(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 11 دی 1389- شماره 19828

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران: 9 دي جريان فتنه را به احتضار انداخت
بزرگداشت حماسه 9 دي در سراسر ايران
سعيدي كيا: ساختمان هاي بم در برابر حوادث طبيعي بيمه شدند
آيت الله احمد جنتي: مردم در 9 دي ماه سال گذشته معجزه آفريدند
محمد جواد لاريجاني: بالندگي نظام اسلامي براي غرب هميشه يك خطر است
آيت الله مصباح يزدي: فتنه 88 به دست خداوند شكست خورد
اخبار ادبي و هنري



آيت الله خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران: 9 دي جريان فتنه را به احتضار انداخت

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه حماسه 9 دي مردم ايران خط بطلاني بر تمام توطئه هاي دشمنان و فتنه گران بود، تصريح كرد: حماسه 9 دي 88، جريان فتنه را به احتضار انداخت.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته با بيان اينكه حماسه بزرگ 9 دي ماه سال گذشته، بيعت مردم با ولايت و تبري جستن از دشمنان بود، اظهار داشت: اين روز يك مقطع افتخارآميز در تاريخ انقلاب است كه آن را مديون سيدالشهدا هستيم.
وي با بيان اينكه 15 خرداد42 مصادف با 12 محرم و بهمن 57 نيز نتيجه همين ايام بود، افزود: حماسه 9 دي را مديون خون سيدالشهدا هستيم، مردم پيش از اين روز ديدند كه فتنه گران به مقدس ترين مقدسات آنها توهين كردند و در روز عزاي حسيني شعارهاي ساختارشكنانه دادند و سران فتنه اين افراد را عزاداران سيدالشهدا ناميدند در حالي كه آنها ضدانقلاب محارب خارجي بودند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه فتنه 88 شباهت زيادي به فتنه صدر اسلام در مقابل حكومت اميرالمؤمنين داشت، گفت: اميرالمؤمنين(ع) جريان مقابل خود را فتنه ناميدند و بيش از 10 بار از اين عنوان در نهج البلاغه استفاده كردند.
خاتمي با بيان اينكه افرادي كه همچنان اغتشاش گران را معترضين انتخابات و نه فتنه گر مي دانند، ادبيات ولايي ندارند، خاطرنشان كرد: فتنه گران حماسه حضور 40 ميليوني و مشاركت 85 درصدي مردم در انتخابات دهم رياست جمهوري را كه مي توانست سرمايه بزرگي براي ملت ايران باشد، در مسير جاه طلبي خود كم اثر كردند.
وي با بيان اينكه ريشه فتنه در نگاه اميرالمؤمنين(ع) هوي و هوس و تشنگي براي قدرت است، يادآور شد: در حوادث سال گذشته ديديم كه فتنه گران مصالح يك ملت را زيرپا گذاشته و به ارزش ها و مقدسات پشت پا زدند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هدف فتنه گران مقابل اميرالمؤمنين(ع)، براندازي بود، بدون ترديد جريان فتنه سال گذشته نيز كودتاي مخملي و براندازي بود كه مردم اين كودتاي مخملي را خنثي كردند.
خاتمي با بيان اينكه حماسه 9 دي مردم ايران خط بطلاني بر تمام توطئه هاي دشمنان و فتنه گران بود، تصريح كرد: حماسه 9 دي 88، جريان فتنه را به احتضار انداخت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به ابزار فتنه گران در مقابل اميرالمؤمنين(ع) اشاره كرد و گفت: فتنه گران در مقابل اميرالمؤمنين(ع) از چند شيوه استفاده كردند كه نمونه هاي آن را در حوادث سال گذشته نيز مشاهده كرديم.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در همين زمينه اضافه كرد: استفاده از دروغ و تهمت يكي از اين شيوه ها بود كه طي ماه هاي گذشته شاهد بوديم چه تهمت هايي به نظام زدند كه هرگز نمي توانند آن را اثبات كنند.
خاتمي شبهه افكني را يكي ديگر از اين ابزارها دانست و يادآور شد: در دوران اميرالمؤمنين(ع)، قرآن ها را در مقابل قرآن ناطق بر بالاي نيزه بردند و در سال گذشته نيز شاهد بوديم كه دروغ تقلب را مطرح كردند كه البته بعدها اعتراف كردند كه تقلب، اسم رمز آشوب بود.
وي با بيان اينكه فتنه گران در صدر اسلام به حرمت شكني عليه اميرالمؤمنين(ع) پرداختند، افزود: در دوران فتنه 88 شاهد بوديم كه فتنه گران مي خواستند قداست رهبري را خدشه دار كنند؛ رهبري كه نايب امام زمان(عج) و مرجع ديني مردم بود و مردم نيز اين مسئله را به خوبي درك كرده و در حماسه 9 دي فقط عكس رهبر معظم انقلاب يعني آيت الله خامنه اي را در دست داشتند.
خطيب موقت نماز جمعه فضاسازي رسانه اي عليه اميرالمؤمنين(ع) را يكي ديگر از ابزارهاي فتنه گران در دوران صدر اسلام خواند و اظهار داشت: معاويه 70هزار منبر را براي هجمه عليه اميرالمؤمنين(ع) فعال كرد، اين فضاسازي در سال گذشته نيز عليه مردم ايران به كار گرفته شد و بيگانگان و دشمنان انقلاب اسلامي هجمه بي سابقه اي را نسبت به 31 سال گذشته از عمر انقلاب به كار بستند.
خاتمي جابه جايي معيارها را يكي ديگر از اين ابزارها دانست و گفت: در صدر اسلام كه علي(ع) امام حق بود، فتنه گران به سراغ برخي چهره هاي موجه منتسب به پيامبر رفتند تا مردم را فريب دهند، در سال گذشته نيز كساني از سوابق خود با امام(ره) سوءاستفاده كردند.
وي در همين زمينه تصريح كرد: سوابق خوب، زماني مايه افتخار است كه با لواحق خوب همراه باشد، يعني ميزان ، حال فعلي افراد است و اگر فردي با وجود سابقه خوب، عملكرد بدي داشته باشد، سابقه خوب خود را نيز هدر داده است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود به سوء استفاده از مقدسات ديني اشاره كرد و گفت: در اين زمينه سوء استفاده زيادي از قرآن كريم به عنوان مقدس ترين مقدسات مسلمانان انجام شد و در سال گذشته نيز فتنه گران از نام امام راحل سوءاستفاده بي نظيري كردند كه رهبر معظم انقلاب در همين زمينه مسجد ضرار را مطرح كردند كه نماد سوءاستفاده از مقدسات بود.
خاتمي در همين زمينه خاطرنشان كرد: «امام » كلمه محبوبي بوده، هست و خواهد بود، اما برخي از فتنه گران به ناحق به اين امام مظلوم جفا كردند.
وي در ادامه با بيان اينكه فتنه گران همواره در پي ايجاد تفرقه هستند، يادآور شد: بدترين نوع تفرقه، تفرقه بين مردم و نظام اسلامي است اما مردم ايران در حماسه 9 دي با بلندترين فرياد خود اعلام كردند كه هرگز از نظام اسلامي جدا نخواهند شد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه فتنه عصر اميرالمؤمنين(ع) امتحاني بود كه برخي از آن سربلند بيرون آمده و برخي هم مردود شدند، اظهار داشت: عمار ياسرها و مالك اشترها، موفق ها در اين آزمون بودند كه اميرالمؤمنين(ع) را تنها نگذاشتند، اما مباشران، عاملان و كساني كه در مقابل فتنه سكوت كردند، از جمله كساني بودند كه در اين امتحان ناموفق بودند.
خاتمي با بيان اينكه يك فرق بين مباشران و سكوت كنندگان در مقابل فتنه وجود دارد، افزود: مباشران فتنه قطعاً مردود هستند اما كساني كه در مقابل فتنه سكوت كردند را تجديد مي دانيم كه هنوز هم راه براي بازگشت دارند و بايد گذشته را جبران كنند.
وي مردم را از جمله قبول شدگان اين امتحان دانست و يادآور شد: مردم به خوبي مواضع فتنه گران را شناختند و در موقع لزوم به صحنه آمدند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه حماسه 9 دي يك پيام براي آينده ها و آيندگان داشت، گفت: بصيرت در فضاي غبارآلود فتنه، نورافكن است و پيروي از حجت الهي در اين دوران چراغ بصيرت است.
خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و يادآور شد: در اين زمينه گام اول با موفقيت برداشته شد و اميدواريم كه مردم كمك كنند تا اين طرح ملي به سامان برسد.
وي همچنين بر تداوم نظارت هاي دولت بر اجراي موفق اين طرح تأكيد كرد و افزود: دولت بايد به نظارت هاي جدي خود ادامه دهد تا به قشر محروم جامعه فشار زيادي وارد نشود.
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين بر افزايش توليد و جلوگيري از واردات بي رويه اشاره كرد و اظهار داشت: بها دادن به توليد داخلي يكي از اهداف ارزشمند طرح هدفمندي يارانه ها است كه براي تحقق آن بايد از واردات بي رويه جلوگيري كرد.
خاتمي با بيان اينكه وحدت، پيش مقدمه اساسي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها است، تأكيد كرد: همه مردم و مسئولان در اين زمينه بايد از اقدامات و اظهارات چالش برانگيز بپرهيزند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه فاجعه سيل پاكستان همچنان غم جانكاه مسلمانان است، يادآور شد: در اين زمينه لازم است كه مردم نوع دوست ايران همچنان به كمك هاي خود براي سيل زدگان پاكستان ادامه دهند و از دولت پاكستان هم مي خواهيم كه اجازه ندهند اين كشور مأمن تروريست ها باشد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين تصريح كرد: لازم است كه دولت پاكستان بعد از دستگيري تروريست ها به سرعت آنها را به جمهوري اسلامي ايران تحويل دهد تا به سزاي اعمال خود برسند.
خاتمي به قانون كشف حجاب اجباري براي دانشجويان و دانش آموزان دختر در كشور آذربايجان اشاره كرد و اظهار داشت: آذربايجان دومين كشور شيعه جهان است و به مصلحت دولتمردان اين كشور نيست كه با اكثريت شيعه خود اينگونه برخورد كنند.
آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز با بيان اينكه معرفت خداوند، دعاي خالصانه، رفتار بنده گونه و درآمد پاك و لقمه حلال، شروط استجابت دعاست، تصريح كرد: فردي كه لقمه حرام بخورد دعايش استجابت نمي شود.
خاتمي افزود: در روايات آمده كه پاك دامني و تلاش براي لقمه حلال دو امر بزرگ براي انسان است و تلاش براي لقمه حلال تلاش مقدسي است.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: لقمه پاك لقمه اي است كه از راه حلال به دست آمده باشد و با خريد و فروش محصولات حرام و كسب درآمد با شيوه هاي نادرست مانند ربا، نزول و رشوه، لقمه حلال بدست نمي آيد.
وي در ادامه تاكيد كرد: كارمند بايد وظيفه اش را انجام دهد و اگر اين كار را انجام ندهد تا پول زيرميزي بگيرد اين مي شود رشوه و پول حرام است. در آموزه هاي ديني ما آمده است كسي كه رشوه مي گيرد كفر خالص دارد.
خاتمي افزود: همچنين لقمه اي كه از راه حلال بدست آمده است ولي خمس و زكات آن پرداخته نشود نيز مي شود لقمه حرام.
خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اينكه لقمه حرام آثار منفي زيادي دارد، گفت: عبادت با لقمه حرام مثل اين است كه انسان در ريگزار، ساختمان بنا كند كه اين امر ممكن نيست.
وي در پايان تصريح كرد: فردي كه لقمه حرام بخورد تا 40 روز نمازش مورد قبول خداوند نيست و سبب مي شود نصايح اوليا و علما نيز بر او اثر نكند.

 



بزرگداشت حماسه 9 دي در سراسر ايران

سرويس سياسي-
اولين سالگرد حماسه عظيم مردمي نهم دي در حالي سپري شد كه جاي جاي ميهن اسلامي مان مملو از خروش عاشورايي ملت بود.
شهرهاي مختلف ايران اسلامي روز پنجشنبه كه به راستي روز «بصيرت» نام گرفته است، شاهد تجمعات و مراسم هاي مختلفي براي گراميداشت حماسه بزرگ 9 دي بود.
در اين اجتماع امت حزب الله و هيئت هاي مذهبي، به مناسبت شهادت امام سجاد (عليه السلام) نيز مداحان اهل بيت به مرثيه سرايي پرداختند.
در تهران هم مراسم بزرگداشت 9 دي با حضور پرشور مردم و هيئت هاي مذهبي در مهديه تهران و با سخنراني حجت الاسلام مهدي طائب برگزار شد.
طائب: موسوي مهره عاجز استكبار جهاني است
حجت الاسلام طائب گفت موسوي جزو مهره هاي عاجزي است كه براي استكبار جهاني كار مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب، در مراسم اجتماع بزرگ امت حزب الله و هيئت هاي مذهبي كه به مناسبت سالگرد حماسه 9 دي، بعدازظهر پنجشنبه در مهديه تهران برگزار شد، گفت: 9دي روزي است كه ملت ايران، مهر باطل به فتنه اي زد كه در فتنه هاي تاريخي نسبت به براندازي دين و دينداران يكي از كم نظيرها است.
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه دشمن مقدمه سازي كرده بود تا سرنگوني جمهوري اسلامي را با از كار انداختن حجت زمان يعني ولي فقيه و خارج كردن ضمانت اجرايي ولايت فقيه از قانون اساسي به عمل برساند، گفت: تا زماني كه اين دو اتفاق نيفتاده سرنگوني نظام ممكن نيست.
وي ادامه داد: فتنه 88 آمده بود تا قانون را تغيير دهد، ولي موفق نشد چون ملت ايران در 9 دي به صحنه آمد و به اعتراف رسانه هاي خارجي در اين روز3ميليون تهراني به خيابان ها آمده بودند و با چسباندن عكس هاي مقام معظم رهبري به سينه خود، فقط براي ايشان شعار مي دادند.
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه روز 9 دي مردم از سران فتنه تبري جستند، گفت: روز 9 دي پيام روشني براي سران فتنه و استكبار بود و اگر موسوي ذره اي با مردم و انقلاب بود بايد در اين روز با ديدن آن جماعت عملاً استغفار مي كرد و اگر اخلاص داشت در 9 دي توبه مي كرد ولي وي جزو مهره هاي عاجزي است كه براي استكبار جهاني كار مي كند.
وي با طرح اين سؤال كه چرا با ديدن حماسه 9 دي توبه نكرده ايد از خاتمي و كروبي پرسيد: در پازلي كه دشمن براي اسقاط نظام پهن كرده بود، آمده بوديد نظام را زمين بزنيد، نظامي كه به خون بهترين هاي ملت استوار شده و بالا آمده است.
اين استاد حوزه و دانشگاه، خطاب به سران فتنه و كساني كه هنوز از خواب بيدار نشده اند، گفت: بيهوده مشت به سندان نزنيد كه مردم تصميم خود را گرفته اند و نمي توانند از آن برگردند و به خدا تعهد داده اند كه مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم كنند.
حجت الاسلام طائب با اشاره به اينكه دشمن، ولايت فقيه را هدف قرار داده بود، گفت: دشمن در اين قضيه تودهني خورد و علي رغم اينكه با تابلوي دين آمده بود، مي خواست از رئيس جمهوري شروع كند و خود را تا براندازي نظام برساند.
وي تصريح كرد: موسوي دستورمند حرف مي زد و در طول تبليغات تلويزيوني نيز سياه نمايي مي كرد چون رهبري در طول رياست جمهوري از دولت نهم حمايت كرده بود سعي داشت با زير سؤال بردن رياست جمهوري، زمينه را براي هدف قرار دادن رهبري آماده كند.
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مصاحبه موسوي كه در پاسخ به اين سؤال كه اگر مجدداً مطابق حرفت، انتخابات برگزار شد و راي نياوردي، گفته بود دوباره مي گويم تقلب شده، اظهار داشت: دو نظرسنجي كه پنج روز قبل از انتخابات در سطح بين المللي انجام شد مشخص كرده بود آراي موسوي، از 9 ميليون بيشتر نيست و لذا قبل از برگزاري انتخابات با نوشتن نامه به رهبري، بحث تقلب در انتخابات را مطرح كردند كه اين نامه در رسانه هاي خارجي زودتر از ساير رسانه ها منعكس شد.
وي با اشاره به تعدادي از بازداشتي هاي پس از انتخابات كه ادعاي تقلب كرده بودند، گفت: اين افراد در برابر ادعاي خود هيچ مدركي ارائه ندادند و بعد شايعه كردند كه بازداشتي ها كتك خورده اند در حالي كه خودشان بهتر از همه مي دانستند كه تقلب نشده و ساخته خود آنها است.
حجت الاسلام طائب با اشاره به اطلاعيه اي كه خاتمي، اخيراً داده و در آن خواستار آزادي زنداني ها شده، خطاب به وي، اظهار داشت: بهتر است مقداري فكر كني! يادت رفته شعار آزادي مطرح كردي حال اينكه خود نمي دانستني براي چه اين شعار را مي دهي!
طائب در پايان از خداوند ظهور امام زمان(عج) را به عنوان پاداش براي مردمي كه به تعهدشان عمل كردند و در حمايت ولي و حجت او به صحنه آمدند خواستار شد و در پايان سخنان خود به ذكر مصيبت خاندان امام حسين(ع) در كوفه و شام و همچنين ذكر مصيبت حضرت امام سجاد(ع) پرداخت.
پس از پايان سخنان وي سعيد حداديان از اجتماع كنندگان خواست تا با ذكر سه مرتبه ياحسين و اجراي مراسم سينه زني به سخنان حاج منصور ارضي گوش دهند.
حاج منصور ارضي هم در مراسم 9 دي، علاوه بر انتقاد صريح از خاتمي، اظهارات اخير مسئول دفتر رئيس جمهور را مورد انتقاد قرار داد.
وي با بيان اينكه نبايد برگزاري سالگرد 9 دي تصنعي شود گفت: به تازگي اقليت مجلس با سران فتنه در جماران جلسه گذاشتند و گفتند شرط ما براي حضور اين است كه شروطي كه فلاني در نمازجمعه مطرح كرده است، عملي شود.
ارضي ادامه داد: در اين شرايط قوه قضائيه چه مي خواهد بكند؟ اگر واقعاً كار اينها (سران فتنه ) تمام است آنها را به ما بدهيد، ما اعدام كنيم؛ چرا دست روي دست گذاشتيد؟ مدرك مي خواهيد؟ اين جلسات اينها با سفير انگليس مدرك نيست؟
وي در ادامه به برخي اظهارات رئيس دفتر رئيس جمهور هم اشاره كرد و اظهار داشت: اين آقايي كه در دفتر رئيس جمهور است گفته است حضرت نوح مديريت نكرده، حضرت عيسي فراري بوده اما كسي چيزي نگفت و گفتند انشاء الله گربه است!
منصور ارضي افزود: پشت اين جريان، در دستگاه هاي دولتي كار مي كنند. اخيراً هم يكي گفته است كساني كه موسيقي را حرام مي دانند، موسيقي را نمي فهمند؛ يعني مرجع تقليد نمي فهمد بعد هم راحت در دفتر رئيس جمهور فعاليت مي كند.
دكتر حداد عادل: سران فتنه به مردم خيانت كردند
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: سران جفاكار فتنه در انتخابات گذشته با دروغ اتهامات بزرگي مانند تقلب را به نظام اسلامي وارد كرده و به مردم خيانت كردند.
به گزارش ايرنا دكتر «غلامعلي حداد عادل» عصر پنج شنبه در مراسم گراميداشت سالروز حماسه 9 دي در جمع مردم قم و هيئت هاي مذهبي در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان كرد: استكبار جهاني نيز با استفاده از دستگاه هاي رسانه اي و تبليغاتي خود، اين ادعا و اتهام را با تمام توان بازگو و منتشر كرد.
وي اظهار داشت: كساني اين اتهامات را متوجه نظام اسلامي كرده اند كه قبل از انتخابات با شعار قانون گرايي و دفاع از خط امام خميني وارد عرصه شده بودند.
وي اظهار داشت: جماعتي كه دم از خط امام زده و مي گفتند احساس مي كنيم روش امام خميني در كشور به فراموشي سپرده شده است و بايد انقلاب را به دوران امام بازگردانيم در روز قدس گروهي را به خيابان ها دعوت كردند، حرمت ماه رمضان را شكسته و شعارهايي خلاف راه امام خميني را سر دادند.
وي تصريح كرد: قتنه گران در 16 آذر كه روز مبارزه با استكبار جهاني است عكس امام را پاره كردند و به جاي محكوميت آمريكا، شعارهاي مخالف نظام جمهوري اسلامي سر دادند.
حداد عادل گفت: سران فتنه بعد از انتخابات در حالي كه هنوز شمارش آرا به پايان نرسيده بود ادعاي تقلب را مطرح كردند و مردم را كه در دوران تبليغات انتخابات از نظر هيجان به اوج رسيده بودند، به خيابان ها دعوت كرده و اقدام به تخريب اموال عمومي و ايجاد هياهو و آتش سوزي كردند.
وي تصريح كرد: آنها سعي داشتند اگر پيروز هم مي شدند مردم را به بهانه اي، وارد خيابان ها كنند.
حداد عادل خاطرنشان كرد: اگر مقاومت و ايستادگي مردم در برابر فتنه نبود همان كاري را انجام مي دادند كه آمريكا از طريق انقلاب مخملي و رنگي در كشورهاي ديگر انجام داده است.
حدادعادل اظهار داشت: هدف اصلي فتنه گران، جدايي مردم از نظام اسلامي و دور كردن آنها از انقلاب و ولايت بود، آنها بخوبي دريافته بودند كه تا زماني مردم در صحنه حاضر هستند نمي توانند در برابر انقلاب، كاري را انجام دهند.
وي افزود: مردم در دوران فتنه حمايت خود را از نظام اسلامي و ولايت نشان داده و اين حمايت در 9 دي به اوج خود رسيد.
حدادعادل اظهار داشت: انقلاب اسلامي با سه ركن ايمان، ولايت فقيه و مردم به پيروزي رسيد و در سختي ها، از جمله جنگ تحميلي نيز همين سه ركن گره گشاي مشكلات بودند.
وي گفت: اهانت و بي حرمتي به عزاداري سيدالشهدا، باعث خروش مردم عليه فتنه گران شد.
حداد عادل گفت: قم مركز روحانيت، فقاهت، مرجعيت و زادگاه انقلاب اسلامي است و مردم اين شهر در فتنه سال گذشته بهتر و زودتر از همه به وظيفه خود عمل كردند.
وي يادآور شد: دشمنان نقشه هاي زيادي براي اين شهر مذهبي داشته و با تبليغات خود وانمود مي كردند كه روحانيت، حمايت خود را از ولايت كم كرده است ولي مردم ولايتمدار قم در سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان، اين توطئه را نيز خنثي كردند.

 



سعيدي كيا: ساختمان هاي بم در برابر حوادث طبيعي بيمه شدند

رئيس هيئت مديره گروه ساختماني «تدبير» ستاد اجرايي فرمان امام خميني گفت:ساختمان هايي كه در شهر بم و روستاهاي حومه آن ساخته شده است در برابر حوادث طبيعي مقاوم و بيمه هستند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد سعيدي كيا پنجشنبه در همايش «استاندارد مصالح و ساخت وساز ايمن» كه به مناسبت هفتمين سال زلزله بم در هتل پرديسان مشهد برگزار شده بود افزود: تمام واحدهاي مسكوني و تجاري بم در برابر سوانح طبيعي بيمه شده اند. البته فرايند ساخت وسازها با طرح هاي بومي و حفظ هويت سيماي بم توسط مردم و با نظارت عاليه مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسي كرمان و استفاده از مصالح ساختماني استاندارد و با استحكام ساخته شده است.

 



آيت الله احمد جنتي: مردم در 9 دي ماه سال گذشته معجزه آفريدند

اروميه-خبرنگار كيهان:
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي گفت: مردم در 9 دي ماه سال 88 با حضور گسترده خود معجزه كردند.
آيت الله احمد جنتي روز پنج شنبه در همايش بزرگ بصيرت و تجديد ميثاق با ولايت در مصلاي بزرگ امام خميني اروميه افزود: اولين و مهمترين پيام حضور حماسي مردم ايران اسلامي در راهپيمايي 9 دي سال 88 مرگ بر آمريكاست.
وي ادامه داد: دومين پيام اين است كه ما ملت ايران جمهوري اسلامي را قبول داريم و تا آخرين نفس پاي آن ايستاده ايم.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي، اطاعت بي چون و چرا از رهبري و ولايت فقيه را پيام ديگر حماسه 9 دي ماه اعلام كرد و افزود: مردم در اين روز اعلام كردند كه ما در مسير ولايت كه همان مسير پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) است گام برمي داريم و ولايت فقيه را كه نماينده امام زمان(عج) مي باشد، قبول داريم.
وي، اتحاد و همدلي ميان مردم و مسئولان را پيام ديگر 9 دي عنوان كرد و گفت: ملت ايران در اين روز به دنيا اعلام كرد به رغم برخي اختلاف نظرهاي داخلي، در مقابل آمريكا متحد و يك دل ايستاده اند.
آيت الله جنتي با تجليل از حضور حماسي مردم در راهپيمايي عظيم 9 دي ماه سال 88 گفت: اين عشق الهي بود كه مردم را به صحنه آورد و آتشي را خاموش كرد كه دشمنان براي شعله ور كردن آن 15 سال نقشه كشيده بودند.
وي اضافه كرد: دشمنان با بدترين روش ها به ميدان آمدند و با آتش زدن بانك ها، خودروهاي مردم و اماكن عمومي و تصوير امام خميني(ره) در روز عاشورا همان كاري را كردند كه «شمر»، «ابن زياد» و «يزيد» در مقابل امام حسين(ع) انجام دادند.
دبير شوراي نگهبان گفت: در حوادث بعد از انتخابات سال 88 مردم به خوبي متوجه شدند، مسئله فتنه گران، مسائل انتخاباتي نيست بلكه آنان به دنبال حكومتي بدون ولايت فقيه و مورد پسند آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند.
آيت الله جنتي تاكيد كرد: با تدابير و روشنگري هاي رهبر معظم انقلاب، مردم آن چنان توفنده و قدرتمند در صحنه حاضر شدند كه هم چشم فتنه را كور كردند و هم پشتيباني خود را از جمهوري اسلامي و مقام عظماي ولايت ابراز كرده و اعلام كردند تا آخرين قطره خون خود از آرمان هاي انقلاب دفاع خواهند كرد.
وي در مورد هدفمند كردن يارانه ها نيز گفت: بعد از انقلاب اسلامي هيچ مسئولي جرئت اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را پيدا نكرد اما جرئت دكتر احمدي نژاد دراين راستا ستودني است.
آيت الله جنتي با اشاره به اينكه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها پيشرفت و توسعه ملت ايران را تكميل كرده افزود: اجراي اين قانون بركات زيادي دارد كه يكي از آنها حذف اسراف در مصرف در چرخه زندگي ملت ايران است.
وي تصريح كرد: ديگر دوران چرخش ثروت در دست عده اي سرمايه دار و بي عدالتي در كشور به پايان رسيده و با اجراي اين قانون شاهد توزيع عادلانه ثروت در كشور خواهيم بود. وي همراهي ملت ايران با دولت را در راستاي اجراي اين قانون مورد تقدير قرار داد.

 



محمد جواد لاريجاني: بالندگي نظام اسلامي براي غرب هميشه يك خطر است

دبير ستاد حقوق بشر ايران و مشاور قوه قضائيه گفت: رشد، شكوفايي و بالندگي نظام اسلامي براي غرب كه دنبال جهان گشايي است هميشه يك خطر است.
دكتر محمدجواد لاريجاني شامگاه پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در شيراز افزود: نبايد فرض كنيم اگر دشمنان در يك مرحله از توطئه ها شكست خوردند براي هميشه توطئه را كنار گذاشته باشند.
وي ادامه داد: همانطور كه رهبر معظم انقلاب هم بارها اشاره فرمودند فتنه سال 88 يك تهاجم تمام عيار، بسيار پيچيده و وسيع عليه تجربه ارزشمند ملت ايران در تاسيس يك نظام مدني-سياسي براساس فكر اسلام بود. لاريجاني اظهار داشت: در اين فتنه همه امكانات و تجربه هاي براندازي را آمريكا، دول اروپايي، صهيونيست ها و گرايش هاي منحرف و نفاق آلود به كار گرفتند. وي ادامه داد: منتها ملت ما يك فتح الفتوح بزرگ داشت كه اين توطئه ها را شكست داد و اين فتح البته با درايت رهبر معظم انقلاب، با بصيرت و همراهي مردم تحقق يافت.
دبير ستاد حقوق بشر ايران بيان داشت: طبيعتا دشمنان روش هاي پيچيده تري را براي برخورد و تهاجم عليه نظام جمهوري اسلامي ايران در پيش خواهند گرفت.
وي افزود: ملت ما هم ملت بسيار با درايت و فهيمي است و انشاءالله توطئه هاي آينده را هم با درايت دفع خواهد كرد.

 



آيت الله مصباح يزدي: فتنه 88 به دست خداوند شكست خورد

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: فتنه سال 88 به دست و اراده خداوند شكست خورد و فتنه گران رسوا شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي پيش از ظهر پنجشنبه در مراسم گراميداشت سالروز حماسه 9 دي كه در سالن همايش هاي موسسه امام خميني(ره) برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: 9 دي سالگرد حركت خودجوش مردمي است و زماني كه مردم احساس كردند خطر جدي نظام جمهوري اسلامي و انقلاب شان را تهديد مي كند، وارد ميدان شدند.
وي با بيان اينكه همه مردم از عمق جريانات فتنه سال 88 و نقش رهبري در چند دهه اخير آگاهي لازم را دارند، بيان داشت: نخستين نكته اي كه در اين رابطه مي توان درك كرد، نصرت حق و تضعيف باطل بودو فتنه سال 88 به دست خداوند شكست خورد و فتنه جويان رسوا شدند، البته اين سخن به آن معنا نيست كه نقش عوامل انساني انكار شود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه ما ياري خداوند را در شكل گيري حماسه 9 دي نبايد فراموش كنيم، تصريح كرد: اگر اين حماسه به دست و اراده خداوند شكل نمي گرفت، حاصل بيش از نيم قرن جهاد، فداكاري و خون هايي كه ريخته شده بود بر باد مي رفت و وضعيت ما به مراتب بدتر از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي مي شد و اين اراده الهي بود كه مردم چنين حركت عظيمي را انجام دهند.
وي ادامه داد: ما درس هاي بسيار زيادي مي توانيم از فتنه سال 88 بگيريم و بايد واكاوي كنيم كه در پي اين جريانات چه نقاط ضعف و قوتي در جامعه وجود داشته است و سعي كنيم نقاط قوت را تقويت كرده و نقاط ضعف را برطرف سازيم.
مصباح يزدي گفت: پيدايش فتنه سال 88 كه مشتمل بر ضايعات بود و شهادت دوستان بسيجي را به همراه داشت كه يك مويشان به كاخ هاي آنها مي ارزد، بر اثر برخي نقاط ضعف در جامعه پديد آمد و اگر ما اين نقاط ضعف را از گذشته شناسايي مي كرديم و از قبل جلوي آن را مي گرفتيم اين جريانات رخ نمي داد، غفلتي كه در طول يك دهه برخي اقشار و اشتباهي كه برخي خواص مرتكب شدند به پيدايش اين فتنه ختم شد.
وي با بيان اينكه برخي گروه ها وظيفه خود را نسبت به اولي الامر درست انجام ندادند و شناخت درستي از حق ولايت نداشتند، خاطر نشان كرد: انسان عاقل بايد از هر حادثه اي پند بگيرد و حوادث را تحليل و مانع از تكرار آنها شود.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه تمام سران فتنه ضعف فكري داشتند، اظهار داشت: هيچكدام از سران فتنه از ابتدا فكر اسلام خالص نداشتند و ما بايد مراقب باشيم كه فتنه بعدي در كجا ممكن است رخ دهد و از وقوع آن جلوگيري كنيم.
وي با بيان اينكه نقطه اصلي ضعف سران فتنه نقاط ديني بود، تصريح كرد: سران فتنه در درك احكام اسلامي و احاديث ضعف داشتند و اگر فتنه ديگري بخواهد رخ دهد، ممكن است از همين ناحيه رخ دهد؛ در راي دادن به افراد سعي كنيم بفهميم كه اسلام را مي خواهد و به سلامتي دين او ايمان داشته باشيم.

 



اخبار ادبي و هنري

اقدام مشكوك مسابقه باغ كتاب شبكه پنجم سيما
مسابقه باغ كتاب شبكه پنجم سيما در آستانه سالگرد حماسه نهم دي و در برنامه شامگاه هشتم دي، دست به اقدامي مشكوك زد.
در اين برنامه، پرسشي سينمايي طرح شد كه يكي از دو گزينه پاسخ آن، نام «جعفر پناهي» فيلم ساز ضدانقلاب و وابسته به محافل ماسوني است.
نام جعفر پناهي در حالي در قالب يك پرسش مطرح شد كه چند روز پيش، حكم وي به دليل ارتكاب جرائم ضدامنيتي اعلام شده بود.
پناهي هنگامي دستگير شد كه قصد داشت دروغها و ادعاهاي بدون سند و مضحك سران فتنه و اربابان خارجي آنها را كه از زبان مهدي كروبي بيان شده بود، مستندنمايي كند. پيش از آن نيز، پناهي در تجمعي غيرقانوني و ضدانقلابي در بهشت زهرا(س)، دستگير شده بود.
از آنجا كه پناهي به ضديت با جمهوري اسلامي و هويت ايراني، شهرت دارد و حكم دادگاه درباره او رسانه اي شده بود، اقدام دست اندركاران مسابقه شبكه پنجم در طرح نام وي، قابل تأمل مي نمايد. متأسفانه چندي پيش نيز، در دو بخش خبري سيما، نوع انتخاب تصوير با خبر مربوط به «هدفمندي يارانه ها»، تعجب برانگيز و كاملاً مشكوك به نظر مي آمد.
كيهان، ضمن احترام به مديريت و كاركنان متعهد صداو سيما، بر ضرورت اعمال دقت بيشتر در گزينش ها و نظارت بر عملكردهاي برخي عوامل رسانه ملي، تاكيد مي نمايد.
«مختارنامه » عربي روي آنتن ماهواره ها
نسخه عربي «مختارنامه» از جمعه 24 دي مصادف با 14 ژانويه سال نو ميلادي از شبكه ماهواره اي فيلم و سريال عربي پخش خواهد شد.
مدير سايت خبري «آي فيلم» اعلام كرد: بنابر تقاضاهاي زيادي كه از كشورهاي مختلف عربي دريافت شد، سريال مختار را با استفاده از گروه ويژه ترجمه و دوبله براي پخش از شبكه ماهواره اي آماده كرده ايم.
«نبيل حموده » به تابناك گفت: به زودي پخش نسخه عربي «مختارنامه» را از روز جمعه 41 ژوئن آغاز خواهيم كرد و روزهاي شنبه نيز متناسب با ساعات محلي كشورهاي عربي از عمان تا موريتاني همان قسمت تكرار خواهد شد. جزئيات نحوه پخش نسخه عربي «مختارنامه» در سايت خبري wwwifilmtvcom قابل مشاهده است.
كاهش بي سابقه بينندگان شبكه تلويزيوني «سي ان ان»
شبكه تلويزيوني «سي .ان.ان» كمترين تعداد بيننده را در ساعت پربيننده تلويزيون از سال 1996 تا به حال داشته است.
به گزارش ايسنا به نقل از رويتر، اگر چه شبكه «سي.ان.ان» در پربينندگي به صورت روزانه از ديگر شبكه هاي تلويزيوني پيشي گرفته، اما آمار نشان مي دهد امسال پايين ترين تعداد بيننده را، در كل و در گروه بزرگسال 25 تا 54 سال، از سال 1996 تاكنون داشته است.
در ساعت پربيننده اين شبكه 34 درصد نسبت به سال 2009 افت داشته است. پربيننده ترين برنامه «سي.ان.ان» برنامه «اجراي زنده لري كينگ» بود كه اخيراً به پايان رسيد؛اين برنامه «سي.ان.ان» را در مقام هجدهم در ميان اجراهاي خبري قرار داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14