(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 دی 1389- شماره 19833

در ميان فريادهاي تحسين مردم از قوه قضائيه قاتل سعادت آباد به دار مجازات آويخته شد
كشف 520 ميليارد تومان كالاي قاچاق طي 9 ماه
افتتاح بخش آي سي يو اورژانس بيمارستان سينا
احداث پرديس شهدا در 60 دانشگاه طي سال 90
نامگذاري خياباني در تهران به نام راشل كوري
پيرترين و جوان ترين هاي كنكور 590 نفر 88 ساله و 20 نفر 10 ساله
زلزله شديد فارس را لرزاند
نجات جان 3 بيمار با اهداي اعضاي يك زن مازني
به علت اتصالي برق خانه اي در روستاي كوسه زر آمل خاكستر شد
نماينده رئيس قوه قضائيه در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز:
اموال متهم نگين غرب صرف ساخت واحدهاي مسكوني مي شود
علت مرگ ببر سيبري «مشمشه» اعلام شد
اراذل و اوباش 10 دستگاه خودرو را در ملايشر آتش زدند
عروسي مجلل در افغانستان ممنوع!
جسد مشاور بوش در ميان زباله ها!
سرقت عجيب از يك بانك
تولد دوقلوها در دو سال مختلف



در ميان فريادهاي تحسين مردم از قوه قضائيه قاتل سعادت آباد به دار مجازات آويخته شد

پرونده قتل سعادت آباد پس از 69 روز از وقوع جرم كه باعث جريحه دار شدن اهالي اين محله شده بود بالاخره صبحگاهان ديروز با به دار آويخته شدن قاتل مختومه شد.
به گزارش خبرگزاري ها رئيس قوه قضائيه در روزهاي آغازين رسيدگي به اين پرونده در آغاز جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به اين حادثه دلخراش كشته شدن يك نفر به نام «يزدان» با ضربات چاقوي قاتل به نام «يعقوب» وعده داده بود كه با چنين حوادثي قطعا با سرعت و دقت رسيدگي خواهد شد تا بساط چنين جرائمي جمع شود، ديروز صبح به وعده خود عمل كرد و قاتل را به دو جرم اثبات شده يكي قتل نفس و ديگري قدرت نمايي و تهديد در ملأعام و ايجاد رعب و وحشت در مردم به دار مجازات آويخت.
براساس اين گزارش با توجه به اينكه در حكم صادره از سوي دادگاه «كيميا» به تحمل 74 ضربه شلاق نيز محكوم شده بود روز دوشنبه اين حكم نيز در محوطه زندان در مورد وي به اجرا درآمد.
اعدام در ملأ عام براي عبرت ديگران
در مراسم اعدام اين قاتل كه با حضور مسئولان و ضابطين قضايي و جمع كثيري از مردم در محل وقوع جرم برگزار شد، اميرآبادي سرپرست دادسراي جنايي تهران پيش از اجراي حكم متن بيانيه اي را قرائت كرد ضمن تشريح جزئيات روند دادگاه و پي گيري هاي صورت گرفته و حكم صادره در مورد وي و اصرار اولياي دم مبني بر اجراي حكم تاكيد كرد: براساس حكم صادره امروز متهم در ملأ عام به دار آويخته مي شود تا هم جاني مجازات شود و هم عبرتي براي ديگران باشد.
گفتني است كه دقايقي كوتاه بعد از قرائت اين بيانيه حكم قصاص درباره قاتل 32 ساله اي كه مرد جواني ديگري را در يك درگيري خونين در جلوي چشم ده ها نفر از شهروندان به قتل رسانده بود سحرگاه ديروز ساعت 6و15 دقيقه به دار مجازات آويخته شد.
سرعت عمل قوه قضائيه قابل تحسين است
به گزارش ايرنا جمعي از مردم تهران كه صبح ديروز در محل اجراي حكم قصاص قاتل ميدان كاج سعادت آباد در اين ميدان حاضر شده بودند با سر دادن شعارهايي و در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تحسين قوه قضائيه به خاطر برخورد فوري و قاطع با قاتل به دار آويخته شده و ديگر افراد شرور، متجاوزين به عنف و اراذل و اوباش خواستار رسيدگي فوري به پرونده و اجراي سريع احكام ديگر مجرمين در كشور شدند.
علي محمدي از ساكنان منطقه سعادت آباد به تاثير نامطلوب جنايت سعادت آباد بر ساكنان اين منطقه اشاره كرد و گفت؛ روحيه همه مردم به خصوص نوجوانان و كودكان به شدت از اين حادثه متاثر شده است، به گونه اي كه برخي از آنها هنوز كابوس آن جنايت را پيش روي خود دارند.
وي ادامه داد: اجراي سريع حكم قصاص در اين مورد و هر خلاف ديگري مي تواند درس عبرتي براي كساني باشد كه زمينه ارتكاب به جرم دارند.
محمدي با يادآوري اينكه همه مردم بايد از سياست هاي قوه قضائيه در برخورد جدي و سريع با اشرار و اراذل و اوباش و هرگونه متخلفي حمايت كنند، افزود: نيروهاي امنيتي و انتظامي به همراه دستگاه قضايي بايد از اين شيوه برخورد با متهمان، امنيت مردم را تامين كنند.
خانم «اكبري» از بانوان ساكن در منطقه سعادت آباد نيز با تاثير و تالم روحي و رواني ايجاد شده ناشي از جنايت ميدان كاج بر مردم و رهگذران روز حادثه جنايت اشاره كرد و گفت: جنايت در ملأ عام آن هم با كارد آشپزخانه براي هميشه در اذهان مردم اين منطقه خواهد ماند و آنچه كه مي توانست درس عبرتي براي ساير افراد و بزهكاران باشد اجراي سريع حكم بود كه خوشبختانه با درايت قوه قضائيه انجام شد.
«علي احمدي» از ديگر ساكنان منطقه سعادت آباد با تشكر از اقدامات و سياست هاي جديد دستگاه قضايي در برخورد با اشرار و اراذل و اوباش، گفت: اين رويكرد بايد با جديت و سرعت بيشتري تداوم داشته باشد و در همه جاي كشور و در مورد هر نوع جرمي اجرا شود و به تهران محدود نشود.
احمدي كه شاغل در عرصه فرهنگي كشور است با تاكيد بر اين كه جديت و تداوم در برخورد با اشرار و مجرمان در كاهش جرائم و افزايش امنيت تاثير بسزايي دارد، افزود: قوه قضائيه بايد در رسيدگي به هرگونه پرونده هايي كه به نحوي مخل امنيت مردم است، با اين سرعت رسيدگي كند حتي اگر برخلاف اين جنايت رسانه اي هم نشوند.
پدر مقتول جنايت ميدان كاج سعادت آباد هم با تشكر از دستور ويژه آيت الله آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضايي كشور مبني بر تسريع در رسيدگي به پرونده اين جنايت، گفت: خوشحالم از اينكه قاتل فرزندم با اين سرعت به جزاي عملش مي رسد و عملكرد قوه قضائيه در اين پرونده عالي بود.
وي گفت: با اعدام قاتل و مجرم يك لكه ننگ از جامعه كم مي شود و سزاي اين افراد مرگ است.
براي اجراي حكم
3 جرثقيل عوض شد
مراسم اعدام اين جاني شرور از حاشيه هاي ديگري برخوردار بود به طوري كه براساس گزارش خبرگزاري ها براي اجراي حكم 3 جرثقيل مورد بازديد كارشناسان قضايي و مسئولان پليس شهر تهران و آگاهي قرار گرفت تا جرثقيل سوم براي اجراي حكم مورد تأييد قرار گرفت.
به گفته يكي از خبرگزاري ها در ساعت 5 بامداد يك خودروي آمبولانس براي حمل جسد قاتل در محل اجراي حكم حاضر شده بود و تعداد زيادي از ماموران پليس كه مامور حفظ نظم در محل اجراي حكم را داشتند دور تا دور جرثقيل و ميدان كاج مستقر شده بودند.
بنابراين گزارش در حالي كه ساعت 6 و 10 دقيقه را نشان مي داد و اجراي حكم قاتل به خاطر بازديد و تأييد جرثقيل به تاخير افتاده بود عده معدودي در ميان جمعيت حاضر در ميدان كه مشخص بود از طرفداران قاتل هستند فرياد رضايت رضايت سر دادند اما اين فريادها با مخالفت صريح اولياي دم پدر و مادر مقتول بي نتيجه ماند.
قاتل ساعت 6 و 14 دقيقه صبح از خودروي حمل محكومين پياده شد و به بالاي جرثقيل هدايت شد.
اين قاتل جاني زماني كه طناب دار به دور گردنش آويخته شد روي زانوهاي خود نشست و از شدت ترس و وحشت هر كاري كرد كه بايستد نتوانست به طوري كه زير بغل وي را گرفتند تا توانست بايستد.
بالاخره پس از لحظاتي تاخير طناب آبي رنگ توسط ماموران اجراي حكم به دور گردن قاتل بسته شد و سرانجام يعقوب به نتيجه عمل جنايت آميز خود رسيد.
لحظاتي پس از اجراي حكم قصاص و به دار آويخته شدن يعقوب عده زيادي از شهروندان تهراني كه در محل اجراي حكم حاضر شده بودند فرياد نيروي انتظامي تشكر تشكر و قوه قضائيه تشكر تشكر سر دادند.
جسد يعقوب در ساعت 51:6 دقيقه بامداد توسط ماموران پليس به داخل كيسه مخصوص حمل جسد قرار داده شد و پس از معاينات پزشكي خودروي حمل جسد آماده انتقال جسد يعقوب شد.
خلاصه اي از جزئيات قتل در ميدان كاج سعاد ت آباد
«يعقوب» معروف به مهدي 31 ساله روز پنجشنبه آبان ماه سالجاري در ميدان كاج واقع در سعادت آباد تهران با ضربات چاقو فردي به نام محمدرضا را مجروح كرد و سپس با چاقو در نزديك جسم نيمه جان وي ايستاد و ديگران را تهديد كرد كه اگر به وي نزديك شوند خود را خواهد كشت.
محاكمه وي روز يكشنبه 30 آبان ماه در دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي آغاز شد.
در ابتداي اين محاكمه كه با حضور جمعي از اصحاب رسانه، استادان دانشگاه و دانشجويان برگزار شد، ذبيح زاده نماينده دادستان كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران را قرائت كرد.
در اين پرونده «يعقوب» به اتهام مباشرت در قتل عمد و اخلال در نظم عمومي و قدرت نمايي به وسيله چاقو و سعيده معروف به كيميا 32 ساله متهم به معاونت در قتل عمد محمدرضا، معرفي شدند.
يعقوب در نخستين دفاعيات خود گفت كه من بازيچه دست زني بنام سعيده قرار گرفتم كه با فريب و حيله اموال مرا صاحب شد و با به زندان انداختن من قصد ازدواج با مقتول را داشت.
اولياي دم در اين جلسه قصاص متهم به قتل را در ملأعام خواستار شده بودند.
گفتني است براساس اخبار منتشره از سوي قاضي دادگاه اين جنايت سعيده معروف به «كيميا» نيز به اتهام روابط نامشروع مجرم شناخته شده و محكوم به 90 ضربه شلاق شده بود اما هنوز هيچ خبري درخصوص اجراي اين حكم منتشر نشده است.

 



رادان خبر داد
كشف 520 ميليارد تومان كالاي قاچاق طي 9 ماه

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به افزايش 21درصدي برخورد با قاچاقچيان كلان گفت: در طول 9 ماهه سال جاري ارزش ريالي پرونده هاي قاچاق كالا و ارز كشف شده 520ميليارد تومان بوده است.
به گزارش خبرگزاريها سردار احمدرضا رادان در همايش سراسري پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در گذشته پرونده هاي بالاي يك ميليون تومان به عنوان پرونده هاي كلان مطرح بوده و در دستور كار قرار مي گرفت اما با تغيير رويكرد در حال حاضر پرونده هاي بالاي يك ميليون ديگر كلان محسوب نمي شود و پرونده هاي بيش از 100 ميليون تومان در دستور كار پليس قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: از سال گذشته تاكنون هزار و 480 پرونده با ارزش بيش از 100 ميليون تومان تشكيل شده تا با متهمان برخورد اساسي شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: در برخورد با سرمايه گذاران كلان از سال گذشته تاكنون 21 درصد رشد داشته ايم.
وي تصريح كرد: پليس در سال جاري توانست 10 پرونده سنگين را از لب مرز تا عمق كشور پيگيري كرده و به نتايج خوبي دست يابد.
رادان افزود: به طور مجموع در سال جاري 64 هزار پرونده در زمينه قاچاق كالا و ارز تشكيل شده كه متهمان مختلفي داشته است اما هدف گذاري پليس پيگيري متهمان پرونده هاي كلان است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به گفته هاي رئيس قوه قضائيه مبني بر استفاده كنندگان سلاح سرد و سلاح گرم گفت: با عملياتي شدن گفته هاي رئيس قوه قضائيه بسياري از جرايمي كه با استفاده از سلاح سرد رخ مي دهد كاهش مي يابد.
وي افزود: با كاهش استفاده از سلاح سرد تهيه كنندگان و سازندگان اين سلاح ها نيز دست از كار مي كشند.
رادان با اشاره به قاچاق پنهان گفت: در بحث مبارزه با قاچاق كالا و ارز بايد مواظب باشيم تا صاحبان سرمايه و افرادي كه قاچاق كالا را به عنوان هدف اصلي دنبال مي كنند مسيرهاي پيدا و پنهاني براي خروج اموال حرام خود كشف نكنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي همچنين از كاهش 10 تا 15 درصدي قاچاق سوخت با آغاز هدفمندي يارانه ها خبر داد.
رادان تصريح كرد: بايد اقدامي صورت گيرد تا هزينه هاي مرتبط با قاچاق كالا و سوخت براي مجرمان بالا رود به نحوي كه اگر برنامه ريزي درستي در اين زمينه انجام نشود ساير اقلام قاچاق امكان ورود به كشور را پيدا مي كنند.
وي گفت: براي برخورد با دانه درشت ها به كنترل مجرمان حرفه اي و سابقه دار نياز داريم به نحوي كه اگر اين افراد كنترل نشوند پس از مدتي دوباره به چرخه قاچاق بازمي گردند.
جلوگيري از قاچاق سوخت به صورت لوله كشي
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز اعلام كرد نيروي انتظامي با اقدام مناسب از قاچاق سوخت به صورت لوله كشي در مرزها جلوگيري كرد.
حسن وفايي گفت: قاچاق سوخت در مرزها به گونه اي شده بود كه قاچاقچيان با لوله كشي اقدام به انتقال سوخت از داخل مرزهاي كشور به آن سوي مرزها مي كردند.
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز درباره كشف قاچاق سوخت از كشتي هاي فعال در حوزه فرآورده هاي نفتي افزود: در چند روز گذشته شاهد بوديم كه يك فروند كشتي تحت مالكيت شركت خصوصي از مجوز صادرات فرآورده هاي سوختي تصفيه اي سوء استفاده كرده و اقدام به قاچاق دوميليون ليتر گازوييل به ارزش 800 ميليون تومان كرده بود.به گفته وي، با تلاش مأموران نيروي انتظامي اين محموله قاچاق كشف و ضبط شد. وفايي گفت: اين قاچاقچي كه قصد قاچاق 2 ميليون ليتر گازوئيل را داشت به 800 ميليون تومان جريمه محكوم شد.

 



افتتاح بخش آي سي يو اورژانس بيمارستان سينا

بخش آي سي يو اورژانس و VIPبيمارستان سينا با حضور وزير بهداشت صبح ديروز افتتاح شد.
اين بخش با تجهيز دستگاه هاي مجهز به همراه 12تخت و هزينه بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون تومان افتتاح شد.
گفتني است براي بهينه سازي اورژانس،15 تخت درمانگاهي و 15 تخت بستري به مجموعه تخت هاي اورژانس اضافه شد كه 167 ميليون تومان هزينه برداشت.
همچنين به منظور احداث آي سي يو اورژانس كه ظرفيت حدود 50 تخت را دارد 755 ميليون تومان هزينه شده است.
به گزارش فارس براي احداث VIP بخش خصوصي اين بيمارستان نيز 250 ميليون تومان هزينه شده است كه درآن 20 تخت بستري هتل لوكس وجود دارد.

 



دكتر عليخاني خبر داد
احداث پرديس شهدا در 60 دانشگاه طي سال 90

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از احداث پرديس شهدا در 60 دانشگاه كشور خبر داد.
دكتر عليخاني مشاور وزير علوم در امور ايثارگران با اشاره به نتايج دومين نشست فصلي ايثارگران وزارت علوم گفت: اين طرح با حمايت معاونت اداري مالي و معاونت دانشجويي وزارت علوم طراحي شده است و با همت بنياد شهيد و امور ايثارگران و شهرداري ها با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.
در ادامه اين نشست دكتر رحماندوست رئيس شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران نيز با بيان اينكه كار اين شورا نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات است، به بحث ارتقاي تحصيلي و پيشرفت فرزندان شاهد و ايثارگر در كشور اشاره كرد و افزود: روساي دانشگاه ها مي توانند با صداقت و ارتباطي صميمي باعث ارتقاي روحيه و پيشرفت دانشجويان شاهد و ايثارگر شوند.
براساس اين گزارش، در پايان اين نشست كارمندان شاهد و ايثارگر اين وزارتخانه نيز به طرح مشكلات و مسائل خود پرداختند.

 



نامگذاري خياباني در تهران به نام راشل كوري

عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از نامگذاري خياباني به نام راشل كوري در تهران خبر داد.
به گزارش فارس معصومه آباد درباره نتيجه درخواست بسيج دانشجويي 10 دانشگاه تهران مبني بر نامگذاري خيابان يا معبري به نام «راشل كوري»، اظهار داشت: بررسي اين درخواست در دستور كار كميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران قرار گرفت.
وي با بيان اينكه منتظر اعلام استعلام وزارت امور خارجه درباره اين نامگذاري بوديم، گفت: نتيجه استعلام وزارت امور خارجه مثبت بود و با اعلام موافقت وزارت امور خارجه اين موضوع روز گذشته در جلسه كميسيون نامگذاري شوراي شهر بررسي و مقرر شد براي اين نامگذاري اقدام به جانمايي شود.
وي گفت: كميسيون نامگذاري جانمايي تعيين شده را مورد بررسي قرار مي دهد بعد موضوع را در صحن علني شوراي شهر مطرح مي كنيم؛ فكر مي كنم با انجام تمام اين مراحل در بهمن شاهد عملي شدن اين نامگذاري باشيم.
راشل كوري دختري آمريكايي است كه در سن 23 سالگي و در روز 16 مارس 2003 در محله «السلام» شهر رفح فلسطين اشغالي توسط يك بولدزر اسرائيلي زير گرفته و كشته شد.
وي تلاش داشت از تخريب خانه هاي فلسطيني ها توسط يك دستگاه بولدزر نظامي رژيم صهيونيستي جلوگيري كند.

 



پيرترين و جوان ترين هاي كنكور 590 نفر 88 ساله و 20 نفر 10 ساله

معاون فني و آماري سازمان سنجش آموزش كشور پيرترين كنكوري امسال را 88 ساله و جوان ترين داوطلب را 10 ساله اعلام كرد.
ابراهيم خدايي در گفت وگو با مهر گفت: براساس آمارهايي كه تاكنون از ميان ثبت نام كنندگان در كنكور سراسري سال 90 استخراج شده است 5 نفر از داوطلبان متولد سال 1301 و 20 نفر ديگر متولد 1379 هستند.
وي افزود: در حال حاضر با توجه به اينكه پيش بيني مي كنيم در مرحله دوم براي افرادي كه به دليل مشكلات سوابق تحصيلي موفق به ثبت نام نشده اند حدود 300 هزار نفر ثبت نام كنند نمي توان آمار دقيق را اعلام كرد.
خدايي با بيان اينكه ثبت نام مجدد داوطلبان كنكور از 25 بهمن ماه آغاز مي شود گفت: داوطلبان مي توانند با توجه به دستورالعمل مربوط حسب مورد اقدام به ثبت نام يا اعلام علاقه مندي به دانشگاه پيام نور و مؤسسات غيرانتفاعي و همچنين گروه آزمايشي هنر يا زبان هاي خارجي كنند.
معاون سازمان سنجش گفت: در مرحله قبلي ثبت نام 948 هزار داوطلب در كنكور سراسري سال 90 ثبت نام كردند.

 



زلزله شديد فارس را لرزاند

زلزله پنج و سه دهم ريشتري ساعت 9 و 25 دقيقه و 46 ثانيه چهارشنبه بخش هايي از استان فارس از جمله شهرستان هاي شيراز، ممسني و سپيدان را لرزاند و باعث وحشت مردم اين مناطق شد.
به گزارش ايرنا، شبكه لرزه نگاري شيراز اعلام كرد اين زمين لرزه در عرض جغرافيايي 20/30 و طول جغرافيايي 79/51 رخ داده است.
اين شبكه كانون زلزله ياد شده را حوالي اردكان مركز شهرستان سپيدان در شمال غرب استان فارس ثبت كرده است.
تماس خبرنگاران ايرنا از شهرستان هاي ممسني در غرب و سپيدان در شمال غرب شيراز حاكي از شدت زياد اين زلزله است، بگونه اي كه ساختمان هاي اين دو شهرستان به شدت لرزيده و موجب شكسته شدن برخي شيشه ها و فرو افتادن اشيا از بلندي بر روي زمين شده است.
بنابه گزارش خبرنگاران آزاد ايرنا از مناطق ياد شده به سبب وقوع پس لرزه هاي شديدي كه متعاقب اين زمين لرزه حادث شد، شمار زيادي از مردم از خانه هاي مسكوني و مكان هاي اداري خارج شدند و در فضاي آزاد به سر مي برند.شهرستان ممسني به مركزيت نورآباد در فاصله 158 كيلومتري غرب و شهرستان سپيدان به مركزيت اردكان در فاصله 100 كيلومتري شمال غرب شيراز واقع شده است.

 



نجات جان 3 بيمار با اهداي اعضاي يك زن مازني

مسئول اهداي عضو دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: اهداي اعضاي يك زن بابلي جان سه بيمار را نجات داد.
زيور مهدي نژاد ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: آمنه خاتون مهدوي 50 ساله اهل و ساكن اميركلا كه شش روز قبل دچارسكته مغزي و متعاقب آن مرگ مغزي شده بود در بيمارستان بوعلي تهران بستري شد.وي خاطرنشان كرد: روز سه شنبه با رضايت خانواده كبد و 2 كليه اين بيمار به سه بيمار نيازمند اهدا شد.مسئول اهداي عضو دانشگاه علوم پزشكي بابل تصريح كرد: جسد اين زن 50 ساله بابلي با حضور مردم و مسئولان دانشگاه علوم پزشكي بابل در اميركلا تشييع و به خاك سپرده شد. اخبار تكميلي اين خبر به زودي ارسال مي شود.

 



به علت اتصالي برق خانه اي در روستاي كوسه زر آمل خاكستر شد

صبح ديروز اتصالي برق منزل شعله هاي آتش در خانه اي در روستاي كوسه زر شهرستان آمل را برافروخت و اين خانه روستايي را خاكستر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني آمل صبح امروز در جمع خبرنگاران زمان رخداد اين حادثه را ساعت چهار و 51 دقيقه بامداد امروز اعلام كرد و اظهار داشت: در اين آتش سوزي به اين خانه روستايي 90 درصد خسارت مالي وارد شده است.
مهرداد كربلايي زاده با اشاره به حضور به موقع تيم اطفاي حريق سازمان بعد از اعلام حريق توسط اهالي افزود: 20دقيقه پس از اعلام حريق، نخستين تيم اطفاي حريق با پيمودن مسافت 20كيلومتري اين روستا با آمل توسط ايستگاه شماره دو جاده نور عمليات اطفا را آغاز كردند.
وي با يادآوري اينكه آتش سوزي در روستاها خارج از حوزه استحفاظي سازمان تعريف مي شوند، ادامه داد: آتش نشانان خود را در قبال جان و مال مردم مسئول مي دانند.
به گفته وي شدت حريق به حدي بود كه دومين تيم اطفاي حريق از ايستگاه مركزي به عنوان تيم كمكي به گروه اول ملحق شد.
كربلايي زاده با اشاره به اينكه كارشناسان حريق سازمان در برآورد اوليه علت اين آتش سوزي را اتصالي سيم كشي برق منزل روستايي اعلام كردند، تصريح كرد: از روزهاي قبل با عمل كردن فيوز كنتور برق و به اصطلاح پرش فيوز هشدار و اعلام خطرهاي متعدد به مالك خانه داده شد و اين اعلام خطر از سوي اهالي اين منزل روستايي جدي گرفته نشد تا بالاخره شعله هاي آتش اهالي را از خواب غفلت بيدار كرد.

 



نماينده رئيس قوه قضائيه در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز:
 اموال متهم نگين غرب صرف ساخت واحدهاي مسكوني مي شود

نماينده رئيس قوه قضائيه در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: اموال متهم نگين غرب توقيف شده و قرار است واحدهاي مسكوني با تامين فروش اموال متهم ساخته شده و در اختيار مالباختگان قرار گيرد.
حجت الاسلام احمد زرگر ديروز در حاشيه رؤساي پليس مبارزه با قاچاق كالا در جمع خبرنگاران گفت: پرونده نگين غرب در شعبه 36 تجديدنظر دادگاه هاي استان تهران در حال رسيدگي است.
زرگر ادامه داد: قبل از صدور هر حكمي بايد مردم به حقوقشان در اين پرونده برسند و تمام تلاشمان نيز بر همين مبناست.
وي اظهار داشت: اموال متهم پرونده توقيف شده و براي ساخت پروژه و تحويل آن به مالباختگان استفاده خواهد شد.
اين مقام قضايي درباره واحدهايي كه به چندين نفر فروخته شده نيز گفت: براساس قراردادها تلاش مي كنيم به همه افرادي كه در اين پروژه سرمايه گذاري كرده اند يك واحد مسكوني تحويل دهيم.
به گزارش فارس زرگر افزود: در فاز اول 600 واحد مسكوني و در فاز دوم 900 واحد مسكوني را به مالباختگان تحويل مي دهيم.

 



علت مرگ ببر سيبري «مشمشه» اعلام شد

تيم دامپزشكي دليل تلف شدن ببر «نر» درباغ وحش تهران را بيماري مشمشه اعلام كرد.
نتايج نهايي آزمايشات باليني صورت گرفته توسط تيم دامپزشكي علت تلف شدن ببر سيبري درباغ وحش ارم را ابتلا به بيماري باكتريايي مشمشه عنوان كرد و گفت: قرار است نمونه اي براي تأييد نهايي بيماري مذكور توسط سازمان دامپزشكي به آزمايشگاه مرجع ارسال شود.
مهندس هوشنگ ضيايي، مشاورمعاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست به ايسنا گفت: اگر علت اصلي مرگ ببر سيبري بيماري مشمشه باشد اين بيماري از طريق گوشت آلوده وارد بدن اين حيوان شده است.
براساس اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مشمشه يك بيماري قابل انتقال ازحيوان به انسان است كه با توجه به سابقه وجود آن در كشورهاي همسايه و به خصوص گزارش موارد اخير طغيان اين بيماري بين تك سمي ها (الاغ، قاطر، اسب)دركشور عراق و احتمال ورود اين حيوانات آلوده به داخل كشور به عنوان يك تهديد جدي براي جمعيت تك سمي ها و جمعيت انساني دركشور مطرح است.

 



اراذل و اوباش 10 دستگاه خودرو را در ملايشر آتش زدند

همدان- خبرنگار كيهان:
10 دستگاه خودروي شهروندان ملايري در يك شب توسط اراذل و اوباش به آتش كشيده شد.
يكشنبه شب مصادف با 12 دي، بين ساعت 20 تا 24 شب، تعداد 10 دستگاه خودروي پارك شده در خيابان هاي برق، ميثم، باغ بنفشه و پارك ملاير، توسط افرادي سوار بر موتور و با بنزين آتش زده شد.
به گزارش خبرنگار ما خودروهاي مزبور بين 10 تا 50 درصد خسارت ديده اند. در همين رابطه چند مظنون دستگير شده اند و پرونده حادثه در دست پيگيري قرار دارد.
مسئولان نيروي انتظامي استان همدان هنوز درباره هويت و انگيزه عاملان اين حادثه اطلاع رساني و توضيحي ارائه نكرده اند.

 



عروسي مجلل در افغانستان ممنوع!

دولت افغانستان قصد دارد از برگزاري جشن هاي عروسي پرهزينه در اين كشور جلوگيري كند.
خبرگزاري رويتر نوشت: برگزاري جشن هاي عروسي پرزرق و برق از سال 2001 ميلادي تاكنون دوباره در اين كشور رواج پيدا كرده است.
برگزاري چنين جشن هاي پرخرجي هزاران دلار براي افغانستان هزينه دارد؛ كشوري كه ميانگين درآمد سالانه مردم آن كمتر از 400 دلار است.جشن هاي عروسي در افغانستان در سالن هاي مجلل و با حضور صدها ميهمان برگزار مي شود.وزير دادگستري افغانستان گفت: برگزاري جشن هاي عروسي ميان افغان ها، به صورت چشم و همچشمي درآمده است و مردم دوست دارند مال و دارايي خود را با دعوت كردن صدها ميهمان به رخ بكشند.در اين حال سخنگوي وزارت دادگستري افغانستان گفت: ما هنوز روي جزئيات طرح ممنوعيت برگزاري مراسم عروسي مجلل كار مي كنيم اما بايد اذعان كنيم كه اجراي اين طرح بسيار دشوار است زيرا برگزاري چنين مراسمي در فرهنگ افغان ها ريشه دارد.وي افزود:براساس اين طرح، مخارج برگزاري مراسم عروسي بايد مطابق با وضع اقتصادي داماد باشد.رفيع كاظمي 24 ساله و خانواده اش در مراسم عروسي كه ماه اكتبر برگزار شد حدود 10 هزار دلار خارج كردند.رفيع در اين مراسم 600 ميهمان دعوت كرده بود و در حال حاضر 6 هزار دلار به بانك بدهكار است.

 



جسد مشاور بوش در ميان زباله ها!

جسد يكي از كارشناسان نظامي و مشاور دولت هاي قبلي آمريكا در محل دفن زباله ها در ايالات دلاور پيدا شد.
براساس گزارش خبرگزاري آلمان، اين افسر 66 ساله ارتش مدت هاي طولاني به عنوان مشاور دولت هاي رونالد ريگان، بوش پدر و پسر در پنتاگون مشغول كار بوده است.طبق اظهارات سخنگوي پليس، ماجراي قتل اين كارشناس پنتاگون در روز سيلوستر اكنون شبهه انگيز است.نتيجه كالبد شكافي هاي صورت گرفته نيز حاكي از به قتل رسيدن جان ويلر است.به نظر مي رسد كه جسد وي در كانتينر زباله ها بوده و به هنگام حمل زباله ها به محل انبار زباله ها پرتاب شده است.ويلر فارغ التحصيل آكادمي نظامي آمريكا و يكي از افسران جنگ ويتنام بود.

 



سرقت عجيب از يك بانك

سارقان باهوش مسئولان بانك دولتي آرژانتين و مردم اين كشور را بهت زده كردند.
گزارش شبكه الجزيره از بوينس آيرس حاكي است يك باند دزدي 3 نفره با حفر تونلي به طول 30 متر توانستند در تعطيلات آخر هفته محتويات 140 جعبه امانت يكي از شعب بانك آرژانتين را به سرقت ببرند.هيچ كس از اين سرقت بزرگ تا پايان تعطيلات خبردار نشد.مدير اين بانك اعلام كرده از آنجا كه مشتريان موظف به اطلاع رساني درباره محتويات صندوق هايشان نبوده اند، هنوز هيچ كس نمي داند دزدها چقدر به جيب زده اند.
گفتني است: دزدها حدود 9 ماه پيش خانه اي در همسايگي بانك را اجاره كرده بودند و در طول ماه هاي گذشته مشغول حفر تونل بوده اند. اين تونل به سيستم هاي تهويه هوا و روشنايي هم مجهز بوده است.اين دزدي موجب شد مشتريان بانك دولتي آرژانتين براي بيرون آوردن سپرده هاشان درمقابل بانك تجمع كنند.

 



تولد دوقلوها در دو سال مختلف

دوقلوهاي يك زوج آمريكايي در دو سال مختلف به دنيا آمدند.
پدر و مادر آمريكايي در آخرين روز از سال 2010 ميلادي صاحب دوقلويي شدند كه به فاصله يك دقيقه از يكديگر به دنيا آمدند اما اين يك دقيقه منجر به ايجاد فاصله يك ساله در زمان تولد اين نوزادان شد. «مديسون لوئيز» و «ايدن لوئيز» خواهر و برادر دوقلويي هستند كه با اختلاف يك دقيقه از يكديگر متولد شدند اما در برگه تولد آنها دو تاريخ در دو سال متفاوت به ثبت رسيد زيرا مديسيون راس ساعت 59:11 دقيقه 31 دسامبر سال 2010 و ايدن يك دقيقه پس از وي در اول ژانويه سال 2011 ميلادي متولد شد.پزشكان تصميم گيري بر سر زمان تولد اين دو نوزاد را به عهده پدر و مادر آنها گذاشته بودند و از اين رو آنها تصميم گرفتند يكي از نوزادانشان در سال قديمي و نوزاد ديگر در سال جديد متولد شود.براساس گزارش آسوشيتدپرس، در زماني مشابه در بريتانيا نيز دو نوزاد دوقلو به همين شكل فقط با دو دقيقه تاخير در بيمارستان داك بريتانيا متولد شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14