(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 دی 1389- شماره 19833

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آژان ها وجنگ نرم (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
غيرت ! (گفت و شنود)
تشكيل دولت وحدت ملي پيروزي بزرگ ملت عراق بر آمريكا
بازتاب گسترده دعوت از ديپلمات ها به نطنز و اراك در رسانه هاي جهاني
سند تازه از شرافت سران فتنه! (خبر ويژه)
گورباباي سرمايه بزرگ اسرائيل! ايران هسته اي شد و رفت (خبر ويژه)
مرده كه نمي تواند بر مرده نماز ميت بخواند (خبر ويژه)
زير بيرق آمريكا و اسرائيل و غصه حفظ نظام؟! (خبر ويژه)



آژان ها وجنگ نرم (يادداشت روز)

1- فردا 17 دي، سالروز اجراي طرح استعماري كشف حجاب به دست رضاخان در سال 1314 است. 75 سال پيش رضاخان قصد داشت با قلدري و زور چكمه و آژان چادر از سر هويت واقعي زن مسلمان و خداپرست بكشد، امروز هم در دنياي مدرن با شيوه هاي نوپديد تلاش مي كنند تا زن را دچار از خودباختگي كرده و نگاه ابزاري به زن را ترويج نمايند.
آن روز رضاخان با نام تجددگرايي، ارزش هاي ديني را به مسلخ برد تا به زعم باطل خود جامعه ايراني را دچار دگرگوني و نوسازي فرهنگي! نمايد. مخالفت عملي او با اسلام، فرهنگ و سنت هاي اسلامي، مردم متدين و علماي اعلام را مقابل اين شاه غاصب و جائر قرار داد. كشف حجاب يكي از حلقه هاي مبارزه رضاخان با اسلام و ديانت مردم بود.
11 آذر 1314 رضاشاه به محمود جم، رئيس الوزرا، مي گويد: «نزديك 2 سال است كه اين موضوع كشف حجاب سخت فكر مرا به خود مشغول داشته است، خصوصاً از وقتي كه به تركيه رفتم و زنهاي آنها را ديدم كه «پيچه» و «حجاب» را دور انداخته و دوش به دوش مردهايشان در كارهاي مملكت به آنها كمك مي كنند، ديگر از هرچه زن چادري است بدم آمده است. اصلاً چادر و چاقچور، دشمن ترقي و پيشرفت مردم است.»
بدين سان در 17 دي 1314 رضاشاه با همسر و دختران كشف حجاب كرده خود، در مراسم جشن فارغ التحصيلي دختران دانشسراي مقدماتي حضور يافت. همسران ساير مسئولان كشوري نيز كه در اين جشن دعوت شده بودند، طبق يك برنامه از قبل طراحي شده، بدون حجاب حاضر شدند. رضاخان در اين مجلس اظهار مي كند:« بايد خياطها و كلاه دوزها را تشويق كرد كه مدهاي قشنگ به بازار بياورند. ما ميله هاي زندان را شكستيم. حالا خود زنداني آزاد شده وظيفه دارد كه براي خودش به جاي قفس، خانه قشنگي بسازد»!
مجله زن روز در 17 دي 1356 به مناسبت سالروز كشف حجاب مصاحبه اي با اشرف پهلوي مي كند. اشرف در پاسخ سوال منصوره پيرنيا كه مي پرسد؛ شما آينده زن ايراني را چه طور پيش بيني مي كنيد؟ مي گويد: «كاري خواهيم كرد كه تا چند سال آينده در كتابخانه هاي ايران، وقتي كتاب لغتي برداشته شد در بخش حروف «چ» و «ح» دو واژه «چادر» و «حجاب» حذف شده باشد.» اين جمله اشرف پهلوي در روزنامه هاي آن روز تيتر شد!
كشف حجاب، آغاز مفاسد اخلاقي جامعه شد و خشم متدينين را برانگيخت. بسياري از زنان مومنه براي حفظ حرمت خود از منزل خارج نمي شدند و اگر مجبور به اين كار بودند، هر طور شده در كوچه ها و پس كوچه ها به دور از چشم عمال شاه، حجاب خود را حفظ مي كردند. پس از سقوط سلطنت رضاشاهي، ظاهراً قيد اجبار از كشف حجاب برداشته شد، اما اين نطفه نامشروع و نامبارك كاشته شده بود. مطبوعات وابسته به دربار همچنان در ستايش از اين اقدام ننگين قلم مي زدند و آن را مظهر تمدن و تجددخواهي مي خواندند.
مهمترين قيام مردم و علما عليه غائله كشف حجاب، تحصن در مسجد گوهرشاد بود كه با دستور رضاشاه به خاك و خون كشيده شد. تاريخ، شهداي اين واقعه را تا 5هزار نفر هم مي نويسد.
ابتدا مردم فارس و آذربايجان به مقابله برخاستند و سپس مردم مشهد در قيامي بي نظير پايه هاي به ظاهر مستحكم حكومت رضاخاني را آن چنان لرزاندند كه ديكتاتور مضطربانه هشدار داد: «اگر بيش از اين مسامحه كنيد، نه كلاه بر سر شما مي ماند و نه تاج بر سر من»!
حضرت امام راحل(ره) واقعه كشف حجاب را توطئه اي براي فاسد كردن جامعه اسلامي مي دانستند و مي فرمودند: «نقشه اين بود كه با توطئه كشف حجاب مفتضح در زمان قلدر نافهم، رضاخان، اين قشر عزيز را كه جامعه را بايد بسازند، تبديل كنند به يك قشري كه فاسد كنند جامعه را و اين نقشه نه اختصاصي به شما بانوان داشت، بلكه جوانان مرد را هم همين طور، بكشانند به مراكز فساد و آن طور كه مي خواهند آنها را تربيت كنند كه اگر چنانچه كشورشان به دست هر كس بيفتد، بي تفاوت باشند يا مؤيد.»
رضاخان قلدر و ايادي استكبار گمان مي كردند با قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد وجنگ رواني كه آن روزها به راه انداختند، مي توانند مقاومت مردم متدين، علماي بيدار و شيعه ظلم ستيز را درهم بشكنند. اما 4 دهه بعد از روز ننگين اعلام رسمي كشف حجاب، انقلاب خميني كبير(ره) با همراهي و همدلي مردم مؤمن و خداجوي ايران، طومار 2500 ساله سلطنت را درهم پيچيد و با ترويج اسلام ناب محمدي(ص) خوني تازه در كالبد عبوديت و بندگي مردم كشورمان جاري ساخت.
2- به «كشف حجاب» نبايد فقط به چشم يك «واقعه» تاريخي نگاه كرد. اين مسئله يك «جريان» است؛ جرياني كه از مدتها پيش از 17 دي 1314 آغاز شده و امروز هم اگرچه به زبوني افتاده اما هنوز مي كوشد دست و پايي بزند. روزگاري با زور و قنداق تفنگ و ديكتاتوري رضاشاهي و امروز در دنياي جديد با شيوه هاي نرمتر و مدرن تر.
دشمن با راه اندازي چندين شبكه فارسي زبان و صدها شبكه ماهواره اي غيرفارسي و سايت هاي اينترنتي سعي در استحاله ديني مردم مسلمان كشورمان دارد.
فشار چكمه هاي رضاخان قلدر تبديل شده به امواجي كه خيلي نرم و بي سر و صدا وارد خانه هاي ما مي شود و در سايه غفلت و گاه از خود بيگانگي، بسان موريانه ستون دين و تدين مردم را مي خورد.
در جريان فتنه كه ادامه مسير اصلاحات بود، برنامه ريزي گسترده اي شده بود تا حجاب از سر زنان برگيرد. سايت ها و شبكه هاي ماهواره اي حامي فتنه سبز، سال گذشته تلاش بسياري كردند تا در سالروز 17 دي (كشف حجاب) بار ديگر عوامل و ايادي خود را به خيابانها بكشانند و نشانه قاطع ديگري را بر وابستگي خود به دشمنان و استكبار به رخ بكشند.
مگر كساني كه خود را مدافع جنبش- بخوانيد فتنه- سبز معرفي مي كردند و سنگ فمنيسم را به سينه مي زدند و البته روزگاري در دايره اصلاح طلبان جايگاهي داشته و براي خود كيا و بيايي داشتند، در آن طرف مرزها و در دامان دشمن چادر و حجاب از سر برنداشتند و به رنگ و لعاب آنان درنيامدند؟
آن خانم نماينده اصلاحات در مجلس پنجم كه بعد از استعفايش به بهانه ادامه تحصيلات راهي خارج از كشور شد، طولي نكشيد كه ماهيت وابسته خود را به غرب و تفكرات سكولاري نشان داد و پاي ثابت برنامه هاي ضد ايراني آمريكا و انگليس شد. او كه اكنون زير نظر محسن كديور و عطاء الله مهاجراني در سايت ضد انقلابي «جرس » خدمت! مي كند، طي مصاحبه اي با صداي آمريكا درباره حجاب و عفت مي گويد: «آدم بايد دلش پاك باشد]![ اين تصور غلطي است كه برخي فكر مي كنند اگر زني حجاب نداشت از دايره عفت خارج شده است.»! وي همچنين ادعا كرده كه طرح «حجاب و عفاف» در راستاي مقابله با جنبش- فتنه- سبز اجرا مي شود، چرا كه زنان بدحجاب عنصر حياتي اين جنبش هستند! او در ادامه اظهاراتش نسخه لائيسيته مي پيچد و مي گويد: بهتر است در ايران يك حكومت غيرديني داشته باشيم. و البته خيلي زود دستمزدش را بابت اين اظهارنظرها مي گيرد و از يك مؤسسه آمريكايي صاحب جايزه نقدي چندهزار دلاري مي شود!
نمونه ديگر از اين جماعت خودفروخته، خبرنگار روزنامه هاي زنجيره اي و يكي از مشاوران دفتر مشاركت زنان اصلاح طلب است كه در روز محاكمه عبدالله نوري با دعوت از خبرنگاران اصلاح طلب مقابل دادگاه ويژه دست به تظاهرات مي زند. او پس از فرار و پيوستن به اپوزيسيون خارج از كشور در مصاحبه با يكي از شبكه هاي لس آنجلسي وقتي مجري به اصطلاح مچ گيري مي كند و مي پرسد؛ چرا شما فقط مقابل دوربين روسري مي پوشيد؟! پاسخ مي دهد؛ در ايران هم بنا به مصلحت حجاب داشتم ولي اعتقادي به آن ندارم. وقتي خبرنگار از او تقاضا مي كند روسري اش را بردارد، مقابل دوربين تلويزيون به راحتي كشف حجاب مي كند و جالب آنكه اين كار را اعتراض به وضع موجود در ايران مي خواند و از زنان ايراني مي خواهد كه تجربه او را تكرار كنند!
اينها چند نمونه از جماعتي هستند كه در روزگاري نه چندان دور، زير تابلوي «اصلاحات» مي خواستند آينده مردم را اصلاح كنند! غافل از آنكه همين روزگار، نقاب از چهره واقعي و ماهيت ضد ديني آنان كنار خواهد زد، كه زد و اين از بركات فتنه بود.
در كنار اين مناديان كشف حجاب، دشمن بيكار ننشسته و پاكدامني، عفت و حجاب زن ايراني را نشانه رفته است. برنامه ها و سريال هاي پخش شده از شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان به تنهايي گوياي اين واقعيت تلخ است.
دشمن سالهاست تلاش مي كند سوار بر امواج جنگ نرم به خانه هاي ما نفوذ كند، اما دلهاي ديندار مردم قوي تر از آن است كه با وسوسه هاي شيطاني آنان بلرزد. محرم امسال سند گوياي اين واقعيت بود.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ با اينكه 30 مسافر ايراني كاروان آسيايي كمك به غزه را به گذرگاه رفح راه ندادند ولي ساير مسلمانان از ديگر كشورها كه موفق شدند وارد بشوند پرچم ايران و تمثال هاي مبارك حضرت امام خميني(ره) و رهبرمعظم انقلاب را روي دست گرفتند و اظهار شادماني كردند. معناي صدور انقلاب يعني همين.
عليمرداني
¤ از قوه قضائيه تقاضا مي كنيم كه اين قدر مسئله محاكمه فتنه گران را طولاني نكند و هرچه زودتر به تقاضاي ميليون ها نفر از مردم تشنه عدالت، سران فتنه را به مجازات برسانند. قاطعيت قوه قضائيه در اين خصوص باعث سربلندي نظام و قدرت نمايي جمهوري اسلامي در جهان خواهد بود.
حسين قرباني- آمل
¤ حضرت آيت الله سيستاني در جواب سؤالي كه از ايشان پيرامون مسائل داخلي كشور ايران شده فرموده اند، بنده در خصوص مسائل ايران به منزله پزشك عمومي هستم، به پزشك متخصص مراجعه كنيد. منظور ايشان از پزشك متخصص در ايران رهبرمعظم انقلاب مي باشد و چه زيبا در قالب يك پرسش و پاسخ جايگاه رفيع ولايت فقيه را تبيين و تشريح كرده اند.
8516---0919
¤ در شرايطي كه رهبر فرزانه انقلاب همه سالها را سال الگوي مصرف و صرفه جويي نامگذاري كرده اند متاسفانه باز هم شاهديم كه شهرداري و برخي نهادها اقدام به چاپ بنرهايي در تمجيد از اشخاص و مطالب بي مورد مي كنند. بنويسيد تا شايد ترتيب اثر داده شود.
اصغري- بابل
¤ از مسئولان ذيربط تقاضا مي كنم كه نسبت به پرداخت سود سهام عدالت به مستمري بگيران كميته امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي پيگير باشند.
تاج محمدشاه منصور- تهران
¤ مي خواستم به دولت محترم كه معتقد است رويكرد اين دولت فرهنگي است عرض كنم يكي از شاخص هاي مهم فرهنگ كشورمان پوشاك است اما متاسفانه هيچ نظارت و كار فرهنگي جدي ارزشي در اين رابطه صورت نگرفته است.
صيفي- محمودآباد
¤ اخيرا يك طرحي از سوي مسئولان آب و فاضلاب تهران مبني بر صدور قبض جداي گاز و آب براي واحدهاي آپارتماني مطرح شده است كه به عنوان يك نظر و پيشنهاد خواهش مي كنم كه از اجراي اين طرح به دلايل مختلف خودداري كنند. مثلا اگر 3 واحد از يك ساختمان 8 واحدي نخواهند هزينه آب بهاي خود را بپردازند بقيه واحدها چه گناهي كرده اند كه آب مصرفي شان به خاطر عدم پرداخت واحدهاي ياد شده قطع شود. لطفا به فكر طرح ديگري باشيد.
كاشاني
¤ چند روز پيش درباره دستگيري جمع ديگري از گروههاي اقتصادي هرمي كه كلاهبرداري كرده اند مطلب نوشتيد. مي خواستم عرض كنم تا زماني كه قوه قضائيه به غير از جريمه كردن برخوردهاي شديدتري انجام ندهد اين بساط همچنان گريبانگير مردم خواهد بود.
احمدي- تهران
¤ از مخابرات استان تهران ، اداره كل نصب و راه اندازي تقاضا مي كنم كه نسبت به اجراي مصوبه دولت مبني بر تغيير وضعيت شغلي نيروهاي شركتي به قراردادي اقدام نمايد.
قربان حق شناس
¤ در ارتباط با يك واحد آپارتمان مسكوني كه 10سال پيش از تعاوني مسكن شهرداري اسلامشهر بصورت پيش فروش خريده ايم با مشكل كلاهبرداري مواجه شده ايم. عليرغم شكايت و پيگيريهاي فراوان هنوز به نتيجه نرسيده ايم.
7306---0936
¤ دولت يارانه نان را به همه مردم در سراسر كشور يكسان پرداخت مي كند ولي چرا تهراني ها بايد نان را گرانتر از شهرستاني ها خريداري كنند. قابل توجه اينكه نان سنگك در تهران 400 تومان و در شهرستان ها به قيمت 200 تومان عرضه مي شود.
محمدحسين فروغيان
¤برخي پزشكان علي رغم تعرفه هاي اعلام شده از سوي سازمان نظام پزشكي خودسرانه اقدام به افزايش تعرفه هاي خود كرده اند. بعنوان مثال متخصص و جراح مغز و اعصابي كه بنده مراجعه كرده ام بابت ويزيت از هر مريض مبلغ 20 هزار تومان مي گيرد. در ضمن براي ديدن عكس و يا نتيجه آزمايش مجددا پول ويزيت دريافت مي كند. سوال مي كنم در اين ميان وزارت بهداشت چه مسئوليتي دارد؟
عليرضا كرمي
¤در شهرستان اروميه شهرونداني را كه براي سيستم گرمايش منزل خود از سوخت گازوئيل استفاده مي كنند مجبور ساخته اند كه پول سهميه سوخت ماههاي مهر، آبان و آذر ماه را با قيمت جديد پرداخت كنند. بنده يك معلم آموزش و پرورش هستم و دريافتي ام 500 هزار تومان مي باشد. از كجا بياورم گازوئيل ليتري 350 تومان تهيه بكنم.
عبدالله زاده
¤مسئولين مسكن مهر شهرستان بابل از اول دي ماه امسال مبلغ دريافتي از متقاضيان را از 10 ميليون تومان به 15 ميليون تومان افزايش داده اند. سوال بنده اين است كه آيا مجاز به اين افزايش قيمت بوده اند؟ ثانيا دليل آن چيست؟ از مسئولين مسكن مهر استان مازندران تقاضا داريم پاسخگو باشند.
يك هم وطن بابلي
¤چرا مسئولين دولتي و همچنين رسانه ها نسبت به حضور 3 ميليون افغاني در ايران كه باعث بيكاري صدها هزار نفر از هم وطنان شده اند سكوت اختيار كرده اند و معترض نمي شوند.
7403---0936
¤در ارتباط با نام وزارتخانه جديد يعني وزارت ورزش و جوانان پيشنهاد بنده اين است كه با توجه به شبيخون فرهنگي دشمن و در مقابل رسالت خطير جوانان كشور در سه عرصه تحصيل، تهذيب و ورزش نام و عنوان جامع تري براي وزارتخانه جديد انتخاب شود.
گودرزي از اصفهان
¤بالاي 30 سال است كه به آسفالت جاده مسجدسليمان-هفتكل دست نزده اند. اين جاده در حال حاضر وضعيت خوبي ندارد. از مسئولين اداره راه و ترابري منطقه درخواست بهبود اين جاده را داريم.
1669---0916
¤در مسير دو راهي موته به گلپايگان به علت باريكي جاده تصادفات منجر به فوت زياد صورت مي گيرد. بطوريكه چند سال پيش تعدادي كشته شدند. چرا نسبت به دو بانده كردن اين مسير و تامين امنيت مسافرين اقدامي صورت نمي گيرد؟
1941---0919
¤دبيرستان امام در خيابان امام شهرستان گلپايگان قدمت 100 ساله دارد با اين حال جزء مكان هاي تاريخي و آثار باستاني محسوب نشده و در حال تخريب و نابودي است. چرا مسئولين امر در اين مورد دل سوزي نمي كنند و بي تفاوت شده اند.
1941---0919
¤از ستاد نماز جمعه تهران كه خطبه هاي نماز جمعه هفته قبل را جمعه ها در اختيار نمازگزاران مي گذارد مي خواهم كه نحوه آبونمان شدن اين نشريه به صورت آگهي در روزنامه ها چاپ كنند تا به دست ما هم برسد.
يك شهروند از اصفهان
¤يك زن 80 ساله و از اهالي پونك هستم. تردد در اين منطقه به شدت سخت است و عبور افرادي مثل بنده از عرض خيابان و يا بالا رفتن از پله هاي پل هوايي به سختي و مشقت صورت مي گيرد از شهرداري اين منطقه خواهش مي كنم لطف كنند پلكان يكي از اين پل هاي هوايي را برقي كنند.
خانم نوين اصفهاني

 



غيرت ! (گفت و شنود)

گفت: عليرضا پهلوي فرزند سوم شاه معدوم در خانه شخصي خود در بوستون آمريكا خودكشي كرد.
گفتم: خواهرش ليلا هم چند سال قبل در لندن خودكشي كرده بود.
گفت: شايع شده بود كه رضا پهلوي ليلا را به خاطر بالا كشيدن ثروتش كشته است و بعيد نيست عليرضا هم به همين سرنوشت دچار شده باشد.
گفتم: معلوم است كه اين خاندان به اعضاي خانواده خود هم رحم نمي كنند!
گفت: رضا ربع پهلوي و مادرش در اطلاعيه اي اعلام كرده اند كه عليرضا از شكست جنبش سبز!! در ايران به شدت دچار استرس شده بود و غيرتش اجازه نداد به زندگي ادامه دهد و خودكشي كرد!
گفتم: يعني سران فتنه و آقا رضا ربع پهلوي غيرت ندارند كه هنوز خودكشي نكرده اند؟!
گفت: البته آقا رضا ربع پهلوي گفته است «من در يك تقاطع بزرگ ميرحسين موسوي را يافتم و با يكديگر همراه شديم و به جنبش سبز اميد بستيم»!
گفتم: اين حرف ربع پهلوي را به خاطر داشته باش تا فردا كه نوبت خودكشي او فرا رسيد، موسوي جر نزند و از ادامه همراهي و همكاري با ربع پهلوي طفره نرود.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: از مكتب داري به نام «مزيد» پرسيدند نظرت درباره «يزيد» چيست؟ گفت؛ لعن او روا نيست چون اهل قبله بوده است! اين ماجرا براي عالمي بازگو كردند كه «مزيد» چنين گفته است تو چه مي گويي؟ جواب داد ؛ هزار لعنت بر «يزيد» و هزار ديگر بر آن «مزيد»!

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار ابراهيم جعفري تاكيد كرد
تشكيل دولت وحدت ملي پيروزي بزرگ ملت عراق بر آمريكا

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تشكيل دولت وحدت ملي را يك پيروزي بزرگ براي ملت عراق دانست.
ابراهيم جعفري، نماينده مجلس و رئيس ائتلاف ملي عراق صبح چهارشنبه با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار سعيد جليلي، تشكيل دولت وحدت ملي را يك پيروزي بزرگ براي ملت عراق دانست و خواستار حفظ وحدت داخلي و هوشياري گروه هاي مختلف نسبت به توطئه هاي دشمنان شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي، با تمجيد از نقش موثر ابراهيم جعفري در زمينه سازي وحدت و تشكيل دولت در عراق، بر تقويت و ارتقاي كيفيت خدمات دولت جديد به مردم و تامين امنيت پايدار تاكيد كرد.
جليلي افزود: تعامل سازنده كشورهاي منطقه با دولت عراق لازمه ايجاد ثبات و امنيت فراگير منطقه اي است و جمهوري اسلامي ايران نيز به سهم خود براي گسترش همكاري ها در زمينه هاي گوناگون آمادگي دارد.
ابراهيم جعفري - نخست وزير پيشين عراق - نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از آخرين تحولات عراق از نقش سازنده ايران در تحكيم ثبات و ارتقاي رفاه ملت عراق تشكر و قدرداني كرد.
جعفري افزود: دولت جديد عراق به دنبال گسترش روابط خوب با همه همسايگان بوده و گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف از جمله ابعاد سياسي، اقتصادي و فرهنگي از اولويت هاي عراق دوره جديد است.
انسجام ملت عراق
اشغالگران را به شكست مي كشاند
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در ديدار با ابراهيم جعفري، از روند رو به بهبود اوضاع عراق و شكل گيري دولت و نهادهاي حكومتي در اين كشور ابراز خرسندي كرد.
علي لاريجاني در اين ديدار با تاكيد بر شكست سياست هاي اشغالگران عراق گفت: ملت عراق با هوشياري و انسجام، اشغالگران را با شكست مواجه كرد و موجب نااميدي دشمنان در اين كشور شده است.
وي در ادامه با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته از هيچ كمكي براي پيشرفت، توسعه و آباداني عراق دريغ نخواهد كرد، افزود: توانمندي هاي صنعتي، اقتصادي و علمي جمهوري اسلامي ايران پشتوانه توسعه و پيشرفت عراق خواهد بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اهميت تحكيم و تقويت همكاري هاي اقتصادي دو كشور در بخش هاي گوناگون به ويژه صنعت، نفت و گاز، سرمايه گذاري مشترك در بخش انرژي و رفع موانع همكاري هاي بانكي، افزود: تقويت پيوندهاي بخش خصوصي دو كشور و تسهيل در رفت وآمدهاي مردمي و توريستي، گام مهمي در تحكيم همكاري هاي في مابين خواهد بود.
لاريجاني هم چنين وحدت و انسجام گروه هاي عراقي را مهم ترين عامل در عبور از شرايط حساس كنوني عراق عنوان كرد.
براساس اين گزارش، ابراهيم جعفري رئيس فراكسيون ائتلاف ملي در پارلمان عراق نيز در اين ديدار ضمن تقدير از كمك ها و حمايت هاي ملت ايران در شرايط مختلف از مردم عراق گفت: هيچ عاملي نمي تواند كمترين خللي بر مناسبات برادرانه دو ملت ايجاد نمايد.
وي روابط دو كشور را برخاسته از مراودات عميق ديرينه و تاريخ و فرهنگ مشترك دو ملت دانست.
طرفين در اين ديدار در خصوص آخرين تحولات عراق و راهكارهاي تحكيم همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي مختلف به ويژه روابط اقتصادي و مراودات پارلماني گفت وگو و تبادل نظر كردند.
اميدواريم هرچه سريع تر شاهد عراقي پيشرفته باشيم
علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امورخارجه هم روز سه شنبه با ابراهيم جعفري ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي در اين ديدار با تبريك تشكيل دولت عراق و ابراز خرسندي از شكل گيري دولت جديد، گفت: دو كشور ايران و عراق تداوم فرهنگي يكديگرند و علاقمنديم هرچه سريعتر با امكانات بالقوه اي كه در عراق وجود دارد شاهد عراقي پيشرفته و توسعه يافته باشيم و اين كشور به زودي جايگاه واقعي خود را كه در طول تاريخ داشته، پيدا كند.
وي با تاكيد بر مسائل اقتصادي به عنوان يك محرك اصلي در روابط، حجم مبادلات تجاري دو كشور كه بالغ بر 7 ميليارد دلار است را مناسب ظرفيت هاي دو كشور ندانست و ارتقاي همكاري هاي تجاري و اقتصادي في مابين را خواستار شد.
صالحي همچنين ابراز اميدواري كرد: با كمك شخصيت انديشمند و فرهيخته اي چون جعفري به عنوان رئيس بزرگترين فراكسيون پارلمان عراق و ديگر دوستان، چارچوب راهبردي براي همكاري هاي فراگير و همه جانبه بين عراق و ايران تنظيم شود.
جعفري نيز با تشكر از سخنان صالحي اظهار داشت: عراق عليرغم همه امكانات و ثروت هاي خدادادي نيازمند كمك كشورهاي همسايه خصوصا جمهوري اسلامي ايران است. ما بايد از تجارب ايران در زمينه فقرزدايي، حل معضلات و مشكلات اجتماعي استفاده كنيم.
وي اشاره كرد كه عراق جديد به دنبال ارائه يك تصوير جديدي از خود در جهان است كه همه قوميت ها در آن نقش داشته باشند.
رئيس فراكسيون شيعيان پارلمان عراق از موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص تشكيل دولت تشكر و نقش وزارت خارجه هاي دو كشور را در توسعه روابط مهم توصيف كرد.
 



بازتاب گسترده دعوت از ديپلمات ها به نطنز و اراك در رسانه هاي جهاني

دعوت جمهوري اسلامي ايران از تروئيكاي عدم تعهد، رئيس گروه 77، نماينده اتحاديه اروپا (مجارستان)، روسيه، چين، برزيل و تركيه براي بازديد از تاسيسات هسته اي كشورمان، بازتاب گسترده اي در محافل رسانه اي غرب داشته است.
در همين زمينه، خبرگزاري رويترز سه شنبه شب به دعوت نشدن آمريكا، انگليس و آلمان اشاره كرد و نوشت: دعوت ناگهاني ايران از سفيران آكرديته در ديده بان هسته اي سازمان ملل در وين (آژانس بين المللي انرژي اتمي) ابتكاري جديد قبل از جلسه اين ماه (ميلادي) تهران و شش قدرت در استانبول براي بحث در مورد موضوع هسته اي محسوب مي شود.
رويترز در ادامه افزود: آمريكا و انگلستان اين حركت ايران را رد كردند اما به نظر مي رسد ديگران از آن استقبال كنند.
تلويزيون فارسي بي بي سي نيز سه شنبه شب تلاش كرد اين اقدام ايران را در راستاي «تاثير گذاشتن» بر نشستي آتي در استانبول ارزيابي كند.
بي بي سي از زبان يك پژوهشگر اين ابتكار ايران را هدف قرار دادن اقتدار شوراي امنيت و آوردن بازيگران جديد به صحنه مذاكرات هسته اي عنوان كرد.
بي بي سي اعتراف كرد: اين كار ايران پيش تر با آمدن برزيل و تركيه به صحنه موضوع هسته اي ايران شروع شد و دستاوردهاي مثبت و زيادي براي تهران داشت. از سوي ديگر؛ رسانه هاي تركيه با عنوان اينكه ايران از سفرا و نمايندگان برخي از كشورها دعوت كرده است تا آزادانه از تاسيسات هسته اي اين كشور ديدن كنند، اضافه كردند، ايران با اين اقدام خود تلاش دارد كه صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي خود را ثابت كند.
روزنامه «مليت» نوشت: ايران از ديپلمات هاي تركيه نيز براي بازديد از تاسيسات هسته اي خود دعوت كرده است.
روزنامه «حريت» نيز در مطلبي تحت عنوان «ايران از برخي از اعضاي گروه 1+5 به استثناي آمريكا دعوت كرده است كه براي بازديد از تاسيسات هسته اي اين كشور به ايران سفر كنند»، افزود: در اين ميان ايران از تركيه نيز دعوت كرده است.
گفتني است؛ وزارت امور خارجه چين و وزارت امور خارجه فرانسه نيز اعلام كردند كه دعوت نامه ايران را دريافت كرده اند. همچنين مقامات بروكسل اعلام كردند كه دعوت نامه ايران از اتحاديه اروپا براي بازديد از سايت هاي هسته اي ايران را دريافت كردند اما خواهان آن هستند كه آژانس بين المللي انرژي اتمي هم در ا ين بازديد حضور داشته باشد.
جالب اينجاست كه فيليپ كراولي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در واكنش به دعوت هسته اي ايران منفعلانه گفت: ما هنوز سعي داريم ببينيم چه كساني دعوت شده اند اما ما كه نيستيم.
در همين ارتباط، استفان لندمن محقق مركز تحقيقات جهاني سازي آمريكا گفت: ايران با دعوت از ديپلمات ها و نمايندگان برخي كشورها براي بازديد از تاسيسات هسته اي خود اقدامات ضدايراني و پشت پرده آمريكا را خنثي كرد.
لندمن با اشاره به موضع گيري وزارت خارجه آمريكا در قبال دعوت ايران براي بازديد از تاسيسات هسته اي خود گفت: سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعتراف كرده است كه اين ابتكار ايران يك مانور هوشمندانه بوده اما در عين حال مدعي شده است اين اقدام نمي تواند جايگزيني براي مسئوليت ها و تعهدات ايران در قبال آژانس باشد.
دعوت ايران واقعي است
علي اصغر سلطانيه نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي، دعوت از نمايندگان كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بازديد از تاسيسات هسته اي ايران را دعوتي واقعي دانست.
وي درگفت وگو با روزنامه الشراق الاوسط-چاپ لندن - بر دعوت ايران از 10 تن از سفيران و رئيسان گروه هاي جغرافيايي در آژانس براي بازديد از تاسيسات هسته اي ايران در راستاي سياست شفاف هسته اي ايران پيش از شروع مذاكرات ايران با 1+5 در استانبول تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد، انتخاب سفيران كشورها به لحاظ در نظر گرفتن گروه هاي مختلف موجود در آژانس است. آن ها اواسط اين ماه يعني 15 تا 16 ژانويه برابر با 25 و 26 دي ماه وين را به مقصد تهران و به منظور بازديد از تاسيسات نطنز و رآكتور آب سنگين اراك ترك خواهند كرد.

 



سند تازه از شرافت سران فتنه! (خبر ويژه)

وزير صهيونيست رژيم پهلوي و قائم مقام حزب رستاخيز مي گويد: جنبش سبز، سران خود را كه از درون جمهوري اسلامي بودند تغيير داده و ساخته است بنابراين از نگاه ما اشكال اساسي در آنها ديده نمي شود!
داريوش همايون مدتي سخنگوي دولت جمشيد آموزگار هم بود و به اعتبار ميزان سرسپردگي به رژيم ديكتاتوري و كودتاي پهلوي، به قائم مقامي حزب شاه ساخته رستاخيز منصوب شد. وي كه طي چند ماه اخير چندين بار از فتنه گراني چون موسوي و كروبي و خاتمي با ذكر نام ستايش و حمايت كرده، در مصاحبه با سايت ضدانقلابي تهران ريويو مي گويد: جنبش سبز توانست سران خود را كه از درون رژيم برخاستند، با اين كه بسيار سنتي هم بودند، تغيير دهد و بسازد. جنبش سبز در جناح به اصطلاح اصلاح طلب نفوذ كرد كه توانست آن آبروريزي ها را براي رژيم راه بيندازد. البته به سران جنبش، رهبران نمي گويند، بلكه مي گويند راهبران]![ حتي خود آنها هم مي گويند ما رهبر جنبش سبز نيستيم. من اشكال اساسي در رفتار و گفتار سران جنبش سبز در داخل ايران نمي بينم. وقتي از بيرون به اينها نگاه مي كنم مي بينم كه آنها نسبت به بسياري از كساني كه در بيرون ادعاي رهبري دارند يا ديگران سعي مي كنند از آنها رهبر جنبش بسازند، انحرافات بسيار كمتري دارند.
سانسورچي ارشد رژيم طاغوت با بيان اين كه فتنه سبز «سعي كرده دو طيف مذهبي و سكولار را به هم نزديك كند» مي گويد: به نظرم گروه هاي اپوزيسيون فعال در خارج كشور از اين مسائل دور هستند و خيلي متوجه اين قضيه نيستند كه ما با چه نيروهايي و چه كساني در داخل ايران سروكار داريم. ما بيروني ها حرف هايي مي زنيم اما اين حرف ها ممكن است با گفتمان درون ايران سنخيت نداشته باشد. ما بايد با تفاهم بيشتر به سران جنبش در داخل نگاه كنيم تا سران جنبش سبز بتوانند هم رژيم را به چالش بكشند و هم توانايي مصالحه و سازگار شدن با عناصر مختلف را كه مي توانند به ما خدمت كنند، داشته باشند.
اين سلطنت طلب مدعي جمهوري خواهي در عين حال درباره احتمال بازگشت سلطنت به ايران و پهلوي بودن يا نبودن آن گفت: تنها احتمالي كه براي برقراري پادشاهي هست، همين پادشاهي پهلوي با سابقه 57 ساله است. اگر خانواده پهلوي را كنار بگذاريم، پادشاهي تمام است ديگر. معني ندارد ما شخص ديگري را بتراشيم به عنوان پادشاه، چون خانواده پهلوي هست.

 



گورباباي سرمايه بزرگ اسرائيل! ايران هسته اي شد و رفت (خبر ويژه)

وزير دفاع رژيم صهيونيستي نسبت به اثرگذاري فتنه سبز در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران ابراز نااميدي كرد.
ابراز نااميدي ايهود باراك نسبت به فتنه سبز در حالي است كه سال گذشته در اوج فتنه و آشوب، نخست وزير رژيم صهيونيستي با هيجان گفته بود جنبش سبز بزرگ ترين سرمايه اسرائيل براي مقابله با ايران است. و رئيس اين رژيم تاكيد كرده جنگ جمهوري اسلامي از داخل مرزهاي آن آغاز مي شود و اپوزيسيون سبز به نيابت از ما با ايران مي جنگد.
با وجود اين سخنان هيجان زده و در حالي كه به تازگي سالگرد مرگ فتنه سبز سپري شده، ايهود باراك طي سخناني در دانشگاه تل آويو تصريح كرد: ما نمي توانيم روي امكان جنبش سبز براي آشوب در ايران و مهار برنامه هسته اي آن حساب كنيم.
وي مدعي شد: حكومت ديني ايران ابدي نيست و شايد تا 10سال ديگر دوام نياورد ولي اسرائيل نمي تواند اميد خود در برابر خطر ايران هسته اي را به تغيير رژيم متكي سازد.
باراك كه در كنفرانسي با حضور شماري از صهيونيست هاي ايراني سخن مي گفت، بخش اعظم سخنان خود را به تهديد امنيتي و سياسي ايران عليه رژيم صهيونيستي اختصاص داد و درباره تحريم هاي اعمال شده تاكيد كرد: دور كنوني تحريم ها در حدي نيست كه حكومت ايران را وادار به دست كشيدن از برنامه هسته اي و ساخت بمب كند. تحريم ها تاثيراتي گذاشته اند اما هيچ احتمالي وجود ندارد كه تحريم ها به تنهايي بتواند كاري از پيش ببرد و تلاش هسته اي ايران را متوقف سازد.
سخنراني باراك با شعارهاي اعتراض آميز شماري از دانشجويان حاضر در كنفرانس همراه شد. اين عده باراك را «قاتل كودكان غزه» لقب مي دادند اما بلافاصله بازداشت شدند.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي در ادامه سخنانش با لحني نااميدكننده درباره دوستي آمريكا و اسرائيل گفت: پشتيباني دولت و كنگره آمريكا از اسرائيل نمي تواند هميشگي و حتمي باشد.
وي همچنين گفت ايران با انواع ترفندها غرب را درباره برنامه هسته اي خود بازي مي دهد.
يادآور مي شود در كنفرانس مذكور كساني چون شائول موفاز (رئيس سابق ستاد كل ارتش و وزير اسبق دفاع)، افرايم هالوي (رئيس اسبق موساد)، تزيپي ليوني (وزير خارجه سابق و از سران حزب كاديما)، جان ليمبرت (از اعضاي لانه جاسوسي و رئيس بركنار شده ميز ايران در وزارت خارجه)، و برخي عناصر ضدانقلاب و صهيونيست نظير هما سرشار حضور داشتند.

 



مرده كه نمي تواند بر مرده نماز ميت بخواند (خبر ويژه)

حاميان اصلاح طلبان در گروهك هاي معارض و رسانه هاي ضدانقلاب، تحليل هاي جالب توجهي را درباره شرط گذاري اخير خاتمي براي حضور در انتخابات مجلس منتشر كرده اند.
حسين باقرزاده عضو گروهك منافقين و از همكاران روزنامه زنجيره اي نشاط در دوران اصلاحات، درباره سخنان خاتمي در جمع اقليت مجلس و شرط گذاري براي انتخابات نوشت: حكايت آقاي خاتمي حكايت همان كسي است كه به ده راهش نمي دادند او سه شرط آزادي زندانيان، پايبندي به قانون اساسي و انتخابات سالم و آزاد را مطرح كرده است اين شرط ها آن قدر نامشخص و مبهم است كه حاكميت همواره مي گويد آنها را محقق كرده است. علاوه بر اين معلوم نيست آقاي خاتمي در پاسخ به دعوت كدام مقام در جمهوري اسلامي براي شركت اصلاح طلبان در انتخابات اين شروط را پيش كشيده، و تضمين تحقق اين شروط را از چه مقام يا مقاماتي خواسته است. آيا هنوز آقاي خاتمي اين پيام حاكميت را در نيافته كه ديگر جايي براي او در جمهوري اسلامي باقي نمانده است؟
اين منافق حامي اصلاح طلبان در روزگار حاكميت آنان ادامه مي دهد: از موفقيت هاي دولت و مجلس اصلاح طلبان اثري باقي نمانده است. در واقع نقش اصلاح طلبان از دولت دوم خاتمي و پس از آن ايجاد اميد كاذب در مخالفان بوده در حالي كه حركت آنها از همان مجلس ششم نشان داد عقيم است و كارايي ندارد. پس از آن هم ديگر آب رفته به جوي بازنگشت، نه در دولت دوم خاتمي، نه در انتخابات مجلس هفتم با حضور اصلاح طلبان و نه در انتخابات سال 84 و .88 اكنون بسياري از اصلاح طلبان به عقيم بودن پروژه شان پي برده اند. اكنون كساني مانند موسوي به عقيم بودن جنبش اصلاحات پي برده اند.
وي در سايت ايران امروز اضافه كرد: اقليت اصلاح طلب در مجلس مايل است دوباره به مجلس بازگردد و حاكميت نيز ممكن است حضور برخي از آنان را در صورتي كه با جنبش سبز مرزبندي كنند، تحمل كند اما بدون توبه و فاصله گرفتن از جنبش سبز، حاكميت ديگر هيچ اصلاح طلبي را در حاشيه امن قرار نخواهد داد... اكنون خاتمي شروط مبهمي را مطرح مي كند از جمله آزادي زندانيان سياسي، مگر خود او نبود كه سال 78 در برابر شعار زنداني سياسي آزاد بايد گردد در دانشگاه تهران گفت كه ما در ايران زنداني سياسي نداريم. حاكميت هم بازداشت شدگان حوادث سال گذشته را زنداني سياسي نمي داند. شرط گذاشتن هاي خاتمي در حالي كه رژيم او را به جنايت و خيانت متهم مي كند، داستان همان كسي است كه او را به ده راه نمي دادند.
در همين حال «گويا نيوز» هم در تحليل رويكرد خاتمي نوشت: سخنان خاتمي در حالي مطرح شده كه هنوز افسردگي از ميان اصلاح طلبان رخت برنبسته است. اين سخنان از چند منظر قابل بررسي است اول اينكه آيا اساساً اصلاح طلباني كه بيشتر آنها پس از حوادث سال گذشته داراي پرونده هاي امنيتي شده اند مي توانند برخلاف قانون انتخابات در انتخابات نامزد شوند؟ آيا شوراي نگهبان چنين اجازه اي را مي دهد؟ دوم اينكه بر فرض محال به آنها اجازه شركت هم بدهند. مگر مجلس ششم در اختيار آنها نبود چه كردند؟ سوم اينكه در سال هاي 79 تا 83 مجلس و دولت (هر دو قوه) در اختيار اصلاح طلبان بود. پس چرا نتوانستند كاري از پيش ببرند.
گويانيوز اضافه مي كند: مگر نه آن كه خاتمي در دوره رياست جمهوري، خود را بي اختيار و تداركاتچي مي ناميد. حال سخنان جديد او به چه معناست.
«بالاترين» ديگر رسانه ضد انقلاب بود كه در تحليل گفته هاي خاتمي تأكيد كرد: هر چه قدر هم خاتمي شرط بگذارد، به نظر نمي رسد شرايط براي رونق مجدد بازار اصلاح طلبان مناسب باشد. موسوي هم سوخت رفت. آيا اصلاح طلبان هنوز سرباز ديگري كه در پس پرده نهان باشد دارند كه بتوانند به ميدان بفرستند؟
سايت گروهكي اخبار روز هم اگرچه در فتنه و آشوب سال گذشته از حاميان دو آتشه فتنه گران بود اما اين بار نوشته است: اخيراً محمد خاتمي كه نمي دانيم بگوييم خدا چه كارش بكند و مي ترسيم بالاخره كاري دست جنبش بدهد، كف خواسته هاي خود را در مورد شركت در انتخابات اعلام كرده است. اما كسي نيست به او بگويد كه كار از كف كه سهل است، از سقف هم گذشته است و حالا صحبت بازداشت موسوي و كروبي و خود خاتمي است.
سايت راديو زمانه ارگان اپوزيسيون مقيم هلند نيز خاتمي را فردي متناقض معرفي كرد و به نقل از «امين بزرگيان» (از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري) نوشت: هيچ كس به اندازه خاتمي در ميان چهره هاي سياسي تا اين ميزان پارادوكسيكال نيست: تكليف ما با همه چهره هاي سياسي روشن است غير از خاتمي. او از سويي سمبل موفقيت ما و از سويي ديگر سمبل شكست و ناكامي اپوزيسيون است. در واقع پروژه اصلاحات شكست خورد و از دل آن مهم ترين مخالفان دموكراسي ]!؟[ بيرون آمدند و رئيس دولت شدند. اين تناقض به شخصيت خود خاتمي برمي گردد. ما نبايد انتظار نابجايي از خاتمي داشته باشيم او همين است و در نظر نگرفتن تناقض هاي وي و انتظارات نابجا از او باعث عكس العمل هاي هيستريك در ما مي شود.
اين ضد انقلاب پاريس نشين همچنين گفت: جريان و سران جنبش سبز اصولاً بايد از اپوزيسيون شدن جلوگيري كنند تا بتوانند از حاكميت يارگيري كنند و اختلاف و دو دستگي ايجاد نمايند، كاري كه با اپوزيسيون شدن نمي توانند.
وي در عين حال چند سطر بعد خط بطلاني بر ادعاي قبلي خود كشيد و گفت: اين حرف من به اين معنا نيست كه فكر كنيم تنها راه، پروژه اصلاح طلبان و راهي است كه خاتمي مي رود. اين حرف من نبايد ما را نسبت به پروژه «پوچ» خاتميون بي تفاوت كند. مهم ترين مشكل به نظر من در پروژه جديد خاتمي اين است كه او بين دوران پيش از جنبش سبز و پس از آن تمايزي قائل نمي شود. خاتمي نسبت به ماهيت جنبش سبز- هر چند كه از درون جنبش اصلاحات زاده شده اما هويت مستقلي دارد- دچار كوررنگي است. اكنون تغييرات اساسي در بازي ايجاد شده و اگر خاتمي به گونه قبلي به مسئله نگاه كند، مشكلات عمده اي در نقش سياسي او ايجاد مي شود كه براي همه ما فقداني بزرگ است.
يادآور مي شود تدارك جريان هاي ضد انقلاب جهت فاتحه خواني و گرفتن ختم خاتمي در حالي است كه پريروز سايت جرس تصريح كرده بود خاتمي براي نقش آفريني، بايد نماز ميت بر جنبش سبز بخواند! بدين ترتيب سؤال طنزآميز اين است كه آيا مرده مي تواند بر مرده نماز ميت بخواند؟! و اگر مي تواند، آيا اين خاتمي است كه بايد نماز ميت بر فتنه سبز و موسوي و كروبي بخواند يا كروبي و موسوي بايد براي خاتمي و هم قطارانش نماز ميت اقامه كنند؟!

 



زير بيرق آمريكا و اسرائيل و غصه حفظ نظام؟! (خبر ويژه)

«حفظ نظام به چه معنا و با چه بهايي از اوجب واجبات است؟ انقلاب نبايد به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد اما كدام نااهلان و نامحرمان؟ معيار حقانيت نظام كدام است؟ چگونه مي توان فهميد يك حكومت علوي است يا اموي؟...».
سايت كلمه كه تحت نام موسوي و البته از خارج كشور مديريت مي شود، در ادامه تحركات منافقانه و مغالطه گرانه، سؤال هاي مذكور را پيش كشيده و به زعم خود تلاش كرد هشدارها و رهنمودهاي حضرت امام(ره) را با ابهام و نامفهومي مواجه كند.
سايت مذكور به قلم يكي از اعضاي باند فتنه گر مهدي هاشمي مي نويسد: «مقصود امام خميني از اين دو جمله كه «حفظ نظام از اوجب واجبات است» و «نگذاريد انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بيفتد» چه بوده، يعني نظامي كه برپا شده به هر جا كه برود و به هر صورتي كه درآيد بايد با هر ابزاري چه مشروع و چه غيرمشروع حفظ شود؟ قطعا مقصود اين نبوده است. زماني كه اين نظام، ارزشها را رعايت نكند همگان وظيفه دارند جلوي اين امر را بگيرند و اين تكليف از واجب ترين تكاليف شرعي است. كساني نااهل هستند كه معيارها و ارزشهاي اسلامي را رعايت نمي كنند.»
درباره اين مغالطه بايد گفت با هر تفسير مضيق يا موسعي كه به دو عبارت صريح حضرت امام خميني(ره) بنگريم، قطعا فتنه گران و آشوب طلبان حوادث پس از انتخابات در نقطه مقابل حضرت امام قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال «اسلام» را هرگونه كه تعريف كنيم، اين واقعيت تلخ را نمي توان انكار كرد كه عناصر ضدانقلاب تشجيع شده از سوي موسوي و خاتمي و كروبي، در تجمع ضدانقلابي حاشيه روز قدس هم تظاهر به روزه خواري كردند و هم بر عنوان اسلامي در شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» خط كشيدند. آيا اين بدنه آشوبگر و اوباش «غم حفظ نظام» و «حفظ ارزشهاي اسلامي» را داشتند؟! يا جسارت به ساحت امام حسين(ع) در روز عاشورا توسط بهائيان و منافقين و سلطنت طلب ها، انجام تكليف ديني!! بود؟! شعارهاي صريح به نفع آمريكا و رژيم اشغالگر قدس چطور؟ آيا اينها تفسيرهاي جديدي از خط امام(ره) و دغدغه هاي متعالي آن حضرت است؟ ياغي گري و مقابله با راي اكثريت و تن ندادن به مكانيزم هاي قانوني چه؟ در حالي كه حضرت امام خطاب به گردن كشان در برابر قانون مي فرمود «تو غلط مي كني قانون را قبول نداري، قانون تو را قبول ندارد». آيا توسل به انواع خيانت ها تا آنجا كه به ستايش و حمايت هاي جانانه سران استكبار (آمريكا و انگليس و اسرائيل) از فتنه گران منجر شود، در راستاي حفظ نظام و مقابله با نفوذ نااهلان و نامحرمان بود؟!
همچنين بايد پرسيد باند آدم كش و تروريست مهدي هاشمي و موتلفان آنها در گروهك هاي تروريستي منافقين و تندرو پژاك و ريگي، از كي تا به حال غصه دار ارزشهاي اسلامي و نگران انحراف نظام ديني شده اند و آيا همين يك سند بزرگ در حقانيت و سلامت جمهوري اسلامي كافي نيست كه شرورترين گروهها و مستكبرترين و طاغوتي ترين رژيم ها در دنيا با جمهوري اسلامي سر ستيز دارند؟ همين اعتراف براي فتنه گراني چون موسوي كافي است كه گفتند ولايت فقيه جلوي كودتا و ديكتاتوري و انحراف را در كشور مي گيرد اما برخلاف شهادت خود و برخلاف كلام حكيمانه حضرت امام (پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد)، عمل كردند تا خيانت به جمهوريت و اسلاميت و ملت و كشور را كامل كرده باشند. يعني علي بن ابيطالب و حسين بن علي عليهماالسلام نعوذبالله با شعار عدالت خواهي و اصلاح طلبي زير بيرق معاويه و يزيد رفته بودند؟! يا به عبارتي مي توان سر زير برف برد و مغالطه را جاي استدلال گذاشت و آروغ زد كه از كجا معلوم حكومتي علوي هست يا نيست؟!... البته كه مي توان! وقتي وارثان يزيد و حرمت شكنان روز عاشورا «مردان خداجو» لقب گرفتند، لابد نظام اسلامي ريشه دار در قلب ملت ايران را بايد مورد تخطئه قرار داد. بالاخره عمل به فرموده و اوامر بيگانگان، جز همين بي آبرويي ها را نتيجه نمي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14