(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 دی 1389- شماره 19836

نخستين برف زمستاني در تهران
معاون سابق اداره ثبت شميران در يك پرونده ميلياردي محكوم شد
در يك شركت تجاري در تبريز گاز منواكسيد كربن 18 نفر را مسموم كرد
همراه با خوشحالي مردم و كشاورزان برف زمستاني بخش هاي گسترده اي از كشور را سفيدپوش كرد
مقام نخست مدارس محيط زيستي از آن تهران شد
حوادث كوتاه از كشور
معاون اجرايي سازمان ترافيك: ثبت نام آرم ترافيك سال 90 اينترنتي است
دستگيري جاعل عناوين دولتي در دادسرا
برگزاري دادگاه سارقان مسلح طلافروشي ها
اعدام 4 قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان
محكوميت پپسي كولا به خاطر يك حشره
بي قانوني پسران امير قطر!
بزرگترين پل دنيا
حمله سگ خشن به كودك آلماني
ملكه آمفيتامين دستگير شد



نخستين برف زمستاني در تهران

مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به تداوم بارش برف و باران گفت: سرما، كاهش دما ويخبندان در پايتخت تا پايان هفته ادامه مي يابد.
مهندس جباري در گفت و گوبا ايسنا، با اشاره به آخرين نقشه هاي هواشناسي افزود: بارش برف و باران همانند روز گذشته ادامه دارد و سه شنبه و چهارشنبه از ميزان آن به تدريج كاسته خواهد شد.
وي كاهش دما را براي تهران پيش بيني كرد و افزود: حداقل و حداكثر دماي امروز تهران به 5 درجه سانتي گراد زير صفر و 3 درجه سانتي گراد بالاي صفر مي رسد.
مدير كل هواشناسي استان تهران براي روز سه شنبه نيز آسمان پايتخت را مه آلود، همراه با بارش برف پيش بيني كرد و گفت: حداقل و حداكثر دما در اين روز به 3 و 6 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
بنا به گزارشهاي رسيده سازمان هواشناسي كشور نيز نسبت به كاهش 12 درجه اي دما و يخ زدگي معابر در 19 استان كشور خبر داد.
به گزارش اين سازمان، تا پنجشنبه در اغلب نقاط كشور دماي هوا بين 5 تا 12 درجه كاهش مي يابد.
اين سازمان همچنين پيش بيني كرد به سبب كاهش قابل توجه دما در سطح كشور به ويژه نوار شمالي،معابر عمومي و جاده هاي استانهاي آذربايجان شرقي، اردبيل، زنجان، قزوين، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالي، خراسان رضوي ومناطق سردسير استانهاي گيلان و مازندران شاهد يخ زدگي باشد.
بنابراين پيش بيني، يخ زدگي معابر و لغزندگي جاده ها در برخي مناطق استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، همدان، مركزي، قم، كرمانشاه، چهار محال و بختياري، كهگيلويه و بوير احمد و غرب اصفهان نيز رخ خواهد داد.
بر اين اساس توصيه مي شود افراد آسيب پذير در اين مناطق از تردد غير ضروري در معابر عمومي خودداري كنند.
آماده باش شهرداري تهران براي جلوگيري
از آبگرفتگي و لغزندگي معابر
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: اكيپ هاي خدمات شهري و برف روبي مناطق و نواحي در آماده باش كامل به سر مي برند تا خللي در عبور و مرور شهروندان ايجاد نشود.
دكتر حسين كلخوراني به «تهران سما» گفت: با آمادگي اكيپ هاي مستقر در مناطق و نواحي شهرداري، مشكل خاصي در خصوص آبگرفتگي معابر پيش نيامده است.
وي افزود: آبگرفتگي جزيي نيز در برخي معابر، به دليل ريختن زباله و پسماند در جوي آب ايجاد شده بود كه با تلاش اكيپ هاي مستقر خدمات شهري رفع مشكل شد.
كلخوراني با اشاره به بارش برف در مناطق شمالي تهران نيز گفت: از ساعت 30:4 دقيقه صبح ديروز، بارش برف در مناطق شمالي تهران آغاز شد كه عوامل خدمات شهري نواحي منطقه يك، دقايقي بعد از بارش برف عمليات شن پاشي، با استفاده از شن مخصوص و محلول آب و نمك، را به منظور جلوگيري از يخ زدگي معابر آغاز كردند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه بارش برف در مناطق شمالي به ويژه منطقه يك ادامه دارد، گفت: عوامل خدمات شهري منطقه يك با شن پاشي به موقع از لغزندگي معابر منطقه جلوگيري كردند.
وي افزود: تمامي اكيپ هاي مستقر در ديگر نواحي و مناطق شهرداري نيز در آماده باش كامل به سر مي برند.
ترافيك سنگين
در بزرگراه هاي تهران
مديرمركز كنترل ترافيك شهرداري تهران از ترافيك سنگين در بزرگراه هاي تهران به دليل بارش باران خبر داد.به گزارش فارس همايون فتاحي افزود: ترافيك در بزرگراه هاي همت، مدرس و بابايي به دليل حجم بالاي تردد سنگين است.
مديرمركز كنترل ترافيك شهرداري تهران بيان كرد: هسته مركزي شهر نسبت به روزهاي قبل خلوت تر بوده است.قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز از آماده باش اكيپ هاي خدمات شهري براي رفع مشكل آب گرفتگي خبر داد.
محمدمهدي احمدي بافنده به بارندگي ديروز شهر تهران اشاره كرد و گفت: تمامي اكيپ هاي خدمات شهري در حالت آماده باش هستند.
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران به نقاط آب گرفته شهر تهران در اين روز اشاره كرد و گفت: در نقاطي كه آبگرفتگي بوده به سرعت مشكل را برطرف كرديم.
احمدي بافنده بيان كرد: علت آبگرفتگي در معابر ريختن زباله توسط شهروندان در جوي هاي آب است كه همين امر باعث بروز مشكل مي شود.
قائم مقام معاون خدمات شهري شهرداري تهران به بارش برف در مناطق شمالي شهر اشاره كرد و گفت: با محلول پاشي مشكل تردد شهروندان در اين محدوده را برطرف كرديم.
كاهش 35 درصدي مونوكسيدهوا
رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: با بارش باران 35 تا 40 درصد مونوكسيد كربن هواي تهران كاهش يافت.
كاظم ندافي افزود: در صورت تداوم بارندگي ها در روزهاي آينده از غلظت آلاينده ها كاسته مي شود.
وي ادامه داد: بيشترين كاهش مربوط به مونوكسيدكربن بوده كه حدود 35 تا 40 درصد كاهش داشته و همچنين غلظت آلاينده ذرات معلق حدود 25 درصد نسبت به روز قبل كاهش نشان مي دهد.ندافي با اشاره به اينكه با تداوم بارندگي از غلظت تمام آلاينده ها كاسته مي شود، افزود: در حال حاضر حداكثر غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون، 134 است كه اين مقدار در روز شنبه 169 بود.

 



در پي زمين خواري بزرگ در شمال تهران
معاون سابق اداره ثبت شميران در يك پرونده ميلياردي محكوم شد

در جديدترين راي صادره از سوي مجتمع امور اقتصادي چند مفسد زمين خوار از جمله معاون سابق اداره ثبت شميران استان تهران محكوم شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني قسط، با اعلام شكايت معاون حقوقي سازمان اموال و املاك ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) پرونده اي در دستور كار مجتمع قضايي امور اقتصادي قرار گرفت و در نهايت منجر به صدور راي قطعي در شعبه 70 دادگاه تجديدنظر استان تهران شد.
متهمان رديف اول و دوم پرونده به نام هاي «نبي ا... بيگي» و «بهنام شهبازي» باتباني متهم رديف سوم «فردوس واقفي» معاون سابق اداره ثبت شميران و «مصطفي صانعي داراني» و «محمدجواد واسعي» كه از كارشناسان ثبت بوده اند، زميني در يكي از مناطق شمالي تهران كه متراژ آن 800 متر مربع بوده است را با جعل مدارك و تباني با تعدادي از كاركنان اداره ثبت اسناد موفق به اخذ سند مالكيت غيرواقعي و واهي به متراژ چهارده هزار متر مربع شدند كه از اين رهگذر ميلياردها ريال مال به طور غيرمشروع از بيت المال تصاحب كرده بودند كه با طرح شكايت از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) عليه نامبردگان، شعبه 70 دادگاه تجديد نظر استان تهران ضمن ابطال اسناد مجعول، به اين شرح براي متهمان تعيين مجازات كرد:
1- نبي ا... بيگي فرزند حمزه و بهنام شهبازي فرزند خسرو هر دو از بابت اتهام مشاركت در كلاهبرداري هر يك به تحمل دو سال حبس تعزيري و از حيث اتهام معاونت در جعل به تحمل شش ماه حبس تعزيري محكوم شدند.
2- «فردوس واقفي» به اتهام عدم رعايت مقررات قانوني منتهي به خروج بخشي از اراضي متعلق به دولت به نفع متهمين به پرداخت پنجاه ميليون ريال جزاي نقدي بدل از شلاق در حق صندوق دولت محكوم شد.
3- مصطفي صانعي داراني و محمدجواد واسعي كه اعمال ارتكابي نامبردگان در تنظيم گزارش هاي اعلامي به ثبت منتهي به صدور اسناد مالكيت غيرقانوني شده است به پرداخت 30 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.
بر اساس اعلام پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي (قسط)، اين راي با توجه به قطعي بودن، در اجراي مقررات تبصره 3 ماده 188 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري مصوب سال 1378 اعلام و لازم اجرا است.

 



در يك شركت تجاري در تبريز گاز منواكسيد كربن 18 نفر را مسموم كرد

تبريز - خبرنگار كيهان:
نشت گاز منواكسيد كربن 18 تن از كاركنان يك شركت تجاري را، مسموم و راهي مراكز درماني صوفيان و تبريز كرد.
شنبه شب اين افراد در داخل شركتي كه در جاده تبريز - صوفيان قرار دارد، دچار مسموميت ناشي از نشت گاز منواكسيدكربن شدند كه 8 نفر به طور سرپايي مداوا شده و 10 نفر ابتدا به درمانگاه صوفيان انتقال يافتند و سپس براي درمان بعدي به بيمارستان هاي امام رضا(ع)، عالي نسب و طالقاني تبريز منتقل شدند كه وضع عمومي آنها مطلوب گزارش شده است.

 



همراه با خوشحالي مردم و كشاورزان برف زمستاني بخش هاي گسترده اي از كشور را سفيدپوش كرد

سرويس شهرستان ها-
بعد از ماه ها انتظار مردم و به ويژه كشاورزان، بارش نخستين برف زمستاني بخش هاي گسترده اي از كشور را سفيدپوش كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از پارس آباد مغان، نبود بارش برف و باران و بروز پديده خشكسالي در چند ماه گذشته كشاورزان و دامداران شهرستان پارس آباد مغان را بسيار نگران كرده بودبه طوريكه براساس گفته سال خوردگان در 70 سال گذشته اين وضعيت در منطقه بي سابقه بوده است.
هرچند كه بارندگي روز شنبه در سطح شهرستان پارس آباد مـغان ناچيز بوده و براي جبران كمبود بارندگي و كم آبي ناكافي است ولي تاثير زيادي در تامين رطوبت خاك در مناطق ديم منطقه داشته است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از آوج، از اولين ساعت هاي بامداد روز يكشنبه بارش برف در اين شهرستان آغاز شد كه تا لحظه تنظيم خبر ارتفاع آن به بيش از 12 سانتي متر مي رسد.
بنابه گزارش ايرنا بارش برف در شهرستان هاي دلفان و نورآباد از توابع استان لرستان موجب خوشحالي مردم، كشاورزان و دامداران اين شهرستان ها را فراهم كرد.
براساس اين گزارش، ارتفاع برف در نورآباد مركز شهرستان دلفان حدود 20 سانتي متر و در ارتفاعات آن بيش از 40 سانتيمتر گزارش شده است.
مردم شهرستان دلفان در چهاردهمين روز آذر ماه پارسال شاهد بارش سنگين برف بودند كه امسال بارش برف در اين شهرستان با تاخير زيادي همراه بود.
به گزارش ايرنا، به رغم بارش برف به ويژه در مناطق كوهستاني و سخت گذر اين شهرستان، تمامي راههاي ارتباطي و مواصلاتي با حضور ماموران راهداري باز و تردد در آنها جريان دارد.
بنابراين گزارش، بسياري از شهرهاي آذربايجان غربي با بارش برف، چهره زمستاني به خود گرفته و سفيدپوش شده اند.
بارس برف در اغلب نقاط با ورود و نفوذ يك سامانه بارش زا آغاز شده و در حال حاضر نيز ادامه دارد.
هواشناسي آذربايجان غربي نيز ادامه بارش ها را تا روز دوشنبه بيشتر در مناطق جنوبي استان و به طور متناوب پيش بيني كرده است.
بيشتر مناطق آذربايجان غربي با شروع فصل سرما و بارش ها شاهد اولين دوره بارندگي ها است.
همچنين بنابه گزارش ايرنا بارش برف در استان مركزي، نقاط مختلف اين استان را سفيدپوش كرد.
گفتني است بر اثر بارش برف، مدارس مقاطع ابتدايي شهرها و روستاهاي خنداب، فراهان، كميجان، سربند و شازند در نوبت صبح يكشنبه تعطيل شده است.
رئيس اداره تحقيقات و پيش بيني هواشناسي استان مركزي به ايرنا گفت: بارش برف از شنبه شب در تمام شهرستان هاي استان آغاز شده و بيشترين بارش برف در اراك و كمترين در شهرستان محلات گزارش شده است.
براساس گزارش ايرنا بارش اولين برف زمستاني در اردبيل نيز مردم اين استان را خوشحال كرد.
گفتني است اين اولين برف از ابتداي شروع فصل سرما در اردبيل است كه براساس پيش بيني كارشناسان هواشناسي به شكل قابل توجه خواهد بود و ساكنان منطقه زمستان واقعي را تجربه خواهند كرد.
ساكنان اردبيل در طول 109 روز گذشته فقط در سه نوبت شاهد ريزش برف به شكل پراكنده و بسيار خفيف بوده اند كه ميزان آن به اندازه اي كم بود كه حتي براي دقايقي زمين را سفيدپوش نكرد.
در همين رابطه پليس راهور و ادارات كل راه و ترابري استان هاي مناطق برف گير از رانندگان و كساني كه قصد عبور از مناطق برف پوش را دارد، خواسته است از تجهيزات مناسب فصل زمستان استفاده كنند.
در همين زمينه اداره هواشناسي در شهرستان هاي مذكور ادامه بارش برف را تا يك دو روز آينده پيش بيني كرده است.

 



مقام نخست مدارس محيط زيستي از آن تهران شد

ايران در بين 50 كشور عضو معتبرترين نهاد بين المللي آموزش محيط زيست FEE رتبه نخست در جهان را كسب كرد.
اين رتبه بندي براساس حضور فعال كشورها در برنامه هاي اجرايي، شركت در كارگروههاي تخصصي، ارزيابي صورت گرفته از برنامه ها در طول سال توسط بنياد مذكور، نشست مجريان ملي كشورهاي عضو در اسكاتلند و ارزيابي عملكرد ساختار FEE انجام گرفته و از بين 50 كشور عضو اين نهاد، طرح همياران محيط زيست شهري در رنكينگ مقام اول در جهان را كسب كرد.
بنا بر اين گزارش كشورهاي انگليس، پرتغال، سوئد، آمريكا، فرانسه، ژاپن، چين، آلمان، امارات متحده، تركيه در اين رتبه بندي موفق به كسب مقام دومي آموزشهاي زيست محيطي در سطح مدارس ازسوي بنياد بين المللي آموزشهاي زيست محيطي شدند.
به گزارش مهر همچنين آموزشهاي فوق در مدارس در هفت مرحله براساس استاندارد ISO14001/EMAS اجرا و در پايان دوره پس از ارزيابي به مدارسي كه موفق به گذراندن دوره شده اند پرچم ويژه مدارس محيط زيستي از بنياد مذكور اهدا مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف سيگار قاچاق
سنندج- خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي شهرستان مريوان از كشف 780 هزار نخ سيگار قاچاق در شهرستان مريوان خبر داد و گفت: اين تعداد سيگار قاچاق از يك دستگاه خودرو تويوتا كشف شد.
دستگيري دو محتكر برنج
¤ جانشين فرماندهي انتظامي استان كردستان گفت: همزمان با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها ماموران انتظامي شهرستانهاي بيجار و دهگلان موفق به كشف 39 تن برنج احتكاري از دو انبار كالا شدند.از اين دو انبار مقدار دو و نيم تن قند، چهار تن حبوبات، 120كارتن ماكاروني، 180كارتن پودر رختشويي و مقادير قابل توجهي از اقلام مورد نياز و اساسي مردم كشف شد. در اين رابطه دو محتكر دستگير شدند.همچنين پليس آگاهي كردستان بيش از 14هزار قلم لوازم آرايشي قاچاق كشف كرد. اين اقلام قاچاق از 3 دستگاه اتوبوس در محور بيجار به دست آمد.
حادثه در آسانسور
تبريز- خبرنگاركيهان: دست يك كودك 2 ساله در آسانسور ساختماني در شهرك باغميشه تبريز، در بين ديوار و كابين آسانسور ماند و وي را راهي اورژانس كرد.اين حادثه به دليل سهل انگاري والدين روي داد و مامورين امداد آتش نشاني باغميشه موفق شدند با قطع جريان برق و با استفاده از تجهيزات، دست كودك را كه گير كرده و از طبقه همكف تا طبقه پنجم كشيده شده بود، آزاد سازند. نبود محافظ در كابين آسانسور و افتادن كودك به هنگام حركت آسانسور علت حادثه اعلام شد.
واژگوني خودرو
خور و بيابانك- خبرنگاركيهان: يك دستگاه پژو 206 در كيلومتر 70 محور خور- طبس واژگون شد.در اين زمينه راننده خودرو در دم جان باخت و تعداد چهار نفر از سرنشينان مجروح و به بيمارستان انتقال داده شدند.
توقيف خودرو حامل مشروبات
هشترود- خبرنگاركيهان: سرهنگ فرهنگ نوروزي فرمانده انتظامي هشترود گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان از زير بار يك كاميونت در محور هشترود- مراغه 5 هزار بطري و قوطي انواع مشروبات خارجي كشف كردند.راننده خودرو كه به دستور پليس توجهي نكرده و اقدام به فرار كرده بود متوقف و دستگير شد. مشروبات الكلي از مناطق مرزي آذربايجان غربي تهيه و در حال حمل و توزيع در مناطق مركزي كشور به دست آمد. همچنين يك هزار و415 دستگاه گيرنده تجهيزات ماهواره اي در هشترود كشف شد. راننده خودرو سمند حامل تجهيزات ماهواره كه اقدام به فرار كرده بود دستگير شد. از اين خودرو 55 هزار نخ سيگار كشف شد.
قتل به دليل اختلافات مالي
رشت- خبرنگاركيهان: اختلافات مالي موجب قتل يك نفر در فومن شد. به دنبال كشف جسدي در شهرستان فومن مشخص شد جسد متعلق به فردي به نام حسن 28ساله است كه 3 ماه قبل به قتل رسيده است.پليس به يكي از دوستان وي بنام ساسان 21ساله مشكوك شد و پس از دستگيري نامبرده وي اعتراف كرد بخاطر اختلافات مالي دوستش را با خوراندن دارو بيهوش كرده و سپس به قتل رسانده است.متهم به قتل جسد مقتول را در منزل يكي از بستگانش در شهرستان فومن مدفون كرده بود كه جسد متلاشي شده از خاك بيرون آورده شد.
قاچاق روغن موتور
اصفهان- خبرنگاركيهان: پليس شاهين شهر 312 قوطي روغن موتور خارجي قاچاق از يك دستگاه خودرو وانت كشف كرد.روغن موتورها فاقد هرگونه مدارك گمركي بوده و به صورت قاچاق وارد كشور شده بود. راننده خودرو به نام «طالب- م» دستگير شد.ارزش تقريبي كالاهاي كشف شده بالغ بر 50 ميليون ريال اعلام شد. كالاهاي كشف شده به اداره گمرك استان اصفهان تحويل شد.
كلاهبرداري واردكننده دام
اصفهان- خبرنگاركيهان: فردي كه با جعل مدارك، براي وارد كردن دام از مرزهاي شرقي كشور 420 ميليون ريال از دامداران شاهين شهر كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد.دو نفر از شهروندان شاهين شهري از فردي به نام «علي- ب» شكايت كرده و اظهار داشتند كه نامبرده با ارائه مدارك مراجع قانوني از آنان مبلغ 420 ميليون ريال بابت وارد كردن تعداد 50 هزار راس گوسفند از مرزهاي شرقي كشور دريافت كرده اما تاكنون به تعهدات خود عمل نكرده است.با بررسي مدارك متهم، جعلي بودن آن مشخص شد. متهم كه داراي سوابق كيفري است به مراجع قضايي معرفي شد.

 



معاون اجرايي سازمان ترافيك: ثبت نام آرم ترافيك سال 90 اينترنتي است

معاون اجرايي سازمان حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران گفت: براي آرم ترافيك سال 90 تحت هيچ عنوان مراجعه حضوري نخواهيم داشت.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران وحيد نوروزي گفت: تمامي مراحل انجام كار و پيگيري ها و هماهنگي هاي مورد نياز صرفا با ثبت نام اينترنتي امكان پذير خواهد بود.
وي افزود: امكان ثبت نام آرم ترافيك از طريق اينترنت تا پايان دي ادامه خواهد داشت.
نوروزي با بيان اين كه شهروندان نبايد به هيچ عنوان قبل از تاييد تقاضاي خود از طريق سايت شهرداري تهران نسبت به واريز وجه اقدام كنند، تاكيد كرد: اگر واريز وجه قبل از تاييد انجام شود، اولا شماره حساب سال آينده متفاوت با سال جاري و سال هاي گذشته خواهد بود و ثانيا استرداد وجه پرداخت شده تا قبل از شهريورماه سال 1390 امكان پذير نخواهد بود.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل و ترافيك گفت: تاكنون 22 هزار نفر از طريق سايت مذكور ثبت نام كرده اند كه با توجه به سوابق سال هاي گذشته انتظار مي رود هر قدر به زمان پايان ثبت نام نزديك مي شويم تعداد متقاضيان افزايش پيدا كند و از اين رو از شهرونداني كه قصد دريافت مجوز طرح ترافيك دارند، درخواست مي نماييم هرچه سريع تر نسبت به ثبت تقاضاي خود اقدام نمايند و كار ثبت نام را به روز آخر موكول نكنند.

 



دستگيري جاعل عناوين دولتي در دادسرا

فردي كه با جعل عناوين دولتي و معرفي خود به عنوان كارمند يكي از شركتهاي خودروساز اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كرد، دستگير شد.
به گزارش ايسنا، مالباخته اي با مراجعه به كلانتري 152 خاني آباد نو به ماموران اعلام كرد كه از سوي فردي به نام سعيد كه خود را كارمند يكي از شركتهاي خودروسازي معرفي كرده بود مورد كلاهبرداري قرار گرفته است.وي به ماموران گفت كه سعيد به بهانه اينكه مي خواهد مرا در مزايده خريد خودرو شركت دهد دهها ميليون تومان از من پول گرفت اما ناگهان پس از گرفتن پول ناپديد شد و از آن زمان به بعد ديگر هيچ اطلاعي از او ندارم.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 16 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
كارآگاهان در حال شناسايي ديگر ابعاد اقدامات مجرمانه متهم تحت تعقيب مطلع شدند كه اين متهم علاوه بر جعل عنوان كارمند شركت خودروسازي، خود را به عنوان مامور يكي از ارگان هاي دولتي نيز معرفي كرده است.
در حالي كه مالباخته براي پيگيري پرونده خود به دادسراي ناحيه 16 تهران مراجعه كرده بود، در كمال تعجب متهم تحت تعقيب پرونده خود را در داخل دادسرا مشاهده كرد و بلافاصله موضوع را به بازپرس شعبه هشتم اعلام و متهم قبل از هرگونه اقدامي در خارج شدن از دادسرا دستگير شد.
سعيد پس از دستگيري و انتقال به پليس آگاهي، به دريافت مبلغ 35 ميليون تومان وجه نقد پول نقد از مالباخته و همچنين جعل عناوين مختلف اعتراف كرد.
سرهنگ علي اكبر اسدي رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در حال حاضر با توجه به اعترافات صريح متهم درباره جعل عناوين مختلف، تحقيقات در مورد شناسايي ديگر جرايم احتمالي متهم در دستور كار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 



برگزاري دادگاه سارقان مسلح طلافروشي ها

بهارستان- خبرنگار كيهان:
جلسه علني دادگاه سارقان مسلح طلافروشي ها در شعبه 4 دادگاه عمومي و انقلاب اسلامي اصفهان در شهر بهارستان برگزار شد.
در اين دادگاه كه خبرنگاران نيز حضور داشتند، معاون دادستان عمومي و انقلاب استان اصفهان، كيفرخواست صادر شده را قرائت كرد و اظهار داشت: متهمان اصلي اين باند كه به باند سرقت طلافروشي فرديس كرج معروف شده اند، 7 نفر هستند كه توسط پليس آگاهي استان اصفهان دستگير شده اند.
محمدرضا قنبري افزود: عبدالله 26 ساله داراي سابقه كيفري، محمد 28 ساله داراي سابقه كيفري، داوود 23ساله فاقد سابقه كيفري و دانشجو، سعيد 25 ساله داراي سابقه، محسن 25 ساله داراي سابقه، دانيال 27 ساله فاقد سابقه و ابراهيم 24 ساله فاقد سابقه كيفري و دانشجو اعضاي اين باند را تشكيل مي دهند.
وي اضافه كرد: اين متهمان در 8 سرقت مسلحانه حضوري فعال داشتند و سبب ترس و وحشت بسياري از مردم شدند و بر طبق قانون مجازات اسلامي، مستحق مجازات مرگ هستند.
معاون دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با اشاره به اينكه پليس آگاهي استان اصفهان اين افراد را در شمال كشور دستگير كرد، ادامه داد: اين افراد از سلاح هاي مختلف همچون كلاشنيكف و كلت كمري در سرقت هايشان استفاده كرده اند و بايد مفسد في الارض شناخته شوند.
وي اظهار داشت: طبق تحقيقات صورت گرفته و براساس اعترافات اين افراد، نخستين بار در تاريخ 14 آذر ماه سال 86 در فولادشهر اقدام به سرقت مسلحانه يك دستگاه خودرو كردند و يك سال بعد نيز براي انجام سرقت مسلحانه در تاريخ 29 آذر ماه سال 87 تعداد 4 نفر از اين متهمان به يك سوپرماركت در يكي از محله هاي جنوبي شهر حمله برده و با استفاده از سلاح اقدام به سرقت مسلحانه كردند و علاوه بر مقاديري وجه نقد، مقداري موادغذايي و سيگار نيز به سرقت بردند.
قنبري افزود: در روز 26 بهمن ماه همان سال بار ديگر سه نفر از اعضاي اين باند در همان محله اقدام به سرقت مسلحانه يك دستگاه خودرو زانتيا كردند و 3 روز بعد با استفاده از آن سرقت بزرگ و مسلحانه طلافروشي قهدريجان اصفهان را رقم زدند و در آن موفق به سرقت حدود 15كيلوگرم طلا شدند.
وي اضافه كرد: اعضاي اين باند در تاريخ 11آبان ماه سال گذشته يك دستگاه خودرو سوناتا را در اهواز به سرقت بردند.
معاون دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با اشاره به آخرين سرقت طلافروشي اين باند گفت: اعضاي اين باند بار ديگر در 15 اسفند ماه سال گذشته اقدام به سرقت يك دستگاه خودرو ماكسيما در يكي از محلات پايتخت كردند و فرداي آن روز در فرديس كرج حدود 16 كيلو طلا به ارزش 70 ميليون تومان را به سرقت بردند و در همان محل حدود 60 تير شليك كردند. وي گفت: در اين سرقت ها اعضاي اين باند از سلاح گرم استفاده كرده و موجب ترس و وحشت مردم شده اند براساس كيفرخواست صادره اين افراد محارب بوده و بايد به اشد مجازات برسند.

 



اعدام 4 قاچاقچي مواد مخدر در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
4 قاچاقچي مواد مخدر در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شدند.
در اين مراسم، محكوم عليه اول محمد-ن 31 ساله معروف به حبيب خان، به موجب راي شعبه 6 دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به جرم نگهداري 940 گرم كراك و در معرض فروش قرار دادن 10 گرم كراك به اعدام محكوم شد. محكوم عليه دوم علي-ك 36 ساله به موجب راي شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به جرم حمل و نگهداري 100/56 كيلوگرم كراك، و محكوم عليه سوم رمضان-ق 48 ساله به جرم خريد 200/9 كيلو گرم كراك به منظور فروش و نگهداري و حمل آن و نگهداري يك دستگاه ترازوي مخصوص توزين مواد و يك دستگاه وافور به موجب دادگاه انقلاب اسلامي فلاورجان به اعدام محكوم شدند. محكوم عليه چهارم منوچهر-الف هم در رابطه با نگهداري 450 گرم كراك و
580/775 كيلوگرم ترياك به اعدام محكوم شده بود.اين احكام به تأييد دادستان كل كشور رسيد و به اين ترتيب هر 4 محكوم پس از آنكه درخواست عفوشان در دو نوبت مورد مخالفت قرار گرفت، پس از طي مراحل و تشريفات قانوني به دار مجازات آويخته شدند.

 



محكوميت پپسي كولا به خاطر يك حشره

مدير شركت پپسي كولا به دليل رعايت نكردن بهداشت به يك سال زندان و پرداخت جريمه 10 هزار پوندي محكوم شد.
به گزارش برنا به نقل از مجله الشروق، در پي شكايت جمعيت حمايت از مصرف كنندگان استان الشرقيه مصر عليه شركت پپسي كولا، مدير اين شركت به يك سال زندان و پرداخت جريمه 10 هزار پوندي محكوم شد.يكي از شهروندان مصري بعد از مشاهده حشره اي درون شيشه نوشابه به جمعيت حمايت از مصرف كنندگان مراجعه كرده و اين جمعيت نيز اين شيشه نوشابه را به وزارت بهداشت اين كشور ارسال نمود. بدين ترتيب عليه شركت به جرم رعايت نكردن بهداشت شكايت شد.گفته مي شود با وجودي كه اين شركت تلاش زيادي كرد از اجراي صدور حكم اوليه دادگاه فرار كند، اما به دليل پيگيري مستمر اين جمعيت، حكم نهايي آن نيز به تازگي از سوي دادگاه تجديدنظر صادر شده است.

 



بي قانوني پسران امير قطر!

ماشين هاي گران قيمت دو شاهزاده عرب كه مقابل يكي از فروشگاه هاي زنجيره اي در لندن پارك شده بود، توسط پليس توقيف و به پاركينگ منتقل شد.
به نوشته مجله تاكسي، دو پسر حاكم قطر كه به تازگي فروشگاه هاي زنجيره اي «هارودز» را به ارزش يك و نيم ميليارد دلار خريده اند، براي سركشي به يكي از شعب اين فروشگاه رفته بودند كه خودروهاي گرانقيمت شان را در جاي ممنوع پارك كردند. پليس هم به خاطر اين بي قانوني چرخهاي اتومبيل آنها را قفل زد و به پاركينگ منتقل كرد.اين دو خودروKoenigsegg CCXR و لامبورگيني Murcielago Super Veloce هستند كه Koenigsegg CCXR يك ميليون و 900 هزار دلار قيمت دارد و فقط 6 نمونه از آن در دنيا وجود دارد. اين خودرو مي تواند با سرعت بالاي 400 كيلومتر در ساعت حركت كند.

 



بزرگترين پل دنيا

جاه طلبي هاي اقتصادي چين با ساختن طولاني ترين پل روي آب جهان ركورد تازه اي زد.
به گزارش ديلي تلگراف، پل «كينگدائو هايوان» به طول 44 كيلومتر بر روي كانال انگليس حدود 5 كيلومتر طولاني تر از ركورد قبلي است كه بر روي درياچه اي در لوئيزياناي آمريكا ثبت شده بود.اين سازه عظيم مركز شهر بندري روبه رشد «كينگدائو» در شرق چين را به حومه هوانگدو مرتبط مي كند.اين پل كه طي 4 سال با هزينه 5/5 ميليارد پوند ساخته شده نشان دهنده پيشرفت مهندسان چيني در سالهاي اخير است.اين جاده 6 بانده با بيش از 5200 ستون توسط گروه «شاندونگ گائوسو» ساخته شده است و انتظار مي رود با افتتاح آن در سال جاري بيش از 30 هزار خودرو در روز از آن عبور كنند و زمان سفر بين 20 تا 30 دقيقه كاهش يابد.دست كم 10 هزار كارگر در قالب دو تيم كار ساخت اين پل را از دو سر شروع كردند كه در ميانه راه به هم رسيدند.بيش از 450 هزار تن فولاد در ساخت اين پل استفاده شده كه با آن مي توان 65 برج ايفل ساخت. همچنين در ساخت اين پل 2 ميليون و 300 هزار مترمكعب بتون به كار رفته كه براي پر كردن 3800 استخر شناي مسابقات المپيك كافي است.
مقامهاي چيني اعلام كرده اند كه اين پل در برابر زلزله 8 ريشتري هم مقاوم است.گفتني است، 7 پل طولاني، از جمله بلندترين پل ريلي جهان به طول 165 كيلومتر در چين قرار دارد.

 



حمله سگ خشن به كودك آلماني

سگي كه براي پياده روي به همراه صاحبش به خياباني در كلن آمده بود، به كودك 5ساله اي حمله ور شد و وي را به شدت مجروح كرد.
به گزارش روزنامه «بيلد»، تعطيلات سال نو ميلادي خاطره بدي براي كودك 5 ساله آلماني داشت. وي كه به همراه مادربزرگش به پاركي در يكي از خيابانهاي شهر كلن رفته بود به يكباره از سوي يك سگ مورد حمله قرار گرفت.
اين سگ «روت وايلر» با حمله به اين پسربچه، سر و گردنش را گاز گرفت و بخش هايي از صورت و ران وي را كند. در اين حال مادر بزرگ 52 ساله كه مي كوشيد براي نجات جان نوه اش خود را به روي او بيندازد، نيز مورد حمله اين سگ قوي هيكل قرار گرفت.
اين در حالي بود كه سگ مذكور تنها پس از دخالت صاحبش دست از سر اين دو عابر برداشت. پليس مي گويد اين سگ به خاطر بي احتياطي صاحبش از دست وي گريخته است.
سگهاي «روت وايلر» كه به سگ پليس معروف اند جثه اي بزرگ دارند و بسيار خشن اند به گونه اي كه صاحبان آنها فقط با استفاده از پوزه بند حق دارند آنها را به اماكن عمومي بياورند.

 



ملكه آمفيتامين دستگير شد

كلمبيا قاچاقچي مشهور اين كشور را كه به ملكه آمفيتامين معروف است، به آمريكا تحويل داد.
به گزارش پايگاه خبري ادمونتون جورنال، «بيتريز هنائو» متهم است كه رياست يك شبكه قاچاق مواد مخدر را بر عهده داشته است.
بر اساس اين گزارش، شبكه قاچاقي كه وي رياست آن را بر عهده داشته است، اقدام به قاچاق مواد مخدر در ابعاد بسيار گسترده به كشورهاي آمريكا، اسپانيا و هلند مي كرده است.«هنائو» يكي از 10 زن اول تحت تعقيب پليس اينترپل بود.پليس ايالتي آمريكا نيز وي را كه شهروندي آمريكايي و كانادايي است به عنوان يك مجرم فراري تحت تعقيب قرار داده بود.هنائوي 45 ساله متهم است كه در قاچاق بيش از 300 هزار قرص مخدر در سال گذشته ميلادي دست داشته است.وي قرار است در نيويورك محاكمه شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14