(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 دی 1389- شماره 19836

برگزاري يادواره شهداي روحاني و طلبه شهرستان طبس
استاندار:گيلان با آزادراه به گلستان وصل مي شود
معاون وزير آموزش و پرورش: مجتمع هاي آموزشي در شهرها هم راه اندازي مي شود
ايران در كيهان
اختصاص بيش از 166 ميليارد ريال از محل اعتبارات نفت به مراكز آموزش عالي اهواز
مشاور فرهنگي وزير صنايع و معادن: مركز تخصصي فقه و صنعت در قم راه اندازي مي شود
دو بانوي مسيحي فيليپيني به دين اسلام مشرف شدند
توليد 14هزارتن فرآورده هاي دامي توسط عشاير گلستان
بزرگترين تصفيه خانه فاضلاب شهرك هاي صنعتي كشور در مشهد به بهره برداري رسيد
مرتضي طلايي: 30 درصد بودجه شهرداري ها به بخش فرهنگي اختصاص يابد
هشدار نسبت به بهره برداري هاي غيراصولي از معادن
معاون استاندار مازندران: مصوبات سفر سوم دولت هشت هزار ميلياردريال برآورد شد
تمرين پدافند هوايي در پايگاه هوايي انارك
شانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن و عترت در نيشابور
احياي صنعت نساجي در مازندران
نقاط حادثه خيز جاده اي دهلران حذف مي شود



برگزاري يادواره شهداي روحاني و طلبه شهرستان طبس

طبس - خبرنگار كيهان:
همزمان با سالروز امام سجاد(ع)، اولين يادواره شهداي روحاني و طلبه شهرستان طبس برگزار شد.
اين مراسم معنوي با حضور پررنگ مردم در محل آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) برادر گرامي امام رضا(ع) و در جوار گلزار ديگر شهداي شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده هاي معظم شهدا حضور داشتند، ائمه جمعه شهرستان هاي طبس و فريمان در زمينه جايگاه شهدا و شهادت به ايراد سخن پرداخت و درباره شهداي طلبه به بيان خاطره پرداختند.
گفتني است نمايشگاهي از آثار شهدا و صحنه هاي جنگ تحميلي به نمايش گذاشته شده بود. شهرستان طبس 7 روحاني و طلبه به اسلام و انقلاب اسلامي هديه كرده است.

 



استاندار:گيلان با آزادراه به گلستان وصل مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از ساخت آزادراه دريايي در محدوده درياي خزر خبر داد.
قهرماني چابك گفت: اين آزادراه به طول يك هزار كيلومتر از آستارا در گيلان تا گرگان در استان گلستان احداث مي شود.
به گفته وي براي حفاظت از محيط زيست و جلوگيري از تخريب جنگل ها و عرصه هاي طبيعي ارزشمند استان هاي شمالي كشور و با توجه به محدوديت زمين در اين مناطق، آزادراه دريايي مذكور در فاصله 150 متري ساحلي درياي خزر احداث خواهد شد.
اين مقام مسئول در ادامه طرح ساخت آزادراه در درياي خزر را از جمله بزرگترين طرح هاي عمراني خطه شمال و كل كشور دانست و افزود: در اجراي اين طرح، پروژه ها و امكانات مختلف گردشگري از قبيل هتل ها، استخرهاي شنا، پارك آبي، مجموعه هاي ورزشي، استخرهاي پرورش ماهي، پارك جانوران دريايي و غيره در نظر گرفته شده است.
استاندار گيلان خاطرنشان ساخت: از سوي ديگر راه آهن رشت به ساري نيز از ميان لاين وسط اين آزادراه مي گذرد و در كنار آن توسعه اسكله هاي موجود و ساخت اسكله هاي جديد نيز ديده شده است.
مهندس قهرماني ساخت آزادراه دريايي در آب هاي خزر را از مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهوري به استان گيلان خواند و تصريح كرد: دولت مصمم است اين آزادراه را از طريق سرمايه گذاري بخش خصوصي بسرعت اجرايي كند.
وي اظهار اميدواري كرد ساخت آزادراه دريايي در خزر موزجب رونق گردشگري، اقتصاد و ايجاد اشتغال بيشتر در استان هاي شمالي كشور شود.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: مجتمع هاي آموزشي در شهرها هم راه اندازي مي شود

همدان - خبرنگار كيهان:
ايجاد مجتمع هاي آموزشي، در راستاي تحقق عدالت آموزشي و درقالب تحول بنيادين در فعاليت هاي وزارت آموزش و پرورش است.
رئيس ستاد مجتمع هاي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با بيان اين مطلب افزود: كاهش تمركز، مدرسه محوري، تربيت دوره اي، كم شدن تعداد مديران مدارس و افزايش اقتدار آنان، توجه به معلم به عنوان كانوني ترين نقطه تحول، كليد واژه هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش هستند.
ابراهيم سحرخيز گفت: مجتمع هاي آموزشي يا خوشه ها در پي رسيدن به كليد واژه ها و اهداف تحول بنيادين تاسيس مي شوند.
وي بر توجه به اقدام پژوهي و درس پژوهي در مدارس تحت پوشش مجتمع ها تاكيد كرد در همين راستا، وزارت آموزش و پرورش در پي بررسي تقليل ساعات درسي معلمان ابتدايي است تا از اين فرصت براي تجديد قوا و روحيه و مطالعه بيشتر با ايجاد كارگاه هاي ضمن خدمت و جلسات هم انديشي براي اين معلمان استفاده شود.
سحرخيز اعلام كرد: همچنين طرح تربيت دوره اي در وزارت خانه بررسي خواهد شد كه طبق آن، تحصيل دانش آموزان از كلاس اول تا پنجم ابتدايي با يك معلم انجام مي شود. وي با بيان اينكه سعي داريم هم مدارس كشور را به صورت مجتمع اداره كنيم، افزود: هم اكنون 8 هزار مجتمع آموزشي در كشور ايجاد شده كه بيشتر آنها در مناطق روستايي قرار دارند و از اين پس در شهرها نيز فعال خواهند شد.
بنا بر همين گزارش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اولين پروژه اتصال مجتمع آموزشي روستايي به شبكه هوشمند كشور را در روستاي انصارالامام همدان افتتاح كرد.
اين مجتمع، نخستين مجموعه آموزشي روستايي كشور با چهار آموزشگاه است كه با صرف 430 ميليون ريال اعتبار به شبكه هوشمند متصل شده است.

 



ايران در كيهان

يادواره شهداي داراب

داراب-خبرنگاركيهان: مراسم باشكوه يادواره شهداي دهستان بالش داراب با حضور حجه الاسلام عليزاده مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه فجرفارس امام جمعه- فرماندار و نماينده مردم داراب و زرين دشت در روستاي تنگ كتويه برگزار شد اين مراسم كه به همت شوراها و دهياري هاي روستاهاي تنگ كتويه آب جهان-سنگ چارك- مرواريد و بسيجيان پايگاه امام رضا و با حضور خانواده هاي معظم شهدا برگزار شد.

تامين برق مسكن مهر در چهارمحال و بختياري

شهركرد-خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان چهارمحال و بختياري از اختصاص 21 ميلياردريال براي تامين برق مسكن مهر در اين استان خبر داد مهندس رحمت اله حماميان با اشاره به اختصاص نزديك به 170 ميليون ريال براي ساخت تاسيسات زيربنايي مسكن مهر افزود: با توافقات صورت گرفته ساخت شبكه هاي اصلي جهت تامين برق كارگاههاي مسكن مهر آغاز و برق مورد نياز كارگاهي تامين شده است.

طرح حمايتي از كشاورزان خوزستان

اهواز-خبرنگاركيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از اجراي طرح هاي حمايتي در بخش كشاورزي استان همزمان با اجراي قانون هدفمند شدن يارانه ها خبر داد.
سيدمجيد موسوي كاهش هزينه هاي توليد، تغيير در روش هاي اجرايي و افزايش توليد را از جمله مزاياي اجراي اين طرح ها برشمرد و خاطر نشان كرد: طرح هايي كه در اين راستا در بخش كشاورزي خوزستان اجرا خواهد شد شامل بهينه سازي مصرف سوخت در واحدهاي مرغداري، گاوداري، گلخانه اي، جايگزيني تراكتورها و كمباين هاي فرسوده، كشاورزي حفاظتي، اصلاح و احياء باغات و بهبود روش هاي آبياري مي باشد.

يادواره شهداي شوش

شوش-خبرنگاركيهان: به همت پايگاه مقاومت مسجد امام خميني(ره) حوزه سردار شهيد حسن درويشي و بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان شوش؛ يادواره 11 شهيد دوران 8 سال دفاع مقدس با حضور سرهنگ پاسدار صفري فرماندهي ناحيه سپاه شوش سيدمعصومي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران- حاج آقا سپهوند رئيس اداره تبليغات اسلامي، جمعي از مسئولين محلي و سپاهيان و بسيجيان و خانواده معظم شهداء در مسجد امام خميني (ره) اين شهرستان برگزار شد.

9 دي در ايوان

ايوان غرب-خبرنگاركيهان: در سالروز حماسه 9 دي 88 جمع كثيري از مردم ولايتمدار شهرستان ايوان با تجمع در مسجد جامع ايوان 9 دي را گرامي داشتند. در اين مراسم حجت الاسلام موحدي امام جمعه شهرستان ايوان طي سخناني اظهار داشت: 9 دي روز شرمساري كساني است كه در عاشورا در مقابل نظام ايستادند و مردم در اين روز ثابت كردند پشتيباني ولي فقيه هستند.

پاكسازي ديوارهاي كاشان

كاشان -خبرنگاركيهان: معاون خدمات شهري شهرداري كاشان از برخورد با نصب برچسب و ديوارنويسي هاي غيرقانوني در اين شهر خبر داد. مجتبي ولي پناه گفت: بيش از 03هزار مترمربع از ديوارهاي كاشان پاكسازي شده و با بيش از 04 شركت متخلف به خاطر ديوارنويسي غيرمجاز برخورد قانوني شد.
وي با اشاره به پاكسازي شهر از ديوارنويسي، برچسب ها و نصب پوسترهاي تبليغاتي در اين شهر افزود: ديوارنويسي ها موجب نازيبايي سيما و منظر شهر شده و اغتشاش بصري ايجاد مي كند.

كسب رتبه برتر در دانشگاه بابل

بابل-خبرنگاركيهان: در شانزدهمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي دانشگاه علوم پزشكي بابل موفق به كسب رتبه سوم شد. روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي بابل اعلام كرد در اين جلسه كه با حضور روساي كميته هاي تحقيقاتي و اعضاي هيئت اجرايي شانزدهمين جشنواره علوم پزشكي بابل تشكيل شده بود دانشگاه علوم پزشكي بابل توانست رتبه سوم را كسب كند.

تلفن همراه در مازندران

بابل-خبرنگاركيهان: مهندس بهروز باباجاني مديرعامل مخابرات مازندران طي گفت وگوئي اعلام كرد: ضريب نفوذ تلفن همراه در استان مازندران به مرز 05 درصد رسيد. وي همچنين گفت: حدود نيمي از هر 100 نفر در مازندران تلفن همراه دارند و مازندران با دارا بودن يك ميليون و 489هزار و 649 مشترك تلفن همراه و 958 سايت جهت پوشش آنتني از ضريب خوبي برخوردار است.

بناب پيشگام كشف موادمخدر

بناب-خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي بناب با ارائه گزارشي از عملكرد نه ماهه اين نيرو و وضعيت امنيتي شهرستان گفت: شهرستان بناب از لحاظ امنيتي به عنوان امن ترين شهرستان استان نسبت به ساير شهرها بوده و امسال به عنوان رتبه برتر استان در زمينه مبارزه با كالاي قاچاق و موادمخدر معرفي شده است.

انتصاب فرماندار حاجي آباد

هرمزگان-خبرنگاركيهان: حسين هاشمي استاندار هرمزگان گفت: از فرماندار جديد حاجي آباد انتظار داريم با يك برنامه ريزي مناسب و اولويت بندي طرح ها، كار خود را شروع و در رفع مشكلات منطقه تحول ايجاد كند. وي گفت: شهرستان حاجي آباد هم اكنون در غلطك پيشرفت قرار گرفته و بستر مناسبي براي انجام كارهاي بزرگ ايجاد شده است.

نمايشگاه عفاف و حجاب

رشت-خبرنگاركيهان: نمايشگاه عفاف و حجاب در مركز آموزشي درماني پورسيناي رشت افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما اين نمايشگاه با همت پايگاه بسيج حضرت نرجس(س) و با همكاري روابط عمومي مركز آموزشي درماني پورسينا با هدف ترويج و اشاعه فرهنگ عفاف و شناساندن الگوهاي رفتار اسلامي، ايجاد شده است.

تدابير برف زمستان در زنجان

زنجان-خبرنگاركيهان: 3 هزار تن نمك و 9هزار تن ماسه، توسط ستاد برف روبي شهر زنجان خريداري شده و ذخيره شده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري زنجان- داود پرنقوشي، مديرهماهنگي و نظارت بر خدمات شهري، ضمن بيان مطلب فوق افزود: طبق دستور شهردار زنجان، ستاد برف روبي اين شهر در 51 آذر ماه سالجاري تشكيل شده و هماهنگي هاي لازم در خصوص وظايف مديران مناطق، معاونين اجرايي و مسئولين امور شهر صورت گرفته است.

 



اختصاص بيش از 166 ميليارد ريال از محل اعتبارات نفت به مراكز آموزش عالي اهواز

اهواز- خبرنگاركيهان:
مبلغ 166 ميليارد و 700 ميليون ريال از محل اعتبارات نفت به مراكز آموزش عالي اهواز اختصاص يافت.
فرماندار اهواز با بيان اين خبر گفت: اين اعتبار در راستاي تقويت آموزش عالي و توسعه امكانات آموزشي و زيرساختي به دانشگاههاي شهيدچمران، پيام نور، دانشگاه مجازي اميرالمؤمنين و دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين اختصاص يافته است.
عبدالعزيز فدعمي با اشاره به اهميت كيفيت آموزش عالي خاطرنشان كرد آموزش عالي با ارتقاي سطح فرهنگ و دانش جامعه مسير توسعه را هموار مي سازد.
وي افزود: سرمايه گذاري دراين بخش پايه هاي علمي جامعه را قوي و كشور را از بيگانگان بي نياز مي كند.
فرماندار اهواز با اشاره به اينكه يكي از دغدغه هاي اصلي جوانان و بويژه دانشجويان مسئله اشتغال است افزود: آموزشهاي كاربردي و مطابق با نياز جامعه موجب انگيزش و خلاقيت دانشجويان شده و به افزايش روحيه كارآفريني نسل جوان در بازار كار كمك مي كند.
فدعمي افزود: دراين راستا ارتقاي كيفيت آموزشي و توسعه پژوهش نياز به توجه ويژه و افزايش امكانات آموزشي، فرهنگي و زيرساختي دارد.

 



مشاور فرهنگي وزير صنايع و معادن: مركز تخصصي فقه و صنعت در قم راه اندازي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مشاور فرهنگي وزير صنايع و معادن از راه اندازي مركز تخصصي فقه و صنعت در آينده نزديك خبر داد.
حجت الاسلام لقمان پور گفت: راه اندازي اين مركز تخصصي زيرنظر حوزه علميه در حال انجام است و طرح درس آن تدوين شده است.
وي در حاشيه جلسه مشترك با مديرعامل و جمعي از معاونان و مسئولان نهادهاي فرهنگي و ارزشي ذوب آهن اصفهان افزود: در همين راستا با سه دانشگاه مهم كشور نيز تعامل شده و در نظر است كه سه رشته متناسب با اين بحث نيز در دانشگاه راه اندازي شود.
لقمان پور افزود: در اين راستا طرح «صافا» با موضوعيت صنعت ايراني- فرهنگ ايراني با تركيبي از اساتيد و نخبگان حوزه و دانشگاه آغاز شده است.
وي گفت: به مناسبت هفته پژوهش، مركز پژوهش، آموزش و اعزام در شهر قم افتتاح شد كه در اين ارتباط مباحثي چون رابطه دين و صنعت و احكام فقهي صنعت و معدن مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
مشاور فرهنگي وزير صنايع و معادن افزود: پيوست فرهنگي را براي تمام پروژه هاي صنعتي و معدني با جديت دنبال مي كنيم كه در اين باره هم اكنون اتاق فكري با حضور سه نفر استاد دانشگاه، سه نفر از مهندسان توانمند صنعت و سه نفر از حوزه علميه قم تشكيل شده و تفاهم نامه هاي لازم براي اجراي برنامه هاي مورد نظر هم امضاء شده است.
وي هدف اصلي پيوست فرهنگي را، ارتقا كيفيت و افزايش توليد، شادابي نيروي انساني و نگاه ويژه به جايگاه نيروي انساني و خانواده هاي آنان در جهت افزايش توليد و رشد توسعه صنعت و دستيابي به اهداف و چشم انداز 1404 اعلام كرد.

 



تحت تاثير مراسم عزاداري حسيني در كيش
دو بانوي مسيحي فيليپيني به دين اسلام مشرف شدند

كيش- خبرنگاركيهان:
دو بانوي مسيحي تبعه كشور فيليپين، طي مراسمي توسط حجت الاسلام عليدادي نماينده ولي فقيه و امام جمعه جزيره كيش به دين مبين اسلام مشرف شدند.
براساس اين گزارش بانوان هيزل و كارن كه اسامي جميله و زهرا را براي خود انتخاب كردند با تحت تاثير قرارگرفتن مراسم تاسوعا و عاشورا و شخصيت امام حسين عليه السلام و حقانيت اسلام، تمايل خود را براي مشرف شدن به دين اسلام اعلام كردند.
حجت الاسلام والمسلمين عليدادي در اين مورد گفت: فرهنگ عاشورا توسط سخنرانان با زبان خارجي براي گردشگراني كه در ماه محرم به جزيره كيش سفر مي كنند گفته مي شود كه پرسش زيادي براي آنها به وجود مي آيد و تاثير بسيار عميقي روي زنان و مردان خارجي مي گذارد.
همين گزارش مي افزايد: كارن (زهرا) در خصوص مشرف شدنش به دين اسلام گفت: نماز- محرم و امام حسين در قلب من رفتند كه با شناخت دين اسلام آن را براي خودم انتخاب كردم.
بانو هيزل (جميله) نيز گفت: اسلام جدا از تمام دين هاي ساير جهان است و من در پوشش حجاب اسلامي احساس بسيار خوب و راحتي پيدا كردم و بسيار خوشحال و راضي هستم كه اسلام را براي دين خودم انتخاب كردم.

 



توليد 14هزارتن فرآورده هاي دامي توسط عشاير گلستان

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مديركل امور عشايري گلستان گفت: بيش از 14هزار تن فرآورده هاي دامي ازسوي عشاير استان در 9 ماه سالجاري توليد شد.
رضا عليپوري در گفت وگو با خبرنگاران در گنبد ضمن اعلام مطلب فوق گفت: از اين ميزان6486 تن گوشت، 1688تن پشم و 6419 تن شير بوده است.
وي اظهارداشت: عشاير استان با داشتن 745 هزار رأس دام سبك سهم بسزايي در توليدات دامي استان دارا هستند.
مدير امور عشايري گلستان گفت: در 9ماه سالجاري، حدود پنج هزارتن علوفه دامي بين عشاير استان توزيع شد كه از اين ميزان 555 تن سبوس بوده است.
عليپوري همچنين افزود: 2350 تن جو و 2132 تن تفاله نيز در سالجاري بين عشاير استان توزيع شد و 32 تن قندوشكر و 1421 تن آرد ارزاق توزيع شده بين آنان است.
وي يادآورشد: در سالجاري پنج ميليارد و 446 ميليون ريال تسهيلات بانكي بين دامداران عشاير استان توزيع شد.
وي اظهارداشت: براساس آخرين سرشماري عشاير كوچنده در سال 87، عشاير كرد درقالب 21 طايفه مستقل، 1978 خانوار و 10991 نفر به اين استان كوچ مي كنند.
عليپوري افزود: تراكمه نيز از ديگر عشاير استان هستند كه همواره كوچ هاي بزرگ ايلي دارند و 1552 خانوار و جمعيتي معادل 9696 نفر را دربرمي گيرند.

 



با حضور معاون رئيس جمهور
بزرگترين تصفيه خانه فاضلاب شهرك هاي صنعتي كشور در مشهد به بهره برداري رسيد

مشهد- خبرنگار كيهان:
با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور و استاندار خراسان رضوي بزرگترين تصفيه خانه فاضلاب شهرك هاي صنعتي كشور در شهرك صنعتي توس مشهد به بهره برداري رسيد.
علي سليماني مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان رضوي در اين خصوص اظهار داشت: مصرف آب صنعتي در استان سالانه 5/6 ميليون متر مكعب مي باشد كه با توجه به كمبود آب در خراسان رضوي، نياز مبرم به تصفيه پساب ها در استان مشهود است.
وي افزود: با بهره برداري از تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي توس سالانه 5/4 ميليون متر مكعب آب تصفيه و به چرخه مصرف بازمي گردد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان رضوي تصريح كرد: عمليات اجرايي تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي توس از سال 86 در چهار مدول آغاز گرديد كه تاكنون سه مدول آن به بهره برداري رسيده است.
سليماني تاكيد كرد: اين تصفيه خانه هم اكنون با قابليت پذيرش شش هزار متر مكعب فاضلاب صنعتي به بهره برداري رسيد كه معادل 400 هزار نفر جمعيت مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: اين تصفيه خانه در زميني به مساحت چهار هكتار و با هزينه اي بالغ بر 35 ميليارد ريال به بهره برداري رسيده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي خراسان رضوي گفت: اين تصفيه خانه به لحاظ تعداد واحدهاي تحت پوشش نخستين و به لحاظ حجم دومين تصفيه خانه بزرگ شهرك هاي صنعتي كشور محسوب مي شود.

 



مرتضي طلايي: 30 درصد بودجه شهرداري ها به بخش فرهنگي اختصاص يابد

تبريز-خبرنگاركيهان:
رئيس مجمع مشورتي كميسيون هاي فرهنگي و اجتماعي شوراهاي اسلامي كلان شهر ها گفت: 30 درصد بودجه شهرداري ها بايد به بخش فرهنگي تخصيص يابد.
مرتضي طلايي در نشست اين كميسيون ها در تبريز افزود: بودجه تخصيصي شهرداري ها براي برنامه هاي فرهنگي، بسيار اندك و ناچيز است و بايد افزايش يابد. وي تصريح كرد: بسياري از مشكلات موجود در جامعه، مربوط به فقدان فرهنگ عمومي است كه بايد جبران شود و اين امر تنها از طريق توجه به فرهنگ سازي و ارتقاي سطوح مختلف فرهنگي امكان پذير خواهد بود.

 



هشدار نسبت به بهره برداري هاي غيراصولي از معادن

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون حفاظت و امور اراضي اداره منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد، نسبت به بهره برداري هاي غيراصولي هشدار داد.
سيدجمال موسوي زاده با انتقاد از روند بهره برداري غيراصولي و حفاريهاي معادن گفت: حفاريهاي كيلومتري هشداري جدي براي منابع طبيعي يزد است.
به نقل از روابط عمومي اداره كل منابع طبيعي يزد، سيدجمال موسوي زاده در جلسه كميته حفاظت از منابع طبيعي شهرستان اردكان اظهار داشت: معضل تخريب منابع طبيعي هم اكنون جدي است و حفاري معادن بيشترين آسيبها را به منابع طبيعي وارد كرده است.
وي عنوان كرد: اين افراد گرچه در ابتدا مجوزهاي لازم را در يك مساحت محدود از منابع طبيعي دريافت مي كنند اما در زمان اكتشاف و بهره برداري كيلومتر در كيلومتر فعاليت مي كنند كه اين اقدام باعث تضييع حقوق روستاييان و بوميان منطقه و نارضايتي آنها مي شود.
موسوي زاده ابراز اميدواري كرد: با ابلاغ قانون جامع منابع طبيعي، بسياري از مشكلات و تنگناهاي قانوني موجود كه اختيارات منابع طبيعي را محدود مي كند برطرف شود.
وي همچنين خواستار طرح مسائل مرتبط بامنابع طبيعي شهرستان اردكان در شوراي حفاظت از اراضي ملي و دولتي شد.
معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان يزد همچنين بر برخورد جدي با متخلفان اين عرصه توسط دستگاه قضايي تاكيد كرد.

 



معاون استاندار مازندران: مصوبات سفر سوم دولت هشت هزار ميلياردريال برآورد شد

ساري-خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري مازندران گفت: حدود هشت هزار ميلياردتومان برآورد ريالي سفر سوم هيئت دولت به استان است.
ولي الله فرزانه در جلسه شوراي برنامه ريزي استان گفت: برآورد ريالي سفر سوم هيئت دولت به مازندران حدود هشت هزار ميلياردتومان است كه حدود سه هزار و 700 ميلياردتومان در قالب تسهيلات قرار دارد كه 46 درصد از اعتبارات سفر را شامل مي شود.
وي با بيان اينكه 48 درصد مصوبات سفر مربوط به وزارت راه است اظهار داشت: سفر سوم هيئت دولت به مازندران از نظر ريالي و تعداد مصوبات 14 درصد نسبت به دو سفر قبلي افزايش داشته است.
همچنين معاون عمراني استاندار در جلسه شوراي برنامه ريزي استان گفت: 52 درصد پروژه هاي سفر اول و دوم رئيس جمهوري به مازندران اجرايي شد.
سيدعيسي هاشمي در ادامه افزود: 44 درصد پروژه هاي اين دو سفر در حال اجرا و چهار درصد هم در حال پيگيري است.
وي خطاب به مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان گفت: دستگاه هاي اجرايي استان اين آمادگي را داشته باشند تا بتوان با همكاري آنها آمار دقيقي از ميزان مصوبات سفر اول و دوم هيات دولت به مازندران را ارائه كنيم. هاشمي با بيان اينكه ميزان جذب و تخصيص اعتبار توسط دستگاه ها را در اسفندماه مورد ارزيابي و بررسي قرار مي دهيم تصريح كرد: مديران در چارچوب مسئوليت خود نسبت به وظايف خويش به صورت جامع عمل كنند.

 



تمرين پدافند هوايي در پايگاه هوايي انارك

نايين- خبرنگار كيهان:
تمرين 3 روزه پدافند هوايي در پايگاه هوايي انارك با موفقيت انجام شد.
فرمانده پدافند هوايي اصفهان با اعلام اين خبر گفت: در اين تمرين تيراندازي سنگين پدافند هوايي و جنگ هاي هوايي با استفاده از سلاح هاي سنگين 35 و 23 ميليمتري و موشك استرلا و سامانه اسكاي كارد به مدت 3 روز در پايگاه هوايي انارك و با موفقيت برگزار شد.
سرهنگ فرزاد اسماعيلي افزود: در اين تمرين هوايي بيش از يكهزار نفر از نيروهاي متخصص و فرماندهان منطقه پدافند هوايي اصفهان و انارك و پايگاه هوايي هاشم آباد حضور داشتند.
اسماعيلي تصريح كرد: در اين تمرين، جنگ افزارها عليه هواپيماهاي بدون سرنشين ساخت منطقه پدافند هوايي اصفهان به عنوان هدف فرضي دشمن آتش گشودند كه اهداف مورد نظر با موفقيت منهدم شد.

 



با شركت يك هزار نفر برگزار شد
شانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن و عترت در نيشابور

نيشابور-خبرنگاركيهان:
شانزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن و عترت با شركت 1000 نفر در دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور برگزار شد.
مسئول دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور در اين ارتباط گفت: در اين دوره از مسابقات كه هر ساله ويژه استادان، دانشجويان و كاركنان واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي شود 1000 نفر در واحد نيشابور شركت داشتند.
حجت الاسلام احمد رجايي پور افزود: بخش كتبي اين مسابقات به صورت هماهنگ در 9 رشته تفسير قرآن كريم، زندگاني معصومين(ع)، حفظ و ترجمه ادعيه و زيارت، نماز، ترجمه قرآن كريم به زبان انگليسي، احكام خواهران و برادران، زندگاني پيامبر (ص)، ترجمه قرآن كريم و آشنايي با مفاهيم نهج البلاغه برگزار شد.
وي اضافه كرد: بخش شفاهي مسابقات نيز در 3 بخش صوت، حفظ و ترتيل خواني قرآن كريم طي 2 هفته گذشته برگزار گرديد.
رجايي پور يادآور شد: نفرات نهايي هر رشته به بخش نهايي مسابقات كه به صورت كشوري برگزار خواهد شد، راه مي يابند.

 



احياي صنعت نساجي در مازندران

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
با ورود نخستين مرحله ماشين آلات جديد كارخانه نساجي مازندران به قائم شهر روند احياي صنعت نساجي مازندران وارد مرحله تازه اي شد.
احياي صنعت نساجي مازندران كه از مصوبات سفر اول رئيس جمهوري به مازندران و وعده دكتر احمدي نژاد به مردم قائم شهر است پس از عقد قرارداد بين سرمايه گذار خارجي و شركت نساجي مازندران، كار احيا اين صنعت در قائم شهر اجرايي شده است.
براساس تفاهم نامه هاي فيمابين شركت نساجي مازندران و سرمايه گذاري خارجي كه كليه سهام شركت نساجي مازندران به هولوسي بلدوك سرمايه گذار كشور تركيه واگذار گرديد و تاكنون با گشايش ال سي، 132 ميليون يورو معادل 200 ميليارد تومان براي سفارش و خريد ماشين آلات اختصاص يافت.
مديرعامل نساجي مازندران در اين باره اظهار داشت: بيش از 40 دستگاه ماشين آلات جديد ريسندگي، 210 دستگاه ماشين آلات بافندگي و 8 گروه ماشين آلات چاپ و رنگرزي تكميل و وارد كارخانه خواهد شد.
مهندس محمدباقر اعتماد افزود: با اين تحول ساختاري، علاوه بر توليد روزانه 24 تن نخ نمره 40 و 16 تن نخ نمره 30، ساليانه 50 ميليون متر پارچه در اين كارخانه توليد و معادل 50 تا 100 ميليون متر پارچه رنگرزي و تكميل و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه خواهد شد.

 



نقاط حادثه خيز جاده اي دهلران حذف مي شود

دهلران- خبرنگاركيهان:
فرماندار دهلران از اعتبار 15ميليارد ريالي براي حذف نقاط حادثه خيز جاده اي اين شهرستان خبر داد.
«بهزاد عليزاده» در بازديد از روند اجراي عمليات حذف نقاط حادثه خيز پيچ مازعبدلي وويله در محور دهلران- مهران گفت: اين مسير 4كيلومتري شامل حذف نقاط حادثه خيز پيچ مازعبدلي است كه شامل عمليات خاكبرداري- خاكريزي و پل سازي و با 80درصد پيشرفت فيزيكي به منظور كاهش استهلاك و مصرف سوخت و از همه مهمتر ايمني راهها درحال اجراست.
وي از شروع عمليات اجرايي پروژه حذف نقاط حادثه خيز پيچ خطرناك ويله خبر داد و گفت: اين مسير بطول 5/1كيلومتر با احداث يك دهنه پل بزرگ و عمليات خاكبرداري- خاكريزي در مرحله اجرا است.
وي افزود: در مجموع براي اين پروژه ها اعتباري بالغ بر 15ميليارد ريال از محل اعتبارات عمراني استاني و ملي هزينه مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14