(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 دی 1389- شماره 19835

وقوع 93 درصد سرقت هاي به عنف با سلاح سرد
پيش بيني سازمان هواشناسي؛ هفته اي پربارش در راه است
4 هزار موتورسوار جان خود را از دست دادند
عشق پيرزن 60 ساله به انباشت زباله در خانه
حادثه رانندگي در بروجرد 4كشته بر جاي گذاشت
جزئيات اعطاي امتيازات اداري به فرهنگيان داوطلب انتقال از تهران
زلزله نورآباد فارس 11مجروح داشت
دو سارق مسلح در خوزستان دستگير شدند
سفر 30 هزار سالمند تحت پوشش به مشهد مقدس
16 كشته و زخمي در تصادف محور سيرجان ـ كرمان
ساماندهي سرعت گيرهاي پايتخت
20 خودرو در كرج طعمه آتش شدند
حوادث كوتاه از كشور
تنها بازمانده!
دهها قرباني سيل و رانش زمين در برزيل
كولاك درآمريكا



معاون آگاهي ناجا خبر داد
وقوع 93 درصد سرقت هاي به عنف با سلاح سرد

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا گفت: درصد كشف نسبت به وقوع سرقت هاي به عنف در سال جاري بيش از 78درصد بوده است.
به گزارش ايسنا سرهنگ خالقي فرد افزود: 93 درصد سرقت هاي به عنف با استفاده از سلاح سرد انجام مي شود.
وي گفت: ميزان كشف سرقت هاي به عنف در سال گذشته 73 درصد بوده كه اين آمار در سال جاري به 9/78 رسيده است.
وي با بيان اين كه در هشت ماهه امسال ميزان دستگيري ها در حوزه سرقت 51 درصد افزايش يافته است، افزود: پليس راضي به دستبند زدن به جوانان نيست چون در برخي از موارد نه تنها اينگونه اعمال بازدارنده نبوده بلكه اين افراد را در ارتكاب جرم گستاخ تر مي كند.
خالقي فرد ادامه داد: به طور مثال هيچ سازماني را سراغ نداريم كه وقتي متهمي پس از گذراندن دوره مجازات از زندان آزاد مي شود، فرد مورد نظر را به كار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: در هشت ماهه امسال 46 درصد از افراد دستگير شده در حوزه سرقت فاقد سابقه و مابقي سابقه دار بودند كه از اين ميزان حدود 20 تا 30 درصد سارقان دستگير شده را سارقان به عنف تشكيل مي دهند.
خالقي فرد ادامه داد: دستگيري مجدد مجرمان سابقه دار نشانگر اين موضوع است كه مجازات ها منجر به متنبه شدن اين افراد نشده است و از بازدارندگي لازم برخوردار نيست و دستگيري سارقان بدون سابقه نيز بيانگر اين است كه زمينه هاي مساعد براي وقوع جرم وجود دارد.
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا پيشگيري از وقوع سرقت را مهم ارزيابي كرد و افزود: متاسفانه بسياري از سازمان ها و نهادها به موضوع پيشگيري از سرقت و ارتكاب جرم توجه زيادي نمي كنند به طور مثال صنف طلافروشي بايد با استفاده از تجهيزات حفاظتي از وقوع سرقت يا زورگيري جلوگيري كنند اما برخي از سازمان ها عنوان مي كنند مگر چند بار سرقت به عنف به وقوع مي پيوندد كه براي به كارگيري اين تجهيزات هزينه شود.
وي يادآور شد: وجود سلاح هاي سرد و غيرمتعارف باعث افزايش وقوع چنين جرايمي مي شود و ممنوعيت توليد، توزيع و حمل سلاح سرد، در اين رابطه تاثيرگذار است.

 



پيش بيني سازمان هواشناسي؛ هفته اي پربارش در راه است

مديركل پيش بيني هشدار سريع سازمان هواشناسي با پيش بيني هفته اي پربارش گفت: اغلب نقاط كشور در هفته جاري با كاهش دما، بارش برف و باران و اختلال در تردد خودروها در گذرگاه هاي كوهستاني مواجه مي شوند.
پرويز رضازاده در گفت وگو با مهر، ضمن تاييد بارش مطلوب باران در هفته جاري درباره وضعيت هواي كشور گفت: سامانه بارشي امروز استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه، ايلام، خوزستان، آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، شمال فارس، گيلان، قزوين، البرز، تهران، قم، مركزي، اصفهان و سمنان را پوشش مي دهد.
رضازاده در ادامه براي اين مناطق كاهش دما را پيش بيني كرد و گفت: بارشها در استانهاي چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، همدان و گيلان از شدت بيشتري برخوردار است و در استان بوشهر نيز باران مي بارد.
وي با بيان اينكه روز دوشنبه بارش باران و برف با شدت كمتر، اكثر استانهاي كشور را در برمي گيرد، اضافه كرد: در اين روز شدت بارش در استانهاي گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي، تهران، سمنان، همدان، زنجان، البرز، مركزي، لرستان، چهارمحال و بختياري و شمال خراسان رضوي است، بنابراين بارش برف سبب اختلال تردد خودروها در گذرگاههاي كوهستاني منتهي به اين استانها مي شود.
وي گفت: روزهاي دوشنبه تا چهارشنبه دماي هوا در نيمه شمالي بين 4 تا 8 و در نيمه جنوبي كشور بين 3 تا 6 درجه سلسيوس كاهش مي يابد.

 



فقط در 8 ماهه گذشته
4 هزار موتورسوار جان خود را از دست دادند

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از كشته شدن 4هزار و 659 موتورسوار در تصادفات رانندگي در 8 ماه سال جاري خبر داد.
دكتر جابر قره داغي با اعلام اين مطلب افزود: نكته قابل توجه اين آمار را متوجه رده سني كشته شده هاي اين حوادث دانست و افزود: 9/32درصد اين آمار شامل افراد سنين 18 تا 24سال دانست.
وي افزود: سال گذشته يكهزار و 931 موتورسوار 18 تا 24ساله در تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند و در هشت ماهه اول امسال هم يكهزار و 535 تن از كشته شدگان تصادفات موتورسيكلت 18 تا 24ساله بوده اند.
به گفته قره داغي براساس آمارها 1/33 درصد موتورسواران كشته شده در سال گذشته نيز جوانان 18 تا 24سال بودند كه اين امر نشان دهنده بالاتر بودن مرگ موتورسيكلت سواران در اين گروه سني است.
رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با اشاره به وقوع بيشتر موارد مرگ موتورسواران در نيمه اول سال خاطرنشان كرد: آمارها نشان مي دهد ميزان مرگ موتورسواران عمدتاً در نيمه اول سال بويژه در گرماي تابستان بيشتر است به نحوي كه در شش ماهه اول سال گذشته سه هزار و 353 موتورسوار و در نيمه دوم همان سال دو هزار و 480 موتورسوار در تصادفات جان خود را از دست دادند.
قره داغي افزود: مقايسه آمارهاي دو نيمه اول و دوم سال هاي 87 و 86 نيز به خوبي نشان مي دهد كه مرگ موتورسواران در نيمه اول سال بيشتر است و شايد بتوان گفت كه يك دليل اين امر استفاده نكردن از كلاه ايمني توسط موتورسواران به ويژه در فصل تابستان و هواي گرم باشد.
وي گفت: در نيمه اول سال 87 تعداد موتورسواران فوت شده سه هزار و 559 و در نيمه دوم آن سال دو هزار و 491 تن بوده همچنين در سال 86 حدود سه هزار و 733 موتورسوار در نيمه اول و دو هزار و 264 موتورسوار نيز در نيمه دوم سال در اثر تصادف كشته شدند.
رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني با اشاره به كاهش مرگ موتورسواران در سال 88 نسبت به سال قبل از آن افزود: هر چند در سال 87 نسبت به سال 86 شاهد افزايش نه دهم درصدي مرگ موتورسيكلت سواران بوديم اما در سال 88 اين رقم نسبت به سال قبل از آن 6/3درصد كاهش يافت كه اميدواريم اين روند كاهش در سال جاري نيز ادامه يابد.
وي در ادامه با بيان اينكه مرگ موتورسواران در مسيرهاي برون شهري بيشتر است، افزود: محل تصادف 7/46 درصد اين افراد مسيرهاي برون شهري و
4/37درصد مسيرهاي درون شهري بوده، همچنين محل وقوع 3/15درصد تصادفات منجر به فوت موتورها جاده هاي روستايي و 6/0درصد نامعلوم گزارش شده است.

 



عشق پيرزن 60 ساله به انباشت زباله در خانه

پيرزن 60 ساله 21 سال است كه سطل هاي زباله پايتخت را خالي مي كند و به خانه اش مي آورد.
به گزارش مهر، با وجود اينكه كارگران شهرداري چند سال پيش حدود 12 كاميون آشغال از خانه اين پير زن خارج كردند ولي هنوز وي عاشق زباله است و در خانه خود موزه اي از دور ريختني ها جمع آوري كرده است.
تا پنج سال پيش در ميان وسايل مستعمل و زباله هاي خشك، ميوه هاي گنديده و پوست هندوانه و زباله هاي تر ديگر هم پيدا مي شد ولي وقتي همسايه ها شكايت او را به دليل ايجاد فضاي نامطلوب ناشي از جمع آوري زباله در خانه به شهرداري و نيروي انتظامي بردند كارگران شهرداري تنها حدود 12 كاميون زباله تر و خشك از خانه اين زن خارج كردند.
همسايه ها هنوز آن روز را به خاطر دارند كه مأموران شهرداري وقتي درهاي كابينت اجاق گاز خانه را باز كردند موشهايي به اندازه گربه بيرون دويدند و باعث وحشت مأموران شدند! آنها تعريف مي كنند كه مأموران شهرداري با بيل به جان ديوارهايي كه از وجود سوسكها سياه شده بود، افتاده بودند تا جنازه سوسكهايي را كه سالها در اين خانه بال و پر گرفته بودند با خود ببرند!
آن روز تعداد زيادي گربه و بچه گربه زنده و مرده، لاشه موشهايي كه زير زمين خانه قبرستان چند ساله آنها شده بود از خانه اين زن سالخورده بيرون آمد اما در ميان همه اين چند تن زباله، يك صندوق پر از پول نيز وجود داشت كه مادر اين خانه از كمكهاي مردم و همسايه ها جمع كرده بود. اما فقط جمع كرده بود كه داشته باشد نه آنكه روزي از آن پولها استفاده كند و زندگي اش را بسازد.
پير زن فقير نيست، چون از سالها پيش صاحبكار شوهرش ماهانه به حساب او پول واريز مي كند. كميته امداد هم هر دو ماه 50 هزار تومان و بهزيستي 33 هزار تومان به آنها مي دهند. هر چند كه طبق قانون فرد تحت پوشش تنها مي تواند از يكي از اين دو سازمان مستمري دريافت كند. با وجود اين كمكها آنها براي تهيه غذاي خانواده از پس مانده غذاهاي دور ريخته شده منازل استفاده مي كنند.

 



حادثه رانندگي در بروجرد 4كشته بر جاي گذاشت

بروجرد-خبرنگاركيهان:
بر اثر برخورد يك دستگاه پژو 405 با يك دستگاه كاميون در 15كيلومتري جاده بروجرد-دورود، 4سرنشين خودرو سواري در دم جان باختند.
در اين حادثه، راننده كاميون به دليل رعايت نكردن حق تقدم و سبقت غيرمجاز، از سوي كارشناسان راهنمايي و رانندگي مقصر شناخته شد.

 



وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد
جزئيات اعطاي امتيازات اداري به فرهنگيان داوطلب انتقال از تهران

وزارت آموزش و پرورش جزئيات اعطاي امتيازات اداري به آن دسته فرهنگياني كه داوطلب انتقال از تهران هستند به ادارات تابعه خود در كلانشهر تهران ابلاغ كرد.
وحيد كيارشي معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش در اين دستورالعمل با استناد به بند يك آن تاكيد شده است به كارمندان رسمي و پيماني كه به مناطق محروم انتقال مي يابند، در اجراي بند 5 ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري مصوب 86 امتياز فوق العاده شغل براي مشاغل تخصصي تعلق مي گيرد.
بر اين اساس، مشمولين «طرح طبقه بندي مشاغل معلمان كشور» در صورت دارا بودن مدرك تحصيلي «فوق ديپلم» و پائين تر «700 امتياز، «ليسانس» 1500 امتياز و «فوق ليسانس و بالاتر» 2000 امتياز دريافت مي كنند.
همچنين، به متصديان مشاغل كارداني و پايين تر 700 امتياز، كارشناسي و همطراز آن 1500 امتياز و بالاتر از كارشناسي و همطراز آن 2000 امتياز تعلق مي گيرد.
امتيازات مناطق مرزي
و جزاير خليج فارس
براساس بند 2 اين دستورالعمل، به آن دسته از كاركنان انتقال يافته از كلانشهر تهران به مناطق موضوع تصويب نامه مورخ 10 تير ماه سال 88 هيئت وزيران و نيز كارمندان مستقر در مناطق مرزي و جزاير جنوبي خليج فارس از جمله تنب كوچك، تنب بزرگ و ابوموسي، صد درصد امتيازات موضوع بند يك ماده 68 قانون ياد شده (بخشنامه شماره 64/710 مورخ 29 آذر ماه سال جاري) پرداخت خواهد شد.
بند سوم دستورالعمل مذكور نيز تصريح مي كند: حق شاغل كارمندان رسمي و پيماني انتقال يافته تا سقف 75 درصد حق شغل، افزايش مي يابد؛ همچنين براساس بند چهارم اين دستورالعمل، در صورت انتقال ساير كاركنان (قرارداد كار معين)، به مبلغ قرارداد آنان به ميزان 20درصد حقوق و مزايا اضافه خواهد شد.
براساس بند 5 اين دستورالعمل هم حقوق ومزاياي كارمند منتقل شده به صورت كامل و معادل زمان اشتغال در پست قبل از انتقال، به وي پرداخت خواهد شد و چنانچه به دلايلي امكان انتقال پست سازماني نظير پست هاي مديريتي و سرپرستي وجود نداشته باشد، مابه التفاوت آن در پست جديد به عنوان «تفاوت تطبيق كلانشهر»، پرداخت خواهد شد.
هديه انتقال و هديه ازدواج
دراين دستورالعمل همچنين به كارمنداني كه از كلان شهر تهران به شهر ديگري منتقل شوند هديه انتقال و ازدواج اعطا خواهد شد.
بنابراين گزارش براساس بندهاي 6 و 7 دستورالعمل فوق، «هديه انتقال» به ميزان يك ماه حقوق و مزاياي مستمر شامل «حقوق ثابت، تفاوت تطبيق و فوق العاده هاي مذكور در بندهاي 2، 3، 5 و 10 ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري» و نيز «هزينه جابه جايي محل خدمت» و «هزينه سفر» به ميزان صد درصد علاوه بر هزينه هاي مورد عمل (توسط ادارات مبدأ)، از ديگر امتيازات تعلق يافته به كارمندان انتقال يافته از تهران است.
همچنين، پرداخت «هديه ازدواج» از محل اعتبارات رفاهي به ميزان يك ماه حقوق و مزاياي مستمر متعلقه در صورت ازدواج كارمند منتقل شده، با رعايت ضوابط و مقررات مربوطه در بند هشتم مورد اشاره قرا رگرفته است.
در بند 9 بخشنامه مذكور نيز آمده است: كارمندان رسمي و پيماني از محدوديت سقف 50 درصد اضافه كار، موضوع بند 9 ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري معاف هستند و براي ساير كاركنان (قرارداد كار معين) نيز، تا سقف 100 ساعت اضافه كار قابل پرداخت است.
اين دستورالعمل دربند 10 خود نيز تصريح كرده است: امتيازات موضوع اين بخشنامه به استثناي بندهاي 3، 4، 5 و 9 با توجه به شاخص «جمعيت شهرها» قابل افزايش خواهد بود؛ بر اين اساس، امتيازات مذكور در شهرهاي داراي جمعيت تا 100 هزار نفر به ميزان 100 درصد، تا 200 هزار نفر به ميزان 75درصد، تا 400 هزار نفر به ميزان 65 درصد، تا 600 هزار نفر به ميزان 55 درصد، تا 900 هزار نفر به ميزان 45 درصد و در شهرهاي داراي جمعيت 900 هزار نفر به بالا به ميزان 30درصد قابل افزايش است.
گفتني است اين دستورالعمل در قالب بخشنامه اي به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها، سازمان هاي تابعه، پژوهشگاه ها و كانون ها، دانشگاه شهيد رجايي و مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم(ص) ابلاغ شده، آمده است: پيرو بخشنامه هاي شماره 5/710 مورخ 7ارديبهشت 89 و 41/710 مورخ 29 ارديبهشت 89 و با توجه به طرح سؤالات و ابهامات برخي از ادارات آموزش و پرورش در مورد اعطاي امتيازات اداري و استخدامي به كاركنان انتقالي از كلانشهر تهران، مراتب زير جهت اقدام ابلاغ مي شود.

 



زلزله نورآباد فارس 11مجروح داشت

زمين لرزه هايي به قدرت پنج درجه و پنج و يك دهم درجه ريشتر به ترتيب ساعت هاي سه و 23دقيقه و ساعت سه و 54 دقيقه بامداد شنبه، نورآباد ممسني فارس را لرزاند.
شبكه لرزه نگاري شيراز در خبر ارسالي خود به ايرنا كانون اين دو زمين لرزه را به ترتيب در عرض جغرافيايي 09/30 و طول جغرافيايي 60/51 همچنين عرض جغرافيايي 06/30 و طول جغرافيايي 56/51 اعلام كرد.
اين دو زمين لرزه در شيراز نيز محسوس بود.ميزان زيانهاي اين دو زمين لرزه هنوز اعلام نشده است.
نورآباد مركز شهرستان ممسني در غرب استان فارس واقع شده است.از روز چهارشنبه هفته گذشته، غرب فارس به ويژه شهرستان هاي ممسني و سپيدان شاهد زمين لرزه هايي بوده است.
نخستين زمين لرزه روز چهارشنبه در فارس با قدرت پنج و سه دهم ريشتر در ساعت 9 و 25دقيقه و 46 ثانيه رخ داد و در پي آن چهار زمين لرزه ديگر يكي با قدرت سه و نه دهم در ساعت 9 و 40دقيقه و 27ثانيه و سه زمين لرزه ديگر هر سه با شدت سه و شش دهم و در ساعات 9و52دقيقه و 43 ثانيه و ساعت 11 و يك دقيقه و 49ثانيه و ساعت 14و57 دقيقه و پنج ثانيه به وقوع پيوست.
شبكه لرزه نگاري شيراز، كانون اين زمين لرزه ها را حوالي اردكان مركز شهرستان سپيدان در شمال غربي استان فارس اعلام كرده است.
اين زمين لرزه ها شهرستان ممسني را كه در فاصله 158 كيلومتري غرب شيراز واقع شده است به شدت تكان داد.
علاوه بر چهار زمين لرزه ياد شده، زلزله ساعت 10 و 17دقيقه و دو ثانيه چهارشنبه، شهرستان ممسني را لرزاند كه كانون آن در حوالي نورآباد مركز اين شهرستان به ثبت رسيد.به گزارش واحد مركزي خبر در زمين لرزه هاي بامداد شنبه 11 نفر مجروح شدند كه 8 نفر از آنها به صورت سرپايي مداوا شدند و 3 نفر نيز در بيمارستان بستري شدند.

 



دو سارق مسلح در خوزستان دستگير شدند

كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنايي موفق شدند سارقان مسلحي كه سرقت هاي متعددي را در پرونده خود ثبت كرده بودند طي يك عمليات ويژه دستگير كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ محسني رئيس پليس آگاهي استان خوزستان با اعلام اين خبر درباره جزئيات دستگيري متهم گفت: در پي شكايات متعدد شهروندان اهوازي كه عنوان داشتند چند نفر با يك دستگاه خودرو به اتومبيل آنها كه در حالت پارك بوده نزديك شده و به بهانه پرسيدن آدرس يكي از آنان وارد خودروي مالباختگان شده و با تهديد اسلحه كلاش آنها را پياده و خودرو را سرقت و متواري شدند.
وي افزود: بلافاصله گروهي از كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنايي وارد عمل شدند و با ترسيم چهره فرضي و استفاده از روش هاي علمي و اطلاعاتي سارقان به هويت علي و نريمان شناسايي و در مرحله بعد مشخصات خودرو مسروقه به سرعت به تمام واحدهاي گشتي منطقه اعلام و با تلاش بي وقفه كارآگاهان و ايجاد گشت هاي نامحسوس پليس سرانجام سارقان مسلح طي يك عمليات ضربتي دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند.وي ادامه داد: در بازرسي صورت گرفته از آنان 2 دستگاه خودروي مسروقه يك قبضه اسلحه كلاش، دوتيغه خشاب و مقاديري مهمات جنگي كشف و ضبط شد.
در بازجويي هاي انجام شده، متهمان به 8 فقره سرقت مسلحانه خودرو و سرقت مسلحانه تحت عنوان مسافركش اعتراف كردند. همچنين متهمان پس از تكميل پرونده و اعتراف راهي زندان شدند و تلاش جهت شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

 



سفر 30 هزار سالمند تحت پوشش به مشهد مقدس

30 هزار نفر از سالمندان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) طي سال جاري به زيارت امام رضا(ع) رفتند.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره)، از نيمه دوم ديماه 10هزار نفر از مددجويان روستايي استانهاي كم برخوردار با اعتبارات مستقيم امداد به مشهد مقدس اعزام مي شوند. ضمن اينكه 20 هزار نفر هم با كمك خيرين و نيكوكاران در طول سال جاري در اين سفر روحاني شركت داده مي شوند.
كميته امداد ضمن دعوت از خيرين و عاشقان امام رضا(ع) جهت مشاركت در اين امر روحاني به هر ميزان ممكن، هزينه هر نفر را 150هزار تومان اعلام كرد و از آمادگي دفاتر كميته امداد سراسر كشور براي دريافت نذورات و مبرات مرتبط با اين برنامه خبر داد.

 



بامداد ديروز صورت گرفت
16 كشته و زخمي در تصادف محور سيرجان ـ كرمان

سرويس شهرستان ها-
تخطي از سرعت مطمئنه يك دستگاه اتوبوس 16 كشته و زخمي در محور سيرجان ـ كرمان بر جاي گذاشت.
به گزارش روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان كرمان، بامداد ديروز يك دستگاه اتوبوس به علت سرعت زياد در محور سيرجان - كرمان واژگون شد؛ در اين حادثه 16 نفر كشته و زخمي شدند.
بنابراين گزارش، اين اتوبوس در كيلومتر 34 محور سيرجان - بردسير واژگون شد.
بر اثر اين حادثه 2نفر از مسافران كشته و 14 نفر مجروح شدند كه 13 نفر از آنان توسط عوامل اورژانس در صحنه به صورت سر پايي مداوا و يك نفر به بيمارستان منتقل شد. كارشناس تصادفات علت حادثه را تخطي از سرعت مطمئنه از سوي راننده اتوبوس اعلام كرد.

 



معاون ترافيك شهرداري تهران خبر داد
ساماندهي سرعت گيرهاي پايتخت

معاون ترافيك شهردار تهران از ساماندهي سرعت گيرهاي پايتخت و جمع آوري سرعت گيرهاي غيرمجاز و غيراستاندارد خبر داد.
به گزارش ايسنا مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به اينكه در مقطعي خاص موضوع نصب سرعت گير در تهران شدت گرفت و بدون ضابطه و استاندارد خاص نسبت به نصب سرعت گير در معابر اقدام شد افزود: از ابتداي سال جاري ابلاغ شده است كه هيچ يك از مناطق شهرداري تهران بدون دريافت مصوبه كميته فني ترافيك شهرداري تهران مجاز به نصب سرعت گير نيستند.
وي با اشاره به اينكه نصب سرعت گيرهاي غيرمجاز و غيراستاندارد بعضا موجب بروز حوادثي شده است افزود: اين سرعت گيرها نه تنها براي خودرو بلكه به دليل عدم امكان كنترل خودرو، براي ساير خودروها و افرادي كه در اطراف آن تردد مي كنند حادثه ساز شده و موارد زيادي اتفاق افتاده است كه خودروها با زدن ترمز پيش از رسيدن به سرعت گير موجب بروز تصادف در محل شده اند. ازسوي ديگر بعضا موتورسيكلت ها نيز در شب به دليل مشخص نبودن برخي از اين سرعت گيرها با حوادثي مواجه شده اند.

 



20 خودرو در كرج طعمه آتش شدند

20 دستگاه خودرو در توقفگاه يك مجتمع مسكوني در مهرشهر كرج روز جمعه در آتش سوختند.
به گزارش ايرنا از كرج پس از وقوع اين آتش سوزي، 25 دستگاه خودرو ديگر در اين توقفگاه با حضور ساكنان مجتمع به بيرون از آن انتقال يافتند.
براساس اعلام سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرج، آتش سوزي روز جمعه در اين مجتمع مسكوني در مهرشهر كرج به وقوع پيوست و ماموران آتش نشاني پس از حدود سه ساعت اين حادثه را مهار و از سرايت آتش به ديگر واحدهاي مسكوني اين مجتمع جلوگيري كردند. سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني كرج اعلام كرده كه در حال حاضر علت اين آتش سوزي در دست بررسي است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف گازوئيل قاچاق
آبادان-خبرگزاري فارس: فرمانده پايگاه درياباني آبادان از كشف و ضبط 37هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آبراه اروند خبر داد.يدالله شرفي اظهار داشت: اين مقدار سوخت قاچاق از چهار فروند لنج باربري و صيادي كشف شد.وي افزود: در همين رابطه هشت نفر دستگير شدند.گازوئيل قاچاق مكشوفه به شركت ملي فرآورده هاي نفتي آبادان ارجاع داده شد.
انهدام شبكه قاچاق كراك
سمنان-خبرگزاري فارس: انهدام يك شبكه حرفه اي قاچاق كراك توسط ماموران انتظامي استان سمنان منجر به كشف 13 كيلو و 383 گرم از اين ماده مخدر خطرناك شد.اعضاي اين شبكه حرفه اي قاچاق كراك، اين ماده مخدر خطرناك را از استان هاي شرقي كشور تهيه و در استان هاي سمنان، مازندران و گلستان توزيع مي كردند10.نفر از اعضاي اين شبكه كه 5 نفر آنها از اتباع خارجي هستند حين انتقال محموله هاي كراك در استان سمنان دستگير شدند.
گازگرفتگي دو جوان
دامغان-خبرگزاري فارس: رئيس پليس شهرستان دامغان گفت: گازگرفتگي جان دو جوان دامغاني را در اين شهرستان گرفت.غلامرضا كاظم زاده اظهار داشت: نخستين حادثه در منطقه محله امام دامغان به وقوع پيوست.وي تصريح كرد: در اين حادثه، جواني 26 ساله به نام «س-ر» بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست داد. و در دومين حادثه نيز جواني 30 ساله به نام «م-الف» به علت گازگرفتگي جان باخت.
خارج كردن كيست از شكم زن
زرند-خبرگزاري فارس: در يك عمل جراحي كيست هفت كيلويي از شكم زن 95 ساله اي در بيمارستان زرند خارج شد.بيمار زن 95 ساله اي به نام ستاره احمدي است كه به علت دل درد شديد به بيمارستان امام علي(ع) تامين اجتماعي مراجعه و به دليل سن بالا و بدحال بودن، پزشكان توصيه به اعزام وي را به كرمان داشتند.بلافاصله بيمار به بيمارستان سينا انتقال يافت و تحت عمل جراحي قرار گرفت. پس از دو ساعت عمل جراحي كيستي 30 سانتي متري به وزن هفت كيلوگرم با موفقيت از شكم بيمار خارج شد كه حال وي رضايت بخش اعلام شده است.
صيد قاچاقچيان پرنده
كرمان-خبرگزاري فارس: ماموران انتظامي شهرستان بافت حين كنترل خودروهاي عبوري محور بافت-سيرجان به يك دستگاه سواري پرايد مشكوك و آن را توقيف كردند.پليس در بازرسي از اين خودرو 62 قطعه پرنده شامل سهره و قناري را كشف و راننده خودرو را دستگير كرد. اين قاچاقچي قصد داشت، پرنده ها را به استان فارس منتقل كند.
دستگيري سارقان لوازم خودرو
اصفهان-خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان اعضاي يك باند حرفه اي سرقت داخل خودرو شناسايي و دستگير شدند.در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان، ماموران كلانتري 22 اصفهان چهار سارق با نام هاي «يوسف-ك»، «پژمان-م» «رحيم-ع» 28ساله و «سميرا-ب» 30 ساله را دستگير كردند.در بازرسي به عمل آمده از مخفيگاه متهمان مقدار 26 گرم ماده مخدر شيشه، 42 عدد پايپ استعمال شيشه، دو تيغه قداره بزرگ، يك تيغه تبر، هشت دستگاه گوشي تلفن همراه، 10 دستگاه راديو پخش خودرو، يك دستگاه دوربين فيلمبرداري، يك قبضه سلاح كلت بادي كشف و به همراه دو دستگاه موتور سيكلت توقيف شد.اعضاي اين باند علاوه بر سرقت داخل خودرو در زمينه فروش موادمخدر نيز فعاليت گسترده اي داشتند.
سارقان مامورنما در دام پليس
سرخس-خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي سرخس با اعلام اينكه سارقاني كه تحت عنوان مامور از منزل شهروندان سرخسي سرقت مي كردند در كمتر از 24 ساعت شناسايي و دستگير شدند. وي گفت: به دنبال شكايت يك شهروند سرخسي مبني بر ورود دو نفر تحت عنوان مامور نيروي انتظامي به داخل منزلي و سرقت اموال و مدارك هويتي اقدامات پليسي در اين زمينه آغاز شد و سارقان دستگير شدند.
آتش گرفتن چند خودرو
زنجان-خبرنگاركيهان: چند دستگاه خودرو در منطقه بي سيم زنجان دچار آتش سوزي شد.در اين حادثه يك دستگاه سمند تاكسي و وانت نيسان دچار آتش سوزي شده چند نفر جهت گرم شدن اقدام به برافروختن آتش كرده بودند كه سرايت آتش به خودروها حادثه آفريد.در اين ارتباط چند متهم دستگير شدند.

 



تنها بازمانده!

يك دختر بچه 10 ساله تنها بازمانده سانحه هوايي ونزوئلا شد.
به گفته مقامات دولتي ونزوئلا روز جمعه يك هواپيماي كوچك مدل PN68 با 6 سرنشين در درياي كارائيب سقوط كرد.
لحظاتي بعد مأموران امداد و نجات به محل حادث اعزام و موفق شدند يك دختر بچه 10 ساله را از ميان لاشه هاي هواپيماي در حال غرق شدن بيرون بكشند.
مدير اجرايي دپارتمان امنيت هوايي منطقه غرب ونزوئلا گفت: دو مرد و سه زن كه سرنشين اين هواپيماي كوچك بودند، جان خود را از دست دادند و فقط اين كودك 10 ساله بدون هيچ جراحتي از ميان لاشه ها بيرون كشيده شد.بنابراين گزارش اين هواپيماي كوچك از جزيره «مارگاريتا» در درياي كارائيب به سمت فرودگاهي در «والس دو توي» در 30 كيلومتري جنوب شرق «كاراكاس» در حال حركت بود كه اين سانحه رخ داد. هنوز علت وقوع سانحه مشخص نشده است.

 



دهها قرباني سيل و رانش زمين در برزيل

سيل و رانش زمين باعث قرباني شدن دهها نفر در برزيل شد
به گزارش واحد مركزي خبر، در پي هفته ها بارندگي شديد در جنوب شرق برزيل كه از ماه دسامبر شروع شده بود دستكم 35 نفر جان خود را از دست دادند. سيل و رانش زمين همچنين باعث بي خانمان شدن 37 هزار نفر در اين منطقه شده است.
مقامات برزيل مجبور شدند در حدود 60 شهر از ايالت هاي سائوپائولو، ريودوژانيرو، ميناس گرايس و اسپريتو سانتو وضع فوق العاده اعلام كنند.همچنين وزش طوفاني قوي به مدت 40 دقيقه باعث شد تا صدها خانه در شهر «سائو جوائو دا بوآويستا» در ايالت سائوپائولو زير آب بروند.تصاوير تلويزيون «گلوبو» زني را در يكي از اتاق هاي خانه اش نشان داد كه مشغول شنا بود و تلاش مي كرد اسباب و اثاثيه با ارزش خانه اش را جمع كند.

 



كولاك درآمريكا

رسانه هاي دولتي آمريكا از بارش برف سنگين و وقوع كولاك خبر دادند.
«استيوكلمن» سخنگوي دپارتمان هوانوردي آمريكا در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور گفت: به دليل بارش سنگين برف، وقوع كولاك و يخبندان شديد 391پرواز در فرودگاه هاي اصلي اين كشور لغو شده است.وي در ادامه افزود: فرودگاه هاي «فيلادلفيا»، «نيويورك»، «بستون» و «نيوجرسي» به دليل يخ زدگي باندها، پروازهاي اصلي خود را لغو كرده يا به تأخير انداختند.
همچنين دپارتمان هواشناسي اين كشور نيز اعلام كرد كه در پي بارش يك متري برف در اكثر نقاط آمريكا بسياري از راه ها مسدود شده و تلاش براي بازگشايي اين معابر بي اثر بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14