(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 دی 1389- شماره 19836

اعتراض خياباني در نيويورك عليه تكرار جنايات اسرائيل در غزه
گاردين : آمريكا بزرگترين انبار تسليحات را در اختيار تروريست هاي القاعده گذاشت
رايزني هاي عمروموسي با مقامات عراق براي برگزاري اجلاس اتحاديه عرب در بغداد
2000 موشك مقاومت فلسطين آماده شليك به اسرائيل
نتايج همه پرسي جنوب سودان هفته آينده اعلام مي شود
چرخه احمقانه! (فراسوي رويدادها)
طرفداران نخست وزير سابق تايلند تظاهرات عليه دولت را از سر گرفتند
ادامه ناآرامي هاي ضددولتي در الجزاير و تونس
حزب الله همه گروه هاي لبناني را به اتحاد فرا خواند
نقض حاكميت لبنان 11 بار در روز! (پرونده)
6 كشته و 13 مجروح در عمليات ترور نماينده دموكرات آريزونا
بازداشت رهبر حزب اسلام در جمهوري آذربايجان



اعتراض خياباني در نيويورك عليه تكرار جنايات اسرائيل در غزه

گروه هاي ضد جنگ در آمريكا روز گذشته در مركز شهر نيويورك جمع شدند و اعتراض خود را نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي با فرياد «جنايت ديگر كافي است»، جنايتكاران اسرائيلي بايد محاكمه شوند به نمايش گذاشتند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات در حالي كه شعارهاي ضدصهيونيستي سر مي دادند بار ديگر حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام كردند.
يكي از سازمان دهندگان اين تظاهرات اظهار داشت، دو سال پس از كشتار مردم فلسطين به دست رژيم صهيونيستي بار ديگر گردهم آمده ايم تا عليه جناياتي كه در حق مردم مظلوم فلسطين مي شود اعتراض كنيم.تظاهركنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود «فلسطين پيروز است»، «اسرائيل محكوم است»، «كشتار كودكان فلسطيني كافي است»، «محاصره غزه را لغو كنيد».

 



گاردين : آمريكا بزرگترين انبار تسليحات را در اختيار تروريست هاي القاعده گذاشت

واگذاري بزرگترين انبار مهمات جهان به تروريست هاي القاعده در عراق فاش شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از گاردين، يك نويسنده انگليسي در كتاب خود فاش كرد آمريكا فقط چند روز پس از سقوط صدام، بزرگترين انبار تسليحاتي جهان در عراق را در اختيار القاعده قرار داده است.
براساس اين گزارش، دومينيك استريتفيلد، نويسنده انگليسي كتاب موسوم به «تاريخ جهان از 11/9» كه بزودي در لندن چاپ مي شود تاكيد كرده است كه آمريكا در بسياري از موارد با شبكه تروريستي القاعده همكاري نزديكي داشته و حتي به القاعده كمك كرده است تا به بزرگترين انبار مهمات جهان دست يابد.روزنامه انگليسي گاردين كه حق چاپ برخي از بخش هاي اين كتاب را گرفته است، به نقل از اين كتاب، داستان دستيابي القاعده به بزرگترين انبار اسلحه در بهار سال 2003 و تنها چند روز پس از سقوط «صدام» ديكتاتور عراقي را شرح داده است.

 



رايزني هاي عمروموسي با مقامات عراق براي برگزاري اجلاس اتحاديه عرب در بغداد

عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب طي سفري به بغداد با مقامات عراقي ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش ايسنا، «عمروموسي» در ديدار خود با «نوري مالكي» نخست وزير عراق تاكيد كرد كه بغداد بعد از پشت سر گذاشتن بحران تشكيل دولت، آماده برگزاري نشست سران كشورهاي عربي است.
وي افزود: «من در اين سفر درباره جدول كاري و مواضعي كه دولت عراق قصد دارد آنها را در نشست سران كشورهاي عربي مطرح كند رايزني كردم.»
عمروموسي همچنين تاكيد كرد: «من از سوي اتحاديه عرب به رهبران عراق براي پشت سر نهادن بحران تشكيل دولت تبريك گفتم.»
مالكي نيز در اين ديدار اظهار داشت: «در نشست سران كشورهاي عربي تمام مسائل مربوط به جهان عرب بررسي خواهد شد. دولت عراق توانايي تضمين امنيت اين نشست را دارد. رسانه ها تصوير عراق را به صورت كشوري پر از هرج ومرج نشان مي دهند اما حقيقت چيز ديگري است. دولت عراق توانايي حفظ امنيت نشست را مانند استقبال از زائران ميليوني را دارد.»
به گفته علي الموسوي مشاور رسانه اي مالكي، اتحاديه عرب و عراق اصرار زيادي براي موفقيت اين نشست دارند. بسترسازي هاي امنيتي در عراق به پايان رسيده و در حال حاضر اين روند از بعد سياسي در جريان است.
عمروموسي ديداري نيز با جلال طالباني رئيس جمهور عراق داشت كه طي آن بر آمادگي عراق براي ميزباني نشست سران كشورهاي عربي تاكيد كرد. طالباني نيز اظهار داشت، روند سياسي به خوبي در عراق پيشرفت كرده و گروه هاي سياسي با يكديگر رابطه خوبي دارند. اين مسئله دليلي بر ثبات سياسي و امنيتي عراق است.
«هشيار زيباري»، وزير خارجه عراق ديگر ميزبان دبيركل اتحاديه عرب بود كه در واكنش به بحث هايي مبني بر انتقال مكان اجلاس به كشور ديگر، به شدت مخالفت كرده و تاكيد كرد: «اين نشست به رياست عراق بايد در بغداد برگزار شود. كميته اي امنيتي در خصوص برگزاري اين نشست تشكيل شده است.» اين نشست قرار است در ماه مارس برگزار شود.
با وجود اين، در زمان ديدار موسي از بغداد، رسانه ها خبر از اصابت سه راكت به منطقه سبز اين شهر خبر دادند. ظاهرا اين حادثه تلفاتي نداشته است.

 



2000 موشك مقاومت فلسطين آماده شليك به اسرائيل

سرويس خارجي-
گروه هاي مقاومت فلسطين در واكنش به جنايات چند روز اخير رژيم صهيونيستي نسبت به مردم غزه و كرانه باختري هشدار دادند 2000 موشك آماده شليك، شهرهاي مختلف اسرائيل را هدف گرفته اند.
دبيركل جامعه خلق براي آزادي فلسطين اعلام كرد كه نيروهاي مقاومت فلسطين در نوار غزه آماده رويارويي با دشمن صهيونيستي هستند و 2000 موشك آماده شليك و 100 هزار نيروي آموزش ديده مسلح در هر زمان آماده هستند تا به جنايات صهيونيست ها پاسخ دهند.
وي ضمن اشاره به توان بالاي استراتژيك گروه هاي مقاومت افزود، مقاومت در نوار غزه استحكاماتي زيرزميني به منظور آمادگي در مقابل حملات هوايي و توپخانه اي احتمالي ساخته است.
احمد جبرئيل تصريح كرد، شاخه هاي نظامي گروه هاي مقاومت از اتاق عمليات مشترك فعاليت و اقدام مي كنند و در مقابله با رژيم صهيونيستي وحدت نظر و هماهنگي بسيار خوبي دارند.
جبرئيل تصريح كرد، در جنگ 22روزه غزه دشمن صهيونيستي از سلاح هاي شيميايي و بمب هاي فسفري استفاده كرد و تعداد شهداي ما به خاطر همين سلاح هاي شيميايي بود ليكن در شرايط حاضر 100 هزار نيروي مسلح آموزش ديده در غزه وجود دارد كه با انواع سلاح هاي رژيم صهيونيستي مقابله خواهند كرد.
در همين رابطه جنبش جهاد اسلامي فلسطين با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه گروه هاي مقاومت فلسطين در كمتر از 24 ساعت گذشته در پاسخ به حملات گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه و كرانه باختري دست كم 10فروند موشك به مواضع صهيونيست ها در فلسطين اشغالي شليك كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، جنبش جهاد اسلامي فلسطين ضمن بر عهده گرفتن مسئوليت شش موشك به غرب نقب كه روز شنبه صورت گرفت اعلام كرد كه شليك اين موشك ها پاسخ طبيعي به جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها است.
گروه هاي فلسطيني طي روزهاي شنبه و يكشنبه 10 موشك به مواضع رژيم صهيونيستي شليك كردند.
منابع صهيونيستي از زخمي شدن سه تبعه خارجي بر اثر اين حملات موشكي خبر دادند كه به بيمارستان منتقل شده و حال يكي از آنان وخيم اعلام شده است.گفتني است رژيم صهيونيستي در چند روز گذشته حملات خود را به نوار غزه و كرانه باختري افزايش داده و تعدادي از شهروندان فلسطيني را به شهادت رسانده است.
نظاميان رژيم صهيونيستي در تازه ترين جناياتشان نسبت به مردم فلسطين، روز شنبه يك جوان فلسطيني را در نزديكي مركز ايست و بازرسي در نزديكي شهر نابلس به ضرب گلوله از پاي درآوردند.
«خلدون سمودي» جوان 25 ساله فلسطيني در حالي كه از كنار مركز ايست و بازرسي عبور مي كرد هدف شليك نظامي صهيونيست قرار گرفت.
صهيونيست ها روز جمعه نيز يك پير مرد 66 ساله فلسطيني را در بستر خواب با شش گلوله به شهادت رساندند.
ادامه اعتصابات
در رژيم صهيونيستي
در راستاي ادامه اعتصاب كاركنان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در اعتراض به كاهش حقوق، سفراي خارجه اين رژيم در كشورهاي جهان دست به اعتصاب گسترده مي زنند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص، كميته كاركنان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي از سفراي اين رژيم در كشورهاي مختلف خواست در راستاي ادامه اعتراض به كاهش دستمزد خود هرگونه ارتباط و همكاري با وزارت خارجه ها، اداره هاي نخست وزيري و دفاتر رئيس جمهوري در كشورهاي ميزبان را قطع كنند.اعتصاب كاركنان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي از هفته گذشته آغازشده است و همچنان ادامه دارد. رئيس جمهور روسيه نيز به دليل اعتصاب كاركنان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي سفر برنامه ريزي شده خود به سرزمين هاي اشغالي را لغو كرد.روزنامه هاآرتص همچنين از افزايش موج تحريم آكادميك دانشگاهيان اسرائيلي در مخالفت با اشغالگري و شهرك سازي در كرانه باختري خبر داد.
ساير رويدادها
¤ سرپرست كاروان كمك رسان آسيايي گفت، عبور اين كاروان از غزه محاصره اين منطقه را شكست و پيروزي بزرگي براي آزاد مردان جهان است.
¤ رئيس مجلس تركيه اظهار داشت، اسرائيل بزرگ ترين عامل بحران در خاورميانه است.
¤ گروه هاي آلماني حامي فلسطين در تدارك كاروان ديگري براي كمك رساني به مردم غزه هستند.
¤ دفتر هماهنگي امور دوستانه سازمان ملل متحد اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي در يك هفته 30 فلسطيني را از قدس بيرون رانده است.
¤ رئيس جمهور آفريقاي جنوبي خواستار پايان دادن به اشغالگري اسرائيل شد.

 



نتايج همه پرسي جنوب سودان هفته آينده اعلام مي شود

نتايج همه پرسي جنوب سودان كه از روز يكشنبه آغاز شده، هفته آينده اعلام مي شود.
به گزارش خبرگزاري ها، اين همه پرسي كه در قالب يك توافقنامه سال 2005 بين رئيس جمهور سودان و رهبران شورش جنوب برگزار شده است، به دو دهه جنگ و خونريزي در اين منطقه پايان خواهد داد.
براساس اين همه پرسي، مردم سودان بايد تصميم بگيرند كه مي خواهند منطقه جنوب به كشور مستقلي تبديل شود يا اينكه همچنان جز لاينفك اين كشور پهناور قاره آفريقا باشند. گزارش هاي دريافتي حاكي است اگرچه در شمال سودان، برگزاري همه پرسي با استقبال سرد مردم مواجه شده، اما در جنوب اين كشور صف هاي طويلي براي رأي گيري تشكيل شده است.
آمارهاي رسمي حكايت از ثبت نام 5/3 ميليون نفر از مردم جنوب سودان براي شركت در همه پرسي دارد و هيأتي متشكل از ناظران بين المللي سازمان ملل متحد نيز بر نحوه اجراي آن نظارت مي كنند.
از سوي كاخ سفيد نيز «جان كري» رئيس كميسيون امنيت ملي سنا، هيلاري كلينتون و تعداد زيادي از هنرپيشه هاي هاليوودي براي تشويق و حمايت از جدايي جنوب و تبديل آن به كشور مستقل هم اكنون در شهر جويا مركز آن مستقر شده اند.
«جان كري» در ديدار با «سلواكر» رئيس جمهور منطقه خودمختار جنوب سودان كلاه كابوي بر سر وي گذاشت و به او گفت اميدوار است، اين آغازي براي دوران جديد در منطقه باشد.
آمريكا كه از مدت ها قبل با استفاده از نفوذ ديپلماتيك خود، دخالت در سودان را آغاز كرده است، همچنان اميدوار است، اين كشور پهناور و مسلمان قاره آفريقا تقسيم و كشور جديدي در منطقه ايجاد شود.
سناتور جان كري از حزب دموكرات آمريكا و نامزد پيشين رياست جمهوري اين كشور در سفر به «جويا» با تكرار مواضع گذشته مسئولان كاخ سفيد، تأكيد كرد ايالات متحده، مايل است، روابط محكمي با شمال سودان پس از همه پرسي داشته باشد.
گزارش شبكه خبري الجزيره حاكي است اگرچه مسئولان جنوب سودان مي كوشند با ابراز خوشبيني نسبت به روند برگزاري همه پرسي، اطمينان بيشتري به مردم بدهند، اما واقعيت اين است كه نگراني هاي امنيتي هم مردم و هم مسئولان را به خود مشغول كرده است.
براساس گزارش الجزيره نيمي از جمعيت شركت كننده در رأي گيري در جنوب سودان را زنان تشكيل مي دهند و همه پرسي در بيش از 2600 شعبه اخذ رأي به مدت يك هفته ادامه خواهد يافت و پس از آن شمارش آرا براي اعلام نتايج تحت نظارت 1400 ناظر بين المللي آغاز خواهد شد.
گفتني است در جنگ داخلي بين جنوب و شمال سودان بين سال هاي 1983 تا 2005 بيش از دو ميليون نفر كشته شدند كه بنابرگزارش ها، تعداد زيادي از آنها براثر گرسنگي مفرط جان خود را از دست داده اند. براساس توافق نامه طرفين در ماه ژانويه سال 2005 جنگ داخلي پايان يافت و جنوب سودان خود مختار شد. كشور سودان با 42 ميليون نفر جمعيت پهناورترين كشور اسلامي قاره آفريقا به شمار مي رود.

 



چرخه احمقانه! (فراسوي رويدادها)

هيچ مي دانيد كه همه اين غول هاي صنايع شيميايي - دارويي كه مثل «باير» آلمان در سراسر دنيا شناخته شده اند، خودشان هم سرمنشأ انواع سرطان هستند و هم سازنده داروهاي درمان كننده اين بيماري؟!
«امانوئل شيك گارسيا»، فيلمساز فرانسوي - اسپانيايي - كانادايي كه اين موضوع وحشتناك را در گزارشي مستند تحت عنوان «چرخه احمقانه» مطرح كرده است، مي گويد چيزي كه در واقع باعث شده تا او دنبال تهيه اين گزارش برود، بيماري سرطان مادر 49 ساله اش بوده كه زندگي سالمي داشته است و اينكه والدين نصفي از دوستانش هم از سرطان مرده اند! به اين ترتيب، اين خانم فيلمساز نزديك به 10 سال از عمرش را به تحقيقات در مورد دست اندركارهاي امور پژوهشي، لابي هايشان، بودجه هايي كه بالا كشيده مي شود، كم كاري ها، دروغ هاي علمي، همدستي دولتي ها، تبليغات وحشتناك، روزنامه نگاراني كه همه اين دروغ ها را كوركورانه و يا عامدانه تكرار مي كنند و ... اختصاص مي دهد و در نهايت فاش مي كند كه امروز 50 ميليون عامل شيميايي سرطان زا وارد بازار شده كه از اين تعداد، اقلا 100 هزار عامل به طور روزمره استفاده مي شود بدون آنكه هيچ آزمايش دقيقي در موردشان صورت گرفته باشد...
چرا كه، هر تحقيقات سه سال وقت و 2 ميليون دلار هزينه مي برد!
اين مبلغ در مقايسه با پولي كه بايد صرف پاكسازي، آلودگي زدايي و يا معالجه افراد سرطاني بشود، واقعا ناچيز است! «امانوئل شيك گارسيا» مي گويد، حالا همه اين شركت هاي بزرگ كه خودشان عامل سرطان هستند، وقتي دارويي را براي درمان ارائه مي دهند، مي شوند «قهرمان ضد سرطان» با كلي تبليغ و «به به و چه چه»!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



طرفداران نخست وزير سابق تايلند تظاهرات عليه دولت را از سر گرفتند

ده ها هزار نفر از طرفداران نخست وزير سابق تايلند در سرتاسر بانكوك تظاهرات كردند.
ديروز ده ها هزار نفر از قرمزپوشان طرفدار «تاكسين شيناواترا»، نخست وزير مستعفي تايلند با تجمع در خيابان ها و مراكز تجاري «بانكوك» تظاهرات گسترده اي به راه انداختند.
برخي رهبران قرمزپوشان نيز با حضور در جمع تظاهركنندگان به سخنراني پرداختند.
اين نخستين راهپيمايي قرمزپوشان تايلندي است كه پس از برداشته شدن وضعيت فوق العاده برگزار مي شود.
سال گذشته اين كشور توريستي شاهد درگيري هاي خونيني بين قرمزپوشان و ارتش بود كه نيروهاي امنيتي آن را به شدت سركوب كردند. قرمزپوشان خواستار بازگشت رهبران خود به قدرت هستند.

 



ادامه ناآرامي هاي ضددولتي در الجزاير و تونس

ناآرامي هاي ضد دولتي در تونس و الجزاير با وجود كشته شدن تعدادي از تظاهركنندگان همچنان ادامه دارد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، در جريان درگيري ها بين معترضان و نيروهاي پليس در تونس تاكنون 9 نفر كشته شده اند.
به گفته شاهدان، اين افراد، بر اثر تيراندازي ناشي از درگيري تظاهركنندگان با نيروهاي امنيتي كشته شده اند و اكثراً متعلق به شهرهاي تاله و قصرين در مركز تونس هستند.
تظاهركنندگان نيز در اعتراض به خشونت هاي پليس بانك ها، ساختمان هاي اداري و تأسيسات امنيتي و نظامي را به آتش كشيدند.
اعتراض هاي اجتماعي در تونس هفته گذشته با خودسوزي يك جوان در مقابل استانداري استان سيدي بوزيد (40) كيلومتري پايتخت اين كشور آغاز و همچنان ادامه دارد.
همچنين منابع خبري اعلام كردند: در جريان ناآرامي هاي چند روز گذشته در الجزاير تاكنون چهار نفر كشته و 400 تن از جمله 300 مامور پليس زخمي شده اند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين ناآرامي ها كه به دليل افزايش قيمت، برنج ،روغن و شكر از روز سه شنبه هفته قبل آغاز شده است، با وجود عقب نشيني دولت مبني بر لغو افزايش قيمت مواد مذكور، همچنان ادامه دارد.
مردم خشمگين الجزاير كه اكثر آنها را جوانان تشكيل مي دهند، از سه شنبه هفته گذشته در اعتراض به نرخ بالاي بيكاري، تورم و افزايش شديد موادغذايي به خيابان ها ريخته و با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند.
گرچه پليس الجزاير از خشونت و سركوب شديد معترضان خبر داده است، اما با اين حال تظاهرات ضد دولتي همچنان ادامه دارد.
از سوي ديگر يك روزنامه چاپ عربستان از احتمال وقوع حوادث الجزاير و تونس در ديگر كشورهاي عربي در آينده خبر داد.
به نوشته روزنامه عربستاني «عرب نيوز»، آنچه اين هفته در الجزاير و تونس رخ داد مي تواند در ديگر نقاط جهان عرب هم اتفاق بيفتد.عرب نيوز در سرمقاله خود نتيجه گيري كرده است، ريشه اصلي ناآرامي ها در اين دو كشور عربي، بيكاري جوانان است كه طاقت آنها را طاق كرده است.

 



حزب الله همه گروه هاي لبناني را به اتحاد فرا خواند

سرويس خارجي-
حزب الله لبنان با حساس خواندن شرايط سياسي، اجتماعي كشور، سران گروه 8 و 14 مارس را به اتحاد فرا خواند.
شيخ محمد يزبك عضو شوراي مركزي حزب الله در ديدار با سران اهل سنت و مسيحي لبنان گفت، مرحله كنوني و حساس لبنان نيازمند اتحاد و يكپارچگي سران احزاب گروه هاي مختلف لبنان است.
وي افزود، مردم لبنان بيش از اين نمي توانند شرايط بحراني كشور را تحمل كنند و تمامي احزاب و گروه هاي لبناني با حفظ وحدت و آرامش بايد هوشياري خود را در برابر توطئه هاي خارجي نشان دهند.
شيخ يزبك تاكيد كرد، من ا ز همگان مي خواهم تا با دل هاي صاف نتايج تلاش كشورهاي عربي را بپذيرند و راه را براي نفوذ فتنه هاي بيگانگان ببندند.
شيخ خالد صلح مفتي بعلبك نيز گفت، هر كسي كه در راه خلاف منافع لبنان قدم بردارد مزدور است و بايد با او مقابله شود.
وي افزود، مسلمانان و مسيحيان در برابر فتنه ها و توطئه ها برابر هستند و به يك اندازه تهديد مي شوند بنابراين با اتحاد و همدلي مي توان توطئه ها را از بين برد.
شيخ «نبيل قاووق» مسئول حزب الله در جنوب لبنان نيز گفت، لبنان امروز شاهد تلاش عربي براي نجات از پيامدهاي طرح توطئه بين المللي است و گروه هاي لبناني بايد از اين تلاش ها استقبال كنند.
وي تصريح كرد، تلاش عربي به منزله پيروزي يك گروه لبناني بر گروه ديگر نيست بلكه به منزله پيروزي تمامي لبناني ها در برابر خطري است كه كل لبنان را تهديد مي كند.
شيخ قاووق گفت، پايان تلاش عربي به معناي اين نيست كه آمريكا ديگر لبنان را تهديد نمي كند و حزب الله و مقاومت را هدف قرار نمي دهد، بلكه هدف آمريكا تغيير معادله در لبنان و منطقه است و اين كار را با مورد هدف قرار دادن حزب الله انجام مي دهد.
وي همچنين تصريح كرد، به توافق رسيدن لبناني ها باعث مي شود كه درها به روي آمريكا و اسرائيل بسته شود تا به داخل لبنان نفوذ نكنند و مقاومت را هدف قرار ندهند.
در همين رابطه روزنامه الابناء چاپ كويت نيز نوشت، گفت وگوي سوريه و عربستان سعودي به مرحله پيشرفت و تفاهم بر سر مسائل مثبت و بنيان هاي ثابت و بسيار مهم رسيده است.

 



نقض حاكميت لبنان 11 بار در روز! (پرونده)

وزارت خارجه لبنان با انتشار گزارشي اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي درسال 2010ميلادي 4000مرتبه حاكميت لبنان را نقض كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس، «علي شامي» وزير خارجه لبنان با اعلام اينكه رژيم صهيونيستي روزانه 11مرتبه حاكميت لبنان را نقض كرده است افزود: اين آمارها نشان مي دهد كه اسرائيل رژيمي تجاوزكار بوده و هرگز خواهان صلح در خاورميانه نيست.
وي تصريح كرد: درطول سال گذشته وزارت خارجه لبنان 27مورد شكايت از اسرائيل به شوراي امنيت سازمان ملل تقديم كرده است كه برخي از آنها درمورد شبكه هاي جاسوسي اين رژيم در لبنان بوده است.
وزير خارجه لبنان از سكوت جامعه جهاني دربرابر تمام اين تجاوزها ابراز شگفتي كرد و از سازمان ملل و نهادهاي بين المللي خواست تا در راستاي محافظت از تماميت ارضي لبنان و مقابله با تعديات رژيم صهيونيستي اقدامي اتخاذ كنند.
شامي همچنين گفت: هدف از طرح شكايت عليه رژيم صهيونيستي به سازمان هاي بين المللي صرف ارائه گزارش و شكايت نبوده بلكه هدف فشار بر جامعه جهاني دراين راستا بوده است تا از اين طريق سازمان ملل، اسرائيل را وادار كند تا هرچه زودتر از مناطق اشغالي كفر شوبا و مزارع شبعا و بخش شمالي روستاي غمجر عقب نشيني كند.
گفتني است اخيراً لبنان درمورد دست اندازي و تعدي رژيم صهيونيستي نسبت به منابع طبيعي لبنان به سازمان ملل شكايتي ارسال كرد كه شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كرد كه اين شكايت را بررسي نخواهد كرد.

 



6 كشته و 13 مجروح در عمليات ترور نماينده دموكرات آريزونا

در جريان حمله يك فرد مسلح در ايالت آريزوناي آمريكا، 19 تن از جمله يك قاضي فدرال و يك نماينده كنگره كشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبكه العالم، مردي مسلح در شهر توسان ايالت آريزوناي آمريكا شش تن را كشت و 13 نفر را زخمي كرد. در جريان اين تيراندازي، يك قاضي فدرال و يك دختر 9 ساله كشته شده اند و يكي از نمايندگان دموكرات آريزونا در كنگره نيز، به شدت زخمي شده است.
اين واقعه صبح روز شنبه (هشتم ژانويه) مقابل يك شعبه فروشگاه سوپرماركت «سيف وي» و هنگامي كه «گابريل گيفوردز»، يكي از اعضاي دموكرات مجلس نمايندگان، با تعدادي از ساكنان حوزه انتخاباتي اش ديدار مي كرد، اتفاق افتاد.
«جان رول»، يكي از قضات فدرال مستقر در آريزونا، كه در محل حاضر بود نيز از جمله افرادي است كه در اين واقعه كشته شد. يك دختر 9 ساله نيز به قتل رسيده است.خانم گيفوردز، 40 ساله، از ناحيه سر مورد هدف گلوله قرار گرفته است. او در بيمارستاني مورد عمل جراحي قرار گرفته و به گفته سخنگوي تيم جراحي، حالش «وخيم» است.
مردي به نام جاردلي لافنر، 22 ساله، به عنوان مهاجم معرفي شده كه توسط شماري از مردم حاضر در گردهمايي دستگير و به پليس تحويل داده شد. انگيزه وي از اين حمله روشن نيست. پليس آريزونا معتقد است كه سياستمدار دموكرات هدف اصلي اين حمله بوده است. گابريل گيفوردز از ميانه روهاي دموكرات محسوب مي شود.در پي وقوع اين حادثه، رهبران جمهوريخواه مجلس نمايندگان برنامه جنجالي خود براي راي گيري درباره لغو قانون اصلاح نظام درماني ايالات متحده را به تاخير انداخته اند. باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا، روز شنبه رابرت مولر، رئيس پليس فدرال «اف بي اي» را به آريزونا اعزام كرد.
اين سياستمدار دموكرات در نوامبر گذشته و پس از رقابتي نزديك با يكي از كانديداهاي جنبش محافظه كار «تي پارتي» توانست براي سومين بار به عضويت مجلس نمايندگان انتخاب شود.

 



بازداشت رهبر حزب اسلام در جمهوري آذربايجان

رهبر حزب اسلام جمهوري آذربايجان به همراه پنج عضو بلندپايه ديگر اين حزب توسط حكومت دين ستيز اين كشور دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، دكتر «محسن صمداف»، رهبر حزب اسلام جمهوري آذربايجان كه طي روزهاي گذشته به شدت به مقابله با اعمال ممنوعيت حجاب در مدارس و به طور كلي دين ستيزي مي پرداخت، دستگير و روانه زندان شد.
براساس گزارش هاي دريافتي، بلافاصله پس از انتشار خبر دستگيري اين رهبر سرشناس و پنج عضو بلندپايه ديگر حزب اسلام آذربايجان، جمع كثيري از مردم شيعه به خصوص مردم باكو اعلام كردند در حال آماده سازي مقدمات يك اعتراض گسترده عليه رژيم حاكم هستند. نيروهاي امنيتي باكو نيز با حضور در اماكن حساس از جمله ساختمان آموزش و پرورش و ساختمان سفارت رژيم صهيونيستي خود را آماده مقابله با ناآرامي هاي احتمالي كرده اند.
به دنبال دستگيري «صمداف»، شخصيت هاي سياسي و اجتماعي به همراه گروه ها و احزاب اسلامگراي آذربايجان به نوبه خود اقدام به محكوم كردن اين اقدام كردند. آنها با «فرمايشي» خواندن دستگيري وي اعلام كردند «همچون كوه پشت رهبر خود» مي ايستند. يادآور مي شود منابع دولتي اين كشور با طرح اتهامات مضحك تروريستي، اقدام به دستگيري «صمداف» كرده اند. بسياري از روحانيون اين جمهوري نيز با برگزاري جلسات اضطراري به پشتيباني از رهبر حزب اسلامي پرداختند.
يادآور مي شود «صمداف» در 40 روز گذشته نقش اصلي در مقابله با سياست دين ستيزي در اين كشور را با عهده داشت. وي در يكي از مصاحبه هاي خود عامل اصلي مشكل ايجاد شده در حجاب مسلمانان اين جمهوري را شخص رئيس جمهور اعلام كرد.
گفتني است جمهوري آذربايجان بيش از 8 ميليون نفر جمعيت دارد كه بيش از 93 درصد آنها مسلمان هستند و يك دولت لائيك نيز بر اين مردم حكومت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14