر مي رسد حضور گسترده مردم در دفاع از نظام و رهبري و اضمحلال جريان فتنه مورد حمايت انگليس و بزرگداشت سالروز حماسه نهم دي تعادل خبر رسانان مغرض و دولتي انگليس را برهم زده است.
وي درباره اين دروغ پردازي بي بي سي كه به نقل از ويكي ليكس منتشر شده يادآور شد: به نظر مي رسد كساني كه پشت پرده ويكي ليكس قرار دارند، سعي مي كنند تا با استفاده از شهرتي كه اين سايت به خاطر اخبار خود به دست آورده، اقدام به جريان سازي هايي مطابق خواسته هاي خود كنند.
شريف افزود: از آنجايي كه اين سايت مورد توجه افكار عمومي و رسانه هاي جهان قرار گرفته و اخبار آن نيز به سرعت از طريق رسانه ها منتشر مي شود، گردانندگان آن مي خواهند آرزوهاي خود را درخصوص نوع تعامل سپاه پاسداران با دولت اصولگرا، در قالب سند منتشر كنند. ولي اين آرزو را هم به گور خواهند برد.
مسئول روابط عمومي سپاه با بيان اينكه آنها سعي كردند تا به اين بهانه، يك جريان منفي عليه نظام جمهوري اسلامي ايجاد كنند، گفت: پس از اعلام حمايت جدي مردم از ولايت فقيه و پيوند محكمي كه به بهانه قيام 9 دي ميان ملت و رهبري صورت گرفت كه منجر به خنثي شدن توطئه هاي فتنه گران شد، دشمن به دنبال انحراف افكارعمومي در داخل كشور است و از جمله اهداف انتشار چنين خبرهايي در اين شرايط، به انحراف كشيدن افكارعمومي است كه هرچند اين اخبار فاقد هرگونه صحت و وجاهت هستند، اما قدري كمك كرد تا رسانه ها توجه بيشتري به گردانندگان سايت ويكي ليكس داشته باشند.
وي در پايان تاكيد كرد: دنياي استكبار بداند مردم و تمام قواي كشور يكپارچه پشت سر رهبري و انقلاب در برابر دشمنان آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي و فتنه گران داخلي ايستاده اند و همچون 32 سال گذشته انقلاب اجازه هر گونه نفوذي را از دشمن سلب خواهند كرد.
گفتني است چندي پيش سايت بي بي سي با انتشار يكي از اسناد ويكي ليكس مدعي بروز يك درگيري ميان رئيس جمهور و فرمانده كل سپاه شده بود.

 



متكي: همه همسايگان ايران محتواي اسناد ويكي ليكس را تكذيب مي كنند

وزير خارجه سابق كشورمان گفت: همه همسايگان ايران محتواي اسناد ويكي ليكس را تكذيب مي كنند.
به گزارش فارس، منوچهر متكي پيش از بركناري در گفتگو با هفته نامه روسي زافترا در پاسخ به سؤالي درباره ادعاهاي سايت ويكي ليكس اظهار داشت: هر كاري كه ايالات متحده طي 10 سال اخير انجام داده و در چارچوب اين درز عظيم اطلاعات منتشر شد، بر آينده سياست آمريكا اثر خواهد گذاشت. هدف از اين درز اطلاعات، تحريك اختلافات بين تعداد زيادي از كشورها و بي نظم كردن مناسبات بين الملل است. مي گويند كه اگر كسي به ارتكاب شرارت اقرار كرده و اين مسئوليت و تقصير را قبول كند، بايد اين (اعتراف) را قبول كرد. لذا ما بايد چيزي را كه آنها در اين اسناد درباره خود گفته اند قبول كنيم و در نظر بگيريم.
وي افزود: امروز آمريكايي ها در تهران سفارت ندارند و به همين علت ويكي ليكس درباره ما هيچ سندي منتشر نكرده است. ولي همسايگان ما در خليج فارس ادعاهايي را كه اين سايت (از زبان آن ها) درج كرده است، تكذيب مي كنند. چندي پيش به كويت و سپس به بحرين سفر كردم. در ابوظبي نشست رهبران كشورهاي حاشيه خليج فارس برگزار شد. آن ها طي واكنشي به مطالب ويكي ليكس اظهار داشتند كه اين گونه تحريكات بر روابط ما با ايران اثري نخواهد گذاشت. همه همسايگان ما محتواي اين گزارش ها را تكذيب مي كنند. بديهي است كه آمريكايي ها مي خواهند در منطقه ما بذر تفرقه بيفكنند. ولي اتحاد ما با كشورهاي خليج فارس از اهميت ژئوپوليتيكي، ژئواستراتژيكي و ژئواقتصادي برخوردار است.
متكي ادامه داد:60 درصد از ذخاير جهاني حامل هاي انرژي در منطقه ما واقع شده است. استخراج، توليد و انتقال اين منابع يك سيستم واحد و تجزيه ناپذير منطقه اي را تشكيل مي دهد كه از سيستم مشترك امنيت نيز برخوردار است. نمي توان قسمتي از آن را جدا كرده و براي آن امنيت جداگانه اي تأمين كرد و براي بخش هاي ديگر خطر ايجاد كرد. ما براي برقراري روابط حسنه با همسايگان خود مباني كافي داريم و دليلي نداريم كه با آن ها اختلاف نظر داشته باشيم. آمريكايي هايي كه اظهارات ضد ايراني را به همسايگان ما نسبت دادند، هدف افشاندن بذرهاي بي اعتمادي بين ما و كشورهاي همسايه را دنبال مي كنند. ما حاضريم بازي هاي مكارانه آمريكايي ها را افشا كنيم. چه كسي برنده جنگ هشت ساله بين دو كشور همسايه ايران و عراق شد؟ تنها ايالات متحده آمريكا. ما بر همين اساس نسبت به صحت مطالب منتشر شده شك و ترديد زيادي داريم. بايد اين اسناد را مورد مطالعه جدي قرار داد تا تمايلات آمريكايي ها و سياست غير شفاف آن ها روشن شود. آنگاه مي توان فهميد چرا اين مطالب همانا در شرايط تاريخي جاري منتشر شده است. اگر ما در جهان عادلانه اي زندگي مي كرديم، انتشار اين اسناد كافي بود تا دادگاه داوري بين المللي آمريكا را محاكمه كند.

 



بنياد كارنگي در گزارشي اذعان كرد
استراتژي هاي ما در قبال ايران چيزي جز شكست عايدمان نكرد

بنياد كارنگي به عنوان يكي از مهمترين كانون هاي براندازي نرم در آمريكا، طي گزارشي در آستانه سال 2011 به شكست خود در برابر ايران اذعان كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي كارنگي «جسيكا تاچمن ماتئوس» از اعضاي اين بنياد در گزارش ابتداي سال 2011 نوشت: جريان فتنه 18 ماه پيش در ايران شكل گرفت. وي مدعي شد، اين جريان توانست كمي به ايران آسيب وارد كند ولي در حد انتظارات عمل نكرد. بطوري كه مي توان گفت استراتژي هاي ما در قبال ايران چيزي جز شكست عايد ما نكرد.
اين بنياد اظهار اميدواري كرد كه تحريم ها عليه ايران موثر واقع شود و در ادامه خواستار اتحاد گروه 1+5 براي مقابله با ايران شد.
گفتني است، بنياد «كارنگي» در ادامه سال 2011 را سال ادامه پيشرفت هاي هسته اي ايران خواند و براي جلوگيري از آن خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران شد.
يادآور مي شود، بنياد «كارنگي» در رخدادهاي پس از انتخابات سال 1388 با برگزاري نشست هاي مختلف از فتنه گران حمايت كرد. اين بنياد از قديمي ترين اتاق هاي فكر براندازي نرم آمريكا است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14