(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 دی 1389- شماره 19832

سردار رحيمي: اعمال محدوديت سراسري تردد در نيمه دوم سال ضروري است
پرداخت اضافه كار پرستاران با 6 ماه تاخير
تشكر چمران براي تصويب نشدن يك طرح در مجلس
رئيس پژوهشگاه رويان: 28 مطالعه باليني در اين پژوهشگاه در حال انجام است
اعطاي وام قرض الحسنه به فرهنگيان موسس مدارس غيردولتي
برخورد قانوني با عاملان تنبيه بدني دانش آموزان در مدارس
راننده آژانس به قصاص محكوم شد
رئيس پليس امنيت عمومي تهران: طرح تشديد برخورد با اراذل و اوباش اجرا مي شود
اجراي بيمه رانندگان حمل و نقل درون شهري آغاز شد
اعضاي شوراي شهر قم خانه آخرت هديه گرفتند
رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت:آنفلوآنزا طي روزهاي آينده در كشور گسترش مي يابد
اعطاي جايزه دكتر هادوي به برگزيدگان فرهنگستان علوم پزشكي
عاقبت چند همسري!
كشف دو كيلوگرم هروئين از معده 3 قاچاقچي
ابتلاي 21 هزار نفر در كشور به بيماري ايدز
بسيجيان متقاضي ورود به دانشگاه پيام نور از سهميه برخوردارند



سردار رحيمي: اعمال محدوديت سراسري تردد در نيمه دوم سال ضروري است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تهران بزرگ از لزوم اعمال محدوديت سراسري تردد در 6 ماه دوم سال خبر داد.
به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي با اعلام اين كه از خبر آغاز مجدد طرح زوج و فرد در اسفندماه بي اطلاع هستم افزود: در شوراي عالي ترافيك پيشنهاداتي در زمينه اعمال محدوديت در تهران و دائمي شدن اين محدوديت ها مطرح شده است.
وي ادامه داد: در 6 ماهه دوم سال به علت آغاز مدارس، وارونگي هوا و نزديك شدن به ايام نوروز ميزان ترددها در سطح تهران افزايش مي يابد بر همين اساس بايد در 6ماهه دوم سال محدوديت هاي ترافيك در تهران اعمال شود.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ اظهار كرد: نحوه اعمال اين محدوديت ها از طريق طرح زوج و فرد و يا طرح هاي ديگر در شوراي عالي ترافيك در حال بررسي است.
وي با اشاره به ضرورت اعمال محدوديت در 6 ماهه دوم سال گفت: بايد تصميمات علمي و كارشناسانه براي موضوع ترافيك و آلودگي هوا در تهران اتخاذ شود.

 



پرداخت اضافه كار پرستاران با 6 ماه تاخير

رئيس شوراي عالي نظام پرستاري از تأخير چند ماهه پرداخت اضافه كار پرستاران كشور خبر داد.
شمس الدين شمس اظهارداشت: بيمارستان ها از محل بودجه اي كه دريافت مي كنند فقط مي توانند حقوق پرسنل و كادر درماني را پرداخت كنند.
وي با اشاره به اينكه پرداخت اضافه كار به كادر درماني از محل درآمدهاي بيمارستان ها تامين مي شود، افزود: تاخير بيمه ها در پرداخت مطالبات بيمارستان ها باعث مي شود كه پرداخت اضافه كار و كارانه پرسنل نيز با تاخير انجام شود.شمس الدين شمس با اعلام اينكه اين تاخير در برخي بيمارستان هاي كشور تا 9ماه نيز مشاهده مي شود، به مهر گفت: به طور ميانگين اضافه كار پرستاران با تاخير 5 تا 6 ماه پرداخت مي شود.
وي تاكيد كرد: البته اين مشكل مربوط به امسال يا سال گذشته نيست و پرستاران به اين وضع عادت كرده اند.

 



تشكر چمران براي تصويب نشدن يك طرح در مجلس

سرويس اجتماعي -
رئيس شوراي شهر تهران از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به خاطر تصويب نكردن طرح تعيين شهرداران توسط وزارت كشور تشكر كرد.
به گزارش كيهان، مهدي چمران در جلسه روز سه شنبه شوراي شهر تهران با اشاره به تصويب نشدن اين طرح گفت: ما از طرف همه جامعه شوراهاي كشور از نمايندگان مجلس كه تلاش فراواني براي تصويب نشدن اين طرح كردند تشكر مي كنيم.
رئيس شوراي شهر تهران گفت: از تمام اعضاي شوراي شهر انتظار داريم كه به وظايف قانوني و وجداني خود عمل كنند و به گونه اي رفتار كنند كه نشان دهند به بهترين وجه مي توانند مديريت محل و شهر خود را انجام دهند.
انتقاد از تبديل پاركينگ ها به مراكز تجاري
پروين احمدي نژاد عضو شوراي شهر تهران نيز در جلسه ديروز شوراي شهر با اشاره به مصوبه اخير شورا در مورد لزوم ايجاد پاركينگ براي اخذ پروانه ساخت گفت: در حال حاضر برخي از ساخت وسازها در پاركينگ هاي منازل ديده مي شود كه بايد به سرعت جلوي آن گرفته شود.
چمران رئيس شوراي شهر نيز با تاييد نظر احمدي نژاد گفت: پاركينگ ها در حال تبديل شدن به مراكز تجاري و ورزشي كوچك هستند و از شهرداران مناطق مي خواهيم جلوي اين حركت را بگيرند.
توجه به ساماندهي شركت هاي وابسته
حسن بيادي عضو شوراي شهر تهران نيز در جلسه ديروز شوراي شهر با اشاره به توجه نكردن شهرداري تهران به ساماندهي شركتهاي وابسته گفت: بارها به شهرداري براي ساماندهي و وضعيت سازمان ها و شركتهاي وابسته تذكر داده ايم، اما اين خواسته ما يك طرفه بوده و كاري در خصوص جمع آوري اين شركتها از سوي شهرداري انجام نشده است.

 



رئيس پژوهشگاه رويان: 28 مطالعه باليني در اين پژوهشگاه در حال انجام است

سرويس اجتماعي-
پژوهشگاه رويان فعاليت خود را با دو مطالعه باليني در زمينه قلب و پوست در سال 87 آغاز كرد و هم اكنون 28 مطالعه باليني در اين پژوهشگاه در حال انجام و بهره برداري است.
دكتر گورابي، رئيس پژوهشگاه رويان روز گذشته در نشست خبري به مناسبت دومين سالگرد تاسيس مركز سلول درماني رويان در جمع خبرنگاران گفت: اولويت هاي تحقيقي ما در زمينه بيماري هاي قلبي عروقي، استخوان، غضروفي، پوستي، چشمي و عصبي است.
وي افزود: بيماري هاي قلبي اولويت مركز و كشور است و در سطح جهاني نيز از اولويت برخوردار بوده و اولين عامل مرگ و مير است.
دكتر گورابي ادامه داد: اولويت ديگر ما بيماري هاي استخواني و غضروفي است كه با استفاده از سلول هاي بنيادي ترميم بيماري را بهبود بخشيده و از آن در درمان بيماري هاي آرتروز، نكروز سرخمور و كيست استخواني استفاده مي كنيم كه نتايج موفقيت آميزي را در اين زمينه به دست آورده ايم.
در ادامه اين نشست مرضيه ابراهيمي، رئيس بانك خون بند ناف عمومي رويان گفت: در سطح كشور 18 مركز در بيمارستان ها براي جمع آوري خون بند ناف نوزادان دارد.
وي ادامه داد: روزانه بند ناف نوزادان در بيمارستان هاي مختلف كشور دور ريخته مي شود و اين در حالي است كه اين بند ناف ها حاوي سلول هاي بنيادي هستند كه در درمان بيماري ها مي توان از آنها استفاده كرد.
ابراهيمي گفت: ما هم اكنون 18 مركز براي جمع آوري خون بند ناف در سطح كشور داريم كه 10 مركز در تهران و 8 مركز در شهرستان ها مي باشند.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون 2هزار و 300 نمونه خون بند ناف در اين بانك جمع آوري و فريز شده و تاكنون 3 پيوند موفق در اين زمينه داشته ايم.
دكتر احمدي، فوق تخصص جراحي قلب و عروق در رابطه با توليدات پژوهشگاه رويان اظهار داشت: در مركز سلول درماني 9 محصول را به صورت استاندارد توليد مي كنيم كه عبارتند از: توليد پرده آمينوتيك(كه مصرف زيادي در جراحي و بيماري چشم و كشت سلول هاي بنيادي قلبي دارد)، توليد ليزپلاكتبي(براي استفاده از خون بند ناف جدا شده)، توليد چسب بافتي از خون بند ناف(براي كاربرد جراحي و زيبايي)، توليد سرم درماني از خون بند ناف(كه در چشم پزشكي كاربرد دارد و برطرف كننده التهاب چشم است) و توليد TCP كه از كارايي بالايي برخوردار است.
گفتني است گزارش كامل اين گفت وگو در صفحه اجتماعي به چاپ خواهد رسيد.

 



اعطاي وام قرض الحسنه به فرهنگيان موسس مدارس غيردولتي

آئين نامه اجرايي قانون تاسيس مدارس غيردولتي در كميسيون اجتماعي دولت به تصويب رسيد.
علي باقرزاده معاون وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با ايسنا اعلام كرد: فرهنگيان باقانون اين طرح مي توانند براي راه اندازي و يا فعال كردن مدارس غيرانتفاعي خود وام قرض الحسنه دريافت كنند.
به گفته باقرزاده، تسهيلاتي كه بانكها به موسسين مي دهند با كارمزد 16درصد است، اما براي فرهنگياني كه اقدام به تاسيس مدارس غيردولتي مي كنند وام قرض الحسنه اعطا مي شود.
وي يادآور شد: در حال حاضر حدود 16 هزار مدرسه غيردولتي از مقطع پيش دبستاني تا متوسطه در كشور فعاليت مي كنند و حدود 14 هزار موسس داراي مجوز تاسيس مدارس غيردولتي هستند.
وي تاكيد كرد: با تصويب اين آئين نامه، از اين پس هر موسسه غيرانتفاعي كه از آموزش و پرورش مجوز فعاليت دريافت مي كند سه سال مهلت دارد تا گواهي تضمين كيفيت آموزشي، پرورشي، تجهيزات، امكانات و فضا را مطابق با استانداردهاي تعيين شده اخذ كند.
باقرزاده همچنين تصريح كرد: اخذ گواهي صلاحيت نيروهاي انساني مدارس غيردولتي در بخشي از اين آئين نامه مورد تاكيد قرار گرفته است.
رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي آموزش و پرورش گفت: براساس ماده 10 قانون تاسيس مدارس غيردولتي، قانونگذار بانكها را مكلف كرده تا 52 درصد نيازهاي مالي موسسان مدارس غيردولتي را در بحث تجهيزات و فضا تامين كند.
معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مجتمع هاي آموزشي و پرورشي توسط موسسان غيردولتي، گفت: آموزش و پرورش به موسسان مدارس غيردولتي مجوز تاسيس مجتمع هاي آموزشي را داده است، چنانچه موسس يا مديري علاقمند به تاسيس مجتمع و توسعه مدرسه به مجتمع آموزشي داشته باشد، ضمن استقبال از اين طرح از برنامه آنها در اين باره حمايت خواهيم كرد.
باقرزاده درباره اقليت هاي ديني هم اظهار كرد: دولت براي اقليت هاي ديني شناخته شده در كشور شرايط تحصيل را فراهم كرده است و مدارس غيردولتي نيز تابع برنامه هاي دولت است.

 



حيدري خبر داد
برخورد قانوني با عاملان تنبيه بدني دانش آموزان در مدارس

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، گفت: با عاملان تنبيه بدني دانش آموزان در مدارس برخورد قانوني مي شود.
«احمد حيدري» افزود: تمام معلمان افراد زحمت كش و دلسوزي هستند و فرزندان اين مرز و بوم را همچون فرزندان خود دوست داشته و با آنان برخورد مي كنند.
معاون وزير آموزش و پرورش در عين حال تصريح كرد: با آن دسته از معلماني كه بسيار اندك هستند و اقدام به تنبيه بدني دانش آموزان مي كنند، برخورد قانوني خواهد شد.
حيدري در خصوص پرونده دانش آموز سيستان و بلوچستاني كه چندي پيش به دليل تنبيه بدني فوت كرد، گفت: پرونده اين دانش آموز در مراجع قضايي در دست بررسي است.
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش پيگير اين موضوع است و پس از پيگيري و مشخص شدن جرم در دادگاه، هر تصميم قانوني كه اتخاذ شود، آن قانون اجرا خواهد شد.
به گزارش ايرنا، حيدري افزود: پرونده دانش آموزان ديگري كه در سيستان و بلوچستان در اثر خفگي ناشي از آتش سوزي در خوابگاه فوت كرد در دست رسيدگي است.

 



راننده آژانس به قصاص محكوم شد

راننده آژانسي كه بعد از مصرف موادمخدر دوست خود را به قتل رسانده بود با حكم دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد.
به گزارش فارس، غروب 12 آذر سال گذشته، ماموران پليس تهران از طريق مركز فوريت هاي پليس از مرگ مشكوك مرد جواني در يك بيمارستان باخبر شدند.
ماموران با حضور در اين بيمارستان با جسد مرد جواني به نام عليرضا روبه رو شدند كه بر اثر اصابت چاقو به قلبش به قتل رسيده است؛ همراهان اين مرد مدعي شدند كه وي بر اثر درگيري با يكي از دوستانش به قتل رسيده است.
تحقيقات براي شناسايي متهم پرونده آغاز شده بود كه چند ساعت بعد اين مرد به نام كريم به كلانتري مراجعه كرد و مدعي شد كه دوست خود را به قتل رسانده است.
با وجود اعتراف اوليه متهم، وي در ادامه مراحل تحقيقات، مدعي شد كه مقتول به وسيله چاقوي خودش و بر اثر زمين خوردن به قتل رسيده است.
متهم در حالي مدعي بود كه مقتول قبل از رسيدن او به زمين افتاده و چاقو به سينه اش فرو رفته كه تعداد از شاهدان گفته اند بعد از زمين خوردن مقتول، متهم روي او افتاده است. يكي از شاهدان كه از همسايه هاي قاتل و مقتول بود به قاضي گفت: در زمان درگيري، هيچ كدام حالت عادي نداشتند و معلوم بود كه موادمخدر مصرف كرده اند.

 



رئيس پليس امنيت عمومي تهران: طرح تشديد برخورد با اراذل و اوباش اجرا مي شود

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از اجراي طرح تشديد برخورد با اراذل و اوباش در تهران خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ عليرضا محرابي گفت: در آينده اي نزديك طرح تشديد برخورد با اراذل و اوباش در تهران اجرا خواهد شد.
وي با بيان اين كه اراذل و اوباش از سه سطح بندي برخوردار هستند، افزود: با هماهنگي مرجع قضايي تاكنون چند مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در پايتخت اجرا شده است كه با توجه به اجراي اين طرح ها تعدادي از اراذل و اوباش در زندان هستند و تعدادي نيز به جامعه بازگشتند كه پليس هم در اين رابطه اشراف كامل دارد.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: پليس مدعي نيست كه اراذل و اوباش پس از دستگيري هيچ خلافي نمي كنند، اما اگر اين افراد دست به تحركي بزنند، به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

 



اجراي بيمه رانندگان حمل و نقل درون شهري آغاز شد

معاون سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از آغاز اجراي بيمه رانندگان حمل و نقل درون شهري در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
به گزارش فارس حميدرضا صارمي در خصوص بيمه رانندگان حمل و نقل درون شهري، اظهار داشت: شهرداري هاي كل كشور و سازمان هاي تاكسيراني موظف هستند طي هفته آينده مشخصات تمام رانندگان فعال در بخش تاكسيراني، آژانس، ميني بوس، وانت و اتوبوس هاي شخصي را جمع آوري و براساس مستندات قانوني كه حاكي از فعال بودن اشخاص در حمل و نقل درون شهري است به صندوق تأمين اجتماعي تحويل و تا قبل از پايان دي ماه نسبت به بيمه آنها اقدام كنند. وي گفت: بيمه رانندگان حمل و نقل درون شهري از اوايل دي خواهد بود و پيش بيني مي شود بين 600 تا 900 هزار نفر از رانندگان در سه ماهه پاياني سال بيمه شوند.
معاون سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور افزود: سازمان هدفمندسازي يارانه هاي كشور در جهت كمك به اين قشر زحمتكش 50 درصد سهم بيمه رانندگان را به صندوق تأمين اجتماعي پرداخت مي كند.
صارمي گفت: اين قانون شامل رانندگان بومي شهرها و روستاهاست و تا 20 كيلومتر برعهده مديريت درون شهري و بعد از 20 كيلومتر به عهده وزارت راه و ترابري خواهد بود.

 



اعضاي شوراي شهر قم خانه آخرت هديه گرفتند

جهت تشويق شهروندان قمي براي دفن اموات در آرامستان هاي بيرون از شهر، به تمامي از اعضاي شوراي شهر قم يك قبر در آرامستان بهشت معصومه(س) قم اهدا شد.
به گزارش مهر، در جريان بازديد تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي شهر قم از آرامستان بهشت معصومه(س) كه بعدازظهر دوشنبه انجام شد، به منظور ترغيب شهروندان قمي به دفن اموات در آرامستان هاي بيرون از شهر نظير آرامستان بهشت معصومه(س) به پيشنهاد اعضاي شوراي شهر و همچنين با موافقت مديرعامل و هيئت مديره سازمان آرامستان هاي شهرداري قم، به تمامي اعضاي شوراي شهر قم، يك قبر در آرامستان بهشت معصومه(س) اهدا شد.
مديرعامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قم در اين بازديد با ارائه گزارشي از عملكرد سازمان آرامستان هاي قم در سال جاري عنوان كرد: اين سازمان به عنوان نهادي رسمي و قانوني از سوي وزارت كشور مجوز خود را در سال 75 دريافت و از آن زمان تاكنون به ارائه خدمات مختلفي در خصوص تدفين اموات پرداخته است.
سيدجمال الدين حسيني افزود: در اين سازمان جابجايي اموات از سطح شهر و مراكز درماني توسط 13 دستگاه آمبولانس انجام مي شود.

 



رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت:
آنفلوآنزا طي روزهاي آينده در كشور گسترش مي يابد

رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت گفت: بيماري آنفلوآنزا طي روزهاي آينده در كشور گسترش مي يابد.
محمدمهدي گويا ديروز در نشست خبري كه به منظور بررسي هرچه بيشتر بيماري آنفلوآنزا در مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر وارد فصل آنفلوآنزا شديم.
اين بيماري در برخي نقاط كشور از جمله استان هاي خراسان رضوي، قم، همدان، تهران، اصفهان و شيراز مشاهده شده است.
وي افزود: فردي كه به آنفلوآنزا مبتلا شده است بايد مرتب دست هايش را بشويد چرا كه اين ويروس از طريق دست و تنفس منتقل مي شود. همچنين فرد مبتلا بايد جلوي قطرات بيني و عطسه خود را به كمك دستمال بگيرد.
گويا تصريح كرد: اين بيماري نيازي به درمان آنتي بيوتيكي ندارد و با مصرف قرص استامينوفن ساده و مايعات فراوان ظرف 3 تا 5 روز خود به خود خوب مي شود لذا نيازي به مصرف داروي خاص مگر براي افراد پرخطر وجود ندارد.
وي با اشاره به افراد پرخطر يادآور شد: بيماران مبتلا به عوارض قلبي و ريوي، سالمندان بالاي 65 سال، بچه هاي كوچك، مبتلايان با نارسايي كبد و كليه، افرادي كه به خاطر ابتلا به سرطان، شيمي درماني مي كنند يا كرده اند حتي افرادي كه بيماري سرطان آنها فروكش كرده باشد و زنان باردار افراد پرخطري هستند كه بايد واكسن تزريق كنند و اگر دچار علائم خفيف بيماري شدند به پزشك مراجعه كنند.
رئيس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت ادامه داد: آنفلوآنزا بيماري نيست كه بتوان جلوي آن را گرفت اما مي توان طول مدت گردش آن در جامعه را كاهش داد به اين شكل كه مبتلايان به اين عارضه از تماس با ديگران پرهيز كنند كه در اين صورت شانس انتقال بيماري كم مي شود اما متاسفانه به اين نكته توجه نمي شود و اين موضوع به خصوص در بين دانش آموزان شديدتر است.
وي اضافه كرد: بايد درنظر داشت دانش آموزاني كه داراي بيماري زمينه اي ريوي مانند آسم و بيماري قلبي هستند در صورت ابتلا به آنفلوآنزا جانشان به خطر مي افتد.به گزارش ايسنا، گويا با اشاره به علائم اين بيماري اضافه كرد: تب، سرفه، سردرد، گلودرد، آبريزش بيني، آب ريزش چشم، اسهال و علائم شديد مانند عفونت ريوي شديد از مهمترين علائم آنفلوآنزا است.

 



اعطاي جايزه دكتر هادوي به برگزيدگان فرهنگستان علوم پزشكي

رئيس فرهنگستان علوم پزشكي جمهوري اسلامي ايران از اعطاي جايزه دكتر هادوي به برگزيدگان پژوهشي در حوزه علوم پزشكي خبر داد و گفت: اين جايزه از محل هديه دكتر هادوي تأمين شده است.
وي افزود: دانشمندان برتر براساس شاخص هايي كه فرهنگستان در فراخوان خود اعلام كرده و بخش هايي از آن به مقالات داغ و پژوهش هاي مؤثر مرتبط است، انتخاب مي شوند.
مرندي خاطرنشان كرد: برگزيدگان فرهنگستان علوم پزشكي جمهوري اسلامي در بهمن ماه طي مراسمي معرفي و از آنها تجليل مي شود.
به گزارش مهر، استاد نورالدين هادوي، عضو افتخاري فرهنگستان علوم پزشكي كشور تمام اندوخته خود را كه معادل يكهزار سكه طلا بود به منظور تجليل از علم و دانش به فرهنگستان اعطا كرد.

 



عاقبت چند همسري!

يك مرد بنگلادشي زير دست و پاي چهار همسرش جان باخت.
به گزارش ايسنا، يونس باباري 46 ساله كه به همراه دو همسرش براي شركت در يك جشنواره روستايي به روستاي همجوار رفته بود، همسر سومش را ديد كه بعد از مطلع شدن زنان از وجود يكديگر درگيري خانوادگي شديدي ايجاد شد در اين ميان سه زن متوجه حضور زن چهارمي شدند كه در مراسم حضور داشت. روزنامه الوطن چاپ كويت در ادامه نوشت به دنبال اين ماجرا و فاش شدن راز چند همسري مرد، چهار زن به سوي مرد نگون بخت حمله ور شده و بي رحمانه وي را مورد ضرب قرار دادند تا جايي كه وي در جريان ضربات متعدد چهار همسرش جان باخت.

 



كشف دو كيلوگرم هروئين از معده 3 قاچاقچي

فرمانده انتظامي زابل گفت: با هوشياري مأموران انتظامي اين شهرستان دو كيلوگرم هروئين از داخل معده سه قاچاقچي تبعه افغانستان خارج شد.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس، سرهنگ «محمدحسن نوري» ديروز اظهار داشت: مأموران انتظامي يكشنبه گذشته سه تبعه افغان را دستگير و پس از بازرسي بدني، به علت مشكوك شدن به آنان، براي تحقيقات بيشتر به پليس اطلاعات منتقل كردند.
وي افزود: در جريان تحقيقات و انجام راديولوژي و عكس برداري از اين متهمان، مقدار دو كيلوگرم هروئين از معده آنان كشف و خارج شد.
فرمانده انتظامي شهرستان زابل اظهار داشت: متهمان به همراه مواد مكشوفه به پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان تحويل شدند.

 



ابتلاي 21 هزار نفر در كشور به بيماري ايدز

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: بيش از 21 هزار و 890 نفر در كشور به بيماري ايدز مبتلا هستند.
«عباس صداقت» شامگاه دوشنبه در حاشيه همايشي به مناسبت هفته جهاني ايدز در شوش، در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: عمده اين بيماران به دليل اعتياد و استفاده از سرنگ آلوده، آميزشي، از مادر به كودك و ديگر موارد نامشخص به اين بيماري دچار شده اند.
وي گفت: در كشورمان تاكنون بر اثر بيماري مهلك ايدز 3 هزار و 736 نفر فوت كرده اند.
صداقت، برنامه هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را تقويت و كيفيت كاهش آسيبها و نظارت بيشتر بر زنان آسيب پذير برشمرد.وي خاطرنشان ساخت كه در جهان، روزانه بيش از هفت هزار نفر به بيماري ايدز گرفتار مي شوند.
اين مقام بهداشتي افزود: تاكنون بيش از 33 ميليون نفر در جهان به بيماري ايدز گرفتار شده اند كه حدود 92 درصد آنان را مردان و 8 درصد ديگر را زنان تشكيل مي دهند.
در اين همايش سيد «سعيد سيديان» معاون بهداشتي و رئيس مركز بهداشت خوزستان گفت: در استان خوزستان يكهزار و 500 نفر به بيماري ايدز مبتلا هستند و تاكنون 300 نفر بر اثر اين بيماري فوت كرده اند.

 



بسيجيان متقاضي ورود به دانشگاه پيام نور از سهميه برخوردارند

بسيجيان فعال متقاضي شركت در آزمون دوره هاي فراگير امسال دانشگاه پيام نور، از سهميه برخوردار مي شوند.
به گزارش ايرنا، «محمد هادي امين ناجي» رئيس مركز آزمون دانشگاه پيام نور در نشست مطبوعاتي افزود: بسيجيان فعال مي توانند در زمان ثبت نام اينترنتي، براساس دستورالعمل هاي مشخص، يك كد 12 رقمي دريافت كرده و در فرم تقاضانامه الكترونيكي خود درج كنند.
وي به ميزان سهميه بسيجيان فعال در پذيرش آزمون دوره هاي فراگير پيام اشاره اي نكرد و اظهار داشت: سهميه اين دسته از داوطلبان به صورت ضريب 10 هشتم به نمره آنها افزوده خواهد شد.
امين ناجي، زمان ثبت نام دوره هاي فراگير كارشناسي پيام نور را از 15 تا 21دي ماه و تاريخ ثبت نام دوره هاي كارشناسي ارشد و كارشناسي ناپيوسته را از 26 دي ماه تا دوم بهمن ماه امسال ذكر كرد.
وي به داوطلبان دوره هاي كارشناسي فراگير توصيه كرد تا حتما تمام 15 رشته محل مجاز را در فرم انتخاب رشته خود به عنوان اولويت انتخابي خود تعيين كنند.
امين ناجي، شمار دانشجويان فعال دانشگاه پيام نور در نيم سال تحصيلي جاري را 943 هزار و 760 نفر اعلام كرد و افزود: تعداد شش ميليون و 126 هزار و 560 نفر آزمون در ترم جاري براي دانشجويان پيام نور برگزار مي شود.
به گفته وي، نتايج آزمون هاي پايان ترم دانشگاه پيام نور، يك هفته پس از برگزاري امتحان دانشجويان بر روي پرونده الكترونيكي آنها قابل مشاهده است و دانشجويان در صورت اعتراض مي توانند درخواست تجديدنظر خود را به صورت الكترونيكي مطرح كرده و پاسخ را به همان شيوه دريافت كنند. آزمون دوره هاي فراگير كارشناسي ارشد و كارشناسي ناپيوسته (كارداني به كارشناسي) دانشگاه پيام نور در تاريخ 29 ارديبهشت ماه و آزمون دوره هاي فراگير كارشناسي اين دانشگاه در تاريخ 30 ارديبهشت ماه 1390 برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14